Článek: Windows 7 přichází – Co nabízejí a v čem jsou lepší než Vista a XP?
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 22 říjen 2009
alt

 

 

 

 

Článek: Windows 7 přichází

– Co nabízejí a v čem jsou lepší než Vista a XP?

 

Softwarová událost roku je zde. Dnes, 22.10.2009, vychází nové Windows. Co přináší?

Microsoft Windows nemá smysl nějak složitě představovat. Operační systém, který drží pohromadě celou PC x86 platformu, na které je v podstatě samovládcem s pozicí, kterou mu všichni více než závidí. Konkurenci opravdu Windows nemají a často vzpomínaný Linux je kvůli své značné roztříštěnosti a zastoupení jen v jednotkách procent spíše alternativou než konkurencí. Vzhledem ke svému zaměření a cílení je jedinou konkurencí Windows platforma Apple. Nicméně tyto úvahy většinu z nás nezajímají.

Řekněme si na rovinu - s Windows je většina z nás plně spokojená. Nejsou určitě dokonalé, ale používáme je a používáme je rádi. Kdyby snad dobré nebyly, těžko by ovládaly více než 95% trhu s počítači. Nástup každé nové verze provází očekávání, co Microsoft vylepší a co se mu naopak opět nepovede. Zatím jednoznačně s přehledem nejúspěšnější verzí jsou Windows XP. Ty stále mají výrazné, téměř 70%, zastoupení mezi uživateli. Windows Vista, které přišly jako jejich nástupce, nikdy na podobnou metu nedosáhly. Vlastně k tomu ani nebyly určeny a neměly na to podmínky. Windows XP byly aktivním systémem po dobu téměř 8 let, Vista jsou tu s námi jen něco kolem dvou let a za dva roky dosáhly na více než 20%, což je hodně slušné, ačkoliv vlna odporu proti nim byla až nevídaná. Ale ještě neřekly poslední slovo. Windows Vista tu s námi budou i nadále, jen se dočkaly řady vylepšení a doladění a jejich název se mění na Windows 7. Druhá generace Vista přichází právě dnes a tak se podívejme, co nového nám přináší…

  • Windows 7 přichází …

V první řadě je opravdu nutné připomenout, že Windows 7 nejsou z gruntu novým systémem. Jsou to a vždy byly zdokonalené Visty. Windows Vista byly proti XP v hodně věcech nové, ale novinky potřebují čas na doladění a hlavně potřebují být vyzkoušeny v praxi. Vista tak byla takové velké demo, na kterém si Microsoft vyzkoušel spoustu věcí a měl díky běžným uživatelům spoustu poznatků. Windows 7 by tak měly být opravdu hodně doladěným systémem. Microsoft také nenechal nic náhodě a poměrně brzy vydal RC verzi, kterou navíc hodně propagoval a otevřel ji i běžným uživatelům. RC verze získala poměrně rychle slušné zastoupení mezi běžnými uživateli a všechny dosavadní ohlasy jsou v podstatě jen kladné. Ani náhodou by se tak neměla opakovat situace s Vista…

Co je základem Windows 7? Stejný, nebo spíše podobný základ, jako má Vista. Microsoft u Windows Vista a Windows 7 použilo jako základ samostatné MinWin jádro. U Windows 7 je to dotaženo podstatně dále než u Vista. Jádro systému je téměř samostatné a na něj se modulově v podstatě lepí další funkce systému. Základní jádro dokonce dokáže pracovat jako jednoduchý OS samo o sobě. Samozřejmě díky tomu, že je jádro samostatné, jednodušší a menší, soustředí se jen na to, na co má a tedy na stabilní chod a optimální výkon a spolupráci s jednotlivými dalšími moduly systému.

Každá nová verze Windows byla na hardware a výkon náročnější než ta předcházející a také byla o dost větší. Windows 7 můžeme v tomto ohledu nazvat téměř revoluční, protože nejen, že jejich systémové požadavky jsou stejné, jako před dvěma lety uváděné Vista, ale dokonce běží i na slabších konfiguracích a hlavně díky optimalizacím jsou i svižnější.

 

  • 32bitový (x86) nebo 64bitový (x64) procesor o rychlosti 1 gigahertz (GHz) nebo rychlejší
  • Operační paměť RAM 1 GB (32bitový systém) nebo 2 GB (64bitový systém)
  • 16 GB volného místa na disku (32bitový systém) nebo 20 GB (64bitový systém)
  • Grafická karta s podporou DirectX 9 s ovladačem WDDM 1.0 nebo vyšším

 

V neposlední řadě je i na disku většina verzí menších, protože Microsoft vyházel některé zbytečnosti. Splňují tedy Windows 7 opravdu známé reklamní sliby o rychlejším, dokonalejším svižnějším systému? Uvidíme …

Podívejme se tedy, čím se liší proti VISTA a co je vlastně nového…

 

  • Microsoft Windows 7 – novinky

Ačkoliv jsou Windows 7 již zmíněnou evolucí Vista, přeci jen v nich najdeme i úplně nové věci, které ve Vista nejsou, nebo byly úplně jinak. Podívejme se tedy na to, co to pro nás znamená.

  • Vylepšené grafické rozraní (GUI)

Windows 7 nejsou jen přemalovaná Vista. Na grafice si sice nechal Microsoft také záležet, ostatně nikdo nechce koukat na nic ošklivého, ale hodně změn je pod pokličkou. U Vista bylo použito efektů AERO a GUI nebylo úplně dokonalé a toto rozhraní bylo prostě trochu pomalejší. Windows 7 a jeho GUI prošlo rozsáhlými úpravami. Novinkou je samozřejmě DirectX 11 se všemu, co k němu patří, ale také podpora DirectWrite a DXCAHD a nová přepracovaná verze AERO, která využívá prvky obsažené v DirectX10.1. Důvod proč například nejmenovaný výrobce grafik najednou po 2 letech uvádí vylepšené grafiky staré generace s podporou tohoto API standardu. Rychlost a svižnost systému a GUI je ale znatelně lepší než u VISTA a je to změna, která je nejen vidět, ale i cítit.

Windows 7 jsou samozřejmě přizpůsobeny současným technologiím a zde můžeme ve vztahu k zobrazení jmenovat zejména lepší podporu širokoúhlých rozlišení a vylepšenou podporu více monitorů. Není náhoda, že ATI u své nové generace grafik s DX11 používá systém ATI Eyefinity a tedy možnost zapojení tří monitorů do jedné plochy na jedné grafice. Tento systém byl plně vyvinut a je plně podporován ve spolupráci s Microsoft a ve Windows 7 je podpora více monitorů velmi zdařilá – oba systémy pracují v podstatě stejně. Vylepšení se dočkala i práce s okny samotnými a minimalizace-maximalizace.

  • Podpora akcelerace přes GPU a vícejádrových CPU

Toto je spíše záležitost DirectX 11 a DirectCompute 11, ale Windows 7 jsou primárně vystavěny na podpoře DirectX11. To mimo jiné znamená samozřejmě přítomnost všech vylepšení, které DirectX11 přináší, ale které si samozřejmě užijete jen s DirectX11 grafikami.

Ty jsou v době vydání Windows 7 na trhu již dostupné, ale zatím jen od společnosti AMD. ATI Radeon HD 5700/5800 grafiky umožňují plně využít novinek, které Windows 7 a DirectX11 s DirectCompute 11 přináší. Windows 7 jsou tak díky podpoře DirectCompute 11 využít v podporovaných aplikacích sílu GPU, například pro akceleraci Videa DXVA-HD atd. Multithreading zase přináší lepší využití vícejádrových procesorů. DirectX 11 se objeví i pro Vista.

Samozřejmě vás asi napadá, co když nemáte DX11 grafiku. Bude vám Windows 7 fungovat? No samozřejmě že ano! DirectX11 jsou zpětně kompatibilní, a tak pro samotné užívání Windows 7 vám nadále stačí DX9 grafika. Je ale určitě jasné, že díky tomu nebudou fungovat úplně všechny novinky, protože je prostě váš HW neumí, nezná a nepodporuje. WDDM (Windows Display Drive Model) pojede v režimu kompatibility ve starší verzi, která nové funkce nepodporuje. Vy tak nebudete sice moci využít novinek, které Windows 7 s DirectX11 podporují, ale jinak vám normálně celý systém poběží. Zajímavou novinkou u WDDM nové verze je kromě vyššího výkonu a lepší práci s grafickou pamětí i možnost souběžného provozu grafických karet různých výrobců.

  • Nové funkce a grafické efekty

Windows 7 obsahuje i změny proti Vista v některých funkcích a vzhledu některých funkcí. Mnoho z nich souvisí s AERO, to je ve Windows 7 lepší a podporuje opravdu pěkné efekty a není díky i podpoře funkcí a vylepšením DX10.1/DX11 tolik náročné na HW. Ale zůstává takovým pozlátkem, bez kterého se v případě nutnosti klidně obejdeme.

Základním prvkem Windows je v podstatě neměnnné uživatelské rozhraní složené z hlavního panelu a nabídky Start. Windows 7 jej samozřejmě mají také, ale pár změn tu je. Panel je v 7 trochu vyšší než ve Vista a nevyčnívá z něj tlačítko start. Kromě lepší přehlednosti je to hlavně proto, že nově se spuštěné aplikace „v rychlém panelu“ zvýrazňují pro lepší přehlednost. Je to užitečné. V rychlém panelu dávám do uvozovek, protože ten ve Windows 7 už není. Zástupce programů si přímo dáváte na panel samotný. Neříkám, že je to lepší nebo horší, jen je to jiné – osobně jsem proti panelu rychlé spuštění nic neměl. Změň doznaly i náhledy spuštěných aplikacích v malých oknech. Zde se dočkáme většího množství náhledů, pokud máme v aplikaci otevřeno více oken. Skvěle funguje přepínání oken alt+tab, kdy je vidět náhled okna ve velkém. To už je určitě využitelné.

Změn doznal i hlavní panel, samozřejmě lze ale vše přizpůsobit. Až na některé věci jsou všechny změny víceméně přínosem k přehlednosti, ale neřekl bych, že k lepšímu ovládání. Bohužel jsou tu i změny k horšímu a jednou z nich je i oblast oznámení. Ta zobrazuje ikonky, na které jsem zvyklí včetně připojení k internetu. Bohužel mají jen jednoduché grafické zobrazení a neindikuje svou činnost, při změně stavu. Navíc se již panel nerozbaluje do strany, ale do ošklivého okna. Pochválit tak v této oblasti lze jen hodiny a nově i zobrazení data. Co mě osobně u Windows 7 zklamalo z uživatelského hlediska nejvíce, je přepracování postranního panelu s mini aplikacemi. Ten ve Windows Vista používám moc rád. Bohužel ale v 7 už není a miniaplikace se lepí přímo na plochu a nelze jej zvýraznit nad okny, nebo snadno schovat s celým panelem. Celkově to považuji za krok špatným směrem.

Nicméně celkově je ovládání a vylepšení vzhledů a funkčnosti celého systému směrem k lepšímu a lze samozřejmě řadu věcí nastavit a přizpůsobit aby vám to téměř vyhovovalo. Jako vždy tak nebudou spokojeni úplně všichni s úplně se vším, ale používat to jde a zvyknout si na to také. Nic až tak zásadního ale Windows 7 vzhledem k ovládání nepřináší, ale to se ani čekat nedalo. Windows používá více než miliarda počítačů po celém světě a jejich uživatelé jsou zvyklí na jistý způsob toho, jak věci fungují a Microsoft to prostě nemůže radikálně měnit a ostatně ani k tomu není důvod, když to funguje a všichni to tak používají. Windows 7 jsou tedy v tomto ohledu jen pokrok v mezích evoluce.

  • Další novinky

Z Dalších novinek stojí za zmínku například rozpoznání psané češtiny, což je šikovné pro tablety, ale také pro rozmáhající se dotykové ovládání a funkce. Zkrátka Windows 7 poznají, co ručně naškrábete v češtině, včetně háčků a čárek. Vylepšení se dočkala i řada aplikací včetně Windows Media Center. Řada známých aplikací ale také ze systému úplně zmizela. Lépe se pracuje se sítěmi, zejména pak s Wifi. Lepší je správa multimediálních souborů – obrázků, hudby a videa. Téměř všechny části systému došli k větším nebo menším úpravám a optimalizacím …

 

  • Windows 7 – důvody pro upgrade a kompatibilita

Samozřejmě první otázkou, která mnoha lidem přijde na mysl je, mám upgradovat? Upgradem se myslí na používaný počítač instalovat místo starších Windows XP/Vista nový Windows 7. Řekněme si na rovinu, kdy se upgradovat nevyplatí.

 

  • Mám delší dobu starší počítač s Windows XP a plánuji pořízení nové stroje.
  • Můj HW není plně pod Windows 7 podporován
  • Myslím si, že nové věci nevyužiji, nové věci zkouším nerad anebo používám starší verze software, které by pod novými OS mohly mít problémy (lze vyřešit s pomocí XP mod ve Win7)

 

Více důvodů proč nový systém nepoužít radši než starý mě opravdu nenapadá. Podívejme se teď na pár důvodů, proč na Windows 7 přejít:

 

  • Chci mít možnost využívat novinky, chci lepší funkce a lepší ovládání
  • Mám možnost upgradu zdarma nebo za zvýhodněnou cenu z Vista/XP na Windows 7.
  • Mám moderní výkonný počítač s DX11 grafikou, vícejádrovým 64bit CPU a chci toho plně využít.
  • Kupuji nový počítač (zde není co řešit)
  • Rád dělám radost sobě i ostatním (Windows 7 je funkční novinka budu mít radost já, Microsoft bude mít radost z prodeje ;) )

 

Myslím, že důvodů pro přechod je více. Nicméně jak říkám, vyplatí se to jen těm, kteří mají nový PC, nebo mají Vista. Přecházet na starším PC z XP na Windows 7 má hodně úskalí a v tomto případě bych doporučil to vyměnit úplně celé, tedy jak HW, tak systém. Samozřejmě pokud používáte PC maximálně na surfování po netu, pak vám asi nový HW i Windows 7 mnoho nepřinese. Pokud máte ale slušný stroj a z nějakého důvodu jedete na XP, pak bych nad upgradem na 7čku přemýšlel vážně.

  • Kompatibilita SW a HW u Windows 7

Jak je to s kompatibilitou programů a hardwaru? Pokud jde o hardware, tak Windows mají obrovskou databázi ovladačů, takže je v podstatě nemožné narazit na něco, co by vůbec nefungovalo. U staršího HW často fungují i voaldače určené pod Vista/XP. Nový HW má ale kompletní Windows 7 podporu a v podstatě neexistuje žádný výrobce, který by novou verzi ovladačů ke svým současným produktům nevydal. Problém není ani s grafickými kartami, kdy NVIDIA i ATI už standardně podporu W7 uvádějí a dokonce pro ně ladí své grafiky primárně. Pod DX9/10 už prostě není co vymýšlet a důvod něco dále ladit.

Z hlediska softwaru je to trochu obtížnější. Neměly by se ale opakovat velké trable s přechodem z XP na Vista, kdy hodně speciálního softwaru nejelo. Například různé CAD systémy potřebovaly nové verze. Ty by ale měly být kompatibilní i se sedmičkami. Navíc je zde podpora DirectCompute 11 a další vylepšení, takže by teoreticky mohli běžet novější verze využívající GPU akceleraci a tak dále, ještě lépe. Problém se staršími programy řeší režim kompatibility.

Většina aplikací fungovat bude včetně starších her, u hodně starších programů pomůže například Windows XP mode, který je dostupný ve verzích Professional a vyšší. Nicméně nepodporuje 3D akceleraci, takže staré hry díky ní nerozchodíte. Možnosti jak ale staré věci rozjet zde jsou například i ve formě programů třetích výrobců. Nicméně užívání prastarých programů není většinová záležitost, navíc je Windows 7 dobrou příležitostí vyzkoušet třeba o pár generací novější verze vašich oblíbených programů. Problémy s kompatibilitou u Windows 7 bych tedy bagatelizoval a s výjimkou některých hodně specializovaných a drahých softwarů, bych žádné problémy pro většinu uživatelů neviděl.

  • 32bit vs 64bit.

Bohužel, Windows 7 jsou stále dostupné i ve 32bit edicích a k naší lítosti opět někteří výrobci počítačů použijí z neznámého důvodu právě 32bit edici. Stálé přežívání 32bit verzí je jako železná koule na noze softwaru. Samozřejmě 64bit verze podporuje 32bit aplikace také všechny současné procesory, které lze nazývat procesory, mají 64bit podporu, takže v zásadě je 32bit prostě přežitek, kterému se vyhýbejte.

64bit umožňuje adresovat více operační paměti (u 32bit Windows je to omezení na 3,5GB) a kromě toho také lépe s pamětí a velkými objemy dat pracuje, takže jsou některé 64bit aplikace rychlejší. Pokud vám tomu tedy okolnosti nebrání, což u dnešních notebooku a desktopů nebrání, používejte výhradně 64bit verzi Windows 7.

 

  • Windows 7 – verze, ceny a hodnocení

Jak tedy upgradovat a získat nový Windows 7? Mnozí k plné spokojenosti používají Windows 7 RC verzi, která byla uvolněna k instalaci zdarma a je to kompletně funkční verze Windows 7 určená k dolazení. Používat jí budete moci zdarma a bez omezení až do března 2010. Poté možnost testovat zmizí a začne se každé dvě hodiny vypínat a úplně přestane fungovat v červnu 2010. Do té doby tedy musíte vyřešit, zda přejít a koupit si na finální verzi Windows 7, nebo se vrátit na svůj starší systém. Co asi 99,99999% z vás udělá, je jasné. Jaké jsou tedy finální verze Windows 7 v prodeji?

  • Windows 7 Starter

Nejnižší verze sedmiček. Je ale určena jen pro OEM výrobce a to na netbooky a podobná jednodušší zařízení. Neobsahuje AERO a žádnou z pokročilých funkcí ani mnoho základních funkcí běžných Windows. Taktéž je jen ve 32bit verzi. Je určena prostě jako základní, rychlý operační systém. Pokud by vás zajímala cena, tak pro OEM výrobce vyjde jedna licence na nějakých 1000 korun.

  • Windows 7 Home Premium

To je nejnižší verze určena k přímému prodeji na trhu koncovým zákazníkům. Obsahuje všechny novinky a vše, co je důležité pro domácí uživatele. Chybí jen některé věci důležité pro podniky a síťovou správu. Jako taková je ideální verzí pro většinu z vás. Je k dispozici jak v 64bit, tak ve 32bit. Výhradně kupujte 64bit. Cena v OEM verzi je 2400 korun včetně DPH, v krabici vás přijde na 4500 korun.

  • Windows 7 Professional

Profíci si dali u Vista pauzu a vrací se až u sedmiček. Tahle verze obsahuje vše, co Home Premium a navíc také centrum pro zálohování a obnovení, EFS souborový systém, vzdálenou správu a také virtuální prostředí XP – XP mode. OEM verze vás vyjde na nějaké 3200 korun a v krabici 6900 korun.

  • Windows 7 Enterprise

Tahle edice také není určena do volného prodeje. Je určena do velkých firem obsahuje řadu vylepšení včetně podpory Windows Server 2008 R2 a další funkce.

  • Windows 7 Ultimate

Tohle je nejvyšší verze Windows 7 a obsahuje úplně vše. Stojí ale také v OEM verzi 4200 korun, což je bezmála 2x tolik, co Home Premium. V krabicové verzi stojí 7200 korun. Jako taková je pro domácí použití poměrně zbytečná, takže se soustřeďte na Home Premium.

  • Upgrade a slevy?

Jistě víte, že Microsoft nabízí možnost upgradu. Pro majitele Windows, kteří si zakoupili Vista od června letošního roku a mají nějaký ten kupón na možnost upgradu zdarma, doporučuji této možnosti hned využít. Upgradovat budete na stejnou verzi 7. Tedy z Home Premium na Home Premium. Z basicu upgradovat nejde. Upgrade z XP na 7 už není možný vůbec. Upgradovat Vista na sedmičky lze přímo přeinstalováním nebo čistou instalací. Osobně doporučuji to druhé, i když ta první možnost funguje také.

Slevy? Bohužel pro ČR žádné speciální zvýhodněné verze přímo od MS nejsou. Nejvíce litovat můžeme absence Windows 7 Home Premium Family Pack, která obsahuje hodně zajímavé 3 licence za hodně zajímavou cenu. Bohužel se prodává jen v USA a v Evropě jen ve třech zemích. Důvod? Neznámý. Ani studentské verze Windows 7 neexistují, upozorním tedy jen na možnost, že studenti některých škol a univerzit u nás mají možnost získat zdarma licenci, pokud je jejich škola součástí speciálního partnerského programu společnosti Microsoft. Většina univerzit této možnosti využívá.

  • Hodnocení

Windows 7 jsou tedy zde. Jsou softwarovou událostí roku, ať už se to někomu líbí, nebo ne. Operační systém se nemění několikrát do roka a žádný, jako Windows nezasazuje miliardu počítačů po celém světě. Windows 7 nejsou zásadní novou verzí, ale vylepšením Windows Vista a nutno říci, že zdařilou. Není zde zásadní důvod je nepoužívat, a pokud využíváte a jste spokojeni s Vista, bude se vám Windows 7 líbit ještě více. U uživatelů s XP bude samozřejmě skok náročnější z hlediska si na některé jinak už dva roky normální věci zvyknout.

Cenová politika se moc nemění, ostatně MS k tomu ani nemá důvod. Litovat můžeme jen absence zvýhodněných edicí v ČR, které jinak ve světě jsou, a to už se vůbec nebavíme o tom, kolik stojí nová Windows 7 v Číně. Máme tu ale možnost je nepoužívat anebo využít zdarma dostupných distribucí Linuxu. Záleží jen na vás. Pokud jste oddání Windows platformě, pak je mé doporučení ohledně Windows 7 a jejich hodnocení jednoznačné. Windows 7 jsou jednoznačně nejlepší verze Windows, která kdy vyšla. Dokonce je optimalizovanější, než její předchůdce. Vista zkrátka nabrala druhý dech a její předělání, umytí, vysmýčení, převlečení a uklizení do podoby Windows 7 se v zásadě povedlo – rozhodně se spousta věcí dala udělat lépe, hromada stále chybí a do dokonalosti má Windows 7 stále daleko, ale jako takový je to velmi povedený operační systém a zatím rozhodně ten nejlepší z rodiny Windows vůbec.

Dnes vychází Windows 7 ve světě, oficiálně se CZ verze objeví až 31.10.2009, ale už je jinak dostupná a také se objevuje v nových počítačích. Samozřejmě když už kupujete nový PC, tak dneškem počínaje pokud s Windows, tak jedině s Windows 7. A budoucnost?

Windows 7 tu rozhodně nebudou 8 let, jako Windows XP, u kterých to bylo spíše nedopatření. Podle všeho se Windows 8 (nebo jak se nová verze bude jmenovat), objeví na konci roku 2012. Zde se bude jednat opět o větší změnu, tedy 8čka nebude vylepšenou evolucí 7ček – dokonce už na veřejnost pronikla informace, že Windows 8 by měly přinést 128bit podporu. Ale na podobné úvahy máme minimálně 3 roky čas.

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ;) 2009-10-22 16:07:39
avatar
Přesně, ať si klidně někdo rejpe, ale událost to je. Sedmičky jsou super a pro novej kompík naprostá paráda!!!
darbrai [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-23 10:34:45
avatar
Win 7 jsou parada nejen pro novy compik, jsou dobre i pro pc kde byla Vista lina jako prase!

Kdyz jsem je poprve instalovat byl jsem dost prekvapen, za 20minut jsem mel system ktery slapal, zadna instalace ovladacu desky, sitovky, grafiky a nevim ceho vseho jeste.
Hlavne ma u me plus za rychlost.
Az mi dojde cas u me verze tak si je koupim, coz je presne to co jsem s Vistama delat nechtel, ty jsem po zkusenosti z prace uplne preskocil.
GeorgeGI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-22 16:17:07
avatar
Já win 7 používám již od bety přes RC verzi až po současnou finální (RTM) verzi... což znamená že je mám v PC již dobrýho půl roku a naprostá spokojenost! Každopádně bych již zpět na XP nebo Visty nepřecházel... ono by to ani nemělo logiku!
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-22 16:21:47
avatar
logiku by to mělo - až ti vyprší za pár měsíců testovací licence
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-22 18:36:27
avatar
tak si da aktivator ne ?
snipermaniak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-22 18:54:51
avatar
RTM verze nemá časové omezení, pokud nepočítáme trial = 30 dní
darbrai [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-23 10:36:04
avatar
30 dni lze 3x prodlouzit o dalsich 30dni
Jetel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-22 18:31:22
avatar
Tak nějak... ještě mám v záloze Vista HP, ale ta se mi po zkušenosti s W7 moc nechce. To už se radši budu prodírat skrz nový Ubuntu 9.10...
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-22 16:19:32
avatar
Ježiš...
Chci to číst, ale nejde to... Vzdávám to...
Jedna chyba za druhou, to snad Honza po sobě nečetl ani jednou... Počkám si na nějakou "odlazenou" verzi, tohle beru jako ČLÁNEK RELEASE CANDIDATE!
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-22 16:55:24
avatar
Citace:
Slevy? Bohužel pro ČR žádné speciální zvýhodněné verze přímo od MS nejsou. Nejvíce litovat můžeme absence Windows 7 Home Premium Family Pack, která obsahuje hodně zajímavé 3 licence za hodně zajímavou cenu. Bohužel se prodává jen v USA a v Evropě jen ve třech zemích. Důvod? Neznámý.


Toť odpověď k tomu článku v blogu, kde jsi se na to ptal. Hodně chyb jo, mno já se na to teda podívám, když to má být tak hrozné
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-22 20:04:47
avatar
Díky, uvidíme, třeba se rozkývou i u nás... Mimochodem jestli jsou ty tři země kde se Family Pack prodává součásti EU (nevím), není to proti evropskému něčemu? Tohle je nějaký socialismus? Jestli tomu tak je, tak ať soudruzi z evropské komise buzerují Mrkvosoft že Family pack někde prodává a někde a ne kvůli "diktátu" Internet Exploreru. Jenže za rozumné věci se nepodmazává, že...
A k tomu jazyku, já jsem po druhém "odlazení" (další věci jsem přehlížel) odladnul... Vlastně odpadnul...
Pindra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-23 03:33:38
avatar
Heled a brání nám něco v tom, koupit si Family pack nebo Family pack Upgrade a používat ho? Já myslím, že ne

Cena je cca 5000,-
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-23 15:59:23
avatar
No a koupíš ho v češtině?
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-23 16:33:00

Rimre to asi ne, ale uz na RC verzi slo stahnout a dodatecne doinstnout cestinu, takze pokud to MS nezablokuje tak by to melo jit v poho...
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-24 00:03:42
avatar
No to jde v pohodě na verzi Professional a Ultimatet, sám jsem to tak dělal :-)
ale na Home Premium (pro domácí použití nemýlím-li se zcela dostečné) to legálně nejde. A kupovat leg. systém abych do nich něco nelegálně natloukal se mi nechce... Oni ten Family Pack vydají i tady... To pude...
Pindra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-28 03:13:06
avatar
proč to nejde na home premium, když na ty dvě další jo?
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-23 09:18:35
avatar
Už jsem to upravil, tedy dvě stránky, ono to je na dýl a teď nemám čas Tak zkus první dvě stránky
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-23 15:59:02
avatar
Né, super, já neprudím, to není jakože ohrnuju nos, jsem za ně a to jak to děláte vděčný! Někdy ty články prostě zrajou
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-22 16:22:32
avatar
"Kdyby snad dobré nebyly, těžko by ovládaly více než 95% celý trh s počítači." Podobné argumentace nejsou úplně v pořádku, jelikož je IT odvětví dost specifické a i v něm existují případy co toto tvrzení vyvrací - Explorer, nejprodávanější HW a obecně - vítězství horších řešení nad lepšími. Windows 7 vítám hlavně kvůli slabším notebookům a antipatiím vůči Vistě. Jo a ještě - Pokud bysme nebyli blbí a víc pirátili tak máme cenu jako číňani aj. !!! Holt poctivost se ve vztahu k MS nevyplácí.
ClanLord [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 32/64bit ? 2009-10-22 16:21:57
avatar
Ako pozeram obchody tak pozeram obchody a nikde som nevidel ze by OS bol rozdeleny na 32 a 64 bit pri krabicovej verzii (OEM nemyslim).

To teda znamena ze ked kupim krabicovu verziu win 7 budem mat vo vnutri aj 32 aj 64 bit DVD rom ?
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-22 16:25:07
avatar
Krabicové verze obsahují obě verze - 64 i 32 bit. Takže jo, ale myslím jen na jednom DVD - při instalaci si vybereš.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-22 16:56:30
avatar
Je to tak, krabicovka má na výběr. Btw na co bys chtěl 32bit?
ClanLord [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-22 18:13:11
avatar
Noooo bohuzial sudruzi s firmy Behringer neboli za 3 roky schopny spravit ovladace na 64bitove systemy(ani beta verziu !!!) pre ich hardware takze som bohuzial nuteny mat na jednom disku nainstalovane (po novom ) Windows 7 64bit a na druhom XP 32bit :-(. Ale inak volba je jasna uz len s hladiska ramky 64bit je buducnost a 32bit by sme mali pomali ale isto nechat odpocivat.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-23 09:05:28

Nešlo by ty Behringer systemy rozchodit pod XP Mode?
ClanLord [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-23 15:44:43
avatar
To by pravdepodobne mohlo ist tazko povedat zalezi ako by si rozumel XP mod s tymi ovladacami ale tak ci onak nevidim nejako vyznam priplacat si za vyssiu ediciu win 7 koli neschopnosti Behringeru. XP mam legalne tak ho radsej budem mat na vedlajsiom disku a v pripade potreby sa prehlasim do neho.

Ale je fakt ze to je celkom nepohodlne a zdlhave :-(
dEvilPS3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-25 00:41:20
avatar
na vsechno, nekteri lide maji notebook s 2Gb RAM, tam nema cenu 64bit davat a 2Gb a 32bit na praci staci. Nevim co vsichni s tema 64bitama mate
Pjenkys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-30 22:48:57

Twe odbornik promluvil Tak krom toho, že 64-bit jsou svižnější a u některých aplikací ti to přidá na výkonu, tak ty lidi s notebookama a 2GB RAM přijdou za nějakým panem chytrým, který jim řekne, že je to pomalé kůli tomu, že nemají 4GB RAM, oni si je koupí, pak za ním půjdou, že mají jen 3GB vidět a pak už nevim, jak se budou tvářit když je ještě pošle pro další Windows za pár tisíc

Jako pokud kupuju systém, tak rovnou 64Bit ne? To je jako kdybys měl dva stejné CPU. Jeden na 2,8GHz a druhý na 3GHz za stejnou cenu. 2,8GHz taky na běžnou práci stačí, ale proč si nevzít lepší za stejnou cenu ;)
Tom439 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cena 2009-10-22 17:10:27
avatar
Pro mě je ta cena docela hrozná. 4500 je dost slušná pálka. Chtěl jsem přejít na vánoce, ale asi se na to vyprdnu a ještě chvíli vydržím na XP. Přinejmenším do do konce letních prázdnin, kdy snad vyjde HD 6xxx.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-22 21:13:52
avatar
A potřebuješ tak nutně krabicovou verzi?
Bajaja [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - OEM iba pri kupe PC , nie ? 2009-10-22 22:18:06
avatar
OEM moze kupit iba sucasne s doskou, procakom, pametou, diskom a skrinou so zdrojom, vsetko na jednej fakture, alebo sa mylim ? .. vid podliemnky na CZC ..

http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=70093

pripadne na microsofte ...

http://www.microsoft.com/cze/windows/legalizace/default.mspx
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-22 22:49:04
avatar
jde snadno obejit
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-22 23:28:04
avatar
Jak? OEM je totiž paradoxně lacinější než upgrade, takže víte co...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-22 23:05:44
avatar
některé obchody to neřeší a prodávají OEM i bez new počítače. Takhle zakoupený OS je tak trochu pololegálně získaný, ale jinak je plně legální.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-23 09:10:26

Naopak, legálně získaný, ale používání je pak nelegální.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-23 14:34:04
avatar
ne po té co ho nainstaluješ a aktivuješ je to potom plně legální systém a už ti nikdo nebude řešit kdes ho vzal.
destiny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-24 14:30:28

aktivovany system neni to same co legalni system. ano, neni vubec pravdepodobne, ze by na nekoho takoveho prisla kontrola, ale pokud by prisla (treba na zaklade udani), tak bude kontrolovat, jak clovek system ziskal a jak jej uziva, nikoliv jestli je aktivovany...
LOVIT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-24 15:11:23

a co moznost legalizace OS? u XP to tak bylo, pochybuju ze se u 7 budou cukat, urcite MS radsi uvidi upirateny, nebo napul koupeny OEM nez Linux a jine alternativy, navic OEM se pak stejne vaze na myslim desku, sice je tam nejakej ten pocet aktivaci, ktery se snad i po case obnovuji...teda aspon u xp to tak urcite bylo, mam nalepku na case, tak o co jde? prachy MS dostal
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-05 14:05:11
avatar
Jaká kontrola ? Odkud? OEM systém můžeš normálně koupit od tvůrce systému (System Builder) což je třeba IT obchod v případě že se sám prohlásíš za tvůrce systému. Toť vše... Takže blíže realitě je Siddhi než jfb. Používání aktivovaného systému je legální, bez ohledu na to jestli koupíš OEM licenci bez nového počítače... Nešiřte tady bludy.
Bajaja [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - presne naopak 2009-10-23 12:47:55
avatar
dnes som volal do microsoftu, a je to tak ako vravi JBB, nelegalne ziskany, a aj ked s legalnym cislom, tak pouzivany v rozpore z licenciou, tj. v konecnom dosledku nelegalne ... to si rovno mozes pozhanat crack a budes na tom istom, a usetris ...

ked to chces ozaj legalne, tak to musi byt s uz spomenutimi 5timi komponentami, alebo vyskladanym kompom.
Zbycho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-23 13:31:23
avatar
To ten aktivator fakt vyjde laciněji

To je, jak bych si mohl koupit OEM vypalovačku, ale nesměl ji používat, protože jsem si k ni nekoupil desku, procák, disk, ram a case. A co když jsem si case postavil sám, to si mám k tomu koupit jakeho papiraka? EULA a obchodní podmínky mnoha dodavatelů OS a programů mi strašně smrdí.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-23 14:38:16
avatar
jenže to že si koupil OEM licenci bez new PC ti už nikdo řešit nebude. OS projde ověřením pravosti, máš k němu originální štítek s original číslem - máš legální OS.
destiny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-24 14:35:28

jak uz jsem psal vys, neni to pravda - doporucuji si recist podminky OEM licence - http://www.microsoft.com/cze/licence/oem/default.mspx - konkretne cast "Jak zjistíte, že produkt je originální?", kde je napsano, jak se prokazuje legalnost licence - vcetne dokladu o nakupu.
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-05 14:09:48
avatar
Citace:
Jak zjistíte, že produkt je originální?
Software OEM musí být vždy dodán včetně manuálu, licenčního ujednání a certifikátu pravosti (COA štítek). Na webových stránkách www.microsoft.com/genuine si můžete ověřit, že jsou vaše produkty od společnosti Microsoft originální.
Aby koncoví uživatelé mohli prokázat legálnost licence, velmi jim doporučujeme, aby si uchovali následující materiály:

1.
veškerý software a jeho součásti (včetně příručky a médií – pokud byly dodány),
2.
certifikát pravosti (COA štítek),
3.
smlouvu EULA,
4.
doklad o nákupu.
tolik Microsoft v části "Jak zjistíte, že produkt je originální?" Můžeš mi prosím říci jak to vyvrací Siddhiho slova ? Je třeba nejen číst, ale i myslet...
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-22 17:15:20
avatar
ceny su 320$ - 219 € / ULTIMATE - celkom dobre , ze sa to nepreratalo 1:1 ) 6600 korun slovenskych za Ultimate verziu
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-22 17:26:47

Co sa tyka adresacie operacnej pamate tak u mna som mal zo 4GB 3.25 ked som mal 32bit WinXP. Ale vsade sa uvadza ze by to malo byt 3.5...
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-22 17:51:55

32 bit system umí samozřejmě adresovat 4GB paměti, nevim kde se vzal ten nesmysl že 3,5 a pořád se do zblbnutí opakuje.To že 32bit system nevyužije celých 4GB RAM je tim, že musí kromě RAM taky namapovat pamět dalsiho HW, treba GK, která je treba 500MB, dále zvukovky, HDD ...,a na operační paměť už pochopitelně 4GB nezbude.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-22 21:19:36
avatar
jako správný hnidopich namítnu, že ani ty nemáš úplnou pravdu. 32bit. OS využije max. něco přes 3,9 GB. Nevím teď přesné číslo, ale 4GB není uplně přesně
destiny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-24 14:48:49

2^32 = 4294967296 B = 4194304 kB = 4096 MB = 4 GB
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-24 15:03:04
avatar
to mas pravdu, jenze RAM neni jedina pamet v systemu kterou musi OS adresovat...
dEvilPS3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-25 00:46:33
avatar
ze vas huba neboli proste ma cca 4Gb, nikde neni nic na 100% ja jen namitnu ze i ty 4Gb staci na bez uplne s prehledem tak neni nutno mit Gb treba 8, kdyz nepocitam ty onanisty co maji v PC spoust Gb RAM a delaj ze jsou husty a hrajou na tom treba Crysis a tak. Takze na net staci Gb 2a 32 system. Nevim proc si vsichni mysli ze to je prezitek. Az budou naroky PC tak vysoke ze min RAM aby to jelo bude treba onech 4Gb, pak je to neco jineho. Je to jako tvrdit ze CRT TV je rpezitek. Jeze ona LCD stoji cca 15 000 (nejaka slusna) a za CRT date treba i 2000. A pro lidi co jen na TV koukaj na serialy a tak tak tem uplne bude vyhovovat.
Pjenkys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-30 23:06:14

A až za dva roky budou 1-2GB grafické karty a doporučené RAM na běžné používání 4GB, tak uděláš co? Koupíš nové windows? Jako já mám ve svém low-endovém PC (vyšel mě asi na 3000Kč) 1GB grafiku a 1x2GB RAM (jeden volný slot), tedy 3GB a hádej, co udělám, až budu chtít ten svůj stroj trochu vylepšit? Koupím disk a další 2GB modul. A ouha! mám 5GB paměti a moje 32-bitové Win7 za 3000Kč, které nemám ani rok mi dokáží zpracovat jen 4GB. Já vůl, proč jsem neobjednal 64-bit, když je to uplně stejně drahé a jde na tom všechno co na 32-bit???
Hellion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - tkay koupim 2009-10-22 17:32:19

tedka jedu na RC verzi na notasu, a asi tak za měsíc objednam hme premium OEM 2400 je supr cena
Insane [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-22 17:33:46
avatar
DD mna by skor zajimalo ako je to s calatystmi 9.10 ktore mali vyjst dnes no akosik ich stale nemozem nikde najst
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-22 18:41:36
avatar
sme dva RC verzi mám
Insane [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-22 19:03:24
avatar
uz pisu na clanku ze kazdu chvilu navecer by mali vyjst tak dufam ze zase neprehanaju
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-04 21:40:42
avatar
Odkaz - ZDE JSOU KE STAŽENÍ !
TanisCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-22 18:08:51

Citace:
nová přepracovaná verze AERO, která využívá prvky obsažené v DirectX10.1


Můžu se zeptak jaké prvky to jsou? Na pracovním noteboku mám nvidia quadro kartu a na desktopu mám ati 4850 a nevidim vůbec žádný rozdíl
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-22 18:15:08
avatar
asi som slepy ale nevsimol som si rozdiel win7aero s gf6200 a radeon 4870 stale to bezalo proste svizne a vyzeralo tak isto nic naviac co bol zasadny rozdiel otproti viste kde na gf6200 bolo rozumne zapnut aero asi ako pustat crysis

pre DDho tuna je screen z anomalie co sa sem tam vyskytuje na ff3.5 Odkaz
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-22 18:19:43
avatar
Hele tohle mě většinou dělá když nějak zatěžuju svoje připojení (stahuju) a zároveň listuju ddworldem. Tak v 95 % případů. Jinak ne - ať už je špička nebo ne.
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-22 18:33:07
avatar
moze byt tahali sa mi akurat aktualizacie som si nevsimol
TanisCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-22 18:29:36

Přidávám se. Nepozoruju žádný znatelný rozdíl, takže bych se přikláněl k tomu, že dx10.1 a W7 jsou kachna
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-22 19:22:28
avatar
take ne...hlavne ze v clanku je opet to "prevratne" dx10.1 zmineno, ale jakej konkretni prinos to prinasi, na to se opet zapomelo.
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-22 18:32:37
avatar
jak mužu upgradovat z Vist na W7?? tedy za kolik??
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-22 18:44:40
avatar
Upgrade dražší než OEM.Odkaz. Nejsem si jistý, ale pokud nemáš poukázku k Vistám na nové W7 tak ti asi nic jiného nezbyde.
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-22 18:40:25
avatar
NOTE : Drbnuti microsoft , nech tu bude Windows 7 tak dlho ako Windows XP ! ! ! ! ! ! !
To ma podrz , 2012 Windows 8 !
Bajaja [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - language pack 2009-10-22 19:09:59
avatar
je nejake obmedzenie pre language packy ? pojde na anglicku verziu - profesional- , cesky language pack ?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-22 19:17:55
avatar
na professionalu by to melo fungovat normalne...
Bajaja [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nepojde 2009-10-23 12:49:56
avatar
tak ked som uz volal do toho microsoftu tak som sa popytal aj na tie language packy,

takze odpoved bola ze language packy su len pre enterprise a ultimate.

verim ze sa bude dat nainstalovat aj na nizsie (mozno za mensej pomoci nejakeho cracku, mozno aj bez), ale rozhodne to nebude legalne
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-23 19:41:26
avatar
tak jiny zpusob by mohl byt stahnout si nekde image ceskych professionalu a pouzit na ne serial key co budes mit u te anglicke verze. serial key totiz neni vazan na konkretni jazykove verze ale jen na hp, pro a ultimate, takze by to melo normalne jit.
liborius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: language pack 2009-10-22 19:35:16
avatar
V betě, na které jedu, to problém nebyl, takže se dá předpokládat, že nebude ani ve finální verzi. Odzkoušeno to ale nemám
BTW, trochu mě v článku zklamalo poněkud povrchní porovnání Vist a Sedmiček, ve kterém se DD zabývá hlavně tím, co je na povrchu a tudíž na první pohled vidět. Změn je ale o dost více. Jednu bych si dovolil zdůraznit - už je daleko líp vyřešeno UAC, které v Sedmičkách neprudí. Ve Vistách to je děs, pokud si to člověk sám nevycvičí/netweakne/nevypne...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-22 19:42:03
avatar
me se ten novej hlavni panel sedmicek teda rozhodne nelibi. na sirokouhlych monitorech je ta vyska zbytecna a vzhledem k vetsi sirce dam teda prednosti i ikonce s textem nez jen ikonkam navrstvenym na sebe. prijde mi to pohodlnejsi kdyz treba vyuzivam vice oken u prohlizece nebo nakou haluzi sem donucen pouzit pruzkumnika apod...a jeste ten postranni panel mi take moc nechybi...miniaplikace nepouzivam a stejne sem tam zvyklej mit dokovanou mirandu.
jarod [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-25 13:05:24

S tym hlavny panelom suhlasim. Dufam, ze sa bude dat nastavit klasicky vzhlad z w2k. Ten mi zatial vyhovuje najviac.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-26 13:12:32
avatar
nejde...
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-22 19:36:47
avatar
No ze byl bezel rovnou do schopu to zrovna ne,..
co se tyce bocniho panelu vist prisel sem videl sem okrem hodin nic moc, a kedze tie mam uz od roku 2000 pomoci externi aplikace zadny wow efekt se nekonal,...

Ale na nove PC snad lepsi volba nez jehoVISTA
lukasg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DD radši už nic nepiš. 2009-10-22 19:50:09

To už je fakt moc s tím tvým FANATISMEM. viz "Důvod proč například nejmenovaný výrobce grafik najednou po 2 letech uvádí vylepšené grafiky staré generace s podporou tohoto API standardu."

Cpeš tu tvoji propagandu už fakt všude...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - tak napiš něco ty 2009-10-22 20:03:56
avatar
DX souvisí jak s grafikama tak s W7. Že nvidia zaspala s DX (myslím že už podruhý)je fakt.
Borecz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-22 20:11:22
avatar
Článek poměrně dobrý, nový systém popisuje dobře a vesměs kladně (s čímž nemohu než souhlasit, protože sám Win 7 spokojeně používám), ale skoro se to nedá číst! Už jsem si téměř zvykl, že DD snad nikdy nečte, co napsal a pokaždé mi to vadí, ale tohle je naprosto extrémní. Možná bych pochopil, kdybys takovýhle článek psal s pistolí u hlavy, ale jinak ne. Forma je tedy hrůzná Obsah je ovšem v pořádku. Win 7 skutečnou jsou vylepšené Visty (k nimž jsem jako jeden z mála nechoval odpor a byl jsem s nimi spokojen), ovšem vylepšené k dobrému snad ve všech směrech. Naprosto nesouhlasím s tím, že absence postranního panelu je nevýhoda, protože jsem ho nikdy v životě nepoužil, ani s tím, že system tray je horší než býval. Jednak proto, že minimalizace aplikací do traye nemusí probíhat do onoho "okna", jelikož to se dá nastavit a například mně to takhle (tedy do "okna") vyhovuje, protože pak je tray jednotný, jednoduchý a přehledný. Ke spokojenosti také přispívá přepracované AERO, které vypadá uživatelsky velmi přívětivě a náhledy vícero oken stejného programu jsou jak pěkné, tak i praktické. Zkrátka a dobře: za jistý čas používání Windows 7 jsem nenašel nic, co by mi nevyhovovalo, natož pak co by mi vadilo. S tímto systémem jsem tedy spokojenější než kdy dřív
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - studentske licence 2009-10-22 20:17:30
avatar
vsude se to probira ale ja nevim zadne detaily o tomhel, jak to funguje, oc jde presne ani jak zjistit zda to moje skola podporuje..proto prosim o nejake informace diky
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-22 20:33:06
avatar
Zkus googlit pomocí "MSDN AA program".
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - proč přecházet? 2009-10-23 08:04:30

Jako naprosto normální uživatel a hráč vidím pouze jediný důvod proč přecházet z XP na W7. A tím je DX10, resp. 11.(je blbost dneska přecházet z XP na Visty).
Ale opravdu je nutné přeinstalovat funkční systém na nový jenom proto, že je nový? Když máte funkční auto taky ho prodáváte hned, co vyjde nový facelift?
Proč bych se měl chovat tak strašně komerčně a honem jít utrácet za nový OS a strávit 24h novou instalací všech programů a her? W7 mají určitě dobré features, některé lepší některé horší než XP, ale jinak nevidím důvod k tomu kazit si víkend přeinstalací PC.

Gigi
jozka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - moje rec 2009-10-23 09:28:29

ja mam doma pocitacu 5. A deti maji na svych pocitacich i nektere stare gamesy, a nehodlam riskovat, ze k vuli novemu vzhledu jim neco nebude fungovat.


jeste dotaz, co je mysleno tou moznosti tisknout na tiskarnu ve skupine? U XP to neni totiz zaskrtnuto.. (coz mne trochu mate)
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-23 08:24:10

Ve srovnání s Vistama jsou opravdu vynikající OS, do teď jsem měl RC verzi, už doma jedu na 64b Professional CZ a jsem spokojen, už i s RC jsem byl spokojen. Dokonce mí známí, zarytí odpůrci čehokoliv kromě XP budou na sedmičky přecházet.
Hvezdosvit [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jak nejlevneji 2009-10-23 09:43:17
avatar
Me to vychazi, ze nejlevnejsi je nyni koupit OEM Windows Vista Home Premium s upgrade poukazkou na OEM Windows 7 Home Premium. A do brezna lze pouzivat RC verze Windows 7.
Nebo mozna pro vice pocitacu poridit v Family Pack (tam ale asi nebude pocecestena verze...)
Nasli jste prosim lepsi variantu?

Jak kontroluji OEM Windows, zda stale bezi na stejnem pocitaci, co mohu jeste upgradovat a co uz ne, aby se mi nezablokovaly.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-23 16:26:12

Mne to s tou family pack taky zajima, korn kdyz uz i u RC verze jde dodatecne stahnout a temer automaticky doinstalovat cestinu....

Kontrola Widli ohledne upgradovatelnosti zrejme probiha pres HW spravce kde jsou vsechna info o HW, jakmile se neco prepise tak to hned "hlasi" do DTB kde dojde k porovnani "how much" bylo PC zmeneno, nicmene u XPcek to fungovalo tak ze kdyz byla oprava "nakladnejsi"(MB atpdb.) tak jsi se spojil s MS a nebyl problem, tak nejak to tise tolerovali...
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-23 11:53:00
avatar
pro operační systém je zdaleka nejdůležitější(protože funkčnost, stabilita a design jsou přece standardní) aby sám zabraňoval fragmentaci a zpomalování při častých manipulacích se SW po více let, ale toho se asi s Windows nedočkáme ani u v.10.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-23 16:17:20

Pekna prace DD, tohle je uplne jina liga nez neslana nemastna newska o W7(z meho pohledu je kravina se snazit za kazdou cenu dodrzet par newsek kazdy den, i kdyby se meli psat "slabsi" newsky), jak zpracovanim tak posloupnosti info proste nadhera. V tomhle kontextu kdyz se ohlednete tak jakakoliv newska o W7 byla temer zbytecna(a tak jsem to i myslel s tim rypanim do kvality newsek)...
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-23 19:55:13
avatar
paradička Win7 RC používam a môžem len odporúčať...aj ked za XP je mi smutno
dfxxfd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - porovnanie s mac os x 2009-10-23 21:22:00

Ked tak porovnavam tie screenshoty z win7 s Mac OS X 6.1, tak Win7 vyzera ako cisty hnus.
dEvilPS3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-25 00:52:19
avatar
to mas macX, nebo jim ho jen zavidis?
dfxxfd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - mam mac 2009-10-25 20:33:03

prave od win7 som cakal vyrazny pokrok vpred, ale nic sa z toho nekona. Ak si to niekedy skopirujem, tak radsej nastavim vyzor klasickeho windows.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DDho recenzia 2009-10-24 06:30:23
avatar
Hele DD, mám maličkú prosbičku Keď už vyšiel nový Win, tak spolu s ním aj pár zaujímavých notebookov a mňa by veľmi zaujímalo ako sa podaril taký Acer Ferrari One a to po všetkých stránkach(i to ako svižne a dobre na ňom funguje Win7, vzhľadom nato, že výkonovo to nie je nejaká trhač, tak ma zaujíma, či to nechodí pomaly a pod...). Každopádne sa mi tento noťas extrémne páči a cena 4 kilečká je priam úžasná a fakt mám chuť sa vybrať kedykoľvek do obchodu a tento noťas si zaobstarať ako taký skorý vianočný darček no predtým by ma veľmi potešila tvoja recenzia, nech nemusím nič riskovať a presne vedieť, čo to teda chcem kúpiť ;)
Môžem teda v dohľadnej dobe očakávať na tomto webe recenziu tohoto podareného noťasu??
viperman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ceny 2009-10-24 08:26:38

tie ceny su vsade ine...259 dolarov za home premium? na anglickom amazone sa da kupit home premium full krabicova verzia 32/64bit za 110 liber...
bandolier.wz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-24 15:07:50
avatar
ještě cca před mesicem jsem mel 2roky stare pc: AMD X2 2,5GHZ , 2GB RAM
postupem casu na nem bylo : XP PRO 32BIT, VISTA BUS 64BIT, W7 RC 64, W7 64 RTM
nezaznamenal jsem zadne rozdily v rychlosti.natoz na me soucasne sestave-viz profil.
Jedine co mi vadi na w7 rtm 64(a proto jedu na vista bus 64) je prehravani videa, pouzivam na divx VLC, na DVD MPC-media player clasic – obraz je takovy zrnity, ve WMP12 je hladky. Tyto problemy na viste ani xp nejsou. Zkusil jsem BSPLAER-obraz hladky,nekdy nesel zvuk, MV2PLAYER-obraz hladky,,nekdy nesel zvuk GOM-obraz zrniry, NERO -obraz zrnity a ještě další prehravace,lepsi nez VLC a MPC jsem nenasel
ještě nechapu lidi co nesnasi vistu a libi se jim w7 – mi to prijde skoro stejne
RaY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Proc 32 -Bit 2009-10-25 10:00:36
avatar
Divim se ze clovek kterej pise pro HW web neumi objasnit to proc stale vychazi 32-bit systemy vysvetleni je jednoduche a to sice ze v 64bit systemu nelze spustit 16bitovou aplikaci coz vadi predevsim korporacim protoze vetsina softwaru ktery pouzivaji je stale jeste 16bitova protoze bud neexistuje novejsi verze nebo nejsou zamestanci schopni se s novou verzi naucit pracovat. Jo a mate tu bug na webu schavlne jestli ho najdes
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-26 10:55:58
avatar
Právě před chvílí mě Windows Vista vyhodili oblíbený BSOD STOP 0x0000124. Umí i Windows 7 tento BSOD?
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-28 08:12:28

s W7 na vacne casy a nikdy inak.. ;-)
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-01 20:58:44
avatar
Veni Vidi no Vici bude to znieť šialene ale už len kvôli Intershit Exploreru 8 tak skoro na W7 neprejdem. Mám s ním veľmi zlé skúsenosti aj keď ho primárne nepoužívam potrebujem IE7. Ten (podobne ako IE6) môžem spustiť aj 30 krát ako novú inštanciu čo mi uľahčuje niele prácu ale aj zábavu (multidownload). V podstat už žiadny iný prehliadač to nedokáže, každý ma možnosť kariet a nedovolí spustenie ďalšej inštancie. Navyše pri testovaní W7HP som narazil na niekoľko nepríjemností z ktorých asi najviac za zmienku stojí že keď niečo inštalujem tak nemôžem nič ďalšie inštalovať či odinštalovať. Viem že to sú detaily ktoré pre mnohých užívateľov nič neznamenajú ale jedno je fakt. Žiadny O.S. od Mrkvosoftu bezchybný neprišiel, každý potreboval aspoň Service Pack keď nie druhé vydanie.
KarelDyba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Je možné stáhnout upgrade? 2009-11-04 13:04:13

Hele, na mrkvosoftí stránce lze stáhnout jakousi Upgrade verzi za 119 dolarů. Asi to ale nebude česky co? A bude mi to fungovat jako náhrada za legální XP? Za 2000 to není špatná cena.
KarelDyba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Upgrade 2009-11-04 13:04:43

Jo ještě link: Odkaz
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nesmysly v článku 2009-11-04 14:01:25
avatar
Rád bych uvedl na pravou míru několik očividných nesmyslů, které se v článku objevily.

1. 32b OS adresuje přímo vždy 4GB. Může (pokud je tomu uzpůsoben) adresovat pomocí stránkování i více. Do adresního prostoru se počítají všechna adresovatelná zařízení, tedy i periferie (grafika, I/O porty, řadiče, apod.), nejen RAM. Z tohoto důvodu "vidí" Windows jen 3,5, někdy 3,6 nebo i jen 3GB RAM - závisí (v podstatě) na tom, kolik si zabere grafika, BIOS desky a případně řadiče (resp. jejich BIOS).

2. Linux jako takový je s Windows nesouměřitelný, je zaměřen na zcela jiné užití, jeho použitelnost a mocnost v aplikaci je násobně vyšší (od mobilů a embedded zařízení po superpočítače), přičemž "desktop" je jen jedna jeho maličká fasetka. Ano - gamesky z Windows na linuxu neběhají zrovna všechny a Aero tam taky není, a uznávám, že to jsou pro běžného uživatele ty zásadní podmínky pro provoz OS , ALE pokud je toto alespoň trochu objektivní článek, který nezohledňuje pouze pitomý OS pro BFUčka domů na pěstování virů a jiného malware, neměla by v něm být až téměř nadšenecká stať o tom, jak jsou Windows nádherné, super a prostě úžas.
KarelDyba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Gamesy 2009-11-04 16:35:31

Ad Linux - pravda, jenže pomíjíš jeden podstatný fakt. Pro běžného uživatele OS je podpora nejnovějších a nejznámnějších her absolutně zásadní. Kdyby někdo najednou vymyslel Linux, na kterém by bez problémů běžely všechny hry, trh s Windows by se Microsoftu okamžitě zhroutil.

Vem si, že Windows navíc dnes nepořizují jen notoričtí pařani, ale i sváteční hráči jako já a těch je mezi BFU drtivá většina. Já bych si Linux zkusil moc rád, ale nač plýtvat časem s instalací a učením, když vím, že si každý rok budu chtít zahrát tři čtyři hry a stejně budu muset pořídit Windows? A ze svého okolí vím, že úplně stejně přemýšlejí i prakticky všichni ostatní.
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-05 14:23:14
avatar
Jinak, asi před týdnem jsem si instaloval do kompu OEM W7 professional (přecházel jsem z Win Vista)a můžu říci, že z W7 mám trošku rozporuplné pocity... Instalace trvala proti Vistám subjektivně (neměřil jsem) déle, na druhou stranu mi W7 nabídly instalaci ovladačů desky a grafické karty - což je proti Vistám novinka. Prostředí se mi moc nelíbí - tady s DD souhlasím - postranního panelu je škoda. Nepociťuji ovšem že by W7 byly nějak výrazně svižnější, spíše naopak uvidíme časem... Čekal jsem asi trochu více , snad W7 časem přijdu na chuť.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!