novinky – nové ovladače a jak je to s R600?!
Napsal Jan "DigitalDooM" Stach   
Čtvrtek, 22 únor 2007

 

 

Důležité novinky - nové ovladače a jak je to s R600?!

Trochu urychlíme vydání dalších novinek a podíváme se na ně dnes, stalo se totiž někalik velmi důležitých věcí - ATI i nVidia vydaly nové ovladače a to není vše, R600 se trochu zpozdí ...

Tak začněme novinkovým servisem. Významnou událostí je vydání nových ovladačů. Tentokrát se oba výrobci takřka trefili do stejného data a vydaly nové ovladače.

Stahujte nové ovladače pro ATI i nVidii

Tak je to tady, nVidia konečně vydala nové ovladače. To konečně je na místě, pokud měli nové 8800 někde slabost, bylo to právě díky podpoře ovladačů. Zejména pod Vistama byly s novou ,ale i starou řadou problémy. Vydané ovladače ForceWare 100.65 jsou prvními certifikovanými pro Windows Vista - už bylo na čase!

nvidia-logo

Bohužel nVidia stále nevyladila všechny problémy - zůstávají některé problémy s přesvětlováním obrazu vzdálenějších objektů, ale zůstávají i problémy s dx10. Dx10 by mělo fungovat pouze na počítačích s jednou 8800 - a to je snad také jediná věc, kterou vlastně nové ovladače přinášejí. V SLI 8800 podpora stále není stejně jako nVidia neudělala vůbec nic pro majitele karet GF6 a GF8. SLI na těchto kartách pod Vista vůbec nefunguje - možná opět rýpnu do vosího hnízda, ale vždy si připomenu na slova jednoho ,,nadčlověka" o nadřazenosti a naprosté dokonalosti SLI proti CF nebo o neustálém srovnávání kvality ovladačů obou výrobců, ale to jen tak na okraj. Smůlu samozřejmě mají majitelé starších karet GF FX, ty jsou již dlouho ponecháni bez jakékoli podpory.

Ovladače nvidia ForceWare 100.65 je možné stahovat zde.

 

No a shodou okolností uvolnila skoro ve stejný den své ovladače i ATI, které řeší zase problémy, které má ATI. Nové Catalyst 7.2 vycházejí souběžně pro všechny operační systémy - tedy jako Windows Vista a XP, tak pro Linux platformu. Opět jsou podporovány všechny Radeony od řady 9500 výše. Bohužel opět chybí oficiální podpora pro X1950XT, takže si musíte vystačit s ovladači dodávané výrobcem ke grafické kartě.

ATI_Catalyst

Proti ovladačům nVidie je u nových Catalyst 7.2 mnohem více než jen kosmetických změn. K velkým úpravám došlo u dost kritizovaného Control Center. Stabilita, náročnost by měly být podstatně vylepšeny a přibily nové funkce. Konečně také došlo k opravení fungování OpenGL pod Vista (já doufám, že i pod XP) a nové karty by měly vykazovat nárůst ve starších OpenGL hrách, jako Doom 3 a Q4 25-48%, což při dřívějších tristních výkonech v openGL ve Vista je velká změna k lepšímu. Jsem zvědav, zda opravují i chyby se spuštěním starších OpenGL her i pod XP - připomínám například problémy s Call of Duty 1.

Ovladače ATI Catalyst 7.2 je možné stahovat odtud.

 

Pozn. Možná by nebylo od věci srovnat kvalitu a přístup k ovladačům obou výrobců v poslední době. Možná by mnozí byly překvapení, jak si která firma váží zákazníků. Bohužel by mnozí viděli, že oba výrobci na nás celkem často dost dlabou a tak by možná přehodnotili své fanATIcké, či nVidiotské vyzdvihování toho, či onoho výrobce.

A teď ke zprávě, která rozpoutala další velkou vlnu diskusí ...

 

R600 odložen!

Ano, mnozí se mě na to dotazujete a já musím potvrdit, že je to skutečně pravda - mám to potvrzeno z více zdrojů a tentokrát jde o zprávu, která pochází přímo od AMD/ATI, takže ji lze považovat za oficiální. Co se tedy stalo a jak to vypadá ...

R600-obrazek

 Skutečně oficiální zprávy hovořili o vydání R600 během 1Q letošního roku. Nutno dodat, že se tedy vlastně nic nestalo, protože s největší pravděpodobností termín dodržen bude. Za neustálé upřesňování termínu vydání a tak zvedání dobré nálady můžou některé magazíny, které berou zaručené informace bůhvíodkud. No a poté je přebereme nadšeně u nás  na dalších serverech a už se to veze. Takže pokud chcete někoho vinit z neustálého odkládání, pak ne ATI, ale zpravodajské kanály. Tohle říkám na rovinu a na úvod, abych předešel k nadávání na ATI, které není tak úplně oprávněné.

Nicméně zas tak nevinně v tom ATI-AMD není. Představení uzavřené společnosti novinářů mělo skutečně proběhnout před Cebitem, nicméně s ním i samotným představením na Cebit to vypadá různě, ale nejvíce tak, že nijak. Představení se neuskuteční i přes to, že X2900XTX je normálně vyráběn. Na Cebitu bude podle mého názoru maximálně jen vystaven bez bližších údajů i prezentací výkonu - ostatně dobrý poutač pozornosti to bude i tak.

AMD-a-ATI

Co stojí za zpožděním nahrává další tvorbě spekulací. Řeknu to na rovinu, kromě odpovědných pracovníků v ATI, nikdo nic na 100% neví. Prý si ale AMD není současnou podobou karty jisto a odložení uvedení prý pomůže konkurenceschopnosti. No vzhledem k tomu, že výroba X2900XTX je v plném proudu těžko se na ní budou dělat nějaké změny, takže s největší pravděpodobností se jedná o promyšlený marketingový krok. Již jsem dříve totiž mluvil o tom, že X2900XTX by byla s měsíčním náskokem jediná vydaná karta na R600, což se ATI moc do krámu nehodí i z toho důvodů, že se obávám o dostatek X2900XTX. ATI asi nechce dopadnout jako nVidia, která často nejvyšší modely vydá, ale pár týdnů po nich v obchodech není ani vidu, ani slechu. Tahle úvaha má celkem logický základ. X2900XTX totiž využívá hned 1GB DDR4 RAM a ke vší úctě k firmě Samsung, který jediný tyto paměti produkuje, kolik asi tak může Samsung GDDR4 vyrábět? - uspokojí to potřebu ATI když na jednu jedinou kartu potřebuje hned 1GB ? Pochybuji o tom ... Navíc Samsung před pár dny vydal GDDR4 na 2,8GHz, které by se na prvních vzorcích X2900XTX po vydání vyjímaly skutečně impozantním dojmem. To už je sice spekulace, ale marketing je marketing a pár karet s 2,8GHz GDDR4 při vydání by se jistě šiklo.

060214_gddr4_01

Dalším důvodem odložení může být kromě obávaného nedostatku kvůli spotřebě (ne elektrické :) ) GDDR4 pamětí i právě fakt, že by mezi vydáním této karty a další na technologii R600, uběhlo celkem dost času a to z marketingového hlediska není moc dobré. Vždy je lepší vydat i o něco slabší variantu, která výkon silnější mít sice nebude, ale vzhledem k podobnému názvu půjde na dračku i tak - to je případ 8800, GTX je drahá, GTS levnější, tak šla na dračku i když díky výkonu je výhodnější GTX. Nicméně nejen vydání dalšího modelu GK se zatím může skrývat. Nezapomínejme i na stále odkládané čipové sady a samozřejmě AMD 4x4. Skutečně mnoho marketingových důvodů k ještě malému odložení vydání R600. Takže skutečně bych si nemyslel, že se samotnou X2900XTX je něco v nepořádku a že by 8800GTX lidově ,,nezadupala do země" - parametry na to skutečně má.    

Co z toho vyplývá? 8800GTX bude vládnout grafickému trhu skoro půl roku bez konkurence. Ale vítězství to není. Prodeje 8800 jsou daleko za očekáváním (400 000 kusů z mnoha desítek milionů GK je plivnutí do moře), než co by se od karty s tak drtivým výkonovým náskokem dalo čekat. Proč? Tak právě v očekávání nové ATI. Špatně mnozí porovnávají úspěšnost výrobce tím, co nejvýkonnějšího zrovna nabízí, někteří dokonce podle vlastněné karty posuzují majitele. High endové karty typu 8800GTX nebo R600 jsou pro výrobce jen výkladní skříní a spíše celkově prodělečnou činností - vyrábí se jich málo, není to velkosériová výroba, náklady na výrobu i vývoj jsou vysoké a vývoj těchto karet zaplatí až mainstreamové a lowendové karty. High end si na sebe nikdy nevydělá.

8800gtx-26

V současnosti je situace tedy taková, že nVidia má bezpečně obsazený High end, ale je jí to takřka k ničemu. Ten nevydělává i kdyby se jich prodalo kdoví kolik. Ti, co na něj mají, tak 8800GTX stejně vlastní, takže čekání na R600 zase tolik prodeje 8800 neovlivňuje, protože mnozí ji za R600 posléze klidně vymění. Ti co nemají a chtějí, tak si vybírají důkladně a vzhledem k tomu, že DX10 hry nejsou, tak 8800 zas tak nutně nikdo nepotřebuje (ATI asi děkuje MS s vývojářům her, protože kdyby Dx10 bylo, tak má problém). Odložení R600 by mohlo pomoci prodejům GTS 640MB, ale tu si Nvidie odepsala sama vydáním 8800GTS 320MB, který nic neztrácí a cenově je úplně někde jinde, ale hádejte co?! Je o ně takový zájem, že skoro nejsou a cenu to šroubuje do výšin, což opět snižuje atraktivitu. A to zase nahrává ATI, protože i odložením R600 zas tak nic moc neztratí. Dx10 nejsou, nVidia se také s vydáváním nových modelů nikam moc nepožene i když důvod by měla. ATI má dnes bezpečně obsazen mainstream. X1650XT je rychlejší než 7600GT za stejnou cenu a X1950PRO defacto nemá v řadách nVidie soupeře. Výkon 7900GS je k smíchu, 7950GT je drahá po 7900GTX neštěká ani pes a o 7950GX2 raději ani nemluvit. Nvidie totiž sama řadu GF7 odepsala, výkon GF7 je totiž b nových hrách nízký, což je dáno špatnou konstrukcí s chybami přetrvávajícími už od řady FX se kterou má GF7 stále mnoho společného. Zapomeňte na marketingovou masáž o SM3.0 apod. Na FX nikdy pořádně nefungovaly dx9, na GF6 nefungovaly SM3.0 na GF7 stále nefungují SM3.0 a problémové je i vyhazování. Porovnávat kvalitu a prodejnost také moc nejde. Ačkoli víme, že FX a následující řady nestojí za moc a ATI byla ve své době vždy lepší model, silný marketing nVidie udělal své navíc když na vás kouká logo nVidie z každé druhé hry - to je pak snadné si udělat špatný úsudek. S dobrým marketingem a neinformovanými zákazníky prodáte prostě cokoli.              

pc_zavislak

Bohužel se dá říci, že z toho nejhůře vycházíme jako zákazníci. Výrobci mají lepší, ale nezačnou nabízet dokud nevyprodají staré a to není zrovna fér a je jedno jestli mluvíme o X1000 nebo GF7. Odložení R600 tenhle stav jen prodlužuje. Za stejné peníze tak dnes kupujeme to, co za pár týdnu nahradí mnohem lepší a už je to ve skladech., což není nic divného, ale nejhorší na tom je, že o tom takhle víme :). Opět tedy další důkaz toho, že vyzdvihovat ATI nebo nVidii jen pro značku může jen duševně chorý jedinec, nebo majitel jedné z firem - oba výrobci na nás řadové zákazníky zvysoka dlabou.   

Tak snad vám trocha čtení přišla vhod. Opět jsem asi bodl do vosího hnízda, ale já se nehodlám vyhýbat tématům a brát si servítky jen proto, že se to někomu nehodí do krámu. DDworld bude vždy nestranný, pokud za ním budu stát já ;) Pěkný zbytek letní zimy :)    

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Libich [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ATI vs. NVidia 2007-02-22 15:47:42

Tak je opět vidět, že ATI nestíhá, ale NVidia sice zatím s 8800 GTX válí a nyní je tu i cenově atraktivní a dostupná 8800 GTS s 320 MB paměti, ale stejně pro mnohé bude lepší si počkat na to, až bude trh zasycen novou generací karet a staré půjde do výprodejů a postupně bude nahrazena.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Naprostej souhlas ! 2007-02-22 15:51:42
avatar
DD World rulezzz !! Taky bych si uz chtel par mesicu koupit noveho kompa - ale jelikoz vim ze to nema vubec zadny vyznam tak mam po srande Dokad nebude poradna konkurence v mainstreamu karet pro DX10 a dokad se nezlevni CORE2DUO tak kompa proste mit nebudu
Libich [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ATI vs. NVidia 2007-02-22 15:52:36

Tak je opět vidět, že ATI nestíhá, ale NVidia sice zatím s 8800 GTX válí a nyní je tu i cenově atraktivní a dostupná 8800 GTS s 320 MB paměti, ale stejně pro mnohé bude lepší si počkat na to, až bude trh zasycen novou generací karet a staré půjde do výprodejů a postupně bude nahrazena.
petrovic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Čekám 2007-02-22 17:49:13

Chci si koupit novou GK,ale teď to nemá smysl,čekám až s čím vyleze ATI,doufám že to nebudou furt odkládat abych nečekal do vánoc :grin
Sobik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ATI vs. NVidia 2007-02-22 18:44:19

Pul roku po vydani Geforce 8 je opravdu extremne dlouha doba, rekl bych, ze R600 bude bud fatalni uspech tzn. o 50-60% vykonnejsi nez 8800GTX a nebo zase fatalni neuspech tzn. jenom o nejakych maximalne 20% vykonu navic. Jinak jsem na PCT cetl, ze nVidia nechysta zadny dieshrink G80(8900GTX) a prijde rovnou s 9800GTX, to znamena primo s novou generaci, jejiz zaklad bude tvorit GF 8.
CONQEROR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vtipne 2007-02-22 18:56:04

mam dojem ze investovat sa oplati asi jedine do gk, akoze vacsiu sumu penazi
aha ako dopadol athlon X2 3600+
u nas ted stoji s dph 3500 a to nie z velkoskladu, e6300 je sice vykonovu inde, ale je 2x draxsie

xcel by som poprosit DDooma, ci by nexcel urobit test procesorov v hrax, osobne si totiz myslim ze c2d za tie peniaze stoji len tym co maju ozaj dost koruniek, a nikto kto ma gf7600 ho nemal kupovat... ale to je moj nazor
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - souhlas 2007-02-22 19:18:29
avatar
s tim co napsal CONQEROR - ja budu kupovat sestavu v kvetnu a za procesor dam mnohem min nez za grafarnu C2D 4300 pekne pretaktuju a hned ma clovek vykon jako by si koupil CPU za xx tisicovek a usetreny prachy dam do grafiky a RAM.
Necro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - CONQEROR 2007-02-22 19:42:10

Podle mě je teda lepší investovat do pořádnýho základu, protože základ se mění mnohem méně často než periferie a mezi ty grafická karta patří. Nevidim důvod proč dneska kupovat GK třeba za 16k, když si můžu koupit teď za 5k a až nebude stačit tak další za 5k, vyjde mě to mnohem levnějš a výkon bude dlouhodobě dobrý. (příklad je samozřejmě přehnanej, ale ne nereálnej ;-) )
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To necro 2007-02-22 21:23:54
avatar
jo to moc dobre zrovna nejde kdyz mas monitor s vysokym rozlisenim (1600x1200 a vetsi) - to by totis hrani na ty "levny" grafice vypadalo jako slideshow ;)
Necro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Rebel44 2007-02-22 22:04:45

Tu připomínku beru. Nemluvim sem taky o lowendu, ale spíš o mainstreamu nebo hiendu ;)
putas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dovolil bych si rejpnout 2007-02-23 09:31:02

ahoj
můžete něčím podložit věty
Na FX nikdy pořádně nefungovaly dx9, na GF6 nefungovaly SM3.0 na GF7 stále nefungují SM3.0
a
High end si na sebe nikdy nevydělá.
Podle mých informací jsou zisky nvidie u highendových karet až 50%.
A necítíte nějaký rozpor ve větě: Je o ně takový zájem, že skoro nejsou a cenu to šroubuje do výšin, což opět snižuje atraktivitu.
_Mx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To:putas 2007-02-23 11:45:35

High end si na seba nezarobí z toho dôvodu, že keby nebolo lacnejších kariet, tak by sa vývoj nezaplatil. Zisk na jednej karte nevie nikto okrem NV a nie ešte my.
Ak je predajna cena oproti nakladom na výrobu dvojnásobná to ešte neznamená, že je karta ako taká zisková. Nepriame náklady môžu byť veľmi vysoké a ženú firmu do straty.
Príklad: keď ma vývoj stál milion a kartu predávam za 1000 s 500Sk ziskom na kus musím predať 2000 kusov, aby som zaplatil aj vývoj. Skús to s nejakým produktom u nás a uvidíš.
alisan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Taky něco k zamyšlení ... 2007-02-23 12:49:20

Máme za sebou ukrutnou masáž ohledně výkonu a data vydání R600 (fakt jsem se těšil). Pochybuju, že ATI by v případě, že takové jimi nepotvrzené termíny a data, by byly v těžkém rozporu se skutečností, nezasáhla nějakou upřsesňující informací. Už jen proto, že následný šok ze zklamání by byl marketingově nepřípustný! Nenecháte přeci lidi číst o super výkonu vašeho produktu, aby pak při jeho představení bylo vše horší. Takže pro výše uvedené jsem s posunutím data vydání a prohlášením, že karta ještě bude laděna kvůli větší konkurenceschopnosti, poněkud v rozpacích. Hi-end dělá jméno. Možná ne tolik v ekonomicky slabších zemích, jako je naše, ale dělá. Mít na trhu 8800 už ve třech mutacích s cenou od cca. 8000,- a nic proti ní od ATI smrdí průšvihem. NV je stará půl roku a ATI se dnes začne bát o konkurenčnost svého produktu? Můj dojem je, že karta v reálu rpostě trpí problémem, který ATI doufala vyřešit v čase korespondujícím s neof. termíny vydání. Může být, že papírový vákon neodpovídá skutečnému, nebo prostě jen karta stavěná s tolika tranzistory a na proklamovaných taktech (aby překonala NV) topí jak prasátko. Případně výroba není dostatečně efektivní. No, spekulace ;) Ale výsledek je ten, že pokud dnes někdo uvažuje o nové grafice, nedej bože novém PC, může volit pouze z produktů NV (8800) - to jen pro pouhou přítomnost podpory DX10, ať už je jakkoli diskutabilní její současný smysl. Prostě za dnes vyhozené peníze chce kupa lidí něco co bude "nadčasové" a třeba se bude dát časem použít jako záložní a slabší stroj, přesto pořád funkční pro nové programy. Takže posunutí termínu ATI pro vydání R600 je z tohoto pohledu velký průšvih. Prostě vracejí NV část pracně vydobytého koláče trhu a to přeci žádný podnik dobrovolně nedopustí. Tedy potíže R600 nemohou být pouze kosmetického rázu a nevěřím ani plkům, že ATI/AMD čekají na vydání komplexní platformy. Do té doby prostě Intel a NV pozřou hromadu nerozhodnutých zákazníků. A o ty jde víc než o skalní příznivce, kteří svým firmám tolerují téměř cokoli!!! Ufff ... musel jsem to ze sebe dostat :grin
putas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to _Mx 2007-02-23 13:36:14

A není to tak že většina z technologie vyvinuté pro highend bude uplatněna i ve slabších čipech?
CONQEROR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To Necro 2007-02-23 15:51:50

ja xapem, ale musis si uvedomit jedno, priemerna mzda na Slovensku je tusim dakyx 17k, ak neprehanam, nehocoriac o tom, ze podla toho znameho nfim akeho grafu, by malo byt viac ludi pod ako nad priemerom, u vas v Cesku zarabate za a viac, za b mate silnejsiu menu, pre teba nieje 5k ako u nas 5k,
z toho platu musi clovek jest, byvat atd.atd., samozrejme neda vsetko co zostane na pc, takze ak si XCE zahrat poriadne, tak musi investovat trosku inak, vsakze
tym nexcem povedat ze pr. c2d je "pridrahe", ale pre vacsinu populacie je , to znamena ze ak zaraba clovek viac tak nex o tom tak nerozmysla
preto pomer cena/vykon > max vykon
nfim ci som napisal setko co som cel

to rebel44, mudro mudro ;)
Johnnyfife [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vyhazování GF7 2007-02-23 16:50:32

"Zapomeňte na marketingovou masáž o SM3.0 apod. Na FX nikdy pořádně nefungovaly dx9, na GF6 nefungovaly SM3.0 na GF7 stále nefungují SM3.0 a problémové je i vyhazování.!"

Souhlasim - vyhazování je fakt problémové, hlavně když jsem za tu kartu dal takovejch peněz... ;)
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DDWORLD RULEZZZZZZ 2007-02-23 19:53:25
avatar
Musim uznat, ze tu souhlasim skoro se vsema. Uz tu nejsou zadni flameri typu RadekHulan :grin (nerykam ze tu byl, jen typu). taky souhlasim s CONQEROReem, ze C2D za 5k je proste hodne a ze by nejakej ten test v hrách prisel vhod.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to Necro 2007-02-23 21:46:42
avatar
V druhy pulce dubna se budou C2D zlevnovat o cca 1/3 takze uz si ho bude moct dovolit vic lidi :grin
Necro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to Rebel44 2007-02-24 10:24:34

Zlevňovat Ano, ale mimo to taky přijdou na trh nové modely C2D například E6320, která bude mít jádro conroe a 4MB cache ;)
aPk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to Necro 2007-02-24 12:07:48

jadro Conroe ma i E6300 akorat ma ty 2MB cache deaktivovany. Conroe E6xxx, Allendale E4xxx... ;) Btw navic mam pocit ze Conroe snad ani neni nazev jadra ale kodovy oznaceni procesoru... ale to nevim jiste :grin
aPk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-02-24 12:13:10

btw, myslim si ze tech 4MB u toho E6320 je spis takovej marketingovej tah, protoze rozdil nebude imho skoro zadnej oproti E6300... Mozna po brutalnim pretaktovani to bude mit vliv treba pri enkodovani videa.
Vdolek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - h 2007-02-24 13:54:42

Rekl bych ze ATI je v hajzlu.A hajit ji za kazdou cenu je dost mimo...A tvrdit nesmysli typu, ze to ati vubec neublizi je k smichu.NV ma ted od 8000kc a vys naprstou dominanci a v tehle hladine si nikdo ATI nekoupi.
A jestli vyjde r600 az v cervnu bude mit Nv uz davno v prodeji svuj mainstream a lowend od G80 a ATI si tim padem nekoupi vubec nikdo... :roll
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to Vdolek 2007-02-24 18:47:51
avatar
A jak vis ze ATI nevyda R600 treba koncem dubna :p - netvrdim ze to tak bude ale kdyz rekli akorat ze 2.ctvrtleti a nic blizsiho nevime tak proste nevime.
KORNI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To Putas 2007-02-26 09:49:11

Si nepochopil? Je o ně takový zájem, že skoro nejsou a cenu to šroubuje do výšin, což opět snižuje atraktivitu. //NVidia 8800GTS 320MB sa dobre predava kvoli dobrej cene tak tu cenu stale dvihaju aby zarobili :upset
doktor1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-02-28 13:08:38

Nvidia má sice 8800 GTX s úžasným výkonem ale na druhou stranu i se spoustou problémů, které dodnes nejsou vyřešeny. Tahle karta je mírně řečeno zklamáním pro lidi, kteří hrajou half life 2 a vše na source enginu. V samotné hře se kromě hodně hnusného obrazu objevuje množství chyb ve vykreslování. Platí, že výkon je hezká věc ale není vše. Obávám se, aby tyhle problémy nebyly způsobeny také jiným způsobem výpočtů v shader model 4.0 a se zpětnou kompatibilitou na hry pod direkt x 9 nebyly jen problémy, které nemají řešení. Pak by bylo na pováženou vůbec přecházet na novou generaci karet, když zatím není žádná hra pod direkt x 10.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!