DvojRecenze: Batman: Arkham Asylum – Vynikající hra nebo přeceňovaná tuctovka?
Napsal Jan "DD" Stach a Tomáš "Holoway" Hort   
Neděle, 29 listopad 2009
alt

 

 

 

 

DvojRecenze: Batman: Arkham Asylum

– Vynikající hra nebo přeceňovaná tuctovka?

 

S odstupem se podíváme na údajného adepta na hru roku. Tentokrát to bude stylem dvojího pohledu.

V měsíci říjnu snad nebylo četnějšího tématu v diskuzích o grafických kartách než dohadování o kvalitách Batman: Arkham Asylum, nové počítačové hry s doplňky fyziky ala PhysX od společnosti nVidia. I proto jsme se s DDem rozhodli podívat se na hru zblízka oba. Každý jsme si ji zahráli, zapsali si podrobné poznatky a z nich vyrobili finální podobu dojmu s hodnocením, tedy dvojrecenzi, kterou si teď můžete přečíst …

  • Úvod - před hraním by Holoway

Než se vrhnu do hry samotné, chtěl bych Vám trochu přiblížit situaci, která nastala s vydáním nového Batmana u mě. Osobně herní scénu moc aktivně nesleduji, neb už delší dobu nejsem ten student střední školy s horou volného času. Aktivně v tomto smyslu znamená, že dané hry v podstatě nehraji. Ale jelikož odebírám nejmenovaný herní časopis, teoreticky je mám poměrně nastudované. Stane se jen zřídka, že si na nějakou udělám více času. Jsem stálý hráč Counter Strike: Source a ten bere většinu volného času, a že ho moc není. Hlavní tituly mi povětšinou neuniknou a minimálně si u nich přečtu více recenzí a po uvážení je zařadím na seznam toho, co bych někdy mohl po snížení ceny zakoupit.

Ano, po snížení ceny. Vzhledem k tomu, že jsem opravdu příležitostný hráč, nemá pro mne moc smysl kupovat si hry za zaváděcí ceny. Aktuálně třeba vyhlížím Fallout 3, který mám na lístečku jako velký fanoušek předchozích dílů zapsán. Za 400 korun je už originál PC verze vlastně moje, jen čekám, až se dostanu do obchodu. V tomto ohledu mě Batman zaujal hned při vydání svou příjemnou cenou. Zaváděcích osm set korun - to není vůbec špatné, kéž by všechny nové hry stály tolik. A jak na ni došlo, proč jsem zrovna Batmana vyzkoušel?

Batman: Arkham Asylum byl už od svého počátku bezesporu velmi očekávanou hrou. Po delším uvážení si však musíme přiznat, že velkou část onoho očekávání způsobilo marketingové oddělení společnosti nVidia. Jak velkou se už nedozvíme, a spekulovat není potřeba, situace je prostě taková. Ani nevím, zda bych si hru zahrál nebo bych o ní vůbec věděl, kdyby nebylo onoho stále omílaného PhysX. V diskuzi na DDWordlu se seběhlo mnoho zastánců, kteří hlásali, že se jedná o nejlepší hru roku, že nemá konkurenci a je skvělá, zábavná. Objevilo se i mnoho technologických videí s PhysX, která byla zajímavá, ale nebylo na nich nic neočekávaného. Jenže i v diskuzích se objevilo pár uživatelů, kteří s vysokým hodnocením v recenzích nesouhlasili. V jejich čele byl DD, a protože on je na rozdíl ode mě velký pařan, nemohl jsem to tak nechat. Rozhodl jsem se, že se na hru také podívám. A jak bych tedy rozsoudil obě strany? Jelikož po dohrání hry rozhodně nesdílím nadšení 90 a více procentních recenzentů (rozuměj ti, co dali hodnocení nad 90/100), musím to vzít trošku podrobněji, snad ku prospěchu věci.

 

  • Úvod – před hraním by DD

 

Už nejsem zdaleka tak velký pařan, jako dříve. Přeci jen kvalitních her notně ubylo, nemluvě o tom času, kterého taky ubylo (přiznejte se, kdo zkrátil ty dny?). Nicméně čas od času si na nějakou hru čas udělám. Dnes už se také na hry dívám mnohem podrobněji, než dříve, kdy jsem je bral až povrchně. Dnes zkrátka když už něčemu obětuji pár hodin, požaduji bezpodmíneční propracovanost, vizuální kvalitu, která mě vtáhne do hry a solidní příběh případně hratelnost, která mě od hry nepustí a dokonale mě rozptýlí. Výběr je čím dál těžší, ačkoliv věk průměrného počítačového hráče, který si hry kupuje, stále roste, mnohá herní studia, kde sice tvoří hry lidi ve věku průměrných hráčů, ale ne na úrovni věku průměrného hráče, který platí za hry.

Každopádně letos bylo velké herní sucho a tak chápu, že BATMAN byl velká herní událost, kterou jsem také vedl v patrnosti. Že NVIDIA na hře hodně zapracovala a do ve smyslu toho, že do ní dodělala spousta věcí včetně GPU akcelerovaného PhysX už je známo. Co ale mnozí nevíte je, jak neuvěřitelně tlačí PR NVIDIA na jednotlivé novináře, a když se nedají, tak přímo na šéfredaktory, že musí tuhle hru testovat (ať už jako hru, nebo se musí objevovat v recenzích na HW). Mnozí se s tím nejen v ČR setkali a mnozí tlaku neodolali. Logicky jsem se tak musel začít ptát, zda je hra skutečně tak kvalitní, že musí mít takovouhle PR tlačenku ze strany výrobce grafik (podporu) – kvalitní hra přeci něco podobného nepotřebuje. Poté, co se objevili první recenze s hodnocením vysoko přes 90%, začali v nás ale narůstat pochybnosti o skutečně objektivních recenzích a o hře samotné. Bohužel po dohrání hry, a jako technologický fanoušek jsem byl na použité technologie zvědav, dokonce jsme si opatřili do redakce 3D set, musím však konstatovat, že tak vysoká hodnocení nejsou v žádném případě na místě …

Ale aby nebyla recenze jen můj subjektivní dojem (a několika kolegů) požádal jsem ještě Holowaye, aby si to celé nezávisle na nás zahrál a napsal k tomu své. Výsledkem je tedy tato dvojrecenze, na kterou se podíváme …

 

  • První dojem by Holoway

Ještě před spuštěním hry máme možnost nastavení. A hned vidím, že má ATI HD4850 není tou vyvolenou, pod kterou má hra vypadat lépe s vylepšeným antialiasingem. Pro zapnutí AA je potřeba karta nVidia minimálně série GF8. Na takové omezení koukám s podivem. Je to totiž poprvé, co jsem takto omezen. Ještě nikdy se mi to nestalo a ani jsem nepomyslel, že je to možné, abych byl ze strany hry takto omezen. Jelikož přicházím i o PhysX efekty, skoro bych chtěl vrátit alespoň dvě stovky (tedy čtvrtinu ceny) za hru, neb si přijdu oproti zákazníkovi s kartou nVidia zážitkově omezen. Ano, navrhuji pro příště (doufám, že příště nic takového už nebude) speciální cenu hry pro ty, kteří mají grafiku ATI, sníženou cenu. Když tak koukám, za co se lidé soudí v Americe, možná by tam žaloba zákazníka za omezování zážitku z pořízené hry uspěla. No nic, první dojem mám špatný a to jsem ještě ani hru nespustil. S podivem si přiznávám, že mě napadlo i to, že bychom příště mohli mít třeba hry, kde by byly mise nebo předměty navíc pro majitele té a té značky grafických karet...he, no snad ne.

Ihned po prvním zapnutí hry jsem naopak s potěšením zjistil, že běží na UT3 enginu, který mám osobně rád. Je jednoduše hezký, má nízké nároky. Není potřeba se tedy grafikou dále zabývat, je dobrá - prostě UT3. Je jen škoda, že na něm vychází až takové kvantum her. Jsou pak totiž graficky takové unifikované - prostředím vypadají stejně (čest Borderlandu). Nutnost registrace (alespoň offline) do „projektu" Games for Windows nebudu rozpitvávat. Jen poznamenám, že pokud se nezaregistrujete, nebude se Vám hra ukládat, takže můžete prvních 8% hrát pak znovu jako já, když jsem poprvé žádost o registraci odmítl. Menu působí dobře, jednoduše, motiv Batmana je zajímavý.

První dojem by DD

Protože už jsem věděl, do čeho jdu, vyzkoušel jsem si hru jak na ATI, tak NVIDIA grafice. Musím říci, že návrh HOLOWAYE s tím, že by majitelé ATI měli za hru zaplatit mně, neb jsou omezeni, je docela zajímavý a nenapadl mě. Ovšem je skutečně pravdou, že by podobná žaloba a praxe měla minimálně v USA opravdu velkou naději na úspěch. Já osobně si vystačím s tím, že opravdu se mi nelíbí přístup herních vývojářů, kteří dovolí tak neuvěřitelně jednostannou optimalizaci hry a technologií na jednu značku grafik – od toho tu máme nové standardy, které jsou stejné pro všechny, a doufám, že špatný přístup autorů Batmana, kteří nechali přímo jednoho výrobce grafik přidávat své vlastní nestandardní technologie, bude hloupou výjimkou. Celá situace ukazuje, jak důležité jsou moderní standardizované technologie, které podporují všichni a včas.

Unreal3 engine nepřekvapil v žádném ohledu, bohužel musím souhlasit s tím, že velké množství her, které je na tomto ne úplně povedeném engine děláno, pak bohužel vypadá dost podobně. BATMAN není výjimkou a prostě máte pocit, že už jste to někde viděli. S registrací a ukládáním hry kolem funkce Games fo Wndows mám své zkušenosti a registrovaný jsem, takže žádný problém z mé strany a v tomto ohledu nepřináší BATMAN nic neobvyklého. Konzoloidní menu bohužel není překvapením, hra celým svým stylem je konzolovka (automatovka).

  • Příběh hry by Holoway

Více než pro koho jiného, bylo pro mě důležité pochopit příběh. Přiznám se, že nejsem fanoušek série Batman, žádný film s touto tématikou jsem neviděl, a proto jsem nestranný pozorovatel, který může hodnotit bez porovnání k filmu. Úvod hry je poměrně jasný. Batman nečekaně lehce chytil Jokera a veze ho do nápravného zařízení Arkham Asylum na převýchovu. I on ale cítí, že něco není v pořádku...pro hráče jako já je důležité, že postavy, jak je ve hře poznáváme, máme možnost poznat podrobněji v menu v „Charakter listu". Kdo jsou, jak vznikli, co dělají, jaké mají míry - super. Příběh přijímám ihned za svůj i bez předchozí zkušenosti, to jsem nečekal.

Příběh hry by DD

Kluci z BIOWARE (Mass Effect, Dragon Age, KOTOR), dokázali postavit své kolegy z herní branže před těžký úkol. Hodně jsme si zvykli na to, že hry musí mít silný příběh, pokud možnost ovlivnitelný a s pořádnými zvraty. Ani jedno jsme ale od BATMANA moc nečekali. BATMAN je svým pojetím klasická chodička mlátička lítačka. O to více mě příjemně překvapilo, že příběh není tak uhozený, na co jsme z podobných her zvyklí, postavy mají svou hloubku, nebo se tak snaží alespoň působit. Příběh je tak jednou ze silnějších stránek BATMANA, a ačkoliv rozhodně nemůže soupeřit s velkými RPG FALLOUT3 a už vůbec ne Mass Effect apod., rozhodně patří na poli akčních her k tomu slušnějšímu. V tomto ohledu tedy BATMAN nijak nezklamal. Osobně jsem viděl všechny filmy s BATMANEM a ne, že bych byl úplný fanda této postavy, ale jo, rád se na ni podívám.

 

  • První bitka by Holoway

Celý úvod hry mě přesvědčuje o dobré kvalitě dabingu postav. Angličtině je rozumět, pro jistotu v další fázi zapínám titulky, se kterými je to přeci jen lehčí. Překvapivě svižné je načítání hry, čekání na načtení netrvá ani pět vteřin a to nevlastním zrovna nejvýkonnější stroj. Po úvodním oťukávání ovládání pohybu Batmana přichází první bitka s trestanci. A to se mi líbí. Jako velký obdivovatel Diabla se poznávám. Klikám co to dá a protivníci dostávají co proto. Každého nakonec uzemním finální ránou (tedy já ne, já klikám pořád stejně) a je to. Všichni jsou v bezvědomí. To přeci každý ví, Batman nezabíjí, ale jen odstavuje z boje. Co dál?

Dostáváme úkoly, kdy kde a co najít v komplexu budov Arkham Asylum. Jelikož hra vyšla i na konzolích, je jasné, že lineárnosti se nevyhneme. Chodíme v koridorech, a pokud bychom chtěli uhnout, nemůžeme, dveře jsou zavřené a tak se stejně dostaneme až do těch, co máme. To by ani tak nevadilo, osobně mi linearita u her nebere zážitek (i když třeba Fallout 2 mě právě díky tomu dostal). Vadilo mi, že není možné vyhnout se boji. Na vězně beze zbraně můžeme zaútočit, když ale zbraň mají, je potřeba je přiškrtit tajně, plížením. Tato část je velmi dobře udělána, i když po pár opakováních už trochu nudí. Jenže dost často je možné se přes nepřátele dostat, aniž by si Vás všimli. Je pak škoda, že Vám při otevření dveří z lokace hra vysvětlí, že je prostě zlikvidovat musíte, jinak Vás dál nepustí.

První bitka by DD

Od prvních minut hry si nejsem tak úplně jist, zda koukám na AAA titul, nebo B titul. Hra má jisté znaky obou. Atmosféra hry, dá-li se o nějaké mluvit, příliš nenadchne, prostě ovládáte postavičku batmana a jdete chodbami dál a dál, vždycky narazíte na pár protivníků, které lehce vyřídíte mačkáním pár stejných tlačítek a Batman dělá úžasná komba a pohyby. Prostě klasika mnoha současných her v jiných kulisách, která se bohužel rychle okouká.

Linearita je všudypřítomná a nutí vás některé části hry řešit daným způsobem. Žádné zabíjení všichni pěkně dostanou přes čumák. Osobně nemám moc rád Stealth akce a tak jisté pasáže hry nenávidím. Na můj vkus je v téhle akční rubačce strašně málo zbraní i protivníků. Inteligence protivníků je ve skrze žádná, prostě se na vás vrhají (doslova a do písmene), že by nějak spolupracovali mezi sebou, nehrozí. Hra vás táhne celou dobu za ručičku, abyste se náhodou v úzké chodbě neztratili.

  • Řešení úkolů by Holoway

Úkoly ve hře nejsou nijak těžké. Pokaždé to chce někoho či něco najít, dostat se někam přes nepřátele. Objevuje se i pár věcí na zamyšlení, dost často musíme použít šachtu, abychom něco obešli. Co je ale pro mě hrozné je, jak hra radí. Stane se, že s někým bojujete a nevíte, jak na něj. Je jasné, že byste na to přišli, jsme lidi, máme mozek. Jenže hra Vám po první smrti hned napíše, co musíte udělat, abyste zapeklitost vyřešili. Stalo se mi to jednou, tak jsem to nebral. Ale jak jsem to zažil podruhé, potřetí...hra z Vás prostě v tomto smyslu dělá blbce a to je škoda. Záseky prostě ve hrách jsou a měli by být, pak to není zábava, když mi hra neustále radí.

Po čase zjistíte, že úkoly se hodně opakují, hlavně tedy jejich řešení. Hoď batarang sem a aktivuj tím vypínač, hoď sem a uřízni s ním lano. V mapách či za nimi existují také místa, kam můžete spadnout a zemřít (prostě spadnete do tmy). Zde je dobré, že pokud po pádu mačkáte „F", Batman se přitáhne zpět a nespadne do hlubin. Chytré. Zajímavé jsou také zbraně. Ono to zbraně vlastně nejsou, zabít s nimi nejde. Můžete s nimi ale omráčit, přitáhnout se, provalit zeď, dostat se přes propast. Je jen lehce nedomyšlené jejich nabývání v průběhu hry (více u představení Riddlerů). Abych nezapomněl, hra se celkem stabilně ukládá. Autosave je snad po každém průchodu dveří. Je to dobře až na to, že si prostě nemůžete dle libosti zopakovat oblíbenou úroveň. Hra se uloží, kde se uloží a cesty zpět není (alespoň o ní nevím).

Řešení úkolů by DD

BATMAN je hra pro děti doslova a do písmene. V žádném případě od vás nevyžaduje vysokou inteligenci, natož nějaké přemýšlení. Vede vás za ruku, všude máte nápovědy, ať chcete nebo ne a prostě vždy vás dokope udělat věci tak, jak tvůrci hry zamýšleli, že je uděláte. Hra nepřináší žádnou výzvu, a o nějaké propracovanosti si můžete také nechat jen zdát. Nutno ale dodat, že BATMAN se tak v žádném směru neliší od podobně koncipovaných her chodička-mlátička. Jestli je to dobře nebo špatně? To je otázka, kterou asi jednoznačně nevyřešíme.

  • Hádanky v podobě Riddlerů by Holoway

Mimo hlavního děje můžeme v průběhu hry plnit i úkoly vedlejší. Ty jsou zde vyřešeny pomocí takzvaných Riddlerů. Jedna z kriminálních postav, Edward Nigma, genius s velkými sklony ke zločinu, Vám po celém areálu Arkham Asylum schoval hádanky, které můžete řešit, či úkoly, které můžete plnit. Některé doplňují vhodně děj, některé jsou jen schované sošky a další nepodstatné úkoly. Pásky s nahrávkami výslechů kriminálníků hezky doplňují hru a podrobněji nám představují psychologickou část zlosynů. Hledaní ostatních schovaných předmětů či odhalování hádanek bez návaznosti na děj je...řekněme sporadické. Primárně to totiž jen prodlužuje hru. V průběhu hry se Vám načítají splněná procenta. Jaké je to překvapení, když hru v hlavním příběhu dohrajete a na kontě máte jen 65% dokončené hry. Ano, to ostatní jsou extra souboje a Riddlery, které jste nesebraly, nenašly. Takže máte dvě možnosti: buď si nechat zasahovat do děje, čímž ztratíte spád a akčnost, poctivě sbírat všechny Riddlery, které v dané fázi hry jdou, nebo se na Riddlery vybodnout a věnovat se jen hlavnímu ději a pořádně si ho užít. Já jsem zvolil něco mezi. Viditelné Riddlery jsem sbíral, jenže občas se stalo, že jsem u jednoho 15 minut hledal, jak ho ukořistit, načež jsem zjistil, že to nejde, nemám na to vybavení (nedostanu se přes strž, nezničím zeď). A po takovém záseku najednou zjistíte, že už nevíte, co jste měl udělat v hlavním ději hry. Velká škoda. Po konci hry pak můžete všechny zbylé Riddlery posbírat. Jenže je u toho docela hořký nádech, neb z dříve nenalezených nahrávek či starobylých kamenů získáváte střípky a části dotvářející atmosféru...jenže pozdě, hra už je dohraná.

Hádanky v podobě Riddlerů by DD

Vedlejší úkoly hledám a plním strašně rád. BATMAN v podstatě žádné neobsahuje, má to, co podobné hry, tedy sbírání bonusových předmětů, které doplňují některé aspekty hry. Pokud je nesbíráte, nic se neděje. Stejně jako třeba v TOMB RAIDER nebo podobných hrách si někdo na sesbírání všeho zakládá, z počátku to baví, postupně času to ale bavit přestává, samostatně bych tohle neřešil a seberu prostě jen to, co najdu při samotné hlavní hře. Riddlery hře nepřidávají, ale ani nic neubírají. Je to zkrátka prvek typický pro tento druh her.

Podívejme se dále ...

 

  • Souboje s Bossy by Holoway

Jako poslední záležitost jsem si nechal zhodnocení soubojů s bossy. Může se jednat buď o zvětšené běžné kriminálníky nebo hlavní záporňácké postavy ve hře. I v tomto případě jsou mé pocity smíšené. Některé souboje jsou totiž skvělé, s výbornou myšlenkou - například souboj ve stokách s Killer Crokem nebo s Poison Ivy v botanických zahradách, pak jsou tu kvalitní a zajímavé vložené myšlenkové souboje se Scarecrow či souboj s Harley Quinn, načež narazíme na hodně průměrné a opakující se souboje s velkými titan-vězni a zakončíme to finálním soubojem se zmutovaným Titan-Jokerem, který nemá ani nápad, ani náboj, nic a je vlastně nejhorším soubojem hry.

Souboje s Bossy by DD

V podstatě hlavní náplň hry, taková malá finále, prostě klasika, která ničím nepřekvapí. BATMAN je v tomto směru tedy určitá výjimka. BATMAN je další hra, kde je vlastní finále hry velkým zklamáním. Ač nerad dávám vyloženě spoilery, tak finální bitva je vyloženě trapná. V celé hře lze najít lepší a zajímavější bitvy, ale ta finální ukazuje v celé nahotě to, že BATMAN je spíše Bčková hra, která opravdu nepřináší zhola nic zajímavého nebo snad dokonce ani na obecné pole her, ani na pole stejného druhu her. Finální bitva nejvíce připomíná takové ty staré automatovky. Až ji domačkáte, přijde prázdno …

  • Technické zpracování hry a ovládání by Holoway

K technickému zpracování co se týká grafiky a PhysX jsem hovořil v průběhu článku. K ovládání snad jen pár poznámek. Ovládání je vyřešeno celkem dobře. Po pár ozkoušeních si rychle zvyknete na vše. Je v něm vidět konverze z konzole, což je spojeno i s tím, jak nám hra radí co kdy zmáčknout (např. když zemřeme). I při nastavení ovládání samotná tlačítka pro konzoli vidíme, ale to je tak vše. Kamera mi problém také nedělala (i když jsem se o tom někde i v mínusech jinde dočetl), nikdy jsem s ní neměl problém.

Technické zpracování hry a ovládání by DD

Skvělé technické zpracování mělo být jedním z hlavních prvků hry. Bohužel v žádném směru hra skutečně nevyniká, což je s podivem, když vezmeme do úvahy tu propagaci. Začněme grafikou, která ničím neohromí. Hromada moderních prvků a efektů chybí, textury nedetailní, jako vždy. Nasvícení je hodně průměrné, celé je to prostě U3 engine se vším všudy, který dnes už nemůže ničím překvapit. Nebudu zde rozebírat roztržku kolem AA filtrů, které U3 engine má zprasené tak, že pokud si je sami výrobci grafik v ovladačích nedodělají, tak neexistuje. Na konzolích to nevadí, protože ty nemají dostatečný výkon pro AA, na PC je to horší. NVIDIA si AA udělala na na NVIDIA grafikách tak možnost zapnout AA je. U ATI je vypnutá, ale je normálně možné upravit ID karty tak, že si hra myslí, že místo ATI máte NVIDII a AA pak jde zapnout i ve hře na ATI. Bohužel tento způsob obchází ochranu hry. Můžeme se bavit donekonečna čí zásluha je tento stav věci, podle mě je to hlavně vina tvůrcu hry BATMAN, kteří nebyly schopní zajistit ve své hře jednoduché zpřístupnění možnosti 4/8/24AA vyhlazování pro jedno jakou grafiku. Není rozhodně normální, že výrobci grafik budou do hry něco dodělávat. Výrobci grafik mají vyrobit grafiku podle standardů, a vývojáři her mají ty standardy co možná nejlépe využít ve svých hrách. To se v tomto případě nestalo, ale není to poprvé a rozhodně na tom není nic normálního, natož aby to bylo v pořádku.

Fyzikální efekty jsou a budou v této hře hodně diskutabilní. Protože jsem si schválně zkusil hru jak na ATI, tak na NVIDIA s GPU PhysX, musím říci, že rozdíl je ve skrze umělý. Fyzika ve hře ničím dech nevyráží a stejné efekty mlhy a poletujícího botelu nebo vlajících vlajek měli hry několik let staré. Pokud je tohle využití herní fyziky, tak je to velmi slabé. Na ATI si GPU akcelerovanou fyziku neužijete a je to vidět na hře samotné, na samotném herním zážitku ale není žádného rozdílu. Nutno říci, že veškeré prezentované fyzikální efekty by při snaze autorů hry zvládl i samotný U3 engine. Je ale nutné zdůraznit, že GPU PhysX do hry nedodělali samotní autoři hry. Grafická společnost NVIDIA sama poslala své lidi je do hry nalepit dodělat, je to vidět. Autoři hry by se s něčím tak zbytečným, jako akcelerace PhysX přes GPU, která funguje jen někomu, neobtěžují a také neobtěžovali.

PhysX nemá na hru žádný velký vliv, vizuálně je mezi ATI bez PhysX a NVIDIA s PhysX jasný, uměle vytvořený rozdíl, který by při použití standardních nástrojů pro podobné jinak úplně běžné efekty, neexistoval. Nutno ovšem říci, že kdyby nebylo PhysX, o hře se téměř nemluví. Pro tvůrce této skrze obyčejné a zcela průměrné hry to určitě byl skvělý marketingový tah, nechat veškerý marketing na specialistech z NVIDIA.

Po zvukové stránce je hra průměr a nic co by vám zůstalo v paměti. Ovládání hry je v rámci možností dobré. Je to prostě konzolová hra a ovládání na PC pomocí klávesnice a myši je sice přesnější a pohodlnější, ale není to pro něj primárně navrženo. Bohužel co této hře a jí podobným nikdy neodpustím je fakt, že z vás při hraní dělá blbce! Scény, kde dělá vaše postava určité komba, a vy se koukáte a musíte mačkat v určitý čas určitá tlačítka, která vám blikají na obrazovce je opravdu strašný vynález a mezi herními tvůrci v poslední době hodně populární. Nechápu proč. Není na tom nic zábavného ani efektního – občas mám u toho pocit jak testovací opice někde v laboratoři. Vážně si herní tvůrci myslí, že většina hráčů má IQ bublajícího bláta?

 

  • Finální hodnocení by Holoway

Mé závěrečné hodnocení jasně vyplývá z popisu v celé recenzi. Je rozporuplné. Některé věci jsou ve hře udělány výborně, jiné sice velmi dobře, ale s nějakým tím negativem, které v důsledku věci kazí dojem a některé ještě hůře. Celkově jsem se při hraní hry bavil, ale několikrát i pěkně navztekal. Kdybych nebyl takový sběratel a nepřekáželi mi Riddlery v průběhu děje, asi by to bylo lepší. Navíc právě příběh lemovaný Riddlery je hodně nedomyšlen, a ač v tom potenciál i dobrý nápad je, tak je celkově zkažený. Příběh je průměrný, spolu se střípky, kterých ale běžně ve hře potkáme jen polovinu, je mnohem zajímavější a atmosférický.

Po zralém uvážení dávám hře hodnocení 75/100. Špatné to není, zábavu užijete, ale má to své mouchy, které kazí celkový dojem. Osobně nevidím nikde důvod k až afektovanému hodnocení 95/100 a podobným, které vyloženě vychází z WOW efektu, kdy autor hru přehraje a rychle něco napíše. Jenže na takové hodnocení by mi nesmělo nic vadit a u Batman:Arkham Asylum se toho, co vadí, najde víc než dost.

Hodnocení by DD

Byl jsem doslova zděšen hodnocením této hry, které u mnoha webů dosahuje i 95/100! Měl jsem hodně pochybností a po dohrání hry mám už jasno. Mluvím jako člověk, který má BATMAN filmy v malíku a hru si rozhodně nemůže nechat ujít. Až postupem času jsem se doslech o tlaku, který jistá společnost dělala na jisté lidi, což jistě mělo svůj vliv (z něčeho žít ty magazíny musí), ale určitě ne na všechny 9tkové redakce. Důvod, proč BATMAN dostával tak vysoké hodnocení byl hlavně také ten, že přišel v období neuvěřitelného herního sucha. V zemi slepých je jednooký král a to se stalo i nyní u BATMANa, který jinak nemá šanci proti propracovaným top AAA hrám, Bohužel v té herně vyprahlé době (která připomínala pro herní pařany peklo drogové odvykací kůry), chyběl ten nadhled a srovnání s jinými skutečně kvalitními a propracovanými hrami.

To je patrné až nyní, kdy se pár kvalitních her objevilo a hodnocení BATMANA kolem 9 už nejde vzít zpět a v porovnání s kvalitními 9tkovými hrami opravdu nesedí. Protože nejsme pod tlakem nikoho a můžeme se na hru dívat s odstupem, můžeme i objektivněji hodnotit, co u Batman:Arkham Asylum přináší. Ve skrze nic moc. Je to klasická lineární chodička mlátička s náznakem atmosférického příběhu, který bohužel zůstala jen u náznaku, který nejvíce sráží výrazně béčkové souboje včetně toho opravdu hodně nepovedeného finálního. Jinak Batman:Arkham Asylum nepřináší zhola nic, co byste v jiných chodičkách mlátičkách neviděli v jiných kulisách. Hra se rychle stane stereotypní, znovuhratelnost je nulová a za pár dní si na BATMANA ani nevzpomenete. Zkrátka Batman:Arkham Asylum je pár hodinová spotřební záležitost. O technickém zpracování (ani o samotné hře) by se v podstatě nemluvilo, kdyby se nestandardně neangažoval jistý výrobce grafik a neposlal vlastní lidi do hry dodělat vlastní technologie, které však ve skutečnosti nic nového ani zásadního nepřinášejí, kromě pořádného PR humbuku. Ten je dvousečnou zbraní, o hře se sice hodně namluvilo a ještě namluví, ale poté, co si ji zahrajete, zjistíte, že je to produkt, který si takové hype rozhodně nezaslouží. Pokud jste fandové podobných her, tak si ji nejlépe vychutnáte s PhysX (klidně s ATI v kombinaci s AGEIA PhysX kartou) anebo rovnou ve 3D (i když já jsem to po dvou hodinách musel sundat a srovnat oči).

Pokud nejste úplně fandové tohoto druhu her, ale kvalitní hru si vychutnáte, tak raději od BATMANA nic nečekejte a v žádném případě nevyhazujte peníze za PhysX či 3D, samotné hratelnosti nic nepřidají a protože nejsou ani obecnými standardy, není zaručeno, že se vám investice do nich ještě někde vyplatí. Pokud nejste fandové konzoloidních chodiček mlátiček, ale po přečtení 9tkových recenzí uvažujete o nákupu hry, tak to nedělejte. Přes veškerý humbuk a PR je Batman:Arkham Asylum zcela obyčejnou, zcela průměrnou konzoloidní chodičkou mlátičkou, kde nemusíte používat mozek a po pár hodinách (konkrétně něco kolem 6-7 hodin) je konec a už si na ní nikdy nevzpomenete, protože přijde v jiných kulisách další úplně stejná spotřební hra …

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 21:35:22
avatar
Tahle hra mě taky nezaujala, demo sem hrál na xboxu pak na PC s ATi, kde sem zjistil, že díky legální nemožnosti zapnout AA vypadá hra hůř než na konzoli. Takže mě to zcela minulo. Hra roku je pro mě Assasins Creed 2, opravdu se máte PCkáři na co těšit! Doufám, že to s prodejema nedopadne jako jednička....
romero [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-30 00:08:12

OT: Ale ved Assassin's Creed predal vyse 8 mil kopii len na konzoly. 4.6 mil na X360 a 3.5 mil na PS3.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-30 01:06:21
avatar
Tim myslim PC prodeje, protože jedničky se na PC prodalo 100 000...bomba ne? : )
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-01 00:52:41
avatar
...a potom, že prečo sa vyvíjajú hry primárne na konzoly...neviete niekto?? (i keď neviem čomu sa smejem)
Rapl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Osobni nazor 2009-11-29 21:47:36
avatar
No ja to hral u svary na Nv a stejne me to nejak nechytlo,
to slavne physx nic moc a hra sama je zajimava jen v par vecech ktere se po asi hodine hrani zaji. Jsem docela rad ze jsem nekoupil, ale urcite se najdou i jedinci kteri bez ni nevydrzi
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jo.. 2009-11-29 21:49:38
avatar
..takhle má vypadat recenze, když si to lidi fakt zahrajou.

Ode mě by to dostalo tak 65/100 a to ještě kdybych se zrovna dobře vyspal..

Filmy Batmana mam rád (a hodně), ale tohle mě teda neuchvátilo.

Zahraniční "recenze" (občas i české) s vyhypovaným hodnocením (a nejspíš podplaceným), jsou pro mě nepochopitelné.. no minimálně jsou recenzenti nezodpovědní.
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-30 13:16:43

Nevyvolavaj flame ze podplateni recenzenti. Mne sa hra pacila. A ide o celkovy dojem z hry a grafiky ako to ze ci je hra robena pre jednu alebo druhu stranu...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-30 14:06:17
avatar
V tom případě je hra robená asi pro onen klasický stereotyp "blbý konzolový hráč"..

Zajímavé, že pro "blbé konzolové hráče" jdou vyrobit i dost slušné hry.. bohužel povětšinou z Japonska a pro Japonsko.
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 21:50:24
avatar
ja to hral a bavilo me to moc. super hra, jedna z nej tenhle rok, ani nevim proc, ale ten mix co ta hra nabizi se mi libi. souboje, stealth mode, pribeh taky usel, zadna nuda.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 21:52:39

No jo. Je to taka chodicka a mlaticka ako pise DD. Odreagovacka dobra ale hra roku urcite nie. Od vcera som si konecne nasiel cas na Dragon Age a osobne si myslim, ze aspon zatial nic lepsieho tento rok nevyslo. Ale to je zasa na inu diskusiu.

Co sa tyka pouzitia PhysX-u v Batmanovi tak na to som zvedavy. Niekto pise ze je to o nicom, dalsi zasa ze je o dobre(vratane mna, ale zasa hrak som iba demo takze celkovo hru posudit neviem). Kupenu ju mam. tak ked sa na nu najde cas tak si ju zahram. Tiez uz nie som student takze toho volneho casu je naozaj malo. Aspon ja by som potreboval viac.

Co sa tyka AA tak podla vsetkeho nie je vina NV za si to na AMD kartach nemozu ludia nastavit. Vyzera to tak, ze sa na nich AMD v tomto smere vykaslalo. To sa tu uz ale rozoberalo takze peace.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 22:13:03
avatar
První odstavec máš pravdu.

K druhému mám osobní názor, že to vypadá dobře, pokud netušíš, co je to PhysX a že tam je, tak se ti to celkově líbí. Když víš, že to tam je, tak mi to často přišlo "naroubovaný" - to slovo souhlasí. Hlavně tam fakt není nic, co by se i bez PhysX nedalo, takže pro mě nevyužitý potenciál (když už). Nejvíce se mi pak z efektů líbí praskání dlaždiček, ten je vlastně jediný "speciální.

A co se týče AA. Neznám podrobnosti, ale jak za to dle toho co píšeš nvidia nemůže moct, když mi u toho AA nastavení hra napíše: "AA je možné nastavit u karet nVidia série 8xxx a vyšší?" - to se tam asi nedostalo jen tak. Já to tu ještě nerozebíral a ani jsem to nečetl, takže nepeace v tomhle
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 22:18:42

1. PhysX - tiez si myslim, ze potencial tohoto enginu zatial este nebol vyuzity.

2. AA - UT3 engine AA nepodporuje. A kedze NV do hry dorabala PhysX, doprogramovali proste aj podporu pre AA. Co je ale podstatne, tvorcovia hry sa vyjadrili k tomu tak, ze aj v AMD mali source code potrebny pre doladenie AA v dostatocnom predstihu pred vydanim hry ale nic s tym neurobili. A kedze aj samotne AMD sa distancovalo od tvrdeni chlapika co vyhlasil ze za nemoznost nastavenia AA moze NV, tak skor sa priklanam k tomu co povedali ti, ktori hru vyvijali(teraz nemyslim PhysX programatorov z NV).
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 22:27:16
avatar
Tak to ok Zase vím víc. Ale jak píšu, to běžný uživatel neví, jako já a tak mu to přijde lehce jednostranné.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 22:30:01

Tak PhysX@GPU jednostranny je ale co sa tyka AA tam to nakoniec vypalilo trosku inak ako sa na viacerych weboch zo zaciatku pisalo ale to je uz aj tak jedno.
Poly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-30 07:57:39
avatar
A proč by firma vyrábějící primárně HW, tj. v tomto případě AMD, měla dělat práci za programátory samotné hry?
PS: mě to vše spíše připadá jako dobrý kalkul ze strany výrobce hry. Vývojáři nadšeně na základě kvalitně udělaného rok starého filmu něco zbastlí, však oni nám lidi utrhají ruce...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-30 08:30:22

Dovod preco to mohli urobit pisem v jednom z prispevkov niezsie. Samozrejme nie je to napln ich prace a ani by byt nemala. Ovladace robia takze ziadny problem.
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-30 13:20:08

tak potom preco AMD robi ovladace na svoje graficke karty? to ma robit MS lebo AMD robi HW?
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 23:27:59

Pokud se nepletu, hra v pripade detekce odkazuje na zapnuti AA pres Catalysty. Nebo ne, nevim, hru jsem nehral.
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 21:57:15
avatar
Co píšete o stejnejch soubojích atd... to mě štvalo u Assasins Creed!!! AC je po určitý době a tak od třetího města totální nuda. Pořád stejné skákání po barákách, sekání mečem a zas a zas... Co jsem viděl ukázky z Batmana - určitě bych do toho nešel.
K Vánocům si nadělim asi Dragon Age a bude zas na chvíli klid
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 22:04:12

Jenže Batman právě není moc o soubojích, ty jsou tam spíš jako odreagovačka na konci (a mnohem lepší než AC, který hraju teď )

Ale DAO je mnohem lepší, takže jestli můžeš volit jenom jednu hru, není co řešit.
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 22:04:19
avatar
osobne me souboje v batmanovi nikdy nenudily, navic tu sou souboje s bossy, na nejvyssi obtiznost nekdy docela mazec, aspon pro me - lamku , hra je rozhodne rozmanitejsi nez assassin`s creed.
wireless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 22:47:10
avatar
mě docela i mrzelo že ty souboje sou pořád stejný, závěrečnej souboj s jokerem je docela ,,rychlej,, no ale tahle hra staví hlavně na jménu ..a tedy filmu ;-)
kdyby nebyla propagace nVidie s PhysX, určitě by se o této hře nepsalo tolik ..ale vzhledem k tomu že by jistojistě nějakej fanda batmanu hodil na net uvedené této hry, stejně by se o ní nakonec mluvilo ;-)
PhysX ... mě se tam prostě líbí ;-) bez PhysX sem to hrál, a přišlo mi to všechno zaseklé, nerozbitné ... žádný efekty ale určitě to šlo udělat i přes super scripty které sou v módě (avšak to by mě pak tadle hra už tuplem nelákala )
já bych dal 85/100 ... kvůli poslednímu souboji a nudnejch bitkách s normal. vězňama ( po chvilce je to fakt nuda, a říkal sem si u toho spíš ,,omg zase je mám zabít, zase překážka ? já chcu toho bosse, todle mě neba,,
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 22:09:17

S Dragon Age urcite chybu neurobis. To je podla mna aspon do teraz hra roka.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 22:15:00
avatar
Má zkušenost s AC je jen při testování začátku hry, kdy jsem si mezi měřením jen tak probíhal střechy, umyslně strkal do lidí, zabíjel. Tak dvě hodiny mě to bavilo no, pak...
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 22:06:37

Wow úplně nečekané.. hra která je v nějakém ohledu lepší pro nvidii dopadne špatně na DDworldu... (didnt see that coming.. ). Baví mě mínusy - možnost nastavení AA u Ati (kterou atiny nepodporují v UE 3 - viz Bioshock), physX (což atiny NEUMÍ - jak to sakra může být mínus? Zato přece výrobce nemůže, mimoto to hru samotnou pro Ati uživatele neovlivní...)

Nevím taky co brbláte o obtížnosti, já to hrál myslím na normal a v několika částech jsem se pořádně zasekl, finální souboj beru ale jiní bossové jsou dost těžcí, z mého pohledu dávám 90% a to i bez physX (hrál jsem na atině s průměrnými detaily ), takhle totiž má vypadat pořádná "filmo-hra" rychlá, zábavná, se skvělým příběhem a postavami (a VELIKÉ plus za všechny části se Scarcrowem), nebýt Dragon Age, tak je to hra roku

p.s. Jakto že v plusech sakra není Harley Quinn? Z toho jejího oblečku jsem se málem...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 22:12:06

PhysX a AA v batmanovi sa tu uz rozoberalo. Pre niekoho je jednoducho lepsie hladat chybu u NV ako u AMD(teraz myslim AA, PhysX ako chybu alebo minus nepovazujem).
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 22:18:02
avatar
Vidíš, já o tom nic nevím, tak jsem to napsal. Nešlo mi to a když mi to napsalo, že AA si nastavím jen na nVidii, tak co si mám myslet...to bych se o to musel víc zajímat a tohle byla spíš uživatelská recenze v mém pojetí.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 22:22:19

V poho. To nebola vycitka na tvoju alebo DDho recenziu. Ked si hru zahram tak ak tu bude este na to priestor tak sa k nej vyjadrim.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 22:32:10
avatar
co takhle hledat chybu u výrobce hry? Výrobce grafiky má vyrobit grafiku podle standardů - hra je má pužívat ... protože U3 engine pořádně AA neumí je jasně chyba na straně SW a ne na straně HW a protože je ATI HW výrobce a vyrábí grafiky a ne hry jak může být v tomto případě chyba na její straně?
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 22:45:02

V prvom rade je chyba v engine UT3. Ale vzhladom na to, ze AMD dostalo source code a malo cas na to, aby do hry AA na svoje karty odladila, je to v tomto pripade jej chyba. Sice AMD nie je SW firma, ale ako podpora pre hracov kupujucich si jej karty si na to cas najst mohli.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 22:58:08
avatar
není to její chyba, měli to udělat vývoji hry když ten nedodělaný herní engine použili ... je to věc stnadardů - ATI jim nabízí nástroj, vývojáři se měli psotarat o to, aby to SW využíval ... proč by se ATI mělo starat kromě výroby grafiky podle standardů a specifikací o dodělání herního enginu který je zpackaný, Nechápu ... to je jako bys po výrobci auta, který udělal vše jak má být na svém autě, chtěl opravit děravou silnici po který to dobře vyrobené auto jezdí ...

jestli má NVIDIA dost času a peněz dělat práci za herní vývojáře, je to její problém, ale není to podle mě vůbec to, co by tvůrce grafik měl dělat. ten má vyrobit grafiku podporující všechny standardy a maximálně radit herním tvůrcům, jak ji dokonale využít, ne delat za ně jejich práci ...
wireless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 22:59:46
avatar
já jen doplním, že nVidia je teď SW .. takže nejen že vyrábí grafiky ;-) ona taky narozdíl od ati vytváří SW kterej bude její HW podporovat co nejlépe to půjde
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 23:11:00

To je proste vec pohladu. NV nemala nikdy problem s dorobenim podpory AA do hier zalozenych na UT3 engine. ATi zasa presny opak. Je mi jasne co chces naznacit. Ze to nie je starost AMD. Normalne by to samozrejme ani byt nemala. Ale co je dnes idealne? Situacia je proste taka ze UT3 engine nepodporuje nativne AA, herni vyvojari tento engine casto pouzivaju a je iba otazne ako sa k tomu vyrobcovia grafik alebo tvorcovia hry postavia. Keby AMD nezamestnavala programatorov tak nepoviem ani pol slova. Ale ovladace sa sami nepisu a ludi, ktori danej problematike rozumeju k dispozicii maju, takze aspon pre vlastnych fanusikov sa tomu venovat mohli. Nerobia to predsa stale.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 22:50:04
avatar
ano ovladace jsou hardware...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 23:00:03
avatar
teoreticky, kdyby hry fungovali podle jednotných standardů, tak by stačily jedny ovladače na všechny a nemuseli bychom se jimi vůbec zabývat ... evidentně je něco špatně
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 23:22:05
avatar
standardy?na windows platforme???aby to takle fungovalo tak by vsechny karty museli pouzivat i stejnou architekturu...jenze kazdej k tomu pristupuje jinak a mas spoustu ruzne vykonych komponent, ktere ti vytvareji obrovsky mnozstvi ruznych kombinaci hw a kazda muze mit jeste ruzny sw. tak jak tedka pises to funguje na konzolich
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 23:25:05
avatar
funguje na konzolích? to je vtip? Xbox360 a PS3 jsou navzájem nekompatibilní! to ATI PC a NV PC kompatibilní alespoň je
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 23:34:06
avatar
ne mezi sebou...ale na jednotlivych konzoli. tedy na xboxu a na ps3 zvlast. proc je hazet do jednoho pytle?to sou dve rozdilna zarizeni...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-30 14:08:52
avatar
A hodně, PS3 dělá vrásky vývojářům od vyrobení, díky celkové odlišnosti architektury.. což je trošku škoda, protože je "teoreticky" výkonější než všechny ostatní..
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 23:27:17

Pres ovladace zapnout AA jde. Sama hra ti to tam pise.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-30 06:59:01
avatar
To by mě zajímalo kde. Možná v nějakém readme, ale jinde jsem takovou informaci od hry nedostal.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-30 08:02:09

Jak jsem psal nahore, hru jsem nehral, ale tahle informace pobihala po forech.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-30 13:30:15
avatar
Si to snad nainstaluju znova, abych to našel. Ne udělal jsem formát, tak už to šlo pryč. Každopádně situaci s AA už jsem pochopil a...nemám na to jasný názor, kde je chyba To ať si dořeší jinde, mě to rozesmutnělo akorát.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 22:23:32
avatar
Hra ode mě dostala takové hodnocení, jaké si zasloužila. Mezi ostatními tituly, které jsem hrál, se jí nedá dát víc. O AA jak píšu nic nevím, jsem běžný uživatel v této sféře, tak jsem to tam napsal, protože to tak vypadá. Hru to tedy ovlivní, nevím zda sis všiml, ale hrát v 1680x1050 s 0AA a 8AA je sakra rozdíl v zážitku.

Obtížnost je hodně nízká. Já hrál na normal a pak jsem zkusil tu nejvyšší a jak víš, jak na bosse a ostatní (což mi hra poradila pokaždé když jsem poprvé umřel) tak se dají skoro všechny souboje na druhý či třetí pokus dát na normal bez ztráty života, na nejtěžší tak, že tak půlka zbude, když se po tom delším udolávání soupeřů necháš trefit.

Harley Quinn je kráva, o tom žádná. Kdyby nebyla tak zmalovaná, tak by mě v oblečku i přitahovala...než by poprvý promluvila. Takže asi tak
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-30 18:32:01

Počkat jak hra poradila? Nepamatuju si, že by mi nějak u bossů radili, takovou poison ivy jsem dával slušně dlouho...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 22:34:53
avatar
zkuste se odprostit od toho vašeho NVIDIA .... a podívat se na to skutečně nezaujatě ...
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-30 10:33:30

Tak tohle opravdu sedi.
ceo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-30 13:23:39

Přešně
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 22:22:36
avatar
Hru jsem nehrál a nevím jestli se k ní někdy dostanu, ale film Dark Knight jsem viděl a můžu každému jen doporučit, perfektní kousek
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 22:27:19
avatar
trochu mimo mísu. Cha vřele doporučuji si přečíst článek na PCGH o novém AvP a zkouknout screenshoty. Odkaz
Tohle vypadá na skutečné grafické orgie. A nějaké PhysX k čemu? V enginu AvP je zakomponovaná fyzika, která má podporu až 8 vláken - tedy využití až 8 jáder procesoru, či 4 jádrového CPU s HT.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 22:31:59

8 vlaken je stale o nicom oproti tomu kolko ich moze ponuknut samotna GPU. Ale nepopieram ze na kvalite fyziky to urcite co to zmenit moze a ze zazitok bude skvely. Na AvP sa naozaj tesim aj ja.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 22:50:58
avatar
no jde o to, že ty PhysX efetky by dnes zvládlo bez problémů i čtyřjádro ;) jenže oni přes CPU jedou jen na jednom jádrře ;) vestavěnou fyziku má třeba i Cryengine 3 ;)
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 23:00:00

Mozno na pohlad sa to javit tak moze. Osobne neviem posudit ci ci by na to 4 jadra stacili alebo nie. Pokial by sme vedeli kolko threadov niektore efekty staly a kolko HW vykonu si vyzadovali boli by sme mudrejsi. Takto su to stale iba dohady.

Vstavana fyzika je samozrejme fajn a kludne moze byt lepsia ako PhysX. Cryenginu sa tiez neobavam. Je to vynikajuci engine. Len ide o to, ze vacsina firiem si nemoze dovolit vytvorit nieco take ako si dovolil Crytek. Tak si proste kupia hotove riesenie. Ja si myslim ze pokrok PhysX je ten, ze dokaze vyuzit vacsieho HW vykonu ktory ponukaju GPU. V tomto ohlade je to podla mna momentalne najlepsi fyzikalny engine. Ako sa vyuzije jeho potencial je ale stale otazne. V podstate sa v tomto nazorovolisime a buducnost ukaze kto z nas mal pravdu.
wireless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 23:17:31
avatar
sem zvědavej v jaké míře hlavně bude fyzika ve hře použita
na padání mrtvejch těl stačí i 1jádro :-X ale nic proti ;-) taky se těším
edit. myslíte si, že kdyby neexistoval film Aliens v Predator, a kdyby AvP nepodporovalo nejnovější DX se zázračnou tessalací, že by se o ní mluvilo stejně ? blbost !
obě hry stavěj na jménu a využití něčeho co je bude prezentovat po celým světe takřka samo
DX11 vs PhysX ..
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-30 00:32:51
avatar
O AvP by se mluvilo stejně. Tato hra je nepřekonatelná a má spoustu skalních fandů. takovou atmosféru jsem u žádné jiné hry nezažil.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-30 00:36:26
avatar
přečti si ten článek na PCGH. Tady to máš přeložené přes google Odkaz
Hlavní vývojář AvP tam říká, že raději veškerý výkon GPU využijí na lepší vizuální efekty
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-30 08:38:07

JJ. Precital som si to este vcera. Celkom zaujimavy rozhovor. Ja netvrdim ze ta fyzika nebude dostatocna. To neviem. Pokial bude hra tak narocna ze zatazi poriadne nove high-end DX11@GPU tak priestor na ine vypocty tam nebude. Ale z toho co hovoril tak v buducnosti nad GPU fyzikou uvazuju. A samozrejme vlastnu a postavenu na DirectCompute takze to pojde na vsetkych DX11 grafikach.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 22:45:44
avatar
no ja sem batmana profrcel docela rychlo asi za 4 dny, ale riddlery sem se snazil docela dost hledat a nijak mi to zazitek ze hry nekazilo. mel sem na konci nak necelych 80% dohrany...hra na me pusobila vicemene jako codko. atmosfera me pekne vtahla, nikde zadny zbytecny zdrzovacky a bavilo me to s technickou strankou hry sem byl taky spokojenej, aktivni pristup nvidie je pro majitele jejich karet proste jednoznacny plus. co se tyce antialiasingu, tak ati si ho tam taky mohla dodelat. sry ale tohle neni vina tvurcu hry, ze ati neni schopna poradne zprovoznit AA ve hrach s ut3 enginem, kdyz nvidii to zadny problem nedela. to je chyba pasivniho pristupu ati, ktera na to proste kasle. ut3 engine tu je uz dost dlouho, ve vsech hrach na nem postavenych mela ati problemy s AA, tak proc to neni schopna vyresit??? a nazyvat kvuli tomu ut3 engine jako nepovedeny mi prijde taky trochu zcestne. uz je sice starsi, ale presto nabizi perfektni grafiku, kterou si muze uzit kazdy a pro vyvojare je jeho pouziti jednoduche a efektivni diky skvelym vyvojarskym nastrojum.

me osobne zrovna takovahle jednoducha mlaticka na odreagovani na pc proste chybela. kolik takovych her na pc vubec vyslo?tedka si na zadnou novejsi opravdu nemuzu vzpomenout...lehce podobna je mozna tak trilogie prince of persia.

a co se tyce toho jak "nenapadne" naznacujes ze nvidia pomalu vsechny recenzenty podplatila...nevim jak ty, ale ja sem si par recenzi precetl a jak u nas tak v zahranici v nich nebylo o physx pomalu ani zminka. nekde jenom napsali, ze hra vyuziva physx, jednou sem cetl, ze "pokud mate geforce, tak si uzijete i physx efekty" ale ve spouste dalsich nebylo zmineno vubec. kdyby je nvidia tak podplacela, tak si myslim ze physxu by tam byl spis venovan celej odstavecek s tim, jak je kvuli nemu ta hra tak uzasna. to sem ale nikde nevidel...physx se resil jen tady a jinych HW zamerenych webech, v recenzich minimalne.

a hodnoceni hry na metacritics je 91% na zaklade 29 recenzi a 88% na zakladi 106 uzivatelskych hodnoceni (Odkaz). tohle vsechno mela podplatit nvidia? trochu pritazene za vlasy nemyslite?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 22:54:17
avatar
já naznačuju že všechny recenzenty podplatila? Kde???!! zase si vymýšlíš? .... já jsme jasně napsal, že některé a také jsme napsal že někteří podlhli prostě tlaku (třeba ani zaplaceno nedostali) jen to otestovali aby měli klid ... takže nedělejte z NVIDIA nějakého všemocného boha, nemůže podplácet všechny,na to nemá, ale její někteří PR pracovníci jsou tak otravní, že aby měli klid tak chápu že někteří podlehli tlaku ... kažodpádně nic to nemění na tom, že hodnocení jao 95/100 jsou více než nepřiměřená !
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 23:08:12
avatar
ty mluvis o te jiste firme jako pomalu o vsemocne. tohle bych pochopil kdyby v nekterych recenzich bylo vychvalovano physx do nebes nebo kdyby se stridaly 95-100% hodnoceni se 70% hodnoceni, coz by bylo uz dost podezrele, ale batman ziskaval vysoka hodnoceni vsude a physx nikde poradne v recenzich zminene ani nebylo. to se rozebira jenom na HW webech...
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-30 07:05:57
avatar
Ale vždyť nejde o vychvalování PhysX. Jde o to hodnocení a porovnání s ostatními hrami. Já prostě nesouhlasím s tím, že ta hra má hodnocení jako hry, které jsou kvalitativně úplně jinde a jsou historicky převratné (je jedno, jaký je to žánr). A podle těch hodnocení, se ta hra k nim řadí. Přitom to, co by z ní mělo dělat nějakou speciální historický převratnou hru, tam prostě není. Sám jsem to taky napsal, že je to zábava, ale jak bych tomu dal víc než 80%, tak odsuzuju mnohem propracovanější a lepší hry.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-30 09:19:40

Souhlas s hodnocenim, 90% a vice si to skutecne v porovnani s jinymi, komplexnejsimi hrami nezaslouzi. Ovsem uvedeni nemoznosti PhysX na ATijako minus je logicky nesmysl, jeste podany jako zbytecne. Proste je to tak nastaveny. PhysX je pouze na Nvidii, spekulovat o zbytecnosti jeho nepodpory u ATi je zbytecne. Mozna to zminit v clanku, ale v hodnoceni to nema co delat. AA to same, je spousta jinych her, kde je nutnost AA aktivovat pres ovladace a tam se to jako minus neuvadi.
glass [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-30 12:46:02

Nie kazdy vsak hodnoti hry podla ich komplexnosti ... ja napriklad hodnotim podla toho, ako som sa pri danej hre bavil. A to bola v pripade Batmana fakt super zabava, aj ked svojou komplexnostou urcite nedosahovala na taky Oblivion, Dargon Age, ci prvy a druhy Fallout. Nemam dovod ju preto podcenovat ... je to proste len iny (nenarocny) zaner.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-30 12:58:30

Dobra, spatne jsem to vyjadril. Jde o to, ze opravdu zase tak skvela hra to neni, respektive nebude z toho zadny klasika - proste nad 90% je podle myho prehnany a neodpovida skutecny hre jako takovy. Z urciteyho pohledu to samozrejme muze byt klasa vsech klas. Je fakt, ze 75% z toho na duhou stranu dela spis prumernou hru, coz ovsem taky neni.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-30 13:40:43
avatar
O AA jsem se už vyjádřil v několika příspěvcích výše, když jsem dělal závěr a +/-, tak jsem o tom, jak to je doopravdy nevěděl. Nebudu to ale předělávat, je to škoda, že to nejde samo od sebe a zda je chyba tam či tam je mi jedno. Je to uživatelská recenze, na hru moje první, avšak dle textu ti vyplynulo, že PhysX jako uzavřený, do hry dodělaný, formát fyziky se mi vůbec nelíbí tak, jak je uplatňován. Napsal jsem tam také, že jako majitel HD4850 jsem s tím nespokojen. Je to názor, na který se dá oponovat, ale nic moc jiného s tím neuděláš

A 75% je podle mě dobré hodnocení. Většina her, co dostanou takové jinde je povedená, zábavná, není to žádný šrot. A opět je to osobní názor. Sám si tomu můžeš dát 85%, když ti tam nic nebude vadit. Mně tam některé věci vadily, některé byly super, všechny jsem je vyjmenoval a dohromady jsem tomu dal 75%.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-30 13:57:42

V clanku je to v poradku, v minusech to nema co delat. Ale pokud je to tvuj nazor, mej si to tam. Chleba kvuli tomu levnejsi nebude. Je trochu divny, ze jednou si jako zakaznik s ATi HD4850 nespokojeny, ze tam ten PhysX neni a zaroven ti prijde jako "naroubovany", coz ve me evokuje spis nez zlepseni pozitku jeho narusovani.

Hodnoceni ti neberu, chapu ze je subjektivni, nekomu to dava 90%, nekomu 75%, v zasade objektivne se to posoudit neda, kdyz se kazdemu libi neco jineho.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-01 01:00:52
avatar
Čítať podaktoré komentáre niektorých "nezaujatých" čítateľov a mám pocit, že Batman konkuruje kvalitatívne akčným hrám ako sú Mafia, Half-Life, FarCry/CrySis, Stalker a pod.

(neviem, ale je na tom niečo divné, že mi táto hra nestojí ani za stiahnutie, tobôž nainštalovanie, či nebodaj míňania svojho mála vóľneho času a o kúpe radšej vôbec ani nehovorím)
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-01 10:29:10

U nekoho to preci muze byt klidne pravda. Kvalittativni posouzeni hry je tezky, vetsina aspektu je subjektivnich, jak chces udelat objektivni zhodnoceni? Ovsem Metacritics, ktere se vseobecne posuzuje za realny odraz kvality hry dava batmanovi vysokou znamku, nahoda to nebude a ta hra proste spatna nebude.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-02 07:34:18
avatar
...no niečo na tom bude, ale nie to načo myslíš ty
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 23:07:39
avatar
Dalsia ukazkova DDho recenzia alebo ako pristupit k hre stylom to je desna kravina ale co tak spravim recenziu Chapem ze kazdeho to nebavi ale pre ludi co maju radi tento zaner ta hra ma jedinu chybu ktoru spomenul holoway je to kratke a prakticky to neni preco hrat znova. To ze hra nema pro ati aa noa bioshock ho tiez nemal celkovo ati si moc nerozumie s ut3 enginom nic nove pod slnkom a kazdemu znama vec takze neni co riesit. A zvacsa byvalo + ked hra vyzera pekne a neni narocna vidno ze u DDho to neplati pokial to neni hra co potrebuje pc z NASA tak je unho 0bodov
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jak bych to... 2009-11-29 23:29:25
avatar
začnu jednou výtkou:

Holowayi, nutit výrobce hry, aby podporoval všechny výrobce grafik stejně žalobou u soudu je IMHO zhůvěřilost, a myslím, že to sám víš. Pokud producent přistoupí na to, že hra je "pro zelené" a napíše to dostatečně jasně na krabici, je to OK, a já si nikdy takovou hru nekoupím (a o tom to je, nekupovat zboží, které se vám nelíbí, nebo které nesplňuje některý požadavek).

Jinak se hodnocení prakticky ztotožňuje s tím mým, opravdu jde o B-čkovou hru (ostatně jak to bývá u 90% her podle filmové předlohy). "Kvalitu" této hry ostatně prověřil Steam, včera byla k dostání v akci za 5€...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 23:42:36

Citace:
včera byla k dostání v akci za 5€


A sakra... Preco som radsej nepockal?
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-30 07:18:25
avatar
za 150,- Kč (cca 5€) se dají koupit lepší hry...
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-30 07:07:57
avatar
Píšu, že jsem o tom nic nevěděl, já toho v poslední dob fakt moc nehrál. Ale když k tomu sednu jako běžný hráč, tak mám dvě možnosti - ATI/nVidia. Pokud mám ATI, všimnu si, že nejde AA a physx a na nvidia ano. To je celé, nikde mi nikdo to co píšete nenapíše.
wireless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-30 17:41:29
avatar
aspoň vidíš, kde tkví úspěch nVidie a její prodávání grafik
,,jee tati, ta grafika co mám v pošítaši je lepší jakf ta co má bváška, kup mi pfíště stejnó !,,
a tatínek v obchodu ,,áá počítač s nVidia grafikou, tu muj synek chtěl, a hele GT240, to bude nějaká pecka, a jen 15 000kč ? paráda, to mu koupím na vánoce ! ,,
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-30 09:36:43
avatar
jedna vec batman neni podla filmovej predlohy ale ked uz tak komixovej dokonca sa hra nepredavala ani subezne s filmom ako ostatne hry podla filmov
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-29 23:51:08
avatar
vypadá to že wolverine zůstane na hodně dlouho nejlepší filmovou hrou současnosti.
HelFix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-30 00:09:51

Snad to nebude tak na dlouho Zachvilku přijde Avatar tak uvidíme jak to nakonec bude...

PS: Přesněji avatara uvidíme už 4. prosince .. teda myslím
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-30 13:13:45

DD na prvej strane pises ze je hra optimalizovana pre jednu stranu (nvidia) a ze na druhej strane mame tu standarty. Nvidia si pridala physX. co tam mala pridat ATI? cervene logo?
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-30 14:19:10

díky za netradiční recenzi
Jen nevím, proč se divíte, že AA a Physx nejede na radeonech.
Toto negativum je moc zdůrazněno, navíc v minulosti stokrát omýláno.
Šlo snad především o hratelnost, ne ?
Zajímavý nápad, chtít levnější hry, jen proto, že hráč je omezen o AA a o Physx na Ati.
Chápu, že to bylo myšleno s nadhledem, ale ... no nic
Díky
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-30 18:12:10
avatar
Přeceňovaná tuctovka byla třeba Crysis. Buttman je čistokrevný SHIT . Neberte to jako můj názor, ale jako fakt.
wireless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-30 17:43:25
avatar
jak má někdo názor na Crysis jako nudnou hru s hezkou grafiku, tak má někdo názor na batmana - nudná hra s trapnou physx a bez AA na ati
věc názoru, nemyslíte ?
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-30 18:08:05
avatar
O faktech se nepřemýšlí. Crysis přinesl aspoň něco, Buttman nic - pro majitele Ati dokonce jen negativa, pro nvidia hochy jen nepodstatné kraviny. Jen něco pro fetišisty na latex a černou kůži.. těch tu doufám moc není.
Jo a nevím proč se tady neobjevila recenze na kvalitnější hru Úžasňákovi: Vzpoura podkopávače. Asi jenom proto, že narozdíl od Buttmana nemá kontroverzní physx.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-30 20:16:49

Přesně tak, když jsem si přečetl o této hře, opravdu mi spadla čelist nad tím jak mohla někde dostat hodnocení 9/10. Ani herní sucho to neopodstatnuje.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-01 21:37:46

O faktech se nepremysli... Lolec prekvapujes, jak odkryvas sve nitro...
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-30 18:48:15

proč kontroverzní Physx ?
To jsou ony fakta, ještě napiš
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-30 19:12:04
avatar
Proč se ptáš na kraviny ? Když by procesory Intel měly něco díky čemu by procesory konkurence v některých hrách výrazně "ztrácely" tak to bude KONTROVERZNÍ. PC platforma se nesmí rozdělovat. Díky physx se o Buttmanovi diskutuje - jinak by nikdo neztrácel čas diskuzema o zcela průměrné hře. Co bude Buttman znamenat v herní historii když se porovná s kultovními hrami ? Tácek pod pivo.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-30 22:09:34

a kolik těch kultovních her v poslední době vyšlo ?
Proč nadáváš na Physx a nesnášíš hru, kde je součástí.
Vážně neuneseš, že nvidia si zaplatila podporu své technologie ve hře ?
Jsou lidi, kterým se hra líbí.
Jak můžeš psát o faktech ( které jsou přeci všem jasné ) , když si neuvědomuješ, že nejsi středem vesmíru, tudíž ( oblíbené slovo ) objektivní ?
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-30 19:43:09

To DeadDog: Batman je hlavne dobra oddychovka. Tych 75 ci 77 bodov zo 100 je pre tuto hru tak akurat. A to, ze je to SHIT nie je fakt ale iba tvoj nazor. Uz som ti to pisal v inej diskusii. Trosku respektu k nazoru inych by ti nezaskodilo. Kazdemu sa paci nieco ine. A z tvojich pripspevkov netusim co ta vobec stve. Ci samotna hra lebo len PhysX...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-30 20:05:10
avatar
Mě štve, že se o Buttmanovi diskutuje jen kvůli physx gpu, které mě také štve (kvůli roztříštění pc hraní - mám totiž i silnou nvidii takže..). Když by Buttman neměl physx přes gpu tak je to hra o které se moc nediskutuje. Navíc je to hra která brzo zapadne v propadlišti dějin jako každá "dokonale průměrná arkádovka" bez geniální hratelnosti. Shit je trochu přehnané hodnocení - uznávám. To slovo "respekt" si budu muset najít ve slovníku - teď je těch cizích slov nějak moc.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-01 08:54:33

Ja len vychadzam z vlastnych skusenosti. Voklakedy sa mi pacili arkadovky, potom som hraval iba FPS(Doom, Crysis) a som sa vzdy cudoval ludom ako ich moze bavit Diablo. Bola to podla mna nuda. A teraz sa mi zacali pacit aj taketo hry. Na Dragon Age alebo Zaklinaca by som nedal dneska dopustit. To ale neznamena ze uz sa mi nepaci to co som hraval predtym. A preto by som si nedovolil tvrdit co je dobra hra pretoze kazdemu sa paci nieco ine. Dnes by som si napriklad urcite ani nezapol hru ako Sims ale su ludia, ktorych to fakt bavi. Pre mna SHIT pre inych 95 bodov zo 100. A respekt v tomto pripade znamena to, ze nebudem na Sims srsat siru len preto lebo mne sa nepaci. Proste beriem to, ze kazdy ma iny zaner ktory hop bavi viac ako dalsich ludi.

A o Batmanovi sa nehovori iba kvoli PhysX. Je to skvela oddychovka. Nieco co si pustis ked chces vypnut a zabavit sa. Minimalne podla dema vyzera byt hratelnost na dobrej urovni takze svoju ulohu vcelku splna. Ako tu pisu aj iny ludia nado mnou, vo viacerych recenziach bol PhysX iba spomenuty a vobec sa nerozoberal. A minimalne to mozem potvdit z recenzie zo Score. Proste porovnavat tuto hru z pohladu hraca prepracovanych a komplexnejsich RPG je nonsens. To by si nedal ani tych 70 bodov. Ale pokial sa na to pozeras z pohladu hracov, ktory takyto typ hier maju radi, tak mas hned 95/100.
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-06 00:46:38
avatar
Dovolím si nesúhlasiť. Pre mňa sú komplexné RPG vrcholom hrania, napr. Zaklínač, Gothic, Risen, ale aj tak dokážem ohodnotiť takého Batmana vysoko. Ide o nadhľad.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-01 19:58:49
avatar
Pre mna je najpodstatnejsie aby som sa pri hre bavil ... Mam rad v podstate kazdy typ hry,rad si zahram aj hry bez nejakej hlbky a aj skvele "hlboke" rpg ( baldurs gate alebo teraz dragon age) ... Batman umna splnil to podstatne : zabaval som sa pri nom a to dokonale ... Filmy o batmanovi milujem a hlavne tie najnovsie a Batman splnil moje ocakavania na 100 % ... Nie som recenzent ani nejaky kritik,pokial mi hru nic nekazi a jej zapory pri kladoch su uplne nepodstatne tak ma umna 10/10 ... Pri Batmanovi som sa bavil ale koniec hry bol dost nezvladnuty a preto ma umna 9/10 ...
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-02 08:57:03
avatar
Ja mám rád jednoduché hry. Hlavne L4D je pre mna ako stvorený. Sadnúť si a odpočinúť si pri strielaní davu zombíkov je celkom fajn. Riešiť nejaké ťažké logické hádanky sa mi nechce. Preto, lebo v bežnom živote sa rieši toho dosť. Batmana som hral len demo a po pár minútach som stratil o tú hru záujem. Čiže u mňa úplný prepadák. Batman sa mi páči vo filme a to len v tých posledných dvoch. Ináč mi tá postavička nič nehovorí. Ale chápem, že pre Amíkov to bude asi dobrý žáner. Nakolko mám aj grafiku od nvidie tak som si to pustil s PhysX ale žial GTX 260-ka mi to nezvládla s 4AA/16AF v rozlišku 1920 x 1200. Nepríjemne to šklbalo, číže aj tak som bol nútený vypnúť PhysX. Neviem ale mne tá fyzika pripadala dosť zvláštna batman sa zahnal a noviny letali okolo neho ako keby sa tam prehnal hurikán. Čiže nič prirodzeného a ak náhodou máte záujem o tú hru a ste majitelom ATI netreba zúfať, lebo tá hra síce postráda pár efektov, ale nič to na hratelnosti neuberá. A vyhladzovanie sa dá zapnúť v catalystoch. A musím podotknúť, že na 5870 to s 8AA/16AF 1920 x 1200 lieta ako bláznivé.
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-06 00:40:44
avatar
Na začiatku som bol aj ja názoru, že Batman je podplatená publicita.
Po dohratí musím konštatovať, že sa jedná o veľmi kvalitnú hru. Bavil som sa od začiatku do konca.
Áno niektoré chyby sú, napr. už klasický autosave, alebo jednotvárnosť nepriateľov. Ale na druhej strane je to pekná grafika, rýchla a zábavná hrateľnosť a hlavne excelentné dávkovanie zmien a nových zážitkov. Napríklad to schovávanie pred tým velkým cvokom a to hopsanie až ku svetlu má nadchlo. Alebo tá scéna keď bol Bat malý a zabili mu rodičov, to bol úžasný zážitok.
Celkovo na taký infantilný námet, má hra veľmi dospelú atmosféru.
Hodnotím 85/100
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-14 12:11:47

Recenze umite panove na vybornou , nicmene DD ty spekulace o FERMI to uz je katastrofa a kazis si sam nebyt tohoto "nezraleho fenomenu" tak pekny web...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!