Testy grafických karet v Unigine Heaven benchmarks
Napsal Radek (siddhi)   
Neděle, 25 říjen 2009
altNa serveru pcgameshardware.com se pustili do nového benchmarku. Co v něm předvedou nové DX11 grafiky a naopak co postarší DX10?

 

 

 

 

  Již před vydáním nové řady grafických karet HD5xxx plně podporující DX11 se v prezentacích ATI objevovaly záběry z Unigine Heaven jako ukázka toho, co DX11 dokáže. Nyní již máme na světě nejen grafické karty podporující DX11 a Win7 obsahující toto grafické rozhraní, ale také benchmark Unigine Heaven, a tak si můžeme porovnat, co že to DX11 dokáže a hlavně kolik to bude stát výkonu.

unigine_heaven_dx11_tessellation_5

 

  Samotný benchmark lze spustit nejen pod DX11, ale lze otestovat výkon i v DX10, DX9 a OpenGL. Asi nejzajímavější částí testu jsou rozdíly mezi DX11 se zapnutou a vypnutou tesselací, která tvoří velmi působivé efekty. Na HD5870 se propad výkonu se zapnutou tessellation pohybuje kolem poměrně značných 39% a u slabší HD5770 kolem 31%. Nutno podotknout, že celý engine je hodně náročný a v běžném rozlišení 1680*1050 se nějakého plynulého obrazu se zapnutou tessellation dočkáte pouze s HD5870. Při testování "pouze" v DX10 se v dobrém světle předvádí jak GTX285, tak GTX260, která poráží i papírově výkonější HD4890.

unigine_heaven_dx11_tessellation_benchmark

  Jako takovou perličku bych přihodil své naměřené výsledky s již dosluhující HD3870 v kombinaci s CPU Phenom X3 720. Nejdříve jsem provedl test pod DX10 ve stejném nastavení jako na pcgameshardware (1680*1050, 4*MSAA, 16:1 AF), ale podle očekávání výsledek byl velmi žalostný a ani sem to nemohl vydržet do konce (průměr kolem 9-10 FPS). Tak sem teda dal nastavení trochu odpovídající mé grafické kartě (1024*768, max. detail, MSAA off, 4:1 AF) a dočkal se ve výsledku již trochu ucházejícího výsledku 36,4 FPS. No nic, už to chce opravdu upgrade.

tessellation_an_2_klein

  A závěrečné slovo. Unigine Heaven benchmark je v současné době technologicky velmi vyspělým benchmarkem a osobně bych velmi uvítal, kdyby se výsledky z něho objevovaly ve všech testech grafických karet. Hlavně ale můžeme doufat, že toho, co zde předvádí DX11, potažmo tessellation, se snad brzy ve velké míře dočkáme i v samotných hrách a nebudeme na to koukat jen v techdemách a benchmarcích.

Unigine Heaven benchmarks ke stažení zde unigine.com/download/#heaven

 

Zdroj: www.pcgameshardware.com

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-25 07:09:10
avatar
"No Deeplinking please!"
analogdoom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-25 08:53:20

Why?
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-25 11:07:54
avatar
Prostě to mají na pcgameshardware.com nějak pořešené, aby se nedaly pastovat jejich obrázky Zajímavé je, že při vydávání jsem je tam hodil znova a šlo to chvíli, teď už zase ne. Ono tam je to o tom, že když ty obrázky se načítají od nich, tak jim to vytěžuje server, že jo, ale nic za to nemaj, nikdo tam nepřijde. Tak to nahraju k nám a už to půjde ;)
analogdoom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-25 11:16:19

Aha a když to nahráte k Vám, není to krádež? Je nějak použití obrázků z jiných webů smluvně nebo jinak ošetřeno?
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-25 11:57:25
avatar
No když už tak spíše to první je "krádež", když si uděláme jen link na obrázek k nim. Ale ani tak, ani tak - krádež to není, neb uvádíme zdroj informací (na konci článku) + třeba ten graf je jasně vidět odkud je. Je to veřejná informace a pokud článek nezkopíruješ (tedy i text), tak na to takhle upozornit můžeš. Ono mít souhlas ke všemu a psát sem jen tiskové zprávy by asi smysl nemělo. Pro ně je to reklama, když napíšeme, kde jsme to sehnali

Jinak samozřejmě bereme jen ze zahraničních zdrojů, kdyby i sem do blogů někdo hodil obrázek z jiného webu v ČR, tak ho sem nedám. To je asi také logické.
analogdoom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-25 12:32:25

Když to berete jako reklamu pro ně, tak proč jim jako protislužbu neuvedete přímý odkaz na jejich článek?
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-25 12:58:11
avatar
Protože stačí název stránky. Navíc tu na ty stránky, odkud beru teba já, máme RSS a to je dost velká reklama
analogdoom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-25 13:00:46

A co třeba takový Google Page Rank? Takovou protislužbu mám na mysli.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-25 13:38:06
avatar
Promiň, neznám. Každopádně řešil bych spíše tématiku článku, než jiné věci. O těch se hovořit nemusí, není to nutné. Pokud to bude možné, budu uvádět linky na originální článek. Díky
Jetel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-26 21:31:41
avatar
S tím nesouhlasím. Podle obecných pravidel pro citace je třeba uvést název a v případě internetového zdroje i přímý odkaz, pokud možno permalink. A pokud je znám autor, tak i jeho jméno.

Jinak použití cizích materiálů (grafů, tabulek, obrázků...) s přesně uvedeným zdrojem není krádež, pokud autor výslovně nezakáže kopírování. Je to běžný postup i v akademické sféře.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-27 08:41:41
avatar
Už jsem to opravil. Ano v tomto případě je odkaz nutný v plné formě.
DDment [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-25 12:30:43
avatar
inak samozřejmě bereme jen ze zahraničních zdrojů, kdyby i sem do blogů někdo hodil obrázek z jiného webu v ČR, tak ho sem nedám. To je asi také logické.
Tuhle logiku teda nechápu. Když grafy šlohnu ze zahraničního webu, tak je vše v pořádku, ale v případě jiného českého HW webu je to problém?
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-25 12:57:11
avatar
xD lol. tos to fakt nepochopil? proč bych bral grafy z českého webu. jde tu mimojiné o sledovanost a nikdo si nedělá na jednom písečku navzájem reklamu ne Nikdo nic jinak nekrade, je to běžná praxe. Kdyby kradl, tak se asi nikdo nevěnuje psaní a testování, ale řešení soudních sporů.
DDment [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-25 13:17:43
avatar
Běžná praxe na DDworldu a krádež se vylučuje? Slušnost je minimálně publikovat aktivní link na daný článek. Nechápu proč je to takový problém, když se to tu už probíralo několikrát.
A porušení Copyrightu to samozřejmě je:
Citace:
All articles and content published on PC Games Hardware Online (www.pcgameshardware.com) are protected by copyright law. Reproduction or non-personal use of any kind requires an explicit and prior authorization in written form by the publishing company.
Ovšem pokud máte písemné svolení od Computec Media AG, tak se omlouvám
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-25 13:40:56
avatar
Máš pravdu. Pokud to bude možné, budu v sekci blogy uvádět odkaz na zdroje aktivním linkem
analogdoom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-25 17:27:15

A máte tedy to svolení nebo ne?
Lukyn1811 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-25 19:15:09
avatar
Nebuď trapnej - tobě vůbec nejde o nějakej pcgameshardware.com, akorát teď nejsou nový články, kde by se dalo prudit, tak ti vadí aspoň obrázky...
analogdoom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-25 19:24:18

Ne mě jde jen o to, všem postiženým webum to zatepla bonznout.
Lukyn1811 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-25 19:50:08
avatar
No jo, tak brutální porušení práva jako je okopírování obrázku se prostě musí nekompromisně řešit. Dneska kvůli tomu asi nebudeš moct spát, ne?
analogdoom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-25 20:20:23

To víš, se mnou přišel zákon.
Sám jen ukazuješ, že o tomto nemáš vůbec páru. Že ty jsi taky plzeňský rychlostudent a plagiátor?
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-25 21:18:07
avatar
Já myslím, že to víc než pochopil, jak je situace vážná... A ty tvoje kecy jsou fakt takový, že můžeš být rád, že sedíš za PC
analogdoom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-25 21:26:20

A proč bych neseděl za PC?
Jinak jestli ignoruješ co vypsal DDement, porušuješ to a ještě to obhajuješ, tak jsi fakt novinářská jednička.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-25 21:31:41
avatar
Vlastně je dobře, že tady jsou takový prudiči co prudí kvůli nedůležitým blbostem. Alespoň všichni vidí, proč se mažou příspěvky a blokujou loginy. Proč to řešíte ? Je to vaše věc ?
DDment [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-25 21:55:45
avatar
Ona to taková blbost není. Je to prostě krádež a parazitování na cizí práci. Zkopírovat z webu obrázky a nezveřejnit ani živý link na originál (a tím mu zvednout page rank) je drzost. Že je to tady běžná praxe snad nemusím ani psát. Vlastně z toho tento web žije, protože vlastní tvorby je tu poslední dobou minimum.
A proč na to upozorňujeme? Protože to tu máme rádi a nechceme, aby DDho někdo aktivní nenaprášil
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-25 22:34:59
avatar
Na přímí link na originál jsem při psaní článku zapomněl a omlouvám se zato. Samozřejmně v okamžiku když se něco přebírá z jiného webu je povinností a hlavně slušností uvést link. Tohle sem se již jednou snažil vysvětlit v diskuzi DDmu, ten bohužel tuhle slušnost neakceptuje a stále je nedává.
Dík holoway za doplnění a vyřešení obrázků. Příště raději přímí link na obrázky dávat nebudu.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-25 23:50:36
avatar
V pohodě. Klidně ho dej. je sice lepší si to ukládat sem na disk, avšak nevím, zda tam máte každý tolik místa, takže stačí dát odkaz na obrázek a já už to nějak vyřeším ;)
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-25 21:47:31
avatar
...protože urážíš a navážíš se. Víc není potřeba vysvětlovat. Ale nemusíš se omlouvat či přestat psát (viz odpověď DeaDDoga). Mě diskuze s tebou moc baví a ostatní jistě taky, a tak se pokaždé těším, co mi napíšeš

Nic neignoruju, to rozhodně ne, jen si mohu vybírat, na co odpovím a na co ne

V narážce na novinářskou jedničku doufám, že jsi můj stálý středeční čitatel či občasný, třeba zde. Za to jsem rád, tvůj přístup na web mě těší pokaždé
Fullesh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-25 13:32:46

Ako mam rozbehat s HD5770 DX11 s teselaciou na Viste SP2 ?
Vzdy vypise ze API d3d11.dll no found a vypne mi to.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-25 13:37:14
avatar
Nejde to, zatím. Musí vyjít update či spíše asi service pack pro Vista, který bude mít podporu DX11 ;) Ale pokud přejdeš na Windows 7, neprohloupíš ;)
Fullesh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-25 17:15:03

A ten SP3 bude najskor o 2 roky ?
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-25 17:17:30
avatar
Nene do konce roku podle mě, ale nemám informace. Každopádně siddhi ti napsal návod, jak na to.
Fullesh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-25 17:24:22

Ano, uz osm to skusi la funguje, no ale ten Heaven benchmark so zapatim tesselacie ide 40% vykonu dole a nieje to potom ziadna slava s HD5770
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-25 19:19:08
avatar
snad sis nemyslel ze to bude zadarmo
Jules [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-29 02:32:44

ten prepad je ale tragicky, az taky som necakal, som sklamany...tie nizsie karty to defacto stavia uplne mimo hru, takze nakoniec je to co sa vykonu tyka asi rovnaka peachovina ako physx, minimalne pre tuto generaciu kariet, skoda
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-29 17:19:42
avatar
ber to tak že tohle benchmark jehož úkolem je dostat karty do kolen a využívá proto tessellation v max. možné míře. V samotných hrách se dá očekávat že bude vše ideálně optimalizoné tak aby to odpovídalo současnému výkonu grafik.
Jules [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-31 20:49:28

uvidime, snad mas pravdu
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-25 15:19:10
avatar
oficiálně vyjde DX11 pro Vista až s SP3.
neoficiálně jde DX11 do Vist dostat přes windows update.
Návod Odkaz

je to jednoduché stáhni toto Odkaz
rozbal a soubor Platform Update for Windows Vista_Beta.cmd spusť jako administrátor. A je to teď stačí spustit Windows update a vybrat update Platform Update for Windows Vista (KB971644) po nainstalování updatu stačí restartovat a mněl bys mít DX11 na Vistách. Jo a funguje to pouze na Vista SP2

Edit: tak sem to sám vyzkoušel a návod funguje. přesto že mám pouze DX10.1 grafiku tak samotný systém hlásí nainstalovaný DX11. Tady důkaz že to jde Odkaz
Jetel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-27 08:42:14
avatar
Tohle pomůže správně citovat a odkazovat:

Odkaz
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-27 01:56:15
avatar
Uff... to jako že by musel u každého článku tohle vyplňovat a dávat do článku?
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-27 08:43:42
avatar
No nemusel. Stačí to tak, jak jsem to udělal teď já v tomto případě u tohoto článku, kde jsme použili obrázky z jiného webu
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-28 09:11:02

tak po tak priserne dlazdenom chodniku by som chodit nechcel..
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-02 11:15:59

Hlavně domů z hospody by se šlo dost špatne, člověk by mohl zakopnout, jako že já bych zakop, a mohl by dopadnout na šutr, jako že já bych dopadl
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-14 18:12:52

Jo tak nějak, já také ne..
superman25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-14 00:19:15

V brzké době budu měnit 4870 1gb za 5770 1gb doufám že to bude krok vpřed pač ta tesasalace vypadá velice slibně i když je jasné že budu muset dokoupit ještě jednu do crosfire
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!