Recenze: Assassin's Creed 2 PC – Příběhově velkolepé dílo se zbytečně nevyužitým potenciálem
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 15 March 2010
alt

 

 

 

Recenze: Assassin's Creed 2 PC

– Příběhově velkolepé dílo se zbytečně nevyužitým potenciálem

 Dnes se podíváme na recenzi velmi zajímavé hry, která je opravdu poctivým kusem moderní počítačové hry.

Assassin´s Creed je hodně zajímavá série, která letos získal na PC druhý díl. Ten ale už loni vyšel na konzole. Jako akční série přináší hodně zajímavé zpracování, které rozhodně nelze nazvat opisováním nápadů od jiných her. Bohužel dokonalá není. První díl byl herně opravdu hodně velká nuda a nemám problém přiznat, že jsem ho nedohrál. V polovině mě to vážně přestalo bavit, i když mě to vzhledem k celkovému pojetí hry ve stylu příběh v příběhu mrzí. Druhý díl přichází s vylepšeními, tak se podívejme, zda je skutečně lepší ….

  • Na čem budeme recenzovat a z jakého pohledu

DDWorld je asi jediný web, který hry testuje skutečně jako hry a moderní produkty v maximální možné kvalitě a nasazení, kterou jsou schopny nabídnout. Dáváme si také záležet a tak jsem dal dohromady pořádnou testovací sestavu:

Hlavním prvkem je použití systému ATI Eyefinity, tedy tří monitorů a Ultra HD rozlišení, které v našem případě je díky trojici monitorů od společnosti ACER s úhlopříčkou 27“ a rozlišením 1920x1200 dělá celkově 5670x1200. To je mimochodem v podstatě téměř tolik (bez asi 1000 bodů), co je skutečné rozlišení lidského oka (pohledu). Systém nedělá ale nic jiného, než že na prostřední monitor promítá obraz, jako normálně a do stran jde pak periferní přídavek. Pokud je s Eyefinity počítáno, tak nic není roztažené, prostě je to přesně tak, jak to vnímáte ve skutečnosti, tak se vám to zobrazuje i ve hře. Je to samozřejmě fantastický herní zážitek.

(Eyefinity v akci ...)

Abyste mohli Eyefinity v dnes testované hře použít, musíte stáhnout nejnovější patch. Původně hra totiž toto vylepšení neobsahuje. Hrajeme tedy finální verzi hry + aplikovaný patch. Jinak herní nároky podle tvůrců hry jsou následující:

Minimální systémové požadavky

  • Windows® XP/Windows Vista /Windows 7
  • procesor Intel Core® 2 Duo 1,8 GHZ nebo AMD Athlon X2 64 2,4GHZ
  • paměť 1,5 GB Windows® XP / 2 GB Windows Vista® a Windows 7®
  • grafická karta 256 MB kompatibilní s DirectX® 9.0 a podporou SM 3.0 nebo vyšší
  • zvuková karta kompatibilní s DirectX 9.0
  • DVD-ROM mechanika
  • 8GB volného místa na pevném disku
  • klávesnice, myš, ovladač
  • hra vyžaduje připojení k internetu

Doporučené systémové požadavky

  • procesor Intel Core® 2 Duo E6700 2,6 GHz nebo AMD Athlon 64 X2 6000+ a lepší
  • grafická karta GeForce® 8800 GT nebo ATI Radeon® HD 4700 a lepší
  • zvuková karta: 5.1
  • klávesnice, myš, ovladač (doporučen Xbox 360® pro Windows)

  • Zabiják ve vzpomínkách přichází podruhé …

Celá hra se sice odehrává ve skutečnosti v současnosti, ale vydáte se ve vzpomínkách do minulosti. Podstatnou část hry, asi 95%, tak požijete v renesanční Itálii a slavných městech, která ti, kteří je znají, bezpečně poznají. Příběh hry a celé jeho podání je rozhodně to nejlepší na celé hře. AC2 je historická fikce, dovedně využívá historických reálií a naroubovává na to vlastní verze příběhů. Hlavně je to ale příběhové veledílo a příběh v příběhu jednoho příběhu.

Každá část hry a herního prostředí je součástí většího celku a to všechno postupně rozkrýváte. Navíc Assassin´s Creed bude několikadílná série, která na sebe navazuje, takže ve druhém dílu prostě odkryjete velký kus příběhu a další otázky vyvstanou. Zklamáni ale nebudete. Projdete si historická místa a jako „hodný“ vrah budete historii spoluvytvářet. Vaše herní postava patří do tajného řádu (což zjišťuje), který má rozhodně zajímavou filozofii a škoda že v reálu neexistuje, protože by rozhodně byl schopen vyřešit politickou a společenskou situaci u nás i v zahraničí.

Samotná hra je pak postavena na několika herních principech. V první řadě je to akční skákačka a akční rubačka. Pak ale ve hře narazíte na logické části a několik hádanek, které tvoří část příběhu. No a také narazíte na sekvence, které vám připomenou silně hru Tomb raider, tedy skákačka a prolézačka. Všechno tohle dohromady tvoří opravdu originální celek a tak se na to podívejme podrobněji …

 

 
  • Hodným vrahem podruhé …

Rozjezd hry je hodně vlažný. Lépe řečeno, odhalujete veeeelmi pomalu možnosti hry, je to celé utahané a chybí trochu wow efekt, že vás hra upoutá na první zahrání. Začínáte ve Florencii v Itálii v druhé polovině 15.století. Objevujete město, které je ale z velké části zatím pro vás nepřístupné, své schopnosti si osvojujete jen velmi pomalu a tvůrci vám je servírují jen po malých douškách.

Bohužel celý ten rozjezd je tak vlažný, že jsem po 8 hodinách hraní myslel, že to normálně odinstaluji. Ještě že jsem to neudělal, protože pak se to konečně rozjede na všech frontách. Příběh nabere úplně jiné obrátky. Také váš hrdina bude mnohem schopnější.

Dostanete se také k vlastnímu městu, které se nachází ve zbídačeném stavu. Slouží jako vaše základna. Zde najdete zázemí. O město se také musíte postarat a zrenovovat jej. Naštěstí peněz je ve hře více než dost a samotné město vám bude generovat masivní příjmy, které reálně není ve hře možné nijak využít.

Čímž se dostáváme k ekonomické stránce hry. Ve hře se nachází 4 typy obchodů – lékař, kovář, butik (he he) a umělecký obchod. U lékaře budete často, v prvních fázích hry máte hodně málo zdraví a tak se musíte často léčit. Později tam nakoupíte i lékárničky do zásoby a pak jste ale zase v podstatě nesmrtelní. U lékaře také nakoupíte jed pro jednu z vašich zbraní.

Kovář je důležitým obchodem. V něm budete nakupovat zbraně a brnění, a hlavně opravovat vaši zbroj a nakupovat vrhací nože (asi nejužitečnější zbraň ve hře) anebo dokonce kulky do vaší střelné zbraně (ta je nejefektnější na vraždy). Za tuto výbavu dáte ve hře nejvíce peněz, ale je jich pořád více, než budete muset utratit.

Pokud jde o Butik, tak ten je zajímavý maximálně pro vylepšené vaky, které vám postupně budou k dispozici za pár drobných. Jejich nákupem zvýšíte množství munice nebo lékárniček, které můžete nést. Butik nabízí i obarvení vašich šatů – v podstatě skin. Nic zajímavého.

Pak tu máte umělecký obchod. Jemu se autoři zjevně zoufale snažili dát nějaký smysl. Takže se v nich kupují obrazy pro vaše sídlo. Těch je omezený počet, takže je prostě jednou vykoupíte (asi 30ks) a konec. Ve vašem sídle to pak bude dobře vypadat, obrazy mají nějakou historii, a také za tu sbírku budete dostávat více peněz do městské pokladny. To nejdůležitější ale na tom uměleckém obchodě jsou mapy pokladů v daných oblastech.

Zpočátku budete nadšeni penězi ze skrytých pokladniček, které budete poctivě vybírat. Své příjmy budete maximalizovat okrádáním lidí na ulici, kde si spíše jak kapesní zloděj budete připadat jak kombajn na poli. Peníze budete také získávat za splněné úkoly, jak hlavní, tak vedlejší. Těch vedlejších je tam pár, jako závody, zmlácení nevěrných manželů nebo nájemné vraždy. Žádný efekt na hlavní linii nebo na vaši postavu kromě peněz, ale nemají. Asi v polovině hry zjistíte, že už máte peněz více než dost, město kompletně zrenovované vám vynáší tisíce, které už nemáte jak účelně zužitkovat. Cena vybavení vás už nezajímá, protože s trochou štěstí budete mít nejlepší brnění ve hře, které je v podstatě zdarma, ve hře dříve, než se vám odemkne to nejlepší vybavení v obchodech. Truhlice ve vašem městě pak bude obsahovat dostatek příjmů a prostě to všechno kolem ztratí rychle smysl a zábavnost.

Zajímavější věcí na sběr je sbírání stránek kodexu, ten obsahuje užitečné věci a hlavně je pevnou součástí příběhu hry a obsahuje tajemství, kterému se v 15.století budou lidé hodně divit. Asi nejzbytečnější věcí na sběr v celé hře jsou pírka. Ty jsou na mapě neviditelná. Nevím, co odemknou, ale ve hře jich je 100, najít je dá asi pořádnou fušku, já jsem jich necíleně nasbíral téměř 50.

Další co budete sbírat, je celkem 6 pečetí velkých Assassinů minulosti. Ty se nachází v jejich hrobkách, které postupně navštívíte v různých městech. Hra se přepne do poněkud jiného módu ala Tomb Raider. Opravdu hodně skákání a lezení, třeba v Benátkách v SanMarco je to opravdu hodně vysoko, že by slabší povahy měli problém – Eyefinity tomu ještě pomáhá. V některých případech je to opravdu hodně frustrující, když se vám nedaří zmáčknout včas kombinaci tlačítek a musíte to do zblbnutí hodinu opakovat. Když najdete všech 6 pečetí, tak si ve svém sídle odemknete speciální výzbroj, která je tím pádem pro vás zadarmo – je ale zajímavé, že meč si už k ní musíte koupit. Asi původní majitel zbroje meč prodal, aby měl na pohřeb.   

 Váš hrdina se postupem hry a let mění. Lehce podoba v obličeji, ale hlavě získáváte na tom zmiňovaném vybavení a také schopnostech. Lepší meče, dýky, zbroj … i když si upřímně nemyslím, že je to vzhledem k nízké obtížnosti hry a naprosto absentující umělé inteligenci protivníků, nějak nutné. Ale asi by ta hra byla o poznání nudnější. Jednou z hlavních součástí hry je i boj, ale ten je trochu slabý, protože jste prostě příliš silní, protivníci příliš hloupí, takže se stačí přikrást zezadu a po dvou je likvidovat. Poněkud postupem času nudné – bohužel to platí i o soubojích s bossy, také stačí chytrý pohyb a celý souboj je záležitostí několika vteřin.

Co se týká nabývání schopností, tak až v pozdějších fázích hry získáte na obratnosti k lepšímu šplhání nebo dalekým skokům. Jasně má to svou logiku, ale hra se pak stává ještě jednodušší. I když jo, zkušený člověk by měl mít jednodušší život, ale až tak moc?

Hra se odehrává v několika městech a v časovém období cca 15 let. Kromě Florencie navštívíte třeba i Benátky a další města. Pokud je znáte ze skutečnosti, tak je rozhodně poznáte. Autoři si dali záležet a tak města mají půdorys a rysi skutečných předloh. Během hry se ale často setkáte s umělým omezením, že prostě narazíte na bílou stěnu, protože další část města nemáte odemčenu. To je trochu omezující. Jako v prvním díle, musíte i zde vyšplhat v každé oblasti na pár vysokých bodu a synchronizovat pohled. Musíte to udělat minimálně asi 73x. Je to trochu nuda, ale uděláte to, abyste celou mapu měly odkrytou.

Každá lokace obsahuje příběhy, které postupně rozkrýváte, takže se do každé podíváte. Časem budete mít odemčená celá města, která mají opravdu obří rozlohu bez loadingů. Speciálním místem ve hře je i Řím, který je ale udělán trochu jinak, než zbytek hry.

Než se pustíme do hodnocení hry, podívejme se na technickou stránku věci, která nás rozhodně zajímá.

 

 
  • Assassin's Creed 2 PC – technické zpracování

Důležitou věcí u každého moderního produktu a u her často ještě více, je technické provedení a jeho kvalita. Bohužel Assassin's Creed 2 PC hodně zklamal. V první řadě je tu nepochopitelný downgrade! První díl obsahoval jako jedna z prvních her DirectX10.1, který byl využit na část efektů a lepší AA. Druhý díl je kupodivu kvalitativně technicky horší a obsahuje jen DX9.

(pěkné panoramatické výhledy)

Bohužel na hře je zoufale vidět absence pokročilých technik. Jistě znáte hromady současných her, které využívají moderní DX10/11 a většina z nich minimálně zakomponovala do hry hrátky se světlem, tedy pokročilé nasvícení, sluneční svit, stíny a další i částicové efekty. Prostě to, co dodává hrám šmrnc, atmosféru a realističnost. Zde bohužel všechno chybí. Assassin´s Creed 2 nemá žádné pokročilé techniky a je to vidět (zvlášť když si tuhle hru, jako já, pustíte po Battlefieldu BC2 nebo AvP). Žádné chvění vzduchu a paprsky slunce, plovoucí mlha v mokřadách, prostě nic, co by tam být mělo a přímo si to o použití těchto věcí říká. Je to škoda, protože to by rozhodně celý vizuální dojem ze hry vylepšilo. Hra by rozhodně nevypadala tak sterilně. Tvůrci sice nasadili jakýsi model denní doby, kdy měsíc a slunce poznáte, ale chybí tomu prostě šmrnc a modernost a prostě všechno to, co obsahují v základu i základy DX10.1/11, je to o to nepochopitelnější, že první díl DX10.1 do vydání downgradovacího patche, měl.    

(příšerné rozlišení některých textur)

O absenci tessellace nemá smysl hovořit. Hra používá starý engine a ten nic takového nezná. Modely tedy vypadají prostě poněkud uměle. Nicméně svůj účel plní a modely staveb jsou zpracovány asi nejlépe ze všeho, není to úplně realistické, je to dost chudé a fádní, hlavně všechno vypadá až nerealisticky stejně a čistě, ale fajn. Vzhledem ke stáří toho enginu je to hodně dobrý.

(Den a noc funguje, ale bez moderních efektů)

Přeci ale jen bychom jako omluvu půlročního zpoždění PC verze uvítali alespoň stahovatelné HD textury a další vylepšení. Rozhodně byl čas přidat ten DX11, alespoň pro ty efekty nasvětlení, lepšího stínování a AA filtrů, což je minimum, co ani nedá moc práce a používá to každá hra, která DX11 do dnes nasadila a nutno říci, že to prostě je vidět, ne markantně, ale rozdíl tam je.

(interakce postav není zrovna dokonalá)

Velkou výtku bych měl k interakci modelů, kdy zastaralost a nedokonalost je občas až úsměvná. Chytnete někoho pod krkem a z boku vidíte, že ruce od něj má vaše postava 20cm. To samé při soubojích, řežete, pícháte, ale já vám nevím, mě ty pohyby protivníků přijdou poněkud zpožděné a nepřirozené. Ale to, co vám bude na hře a postavách v ní vadit nejvíce, je zoufalá absence jakékoliv herní inteligence.

Vaši protivníci nejen že vypadají všichni úplně stejně, což se autoři ani nesnaží maskovat, ale i stejně blbě jednají. Takže se na vás vrhne 10 protivníků, ale bojuje s vámi jeden, ostatní stojí a čučí, občas se začne jeden napřahovat, že vás praští, ale uhnete a takhle to pokračuje do zblbnutí. Hlavně je ale celá hra příliš jednoduchá, jste v podstatě nesmrtelní a zabít se můžete leda nepovedeným skokem, jinak můžete klidně porazit celou armádu bez vážnějšího ohrožení vašeho zdraví.

Města by měla obsahovat živoucí prostředí, ale máte spíše pocit, že chodíte mezi zoombie. Zvuky jsou fajn a celkové ozvučení a nadabování je lepší technickou stránkou hry. Kromě toho, že na ulici uvidíte za sebou klidně 10 stejných lidí, je interakce s nimi prachmizerná. Reagují na vás jen omezeně, vždy stejně a prostě si jich během hraní přestanete všímat. Tedy do chvíle, než jste nuceni je vzhledem k zadání nějakého úkolu využít, co by maskování před strážemi. Vrcholem interakce je to, že čas od času narazíte na stejně vypadajícího zloděje (ve všech městech), když ho dohoníte, zabijete je to +1500 peněz. Města jsou sice příjemně plná lidí, ale schází jim realističnost a inteligence. Asi to bude ještě trvat, než skutečně někdo vydá hru, kde nebudou obyvatelé uděláni jak tupé stádo vhodné maximálně na porážku.

(koště proti meči? Bez problémů!)

Pokud jde o grafiku jako celek, tak vidíte, že jsem si hru užíval v Eyefinity 5760x1200, díky čemuž samozřejmě to vypadá prostě skvěle a panoramaticky. A umocňuje občas skvělý dojem z výšek, který by mohl jedince, kteří neradi výšky, až děsit. Protože hra opravdu není technicky z nejmodernějších a postrádá moderní prvky, není pro osazenou grafiku Sapphire Radeon HD 5870 Vapor-X ani v maximálních detailech 5670x1200 8AA/16AF žádný oříšek. Hra jela bez problémů 40FPS+. Tudíž ve skromnějších rozlišeních vám na současných grafikách nebude dělat žádné problémy.

  • Ovládání

Vůbec tím nejhorším na celé hře je ovládání. Hrát se to dá, to ano, ale to, že je to prostě jen konzolový port bez špetky vylepšení, je zřejmé. Chtěl bych do ruky dostat toho, kdo dostal ten nápad, označit tlačítka znaky ruky apod. Minimálně prvních pár hodin bojujete proto jen s ovládáním a pořád lezete do jinak příšerně konzolového menu, abyste se podívali, co vlastně které tlačítko je. Že některá musíte podržet, abyste udělali to, co chcete, vám také hned nedojde. Prostě z hlediska ovládání je prvních pár hodin tahle hra doslova peklo a sám jsem jednou dost sprostě nadával autorům a měli štěstí, že tu nikdo z nich po ruce nebyl, jinak by dostal klávesnicí po hlavě …

(špatný skrypt v jedné části mapy způsobí přemnožení vojáků ...)

Za půl roku se na ovládání pro PC dalo rozhodně dost udělat, ale neudělalo se nic. Přitom tahle hra se ovládání na klávesnici+myš skvěle, opět lépe než na gamepadu, jste minimálně přesnější, což je také důvod, proč se vám bude zdát hra PC verze tak strašně jednoduchá.  

(Rogalo v akci ... )

  Asi nejlepším prvkem ohledně zpracování, je slušná jízda na koni a vůbec pohyb koně a pak taky sice konzolové, ale jinak originální menu a spousta informačních věcí kolem hry. Vyzdvihnout musím i zpracování některých známých památek, které lze rozhodně poznat, ale přeci jen chybí trochu detailnost. Nicméně i přesto je herní prostředí rozhodně dobře udělané, i když nevyužitého potenciálu zejména díky absenci moderních grafických prvků, je tu více, než by na top AAA hru v roce 2010, bylo zdrávo. Podívejme se tedy na nějaký ten závěr …

 

 
  • Assassin's Creed 2 PC – Hodnocení

Pomalu se dostáváme do finále. Jak tedy zhodnotit celou hru? Ještě jsme nemluvili o délce hry, a tedy jakou porci zábavy dostanete za vaše peníze. Na akční hru je Assassin's Creed 2 hodně dlouhý. Bohužel ne celý vás bude bavit, často je to jen nastavovaná kaše. Minimálně ten úvod mohl být o dost kratší a tedy méně nudný. Opravdu jsem měl 100 chutí to po 8 hodinách odinstalovat a přitom teď, po dohrání hry vím, že bych to byla škoda. Dohrát mi tu hru ale trvalo dobrých 30h, i když velkou část času zabralo to hledání zbytečností a také hodně času jsem strávil při těch akrobaciích v hrobkách, které z duše nenávidím – hlavně proto, že se vám tam občas přepne kamera do úplně jiného pohledu, než v jakém je normálně.

Líbí se mi ale ten systém příběhu ukrytého v příběhu a celé je to součástí dalšího velkého příběhu. Autoři to zpracovali perfektně a lze tomu vyčíst jen málo, snad tedy až na ten závěr, kdy ty příšerné grafické efekty a absence pokročilých technologií zapříčinili až směšné záření postav atd. Líbili se mi ale ty hádanky, pro vyřešení videa o velké pravdě. Některé byly fakt těžké a řešil jsem je 10 minut :).  

Celkově to využití historických reálií a zakomponování do toho těch konspiračních teorií, které jsou poměrně známé, tak to je prostě paráda a za to si autoři zaslouží jedničku. Jen nevím, četl jsem oslavné ódy v některých recenzích na to, jak učitelé budou mít radost z této hry a děti se něco naučí, ale to jsou jen takové kydy. AC2 si z historie bere 5% a prostředí a zbytek manipuluje tak, aby se dostalo kýženého příběhového efektu. Proboha hlavně to neberte jako dějepisnou hru. Potěší tak nejvíce jen to setkání s Leonardem, který takový nadšenec klidně mohl být a asi i byl a ze současných her by byl asi hodně nadšený :).

Pokud jde o herní principy, tak rubací stealth akce je tam minimálně, a spíše je to trochu otravné, když musíte být nepozorováni, zejména když jako v podstatě nesmrtelný hrdina vás nezajímá, jestli je kolem 100 nebo 1000 strážců. Prvky jako známost a snižování známosti jsou zajímavé, ale reálně mají na hru pramalý vliv. Jste prostě tak silní a hra je tak snadná, že vám nějaká pozornost ä jestli vás hledají, může být ukradená.

  • Nutnost stálého připojení k internetu

Nelze se nezmínit o novince, kterou Ubisoft pro své hry zavádí. Je to vlastně DRM, abyste mohli hrát musíte být stále připojeni k internetu, synchronizuje se herní obsah a další věci. Nemusíte se tak starat o save apod. Na jednu stranu je to fajn, na stranu druhou to není fajn, když nemáte internet nebo to spadne. Mě osobně to spadlo 2x jednou samotný net (má chyba) podruhé vypadly servery Ubisoftu, hra se tak přerušila, ale protože se ukládá často, žádný problém to nezpůsobilo. Vzhledem k tomu, že hry se kradou ve velkém, a vzhledem k tomu, že tuhle ochranu se zatím pirátům nepodařilo obejít, je to rozhodně dobrá věc.

Ano, je to omezující, ale když to funguje, tak to poctivému hráči nemůže moc vadit a chápe, proč to Ubisoft udělal. Vadit to může hlavně a jen nepoctivcům. Bylo by fajn, kdyby se to obejít nepodařilo a časem se to aplikovalo na všechny hry. Myslím, že bychom se dočkali zajímavého vývoje. Na druhou stranu doufám, že za to UBISOFT nabídne trochu více pro PC, než tahle hra nabídla … ale o tom až v závěru …

  • Hodnocení

Finální verdikt nad touto hrou není jednoduchý. Bohužel půlroční zpoždění PC verze za konzolovou nelze hodnověrně omluvit. Rozdílů je jak šafránu, místo dodělání špičkových grafických prvků a pořádného nekonzolového ovládání nemá PC verze vlastně nic moc navíc. I ten patch na Eyefinity vyšel až po vydání hry. Hru sráží hlavně ta sterilita grafického zpracování, absence dnes již běžných efektů, špatná detekce objektů a jejich interakce. Tragický nápad s ovládáním, kdy místo názvů kláves jsou tam zcela nepochopitelně jakési znaky, které se stejně moc nenaučíte. Kdybych hru hodnotil po prvních 8 hodinách, tak 50% bude maximum, protože je to nuda. Naštěstí jsem to neodinstaloval a poctivě dohrál.

V dalších 80% hry nabízí vynikajícím způsobem podaný příběh, skvělý dojem z výšek, čas od času frustrující úkol, ale celkově hodně velkou porci herní zábavy. Historický výlet je fajn. Přesto tyto kvality kazí fakt sterilního prostředí, kdy si připadáte jak liška v kurníku, absence nějaké solidní inteligence nepřátel, takže i když je jich kolem vás 100 nemají proti vám nejmenší šanci a celkově tedy opravdu minimální obtížnost hry, která celkově postrádá jakoukoliv výzvu a obtížnost. Zda je to kvůli špatnému konzolovému portu, kterým PC verze je, těžko říci. Opravdu škoda takto zahozeného potenciálu. Kvalitně a originálně pojatý příběh v příběhu na pozadí příběhu si zasloužil mnohem důstojnější a modernější zpracování PC verze. Uvidíme, zda to u třetího dílu, který je zcela evidentně v přípravě, autoři napraví. Základ je dobrý, ale ten materiál kolem by to chtělo inovovat a to tak, že dost.

Assassin´s Creed 2 je příběhově jedna z nejlepších a nejoriginálnějších her poslední doby, bohužel nepochopitelná rezignace na grafické zpracování, který je dokonce technicky downgrade proti prvnímu dílu a zaostávání za současnými AAA tituly, zvlášť po půlročním odstupu PC verze za konzolovými, se nedá moc omlouvat. Prostě chce to přidat. A chtělo by to vyladit i tu příběhovou neucelenost, kdy ta nuda na začátku donutí slabší povahy tu hru nedohrát. Celkově je Assassin´s Creed 2 dobrou hrou s velkým, ale bohužel trestuhodně nevyužitým potenciálem v originálním zajímavém pojetí a prostředí.

Za zapůjčení hry děkujeme společnosti Playman

Komponenty pro ATI Eyefinity zapůjčili ACER a Sapphire

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 09:43:30
avatar
Celkem good recenze. S tou Jednoduchosti souhlasim posledni dobou se nam tady ty jednoduche hry mnozi. Pryc jsou doby kdy kdyz clovek dohral hru po nekolika mesicich tezkeho hrani a citil poradne zadostiucineni. Ted jde hrat hry jak na bezicim pasu a kazdou po 12h sfouknout.

Jo jinak na ty sirokouhle screnny se neda divat, jsou natahly jak prava italska spageta asi by to chtelo jeste radu 3 monitoru nahoru, takze celkem 6
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 07:03:21
avatar
Na to, aby byla sirokoúhlá scéna po stranách deformovaná nemusí bejt Eyefinity, to se projevuje i na 22" 16:10, což je proti Eyefinity čtverec :-). Naštěstí se člověk soustředí většinu času na střed, takže to tolik nevadí.
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Obtížnost 2010-03-15 08:49:12
avatar
Jo to máš pravdu... Dneska hru dohraješ raz dva a rozdíl v obtížnosti je jen v počtu nepřátel.

A ke hře: jedničku jsem taky nedohrál - totální nuda. DD mě touhle recenzí docela nalomil
zoidberg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 09:15:08
avatar
Tak to jsem asi divnej, ale jednicku jsem dohral s chuti. Uznavam ze casem nabirala na stereotypu, ale neokoukane herni prostredi, hezky zpracovane bitky a cele to pozadi pribehu bylo pro me tahakem. Jinak co se ovladani tyce musim trochu nesouhlasit, protoze uz jednicka se ovladala lepe na gamepadu. U dvojky to dokonce pisou jako doporuceny HW. Holt to neni primarne PC hra.Jinak silne pochybuji ze by nejake pridani DX11 nalepky hry prospelo.Ten engine by to uz nespasilo. To by bylo lepsi to prekopat komplet.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 10:03:50
avatar
to ja taky kvuli tomu pribehu a zaverecnym vrazdam sem prezil vzdycky hodinku dve tech stereotypnich misi a udelal sem pokazde vsechny, abych mel k tomu finale co nejvice tipu a vrazda mohla byt dokonala

k ac2 sem se zatim dostal jen na dve hodinky tak zatim nevim jak to bude. jinak se ale urcite ovlada lepe gamepadem, stejne jako prvni dil a vsechny novodoby prince of persia. je to mnohem pohodlnejsi nez lamani si prstu na klavesnici.
Holub [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 14:01:15

Jojo, taky me jednicka dost bavila ... A gamepad je podle me pro hru tohohle typu samozrejmosti
Mesi2017 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 21:38:43
avatar
Zkousel sem to s gamepadem, ale to je jako kdyby si dal medvedovi kytaru at neco zahraje - v mem pripade. Gamepad bych polil nejradsi benzinem a zapalil, kdyz ho vidim. :oP
dej.vid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 22:30:16
avatar
to je příspěvek jako kdyby ho psal DD
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 23:34:47
avatar
tak kdyz si poprvy drzel v ruce mys tak si byl urcite taky hned profik co?
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 21:03:18
avatar
s gamepadem souhlasim, kdyz se t nekumu spatne ovlada, tak at si ho poridi a nekouka na nej zkrz prsty. Na neco je hold lepsi klavesnice a a neco pad.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 07:23:05
avatar
Ubisoft by skutočne mohol spraviť kvalitnejsiu PC verziu. za ten čas to mohol poriadne vylepsiť. Škoda... Na druhej strane aspon sa snaži niečo spraviť s piratmi. len by nemali zabudať že ak ich hry nebudu klavitne tak si ich nikto nekupy bez ohladu na to ci ich bude môct upiratit alebo nie.
RadX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 19:32:09
avatar
ludia si myslia ze tou ochranou nieco zmenia. nezmenia.
vacsina ludi ma v hlave zakodovany jeden nezmysel. pozre napriklad ze hra ma 10000 stiahnuti a povedia ze aha.. keby sa to nedalo stiahnut predame o 10000 kopii hry viac. TO JE ALE JEDEN VELKY NEZMYSEL. napriklad AC2. nebude crack? tak to proste nebudem hrat. neznamena ze to pojdem kupit. neni to zas hra ktoru nejak tuzim hrat. ak by bola, kupim.. ale hry co ozaj stoja za tie peniaze tak tych je pramalo. drviva vacsina su linearne, zjednudusene zastarale konzolacke porty ktore mi nestoja ani za prazdne dvd.
MRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 10:30:20

Tak proč je hraješ, když za to nestojí?
Možná, že z těch co si hru stáhli by si ji nekoupil ani jeden, ale proč ji potom stahují a hrají. Aby se potrestali?
Nebo když to otočím, proč vlastně koupit byť jen jedinou hru, všechno se dá v pohodě stáhnout a hraju, tak proč platit...
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 09:04:55
avatar

Honzo, prosím Ta už sa nevyjadruj ku tej ochrane Ubisoftu.
To je hrozné čítať po inak celkom dobrej recenzii tieto masochistické onanie, aká je to bomba ochrana. V čom ale dokonale ukazuješ svoje čiastočne ignoranstvo je to, keď kľudne napíšeš, že tí čo sa im ochrana nepáči sú nepoctivci a zlodeji. Ty musíš mať ale žaludok.
V jednej novinke sa rozčuluješ že chcú cenzúrovať internet a zaroveň jedným dychom v novinke druhej dodáš, že je fajn keď nás výrobci buzerujú a že s tým súhlasiš a každý kto si dovolí oponovať je zlodej a kriminálnik. Vadia Ti diktátori a pritom tvoje vnútorné pochody vizerajú, že tiež pochádzajú od jedného takého malého Busha. Niesi s nami, si proti nám.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 12:20:00
avatar
Srovnáváš jabka s hruškami. Témata svobody internetu a snaha výrobců ochránit svoje díla jsou nesrovnatelné.
PS: Bush byl jednoznačně lepší prezident než Clinton, jelikož Clinton má velký díl viny na dnešní ekonomické krizi. Obama i když tehdy ještě nebyl prezident tak k ní taky přispěl svojí snahou o "lehčí" úvěry, a když se koukneš co předvádí dnes, tak ti garantuju, že bude taky horší než Bush. Chce to nekoukat jen na stupidní zprávy typu "Bush může za válku" a nedělat si z toho naprosto debilní závěry jako Bush = diktátor.
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 14:00:59
avatar
Chlapče, Ty si musel na základke veľmi žrať svojich učiteľov.
Ak by si si vedel vytvoriť vlastný názor a nežral tie bludy z siomédií, potom by si možno trocha chápal súvislosti.
Bush je jeden z najväčších zločincov novodobej hystórie. Má na svedomí svojvolné invázie do cudzích štátov, státisíce nevynných mŕtvych a uvrhnutie USA do statusu totalitného štátu. Nebál by som sa ho prirovnať ku Hitlerovi. Hitlerovi aspoň v istých smeroch išlo o dobrú vec. Bush je čisté zlo.
Keby bolo na mne, hneď by išiel ku stene.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 14:20:31
avatar
Co to kecáš za kraviny ? Založ si fanclub Saddáma Huseina - mně je u prdele, že jediný amíci měli na to (narozdíl od srabácký EU) svrhnout jednoho z posledních dementních diktátorů. A to že tam byl i vliv ropy ? Proč bych to řešil, západní svět ropu potřebuje takže skoro celá EU může USA děkovat, že udělali špinavou práci za ně. Když by amíci začali válku s Iránem kvůli psychoušovi jménem Ahmadínežád tak bys taky protestoval ? Zvěrstva co dělal Saddám už díky amíkům nebudou, takže další plus invaze.
Citace:
nežral tie bludy z siomédií,

1) Podobný názory mají lidi co často nadávají židům a za vším jako správný dementi vidí židovské spiknutí.
2) To co sem napsal o Clintonovi, Obamovi jsou jen fakta z analýz týkající se finanční krize.

Jednoznačně - pokud považuješ USA s Bushem za horší země než Irán, Irák, Severní Koreu atd. tak se jdi léčit.
Američani jsou totalitní stát co dělá agresivní invaze na cizí území - jedna taková invaze byla i v Normandii...

Citace:
Nebál by som sa ho prirovnať ku Hitlerovi. Hitlerovi aspoň v istých smeroch išlo o dobrú vec. Bush je čisté zlo.

Teda já tady dostal od pár lidí vyhubováno když jsem řekl, že i na nacismu bylo něco dobrého a doteď si za tím stojím, ale to co píšeš ty, je už moc. Radši už nic nepiš...
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 20:52:55
avatar
haha, ty si asi jeden z tych proamerickych typov co si myslia ze dvojicky spustili nejaky vychodni neandertalci a nie americka tajna sluzba .... diktatorstvo v USA je na daleko horsej urovni ako za ZSSR alebo za Hitlera, komunisticky lud a nemci v tej dobe aspon neboli dementny a vedeli si spocitat 2+2, komunisti sice robili dlhodoby masmedialny a iny natlak na ludi, ale tam kam americka vlada dostala svojich vyvolenych got bless america obcanov, o takom zmagoreni sa komunistom ani nesnivalo ...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 23:08:00
avatar
Spiklenecká teorie o tom jak si sami amíci zničili dvojčata - má oblíbená, hned po té jak je v jídle antikoncepce aby se lidstvo nepřemnožilo. Ládin je spojenec američanů atd. OMG
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 00:00:57
avatar
ehm no o antikoncepcii nic neviem, su nejake dokazy ? alebo len tak placas ? to ze dvojicky nepadli koli narazu lietadiel, ale koli riadenej demolacii a sucastnemu roztapaniu ocele to moze nevidiet len idiot(prvy stupen demencie)-castokrat priemerny clovek, ale urputne obhajovat nieco co sa vzpiera logike, zakonom fyziky,atd toho moze byt schopny len debil (posledny stupen mozgovej slabosti) DeaDDog neber to ako urazku, ale obcas si spomen na situlacie ked si sa s niekym o niecom hadal vedel si na 100% ze mas pravdu a sledoval si argumenty niekoho kto sa mylil, urcite si prisiel na to, a pytal si sa sam seba nato naco som sa pytal seba aj ja, a to : Ako je mozne, ze si clovek dokaze cokolvek prijat za pravdu bez toho aby o nej vedel aspon nieco(trochu nad tym uvazival), a je ochotny za svoju pravdu bojovat az do extremu ... spozoroval som tuto vlastnost uz davno, ale svoje okolie obcas otestujem vetou : Viete ze dvojicky si asi spustili amici sami ?(USgoverment) a reakcie ? ty jednoduchsi ludia (prosty) nieco take samozrejme automaticky odmietaju bez akejkolvek otazky, inteligentnejsi respondenti, to odmietaju, ale radi si vypucuju nejaku tezu a je tam sanca ze nad tym aj naozaj porozmyslaju... no a ty ozaj inteligentny si najsko vypocuju nazor fakty, nazor si nechaju pre seba a odpovedaju, niecim ako ze je to mozne ... lenze tychto ludi je tak malo a este aj z tych malo je to asi 90% jedno ... tak mi teraz niekto vysvetlite preco o mojom a o vasom zivote rozhoduje tupe stado na cele s USgov ? stavame sa otrokmi v luxusnej stvri zvanej Zem

Ps: neslo mi o to aby som tu nieco dokazoval a vyvolaval Off topic, slo mi len o to aby som ukazal ake mam skusenosti s presvecenim ako takym - vieru v boha a ine fanatizmi nevynimajuc.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-26 18:05:08
avatar
máš môj obdiv keď som naposledy písal dačo podobné ako ty teraz tu, zotreli ma zopár palcami a tým, že som malý alkoholik s nízkym IQ
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 22:14:55
avatar
Takí ľudia ako Ty sú hanbou českého národa. Je smutné, že tí najväčší ignoranti a zaslepenci vždy vykríkajú najviac nahlas. Darmo, príslovie tisíckrát opakovaná lož sa stáva pravdou stále funguje. Bohudík už nie pre všetkých.
Čo mi môže zdeliť človek, ktorý si myslí že je správne zabiť statisíce ľudí, kvôli tomu aby západ mal ropu???!!! Si zvrátený vo svojej sebestrednosti. A pritom strašne ale strašne hlúpy.
Otázka, čo Ti Ahmadínežád spravil?????? Asi nič...
Koľko suverénnych krajín od druhej svetovej vojny napadly Irán, Irák, Afganistán, Severná korea??? A vieš koľko ich napadlo USA???!!! Synku, keĎ absolutne nič nevieš o politike a hlavne hystórii, mal by si sa zavrieť do kúta a veľa veľa čítať kníh.
USA je fašistický stát. Taktiež si niečo zisti o vojenskej taktike a stratégii. Možno prídeš na to, čo znamená dobívanie slabších cielov rozmiestnených pri silnom nepriateľovi.
Iba sprosto kecáš, pluješ tu okolo seba jed a pritom logika a vedomosti sa strácajú kdesi v nedohľadne.
Nieje vždy dobré presadzovať svoje názory ak ich nevieš dostatočne obhájiť. Radšej pribrzdi a vráť sa o pár rokov, možno sa budeš aspoň trocha chytať.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 23:20:24
avatar
Citace:
Čo mi môže zdeliť človek, ktorý si myslí že je správne zabiť statisíce ľudí, kvôli tomu aby západ mal ropu???!!

1) I ty seš vůči Iránu a spol západ a psal jsem i o zastavení zvěrstev co dělal Husain civilnímu obyvatelstvu - tos asi přehlédl. I ty potřebuješ ropu.
Citace:
Otázka, čo Ti Ahmadínežád spravil?????? Asi nič...

V civilizované společnosti se o debilitě Ahmadínežáda nediskutuje, ale vzhledem k tvým protižidovským sklonům hraničících s neonacismem se tomu vůbec nedivím.
Citace:
Koľko suverénnych krajín od druhej svetovej vojny napadly Irán, Irák, Afganistán, Severná korea???

Přečti si o zvěrstvech co se v těchto zemích prováděly a nebudeš potřebovat aby někoho napadly.
Citace:
Nieje vždy dobré presadzovať svoje názory ak ich nevieš dostatočne obhájiť. Radšej pribrzdi a vráť sa o pár rokov, možno sa budeš aspoň trocha chytať.

1) Neoslovuj mě synku, dějiny mám zmáknuté a o určitých mínusech režimu v USA vím, ale co je to za mínusy v porovnání s mínusy tvých oblíbenců ?
2) Svoje názory si vůbec neobhájil a moje nevyvrátil. Svět není ideální a tak nemůže být ideální žádný stát. Ale když někdo srovnává Severní Koreu a Írán s USA tak mu můžu říct jen jedno :
Odstěhuj se do Severní Koreji nebo Íránu a já se odstěhuju do USA. Kdo pak bude kretén co bude litovat svého rozhodnutí ?
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 00:17:52
avatar
ta posledna veta vystihuje uplne vsetko ... smeruje to k zlatej klietke menom USA, a az ked bude neskoro ludia pochopia co je sloboda ... ja len lutujem ze aj patrne vzdelany ludia vlastne nad vela vecami neuvazuju... co je na europu dost smutne, ked uvaha, setrenie, a neprestajne premyslanie su hlavnymi vlastonostami cloveka (vid Einstein) takze hopsa hejsa tlknime si kazdy valcekom po hlave a supsa do USA to bude zivot ked budeme uzivat vyrobkov(smahnutych krvou a potom) prace chudobnych, vtedy bedeme my americania naozaj vyvolenym ludom, ta prava demokracia, ktora je tak na mile vzdialena fasizmu
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 01:42:17
avatar
hadate se tu o kravinach...benzin zatim mame a to je to hlavni

ja ze bych mel nejak rad ameriku se rozhodne rict neda, ale zase nejakej bezmeznej fanousek konspiracnich teorii taky nejsem, protoze je stejne vetsina az moc pritazena za vlasy. s tim deaddogovym poslednim odstavcem ale musim souhlasit. ono at je usa jaky je, at ma ve vedeni koho chce, ale v usa muzou, narozdil od toho iraku nebo ty korei, lide aspon slusne zit...
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 08:45:15
avatar
ale tak v podstate mas pravdu ... ja nato tiez serem, len ma udivuje ako vie niekto s takou istotou reprodukovat zpravy z medii... mne je tiez dobre, a pokial sa nebudeme vrtat do veci tak silne nepravdepodobnych, tak nam bude dobre aj nadalej... a na ostatnom asi nezaleziii hlavne ze su prachy ... to ze ine ani nik nepotrebuje vidiime na obcanoch ameriky ...
gnu_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 12:03:04
avatar
Ospravedlňujem sa za OT, ale na tieto "múdrosti" sa nedá nereagovať
Vidím že si žil v spojených štátoch, keď rozprávaš o "neinteligencii" ich občanov. Za to na Slovensku, sú samí géniovia, však? (O inteligencii slovenského národa pekne svedčia volebné preferencie)
Je však zaujímavé že 6 miliárd (resp. 1,5m) vôbec netuší o nejakom "sionizme" ale vždycky sa nájde zopár jedincov aka "lietadiel" ktorí vždycky vedia odpoveď na všetko
A mimochodom, bez US by si zrejme bol fešným mladíkom odetým v uniforme Hitler-Jungenu. Ale hlavné by bolo že by si žil v "spoločnosti" bez tých "zlých židov, ktorý môžu za všetko zlo na zemi".
P.S. Tento príspevok obsahuje o 78% viacej íronie ako je bežné
MRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 12:23:09

100% souhlas, taky jsem nečekal kam se může dostat diskuze o PC hře.
Dodal bych ještě pár věcí, ale s tímto člověkem nechci vést žádné diskuze...
Jen se divím, že mu může někdo dát kladné hodnocení...
Ale to je fuk. Ať raději DD celé toto vlákno smaže.
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 15:13:08
avatar
to MRX
ty uz prosim radsej nic nedodavaj ... budeme ti vseci vdacny.
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 15:11:32
avatar
ano, zil som v USA 1 rok o negramotnosti v usa by som vedel pisat eseje ... ked nevies reagovat, tak radsej nereaguj ... tvoju intelingenciu je lahke odhadnut uz z toho trapneho P.S. co si tam zanechal ... gnu_ prosim ta, uz nikdy na mna nereaguj
Dakujem
gnu_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 20:08:04
avatar
Pekne som Ťa vyprovokoval...
Ja nevravím že mám najvyššie IQ (dokonca to nevravím ani o inteligencii), narozdiel od Teba. Dokonca ani nie som rasistom, ktorým Ty očividne si.
Tvrdiť že som žil v US 10 rokov nebudem, keďže to nie je ani pravda, klamanie mi nikdy moc nešlo. Mimochodom, zrejme nevieš čo znamená negramotnosť. Odporúčam nájsť si slovník a prečítať si to
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-26 18:08:36
avatar
gnu_ toto je zbytočné napádanie SPIRIBa. Síce je toto vlákno offtopic, ale ty si sa dostal ešte aj mimo významu tohto vlákna..
MRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 12:15:22

To jsem teda nečekal co se tady dočtu.
Ty jsi zažil tu dobu, že tady něco plácáš o Hitlerovi? Můj děda byl v koncetráku, tak tady přestaň plkat laskavě ty svoje úchylný nesmysly.
Přál bych ti zažít jen jeden den v té době a pak bych si rád přečetl co by si psal.
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 19:54:34
avatar
Každý si chráni svojich, takže keď sa so mnou chceš baviť, najskôr si daj dole jarmulku a potom počúvaj, za tých tvojich starkých v koncentráku bojoval zasa môj starký na ruskom fronte. Koncentrčné tábory sú zverstvo, zločin proti ľudskosti. Ak máš potrebu si to opakovať, prosím.
gnu_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 20:14:58
avatar
V koncentračných táboroch zďaleka neboli len Židia. Dovolím si tvrdiť že veľkú časť tvorili politickí nepriatelia a odporcovia nacistického režimu. Gulagy boli taktiež nemenej strašné
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 09:22:49

Ked hram Ac2 tak minimalne na polovici budov ktore su odo mna vzdialene tak od 20 metrov a viac mi doskakuju textury. Cele tie budovy su uplne rozmazane a az ked sa k nim priblizim tak zrazu na nich naskoci textura a su take ako maju byt. Ma s tym niekto podobny problem ako ja? Na AC1 mi toto vobec nerobilo. Kazi mi to dojem celej hry a ani ma to kvoli tomu nebavi hrat.
Scream [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 11:42:06

Hrál jsem to na notebooku a ničeho takového jsem si nevšiml.
RadX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 17:00:50
avatar
pomaly alebo plny HDD podla mna.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 20:24:44

No dobre ale na ziadnej inej hre mi to nerobi.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 09:25:01
avatar
dobra recenzia, najviac ma pobavila ta poznamka o tom meci ze ho predal aby mal na pohreb a druha o tajnej organizacii ktora by to tu vsetko vyriesila nielen podla niektorych tu niekolko tajnych organizacii je Moze to byt fajn hra, ale kedze som ju nevyhral v sutazi tak sa jej vyhnem
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 12:41:24
avatar
Když se tak koukám na ty screeny a to ovldání příde mi, že si dělá Ubisoft srandu. Bez prdele to vypadá stejně ne-li hůř než na konzoli, to jako půl roku dělali tu ochranu? O.o Pro mě je tohle hra minulýho roku, nicméně to vůbec neomlouvá tenhle port, kterej bych skoro zařadil po bok takovejch skvostů jako Force Unleashed a jemu podobné "porty"...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 13:44:48
avatar
nevim co presne ti vadi na ovladani, ale ja s nim na gamepadu od xboxu, kterej sem uz nakej rok zpatky koupil za nakejch 7-8 stovek, nemam zadnej problem. ty obrazky me taky nijak nevadi a ve hre to vypada lip, nez kdyby tam byli ukazany jen pismena klavesy nebo cisla tlacitek na ovladaci. assasin stejne jako predchozi pop od ubisoftu a podobne hry jsou na gamepad idealni a navic jak tu nekdo pise tak gamepad je i doporucenej pro tu hru. pro nekoho muze byt trochu obtiznejsi si na to zvyknout, ale ja jako velkej fanousek te nove trilogie princu a i puvodniho assasina, sem s tim ovladanim spokojen a narozdil od DDho se v tech skakackach dost vyzivam

a co se tyce grafiky tak ta mohla byt sice o neco lepsi, ale nijak neurazi. uz jednicka vypadala hodne dobre a dvojka je na tom stejne. prostredi sice mohlo byt zivejsi, ale prijde mi takove uveritelne, podobne jak treba hry na source enginu. a sem i docela rad, ze se ubisoft vyhnul nekterym svetelnym efektum, jako sou slunecni paprsky, ktery me prijdou nekdy az prehnany a nerealisticky...nektery textury na tom ale mohli byt lepe, to je fakt. treba se ale do toho vlozi nakej fanousek a udela brzy nejakej HD texture pack
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 14:54:09
avatar
Já to hrál na konzoli : ) Takže mi vadí jenom to, že jediná změná kterou provedli je ta ochrana. Protože na gamepadu je to ovládání je celkem jasný, na PC na to dost lidí v mém okolí nadává, tak proto to zmiňuju : )
---
To dostávám mínusy za to, na čem sem to hrál? Wow : )
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 16:34:59
avatar
na dobre hre se toho nemusi moc menit
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 21:05:26
avatar
presne tak, tady je to plny lidi co konzole nenavidi. Ja to taky dohral na xboxu a nemuzu si stezovat, ze hry jsme byl nadseny a zadnej stereotyp jsem nepocitil.
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 17:06:47
avatar
nj tiez sa divim som cakal ze to bude ako ac1 kde na pc pridali dx10 a dake bonusi tuna pridali len tu ochranu
maugggly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 18:54:25
avatar
neviem ci sa mi paci deformovanie obrazu pri eyefinity...
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2010-03-15 21:01:08
avatar
Toto moze napisat len clovek co videl eyefinity len na papieri a obrazkoch? Vies vobec co to znamena periferne videnie?kamarat ma eyefinity "len" na 22" monitoroch a uz premyslam ze predam moju 26tku a kupim 3x22. Ten zazitok fakt stoji za to..
novret [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 19:16:11
avatar
Když sem se porvé dozvěděl že AC2 přijde až v březnu tak sem si říkal ''no tak fajn na trhu je DX11 tak ho tam chtěj dodělat ale jak se ukázalo tak bouhužel ne. po 1.přečtení informace AC2 je bude pouze DX9. sem nad touto hrou zanevřel a odsoudil ji nechápavě proč se tak stalo proč se kurňa nehejbe ten vývoj do předu když AC1 byla DX10.1(za což sem byl rád diky vlastnictví ATI HD3870)ale tahle recenze mi opět aspon vrátila chut že to stojí za to dát ty peníze. Radši za tohle než za COD:MW2 kde se ten vývoj už pár let nehnul a 5h hraní :-)
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 20:27:24

Napriek vsetkym technologiam, ktore mohli pouzit a nepouzili je pre mna animacia Ezia resp. Altaira stale najdokonalejsou zo vsetkych hier, osobne mi ani v Uncharted 2 nepripadali pohyby hl. postavy take realisticke ako Ac2. No az na to zrychlene lezenie po budovach, to mi trochu pripomina hyperaktivneho orangutana.
ElectricKota [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 21:00:38
avatar
Musim se pripojit k technickemu zpracovani, defakto jsem Ac2 nainstaloval potom co jsem si koupil 5870 a hral si s benchamrky a DX11 gamesky testoval, a pk jsem spustil AC a myslel si ze se picnu, hlavne zacatek hry v "soucasnosti" vypada hodne blitkojizne. potom uz to nastesti je v poho ale porad tomu chyby ten wow efekt ktery se mi libil na dile prvnim... Jinak gameska je suppa a dal bych ji 88/100
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 22:46:58

Wow efektu sa zrejme dockas najskor az pri raytracingu a to tak skoro nebude. Dovtedy par efektov tam par sem, lepsia detailnost vdaka teselacii ale v podstate to bude vsetko na jedno kopyto si myslim.
12Mato101 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 13:49:11

Chcel by som sa spytat ci mi to pojde v pohode na AMD 64X2 5400+ 2.81GHz, 2 GB RAM, ATi Radeon HD 3850.Viem ze mi to nepojde na plne detaily ale bude to dobra grafika?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 13:51:58
avatar
jo v klidu ...
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 17:44:27
avatar
Ja bych k tomu jen napsal, ze hru nevlastnim a neni to muj zanr (mozna bohuzel) ale pro fanousky teto serie urcite dobre, ze hra vysla
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 21:08:02
avatar
me se tahle hra moc libi, uzil jsem si ji na 100%, vysbiral skoro vse co se dalo (jen par pokladu v Benatkach ne). Muzu jen doporucit
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zase nevyužité? 2010-03-19 20:22:40
avatar
to by mě teda nenapadlo, že druhý díl, který je o tak moc lepší než první, bude furt nedotažený.
Shade4d [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-15 10:53:16
avatar
Tak jsem to taky konečně dohrál. Víceméně s tebou DD souhlasím s tou recenzí jenom teda bych dal podstatně nižší hodnocení. U takového titulu je tam několik věcí které by si prostě výrobce neměl dovolit. Když pominu tu DX9 grafiku (Takhle by AA titul roku 2010 opravdu vypadat neměl ale aspoň až na výjimky ta grafika nevadí). ALE:
1. Toho člověka co přiřadil defaultně klávesám obrázky... nechal bych ty obrazk vyřezat ze dřeva aspoň velikostně okolo jednoho metru a UMLATIL BYCH HO TÍM!!!! Oni to snad nedali nikomu na betatest nebo co!!!

2. Kamera v hrobkách... celou dobu jsem si říkal jak se jim podařilo pěkně udělat tu kameru, že se nezasekává atp atd a najednou když ji nejvíce potřebujete (akrobacie a skákání na čas) se z nepochopitelných důvodu kamera stane statická a celé parádní ovládání jde uplně do HÁJE!! PROČ???

TOhle jsou dva hlavní problémy které hru HODNĚ kazí (nedokážu opravdu pochopit jak tohle mohlo projít betatestem...). Osobně jsem neplnil takové ty vedlejší questy (hledání pokladnic, rozhledů atp. atd.) takže mi hra nepřišla nijak extra roztahaná.

Takže ve výsledku ten příběh za to celé opravdu stojí a hra je opravdu dobrá ale díky těmhle věcem které vás dokáží neuvěřitelně nasrat po celou dobu hry a v každém momentě kdy se objeví bych osobně dal tak 70-75%. Takové blbosti by neměly potápět takový titul.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!