TEST: Když notebook, tak pořádný: Goldmax Panther i7 – mobilní stroj s desktopovým Core i7 9xx!
Napsal Tomáš "Tomtva" Tvaroh a Jan "DD" Stach   
Úterý, 24 listopad 2009
alt

 

 

 

TEST: Když notebook, tak pořádný:

Goldmax Panther i7 – mobilní stroj s desktopovým Core i7 9xx!

 

Jsou notebooky a notebooky a pak je Goldmax (Eurocom), proti kterému je většina notebooků jen slabá náhražka počítače.

Tentokrát jsme si pro vás připravili test opravdu nadupaného přenosného počítače, který dává lehce nový význam slovnímu spojení přenosný počítač. Do redakce se nám dostal notebook od společnosti Goldmax, která se stará o oficiální distribuci na míru stavěných počítačů kanadské společnosti Eurocom. Společnost se zabývá hlavně velmi výkonnými DTR řešeními.

Společnost Goldmax tedy na náš trh přináší tyto extremní notebooky. Na webových stránkách společnosti naleznete několik druhů těchto notebooků a u každého modelu je přítomný konfigurátor pro nakonfigurování vaší požadované konfigurace. Stroje této společnosti jsou konfigurovány na míru, takže si můžete být jisti, že co chcete, to také dostanete (a samozřejmě si za to zaplatíte).

Čím je dnes testovaný notebook tak zvláštní? Nám do redakce byl zapůjčen jeden z procesorově nejvýkonnějších modelů notebooků na světě. Model Goldmax Panther i7 neboli Eurocom D900F Panther i7. Jedná se notebook založený na procesorech Intel Core i7. Teď si asi říkáte, co je na tom tak zvláštního, nová mobilní Core i7 se objevují všude možně. Tenhle model ale vůbec nestaví na podtaktovaných a jinak výkonově ořezaných mobilních Core i7, ale na desktopových Core i7 řady 900 s tříkanálovým řadičem pamětí! Ano v tomto notebooku jsou osazeny plnohodnotné procesory se 130W TDP pro patici LGA1366 řady Core i7 9xx, které se jinak objevují jen v nejvýkonnějších domácích sestavách. Zde jej ovšem najdeme v 17“ mobilním počítači!

Jak už bylo řečeno, notebook Goldmax Panther i7 si lze nakonfigurovat. Do jednotného šasi si tak můžete vybrat z celé řady procesorů – kromě desktopových Core i7 od nejlevnějšího modelu Core i7-920 to může být třeba i nejdražší Core i7-975 na 3,33GHz. Jako možnost se nabízí i serverové verze označované jako XEON X55xx. Základní deska má samozřejmě patici LGA 1366 a tedy i čipset X58.

Dále si můžete vybrat v současnosti zatím ze dvou grafických karet – NVIDIA GTX 260M nebo GTX 280M obě s 1GB GDDR3 a jako MXM. Společnost pak slibuje možnost pozdějšího upgradu na výkonnější grafiky včetně třeba nějakých budoucích modelů ATI HD 5000 i NVIDIA FERMI, pokud vyjdou v kompatibilitě MXM.

Na výběr máte také celou řadu pevných disků včetně SSD. Do tohoto stroje se vejdou až 3 pevné disky! V notebooku může být celkem osazeno až 12GB DDR3 paměti na 1333MHz, základ začíná na 3GB 1066MHz. Notebook může obsahovat i další prvky jako je třeba Blu Ray mechanika nebo TV karta, či pořádná Wifi anténa.

Konfigurace námi testovaná je takový zlatý střed. Počítač je takto koncipován, co by přenosný počítač se zaměřením na náročné procesorové výpočty. Tak se pojďme podívat na to, co tenhle extrémně výkonný mobilní počítač na cesty vlastně dokáže a jak se s ním pracuje …

  • Konstrukce a materiály a rozměry

Samotný notebook je tedy ve skutečnosti taková skládačka, založena na OEM šasi od společnosti CLEVO. To se vyrábí v několika provedeních na Taiwanu a různé další firmy si jej pořizují a následně si tam montují HW dle libosti a prodávají jej pod svou značkou. To je vlastně i příklad Eurocom neboli u nás v ČR Goldmax.

Od provedení a vzhledu toho moc nečekejte. Vzhledově tento notebook připomíná prostě hranatou krabičku na komponenty. Je vidět že designu se přílišné pozornosti nevěnovalo a to samé lze říci i o použitých materiálech. Samotné zpracovaní a pevnost notebooku ale vypadá slušně. Nelze ale zbavit pocitů z levných materiálů a až fádního levného vzhledu, ale jako celek notebook působí dosti bytelně nekroutí se, plasty se nadměrně neprohýbají ani neskřípou. Svou práci to zkrátka udělá a jako celek je to tedy navrženo spíše na funkčnost, než aby to dělalo přehnanou parádu.

Tak trochu mi tento notebook připomněl éru notebooků s procesory Pentium 4 (naštěstí ne výkonově). Tuto éru připomínají i rozměry. Při pohledu shora je vše v pořádku taková normální 17" notebook, ale pokud už se podíváte na výšku, je vám jasné která bije. Rozměry v číslech jsou dle výrobce 397x 298 x 51~60 mm. Dle zkušeností ale notebook nad stole ční ještě o pár mm více díky tomu aby mohl ke komponentám proudit vzduch je notebooku na "nožkách" kupodivu díky umístění klávesnice dosti vzadu skoro u pantů víka lze ruce pohodlně opřít přímo o notebook takže při používaní nepůsobí výška velké problémy . Hmotnost tohoto macka ale už až tak zanedbatelná není 5,5Kg + 220w napájecí zdroj o váze téměř 1,5kg už dohromady dává 7kg připočtěte ještě váhu brašny , a externí myšky a takovéto zavazadlo už se velice pronese. Denní nošení by muselo být v tomto případě za trest. Ale je to pořád o dost mobilnější než přenášení desktopu s Core i7 a 1920x1200 HD monitoru k tomu :). To je vlastně celá pointa tohoto modelu.

Víko notebooku s osazeným Full HD 17" LCD v lesklé úpravě je plastové až na vnější povrch, kde je spíše jako designový doplněk kartáčovaný hliník s logem Eurocom uprostřed v horní časti je umístěna webová kamera. Pod LCD uprostřed se nachází trojice indikačních diod indikující stav notebooku. Diody jsou viditelné jak z vnějšku, tak s vnitřku. A například jejich samotné provedení právě umocňují již zmíněný pocit poněkud laciného provedení, který ještě umocňují chromově lakované plastové háčky zámků víka, ty bychom ocenili spíše z kovu. Co se týče pantů jejich provedení a tuhosti, nelze jim nic co vytýkat.

  • LCD

Notebook je vlastně 17“ a lze si zvolit mezi základním 1680x1050 TFT lesklým panelem, nebo 1920x1200 TFT matným či lesklým. V našem případě to byl ten, který bychom doporučili spíše a tedy 1920x1200 Full HD panel. Ten nás v žádném případě nezklamal a je to nádhera. Samozřejmě díky jen 17“ je obraz velmi jemný, celkové podání je v pořádku a nezaznamenali jsme žádné negativní vlastnosti použitého LCD, takže od nás žádná výtka. Spíše pochvala, protože na panelu s rozlišením 1920x1200 je radost pracovat.

  • Výbava

Konektorově je notebook vybaven také slušně, ale dle mého ne s moc šťastným rozložením. Vpředu naleznete 4 audio konektorů. To je dosti nešťastném, protože k DTR notebooku si hodně lidí bude chtít připojit externí klávesnici, pokud budete chtít používat tuto klávesnici před notebookem a zároveň mít připojenu externí audio aparaturu máte problém. Opravdu to není šťastné řešení a ani moc vzhledné.

Na pravé straně potom najde 4 USB portů, které jsou uspořádány do obdélníku 2x2, i když je i mezi sdruženými USB konektory nad sebou dosti místa i pro dvě standardní "flasky" je toto řešení nezvládnuté navíc si myslím, že díky použité čipové sadě a účelu notebooku, jsou v dnešní době 4 USB porty dosti málo (Myš, klávesnice, flaska, modem či mobil, tiskárna, externí USB disk, USB sluchátka a spousta zařízení). Místo na aspoň další 2 USB by se na poměrně velkém stroji určitě našlo.

Na levém boku potom lze nalézt HDMI, eSATA, anténu pro TV tuner, konektor dial modemu, LAN konektor, fire-wire, express-card, čtečku karet a optickou mechaniku. Na zadní straně už potom najde v první řadě masivní výdechy chlazení ale zároveň i DVI port a konektor napájení.

  • Ovládání

Co se týče klávesnice ta je vybavena i numerickou částí s trochu upraveným uspořádáním, na které je třeba si zvyknout. Navigační šipky jsou lehce odděleny od bloků. Konstrukčně je tato klávesnice běžná notebooková nízko zdvihová klávesnice. Nelze jí moc vytknout, ale dneska už lze nalézt příjemnější klávesnice u notebooků. Touchpad je taká běžný základní model pouze se scrolováním a 2 velkými tlačítky. U tohoto notebooku se přímo počítá s používáním externí myši a touchpad je tu přítomen spíše jen jako nouzové řešení. Ostatně práci s takhle těžkým stojem někde na klíně, si dost dobře neumím představit.

Nicméně to nejúžasnější ukrývá notebook uvnitř, tak se na to pojďme podívat …

 

  • Hardware a výkon

Jak již jsem psal notebook si každý zákazník sám konfiguruje. a podle toho se odvíjí i cena k času psaní této recenze 20.11.2009 dle konfigurátoru začíná cena na 49 490,- a končí na ceně 224 180 kč bez DPH. Nám do redakce dorazila konfigurace dle informací od zástupců společnosti, v ceníkové hodnotě 82 899 s DPH bez OS.

Na co bych rád upozornil je, že notebook lze snadno upgradovat. Dovolím si citovat zástupce Goldmaxu:

" V praxi to znamená, že pokud si někdo dnes koupí např. model Goldmax Panther i7, v budoucnu bude moci upgradovat jeho grafickou kartu z řady GTX 2xxM na grafiku následující či budoucí generace (GT3xxM či Ati 5xxx). Kompatibilita je zajištěna z brusu novým MXM rozhraním ve verzi 3.0 typ B, ve kterém budou nejnovější grafiky dostupné.

Pokud si zákazník nakonfiguruje např. procesor Core i7 920 2.66GHz, není problém CPU upgradovat na jakýkoli procesor se stejným hardwarovým rozhraním, tedy se socketem LGA1366 a to včetně brzy na trh příchozích (v průběhu příštího roku) 6-ti jádrových procesorů Intel s označením Gulftown. Upgradujeme také optické mechaniky, TV Tunery, SSD apod. Pokud to shrneme, lze upgradovat na jakoukoli komponentu stejné technologie a rozhraní, jež naše produkty používají. Upgrade komponent je také přístupný uživatelům v domácích podmínkách bez ztráty záruky.“

Testovaná konfigurace má určitě co nabídnout. Výkon procesoru je úžasný to samé platí i pro operační paměť, která běhá v režimu triple-chanel s celkovou velikost 6GB doplněno dvěma 7200ot 500GB disky v RAID0 a grafickou kartou nVidia GTX280M s 1GB DDR3 vlastní paměti, i když notebook nabízí tu nejvýkonnější grafickou kartu na trhu, je pravě ona celkově nejslabším článkem.

Notebook možná ke své smůle neumožňuje osazení dvojicí grafických karet, které by tento notebook určitě pozvedli v očích movitých mobilních hráčů, ale také je tu jiný model počítačů Goldmax, který dvě grafické karty obsahovat může. Tento dnes testovaný model je pracovní stanice. Výkon grafiky GTX 280M, která bohužel nemá s desktopovou GTX 280 nic společného, protože se jedná o přeznačenou 9800GTX M (stále G92) a tedy v podstatě grafiku na úrovni desktopové GTX 250, je pro hry v 1920x1200 na plné detaily (AA pouštět nemusíme, jemný rastr 17“ LCD to nepotřebuje) ve většině případech nových DX10/10.1/11 herních titulů nedostatečný a na plné detaily si s ní v 1920x1200 opravdu náročnější hry dovolit nemůžete, nicméně při snížení detailů se lze ve většině titulů dostat na akceptovatelnou úroveň FPS u starších her dx9 většinou nejsou nejvyšší detaily problém bez AA/AF to hratelné bude bez problémů.

Bohužel Goldmax nemohl osadit nic lepšího, jelikož nic lepšího na mobilní platformě není. Na nějaké opravdu nové mobilní grafické karty se čeká a budou až v průběhu příštího roku. Desktopové Core i7, které se v tomto mobilním počítači nachází, tahá z osazené grafiky úplné maximum a stejně jako si na desktopu asi nikdo neosadí ke Core i7 pro hraní grafiku na úrovni GTS 250, je toto spojení na mobilní platformě pro hry také poměrně zvláštní, ale z výše uvedených důvodů na mobilní platformě logické. Samozřejmě kromě toho, že mobilní grafiky přicházejí na trh se zpožděním za desktopovými, je tu i problém s TDP, kdy Goldmax ukazuje, že lze do mobilního počítače osadit 130W procesor, ale osazení pořádné grafiky s TDP kolem 200W je samozřejmě problém. Například osazená GTX 280M (G92) má 75W TDP. Nicméně musíme znovu upozornit na fakt, že nejste omezeni na tuto konfiguraci a pokud vám grafika nebude stačit, tak jakmile se objeví nová, můžete nakráčet do Goldmaxu a domluvit se s nimi na upgradu grafiky za nějaký z budoucích modelů, samozřejmě to není zadarmo, ale na druhou stranu zadarmo neupgradujete ani grafiku v desktopu a hlavně možnost upgradu je u drtivé většiny současných notebooků nemožná a výrobci tuto možnost nenabízí.

GTX 280M nicméně jako grafika sice nenabízí moderní DX11 a dokonce ani DirectX10.1, ale na druhou stranu je zde například podpora pro OpenCL a CUDA a tedy protože je tento počítač pracovně zaměřen, lze třeba přes grafiku mnohem lépe než hry, akcelerovat různé náročné aplikace, které to podporují. Samozřejmě je to také výborná grafika na CAD systémy.

Ocenit musíme i velmi vysoký výkon 7200ot disků v RAID 0. Celkově nelze sestavě moc vytýkat, v podstatě se jedná o to nejlepší, co na mobilní platformě můžete mít, ze strany procesoru se vlastně jedná o čistokrevný desktop a to vše ve víceméně 17“ mobilním těle. Vynikající …

  • Hodnocení

Než se dostaneme k samotnému vyřčení ortelu, je tu čas na to, si projít provozní vlastnosti a pár dojmů z práce v praxi s tímto strojem …

  • Provozní vlastnosti

Chlazení toho notebooku je zpracováno velmi kvalitně. 3 ventilátorů sice běží i v klidovém stavu, ale jejich hluk jde snášet a je na přijatelné úrovni. Samozřejmě, že při zatížení přijde zvýšení otáček i narůst zvuku, ale hluk je pořád na snesitelné úrovni. Dosti slyšitelný ale pořád jsem ještě nenabyl dojmu, jako u některých notebooků že mi notebook uletí zpod rukou. To je samozřejmě hodně dobré, protože nezapomeňte, že se v tomto stroji nachází desktopový Core i7 procesor s TDP 130W!

Teploty se díky dobrému chlazení držely a určitě ani při dlouhodobé zátěži nehrozí přehřívaní, pokud nebudete provozovat notebook na peřině. Zakrývat průduchy bych vám rozhodně nedoporučoval.

V notebooku je použitá obří 12 článková baterie s kapacitou 95Wh tato hodnota je velice vysoká a některým z úsporných CULV notebooků by stačila na více než den provozu, ale vezmeme- li v úvahu použitý procesor naměřené hodnoty výdrže očekávané. Spíše než baterie pro provoz mimo elektrickou síť je u tohoto stroje baterie co by nouzový krátkodobý zdroj v případě problémů, pokud jste v terénu a vypadl by tam elektrický proud, tak máte dost času dodělat vše, co potřebujete a notebook v čas vypnout. Co jistě nejeden profesionál ocení.

Záruka je typu "Pick-up and Return", kdy notebook vyzvedne a doveze zase zpět firma na svoje náklady. Za příplatek lze dokoupit rozšířenou záruku na 3 roky.

  • Závěr

Tento extremní notebook je v dané konfiguraci a provedení určen hlavně jako ultimátní mobilní pracovní stanice. Tento model není určen ani tak pro hráče, jako například pro grafiky, konstruktéry v CAD systémech, kteří hodně cestují nebo jsou v pohybu mezi několika pracovišti. Pro ty se stává tento notebook velmi vhodným řešením, protože dokážou využit jeho sílu, srovnatelnou po výpočetní stránce s pořádnou desktopovou pracovní stanicí. Navíc tato skupina lidí, kteří se tímto živí a mají pro podobný stroj využití, si takovýto pracovní nástroj může i dovolit.

Co se mi osobně líbilo, je fakt, že v notebooku jsem nenašel jedinou plombu, a jak bylo řečeno je možné upgrade provést i v domácích podmínkách a tak lze klidně už s notebookem v ruce osazený současnými GK vyhlížet třeba příchod nových mobilních 40nm DX11 grafik ATI řady 5000, na které lze bude možné provést upgrade. Samozřejmě později může být zajímavá i případně nějaká ta mobilní grafika NVIDIA FERMI (Quadro), nicméně mobilní verze FERMI jsou podle všeho vzdálenější budoucnost. Každopádně už jen ta možnost provést upgrade u mobilního počítače je skvělá. Vyměnit lze i ten procesor, pokud by náhodou ten desktopový Core i7 9xx někomu nestačil, tak se v první polovině roku objeví šestijádrový 32nm Core i9, který tam bude možné také vyměnit. Zkrátka s tímto Goldemax notebookem nejste uvázáni na jednu konfiguraci při nákupu, ale můžete svůj počítač udržovat stále aktuální, stejně jako desktop. Samozřejmě stojí to o něco více, mobilní komponenty jsou a budou vždy dražší, platíte za tu mobilitu.

Goldmax Panther i7 je v každém ohledu pozoruhodný, ale také extrémní produkt. Jeho cena v naší konfiguraci atakuje 85 000 včetně DPH, za to však nabízí výkon, před kterým se i ty nejvýkonnější mobilní počítače s čistě mobilními komponenty běží schovat k mamince. Desktopové Core i7 9xx na cestách je opravdu extrém, ale lze to využít. Samozřejmě omezenou výdrž má baterie, která ale není u tohoto DTR tak podstatná. Co se nám na notebooku nelíbilo, je zpracování vlastního těla i rozmístění některé výbavy. Uvnitř je to velmi dobré, ale celé to tělo působí poměrně laciným dojmem a asi bychom za téměř 85 000 chtěli více ušlechtilých kovů, jako magnesium, hliník, titan nebo rovnou uhlíkové kompozity. Najdeme však jen plasty. V žádném případě vám nesmí tento poměrně těžký stroj spadnout, což by bylo při jeho hmotnosti fatální. Použité 17“ HD 1920x1200 LCD je povedené, ale plastové panty víka také v této cenové hladině nejsou ozdobou. Tím však výtky končí.

Na notebooku se nám líbila solidní klávesnice a práce s notebookem. Nejvíce ale asi ten výkon desktopového procesoru na cestách, proti kterému je jakýkoliv jiný mobilní počítač, který jsme testovali, slabý odvar. Protože mám Core i7 i v domácích PC, byl jsem doslova nadšen tím, že jej mohu vzít i na cesty a nemusím se omezovat na slabých mobilních Core procesorech. Nejvíce se nám ale líbí upgradovatelnost a množství výbavy, které lze do tohoto stroje naskládat. Hmotnost a rozměry nelze u takového stroje vnímat jako jednoznačný zápor, spíše je to div, že se do tak malého těla tohle všechno dá naskládat a pokud o nákupu podobného DTR uvažujete, s hmotností, rozměry a symbolickou výdrží na baterie počítáte.

Celkově je Goldmax Panther i7 extrémně výkonný ale drahý, skvělý pracovní mobilní stroj ale s mizerným poměrem cena-výkon, s vysokou hmotností a nízkou výdrží na baterie, ale s pěkným LCD a pohodlným ovládáním a možností upgradu, ale s rozporuplným zpracováním šasi, avšak také jej hned tak váš soused mít nebude a kupujete si také výjimečný stroj za výjimečné peníze.

"Goldmax Panther i7 - extrémní pracovní mobilní výkon a další upgradovatelnost!"

Za zapůjčení notebooku děkujeme společnosti GoldMax Laptops

 

 

AUTOR: TomTva
Jsem to ja. Dělám to pro zábavu a možnost něco ostatním sdělit a něco nového se dozvědět.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Delo 2009-11-24 14:50:23
avatar
Hura jsem taky jednou prvni:-).Dobry delo ale pro jinou sortu lidi.
wireless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 15:08:38
avatar
hezké, ale nechápu ten konec
http://www.ddworld.cz/images/stories/notebooky/Goldmax%20Panther%20i7/hodnoceni-2.png

na obrázku je napřed jako + výkon grafiky, a na druhé straně jako mínus taktéž výkon grafiky
navíc zase ten DDstyl ala ,,GTX280M nemá nic společného s desktopovou GTX280,, nebo to shazování výkonu že v plným rozlišení si nezahrajem skoro nic sorry ale todle je s HD4870X2M druhá nejvýkonější grafika a výkonější sou snad jen GTX280M ve SLI
kup si desktop když chceš hrát na high-endovém rozlišení 1920x
to nerozjede pomalu ani HD4870 desktop, natož tak nějaká mobilní grafika
nony [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 15:38:46

to ze gtx280m nema nic spolocne s desktopovou je pravda (pozri si specifikaciu) je to v podstate 8800gts G92 len ma tam M naviac ..
a to ze sa tam da grafika vymenit je super vec, ak pridu mobilne 5kove rady ati tak tie budu mat inu spotrebu ako ta nv, osobne mam vbi book a je super ze si mozem vybrat aky hardw. tam chcem.
skoda ze sa taketo veci neriesia aj v lacnejsej sfere..
osobne si myslim ze by si to naslo vela zakaznikov
wireless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 16:51:07
avatar
HD4870 X2 je taky přeznačená HD4850X2 s ještě nižšíma taktama
ale to se v těchle recenzích asi neřeší co ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 17:30:58
avatar
řeší ... taky je to tam u té recenze ASUSu napsané ;) ... jenže na rozdíl od GTX 280M která je vlastně GTS 250, je mobilní HD 4870 X2M vlastně opravdu HD 4870 X2 an nižších taktech a s DDR3 kvůli spotřebě ... ale to asi pochopí jen více uvažující jedinec, to se tě netýká ...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 19:03:40

Prosimte, jsou to uplne jina jadra. GTX280M ma s G92 spolecne takty a pocet SP, jinak je to jine jadro, samozrejme protoze se jedna o mobilni verzi. Prakticky jsou vyuzite technologie z G200 a tech rozdilu je vic, chtelo by to vazne posuzovat realne a ne jen podle taktu a SP. Stejne tak u mobilni verze HD4870X2 se jedna o jina jadra, jinak se pristupuje ke sprave napajeni atd. Nepochopim jak to muzes stale hazet do jednoho pytle pod nic nerikajici v podstate je to G92, v podstate je krava koza, oboje jsou savci, chovaji se doma a maji rohy a doji mleko ale rozdilu mezi nimy najdes dost ne?
Jinak uz minule jsem ti daval odkaz na HD4870X2 mobile s GDDR5, pouze se moc nepouzivaji vzhledem k narocnosti jadra.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 19:20:08
avatar
HD 4870 X2 má stjené RV770 jako desktopá i mobilní verze
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 19:31:04

Nema, pouziva M98-XT, RV7xx pouzivaji poue FirePro. Jak ty muzes vubec neco hodnotit, evidentne mas vazne mezery jako svine. jiste ta jadra maji podobne charakteristiky co se tyce poctu Sp a provznich taktu, ale jsou jinak navrzena s ohledem na mobilni sketor, netopi tolik, maji jiny druh napajeni atd. Jsou to jiste mensi rozdily, ale jsou tam a zcela urcite nepriklad o GTX260/280M (N10E-GT/X) tvrdit ze je to G92 (v podstate) je dost velky omyl, to jadro pouziva novejsi technologie, G92 melo svoji mobilni verzi, ktera se jmenovala jinak. Presvedcuju se o tom, ze snad jedny segment kde mas znalosti je desktop, IGP i mobilni jde evidentne zcela mimo tebe. Bez urazky, ale tohle neni jedina nepresnost ci omyl, ktery tady prezentujes, je toho vic. Mozna sehnat nekoho, kdo se vyzna nebo si alespon nastudovat nejake informace by nebylo od veci.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-25 01:12:05
avatar
bože to je keců .... RV770 je RV770 jak U HD 4870 X2 mobilních tak desktopových ... u GTX 280M neni GT200 jako u GTX 280 desktop GTX 280M má G92 jako 9800GTX! bez urážky ale co se snažíš dokázat? Děláš že nechápeš o čem mluvím?
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-25 08:36:51

Ne snazim se ti dokazat, ze tvoje trvzeni je nesmyslny, ale vidim, ze to nema smysl, jako vzdy... Neni nad pohled "technologickyho" fandy, vzdyt hlavne ze vime o cem mluvime.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 19:20:11
avatar
HD 4870 X2 má stjené RV770 jako desktopá i mobilní verze
Shady [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Trošku slušnosti 2009-11-27 23:06:41

Tedy DD měl byste si přečíst třeba něco od Dale Carnegieho - třeba by Vám to pomohlo odepisovat s chladnější hlavou. Redaktor/tvůrce webu na takovéto úrovni by se neměl nikdy pouštět do urážek uživatelů ať už píšou jakékoliv nesmysly a pokud mají pravdu tak tím hůře. (jak to je posoudit neumím - nemám přehled ohledně mobile grafik)
velký mozek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 04:43:31
avatar
"na obrázku je napřed jako + výkon grafiky, a na druhé straně jako mínus taktéž výkon grafiky"


mě je to uplně jasné:
+ znamená, že je to výkonná grafika
- znamená, že je to nvidia což znamená nevýkonná
MaDoKu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 17:58:01
avatar
docela trefne... opet zabava v diskusi na ucet DD.
1adad1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - v 2009-11-24 15:26:14

kto mi to kupi ma u mna mannerku
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - F*CK OF AUDIO JACKS IN FRONT.. 2009-11-24 15:42:52
avatar
Otevírá se mi nůž v kapse pokaždý, když vidim notebook s audio jackama vpředu!!! Zkoušel někdy tvůrce pak takový přístroj používat? Na cestách mít něco zapíchlýho v břiše a doma mít nějaký dráty vystrčený dopředu, kde mám normálně přisunutou klávesnici atd...
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 15:38:29
avatar
Tak jedině nakoupit zahnutý jacky, nic lepšího asi nevymyslíš.
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 15:42:37
avatar
Nooo ukaž mi nějaký poloprofi sluchátka, co maj zahnutýho jacka Snažší je si koupit notes, u kterýho někdo přemejšlel
Pool44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-25 22:26:45
avatar
Ale prd, nechápu proč by si strkal nějakou blbou klávesnici před notebook, když máš plnohodnotnou kávesnici na notebooku.
Na klíně používají notebooky beztak jen dementi, pokud budeš něco hrát, musíš ho dát do zásuvky a pak je logické, že si ho normálně položíš na stůl, pichneš do něj myš a budeš ho používat jako normální člověk.
Zvuk z repro je normálně použitelný, pokud budeš chtít hrát se sluchátkama, nacvakneš si je normálně zepředu a absolutně to nemůže zavazet, spíš naopak. Pokud budeš provozovat notebook jako zdroj kvalitního zvuku, beztak si koupíš externí zvukovku do ExpressCard, takže jacky ze předu jsou podle mě +
Daleko víc mě šte USBčka a jakýkoli jiný konektory naňahnaný u sebe jak třeba u Asusu A6 4xUSB ale použít se dají jen dva konektory křižmo, to je na liskanec, jacky ve předu jsou úplně v poho.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-25 22:48:02
avatar
notebook ma byt mobilni. clovek, ktery chce neco delat na notebooku kdyz jede vlakem nebo autem a musi si ten notebook polozit na klin je dement? a pokud chces pouzit sluchatka, aby si nerusil ostatni spolucestujici (coz by mela byt samozrejmost) tak ti jack ve predu prekazi. ale ty z toho jeste udelas vyhodu

a proc by nekdo strkal nejakou blbou klavesnici pred notebook?co treba protoze je psani na obycejne klavesnici po delsi dobu 100x pohodlnejsi nez mit ruky opreny na notebooku a psat na te klavesnici, ktera casto nestoji, krome vyjimek (thinkpad, hp elitebook, dell latitude a par dalsich) kvalitou za nic?
Pool44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 08:44:55
avatar
1) Vlakem snad dneska už nikdo nejezdí, max. nějakej školáček a ho se tento stroj netýká.
2) Když jedu autem a držím volant, tak si rozhodně nebudu dávat něco na klín, blbě se pak šlape na spojku, brzdu a plyn
3) Nesouhlasím, mě se na notebookovce píše úplně stejně, nebo lépe než na normální klávesnici, by mě moc zajímalo, co máš za notebook a co za klávesnici, když máš takový názor.
4) Nezapomeň že toto je přenosný stroj = přenosné PC.
Není to na nějaké cestování vlakem, tvoje představa použití je úplně zcestná a hloupá.

Ráno si to ho dáš do http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=43430 flákneš do auta, přijedeš do práce, rozděláš v kanceláři a pokračuješ v práci, přijdeš domů a můžeš ještě dodělat co si nestihl.
Synchronizovat neustále data, je otrava a opruz a ne vždy to tak úplně bezproblémově jde, takto máš prostě svůj výkonej stroj a data neustále sebou (obrovská výhoda).
Pokud chceš notebook do vlaku, aby sis ukrátil cestu do 5 třídy , pak je jasné, že pro tebe bude vhodná mobilita Acer TZ18 nebo AsusUL30.
Já svoji 17tku přesně takto provozuji a absolutně mi nevadí ani váha (9Kg) kufr a ani výdrž a úplně ze všeho nejmíň mi vadí, že si ho nebudu moct vzít do vlaku a zapnout si ho tam se sluchátkama
bumr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-05 19:58:30
avatar
xD ty si idiot

Napadlo te za auto ma vic sedadel nez jen to za volantem ?
Nechapu proc si myslis ze vlakem jezdi jen male deti , je to naprosto normalni , pohodlny zpusob cestovani .

Zkus nekdy pouzivat mozek,diky .
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 18:30:50
avatar
Citace:
Spíše než baterie pro provoz mimo elektrickou síť je u tohoto stroje baterie co by nouzový krátkodobý zdroj v případě problémů, pokud jste v terénu a vypadl by tam elektrický proud, tak máte dost času dodělat vše, co potřebujete a notebook v čas vypnout. Co jistě nejeden profesionál ocení.


uz vidim jak si takovyhle notebook kupuje nejaky profesional a jeste ho potahne do terenu k cemu jsou vubec recenze tehle "notebooku"? normalni smrtelnik si je stejne nemuze dovolit a jako notebook je to stejne nepouzitelne...nejake testy jinych zajimavych stroju v kategorii 15-30 tisic by byli urcite prinosnejsi...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 18:54:43
avatar
když ti přijde recenze a nabídka na vyzkoušení podobného stroje - odmítneš?
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 19:06:15

Neodmitnu a libi se mi ze jste zdrbali plasty, za takovouhle cenu by si to vazne zaslouzilo neco lepsiho. Jinak ale design se mi libi, pridal bych bod. Skoda, ze vam nepucili i verzi s SLi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-25 01:12:27
avatar
tento model 2 grafiky neobsahuje
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-25 08:40:51

Pravda, konfiguraci SLi nabizi Emperor.
Pool44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - může si to dovolit každej 2009-11-26 09:09:39
avatar
O prázdninách mám cestu do USA a při té příležitosti si tam jeden koupím, po přepočtu na CZK to vychází 39 993Kč.
http://www.sagernotebook.com/product_customed.php?pid=171297&action=customize

Teď mám doma Umaxe M570TU a ten mě vyšel na 55k, takže cenově to není vůbec strašný, těch 40k je za ten výkon v poho.

Menší upřesnění, upgradovat sice jde skoro všechno v notebooku, ale v praxi se to týká jen procesoru a ramek a disků.
Grafiku nikde v obchodě neseženete a jedinej teoretickej upgrade je tak jen u výrobce za takový peníze, že už by bylo lepší koupit si novej notebook, takže s nějakým upgradem je lepší moc nepočítat.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-25 22:52:58
avatar
asi zijes trochu v jinych kruzich, ale tohle si opravdu dovolit kazdej nemuze...kazdej si pro nej nemuze zajet do usa a pro naprostou vetsinou jsou to uplne vyhozeny prachy. imho mnohem lepsi koupit stolni pc na doma, ktery ti vyjde mnohem levneji a da se upgradovat a kdyz potrebujes pc nekde jinde tak si koupit nejaky opravdovy notebook a ne tuhle chabe prenositelnou a predrazenou nahrazku desktopu.
Pool44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 09:04:32
avatar
Argumentovat tím, že je to pro většinu zbytečnost a vyhozené peníze to je zvláštní názor
Kupuješ si věci podle toho co potřebuješ, nebo podle toho co kupuje většina ???
Mobilní stroj mám a stolní PC mám jak doma, tak i v práci, přesto je beru jako okrajovou záležitost spíše pro zálohu a zábavu, veškerou práci dělám na Umaxu.
Jaké to má výhody už jsem zde zmínil.

Cena letenky do NY je 9500Kč http://letenky.kralovna.cz/booking/index.jsp?idProdejce=2338

Může si to dovolit každý kdo chodí do práce. Já třeba vydělávám mírně nadprůměrný plat, žádnej pracháč nejsem, je to vše jen o prioritách, někdo si koupí nové auto a někdo výkonný notes. Jak auto, tak i notebook si dnes může dovolit i uklizečka.
Trancefanatic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Blbost 2009-11-27 13:34:34

Co to píšeš za kraviny, už vidím jak si uklizečka s platem 8000 hrubeho kupuje noťas za ty prachy nebo auto. Seš úplně mimo mísu!
vmb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ???? 2009-11-27 15:25:06

HALOOOO Pool44!!!! Si akosi mimo s tvojim postojom.
Ja teda zaraban nieco nad priemer a aj keby som bol slobodny a bezdetny, tak si myslim, ze nezaraban dost na kupovanie takychto somarin. Ak by som to potreboval k praci, tak mi to poskytne zamestnavatel a ak to k praci nepotrebujem, tak to kupovat nebudem. Na to aby som robil takehoto machra som asi naozaj malo zarabajuci clovek.
A o tej upratovacke ... trochu uvazuj, kym nieco napises. Ano, moze si dovolit auto - nejake starsie ojazdene. A aj notebook si moze dovolit - ak tam kde upratuje akurat odpredavaju nejake starsie masiny. Ale inak si sakra rozmysli, kde minie tych park bubakov, co zarobi.
Pool44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to sou jen řeči 2009-11-27 19:57:07
avatar
Lidi si furt stěžují na peníze, ale peněz mají dost, se běž podívat před vánocema do obchodňáků, všichni mají narvaný košíky pitchovin, žrádla a všeho možného.
Pokud se nebudeš přežírat, chlastat, kouřit a já nevím co ještě, koupí si normální průměrnej pracující člověk takové notesy klidně 3 za rok. Já se živím sám, nájem platím sám a naprosto v pohodě vyjdu, jen si prostě nekupuji kraviny.
Leazing na auto dělá nějakých 3300Kč, i ta uklizečka si ho prostě v poho může dovolit. pokud jde o notes, klidně bych to komukoli spočítal a přišel u každého kdo chodí do práce, že na něj v pohodě nejpozději za půl roku našetří, tím sem si jistej.
Bumerang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2009-11-24 19:47:34
avatar
Ano, další z kategorie noteboků "kdo ho má většího" Je vhodný tak maximálně do vitrínky. Zkusil někdo z vás používat podobný ntb? napájecí adaptér stejně velký jako krabice s nářadím, mobilní je srovnatelně jako HTPC s LCD displayem a ještě má skoro horší výbavu. Nehledě na to, že HTPC bude mít asi tak desetkrát delší životnost, protože velké teplo a především naprosto nekvalitní konstrukce a nevhodné materiály "zdobí" tento ntb.
Nezlobte se, pane Stachu, ale toto je jednoznačně PR článek. Notebooků už mi nějaká řada prošla rukama, i z produkce výše uvedené firmy. Zachovejte si prosím objektivitu a neuvádějte takovéto nesmysly. Pokud příště budete psát podobnou PR věc, vynechte prosím jakákoliv ocenění nebo bodové hodnocení. Děkujeme
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 20:20:20

Tvoje bába je PR
Odkaz
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 10:17:13

Pěkné počteníčko...
Stanislav007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 20:24:52
avatar
to je vtipný , už tě vidim s krosnou na zádech v tý máš HTPC a pod rukou si neseš monitor, excelentní tady zase někdo srovnává nesrovnatelné, pokud to někdo bude mít jenom doma nebo v práci a nebude to nikam přenášet, tak je to podle mě idiot
Rapl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 19:52:49
avatar
Pekna vecicka ale drzet to na kline pri hrani bych nechtel asi by mi to uvarilo ku... . Skoda ze neco takoveho nepotrebuju
dej.vid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 20:36:45
avatar
todle je vážně zrudnost, ošklivost a hnus, to neni notebook ale přenosný satanismus! nevím kdo si todle koupí maximálně děcko co má hodně bohaté rodiče...
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 21:02:48

A rodiče mu na.erou, protože si dokáží živě představit tu skoliózu, kterou by si dítě při přenášení tohoto parostroje uhnalo...
edit: reakce na dej.vid
SaLaDiN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-25 10:48:17

Problem je v tom, ze sa na ten notebook pozeras z pohladu "chudobneho" cloveka...tiez najdes vykonne pocitacove zostavy za 60 tisic a tiez si ich normalny bezny pracujuci clovek nekupi a je to podla neho blbost.

Tak isto je to aj s tym bookom, kto ma vyssi standard zivota a je nan zvyknuty, tak si ho kupi...kritizujes to len preto, lebo nan nemas a je to pre teba velky peniaz. Ja tiez nie som bohac, ale nejake tie peniaze mam. A chcel som kupit booka za 50 tisic, ale nakoniec som ho nasiel v akcii za 35 tisic. A tiez kamarat mi povedal, ci mi j*be ked som dal tolko penazi za book. Tvoj pohlad na rozumnost nektorych statkov sa meni v zavislosti od tvojho prijmu. VSak jasne, ze chudobny bude nadavat na klenotnika, co vyraba drahe sperky a tak, ze je to zbytocnost, lebo na to nema. Ale pre bohateho je to isty standart a aj prestiz. Ja osobne keby som mal tolko penazi, kupil by som si ho.
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-25 13:49:59
avatar
na hranie stolny pc a tiez ako pracovna stanica stolny pc s profi grafikou. ako mobilna pracovna stanica by to chcelo aspon profi grafiku, ako mobilny NB na hry? to je snadd vtip?
mat nieco take na kolenach vo vlaku tak dve krajne vetraky zakryjem nohami a a a...zla volba podla mna za vysoky peniaz.
Recenzia je ok
randomofamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - šotek 2009-12-11 01:00:56
avatar
Jenom malý šotek.
1920x1200 není 16:9, ale 16:10...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!