ATI Radeon HD 5770 a HD 5750 se 40nm RV840 DX11 v testech
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 13 October 2009
alt

 

 

ATI Radeon HD 5770 a HD 5750 se 40nm RV840 DX11 v testech

Dnes končí embargo na očekávané levné DX11 karty ATI, jak to s nimi tedy dopadlo?

Dnes je ten den, kdy vstupuje DX11 grafická generace do cenového segmentu 100 – 200 dolarů, tedy do segmentu nižšího mainstreamu až téměř low endu. Novinky se jmenují ATI Radeon HD 5750 a ATI Radeon HD 5770 a co tedy přinášejí?

Základem obou grafik je jádro RV840, to vychází z RV870 ale je ořezáno na polovinu. Má tedy maximálně 800SP. Je vlastně obdobnou 55nm RV770. Jenže RV770 mělo 0,996milionu tranzistorů na ploše 263mm2 naproti tomu RV840 má 1,04 miliardy tranzistorů a plochu pouhých 180mm2! Je samozřejmě vyráběno 40nm. RV840 se také od RV770 v mnoha ohledech liší, zejména co se technologií týká. Podpora DirectX11, DirectCompute a OpenCL si žádala své úpravy.

RV840 je ale po vzoru svých předchůdců (RV740) určeno pro karty nižšího cenového segmentu tedy nižší mainstream až low end. Podle toho vypadají nejen startovní ceny, ale hlavně ostatní parametry. HD 5700 jsou 128bit grafické karty s cílem za málo peněz poskytnout hodně muziky.

HD 5770 je nejsilnějším modelem, má 800SP a jádro taktované na 850MHz. Jeho 1GB GDDR5 tiká na 4,8GHz. Celá tahle malá grafika má výkon skvělých 1,36TFLOPS. Největším omezením tak bude 128bit sběrnice. Výhodou téhle karty ale budou provozní vlastnosti a špičkové technologie. Cena není špatná a činí 159 dolarů (3300,-)

HD 5750 je slabším modelem, jeho jádro tiká na 700MHz a má „jen“ 720SP a může mít 512-1024MB GDDR5 pamětí na 4,6GHz. Výkon karty i tak přesahuje 1TFLOPS. Samozřejmě i tento model disponuje špičkovými technologiemi a cena je pak více než zajímavých 109-129 dolarů.

A co to umí? Podívejme se …

 

  • HD 5700 v testech

Na internetu je k dispozici spousta testů a recenzí, na naší pracujeme, tak si zatím vystačíme se zjištěním zahraničních redakcí.

(takhle to s výkonem HD 5700 vidí AMD)

A takhle zahraniční redakce:

A závěry?

 

  • ATI Radeon HD 5700 – hodnocení

Ještě než se vydáme k prvním hodnocením, řekněme si něco málo o provozních vlastnostech, což by měla být parádní disciplína HD 5700 grafik a taky je:

Spotřeba v zátěži je skvělá, s výkonem HD 5770 kolem HD 4870/GTX 260 má tahle karta spotřebu na úrovni HD 4770, hluboko pod úrovní daleko slabší GTS 250 a to o 20W! Rozdíl mezi HD 5770 a HD 4870 je už 70W a skoro 60W je to i na GTX 260. U HD 5750 je to ještě o skoro 20W lepší! V klidu je to pak pohádka. A spotřeba obou grafik je opravdu zanedbatelná.

  • DirectX11

Mezi námi už koluje první hra, která využívá něco z DX11. Battleforge, které je navíc zdarma:

A DX11 HD 5770 z toho má výhody. Hra na ní v DX11 běží nezanedbatelně lépe, hlavně poroto, že hra je poměrně náročná a každé FPS je dobré, ale přínos DX11 není jen v rámci 12FPS, ale poměrně znatelné a to hra využívá právě jen část optimalizací, které DX11 přináší. A nezůstane sama:

 

 

 

  • Hodnocení

V první řadě si dovolím malé odbočení směrem k některým recenzentům. Osobně mě překvapuje, kdo všechno dnes může psát recenze a vydávat to za recenze. Mnozí ani vyloženě ani nevědí, co testují. Ještě horší je, když vůbec nemají přehled o dění na trhu a píšou hodnocení, které jsou zcela mimo realitu … Chtěl jsem si to nechat do recenze, ale řeknu to rovnou tady.

Někteří recenzenti pojali hodnocení ATI Radeon HD 5700, jako by mělo jít o TOP modely nebo modely, které by měly být určeny pro současné majitele HD 4850/4870 nebo GTX260/275 grafik. Samozřejmě to si může myslet jenom idiot, a pokud to někdo chce brát osobně, klidně může. HD 5750/5770 je grafická řada, která je na pomezí low endu a mainstreamu, je určena jako nástupce modelů HD 4770/4750 což je doufám i z označení této řady více než zřejmé! Někteří kolegové a většina zákazníků totiž zapomněla na dost důležitou věc, a to je proč jsou HD 4850/4870/4890 či GTS 250/GTX 260/275 tak levné. Náhradou a nástupcem modelů HD 4850/4870 jsou HD 5850/5870! Že jsou dnes HD 4850 za 2000,- a HD 4870 za 3000,- je proto, že to tam dohnala cenová válka. To platí i pro GTS 250 nebo GTX 260. Dlouhodobě udržitelné to ale z mnoha důvodů není. Jestli jste čekali od HD 5770/5750 nějaké výkonové orgie, tak nevím, kde jste to vzali. Z parametrů je jednoznačné, o který segment grafik se hraje. Problém s modely HD 4850/4870, které se některým, nevím proč, jeví jako výhodnější, je vyřešen už dnes. Ty karty nejsou a už se nevyrábí! Že jsme si na levné grafiky s vysokým výkonem zvykli, je věc druhá, je ale pravdou, že skutečné novinky jsme od května 2008 na trhu neměli, takže cenový vývoj tomu odpovídal …

Takže pro ty, co to ještě nechápou. HD 5770/5750 nejsou a nikdy nebyly určeny pro stávající majitele grafik HD 4850/4870 nebo GTS250/GTX260, kteří by na ně snad měly upgradovat, ale pro majitele grafik starších generací. Mnozí lidé ještě dnes mají grafiky X1900/GF7 či starší GF8600 a HD 36/3800. Pro ně jsou přesně HD 5700 určeny a jako takové jsou dnes ve stejné cenové relaci jako HD4800/GTS250/GTX260 daleko lepší volbou, už jen proto, že grafiku nekupujeme na rok, ale na dva-tři, a většině zájemců o grafické karty v této cenové kategorii nejde ani tak o špičkový výkon (to by jim X1900/GF7 grafiky do teď asi nestačily), jako o dostatečný výkon na 22“ LCD, slušné provozní vlastnosti a aktuální grafické technologie. Pokud snad někdo myslí hraní PC her vážně a má monitor s větším rozlišením, je jasné, že bude vybírat grafiku s větším výkonem, protože ji upotřebí.

HD 5750/5770 měly za úkol doručit při nízkých výrobních nákladech moderní grafické technologie včetně DirectX11, DirectCompute a OpenCL a poskytnout dostatečný herní výkon při nízkých provozních nákladech a přijatelné zaváděcí prodejní ceně. A teď mi řekněte, co z toho nesplnily? Parametrově jsou vlastně poloviční proti GTS250/4850/4870, ale výkon mají podobný, přičemž jsou provozními vlastnostmi daleko lepší a technologicky o generaci dál – jinými slovy jsou daleko efektivnější a přinášejí využitelné pokročilé funkce jako ATI Eyefinity a technologie DirectCompute a OpenCL. Co více si přát? Samozřejmě nižší cenu :) ale to si přejeme jako zákazníci u každého produktu, realitou je, že HD 5770/5750 jsou cenově nastaveny slušně, nejsou ani přehnaně levné, ani drahé. Ceny se budou brzy lišit v závisloti na nereferčních modelech. RV840 je také ideálním kandidátem do mobilního segmentu, o který se dnes hraje nejvíce ... Jasně že z HD 5700 neskáčeme radostí z bezkonkurenčního výkonu, ale na to ani segment low-end/nižší mainstream určen. Na tohle slintání za výlohou tu máme modely typu HD 5870 X2 apod ...

Více a podrobněji si HD 5700 grafiky zhodnotíme a otestujeme v naší recenzi možná ještě tento týden :), uvidíme podle času, a jak mě to bude bavit :).

Zdroj testy:

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-13 15:58:37
avatar
Ja si pozriem metodiku, testovaciu zostavu a grafy, kecy naokolo ma nezaujímajú - komentár autora si prečítam len ako zaujímavosť, takže nech si píše kto chce čo chce, každý má predsa vlastnú hlavu a keď vidí grafy tak sa predsa nebude riadiť komentárom autora nech už je hocijaký (bez urážky, mám rešpekt pred prácou recenzentov, len nie som taký blázon aby som si kartu kúpil/nekúpil na "odporúčanie") ...
Bobulák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-13 17:22:08
avatar
Grafy jsou jedna věc a co je v grafech je druhá věc. Pro ty méně pozorné je dobré občas v závěru něco vysvětlit.
Pročítal jsem si testy na ostatních webech a styl jakým to někde dělájí je dost rozporuplný.
DD má občas pravdu a teď s ním souhlasím, že testovat tyto karty bez AA a AF je nesmysl. Bez tohoto rozlišení je nvidia výkonější a s AA a AF je výkonější ATi.
Ono co je objetktivní?? Poznáš rozdíl mezi 4AA nebo 8AA?
Jednoznačně vyhlásit vítěze taky nejde ať jde o PsychX, CUDA nebo EyeFinity. Důležité je i rozlišení ve kterém hrajeme.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-13 17:53:39
avatar
Riešenie je veľmi jednoduché - pozriem si nastavenia v ktorých to chcem hrávať JA, a keď to v recenzii absentuje, tak bohužiaľ, idem pozrieť inde. Príklad - to že je nvidia výkonnejšia bez AA a AF ma nezaujíma keďže chcem hrať so zapnutými AA a AF. A čiastočne máš pravdu, najmä tie grafy typu celkový výkon mi vždy vyčarujú krivý úsmev na tvári

Edit : Plus k tej cude, eyefinity a pod. - tiež mám rád tých všeznalkov čo vymenujú desať "pridaných hodnôt" a kartu potom označia ako lepšiu kúpu. Príklad : Cuda ma nezaujíma, eyefinity ma nezaujíma, physx ma nezaujíma, takže toto si vyškrtnem a zamerám sa na to čo chcem - výkon v istom rozlíšení a v istých nastaveniach, spotreba, teploty atď. (každého zaujíma niečo iné, doplňte si podľa vašich vlastných preferencií). Ľudia by si mali konečne uvedomiť že grafické karty ako segment pc trhu majú široké zameranie a teda by si z recenzie mali zobrať len to čo chcú a potrebujú a tým sa riadiť, inak tu tieto zbytočné a hlúpe debaty kto je lepší budú vždy ...
Bobulák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-13 18:16:05
avatar
Dal sem ti palec nahoru v podstatě souhlasim. Jen jednu věc bych měl-ten PsychX je spornej. Pěkně by mě sr..o kdybych si koupil třeba Betmena a měl Atinu(na kterých to bohužel nejde). Proto dokážu pochopit přoč je někdo navstekanej na nv.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-13 18:48:43

Co vlastne na Batmanovi nejde okrem PhysXu? Zatial som cital iba to a este AA. Su aj nejake ine problemy s hrou?
Pindra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-13 23:04:13
avatar
Já myslím, že i toto stačí k odrazení od nákupu hry alespoň z mého pohledu
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-14 08:59:26

Hral som iba demo s PhysX-om a neviem ako vyzera bez fyziky. Takze to neviem posudit. A to ze nema AA je podla vsetkeho chyba AMD takze tak... Ale je fakt ze pri tychto informaciach by som tiez nad jej kupou rozmyslal ako majitel AMD karty.
IIIRazor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-13 16:29:51
avatar
Snad, chuť psát nakonec přeci jen bude, doufam ;)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-13 16:38:35
avatar
jasne ze nebude skakat radosti nad vykonem techto karet, ale nemeli to byt bezkonkurencni karty v pomeru cena/vykon?a v tomhle je starsi generace karet od ati ale i od nvidie lepsi...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-13 17:54:46
avatar
V účtech za elektřinu se to časem vrátí...
edit - Já se po..ru viděli jste tu reklamu na GT220 na czc ? Take a power trip . + znázornění grafiky se super zelenou září - energie z ní přímo čiší . Jak tohle může nVidia dělat na stránkách kam chodí spíš lidi co tomu docela rozumí.
Take a power shit - Nvidia GT220
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-13 20:08:33
avatar
Ono CZC uz je tak profláklý obchod že už tam chodí skoro každý, takže je to + pro nVidii, že inzeruje svoje produkty mezi běžnými lidmi a ty si je diky tomu koupí, ač jsou vykonove mizerný, ale to je marketing, nemusím vyrábět nejlepší věc, abych byl nejlepší, ono to tak v běžném životě ani neexistuje, a mnoho vyrobcu už skončilo, ačkoli jejich produkty byly lepší než konkurence, ostatně kolik lidí si radsi koupi gumovej rohlík z tesca za ,90kc a kolik lidí si koupí kvalitní rucne delaný rohlík od nějaké menší pekárny na rohu v menším meste ? 90% si koupí ten gumák, ačkoli to je veliký tak akorát na jedno sousto a to si člověk jeste namůže pant aby ho rozkousal, ackoli si muže koupit za 2,5kc rohlík, který je nepomerne vetsi a krupavejsi. nVidie je gumovej rohlik, ale prodá se jích proste kvanta, protože si většina lidi a neuvedomí a ani neumi vychutnat kvalitní AMD rohlik
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-14 01:08:43
avatar
v malym obchode hned kde bydlim maji rohliky za 2 koruny a jsou chutove mnohem horsi nez v bille o 200m dal a za korunu takze si radsi zajdu na nakup do billy a do toho malyho obchudku chodim kupovat jen cigarety, protoze ty sou vsude stejny za stejny penize
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-14 07:41:49

Aby se ti to vratlo v uctech za elektrinu, potreboval bys aby karta mela zivotnost 10 let a ne 2 roky.Nevrati se ti to, pouze je to setrnejsi, coz je duvod ke koupi. Na druhou stranu mame tu presne to, co se ocekavalo - ATi vyuziva situace a dodava karty za vysoke ceny oproti sve predchozi politice. Protoze proste muze, vzhledem ke konkurenci... Na jednu stranu je krasne videt, ze i ATi je spolecnost jako kazda jina a opravdu nestavi na moralnich zasadach...
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-14 19:36:41
avatar
To je pravda,samozrejme ani ATI nie je ziadna armada spasy Co sa vsak tyka cien,trufam si tvrdit ze keby bola situacia naopak a NV by mala nove produkty, ceny by boli este vyssie ... To je vsak len moj odhad
Foxnec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2009-10-13 17:02:48
avatar
TOHLE je nástupce mého obstarožního Radeonu X1950GT (mimochodem od Palitu, ten tu byl myslím přímo i recenzovaný) A vzhledem k výsledkům ve WUXGA mi na moje příležitostný hraní i na 26' LCD v pohodě postačí a nevyžere mi do peněženky díru
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-13 17:12:25

DirectCompute ma NV uz pol roka pre vsetky karty serie GF 8000 a vyssie a ATI ma len pre HD 5000 OpenCL? nema takto nahodou AMD/ATI zatial len podporu pre CPU? Takze tieto dve vyhody nie su az tak jednoznacne
Comby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-13 18:09:25

Pletieš jablká (DirectCompute) s hruškami (OpenCL). Aj ATi má DirectCompute od rady HD 2000 a vyššie, je to totiž súčasť DirectX 10.0 a vyššie (vyšší DirectX má prepracovanejšiu verziu DirectCompute).

DirectX 10.0 = DirectCompute 10.0 = ComputeShader 4.0
DirectX 10.1 = DirectCompute 10.1 = ComputeShader 4.1
DirectX 11 = DirectCompute 11 = ComputeShader 5.0

OpenCL@CPU aj OpenCL@GPU má ATi na schválenie v Khronose.
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-14 18:15:33

Nepletiem OpenCL s DC

Bohuzial pri DirectCompute je potreba aj podporu v ovladacoch, co je v pripade ATI len seria HD 5000.

jo, OpenCL schvalene ma, ale realne im to zatial nefunguje

Pomerne zaujimave citanie Odkaz

EDIT: s tym OpenCL beriem spet, ATI prave uvolnila nove SDK Odkaz
Trash [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-13 21:45:41

Noo..., pre mňa je to každopádne sklamanie. Hlavne HD 5770. DD v "preview" prognózoval výkon niekde medzi HD 4870 a 4890. No a podľa grafov to vyzerá na výkon čosi pod úrovňou HD 4870. Beriem, že sú to len odhady, ale vzhľadom na parametre cenu sa tomu dalo veriť.

Každopádne cena (na alze 157 eur, čo je takmer 5000 "korún")mi nepríde ako low-endová či ľahko mainstream-ová.
No ale asi som si zvykol na zákaznícky veľmi príjemnú cenovú politiku AMD z časov, keď ATI ešte bojovalo proti preznačovaným NVidia grafikám. Teraz si samozrejme môže dovoliť oceňovanie grafík ala NVidia.

Ale to nemení nič na tom, že sú to podľa mňa jedny z najhorších grafík ATI podľa pomeru cena/výkon. A to aj keď zarátam technologické novinky. Napr. možnosť zapojenia 3 monitorov mi príde ako nezmysel, keďže karta má výkon aký má...

Ale snáď aspoň DX11 hry a postupne znižujúca sa cena povzvihnú túto kartu do "segmentu" medzi svoje ATI kolegyne s dobrým pomerom cena/výkon.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-13 19:03:35

byt ta karta za 100-120€ nieje o com. 156 je moc, ked navyse za "rovnaku" cenu je nv 260.
jimmy1981 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nie €, ale $ :) 2009-10-14 01:28:23

potesim Ta 5770 je za 159 DOLAROV, nie EUR ))
t.j. cca 107€ , co je podla mna super
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-14 07:43:59

Do Evropy je prepocet 1USD=1EUR bohuzel.....
Trash [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-13 17:44:46

Takže vyzerá to tak že neostáva nič iné ako počkať na zníženie ceny HD 5850...
Bobulák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-13 18:22:00
avatar
To bys pořád na něco čekal Záleží co máš v compu a v jakém rozlišení hraješ. Na nějakou 22-ku ti to stačí i s vysokým AA+AF. Rok až dva ti určitě vydrží a normální hráč s výměnou karty do cca. dvou let počítá. Takže dobrá karta, jen mohla být o 20-40doláčů levnější..
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-15 13:10:07

JEN? 40 dol od 109 dělá 37%. To není jen. Myslím, všichni jsme je očekávali ro něco rychlejší i o dost levnější...
A nesouhlásím s DD, že je nemůžeme porovnávat s 4850. Pro majitele 4850 od června 2008 ano - ti lidi dávají do grafik dost. Ale pro člověka, kteý vybírá levnou dobrou grafiku teď, rychle... 5770/50 ani nejsou moc dostupné, a jsou dražší než 4870/50, takže zatím 4000 jsou ve výhodě.
Nebo ano - čekat na snížení cen. Každý člověk nedává do počítače většinu rodinného rozpočtu.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-13 18:09:26
avatar
hmm pro mně je HD5770 mírným zklamáním. Čekal sem, že alespoň s přehledem porazí HD4870 a pude po krku HD4890. Takhle to vypadá že pudu do HD5850. Nějak teď prostě ATI chybí přesně to co bych potřeboval - cena kolem 4000-4500 a výkon kolem GTX275 . A nějak to zatím v nejbližší době nevypadá že by ATI chystala něco do této kategorie. Zřejmně má ještě slušnou zásobu HD4890 a potřebuje je prodat.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-14 13:42:36

Mozna casem prijde HD5830 coz by asi bylo pro tebe idealni...

Nebo pockej co 5770 predvede, treba pujde snadno a kvalitne pretocit i bez navysovani voltaze(kvalitni chladic za par stovaku(verim ze se velmi brzo objevi accelera) a 15-20% vykonu navrch nemusi byt nerealnych)...
Orbb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-13 18:14:10
avatar
Jak zde už psali.. také jsem čekal od 5770 výkon na úrovni HD4890, asi si budu muset počkat, jestly ATI nevydá něco mezi HD5770 a HD5850 (typoval bych to na HD5830). Jinak by mě zajímalo, jak to je u HD5770 a HD5750 s funkcí Eyefinity, jestly to není na tyto grafické karty velká zátěž (při hraní her)...
chello123 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-13 18:20:29

DD je vidět že netušíš co je to low-ed protože jsi ho v životě asi neviděl. Pro většinu lidí je HD5750-5770 naprostá bomba na který si pustí vše na full a že je tu menšina lidí natolik zhýčkaná rok starým vyšším mainstreamem (GTX260, HD4850, HD4870) tak nad tim se nemá cenu zaobírat. Jinak si začínám myslet že tvé články začínej smrdět fanatizmem.
Dle mého rozmístění trhu:
Very low-ed: Integrované grafiky
Low-ed: Radeon X1xxx,HDxxxx vše do 120SP, Geforce-8400,8600
Mainstream: Geforce-jádro G92 a G80,GTX260, HD4770,HD48xx, HD57xx
Higher mainstream: Geforce-GTX275-285,HD58xx,HD4850 X2
High-ed: GTX295,HD 4870 X2, později HD58xx X2
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-13 18:31:33
avatar
jestli sem dobre koukal tak 5770 ma stejny parametry jako 4890, ale vychazi o nakych 15% pomalejsi (napr. computerbase), to me na tom dost zarazi, nechapu v cem je zakopanej pes.
Bobulák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-13 18:33:34
avatar
Je to jednoduchý - 128bit sběrnice
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-13 18:41:19
avatar
jj ta ty karty pekne brzdi a ani 4,6-4,8GHz pameti ti k lepsimu vykonu nepomuzou...
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-13 19:03:31
avatar
aha dik, to sem prehlidnul , ted jestli 5870 nebrzdi nahodou 256bit. sbernice
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-13 18:40:58

Tieto grafiky su fajn. Len je otazne ci sa u nich da brat ATI Eyefinity ako vyhoda. Pochybujem maju dostatocny vykon na 3 monitory aj ked s dvomi by si ako tak mohli poradit...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-13 18:46:48
avatar
ehm ... a nenapadlo tě, že spousta lidí třeba používá víc monitorů na práci ?
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-13 18:56:34

Mas pravdu. Pozrel som sa na to iba z hernej stranky.

EDIT. Tiez nevyuzivam PC iba na hranie. Pouzivam 2 monitory momentalne. 26'' a 19''. A je fakt ze by sa mi nieco ako Eyefinity zislo. Ale neviem si predstavit ako by obraz vyzeral. Prezentacie su iba s monitormi s rovnakou uhloprieckou. Testoval to uz niekto aj podobnou kombinaciou ako mam ja?
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-13 23:04:59
avatar
prave v tom to je, uz bys mohl pripojit dalsi,..
prom toho pro praci nepotrebujes spojene rozliseni ale mozes mit displaje i separatne,..
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-14 09:01:05

JJ. Len ako taky obraz pri roznych uhloprieckach monitorov vyzera... To ma zaujima.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-13 19:12:20

ano a na pracu mi bez problemov staci 780G, kde idu 2 monitory. Na pracu ati5770 nepotrebujem. Dokonca mi staci aj 5 rocna integrovana intel v notebooku. Tiez zvlada 2 monitory.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-13 19:28:56

Skor asi nie iba na pracu ale aj na obcasne hranie nenarocnych modernejsich hier.
Rezen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pracovni karta 2009-10-14 11:34:02

No dovolím si poznámku, kdo pracuje na dvou a více monitorech, ve většině případů sáhne asi po jiných kartách. . . většinou se jedná o profi zpracování grafiky, videa, 3D aplikací atd. a pro tohle existují karty z jiného segmentu určené pro profi použití – i třeba obstarožní Matrox Parhelia . A v kanceláři se mi pořád ještě jeví jako lehká zhýralost, mít dva monitory na excel a firefox. . .

Rezen
Bobulák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-13 18:45:14
avatar
Pro toho kdo to využije to jednoznačně výhoda je. Nikdo netvrdí, že si na třech monitorech zapaříš Crysis na full. Na brouzdání po netu a práci s více okny nebo např. kamarádovi do servisu na mašiny, kde má dva monitory(jeden pro sebe druhý pro klienty) to jako výhodu určitě vidim.
Trillian [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 4870/48750 nebo 5770 ? 2009-10-13 19:55:30

Chtěl bych se optat, jaké GK mám dát přednost, 4870/48750 nebo 5770 ? Omlouvám se za "lamáckej" dotaz, ale já v nich mam fakt bordel :-D
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-13 21:17:33

No technicky určitě 5770, je +- stejně rychlá, ale má mnohem lepší spotřebu a novější technologie. Jiný problém je cena, ATI nasadila cenu 5770 dost vysoko, takže záleží na konkrétní nabídce. Osobně bych si počkal, jestli 5770 po pár týdnech neslevní.
Trillian [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-13 22:14:31

Taky sem si myslel, že je to lepší, ale radši se zeptam :-) . Predchvilkou sem koukal na Alzu, a tam maj predbeznou cenu 3,9, tak uvidime jak se cena vyvine.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-14 01:11:06
avatar
zalezi kolik za to chces dat. 4870 1GB je z hlediska pomeru cena vykon asi nejvyhodnejsi koupe...
centurion96 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-14 08:36:24

Ak mi k tomu dodaju zdarma aj novy napajaci zdroj a preplatia tu vyssiu spotrebu tak potom mas pravdu. V opacnom pripade nie je co riesit - HD5770
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-13 19:58:47
avatar
Uf málem se mnou praštilo když jsem si přečetl recenzi těchto karet na konkurenčním českém modro-zeleném serveru, v jejím závěru recenzent jednoznačně s kameným výrazem doporučuje koupi GTS 250 proti 5750 a gtx260 proti druhému, přičemž text je napsán tak že jsem z něj pochopil, že nový radeon má jenom nižší spotřebu (o 30W) a DX11, což dneska nevyužijete, zatímco takový PhysX, ten už dneska je! krom toho si přece kupujete každý půlrok novou kartu, tak proč ted nekoupit Geforce, a za půl roku další kartu... Fuj, neberte prosím jako flame ale vážně jsem si musel uplivnout nad přístupem některých recenzentů.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-13 21:37:50
avatar
oni ho tam pekne sjeli v komentářích , zvlast Bohumil si vyslouzil spoustu palcu hore
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-13 23:06:22
avatar
na kerym, ja nejak po vsech HW webech nechodim, ale zabavu bych si precetl
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-14 11:28:24
avatar
v OBRovinách
MaDoKu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-13 23:06:11
avatar
Mam starickou 3870, uvazuju nad 5770, monitor mam jen 22" (1680x1050). Mam par otazek, utahne mi 5770 Athlon X2 5000+ na 3,2GHz, 4GB ram? Pouzivam Win7 64bit. Procesor upgraduju az na jare, ted pred vanoci se me do toho nechce
Je mi jasne ze to ten Athlon zdimat do krve nebude, jde mi o to abych vubec zaznamenal nejake zvyseni vykonu.
Bobulák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-13 23:29:21
avatar
Procesor sice napatří mezi trhače asfaltu a do určitý míry může brzdit kartu, ale na tvý 22tce to nepoznáš. A pokud plánuješ upgrade počítače, tak tohle tě vyjde docela lacino a určitě to na výkonu poznáš. Přecijenom oproti 3870ce to bude slušnej skok.
Možná bych ale šetříl a vylepšoval bych až na jaře. 3870 je s výkonem kolem GT9600, kterou jsem měl do nedávna a dalo se s ní docela slušně hrát-mám taky 22" monitor(1680x1050).
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-14 07:49:07

Na tvym rozliseni ti ten procesor kartu brzdit nebude, jedine v pripade her, ktere dokazi vyuzit vice jak dve jadra. Klidne to kup, zlepseni FPS bude a zrovna pro tvoji sestavu je tahla karta mirena, minimalne muzes jet ve vysokem AA, coz ti HD3870 neumozni. Ale byt tebou tak si rozmyslim, jestli to stoji za to, lepsi koupe je HD4870 i kdyz nema DX11, pripadne GTX260.
centurion96 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-14 08:32:05

Citace:
Ale byt tebou tak si rozmyslim, jestli to stoji za to, lepsi koupe je HD4870 i kdyz nema DX11, pripadne GTX260.

Zalezi aky ma v PC napajaci zdroj. Tieto stare vykopavky (ktore by som ja osobne uz do pocitaca nestrkal), maju vyssie poziadavky na pridavne napajanie.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-14 08:43:56

Nahrazuje HD3870, to co ma, mu tu HD4870 ci GTX utahne taky, a jeste taktuje procesor, takze rezervu urcite ma. A "vykopavky" to mozna jsou pro tebe, ale idelani levny upgrade pro ostatni. DX11 v tomhle segmentu velkou roli nehraje. Za o parset korun nizsi cenu dostanes cca stejny vykon. Plus nove genrace je silne AA a DX11, to uz zalezi na kazdym co si vybere. Ale za soucasnou cenu se HD5770 neda povazovat za jasny kauf.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-14 10:03:19

Ano, zatím jsou předražené , a to dvakrát - od AMD i od naších ochodníků. Podle poměru výkon/cena teď je nejlepší asi u 4730 ?
Ale lidi, které kupují (low)mainstream většínou ho mají na dlouho. Například mně moje RIVA 128 pracovala 6 lét. V porovnání s touto dobou je rozumné počkat aspoň na leden nebo radši na příchod nových karet ot Nvidia. Budou dobré, nebo ne ne moc, ale cenu všech karet určitě pořádně stlačí dolu. A také bych počkal na USB3 základní desku. Čeká na nás mnoho nové periferie, která to bude potřebovat. :-)
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-14 12:11:38

HD4730 bude urcite vyhodnejsi v pomeru cena vykon, ale to uz je zase o tridu niz. Preci jen porovnavame karty ve vykonostni hranici HD4870/GTX260 (o dve tridy vys)- proti kterym je teoreticky HD5770 mirena. HD4730 jde pouzit na hry, ale asi zadny velky narust vykonu oproti HD3870 neposkytne.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-14 15:26:28

Pokud mluvíme o lidech, které chtějí hrát a současně šetřit, 4730 je velice dobré řešení. Mluvíme o levném upgradu, že? Cenově je akorát jako GT 220, výkonové ji převyšuje asi 2krát... Ovšem, i 4850 nebo GTS 250 v tomto poměru jsou OK, všechna řešení v okoli optima jsou dobré. GTX 260 už má ten poměr horší a 4870 i s dobrým poměrem je přece o 1300 dražší. Nejsem proti tvému řešení, mluvíme o porovnání dobrého s lepším, jak říkal medvídek Pu:"Všichni jsme silní chlapy. Nemám pravdu?"
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-14 09:07:06
avatar
Mě osobně běží 4870ka na zdroji fortron 400w a no problem. Takže bych se toho nebál
MaDoKu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-14 12:35:38
avatar
Zdroj sem kupoval nedavno, Corsair HX620W. Jedina vec v PC kterou upgradovat nemusim, sem to zapomel napsat.
Ta 3870 me vicemene staci i dnes, hry navic hraju v okne, takze hraju vetsinou v 1440x900. Rad bych ale hral hry i pod DX10/11, kdyz uz mam ty Win7.
Take ta spotreba se me moc libi a neni zanedbatelna. No uvidim v lednu
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-14 09:22:16
avatar
Narust vykonu bude tak 30% Otazka je jestli to ma cenu takhle malo... Osobne si myslim, ze ne.

PS: Jsou osobni zkusenost s prechodem z HD3870 na HD4850(menil jsem celeho kompa-jinak bych to neudelal; narust vykonu byl tech 30%, ale daval jsem mnohem silnejsi procesor, tkaze se stejnym procesorem by to bylo do 20%)
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-14 10:53:13
avatar
úplne súhlasím s komentárom od DDho, myslim ze tieto karty maju poskytnut vsetky výhody DX11 a iných podstatných fíčur, pri zachovani výhodného pomeru cena/výkon aj pre tých sporivejších. ja si vzdy kupujem vyssie rady, dlhsie vydrzia a je s nimi vacsia sranda. Ale pre bezneho uzivatela vynikajuca volba!
MAR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Komentář k hodnocení 2009-10-14 13:33:13

Nejsem žádný pisálek, jen si to tak pročítám a nezúčastňuji se žádných debat. Názory si nechávám pro sebe. Ale po přečtení tohoto článku jsem se musel prostě zaregistrovat a reagovat na to. To, že jsi hotový z AMD/ATI už všichni víme, ale nazývat ostatní idioty jen proto, že nesouhlasí s tvým nazorem je dětinské. Je možné, že je to mířeno do low-endu, ale ceny tomu moc neodpovídají. Dávat za 5770 přes 3 500 je moc,4870 vychází poměrem pořád lépe. To myslím všichni ostatní recenzenti také napsali, ale jejich názor je mimo, protože to jsou idioti. Takže si počkáme na tvoji recenzi, kde to dostane Gold Award a všichni houfem si je půjdeme koupit.A kdybych si měl kupovat GK, tak určitě ne kvůli DX11, protože až vyjdou hry s DX11 tak karta moc stíhat nebude.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-14 14:07:06
avatar
Tak si to co jsem napsal přečti ještě jednou a možná pochopíš kam jsem tu výtku a proč směřoval ;)

DX11 není jen pro hry ...
korvinus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-14 15:27:55

neco podobneho sem napsal taky, ale bohuzel muj post uz tu neni

vyzdvihovat kartu jen kvuli DX11 a male spodtebe je prinejmensim prazvlastni a kazdy inteligentni clovek si na zaklade tohoto clanku urcite udela o DD svuj obrazek.

tato karta mela byt lepsi nez 4870 a mozna i nez 4890. ovsem realita je jina a DD se to tak snazi zachranovat spoustou omacky okolo obrazku, ktere mluvi za vse..cau
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-14 16:42:57

chceme vykonne low-profile kartyyyyy..

a kedy bude StarCraft2? na com bude hratelny??
milhaus18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-14 18:51:21
avatar
no..tak takhle karta mě zaujala...a je dost možný že do mého stroje půjde místo staré (ale dobré) 8600 GS..mluvím o HD 5770
Bell [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-19 13:11:20

jeste vcera (19/10/2009) se autor v clanku rozplyval nad cenou - 5750 mela byt pry v CR za 2300 a 5770 tusim za 3500 (obe s DPH). marne jsem hledal v nabidce ceskych prodejcu tuto cenu. dnes uz je to smazano/upraveno a o cene ani zminka (vyjma ceny v obrazcich dodanych ATI). takze pokud chcete tuto grafiku za 109/129/159USD tak hura na letadlo a do USA. nazdar
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!