Největší vydavatelské studio her na světě, Activision: Platformu SONY přestaneme podporovat
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 22 červen 2009
altSoučasná generace konzolí SONY je na pokraji označení propadák a některým dochází trpělivost.

 

 

 

SONY dostala významné varování, že by se svými herními konzolemi měla něco udělat. Největší herní studio na světě, které vlastní desítky menších studií se nechalo slyšet, že vážně uvažuje nad tím, pozastavit vývoj her na platformy SONY a to hlavně na PS3.

SONY PS3 konzole je proti svému předchůdci PS2 skutečně téměř propadák – ačkoli ji nelze upřít modernost, nedokáže ji využít. Je také výrazně dražší než konkurenční konzole Xbox360 a nedokáže to obhájit. Prodeje PS3 jsou daleko za očekáváním a dokonce i starší konzole PS2 ji v prodejích často poráží, nemluvě celosvětově o Xbox360 a hlavně Wii. SONY PS3 má také pro vývojáře her od začátku nevýhodu. Vývoj portů a her na ní je zdaleka nejdražší a právě Activision dává jasně najevo, že PS3 je ve stavu jako platforma, kdy se téměř nevyplatí hry pro ni dělat. Potenciálu konzole prý SONY vůbec nevyužívá, podpora k ní je velmi špatná, prodeje malé atd.

Konkurenční konzole Xbox360 se prodává lépe a kromě toho má výhodu i v lepším, snadnějším a hlavně levnějším portování z PC - Hry pro konzole se samozřejmě tvoří na PC ;). Navíc je Xbox360 díky nižší pořizovací ceně daleko rozšířenější, hry se na něj prodávají víc, jsou levnější na vývoj a mají tedy lepší návratnost nemluvě o snadném a levném a Microsoftem hodně podporovaném vydání i na PC v rámci Games for Windows. Activision si ale ve svém finálním rozhodnutí počká na to, zda SONY ve sví politice něco nezmění.

Jenže SONY je v situaci nezávidění hodné. PS3 sama o sobě si na sebe nevydělá, stále je to dotovaná konzole. Herní divize SONY je dlouhodobě ve ztrátě a celá SONY se vinou hospodářského celosvětového útlumu dostala do ztráty také. Není tedy divu, že se SONY do zlevnění PS3 nechce, protože by to finanční ztráty jen prohloubilo a díky propadu herního trhu by stále nebylo jisté, zda by sleva PS3 vůbec něco změnila. PS3 by stále byla nejdražší a ani s náročností a náklady na vývoj her by to samozřejmě nic neudělalo. Activision dal ale jasně najevo, že pokud SONY během následujícího roku nedokáže s PS3 něco udělat, s podporou této konzole skončí. Je pravdou, že rozhodně nemá podobné úvahy sám a PS3 je zklamáním a problémem pro mnoho dalších. Ostatně nechuť na vývoj PS3 verzí her můžeme pozorovat stále více. V současnosti vychází stále více her, které jsou jen pro platformy Xbox360 a PC, maximálně Wii a mnoho podobných titulů je oznámeno. Pokud PS3 verze vyjdou, tak většinou s velkým zpožděním, nebo vůbec. SONY ztratila většinu exkluzivních titulů pro svou platformu a i u těch her, které zatím exkluzivní zůstaly, jejich tvůrci už cosi naznačují o vydání na ostatní platformy. Příkladem může být hlavně Grand Turismo.

Osobně musím říci, že PS3 považuji od počátku za omyl - prodávat něco s tak obrovskou ztrátou je prostě nesmysl a to i přesto, že zcela uznávám a jako technologický fanda se mi líbí některé prvky PS3 konzole. Nicméně v kontextu obě herní konzole typu „next-gen“, považuji za hloupost, umělou a zcela zbytečnou platformu. A to proto, že s snaží nahradit, něco co nahradit nemohou a to je herní PC a PC obecně. Zbytečně se pro ně plýtvá na vývoj her (které jsou stejně vyvíjeny na PC) a celkově je to koncept odsouzený k zániku. Xbox360 lze ještě akceptovat, protože přeci jen se Microsoft snaží o co největší blízkost s PC. Jenže jediným důvodem existence Xboxu360 je jen PS3, kdyby ta nebyla, tak se Microsoft soustředí na vývoj na PC. Jedinou pravou herní konzolí na trhu je Nintendo Wii. Nesnaží se nahradit PC, je to herní konzole od slova hrát a jednoduše si hrát a tak se také používá. Jako hračka a to by měla herní konzole být. Na vše ostatní tu máme mnohoúčelový PC, cenově dostupný v mnoha konfiguracích a podobách široce využitelný a podporovaný. Netřeba vymýšlet něco vedle, co zvládne omezeně jen něco. Navíc počítač, ať už v současné podobě, či spíše v podobě centralizovaných jednotek, je jedinou budoucností ...

Zdroj: DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-22 11:36:31

Ja vim, ze je to o nazoru, ale konzole nic nenahrazuji. Konzole doplnuji - pro babicku vazne PC na hrani nebude, stejne jako pro mensi deti, casual hrace a dalsi. Proste konzole sve misto na trhu maji, stejne jako PC. Nazor ze jsou odsouzeny k zaniku a umele vytvorene je taky scestny. DD proste ty konzole nemusi, to je cele. Ja osobne taky ne, ale nechapu proc by je lidi nemeli pouzivat pokud jim to prijde dobre.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-22 12:41:01
avatar
Podle me jsou odsouzeny k zaniku konzole ktere musi vyrobce od zacatku vyrazne sponzorovat. X-box se dostal IIRC na nulu koncem lonskeho roku a u PS3 nevim jestli toho vubec kdy dosahnou... jen Wii vydelava od zacatku tuny penez.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-22 12:56:45

Tak tohle je uz ale o souboji a konkurencnim boji konzoli. Ze SONY asi krachne je jisty. Ovsem MS toho vyuzije a jeste vice posili a Wii je uplne jina sorta, ten objevil absolutne nedotcenou cast trhu. Ale konzole jako pristroj na hrani tady bude jeste dlouho a umele vytvorena neni, to bylo hlavnim smyslem meho prispevku.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-22 12:42:36
avatar
Kazdy at si pouziva co mu vyhovuje, ale nazor, ze pro babicky PC na hrani nebude je scestny. Pokud si v takovem veku chteji zahrat taky nejake hry tak v poho zvladnou i pocitac. Od meho nevlastniho otce rodice si pred rokem poridili pocitac a hraji na nem hry jak nactileti a to predtim nikdy zadny pocitac nevlastnili. A ted se uci upravovat fotky, zacinaji pokukovat po strihani videa. Proste a jednoduse kdo chce tak v poho zvladne PC a kdo nezvladne PC tak tomu ani konzole nepomuze - napr. muj kamarad si nezvladne nastavit ani klavesnici a to podotykam je hra v cestine
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-22 12:55:15

Nechapes, je to pro lidi co se nechtej nic ucit. Ja nerikam, ze se to babicka nenauci, ale konzole je pro lidi co chteji prijit, zapnout, strcit placku a hrat. Tem to PC nenahradi. A nechc es si uz konecne prestat davat sam plsuka? Jako tezko se mi komunikuje na urovni s nekym kdo si potrebuje pridelovat sam souhlasy.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-22 22:14:55
avatar
A co je natom stisknut gombik na PC,pockat kym nabehne,najst si ikonu a drvit ? To dokaze aj debil ... Alebo chces potom povedat ze konzola je prave pre neinteligentnych jedincov ktory sa boja velkeho skaredeho PC ? wtf ?
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-23 09:46:19

Asi nema smysl resit, s inteligenci to nema co delat. Je to o pohodlnosti.
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-23 12:28:15
avatar
Vyhrazuji si, abyste počítače shrnoval pod pojem "velké škaredé PC". Můj osobní počítač totiž není vůbec škaredý, neboť jsem si na něj sám s pomocí vodových barev namaloval pestrobarevná kvítka, která obletuje pestrobarevný motýl. A na bočnici je vyobrazen barevný zemědělec, který na všechno stříká DDT.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-23 11:50:10
avatar
Uzemnena nulo to je takova tvoje politika s diskreditovat druheho kdyz nemas uz rozumne argumenty, ze? Jak si prisel nato, ze jsem di dal sam hlas? I kdyby jo tobe to muze byt u ... Jestli tam jsi tak se podivej kolik je tam ted bodu a ja si tedy jeden pripisu(ted je tam 4 a 1). Napis mi kolik je bodu a si klidne jeden pripisu i minusovy jestli ti jde o to tak moc. Stejne muzu dat jenom jeden a to bud plusovy nebo minusovy. Tim ti jednoduse dokazu jestli jsem si ho dal sam sobe uz nebo ne. Bude ti takovy dukaz stacit?
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-23 11:54:45

Jane. Ja jen, ze se to da poznat, kdyz po kazdem tvem prispevku je okamzite jeden bod plusovy... Ale je fajn, ze jsi tuto techniku opustil.. A nebud tak vztahovacny, kdyby to pravda nebyl, tak se nenastves... A co se tedy dal venovat tematu, namisto nadavek a osocovani? Pokud ti me argumenty neprijdou rozumne, pak bohuzel nemuzu slouzit.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-23 12:07:22
avatar
Pripsal jsem si ho ted na 5 a 1 . Ja jsem se nenastaval spis to tak vypadalo z tve strany. Kazdy ma na urcitou vec ruzny nazor a muze byt totiz kus pravdy na obou stranach (svet neni jen cerny a bily). A ani jeden to nevidi. Ale hlavni je ze si nenadaveme, ale slusne konverzujeme. Bud rad, ze si nevidel konverzaci dvou maniku jak se bavi jestli Crysis Warhead je nebo neni datadisk!
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-23 12:25:52

Pokud si vazne ty pluska nedavas, tak se omluvam.... Proste to tak vypadalo. A je Warhead datadisk nebo neni?..
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-23 12:51:54
avatar
V poho. Podle mne to je datadisk a ne Crysis 2. Ten teprve prijde
TECHfan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-23 13:37:40
avatar
Pokud se skutečně u jeho více příspěvků okamžitě objevovalo plusové hodnocení, tak je to minimálně hodně divné. Kdoví, kolikrát je zde registrován. To pak není problém přihodit ještě jedno plusko.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-22 12:15:02
avatar
Asi nemá smysl vyjadřovat nesouhlas s posledním odstavcem, každopádně:

- ne všichni jsou tak zdatní a dokážou zprovoznit hru, když nastane nějaký technický problém, nehledě na problémy s ochranami PC her

- ne všichni chtějí rok co rok upgradovat, aby jim šli nejnovější hry

- ne všichni chtějí být u monitoru a schrbeni u klávesnice s myší

* pokud člověk nic jiného kromě hraní nehledá, je řek bych PC blbost, samozřejmě myslím hraní a ne progaming

A poté bych řek, že se až příliš mnoho omlouvají chyby tvůrců, právě nadáváním na konzole...že ty zapříčinnili to či ono...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-22 14:31:34
avatar
a hlavne tam pise, ze se pry konzole snazi nahradit pc. a kde na to prisel mi je teda zahadou. xbox a ps3 se treba snazi o to byt jakymsi multimedialnim centrem v domacnosti, muzes na nich hrat hry, poustet si filmy nebo muziku, ale pc se nahradit rozhodne nesnazi. neupravis si na nich a ani nevypalis fotky nebo video z dovolene, nenapises ani nevypracujes zadnej projekt atd...hej nevim DD, ale spis by ses na psani o konzolich mel vykaslat. mas k nim velmi negativni vztah, protoze nevis nebo nechces vedet o co de, objektivita pak zadna a jeste si vymyslis kraviny, ktery by konzolim meli co nejvice v clanku uskodit.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-22 18:25:52
avatar
Souhlasim se všim co ste napsal. Nechci se tady opírat do člověka kdo to napsal, protože každej má nějakej postoj. Nicméně myslim si, že nejdřív je dobré "nepřítele" poznat a až potom dělat zavěry a řikat, že "konzole jsou zoufale zaostalé" .....
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-22 23:13:50
avatar
on je zarytej PCckar a o konzolich si muze myslet co chce, ale na web, ktery se snazi byt seriozni a objektivni tohle rozhodne nepatri. a jeste to pak podporit ocividnymi nesmysly. a prosim zadny vykani..nesnasim to, protoze si pak pripadam az moc starej coz jeste rozhodne nejsu
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-22 22:17:15
avatar
preco si kazdy mysli ze PC je automaticky spojene so stolickou ? pred pc si kludne hodis kreslo a do ruky jeden pekny logitech a drvis
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-22 12:19:20
avatar
Jen Ať konzole vymizí! Od té doby, co jsou skoro všechny nové hry na pc jen příšerné konverze velmi prostoduchých konzolových her pro masy, jim přeju jen to jediné!
Alespoň zase začnou vyvíjet dobré hry.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-22 12:43:44
avatar
kradnúť si chcel povedať , nie ?
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-22 17:46:31
avatar
to že se dělají hry pro masy není vina konzolí, ale to, že se z herního průmyslu stal business... konzole můžou akorát tak za to, že se na PC hry nedají pořádně ovládat.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-22 19:04:53
avatar
no nevím já jsem se už dlouho nesetkal s tím že bych hru nemohl ovládat. Spíš je mi líto konzolistů kteří hrají FPS na těch svych gamepadech
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-22 22:54:26
avatar
no jo s těma fps souhlasím... v poslední době jsem zkoušel třeba Ghost Busters, a ten se na myši fakt hrát nedá, je tam nějaká podivná akcelerace která prostě vypnout nejde... a to základní nastavení klávesnice je taky super: "Press í ..."
Itchy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-22 14:13:30
avatar
Nemám nič proti konzoliam, sú ludia čo sú radi že vedia kde sa zapína PC, nie tak ako sa inštaluje to či ono.
Ale ked sa mi dostane do ruky nejaká hra, ktorá vyzerá slubne, a poriadne ju zmršia s konzolovým nádychom, tak sa musia ježiť chlpy všetkým konzoliam, tak pekne ich spomínam !!!
A že by sa zopár titulov našlo.

EDIT: jednej veci som konzoliam vdačný, (teraz síce dostanem zopár záporných bodov, ale čo...)
Konzoly "brzdia" vývoj hier s extrémnymi hardwar-ovímy, nárokmi a výrobcovia sa snažia tak dostať maximum s momentálnych engin-ou (teda aspoň niektorý)
Narážam hlavne na časté upgrady hardwaru.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-22 18:53:11
avatar
Mohl byste zde uvést nějaký příklad? : )
Itchy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-22 21:59:59
avatar
Mohol
Prečo vyšiel crysis iba pre PC a nie pre konzole ???
A prečo sa objavilo pokračovanie (resp. nepokračovanie) crysis warhead, skoro v rovnakej grafike, lepšie optimalizovaná a zrazu aj pre konzole ?

Ono nie je umenie spraviť hru z nádhernou grafikou, ale optimalizovať tak, aby sa to dalo hrať aj na priemerných PC a vyzeralo to stále dobre.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-22 22:14:21
avatar
To je teda pěkně vyhybava odpoveď povim vám : )
Protože, dotaz zněl úplně jinak a to tak, že sem chtěl abyste uved nějakou hru, kde jeji vydání na počítači zkazil ten "konzolový nádech".
Jinak Crysis nevyšlo na konzole myslim ze zcela evidetního důvodu, že grafická čast konzolí v současném stavu enginu na to prostě nestačila. Počkáte se mnou na příchod Crysis 2? : )
Itchy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-22 23:26:44
avatar
Nabudúce treba uviesť na ktorú časť príspevku mám odpovedať
Myslím tým drobnosti ako: ovládanie, kamera, rôzne samozameriavacie terčíky, grafika rovnaká ako na konzole, ale na PC to ide strašne
napr. naposledy: gears of war, GTA IV dalej driver 3, just cause, dead space

"Jinak Crysis nevyšlo na konzole myslim ze zcela evidetního důvodu, že grafická čast konzolí v současném stavu enginu na to prostě nestačila. Počkáte se mnou na příchod Crysis 2? : )"
Ano to je pravda, ale prečo nejaký pol rok na to vyšlo warhead, a to už fachalo na konzoliach ?
A skoro s rovnakou grafikou ?
Na crysis 2 sa teším, grafika bude lepšia od 1 (aspon dúfam)
A malo by to ísť na konzoliach. Ako je to možné?
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-23 01:01:30
avatar
No, takže Gears of War byl exlusivní titul na konzoli, tady se asi nedá příliš co vyčítat. Driver 3 sem nehrál, takže nemůžu hodnotit, takže tady se omluvám. Just Cause mi nepřišlo nijak konzolovité a PC byla hlavní platforma, jinak hra mi moc dobrá nepřišla. Dead Space sem zkoušel hrát, ale vadil mi ten pohled z třetí osoby, takže sem to zavrh, ovšem opět mi to nepříde nějak konzolově zmršené. A ještě teda GTA IV, tam je asi jedinej problém v hardwarové náročnosti a tady je důkaz, že konzole aspoň co se CPU týče rozhodně nezaostávají za PC.

Jinak s Crysis nevim co máte na mysli, protože Warhead na konzole neni a je to opět PC-only...
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dead Space 2009-06-23 09:59:01
avatar
Ja ted parim Dead Space na PC. Trvalo, nez jsem si zvykl, ale stoji to za to, to chvili pretrpet na zacatku a pak uz je to vynikajici horor - doporucuji vsem 10.

PS: na zacatku me to vazne moc nebralo
Itchy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-23 11:44:32
avatar
To že GTA-čko je náročne, nieje ani samo o sebe také hrozné hlavne pri max, ale prečo ked nastavím všetko na min, aj tak to ide... no... ...nič moc...
Zlepšenie iba o pár FPS.

S tým warheadom som sa pomýlil, nesledujem konzolovú scénu a preto som si myslel že je to warhead.
Crysis X-box Odkaz
Crysis PS3 Odkaz
Crysis X-box Odkaz

A ešte ma napadla jedna hra na ktorej pokazili konverziu.
James Bond, teda hral som to zatial iba u kamoša, ale hra išla iba na 30 FPS, ani viac ani menej, proste 30 FPS (PC má dost slušné)
Doma som to zatial neskúšal, dosť možné že je k tomu nejaký opravný patch

S predposlednou vetou musím čiastočne súhlasiť, klobúk dole čo dokážu konzole s tým hardwar-om čo majú
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-23 11:54:53
avatar
no cpu maji konzole dost pokrocile a hlavne nemaji zadny windows. takze tam je to s vykonem dost dobre a porovnatelne i s dnesnimi beznymi pc v pripade x360, ps3 je s cellem jeste trochu jina liga. a gta4 je prave narocne na cpu, kvuli vymakane fyzice, slusne AI obrovskeho mnozstvi postav a jeste na velke rozloze toho mesta. osekanim detailu ulehcis prave akorat tak grafice.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-23 12:03:27

Tak zase ale GTA IV na konzoli nema takovou uroven detailu a predevsim dohlednost jako na PC verzi. A to uz treba je od grafiky odvisle dost, predevsim od velikosti pameti. Ale jinak souhlas. Dodal bych, ze predevsim jde o zmrsenou konverzi a naslednou optimalizaci a az v druhe rade a narocnou hru na HW. Bohuzel si tim Rockstar odradil hodne priznivcu. A to uz nemluvim o neskutecne otravne registraci a instalaci nepotrebnych veci pred startem hry. V tomhle maji konzole jednoznacne lepsi uzivatelske podminky.
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-22 13:08:52
avatar
Hlavní problém PS3 byl a je přílišná technická pokročilost, jako je Cell procesor, který je teoretický šíleně výkoný, ale prakticky je težký na něj něco naprogramovat, pak XDR paměti, které jsou neco jako RDRAM u Intelu v počátcích P4, výkoný ale drahy (navíc od Rambusu;) no a pak hlavně Blu-ray mechanika, která byla alespon z počátku nejdražší ze vseho, ale vyhrála Sony válku HD nosičů, jenže otázkou je, jestli se nekdy BR porádně uchytí, jestli jo, tak byl PS3 pro Sony výhrou.
Krayzie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-22 13:17:23

S poslednym odstavcom teda razny nesuhlas! Tak ako je uz v niektorych commentoch spomenute, nie kazdy sa chce hrbit v kute pri PC, nie kazdy chce riesit problemy pri instalacii/spustani hier, ... Ja som tiez pred 2 rokmi predal PS2 a zacal s planmi na vyskladanie herneho HTPC. Ale po vyse roku pouzivania takeho HTPC som dospel k zaveru, ze HTPC malo byt iba na filmy a hudbu a mal som si radsej zadovazit Wii alebo XBox360. Som iba obcasny hrac a dovod preco som tak urobil bola "lepsia" grafika (nad ktorou tu tak zvyknete onanovat). Ano grafika sa s PS2 neda porovnat, ale tym to konci. Hry su cim dalej tym horsie, 98% je na jedno kopyto (trapne strielacky, ktore su vzdy o tom istom, len v inom obale) a tie problemy pri instalacii (ochrany) a spustani (bugy), to sa s PS2 neda porovnat.
Takze min. u mna, PC ako herna platforma sancu dostalo, ale sklamalo a teda sa v najblizsom case zase vratim ku konzole. Niet nad to si s niekym nieco zahrat (nie online) a bavit sa z pohodlia obyvacky s tym, ze hru zapnem a neriesim zbytocnosti. Ani ovladanie gamepadom nie je na PC to, co na konzole, a aspon podla mna, klavesnica je na pisanie a nie na hranie.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-22 13:24:10
avatar
já nevím co je divné nebo špatné na tom že Sony dotuje PS3. Konzoly byly vždy výrobci dotovány, protože výrobce konzole má podíl z ceny hry která na jeho systém vychází. Proč myslíte že jsou hry na konzole dražší?
To je jako byste se divili proč operátoři dotují mobilní telefony

Podle mě konzole na trhu mají své místo (jinak by je taky nikdo nekupoval). Nemají žádný Windows, jež časem musíte přeinstalovat, žádné nekompatibilní ovladače atd. Prostě vložíte a hrajete. Zkrátka lidi se večer po práci chtějí bavit a ne řešit detailnost textur a mnohoúčelovost PC
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-22 13:31:02

coskoro skoncia konzoly ako PCcka.. je tazke postavit konzolu tak, aby vydrzala niekolko rokov nezmenena.. takze by sa mala dat upgradeovat.. ale to su zasa priciny problemov, kedze by to bolo odladene na povodnom HW.. a to uz je asi jednoduchsie mat PC..
suchac500 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-22 14:38:43

u posledniho odstavce mam pocit ze je autor na konzole vysazenej... a jak uz tu nekdo psal...
ne kazdej chce kazdej rok upgradovat pc..., ne kazdej chce pri hre resit problem s ovladacema, nastavenim a by se to vubec dalo hrat.... nehlede na to ze hrani nekterych her je na xboxu mnohem lepsi jak na pc... a hlavne xbox stoji cca 4k a pc se srovnatelnejma parametrama sezenete za 4k tezko...
otazka pro autora > zkousel jste nekdy ty herni konzole vubec? krome wii
a rozhodne si nemyslim ze by konzole brzdily vyvoj pc...
pccka se brzdi sami... kazdej hru stahne... tak proc mit jako stezejni plaformu pc ? kdyz mi unikne 70% zisku piratstvim...
Golo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-22 15:43:55
avatar
viem z vlastnych skusenosti ze konzoly su onicom. kamos ma ps3 a gta 4 sa neda porovnat a to mam iba 4850 a 22" monitor
kkt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-22 17:45:28

Taky mám momentálně jen PC, ale zrovna ono GTA IV je na PC uplně na hovno. Svatej Xbox 360. V ty dobe jsem mel 4850 a 19".
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-22 18:58:54
avatar
Ono mnohem víc než na grafice záleží jakej máš procesor. pokud máš jako já 19 monitor a HD4850 spřažený s Athlonem X2 (v mém případě nestačí ani 2,9GHz) nenadávej GTA4 a kup si lepší CPU. Vyjde to pořád levněji než Xbox360
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-22 17:51:34
avatar
posledním odstavcem se autor snížil mezi lidi, kteří neustále flamují po herních diskuzích a dohadují se, jestli je lepší "x-crap" nebo "PS3shit"
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-22 19:14:55
avatar
Tak JINAK....Jsem uživatel Počítačů od roku C64 či D.Gama..Atari 800 atd....je to spousta let...zažil jsem dobu kdy Nintendo drtilo PC..pak došla 1 3DFX a sní Turok No a tak to šlo dále a dále....Musím konstatovat že jsem techno Blázen!!!Mé PC VŽDY mělo MAX parametry!!!Doby kdy lidé měly stěží CDROM já měl doma Palírnu...Psalo se o 3dfx a v mém PC už dávno fungovala....Za ta léta jsem do PC nastrkal STA TISÍCE!!!Samozřejmě měl jsem Playstation 1...jen pár dní...Před pár měsíci jsem skončil s PC jako herní Platformou...Je trapné každé 4 měsíce kupovat novou kartu....Proto že nejde něco na MAX...Můžete říci že nemusí jít něco na MAX ale je to něco jako Droga...Ty půlhoďky nastavování v MENU :-) NO a tak to jde stále dokola...WEBY jsou zahlcené každej půl rok SUPER Informacema o SUPER NOVÉM GPU...člověk musel pomalu začít prodávat vlastně novej GPU dokud má cenu ať má na NOVEJ...CPU to samé....RAM je potřeba aspoň 6-8 Giga Kdo říká že Console zemrou tak se plete...PC jako herní platforma zemře!!!Za ta léta to vidím...No a co mám teď...Notebok ACER ASPIRE 6935G a PlayStation 3...Ta Grafika je super...Vše jede...Funguje to hned...hned se to vypne...HRY se daj prodávat do Bazaru(Nové Hry na PC vám moc neberou...nechtěj Aktivní přes NET...no a to jsou skoro všechny) Prostě dnes mám PS3 příští rok bude XBOX 720 Tam pojede DirectX 11 To nemluvím o zvuku PS3...Na PC jsem musel koupit Zvukovku a tady jede vše přímo do Resieveru v 5.1 DTS nebo HDMI 7.1 Ovladače samo nestahuji na každou mrchu zvlášť...a že jich PC má dost že Proto hlásám...PC jako herní platforma padne a místo něho BUDE XBOX K ovládání:NA PS se FPS hrálo ouplně jinak že...Pamatujete Terminator Skynet? Tam se to teprve zlomilo...No a co Console?Je otázka času až dojde DualSchoku dech a přijde něco co jiného...Sám musím říci že se těžko zvyká na Gamepad(myšleno FPS a RTS) ale jinak je to stejné...k PS3 zapojíte stejně tak myš jako klávesnici a Netíte...
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-22 20:01:37
avatar
tak třeba ATI má na kartách taky HDMI výstup (byť 7.1 to asi není). Vývoj her se zastavil u Crysis v roce 2006, takže stačí skoro 3 roky stará GeForce 8800GTX. Kupovat každou novinku sice můžete, ale nemá to význam. Pokud jste takto "nemocný" je pro vás dobře že jste přešel na konzole. Ale většina lidí umí s penězi naložit rozumně, takže bych se o budoucnost PC jako herní platformy nebál
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-23 12:11:22
avatar
PC jako herní platforma jistě zanikne, neboť každý jasně vidí, že nejrůstovějším a nejperspektivnějším odvětvím jsou právě herní konzole (zvláště produkty od Sony s názvem Playstation 3).
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-23 15:46:24

Ati 4000 řada má HDMI se 7.1, 3000 řada 5.1.
suchac500 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-22 21:18:33

cavemene >xbox 720 NEBUDE ... ;) mel by sis o tom neco precit bude to vylepsena x360+ natal.... (ta kamerka...) zadne zmeny v HW nebudou ...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!