Nové Windows 8 tu bude v roce 2012 – Internet Explorer 9 dostane GPU akceleraci
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 24 listopad 2009
altDvě zajímavé novinky kolem stěžejních Microsoft produktů …

 

 

V první řadě je tu potvrzení, že se můžeme těšit v roce 2012 na novou verzi operačního systému. Zatím nese označení Windows 8. Microsoft tak přechází na tříletý cyklus a prozatím neočekává žádné velké zpoždění. Windows 8 mají být zase radikálnějším řezem něco jako přechod z XP na VISTA. Z Windows 8 pak pravděpodobně za další 3 roky bude zase vycházet jeho vylepšená verze Windows 9, jako tou bylo dnes kdy W7 nahrazuje Vista.

Další zajímavou novinkou je samozřejmě pokračující vývoj IE9. IE8 se povedl a Microsoft neusíná na vavřínech. IE9 bude hodně nové a dokonce by mnoho jeho funkcí a práce s objekty na stránkách, měla obstarávat grafická karta. IE9 by tak měl používat Direct2D a DirectWrite, prostě víceméně součástí DirectCompute11 API. Zajímavé, zajímavé …

Zdroj: Computerbase.de

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
brifil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 17:10:52

zajimave
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - velmi zajimave 2009-11-24 22:48:23

souhlasim - zajimave info.... jestli to takhle pujde dal a bude se vice vyvijet software ktery umi "spolupracovat s grafikou", co pak budeme delat s tema naslapanejma CPU...:-)
jen tak dale at je to microsoft amd intel nvidia ati............. to je fuk
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-25 14:19:41

Mně spíše zajímá, co budou dělat lidi s Atomy? Pokud prohlížeči začnou používat GPU, okamžitě vzníknou stránky s šiřšími možnostmi, které tyto schopnosti prohlížečů začnou využívat.
To znamená, že za pár let na počítače bez DX11 grafiky se nepodíváš ani na Internet. O starších počítačích, nebo o Atomech nemluvě.
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 11:28:48

No uvidíme co to přinese Jak stránky budou vypadat
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 17:16:51
avatar
Citace:
IE8 se povedl

Nesouhlasím je slabé slovo.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 17:23:12

Na poměry Microsoftu se skutečně povedl. Ve srovnání s konkurenty na poli prohlížečů je to ale pořád tragéd, který se jim ani nevyrovnal, natož aby je předehnal.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 17:26:58
avatar
Me osobne IE8 vyhovuje vic nez FF 3.5

Kazdej at si pouziva co mu vyhovuje.....
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 17:36:03
avatar
No to seš opravdu rebel. Používat Explorer v době kdy existuje Firefox, Opera a Chrome by mělo být mimo zákon. Původně byl explorer pro lamy (IE 6,7), ale IE8 to změnil. Hlášky, nepřehlednost menu, nastavení čehokoliv je většinou takové utrpení, že lamy odchází a zůstávájí jen tvrdohlaví osli. Používám víc prohlížečů ale IE8 (byl jsem donucen ho alespoň zkusit) mě opravdu dostal.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 17:42:37
avatar
já taky používám IE dokonce MAXTHON ... chrome bych zakázal rovnou, to hraničí s monopolem Google, Opera je jedno, ta nic zajímavého nenabízí a FF mám jako záložní, primárně ale používám IE8 - řekni mi co IE8 nemá v olbasti prohlížení stránek? Na nic jiného prohlížeč neužívám ...
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 17:52:16

Nevim o co jim jde já teď jedu na Opeře 10.10, před tím jsem měl Chrome, před tím Firefox no a před tím IE 8, myslím že to je zbytečná histerie.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-25 14:24:16

Podle toho, co jsem četl, FF má nej více bezpečnostních děr, Opera nejméně. co se pohodlnosti týče, já musím používat FF, IE a Operu - kvůli certifikacím, některé jsou lizensované jen pro jeden prohlížeč. A Opera je trochu pohodlnější, je to tak. Ale podstatné rozdíly nevidím, máš pravdu
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 07:41:03

No já se asi ustálím na Opeře, konečně jsem si ji nastavil tak jak jsem chtěl a stala se pro mě ideální, ale proti ostatním prohlížečům nic nemám,ale třeba FF mi vůbec nesedl, je to prostě na každým, znám lidi co jim sedí IE8, prostě každýho věc, mě se nejvíce líbí opera 10.1 pak chrome, ie8 a nakonec ff, ostatní prohlížeče mě nezaujaly, ač jsem jich pár vyzkoušel.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 09:20:44

V IE mi štvé nikoliv program, ale spíše jeho okolí - docela huvátsky leze všude do OS, ještě hůř, než MSOffice a občas sam koukne na stránky msn, i když to vůbec nesouvisí s ugrade. Proto ho používám jen při nouzi.
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 11:29:05

Taková vlezlá reklama, nekoukáš na stránky msn? Tak se prostě koukneš at chceš nebo ne
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 18:18:07
avatar
Na it webech jsem viděl diskuze : firefox vs. opera
chrome vs. opera, chrome vs. firefox ale nikdy : explorer vs. ostatní- o tom se nepochybuje. Asi jsem doteď chodil na weby co mají úroveň.... Zeptejte se třeba tvůrců stránek + uživatelů na jejich zkušenosti. Kdysi dávno jsem nejdřív přešel na firefox a po exploreru se mně vůbec nestýskalo. Pak jsem začal s operou a dalšími a chtělo se mi brečet - kvůli těm pár rokům na IE. Co IE nemá ? Opera nabízí tolik, že určitě něco nemá, ale o to vůbec nejde- taky to všecko nevyužívám.
Citace:
Opera je jedno, ta nic zajímavého nenabízí.

Tak tohle je na panáka.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 18:49:34
avatar
Budou mít mé stránky v Opeře větší návštěvnost, dozvím se z článku na nějakém webu více když si ho otevču v opeře než IE8, uvaří mi opera čaj k prohlížení Internetu? prosímtě řekni mi co zajímavého Opera nabízí mě, co si na internetu jen otevřu stránku a čtu si?

A jako ten, kdo má web a řeší optimalizace pro porhlížeče ... Opera je co do Optimalizace nejsložitější a nejradši bych ji ignoroval. Nejjednodušší je to optimalizovat pro IE a FF
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 18:51:19

Jaképak optimalizování? Ono nestačí web udělat podle standardů?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 18:56:17
avatar
no evidentně ne, když se to v každém prohlížeči chová jinak ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 19:18:46
avatar
kdyz to delas podle tech pravych standardu, tak ti to pujde vsude krome IE. kdyz to budes delat podle IE standardu tak pak musis uz pro dalsi prohlizece optimalizovat
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 19:31:34

presne tak.. vzdy najvacsie problemy robil (a robi) IE a dalo mi to vzdy najviac roboty, kym som prinutil IE aby robil to, co kazdy normalny browser.. nikdy som nemal problem s operou ani s FF..
m4xp0w3r7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to je snad jasne 2009-11-25 00:31:24

Souhlas kdyz udelam trosku vetsi web, v Opere,Firefoxu,Safari,Chrome vypada vzdy stejne. V IE8 vypada vetsinou stejne. V IE7 vypada nekdy stejne. V IE6 to vypada sotva podobne
snipermaniak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 18:57:45
avatar
Poslední věta neplatí, pokud se nejedná o IE 7+ . Optimalizovat pro prehistorický IE 6 je opravdu potrat (mluvím z vlastní zkušenosti), bohužel ho stále mnoho lidí má kvůli XPčkám
m4xp0w3r7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-25 00:34:43

Ja tam davam detekci a napisu ze pouzivaj zastaralou parodii na prohlizec a ze se jim web nebude zobrazovat spravne.... no to je tak maximum co jde pro tech 4-10% lidi delat.
snipermaniak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-25 15:02:24
avatar
4-10%? Kéž by
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 11:41:47

Hmm no já tenhle stařičký prohlížeč mám v práci, kde si ho nemůžu změnit, nicméně, problém s ním nemám a nevim nepřijde mi že by stránky vypadaly nějak jinak, krom toho že neumí průhledné obrázky.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 19:04:25
avatar
Abych tuhle zbytečnou diskuzi ukončil jednoduše. Víte jak dopadají ankety "jaký máte prohlížeč ?" na stránkách pro ženy, rybáře, čtenáře IDnes, blesk.cz - prostě normal čtenáře co se nezajímají o IT ? IE dominuje a ostatní jsou v koutku. Proč když podobnou anketu udělá web o IT tak je to přesně naopak ? Lidi co se zastávají IE by se měli chytnout za frňák. Většinou jde jen o setrvačnost a neschopnost uznat svojí chybu - "jó já byl dřív taky blb co používal IE". Já si to umím přiznat.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 19:17:18

Prosimte prestan byt tak hysterickej, kazdej si pouziva co mu vyhovuje ne? Na deset parametru, ktery pro tebe maj smerodatnost v Opere ti ja vyjmenuju 10, proc zustavam u IE7 i kdyz pouzivam i FF a Operu a Chrome mam taky nainstalovany. Vis proc se na profi weech neresi IE vs zbytek? Protoze uz davno nikoho nebavi cist to co pises ty, ze IE suxx a jedine alternativa. Platilo mozna v dobe IE6, dneska je to proste konkurenceschopnej produkt, bezpecnej v ramci moznosti a uzivatelsky prijemnej (bodejt by taky ne, kdyz vykrad co mohl od jinejch). Tak se uklidni a svoji nadrazenost si di resit jinam. Dospej a nech ostatnim, at si pouzivaj co chtej.
Mimochodem optimalizace na Operu stale patri mezi nejslozitejsi, protoze proste neni dost zdroju kde co obslehnout, aby to fungovalo korektne podle standardu, je nutny vsechno delat takrka od zacatku. FF i IE si s kdejakou chybou poradej, Opera ne. proto je na ni relativne malo stranek optimalizovano.
EuMatBa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 20:17:37

Nepamatuju si, že bych kdy musel něco optimalizovat pro Operu. Třeba tiskové styly pracují s operou nejlépe.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 20:43:03

Mysleno tak, ze spousta veci se pouziva uz vcelku udelana, z jinych stranek, for a podobne. Prijde mi, ze pro Operu neni tolik optimalizovanych stranek, takze validnich kodu neni tolik. Ale sam stranky nedelem na nijak zvlast vysoke urovni, takze spis nazor. V pripade, ze se vytvari kod odzacatku a dodrzi se standardy pak samozrjme funguje vse jak ma, ale kolik tvurcu stranek postupuje takhle?
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 20:51:14

Správný programátor si vystačí s notýskem a průpiskou
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 21:16:46

Knizky, google a vsechno co se mi libi okopiruju... Ale myslim, ze nejsem sam, na amatersky urovni to bude beznej jev, alespon podle for.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 20:54:36
avatar
kody z jinych stranek nebo nejakych for pouzivaji jen amateri. problemje ale prave s tim dodrzovanim standardu, protoze ty kdyz dodrzujes, tak vetsinou v ie ti to pak funguje spatne a musis to uz nejak "nekorektne" upravovat, optimalizovat a podobne...diky tomu se ti to zas muze rozhazet u jinych prohlizecu. kdyby neexistoval IE, tak je tvorba webovych stranek snadne a zabavne je zas ale fakt ze by to pak dokazala kazda "lama"...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 21:15:39

Taky nerikam, ze nejsem amater. Ale mel jsem v puvodim prispevku napsat "z meho pohledu", nerad bych tady pusobil v tomhle ohledu zasvecene, pohybuju se na okraji dzungle html.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to zeroground 2009-11-24 20:34:10
avatar
No škoda, že tobě "histerie" zamlžila uvažování a reaguješ na argument diskuze o prohlížečích, ale důležitější argument ohledně anket jaksi přehlížíš. Ten se vyvrací hůř.
Citace:
kazdej si pouziva co mu vyhovuje ne?

Ne. U exploreru tohle neplatí, protože IE je dokonalý příklad arogance microsoftu. Tvůrci webu se v diskuzi už ozvali - to by ti jako důvod mohlo stačit. Říká se tomu uvědomělost. Hlavně díky exploreru existují pojebaně udělané stránky co se špatně zobrazují. Ať žije chaos na netu a ať si každej používá co chce !!
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 20:40:25

Nevim kdo tady ma co zamlzeny, ja tady nevykrikuju kategoricky odsuzujici nazory jako ty. Az se uklidnis a budes schopen debatovat bez toho, abys o necem kategoricky tvrdil, ze je to nepouzitelny, spatny atd, pak te muzu nazvat rovnocenym debaterem. Takhle mi akorat predhazujes emotivni nazory, ktere byt se zakladaji treba na pravde tak tim, ze je pouzivas kategoricky ztraceji jakykoliv smysl a presvedcivost. Jinak argumenty ohledne ankety nebo prohlizecu nebo cehokoliv nejsou podstatne. Podstatou meho prispevku bylo hlavne to, aby nikomu necpal jedinou spranou pravdu, protoze ta proste neexistuje.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 20:56:44
avatar
ale zrovna tyhle jeho nazory se zakladaji na pravde. s uzivatelskeho hlediska muze byt IE dobrym prohlizecem, ale pro tvurce webu to je opravdu nocni mura
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 21:10:16

Taky nerikam, ze ne, ale pokud to predhazuje jako jedinou pravdu platici generalne vsude, tak je nekde chyba. Nevidim duvod proc by nemohl kdokoliv pouzivat IE, pokud mu to vyhovuje. IE bude dominatni browser jeste dlouho, vztekat se nad tim, ze nedodrzuje standardy a oznacovat jeho uzivatele za lamy ci jeste hur je minimalne detinsky jeste vic pak nesmyslny.
EDIT:// ja uz osobne mam debat IE vs zbytek, konzole vs PC, linux vs win, ATi vs nvidia, ja vs zbytek sveta plny zuby. Mozna reaguju prehnane, ale takhle to proste vidim.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to zeroground 2009-11-24 21:23:58
avatar
Mě to taky unavuje.
Citace:
Nevidim duvod proc by nemohl kdokoliv pouzivat IE, pokud mu to vyhovuje.

Ten důvod je prozaický. Respektuji lidskou práci a nechci podporovat prohlížeč díky kterému se dělá spousta zbytečné práce. Nechci podporovat arogantní firmu co si myslí, že normy se předělají podle ní. Rozčilují mě špatně udělané stránky a uvědomuji si hlavního viníka. V oblasti OS je pozice MS asi neotřesitelná, ale v oblasti prohlížečů by mohl dostat lekci - jen kdyby zákazníci byly uvědomělí. Tady se vyplatí být kategorický a klidně i fanatický.
Možná by ses měl někdy uvolnit a říct to na plnou hubu a kategoricky. Někdy je něco jen černobílé.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 21:59:56

K tomu respektu k lidske praci si pridej jeste respekt k lidem a bude to v cajku. Ale pokud mas pocit, ze ti kategoricnost ci fanaticnost umozni zmenit svet, pak nest. idealy te casem taky prejdou, ale dokud je mas tak si uzivej.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 22:12:33
avatar
Teda začínám se cítit jako člověk co musí mít poslední slovo, ale nemůžu si pomoct.
Nemám respekt k lidem, kteří nerespektují lidskou práci. Je to kříšťálově logické. No jinak se vzájemně už chápem takže nemusíš odpovídat.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-25 09:13:28
avatar
Tak abyste nebyl ani jeden s tím posledním slovem, tak holt tu budu mít já poslední slovo.
loso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-25 14:28:36

Tak ji tedy respektuj i u toho Microsoftu. Hleď si svých preferovaných prohlížečů. A jedna rada, nerozčiluj se.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 11:17:07
avatar
Sakra. Tak jsem neměl poslední slovo. Ale teď ho vlastně mám.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Len tak si tu 2009-11-27 05:38:12
avatar
pozeram tu diskusiu, nemam ani cim prispiet a tak si hovorim, aspon budem mat posledne slovo ;-).
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - chjo 2009-11-27 13:08:24

nechápu lidi co musí to poslední slovo mít...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-25 09:00:57
avatar
Taky jsem byl blb co používal IE. Sice jsem občas použil i Netscape(v dobách IE5), ale po tom co se objevil Firefox 0.9, jsem přešel na parkticky Firefox only provoz. Jo jinak s Operou taky nemám problém, hodně kámošů ji používá a zatím žádná diskuze nevedla k tomu co je lepší jestli Opera nebo FireFox, ale spíše vždycky vedla k tomu, jak je IE proti Opeře nebo FF o ničem. Jim více sedí Opera a mě a dalším kámošům více sedí FireFox a jednomu dokonce nejvíce vyhovuje SeaMonkey Jinak jsme taky zkoušeli i Chrome, ale v jeho počátcích, takže nakonec jsme stejně zůstali každý u toho svého.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 19:13:39
avatar
kdyz ja sem delal nejaky stranky tak naopak prave v opere fungovaly nejlepe. co se tyce standardu tak IE8 v acid3 testu 20/100, chrome sem mel 100/100, ktery mi ale nejspis po nakym doplnku spadlo na 98/100...a operu ted nemam k dispozici, takze tohle myslim snad mluvi za vse.

mozna u tvyho webu, ktery vyuziva uz vytvorenou joomlu, ktera je jiste uz optimalizovana ti to funguje nejlepe v ie a firefoxu, ale zkus si delat sam nejaky stranky nebo se zeptej nejakyho profika. nic pekneho ti o ie urcite nerekne...
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 19:23:28

IE8 ze podporuje webove standardy ?? ha ha ha..
mozes si vyskusat operu, FF a IE8 v teste webovych standardov acid3 tu: Odkaz

Opera 100/100, Firefox 93/100 a IE8 20/100
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-25 09:23:18
avatar
Jj. To sedí. Opera 10.10 100/100, Firefox 3.5.5 93/100 a Internet Explorer 8.0.6001.18702 20/100
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 07:01:31
avatar
Jako 3DMarku se říká NVMark, tak Acid je takovej OperaMark
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 08:52:04

aj Chrome alebo Epiphany maju 100/100.. ono tie webowe standardy nie su len pre srandu.. potom sa necudujem, ze tag, bez ktoreho sa nezaobide ziadny vyvojar je:
<!--[if lt IE 8]> ... <![endif]-->

o to je smutnejsie, ze IE je na trhu pomaly 15 rokov patriaci najvacsiemu SW gigantu M$ a doteraz nedokaze podporovat zakladne veci..
a to sa uz vobec nebavim o bezpecnosti starsich verzii..
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-25 10:47:13
avatar
opera je prukopnikem v oblasti browseru.

vicemene vse co pouzivas u modernich prohlizecu je z dilny opera team a ostani to zkopirovali. Pro priklad bych uvedl system zalozek.

A jinak co se tyce rychlosti IE a actviveX tak z toho mi dobre neni
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-25 14:29:35

Mně se v Opeře libí undo pro nechtěně zavřenou stránku. Možná, nekde IE to také má, ale tak prosto jsem to nenašel.
co se týče IE, mně OPRAVDU vadí to, že ten program občas zničehonic místo stránky, kterou chci, ukáže MSN. To potom mají hezkou návštěvnost! Nemám rad lumpy.
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 18:15:45
avatar
bezpecnost? pluginy,stabilitu proste pecka browser ie nesklamalo ako vzdy je dobry len na stiahnutie ff,opery a vo win 7 sa da uplne odstranit par krokmi
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 18:52:54
avatar
bezpečnost? jako jestli si mě někdo neprohlíží? na to mám snad firewall ne a na viri antivirák.

Pluginy? k čemu? prohlížím si stránky an to nic extra nepotřebuju.

stabilita? Ono může být něco stabilnější než když prohlížeč nepadá? I8 mi v životě nezap a to mám otevřeno někdy až 20 oken.

Osobně myslím, že čím více prohlížečů tím horší situace pro rpovozovatele stránek, osobně bych nejraději, dkyby existovali jen dva ...co by neuměl ten jeden uměl by ten druhý a bylo by vše jednodušší ...
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 19:18:04

Pokud prohlížeče budou respektovat standardy tj. stejný kód se zobrazí pokaždé stejně, tak jich klidně může být milion. To, že si některé dominantní firmy se snadardy vytírají rektum, aby se bránily konkurenci, je věc jiná, leč dostatečně dokázaná.
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 19:24:05
avatar
a preco si pluginami neulahcit ostatne veci co sa tykaju prehliadania a hlavne prehladnosti kariet taky scope je neodcenitelna pomocka ked ma clovek otovrenych niekolko kariet a dalo by sa pokracovat pokial si otvoris len fcbk a daku stranku ok suhlasim moze ti byt vsetko okolo ukradnute..
mno a naco cvakat za kvalitny fw a antivir s ff ti staci free fw(nemyslim windows) a antivirak
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-25 09:25:25
avatar
Taky nemám nic proti tomu, aby existovali klidně jen dva. Ale ani jeden by z toho nesměl být IE.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 18:48:55

Tak rád bych si IE8 nainstaloval a řekl Ti konkrétně, co mi na něm vadí, co mě vytáčí, ..., ale pokaždé když jsem nucen ho používat, zvyšuje se mně krevní tlak, vztek ve mně narůstá, až najednou začnu chril kvanta nejrůznějších nadávek na návrháře uživatelského rozhraní, programátory a konec konců i na všechny kolem. Každé použití IE8 mi zkrátí život alespoň o týden.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 18:57:19
avatar
to nechápu ... otevřu stránku, otevřu si vícero záložek z oblíbených, přepínám si a čtu si, co konkrétně by mě mělo na prohlížeči jiného zajímat?
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 19:19:24

To se špatně vysvětluje. Ty k web-browserům přistupuješ ryze z uživatelského hlediska podle hesla "co mi dáte, s tím budu dělat", já bych ale chtěl, aby mně prohlížeč "sedl" jak filozofií, tak UI (chápu, druhému člověku se to špatně vysvětluje). Opera i IE8 dělají v podstatě to stejné - zobrazují internetové stránky, ale každý z nich k tomu přistupuje jinak. To je to samé, jako by ses někoho ptal, proč nemá rád Mandrivu, vždyť je to stejný OS jako Ubuntu, Fedora - zapneš, podíváš se na web, napíšeš dokument, spustíš film...
Jinak pokud napíšeš web validně, tak špatné zobrazování je ostuda tvůrců browserů.
Btw: v čem spočívá optimalizace kódu pro Operu? Oprava formátování, ...?
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-25 14:33:18

Žádný SW tak neleze do registrů a nastavení OS, jako IE. Ani MS Office není udělán tak hulvatsky. Už to samo dokaže naštvát.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 19:03:00
avatar
proc zakazat chrome?imho jestli to podle tebe hranici s monopolem google, tak microsoftu by museli IE zakazat uz davno...co mas porad proti tomu google?co dela spatne?google narozdil od microsoftu aspon podporuje otevrene standardy a snazi se spolupracovat i s komunitou uzivatelu narozdil od microsoftu, ktery jede jen a jen na sebe a svoje vlastni technologie. neco podobneho jak ati a nvidia, kdyz nvidia se snazi take prosazovat svoje technologie (cuda, physx...), ale narozdil od ati je pristup google aktivni...

chrome pouzivam na notebooku a je to vyborny minimalisticky nenarocny a velmi rychly prohlizec, ktery se vyviji primo pred ocima. ted se rozjizdeji i doplnky a pokud se diky nim chrome jeste vice svaze s google sluzbama (at uz gmail, docs, reader, mapy ci kalendar nebo v budoucnu i wave pokud se uchyti, ktery by mel spojit vsechno ucelene dohromady), tak to bude bomba a pujde i na moje hlavni pc misto opery. hlavne google docs je opravdu vyborny nastroj, ktery se da skvele vyuzit jak ve firmach, tak treba i kamarad ho zacal vyuzivat na skole kde uci pocitacove site. skvele se mu osvedcil treba kdyz maji studenti nejaky projekty ve skupinach, tak na dokumentace muzou snadno spolecne pracovat a jednoduse ji odevzdat. a u nove opery je zas hodne zajimava nova funkce opera unite a celkove je opera vhodny pro lidi, kteri chcou mit uz spoustu funkci v zakladu a nemusej si hledat mnozstvi doplnku pro FF, ktery ale diky nim hodne ztraci na rychlosti...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 21:04:15

Ja Chrome nejak neprisel na chut, ale google docs souhlas, vynikajici sluzba. SharePoint ma sice stale o neco lepsi funkcnost a vetsi siri vyuziti, ale jako alternativa vice nez dostacujici, kompromisy neni treba delat takrka vubce. Asi nejpovedenesji vec od google celkove.
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-25 07:13:01

ani ja som Chrome neprisiel na chut, ale zato ho este nemusim odpisovat, zakazovat a oznacovat za nepotrebny ako to robi DD. Chrome je este mlady prehliadac a doslova vidim, ako sa vyvija pred mojimi ocami, o chvilku by mali pribudnut pluginy a casom ho mozno budem aj ja pouzivat - clovek nikdy nevie.. Chrome je zatial jednoduchy prehliadac, ktory podporuje webove standardy (acid3 100/100) a mne osobne zatial na nom najviac vadia jeho strohe moznosti nastavenia.

kazdopadne je velmi zaujimave, ze monopol Google DD-mu strasne vadi a naproti tomu zamerne prehliada mnohonasobne vacsi monopol M$ .. normalne si zacinam mysliet, ze DD dostal windows ako sponzorsky dar od microsoftu a z toho pramenia aj jeho reakcie na microsoft, IE8 a google vseobecne..
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 08:34:48

Já mám chromě rád, je jednoduchý, na lištu si nastavím nejčastější stránky, což jsem u opery, kterou teď používám nenašel a hlavně ve chromu se mi ještě nestalo že by mi cokoliv nefungovalo, což se mi u všech ostatních stalo.

EDIT: Tak už jsem to našel
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-25 14:45:48

Ano. Co se týče ATI, DD je více objektivní, občas mu i zanadává. Ale s MS - jen neřízená chvála. Problémy prostě nevidí.
loso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 19:16:12

Musím souhlasit, že IE8 se opravdu povedl. že existují Firefox, Opera a Chrome? No a? Jsou to další možnosti pro výběr. A Tvé hodnocení na lamy, osla apod. jen ukazují, jak jsi natom Ty.
lukasg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 23:04:35

Každému sedí něco jiného ať to podporuje standardy nebo ne. Prostě nenuť jiným něco co nechcou. To samé jak tomu tadyk na tomto serveru dochází často...
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 19:45:41
avatar
No já se také musím smát, že se IE8 povedl... I když jednooký mezi slepými králem! Poslední verze FF mě ale trošku nasraly, takže teď zkoušim Operu a docela si libuju - rychlá jako sviňa a pěkná!
A jako web developer vyhrožuju: Nezkoušejte vyslovovat slova jako Explorer a podpora standartů v jedné kladné větě!
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 11:20:59
avatar
Tak tá poslední věda, jako bych slyšel jednoho mojeho kámoše, který vyvíjí webové aplikace. Sice dělá s ASP a do nebe ho proti PHP vychvaluje , ale na IE zase nemá slov.
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-25 10:42:49

mas tam malicku chybu, ale inak suhlas s IE..
ASP a PHP su len scriptovacie jazyky, ktore umoznuju proceduralne alebo objektove programovanie klient-server aplikacii na strane servera. S webovymi standardmi to nema nic spolocne. Bez HTML kodu by sa stranka nezobrazila, resp. zobrazila by len text, ktory by bol vystupom zo spracovanych operacii (scriptov) na serveri. osobne mam teda radsej php+mysql (open-source) ako asp od microsoftu..

co sa tyka IE a podpory webovych standardov - kazdy vyvojar nadava na IE kto nezazil - neuveri..
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-25 14:15:02
avatar
"Nesouhlasím je slabé slovo."


TO tebou muselo pěkně škubnout...
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 17:56:20
avatar
Ja som kedysi pouzival napriklad K-Meleon - bol jednoduchy a rychly, cisto na prezeranie stranok.
h0n24 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 19:02:03
avatar
JJ, taky jsem ho používal! Hrozně dávno... Bylo to na počítačovém stařečkovi, kam se mi k úžasu podařilo dostat ořezaný Win XP sp3, který si prošel přímo vražedné postupy minimalizace. Nejprve jsem vykuchal co se dalo, srazil z 700 na 120 MB. Poté soubory rozbalil na nějakých 900 MB (nikdy jsem nepochopil, jakou to kompresi v Microsoftu používají) a pak zase ořezal na 350 MB :-D Na tehdejším počítači (a to byl superkřáp!) trvala instalace 6 minut. Hlavně proto, že se místo instalace všechno kopírovalo.

Pamatuji si, že jsem hledal náhradu za Explorer shell, za kterou jsem zvolil Litestep. Po nahrazení se processor dostal z celkového vytížení 30% na 3% :-D Internet Explorer nahradil K-melleon a kolik se najednou uvolnilo Ramky!
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-25 08:55:18

toto by ma zaujimalo.. to prve zrazenie z 700 na 120 bolo zrejme cez nieco ako nlite.. to rozbalenie tiez chapem.. ale to nasledne zrazenie na 350 uz mi nie je jasne..

o litestepe som tiez kedysi cital.. ale to bol v zaciatkoch a tak som ho neriesil.. ale vytazenie z 30 na 3 potesi..

daj nejake blizsie infosky a mam pocit, ze sa s tym skusim este hrat..

na akom zeleze to bezalo?
Rapl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 19:33:58
avatar
No ja zrovna ted delal reinstal oken a IE jsem uplne zavrhl. Jedu jen na Opere a FF. Mozna az bude IE9 a bude mi vyhovovat tak to tam zase vratim kazdy at pouziva co mu pasuje proto mame na vyber
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 08:36:56

NO ja mam operu a ie8 v současnosti, ale používám jenom jeden ie mám jao záložní.
Stels [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - win 8 2009-11-24 20:06:58

Aby to s Win 8 nedopadlo jako s Vistou a mi zas nečekali na Win 9:-)
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-25 09:40:26
avatar
Přesně to jsem chtěl napsat. Windows 8 jsou už ve vývoji, tak se všichni už těšíme a připravujeme na Windows 9.
Jinak nejsem fanda M$. Třeba na mojem notebooku mám Windows 7 (64bit) a Ubuntu 9.10 (64bit) a čas strávený v obou OS tak 50:50.
HUHUHUgo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 21:03:41

Akcelerace přez GPU pro IE zní rozhodně zajímavě, mě osobně by ale víc potěšíli tím, kdyby konečně IE dostal podporu webových standardů.
Krushark [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 22:50:45

tvořím stránky(ne profi), protahujuju je validátory a musím říct, že nastylovat je tak aby IE zobrazilo tak jak chci je o nervy... chrome, opera, FF bez problémů a hned vykreslujou tak jak to má být..
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 22:54:48
avatar
Tak to buď rád, že né profi - to je někdy pěknej omrd
CNN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Browsers 2009-11-25 12:48:03
avatar
No nefim IE8 je tragedia a prvy IE, ktory ma nakopava zmenit browser (pouzivam IE od verzie 4.0 ked bol najlepsi dodnes ked je uz sice jasne najhorsi, ale proste zvyk a lenivost je proste zvyk a lenivost :-).

Bohuzial IE8 je taky des, ze si asi skutocne nainstalujem nieco ine. Hlavny problem je, ze ho obcas stranky proste zhodia/zmrznu. Je to problem IE, pretoze padne len ten a inak OS bezi no problem vratane Exploreru ak ho znova otvorim. Navyse okrem IE mam PC perfektne stabilne v comkolvek.

Operu ludia ocenia ak pouzivaju ako ja slabucky Intel Atom Netbook ako elektronicke noviny v posteli. Na niecom takom je IE8 totalne nepouzitelne, pretoze sa seka na 10+ sekund po nacitani stranok, proste sa na slabom hw ukaze ako zle je naprogramovany. Opera naopak bezi rovnako rychlo ako IE na desktope.
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Opera 2009-11-25 21:53:37
avatar
Já jsem používal poslední roky Mozillu a teď zkoušim 3. den Operu a jsem mile překvapen! Škoda jen, že do ní neni tolik doplňků...
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 07:13:48

javacsriptove rozsirenia pre operu najdes napr. tu : Odkaz
pod vypisom scriptov je navod, ako subory *.js pridat do opery. pri kazdom scripte je aj ukazka, co to robi.. niektore z nich aj ja pouzivam..
dalsie pluginy napr. tu: Odkaz alebo Odkaz

btw: opera (okrem toho, ze patri medzi najrychlejsie prehliadace) uz v zaklade poskytuje siroke moznosti nastavenia a hlavne sa da prisposobit vlastnym potrebam - co mne najviac vyhovuje..
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 05:54:23

este som zabudol: samozrejme predpokladam, ze tuto stranku poznas:
Odkaz
v jednotlivych kategoriach je widgetov dost..
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!