7600GT a X1950GT AGP – AGP stále žije!
Napsal Jan "DigitalDooM" Stach a redakce   
Čtvrtek, 22 březen 2007

 

 

 

 

 

 

 

 

7600GT a X1950GT AGP - AGP stále žije

Jedinou a až do této doby poslední kartou, kterou jsme na ddworld do AGP testovali byla nVidia 7800GS AGP.  Od té doby se na poli AGP mnoho nezměnilo. AGP je více jak dva roky mrtvé. Do nových PC se dávno desky s ním neosazují a v současné době se již připravuje druhá verze PCieX16, které AGP před dvěma roky nahradilo.

agp

agp

AGP nemá moc smysl oplakávat. PCieX16 byla prostě nutnost. Nešlo ani tak o to, že by někomu vadilo samotné AGP, ale bohužel návrhy a další možnosti vývoje základních desek byly s AGP notně omezeny a tak PCie je prostě jen nutný vývojový krok. PCie umí přenášet data rychleji a umí také další věci. Díky PCie jde kupředu vývoj SLi a CrossFire. PCIe rovněž nabídne více Wattů ze samotného slotu. Ačkoli souboji AGP a PCie mnozí předvídali dlouhý a úmorný průběh, o drtivém a absolutním vítězství PCIe x16 bylo rozhodnuto během několika málo týdnů. Skoro naráz přestali všichni výrobci produkovat základní desky s AGP a výrobci grafik AGP také rychle opustili.  Dodnes však mnoho lidí má doma AGP rozhraní a mnoho z nich má i velmi solidní zbytek PC s procesory do s939 apod. Ti však mají jen malé možnosti upgradu. Pokud si chtějí jen užít  novější hry v lepších detailech mají na grafickém trhu značně omezený výběr. Jistě vám všem udělá radost test X1950GT a 7600GT, které s pohybují od 3000 v případě 7600GT do  4500 korun u X1950GT.

parametry

Parametry obou karet jsou notorický známé. V tabulce tedy jen pro připomenutí. X1950GT je relativně novinkou a minulý týden jsme vás seznámili s PCIe verzí.

 

 

 

 

 

 

X1950GT a 7600GT AGP- balení a příslušenství

V rukou máme dvě grafické karty do AGP. Obě vyšli z továrny firmy Palit. První z nich je grafická karta postavená na grafickém čipu firma ATi, nyní již AMD. Palit Radeon X1950GT 512MB má stejné balení, jak pro AGP, tak pro PCie.

x1950gt-a-x7600gt-agp-1

Červenou krabici s robožabákem známe již z minulého testu X1950GT do PCie. I příslušenství ke kartě je u AGP i u PCie totožné. Tedy dobře zabalené kabely a redukce. Součástí balení je i návod a přidanou hodnotu tvoří originální hra na DVD.

x1950gt-6

V případě druhé karty se jedná o grafickou kartu, která nese na sobě grafické jádro z dílny konkurenční nVidie. Jak můžete vidět, tak styl balení je u obou karet podobný.

7600gt-agp-1

Příslušenství u obou karet je zcela totožné. Tedy kompletní kabeláž, redukce, návod a originální DVD s hrou SpellForce2. Podívejme se tedy podrobněji na obě karty.

 

 

 

 

 

 

X1950GT a 7600GT AGP- představení karet

Pokud se podíváme na X1950GT 512MB a porovnáme AGP a PCie provedení, pak mnoho rozdílů nenajdeme.

x1950gt-agp-1

Jedinými rozdíly jsou samozřejmě jiný slot. Vzhledem k tomu, že X1950GT je nativně určena pro PCie, bylo nutné osadit převodníky. Tedy zatímco na slotem PCie je čisto, nad AGP se ježí obvody a elektrosoučástky. Toto je bohužel na úkor ceny a výkonu. Převodníky kartu prodražují o zhruba 500 korun a mírně ubírají na výkonu - kolem 1-2%.

x1950gt-agp-2

Samozřejmě dalším viditelným rozdílem je v případě AGP varianty absence CrossFire konektorů. AGP CF neumí takže jejich přítomnost na PCB není vyžadována. Tímto veškeré rozdíly končí. X1950GT AGP a PCie se jinak vůbec neliší.

7600gt-agp-2

Palit 7600GT je samozřejmě jiná cenová i výkonová kategorie, než X1950GT. Konkurenční karty to tedy nejsou. Provedení 7600GT je jednoduché.

7600gt-agp-3

Na kartě dominují černé kondenzátory a středně veliký chladič. Karta samozřejmě disponuje přídavným napájením, protože AGP na rozdíl od PCie není samo schopno dodat tolik energie.

7600gt-agp-4

Karta disponuje jedním VGA a jedním DVI výstupem. Použití redukce tedy ani není nutné. 7600GT je výrazně drobnější než X1950GT, to je dáno poloviční sběrnicí, poloviční pamětí atd.

 

 

 

 

 

 

 X1950GT a 7600GT - testovací sestava a testy

Otestovat dnes AGP karty tak, aby byly výsledky srovnatelné s našimi běžnými testy již není možné. Neexistuje základní deska pro Intel Core2Duo s AGP. Výsledky tedy není možné porovnat. Zvolili jsme výkonově na AGP skutečně nadstandardní sestavu.  Přesto starý NF3 čipset DDR1 paměti budou dnes již brzdou. Nataktovaný Opteron 144 brzdou rozhodně není.

 //EDIT: Tak deska pro AGP a Core2Duo existuje! ASrock prodává jednu s čipovou sadu VIA, více zde.

sestava

 

Pro testování byly použity v nejnovější ovladače pro dané karty. V případě ATI catalyst 7.2 a v případě nVidia ovladače řady 100. Jelikož jsme testovali se stejnou sestavou dříve i 7800GS, najdete ho v testech 3D Marků.  

 

 

 

 

 

 

X1950GT a 7600GT AGP- 3D Mark 05/06

3D Marky dnes slouží jen pro pobavení okolí. Nemají žádnou vypovídací hodnotu, jsou zcela mimo herní realitu. Grafické karty na základě výsledků v 3D Marku vůbec nevybírejte.

3dm05

3dm05

Ve starším 3D Marku 05 je 7600GT v závěsu za 7900GS, což je vzhledem k parametrům pochopitelné. X1950GT 512MB je naprosto jiná kategorie.

3dm06

3dm06

V novějším 3D Marku 06, ač jsou karty nVidia pro 3D Mark 06 (nebo spíše 3D Mark 06 je optimalizován pro nVidie :) ) zvlášť optimalizovány, tak je jim to samozřejmě celkem na nic. Ale v případě 7600GT a X1950GT se bavíme o jiné výkonové kategorii.

 

 

 

 

 

 

X1950GT a 7600GT AGP- Half Life 2 Episode One

První dnes testovanou hrou je Half Life 2. Moderní engine prověří karty dokonale.

half-life2_episode_one

hl2-a

hl2-b

7600GT má zhruba poloviční výkon jako X1950GT. Vzhledem k zhruba polovičním parametrům se ani není moc čemu divit. Proti výsledkům na PCie naše sestava trochu zaostává.

 

 

 

 

 

 X1950GT a 7600GT AGP- Quake IV

Samozřejmě nemůže v testování chybět ani Open GL hra. Solidním zástupcem je Q4.

q4

q4-a

q4-b

Zde už se 7600GT přiblíží k X1950Pro více. Samozřejmě vzhledem ke svým parametrům nemá šanci. Ale opět porovnáváme nepřímé konkurenty.

 

 

 

 

 

 

X1950GT a 7600GT AGP- NFS Most Wanted

Další hrou je starší NFS. Bohužel série NFS už dlouhou dobu chřadne a poslední díl Carbon je skutečně hřebíčkem do rakve. Most Wanted na stejném engine nabízí alespoň hezčí prostředí.

nfsmw

nfs-1

nfs-2

Přesto, že se nejedná v případě 7600GT a X1950GT o přímé konkurenty, jsou výsledky velmi blízké. Samozřejmě největší radost z toho má 7600GT. Bohužel při podrobnějším prozkoumání to na 7600GT už hratelné není, zatímco o chlup lepší výsledky X1950GT hratelnost ještě zaručují.

 

 

 

 

 

 

X1950GT a 7600GT AGP- Oblivion

Oblivion je velice náročnou hrou vyžadující výkonný Hardware. Dnes testovaným kartám ani sestavě už moc šancí nedávám.

oblivion

oblivion

Na obou kartách naprosto nehratelné. Samozřejmě že parametry X1950GT ho jasně favorizují.

 

 

 

 

 

 

X1950GT a 7600GT AGP - Spotřeba, teplota, taktování

Samozřejmě jsme se i dnes nezapomněli podívat na provozní vlastnosti obou testovaných karet.

spotreba

V případě spotřeby je samozřejmě X1950GT 512MB nejžravější kartou.  Ale to je díky parametrům očekávané.

x1950gt-chlazeni

teplota

Pokud jde o teploty, tak kvality chladičů na obou kartách jsou neporovnatelné.

7600gt-agp-5

teploty

Chladič na X1950GT nemá naprosto žádnou chybu. Tichý a výkonný. Na 7600GT je o mnoho skromnější chladič a to je poznat i na funkčnosti. Tichý rozhodně není, spíše horší průměr. A teploty také nejsou úžasné.

Taktování

Poslední co nás zajímalo je přetaktování.  U X1950GT 512MB jsou standardní takty 500/1200MHz. Přetaktování se dařilo. Dosažené takty byly 635/1380Mhz, což je více, než jsou takty Radeonu X1950PRO. Tedy skvělý výsledek. V 3D Marku 06 to znamenalo nárůst cca 13-14% výkonu.

V případě 7600GT jsme byly rovněž úspěšní. Výchozí takty Palit 7600GT jsou 575MHz/1500Mhz, nakonec jsme se dostali na nějakých 620Mhz/1550. 7600GT už sama o sobě jede dosti vysoko. Výkonově si karta již moc nepolepšila.

 

 

 

 

 

 

X1950GT a 7600GT AGP- Závěr a Hodnocení  

I dnes zakončíme celou recenzi podrobným shrnutím výsledků. Dnes to bude poněkud chudší, protože přímo s testy PCie karet nelze porovnávat.

vysledky-1

vysledky-2

Musíme mít na paměti cenu obou karet. Palit 7600GT AGP vyjde na nějakých 3000 korun s DPH. Dražší Radeon X1950GT 512MB vyjde o 1500 korun dráž. V tomto případě ale neplatí, že méně je lépe.

vykon

1500 korun rozdílu je možná celkem dost, ale to je relativní. X1950GT 512MB za 4500,- je do AGP zdaleka nejlepší nabídka poměrem cena-výkon-použitelnost. 7600GT dnes již v mnoha hrách zcela dochází dech. To X1950GT je na tom mnohem lépe.

cena-vykon

Palit nám nabízí skutečně excelentní provedení X1950GT s vynikajícím chladičem a s 512MB RAM. Provedení 7600GT už tak slavné není. Pokud se budeme bavit o tom, zda volit 7600GT nebo připlatit na X1950GT, pak jednoznačně volba padá na X1950GT 512MB. Herní výkon zcela v jiných dimenzích než dnes bohužel již zastaralé jádro na nVidii 7600GT.

Hodnocení

Pokud by jste sháněli pro AGP nějakou jinou volbu, pak pochybuji, že by něco jiného mělo smysl. V některém z dalších testů se ještě podíváme na X1650PRO AGP. Výkonnější než X1950GT je do AGP v základu jen X1950PRO, ale ta se nevyplatí. Nejvýkonnější AGP kartou je X1950XT, ta ale stojí skutečně hodně a dost pochybuji, že některý z majitelů AGP by o takové kartě uvažoval.

agp

AGP se možná ještě dožije vydání některých modelů z nové generace grafických karet. Mluví se již o variantách ATI Radeon X2xxx do AGP. Tak to vypadá, že se ještě nějakého toho testu grafik do AGP ještě dočkáme.

Testované grafické karty zapůjčil:

RSC-Computers Radim Štěpanec

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zajimave 2007-03-22 21:49:31
avatar
Je zajimave jak treba vyrobci se snazi uz ATA vyradit... delaji chipsety bezz jejich podpory. Proste SATA za kazdou cenu a uz nic jineho. Jen AGP jeste porad preziva a to uz je dost stare a stejne grafiky dnesniho do AGP jsou uz dnes stejne naddimenzovane pametem a desce+CPU (nemluvim o super OC opteronech... ja ho taky mnel (mam,a ale uz jen prodavam) a vice nez velka spokojenost!) takze je podle mne sipse lepsi koupit cely novy PC... tu grafiku pak uz za par let neprodate tak draho co ubec neporadte nez PICe verzi.

Jinak je tam drobna chyba. V obrazku je napsano 7800GS... je to obrazek nad textem:
Ve starším 3D Marku 05 je 7600GT v závěsu za 7900GS, což je vzhledem k parametrům pochopitelné. X1950GT 512MB je naprosto jiná kategorie.
Jugi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - chyba 2007-03-23 00:03:47
avatar
ak sa nemylim tak v 2. tabulke je chyba...7600GT urcite nema 256 bit zbernicu :grin
Krtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - no.. 2007-03-23 16:14:03
avatar
že by bylo AGP mrtvý se mi nezdá. Jak koukam každá karta v GAP je stejně rychlá jako ta v PCIe. Nunost to byla podle mně jenom marketingová. Nic jinýho než grafiky do PCIe stejně neni a ani u nich neni znatelnej rozdíl. Jedině to sporný SLI a corssfire.
Že by bylo rozhodnuto v pár tejdnech... no nevim. V okolí znam dost lidí co hrajou hry a kdo upgraduje a nenakupuje novej komp (cca 4 z 6 lidí) má furt něco v AGP.
Poison [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nazor 2007-03-23 19:53:40

Vlastnim IP4 3,0GHZ Gigabyte 8IK1100 rev.2.0 2G ram, sata disk ,MSI 6600GT
Snazil sem se koupit Sapphire Ati 1950Pro
pote MSI 1950 pro obe 512MB ale bohuzel kvuli spatne kompaktibilite s moji deskou
sem je musel vratit Padani systemu zamrzavani samovolny restart Karty byli zkouseny v 5 podobnych pocitaich a jen v jednom pripade karta fungovala tak jak mela.Byli me vraceny okamzite penize s prohlasenim ze je techto problemu vice z kartami ATI.Moc sem se tesil na vykon nove karty ktera stala neco kolem 5800kc ale sem zklaman.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - robožabák 2007-03-23 21:31:11
avatar
ten robožabák je vážně ujetý
Libich [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Porovnání mimo mísu. 2007-03-23 22:02:34

Karty jsou jiná třída a nakonec je jasné, že lépe si zahrajete na X1950 GT, hůře na 7600 GT, nové hry asi ani na jedné. Je však fajn, že AGP ještě neumřelo a výrobci ho podporují. Jen aby taky konečně začaly vyrábět i PCI-X karty místo jen PCI jako dnes.
Pojgyus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vyplati se mi? 2007-03-24 07:34:49

Mam AMD Athlon 64 (s754) s 1GB RAM. Ktera karta z uvedene recenze se mi vice vyplati? Kterou mi zminena sestava jeste rozumne "utahne"?
Nyni mam 9800PRO AGP. Jeste jsem uvazoval o X1650PRO za cca 3200,- a X1650XT za cca 3900,-.
Diky
ommanipemehung [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - spotřeba 2007-03-24 11:58:58

není mi jasný rozdíl spotřeby mezi AGP a PCIE verzemi, neda se nějak eliminovat rozdil ve zbytku sestavy? PciE 142/218W, AGP 154/264W, to je skoro 50W rozdil, neverim ze ma agp karta o tolik vyssi spotrebu a je to dost matouci
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to Pojgyus 2007-03-24 12:41:46
avatar
Mám to samé, akorát na sAM2 a mám k tomu 1950pro a je to v pohode z taktování mi přijde, že možná, ale píšu možná, ten procesor tu kartu trochu brzdí, neb ty rozdíly jsou i při menšiím přetaktování poměrně velké, ale tím si jist nejsem.
Rocman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Offtopic 2007-03-25 14:14:56
avatar
Rad bych znal nazor DD na toto co se objevilo na pctuningu, dost to odporuje tomu co sem se zde docetl:
The Inquirer tvrdí, že Radeony X2900, které ATi bude představovat v Tunisu, budou mít jádro vyráběné 80nm technologií, ale odvolávaje se na "své zdroje" tvrdí, že finální verze karet, které půjdou do obchodů, budou mít již novější verzi karty s 65nm jádrem. Jiné servery (konkrétně Fudzilla bývalého redaktora The Inquireru a jeden z redaktorů renomovaného Beyond3D) však tvrdí, že žádná 65nm R600 neexistuje a že čipy byly, jsou a budou vyráběny 80nm procesem.

Ať tak či onak, první várky Radeonů X2900 budou používat paměti GDDR3. Důvod? GDDR4 od Samsungu jsou i po bezmála roce výroby špatně dostupné (to je možná i příčina, proč ATi vyhlásila End of Life Radeonu X1950XTX a nahradila jej Radeonem X1950XT s pamětí GDDR3). 512bitová sběrnice by však měla být dostatečně naddimenzovaná na to, aby se pomalejší paměti do výsledného výkonu příliš nepromítly. Co se týče verzí s GDDR4, ty se podle starších zpráv objeví později a v omezeném množství.

//EDIT by DD: to je opět převzatá zpráva ze světa ... ostatně z ničeho jiného nečerpáme ani u nás bohužel nejsme v číně či americe a tak nemáme tak blízko výrobcům, ale své zdroje také máme, takže odpověď je v dnešním článku (IT news 12.týden).
Neznámý  - :) 2007-03-25 14:15:51

zdravim, clanek pekny ale zajmalo by me proc nebyly testovany karty z mainstreamu..kdyz 7600 tak k tomu 1600 nebp 1650 ne? karty na trhu sou tak nvm...ale jinak pekny...
//EDIT by DD: protože jsme je neměli k dispozici ale již jsme objednal na testy ještě X1650 ...
Dawe2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 3D Mark 2007-03-25 14:18:03

Docela by mě zajímalo, proč si DD myslí, že 3D Mark, zvláště 05, nemá vypovídající hodnotu, když výkony v něm přesně odpovídají rozdělení karet v segmentu a celkovému průměru ve hrách.

// EDIT by DD: no protože to tak je, jsou zcela mimo herní realitu. Ve 3D marcích si například dobře vedou nVidie řady GF7 protože jsou pro 3Dmark optimalizovány, ale ve hrách najednou na konkurenční ATI uztrácí mnohem více, proto říkám, že podle 3D marků rozhodně nevybírat ... 3D marky jsou uměle vytvořené testy sloužící jen k propagaci špatných karet ... dobrá karta se vytahovat číslíčkama v 3Dmarku nemusí ;)
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to Dawe2 2007-03-25 12:52:59
avatar
Ok, tak mi řekni, kolik budu mít FPS průměrně ve hře, když v 3DMarku05 mam 9823 bodu Díky předem
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ...a ještě bych přidal 2007-03-25 12:55:42
avatar
Především by mě to zajímalo ve hře NFS Carbon a také Quake 4. Uvažuji o koupi těchto her a chtěl bych to hrát na max. detaily v rozlišení 1280*1024. Jěště jednou opakuji, že mám ve verzi 2005 9823 bodů.
Krtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 3D Marky. 2007-03-25 14:19:50
avatar
Já souhlasim s Davem ohledně 3D marků. Dá se z nich vyčíst rozdíl mezi kartama. Já si všechny karty testuju 3D markama od 99ky po 2006 a je to vidět i na hrách. Karta která má 2x tolik bodů, má i 2x víc FPS ve hrách, to mam ověřený nespočetněkrát. Ale jenom na nVidiích (od TNT2 M64 po 7600 GS) páč Radeona jsem ještě neměl.
A je taky vidět ženový karty třeba zvládaj dobře DX9 ale na DX7 se občas ani nevyrovnaj starejm (typicky GF6600 a GF4Ti).

// EDIT by DD: no protože se vyrovnávat nemusí, většina grafickcýh karet se vždy vyrábí na míru současným hrám, jinak to ani nejde ...
Dawe2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To: holoway 2007-03-25 13:03:23

3D Marky přeci slouží k celkovému porovnání výkonu karet, které se následně průměrně projeví ve hrách a ne kolik fps ti pojede Oblivion.
elpsycho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cena/výkon 2007-03-25 18:33:49

Podle propočtů v tomhle článku jsou obě karty skoro na chlup stejně výhodné, takže bych byl opatrný s tvrzením, že o 1500 levnější 7600GT nemá smysl brát...AGP karty si dneska podle mě kupují typicky lidi, kteří nemají příliš peněz nazbyt. 7600GT je stále slušná karta, obzvlášť k nějakému bartonu by byla x1950 škoda...
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Porovnání 2007-03-26 00:31:51
avatar
to Krtek : 3DMark 2003 je vyloženě testovač procesoru. Můžeš testovat klidně od prvního 3Dmarku až po ten poslední, ale rozhodně nemůžeš říct, že z 2x většího počtu bodů bude 2x víc FSP, speciálně třeba u ty verze 2003. Přibližně (a teď přemýšlím, jaký rozsah má slovo "přibližně") se to brát asi muže. Ale jen pokud porovnáš porovnatelné = ne nVidia 8800GTX s 3Dmarkem 2001 a podobně.
to Dawe2 : Ano rozhodně pro porovnání. Pokud chceš ale porovnávat kvalitně a pravdivě (+-5%), musíš vzít karty jedné společnosti jedné řady (tím myšleno např. nVidia 7xxx nebo ATI X1xxx) a porovnávat je na s aktuálním 3Dmarkem. Pokud tak neučiníš, mužeš brát rozdíly pouze jako velmi velmi přibližné ;)
mbart [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To je nějaké divné 2007-04-10 00:48:35

Nejsou ty výsledky v 3dmarku pro kartu 7600gt nějak nízké?Mám gainward 7600gt která vypadá ůplně stejně jako tato Palit ,na horší sestavě(athlon3000+,2x512mb ram)a výsledek-5800bodů základ overclock630/1600 6550 bodů!Tak kde je chyba?

//EDIT by DD: každá sestava je originál, 3D mark také měří pokaždé jinka, radím nevšímat si absolutních čísel
alf123 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Far Cry 2007-04-21 20:17:57
avatar
Mám problém. Kartu Palit X1950GT AGP jsem koupil, nahradil jsem jí 6600GT (ovladače nVidie jsem odinstaloval). Když pustím Far Cry s patchem 1.1 - hra běží. Když nainstaluji patch 1.3 a výše (kvůli podpoře HDR), hra při startu (na úvodním obrázku) zatuhne. Nenapadá někoho co s tím? Díky za pomoc.
A jinak v 3DMarku 2005 mám 7812 bodů na sestavě Athlon64 3000+, VIA K8T800 Pro socket 754, 2x512MB DDR CL3 (GOOD RAM)
alf123 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RE: Far Cry 2007-04-22 15:40:04
avatar
Odpovím si sám , pokud by měl někdo stejný problém.
Bylo nutno přepnout nastavení Lighting quality z Very High pouze na High.
Kvasha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - x1650xt agp 2007-06-24 09:51:17

Bylo by možné udělat recenzi na kartu powercolor x1650xt AGP, tato karta se prodává lehce přes 3000,-. Hodně čtu jak si lidi stěžují že mají x1950PRO do AGP a mají k tomu procesory jako Athlon 2500+ a spol. Asi uz tam bude znát limitace procesoru. Myslím si že by bylo zajímavé udělat recenzi na x1650xt, ten nebude tak limitovaný procesorem a mohla by to být ideální karta do AGP. Třeba pro mě je rozdíl 3000,- a 4000,- takže jak vy tvrdíte integrovaná a až pak radeon 1950GT/PRO s čímž já nesouhlasím. Teď mám Palit x800GTO 400Mhz/700Mhz a uvažuji právě o radeonu 1650xt protože nemyslím že bych využil veškerý výkon 1950GT na mém Bartonu 2500+.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!