Cenový přehled - grafické karty,Květen 2006
Napsal DigitalDooM   
Pátek, 05 květen 2006

 

 

 

 

Co se děje, co se chystá:

V oblasti grafických karet se neustále něco děje, takže na nedostatek témat k článkům a bouřlivým diskusím ;) na internetových fórech  si nelze stěžovat. Počítačové hry a grafické karty  jdou v ruku v ruce  vývojem vpřed opravdu mílovými kroky. Důkazem toho je třeba nejnovější herní hit Oblivion. Ten vypadá na maximální detaily se vším všudy opravdu impozantně až zamrzí, že se po tom lese musíte procházet s myší v ruce. Při pohledu na oblohu prostě nepoznáte rozdíl mezi skutečností a hrou.

Oblivion

   V současnosti je výměna generací grafických akcelerátorů u konce. Ve všech cenových kategoriích je víceméně, již nová řada karet obou výrobců, což se určitě promítne v našem přehledu.

UT 2007

    Takřka za dveřmi je nástup her nové generace vedle kterých bude Oblivion nejspíše jen graficky hodně průměrnou hrou. Tuto generaci bude vést Unreal Tournament 2007 na jehož enginu budou následovat desítky dalších her, takže myslet již teď trochu při výběru na tuto skutečnost nemusí být zcela špatně, zvlášť, když mnoho lidí vybírá grafickou kartu běžně na 2 roky provozu. Zde je pak velmi dobré znát momentální architekturu grafických chipů. V tomto má dnes firma ATI zcela jasně navrch, na složitost chipů ATI firma nVidia prostě nemá, na první pohled  na parametry je to jasně zřetelné. Vychází to z odlišné filozofie obou výrobců, se kterou přistupují k návrhu svých grafických karet. Zatímco ATI v poslední době překvapuje až neuvěřitelnou technologickou pokročilostí svých čipů, dělané tak trochu do blízké budoucnosti. Nvidia dělá své grafické akcelerátory vždy více pro stávající hry,  což sice dobře vypadá v soudobých recenzích, ale po vydání nových her to u stávajících nV, již tak dobře vypadat nebude. A to jistě sehraje u správně informovaného člověka, při výběru karty, určitou roli. Rozdíly nejsou jen v tomto, bohužel rozdíly jsou i v přístupu k vyhlazování a dalších důležitých věcech. Ty dělají bohužel momentálně vrásky právě majitelům  a zájemcům o grafickém karty nVidia. Momentální hry používají systém HDR ve spojení s určitým systémem FSAA bohužel toto nemáte nejmenší šanci spustit na jakékoli dnešní nVidia kartě, což sice není nic tak hrozného, protože na to potřebujete opravdu výkonný kus hardware, ale již u takové 7900GT ne-li GTX to hodně zamrzí. Bohužel hodně recenzí o tomto pomlčí. Avšak karty ATI mají díky své složitosti a přítomnosti opravdu obrovského množství tranzistorů negativum v podobě vysoké spotřeby elektrické energie. X1900XTX je suverénně největším ,,žroutem“ , jaký tady opravdu dlouho, nebo snad dokonce ještě, nebyl. Nové karty NV naopak díky tomu, že již konečně přešli na 90nm postup výroby mají opravdu velmi pěknou spotřebu, což je však dané opravdu velkým rozdílem v počtu tranzistorů. Nejšpičkovější 7900GTX má o více jak 100 milionů méně tranzistorů než x1900 a to je opravdu obrovský rozdíl, takže vysoká spotřeba a vyšší zahřívání je u ATI logickým důsledkem. ATI ale může hodně těšit fakt, že x1900XTX je momentálně suverénně nejvýkonnější kartou na trhu se kterou se 7900GTX nemůže dost dobře poměřovat.

quad SLI

Také vás štve nízký výkon dnešních grafických karet? Nízká rozlišení ve kterých jsou použitelné a tak vůbec? Pak vás určitě zaujme počin firmy nVidia: Quad SLI! SLI se dvěma kartami je prostě tak akorát na Tetris, pořádný pařan potřebuje čtyři karty 7900GTX nebo dvě duální  7950GTX. Také vás nenechá spát myšlenka na spojení takových čtyř 7950GTX (tj. 4x2 chip 7900GTX= 2x96pipek )?  A to by nebylo, aby to CS nechodilo v 2650x1600 při 32xFSAA a 16xAF.  Jak pěkně (ne)funguje takový quad SLI si můžete přečíst třeba zde. A cena ? Nová dual 7950GTX (s 96 pixel pipe) vyjde jedna na pěkných 20 000,- takže dvě máte za 40 000,- . Nezapomeňte na pořádný zdroj, 400W by vám tak akorát stačil na samotné karty. Příznivci ATI se nemusí ničeho obávat, odpověď ATI na sebe jistě nenechá dlouho čekat, ale zatím můžou být zcela v klidu. Quad SLI totiž dvě karty v CF, zatím překoná jen o několik málo FPS.


 Ale zpět na zem. Co se týká novinek, tak za povšimnutí stojí u ATI grafická karta X1800GTO, která je mířena přesně proti 7600GT, navíc ATI nasadila i tvrdou cenovou politiku a tak tuto kartu máme možnost zakoupit již těsně nad 6000,- s DPH i u nás, samozřejmě u slušných prodejců.U nV je novinka v podobě 7600 a to slabší 7600GS která je dobrou konkurencí k X1600XT a 7600GT, která se bude snažit navázat na předchozí úspěchy 6600GT. Bohužel k její smůle je tu právě X1800GTO.
   Ve vyšším mainstreamu či již high-endu, je mrtvo. A to doslova. 7900GT je sice na trhu, ovšem sehnat ji, je takřka úkol pro detektiva a i tak zdaleka nemají  šanci dostat ji všichni zájemci. Konkurenční X1800XT 256MB tu zatím je, ale neustále se objevují zprávy, že již nebude. Čemuž se dá věřit, jelikož již je ohlášena X1900GT, která bude pro 7900GT těžký oříšek,  ta ale bude určitě těžit z příjemnější ceny. Pokud bude dostupná.

 

 

 

 

 

Low end (do 3000,-)


    Než přistoupíme k výběru, chtěl bych něco uvést ke způsobu prezentování tohoto přehledu, rozhodl jsem se ke konkrétnímu doporučení, to má však háček v podobě velkého množství výrobců a dosti rozdílných cen u různých obchodů, snažil jsem se tak o maximální objektivnost a rozpětí. Pokud prostě seženete lepší cenu u mnou nedoporučeného kusu, cenu která bude blízká doporučenému kusu, pak ji berte. Vycházím prostě z mých tabulek a zjištění. Jelikož preferuji konkrétní doporučení, budu velmi konkrétní, pokud to někomu hodně vadí, stačí když se bude soustředit na typ (7600GS, X1800GTO atd. ). Ale za připomínky, návrhy na zlepšení a podobně budu rád.
   Také neuvedu žádné karty do AGP slotu, jelikož jejich koupi, jako nových, nepovažuji vůbec za dobrou investici. Při případném rozšíření existuje možnost pořízení lepších a zajímavějších kousků z bazarů, navíc pokud máte odpovídající CPU, třeba s939 s AGP deskou, vyplatí se vám bez debat přechod na PCIe.  A při koupi celého nového stroje snad je AGP naprosté tabu.
  

lowend

     Tyto grafické karty nejsou v žádném případě určeny ke hraní her. Což jste si mohli přečíst v našem testu aktuální grafických karet v low-endu zde. Takže s tímto k jejich výběru přistupujte. O nejlevnější grafické karty bych se příliš nezajímal, paskvily a rádoby grafické karty s Turbo Cache či Hyper Memory nám užírají paměť počítače a díky své 64bit sběrnici je lepší variantou se stejným výsledkem za méně peněz, základní deska s integrovanou grafickou kartou. Zásadně se tedy vyhněte všemu s 64bit sběrnicí, s přídomky LE,SE, TC, HM atd.

     Nejhorší kartou, co má tak smysl pořizovat, je starší ATI X550. Tu pořídíte v ceně okolo 1600,- s DPH. Smysl má jen 128MB varianta na 256MB paměti nemá vůbec cenu připlácet.

x550

Králem low-endu je ATI X1300 128bit 128MB díky své ceně 2000,- vč. DPH  a nejnovějším technologiím a výborné kvalitě obrazu je nejzajímavějším kandidátem na koupi. Pozor, opět existuje více variant. Smysl má jen X1300 se 128bit sběrnicí a se 128MB. Další jsou dražší a cenově nevýhodné. Jelikož pak je již za 2400,- s DPH dostupná X1300PRO, což je výkonnější verze X1300 a rozhodně stojí za pozornost, je možnost ji i pořídit s bezhlučným pasivním chlazením za ceny okolo 2700,- s DPH. Pozor, opět nemá cenu pořizovat variantu s 512MB.

Za pozornost stojí 7300GS. A to ve smyslu pozor na ni. V nedávné recenzi se můžete dočíst více. Bohužel karta spíše se svou cennou a výkonem, co nabízí, vyznívá, jako špatný vtip nVidie, než jako konkurence X1300. Nvidia však slíbila, ale již je to nějaký pátek, uvést 7300 i se 128bit sběrnicí, což se však stále nestalo, v obchodech je tato verze v nedohlednu.

7300GS

Určitě někteří z vás navrhnout starší nV6600, tu karta já bohužel vzhledem k její ceně blíže ke 3000,- nedoporučuji, postrádá nejnovější technologické vymoženosti a hlavně kvalitou obrazu, což je u této cenové kategorie karet nejdůležitější věc, zaostává za X1xxx dosti výrazně. A tak ji již příliš nedoporučuji. Stejně jako konkurenční X700PRO.

 

 

 

 

Mainstream (3000-10 000,-)

Mainstream je pořádně rozsáhlá oblast. Takže si ji dále rozdělíme, na nižší, střední a vyšší mainstream. Což stejně nevědomky dělá většina z vás.

mainstream

 

Nižší mainstream cena do 5000,-

 Zde se již pohybují úspěšné starší karty minulé generace. Konkrétně 6600GT a X800GTO. Tyto karty já opět vzhledem k absenci nových technologií nedoporučuji. Bohužel tyto karty nejsou dělané na přicházející hry a tak je i parametrově horší karty nové generace, překonají navíc s lepší kvalitou obrazu. Kolem 3000,- je výborná varianta v podobě X1600PRO a to bud´ ve verzi s 256DDR2 nebo se 128DDR3, která jde výborně taktovat.     
   Pak již těsně kolem 4000,- se nachází nová 7600GS, jejíž test jsem uvedli nedávno zde. Tato karta je opravdu velice zajímavou možností. Slušný výkon za slušnou cenu. Její  konkurencí je X1600XT, kterou pořídíte za cenu kolem 4200,- s DPH. Obě karty jsou srovnatelné, ATI dominuje kvalitou obrazu, ale 7600GS přinesla mnoho zlepšení proti 6600 v kvalitě obrazu také. Navíc 7600GS je možné pořídit v základu se solidním bezhlučným pasivním chlazením, což je jistě plus. Pasivní nebo opravdu tiché chlazení X1600XT vyjde dráž.

Střední mainstream cena  5000-8000,-

Zde je velice živo, také je to velmi sledovaná kategorie, jelikož karty zde poskytují již solidní výkon pro nové hry.

x850xt

Opět doporučuji nevšímat si karet starší generace, jako jsou různé 6800 a X800. Jedinou výjimkou je snad X850XT. Ta jako nejvýkonnější karta minulé generace, má stále co nabídnout a její cena 5700,- s DPH může být pro mnohé velice lákavá.
Nicméně hlavní roli zde hrají asi nejdiskutovanější karty posledních dní, 7600GT a X1800GTO. Recenzi na ně si můžete přečíst zde. Od vydání recenze se nám změnili poněkud ceny. A to k lepšímu. ATI  zlevnila drasticky X1800GTO. Bohužel někteří čeští obchodníci se snaží neuvěřitelně vydělat a drží ceny velmi vysoko v nevýhodných výšinách. Nicméně pokud nejste líní, snadno naleznete obchod s aktuálními cenami. X1800GTO již seženete těsně nad 6000,- s DPH, kdy vzhledem k jejím parametrům je koupě 7600GT velmi diskutabilní. I vzhledem k avizovaným šancím do blížících se her nové generace. Navíc 7600GT začíná na cenách 5300,- s DPH a většina až kolem 5600-5800,-, což už ze 7600GT dělá bohužel nezajímavou alternativu, pokud tedy nebudeme brát ceny X1800GTO z některých obchodů, kde se pohybují na šílených 8000,-, pak je 7600GT skvělá volba. Samozřejmě o koupi 7600GT za cenu vyšší než je cena X1800GTO nemá cenu vůbec uvažovat, ale je jich tam docela dost.


Vyšší mainstream cena 8000-10 000,-   

   Zde je situace jednoznačná, bohužel však dosti podstatně zkomplikována. Starší 7800, 6800, X800 zcela ignorujte. Také ignorujte obchody, kde vám budou nabízet standardní X1800GTO za 8500,- (ano i to je možné). Vlastně dominující v této cenové kategorii je 7900GT, ta bohužel trpí katastrofální nedostupností. Dá se sehnat i poměrně za dobré ceny začínají kolem 8300,- s DPH, ovšem zdaleka ne na všechny se dostane. Jako konkurenci má X1800XT 256MB, ta začíná na ceně těsně pod 10 000,- a dostupná ještě je, ovšem vcelku brzy má být nahrazena X1900GT.

 

 

 

 

 

High end (více než 10 000,-)

Grafická karta v High-endu již má poskytnou to nejlepší, co dnešní karty poskytnout mohou.

highend

 

Samozřejmě zde vynecháte starší nebo slabší karty jako 7900GT 256MB, X1800XT 256MB, 7800GTX, X850XT apod.

Za pozornost jistě stojí X1800XT 512MB s cenou kolem 10 500,- s DPH, pokud budete chtít tvořit crossfire kompletek, pak vás zajímá i X1800CF za cenu kolem 12 000,- s DPH.

    Pak už začíná novější X1900XT a to je karta která si zaslouží velikou pozornost, jelikož začíná na 13 000,- s DPH a ve skutečnosti se jedná o podtaktovanou X1900XTX, takže pokud si dotaktujete máte to nejlepší, co na trhu je. Takže jednoduše se pak dá říci, že cokoli dražšího se vlastně již nevyplatí. Takže 7900GTX nemá rozhodně na růžích ustláno. A protože cena 7900GTX mnohdy dost výrazně převyšuje cenu X1900XT ba dokonce cenu samotné X1900XTX musím je označit trochu tvrdě, jako nepříliš výhodné. Cena 7900GTX zkrátka neodpovídá momentální situaci. Ale i tak se jistě najdou o tuto, bezesporu výkonnou, kartu zájemci. Náš starší test 7900GTX vs X1900XTX vám určitě prozradí více.

ASUS7900

    První cenový přehled Grafických karet máme za sebou. Věřím, že vám bude nápomocen. Samozřejmě ceny se můžou a určitě budou lišit v jednotlivých obchodech. Nicméně doporučené typy karet zůstávají stejné. Ceny se určitě budou měnit, cenová válka probíhá neustále, k naší spokojenosti a tak si za měsíc uděláme cenový přehled znovu a aktuálně.

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Prosba 2006-05-05 13:13:18

Myslim ze ne vsichni vyrobci osazuji X1800GTO 2,0ns pametma, byl by problem zjistit od ktereho vyrobce tam jsou lepsi cipy....?
Hps [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - X1800GTO za 6050? 2006-05-05 13:57:18

Je to vůbec možné?Prohledal jsem nejméně deset obchodů ale všude to mají nehorázně předražené.Jestli existuje tak levný ČESKÝ obchod,tak pls napište jaký.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AUTOR 2006-05-05 15:03:38
avatar
[B]ne uplně všichni výrobci osazují 2.0ns, ale valná většina toho, co se k nám dováží je má. Takže byla by velká náhoda narazit zde na jiné. Rozhodně ne okolo 6000,-

Co se týká cen, tak určitě pochopíte, že zde zatím nebudu zveřejňovat přímé adresy atd. ale poradím v tom smyslu, prohledejte Internetová fora, na přímý dotaz do vyhledávače na daný typ karty , vám ho to vyhodí hned na první straně ;) A snadno dohledáte ... nejlevněji jsem zatím našel HIS X1800GTO za 6051,- s DPH CLUB X1800RX(GTO) je za 6350,- s DPH byla to otázka 5 kliknutí ;) [/B]
dudic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cena X1800GTO 2006-05-05 15:07:36

Taky by me vcelku zajimalo kde se da poridit za takovou cenu. Nejlevnejsi sem nasel za 6800. http://www.alfacomp.cz/php/zbozi.php?akc=10&mnu=2&zob=2&pol=&zod=1&zbo=&fkod=&fnaz=X1800GT&arch=&vyr=
dudic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2006-05-05 15:09:45

No,takze muj prispevek byl pomalejsi nez refresh stranky :grin Podle toho navodu se opravdu daji najit,takze dik.
Bartek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - KUA kde mam koupit X1800GTO? 2006-05-05 15:33:37

No to je pekne ze nam autor rekl ze jde koupit X1800GTO za 6000KC ale kde? Prosel jsem obchody a zadeny X1800GTO jsem nenasel je jednou a to za HIS 8000KC a pak s sapphire za 7000Kc Kdyz uz nechces delat reklamu IT obchodum naspis aspon ty fora PLS
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AUTOR 2006-05-05 15:51:36
avatar
:grin teda někteří jsou líní až hrůza ;) Tak jo více informací najdete zde Odkaz

ceny se ale budou hýbat i u dražších obchodů, musíte vzít v potaz, že velké obchody dost pozdě reagují na změny cen, malé dříve a X1800GTO klesla k 6000,- teprva před pár dny ;)
Rentigo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - chybka 2006-05-05 16:26:26

"Také vás nenechá spát myšlenka na spojení takových čtyř 7950GTX (tj. 4x2 chip 7900GTX= 2x96pipek )"
dvojitej preklik?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AUTOR 2006-05-05 16:52:59
avatar
"Také vás nenechá spát myšlenka na spojení takových čtyř 7950GTX (tj. 4x2 chip 7900GTX= 2x96pipek )"

teď nechápu kde je chyba ? to je jen takový pokus o vtip (doufám že to tedy jako NV nemyslí vážně) ale 4x7950 je 4x2chip 7900 a to je 4x2x24 pipek takže 2x96, tak kde je chybka ?
neradil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Klub ATI 2006-05-05 18:58:56

Moc pěkné, objektivní a všichni by se tím měli řídit. :grin
Rentigo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2006-05-05 19:28:37

Já nechápu jak to násobíš. Jedna 7950 je na dvou PCB, takže quad SLI se skládá z 2x7950. Pokud by tam byla čtyřikrát, tak skutečne bude mít dohromady 2x96 pilelines, takhle jich má "jen" 96.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AUTOR 2006-05-05 19:59:09
avatar
Správně počítáš ale ty si nepochopil smysl té věty ... to je teoretická (rádoby vtipná) otázka : Taky vás nenechá spát myšlenka na spojení takových čtyř ? ... jasně že to není dnešní Quad Ale to je jen takový úvaha a určitě už to někoho napadlo ;)

KLUB ATI: nevím proč klub ATI, za to momentálně nemůžu, že situace je jaká je, obě firmy mají své pro a proti, ale zde musíme vycházet z faktů a konkrétních modelů a situacía ty jsou takové jaké jsem napsal. Nevidím nikde důvod protěžování jedné, či druhé značky, jen tak pro nic za nic ...
neradil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Klub ATI 2006-05-05 20:12:39

Ale já to myslel vážně. Cenový přehled se mi líbil, jistě jsi s tím měl hodně práce. Že některé ceny nesouhlasí je dle mého pochopitelné při jejich překotném vývoji. Také se ještě vrátím k přehledu procesorů, tam bych ti dal 1 s hvězdičkou. Dle mého naprosto bezchybný přehled.
Jihny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kámoš říkal, že... 2006-05-05 20:49:38

:grin , takže: "6600 od Asusu stojí 2400, má 2x víc pipelines, takže výkonově často předhání ostatní karty, navíc má dobrý taktovací potenciál", takže bych jí jen tak přes palubu neházel, navít ty nový fce stejně v 99% her vůbec nevyužijete, protože budete rádi, že je s kartou do 3000 vůbec rozjedete v trochu hratelný podobě na nejnižší detaily. A myslim že tu kvalitu obrazu normální smrtelník na starym CRT nebo na LCD za 6000 s daní nemá šanci poznat.
Ale abych jen nekritizoval, nový web na českém netu mne příjemě potěšil a držim palce
Bartek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dekovani Autorovi 2006-05-06 12:31:41

Tak jsem byl na tom PCTforu a nasel jsem za 6000-6500KC takze super, ale trochu jsem si pomotal hlavu z X1900GTO a X1900XL takze ted uz vubec nevim co koupit
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AUTOR 2006-05-06 13:28:45
avatar
[B]Takže co se týká 6600 tak jelikož jsme v kategorii, kde hry nehrajou roli, je výkon 6600 bezpředmětný, já vybírám grafickou kartu pro low end a tam je důležitá kvalita obrazu apod. Takže z toho důvodů prohlašuji 6600 za nezajímavou ... Prostě tohle je můj pohled Na hry máme jiné cenové kategorie grafik.

Co se týká X1900GTO X1900GT (XL asi nebude) tak to je píseň minimálně jednoho měsíce a stejně nevím zda bude bez problémů dostupná, ale rozhodně bude o dost lepší to je to samé jeko rozdíl mezi X1800XT 512MB a X1900XT 512MB[/B]
Fatal1ty_bug [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Neobjektivita 2006-05-08 10:20:02

Toto je zatím nejhorší recenze na grafické karty co jsem kdy četl. Autor je vyložený ATi-jkář. Po celou recenzi je přikloněn pouze na stranu ATi a v mnohých věces s ním naprosto nesouhlasím. Viz citát. ,,Grafocké karty ATi jsou dělaný na budoucí hry a nVidia na nastávající hry´´. To je kravina dělat málo víkové karty na budou cí hry, a nebo ne? Na co mi taková karta od ATi bude? Dále pak 6600GT postrádá moderní technologie??? Můžeš mi prozradit které to jsou?
Hps [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Re:Neobjektivita 2006-05-08 16:27:40

Já s autorem naprosto souhlasím.Jestli chceš vidět stránky,kde je autor zaujatý,tak se podívej na //RH//
A jestli chceš,můžeš se přidat k hulánovcům. :grin

//edit by DigitalDooM
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AUTOR 2006-05-08 16:26:29
avatar
1, tohle není recenze, zkus to jinde. Jinak nevím podle čeho ty hodnotíš zaujatost, když viditělně nejsi příliš kompetentní osoba. Já sám za sebe mohu tvrdit, že objektivní jsem, několikrát jsem to zmiňoval. mě je uplně jedno jakou nálepku má na sobě ten, který HW. Doporučím to, co je dle testů nejlepší. Nic víc nic míň. ATi jsou dělaný modernějším způsobem a modernějším návrhem, jasně, že vybírat kartu na budoucí hry je nesmyl, ale takový půl rok dopředu nesmyl není a UT07 není daleko. 6600GT postradá hlavně kvalitní obraz, což se v kategorii kolem 3000,- hodně hondnotí, také není dělaná a optimalizovaná, pro dnešní hry. Což se můžeš přesvědčit v nedávné recenzi, Já své stránky vedu právě tak, abych nebyl zaujatý, abych byl schopen doporučit to nejlepší, jen na základě odbornosti a měření. Nejsem příznivec ani ATI ani NV
neradil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Klub ATI 2006-05-09 00:04:24

Přesně tak, jestli jste si nevšimli, tak autor přehledu doporučuje ke koupi jak GK ATI, tak i nVidia. Beru to, že GK v zeleném poli jsou doporučené, takže o nějaké zaujatosti nemůže být řeč. Zvláště u mainstreamu, který je zajímavý pro většinu. Je pochopitelné při tak rychlých změnách, že to třeba za pár měsíců již nebude uplně platit. Ale to snad každý chápe.
Jihny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kamárád říkal, že: 2006-05-09 13:57:16

:grin
Citace:
Takže co se týká 6600 tak jelikož jsme v kategorii, kde hry nehrajou roli, je výkon 6600 bezpředmětný, já vybírám grafickou kartu pro low end a tam je důležitá kvalita obrazu apod. Takže z toho důvodů prohlašuji 6600 za nezajímavou ... Prostě tohle je můj pohled Na hry máme jiné cenové kategorie grafik.

[font color="gold"] A podle čeho hodnotíte tu kvalitu obrazu? Hodily by se ňáké fotky monitoru či nějaká jíná běžná situace kde se to projeví! Podle kámoše si i lowend lidé kupují kvůli hrám, pro většinu už jsou 3 000 slušný prachy! Na nějaké nižší rozlišení na nich lze i dnes rozchodit jakoukoliv hru celkem slušně!!!! Kvůli kvalitě obrazu si grafiku kupují možná tak grafici, ale těch moc nebude [/font]
Libich [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Video 2006-12-09 22:28:38

Myslím si, že ne každý hraje hry a tak si právě vybírá grafiku podle kvalitního obrazu 2D a obnovovaček a taky akcelerace videa jako kódování a dekodování a tady hraje prim ATI celkem zřetelně, dokonce levnější ATI jako X1300 nebo X1600 jsou na tom lépe než X1800/1900, takže asi právě tyto karty s pasivním chlazením bych doporučil na editaci fotek a práci s videem a ušetřené peníze pak raději vrazit do lepšího CPU a disků apod. Ne každý si kupuje kartu na hry. Matrox jako špice 2D v PC oblasti, když pominu CAD karty jako Wildcat apod. zaspala bohužel dobu, od převratné Parhelie uplynula řádná doba a nic pořádného nepřišlo, je to škoda, že už tu nejsou takové počiny jako Kyro nebo 3DLabs Permedia, S3 Multichrome atd., prostě je tu jen dvojka jako u procesorů a to zamrzí. Tam se VIA a další neúspěšní také marně proti AMD a Intelu snaží.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!