Recenze: Napoleon Total War – Staňte se pány světa, krví a železem!
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Pondělí, 29 březen 2010
alt

 

 

Recenze: Napoleon Total War – Staňte se pány světa, krví a železem!

Osobně nejsem zrovna válečný strategický guru. Mám rád spíše budovatelské strategie, kde si zkrátka obděláváte kus země, pozorujete pobíhající lidičky a stavíte si domečky. Prostě pohodička klídek. Pak jsou tu ale také válečné strategie, které jsou hlavně o bitvách a válečné strategii. Samozřejmě i s nimi mám bohaté zkušenosti, leč mě nikdy nechytli, jako jiné hry. Vždy jsem si tam v poklidu budoval, stavěl domečky, hradby a pak přišel jeden trouba a celý mi to rozbořil … :). Ale protože jsem v poslední době hrál hlavně samé akční střílečky, závodní hry a RPG, řekl jsem si, že je na čase si zkusit také něco jiného a tak jsem si vyzkoušel nový přírůstek do série Total War.

  • Napoleon – historická výprava

Napoleon Total War není nový plnohodnotný díl série. Je to vlastně takový větší přídavek, ale je hratelný zvlášť, bez nutnosti mít starší Total War. Funguje tedy zcela nezávisle. Hra jako taková nepřináší do svého propracovaného strategického konceptu proti starším dílům nic nového. Jde v ní hlavně o jediné, kampaň za válečného génia a vizionáře, Generála a Císaře Napoleona a tedy Napoleonské války.

Hra je velmi ohraničena a omezuje se právě na období Napoleonských válek a provede nás celým životem Napoleona. Kampaň je rozdělena do tří částí – Italské tažení, Invaze do Egypta a celoevropský konflikt. Dále je tu vynikající tutoriál, který nás seznámí s historií a osobností tohoto vojevůdce a pak také bitva u Waterloo.

Každá z kapitol nabízí mapu, a je větší a větší a například ta třetí už je opravdu obří a ukočírovat to všechno není legrace. Napoleon Total War prověří vaše strategické myšlení na všech frontách. Kromě samotných bitev se samozřejmě musíte starat o území, armádu, ekonomiku a musíte plánovat co, kdy a kde. Bojovat bude jak na souši, tak na moři. Kromě klasické kampaně hra nabízí i zahrát si za některého z Napoleonových protivníků, samostatné bitvy a také propracovaný Multiplayer.

Základní koncept série a vůbec celé zpracování se ale od jiných dílů neliší. To však neznamená, že by to bylo špatně, právě naopak. Všechno je tak nějak jasně vyzkoušené, funkční a vyvážené a prostě to do sebe zapadá. Jako hráč nesmíte podcenit žádnou ze složek. Samotné bitvy je jen jedna část hry, důležité je ale plánování, protože velká a silná armáda hodně stojí, také je tu diplomacie, výzkum nových technologií, špionáže, zabírání území a plánování několik tahů dopředu. Samozřejmě je to i boj na více frontách, protože s jedním generálem a jednou armádou těžko zaberete celou Evropu.

Napoleon Total War tak staví na osvědčeném konceptu tahové strategie s následnými RTS bitvami. To vše na pozadí historické věrnosti a tematického omezení na Napoleonské války. Fandové série jsou určitě zvědaví, jak je to s technickým zpracováním, protože předchozí díly měly opravdu hodně problémů.

Tak se na to pojďme podívat …

 

 
  • Napoleon Total War – technické zpracování

Samotný herní engine se nezměnil, byl ale hlavně v RTS bitvách vylepšen o lepší grafiku. Po dlouhém testování můžeme s klidem prohlásit, že chod hry je bezproblémový, i když samozřejmě klade poměrně solidní nároky na hardware, zvlášť když je na poli hodně jednotek a hrajete třeba v Eyefinity, které hra prvním patechem podporuje. Na některých screenech můžete vidět, jak hra vypadá v rozlišení 5760x1200 v maximálních detailech, a Eyefinity i ve strategické hře poskytuje zcela novou dimenzi hraní.

Osobně jsem to zkoušel na Sapphire Radeon HD 5870 VaporX a karta měla rozhodně co dělat a i v tahové části občas FPS klesalo k 20-15FPS, což ale nebyl v tahové složce hry pro plynulost hry zásadní problém. V RTS části jsem se pohyboval kolem 30FPS, což je rozhodně slušný a na plynulé hraní to úplně stačí. S přibývajícím počtem jednotek to ale bylo horší. Hra podporuje z novějších technologií hodně náročné SSAO, které vám dokáže srazit hodnoty FPS o polovinu.

Perfektní jsou ingame videa a celkové zpracování obrovského počtu jednotek včetně jejich propracování specializací a chování je famózní. Trochu horší už je to třeba s vegetací, třeba stromy jsou ošklivé jak v RTS (tam hodně), tak v tahové části (tam ještě více). Ale koukat se na to dá.

(5760x1200 vs 1920x1200)

Nechybí samozřejmě efekty počasí, které mají samozřejmě vliv i na vaši armádu. Hra dokáže s novými patchy využít i čtyřjádrové (dokonce prý i šestijádrové) procesory. Pro hraní doporučuji minimálně dvoujádro, s jendojádrem si moc neškrtnete. Graficky není hra zase tak náročná (v běžných detailech), aby to nezvládly běžné herní grafiky. Řady ATI HD 4800 nebo NVIDIA 9800/GTS250. Hra nabízí hodně stupňů nastavení, a tedy zahraje si takřka každý. Doporučené sestavy jsou následující:

  • Minimální konfigurace:

 CPU Core 2 Duo 2,6GHz ekvivalent AMD64 X2, 1GB RAM, GF8600GT nebo ATI HD3850

  • Doporučená konfigurace:

 CPU Quad Core Core i7 nebo AMD Phenom II, 4 GB RAM, ATI Radeon 4870 a lepší

Připravte si také hodně místa na disku. Hra spolupracuje se systémem STEAM, který je tedy k hraní nezbytný. Na disku si instalace této hry vyžádá solidních 20,5GB!

(5760x1200 vs 1920x1200)

Samostatnou kapitolou je zpracování zvuků. To se opravdu podařilo, namluvení, zvuky bitev, vše je perfektní. Na prostorovém zvuku si to opravdu užijete. Když to budete hrát v Eyefinity, téměř budete mít pocit, jako byste tam byli. Tomu samozřejmě nahrává propracovaná, téměř libovolně nastavitelná kamera včetně výrazného přiblížení, až neskutečných detailů velkého počtu jednotek. Vynikající je hudební doprovod.

(5760x1200 vs 1920x1200)

Není možné se nezmínit o umělé inteligenci, co by alfě a omeze každé pořádné strategické hry. Vzhledem k obrovskému počtu jednotek lze hodnotit AI jako velmi povedenou. Počítač dokáže hodně překvapit. Největší mezery má AI kupodivu na vaší straně, třeba když vám vaše artilerie pálí do zad vašim vojákům, jednotky se občas podivně otáčejí, zbytečně, a tak dále. Ale lze tomu předejít dobrým rozestavěním jednotek a zkrátka AI je opravdu dobrá, na to o jak velikou strategii jde.

(generálové připraveni do bitvy!)

Pojďme si udělat nějaký ten závěr …

 

 
  • Napoleon Total War – Hodnocení

Tahle hra rozhodně není pro každého. Pokud jste mainstreamovým hráčem, budete mít s touhle hrou velké problémy. Zatímco řada her je dnes doslova przněna, jen aby to zvládla hrát (a vyhrát) i cvičená opice se samozaměřováním na gamepadu a připadala si při tom jak mistr světa, tak Napoleon Total War se tyhle zrůdnosti vyhýbají.

(V Itálii vás rádi mít nebudou ...)

Je to hra opravdu hodně hodně těžká, která klade extrémní nároky na přemýšlení, takže pokud patříte k hráčům, kteří se rádi nechají tahat za ručičku, jen aby u toho nemuseli myslet, tahle hra vás sežvýká a vyplivne a nedostanete se ani přes úvodní kampaň. Do úvahy totiž musíte brát neustále hromadu věcí, plánovat několik kroků dopředu a případně rychle měnit a přizpůsobovat strategii, proti vám hraje nejen schopná umělá AI, ale i počasí, prostředí a vliv má i vaše chování během hry. A je to dobře, že existují hry, které skutečně jsou náročné a donutí vás zapojit při tom hraní tu hlavu, kterou mají dnes mnozí jen proto, aby jim nepršelo do krku.

Pro mě osobně to byla opravdu výzva, bohužel jak jsem se obával, není to můj šálek kávy. Líbila se mi tahová strategická část, ale dlouhé a urputné bitvy, to už za pár dní nebylo nic pro mě. Raději bych si stavěl a budoval. Nicméně musím říci, že se mě líbilo celkové historické podání a vlastně výuka hry. Nicméně mezi námi jsou i strategičtí váleční nadšenci a tak mohu zprostředkovat i názor kolegy. Takže hodnocení z pohledu nadšených stratégů, a znalců série Total War je asi následující …  

Napoleon Total War je samostatně hratelným datadiskem, který do konceptu série nepřináší z hlediska hratelnosti nic nového. Je však velmi atraktivní a asi žádný fanda série by jej neměl vynechat. Celé Napoleonské tažení je historicky skvěle zpracováno, samozřejmě jen rámcově, protože bitvy nakonec svádíte vy. Hra není o nic jednodušší, než starší díl, je ale rozhodně ucelenější.

Trpí také mnohem méně technickými chybami a ničeho závažného jsme si nevšimli. Jako hra je tak vynikajícím, vyspělým a osvědčeným mixem tahové a RTS strategie, s propracovanými prvky ekonomiky, diplomacií, budování a válčení. Má to rozhodně výzvu a také za vaše peníze dostanete hodnotný přídavek, který vám vydrží na desítky hodin zábavy. České fandy jistě potěší kompletní česká lokalizace (namluvení anglicky). Do hry vychází i nové patche, aktuálně třeba jeden zpřístupnil možnost hraní bitvy u Waterloo za Angličany.

  • Závěr

Napoleon Total War je vydařený samostatně hratelný datadisk, který potěší strategické nadšence. Naštěstí se vyhnul všem zjednodušením, které by z náročných bitev a celých historických tažení udělaly frašku. Napoleon byl zkrátka výjimečný stratég a tak za něj nemůže hrát a hlavně vyhrát kde kdo. Základní stavební prvky jsou proti staršímu Total War beze změny. Graficky hra prošla znatelnými vylepšeními, není to dokonalé, ale patří k absolutní špičce žánru strategických her a atmosféra Napoleónské doby, ze hry jasně dýchá. Hra podporuje Eyefinity, což dá hře úplně jinou dimenzi a přehled. Potěší i Multiplayer, ale zde je problém v nedostatku kvalitních protivníků, i když pokud se vám podaří nějakého sehnat, zažijete samozřejmě zcela jiný zážitek, než proti AI.

(Špičkový úvodní trailer ....)

Napoleon Total War je dobrým samostatným datadiskem s uceleným a historicky kvalitním dějem, který nabízí intenzivní herní zážitek a prověří vaše schopnosti na maximum. Fandové série by jej vynechat rozhodně neměli, pro mainstreamové hráče je to ideální možnost si Total War vyzkoušet v asi nejpřístupnější formě a zjistit, zda ještě u hraní dokáží přemýšlet a nakolik je moderní mainstreamové zjednodušené hry zkazily. Tvůrci hry si vybrali skutečně dobré téma, zajímavou historickou osobnost se skutečně výjimečným životním příběhem a výsledkem je povedený samostatně hratelný datadisk, který i v rámci série Total War rozhodně jen tak nezapadne.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
elmki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DD mužu mít otázku? 2010-03-29 07:09:00

Opět pěkná recenzička.
Jelikož většinu recenzí na hry děláš ty, to dopravdy stíháš ty hry všechny hrát a nebo napíše recenzi někdo z ,,externistů,,? Protože dohrání všech her musí zabrat moře času.
Jinak dobrá práce.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 10:15:51
avatar
jj zatím všechny hry, co jsem rezenzoval, jsem hrál a dohrál, kromě téhle, tahle je na mě moc, mě ty válečný strategie moc neberou, ale udělal jsem alespoň italskou kampaň, s recenzí mi jinak pomohl kolega,který Total war hraje a tuhle taky ... ono v ní lastně není moc nového takže se recenze dá udělat poměrnně snadno je to pořád dokola tahovka+RTS ... u jiných her je to samozřejmě jiné ...
ElectricKota [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 08:21:17
avatar
Hmm pěkné, ale nic pro mně. Já radši budovatelský strategie.

Jen připomínám že před měsícem vyšel datadisk pro perfektní Anno 1404 - venice (benátky)
Tomek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - benatky 2010-03-29 10:16:07

a konecne tam pridali multak, to bude teprve parba
Tommy2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 16:00:30

souhlasím, Anno 1404 Venice je perfektní, u pvodní hry jsem strávil moře času a ted zase něco nového, jinak k tahovkám mě osobně si nejvíc byvilo Imperial Glory, to jsem dohrál několikrá a pořád dokola.. Total War taky není moc můj styl
nanuq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 09:16:56
avatar
zahryznut sa do serie Total War je ako droga.. v januray som zacal s Rome - pokracoval som s barbarmi a skoncil s Alexandrom.. zaciatok marca patril Medieval II a ostal som pri nom do dnes rana, ked som obsadil za Svetu rimsku risu obsadil Rim (kazdy suboj - okrem namornych - som bojoval osobne) cas ktory tato hra berie, zaroven driluje strategicke myslenie, lebo nie je vsetko o tom, kolko je nepriatelov oproti, podarilo sa mi viackrat vyhrat aj nad 3x vacsou presilou. Takto ma vyzerat vojenska strategia.. Instalujem Kingdoms - do neho Stainless Steel mod a ide sa dalej..

- minule som si kupil celu seriu az po Empire za 20 € na Steame, no nekup to?!

Tak to ale vyzera, ze Napoleon si pocka, mozno na "rusku" zimu.. ďovtedy ma urcite zamestnaju Templari..

pekna recenzia a hlavne priama.. a presne ako hovori DD, kto ma hlavu len na to, aby neprsalo do krku, ma s tymito strategiami problem..

PS: hram na tazkej obtiaznosti..
biker00x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 11:27:34

Tak konečně u téhle hry chápu kouzlo ATI EYEfinity. To je mazec. Mít víc času na hraní, šel bych do toho. Jenže už je jaro, a u kompu se mi trávit to málo volného času co mám nechce.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 11:45:24
avatar
Pozor na tyhle hry. Jsou to zabijáci času. Na druhou stranu se snad nenajde nikdo kdo bude tvrdit něco jako "takové peníze za pár hodin zábavy nedám" .

Citace:
Zatímco řada her je dnes doslova przněna, jen aby to zvládla hrát (a vyhrát) i cvičená opice se samozaměřováním na gamepadu a připadala si při tom jak mistr světa, tak Napoleon Total War se tyhle zrůdnosti vyhýbají.


Pro konzolisty urážka, pro PCčkáře pravda a objektivně řečeno realita. DD není jediný kdo "vidí" tuhle realitu - stačí číst i jiné weby o hrách a jestli tam občas v recenzích nenajdete něco podobného tak neumíte číst. Naštěstí jde i port z konzole udělat dobře .
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 11:56:31
avatar
To nebylo myšleno jako urážka na konzolisty, to je jen konstatování faktu o maionstreamových hrách ....
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 12:10:00
avatar
Mně to vysvětlovat nemusíš, ale nějaká husa s gamepadem co na něm paří i FPS se určitě ozve. Sledoval jsem nějakou diskuzi na bonuswebu a tam někteří konzolisti neváhali tvrdit, že gamepad je pro střílečky nejenom stejně dobrý jako myš(už tohle je blbost jako Brno), ale prý dokonce lepší . S tím snižováním IQ díky konzolím jsem si částečně dělal srandu, ale poslední dobou zjišťuji, že na tom něco bude.
Země není placatá a gamepad je pro přesnost a rychlost horší než myš - to znamená, že to není téma do diskuze, ale fakt. Profi hráči dokonce nepoužívají ani bezdrátové myši...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 12:30:02

Beries to s konzolistami prilis ofenzivne.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 15:55:49

Že profi hráči nepoužívají bezdrátové myši je snad samozřejmost.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 16:35:04
avatar
Hodně lidí si myslí, že cokoliv bezdrátového je modernější než kabel a tudíž i lepší.
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 12:13:57
avatar
nevim ale ty hry jsou porad nudnejsi ,jak just cause 2 tak metro 2033 me nezaujali,,podle me zaposledni rok vysly tak tri zajimavy hry- da:origins+awaking,riddick a mass effect 2 a to taky uz padlo do prumeru
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 12:26:10
avatar
to je právě vyzitka mainstreamovosti her ....
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 12:29:37
avatar
Moc povedený díl.
Mě osobně téměř nebuguje (narozdíl od Empire). Děla střílejí mnohem lépe, systém morálky jse průhlednější a diplomacie konečně funguje.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 12:36:40
avatar
jj kolega taky říkal, že ve srovnání s Empire je to mnohem funkčnější ...
Kael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 13:18:21
avatar
Podle mě je to ve srovnaní s Rome:Total War stále stejná hra, která má jen jiné dějové období a grafický engine.
Hrál jsem Rome (+3 datadisky ), Medieval II, Empire a Napoleona, takže vím o čem mluvím. Je pravda že dělat tskovýhle hry je dneska už rizikový počin, protože 89% vydaných her po WoW (2004)jsou arkády. Příkladem je třeba CoD 2,3,4,5,6 nebo IL2 -> Wings of Prey taky že nevznikají hry jako Warcraft, The Incredible Machine (TIM), Transport Tycoon (Teď je ovšem OpenTTD což je TTD běhající pod Windows a zvládající i FullHD rozlišení). Doufám, že aspoň ten Starcraft "nezarkádoví"...
zoidberg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - recenze? 2010-03-29 14:12:44
avatar
Tohle je recenze? Autor priznava ze hru nedohral a stejne se snazi napsat recenzi. Tohle by clovek dokazal napsat opravdu i po odehrani jedne mise. Text postrada nejake blizsi info o hre, co vsechno nabizi, hraci dobu atd.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 14:17:38
avatar
já dohrál dost a kolega to ještě hraje ..... je tam toho více než dost, v podsattě vše, co hra nabízí .... hrací doba je u každého různá rozhodně to za odpoledne nedohraješ
nanuq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 16:08:57
avatar
hraciu dobu u Total War????
- ak hras komplexne, to jest, ze sa staras o vsetko sam, bez podpory PC, tak to mas aj na 200-500 hodin.. samozrejme na najtazsej obtiaznosti..

a opakovat o kazdej misii to iste, o com to je.. nebud trapny..
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 15:30:10

K te vasi dobre AI - kdyz si armadu rozdelite na dve casti, jednu postavite do rady proti souperove linii a druhou manevrujete ze strany, pc se bude snazit prizpusobit natoceni linii a bude porad s vojaky pohybovat, zatimco vy pohybujete jen s casti a druha stoji a pali do nebraniciho se nepritele. Da to praci vymakat ty uhly ale fakt se to da udelat a pak porazite i mnohem silnejsiho soupere jen diky tomu, ze misto aby do sebe nechal strilet ze dvou stran ale aspon strilel tak furt jen presunuje jednotky a necha se pobit...
nanuq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 16:13:03
avatar
ja som to casto pouzival v Medieval II.. s konmi som ich nalakal do formacie z kridla a lucisnici aj s kusami ich pekne rozstrielali na maderu.. potom stacil uz len utok kavaleriou zozadu a vysledky ako 10% - 100% zniceneho vojska..

hral som to aj cez LAN s typkom, co sa vyzival vo Warcrafte.. frontalny utok jeho jazdectva na mojich kopijnikov ma rozosmieval este dva dni..
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 17:05:57

To sou ty lidi co nevyrustali na Age of Empires a nevedi, ze na kone sou kopinici, na pechotu lucistnici a na lucistniky a lehkou pechotu bez kopi kone
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-30 23:41:16
avatar
ano, neboli kámen, nůžky a papír: základ každé kvalitní strategie (bez ironie)
beYYYk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 17:12:06

Napoleon TW ted hraju a je to urcite solidni hra a jeden z nej datadisku... Kazdopadne si nemuzu pomoct, ale Romte TW mne bavil nejvic a mam pocit ze serie TW se od Rome prakticky nezmenila... NA druhou stranu co funguje asi neni treba menit...
I kdyz spojeni Total War a Hearts of Iron by u mne byla naprosta droga
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 19:44:25

Kez by na enginu Napoleona udelali Rome II, strasne mi chybely jednotky na blizko, neni to uz ono s puskama.
Lewak88 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 22:52:09
avatar
naprostej souhlas.. teď mám rozehranýho Barbara a na hard mi to dává docela zabrat.. jinak RTW je a asi ještě hodně dlouho bude nej strategie co jsem kdy hrál :-)
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-30 18:58:42

Rome je jedinej co sem nehral, ja si nejvice liboval v bitvach Medievalu II a v tahove casti Napoleona.
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Trailer 2010-03-29 17:44:01
avatar
Hodne povedeny Trailer :-)
novret [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 20:36:13
avatar
trailer je opravdu perfektní až na malou chybičku-proč nemluví francouzsky a škoda že tam nejsou český tilulky. Jinak už se těšim až si zahraju
Technological.Fan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 21:23:55

Napoleon Total War -tuto hru jsem hral kratce a nevim, tato hra je podle me delana pro skalni fandy serie, jako simulace boju...
HODNOCENI: I) HRATELNOST: 55 II)GRAFIKA:80 III)TECH. ZPRACOVANI: 70 IV)TRVANLIVOST:90
CELKOVE HODNOCENI: 73,5%

dobre ale ruku na srdce- BAVI VAS TO? Me tedy ne a Rome total war pokladam za mnohem zabavnejsi, toto je delano moc hardcore stylem; tot muj nazor

P.S. Nejake to kladne hodnoceni by se mi docela hodilo
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 21:14:19
avatar
je to hardcore strategie, o tom žádná
Technological.Fan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 22:14:50

Nepripada tobe osobne ze se obecne udeluji pri recenzich her nadsazena a benevolentni hodnoceni??? Pri tomto duchu a tempu -nebudou lide obecne recenzovani her prikladat vahu a ve vysledku na tom tratime vsichni -cely videoherni prumysl... Snad vsichni chapeme proc tomu tak je -vyvojari nebudou mit motivaci a budou vyrabet -nikoli vyvyjet -paskvily tipu Call of Duty -efektni hra, o tom zadna.ALE je to proste jeden velky koridorovy slepenec plny scriptu a vesmes pritrouble AI -ma to uspech. Well done, za chvili na tom budou vsechny hry stejne...

Takze co chci rict je -cim pozornejsi a kritictejsi pri hodnoceni budete -tim proste a rozhodne LEPE !!! Nekteri vyvojari mozna pochopi ze pouze vyrobou hry cesta nevede -ale vyvoj, to je dulezite...
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 21:21:38

Me to bavilo fakt hodne, nebot na very hard dobyti Evropy byla fakt VYZVA a daval jsem to az na nekolikatej pokus... Takove hry uz se jen tak nevidi. A Medieval II byl jeste vic hardcore, bylo tam treba spravovat vice budov, nabozenstvi, zabijet kacire, vdavat princezny - Empire i Napoleon system ZJEDNODUSELY, nastesti ku prospechu.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-31 11:06:24

Ne "krví a železem", ale myší a klavesnicí :-)
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!