ATI X1950GT – Poměr cena-výkon na druhou!
Napsal Jan "DigitalDooM" Stach a redakce   
Monday, 12 March 2007

 

 

 

 

 

 

 

X1950GT - Poměr cena-výkon na druhou!

X1950PRO je označován za krále poměru cena výkon, ale král je mrtev, ať žije král. Přichází Radeon X1950GT, který dává poměru cena-výkon nový význam!

Kdo by dnes neznal ATI Radeon X1950PRO. Grafickou kartu, která za nízkou cenu nabízí skutečně mnoho. Právem je označována za skutečného krále poměru cena-výkon použitelnost. Konkurenční nVidia se k naší škodě nezmohla na žádnou smysluplnou konkurenci a v souvislosti s řadou GF7 se ji už ani nedočkáme. Změnu by měla přinést až řada GF8. V tomto světle byl příchod Radeonu X1950GT celkem překvapením. ATI totiž v tomto případě konkuruje jenom sama sobě ... a to více než hodně.

x1950_logo

Popišme si trochu situaci na trhu, a nebo ne, nechme si popis velmi zajímavé aktuální situace na konec dnešního testu. Podívejme se tedy pouze na cenovou osu, prozatím bez komentáře.

ceny

Samozřejmě nesmí chybět parametry dnes představované karty. A ty jsou více než zajímavé. Vzhledem k tomu, že námi testovaná karta stojí pouze 4000 korun s daní, disponuje 512MB paměti a kromě snížených taktů na ní není žádného rozdílu proti X1950PRO, máme před sebou na první pohled skutečně velmi zajímavou nabídku.

parametry

Jak dobrá je to nabídka se podíváme a přesvědčíme v dnešní recenzi. 

 

 

 

 

 

 

Palit X1950GT 512MB  - balení 

Do rukou se nám dostala karta v provedení výrobce Palit. Tato značka na našem trhu sice nepatří k nejrozšířenějším, ale to jen ke škodě zákazníků. Na našich stránkách se s Palitem nesetkáváme poprvé a doufám, že ani naposledy.

x1950gt-baleni-2

Při pohledu na druhý obrázek skutečně nevidíte dvakrát. Malý rozdíl mezi oběma krabicemi naleznete. Ano dobrá zpráva pro majitele AGP! Palit dodává jak verzi pro PCIe, tak pro starší AGP. Rozdíl ceny je 600 korun ve prospěch PCIe. A druhá dobrá zpráva, na ddworld se brzy dočkáte recenze grafických karet do AGP.

x1950gt-baleni

Balení karty je ve stylu Palitu. Tedy tvarově celkem zvláštní, ale rozměry minimalistická krabice s robožabákem na obalu.

x1950gt-5

Uvnitř balení naleznete skutečně vše potřebné a za 4000 korun, na co vás tenhle balíček přijde, si skutečně není na co stěžovat.

x1950gt-6

V balení najdete kompletní kabeláž včetně redukce napájení. Nechybí ani DVI/VGA redukce a jako bonus je přítomno originální DVD hry SpellForce2. Malé plus má výrobce za inteligenci. Za zabalení kabelů a redukcí do obalů, které lze bez zničení otevřít a zase uzavřít.

Pojďme se podívat podrobněji na Palit X1950GT 512MB

 

 

 

 

 

 

Palit X1950GT 512MB - karta

Námi testovaný model disponoval hned 512MB paměti, což potěší, ale výkonově to asi moc poznat nebude - výhoda je jinde. A když výrobce dává, tak proč nebrat.

x1950gt-1

Proti vzhledu PCB X1950PRO nenalezneme na X1950GT rozdílu. Těžko taky nějaký hledat, když se karta liší pouze takty.

x1950gt-2

Varianta AGP je skoro jako přes kopírák. Na srovnání je vidět, že AGP nemá CrossFire konektory a nad AGP slotem je mnohem více obvodů a tranzistorů něž na Pcie verzi.

x1950gt-3

Karta je dvouslotová a disponuje oběma druhy výstupů pro monitory. Tedy jak klasické CRT, tak LCD. Redukci tedy v případě připojení jednoho monitoru ani není nutné použít.

x1950gt-4

Obě varianty disponují stejným chladičem. Ten je opatřen celkem velikým pasivem, který ovšem nechladí paměti. Pasiv pomáhá chladit veliký ventilátor. Slova chvály na tento chladič si nechám do kapitoly chlazení.

palit

Na kartě tedy není nic moc zajímavého. Výrobce se samozřejmě chlubí vším možným, včetně certifikace pro Vista Home Premium. Karta tedy zvládne Aero, což by byla dost ostuda, kdyby ne :).     

 

 

 

 

 

 

Palit X1950GT 512MB - testovací sestava

Jako vždy jsme použili naši referenční testovací sestavu. Stejné podmínky měly všechny dříve testované karty, takže si můžeme dovolit použít jejich výsledky pro srovnání.

testovaci

Jediný rozdíl je v použitých ovladačích. Dnes testovanou kartu jsme měli v kombinaci s Catalyst 7.2. Tyto ovladače kartu bez problémů identifikovaly.

 

 

 

 

 

 

Palit X1950GT 512MB - 3D Mark 05/06

Ačkoli testy 3D Marku pomalu ztrácejí na popularitě, protože zjištěná čísla vlastně vůbec nic o výkonu neříkají a srovnání jednotlivých modelů podle výsledků absolutně neodpovídá herní realitě. I přes to jsou tu tací, kteří 3D Marky vyžadují, pro vás ostatní jen doporučení: Na výkon v 3Dmarku zapomeňte a grafiku podle něj vůbec nevybírejte.

3dm05

3dmark05

Trochu za očekáváním skončila X1950GT v tomto testu. Nedokázala porazit ani X1900GT, kterou jsme testovali už před dlouhou dobou. Ale nepřikládáme tomu zas takový význam.

3dm06

3dmark06

V novějším 3Dmarku už X1950GT srovnala s X1900GT krok. Konkurenční nVidia 7900GS se výjimečně drží na dostřel. Ne nadarmo se říká, že 3D Mark 06 je nejsilnější zbraní marketingu nVidie. Dobře informovaný uživatel se samozřejmě nad výsledky 3Dmarku jen pousměje, protože 3Dmarky, pokud vím, nikdo nehraje ;). Takže se podívejme, jaký je skutečný výkon X1950GT.

 

 

 

 

 

 

Palit X1950GT 512MB - Half Life 2

První testovanou hrou je velmi rozšířený HL2. Ten samozřejmě nabízí řadu náročných grafických efektů, i když pro dnešní karty už zdaleka už není takovým oříškem.

half-life2_episode_one

hl-1

hl-2

Díky nižším taktům zaostává X1950GT za X1950PRO. Nicméně rozdíl pár procent dělá jen pár FPS a tak je takřka bezpředmětný.

 

 

 

 

 

  

 Palit X1950GT 512MB - Quake IV

Jednou z posledních her na OpenGL je Quake IV. Netestujeme Prey, protože ten se zrovna moc mezi uživateli neujal. Chybou jiných recenzí je, že se testuje mnoho OpenGL her, což dosti zkresluje výsledek, protože OpenGL tvoří takřka zanedbatelné procento z celkového počtu her.

q4

q4-1

q4-2

Samozřejmě díky aplikovanému nejnovějšímu patch se dost dobře daří ATI kartám. Ty díky zapracování na ovladačích dokáží nVidie porazit v pro ně kdysi královské disciplíně. Bez šance jsou tedy 7900GS i GT, což jsou nejbližší konkurenti X1950GT. Ta zase díky taktům trochu ztrácí na X1950PRO.

 

 

 

 

 

 

Palit X1950GT 512MB - NFSMW

Testovat nejnovější NFS Carbon skutečně nebudeme. Špatné hry bych nerad doporučoval. Uvažujeme o testování nějaké té nové závodní hry. Celkem nadějně vypadá Test Drive. Tak uvidíme. Prozatím zůstáváme na Most Wanted.    

nfsmw

nfs-1

nfs-2

Zde se X1950GT přiblížila X1950PRO na dostřel. NFS jsou obecně špatně optimalizovány. Více paměti za tímto srovnáním výkonu asi nestojí, protože i X1900GT je výkonově takřka vyrovnaná.

 

 

 

 

 

 

Palit X1950GT 512MB - Oblivion

Tradičně poslední je Oblivion. Tato velmi náročná pěkná hra dává grafickým kartám skutečně, co proto.

oblivion

oblivion-1

oblivion-2

Zapnutí vyhlazování do plných detailů s HDR a vysokých rozlišení je věc nemyslitelná. Na těchto grafikách je to i bez něj nehratelné. Měříme samozřejmě ve venkovních scenériích, kde je hra zdaleka nejnáročnější. Druhý graf je bez HDR s vyhlazováními. Bohužel bez HDR nevypadá hra zdaleka tak pěkně. Je to ale na druhou stranu o dost méně náročné. Proč netestujeme HDR s vyhlazováním? Protože ho nVidie GF7 neumějí. Ale tato výkonnostní část trhu grafik stejně nemá sílu ho hratelně provozovat.

 

 

 

 

 

 

Palit X1950GT 512MB - taktování a provozní vlastnosti

Co se týká samotného Palitu X1950GT 512MB, tak nás samozřejmě zajímali provozní vlastnosti. Tak začněme spotřebou.

spotreba-systemu

Ta je skoro totožná jako s X1950PRO, přesto nás překvapilo, že i s více paměti je na tom o chloupek lépe, to by mohlo znamenat, že napětí k pamětem nebo k jádru je nižší. Tedy nižší spotřeba.

x1950gt-chlazeni

Druhé, co nás zajímalo je samozřejmě chlazení a teploty. Tak a sem jsem si nechával ta slova chvály. Na osazený chladič jsme byli zvědavi a chladič nás skutečně udivil. Nebyl vůbec slyšet a to za žádných okolností - kontroloval jsem, zda vůbec jde. A k tomu všemu teploty.

teplota

Ty jsou více než dobré. Tedy za chlazení má Palit jedničku s dvěma hvězdičkami. Takhle nějak si představujeme chlazení, neslyšitelné a účinné.

Taktování

Poslední věc se týká pokusů o přetaktování. Bohužel taktovat přímo v ATi tool nešlo. Využili jsem tedy služeb jiného softwaru. Ten nám umožnil zvýšit takty. Vzhledem k tomu, že X1950GT na taktech 500/1200MHz je skutečně jen podtaktovaný X1950PRO na referenčních taktech 575/1380MHz. Je tedy otázka, zda se X1950GT podaří dotaktovat na hodnoty X1950PRO.

x1950gt-7

Odpověď není jednoznačná, v našem případě zklamaly paměti. Osazené 1,4ns moduly se nám podařilo nataktovat jen na 1250MHz - jejich potenciál je rozhodně minimálně 1400MHz. Nicméně jádro šlo bez problémů přetaktovat na hodnotu 630MHz. Takto nataktovaná karta dosáhne celkem slušného výkonového nárůstu kolem 5-7% ve hrách.

taktovani

Připomínám, že taktování je věc kusu a do jisté míry také utilitek. Nikde není napsáno, že by tento nebo jiný kus neměl jít taktovat více s novou verzí taktovací utility. Mám potvrzené zprávy, že mnozí jiní byli úspěšnější a dosáhli taktů na pamětech až 1450MHz - museli však taktovat po 7MHz krocích.    

 

 

 

 

 

 

Palit X1950GT 512MB - Hodnocení a závěr

Hodnocení začněme jako vždy přehledem kompletních výsledků.

tab1

tab2

Následuje výkonové srovnání všech konkurentů.

vykon

No a můžeme se pustit do hodnocení dnes testovaného Palitu X1950GT 512MB. Jak jsem slíbil, tak si trochu rozebereme situaci, která na současném trhu vládne. X1950GT do ní celkem výrazně promlouvá.

ceny

Cena karty na trhu je jedna věc a cena X1950GT 512MB je skutečně výborná. Co se ale stane, když dáte dohromady cenu a výkon? No vypočítáte právě poměr cena-výkon.

cena-vykon

V grafu jsem tedy uvedl jak si stojí jednotlivé modely při dnešních cenách. X1650XT a 7600GT jsou zvýrazněny, protože se do jejich výkonu (v jejich prospěch) nezapočítávaly testy s vyhlazováním - to by ale jejich průměrný výkon ovlivnilo jen pár procenty směrem dolů. Důležité ale je, že 7600GT je dnes na trhu za 3000, X1650XT za 3500, X1950GT za 4000 a X1950PRO za 4800. A momentálním králem poměru cena výkon je X1950GT. A to bez debat.

x1950_logo

Dokonce se dá říci, že koupě 7600GT ani X1650XT dnes není prakticky odůvodnitelná. Rozdíl 1000 respektivě 500 korun bohatě a bohatě vyváží výkon X1950GT za 4000. Ta je o desítky procent výkonnější a použitelnější. Pokud tedy uvažujete o grafické kartě pak dnes začínejte výběr až na 4000 korunách. Co se týká X1950PRO, tak jemu ATI trochu podrazila nohy. Výkon X1950GT je jen o 5-6% horší, ale cenový rozdíl 800 korun a v našem případě dokonce s 512MB paměti na GT, pro koupi PRO verze dvakrát nemluví. Co se týká konkurence, tak dnes vlastně žádná není. Nvidia prostě nenabízí naprosto nic. A to je právě důvod, proč se dnes nedá tvrdit, že by nVidia drtila ATI. Příjmy dělá právě cenová kategorie grafických karet kolem 5000 a ne nad 10 000 a dnešní situace zcela jasně hovoří pro ATI. 7900GS a s ní celá řada GF79xx je spíše špatným vtipem a pořídí ji jen notně neinformovaný zákazník - bohužel právě tyto karty nacházíme v hotových sestavách, to je ostatně jediný způsob, jak nVidie může tyhle karty udat. Ostatně chystáme poslední velký megatest se stávající generací grafických karet, kde uvidíte, co s kartami udělá ignorace vývoje ovladačů a jak si stojí obě řady po skoro dvouletém působení na trhu. To všechno ale až po uvedení samostatného testu 8800GTS 320MB. Ta je vlastně jediným želízkem v ohni nVidie, které je dostupnější pro širší část zákazníků. Nad X1950PRO se o jiné kartě dnes nevyplatí uvažovat 8800GTS 320MB nebo rovnou GTX. Bohužel pro nVidii se na tom moc vydělat nedá, výrobní náklady 8800 jsou vysoké a do toho jsou tu problémy s nedořešenou kvalitou obrazu atd. Ale na druhou stranu Co pořizovat jiného? ATI nemá nad X1950PRO prostě nic.       

x1950gt-3

Dnes testovaný Radeon X1950GT je kartou, která dává nový význam poměru cena-výkon. Za 4000 si nepamatuji z minulosti grafiku, která zvládne většinu současných her na plné detaily s HDR a bez škubání. Cenou skoro low end, ale výkonem pro většinu běžných lidí těžký High end. 512MB paměti na grafice spíše než výkonu nahrává menšímu zatížení pevného disku. Ostatně zanedlouho se ještě jednou podíváme na 512MB vs 256MB na podobně výkonné grafické kartě. Ten přínos skutečně není výkonnostní, ale je úplně jiný. V provedení Palitu je X1950GT navíc s excelentním chlazením, jaké tu dlouho nebylo. Ocenění Gold Adward je zcela na místě.     

Gold-Award

,,za vynikající poměr cena-výkon-použitelnost"

Za zapůjčení děkujeme RSC-Computers Radim Štěpanec

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Hanzy *HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Chladič 2007-03-12 13:22:25

to teda čumim jak ta "příšera" chladíKdybych vybíral v obchodě,podle vizáže,vyhnul bych se této kartě obloukem,přeci jenom i vzhled pro mě dělá hodně,no a udělal bych pěknou blbost,takže díky za užitečný test ;)
KORNI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-03-12 15:09:26

ffuuuuuuuuuuuhaa Ten chladic ma dostal :eek :eek :eek :eek :eek
lolis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-03-12 15:33:57

Jaký má vlastně smysl kupovat dneska tuto kartu která nepodporuje DX10, když má nvidia přijít koncem dubna s mainstrimovýma 8600, takže veškeré portfolio karet které nabízí ATI bude úplně k ničemu a nepomůže tomu ani nesmyslné pěchování 512 pamětí na zastaralý, hlučný a zbytečně energeticky náročný čipset radeonů 19XX s větráky napodobujícími reaktor temelínu. Navíc nechápu ty řeči o ovladačích NVIDIA, když zcela prokazatelně má NVIDIA mnohem lepší ovladače, propad výkonu v hrách je ve WINDOWS VISTA u NVIDIE asi 3% a u ATI 12%, viz testy všude na internetu. Navíc ATI mele z posledního, jejich R600 existuje jen ve fantazii vývojářů a flamech fanATIků. NVIDIA je navíc podle měření na steamu udělaných u asi půl miliónů lidí oblíbenější než ATI což svědčí bych řekl jen o kvalitě. Taky SLi u NVIDIE je mnohem lepší než třepotající a nekvalitní obraz crossfire, NVIDIA má mnohem kvalitnější obraz ve FSAA, má transparentní AA a pro HDR+AA používá mnohem lepší metody. ATI ovladače pod WINXP jsou navíc mnohem míň spolehlivé - špatné vykreslování textur, chybějící objekty ve hrách (třeba Half Life 2), chybějící textury ve 3D MARKU 2006. NVIDIA má špičkovou harwarovou akceleraci HD filmů a mnohem lepší a spolehlivější výstup na TV a lepší podporu v ovladačích. Přeji ATI ať se trochu vzpamatuje, jinak ztratíme jedinou konkurenci NVIDIE co existuje!
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 2 lolis 2007-03-12 15:55:02
avatar
zase jeden NVIDIOT
iivanovic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re:lolis 2007-03-12 15:56:08
avatar
... mhm ... Lolis. Asi veľmi nesleduješ web o IT a VGA kartách. Ak mi 100 zo 120 webov ohľadne testov VGA bude tvrdiť presný opak toho čo si napísal ty, asi niečo pravdy na tom bude. Píšeš presný opak čo tvrdia tento a mnoho iných IT serverov na svete. Skús si to trocha prečítať (možno znova), ale nemienim sa s tebou hádať. Viacerý vieme, že sa mýliš, ale tebe to podľa tvojho skalopevného popisu nikto nevyhovorí. Hold nie každý má doma 8800GTX na ktorej mu beží bez problémov Vista 3D aplikácie. No ja mám len 1950PRO tak by som mal držať hubu. Sorry, majte sa.
iivanovic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DD 2007-03-12 15:57:48
avatar
Ináč, veľmi rád čítam Vaše články na DD. A veľa chvály sa nich lepí aj na iných fórach. Len tak ďalej.
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-03-12 16:03:46
avatar
1) žádná dx10 hra není
2) ati také vidá svůj mainsteam v dunu- květnu
3)jak může být čipset hlučný???
4)kdo dneska hraje na WV?
5)sli ani cf nemám tak nemůžu posoudit, ale na singl kartě je daleko lepší obraz na ati. sám mám 7600gt a kámoš x1650pro, tak vím o čem mluvím.
petrovic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pěkná recenze 2007-03-12 16:10:02

Zrovna jsem přemýšlel jestli pořídit verzi PRO nebo GT,teď jsem našel odpověď.Díky
A ještě k tomu lolisovi,buď se v IT absolutně nevyzná,nebo zaspal dobu :grin
lolis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - for iivanovic 2007-03-12 16:36:55

Nejprve k tvé druhé části:

1) DX10 alespoň existujou a hry se na něj už dávno píší a tento rok může spousta z nich vyjít, kdežto nový Radeon neexistuje a možná ani tento rok nebude.

2) Jaký má vydat ATI mainstream v dubnu? Žádný neexistuje a dlouho nebude. Pokud vím tak má jako mainstream právě tento 19XX
3) Omlouvám se, chipset není hlučný, chlazení je hlučný
4) Na WV jistě hrajou ti co to dostanou jako součást nového počítače a hned po po majitelých XP a W2000 jsou na třetím místě na světě a to není zanedbatelné - viz. zdroj google: https://www.google.com/analytics/home/report?rid=291040
5) Na 7600gt není obraz horší než u ATI což dokazuje řada důkazů viz dole

A k tvé první části:
Vista běží bez aero na naprosto normálních low-end počítačích, akorát má větší nároky na paměť - na druhou stranu od toho tu paměť máme ne? Navíc ji umí líp využívat, takže se to vrátí na rychlosti už když máme pouhých 1GB což může mít dneska každý za dobrých 2000kč, ne?

1)Nevím jaké servery čteš ty, ale já zásadně ty neutrální a né ty tvoje ve stylu fanATIků kteří nazývají majitelé NVIDIE sprostýma slovama, k tomu bych se nesnížil, jinak teda porovnání ovladačů ve VISTÁCH máš zde:
http://www.pctuning.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=8380&Itemid=88&limit=1&limitstart=0

NVIDIA zde vychází jako jasný vítěz
2) Tady je důkaz že ATI mají ve crossfire mnohem horší obraz než NVIDIA ve SLI: http://www.firingsquad.com/hardware/oblivion_high-end_performance/page9.asp

3)Zde je můj důkaz o mnohem horší kvalitě obrazu u ATI 19XX oproti NVIDIA:
http://www.techreport.com/onearticle.x/9324 nebo v češtině na: http://www.svethardware.cz/art_doc-F51E4E29EA1E2EEDC1257105006B42DA.html




Michalovič [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pro lolise 2007-03-12 16:47:32

Lolis,z pohledu úplně neutrálního člověka,kterej se baví pročítáním webů kde se hádaj fanoušci ATi a NVIDIE vypadáš ale opravdu jako zástupce "Nejčtenějšího seriózního weblogu"(to seriózního zní taky celkem divně když si pár článku přečtete)
Sobik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - lolis ? 2007-03-12 16:50:24

Ty jsi Radek Hulan ne? Tve argumenty jsou temer shodne s jeho, akorat mistama ty pravopisne chyby :grin .
lolis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to Sobik 2007-03-12 16:58:43

Radek Hulán nejsem, ale používám jeho odkazy, takže vlastně ne jeho články - takže nemůže být řeč o kopírování. Zajímá mě zkrátka reakce fanAMDATIKů na tomto serveru, o kterém jsem si myslel že bude neutrální, ale jde vidět že směřuje výhradně k Flamování pro ATI.
A zkus neudělat sem tam chybu když rychle vypisuješ v práci do malinkatého rámečku zde v diskuzích
blandest [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to lolis 2007-03-12 17:15:44

jedinej kdo tady v týhle diskuzi vyvolal flame si ty a reagovat na tvoje příspěvky je ztrátou času. pokud je R.H. tvůj idol, prosim nikdo ti ho nebere, ale neoháněj se tady jeho zcestnejma a provokativníma článkama ve kterejch je sotva zbla pravdy. a kdybys mě chtěl náhodou zařadit do skupiny fanATIků, tak ti musim říct, že mam v kompu 7900GS a ke tvému zděšení sem nespokojenej právě s kvalitou obrazu :upset
Radas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 2Lolis 2007-03-12 17:53:24

ad 1. DX10 samozřejmě je a hry budou také, nicmnéně druhá část příspěvku má jen vyvolat flame. řada R6XX bude dostupná mezi květnem a červnem v běžném množství, první kousky prý už v dubnu
ad 2. Samozřejmě, ře vydá, bude to postaveno na nových jádrech. Ale o výkonu nikdo nic neví, takže snad se AMD/ATI zbytečně neshodí
ad 3. Samozřejmě že chlazení hlučné není u všech, záleží jen na výrobci, jaké nasadí. viz rozdíl mezi Sapphire VS ASUS X1950Pro
ad 4. Samozřejmě že jsou 3. Žádný jiný systém s výjimkou tebou jmenovaných není prosazován ve velkém světovými tahouny - HP a DELL, i když uvidíme za pár měsíců, DELL má nasadit Linux.
ad 5. Pro řady nvidia verze 7 a výše již musí být kvalita v pořádku, pokud si pamatuji, mají převodník v chipu, takže už se nekonají šílenosti a la Manli, kdy byl obraz opravdu hnusný. A nejhorší závady v ovladačích už nvidia taktéž odstranila, ale tento problém měla i ATI.

ad zbytek.
Bylo by dobré si uvědomit, že odkazuješ na rok staré odkazy. Všechny tyto závady byly u ATI odstraněny během 3 verzí ovladačů
Vdolek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - lolis 2007-03-12 18:06:26

Ja stebou v necem souhlasim.Jako treba, ze se ted nevyplati kupovat x1950pro/gt, protoze 17dubna(za mesic) ma NV vydat mainstream od G80 kterej x1950 zadupe do zeme.Souhlasim i stema ovladacema pro vin wista.Ale tam je to spis na stejno ATI i NV maji srovnatelne ovladace.
Ale nesouhlasim, ze cf je horsi jak SLI....Je to +- stejny.
Jinak Ati x1000 ma malinko lepsi kvalitu AF, nez gef 7xxx.Tohle ale zase neplati u GF8800 ta ma naopak lepsi AF i AA x1000.
BTW souhlasim, ze tyhle stranky sou psany dost proti NV.Treba test GF8800GTS z toho sem nemoch.Vsude na internetu prekonava GF8800GTS x1950xtx o nekolik desitek fps, ale tady byla jen o trochu rychlejsi...navic ty keci, ze oblivion neni na GF8800GTS hratelnej s HDR.)))).Nebo ruzny newsky o R600 jak zadube GF8800GTX do zeme a zatim ubehnul skoro pul rok a r600 zatim nikde..Hold web fanousku ATI mirne receno. ;)
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Lolis 2007-03-12 18:40:47
avatar
Sobiku ty si mne predbehl!!! ESte sem nedocetl k tvymu prispevku a uz sem sem chtel napsat ze to je jen jinej nick radka hulana ... je videt ze na tom neco bude :p . Jinak tento web je naprosto neutralni a to co se tu pise je pravda. Jinak GF8800gts neprokonava x1950xtx v desítkách procent.. mozna deseti. jinak hlavne ho prokonava pomerem vykon ku spotreba + budoucí podpora DX10.

2Lolis: Ze tenhle rok nevida AMD/ATI R600??

Ze je SLI horsi nez CF?? (podivej se nekdy na testy dvou vyrovnanich grafik (sic ne vyrovane cenou... myslim grafiky ati vs nv) a pak je dej do sli a cf) a hadej kde bude prumerne vyzsi vykon, a ktery z techto dvou konceptu je vice na houby (ano, stejne cf ci sli nikdy nevyuzijeme, nebo si jen zbytecne topime v pocitaci, je lepsi jenda grafika o tridu lepsi, je to levnejsi atd. atd. atd.)
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 2 lolis 2007-03-12 18:49:19
avatar
velkej humbuk kolem r600? jestli jsem si dobře všiml, tak velkej humbuk byl i kolem g80, ne-li větší...
Hanzy *HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ;D 2007-03-12 18:53:42

konečně se něco děje,když už ne na poli IT,tak aspoň zde v diskuzi :grin samej neutrál :grin :grin :grin
Neznámý  - AGP už netestujte 2007-03-12 18:54:02

Výborný test. Podľa mňa už nemá zmysel testovať grafiky pre AGP ktoré je už úplne mŕtve, radšej venujete svoj čas iným veciam napr. zdrojom, otestovali ste tu jeden jediný zdroj od kedy fungujete a pri dnešných nenažraných grafických kartách je výber správneho zdroje dosť dôležitý, alebo matičné dosky, HDD a aj nejaké PC skrinky.
RedDwarf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - FLAME 2007-03-12 18:57:13
avatar
Jak se tak koukám, co člověk to jiný názor a věci, že DDW nadržuje AMD/ATI či nVIDII jsou opravdu úsměvné, ani jednu z firem DDW opravdu nevlastní, tak jsi myslím, že již bylo dost flame.
Hanzy *HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - FLAME 2007-03-12 19:15:56

já to mam takhle,asi to nebude nikoho zajímat ale proč bych si neFLAMEnul :grin Mam prostě radši to s čím mam dobrou zkušenost,ono ani nejde o to jestli sem zaujatej k té či oné značce,ale jak to dávám najevo,až mě ati nasere,jako že už to trochu pocituju du do NVidie,pač vim že NV sou taky dobré karty,teda jak kterej kus a to platí i u konkurence,od toho tu máme recenzenty,abych se poučil,rozhodně bych hledal chybu nejdřív u sebe a né v lidech co si dělaj práci s tímto webem,ono kritizovat je hodně jednoduché,sorry za flame Honza ;)
Pacek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Všichni jste idioti ! 2007-03-12 20:22:06

VŠICHNI DO JEDNOHO V TÉTO DISKUSI JSTE IDIOTI ! ! ! PROČ ŘEŠÍTE TAKOVÝ KRAVINY JAKO SIMPATIE K JEDNOTLIVÝM ZNAČKÁM? Pokud si vybírám kartu, vybírám si podle výkonu a ceny a ne podle loga na krabici. Viz Odkaz
petr777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Lolis = Radek Hulán 2007-03-12 20:23:01

jasně, že to je on. Ten se pozná vždycky.
Dawe2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pacek 2007-03-12 20:36:28

Prober se:
1. Je to každého věc
2. Nikoho neurážej, sám si to vybírej podle čeho chceš
flanker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - je to Hulan 2007-03-12 20:37:20
avatar
Taky ybch to na nej tipl,fanatik do Nvidie,furt mele svou,nikdy neuzna byt snad jediny uspech od ATI . :grin
Video [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - něco jiného 2007-03-12 21:27:18

Já bych se také přimlouval,aby namísto plané diskuze, která stejně nikdy nebude mít vítěze, se DD raději podíval zase po nějakých testech základních desek. Co takhle např. nějaké srovnání s Inteláckými MB, to jsem už dlouho nikde neviděl.Už dopředu dík.
cztk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hi ha hi ha 2007-03-12 21:47:47

na úvod bych chtěl říct, že vlastním geforce 256 32mb je to opravdu historický kousek a je to jedna z prvních gforce co byla ne-li první, ale nesjem žádnej expert tak nevim.A byl sem s ní vždycky spokojen ono taky v té době snad ati ani neexistovala.Ale to vůbec neznamená že bych byl nvidiák.je to tak, že každej se zastává tý karty, kterou má doma a je to logické málokdo uzná, že udělal chybu a mohl si koupit lepší.Osobně mě takovéhle diskuze baví a rád si s lidmi vyměnuju názory, ale lolis nebo, jak si říkáš ty tvoje hlášky: i malý dítě by poznalo, že si zaujatej jak rozhodčí kolina v reklamě na adidas.Tvrzení, že ati neuvede tenhle rok ,r600 hraničí se špatným vtipem.Neříkam však, že všechno co si napsal je lež to zas ne.Ale ta karta 1950 gt vypadá dobře i když osobně bych si radši těch 800 přidal na asus, nebo počkal měsíc na novinky od nvidie a snad i od ati. češtináři: je více než pradvděpodobné, že můj vzkaz obsahuje gramatické i slohové chyby a je my to jedno.Pacek: klídek dit de vo ho....
myzrael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-03-12 22:06:08

Koukám, že se tady docela rozjela diskuze, zeptám se ještě jednou ohledně ATI, koukněte sem http://bonusweb.idnes.cz/hardware/hwnews/hwnews070308.html

Píšou tam o důvodu odložení R600 a nejzajímavější je tato věta Na trh se tak dostane pouze 65nm verze čipu R600, což by bylo docela dobrý, si myslím původní karta měla moc vysokou spotřebu, ono už ohledně spotřeby je na tom ATI oproti Nvidii dost blbě, x1650 vs 7600, x1900 vs 7900, Geforsky mají menší spotřebu.

Ten Radek Hulan to je hustej blázen, pěkně se rozčiluje na Starforce ( s ním souhlasím, tý ochrany se bojím a otravuje to, lepší stáhnout US verzi např. Flatout2, je to škoda), dále všude samá Nvidia ( třeba článek o kvalitě obrazu 7900 vs x1900, Geforska má strašně pěkně vykreslená vrata v Quaku 4, zato Ati je má rozmázlý, já viděl 2 úplně stejný obrázky) a taky jak pěkně dokáže popsat svýho piňdoura :grin
oyza [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-03-13 00:21:00
avatar
koukam, ze to tady zase frci. nicmene nektera tvrzeni jsou a mozna i autori po zpetnem precteni zjisti, ze to mu tak je, dost ftipna. tvrdit, ze r600 nevyjde je hodne smele tvrzeni. tvrdit, ze agp je mrtvy, je to samy. tvrdit, ze nema smysl se zabyvat necim co je ted na trhu a za mesic to bude jinak je asi jako cekat, az bude skodovka jako mercedes tak si ji koupim. chlazeni je problem firmy saphire, ktera dela tu nejhorsi povest kartam ati. chybejici textury a podobny veci jsem na ati nezaznamenal a kdyz, tak to bylo chybou starejch ovladacu... problem je ten, ze nvidia vystihla spravnou kapsu a vyvojari smrdlali hry hlavne s podporou pro nvidii, viz ta krasna loga ve vsech hrach... fanATik a nvidiot jsou pekna nova slova, doufam, ze je najdu v pristim vydani slovniku novych ceskych a pocestenych slov jako treba dzipare a kamionera.
Eugen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - lot of fun 2007-03-13 02:29:58
avatar
Strašně rád si pročítám tyhle slovní války mezi Nvidia a ATI fans, vždycky se u toho děsně bavím :grin. Nejlepší jsou příspěvky těch, kteří jsou skálopevně přesvědčeni o jasné dominanci jedné nebo druhé strany a navíc si myslí, že jsou neutrální :p. Vsadím se, že kompletní nová řada od ATI (2XXX) na tom bude téměř stejně výkonově jako kompletní nová řada od Nvidie (8XXX), takže hádky a slovní přestřelky budou pokračovat dál a já budu dále navštěvovat takovéto diskuze, abych se dozvěděl nové věci a zároveň se u toho i pobavil . Je vidět, že marketingová oddělení jedné nebo druhé firmy pracují dobře, mají nás pěkně v hrsti , my se tady hádáme, kdo je lepší a oni si tam mezitím mnou ruce a pěkně si vydělávají .

Dejte radši svoje peníze za nějakou tu dovolenou někde v zahraničí, na to budete později vzpomínat radši, než na to, že jste si někdy v 17 - 25 letech koupili supervýkonnou GK 8800GTX nebo X2900XTX ;)

Poslední dobou se tu všude nějak hodně diskutuje pan R. Hulán. Můj názor na tohoto člověka je, že buď on sám naprosto postrádá mozek (jak on často označuje lidi, se kterými nesouhlasí) nebo je velice chytrý a píše tak jak píše naschvál, protože jak je vidět, dosahuje tím toho o co mu jde, vysoká návštěvnost na jeho blogu. Každopádně je to člověk, který je rád středem pozornosti a dělá mu velice dobře, když o něm lidé mluví a může si o sobě někde něco přečíst
oyza [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - eugen 2007-03-13 08:59:13
avatar
kdyz uz si to tu nakousl... vysoka navstevnost? kdo kde jak? myslim, ze zrovna tento "model" je neco nad cim srdce psychologa zaplesa... napsat sam o sobe ve treti osobe do wikipedie, to uz je mazec .)
Saki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Fanousci 2007-03-13 09:14:57

Fandim vsem neutralnim fanouskum Slavie a Sparty,asi tolik k teto diskuzi :grin

Jinak R600 bude samozrejme vykonejsi nez 8800 ,ale to je pochopitelne,kdyz vyjde o pul roku pozdej.
Eugen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: oyza 2007-03-13 09:17:38
avatar
... no já například, jsem ještě donedávna neměl téměř ani potuchy, že nějaký Hulán existuje. Zjistil jsem to na jiných forech, kde se někdo zmiňoval o člověku s velice svéráznými názory :grin, tak mě to nedalo a musel sem se tam podívat a do dneška se tam semtam kouknu, abych si zakroutil hlavou a zasmál se . Je to fakt zvláštní člověk .
patospatos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - fakt zábava 2007-03-13 09:17:55

Občas je to naozaj zábava sledovať slovné bitky medzi fanúšikmi Ati a Nvidie Nechápem ako môže niekto brániť jednu značku ako keby to bola jeho rodinná firma Normálny človek pri kúpe GK vie koľko peňazí za ňu chce vyhodiť, a v danom cenovom limite si vyberie najvýhodnejšiu kartu bez ohľadu na značku. Keď m§žem dať za kartu okolo 4-5 tisíc tak beriem Ati. Keď môžem a chcem dať 10 tisíc beriem Nvidiu. Taký je súčasný stav. Za pár mesiacov bude situácia zase iná, ale jasnovidec nie je nikto. Hry na DX10 zatiaľ nie sú a to že čoskoro budú nové lacné karty s podporou DX10 ešte nič neznamená. Z minulosti vieme, že osekané verzie najvýkonnejších GK nemusia byť práve výkonné a to že karta bude na papieri podporovať DX10 ešte neznamená, že DX10 hru aj utiahne
Mne osobne je jedno či mám v kompe Ati alebo Nvidiu. Mal som Gef Ti 4200, Radeon 9600XT, momentálne je to Ati9500Pro. O pol roka to môže byť zase Nvidia, o pár mesiacov všetci uvidíme. Rozhodne nikdy nehodlám vyhadzovať za grafiku viac ako 5-6 tisíc Tak sa prestaňme hádať a užívajme si toho, že sa blýska na lepšie časy. Myslím, že ešte nikdy v ére moderných hier nebola situácia taká výhodná ako je teraz. Zahrať si skoro všetky nové hry v slušnej kvalite na karte za 4000, to tu ešte nebolo

myzrael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-03-13 09:44:44

to Eugen
Poslední dobou se tu všude nějak hodně diskutuje pan R. Hulán. Můj názor na tohoto člověka je, že buď on sám naprosto postrádá mozek (jak on často označuje lidi, se kterými nesouhlasí) nebo je velice chytrý a píše tak jak píše naschvál, protože jak je vidět, dosahuje tím toho o co mu jde, vysoká návštěvnost na jeho blogu. Každopádně je to člověk, který je rád středem pozornosti a dělá mu velice dobře, když o něm lidé mluví a může si o sobě někde něco přečíst

Tak tohle si vystihl naprosto přesně, fakt by mě zajímalo z jakýho důvodu to vlastně píše. Nemusí být vůbec do Nvidie takový magor, tíhle stylem psaní si získává lidi, včetně nás Jinak na každých stránkách se mi zdá, že mají jednu stranu radši včetně DDwordl ;)
Libich [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Drahé karty 2007-03-13 10:08:20

Je pravda, že tyhle boje mezi ATI a NVidia příznivci jsou až bláznivé, rozdíly tu jsou, ale není to nic převratného. Jednou lepší výkon a jednou trochu kvalita a vše závidí na ovladačích a to dosti silně a konkrétní hře, takže zavrhovat jednu kartu a druhou vychvalovat je blbost. V každém případě to může být jinak. Je fakt, že ATI nasadil slušnou cenovou politiku do mainstreamu a X1950 GT je další bombou. Palit není u nás zrovna populární značka, ale doby karet ve stylu Manli už jsou pryč a tyto karty mohou být dobré a někdy i lepší než značkové. Vzhled sice moc neprodává, ale hlavní je výkon a kvalita a ta je dnes už u karet více srovnatelná než dříve, neb je to dané hlavně čipem a pamětmi. Já mám X1950 Pro a nejvíc mně na ní trápí ovladače, kvalita obrazu je s NVidii srovnatelná, něco má lepší ATI, něco NVidie, bohužel ATI nepodporuje dobře MS-DOS grafiku a to mně dost mrzí, neb pár starých programů ještě používám a na NVidii to běželo dobře, ale je to daň modernosti a stará kompatibilita už je pryč.
Chargy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jojo 2007-03-13 10:09:55
avatar
Koukám všichni sou tu chytrý jak rádio a přitom hov...
Tak hulan zavítal už i sem? A takový klidný web to býval...
:zzz
patospatos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2007-03-13 10:44:00

A už je tu kľud
A ja som sa začal v práci nudiť
Dzouzef [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Makat 2007-03-13 11:26:11
avatar
V praci se nemas co nudit v praci mas makat :upset emh tohle pisu z prace :grin
patospatos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - makam 2007-03-13 12:35:05

Sa snažím makať Teraz mi to hodinu celkom dobre šlo - bol som na obede A už zostávajú iba tri hodiny tvárenia sa, že pracujem Dlhéé tri hodiny
qwertown [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - kde j i koupit 2007-03-13 13:29:10

otazkou je kde je tato GK dostupna za tuto cenu :?
patospatos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ber inu znacku 2007-03-13 14:41:22

Nemusis hladat zrovna tuto kartu. Skus sa poobzerat aj po inych vyrobcoch. Myslim, ze rozdiel vo vykone bude minimalny. Rozdiel moze byt akurat tak + - v hlucnosti chladenia, ale to sa da prezit.
napr. http://www.alza.cz/graficka-karta-ati-sapphire-radeon-x1950gt-d71327.htm
LPK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ATI - NVIDIA - LINUX 2007-03-13 15:28:19

Mno jak to tak procitam a ctu tady tu diskusi tak jsem se odhodlal se zaregistrovat a taky prispet svoji troskou .... Grafickych karet od obou vyrobcu jsem mel spoustu a tak nejsem fanatikem na zadnou stranu. Asi nejdele jsem mel ATI 9800XT, coz byla naprosto skvela karta, jak vykonem tak kvalitou obrazu jak ve 2D tak ve 3D. No a ted se dostavam k jadru pudla - vsichni se tu ohanite vykonem a kvalitou ve windows ... Jasne je to nejrozsirenejsi OS a drtiva vetsina her je pro nej, ale ja jsem presel na LINUX (tod ten PROBLEM) - nehodlam rozebirat proc a nehodlam ho zde nejak protezovat, ALE najednou vyvstal problem s moji ATI. Nevim jak dalece tu znate problematiku ovladacu pod linuxem, ale co se tyce komfortu instalace a nasledneho ovladani grafiky je NVIDIA na takove urovni, ze se o tom ATI ani nezda (pekloval jsem se s 9800 na linuxu 2 roky).

takze zkusenost:
po dvouletych trablech s ATI a ovladaci a funkcnosti a kdesi cosi jsem se rozhodl a koupil si 7600gs, cimz mi skoncily veskere problemi s ovladacema nefunkcnosti a nastavovanim - NVIDIA ma naprosto perfektne propracovane ovladaci centrum s veskerymi moznymi nastavenimi vcetne monitoru, openGL, vyhlazovani a i monitorem teploty. Dale pak utilita na pretaktovani je impozantni. Naproti tomu ma ATI jen sporadicky holy ovladaci panel, bez moznosti jakehokoliv nastaveni. Takze po strance komfortu a jednoduchosti je pro linux Nvidia jasna volba.
Tak a ted ta cast druha vykon na linuxu: pri porovnani nekolik let stare 9800XT vs 7600gs je z podivem ze ATI za novejsi generaci Nvidie zaostava jen minimalne cca 15% coz nejni az tolik. No a jeste dalsi vec a tady bych chtel na linuxu zase vypichnout ATI je fakt ze jejich ovladace (vykonem nikoli komfortem) se verze co verze notne vylepsuji. Od doby co jsem zacal pouzivat linux a 9800 az do doby co jsem ji pouzivat prestal se vykon teto karty (diky ovladacum) zvysil o 50% - takze plivat na jednu ci druhou znacku je zcela scestne a take z toho vyplyva, ze vykon a kvalita karty nejni jenom v HW ....

.... tak, nechci aby to vypadalo ze se potrebuju vyzvejknout, ale jen jsem tu chtel do diskuse taky nystinit jine kriterium, ktere taky muze nekoho zajimat pri vyberu GK a ne jen tupe benchmarky ve wokenickach
LPK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - omluva za pravopis 2007-03-13 15:32:39

jen mala OMLUVA za pravopis ted koukam ze jsem tam toho nasel
SuN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-03-13 15:41:34

zdar ať koukám jak koukám kde se dá ta karta za 4000,- sehnat? nejlevněji jsem ji viděl za 4500,- dejte vědět DÍK
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ATI A NW 2007-03-13 19:10:39
avatar
Jinak musim rict ze jsem spise fanATIk, ale maM V pc nVidii a to 7600gt, protoze v ty dobje byla proste lepsi a konkurekci od ati nemnela, hodle rozhoduje vykon, ne znacka.

Jinak nevite nekdo kde jsou na teto karte pameti?? podle obrazku to neni moc zrejme. Mne zajima kdyz nejsou chlazeny chladicem, jesli by na ne nesli dodatecne pridelat nejake male pasivni chladicky k vetsimo OC (treba +50MHz) potencialu. Jinak konecne poradna (sice flame) debata
Neznámý  2007-03-13 20:11:29

2 Kacab10>
Odkaz
Dle odkazu tam jsou pameti Quimonda (ex-Infineon) 1.2 ns.

Mam tuhle kartu doma a jde pretaktovat na 635/1456, chladic je fakt tichej a za 4000 Kc je to super kup.
Sobik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kde koupit? 2007-03-13 20:34:20

256MB verzi maji zatim dostupnou v alfe http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=1051K007K000000CHM nicmene je to pouze Sapphire, cili to chlazeni urcite nebude tak ucinne.
nitram [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-03-14 20:11:57

Zdar zajimala by mne pozice me karty v tomto testu aspon cca mezi ktere by jste je zaradily ..Jde o X1800XT jadro 600@769 Mhz pameti 700@ 814 Mhz ..Dikec
nitram [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-03-14 20:12:39

Jo jeste dodam ze to je verze s 512 MB VRAM
R0MAN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kde koupit? 2007-03-14 22:37:00

http://eshop.kpcom.cz/?Mode=Sti&StiId=26374
taky Sapphire 256MB ale o něco levnější než v Alzejavascript:ac_smilie('')
javascript:ac_smilie('')
Sobik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - X1800XT 2007-03-15 19:23:03

to nitram: X1800XT navic jeste takhle pretaktovana je pomerne dost vykonna, rekl bych, ze stou X1950GT by to mohly byt i nastejno.
nitram [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - X1800XT 2007-03-15 21:45:16

jj dik jen mi slo o takove mensi srovnani protoze se uz neuvadi v testech (samozrejme starsi jadro uz se nevyrabi a tak podobne) ale pro zajimavost sem se zeptal dikec
Mara [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AGP 2007-03-18 18:45:59

Jak tu byla taká plamenná diskuze o tom, že tu karta nemá smysl kupovat, kvůli tomu, že za měsíc budou nové "mainstreamovky" tak mě tak napadlo: budou ty ony očekáváne také jednou na AGP, protože nemůžu si pomuct, jak tu kdosi tvrdil, že AGP je mrtvé, tak nevím. Ono mrtvé brzo bude, to ano, ale ještě tomu jaksi není;) A pokud ty nově vydavší budou jen PCIe, tak si myslím, že tato kartá má celkem smysl ještě pro nezanedbatelnou část lidí.
speeed1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Utilitky 2007-04-08 06:30:09

Mužu se zeptat jaky utilky na pretaktovani teto karty jster pouzili ?
majkl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-05-08 17:59:23

zdravím lidičky.... moc si cením toho co tu řešíte, akorát nevím, co bych na to napsal.. jediný co mne napadá je to, že dřív jsem byl zastáncem a propagátorem nVidie, ale od té doby, co jsem test za testem a recenzi za recenzí četl jak to nVidie fláká a jak ji ATIna válcuje, tak jsem sice trochu zesmutněl, ale dnes jsem si řekl, že se nedá nic dělat a hold se asi přeorientuju..
mno ale k věci:
tahle recenze je perfektní, ale pro mne trochu poslední dobou laika, potřeboval bych trochu nakopnout: mám doma starou mrchu PIV HT presscott na 3GHz a desku od MSIčka s AGPčkem.. nemám to komu prodat a peníze který bych za to dostal jsou nadmíru směšný, tak jsem si řekl, že do toho koupím nějakou grafiku, protože jsem to do teď měl jako stanici na konverzi videa a sledování televize. zachtělo se mi něčeho zahrát a řeším co do toho koupit... rád bych něco, co mi chvíli vydrží, ale abych neplatit zbytečně moc a výkon byl jakž takž obstojnej v poměru cena výkon... ten Palit je vskutku zajímavej, ale naskytla se mi v hlavě otázka, jestli nekoupit radši safíra s 256kou ramkou a ušetřit nějakou stovečku a pak jestli to GTčko nebo PROčko... rád bych se vešel do 4000,- ale nejspíš asi budu nějakou stovečku muset i dohodit.. prosím prosím... poraďte.. jseem dost na vážkách i když hrát nemám moc čas, ale když se chvíli nudím, tak s "grafikou" na desce toho moc nerozjedu... potřebuju nějaký koncový verdikt.. díky moc.. kdyžtak mi písněte na ICiQa 172406543 nebo na mejla.. díky moc ;)
peeticek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 350W fortron.. 2007-05-14 09:15:17

Ahoj vsetci,
karta je uzasna a planujem nakup. No mam obavu, ci moj fortron 350W bude zvladat jej plne zatazenie.. zostava: AMD X2 3600 EE, 512 MB RAM, 300GB HDD a 1950GT 512MB - prevadzka cca 12h denne.. Aj ked zostava co bola v teste mala 218W odber v zatazi, myslite ze 350tka utiahne dlhodobo takuto zataz? dik za nazory..
s pozdravom
PeeT
Z!gy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zdroj 2007-05-19 00:02:47

K tomu zdroji ti muzu jen rict ze mam Athlon64 3700+(San Diego) @ FX57(2800MHz), DFI UInfinity,2x512MB DDR500 A data, 250GB SATA2 a konecne X1950GT 256MB 500/1200@650/1600 a utahne mi to v poho 400W Eurocase(tzn noname zdroj :-) Takze pokud mas nejakej lepsi znackovej, tak bys snad nemel mit problem(i kdyz vsude pisou min. 400W) OC Sapphire Radeon me dost prekvapil....DMark05 ...10537Bodu :-D
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!