VALVE: Hráči by měli financovat vývoj her. Je to reálné?
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 22 červenec 2009
alt Proč mnohé hry nedosahují slibovaných kvalit? Protože vývojáři nechtějí riskovat …

 

 

 

Společnost Valve přišla se zajímavým nápadem. Hráči by si prý měli sami financovat vývoj her. Současný model, kdy před započetím samotného vývoje potřebujete investici ve výši 10 – 30 milionů dolarů s čímž je spojeno velké riziko, což se odráží i v kvalitě samotné hry, je omezující.

Myšlenka je to určitě hodně zajímavá. Ostatně zajistilo by to odbyt hry, omezilo pirátství a hráči by možná dostali hru přesně takovou, jakou by ji chtěli. Jenže také jsou tu zádrhele. V první řadě, co kdyby hráč-investor nedostal, co chce a s výsledkem by nebyl spokojen? A co ti, kteří na vývoj hry nepřispěli? No a co nesolidní studia, která tvoří hru roky a roky, stále všechno odkládají a zbytečně mrhají penězi, zkrátka ulejváci? Jako nápad je to rozhodně zajímavé a kdyby to někdo zkusil, bylo by to zajímavé … udělat zkrátka takový předprodej s hrubým náčrtem, jak by hra mohla vypadat, nechat dát pár návrhu hráči-investory a nechat je ovlivňovat vývoj po celou dobu. Zajímalo by mě, zda by se zapojilo dost hráčů-investorů.

Na druhou stranu mě vrtá hlavou, proč musí stát vývoj hry třeba 50-100 milionů dolarů? Dříve to mnozí dělali i zadarmo a proč to musí stát dnes takový šílený prachy? Nemluvě o tom, že kvalita mnohamilionových herních titulů nestojí ani za ten nosič, na kterém je nalisován. Myslím, že právě v herním businessu se za poslední rok hodně projevilo přísloví, že peníze kazí lidi. Jsou zde herní studia, která s minimální investicí v řádech statisíců dolarů udělají kvalitní hru jak po stránce technického zpracování, tak zábavnosti. Obecně i v herním průmyslu za pokles příjmů a „krizi“ jak to mnozí nazývají, mohou zkrátka neúnosně rostoucí náklady, zatímco kvalita stagnuje, či spíše prudce klesá. Nenažranost dámy a pánové, nenažranost a peníze na prvním místě, to je jádro současného stavu a hnoje, do kterého značná část společnostni zabředává.

Zdroj: DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-22 21:16:06

No ja mam pocit, ze uz jim platim dost. Od ty doby co zavedly prepocet 1USD=1€, tak uz po me vazne nemuzou nic chtit.
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-22 21:28:39

Tak to si vystihl přesně :-D
Astro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-22 21:48:23

Souhlas. Na Steamu nakupuji uz jev kdyz je sleva 75% a nebo bych hru musel fakt MOC chtit.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 09:47:30
avatar
jo. Já na steamu nakupuju z lenosti nebo nedočkavosti, naposledy jsem si chtěl zahrát ještě ten večer ARMA2 Hry až zase tak moc nehraju a nenakupuju (resp. mám svých pár oblíbených MP titulů), takže mě jisté předražení o pár stokorun rozdílu mezi Steamem a nejlevnějším webovým obchodem až tak nevzrušuje, za to pohodlí (nákup, platba, aktualizace) to stojí.
Callisto [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 11:05:08

Presne tak a navic, kdyby nevychazelo 98 beckovejch her a jen 2 dobry. Tudiz zvysily kvalitu a snizily pocet, tak by tyhle problemy vubec neresily
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-22 21:42:14

Gabe Newella bych nepodceňoval. Třeba to bude nějak smysluplně fungovat. Podívejte na Steam jak se na něj nahlíželo a kde je dnes?..ale uznávám, že by potřeboval konkurenci ...protože původní princip, že všichni hráči hrajou ve stejnou dobu a platí stejným dolarem se jaksi vytratil. Naposledy jsem na Steamu koupil Call of Juarez Bound in Blood a nestačil se divit, že byl cca o 400,-Kč dražší než by měl stát u nás v obchodech. Prachy to tady odeslalo na účet do Británie, takže vše v eurech a pěkně 1:1. Nevím jestli tohle je ten správný boj proti pirátění her. Co vzala ve Valve do rukou marketing partička kolem Lombardiho je to stále horší a agresivnější. O dalším halfu si patrně můžeme nechat zdát protože americký trh žije takovou stupiditou jako je Left for Dead a jejím ještě stupidnějším pokračováním. ...ach jo..ani nedokážu vyjádřit jak moc mě to sere.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-22 22:02:52
avatar
l4d tak stupidni neni..na chvilu sem mu taky pekne propadnul nicmene na pokracovani nedela primo valve, ale turtle rock studios, ktere se stalo pouze soucasti valve. ale valve je na tom stejne jak blizzard...prijem penez (a dost velkych) ma zajisteno, tak s vyvojem nemusi nikam spechat. mozna trochu divoka predstava, ale kdyz si vemu jak dlouho blizzardu nebo valve vyvoj her trva, tak si rikam ze ti lidi musi stavat v 10 rano a jeste si hazet minci jestli vubec do ty prace pujdou
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-22 22:39:35
avatar
ale když už něco vyjde, tak to bývá většinou naprosto vymazlená pecka bez zbytečných bugů a porodních bolestí... já si teda raději počkám pokud to není moc, ale na episode 3 už se čeká fakt moc dlouho
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-22 23:01:09
avatar
snad se pochlapí a překvapí nás s Half-Life 3
HD_Fugas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-22 23:42:17
avatar
Musim Tě oponovat,l4dead je hodně dobrá hra,skvěle optimalizovaná co se HW týče a absolutně jednoduchá a proto je tak chytlavá(děj se samozřejmě nekoná,což nikdo ani nechtěl).Jak na tom bude pokračování to netušim,ale s jedničkou uhodili hřebíček na hlavičku!A jen pro info,kdyby jste mě tu kamenovaly mý nejoblíbenější hry jsou celá serie Gothic,Fallout 1,2,vše GTA kromě čtyřky Age Of Empires 1,2,3 Mafie apod.... apod,ale na l4d v současnosti hodně ulítávam A když už jsem se tu tak rozepsal tak za poslední dobu stojí za zmínku Bioshock a Dead space.P.S.a steam od svých plenek už ušel hodně dlohou cestu a v současnosti je bez konkurence
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 07:49:30

L4D je hrozně jednoduchá a hloupá hra = úspěch u velké části obecenstva.
Masa lidí má rádo jednoduché hry typu C2D, NFS, atd...
Tohle je sice abnormálně debilní hra, ale tím víc lidí se v ní vyžívá.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 09:34:57
avatar
není valve i za CS ?
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 09:48:16

Je. Dodnes stalice v prodejnosti. Jinak L4D neni blba hra, ale zvorali to pristupem ke komunite. Po desli dobe hrani clovek zjisti, ze hra ma absolutne unfriendly zpusob pripojovani. Jsou znevyhodnovany nonsteam servery a predevsim vlastni servery. Koncept samotny je ovsem vynikajici a napad skvely a hratelnost vysoka. Bohuzel vsak namisto addonu vyjde rovnou dvojka, tak trochu vysledek dnesniho pristupu Valve k penezum. Proste chtej vydelavat. Anno 1404 za 50 ojro je vcelku predrazeny o nejaky 4kila? To uz de.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 19:36:06
avatar
přesně. L4D je vyvražďovací ekvivalent klasické kooperativní akce. Kdo to nehrál na Expert úrovni, netuší, jak těžké a zábavné to je. Horší je najít dobré spoluhráče, ale když se to podaří (a nejde o skill, ale hlavně teamplay), dá se dohrát i nejtěžší úroveň.

Dost často nejde najít nelagující server, dost často dokonce nejde najít volný server.

A Addony už nejsou v módě, dnes každý "vydělává"...
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 15:05:23

Core 2 Duo? Může být dobrá hra.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-22 22:07:43
avatar
Valve mi začíná těžce vadit. Nevadí mi, že podplácej recenzenty, aby jejich hry dostávali velká hodnocení. Ale co mi vadí, že jsou témeř monopolem na trhnu s digitální distribucí a to až tak, že když si v krabici koupim hru, která s Valve nemá nic společnýho tak si musim Steam nainstalovat a potom už tu hru vlastně nemůžu prodat. Tohle je mimochodem dle mého velká výhoda pro konzole, protože tam se hrá dá beztrestně prodat. Steam sem měl před pár lety rád, ale tohle + eura mě úplně odradilo....
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-22 22:07:58
avatar
jo no hold chtělo by to slušnou konkurenci a věřím tomu že by digitální distribucí šlo nabizet hry mnohem levněji
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-22 22:08:27
avatar
a u kterych titulu je videt teda to podplaceni? at si vzpomenu na jakoukoli hru tak je to proste spicka v zanru...
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-22 22:36:08

Přesně tak, Valve, Blizzard, Crytek josu podle mě nejlepší vývojářská studia... (ti co namítnou Crysis jako špatnou hru, nezapomente na technologickou stránku věci )
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-22 22:41:51
avatar
udělat dobrý engine a zábavnou hru jsou dvě různé věci
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-22 23:05:30
avatar
a engine je bohuzel to nejdrazsi na dnesnich hrach...driv se mohli delat hratelne, zabavne, originalni a chytre hry. na grafiku nikdo moc nehledel a kdyz uz tak nestala takove. jenze dnes je bohuzel na prvnim miste grafika a hratelnost az nekde vzadu...proto hry stoji takove mnozstvi penez. crytek je toho dukazem..a nebo i treba fuel od asoba, ktery se pomalu 5 let patlalo jen s tim jak udelat tak obrovskou plochu...pak uz nevyzbil cas dodelat tam i nejakou tu hru.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-22 23:01:56
avatar
crytek umi udelat dobrou grafiku...nic vic. ten ve spolecnosti blizzard nebo valve nema co delat.
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 10:07:45

S tím absolutně nesouhlasím. Crysis je moje nejoblíbenější hra hned po Half life 2 a episodách. Hodně se povedl i Warhead. Není to zdaleka jen o grafice....třeba když si vzpomenu na vnitřek té ztroskotané lodi ...to nemělo chybu, potom ten pres když opouštěli ostrov atd. Left for Dead jsem si také párkrát zahrál ale nijak mě to nechytlo a zůstal jsem u Team Fortres 2. Je to spíš věcí vkusu. Ale, že Crytek nemá co dělat ve společnosti Valve ..to je už silný kafe.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 12:22:13
avatar
left 4 death je geniální hra, když to hrajete v noci na LANpárty, pijete k tomu vodku a zpíváte si u toho
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 17:20:55
avatar
to je pak dobrá hra ale úplně každá
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 20:32:19
avatar
no néé, jen u málo her stíháte chlastat a zpívat si stejně dobrá hra je i CoD5 Nazi Zombies, brutální pařbička ve 4ráno, všude kolem spí jenom vy střílíte tucty zombíků parádní, už se těším na srpen - další LANkaaa xD
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 12:44:14
avatar
JJ Crysis taky můžu, škoda ale že Warhead byl tak nějak méně "filmový" prostě tomu chyběl tak dobrý příběh jako v Crysis. Těším se na dvojku
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 14:13:53
avatar
já se netěším na náročnost dvojky
zase hra na 2 roky dopředu s nadsázkou
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 15:09:29

Jj taky mě baví Crysis, poprvé sem ho hrál snad s 10ti fps uplný low (jasně i na low to vypadá perfekt ..), ale bavilo mě to, vážně nechápu proč na Crysis všichni nadávají, připadne mě, že tu hru ani nehráli, ale jenom držkují, protože je to teď in.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 20:36:01
avatar
oni to nerozjedou nebo je pořád zabíjej, proto je to nebaví a je to -blbost- ... mě vadilo na celým crysis jen ten ukol uletět s letadlem do prčic, ovládání letounů mi fak nejde
btw. taky to mám s mou legendou grafikou džífors osmtisícpětset na low, v rozlišení 800x600 a jede to stěží na 25fps xD ale když to člověka baví, tak to hraje i na low a nevadí mu to
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 22:54:26
avatar
Tak, co se týče grafiky tak to si celkem pískám a co se týče hry , tak si to zkuste hrát na obtížnost Delta, to je teprve sranda. Akorát ve warheadu jsem měl potíže na vlaku - život se doplňuje strašně pomalu, ale nakonec jsem to dal
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-24 15:20:35

No právětě obtížnost byla dost nízká .. hraje všechno na nejtěžší jinak to nemá cenu. Warhead byl ještě lehčí než původní Crysis. Nevím proč, když to byla čistě PC hra.

To lítání byla potřeba troška cviku na začátku no, ale tak to je myslím u všech her, ale pak si to člověk perfektně užije, aspoň teda já, sem si to lítání dával znova, fakt mě bavilo.
GarienGrey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 00:19:49
avatar
jeste bych pridal Black Isle (Baldurs gate, Fallouty, Arcanum, proste vse RPG jako remen)
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-22 22:46:00
avatar
Zrovna L4D mi příde sporný, pak HL2 je extrémně nahodnocená hra (o HL 1 nemluvim, ten si to zaslouží)...je to možná můj dojem, ale vidim to tak. Když může mít zdejší autor článku pochyby o relevantnosti testů HW, tak já bych zde uved dojem z tohodle...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-22 22:56:23
avatar
kdyz si vemu jakou mela HL2 ve svy dobe konkurenci (doom 3, far cry, o neco pozdeji fear), tak to byla jednoznacne nejlepsi fpska. a s podle me i nejlepsi nebo aspon nejrealnejsi/nejuveritelnejsi grafikou. byla dost dlouha, po celou dobu zabavna a objevilo se tam i nekolik dost dobrych napadu. kazda dalsi epizoda pak prinesla take slusny zazitek a konkurenci opet zabavnosti predcila. l4d je pak dost originalni pocin a podobna multiplayer rezba tu chybela...ja jsem tomu propadl asi na 3-4 mesice a i dnes je velmi popularni. na esl se treba hraje i liga...jasne nektera studia podplaci, ale myslim ze valve zrovna tohle nepotrebuje...staci se podivat i treba na ctenarske ankety, hodnoceni nebo zebricky her roku...
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-22 23:03:14
avatar
L4D má konkurenta v podobě NecroVision, který díky tomu že nevyšla u Valve kritika strhala až na kost a přitom obsahuje podobný multiplayer a mnohem delší a zábavnější single player. Neřikám, že HL 2 je hra špatná, ale u mě Dooma 3 ani Far Cry rozhodně nepřekonalo, grafiak byla pěkná, ale to je tak všechno v čem oproti konkurenci vedla. Far Cry podle mého v tý době vedlo (můj názor)..a jinak myslim, že veřejnost se dá deocel lehce právě těmito vysokými hodnoceními zvyklat a je to přece společnost která vydala HL1 a ta nelže dělat blbý hry.....
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 01:29:32
avatar
Citace:
L4D má konkurenta v podobě NecroVision, který díky tomu že nevyšla u Valve kritika strhala až na kost a přitom obsahuje podobný multiplayer a mnohem delší a zábavnější single player.

To fakt ideš porovnávať MP hru s SP hrou? L4D je mulťák s pseudo singlom v podobe hry s botmi. NV je predovšetkým o singlu a ten teda prepadol na plnej čiare, keď má tú drzosť označovať sa ako nástupca PKčka, ale pritom mu nesiaha ani po päty.
Citace:
Neřikám, že HL 2 je hra špatná, ale u mě Dooma 3 ani Far Cry rozhodně nepřekonalo, grafiak byla pěkná, ale to je tak všechno v čem oproti konkurenci vedla.

Doom 3 je pekná hra, sám ju mám zakúpenú, ale celá hra je furt o tom istom, to isté prostredie, tie isté úlohy, tie isté monštrá... Po 3 leveloch ju môžeš zabaliť s kľudným svedomím, že už si videl všetko. Far Cry som nehral, už aj Crysis je totálna, pekne vyzerajúca sprostosť. HL2 má dej, zápletku, zmenu prostredia, kvantum úloh, proste fantastickú variabilitu. Tam, kde začína 3. level u Doom 3, nekončí HL2 ani po 2. epizóde.
Citace:
a jinak myslim, že veřejnost se dá deocel lehce právě těmito vysokými hodnoceními zvyklat a je to přece společnost která vydala HL1 a ta nelže dělat blbý hry.....

Valve ešte nevydalo ani jednu blbú hru.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-22 23:29:23
avatar
far cry bylo hodne dobre a originalni na tu dobu, ale ke konci spadalo do strasnych klise a pribeh (stejne jako v crysis) melo stupidni. doom3 me ale treba totalne zklamal...ta hra byla od zacatku do konce stejna tupa strilecka. porad stejne radoby lekave momenty, kdy si nekde sel a najednou se ti za zada teleportoval nejakej imp, radoby chytre objevovani kodu ke skrinkam pri poslouchani trapnych cd..doom3 byla tragedie. napravit to dokazal az datadisk ressurection of evil. to byla uz slusna rezba. hl2 ale predvedlo uzasnou fyziku, melo dost dynamickou hratelnost kdy se akce stridala i s pasazemi, kde si musel do hry zapojit mozek, par zavodnich pasazi, gravity gun nebo antlioni, krasna alyx, ktera se pak v epizodach predvedla dokonale a oproti doom3 nebo fc mel hl2 pribeh. me pri hrani prave pribeh motivuje nejvice hru dokoncit. a zatimco u dooma3 jsem se bavil 2 hodiny a u far cry skoncila zabava po te adrenlinove jizde s reporterkou za volantem, tak hl2 me bavil od zacatku do konce.

co se tyce necrovision tak sem hral jenom demo. o multiplayeru nemam ani paru, ale ten singl me nijak neoslnil. tak o tridu nebo dve horsi painkiller. a navic vysel o dost pozdeji nez l4d. a podle te ukazky z singlu pochybuju ze by to melo lepsi multiplayer nez l4d. l4d se ti mozna muze zdat jako tupa strilecka, ale projit nejakou kampan na ty nejtezsi dve obtiznosti je uz fuska a jen tak nekdo to neda a potrebujes hodne dobrej team, ja kdyz sem to hral tak sme nedali blood harvest ani na advanced..a versus mod je pak zas taky uplne jina hra prave kamarad kteryho sem k l4d dotahnul hraje tedka na esl a to jsou trochu jiny rezby...
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-22 23:40:39
avatar
No tak to abych se taky rozpovídal : D Každopádně děkuju za názory : )

Nevim co bylo na HL2 příběhu tak revolučního a užasného (je někde oficiálně vysvětleno ta příběhova změna mezi HL1 a 2?). Město v Hl bylo výborně zpracováno to určitě, ale projíždky autem a vznášedlem byly extrémně nudné a okolí dosti pusté. Revoluční fyziku, no nevim stačí si pustit Tresspasser a nebo něco podobného a tohle prohlaášení je podle mého mimo. Fyzika byla pěkná, ale kolikrát tam byly úkoly, kteréevidetně měli za cíl pouzepředvést co kluci udělali novýho, aniž by to dávalo nějaký valný smysl (houpající se lávka na příklad). Far Cry/Doom 3 mi přišlo mnohem lepší, příběhem sem byl provázen mnohem lépe, věděl sem přímo ze hry o co de, což se z HL2 moc říct nedá a musel sem si potom přečíst na netu co sem to hrál(nadneseně).

Souhlasim, že demo NV je špatné a fakt tam dali tu nejhorší část co mohli, já sem si plnou pučil a to je orpavdu o nečem jiném, po dlouhé době hra, která mě přikovala k monitoru nikoliv k televizi...nevim samozřejmě 100 lidí 100 chutí, ale já prostě nevidim v produktech Valve nic výjmečného. Možná, že podpláceni bylo silné slovo, ale když vidim jaká hodnocení si odnáší jejich hry a hry od jiných, tak mi to příde divné. Možná maji velkou fanouškovskou základnu i mezi recenzenty, protože jako třeba vysoká hodnocení u EP1 vůebc nechápu, to byl z pohledu trvanlivosti doslova výsměch (kolik 2-3 hodiny?) a přesto recenzenti skoro "umírali" užasností hry...
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 01:28:34

Proc revolucni, co na tom sakra zalezi? Tady jde jenom o jednu vec jesli se u toho clovek bavi ja se u HL1,2 + epizody bavil celou dobu. Kdezto u FC nebo Doom3 sem to zapich po 3 hodinach protoze se zabavnosti vyrovnaj stezi s Doom 1 a 2. ( A to tenkrat to bylo neco novyho co sem za ty roky nehral 100* takze me to bavilo). Nebo takovej Shadow warrior to byla parba

Jaka pribehova zmena mezi HL1 a 2? HL1 utikas z laboratore a cestou si jen tak zachranis svet a tebe zachrani oblibeny manik s kufrikem. V HL2 proste pokracujes venku jako by ses dostal z laboratore( protoze te tam prsknul manik s kufrikem) A vsichni ve hre vedi co si udelal v HL1. Proste to celkem navazuje.

K NV ani L4D sem se nedostal tak nemuzu hodnotit.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 03:09:40
avatar
No je divný, že ty "zvířata" sou z části se mnou a v jednčce byly proti mě. Potom proč sem přilétli Combine? V tý hře to nebylo popsaný...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 19:46:34
avatar
ale jo, je to popsané. Když se zaposloucháš do "FX sound" hry, dost často uslyšíš útržky komunikace, speciálně (tuším) v E1 je na úvodní obrazovce sáhodlouhý projev tuším profesora na téma Combine, Xen a budoucí vývoj.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-24 13:05:32
avatar
shadow warrior to bola veru pecka, hlavne raketomet s atomovou bombou..
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 01:35:30
avatar
Citace:
protože jako třeba vysoká hodnocení u EP1 vůebc nechápu, to byl z pohledu trvanlivosti doslova výsměch (kolik 2-3 hodiny?) a přesto recenzenti skoro "umírali" užasností hry...

Pretože sa vedelo, že bude krátka a pretože je úžasná, má atmosféru, čo sa dá krájať, fantastické vyobrazenie mesta v troskách, v ktorom však ešte stále žijú obyvatelia na úteku, kvalitnú hrateľnosť doplnenú o nové prvky a nápady, hlavne však posunula príbeh prekvapivým smerom a ešte prekvapivejšie ho ukončila.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 03:07:39
avatar
Nové prvky? Rád budu když se o ně podělíte : )
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 10:42:04
avatar
v episode one? třeba ta absolutně geniální pasáž kde jsi neměl skoro žádné zbraně a musel si Alyx svítit na cestu? jinak je už to dávno co jsem to hrál ale tohle mi fakt utkvělo v paměti...
jasně HL je a vždycky byla jen krátká koridorovka, ale má v sobě skvělou atmosféru, spoustu možností jak nepřátele chytře sejmout, super příběh... pokud se ti hra nelíbí tak dobře ale nešlapej mi na ni tady
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 12:13:01
avatar
Tohle bylo myslim R3 nebo 4ce..teď si nejsem uplně jistej. A jnak já ti po ní nešlapu pouze se ptám proč má tak vysoká hodnocení : )
SaLaDiN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 21:01:00

ja akoze neviem, ale na zmenu pribehu medzi HL1 a HL 2 a pytat oficialne vysvetlenie, moze iba ten, kto tieto hry vobec nehral...

na konci HL si vo vlaku vo vesmire...Gman ti hovori, ze si ho ty /Gordon Freeman/ zaujal jeho zamestnavatelov, ze ta planuje vyuzit do buducnosti...na pravo od teba je vo dverach brana do priestoru, a gman ti dava na vyber....bud budes pracovat pre mna, skocit do tej brany a alebo zostanes tu a zomries...a ked to dopovie, zaznie slavne "TIME TO CHOOSE". HL1 ukoncis len tak, ze skocis do tej brany. Na konci hry sa ti zjavi nadpis...subjekt Gordon Freeman...CAKA SA NA BUDUCE VYUZITIE

Na zaciatku HL2 na teba hovori Gman, aby si sa zobudil, lebo potrebuje tvoje sluzby...pocas hry sa dozvedas o takzv. sedem hodinovej vojne, ako Combine ovladla zem...co vsetko sa stalo...cely pribeh je tam pekne vysvetleny a jeho podanie je skvele, nie je to ziadna nuda, a nikto ti nic nepovie priamo, dej sa dozvedas aj z napisov okolia, clankov novin atd...z toho vidim, ze si HL1 ani HL2 nikdy nehral...videl maximalne videa...a nieco tu o tom splietas

Vsetko o sage HL nie je vysvetlene len v HL, ale aj v Opposing Force a Blue Shift, ak toto vsetko prejdes, mas jasny pribeh, co, kde, ako, kto prezil....mas zaklady, ktore som tu napisal...ak chces vediet viac, je oficialne kniha zadarmo o HL, precitaj...alebo chod na weby o HL/HL2..je kopu ceskych a slovenskych webov, kde je cely pribeh popisany, ak stale nechapes, mozes si ho precitat, dozvies sa ovela viac...pribeh sagy HL nie je odhaleny ani na 35%.

V HL 1 vobec neslo o zachranu sveta, odporucam precitat nieco o deju a dozvies sa kopu zaujimavych veci cely pribeh vzdy sledoval "vyssi" zamer/ciel....ktory je nie vzdy hned jasny a to je genialne na tejto hre
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-24 13:07:50
avatar
este doplnim ze ked neskocis do toho teleportu na konci hl1 tak ta gman posle na utratenie
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 15:19:05

Tak vážně nevím co se ti líbí (heh no promiň, ale doom3 byla extra super nuda, mohlo to být kratší - recenzím v magazínech a netu nevěřím => hodnocení hráčů a to teda D3 válcuje ..), ale HL2 byl naprosto úžasná hra a podívej se na komunitu, to, že se ti ta hra nezdála ihned neznamená, že je extrémně nadhodnocená .. nikdy nezapomenu na tu atmosféru když sem přijel na nádraží a vylezl na to náměstí, na broučky a jejich matku, Ravenholm, mohl bych pokračovat do večera, ale to by mi hrozila trvalá erekce ..
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-24 00:51:31
avatar


Tak tady už neni o čem se bavit, já mám hry pro odreagovaní nikoliv pro sexuální uspokojení.....
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-24 15:18:09

Já to samozřejmě myslel ze srandy, ale řekni mě na kolik skvělejech míst si vzpomeneš z Doom 3? Mě se líbil akorát pavouček na začátku, kterej mě vodil, pak si vybavuju tak akorát konec, protože ten bos s tou kostkou co sem po něm házel byl dost trapnej a navíc sem byl štastnej, že je konec.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-22 22:17:12
avatar
K tem recenzim mas nejake dukazy? protoze podle me placas kraviny.
Monopol nemaj - nikdo ti nebrani kupovat od D2D, GOG nebo tuctu dalsich ...
Pokud se ti nelibi cena ak to udelej jako ja - bud to koupim jinde kde je to levnejsi a nebo si pockam na slevu.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-22 23:16:11
avatar
Koupil sem si hru v krabici a musel sem nutně sáhnout na Steam bych to moh hrát, každá i sebedebilnější ochrana má rewoke license, abych to pak moh prodat, tady hold mám smůlu. A zrovna u takový hry jako FEAR 2 mě tohle mrzí opravdu hodně, ale jak řikám můj dojem nemusí mít všichni a proto tu sou (+) a (-) ; )
Buble [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-22 22:09:25
avatar
Když na to někdo přispěje tak by se chtěl podítet (byť jen minimálně) na vývoji hry . A sem zvědavý jak by chtěli koordinovat (deseti)tísíce hráčů-investorů. To je nemožné. A milodary jim nikdo jen tak dávat nebude. Takže rozumní lidé na to nepřistoupí.

Kvalitní studio si po první hře(kterou se proslaví) na sebe vydělá. Pak mu stačí dělat kvalitní produkty a je to. Na to žádné příspěvky nepotřebují... kort VALVE. Pokud je studio schopné, příspěvky nepotřebuje a pokud není tak KRACH. Není potřeba vydávát slabé tituly.

A souhlasíms tím že 1$=1€ je pěkná BLBOST !! Skoro až zlodějina, aneb další důvod pro ilegální download.
Marfy234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-22 22:21:26

No to je dôvod a celkom slušný... Ešte ma škrie že to je tak aj s hw.
Prime [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zase sem se pobavil 2009-07-22 22:15:48
avatar
To je tak málo zpráv z oblasti her, že se už píše i o takhle blbejch nápadech, který někdo vymyslí v přestávce na oběd? Ukažte mi nějakej normální produkt, za kterej někdo platí dopředu. Například platí snad nějakej zákazník za vývoj auta, který si koupí za 5 let? Jednoznačně ne, a jestli si myslej pánové z herních studií, že sou něco jinýho než jiný výrobci tak se pletou. Pouze nabízej svůj produkt jako každej jinej a na zákazníkovi je, aby se rozhod zda koupí nebo ne.
Na druhou stranu sem se zamyslel jestli existuje dneska nějaká hra ve vývoji, za kterou bych byl ochotnej zaplatit peníze už dnes. A vzpoměl jsem si jenom na dvě. Lineage 3 od NcSoftu a Diablo 3 od Blizzardu, obě dvě jsou zaběhnutý značky, který dokázaly už v minulosti přesvědčit o svejch kvalitách a ty pak samozřejmě nemaj problém s financovánim ale platit dopředu za něco co může dopadnout všelijak .... chacha
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-22 22:38:04

V téhle věci si myslím že zrovna Valve by si zasloužilo sponzoring, dali světu super hry... A jestli bych za svoje peníze dostával informace o vývoji hry, neváhal bych...
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-22 22:55:28
avatar
Citace:
Na druhou stranu mě vrtá hlavou, proč musí stát vývoj hry třeba 50-100 milionů dolarů? Dříve to mnozí dělali i zadarmo a proč to musí stát dnes takový šílený prachy?


Že to říkáš zrovna ty DD, takový technofil. Hráči chtějí super grafiku. A udělat supermoderní engine, vymodelovat všechno tak aby to vypadalo co nejlépe + nějaká ta fyzika+ještě tvorba příběhu, kampaně, animací, dabingu...
Docela by mě zajímal příklad nějakého studia které udělalo AAA titul za sto tisíc

Dnes už to není jako dřív kdy stačilo udělat jednoduchou hru typu Prehistorik v pár lidech večer po práci...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-22 23:12:27
avatar
nesouhlasim, třeba FlatOut Carnhage má všechno a stojí zlomek
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-22 23:30:26
avatar
treba flatout carnage je podruhy vydany lehce upraveny flatout 2.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 14:47:58
avatar
to ano, ale ani Flatout2 nikdy nestál více než 400Kč...
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-22 23:59:06
avatar
no prodává se levně, ale kdo ví kolik stál jeho vývoj? navíc je tam pár tratí z kterých není kam odbočit, pár aut, není to zrovna příklad rozsáhlé hry. A až na lehký upgrade grafiky je to starý Flatout 2.
Ano je to perfektní hra, ale hráči ji platí vlastně dvakrát.
Oobist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 08:24:54
avatar
a takisto je windows vista/7 pekna hra a tiez ju platime dvakrat
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 11:37:59
avatar
no já teda ne, mám pořád XP
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tu poslednu 2009-07-22 23:07:17
avatar
vetu akoby som ja sam napisal. Cesta z toho hnoja von neexistuje, ale to nevadi, lebo ako s kamaratom hovorime: "Uz to sem leti." No a potom bude klud...
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-22 23:24:35

Mno nápad to není špatný,ale hráči pošlou peníze,uvidí hrubý náčrt.Po čase se řekne,že je potřeba dalších peněz (1.šance),hra vyjde,ale bude to úplný rozdíl od dohody (2.šance) nebo to krachne úplně (3.šance) a nakonec se na "sponzory" mohou vývojáři vykašlat a čus Určitě nebude nějaká smlouva mezi vývojáři a hráči.To jsou 4 šance,jak vyhodit peníze.
TOMxEU [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-22 23:17:11
avatar
K tej cene za vyvoj, platy zamestnancov a manazerov tvoria len zlomok, zvysok ide na licencie za engine, zdrojove kody a pod (vivat kapitalizmus) a v neposlednej rade na "kvalitnu a neprelomitelnu" ochranu.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 00:27:01
avatar
bud rad ze zijes v kapitalizmu, myslis ze soudruzi v KLDR planuji naklady na vyvoj PC her?
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 10:48:46
avatar
AHA! já říkal už dlouho že by se hry měly platit podle toho za co stojí a že by si lid měli urvak podle toho jak moc chcou podpořit autory, jestli vůbec(že FUEL?)
Nenabaženost může být zdroj těch hoven, ale daleko spíš je to neschopnost a neefektivnost. výdyť nemusí dělat engine, mapu a gameplay po sobě, klidně by to mohli nejdřív vymyslet a potom na tom dělat zvlášť a pak to zkompletovat. To se potom divíme že hry se dělají 4 roky, a někeré foreva.
a to ani nemluvím o tom že hry dneska dělají imbecilové bez nápadů a vize, kteří jenom kopírujou oldshit.
Buble [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-24 07:46:51
avatar
Citace:
Současný model, kdy před započetím samotného vývoje potřebujete investici ve výši 10 – 30 milionů dolarů s čímž je spojeno velké riziko, což se odráží i v kvalitě samotné hry, je omezující.


Pro dobré studio (valve, infinity, blizard) není problém sehnat sponzory. Tam je garance, že hra nebude ve výsledku piece of shit... tak jaképak riziko?!

Na tenhle jejich nápad přistoupí jen lidé, kteří nejdřív dělají a potom přemýšlí. (neberte to jako urážku) Ale hru bych nezaplatil předem (většinou ani po ). Po zavedení 1USR=1EUR si to nezaslouží.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 14:15:50
avatar
mno sponzory, sponzoři ale chtějí aby se jim to nějak vrátilo, pokud uděláš hru a ukáže se že je špatně optimalizovaná, má bugy a je nehorázně blbě hratelná, tak si ju asi moc lidí nekoupí...proto je to risk ?!
Buble [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-24 12:43:39
avatar
Já myslel že ty dobrá studia s dobrou pověstí, tak u těch je daleko větší šance na úspěch. Jejich úspěchy svěčí že jsou schopna dělat dobré hry. A pro ukázku šlyšels o špatné hře od valve?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!