Test: nejrychlejší procesor AMD přichází – Phenom II X4 965 na 3,4GHz
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 13 srpen 2009
alt

 

 

 

 

 

Test: nejrychlejší procesor AMD přichází – Phenom II X4 965 na 3,4GHz

Dnes je přesně ten den, kdy AMD uvádí nejrychlejší procesor ve své historii na trh. Podívejme se na něj.

AMD dnes posouvá své hranice opět o něco výše. Model AMD Phenom II X4 965 uvádí s frekvencí 3,4GHz, což z něj dělá frekvenčně vůbec to nejrychlejší čtyřjádro na trhu. Nikoliv však automaticky to nejvýkonnější. Pokud byste tomuto procesoru chtěli hádat cenu, tak nejspíše budete dost překvapeni. Nestojí ani 20 000, dokonce ani 10 000 korun. Dříve spekulované ceny kolem 270 dolarů také neplatí. Oficiální cena je totiž „jen“ 245 dolarů (5300 korun včetně DPH).

AMD Phenom II X4 965 není zase taková novinka a kromě vyšší frekvence nic nového nepřináší. Zařazuje se tedy do řady modelu AMD Phenom II X4 925/945/955, které mají frekvence 2,8/3,0/3,2 GHz. AMD Phenom II X4 965 přichází s již velmi vysokými 3,4GHz. Jeho TPD je díky tomu stanoveno na 140W, ale v reálu to nebude tak hrozné. Navíc se u AMD objevily už nové revize 925/945 s TDP sníženým ze 125W na 95W. Vyšší TDP má 965 proto, že jeho frekvence je jištěna vyšším napětím na 1,4V. Model 955 na 3,2GHz má 1,35V.

Pokud jde o již zmíněnou cenu, tak si AMD nemohlo dovolit příliš vyskakovat. Zatímco při uvedení AMD Phenom II procesorů na trh měly jasnou cenovou převahu a výrazně lepší nabídku, než konkurenční procesory Intel Q9xxx, dnes už to neplatí. Intel výrazně zlevnil, jednak kvůli AMD procesorům, ale také kvůli tomu, že v září přijdou na místo Q9xxx procesorů nové Core i5/i7 do LGA 1156.

Velkým problémem bude pro AMD model Core i5 750, který je výkonnější než Q9550/9650 a jeho cena bude začínat na 200 dolarech, což je méně, než Phenom II X4 955/965. AMD tedy musí nabídnout odpovídající výkon. Podaří se to? Podívejme se ….

 

 

 

 

 

AMD Phenom II X4 965 – náhled na výkon (hry, multimédia, výpočty)

 

Procesor se objevil hned v několika pěkných testech, tak jich využijeme a podívejme se na to, co nabízí.

Jak vidíte, výsledky jsou různé. AMD Phenom II X4 965 rozhodně není pomalý procesor, což při frekvenci 3,4GHz snad ani nikdo neočekával. Jeho výkon se pohybuje většinou nad úrovní nejvýkonnějšího procesoru Intel Core 2 Quad QX9770, který tiká na 3,2GHz. To je pro AMD rozhodně dobrá zpráva. Jenže zajímavější je spíše srovnání s Core i7 920, ten má sice výhodu tříkanálového řadiče a HT, ale v mnoha aplikacích je jeho výkon jen o málo vyšší nebo stejný s očekávaným Core i5 750 Lynnfield. Ten nemá tříkanáový řadič ani HT a tak ne ve všech aplikacích bude tak výkonný. Kde nebude, poznáte v testech snadno. Pokud vidíte Core i7 procesory v grafu výrazně ujíždět Core 2 Quad /Phenom II X4, pak se projevuje tříkanálový řadič a HT. V těchto aplikacích nebude mít tedy Core i7 750 srovnatelný výkon s jinak stejně taktovaným Core i7 920.

Jen v některých aplikacích dokáže Phenom II X4 965 překonat Core i7 920, což je pro něj dobré, protože tím překonává určitě i chystaný Core i5 750. Mezi aplikacemi, kde se AMD daří vůbec nejlépe jsou převody videa a zvuku. Méně se daří v renderovacích programech, dobře ale zase ve výpočetních programech.

Většinu z vás ale určitě zajímají hry. Zde samozřejmě žádné překvapení nelze moc očekávat. Ve většině hrách je výkon procesorů téměř identický a často to můžeme tvrdit i o modelech v různých cenových hladinách. Samozřejmě jsou ale hry, které těží z vícejádrových optimalizací. AMD Phenom II X4 965 je jedním z vůbec nejrychlejších procesorů současnosti, jsou hry, kde je i vůbec tím nejrychlejším. Nicméně celkově ho vždy můžete hledat mezi prvními, takže po stránce herního výkonu žádné překvapení a Phenom II X4 965 se nemá zač stydět ani ve srovnání s CORE i7.

Podívejme se na další zajímavé informace

 

 

 

 

 

AMD Phenom II X4 – Turbo pro AMD (AMD OverDrive 3.0)

Spolu s novým procesorem uvádí AMD i novou verzi své taktovací utility Overdrive. Ta už je opravdu hodně dobře propracovaná a nabízí široké možnosti přesného a podrobného taktování i testování.

Tato utilita je skvěle optimalizovaná pro taktování kompletní platformy AMD. Nabízí vyčerpávající přesné možnosti, které jsme dosud museli nastavovat jen z BIOSu. Taktovat a nasatvovat lze úplně vše, kromě procesorů, samostatných jader i napětí všeho možného, obsahuje Overdrive také vyčerpávající možnosti nastavení operačních pamětí včetně podrobných změn v časování atd.

Nově jsou v OverDrive 3.0 přítomny profily pro paměti, ze kterých je možno vybírat. Ty jsou vytvořeny na základě testování samotného AMD. Tato funkce je stále ve vývoji a tak nečekejte pro každou značku a typ pamětí odpovídající přesný profil. Nové profily se budou objevovat na webu AMD postupně.

Poměrně hodně zajímavou funkcí je cosi, co nápadně připomíná technologii TURBO u procesorů Intel Core i7/i5. Nové Intel procesory obsahují technologii, která v závislosti na situaci dokáže nataktovat dvě jádra procesorů na vyšší, než základní nominální frekvenci procesoru. Děje se tak automaticky. AMD tuto technologii automaticky v procesorech nemá, ale v novém OVERDRIVE dává možnost uživatelům, si ji vytvořit.

Je možné nezávisle taktovat jádra a předvolené takty se budou automaticky aktivovat v závislosti na tom, kdy nastavíte, že se tak má dít (kdy v konkrétních aplikacích –víte například, že hra využívá jen dvě jádra, tak je necháte přetaktovat). V podstatě je to TURBO technologie se vším všudy, jen to není automaticky přímo řízeno procesorem bez nutnosti zásahu uživatele, což je určitě škoda, ale jako takové je novinka rozhodně lepší než nic a výhodu Turbo módu u Intelu tím lze smazat. Výhodou u AMD je, že se tak může dít na všech jádrech a není to omezeno jen na dvě jádra. Uvidíme, zda AMD neudělá to, že toto zabuduje přímo do svých procesorů, což by samozřejmě bylo nejlepší.

(Intel Turbo u Core i7/i5)

Podívejme se na provozní vlastnosti a vyhlídky AMD …

 

 

 

 

 

AMD Phenom II X4 965 – provoz a taktování

Tak tedy k provozním vlastnostem. AMD Phenom II X4 965 má zvýšené napětí na 1,4V, což je hodně. TDP 140W se neprojeví v klidu, ale v zátěži.

Zatímco v klidu je AMD Phenom II X4 965 stejně dobře optimalizovaným CPU, jako všechny ostatní výkonné CPU a v tomto směru nelze nikomu nic vyčítat, tak v zátěži se naplno zvýšené napájení projeví. Spotřeba přeroste o pár W i Core i7 975. Rozdíly jsou ale v řádech jen několika málo wattů, takže to není nutné dramatizovat, ale stejně je určitě efektivita Phenom II X4 965 horší než efektivita Core i7 9xx a pokud se podíváme na první čísla u Core i5 750, tak ten je úspornější i než Core 2 Quad 9xxx, takže AMD bude mít v zátěži opět vyšší spotřebu při stejném výkonu. Díky vyššímu napájení vystoupí i teplota u AMD Phenom II X4 965 výše. Podle měření je to něco mezi 56-58°C maximálně, což je v zátěži srovnatelné s Core i 9xx.

Spotřebu i teploty lze ale výrazně snížit. Phenom II X4 965 má voltáž zvýšenou víceméně pro jistotu. Z taktování AMD Phenom Ii X4 víme, že s poměrně nízkým napájením se lze dostat i na více než 3,5GHz. Některé servery tedy vyzkoušeli podvoltování. Z 1,4V snížili napájení na 1,3V (to je méně než má 3,2Ghz model 955) a spotřeba i teploty šly výrazně dolů! Zkušenosti ukazují, že stabilní je 3,4GHz Phenom II X4 i s napětím 1,25V. myslím, že to nebude dlouho trvat a AMD na trh uvede 965 model ve specifikaci s TPD 125W a provozní vlastnosti nebudou nevýhodou ve srovnání s Core i7/i5.

Pokud jde o taktování, tak nic nového pod sluncem. Ke 4GHz není taktový problém se dopracovat. A to dokonce i bez dalšího zvýšení napětí. Laborovat s tím lze opravdu hodně a stabilních 3,8-4,0GHz s kvalitním vzduchovým chlazením nejsou žádný problém.

Tak se podívejme na hodnocení a výhledy na konkurenci ...

 

 

 

 

 

  • Hodnocení

AMD Phenom II X4 965 je právě ten model, který víceméně překonává vše, co nabídl Intel do patice LGA 775 - tedy všechna Core 2 Duo i Quad. Je určitě lepší volba než Core 2 Quad 9550/9650 - cenově i výkonově. Rozdíl není velký, ale existuje. AMD to tedy nakonec dokázalo, i když tento úspěch kalí fakt, že v září budou právě tyto procesory Core 2 Quad nahrazeny.

AMD Phenom II X4 965 přichází i za slušnou cenu 245 dolarů. Ta ovšem asi nebude mít dlouhé trvání a myslím, že v září, po uvedení Core i5 750, budeme mít AMD Phenom II X4 965 za srovnatelnou cenu nějakých 199 dolarů. Phenom II X4 955/965 budou podle všeho stačit Core i5 750 rozhodně konkurovat se ctí a myslím, že situace bude velmi vyrovnaná. Dražím modelům Core i7 AMD stačit celkově nebude (ačkoliv to rozhodně neplatí všude a hlavně ve hrách si AMD s Core i7 nezadá). AMD ale vzhledem k cenám brzy maximálně 200 dolarů se ani nemusí snažit Core i7 stačit. Zajímavá je také technologie „turbo“ pro AMD.

AMD Phenom II X4 965 je velmi rychlý procesor, za velmi dobrou cenu. Má samozřejmě otevřený násobič a i díky OverDrive a kvalitním deskám, je platforma AMD opravdu za zajímavou cenu hodně zajímavá pro hračičky. Trochu záhadou je mi, proč AMD hnalo model 965 nutně na 1,4V, když 1,35 nebo 1,3V úplně stačí a na provozních vlastnostech je to hodně znát. Před námi bude rozhodně hodně vyrovnaný souboj mezi Phenom II X4 9xx a Core i5 a rozhodně si nemyslím, že zde bude někdo výrazně favorizovanější. Obavu o AMD lze mít až v souvislosti s 32nm modely, které ale ke slovu přijdou až někdy před polovinou příštího roku. AMD jasně bude muset přidat a uspíšit svůj přechod na 32nm, který se očekává na přelomu 2010/2011.

Tak jako tak, AMD Phenom II X4 965 BE je hodně rychlý procesor za dobrou cenu, kde je naděje, že ještě klesne. Osobně si nemyslím, že by na delší dobu zůstal tím nejvýkonnějším. Do konce roku je ještě daleko a AMD má určitě ještě něco v rukávu. Pořád si myslím, že uvedení nějakého modelu řady AMD FX na 3,8-4,0GHz není nereálné.

ZDROJ - TESTY:

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-13 14:32:46

Dnesni clanek:

"Poměrně hodně zajímavou funkcí je cosi, co nápadně připomíná technologii TURBO u procesorů Intel Core i7/i5. Nové Intel procesory obsahují technologii, která v závislosti na situaci dokáže nataktovat dvě jádra procesorů na vyšší, než základní nominální frekvenci procesoru."

Clanek z 31.7.2009:
http://www.ddworld.cz/aktuality/procesory-cpu/turbo-clock-vyresi-automaticke-pretaktovani-zklamani-z-prinosu-vicejadrovych-procesoru.html

"Omlouvám se, ale Turbo mod není řešením ale maskováním problému a nemá žádný přínos pro stávající majitele procesorů."

Takze dotaz...jak to vlastne je? Mam si to vylozit tak, ze v cervenci to jeste bylo nanic a ted v srpnu je to pomerne hodne zajimave nebo tak, ze je to pomerne hodne zajimava technologie a nema zadny prinos pro stavajici majitele procesoru?
Buble [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-13 14:35:06
avatar
Pokud to AMD nemělo, bylo to zbytečné. Když to má je to super. Jak prosté, že?
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-13 14:41:48

U cloveka s prislusnosti AMD/ATI si tohoto postrehu cenim dvojnasobne.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-13 15:05:12
avatar
to sou zase s prominutím keci ....Turbo technologii jako takovou jsme hodnotili, ne ve vztahu kdo jí uvádí, protože to je celkem jedno ... ano pros távající majitele je to k ničemu a trvám na tom, co jsem ve výše uvedeném testu napsal, že primárně je Turbo technologie jen maskováním problému a raději bych, aby se pozornost věnovala skutečně optimalizacím na více jádra ...

Turbo technologie není azse jako taková žádná novink, ani u AMD - jak intel, tak AMD a hlavně výrobci desek nabízejí už nějakou dobu utiliti pro automatické OC na určité meze, takže v podstatě to samé, co Turbo, nic nového pod sluncem ... u AMD je onen nový styl fungování novinkou, zajímavou, ale jak jsme napsal, jen pro ty, kteří to budou chtít nasatvovat a jinak to automaticky procesory AMD neumí ...
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-13 15:11:42

OK, diky za odpoved.

Je to tedy zajimave a je to nanic.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-13 15:13:07
avatar
Ano z pohledu systémového řešení přínosu vícejádrových CPU (ten článek na který poukazujete vnímejte prosím v kontextu) je turbo nanic, nicméně pro běžného uživatele, který CPu používá a používá i neoptimalizované apliakce, tak samozřejmě nataktování dvou jader na CPu přínos má a je to tedy zajímavé ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-13 15:14:19
avatar
hovadina, AMD to má už dlouho - taktování a volání profilů má intel i AMD platforma už pěkně dlouho, a´t už Averdirve nebo utilitami od výrobců základních desek ... takže zase pokus o flame?
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-13 15:31:58

Ano, vsichni to maji uz dlouho. Tzn. ze kdyz to nema implementovano primo v CPU, ale pres SW, tak je to opravdu uplna zbytecnost - a nikoliv zajimava novinka, jak pisete vy.

Navic taktovani je tady uz dlouho, ale pouze CPU jako celku, taktovani jednotlivych jader je opravdu novinkou.

Mel byste si v tom sam udelat jasno...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD overdrive 2009-08-13 15:49:28
avatar
AMD overdrive měnil frekvenci jednotlivých jader už v době prvních phenomů. To "slepence" intel quad nedokázali . Nikdo ti nebere, že i7 má taktování (změnu frekvence) a přetaktování(zvýšení frekvence) na nejlepší úrovni.
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-13 15:55:18

Ja nic takoveho netvrdil. Me jde jen o to, ze:

1./ Kdyz aplikace neni optimalizovana na 4 jadra, CPU to pozna a je schopno u 2 jader zvednout frekvenci tak, aby neprekrocilo TDP (a jine podminky), a zaroven zvedlo vykon, je to nesporne vyhoda.

2./ Kdyz je aplikace optimalizovana na 4 jadra, tak zvedam clock celeho CPU (tady je to opravdu uz dlouho), pak ta vyhoda uvedena vyse tak nejak pada...

A je celkem divne, ze kdyz tvrdis (kdyz uz si teda tykame), ze Phenom umi davno menit frekvenci jednotlivych jader, proc se to teda prezentuje jako novinka.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-13 16:19:14
avatar
jako novinka je to prezentováno proto, že AMD nově vylepšilo OVERDRIVE položku a můžeš to celé přesněji namapovat to je vše!
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-13 16:27:59

No, sice novinka, ale celkem k nicemu - drbat se s kazdou aplikaci zvlast, nastavovat, zkouset, testovat - to je fakt pro nekoho s morem casu...

Kdyz uz, tak me se teda mnohem vic libi ty profily pro pameti - to si myslim, ze je velke plus...
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-13 16:00:32

presne tak. Intel turbo boost je zaujimavy predovsetkym preto, ze poskytne narast vykonu aj vacsine beznym uzivatelom, ktorí netaktuju a nie len overclockerom. Tí si vedia nataktovat procesor aj bez turbo boost.
btw: intel turbo boost nenataktuje len 2 jadra (ako je to tu prezentovane), ale nataktuje ich vsetky 4 - pokial je to potrebne. akurat ze s mensim nasobicom. pre 1-2 jadra: nasobic sa zdvihne o 5, pre 3-4 jadra: nasobic sa zdvihne o 2.
AMD overdrive je urcite zaujimava utilita, ale riesenie v podobe intelu je na tom este lespie, pretoze pretaktovanie prebiaha plne automaticky a bezny BFU sa nemusi o nic starat. Iste, ked sa to v overdrive nastavi - tiez to prebieha automaticky, ze ? ale hovorim tu o tej vacsine ludi, ktorí ani nevedia, co je to OC.. a myslim, ze prave pre nich je intel turbo boost velke plus..

co sa tyka OC, tak hned rano som videl par testov: computerbase - 3,7GHz, xbilabs - 3,8GHz, hexus: 3,8GHz, elitebastards: 3,9GHz, hothardware: 3,8HGz, neoseeker: 3,8GHz, overclockersclub: 3,9GHz, pcper: 3,7GHz, techreport: 3,9GHz .. len dvom serverom sa podarilo dostat 965 na 4GHz a to: anandtech a guru3d... moc by som teda na to, ze v pohode pojde kazda 965 na 4Ghz nespoliehal...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-13 16:24:57
avatar
hledej pořádně: LEGITreviews - 4,2GHz při 1,45V.

mám za to, že ti, kteří dosáhli jen na 3,8Ghz se vážně OC příliš nezajímali, taktování Phenomu je docela laborování a zdánliě horší nastavení může vést k lepším výsledkům. jsem si téměř jist, že každý phenom jde na 4Ghz+ chce si s tím jen trochu pohrát, na xbitu je ukázáno hned několik nasatvení a je tam dobře vidět právě to, že některá logická nasatvení vedou jen k výsledkům 3,8Ghz i když napětí je hodně vysoko, ale méně nápaditá řešení při 1,4V dají 4GHz normálně. i se svým 940 Phenomem jsem si hrál dlouho, než jsem přišel na to, že 1,4V na 4GHz stačí, nedávno jsme se dokonce dostalna 4,2při 1,45V hodně záleží na pamětech a ty mají v overdrive hodně nastavení a tedy hodně možností ...
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-13 18:12:58

ale iste.. ja ti verim, ze 965 sa da pretaktovat na 4 - 4,2GHz..
akurat mi pride divne, ako mozes tvrdit, preco AMD zabudlo nalepit na krabicu 965 nalepku s textom: "Zaruceny/garantovany overclocking min. na 4 GHz !!" .. vies ty vobec, aku chybu tymto AMD urobilo ?? mohol sa phenom II predavat ako na beziacom pase s takouto nalepkou.. myslim, ze ono predsa len je to asi zalezitost kus od kusu a urcite nenajdes 2 uplne totozne vyrobene kusy..

je pekne, ze sa vies s phenomom pohrat a vsetko si nastavit tak, aby si z procesoru dostal maximum, ale nepriamo prehlasit, ze na vsetkych ostatnych serveroch, kde sa nedostali cez 4GHz su tupci - tak to mi tiez nepride moc vierohodne..
je totiz dost mozne, ze tam pracuju ludia, ktorí taktovali procesory v dobe, ked si este tahal za sebou gumoveho kacera.. co samozrejme este nezarucuje, ze vedia nastavit phenom lepsie ako ty - ale dava to aspon vacsiu pravdepodobnost, ze by sa mali v tejto problematike vediet orientovat..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-13 20:14:45
avatar
protože záruka na taktování se u procesorů nedává ... procesor taktuješ jen na vlastní riziko a není kryto žádnou zárukou i když taktování oba výrobci podporují - já vím, je to divný, ale je to tak ...

já neřekl že jsou to tupci, mě to ale přijde, že ten CPU moc netestovali a protože 3,8GHz je hodnota, na kterou to natočíš hned okamžitě na 1-2 pokus .... určitě není finální - vím to z vlastní zkušenosti
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-13 20:31:10
avatar
imho naka zaruka je myslim v tehlech pripadech uplne jedno. ty lidi maji snad uz s taktovanim a testovanim cpu nejaky zkusenosti a postupuje se po mensich krocich. kdyz to prezenes tak ti cpu akorat nenajede, jinak se nestabilita zjisti az v primu nebo necem podobnym, takze zniceni cpu je v takovych pripadech nesmysl. ale tvrdit, ze to vsechny servery krome 2-3 odflakli a ze se kazdej kus musi dostat na 4GHz je podle me trochu prehnane.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-13 22:52:28
avatar
no bohužel tě zklamu, většina těch recenzí vzníká v presu, musí vyjít včas - to znamená hned s koncem NDA a tak na některé věci není čas. Skutečně nevěřím tomu, že si většina těch 3,8Ghz serverů dala tu práci to OC nějak prozkoumat - z vlastní zkušenosti vím, že 3,8Ghz jde hned a na 4-4,2Ghz se lze dopracovat,a le vyžaduje tohodně času, daleko více, než trvá celé otestování a receze a na to v presu čas není ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-13 23:20:33
avatar
jo tak mozna to chce vice casu a poradne si s tim pohrat, ale snad to neni prvni phenom na trhu nebo jo? a urcite to nebude ani jejich prvni testovani a overclocking phenomu, takze nejake figle uz musi mit zmaknuty...to tvoje tvrzeni je tedy podle me prehnane. uvidi se ale v praxi...
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 955 2009-08-13 21:01:17
avatar
DD souhlasím, že na 3,82 se lze dostat jen změnou násobiče, což je to nejjednodužší...rád bych ale vyzkoušel ty profily z xbitu, myslíš že by jsi zde mohl hodit link???
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-13 22:52:47
avatar
link máš na konci recenze .)
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DD, mas aj nejaky 2009-08-14 20:13:51
avatar
konkretny link na ten XBIT? Tiez by som sa rad pohral s profilmy a skusil potrapit Phenoma viac, ale ten clanok na ktory uvadzas link tam o profiloch vela neuvadza.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-13 14:41:54
avatar
ani 4GHz nepomôžu na i7. Okrem toho sa aj napriek chystanej novej revízii nevyhne toto CPU enormnej spotrebe pri teoretických 4GHz

AMD môže ale prekonať frekvenciou doteraz najrýchlejší x86 procesor - P4 EE 3.7Ghz . Karta sa nejak obrátila, Intelu stačia o 1GHz nižšie frekvencie na dosiahnutie výkonu konkurencie
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-13 15:22:18
avatar
Nejvyšší frekvenci měla Pentium4 3,8 GHz 570J. A k tomu aby intelu stačila na stejný výkon o 1 GHz nižší frekvence je ještě dost daleko.
Ve většině případů (cca 60%) tuhle pentium 4 3,8 GHz překonal Athlon64 na frekvenci 2,4 GHz. Takže 1,4 GHz rozdíl, který se těžko kdy bude opakovat.
PS: V některých hrách to bylo třeba i P4 3,8GHz=Athlon64 1,8GHz. (např. Half Life2)
Fatanh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-13 15:03:01

podla tu uvedenych grafov je to 200-700MHz, co je viac nez pekne (ach, kde su tie casy duronu a spol)
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-13 15:14:12
avatar
Tož pěkné to je, ale za časů Athlona64 vs. Pentium 4 to bylo určitě pěknější .
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-13 21:03:09
avatar
jo jo kde jsou časy Duronu. Sám sem mněl jeden původně z 600MHz taktnutý na 1,1GHz, to znamená téměř o 100%. To se jen tak dneska nevidí. Škoda že AMD nenapadne obnovit značku Duron, která měla ve své době výbornou pověst. Přeci jen by to znělo líp takový Duron X3 než Phenom II x3 což jasně upozorňuje na to že jde vlastně o ošizený Phenom II.
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-14 01:46:19
avatar
No jak který Durony, některý zase nebyly tak slavný, asi to bylo podle toho kolik a jakyho "odpadu" meli z vyroby plnohodnotnejch verzi. Ostatne i Celeron se vozi jednou nahoru a jednou dolu.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-14 15:37:04
avatar
jo takový první Celerony jsou taky jasnou legendou. Celeron 400 MHz byl ve své době naprosto dokonalý a ten se mně teda podařilo vytočit přesně o 100% na 800MHz. Ale Duronů zase tolik moc modelů nebylo a všechny byli výborné, jen teda bylo dost nepraktické kupovat kousky na 950MHz a výše, protože strop mněli všichni společný někde na 1100-1200MHz
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-13 16:00:39

pekne.. ale my cenovo citlivejsi zakaznici preferujeme nizsie modely.. ale zasa uvadzanim novych na vrchnom konci, zlavnuju tie na opacnom konci..
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Prebirane testy 2009-08-13 17:27:32
avatar
DD, nezlob se na me, ale prebrane a komentovane screenshoty/grafy z jinych zdroju nejsou testem!!!

Verim, ze nejaka AM3 deska ti z predchozich testu zbyla a PII 965 v republice je; tudiz nechapu, proc radsi nenapises kratky test sam, kontakty na to jiste mas a vzhledem k tomu, kolik tech recenzi dnes vyslo, tak by i na tebe kousek ci dva zbyl...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-13 20:11:38
avatar
procesor nemám zatím k dispozici, desky problém nejsou. je to jako testovací aktualitka zařazeno mezi aktualitami a je to jasně označeno odkud jsou informace brané ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-13 20:19:55
avatar
mu nejspis vadi to oznaceni "test", ktere je v tomhle dost sporne. vhodnejsi by byl nadpis ve stylu "souhrn testu noveho phenomu" nebo aspon slovo preview misto test. ne kazdy si tu totiz jeste zvykl na bulvarni nadpisy...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-13 22:56:53
avatar
jaký bulvární nadpisy? tak mě tam vypadlo y na konci slova Test, už to měnit nebudu, změnilo by to i adresu článku ...

bulvární nadpis je něco, co článek označí tak, že s obsahem článku nemá nic spoelčného. já tu bulvární články nemám a rozhodně žádné nadpisy, které by bulvární definici splnovali ...
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-14 14:45:53
avatar
to ano, ale TEST: "xxx" nadpis pouzivas v testovaci sekci. Proc tedy i v aktualitach... Neresme to dale, snad jsi pochopil, na co narazim, zkus mit na pameti pri psani podobnych dalsich slohovych utvaru to, ze cast ctenarstva jeste uplne nezparchantela a nesezere vse, co je ji predhozeno.
Peace a hezky vikend ;)
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-13 18:26:14
avatar
Přebraný test taky test. Ono je to občas jedno - lidi prostě chtěj aby to za ně někdo přeložil z angličtiny a objevilo se to na jejich oblíbenejch stránkách. Těhle testů tady bylo víc-např. 100 cpu v testu. To se objevilo na dalších stránkách jako test a taky nikdo neprotestoval. Spousta anglických/amerických testů Nehalemu byla českými redaktory vydána jako TEST(např. Nehalem poprvé otestován - původně od Anandtechu - přebrali i se screenshoty profíci češi. A to i redakcemi profesionálními, které třeba i vydávají časopis. Zdroj uvedl tak co.
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-13 18:53:26
avatar
Nesouhlasim. Pokud si vyberu informace z nekolika zdroju, splacam to dohromady (nic proti tomuto clanku, je OK), tak to neni test, ale spise... Ja nevim, referat?

Nevim o zadnem jinem webu, ktery by to takto delal, DD to take takto prebira az posledni dobou. Mrknul sem na PCT a EHW a oba weby mely Core i7 skutecne v paratech, tak nevim na ktere profiky narazis. Kdyz tak link SZ pls ;)
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-13 21:09:17
avatar
tak mnohem korektnější je jednoduše jenom napsat nějaký komentář a následné odkazy na recenze. Takhle to pořád zavání tím že můžou být úmyslně vybrány tabulky a grafy které se zrovna hodí do krámu a nepůjde vydět celek jako takový.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - např. 2009-08-13 19:18:02
avatar
http://www.extrahardware.cz/computex-2008-nehalem-poprve-otestovan
tady ho v pařátech neměli jen převzali grafy (později ho tam samozřejmě měli)- a taky z více zdrojů(2). Jinak to, že to "splácá" z více zdrojů zajišťuje větší objektivitu-nezávislost údajů.
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-13 19:21:24
avatar
Nojo, ale tam je to novinka a ihned v prvni vete je zcela jasne, odkud vitr fouka. Neni to jako test oznaceno. Naopak tady je prvni kapitola psana tak, jako bychom si mohli sahnout. To se mi celkem nelibi, tak davam najevo kulturne svuj odpor

P.S: drz vlakno, at se hadame prehledne

/edit: a vyber info z x zdroju vubec nezarucuje objektivitu, spise naopak - muzes si vybrat presne to, co potrebujes. Opet nenarazim na tento clanek, informace i ton je OK
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vlákno nefunguje 2009-08-13 19:32:01
avatar
Nehalem poprvé otestován - to ve mě vzbudilo dojem, že ho testovali. Jinak dám odpovědět a zobrazí se to jako nový příspěvek - za tohle DDho klidně seřvi. Na konci tohohle článku jsem se dozvěděl odkaď vítr fouká - pozdě,ale přeci. Hele extrahardware má spoustu jinejch chyb a ten jejich časopis je občas na zblití, takže jsem rád, že nějakej poloprofík jako DD existuje.
edit - teď se to zobrazilo správně jako odpověď, ale před tím ne.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-13 22:48:01
avatar
Tak právě ten název "XX poprvé otestován" už na první pohled evokuje, že to je odněkud přebraný. Jestli tobě to tak nepřipadá, tak toho nemáš moc, jinde než tady, načteno, už z pouhého jazykového hlediska by takhle pojmenoval vlastní test jen diletant. Všechny vlastní testy tam mají označeny jako "Test XX". Je to tak na všude, jen tady ne.
mr_tricoder [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 286 2009-08-13 22:11:49

tak sem si nejak vzpomel na zakladku, hodiny iformatiky. 286 meli na skrini tlacitko turbo a hned bylo 16 MHz misto 8 MHz
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-14 01:00:47
avatar
Spis naopak, turbo bylo instant ON a vypinalo se jen ve hrach ked si je potreboval "spomalit"
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-14 01:48:11
avatar
Na CDmana negungovalo obcas ani to, jak byl zbesile rychlej
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-13 23:08:56
avatar
Jak to tak poslední dobou sleduji, tak mi začíná vycházet, že AMD začíná mít dost problém...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-14 00:40:13
avatar
zatím ne ... problém bude mít až s nástupem 32nm ...
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-14 01:50:09
avatar
Problém bude až zavede agresivní cenovou politiku, zatim vsechno vydává tak, aby to bylo cenove a vykonove uplne stejny a pokud je to vykony a nebo novinka, tak se neboji si za to nechat poradne zaplatit.
Battlefield [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-14 00:30:00

jj, mě se ale zdá, že tento problem mají již docela dlouho. A že by mělo v blízké době přijít něco, co je spasí se mi také nezdá.
Škoda no.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-14 00:59:17
avatar
Osobne myslim ze je to zajimavy kus kremiku pro netaktovace,... pro druhou stranu sou lepsi alternativy jak u AMD, tak i u intelu
IIIRazor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-14 03:58:35
avatar
není 965 jen přetaktovaná 955 ??
to by mě mile překvapilo ..pač 955 mam ..a pocit..nejvykonejšího AMD ...mě nechce opustit D
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-14 11:26:57
avatar
Ja to vidim tak, ze je to procesor na urovni Quadu od Intelu a v podobne cenove kategorii. Do budoucna se bude snazit cenou na Intel tlacit. Je na kazdem, kdo si co vybere zda Intel nebo AMD.
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-14 18:22:35
avatar
Ale vzdy najdes nekoho, kdo tvrdi, ze jedna vec je nejlepsi a ta druha je pro loosery

Kdyby byla jedna firma o hodne horsi nez druha, tak by zkrachovala.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!