Největší technologické úspěchy a propadáky roku na poli IT v roce 2009
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Pondělí, 28 prosinec 2009
alt

 

 

 

 

 

Největší technologické úspěchy a propadáky roku na poli IT v roce 2009

 

Co se povedlo a co se naopak nepovedlo? Podívejme se na malé-velké zrekapitulování letošního roku …

Každý rok na začátku je hodně očekávání a hodně nadšení a až konec roku vždy ukáže, zda byla očekávání na místě. I letos je tu pár zajímavých zvratů a událostí, ať už kladných nebo záporných. Ten letošní rok byl ve stínu nejistoty a hospodářského poklesu. Někteří si chtě nechtě museli uvědomit, že růst nadměrné spotřeby má i své hranice. Bohužel řeknu to na rovinu, poučilo se maximálně pár firem, zbytek, až na pár nešťastníků, tu „krizi“ tak nějak překonal a už zase vyrábí na dluh dál s vidinou nekonečného růstu spotřebitelské chuti a nutnosti. K čertu s ekologií, k čertu se zadlužováním, lidi spotřebovávejte, vyhazujete a nakupujte dál a více a hlavně ať výroba jede a nejlépe v Číně nebo v zemích, kde dělníkům platíte denně miskou rýže. Rok 2009 ukázal v celé nahotě, jak nám tyhle věci nadělají brzy daleko větší problémy a ekonomické zakašlání, které mnozí označili za krizi, bude jen slabým odvarem.

Ale dost už pesimismu a podívejme se na to, co se letos povedlo a co se naopak nepovedlo. Podívejme se na dva žebříčky technologií. Začněme na poli těch povedených a úspěšných technologií nebo událostí na poli IT.

  • 10.místo mezi úspěšnými: DirectX 11

Někteří zpátečníci si možná budou klepat na čelo, ale ruku na srdce, od DX11 jsme toho letos zase tolik nečekali a přesto i přes nepříznivé vlivy, jako dostupnost DX11 grafik a nových her, slaví svým způsobem toto API solidní úspěch slibující zajímavé následující roky.

DX11 zařazujeme mezi úspěšné technologie proto, že na rozdíl od DX10 má mnohem větší podporu mezi vývojáři a je to snad první API, které více chválí samotní herní tvůrci a ne Microsoft. Kromě toho přináší DX11 hodně zajímavých technologií, mezi těmi nejzajímavějšími je nutné zmínit nativní podporu multijádrových CPU a DirectCompute11 akcelerované výpočty prostřednictvím grafické karty. DirectX11 se zkrátka povedlo a za krátkou dobu ukazuje hodně zajímavý potenciál do příštího i toho dalšího roku. Hlavně je to viditelný a významný technologický krok, po několika letech téměř totální stagnace. Díky alespoň za to …

 

  • 9. místo mezi úspěšnými:

Technologické Standardy – OpenCL, nabíječky, 3D Blu ray atd.

 

Ne, že by zmíněné technologie, jako OpenCL, unifikované nabíječky mobilních telefonů a 3D standard Blu ray letos něco úžasného předvedly. Do žebříčku úspěšných je ale zařazujeme pro velký potenciální význam pro budoucí rozvoj a hlavně proto, že se jedná o skutečné unifikované standardy, na kterých se k našemu údivu, dokázali letos téměř všichni významní hráči shodnout a standardem je tak učinili. Tleskáme, standardizace je prvním předpokladem k úspěchu a rozšíření technologií za solidní ceny mezi běžné uživatele.


  • 8. místo mezi úspěšnými: Nintendo Wii

K překvapení mnohých tahle tradičně pojatá herní konzole i v letošním roce zcela zašlapala v prodejích dvě silnější konzole Xbox360 a PS3, a to považte, že není ze všech tří už delší dobu nejlevnější. Co stojí za úspěchem Wii? Je to hlavně pojetí této konzole jako nefalšované herní konzole, tedy jednoduchého zařízení, pro hraní zábavných her pro každého a nekonkuruje přitom „velkému“, chcete-li dospělému, hraní na PC a neomezuje rozvoj her jako takových. Wii je prostě herní konzole jak má být a po zásluze slaví i letos velký úspěch, nad kterým kroutí hlavou kdejaký analytik i konkurent.

Něco mi napovídá, že Wii bude slavit úspěch ve stávající podobě i příští rok, kdy už se ale nahlas bude mluvit o nástupci. S největší pravděpodobností vsadí Nintendo na stejný koncept nenáročné herní konzole a postaví to na AMD FUSION v druhé polovině roku 2011. Wii2 tak bude stejně hravá a podpořena novými technologiemi jako DX11, 3D, OpenCL, DirectCompute apod. Ale to je zatím doba vzdálená …

  • 7. místo mezi úspěchy: Procesory AMD Phenom/Athlon II

Možná někteří namítnou, že by do žebříčku měly patřit Intel Core i7/5 procesory, ale ty už zde byly minulý rok, do nižších mainstreamových procesorových cenových hladin se vlastně za celý rok nerozšířily a Core i5/7 pro LGA 1156 je jen dvoukanálové Core i7 do LGA1366. V podstatě tedy žádný větší vývoj letos. 32nm Core i5/3 jsou nakonec téma až příštího roku, což je také jedno z letošních překvapení, čekali jsme je dříve. To AMD Phenom II jsme tu loni v takové síle neměli a jako takový je to nečekaný úspěch, zejména i proto, že operují v uživatelsky nejzajímavějších cenových hladinách.

Po zpožděném uvedení první generace K10 Phenom procesorů s dětskými nemocemi to s AMD nevypadalo moc dobře. Nakonec je tu ale Phenom II/Athlon II a tyto procesory jsou opravdu povedené. Ano, konkurenční Intel Core i7 výkonově nepřekonají, ale nemusí. Jsou výrazně levnější a patří do segmentu, kde se prodává 96% všech CPU, což Core i7 CPU nepatří. Athlon II procesory jsou také první, kde tříjádra vstoupila do low endu a čtyřjádra do mainstreamu. Poměrem cena-výkon nemají Athlon II/Phenom II konkurenci a jsou povedené i po stránce provozních vlastností i taktování. Po první generaci Phenom je Phenom II nebe a dudy. Za skvělou vlastnost pak lze považovat možnost odemykání jader u Phenom II X2/X3 CPU a u Athlon II X3 CPU. K AMD musíme být shovívaví i z hlediska neférového chování a monopolního postavení konkurenčního Intelu, které ovlivnilo hodně vývoj od dob minulých, což bylo také téma tohoto roku.

  • 6. Místo mezi úspěchy: Windows 7

Ačkoliv je W7 hodně úspěšná, na vyšší místo bych ji neřadil. Jde o to, že W7 jsou v podstatě jen vylepšená Vista a pokud používáte Vista s posledním SP, pak vám slouží stejně dobře po všech stránkách, jako W7. Nutno ale říci, že u W7 Microsoft nasadil od začátku správný směr. Za velmi pozitivní hodnotíme veřejnou RC verzi, kdy MS mohl sesbírat poznatky běžných uživatelů, což rozhodně odladění systému W7 pomohlo. Celkově je W7 důležitý hlavně proto, že mnoho lidí a firem ještě stále jede na zastaralých XP a W7 je právě ten systém, na který se bude hlavně v příštím roce hromadně přecházet. W7 jsou bez nadsázky nejlepším OS, který kdy MS vydal a až na pár drobností, mu není co vytýkat a při nákupu nového PC, včetně těch slabších, je to poměrně jasná volba.

A teď se podívejme na první část žebříčku propadáků roku 2009 ….

 

  • Propadáky roku 2009: 10.místo - 6.místo

Ne všechno se všem v roce 2009 vydařilo. Je tu i řada technologií nebo událostí s nimi spojenými, o kterých lze mluvit jako o zklamáních, nebo vyložených omylech. Podívejme se tedy žebříček těch největších propadáků letošního roku a začneme od 10.místa …

  • 10. místo mezi propadáky: Cloud Computing

Mělo to být velké téma letošního roku u předních HW výrobců, softwarových i internetových firem, nakonec se ale na tomto poli vlastně z pohledu běžného uživatele nic nestalo. Vzdáleně distribuovaný výkon a aplikace mají jistě své kouzlo a možnou budoucnost, ale v roce 2009, mimo velkých řečí, není stále vidět nic moc přínos a použití pro běžné uživatele. Spíše došlo k oddálení kvůli zrušení, nebo zpoždění klíčových technologií. Cloud Computing není propadákem v pravém slova smyslu. Má určitě budoucnost a osobně si myslím, že světlou, ale v roce 2009 navzdory některým očekáváním a slibům, toho mnoho nepředvedl. Ne to, co jsme doufali vzhledem ke slibům a plánům mnoha firem, že předvede. Snad příští rok.

  • 9.místo mezi propadáky: NVIDIA TEGRA a ION

Opět za neúspěchem těchto technologií stojí hlavně příliš bujarý marketing a jím podporovaná nereálná očekávání. TEGRA a ION měly být podle jejich tvůrce důležitými tahouny trhu smartphone a netbooků. Nestalo se tak. TEGRA je největší zklamání. Poměrně slibná platforma nakonec totálně propadla. Ne snad, že by neměla technicky co nabídnout, ale prostě o ní nebyl mezi výrobci zájem. Ze slibovaných mnoha modelů smartphone a samrtbooků zbylo jen významnější Microsoft ZUNE a asi dva SmartPhone. Obojí ale ve výrazně limitovaných počtech s omezením jen na vybrané trhy a u nás se neukázaly vůbec.

O něco lépe na tom byl ION. Opět parametrově zajímavý produkt, ale nakonec propadl u výrobců. Navzdory slibům jsme na ION netbooky apod. čekali vlastně celý rok, aby se na konci roku ukázalo pár předražených modelů, které už spíše soupeřili s výkonnějšími CULV notebooky. O něco větší úspěch měl ION na poli nettopů, ale tato platforma příliš oblibu u zákazníků nemá. ION je solidní integrovaná grafika, ale ve spojení se slabým CPU Intel ATOM je jeho jedinou výhodou schopnost akcelerace HD videa. Herní výkon ATOM CPU zabije a vše ostatní je pro nenáročnou ATOM platformu irelevantní. Za ION se tak jen hodně platí. ION je o něco úspěšnější než TEGRA, ale realitou je, že se o obojím opět daleko více namluvilo, než se na trhu nakonec ukázalo. Obojí tak patří ke HW zklamáním roku a uvidíme, co ukáže v roce 2010 ION2 a TEGRA2, které se ukáží již brzy.

  • 8. Místo mezi propadáky: Netbooky

Z hlediska prodejních úspěchů jistě tyto přístroje patří mezi absolutně nejúspěšnější produkty letošního roku, jenže to je asi tak jediný důvod, proč je tam zařadit. Vše ostatní mluví proti nim. Netbook se měly stát údernou silou rozšíření počítačové gramotnosti do chudších zemích. Nakonec to dopadlo tak, že netbooky jsou jen dalším zbytečným spotřebním zbožním, které se úspěšně prodává jen na vyspělých trzích a to způsobem, ze kterého se nám po velkou část letošního roku otevírala kudla v kapse.

Velkou část roku byli neznalí zákazníci klamáni při nákupu. Mnoho prodejců totiž prodávala netbooky, jako notebooky. Až ke konci roku se situace zlepšila a výrobci sami začali s větší důrazností odlišovat netbooky od notebooků. Ačkoliv prodejní čísla vypadají krásně, realitou je, že spokojenost s netbooky je velmi nízká, stejně jako jejich spolehlivost daná nízkou cenou. Ale nutno říci, že zkrátka možnosti a schopnosti netbooků odpovídají jejich ceně. Většina z nás v redakci ale není z netbooků příliš nadšena. Mnozí zákazníci a uživatelé, kteří už tak o PC mnoho nevědí, čekají od netbooků zázraky a použitelnost jako u pořádného notebooku, které se samozřejmě nedostaví. Netbooky tak přidělávají spíše práci nám i prodejcům s vysvětlováním a přesvědčováním zákazníka, že ano, cena je sice krásná, ale jeho požadavky se s tím neslučují. Netbooky se nám nelíbí také proto, že místo aby vývoj šel cestou k rychlejším CPU, GPU a počítačům, netbooky v podstatě řadí zpátečku a od lepších a lepších běžných notebooků jsme šli k horším. Všechno zlé, je k něčemu dobré. Netbooky donutily výrobce snížit cenu skutečných CULV notebooků pod 20 000 korun. Přesto netbooky hodnotíme jako cestu zpět a v podstatě zbytečný spotřební produkt. Za poměrně vysokou cenu dostanete jen kus pomalého, nekomfortního zařízení, ze kterého budete mít možná chvíli radost, pak ale objevíte 12“ CULV klasický notebook a pomalý nepohodlný netbook s radostí zahodíte.

  • 7. místo mezi propadáky: PhysX a herní fyzika obecně

Možná kdyby PhysX nebyla tak nafouknutá bublina a nemluvilo se o něm tolik, nepatřila by tato technologie mezi propadáky letošního roku. Spolu sebou táhne dolů i herní fyziku obecně. O Herní fyzice a PhysX obzvlášť, se toho hodně nakecá, ale realitou je, že se za uplynulý rok neposunula herní fyzika ani o píď. Herní fyziku nadále nejvíce zastupují integrované fyzikální engine v samotných herních engine. Minoritně pak PhysX (hlavně proto, že na PC je zdarma, konzolové verze se platí), těsně následuje HAVOK, který se v podstatě až na malou ukázku OpenCL akcelerace nikam nepohnul a třetím vzadu je openSource Bullet.

Herní fyziku bereme jako nedílnou součást počítačové hry. Přesto se z marketingových zájmů jedna firma rozhodla ji propagovat zvlášť. Tak údernou zcestnou a až škodlivou propagandu, která se kolem PhysX letos odehrála, si budeme dlouho pamatovat, takže marketing může slavit. Realitou ale je, že PhysX zůstává ve stejné podobě, jako před lety, když jej NV kupovala. Korunu tomu nasadila tím, že v jinak průměrné hře BATMAN ji sama odladila a dodělala a tak o použití GPU akcelerované fyziky samotnými herními vývojáři nemůže být ani řeč. PhysX se tam staralo o nepodstatné věci, které jinak byly ve stejné kvalitě k vidění ve hrách léta před tím a pára nebo létající papíry se dají udělat i jinak než nutnou akcelerací fyziky přes GPU. Vrcholem pak je záměrná neoptimalizace na vícejádrová CPU nebo zakázání při souběžném osazení grafik ATI a NV v jednom PC. PhysX se objevilo jen v několika málo hrách a ve většině navíc jen akcelerované přes jedno jádro CPU, takže kdyby tam bylo cokoliv jiného, nepoznáte to. Akcelerovat fyziku výhradně přes GPU, navíc omezeně na jedné značce grafik, je prostě z hlediska vývoje blbost na entou. Budoucností herní fyziky jsou unifikované technologie akcelerované obecně přes OpenCL nebo DirectCompute, které poběží na CPU i GPU bez rozdílu značky a vyznání nebo v nejhorším integrované fyzikální engine v samotných herních engine. PhysX , vzhledem k velkohubým prohlášením a kecům kolem něj, vztahneme-li to reálné podobě na trhu, prostě propadák. PhysX a herní fyzice by prospěla změna majitele PhysX, méně keců a otevřenost pro libovolný počet jader CPU, libovolnou grafiku a unifikovaná podpora nejlépe jako součástí herních engine nebo API. To, co jsme viděli během roku 2009, je výsměch …

 

  • 6.místo mezi propadáky:

Konzole SONY PlayStation3 a next gen herní konzole obecně

 

PS3 navzdory predikcím i letos propadla. Prodeje se nevyrovnají konkurenčním Wii ani Xbox360. PS3 není možná z hlediska HW technologickým propadákem, ale jen částečně. Technologicky je ze všech konzolí nejdál, ale nedokáže to obhájit. Hry na levnějším Xbox360 vypadají lépe, to je ale jen první a malý problém, druhý problém je náročnost vývoje her na PS3, největším problémem ale je, že prodávat HW se ztrátou dokáže každý blbec a prodávat PS3 dlouhodobě s dotováním je prostě propadák na celé čáře. PS3 prodělala SONY už něco kolem 5 miliard dolarů.

PS3 a jejímu pojetí ale také vděčíme za hlavní úpadek vývoje her. Bohužel kolem konzolí se dnes všechno točí, protože líní vydavatelé neradi hledají cestu k vyšším prodejům na náročné PC platformě, kde čekají hráči trochu od her více a také lépe vědí, za co se vyplatí a za co stojí zaplatit. A těžko můžete čekat nějaký technologický vývoj her na zařízení, které se roky nevyvíjí! Kdyby tu neexistovala PS3, což by normálně už dávno neměla, protože prodávat něco se ztrátou si normálně nikdo nemůže dovolit, tak tu není ani Xbox360 a tedy pojetí nextgen konzolí konkurující (či spíše parazitující) na PC platformě tu neexistuje. Wii je jedinou skutečnou herní konzolí, herní konzole nemají být tahounem vývoje a prodejů her. PS3 a Xbox360 jsou hlavní brzdou vývoje her a je to o to smutnější, že si mnoho hráčů rezignovaným nákupem těchto ryze spotřebních a zbytečných platforem na rovinu řečeno s…e do vlastního hnízda. Za konzolové hry zaplatí až o 1/3 více než PC verzi, konzolové hry vypadají hůře, a nechápu, že i PC si můžete snadno připojit k velké HD TV přes HDMI a funguje to prostě jako monitor a hry budou vypadat lépe než na konzoli a s bezdrátovým gamepadem si můžete užívat na PC jak je libo. Dotovaná PS3 nasazuje všemu korunu …

A teď zase na chvíli nechme propadáky a podívejme se na to, co se povedlo. Míříme už do kategorie těch nejlepších a podívejme se na pozice 5 až 2.

 

  • Úspěchy roku 2009: TOP5!

Pokračujme v žebříčku toho nejpovedenějšího v roce 2009. Před námi je TOP5! Tedy spíše místo čtvrté až druhé.

  • 5.místo mezi úspěchy: SSD a SATA6G, USB3.0

Viditelný posun k lepšímu na poli nejpomalejších komponent v PC a tedy pevných disků a věcí s nimi související. S nadšením sledujeme výrazný propad cen rychlých SSD díky nástupu nových výrobních technologií. Hodně za to vděčíme třeba společnosti Intel, ale také obrovské konkurenci, která na poli SSD vládne. Rychlé SSD stojí méně než polovinu toho, co před rokem a už se dostávají do cenově zajímavějších hladin. Stále jsou ale drahé, mají problémy s výdrží a poměrem cena-kapacita nemohou HDD v žádném případě konkurovat. Pro úplnost, běžnou kapacitou HDD v roce 2009 je 1TB u cenově dostupných rychlých SSD je to jen 80-120GB. Slibně vypadají také nové generace klasických technologií jako SATA 6G a USB 3.0. Rok 2009 byl ale jen rokem jejich představení, až rok 2010 bude tím prvním přelomovějším (doufejme).

 

  • 4.místo mezi úspěchy:

Rozdělení AMD a dohoda mezi Microsoft a Yahoo

 

Rok 2009 zaznamenal i pár klíčových změn u některých firem. S nadšením i lehkými obavami jsme sledovali rozdělení firmy AMD na nevýrobní a výrobní část. Jediné to alespoň zdánlivé konkurence na poli x86 CPU společnosti Intel a výkonných GPU proti NV. Továrny AMD přešly pod nově vytvořený podnik GlobalFounries, ve kterém má dominantní postavení velmi silný investor. AMD se tak během jediného roku vyřešilo to, co nedokázalo řešit za mnoho minulých let. GlobalFoundries s bohatými zdroji zajistí to, co by samostatné AMD nikdy nedokázalo – výrazně navýší kapacity výroby a zrychlí vývoj. A GlobalFoundries začalo okamžitě jednat, nakoupilo několik menších ale poměrně významných výrobců čipů, zahájilo personální lov ve vodách konkurence (zejména u TSMC), zbavilo se nedůvěryhodného bývalého šéfa AMD, který AMD i GF spíše uškodil a hlavně zahájilo výstavbu nové továrny a přebudovávání stávajících provozů a plány na výstavbu dalších provozů. Výsledkem by měl být bezproblémový přechod na 32nm následovaný rychlým přechodem na 28nm. A to jak u čipů AMD, tak u grafických čipů ATI, které by se měly v roce 2011 vyrábět u GF. Z pohledu roku 2009 a budoucího vývoje konkurenčního prostředí je rozdělení AMD ve spolupráci se silným kapitálem opravdu velmi důležitým úspěchem.

O něco menší vliv, ale také s velkými nadějemi, má nakonec uzavřená dohoda mezi Microsoft a Yahoo. Doufali jsme spíše ve spojení obou společností, čemuž bývalé vedení Yahoo! zabránilo a šlo o historický přehmat. Investoři Yahoo! si dodnes rvou vlasy, protože nabídka MS se vzhledem k hospodářským událostem dalších měsíců, byla prostě terno. Bývalý šéf a spoluzakladatel Yahoo však neviděl přes své ego a doplatil na to. Korunoval to pokusem o dohodu s Google na poli inzerce, čemuž naštěstí a očekávaně, dali červenou americké antimonopolní úřady. Nové vedení Yahoo! už bylo mnohem prozíravější a dohodlo se tak na spolupráci s Microsoft na poli vyhledávání i reklamy a tvoří tak alespoň nadějnou konkurenci těže monopolnímu Google. Pro vývoj jako takový je to naděje, ale jsme toho názoru, že lepší by bylo, kdyby došlo ke sloučení obou MS a Yahoo a mělo k tomu hlavně dojít už dávno. Google je dnes už příliš silný a vlivný …

  • 3. Místo mezi úspěchy: Kvalita za rozumnou cenu

Z hlediska uživatelů musíme letošní rok ocenit, jako rok, kdy se kvalitní a technologické produkty posouvali do nižších cenových hladin. U Notebooků za to vděčíme i netbookům, které ale kvalitní úplně nejsou a jsou spíše levné než kvalitní. Neplánovaně ale zlikvidovali klasický segment levných notebooků pod 20 000, kam tak byli výrobci nuceni umístit mnohem zajímavější a kvalitnější mobilní PC včetně CULV modelů, za které se dříve platilo minimálně několik desítek tisíc korun a to už je pro nás mnohem zajímavější a pro každého, kdo hledá zajímavý poměr cena-výkon, cena-kvalita.

(Ferrari za 14 000,-)

Nejen na poli mobilních PC vsadila řada výrobců na kvalitu. S nadšením jsme pozorovali společnost MSI, která se rozhodla pokusit se dobít ztracené pozice a nová generace základních desek této společnosti, to je radost pohledět a použít. U počítačů obecně se nám výkonné produkty posunuly do absurdně nízkých cenových hladin. High endovou desku pro AMD koupíte za méně než 4000 korun, čtyřjádrový CPU vás vyjde na něco přes 2000 korun atd.

(Hi-end za 4000,-)

Hodně výrobců se kvalitu snažilo podpořit OC soutěžemi a speciálními edicemi komponent a tak jsme s nadšením testovali některé exkluzivní základní desky napěchované novinkami a také speciální edice grafik s pořádnými chladiči včetně 1GHz ATI modelů. Vůbec nereferenční grafiky zažívaly velký boom, ale zdaleka to nebylo tak velké, jako co nás čeká v roce 2010. Zkrátka té kvality bylo podle nás letos za dostupné ceny více, než bylo dříve zvykem a doufejme, že se tento trend nadále udrží …

2.místo na poli úspěchů: ATI Radeon HD 5000 a RV8xx

HW počinem roku je nepochybně grafická řada ATI Radeon HD 5000 a 40nm čipy ATI RV8xx. Ačkoliv za samotnou 40nm výrobu a její stav si TSMC zaslouží palec dolů, samotné 40nm čipy ATI RV8xx jsou excelentní ukázkou neoddiskutovatelné technologické převahy AMD-ATI, co by návrháře grafických čipů. Nikdo jiný prostě lepší, menší, výkonnější a technologicky pokročilejší grafický i běžně užívaný čip, nevyrobil a na trh neuvedl.

Samotné grafické karty ATI Radeon HD 5000 jsou s přehledem nejlepší grafické produkty roku po všech stránkách – jsou nejvýkonnější, technologicky nejdál a mají skvělé provozní vlastnosti i solidní ceny vzhledem k tomu, že nemají prostě žádnou konkurenci. Konkurence tvrdě zaspala a na poli mainstreamu se ještě nedočkáme dalších 6 měsíců ničeho, co by se HD 5000 přiblížilo. Jediným problémem HD 5000 a to ještě nezaviněným, je problémová dostupnost, zapříčiněná velkou poptávkou kombinovanou s problémy se 40nm výrobou u TSMC. Jinak před AMD-ATI smekáme a divíme se, že přes zjevnou převahu lepších produktů to stále není výrazněji vidět na tržním podílu, i když i zde se AMD-ATI po celý rok zlepšuje.

První místo si nechme až na konec. Teď se podívejme na TOP5 propadáků loňského roku. Zájemců o zařazení do tohoto žebříčku je celá řada.

 

  • Propadáky roku 2009: TOP5!

Pokračujme v souhrnu toho nejzajímavější, co se za rok 2009 událo. Teď se podíváme na pokračování žebříčku těch propadáků a toho, co se nám letos nelíbilo. Už se blížíme k vrcholu, takže tady je už načatá TOP5 těch největší průšvihů. Letos rozhodně bylo z čeho vybírat.

  • 5.místo mezi propadáky: Intel Larrabee

Měla to být velká pecka, nebude z toho ale nic. Celý rok jsme se těšili, aby Intel na konci roku 2009 oznámil, že Larrabee v dohledné době, jako běžná grafická karta, nebude. Proč? Když Intel viděl nové grafiky ATI Radeon HD 5000, srovnal to se svým konceptem Larrabee, postaveným na několika desítkách speciálních x86 procesorů, tak to odpískal. Celá koncepce prví generace Larrabee nebyla prostě životaschopná. Doplatil na to dlouholetý zaměstnanec Intelu a šéf vývoje Larrabeem který firmu opustil. Larrabee Intel stálo několik miliard dolarů na vývoji a nakonec z toho tak pro běžné uživatele nic nebude. Těšili jsme se přitom na Intelem oznámené grafiky, jako konkurenci k ATI a NV grafikám a také na zlepšení grafických ovladačů Intel. Nebude z toho tedy nic a Larrabee je tak velké zklamání letošního roku i let následujících. Larrabee dále zůstává ve vývoji, ale bude to záležitost několika dalších let a Intel jej míří spíše na HPC segment.

Na vyšší než 5.místo to ale nestačí, Larrabee v podstatě celou dobu byl jen papírový produkt a nikdy jsme jej na živo v předprodukčních vzorcích neviděli a k trhu se tak blíže nepřiblížil a nelze jej tak hodnotit jako neúspěšný produkt, protože produktem de facto nikdy nebyl. Intel to zastavil tedy ještě včas. Přesto to zklamání rozhodně je, osobně jsem věřil, že Intel uspěje.

 

  • 4.místo mezi propadáky:

Intel usvědčen ze zneužití monopolu – oficiálně se odmítá přiznat

 

Kde Intel propadl (možná už ne letos) na plné čáře, je chování Fair play. Intel byl letos jednoznačně usvědčen ze zneužití svého monopolního postavení a podplácení výrobců PC i software, aby neumožnil větší rozšíření procesorů AMD a zvýhodnil své, často výkonově i cenově horší CPU, což rozhodně pozici mnohem menšího AMD ovlivnilo do let následujících, které už mu nikdo nevrátí. Intel byl v podobných kauzách usvědčen v několika částech světa. Zatím nejvýznamnější zásek má ale na svědomí EK, která Intel pokutovala rekordními 2 miliardami euro. Intel oficiálně ale stále zastává pozici ublíženého, ačkoliv jiné kroky svědčí o tom, že moc dobře ví, co dělal. Svědčí o tom i jinak pozitivní fakt, že se vyrovnal s AMD, a kromě malé finanční kompenzace nějakých 1,25 miliardy dolarů je na světě i nová CrossLicenční dohoda, která AMD dává mnohem více volnosti a hlavně Intel slíbil, že se bude chovat fair play.

Jestli tohle není přiznání vinny, tak už nevím. Přesto Intel dál trvá na tom, že jeho počínání neomezilo zákazníky, což je jednoznačná lež. Intel čeká na soudním poli těžký rok 2010, protože sice má od sporů s AMD pokoj, ale po EK mu to hodlají osladit pořádně úřady v USA a zažalovali ho snad za všechno, co jen si lze představit. Většinu z toho Intel pravděpodobně prohraje, což by mohlo mít výrazný vliv pro změny na licenčních polích. Kdyby se Intel přiznal a dohodl se všemi zúčastněnými, jako se to stalo s AMD, určitě bychom to brali jako dobré gesto, ale přesto jeho chování nelze hodnotit jinak, než jako hodně špatné, které rozhodně ovlivnilo hodně celou situaci včetně současné pozice AMD i výběr zákazníků.

 

  • 3. Místo mezi propadáky:

Nucená nabídka internetových prohlížečů ve Windows v EU!

 

Jako selhání zdravého rozumu hodnotíme donucení společnosti Microsoft, nabídnout místo IE prohlížeče ve svých Windows v EU nabídku s několika konkurenčními prohlížeči. Považujeme to za bezprecedentní zásah do práv firmy na tvorbu vlastního produktu. Srovnat to lze snad jen tím, že by třeba automobilka Mercedes dostala nařízeno v EU nabízet zákazníkům ve svých autech i motory značky BMW, VW, Honda apod. je to prostě do nebe volající nesmysl.

Je to hloupost už jen proto, že MS nikomu nebránil si instalovat do Windows jakýkoliv prohlížeč a tak ten, kdo chtěl, si tam ten svůj vysněný instalovat a používat mohl. Ten kdo nechtěl, toho bude nová nabídka ve WIN jen otravovat. Nařízení platí jen pro Windows prodávané v EU. Je to prostě nesmysl a zajímalo by mě, zda EU na oplátku nařídí Google propagovat vyhledávač Microsoftu atd.

 

  • 2. Místo mezi propadáky:

Přejmenovávání grafik NVIDIA a NVIDIA FERMI – lež a klam

 

Na poli HW asi v roce 2009 je největší slibotechnou společnost NVIDIA. V podstatě co slíbili, to se zaručeně nestalo nebo to bylo úplně jinak. Marketing nikdy nebyl o tom, říkat celou pravdu, ale NVIDIA se svým marketingem dospěla spíše do stádia, neříkat pravdu vůbec a rovnou lhát. NVIDIA prostě v roce 2009 klamala a lhala a říkala tomu marketing. O to více nechápu to, že jí to u tolika lidí prochází, což je jen důkaz, čím je ta krize nejen hospodářská, ale i společenská způsobena. Když se lež stane obecně přijímanou normou, je to problém …

(8800GTS 512MB - 9800GTX - 9800GTX+ a teď "nová" GTS 250)

Začněme nejdříve tím klamáním. Tím je zcela jednoznačně neustálé přejmenovávání grafik. Staré modely pod novým názvem vydávat za nové. Jasně, NVIDIA nebyla první firma, která to udělala, ale v takovém rozsahu je to opravdu průkopník. Některé modely, třeba 8600GT/9800GT/8800GTS byly za poslední dva roky přejmenovány 4x! Pořád se jedná o stejně výkonné modely se stejnými technologiemi. Nejde o to, že výkonově stačí, vzhledem k stagnaci vývoje her v uplynulých dvou letech na tom není nic divného, jde o to, že vydávat staré za nové se prostě nedělá a znám i pár pitomců, co měnili 8800GTS 512MB za 9800GTX+ a poté nadšeně za „novou“ GTS 250. O tom, že přejmenování měli plné zuby i samotní výrobci, svědčí jejich mnohé negativní reakce. Business a marketing je fajn, ale NVIDIA překročila v roce 2009 hranice mezi pravdou a lží.

(Prezentace falešné grafiky - záměrný klam, co by standardní marketing?)

A teď k tomu klamání a lhaní. Kromě vydávání se za leadera na poli vizuálních technologií – o čemž svědčí zanedbání DX10.1, bagatelizování DX11 (dokud ho mít nebude), omezování technologií PhysX na CUDA a NV grafiky i přes ovladače, lhaní o tom, že NV má licenci pro čipsety a ke konci roku ukazování falešných grafik a lhaní o jejich dostupnosti. NVIDIA prostě lže a horší než to je fakt, že to některým lidem nevadí a ještě ji v tom podporují a lži interpretují dál. Situace s FERMI je zářným příkladem. Normálně kdyby na rovinu řekla to, jak víme, že to je, že 40nm technologie je ve srabu, FERMI má zpoždění kvůli změně strategie i personálu a FERMI grafiky nebudou dříve jak v Q2 2010. Místo toho ukazuje falešné grafiky, nerealistické a zveličené predikce výkonu a technologií, a přes „novináře“ přitakávače slibuje dostupnost FERMI v listopadu a do konce letošního roku. Samotné FERMI nelze nijak hodnotit, protože není produktem roku 2009 a na trhu se neobjevilo. FERMI je možná jen tou obětí …

NVIDIA za celý rok 2009 neukázala na běžném trhu za celý rok nic, co by se přiblížilo marketingovým slibům, a opodstatnilo tvrzení i technologickém leaderovi. Konkurence ji technologicky i výkonově převálcovala na plné čáře a NVIDIA může vděčit síle svého léta budovaného marketingu, kteří mnozí cení nad realitu a sílu skutečných technologií, že to na trhu z hlediska prodejů až tak velký propadák nebyl, ačkoliv na rok 2009 bude chtít NV rozhodně zapomenout. NV v roce 2009 ale otestovala to, kam až může s lhaním v marketingu zajít a zjistila, že daleko. Přesto to na první místo mezi propadáky v roce 2009 nestačilo a první místo má po právu rezervována zcela jiná událost. NVIDIA je totiž z hlediska světa internetu bezvýznamná, lhát se sice nemá, ale jsou tu nebezpečnější počiny a snahy s větším dopadem, než snaha jedné malé společnosti v řadě jiných obelhat a oklamat zákazníky …

Tím se dostáváme k závěrečné kapitolce shrnutí událostí roku 2009. Zbývá nám vyhlásit největší technologický úspěch a největší technologický propadák roku …


 

  • A vítězem se stává …

Jsme na konci. Jistě by se do žebříčku dala zařadit celá řada událostí a věcí, a nutno říci, že v roce 2009 převažuje zástup těch propadáků nad těmi úspěšnými. Abychom si nekazili náladu, tak začneme u vyhlášení největšího technologického omylu a přehmatu roku 2009:

  • Propadák roku 2009:

Snaha demokratických vlád cenzurovat internet a monitorovat činnost uživatelů

Jednoznačně a bezkonkurenčně je největším přehmatem roku nepochopitelná snaha pošlapat svobodu, práva a demokracii ze strany mnoha údajně svobodných a demokratických států světa a hlavně členů vyspělé Evropy. Zatímco v severských zemích je dokonce svobodný Internet postaven jako základní lidské právo, v zemích jako Francie či Velká Británie se tamní vlády snaží zavést monitoring činnost uživatelů, který by měl směřovat až k odpojení uživatelů. To vše chtěli tyto demokratické státy zavést tak, že by uživatele odpojoval bez souhlasu soudu nějaký úředník, ze své vlastní (z)vůle. Zkrátka pošlapání svobody, zákonů a demokracie se vším všudy a vše jen jako výsledek mocného lobbingu některých zkostnatělých vydavatelských společností, které ustrnuly v čase a vývoji.

Snaha o státní monitoring činností na internetu svých občanů je už sama o sobě do nebe volajícím porušením práv a svobod. Snaha vydávat to za boj proti pirátství podporovaný jednostranně jen vydavateli bez účasti uživatelské základny, je ještě opovážlivější. Nutit poskytovatele špehovat své zákazníky a odpojovat je, je asi ten nejnebezpečnější nápad, a že se zrodil v demokraticky nejvyspělejších zemích světa, je to naprosto nepochopitelné. Spoléhat na zdravý rozum, že zvítězí jen tak, je hodně naivní. Pomoci může jen to, že si občasné zemí, kde vládnou zákonodárnou mocí zkorumpovaní politici s diktátorskými sklony, zvolí nové vedení. Snaha zavádět v EU diktátorské čínské technologie monitoringu a cenzury uživatelů, je po právu výhercem našeho žebříčku technologických propadáků roku 2009. O to horší je to, že tyto snahy budou i nadále trvat, protože někteří politici se prostě zbláznili nebo jim svobodný internet, svobodné vyjadřování nahánění strach ….

Abychom to zakončili radostně a s dobrou náladou, podívejme se na letošního výherce žebříčku největších technologických úspěchů roku.

 

  • Úspěch roku: Facebook a síla sociálních sítí

 

Opravdu nebylo těžké vybrat to, co v roce 2009na poli IT mělo největší ohlas a vliv. Rok 2009 je rokem sociálních sítí a zejména pak Twitteru a Facebooku. Z malých uživatelských webů se staly obří světové sociální sítě a tahouni informačního proudu. Například Twitter sehrál důležitou roli v nejrychlejším informování o situaci v zemích, kde svobodě slova režim nepřeje. Facebook pak dokázal neuvěřitelně rychle spojit hodně lidí a získat tak podporu pro různé věci. U nás můžeme jmenovat „Paroubkovanou“, ještě nikdy neměla ČSSD tak hojnou účast na svých mítincích jako letos, s bohatou vaječnou nadílkou a vděčí tomu určitě Facebooku a internetu.

Z hlediska dopadů a důležitosti pro běžného uživatele je Facebook, Twitter a podobné sítě jednoznačně úspěšnou technologií. Jenže mají i svá negativa. Tyto sítě jsou rájem podvodníků všeho durhu a také ulejváků. Lidé na sebe na Facebooku řeknou snad vše a místo práce tráví čas v pracovní době na sociálních sítích. Z tohoto pohledu tak pro mnohé jsou sociální sítě spíše černou můrou. Přiznám se osobně (DD), jsem jedním z nich. Sociálním sítím nefandím a negativa podle mě zcela převažují nad uživatelskými pozitivy. Ale realita je taková, jaká je, ať už se mi líbí, nebo ne. A ta realita je taková, že sociální sítě táhnou. Ke zděšení nejedné nedemokratické vlády světa. No představte si, že si na sociální síti může člověk psát, co chce. Na druhou stranu jsou sociální sítě i nebezpečím pro samotné svobodomyslné uživatele, anonymita mizí, což je fajn, ale jen do doby, než narazíte na někoho, kdo má nad vámi moc a nelíbí se mu, co o něm píšete a může jít tak na jisto …

Celkově si myslím, že sociální sítě budou nedílnou součástí života moderního člověka. Potenciál jejich využití je široký, ale bude zapotřebí ještě mnoho let vývoje, zejména bezpečnostních prvků, které zamezí tomu, že sociální sítě budou z velké části také pasti na uživatele. Rok 2009 byl ale ve znamení nástupu a demonstrace síly uživatelů …

  • Závěr

Rok 2009 je téměř za námi. Tento článek v podstatě lehce shrnul nejvýznamnější dění. Vás ještě ale čeká článek nejlepších herních počinů a také výhled do roku následujícího. Od nového roku vás pak čeká nový přísun článků a doufejme i se širším zaměřením a širším okruhem autorů. Pro DDWorld byl rok 2009 také v mnoha ohledech důležitý. Až letos jsem skutečně spokojen s tím, jak web vypadá a funguje a mnohem více než spokojenější jsem s jeho ohlasem. O návštěvnosti 100 000 unikátních uživatelů se mi před 3 lety ani nesnilo a o pozici nejpopulárnějšího uživatelského IT magazínu v ČR už vůbec ne. Přesto je to realita. V roce 2010 si před sebe kladu několik významných cílů. Ale to tom si více řekněme až na samém přelomu roku 2009/2010.

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
marek1036 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - PROPADAK 2009-12-28 16:34:24

Vam prijde lepsi DX11 bez Fyziky, nez DX9 s Physx. Me teda rozhodne ne. Ja teda v kartach hd5xxx nevidim nic moc. Mozna narust vykonu, ale to beru jako samozrejmost a DX11 (ale rozdil mezi dx9,10,11 je velmi maly). Ale fyzika sem mi vazne nezda zrovna jako propadak, to uz spiz ten dx11.
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-28 16:54:43
avatar
Nesúhlasím s niektorými vecami v článku, ale s fyzikou to DD vlastne celkom vystihol. Prečo? Lebo fyzika má byť možnosť realisticky pohybovať objektami po scéne, reálne deštrukcie, poprípade horľavosť, simulácia gravitácie a kolízií, balistické krivky, výbuchy a z nich vzchádzajúce tlakové vlny a nie nejaké kreténske papieriky poletujúce po scéne či trieštenie skla na tak jemné čiastočky aby to celý CPU nestíhal zmysluplne rátať...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-28 23:41:24
avatar
Fyzika jde naprogramovat přes OpenCL, které HD 5XXX umí.. že to neni zatím nějak funkčně implementováno je chyba vývojářů enginů/her, ne ATi. DX11 je právě díky své programovatelnosti výhodou.. DX9 je už těžce za zenitem a PhysX s jedním využitím taktéž, budoucnost je v co největší variabilitě, tedy libovolně programovatelných GPU.. a časem jejich sloučení s CPU.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-29 10:17:20

OpenCL nie je fyzikalny engine. Najskor by niekto musel naprogramovat nieco take pod OpenCL a az to by sa mohlo povazovat za konkurenciu k PhysX. Tymto netvrdim ze PhysX je extratrieda lenze OpenCL ani DirectCompute nie su pren ziadna konkurencia. Na DirectCompute sa vztahuje presne to co som napisal aj na OpenCL. Dalej vyvoj fyzikalneho frameworku je dlhodoba a draha zalezitost. Havok ani PhysX sa nevyvijali par mesiacov ale par rokov. Takze ak sa najde niekto(a po case sa asi urcite najde) kto vytvori novy fyzikalny engine postaveny na OpenCL alebo DirectCompute tak to bude krok dopredu a nebude GPU fyzika iba pre hracov majucih HW jednej spolocnosti.
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-28 16:58:34
avatar
Obstojný článok, ale nesúhlasím s Phenomom II medzi úspechmi. Iste, je to úspech pre AMD že konečne vydali procesory ktoré dokážu konkurovať aspoň architektúre Core2, no trvalo im to koľko... Dva roky?
Jediné, čo Phenom II môže ponúknuť, je konečne obstojné pretaktovanie, príjemnejšia spotreba a výhodnú ponuku v pomere cena/výkon. No toto tu malo byť pred dvoma rokmi pri nástupe Core2 a nie teraz, keď im už do zadkov pomaly kopal Nehalem, že...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-28 18:15:58
avatar
Citace:
Jediné, čo Phenom II môže ponúknuť, je konečne obstojné pretaktovanie, príjemnejšia spotreba a výhodnú ponuku v pomere cena/výkon.


to je myslím dostatek pádných důvodů proto, aby Phenom II z uživatelského hlediska do úspěchů roku 2009 patřil plným právem ;)
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-28 18:38:34
avatar
Nie, to je dostatok dôvodov na to, aby patril do úspechov roku 2007, samozrejme keby vtedy vyšiel... V 2009 to nieje nič svetoborného, netreba zabúdať, že aj keď má Phenom II dobrú taktovateľnosť, dobrú spotrebu a dobrý pomer cena/výkon, Core2 poskytuje už dva roky LEPŠIU pretaktovateľnosť, LEPŠIU spotrebu v LOAD (Idle je na Phenome II lepšia, pokiaľ sa nemýlim) a hlavne, lepší multitasking. No na pomer cena/výkon AMDčiek mnohokrát nemá. A to je hlavná výhoda AMD, no nieje to hodné zaradeniu do úspechov roku 2009.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 10:17:42
avatar
No osobne Phenom II neviem, dobry procesor, dohnanie konkurecie(tadajsej), nic viac bohuzial,

Ako uspech bych skur bral Athlon II, jednoduchy ale pritom dostatocne vykonny, lacny orezany procesor za par supu to je smer kery sa mi paci,... 3/4 jadra za lidvy penize, to bych jeste bral

hodit to do jednej kategorie je tezke, ale budis
v kazdem pripade pekne schrnuti
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-28 18:13:26
avatar
no hlavně poměr cena výkon mluví jasně pro AMD. Do domácího počítače si myslim že to je lepší volba než intel. U AMD dostaneš za stejný peníze víc výkonu než od intelu..
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-29 13:08:59
avatar
Zase jeden čo vie o phenome II prd. Ak sa ti zadarý tak si porovnaj v reále corei5 vs phenom II. Potom pochopíš prečo si to phenom II zaslúži. Ako hovorím, ak niekto rozmýšla nad 4-jadrom, phenom II je dnes za svoju cenu najlepší kauf do domáceho PC. Ak niekto chce robiť profi prácu tak corei7. Core i5 za svoju cenu doska + cpu je nezmysel.
1.legionar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-28 17:05:08

Zdravim. Četl jsem na jednom českém servru, že MAFIA 2 má běžet pod fyzikou PhysX. Nevíte někdo o tom nějaké větší podrobnosti? Mě by to teda dost sklamalo a nVIDIA by pokazila další skvělou hru.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-28 17:22:15
avatar
ano, bohužel. Nevím ještě jestli to bude makrtingová šaškárna ala Batman, ale PhyX by mělo v MAFIA2 být, doufejme, že jen přes CPU.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-28 17:28:25

Jedna se o CPU PhysX. Pokazeni to rozhdone neni, v soucasnosti PhysX nabizi ze vsech fyzikalnich systemu nejvetsi moznosti.
Son Gito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-28 17:56:41
avatar
len či sa využijú na správne objekty v hre
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-28 18:31:36

Tak to uz je na vyvojarich. Ale PhysX toho v spoucasnosti nabizi nejvic, takze pouziti neni na skodu. Jeste pokud se to nepouzije jen jako exe candy ale k necemu skutecne smysluplnymu.
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-28 19:47:10
avatar
PhysX -> to su hlavne peniaze NV. Su tu aj ine moznosti ako Havok a Bullet. Co som pozeral videa po fyzikalnej stranke je to taka klasika pre PhysX. Ale uvidime
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-28 20:00:17
avatar
no narozdil od toho havoku je physx aspon pro vyvojare zadarmo. a narozdil od bulletu nabizi i nejakou tu podporu od nvidie. za bulletem takle nestoji zadna firma je to jen opensource projekt...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-28 20:07:03

Jenze ty penize jak rikas, jsou taky videt. Proste je to nejrozvinutejsi fyzikalni system, to ze je omezen na CUDA je neprijemne, ale kvuli tomu to neni min pravda. Havoc je za a) relativne drahy a za hlavne za b)x let minimalne rozvijen. Bullet je jen alternativa, urcite se uplatni, ale siri vyuziti a podpory se rovnat Havocu ani PhysyXu nemuze, to je zase jen marketing AMD, aby ukazala ze jako taky neco ma.
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-29 09:33:21
avatar
Prave to PhysX ma za sebov x rokov vyvoja a je prezentovany ako najrozvinutejsi. Vies nemozem si pomoct ale prave preto by som chcel vidiet aj inu fyziku.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-29 10:22:58

Len pre zujimavost skus si pozriet toto: Odkaz. Je to porovnanie najpouzivanejsich fyzikalnych enginov nie z hladiska toho ktory ponuka lepsie "efekty" alebo ktory je krajsi ale z hladiska toho ako si dnes stoaj proti sebe na trhu. Celkom zaujimave citanie pokial chce mat clovek rozhlad.
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-04 00:12:47

Tak nevim proc tu ten odkaz davas.Kdyz uz teda Physx branis.Ano,Physx ma nejvetsi rozsireni.Ale kde?V tech uplne nejhorsich a nejtrapnejsich hrach kategorie C protoze je zadarmo..Podivej se na ty grafy.Cim lepsi titul tim podil Physx klesa.V AAA titulech uz drtive prohrava s Havokem
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-28 17:49:23
avatar
Fajnové počítanie. To klikanie na ďalšiu a ďalšiu časť článku gradovalo až dokonca... Keď som zbadal 3. a 2. miesto medzi prepadákmi.. reku čo to mohlo ešte prekonať? Odhalenie nebolo až také bombastické, ale veľmi trefné a 1st place si zaslúžilo. Len mi to v kontexte s "úspechom roku" prišlo čudné (na soc. sieťach užívatelia o sebe dobrovoľne uverejňujú tony informácii - toľko k tej čiernej nočnej more).
elesde [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-28 18:05:18
avatar
Mne sa tiež článok páčil. Ja si tiež myslím, že Fermi (je) bude prepadák. Ladenie novej architektúry (napr. RV870) trvalo dosť dlho a to je tá architektúra podobná tým, ktoré boli minulé (RV770). Tá architektúra (Fermi) je úplne nová a teoreticky sa nemá o čo opierať.

PS: Ako sa Vám páči Wii?
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-28 18:07:46
avatar
Wii je geniálne. A ako sa nádherne vyníma a leskne vedľa telky, taká sexy čierna krabička... Kuželky, golf a lukostreľba u mňa rulez!

BTW. Neviem čo bude Fermi, neviem čo si už mám myslieť o nVidia ako firme... Len sa bojím, že to naozaj bude tak ako píšeš, prepadák.

EDIT: Zdalo sa mi, že to s tými architektúrami máš akési poprehadzované v tvojom príspevku
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-28 18:17:26
avatar
přesně jste to vystihl.. Na sociálních sítích DOBROVOLNĚ zveřejňují informace... Daleko větší problém je ten, že si spousta lidí neuvědomuje, že je možný ty informace z těhle sítí efektivně vyluxovat Sice je na to třeba mít určité schopnosti a dovednosti, ale možný to je...
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-28 18:33:16
avatar
Som rád, že už sme viacerí, čo sa na to takto pozeráme. Pre mňa je FB v momentálnej podobe neprijateľný a presviedčam sa o tom skoro každý deň, keď som s priateľmi a všetci z toho šialia...
Neverili by ste, koľko informácii sa mi podarilo z FB vyextrahovať o iných aj bez registrácie..... Google rulez. Ak niekoho nového stretnem, je to účinný spôsob na to zistiť, či danú osobu budem chcieť stretnúť aj nabudúce a čo všetko jej o sebe prezradím. Súkromie sa v dnešnej dobe stáva tou najcennejšou vecou, ktorú ľudia majú, len si to mnohí neuvedomujú.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-28 21:39:46
avatar
tak ono se dá na FB docela dobře nastavit, kdo Váš profil uvidí a kdo ne... ale i tak jsou věci, který bych tam nikdy nevystavil...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-28 22:58:31
avatar
stačí podprůměrný hacker a uvidí každého. Problém u FB je, že je naprosto nezabezpečený.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-29 18:16:08
avatar
souhlas, ale o sebe strach nemám, facebook ani jiné sítě podobného typu mě zatim neoslovili a doufám, že neosloví
Son Gito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-28 17:59:29
avatar
Pekný článok. Bol som na tom rovnako ako elancer, nevedel čo mohlo prekonať 3. a 2. miesto.

Pre niektorých(väčšinu) politikov je INTERNET veľká hrozba. Boja sa, že ich lži vyjdú na povrch. Alebo by mohol byť internet skazou Demokracie??? Teda "demokracie", ktorá sa len tak tvári. Uvidíme po niekoľkých rokoch...

Zámienky ako pirátstvo sú úbohé. Jedna speváčka povedala, že nebude robiť na Slovensku koncert, lebo je tu veľmi rozšírené pirátstvo hudobných cd-romov. Bol by som ochotný dať za to jej cd max 3eurá (ako fanúšik 5). Prázdne cd stojí 0,20 eur. Tak radšej ostávam pri rádiu a lp platniach.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-28 17:57:22
avatar
Internet je hrozba vždy, ak sa dostane do nesprávnych rúk. Umenie je s ním vedieť správne zaobchádzať.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-28 18:25:44
avatar
Přesně.. monitoring pirátství je jen ubohá záminka. Je to omezování osobní svobody. Pokud je tohle začátek, tak mě zajímá kde to skončí. Jen se bojím aby to nedopadlo jako v Orwellově 1985: Velký Bratr tě sleduje...
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-28 19:10:27
avatar
1985? ))))))))
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-28 21:30:38
avatar
hups.. překlep má tam bejt 1984
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-28 22:31:16
avatar
To sa ani nemusíš báť, pretože všetko tam smeruje. Je to istá a nevyvratiteľná vec. A predpokladám že sám dobre vieš, čo bude na konci. Mikročip v ľudskom tele, totálna kontrola.
..a všetci budú označení znakom šelmy, a tí čo ho nebudú mať, nebudú moc kupovať ani predávať... hádaj odkiaľ to je

Kto chce pochopiť viac nech si nájd ena internete "protokoly sionskych mudrcov"

Áno mnohí ich označujú za falzum a podvrh, ale je tu to veľké ale!!! V súčasnosti sa presne napľňajú veci ktoré sú v nich napísané. A to je myslím dostatočný dôkaz o pravosti.
Menethor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-29 10:47:15
avatar
Přesně, omezovaní svobody informací, svobody projevu, atd. zaručených ústavou je nepřijatelné a je jedno jestli je to na internetu nebo na mítinku nějaké politické strany. Ať už jsou důvody (záminky) jakékoliv.

Proto já budu volit Českou pirátskou stranu, ta je jediná, která tomuto chce zabránit. Na Slovensku bohužel obdobná strana ještě není, kvůli složitostem v Vaší legislativě. U nás na založení strany stačí 1000 podpisů pod petici, u nich je to 10x tolik. Nyní mají asi 7 tisíc, což pořád nestačí.

Díky bohu, že tyto tendence vyvolali reakci v podobě vzniku pirátských stran všude po světě. Některé už začínají mít dílčí úspěchy. Svobody jsou to nejdůležitější, co máme, a musíme si je chránit. Když je někdy někdo vezme, těžko se vracejí zpět.
Maraw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Internet cenzura ? 2009-12-28 18:13:11

Myslím že mezi námi sou takové mozkovny, které by si hravě poradily s cenzurou. Vyhlásily by vládám kyber válku a zrejmě by ji i vyhráli
Popravdě jak chcete zničit internet? Tak max hodit do šrotu všechny servery a tele. družice. Wellcome to 100 let z5

Konec konců největší machři sou ti kterých to baví a nigdo jim do toho nekecá
Snad se o nás, méně zdatných kluci ušatí postaraj
Xyw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-28 19:04:56
avatar
DD, mas nejaky pokruteny rebricek hodnot...

To, ze EK konecne urobila spravny krok voci M$ a "zrusila" ten sprosty IE hodnotim ako velke pozitivum a Socialne siete by mali byt na druhom mieste medzi prepadakmi.

So zvyskom viacmenej suhlasim, aj ked niektore veci su tam dost diskutabilne..
SONYCZE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Můj pohled 2009-12-28 19:23:27
avatar
S tebou na 100% souhlasím s AMD Athlon II/PhenomII. Naše rodina nemá moc peněz a pod stromeček mi koupili Athlona II X2 250 a za tu cenu se můj PC zrychlil oproti Athlon X2 3600+. Navíc jsem si ho v pohodě nataktoval na 3,40Ghz stabilně a fachá jak má. Takže já jsem s AMD velmi spokojen.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-28 19:56:29
avatar
a kde je TSMC vdaka ktorej mohlo mat AMD snad aj o 10% vyssi podiel na trhu ako ma ? (HD 4770 uz mohlo byt predane miliony kusov)
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-29 18:17:51
avatar
....těch adeptů jak na kladné i záporné hodnocení bylo určitě dost. TSMC byla asi 11tá
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-29 18:18:30
avatar
Největší technologický propadák roku je jednoznačně TSMC 40nm. Ale DD se přejedl cukrovím a tak zapomněl ...
lukasg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-28 21:27:19

Největší rýpal do Nvidie: ddworld.cz
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-29 14:40:59
avatar
DD je slaby odvar Charlieho Demerjiana, kdysi Inquirer, dnes semiaccurate.com. Tam hledej nejvetsiho rypala ;) Jenze on nerype, on zatina do ziveho a u NV to dela s velkou chuti

DD jde po NV ze stejnych pohnutek (logicky pochopitelnych), nicmene nema Charlieho informacni zdroje a slohovy cit - bohuzel casto opakuje fraze, ktere potom nekterym muzou lezt na nervy.

Timto se pridavam na stranu NV-kritiku (coz se nerovna fanATIsmu).
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-28 22:24:19
avatar
So všetkým by sa dalo súhlasiť, aj keď sa priznám, že Ati na druhom mieste, to ma teda zarazilo

No ale hlavne treba upresniť tie veci okolo najdemokratickejších krajín sveta. Aby bolo celkom jasné, demokracia neexistuje. Celá!! európska únia vznikla za jediným účelom. A tým je rozklad národov, rozklad morálky, vytvorenie beztvarej masy. Každý by sa mohol už zobudiť z toho krásneho sci-fi sna o spoločnej budúcnosti. Tento prípad so sleodvaním pohybu na internete a prípadným svojvolným blokovaním hovorí za všetko. Najväčšiou iróniou "demokracie" nech je Lisabonská zmluva- Európsku ústavu ľudia zamietli pretože likvidovala suverenitu národov. Následne ju premenovali na lisabonskú zmluvu a ľudia už nedostali možnosť rozhodovať.
Tak ako nieje USA šíriteľom slobody ale najväčším masovým vrahom od čias Stalina, tak nieje EU demokraciou ale totalitným diktátom.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-28 23:09:27
avatar
Dosť drsné. Ono hry ako Metal Gear Solid 2 alebo Deus Ex nám podobné posolstvo priniesli už pred rokmi. Ale to sú len hry.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-29 18:19:58
avatar
....třeba je ti "nahoře" hrají a něco si s toho berou
molnart [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-28 22:26:09

tento clanok ma potvrdil v tom o com uz davnejsie uvazujem: ze na tuto stranku jednoducho prestanem chodit. DD je absolutne neobjektivny a zaujaty. Len body s ktorymi najviac nesuhlasim:

1) PS3 a konzoly ako prepadak:
tieto zariadenia nasli svoje prirodzene miesto na trhu. absolutne dokazem pochopit ludi ktory obetuju krajsiu grafiku za bezproblemove fungovanie a dokazu si za to aj priplatit. pre bezneho konzoloveho zakaznika by sposob akym sa instaluju hry na pc by bol prilis obtiazny, nehovoriac o aktivacii, mrznuti, atd. jednoducho ludia potrebuju jednoduchost, vlozim hru a idem. sam mi kamarat pochvaloval, ze ake je to vyborne ze ps3 nedokaze naraz prehravat hudbu z mp3 a browsovat pri tom internet, lebo je to stabilne, nepada a neda sa to pokazit.

S dotovanim PS3 tiez nesuhlasim. Ano, Sony preraba na zeleze, ale za to si to pekne kompenzuje na licencnych poplatkoch z kazdej predanej hry. A tu su v tom naozaj nejaky peniaze, nie ako na pc, ze hru si zahra 100 ludi, ale legalne ich kupilo iba 10. Navyse je tu mnoztvo PS only titulov ktore su velmi kvalitne (Metal Gear Solid, Resistance, Heavy Rain) ktore dalej lakaju ludi k PS3. A aj pri hrach ktore vyjdu na PC byva konzolova verzia bezproblemovejsia (vid GTA4, Saboteur) a nie je zanedbatelne ze vychadzaju aj skorej.

Tiez si nemyslim ze konzoly brzdia vyvoj hier. Prave naopak, konzoly su prave platformou pre hry, a tie by nemali co robit prave na PC. Na unifikovanu platformu konzoly sa lepsie optimalizuje ako na nespocetne mnozstvo moznych kombinacii HW na pc. AKurat treba vyriesit trosku modularitu konzol, t.j. aby vyvojari hier neboli nuteni roky sa viazat s tou istou platformou, ale aby bolo mozno napriklad zrychlit grafiku a cpu konzol.
Nemozem si pomoct, ale nejako mi pripada ze v podstate zavidis konzolistom ze kym na konzoly vychadzaju nove a inovativne hry, na pc ostavaju iba ubohe konverzie (schvalen kto si spomenie na nejaku schopnu PC only hru okrem Crysis ?). Fuck it, buy a PS3 and stop whining.
(nie, ziadnu konzolu nevlastnim a ani neplanujem)

2) Radeon HD 5xxx ako druhe miesto
ja nevidim ziadny velky skok v novej generacii grafik ATi. Ano je tu evolucny skok ale nic viac. V podstate vylepsenie predchadzajucej generacie, ktore vyplyva z velkej miery zo zmeny vyrobnej technologie. Trosku sa pridalo na vykone, ubralo na spotrebe a pridalo sa DX11 (ktore priznajme si, z technologickej strany je menej vzdialene od DX10.1 ako bolo DX10 od DX9). Vobec si nemyslim ze nove Radeony by znamenamali nieco viacej ako uvedenie GF 8800 3 roky dozadu.
(som majitelom grafiky HD5770).

3) Premenovanie Geforce kariet
v podstate nvidia zistila ze moze pekne zarabat s takmer nulovymi nakladmi. Skor tu failovali ludia ktory na to cele vleteli a stale tie grafiky kupuju, a Ati ktore investuje do vyvoja pritom to ani vobec nie je potrebne a grafiky by mohla kludne predavat aj drahsie. jednoducho nvidia tu zvolila velmi chytru strategiu a velmi sa jej to vyplaca.
Xyw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-28 23:00:01
avatar
Celkom suhlasim, ael toto ma prinutilo straaasne sa smiat:
molnart napsal:
A tu su v tom naozaj nejaky peniaze, nie ako na pc, ze hru si zahra 100 ludi, ale legalne ich kupilo iba 10.

Uz len preto, ze konzolove hry sa stahuju castejsie ako PC hry a teda je to presne opacne.
Ale inak celkom dobre povedane. Toto su tie diskutabilne veci, co som zmienoval vyssie.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-29 00:31:56
avatar
opravdu?ochrana ps3 uz byla teda prolomena a lide si masove vypaluji hry na blu-ray nebo jak to je?a kdyz je to presne opacne, tak proc sou trzby z jednotlivych her vetsinou mnohem vetsi na konzolich nez na pc jako treba u posledniho cod?
Xyw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-29 22:47:40
avatar
Ano ochrana PS3 bola prelomena uz davnejsie. A ked si poriadne precitas vyssie pisane, nehovoril som o PS3 ale o konzolach vseobecne. Staci pozriet statistiky.
molnart [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-29 08:04:50

nehovorim ze na konzolach nie je piratstvo, ale nepresvedcis ma o tom ze v takej miere ako na pc. ked si chem upiratit PS3 hru musim zajst za kamosom ktory mi to napali na blu-ray, media su drahe, nacipovat konzolu, image su velke atd. kym na pc si sam upiratim cez vikend 10 hier, na konzolach toto sposobi vacsiu namahu. ked je na pc miera pirastva 90% tak na konzolach urcite to nebude viac ako 50
Jano952 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-28 23:04:22

ale DD ho stve to ze ludia na to skacu ... napr aj mna stve ked niekto odporuca neaky shit ked je aj lepsie ... vidi na krabici new a oseru ho jednoducho a nie aby povedali ze viete no to je len premenovane toto s inou nalepkou ... oni povedia jasnee najnovsi existujuci model, hlavne aby to predali proste obchod noo
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-28 23:10:30

Lidi potřebujou jednoduchost, proto jsou konzole tak jednoduché na ovládání, je to herní konzole, na které nejčastěji hrajou děti. My velcí máme rádi PC.
Prazdroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-29 16:23:00
avatar
Citace:
AKurat treba vyriesit trosku modularitu konzol, t.j. aby vyvojari hier neboli nuteni roky sa viazat s tou istou platformou, ale aby bolo mozno napriklad zrychlit grafiku a cpu konzol.

Neztratily by tím konzole jednu ze svých hlavních vlastností, ze svých výhod? Tedy že si na x let starém hw zahraji nejnovější hry na plné detaily, že nemusím řešit koupi nových dílů, abych si mohl zahrát to nejlepší? A programátoři by najednou měli více práce s optimalizací na různé typy konzolí. Více práce = větší finanční nároky na vývoj her. Modularitou by se konzole ještě více přiblížily počítačům.
TravisCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zamyšlení nad +/- 2009-12-29 02:24:39

Po bitvě je každý generál… (všem chytroblbům tam dole… mezi těma, kam tohle píšu i já) sleduju dění, svět kolem tohoto webu delší dobu, ale až teď jsem se odhodlal kvůli odpovědi registrovat. Myslím si, (vlastně nemyslím – VÍM) že mnozí z vás ztratili tu hlavní podstatu toho čím jsme… ať už to zní sebeúchylněji, máme šířit lásku, ne kritiku.. mířím hlavně na to, že z tohoto webu jsem necítil vždy absolutní souhlas s názory, které mám…, ale vždy jsem z něj cítil, že mi nechce uškodit, že nedělá nic pro intel, ati, či snad nv a amd… prostě píše bez ohledu na to, jak dokonalí jeho pisatelé jsou… Nevím jak jinak to napsat... “píšu“ to srdcem, prostě myslím, že DD píše s nejlepším svědomím a vědomím! TOHLE SI MYSLÍM. A určitě nejen já… A ta kritika k tomu celému patří… proto ať tu jsou ti „co mají co říct“, ať tu jsou „povrchní špatlivci“, ať tu jsou „dobromyslné bestie….“ Ať se dnešním trhem krmí kdejaká ku..a . DDworld mě přesvědčil o jednom – není snadný žít, opravdu… najít si práci je dnes skoro závazek k tomu jít na místo, kde celý den posloucháte napříč svému chtění rumblování mašiny, a pak přijdete domů a chcete slyšet ne jen něco, ne drby, řeči, prostě… chcete slyšet informace a Ty tu jsou… musím se prostě zastat autora nad tím, co věděl, že přijde… ne každej to přijmě, ale kdo z vás má u sebe ustláno?
supervisor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-29 14:18:44
avatar
Všichni víme jak DD píše a asi nikdo z častých návštěvníků ddworldu nebude souhlasit ve všech bodech s tímto článkem a asi každý si může do několika bodů ostře rýpnou, ale myslím si, že zrovna u tohohle článku to není zapotřebí. Jak píše TravisCZ : "myslím, že DD píše s nejlepším svědomím a vědomím"
Takže závěrem: DD je přesvědčen o své pravdě a jen horko těžko se mu to vymlouvá a proto bych všem lidem, kteří tu psali do komentářu slohohové práce poradil at si zkusí místo urážek napsat taky nějaký pěkný článek.
maugggly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-29 15:13:30
avatar
svetu mier....amen
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-29 18:24:48
avatar
aby tady na foru byl samej souhlas, musel by sem chodit jen naklonovanej "DD" a to by byla nuda Když s něčím nesouhlasím, tak bud něco napíšu a nebo počítám do deseti
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-29 18:14:06
avatar
Za úspech roka vyhlásiť socialne siete. Hmm to sme sa dopracovali, že každý hlúpák bude o nás vedieť všetko. Ano socialne siete sú úspechom pre ludí ktorí na tom pekne zbohatnú.
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-29 18:47:32
avatar
Citace:
Intel slíbil, že se bude chovat fair play


Neskoro !!!
AMD odpusti , ale nezabudne.
To bola VELEZRADA !
Citace:
Intel má od sporů s AMD pokoj, ale po EK mu to hodlají osladit pořádně úřady v USA a zažalovali ho snad za všechno

A drzim uradom palce ,nech sa im podari zrazit INTEL na kolena // financne aj moralne !!
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 00:17:49
avatar
Celkom fajn članok. Len tie Phenom2 CPU mi nesedia. LGA 1156 a mainstreamové I5 a I7 su najlepšia vec čo sa udiala na poli CPU tento rok. Hold je to môj názor.

Citace:
6.místo mezi propadáky:
Konzole SONY PlayStation3 a next gen herní konzole obecně


Tak s týmto absolútne súhlasím. DD total súhlas. Presne toto si myslím aj ja. Skvele vyjadrené lepšie by som to nenapísal ani ja. Jaj tie konzolky tažký to život s nimi keby tu neboli bolo by na tom hernom svete dobre. Takto je to len konzolová degenerácia. A to doslovne! Nech sa na mňa nikto nehnevá ale skutočne sa ani inak nedá nazvať to keď sú hry na tieto zariadenia s postupom času stále škaredšie a herné principy sa neustále zjednodušujú. Najhoršie na tom je to že to musime znášať aj my na PC
Aspoň nástup digitálnej distribucie tak trocha popohnal PC vpred. Aj keď paradoxne aj vdaka tomu sa hneď objavuju totálne nezmysli ako sa strašne zle predávajú krabicové verzie hier na PC.
Boss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 01:10:34

Žumpaři, s Tebou bych chtěl jít někdy do seriózní debaty o konzolích. Ale ne tady na webu, ale nejraději z očí do očí - vysvětlit si svoje stanoviska, předložit argumenty pro a proti, porovnat PC a konzole a vše, co s tím souvisí. Nikdy se to nestane, ale moc rád bych do toho šel - rozcupoval bych Tě totiž argumentama na malé kousíčky. Nemáš o tom ani páru a neustále tu meleš Ty svoje blbosti. Jsi vážně srandovní! Ach, co já bych dal za debatu o konzolích s Tebou!!! Vychutnal bych si Tě a až bychom skončili, běžel by sis koupit Xbox360 i PS3 najednou:-)!!!
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 10:45:16

Mozno by si mohol napisat prispevok s tvojimi argumentami. Urcite sa tu najde vela ludi ktorych by to zaujimalo vratane mna. A teraz mi nejde o ziadnu konfrontaciu. Ja proti konzolam nemam nic. :-)
Boss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 00:32:37

Chtěl jsem do toho jít, napsat tu svůj názor na konzole a vyvrátit ty Žumpařovi nesmysly. Ale pak jsem se podíval o pár postů níž v této diskuzi - Mechanus vs. Žumpař, kde se jenom potvrdilo, že diskuze s omezenencem typu Žumpaře nikam nevede. On si mele ty jeho kraviny a přesto, že argumenty Mechanuse ho totálně přebíjejí a nemá na ně co říct, tak zas a znova zopakuje ty jeho bludy a zakončí to tím, že "shodneme se, že se neshodneme". Proto jsem napsal, že debatovat s ním by mělo smysl jenom z očí do očí a postupně ho vyvádět z těch jeho omylů. Ale diskuze tady na fóru - to by bylo na týdny a vůbec nikam by to nevedlo.

A moje argumenty pro konzole? To by bylo na hodně dlouhý článek a do toho se mi teď nechce. Hlavní je si uvědomit, že situace přeci nestojí, jestli konzole nebo PC! Obě platformy mají svůj smysl, své uplatnění a své postavení na trhu. Já bych si život bez PC nedovedl představit, pracuji na něm 10 hodin denně a od nějakých 6 let jsem PC hráčem. Ale neskutečně mě irituje, když někdo, kdo nemá o konzolích ani páru (například nula Žumpař, ale také místní guru Jan "DD" Stach), tu neustále vypouští do éteru na adresu konzolí jeden blud za druhým.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 17:58:08
avatar
Pre niekoho su bludy tvoje "jasne prebíjajúce argumenty" na ktorých sa tu dobre zabávam a nie len ja.
Myslim že si stači prečitať články na tomto webe su dosť presne pokiaľ ide o konzoly. Keď to niekto nevie zniest tak nech sem nechodí.
Boss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-01 16:35:45

Jedinej, kdo je tu s smíchu, jsi Ty!!! Podívej se níže v této diskuzi, co si o Tobě myslí jiní lidé!
artur74 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 21:41:20

ja se taky nemužu udržet smíchy ale bohužel s konzolí a jejich zastánců .

Minulý týted me jden muj kamarád dostal tvrzením že cituji:

"koupím si v lednu konzoli a budu mít lepší grafiku než ty a taky tam bude ten tvuj slavnej dx11"

konec citatu.

upozornuji že si ji chce koupit vlednu 2010 už jen tenhle pomerne hodne rozšířený "blud" je k smíchu .

(ten blud myslím že konzole jsou dneska stejne výkonné jako současný počítač, jediná a neodiskutovatelná výhoda konzolí dneska je jejich nenaročnost na konzoli si zahraje snad i "PCantitalent" to se o počítači říct nedá)

proste se name nezlobte ale představa že konzole s grafikou a procesorem se stejným +/- výkonem jako muj 4 roky starý počítač který jsem daroval manželce se vyrovná memu novému počítači je proste k smíchu.
a chci upozornit nemam žadnej super stroj jen standartní domácí počítač v cene okolo dvaceti tisíc a bohužel už ho mam skoro rok (ten čas prostě hrozne letí)
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-01 01:16:45

Mne vlastne na konzolach vadi iba jedna vec. Vlastne 2. Ze k nim nie je mys a klavesnica. Proste na gamepad si fakt neviem zvyknut a je to pre man cudzie. Ale inak je to pohoda. Na par rokov idu vsetky vydane hry bez toho aby bolo treba menit komponety. To je vcelku dost dobra vyhoda. Ale PC je zasa PC.
Boss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-01 16:42:06

Samozřejmě, konzole mají spoustu výhod, ale také spoustu nevýhod. Několik let na nich jdou stále všechny nové hry bez nutnosti upgradu a investic, jako je nutno u PC - to je jejich jasná výhoda. Co se týče gamepadu, tak ten určitě nemusí sednout každému, také jsem z toho měl strach, když jsem si Xbox360 kupoval, ale věř mi - po měsíci si zvykneš a pak už Ti to ani nepřijde. A myš a klávesnice se ke konzoli dají připojit rovněž, byť to není oficiálně posvěceno od Microsoftu.

Samozřejmě, že PC je PC, já bych bez PC nemohl existovat - práce, internet, úpravy videa, nějaké hry - na to všechno PC nutně potřebuji a nedám na něj dopustit. Stejně tak bych ale už nemohl existovat bez Xboxu360 a vážně uvažuji o koupi PS3. Zkrátka, jak jsem již psal - všechny platformy mají svůj smysl, své výhody a nevýhody a své uplatnění na trhu.
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-07 08:57:36

Tak tak, já jsem se gamepadu taky bál ale zvyhnul jsem si na něj rychle Každopádně k xboxu 360 kupuju i pořádné herní PC.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 11:42:54
avatar
Jasne
Citace:
rozcupoval bych Tě totiž argumentama na malé kousíčky.
Už to vidim. Nakoľko si tu nedokázal predložiť žiaden argument proti tak dosť pochybujem žeby si dokazal argumentovať voči mne osobne. Skôr by sa jednalo o primitivizmus vo forme pästného argumentovania že? Veľmi dobre ťa chápem keď nemáš argumenty tak sú na rade päste. A poviem ti že ako PC hráč hovorím čisto otvorene že ja si žiaden 4 roky starý črep ktorý ledva zvláda 720P pri 30FPS NEKÚPIM!!! Laskavo sa spamätaj a nešaškuj tu! Moje vedomosti o PC a konzolách su úplne dostatočné ale o tvojých vedomostiach vyslovujem dôvodnú pochybnosť. Keď by sme skončili s tym argumentovaním hneď by si bežal kupiť nejaké PC na hry do prvého shopu čo by si mal po ceste. Vieš prečo? Konzola totiž nemá nič podotýkam absolútne nič čo by nezvladalo PC ešte lepšie!
Boss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 01:05:49

Citace:
Nakoľko si tu nedokázal predložiť žiaden argument proti tak dosť pochybujem žeby si dokazal argumentovať voči mne osobne.

Jelikož normální diskuze nejsi schopen, nemá smysl se s Tebou vůbec bavit a předkládat Ti tu argumenty. Diskuze s Mechanusem o pár postů níže to jen potvrzuje.
Citace:
Skôr by sa jednalo o primitivizmus vo forme pästného argumentovania že? Veľmi dobre ťa chápem keď nemáš argumenty tak sú na rade päste.

Nemel kraviny, o fyzickém napadání a pěstech nepadlo ani slovo.
Citace:
A poviem ti že ako PC hráč hovorím čisto otvorene že ja si žiaden 4 roky starý črep ktorý ledva zvláda 720P pri 30FPS NEKÚPIM!!!

Nekupuj, Žumpaři, byla by pro Tebe té konzole škoda. Kup si PC za 35000,-, abys mohl hrát Crysis na plné detaily s plným vyhlazováním v nejvyšším rozlišení, když je pro Tebe ta grafika tak zásadní. Mám pro Tebe ale blbou zprávu. I toto drahé PC přestane nové tituly dříve nebo později zvládat na max, takže jelikož jsou pro Tebe ultradetaily, hypervysoké rozlišení a FPS minimálně 60 tolik zásadní, budeš muset investovat zhruba po roce do GPU, po roce a půl budeš muset rozšiřovat RAMku, po dvou letech budeš potřebovat nový CPU, to už ale zjistíš, že Tvůj zdroj to neutáhne, takže budeš muset koupit i novej zdroj, pak zjistíš, že nějaká z komponent už nejde do Tvé základní desky, takže bys měl koupit novou základní desku........asi je jasné, kam tím mířím. A jsem opravdu rád, že mám doma Xbox 360, který přesto, že je na trhu již 4 roky, tak si na něm zahraju všechny AAA tituly v kvalitě, kterou by mi nabídlo dnešní průměrné PC.

Na ultrašpičkovou grafiku totiž kašlu, HRATELNOST je to, oč tu běží. A zcela chápu Tvou frustraci, že na PC Ti spousta špičkových her, které vyšly na Xbox360 nikdy nevyjde a nikdy si je nezahraješ. Já si zahraju všechny hry, které chci, protože nejsem omezenec jako Ty, vlastním Xbox360 i PC a uvažuju i o PS3.
Citace:
Laskavo sa spamätaj a nešaškuj tu!

Myslím, že není pochyb o tom, kdo má na místním webu pověst největšího kašpara a kdo by se měl vzpamatovat - ano, po zabanování Ládíka (díky za to "DD") jsi to zcela jistě Ty. Ona ta aura 8 taky nebude úplně náhoda.
Citace:
Moje vedomosti o PC a konzolách su úplne dostatočné ale o tvojých vedomostiach vyslovujem dôvodnú pochybnosť.

Svoje ubohé znalosti o konzolách, ale i PC, tu prokazuješ velmi často. O mých znalostech si pochybuj jak chceš, Tvůj názor mě nezajímá!
Citace:
Keď by sme skončili s tym argumentovaním hneď by si bežal kupiť nejaké PC na hry do prvého shopu čo by si mal po ceste

Herní PC samozřejmě mám, takže bych určitě nikam neběžel, tím spíše ne po rozhovoru s Tebou, Žumpaři!
Citace:
Konzola totiž nemá nič podotýkam absolútne nič čo by nezvladalo PC ešte lepšie!

A toto je právě jeden z těch blábolů, které dokonale poukazují na Tvou omezenost. Ale nechám Tě v tom, je to Tvůj boj. Už takhle jsem psaním příspěvku pro někoho, jako jsi Ty Žumpaři, ztratil příliš mnoho času!
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 17:52:05
avatar
A?... To boto to tvoje argumentovanie po ktorom by som mal bežať hneď kúpiť PS3 a Xbox360 naraz?
Bolo to dosť trapné. Dokonale si mi predviedol tvoje znalosti o PC.
Vidim že sa snažiš argumentovať hrateľnosťou čo je len k smiechu. Vďaka tomu že si k PC môžeš pripojit orginal Xbox360 comtroler for windows... tak je hrateľnosť na PC a konzole praktický rovnaká. Ospravedlnovať technickú zaostalost konzol nejakou udajnou super hrateľnosťou je sprostosť! Myslel som že prinesieš nejaké skutočne argumenty ktoré by mi otvorili oči. Takpovediac si ma sklamal pretože melieš to samé čo každý druhý nactiletý konzolový chlapček. Preto ťa znova prosím láskavo sa spamätaj a nešaškuj tu!

Myslim si v tomto článku je pekný názor na konzoly môžeš si ho prečitáť ak si to ešte neurobil alebo prečitaj si ho znova možno to pochopiš.

Citace:
A jsem opravdu rád, že mám doma Xbox 360, který přesto, že je na trhu již 4 roky, tak si na něm zahraju všechny AAA tituly v kvalitě, kterou by mi nabídlo dnešní průměrné PC.


No ano tu si tomu nasadil korunu. Low-End PC by som ešte bral ale priemerné PC? To strčí PS3 spolu s Xbox360 do kapsy. Clovece ty tie prispevky pises naschval tak aby to vyzeralo že o PC nic nevies alebo fakt o dnesnych PC nemás ani páru?
Boss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-01 16:33:43

Takže se ukázalo přesně to, co jsem říkal - diskuze s Tebou tady v komentářích pod článkem nemá absolutně žádný smysl. Takže toto je moje poslední reakce na ty Tvoje žvásty!
Citace:
A?... To boto to tvoje argumentovanie po ktorom by som mal bežať hneď kúpiť PS3 a Xbox360 naraz? Myslel som že prinesieš nejaké skutočne argumenty ktoré by mi otvorili oči.

Chápu, že máš problémy s porozuměním psanému textu, ale pokud sis nevšiml, tak já jsem na adresu konzolí uvedl jeden, maximálně dva argumenty! Pokud bych se o tom chtěl skutečně bavit, bylo by to na hooodně dlouhý článek, ale tupounek jako Ty, by ho stejně nepochopil. Můj příspěvek byla spíše reakce na ten Tvůj ubohý post.
Citace:
Vidim že sa snažiš argumentovať hrateľnosťou čo je len k smiechu. Vďaka tomu že si k PC môžeš pripojit orginal Xbox360 comtroler for windows... tak je hrateľnosť na PC a konzole praktický rovnaká.

Jsi ještě hloupějsí, než jsem si myslel. Hratelností se přeci vůbec nemyslí, čím hru ovládáš!!! Hratelnost je výraz pro úplně jiný aspekt hry. To ale tobě, Žumpaři, vysvětlovat nebudu.
Citace:
Takpovediac si ma sklamal pretože melieš to samé čo každý druhý nactiletý konzolový chlapček. Preto ťa znova prosím láskavo sa spamätaj a nešaškuj tu!

Podívej se do této diskuze níže, kde Ti píší jiní lidé a konečně se prober - jedinej, kdo je tu za šaška jsi Ty! A btw. - je mi 27, takže náctiletej už pár let nejsem!
Citace:
Myslim si v tomto článku je pekný názor na konzoly môžeš si ho prečitáť ak si to ešte neurobil alebo prečitaj si ho znova možno to pochopiš.

Bohužel DDho názor na konzole je stejně mimo, jako ten Tvůj.
Citace:
No ano tu si tomu nasadil korunu. Low-End PC by som ešte bral ale priemerné PC? To strčí PS3 spolu s Xbox360 do kapsy.

Vážně si to myslís? Haha, no tak si to mysli, Žumpaři! Jen by mě zajímalo, kolik her si na konzolích hrál, že to můžeš tak směle srovnávat?!
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-01 17:55:20
avatar
JJ rovnaká multiplatformová hra na konzole a na PC ale hrateľnosť je na konzole svetelné roky vpred čo??? Tak skutočne ano ťažký to argument čo k tomu dodať? Stači sa pozrieť na to aj z tej strany že DD a ja máme jednoducho iný názor. To že sa tebe napáči je tvoja vec. Zato tu zo seba nemusíš robiť kašpárka a vykrikovať hambárny na adresu druhých.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Win7 je úspěch? 2009-12-30 07:42:25
avatar
- Ano, je, ale pouze u domácích uživatelů. Admini ve firmách z něj mají kopřivku. Windows7 je zaměřen na domácí počítačové "matlaly", podle toho taky vypadá a "funguje". Spousta funkcí a postupů, které fungovaly minimálně od NT4 do XP (některé i do Visty) už nefungují, nebo fungují jinak, a to dost zásadním způsobem zasáhne firemní procesy. Viděno s odstupem, je Vista i přes své nedostatky nakonec trošičku lepším kandidátem na firemní použití. Je jasné, že běžný domácí uživatel ani netuší, o čem jsou tyto řádky (což celkem chápu), ale je třeba to zmínit.

Jinak se domnívám, že letošek byl klíčovým ještě v jednom směru - elektronické distribuci SW, která postupně začíná převažovat. Na herním poli se už hodně rozrostlý Steam setkává s následovníkem od EA, el. distribuce "vážného" softu se také stává jedním z hlavních distribučních kanálů.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 18:37:10
avatar
O tých Win7, to ako keby si mi z úst zobral! Koľko známych na mňa vyskakovalo, že "pozri, ja už mám SEVEN!".
A teraz ruku na srdce, koľkí z tých "matlalov" si vedia aspoň tú hlúpu zvučku pri štarte systému vypnúť? Ešte som sa s takým nestretol, ale aspoň všetci budú vedieť, že mu nový laptop so super systémom práve štartuje...
Mechanus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 11:48:57

Musím konstatovat,že RH by měl radost. Tolik žlučovitosti do jednoho článku už chce snahu.
Nicméně k věci. K článku o Wii jsem psal komentář s dotazem a nebylo mi na něj od Vás odpovězeno. Otázka zní - jak přesně kazí konzole vývoj her? Je grafika u her to hlavní?
Na PC hraji od roku 1991, předtím na ZX Spectru+, od roku 2004 (sic) jsem majitelem PS2 a nyní 3 měsíce XBoXu360.

Možná je to tím že jsem starší, ale grafika pro mne u hry už dávno nehraje prim. Když vyšlo NFS3 a já ho na Voodoo2 spustil, to byl úžas. Když jsem pustil první Unreal to byl pokrok. Ale to byl skok, dnes to už zdaleka taková revoluce není. Navíc vážně toužíte po "realistické" grafice? K čemu to? Udělá to hru lepší? Pochybuji o tom. Když se podívám na Dragon Age, který byl kritizován za zastaralou grafiku, tak jsem si pomyslel, že se svět asi vážně zbláznil. A naopak - DiRT2 - prý skvělá grafika, úžasná hra. Ha říkám, kam se hrabe na Forzu 3.

V době kdy v Čechách vyšel Oblivion, já dostal FF XII, a Oblivion letěl do kouta. Vyšší rozlišení, technologicky vyšší grafika, ale popravdě... ...co z toho. Žádná výzva, nic. Možná by nebylo od věci tu konzoli, pane Stach, vzít do ruky a něco si zahrát. Než začnete mluvit o lenosti vývojářů a o tom jak konzole kazí hry - zahrajte si Ókami, Katamari Damacy, Final Fantasy X, GoW 1 a 2. Nebo Lost Odyssey a nebo Eternal Sonatu. Ty si na PC nezahrajete. Nemají dokonalou grafiku, ale zahraji si je mnohem radši.
Faktem je však je, že multiplatformním titulům dávám přednost, obvykle, na PC. I když na PC hlavně hraji Guild Wars a Empire Total War.

Nyní jsem na notebooku znovu hrál Might and Magic 7 - stará hra, mizerná grafika, ale já se bavil. S kamarádem jsem rozjeli Neverwinter Nights 1 jako multiplayer a to samé.

Divíte se, že se vyvíjí primárně na konzole? Když na PC se tak snadno stáhne a hraje a neplatí. Kdo vám zaplatí megahypergiga grafiku? To není zadarmo. Problémem není nejsou dle mého konzole, ale to co chce většina hráčů. Jednoduchost, super grafiku a to stačí? Pak se nedivte. A navíc WoW, ač já ho rád nemám, graficky prastaré, leč úspěšné. A nerozšíření Dx10? Vy by jste dělal ekonomicky náročný projekt, který téměř nemá šanci se Vám zaplatit? Kolik procent lidí mělo Windows Vista. Myslím že situaci zlepší obliba Windows 7, ale uvidíme.
Do fór obvykle nepíši, ale, dle mého názoru, zhoršující se kvalita tohoto webu ve smyslu zaujatosti, mne nutí napsat to co jsem napsal. Berte to jako upřímnou kritiku od dlouhodobého čtenáře a prosím nespadněte tam, kde býval svého času RH se svými stoupenci.

Děkuji za odpověď a vše nejlepší do roku 2010.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 12:05:34
avatar
Okrem brzdenia hier po grafickej stránke(potencial ešte rozhodne nebol vyčerpaný) sa konzoly postarali o zjednodušovanie hier pre jednoduché konzolové publikum.
Ohánať sa exkluzivnymi titulmy je dosť blbé nakoľko každa platforma ma svoje teda ak chceš hrať všetko tak si kup všetky konzoly a PC a hraj všetko alebo si môžeš na PC zahrať cez emulátory prakticky všetky staré konzolové pecky v vo vyššom rozlišení. Časom pridu aj emulatory na sučasne konzoly.

A k tomu Dragon Age sa môžem vyjadriť nakoľko ho momentálne hrávam. Grafika je skutočne pozadu a v niektorých miestach mi prišla až nevýslovne trapná. Skutočne zážitok ide vdaka grafickej stránke v tejto hre dole. Čo je asi len jedina chyba tejto hry.
Mechanus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 12:51:54

Otázky nebyly pro Vás, ale pro pana Stacha, to zaprvé. A diskutovat s člověkem co považuje grafiku za podstatu kvalitní hry a odpověď zaplní smajlíky pravděpodobně nemá cenu, ale co.
K emulaci. Víte co potřebujete na to aby jste rozběhl emulaci PS2? Víte jak nastavit emulátor pro PS2? Ono to není zas až tak jednoduché. A víte kdy vyšla PS2? A první skutečně funkční emulátor pro ni? Rád bych od Vás odpovědi.
Exkluzivní hry jsou něco s čím ani já ani Vy nic nenaděláme, ale je to fakt co lze jen přijmout. A když si budu chtít zahrát God of War, tak prostě PS2/PS3 je nejjednodušší řešení. A až budete mít nějakou odpovědnost a méně času, tak pochopíte proč pro spoustu lidí je konzole tak lákavou volbou.
Co se týče "jednoduchého konzolového publika", máte alespoň něco, čím by jste podpořil toto tvrzení? Na základě čeho čerpáte? Samozřejmě pakliže koupi originální hry považujete za jednoduchost a nelegální stažení za čin hodný génia, pakliže pro Vás měřítkem kvality hry je grafika, tak pak si běžte zahrát Crysis a já si půjdu zahrát dobrou hru, protože pak se nemáme o čem bavit.
A abych nezapoměl. Netykejte mi. Nejsem Váš kamarád.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 13:45:04
avatar
Emulator na PS2 v súčasnosti existuje a ano je to naročnejšie ale na druhu stranu ten kto pracuje si aj váži svoje zarobené peniaze a je len na ňom či bude utrácať peniaze na kupu PS2 a voľný čas na zhánanie hier kade tade po bazaroch alebo si radšej posedí doma a pohrá sa z nastaveniami emulátora pričom získa aj lepší vizuálny zážitok.

V mojom pripade je meritkom kvality hier komplexnosť a prepracovanosť. 5cm koridory v ktorých sa bezducho strieľa jedna radosť su fakt na smiech a konzolové publikum ich hltá jedna radosť. Myslim si že len slepý nevidí to ako na konzolách letia tie najprimitívnejšie hry zatiaľčo komplexnejšie a prepracovanejšie hry ako je napriklad Dragon Age si toto publikum ani nevšíma. Ak považujete za meritko kvality počet vystieľaných náboj a padlých nepriateľov v uzkych koridoroch. Ak považujete za vrchol hernej produkcie hry ktoré sa prakticky hrajú same a kvalita titulu sa meria počtom vybuchnutých atomoviek tak sa milý pane laskavo odoberte k hraniu CoD:MW2 alebo podobnej bezduchej hry pre jednoduché konzolové publikum pretože my sa milý pane skutočne nemáme o čom baviť.
Mechanus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 15:59:06

Na Vašem Athlonu na emulaci PS2 můžete zapomenout. A koridorové bezduché hry jsou a byly i na PC (Doom 3 např.). Naopak taková Eternal Sonata nebo Okami mají do jednoduchosti značně daleko, ale chápu, že kdo viděl konzoli ve výloze obchodního domu skutečně nechápe. CoD jsem nikdy nehrál ani na PC ani na jakékoliv konzoli. Apropos. chci vidět jak v emulaci pustíte třeba tu Eternal Sonatu. A Forza Motorsport nemá na PC v tuto chvíli konkurenci.
Jak jsem řekl kvalitu her sníží maximálně požadavky hráčů, tedy té skupiny hráčů co si hry kupuje. A když něco jako Fallout 3 může dostat přes 80%, tak není divu, že kvalita her klesá.
A pakliže je pro Vás základem propracovanost a komplexnost, pak to se poněkud neslučuje s tvrzením o trapnosti grafiky DA Origins.
A Váš první odstavec - buď shánět hry po bazarech nebo emulace? I když chcete hrát na emulátoru, tak musíte mít originál, ale to hlupák nebo zloděj nepochopí.
Chápu že PC only fan stěží pochopí o čem je řeč.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 19:56:29
avatar
Ja emulaciu nemám za potřeby. Konzolové hry ma nezaujímajú milý pane. A ak považujete hry za zložité tie v ktorých zložitosť spočíva len v presnom stláčaní tlačidiel na gamepade v určitom poradí tak sa nemáme o čom baviť. Dokonca si myslím že i ten Doom 3 bol na PC lepši ako nejaké konzolové CoD:MW2. Dodržiaval čo do tej doby bolo pre klasické strieľačky typické a to výborná grafika. Súčasné konzolovky ale už nemajú ani to. A milý pane ak mám pravdu povedať to že hra Doom 3 mala v roku 2004 lepšiu kvalitu grafiky a "komplexnosť" ako súčasná najnovšia "pecka" CoD:MW2 v roku 2009 je k plaču. A je to len výsledok konzolovej degenerácie herného priemyslu.

To že znovu vytahujete milý pane exkluzivity ktoré má každá platforma je z vašej strany už absolútne nepochopiteľné. Som rád že sa vám páči Forza a dalšie konzolové hry ale argumentovať by som mohol aj ja v podobnom duchu lenže by to nikam neviedlo milý pane. Exkluzivity sú predmetom argumentácie zaslepených fanboyov a to vy iste nie ste.

Milý pane to že mám rád prepracované a komplexné hry vôbec nevylučuje to že je pre mňa dôležitá aj grafická stránka týchto hier. Toto vaše tvrdenie si dovoľujem označiť ako nesprávne až zámerne zavádzajúce. Hra Dragon Age je výborná, je komplexná a prepracovaná. Jej grafická stránka je ale bohužiaľ na slabej úrovni. Je to nedostatok tejto hry.

Chápem že konzolový nadšenec tažko príjma fakty ktoré su mu predkladané napríklad o emulácii hier z konzol na PC. Mnohokrát ani nechápe ako je to možné že su jeho exkluzivne tituly zrazu hrateľné na PC. To ale nič nemení na fakte že mnoho hráčov hráva staršie hry z konzol ako je napriklad PS2 práve na PC cez emulátor. Byť si tu hru v minulosti kúpili ale v súčasnosti im proste staré konzoly nefungujú alebo si proste chcú oprášiť staré pecky v lepšej kvalite. Takto majú všetko pekne pod jednou strechou v pohodlí na PC.


Milý pane na záver by som si dovolil skonštatovať že sa asi zhodneme na tom že sa nezhodneme. Našu debatu by som preto rád ukončil kedže nikam nevedie. Myslim si že obaja istotne dokážeme využiť čas lepšie a užitočnejšie ako by sme ho strávlil v dalšej pomyselnej rozprave. Prajem vám prijemný zvyšok tohto dňa.
dEvilPS3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 15:21:56
avatar
zumpari jsi trapny, meli by ti zablokovat ucet, kdyz uz mas je 8 bodu. Konzolove hrani je pro 80% hracu prim, protoze jde o stroj na hry a tam vitezi v plne care. DD je jen zpatecnickej puritan co zavidi hry co nelezou na PC. Schvalne, kdo by si rad z vas zahral heavy rain? Uz se tesim az zase zacnete rozebitŕat jak je hra graficky oskliva, protoze ji nemate na PC a genialitu tehle hry opomenete. Jako fahrenhait, i v dnesni dobe je to super hra, i prez vasi "zastaralost". Konzole jsou proste na hrani stroje c.1. Pustit, hrat. Tecka. PC je na hry jako vedlejsak.
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-07 09:21:49

heavy rain bych si zahrál
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - článek 2009-12-30 12:21:18

To jsou ale kecy, koukám že se to tu vůbec nezměnilo, otázka je jestli je to dobře nebo špatně
dEvilPS3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 15:15:48
avatar
a zase PS3 a tak...nj kdo ji nema, nepochopi. Neni nad to si sednou do postele a pustit si PS3/Xbox360 prez domaci kino u velke LCD TV a BEZ NASTAVOVANI A BEZ KOMPOMISU A BEZ NICEHO JAKO PADY WIN, NASTAVOVANI PADU, NEPODPORA LEPSIHO SYSTEMU OVLADANI A TAK....a zacit hrat. Pro me je PS3 a Xbox a WII herni konzole. PC je jen stroj na vsechno, ktery je v poli her jako "nouzovka". Nerikam ze na nem taky nehraju,. ale herni konzole je herni konzole.
Rikejte si co chete DDworlde, lidi si mysli opak. To by se porad konzole neprodavaly. A hry na ne nevychazely. Takze vsem preju krasneho silvestra a stastny novy rok, az na ty z DD pro nez je PS3 a Xbox360 jen odpad. Necht v dalsim roce zazijete narust konzoli a dal si stezujte na zamrznuty vyvoj. Ja se vam budu v klidku na pohovce u Xboxu a PS3 smat
MaDoKu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-03 21:32:20
avatar
Nema cenu to vubec resit, ja udelam jednu vec a to ze sem prestanu chodit, DDworld si smazu z oblibenych. Ta zaujatost vuci vsemu co je konzolove nebo je od nVidie je tak zrejma, ze je to az trapne. Vzdycky kdyz sem vlezu akorat odejdu nas*anej. Takze dnes sem tu naposled.
BTW jsem take priznivcem Ati Grafik, ale rozhodne ne proto ze je DD neustale vynasi do nebes. DD je totiz dokonala antireklama.
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-07 09:27:59

je to zajímaví že DD dokáže naštvat i přiznivce ATi, protože i ten by si rád přečet objektivní článek, stejně tak zastánce PC hraní, až do minulého roku jsem byl čistě PC hráč, ale dd mě tak naštval že jsem si koupil xbox 360 zrovna o vánocích jsem si ho vzal do batohu na chatu a celý týden jsem propařil, pěkně z gauče, no paráda...
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 17:29:50
avatar
ŽUMPERE vypadni ty tvoje keci nikoho nezajímaj stejne jako na HREJ.CZ tam meleš taky ty samí hovadiny už nejsi nikde vítán
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-07 09:28:53

Mě se na hrej líbilo že tam v jedný diskuzi přispíval jenom on
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-03 16:25:08
avatar
DD keď poznáš tých blbcov čo prešli z 8800GTX na 9800GTX a potom na 250GTS tak si im to mal povedať že či im hrabe a nech si radšej kúpia SSD disky
mi0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 3. Místo mezi propadáky 2010-01-05 10:13:41
avatar
Nucená nabídka internetových prohlížečů ve Windows v EU!
Autor článku patrí medzi tých, ktorý o probléme veľa nevedia a platné zákony považujú za nepotrebné, ktoré sa môžu ignorovať
Ph0en1x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - .) 2010-01-08 16:35:46

Ze to lidi resite.. melo se to jmenovat DDho zebricek bylo by to vystiznejsi a nezavadejici a hlavne uz podle nadpisu by clovek vedet o cem to bude (amd je bozska intela nvidia sux)

Ano phenom jako uspech roku xD - phenom kterej teprve ted predehnal xlet starou core architekturu, o i7 radsi ani nemluvim na to proste nema.. jojo uspech roku xD

A opravdu by se hodily napsat ze TOTO JE DD ZEBRICEK tudiz je to jen jeho osobni nazor .)
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!