Hra Resident Evil 5 dá čtyřjádrovým CPU pořádně zabrat – TEST procesorů
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 24 červenec 2009
altPro PC zanedlouho vyjde tahle hra, která se zatím prezentuje testovacím softwarem. Připravte si pořádný procesor.

 

 

 

Hry, které jsou optimalizovány pro využití dvoujdárových CPU, už dnes nejsou žádná vzácnost. Stále také přibývá těch, které jsou optimalizovány pro využití čtyřjádrových procesorů. Některé, jako například GTA4 už dokonce s dvoujádrem nejde na špičkové nastavení detailů vůbec hrát. Připravovaná a hodně očekávaná PC verze Resident Evil 5, kde si akce užijeme do sytosti v pořádném DX10 zpracování sice ještě nevyšla, ale k dispozici je už testovací software. Je ale pravda, že výrobci grafik třeba ještě nemají finální ovladače pro tuto hru a tak se ještě hodně může změnit. Nás ale dnes více zajímají procesory, pro které se ovladače samozřejmě neladí …

Server PCGH.de si dal práci a otestoval pěkných pár CPU. No a jak vidíme, tak čtyřjádro bude základ. Rozdíl je proti dvoujádrovým CPU opravdu brutální. Za pozornost stojí i výkon procesorů AMD Phenom II, hlavně pak tříjádrového AMD Phenom II X3 720BE, která až velmi levný, tak podává výkon na úrovní drahých čtyřjader. Majitelé starších a slabších CPU, jako jsou AMD Athlon X64 X2, či Intel Pentium Dualcore E5xxx/E2xxx či Core 2 duo E6xxx/E7xxx si budou muset velmi omezit detaily. A to PCG neotestoval hru v pořádné úrovni detailů, ale použil jen GTX 285 a jen v rozlišení 1680x1050 bez AA/AF. Asi nikoho nepřekvapí, že vládnou procesory Core i7. Ty mají hlavně výhodu tříkanálového řadiče pamětí, kterou prostě dvoukanálovým nedoženete. Rozdíl bude určitě ještě markantnější při použití SLI, či CF grafik a zapojení …

Něco mi říká, že Resident Evil 5 se stane dalším testovacím nástrojem pro procesory i grafické karty …

Zdroj: PCGH.de

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-24 18:52:17
avatar
Osobně jsem zkoušel banchmark s Core 2(6600)3.5Ghz a ATI 3870 v rozlišení 1280x1024 na plné detaily s rozmazaním obrazu,4xAA a na cca.35-40fps by to mělo být plynule hratelné.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - len pre zaujimavost, tiez 2009-07-24 19:38:32
avatar
som nedavno otestoval RE5, tu su vysledky:

CPU: PII X4 940 BE @ 3.7 GHz
GPU: Radeon HD4890 @ 950/1100

DX10.0
1680x1050, 8xAA, Motion Blur ON, Vsync OFF, max. settings

Variable benchmark: 49.2 FPS (Area 1: 98.1, Area 2: 48.5, Area 3: 19.9, Area 4: 46.4)
Fixed benchmark: 66.5 FPS

DX10.0
1680x1050, 4xAA, Motion Blur ON, Vsync OFF, max. settings

Variable benchmark:62.4 FPS (Area 1: 104.2, Area 2: 64.5, Area 3: 32.1, Area 4: 62.7)
Fixed benchmark: 67.1 FPS
Miqq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-24 22:08:10
avatar
Závidím ti ten tvůj kompl
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-25 12:23:10
avatar
Nie si sám... MŇAM!
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-25 18:31:34
avatar
Jak jsem zrychla četl maltrabobův příspěvek ,tak jsem si říkal - sakra mu to jelo na PII ? ach jo to je problém nás pamětníků..
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-25 20:22:23
avatar
jo jo taky s tímto způsobem značení mám potíže
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-24 19:42:48
avatar
ja ti nevim DD, ale s cim vetsim rozlisenim a AA tak tim vic se zatezuje grafika, ale ne CPU. CPU je brzdou jen v nizkych rozlisenich...takze takovy E6600 v pohode na hratelna fps staci. 4 jadro hra vyuzije to jo, ale treba ten rozdil mezi E6600 a Q6600 neni zas tak brutalni. dost dulezity je krome poctu jader tedy take takt procesoru..majitele procesoru jako E5200/E6300 a vyssich muzou byt tedy uplne v klidu.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-24 23:16:49
avatar
"Plánované datum vydání: 18.09.2009"
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-24 23:40:23
avatar
Opět tipický koncept portu z konzolí na PC. Na konzoli se můžete opřít o výkonné CPU a proto se hry, které na konzoli vypadají k světu vyznačují vysokou procesorovou náročností. Mimochodem zkoušel sem bechmark a vedle sem měl konzolovou verzi a v grafice neni až tak výrazný rozdíl kromě 30/60FPS...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-25 12:00:06
avatar
většina (všechny) současné konzole mají CPU samozřejmě obecně MÉNĚ výkonné. Platí to jak pro Cell v PS3, tak pro Xenon v Xbox360. Jsou sice multi-core, ale oba jsou specializované, takže v jistých ohledech podávají výkony lepší, nicméně obecně jsou pomalejší než klasické x86.

Jiným problémem pak je, že konzole mají jasně daný HW a vývojáři mohou optimalizovat až na "dřeň", tudíž se dané hry píšou tak, aby na daném HW běhaly co nejlépe, tedy např. napsané multithreadově (ostatně podobné optimalizace bývaly svého času běžné např. i na Amigách). Další potíž pak bývá odfláknutá konverze na PC.

Tak jako tak video z RE5 mi připadne dost otřesné. rozdíl DX9 vs DX10 je v pár texturách triček, textury prostředí jsou v malém rozlišení, prostě klasický konzolový pravěk. Troufám si tvrdit, že i "prastarý" Source generuje lepší scény.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-25 13:44:04
avatar
konzolove procesory jsou pro hry obecne vykonejsi. cell v ps3 ma 204 GFLOPs, powerpc v x360 ma 115 GFLOPs a core i7 ma myslim kolem 50 GFLOPs. navic cpu v konzolich nejsou zadne zastarale a omezujici x86 architektury. nemaji zadne omezujici windows a nebezi tam spousta sluzeb jako ve windows. ten vykon tam je k temer 100% vyuziti jen pro hry.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-25 13:54:39
avatar
Ano. To jsem psal výše. Nicméně obecně jsou ty CPU pomalejší.

GFLOPs jsou taková hezká, jednoduchá ukázka, jak je ošidné měřit "výkon". Ostatně poměr GFLOPs mezi nvidií a ati je taky skoro dvojnásobný, a přesto je výkon srovnatelný. GFLOPs jsou low-level údaj, a když má CPU typu Cell násobný počet vysoko takovaných, ale RISC jader, bude mít logicky vysoký počet FLOPs než x86. Na druhou stranu, pro vykonání stejné (sofistikovanější) úlohy bude také potřebovat daleko více instrukcí než x86 (protože má jen ty jednodušší), a tedy se výkonnostní rozdíl ve FLOPs setře.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-25 14:23:47
avatar
jenze tam jde o to ze zadne x86 instrukce cpu v konzolich vykonavat nepotrebuje. v konzolich je cpu k jednomu ucelu - pro hry. na co tedy brat v potaz nejake sofostikovanejsi ulohy, ktery ty cpu nikdy vykonavat nebudou??? tema ej tady o hrach, tak se bavme o hrach. je totalne mimo sem motat neco jineho (demagogie?).

narocnost na cpu u primarne konzolovych her jako RE5 nebo to GTA4, u kterych je pc verze jen jako bonus na privydelani, je proste na pc vyssi. a do budoucna jeste vyssi bude. je to logicke...vyvojari se uci vyuzivat konzole na maximum. a protoze konzole nabizeji pro hry podstatne vyssi vykon cpu nez desktopy, tak prave tohle vyvojari postupne vyuzivaji. programovat multithreadove je opravdu velmi obtizne..jenze prave tohle je na dnesnich konzolich zaklad a vyvojari se postupne tohle museli naucit.

dnes vydime vysledky...gta4 je primarne delano na x360 s 3 jadrovym powerpc. takze ta hra se programovala na maximalni vyuziti tech 3 jader. je pak blbost, aby pri konverzi na pc celou hru (!) preprogramovavali na vyuziti jen dvou jader. kdo vi jestli by to vubec slo v takovym rozsahu jak ta hra je. spis by se po strance fyziky nebo umele inteligence musela hra jeste omezit. vsak uz ted je na pc moznost omezeni spousty detailu - treba prave na cpu velmi narocna hustota provozu vozidel.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-25 16:36:54
avatar
to je trefně řečeno že PC verze GTA4 je jen takový drobný přivýdělek. Vzhledem k tomu že ještě než vyšla PC verze tak se GTA4 stalo nejůspěšnějším a nejvýdělečnejším titulem všech dob zábavního průmyslu. PC verze později k tomuto úspěch poze přihodila nějaké drobné a podle toho taky PC verze vypadá. Prostě není optimalizovaná, protože by jim to ani nestálo za to se do toho pouštět.
Přijdou mi hodně trapné řeči některých lidí tipu že konzole zbržďují vývoj her. Ono je to spíš tím že prostě PC verzím není věnováno tolik prostředků a času jako konzolovým verzím. Navíc vytvořit dobře optimalizovanou hru na PC je mnohem náročnější-nákladnější než vytvořit dobře optimalizovanou konzolovou verzi-jednotný hardware, žádné problémy s kompatibilitou různých verzí Windows atd.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-25 17:22:49
avatar
ehm.. reagoval jsem na Baxxterův komentář, že CPU v konzolách jsou výkonnější, což nejsou (ony totiž fungují hodně podobně "hloupě" jako GPGPU - jen NĚKTERÉ operace jsou násobně rychlejší, obecně je x86 vydrtí úplně bez problémů (ostatně tohle kdysi "prokazovali" Mackaři s PowerPC, které v některých FPU operacích bylo daleko před tehdejšími Intely. Jenže nyní mají Macy CPU x86...). A pak ses toho chytil ty
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-26 17:48:53
avatar
No jako asi se to nedá lehce ověřit, ale koukal ste u PS3 na Folding@Home? Je to CPU klient připomínám...a tam bych si trofnul tvrdit, že to x86 procesory doslova drtí. Nevim kde jinde porovnat x86 platformu a Cell ( http://www.codinghorror.com/blog/images/tflops-per-cpu-graph.png )
chalek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 17:31:27

Poprosim navod ako pomocou folding@home merat vykon v TFlops resp ako jeho WU a PPD preratat na TFlops
Camazoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-25 00:15:12
avatar
Citace:
Některé, jako například GTA4 už dokonce s dvoujádrem nejde na špičkové nastavení detailů vůbec hrát.

Co má co společného zmršená konverze hry s počtem jader ?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-25 00:18:38
avatar
zmrsena konverze?tak di programovat kdyz si tak chytrej...
Camazoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-25 00:22:03
avatar
omlouvám se všem, kterých se to osobně dotklo. Nicméně přijde mi, že poukazovat na výhody čtyřjádra na téhle značně neoptimalizované hře není nejlepší.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-25 00:31:23
avatar
kdyby to bylo zmrseny tak se ani na ctyrjadru nehejbe. jenze na vsech 3 a vice jadrovych CPU beha uplne v pohode (nebo spise cpu neni brzdou). od toho mas taky oficialni HW naroky a v doporucenych se myslim primo pise cpu core 2 quad nebo phenom x3. jediny na co si muzes na ty hre stezovat (z technicky stranky) je tak mozna dementni instalace a dokud nebyli patche tak obcasne problemy s grafikou jako vypadavani textur apod (s cimz sem se osobne ale nesetkal). ta hra ma proste velke fungujici mesto se spoustou vozidel a narocnou fyziku. to ti udela trochu jinou zatez na procesor nez koridorova strilecka s umelou inteligenci nepratel popsanou nekolika skripty a s jen hezky vypadajicim (nikoli realnym) a nenarocnym havokem, ktery by v gta nemel sanci.

nebo jeste mohli rockstari trochu pozdrzet vydani a vyuzit euphoriu pocitanou pres cudu u nvidia karet, ktera se pak pozdeji i predvadela. to by pak dvoujadro stacilo urcite v pohode...jen by zas atinari nadavali...
Camazoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-25 00:51:39
avatar
Tak pokud by Euphoria byla počítaná i jinak než čistě přes procesor tak bysme byli někde jinde. Jde mi o to, že ten engine mohl být optimalizován pro hladký běh na alespoň dvoujádrech. Navíc se nabízí srovnání s CryEnginem, který snad pomalu ani netěží z jakéhokoliv multihreadingu a jak se to hýbe.
btw..s chybami v renderingu jsem se u téhle hry setkával ve velmi hojné míře, což srazilo jakoukoliv důvěru.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-25 00:51:28
avatar
srovnani s cryenginem je mimo. to je prave ta koridorova strilecka s umelou inteligenci tvorenou par skripty se srandovni fyzikou (at je uz jakkoli efektni). podobne mesto jako je v gta by v cryengine vytvorit neslo...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-25 12:03:58
avatar
Citace:
tak di programovat kdyz si tak chytrej...


tohle je trochu demagogie - nekvalitu můžeš označit i jako prostý spotřebitel. Ta konverze JE špatná, stejně jako byla/je špatná konverze GTA4, na to nemusí být člověk programátor, aby viděl, že "konverze" enginu se blíží prostému překompilování.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-25 14:03:43
avatar
o nakej komentar nad tebou sem popisoval duvody proc je ta hra tak narocna na cpu. tak si to pozorne precti a pak to mozna pochopis. demagogii spis predvadis ty kdyz tvrdis ze ta konverze je spatna a pri tom vubec nevis o co de..nez zacnes neco tvrdit, tak by melo byt bezny (nebo aspon rozumny) si k tomu tematu zjistit co nejvice informaci. a ne se pripojit ke stadu, ktery o tom nic nevi a jen placa kraviny.

a u kazde hry mas doporuceny HW..u gta4 doporucenej HW splnuji tak akorat (Q6600, 8800GTS 512) a ta hra se hejbe uplne v pohode na max co dovoli. kdyz nekdo plni jen minimalni naroky tak se nemuze divit ze mu ta hra nejde na max...a znam lidi, ktery gta4 dohrali i na notebooku..treba turion x2 2.1GHz, 9600GT M. nebyl to zadnek extra plynulej zazrak 100fps+ ale hrat se to dalo. tolik asi k te narocnosti a "spatne" konverzi v praxi.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-25 17:16:06
avatar
Já bych se vrátil k původní debatě - vydává-li producent nějaký SW produkt na určité platformě, měl by se postarat, aby tento produkt dosahoval odpovídajících kvalit. Zákazník se čerta starého stará, jaké technické potíže konverze zažívají vývojáři.Jednoduše, on očekává stejnou funkci na přibližně stejně výkonném HW. Nejde tedy o to, že ta hra běhá uspokojivě na čtyřjádrech, ale o to, že se nikdo neobtěžoval s optimalizacemi na tehdejší mainstream (tedy dvoujádra). A tomu se říká neoptimalizovaná (špatná) konverze. Ano - optimalizace pro PC by znamenala velmi zásadní přepsání enginu (ale to prosím není moje starost, já jsem jen spotřebitel). Faktické konstatování bych se tedy (na rozdíl od "doporučení jít programovat") jako demagogii neodvážil označit. Operovat s tvrzením, že GTA4 je "pomalé a vyžaduje 4 jádra" protože obsahuje "celé město" mi připadne jako chucpe, taková Mafia nebo starší verze GTA obsahovaly město rovněž a vesele běhaly na Celeronech a Duronech, počítačích ŘÁDOVĚ pomalejších a jednojádrových (Mafii jsem kdysi bez problémů dohrál na Duronu 700MHz).

Jinak taky znám pár magorů, co GTA4 hráli na "herních" noteboocích (rychlostí cca 10-15fps), ale to není dle mého názoru hraní.
Camazoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-25 17:46:56
avatar
o to mi v podstatě šlo. Je hezké že hra jede na čtyřjádrech, ale proč ? Optimalizací by se určitě dal dosáhnout daleko lepšího chodu tohoto enginu.
Citace:
srovnani s cryenginem je mimo. to je prave ta koridorova strilecka s umelou inteligenci tvorenou par skripty se srandovni fyzikou (at je uz jakkoli efektni).

nesouhlasím, CryEngine je hodně komplexní engine s mimochodem docela pokročilou adaptivní AI. Jak jsi sám psal (a s tím 100% souhlasím), je dobré zjistit si pár informací, než něco napíšeš.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-25 19:00:34
avatar
prave ze nedosahlo...musela by se kompletne ta hra prekopat a podstatne omezit nektere veci..tak jak pisu.

jestli ma cryengine tak pokrocilou AI, tak proc sou nepratele v crysis tak tupi?
Camazoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-25 19:10:27
avatar
musela by se překopat, omezit, nebo..optimalizovat
AI v Crysis je na špičkové úrovni
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-26 12:39:11
avatar
omezeni a celkove preprogramovani neni optimalizace. a i na dvoujadru se to da hrat..jen ne na maximalni detaily. na minimalni HW pozadavky maximalni detaily ani chtit nemuzes. drive sis maximalni detaily mohl dovolit take jen na high-end HW.

v crysis spickova AI?staci vyuzivat neviditelnost a neudelaji ti nic..po jednom si je muzes pekne vystrilet. jejim vrcholem je ze se te jeden nepritel snazi obejit. i v predchozim far cry byla AI o mnoho lepsi a i skripty ve fearovi nebo i v codku vypadaji realneji.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-25 00:19:20
avatar
Nic zmřšeného na té hře neni (nebo aspoň po těch 3 patchich), ale hra počíta implicitně se třemi jádry, proto na procesorech s méně než třemi jádry jede špatně....
Camazoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-25 00:24:56
avatar
..což by podle mého měla vyřešit konverze, nebo že by to snad byl záměr ?
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-26 12:06:26
avatar
NO......to je uspech....Je potreba 4 Jadro za 4-5 litru plus dalsich 20 litru na ostatni Hardware....samo ze bez Monitoru :-) No Ja tuhle nudnou(STAROU) Gamesku nehraji.....Jsou lepsi hry.....Nebo na PC za 30 Litru zadne nejsou?Jo a pisu ze smradlaveho PS3 :-)
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 12:49:40
avatar
No jsem zvedavy hlavne na zabavnost. Klidne to budu hrat na LOW detajly!
Kfirr64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 13:09:45
avatar
Upgrade time
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!