Digitální distribuce her - pryč od krabic
Napsal Rebel44   
Středa, 06 leden 2010
altKdyž 12. září 2003 společnost Valve spustila svou službu pro digitální distribuci her nazvanou Steam, začala tím revoluci v tom, jak se hra dostane od vývojáře k hráči.

 

 

 

  Vše pochopitelně odstartovalo v relativně malém měřítku a Steam měl spoustu chyb, nemluvě o rychlost internetu v roce 2003. Od té doby digitální distribuce her pokročila do stádia, kdy ji používají miliony zákazníků a o jejich tržby zápasí s větším či menším úspěchem přes tucet společností.

 

Co to je "digitální distribuce" her, její výhody a nevýhody

  Nejprve si vysvětlíme, co přesně digitání distribuce her je. V principu jde o službu, kdy zákazník koupí nebo pronajme hru přes internet, ať už z webové stránky nebo přes program, který daná služba používá, a následně ji stáhne ze serveru, který má dotyčná služba k tomu vyhrazený.
 

  Tímto uživatel ušetří nutnost jet do obchodu, koupit hru, vrátit se domů, nainstalovat hru a teprve pak začít hrát. Místo toho si hru vybere prostřednictvím některého systému pro digitální distribuci, zaplatí kartou (popř. jiným podporovaným způsobem platby) a hru stáhne. Je to tak většinou rychlejší, nemluvě o tom, že takto jde nakupovat bez ohledu na to, kolik je zrovna hodin, nebo jestli je zrovna víkend či svátek.

hl2
Počítačová hra Half Life 2 byla pro rozvoj digitální distribuce i pro rozvoj Steam klíčová

  Velkou výhodou pro autory her je, že z celkové tržby mají mnohem vyšší podíl. Odpadá totiž potřeba lisování disků, balení do krabic, přepravy k distributorům a následně k prodejcům. Nic z toho tu není a zřejmě každý vidí, že ve zmíněném postupu je oproti digitální distribuci hodně peněz z výsledné ceny spotřebováno na jiné věci než na vyplacení samotných tvůrců.
 
  Nevýhodou je, že jsou hry vázány na uživatelův účet a téměř ve všech případech je takto koupené hry nemožné prodat někomu jinému poté, co o ně ztratíte zájem. Současně však nehrozí, že byste o hru přišli jen proto, že jste ztratili DVD s produktovým klíčem.
 

  Aktualizace her mohou být jak plusem, tak záporem. Některé služby pro uživatele aktualizují jeho hry automaticky, což je ve většině případů velmi užitečné.  Současně ale často tyto služby potřebují vlastní verzi patche od tvůrců hry, takže se stává, že tyto aktualizace jsou k dispozici později než pro krabicovou verzi hry.

Hlavní systémy pro digitální distribuci

Steam

  Steam byl založen a stále je ve vlastnictví společnosti Valve. Uveden na veřejnost byl, jak už bylo zmíněno, 12. září 2003 a v současné době je dominantním hráčem na poli digitální distribuce. Ačkoliv Steam zdaleka není první službou tohoto typu, stal se prvním, kdo dokázal tento typ distribuce rozšířit i pro běžnou veřejnost a přestože chybí přesná čísla je odhadováno, že Steam má okolo 65-70% celého trhu s digitální distibucí her a zhruba 29-30 milionů uživatelských účtů. V jeho nabídce je okolo 920 her z nichž je naprostá většina dostupná pro uživatele po celém světě. Steam má uživatelské rozhraní v 21 jazycích včetně češtiny.

steam
  Některé hry vyžadují Steam ke svému fungování. Jsou to pochopitelně všechny hry od Valve, Empire Total War, F.E.A.R.2 a COD MW2. Nový Alien vs. Predator bude také vyžadovat Steam. Steam jako jediný k datu napsání tohoto článku zveřejňuje informace o vytížení svých serverů, které mají na starost distribuci dat pro uživatele. Současně také sbírá data o HW uživatelů, kteří k tomuto udělí souhlas a následně je zveřejňuje na svém webu.
 

Odkazy: Steam Store, statistika připojených Steam uživatelů, statistika datových Steam přenosů, statistiky HW konfigurace uživatelů Steamu

 

  PS: na statistiky v odkazech se určitě koukněte, jsou velmi zajímavé. Jelikož se stále aktualizují, nebudu je zde prezentovat ve formě obrázků, ale ponechám pouze odkazy. Aktuální zjištění u hráčů: Intel CPU vs. AMD CPU - 69:31, nVidia GPU vs. AMD/ATI GPU - 63:29 a další ;).
 

 

Impulse

  Zpřístupněn poprvé veřejnosti 17.6.2008 jako náhrada Stardock Central, který byl vydán v roce 2001. Je vlastněn společností Stardock. Na rozdíl od většiny ostatních služeb tohoto typu prodává kromě her také některé programy. V jeho nabídce je v současné době okolo 370 her, z nichž je většina dostupná celosvětově. Podle mojí zkušenosti je většina her na Impulse o trochu dražší než na Steamu, přičemž ceny jsou uváděny i v Kč (platba je však vždy v dolarech, takže cena v Kč se bude lišit od toho, kolik zaplatíte v závislosti na tom, jak velký je rozdíl mezi jejich kurzem a tím, který používá uživatelova banka). Odhadovaný podíl na trhu je v rozmezí 5-10%.

750px-impulse_store

  Stejně jako Steam i Impulse vyžaduje u her, které vytvořily to, že ke hraní je nutné hru zaregistrovat k účtu u Impulse i v případě, že byla zakoupena její krabicová verze. Jsou jimi hlavně Galactic Civilizations, Demigod, Sins of Solar Empire. Impulse dle mé zkušenosti nemá tak rychlý download jako mají Steam a D2D.

Odkaz: Impulse Store

 

 

Direct to Drive (D2D)

  D2D byl předveden veřejnosti poprvé v roce 2004. Vlastníkem je News Corporation, která současně vlastní program Gamespy. Stejně jako Impulse i D2D neprodává jen hry, ale na rozdíl od Impulse D2D místo softwaru prodává také filmy a komiksy. Celkem má v nabídce okolo 400-500 her (i když uživatel klikne na "All PC Games" tak je do toho přimíchané i všechno ostatní, takže zjistit, kolik mají v nabídce přesně her, je skoro nemožné). To, že jim byl kvůli porušování pravidel smazán článek na Wikipedii taky zrovna nepomáhá.

d2d

  Odhadovaný podíl na trhu je o něco výše než u Impulse a je cca 10%. Současně však D2D nemá exklusivitu pro žádnou hru. D2D má spolu se Steamem dle mé zkušenosti nejlepší rychlost stahování.
 

Odkaz: Direct2Drive Store

 

GamersGate

  GamersGate je projektem společnosti Paradox, který byl uveden na trh v dubnu 2006. V současnosti jej již Paradox teoreticky nevlastní, ale v praxi je s ním stále provázán. V nabídce je přes 600 her, z nichž je velká část je od méně známých tvůrců, přičemž některé z nabízených her jsou k dispozici i ve verzi pro Mac. GamersGate má většinou téměř stejné ceny jako Steam.

gg

  Slabinou GamersGate je nedostatečná infrastruktura v porovnání s konkurencí. Když v srpnu 2009 Paradox vydal Hearts of Iron 3, který má cca 700MB (na dnešní poměry dost malé požadavky na místo na disku), tak spoustě zákazníků trvalo okolo 12 hodin než dokončili stahování hry, protože servery GamersGate zkrátka nestíhaly. Odhadovaný podíl na trhu cca 3%.
 

Odkazy: GamersGate Store

 

 

Metaboli

 

  Metaboli se poprvé objevilo na veřejnosti v říjnu 2002 a je majetkem stejnojmenné společnosti. Od ostatních služeb v tomto článku se výrazně liší tím, že neprodává hry, ale jen je pronajímá. Toto může být pro některé zákazníky výhodné, ale pro jiné by to bylo vyhazovaní peněz z okna. Existují tři typy předplatného.

metaboli
   První dva typy obsahuji něco přes 200 her (první je zaměřen na rodinné hry a hry pro děti, zatímco druhý obsahuje  FPS, RTS apod.) a stojí v přepočtu cca 210Kč měsíčně. Třetí typ předplatného zahrnuje všechny hry, které jsou na Metaboli k dispozici a ten stojí cca 390Kč měsíčně. Odhadovaný podíl na trhu cca 1-2%.
 

Odkazy: Metaboli Store

 

 

Good Old Games

 

  GoG začal působit na trhu v říjnu 2008 a je tedy nejmladší službou, kterou se v tomto článku zabývám. GoG je vlastněn polským CD Project a prodává staré klasiky jako je Duke Nukem 3D, Fallout 1, Freespace 2 a podobně.

gog
   Lákadlem kromě nízkých cen je, že všechny nabízené hry rozjedete ve Windows XP i Vista (Windows 7 by taky neměl být problém) a hry neobsahují žádnou DRM. Odhadovaný podíl na trhu cca 3%.

Odkazy: Good Old Games Store

 

  Za sebe mohu prohlásit, že každá z těchto služeb má něco do sebe a do budoucna bude určitě zajímavé sledovat, jak se bude vyvíjet v tomto prostoru konkurence a zda se časem někomu podaří sesadit Steam z trůnu. Je rozhodně škoda, že nejsou zveřejňovány údaje jako prodané kusy, tržba apod.. Takto  jsou totiž jakékoliv údaje tohoto typu jen odhadem. Mám osobní zkušenost se všemi zmíněnými službami kromě Metaboli a neměl jsem z žádnou ze služeb nějaký drastický problém. Nejvíce mi však vyhovuje Steam, a proto ho také používám pro naprostou většinu her, které kupuji. Osobně budu rád pokud se udrží konkurenční prostředí, ale současně doufám, že zmetky jako Gamespy, EA Store a Games For Windows Live brzo zdechnou bolestivou smrtí :).

 

  Digitální distribuce navíc zlepšuje podmínky vývojářů, neboť z her, které se přes ně prodají mají běžně 3-4 krát tolik peněz než z prodeje krabicových verzí přes běžné obchody.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 13:23:39
avatar
Díky za článek a to říkám jako zapřísáhlý odpůrce tohohle způsobu distribuce. Her nekupuji tolik abych si nemohl zajít do obchodu nebo dolů k pošťákovi s balíčkem. Navíc krabice, lisované médium, návod-příručka a další bonusy by mi u většiny mnou kupovaných her chyběli. Kupuji totiž hlavně jen pro mě kultovní tituly. K elektronickým platbám mám taky nedůvěru - případů nabourání je dost a to je jen špička ledovce co se podaří zveřejnit. Na Good Old Games se určitě podívám (ještě jednou danke za info), protože u starších her za pár babek absenci krabice, média a příslušenstí možná oželím.

PS: Tak jestli jsem zapřísáhlý odpůrce elektronické distribuce tak co se týče pronájmu her od Metaboli tak mě došli slova. Nikdy NIKDY NIKDY
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 13:39:16
avatar
Krabice, manuál apod jsou veci nazoru - nekdo je chce nekdo ne - ja osobne bych fakt nechtel skladovat krabice, manualy apod. na 170 her ktere mam na Steamu

Hry se daj na Steamu a podobnych sluzbach casto koupit v akci za totalni pakatel napr. ted o vanocni akci Stalker za 2€ a podobne vyborne nabidky.

Elektronicke platby jsou zcela bezbecne - jedine nebezpeci odcizeni info o karte je kdyz budes mit infikovany pocitac nejakym svinstvem (sifrovani ktere ty transakce pouzivaji je na vynikajici urovni).

Souhlas ohledne pronajmu her.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 13:46:42
avatar
Ufff 170 her. Kde bereš čas na jídlo, vyměšování a spánek ?
Těmi krabicemi jsem myslel ty origo černý plastový obaly - ty zas tak objemný nejsou - pro lidi co maj tak do 100 her .
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 13:52:29

a nemozes poskytnut Steam ID...pretoze by som chcel s takym skusenym hracom aj nieco zadrtit
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 13:53:49
avatar
muzes si me pridat do pratel staci dat vyhledat Rebel44.
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 13:56:52

Takze ja som zacal Krabicovkou Orange Boxu za 10€ a potom prisli akcie a tak to slo postupne: Frontlines 2,5€ R6 Vegas 2 10€ Stalker Clear Sky 5€ Mirrors Edge 3€ Shattered Horizon 5€ Medieval II Total War 3€ Counter Strike Source 3€ Mass Effect 5€ Left 4 Dead 5€ Half Life 2 Deatmatch zdarma...

takze teraz drtim ostosest
Ghost [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 21:26:46
avatar
Mam blbu otazku...ako sa daju spolahlivo vychytat taketo dobre akcie na hry.
Predsalen, nesledujem denne steam a ceny vsetkych hier....
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 22:55:25
avatar
Budto zapnout kazdy den vecer Steam nebo sledovat nektere z vlaken na forech ktere jsou zamezene primo na tyhle veci.
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 13:56:10
avatar
Inak , aj na GAMES FOR WINDOWS sa zacali predavata hry na PC !
Tiez aj addony do hier zdarma

hej nechce niekto kupit STEAM KONTO ?
Mam tam hry - LEFT 4 DEAD ( GOTY ) , RED ORCHESTRA : OSTFRONT 41.45 + MARE NOSTRUM + DARKEST HOUR, COUNTER STRIKE 1.6 + CONDITION ZERO + DELETED SCENES + DAY OF DEFEAT , HALF LIFE 2 DEATHMATCH , HALF LIFE LOST COAST , DEATHMATCH CLASSIC + 20 PLNYCH HIER ( MODY ).
ziadny BAN , Ziadne cheaty
Inak nemam rad uz STEAM , vytvoril som si nove KONTO a chcel tam preniest svoje hry ( deaktivovat a na nove konto znova aktivovat ) ale ne , do VALVE support som poslal screeny z manualu , kde je CD key a oni mi povedali ze sa to neda + toto nepomohlo , tak som ich poprosil , ci mi nezmenia nazov Konta , ani to nechceli urobit , aj ked viem ze sa to da.
Taketo zavazky nemam rad !
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 13:46:47
avatar
Nedoporucuju - Kdykoliv se Valve dozvi o prodavani uctu tak je totalne zablokuje.
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 13:50:22
avatar
Hah !
VALVE ma velke problemy kontrolovat STEAM ucty.
Moji friends dokonca hrali aj COD MW2 Multiplayer na STEAME a to maju Cr4ck3d verziu a ziadny BAN nedostali.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 13:57:38
avatar
zatim... vim o dost pripadech kdy to Valve rychle dalo ban. Na jednoho cloveka v UK ktereho znam ze neco podobneho udelal pak prislo i trestnio oznameni za pokus o podvod s kreditni kartou (nejspis ne od Valve, ale vse je mozne).
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-07 03:47:17
avatar
Citace:
Inak nemam rad uz STEAM , vytvoril som si nove KONTO a chcel tam preniest svoje hry ( deaktivovat a na nove konto znova aktivovat ) ale ne , do VALVE support som poslal screeny z manualu , kde je CD key a oni mi povedali ze sa to neda + toto nepomohlo , tak som ich poprosil , ci mi nezmenia nazov Konta , ani to nechceli urobit , aj ked viem ze sa to da.
Taketo zavazky nemam rad !


To mas blby ale to ze hry se mezi ucty neprevadi (kvuli prodavani uctu, podvadeni a phishingu) je znama vec. Stejne tak ti hry z jednoho uctu na dalsi neprevede Impuls, D2D ani nikdo jiny......
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 13:47:27
avatar
Pridano hlasovani o tom jaky zpusob distribuce PC her uzivate nejvic.
Zajko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - steam 2010-01-06 13:50:13

minule vianoce som si na steame kupil portal za 100,- sk tieto vianoce bol napr. uz spominany stalker za 2 eura...team fortress bol v akcii za 2,50 eur = 75,- sk...je dobre ze maju vikendove akcie na hry, kde su zlavy 50-75%...steam vlastnim uz od roku 2006, mam na nom 20 hier a zaroven sluzi aj ako komunikacny prostriedok...je to vyborna vec, treba to mat, ja si uz hranie bez toho ani predstavit neviem
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - PRO MĚ JEDINĚ KRABICE 2010-01-06 13:50:43
avatar
Vím že digitální distribuce je asi lepší, ale mít ten pocit držet tu krabici s většinou nádherným logem a obrázkem hry je nenahraditelné. Moje první hra byla Call of Duty 2 a ten pocit dívat se na toho vojáka jak řve na někoho a jak v zápatí lezou po skálách Normandie je nenahraditelné .
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 14:00:33
avatar
Digitální distribuce není nijak lepší. Stačí se kouknout na fóra kde se řeší problémy se steamem, který s fyzickou instalací prostě nejsou. Pokud kupuješ méně her ročně tzn. jen ty kvalitní (cca do 10 kusů) tak je lepší fyzická. A pokud seš fanjšmekr co si chce zapařit i po mnoha letech tak není nad DVD/CD.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 14:46:04
avatar
Moje slová, najradšej kupujem Collectors Edition, lebo ak kupujem hru, som si sakra istý, že si ju zahrám aj o pár rokov! Steam account mám kdesi poznačený, ale od doby, keď som dohral Half 2 (to bolo pred niekoľkými rokmi) som ho v PC nemal nainštalovaný. Do tých 10 hier za rok sa zmestím, a to rátam PC, DS a od tohto roku pribudne aj Wii. Na Wii som najviac zvedavý, lebo som v ich obchode Wii Shop Channel našiel niektoré klasiky ešte z dôb N64, SNES a Commodore 64 a asi neodolám.
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 12:28:11
avatar
Súhla s pánmi nadomnou. Nieje nad to, pozrieť si v skrinke zbierku svojich originálov, len tak si nejakú hru vybrať a rukami ja takpovediac "ohmatať".
Nikto mi nezaručí, že steam bude fungovať vždy spolahlivo, a že nebude vymýšlať ďalšie a ďalšie hovadiny na obmedzovanie uživateľa.
Takto si kúpim DVD a môžem si ho nainštalovať kedykoľvek, kdekoľvek, môžem ho predať komukoľvek. A nemusím sa báť, že ma niekto bude obmedzovať, sledovať, buzerovať.

A to nehovorím o tom, že pri kolapse internetu nám pani modernisti dohrali.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-16 11:40:02
avatar
a nikdo ti nezaruci ze ti vzdy pujde elektrika.... to si pak nezahrajes vubec nic

Vzhledem k tomu jak moc zisku ma Valve ze Steamu tak nevidim jak/proc by se Steam vubec moh dostat do problemu.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 14:02:15
avatar
Ja kdysi taky skladoval krabice - kdyz mi zdechlo uz buhvikolikaty CD/DVD tak sem se nastval (mirne receno), skoro vsechny krabice, DVD apod. jsem vzal a vysypal do popelnice - nechal sem si jen to co melo nejakjou hodnotu a to sem pak rozdal k vanocum, narozeninam apod a okamzite sem presel na kupovani vsech her jen prez Steam (zajimave hry ktere sem mel krabicovky sem si nechal ve forme ISO virtualnich disku + CD klicu).
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 14:05:41
avatar
Kolik ti odešlo originálních lisovaných médií ? Mě ani jedno a ani s vypálenými nemám moc problémů. Pálím pomalu, chovám se k nim slušně a skladuju v temné skříňce.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 14:13:13
avatar
cca 10-15 - vsechno jsem skladoval v bedne a choval se k tomu slusne - bud sem mel sakra smulu nebo nevim.
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 12:18:56
avatar
Tak tomu akosi neverím. Teda ak nerátam totálne zničenie zlomením, alebo poškrabaním povrchu, tak som u nás v rodine nezažil jediný kolaps lisovaného média. Či už sa jedná o desiatky mojich originálnych hier, alebo stovky audio CD a video DVD, ani raz sa mi nestalo, že by čosi nešlo.
Takže neverím, to si tu krabicu musel mať v zime v pivnici v mraze a v lete na plechovej streche.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 14:35:23
avatar
to cemu veris je mi uplne suma fuk.....
Michal3D [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 15:02:01
avatar
Ciastocne suhlasim, tiez by som mal radsej ku kazdej hre krabicku, manual a pod. ale faktom je, ze s tym spravidla dostanes aj jednu velmi neprijemnu vec a to je potreba CD/DVD v mechanike a to je asi hlavna vyhoda hier na Steame
Okrem toho treba povedat, ze vacsina beznych hier (nie vsetky a potom su tu este zberatelske edicie, co je samozrejme uplne ina liga) v tej krabicke v principe nic nema, len nejaky "quick navod" a medium, napr. The Orange Box som kupoval v krabicovej verzii prave preto, ze sak tam mozno nieco bude, a okrem media v podstate nic, ale fajn instaluje sa to z DVD rychlejsie (aj ked teraz, ked som preinstalovaval PC a uz som dohral HL2, tak som instaloval len TF2 a to som uz priamo stiahol cez Steam, aj tak by si potom musel este tahat kopec updatov) a hlavne to bolo lacnejsie, cim sa dostavam pre zmenu k najvacsej nevyhode Steam a to je cena, vacsina hier co sa tam normalne predava stoja niekedy aj nasobky viac nez kupim tu u nas v obchode a to je IMHO viac nez divne...hlavnu zasluhu na tom ma asi to, ze u nas relativne rychlo klesaju ceny hier, kdezto na Steam sa cena drzi v podstate stale na rovnakej urovni, znizi sa v podstate len ked je dotycna hra v nejakej akcii, je ale pravdou ze vtedy sa daju tie hry niekedy kupit naozaj vyhodne...inak pre mna osobne ma Steam este jednu vyhodu, zatial co u nas je problem zohnat niektore hry v originalnej anglickej verzii (napr. cela seria RACE 07, GTR Evolution,...) na Steam to pochopitelne problem neni, zrovna celu zmienovanu seriu (RACE 07) som kupoval cez Steam prave kvoli lokalizacii a to aj napriek tomu, ze cez Steam to bolo podstatne drahsie, nicmene napr. RACE ON som si mohol kupit hned po vydani, kdezto u nas to mali v obchode ovela neskor...
Ale faktom je, ze niekedy prekvapia aj krabicove verzie, napr. teraz som kupoval The Elder Scrolls IV: Oblivion v krabicovej verzii a ta obsahuje moc pekny a uzitocny manual, samozrejme ten je aj v elektronickej podobe, ale v papierovej sa to podstatne lepsie cita

Este by som sa vratil k tej potrebe CD/DVD v mechanike, napr. mam krabicovu verziu Test Drive Unlimited a po urcitom case uz niekedy neprecitalo ochranu na prvy krat, teraz tu hru uz nehram, ale tazko povedat ako dlho by trvalo, kym by tu ochranu neprecital vobec, alebo len velmi tazko...inak toto je tym neprijemnejsie cim viac hier hram subezne, napr. teraz jedinu krabicovu hru, ktora vyzaduje DVD v mechanike, co hram je zmienovany The Elder Scrolls IV: Oblivion, takze to DVD mam v mechanike stale, nicmene to znamena zase, ze ho niekedy zbytocne roztaca (start Windows, Prieskumnika a pod.), v pripade, ze by tych hier bolo viac by sa pridalo neprijemne vymienanie/hladanie medii a pod.
Naopak, ma velmi potesilo, ze dalsia krabicova verzia hry co som teraz kupoval, novy Prince of Persia, nepotrebuje DVD v mechanike vobec, keby tak bolo takych hier viacej...
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 14:54:28
avatar
Jen pro predstavu - nedavno (3. ledna 2010) na Steamu padnul rekord v poctu soucasne pripojenych uzivatelu 2 610 808.

Cely X-box Live ktery pouzivaji pro multiplayer a internetove funce vsechny konzole X-box 360 teprve nedavno prekonal 2 miliony soucasne pripojenych uzivatelu

Z tohohle je poznat ze ani PC platforma jako takova ani Steam nejsou zadne chudinky s par uzivatelama.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 13:57:32
avatar
neni nejaka statistika i prumerneho poctu her na uzivatele?by me treba docela zajimalo kolik lidi si tam opravdu kupuje hry a kolik lidi to ma jen kvuli svymu cs1.6/css/l4d, ktery hrajou nebo se snazej hrat profi.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 14:08:29
avatar
bohuzel prodane mnozstvi her neni nikde uvadeno.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 13:58:41

az bude steam/ina sluzba za 7€ mesacne a mozem hocikedy hrat hociktoru hru co tam maju, potom si to kupim. Zatial nech si to nechaju a nenazyvaju sa konkurenciou rapidu.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 14:11:20
avatar
Pokud ti vyhovuje predplatne tak zkus Metaboli - cca 7€ mesicne za pristup k cca 200+ hram.

P.S. pokud nekdo upirati hru ktera jde koupit za necelich 10€ tak je podle me uboha socka.
Ghilt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GoG 2010-01-06 14:04:32

V anketě jsem sice hlasoval pro Steam, ale v poslední době u mne vede spíš Good Old Games.

Hlavně proto, že jsou bez DRM, hry jsou opravdu klasika - vzpomínky mého mládí a ceny jsou maximálně 10 dolarů, zatímco Steam má ceny v eurech.
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 14:18:36

len nieco je velmi zaujimave...hocjake akcie boli na steame(Bioshock za 5€ a podobne) vzdy sa v TOP 5 predajnosti udrzal COD:MW2 aj ked stala 59,99€....

velmi zaujimave podla mna
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 14:26:21
avatar
to je proto ze zebricek Top sellers je danej podle trzby a ne podle prodanejch kusu - takze kdyz neco stoji 5€ tak se toho musi prodat 12x tolik kopii nez COD MW2 (ktere stoji 60€) aby se mu to vyrovnalo v tomhle zebricku.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 14:32:40

Nepouzivam zatial ani jednu zo spominanych sluzieb tak mam otazku. V pripade, ze si napriklad kupim hru cez Steam(tu uz mam vytvoreny ucet po kupe Orange Boxu) a nahodou stratim to co som si stiahol, tak si ju mozem kedykolvek stiahnut znova bez ziadneho priplatku? Proste sa tieto informacie udrzia na zalozenom ucte a mozem si takto kupene hry stahovat ked budem potrebovat znovu a znovu? A to aj v pripade, ze som si kupil krabicovu verziu v obchode a prisiel by som o kupene DVDcka? Mozem si aj v takomto pripade hru stiahnut cez Steam?
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 14:38:42

STEAM ucet v sobe nese vsechny udaje o hrach, jez byli pres nez zakoupeny ci aktivovany. Tzn. staci pouze login a pass a muzes kdykoliv a kdekoliv portfolio her obnovit. Dokonce mam svuj ucet na trech pocitacich (NB+2xPC) a vsude muzu mit nainstalovany stejne hry, jen spustit lze vzdy jen jednu. Nelze tedy praktikovat treba na jednu kopii L4D hru ze dvou pocitacu zaroven. Mass Effect se zase overuje klicem, takze taky pouze jedna instance spustena v jeden cas.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 14:42:17
avatar
neni to spis tak, ze lze pustit steam klienta jen na jednom pc v jeden cas?nemam ted moznost vyzkouset, ale kdyz sem byl nalogovanej na pc, tak mam ten dojem ze na nb se mi prihlasit neslo a musel sem se na pc napred odhlasit.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 14:48:35
avatar
Jde byt prihlaseny online jen vzdy na jednom PC ale nainstalovane ty hry muze mit treba na 10 PC uplne v pohode.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 14:56:06

Jo asi je to spis vazany na prihlaseni na STEAM nez na neco jinyho......
_eF_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-07 15:24:06

Mam dojem, ze prihlasenim na ntb bys zrusil prihlaseni na pc...
A na ntb muzes mit teoreticky steam v offline rezimu, kdy se na sit nepodiva... Ale nezkousel jsem to.
beYYYk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 14:32:57

Já mám zkušenosti se Steamem, D2D a službou g2play. Ve všech třech obchodech jsem nakupoval pouze v případě slev. Když je hra o polovinu levnější než krabicová verze , to už výhodné je, alebohužel př nynější cenové politice Valve se tam vyplatí kupovat hry opravdu jen při slevách.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 14:42:31

S D2D mam neprijemnou zkusenost, nabizi ke koupi i hry, ktere nasledne nejdou legalne stahnout (jiny distrubutor si koupil regionalni prava). Pri platbe a overeni karty se to objevi a platba neni provedena. Ale je to skoda, ze tohle neni vyreseno. Bohuzel je to spis obchod pro Brity nez pro Evropany celkove. STEAM pak vsechny hry, ktere nabizi ma osetreny i po regionalni strance.
beYYYk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 21:35:48

No tam je u každé hry uvedeno pro jaký region to je, jestli se nepletu, já tam kupoval jen Mirrors edge a Mount and Blade, takže moc velký přehled nemám.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 14:52:06
avatar
To ze cena je v € podle me neni problem - tim problemem je to ze ceny si urcuji firmy ktere ty hry dali na Steam a ty jsou zvykle nam uctovat "evropske" ceny. Gamersgate D2D a ostatni jsou na tom uplne stejne.
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 14:37:13

Steam používám,mám na něm plno her a koupil jsem si třeba GTA IV za 200 Kč,jak měli teď vánoční slevy.Ale co nemůžu překousnout je,že zavedli pro Evropu místo Dolaru Eura
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 14:52:35
avatar
To ze cena je v € podle me neni problem - tim problemem je to ze ceny si urcuji firmy ktere ty hry dali na Steam a ty jsou zvykle nam uctovat "evropske" ceny. Gamersgate D2D a ostatni jsou na tom uplne stejne.
QproTest [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - kurz 2010-01-06 15:11:35
avatar
To není pravda, cenu sice určuje výrobce hry, ale ten určuje jen zisk pro ní, přirážku a euro k tomu si přidalo valve samo. Jsou to prostě hajzlíci.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 15:54:54
avatar
Omyl - uz pred casem jasne Valve udedlo ze vyrobce hry si urcuje konecnou cenu pro zakaznika pro kazdy region zvlast.
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 17:18:40
avatar
to je sice hezky, ale ve vysledku sou novinky na steamu podstane drazsi, nez se daji sehnat u nas v krabicove verzi.
vyplati se pouze akce, a nutno dodat ze koncem roku byly paradni slevy, nakoupil sem dost her. nevim, jak je to presne, ale pry se valve vymlouvalo na ruznou vysi dph v evrope, driv se platila cena v dolarech plus dan, tak to napalili na eura, dph je uz v cene, ten rozdil bohate pokryje i nejvyssi dph a jeste dost vydelaj, hajzlici... at za to muze kdo chce. kdyz sem kupoval hry z EA shopu, tak to bylo za dolary a dph sem neplatil vubec....
QproTest [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - čeština 2010-01-06 15:13:37
avatar
Jinak, když už hru kupuji, tak na Steamu, ale mrzí mě, že nejde (alespoň nevím jak)stáhnou česká verze, i když oficiálně existuje.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 15:52:47
avatar
Kdyz ma Steam ceskou verzi tak byse ti mela stahnout automaticky.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 19:28:47
avatar
taky mám v základu anglickou, ale českou jsem nikdy nechtěl, tak nevím, ale podle mě se to bude dát změnit
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 19:48:55

Tusim, ze ceskou lokalizaci ma vzdycky vyhradne cesky distributor. Jinak by se jim to asi nikdy nevyplatilo prekladat. Vyjimky asi budou u multilanguage titulu. Mass Effect treba je jen v angličtině, koupen přes STEAM.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 23:10:05
avatar
jn ale teď koukam, že vy o koze, já o voze Jsem si to špatně přečetl, jsem myslel, že myslí samotnej steam program Tak nic
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 20:34:16
avatar
u vetsiny her si jazyk muzes menit, ve svym uctu ve hrach na ni rightclick, vlastnosti a pokud tam je, zalozka jazyky, vetsinou tam je mimo anglictiny jeste nemcina, spanelstina..., naky 4 jazyky. zatim jenom u zaklinace mam i cestinu, sem to do ni prepnul, a hraju to i s ceskym dabingem.
Zajko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-07 04:08:43

http://store.steampowered.com/app/550/
toto je len priklad...je to l4d2 a napravo mas game details...najdi si tam languages, tam mas vsetky jazyky, pod ktorymi moze hrat bezat + ktore jazyky maju pri sebe hviezdicku, tak maju podporu aj zvuku v danom jazyku...capisto?
_eF_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-07 15:33:11

Cestina zavisi na distributorovi - pokud s releasem na steamu nema nic spolecnyho distributor pro ceskej retail trh, pak se tam cestina sotva objevi (a sotva muze objevit - steam by za ni musel platit jemu, mit s nim smlouvu atp.).
Zajko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 13:04:59

a na co mi to pises? oni sa tu dohovarali, ako si mozu zmenit jazyk v nejakej tej hre...ja som len poradil ako sa to da zistit rychlo a jednoducho...mne je to jedno ze tam nie je cestina alebo slovencina, vsetky hry hravam v anglictine
_eF_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-14 14:39:30

Pardon, ze jsem si dovolil tematicky navazat (.
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jinou službu 2010-01-06 15:58:37
avatar
Za jinou službu považuji hlavně warez a veškerý bezplatný způsob.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 15:59:37
avatar
Do knihovny dávám knížky, ne krabice od her. Proto používám Steam.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 16:05:45
avatar
Och jak gentlemansky naznačeno, že kdo si kupuje hry "fyzicky" tak dělá něco špatně. Můžu se zeptat kam si dával VHS a kam dáváš DVD/Blu-ray filmy a CD s hudbou ? Do knihovny ?
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 12:30:37
avatar
Tak si zožeň väčšiu knižnicu, mne sa tam zmestia aj hry aj knihy, a že ich mám dosť. Tie úbohé krabičky nemôžu za to, že niesi schopný im zohnať viacej miesta.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 16:26:47
avatar
Soudruhu, jen jsem naznačil že mám malou knihovnu. A na hry novou zakládat nebudu. To můžu taky zakládat police na krabice od mlíka. Pro mě je hra spotřebák, nemám důvod si ji slavnostně vystavovat. Nehledě na to, že současné hry v naprosté většině nestojí za koupi, natož za jejich oprašování.
Kazety jsem měl u videa. CD s hudbou i DVD mám v banánovce ve sklepě. I koupené věci grabuju a ukládám na server. Kdo by se otravoval s krabičkama.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - fóbie 2010-01-06 16:37:57
avatar
Pro mě hra spotřebák není a některý hry si projdu i několikrát (je podle mě lepší hrát jednu kvalitní hru xkrát než různé nekvalitní hry jednou). Kvalitní strategie, simulátor vydrží roky K oslovení soudruhu - radši nic - jen doufám, že pokud ČSSD vyhraje volby tak to ustojíš .
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 16:38:34
avatar
No, nejspíš vyhraje a s tím ustáním to bude těžký
Taky hraju některé hry víckrát. Minulý rok jsem koupil (tedy dohrál či se o to pokusil) pouze Flatout2 Carn..., Il-2 Sturmovik 1946, Dirt2 (ten jsem dostal k CPU), GRID a HAWX. Ale nic z toho mě vyloženě nevzalo. Se slzou vzpomínám na zaujetí hrami jako TFX, X-Wing, Duna2(2000), Z, Terminator: Future Shock a podobné pecky a že jich nebylo málo. Ale buď už jsem prostě starý, nebo ty dnešní hry stojí za ho*no... I ty nové co jsou dnes skvělé, se schopností zaujmout vlastně ani nepřibližují starým hitovkám.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 17:04:51
avatar
Na tomhle se shodne hodně lidí, ale nejsem si jistý jestli dříve ročně opravdu vycházelo víc legend než dnes. Řekl bych že jich o moc víc nebylo a vnímání to má zkreslený díky tomu, že známe hodně starých kultovních her, ale už si časově nevybavujeme kolik let mezi nimi bylo a z kolika let vlastně ten výcuc děláme . Třeba to taky vycházelo 2 kultovky ročně.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 17:15:25
avatar
Je to možné... Ono je to neuvěřitelné, ale já skutečně pamatuju na doby, kdy nebyl problém hrát VŠECHNY hry co vyšly, protože jich bylo pár... A hrát se to dalo akorát na vysoké škole kde měli 286 a 386ky za statisíce... Excalibur jsem četl ve formě černobílého xera... Měl jsem pětačtvrtku disketu a na ní jsem měl všechny hry i data... :-)
Je možné že to je jen nostalgie... :-)
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 17:44:16
avatar
Vsetko raz bolo prvy krat -> to je ten problem. Predtym sa hra musela ozaj od piky vymislet, lebo tu nic take nebolo. Predtym bol programator umelec, dnes je robotnik. Hry valali nadsenci, dnes manageri -> Bolo nieco uspesne, donieslo to prachy Spravme na to variaciu, trochu to vykvasme a dovidenia.
_eF_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-07 16:00:28

Tuhle jsem nad tim trosku premejslel... v mirnym soku, co driv stacilo pro moje nadseni, a mnohdy to byla tehdejsi grafika (byt zase - nejen ta, ale u legend hlavne), pritom dnes nad necim technicky skvelym sotva zazivam, protoze mi neco chybi, a mam takovy podezreni, ze vlastne nechybi obcas. Spis to je mozna tak, ze tenkrat to bylo trosku vekem a neobvyklosti.. skoro kazdej pristup prinasel neco novyho, kdyz ne novyho, tak aspon zajimave podanyho. Dneska - technicky se to sice zlepsuje, ale uprimne, pro potreby hrani je to obecne dost daleko, jen tezko v mezich mirnyho pokroku necim sokovat (zaplat panbu za vyjimky), hodne temat tu bylo, pristupu taky... a treba dneska uz az na vyjimky skoro nectu fantasy, pac mam pocit, ze je to na jedno brdo, a u her zacinam mit misty obdobnej pocit. Mozna proto nad mnoha jinak dobrejma hrama zazivam. No, a na sokovanost hrou uz jsem asi starej. Vzpominam, jak super mi kdysi pripadlo s dovol pomerne primitivni Might&Magic - tenkrat ctyrka. Stravil jsem s ni dost casu, dost me bavila, prisla mi zajimava. Dneska ji mam pravda porad rad (diky, gog (: ), ale kdybych ji mel hodnotit bez nostalgie a vzpominek, tak hruza - a nemluvim o grafice. Od ty doby jsem videl dost her udelanejch lip, s lepsim dejem a pribehem, s mnohem vetsim zaberem. A presto v mejch ocich ty MM snad nic vyslovene neprekonalo. Tenkrat jsem byl mladicky u vytrzeni (a jeden z prvnich dungeonu, co jsem hral tenkrat - tusim.. 1995? Tak nejak). Treba to DAO zmeni, az se k nemu dostanu.
Po zmatenym uvodu bych to shrnul, domnivam se, ze az na uplny vyjimky to bylo dany spis tim, ze tenkrat bylo her obecne malo, nebyla tu strasna zaplava her pred nima, takze bylo co hltat. Dneska uz je tu historie, novejch napadu uz neni tolik, jako v dobe, kdy skoro cokoli bylo novy, a do toho jeste hraje moje nostalgie a poslednich cca dvacet let myho zivota. I Last Ninja byl skvelej.. a v podstate ukrutne primitivni a o nicem - predlozit mi nekdo takovou gameplay dneska, tak pokud by nezasahla nostalgie, sotva bych se usklibnul. Je to smutny, ale je to tak. Tim nerikam, ze takhle to vidi kazdej, ale ac byl (a asi i je, kdyby na to prislo) zminenej xwing i moji modlou, stejne jako wing commander (hlavne jednicka a dvojka (: ), tak pokud se dneska podivam na obrazek z nich, tak se jen podivuju, ze tohle jsme tenkrat pokladali za vrchol. Se vsi uctou k temhle hram.
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 12:34:39
avatar
Kvalitné hry niesu spotrebný tovar. Spotrebný tovar je niečo, čo užiješ a už si na to nespomenieš. Napr. toaletný papier, mlieko, brzdové gumičky na bicykel atď.
To porovnanie s mliekom je stupídne. Ptom môžeš dávať do krabice od banánov aj tie knihy a do knižnice si môžeš dať listoček s tvojím steam kontom.
wildesau [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 16:34:36

Jo, Steam je možná v poho jen některé ceny jsou hodně mimo mísu.Ono Mw2 za 60 euro není zrovna málo.
Nakell [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 17:37:48
avatar
Není nad to mít hru fyzicky v ruce. Neměnil bych nikdy a raději si zajdu do obchodu pro předobjednanou hru. Má to svoje kouzlo
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 18:04:31
avatar
Citace:
Digitální distribuce navíc zlepšuje podmínky vývojářů, neboť z her, které se přes ně prodají mají běžně 3-4 krát tolik peněz než z prodeje krabicových verzí přes běžné obchody.

tak presne pretoto nemam rad digitalnu distribuciu lebo niektory sa chcu len nabalit namiesto toho aby nove hry boli lacnejsie naopak stoja dokonca viac nez krabicova verzia(neratam napr. vikendove akcie) napr. taky cod6 stoji na steame 60E zatial co v obchodoch sa da najst do 40E zda sa to len mne nelogicke?
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 19:31:08
avatar
Ber to tak, že do teď to měli vývojáři doceal těžký. Sehnat peníze na vývoj byla dřina, kór když předchozí hra na trhu moc neuspěla. Teď o mají lepší, a proto bych do dvou tří let čekal obrat v kvalitě a propracovanosti her Snad...
Petr117 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 20:00:49
avatar
Já jsem začal se Steamem až teď o Vánocích, kdy bylo možné stáhnout spousty dobrých her za pár euro.. (Pokud nepočítám krabicové verze her, které se mi spouští přes Steam). Stáhnul jsem si oba první Stalkery za 5 a 2 euro, což se super cena..
Co mě hodně odradilo bylo stahování GTA IV.. Konečně jsem si ho dopřál a za pár kaček, ale problém byl ten, že Steam měl pravděpodobně přetížené servery a průměrná rychlost stahování byla cca 50kb/s! A vzhledem k tomu, že GTA IV má 15,5GB byl nářez... Každopádně on-line distribuce her, již brzi nahradí Krabicové..
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 20:04:29
avatar
Mně se ještě nestalo, že by to nejelo na max Asi mám stěstí. Těch 600kB/s to jede pokaždý.
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 20:36:32
avatar
vetsinou mi to jede naplno, ale taky mi to o vanocich jednou jelo pomale, ty servery byly urcite pretizeny.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 20:58:00
avatar
me to o vanocich v pohode stahovalo 2,5-3MB/s, jenom parkrat se stal ze to na minutku treba kleslo na 0,5MB/s, ale jinak stale fullspeed.
ucho1212 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-06 23:16:52
avatar
Ja si kupujem krabicove hry len tie fakt dobre ala mafia,HL2,W3FT,D2LoD,RA2(0-1)rocne. Proste veci ktore po 1,2 dohrani este zapnem.Ja ked ze moc nehravam by som prijal sluzbu ako telefonovanie kolko hram tolko platim,co mali byt tie herne servre a vy ste mali mat v prehliadaci obraz. Hru by som si vyskusal presiel mozno a konec viac sa po vacsine neotocim. Teraz ale napr hram HoN(SC je rovnaky pripad ale) na co si kupovat krabicu k takej hre ? HoN si proste stiahnete(ked nebude beta) za 30 dolarou a hrate. Tipujem ze cena v obchode by bola minimalne 40E(1000kc).A najblizsia kupa?? MAFIA 2
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-07 01:07:15
avatar
Taky mám rád radši krabicové verze. Jen mě štve že si koupím origo a jsem nucen zadat CD klíč, mít DVD v mechanice a u pár her ještě nutnost internetu. Suma sumárum v době koupi a používání produktu se ke mě společnosti chovají jako ke zloději. Steam a podobné proto zavrhuji, teď se mi válí ve skříni HL2 který ani nezkouším instalovat protože jedu dočasně na GPRS připojení.

Jinak článek je samozřejmě výborný a s chutí jsem si jej přečetl.
Astro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to DD 2010-01-07 23:37:09

Nevim proc pises o Metaboli - ano je to zajimavy koncetp, ale dostupny pouze v UK, GER, IT a FR - sluzba u nas castecne funguje, ale neni podporavana - opravske problemy - taky jsem zkousel. Na druhou stranu jsi vynechal gameplanet - "bratrska" sluzba Metaboli - dostupna vsude.

Jinak dobry clanek pro lidi, kteri se v diginatlni distribuci nevyznaji.
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 12:57:08
avatar
Vzpominam si, ze v PG24 studiu jsme meli steam acc, kde se dali stahnout vsechny hry Nicmene ten ucet byl dost tvrde placen...
Ph0en1x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 19:27:59

Ja se steamem mam vzdy jen pozitivni zkusenosti .) support naprosto skvelej pokazdy kdyz mi nekdo nahackoval steam a corl mi konto mi stacilo jeste ten den poslat zadost na steam s patricnejma udajema a vzdy do 2 dni jsem ho mel zpet, takze na podporu na steamu muzu pet jen samou chvalu.

To ze se nedaji hry digitalne placeny prodavat neni vubec pravda, je to sice zakazane ale ve skutecnosti je pravdatakova ze naprosto kazdej kdoto uz prestane hrat cito nechce to NAPROSTO BEZ PROBLEMU proda .)
lamaRTIN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-10 07:29:33

Pro mne má Steam až na cenovou politiku jednoznačné plusy. 1.Odpadly mně lapalie z update (patchováním) her. 2.Vymakaný systém přátel(friends) 3.Instalovat své hry mohu kdekoliv na jakýkoliv počítač který je online. Samozřejmně hrát mohu jen na jednom. A bylo by toho více. Dle mého je tento způsob distribuce budoucností.
Hfero3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-10 21:06:04
avatar
Pre niekoho je stále problém rýchlosť pripojenia(ja). Ale napríklad na takého S.T.A.L.K.E.R. stiahnutého zo steamu sa nedajú dať mody(čo by som robil?).
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-12 04:29:49
avatar
Mody se na Steam verzi daji pouzivat - sam jich nekolik mam nainstalovanejch.
Xaphan69 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Já používám 2010-01-24 11:06:13

Buď levnou distribuci Rapidshare nebo jeste levnejsi cztorrent
moonfear [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - digital nebo krabice ? 2010-01-28 12:29:13

Digitální distribuce je celkem fajn. Sám mám na steamu přes 120 her (co sem počítal ty nainstalované, skutečný počet nevím), dalších 50 na GoG (a tam se najdou šílenci co kupujou všechno, jen z nostalgie) a pod stolem dalších cca 200 originálek.

Osobně preferuju steam, nemusím hledat DVD, nemusím hledat serial number, a krabice ? Na co je mi krabice ? Dneska tam stejně nic nedávají, jen manuál na kusu hajzlpapíru který je stejně jen číslo na support. Krabicovky kupuju jen jednou za pár měsíců když vyjde CE nějaké kvalitní hry na kterou se těším, a nebo když je k CE nějaký zajímavý bonus (kloubouk dolů před xzone, ti se snaží).

Jinak ve článku je menší chyba - Impulse je daleko levnější než steam a ne naopak, například na steamu mě Startrek: Online stál 1350, zatímco na Impulse stojí jen 880, bohužel u nás nejde přes impulse koupit, ale i tak jsou tam všechny hry v dolarech tzn. o 20-30% levnější než na steamu. Jinak ty šílené ceny steamu jsou dány tím, že připočítavají VAT okolo 20%, bez toho jsou ceny srovnatelné s obchodem. Bohužel nevím jestli je to legální nebo ne, mám dojem, že EU takovéto chování zakazuje, ale ruku do ohně za to nedám, právník nejsem, a prachy na soudy taky nemám

PS: a cypy co hry stahujou z rapidu nebo torrentu bych nakopal do víte kam. Když jde o cucáka co chodí na základku tak stejně nemá co hrát (pochybuju že stahuje hry s ratingem 15-), na střední se to dá přehlídnout, taky jsem studoval a neměl pomalu ani na pivo (druhá věc jsou maňásci co prostě musí mít všechno nový hned a obzvláště takoví co mají herní rig za 50K ale na originálku nemají), ale u lidí co vydělávají a stahují to nepochopím, je plno výborných her za slušné ceny. A pak se všichni diví, že vychází jen x-té pokračování nějaké série nebo nějaké rychlokvašky nevalné kvality.
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-06 00:03:11
avatar
neni nad pocit si nest z obchodu zalisovanou hru a cestou domu se s ni mazlit, doma si ji otevrit, cichnnout k cerstve vytistenemu manualu, vytahnout disk a vlozit ho do mechaniky....sem tam si otevrit skrinku s hrama, pokochat se skvosty ve vytrince...nez stahnout a hrat. Clovek pak nema medium s krabickou v ruce, neni to proste ono, uz z toho ma clovek pocit jako kdyby si to stahl a vypalil ((( Jsem jednoznacne proti. Uz jen z vyse zminovanych duvodu. Nevidim v dnesni ekonomice problem proc by krabicova verze nemohla stat stejne (par eur) jako digitalni, vzdyt disk a krabickoa a manula jsou desetnikove polozky. A to ze z toho maji vydavatele vic...to mozna nano, ale ne o tolik. Marze na hrach a na SW jsou jedny z nejvyssich. To vam neprislo divny, proc se davaji treba anitiviry k nove zakoupenym PC za pul ceny? Protoze 70% je marze, takte ta pulka je neubyde.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!