Games DDNews – nejnovější informace ze světa her na jednom místě
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 27 červenec 2009
altA je tu další přehledné, podrobné zpravodajství ze světa her, pro vás, kteří nemáte čas sledovat dílčí zprávičky po celý týden …

 

 

 

Minulý týden jsme moc důvodů k radosti neměli. Většina očekávaných herních pecek se nám odsunula do příštího roku. Naštěstí ale nemusíme tak úplně zoufat, protože pár nadějných herních titulů přeci jen zůstalo. Jak už jsem naznačil (či spíše řekl na plnou klávesnici), přijde mi to, že firmy odsunutím vydání AAA herních titulů nehrají o čas na dokončení a o co nejvyšší kvalitu, ale o čas, kdy kalkulují se zlepšením hospodářské situace a doufají, že lidé zase začnou bezhlavě utrácet a zadlužovat se a spotřebovávat a spotřebovávat …

Ale dost už chmurných myšlenek a podívejme se na novinky …

  • Resident Evil 5 pro PC

Jak už asi víte, pátý díl série RE5 se samozřejmě podívá i na PC. Na konzolách slavil docela úspěch. Autoři pro PC ale slibují využití jejich potenciálu, který je samozřejmě výrazně větší než poněkud zastarávajících herních konzol. Herní engine je prý dokonce připraven na DX11 (až to bude aktuální tak vyjde DX11 patch?). Hra je důkladně optimalizována na vícejádrové procesory a to včetně čtyřjádových takže rozdíl mezi dvoujádrem, tříjádrem a čtřjádrem je značný. Hra vyjde samozřejmě s podporou DX10 i DX9 a proti konzolám nabídne výrazně lepší a detailnější textury, světelné efekty a větší počet detailů na mapě včetně většího počtu nepřátel v některých herních režimech. Hra využije i NVIDIA 3D zobrazení, ale bez speciálního 120Hz monitoru, grafiky NVIDIA a speciálních brýlí NVIDIA si jej stejně neužijete. Každopádně už podle konzolové verze to bude pořádná akční řežba proti zoombie a v září se určitě máme na co těšit …

  • Wolfenstein – není pro Linux

Ačkoliv hru zastřešuje studio iD Software, které staví na OpenGL a tedy nativní funkčností pod OS Linux, potvrdilo, že tato hra pod Linuxem nativně nepůjde. iD Software totiž na hru jen dohlíželo. Nicméně samozřejmě se jedná o jeden z očekávaných titulů roku. Ostatně Wolfenstein je ikona počítačových her, jedna z prvních 3D akčních her, což ji zaručuje nesmrtelnost. Nový Wolfenstein samozřejmě také bude ve 3D a také to bude střílečka :). Zatím nás autoři zásobí slušnou porcí videí, která ukazují pěkné zástupy různorodých monster a také pořádný arzenál k jejich likvidaci … tak uvidíme, zda nová hra neudělá slavnému jménu ostudu a uvidíme již velmi brzy …

  • Borderlands – černý kůň mezi RPG?

Velmi ambiciózní herní titul kuchtí studio Gearbox. Hra bude prý zajímavým mixem RPG a FPS. Hra bude něco na styl SCI-fi Diablo a tedy velké množství předmětů i nepřátel v pěkném prostředí. Hra bude mít kromě singlplayer propracovaný i multiplayer a kooperaci. Hra vyjde pro velké konzole a PC už 20.10. tohoto roku. Ve vývoji je už minimálně od roku 2007. Uvidíme, zda velké ambice stačí také na velký výsledek ….

  • Command a Conquer 4

EA nás samozřejmě do vydání hry, které proběhne asi na podzim příštího roku, bude pravidelně zásobovat informacemi a tak nové záběry atd. Tvůrci slibují samozřejmě příběhovou návaznost na předchozí díly a dokonce zakončení celé série. Z herního hlediska má být trochu odlišný styl hratelnosti, nové třídy a různé herní mody a mobilní základy. Hra bude klást důraz na online, ačkoliv nebude styl MMORPG bude mít jeho prvky a bez online připojení si ji nezahrajete, lze tedy očekávat, že hra bude muset být po internetu aktivována na unikátní klíč, což samozřejmě nejvíce štve piráty, protože právě požadavek online aktivace je zatím nejúčinnější ochranou proti pirátům. Zkrátka bez unikátního klíče si nezahrajete ….

  • Rage – styl závodů a FPS

Poměrně s napětím očekávaný herní titul Rage, který vyvíjí přímo iD Software (vydavatel je EA) je mixem závodů a FPS. Hra má nabídnout hodně unikátních herních fičurek, a řadu zajímavých zbraní k sestavení. Závodění se pak očekává něco ve stylu Death race apod. Samozřejmě i zbraně a možná i vozidla bude možné vylepšovat. Každopádně i tento herní titul je velmi ambiciózním počinem a tvůrci toho neslibují zrovna málo. Jak to dopadne, uvidíme nejdříve v druhé polovině příštího roku …

 

  • Order of War – válečná strategie

 

Pěkných strategických her z 2.svv nikdy není dost. Již v druhé polovině září se představí hra Order of War. Půjde o strategii, kde budete ovládat poměrně velké formace a zahrajete si kampaně USA vs GER a GER vs SSSR. Hra má vycházet z historických předloh a také má působit realisticky. Pro nemálo příznivců her jako Company of Heroes tedy určitě zajímavý titul …

No a protože je na herním poli poměrně klid, tak informační servis dnes pro tento týden ze světa her ukončíme. Pokud aktuálně hledáte něco na dlouhé letní dny a večery tak mohu doporučit několik her:

Pro příznivce závodních her doporučuji nezkoušet FUEL a zkusit sice starší, ale pořád nesmírně zábavný Flatout Carnage, nebo si dát na maximální obtížnost Race driver GRID a počkat na DIRT2. Pokud se vám nezdá GRID výzvou zkuste si propojit pár PC s kamarády a zkusit si to proti sobě ;).

Pro příznivce akčních her mohu velice doporučit zajímavého Riddicka nebo povedené Call of Juarezz no a samozřejmě také další datadisk k Fallout 3. Pokud máte chuť na pořádné RPG a ještě jste nezkoušeli Mass Effect, tak určitě jej vyzkoušejte. Samozřejmě příznivci vojenských her tu mají skvělou AA3 a nebo ARMAII.

Pro příznivce jiných her, mohu doporučit budovatelskou strategii Anno 1404 (bacha, je hodně návyková), a také Overlord 2 (aneb hrajeme za zlého pána). Samozřejmě pro ty, které omrzel vlastní život je tu simulátor života SIMS3.

Samozřejmě pokud jste zrovna nějakou pěknou hru dohráli a není na ni na DDWorld.cz ještě recenze, tak neváhejte ji udělat ...

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
suchac500 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2009-07-27 00:43:34

ja hraju na svoji ,,zastaraly,, konzoli xbox 360 - battlefield 1943 a spokojenej
co se pc her tyce tak cac 4 a rage vypadaj docela dobre sem an to zvedavej
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 01:03:05
avatar
no což o to, hrát se to dá, ale nedávno jsem zase u kámoše viděl rozdíl kvality u jiné akční hry proti PC, a chtělo se mi smát vypadalo to jak na notebooku na low detialy, texutry téměř žádný, rozmazaný, dohled miimální, kvalita efektů bídná hra ho stála o třetinu více než mě na PC a se stejným monitorem u mě na PC s DX10 vypadá o dost líp
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 01:12:27
avatar
U jaké akční hry smím-li se optat? : )
A jo mimochodem, odkdy jsou hry jenom o grafice? ; )
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 11:53:31
avatar
Jistě, není to jen o grafice.
Je to taky o ovládání... myší...
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 15:43:03
avatar
Ano mě vyhovuje spíš betj na gauči a mít v ruce joystick. Dřív tomu tak nebylo a myši sem se nechtěl vzdát, ale už asi stárnu : D
suchac500 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 01:28:02

DD ber to takle...
xbox stoji 4tku slusny pc na kterym si zahrajes DX 10 si za tu cenu nesezenes.. a ze vypada lip ?? me to nevadi... hry pro me nejsou jen o grafice... jde mi o to aby me zabavila coz se u pc her moc rict neda... protoze kdyz si to po hodine konecne nastavim tak mi pc spadne s chybou odesilat-neodesilat (nestve me to...)
ale vidite jak ste na kompech dopadli ? mate herni ,,sucho,, mezitim co my na konzolich se bavime....
vsechno neni jen o grafice
navic mi tvuj pristup k tem hram prijde obcas trochu takovej ... ,, nema to dobrou grafiku nebudutu to hrat,,

---
edit >a zkus si to zahrat z gauce na metrovym lcdcku ... a mas s toho o dost lepsi zazitek jak z kompu proste jen vlozis a hrajes... nestaras se o nic..., nenastavujes detaily...
chapu ze nekoho muze bavit hrabat se v tom fajn to mu neberu... proc ne... ale i me to po case omrzelo a vysledek je ten ze kdyz si chci zahrat tak se zvednu a jdu k televizi kde si tu hru vychutnam mnohem vic jak na 22" LCD kde se musim krcit u klavesnice a monitoru a trepat se po jakym lvlu mi ta hra usmysli se spadnout... a co se tyce tech her... staci najit na netu a budes mit minimalne srovnatelnou cenu... navic na xbox beru originalni gamesy (forza 2 apod. okolo 300kc... ty novejsi kolem 500kc... )
a neresim kdyz chci hodim to do xka a hraju

EDIT 2 >>nechci tady zakladat zadnej flame PC vs konzole... jen na to rikam svuj nazor jak to vidim ja a nemyslim to nejak spatne ;)
Giacomo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 01:29:12
avatar
imho to vyjde na stejno dys se divam na 22palcovy monitor z pul metru a nebo na metrovou TV ze 3 metru
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 01:31:51
avatar
Já souhlasim...navíc třeba na alza.cz maj hry na xbox kolikrát o mnoho výhodnější než na PC. Na PC sem nezanevřel, stále už po několikátý hraju S.T.A.L.K.E.R. (oba díly) protože je to jedna z nejlepších her, ale prostě ty ne PC only tituly hraju na konzoli + samozřejmě konzole/xbox exlusivní : )
Lukyn1811 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 02:09:17
avatar
No jestli ti pořád padá počítač(= neumíš s ním zacházet), tak je pro tebe opravdu lepší konzole. To bych mohl tvrdit, že kolo je lepší než auto, protože v autě pořád bourám.
suchac500 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 07:28:43

Giacomo > to tezko... si to zkus ;)
Lukyn > taky moznost... ale myslis ze tech par lidi co tady s tim pocitacem ,,umi,, zachazet... je velkej trh jako ten s konzolema ? ;) ... (myslim tim o hrach..)
pc mi jede normalka zachazet s nim samozrejme umim... ale tobe nikdy nespadlo pc s BSOD, nebo ti pri hre nevylitnul error ?.... a prave toho sem zacal mit dost, todle se ti u konzoli nestane..
btw > neni nekdy vetsi sranda s kolem nez s autem ?
Lukyn1811 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 10:40:48
avatar
No sranda může bejt s oběma stejná. Ale nedá se argumentovat tím, že PC padá - proč teda nepadá mě? Jestli se ti objevuje BSOD, tak to určitě bude mít nějakou příčinu, od ovladačů po přehřívající se komponenty. Tu stačí najít a odstranit. Jinak když někdo nemá PC primárně na hry, tak je mu konzole k ničemu.
suchac500 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 12:11:50

ne nesnazil sem se to argumentovat tim ze to pc pada...
hazel sem tam i dalsi duvody, napr. pohodlnost pri hrani, zadna nutnost instalace apod.
taky hrani v parte je lepsi apod.
ale jak tu pise sina... zalezi na uhlu pohledu pokud mas prachy furt neco vrazet do pc... pak chapu ze herni konzole asi nebude to pravy ...jestli ovsem nemas tak konzole je zas lepsi v tom ze se nestaras o HW a jen kupujes hry...
protoze ne kazdej ma na to aby furt vrazel neco do pc ;)
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 12:22:44

Hrani na pc může být taky pohodlné jak chceš, na PC si taky můžeš zahrát s kamarádama.
Nutnost instalace, to je takz yajímavý argument, když hodně her můžeš jen naistalovat a potom CD/DVD někam zahodit, v konečném důsledku to může být lepší než na konzolích.
suchac500 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 13:35:30

hmm zajima cod4 apod. chce cd furt pri hrani...
a krcit se s kamosema u kompu kde maj vsichni joystick a jeden klavesnici ??
zkousel si treba nejakej sport na kompu a konzoli ? je to uplne o necem jinym....
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 14:06:23

Proč se krčit doma s pěti kámošema u PC když si každý může zahrát z pohodlí domova a krásně si zapařit např. CS+ TS/VNT ?? Sport na PC jsem nezkoušel, snad ani moc takových her není... Zajímalo by mě taky kolik lidí má PC jenom od toho aby si tam zahráli Sportovní hry
suchac500 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 16:30:43

jenze proc bejt kazdej doma kdyz ho treba pozves na kafe a pokecas.... ;) ... tak si v obejvaku sednu dam kazdymu ovladac a parime... ve 4 nhlko a je to parada...
Buble [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 16:49:25
avatar
To je jediná výhoda konzolí kterou v nich vidím. A to mi za to nestojí. Jako zatvrzelý PCčkách bych dal když už tak přednost Wii, které je jedinou konzolí, která by mi mohla nabídout jiný herní zážitek.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 10:50:02
avatar
No vždyť kolo je lepší než auto . Záleží na úhlu pohledu a na účelu jeho použití.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 00:48:17
avatar
Já už se nemůžu dočkat Rage, id soft nikdy nezklamal, takže veřim že to bude skvělá hra. Díky za shrnutí novinek : )

Ps:
(Bude mít oproti konzolím vrazně vyšší rozlišení textur, lepší světelné efekty atd...)
http://www.youtube.com/watch?v=euQeD5V3XLY
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 12:11:13
avatar
Presne tak,tu nie je co riešit na PC mam herný zážitok vždy lepší jak na konzoly,na PC mam ovela lepší obraz,textury a ked PC nestíha vymením za 250-300€ grafiku(ATI RV870 ) a jedem dál premna teda kvalitné hru su o hratelnosti a hlavne GRAFIKE ved musím mať znej pocit že je to aspon trochu skutečné a stym metrovím LCDčkem na konzoly ti možem oponovať tým že aj pc sa dá dať na TV LCD hmm?
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 14:46:39
avatar
reality si užiju dost venku, hry jsou od toho aby zabavily, nebo abych si odpočinul od školy/manželky/práce.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 17:41:26
avatar
Jasne. Nekteri hrama ziji, ale je to jen relax. I kdyz obcas me taky neco poradne chytlo a sedel jsem u toho treba cely den.
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GRID? 2009-07-27 12:08:36
avatar
Bože, proč jste z týhle hry tak podělaný? Dyť to bylo strašný utrpení! Já se u ní akorát nas*al... Myslim si, že ve hrách by měla bejt jistá hranice mezi hratelností a realističností a tu tahle hra překročila, že se to nedalo hrát... Pak mě uklidnil jedině GT Prologue.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 12:29:03

Zkus Live For Speed... ;) Reálnější závody nenajdeš...
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - LFS 2009-07-27 16:13:57
avatar
LFS jsem myslim taky hrál. Jen se mi poslední dobou z těch her vytrácí hratelnost a zábava. Všichni kritizují grafickou stránku her atd, ale na tu se můžu vykašlat. Když si najdu jednou za čas chvilku na hraní, tak to dělám pro zábavu a né pro to, abych zkoumal každej detail - to můžu jít ven
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 14:34:48
avatar
že Anno 1404 je hodně návyková - to je slabé slovo - ta hra je ďáblovo dílo. Kdykoliv si k ní sednu tak mně od ní odtrhne až ranní svítání. Je to návykové svinstvo a já sem slabý a nemůžu se návyku na tuto hru zbavit. Začínám přemýšlet že smažu windows a nahodím jen Linux abych lépe odolával před touto hrou vytvořenou pekelnýma prackama. Musím odolávat pokušení...
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 14:47:44
avatar
taky by se mohlo klidně stát, že bys ji v záchvatu závislosti rozjel i na Linuxu
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 15:12:32
avatar
sakra tak sem si to ověřil a ta hra v pohodě šlape i pod Linuxama díky Wine - toť ďáblův nástroj

Ono se všeobecně stále říká že pod linuxama nejdou hrát hry, ale ve skutečnosti utilitka zvaná Wine postoupila tak daleko že je možné na Linuxech rozjet většinu současných her. Jen teda když vyjde nějaká novinka tak si většinou člověk musí chvilku počkat na podporu ve Wine.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 20:29:54
avatar
stále platí že pro herní PC je mnohem vhodnější Windows, mám rád Linux a používám ho ale je to tak, na Wine ti pojede cca 50% her, nebo alespoň takovou já mám zkušenost. A i s hrami které na Wine jedou to není zdaleka bez potíží.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 20:42:16
avatar
to jo neříkám že by byly Linux ideální herní OS. Já jen že sem si prohlížel seznam her které se dají pod wine rozchodit a zjistil sem že všechny hry co osobně momentálně hraji jdou pod Linux rozchodit (samozřejmně některé s menšími či většími problémy). Po té co nějaký tem měsíc používám Ubuntu na notebooku začínám vážně přemýšlet o tom že pude i na stolní PC.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 15:57:21
avatar
No ja se tesim na Hearts of Iron 3 ktera ma vyjit 7. Srpna
Rudo_r [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 21:56:25

ad ANNO 1404 : chalan to najprv ofrflal, že načo to sťahujem (demo), teraz to chce kúpiť.(a to nemá žiadny grafický zážitok - P4 a Radeon X800pro/GTO príliš detaily nedovolia).
ad ostatné: Každý hrá vždy to, čo ho baví. Keďže ja rád lietam IL2, neviem či konzola umožňuje všetky tie "serepetičky" okolo - joy, plynovka, pedále, free track.... A potom on-line lietanie. Rád by som raz uvítal vylepšenie IL-a (alebo kompletne novú hru), kde sa dohodne viac ľudí a online budú v jednom lietadle, taká B-17 alebo Heinkel či Betty s viacerými "hráčmi" alebo aj dvojmiestne stroje, kde sa nemusíš prepínať medzi pilotom a strelcom alebo to nechávať len na počítač, to by som považoval za ozaj TOP HRU, aspoň pre mňa.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-27 23:05:15
avatar
plně souhlasím chce to nový IL2 . Jinak pamatuji si že existovala nějaká hra simulující B-17, kde ses přepínal mezi jenotlivou osádkou, už si ale teda opravdu nevzpomenu jak se to jmenovalo.
Nu pokud si člověk potrpí na simulátorech ať už leteckých, či automobilových, či například simulátor ponorky-výborná hra, tak nemá jinou možnost než PC.
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Simulátor 2009-07-28 01:09:10
avatar
Myslíš simulátor typu: Ponorka se potápí, voda už je 1/2 paluby. Co uděláš? A tři možnosti napsaný na černý obrazovce
To mě napadá, že fantazie je ve hrách taky důležitá!
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-28 02:40:36
avatar
to jo, ale já myslím naprosto dokonalý simulátor s výbornou grafikou Silent Hunter 4
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Borderlands 2009-07-28 11:17:00
avatar
OK, do kolien z traileru Borderlands, tá muzika to urobila... a tie splashscreeny v štýle RocknRolla, no comment. Takto sa má robiť pútavý trailer! Palec hore.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!