Infinity Ward pod Activision končí! Tvůrci Call of Duty založili nové studio Respawn pod EA!
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 13 duben 2010
altCall of Duty zůstane do budoucna jen prázdnou značkou, jeho tvůrci pracují na jiné hře.

 

 

Vince Zampella a Jason West jsou dva velmi respektovaní tvůrci her, kteří se dostali do sporu se společností Activision. Spory vyústily až v odchod obou předních tvůrců a zakladatelů Infinity Ward. Celá věc má ale další pokračování.

Oba pánové založili vlastní nové studio Respawn Entertanmemt a to zakotvilo pod vydavatelským domem EA. Nicméně EA nepatří. EA se jen chopilo chytře příležitosti a bude hry této společnosti vydávat a propagovat. Jak se předpokládalo, byla jen otázka času kdy oba pánové přetáhnout k sobě i zbytek svého dlouholetého a veleúspěšného teamu. A to se stálo právě nyní. Infinity Ward postupně opouští další a další lidé a Activision tak zůstaly v podstatě bezcenné značky Call of Duty a Infinity Ward, kterým bude muset sehnat nové tvůrce, pokud na nich bude chtít dál vydělávat. Nicméně už to samozřejmě nebude to Call of Duty, jak jej známe.

Není bez zajímavosti, že tvůrci Call of Duty už pod EA dříve působily, protože většina teamu stála za sérií Medal of Honor. Ta pak jejich odchodem zažila něco podobného, co čeká Call of Duty. Co si pro nás připraví Respawn nyní? Vsadím se, že opět nějakou tu akční FPS ve stylu Medal of Honor a Call of Duty. Jak se asi bude jmenovat?

Zdroj: DDWorld.cz

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 18:34:45
avatar
zlate casy Call of duty 1 a 2, a potom aj Modern Warfare 1, skoda ze su najnovsie diely stale pod DX9
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 18:51:58
avatar
A to je jako jedinej problém že to jede pod DX9? Podle mě je to ten nejmeněí, protože ta hra (MW2) je prostě sh*t. DICE ukázalo jak se to má dělat : )
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 18:53:57
avatar
problem neni ze to jede pod DX9 ale na to kolko love ma spolecnost tak tam mohli dat aj DX10/10.1
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 18:57:32
avatar
A opět se ptám, změnilo by to něco na tý hře? Je třeba ve Far Cry 2 nějakej přínos DX10.1 oproti DX9, když hru neni možný hrát dýl jak hodinu?
thomopulus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 20:56:00

Já se od Far Cry 2 nemohl hodně odtrhnout, asi každej člověk, jinej názor. Mě to bavilo moc a ze začátku jsem plnil snad skoro vše a jen tak se kochal tu vodpoádem a tak . Je fakt, že ke konci už jsem všechny úkoly neplnil, ale i tak mě to zabavilo na hooodně dlouhou dobu, tuším, že něco přes 20 hodin
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 21:15:59
avatar
me to taky dost bavilo, par veci tam bylo sice otravnych, ale ja si ten vylet do afriky dost uzil mam rad kdyz si ve hrach muzu s postupem dal hodne vyhrat a ve far cry 2 tech moznosti jak resit nektere situace bylo dost..
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 19:07:17
avatar
to mi pripomina ze sem dneska viděl game page a Bad Company 2 prý nedosahuje kvalit MW2. WTF?
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 19:21:09
avatar
Jo to je slyšet skoro všude, já nevim co ty lidi dělaj, asi má Activision hodně peněz na rozdávání nebo nevim...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 19:53:21
avatar
no uz mam singl bad company 2 projetej, ale ja se u nej taky nebavil tolik jako u mw2 ale activision mi zadny prachy neposlal...treba si me ale ted najde a trochu si prilepsim
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 21:10:20
avatar
ani mne nikto nezaplatil do slaka mam obidve hry a k multiplayeru bc2 som sa este nedostal pretoze ked som mal cas tak sa nedal hrat pre preplnene servery. Takze zatial si hravam mw
darbrai [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - heh 2010-04-13 23:02:49
avatar
jake preplnene servery? hraji od prvniho dne a az na dobu par hodin kdy jim to cele neslo hraju uplne v pohode.
BFBC2 je hlavne o multaku, singl jsem vzdal za 10minut (nuda jako svin)...to je jako kdyz lidi co meli CAM divx Avatara kriceli ze to je film o nicem
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 08:41:11
avatar
tak dnes to skusim a uvidim.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 09:11:53
avatar
darbrai: Singl je náhodou parádní stejně jako u jedničky : ) A Avatar je i v HD o ničem : )
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 15:32:04
avatar
i v 3D...
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 20:57:09
avatar
Zapoměl sem dodat, díky : )
Papuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 19:36:34
avatar
Ptám se, v čem je lepší BC2 než MW2? Pro mě osobně v ničem a to neříkám, přestože mě CoD baví (víc než MoH) nebo že jsem CoDkař
N0NECZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 10:21:09
avatar
V mulťáku?
Papuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 19:36:47
avatar
Ptám se, v čem je lepší BC2 než MW2? Pro mě osobně v ničem a to neříkám, přestože mě CoD baví (víc než MoH) nebo že jsem CoDkař
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 19:45:00
avatar
BC2, po pravdě, není nejlepší titul z BF série. Velikostí, hratelností (dlouhodobou) a zábavností se "starému, dobrému" BF2 jednoduše nevyrovná.

Ano - je to hra o 4 roky mladší, a proto vypadá lépe a přináší některé super věci, jako je destruovatelnost prostředí. Ale je taky o dost plytčejší, nepodporuje (zatím) custom mapy, VoIP ve hře je parodie (což je v případě online masovek dost fail) a servery s netcode také trpí "DICE-syndromem". Servery navíc zatím není možné jednoduše stáhnout a rozjet na vlastním železe, jako to bylo v případě BF2.

Jednoduše to vidím tak, že BC2 je "konzolovaté" (v tom nejodpornějším slova smyslu) intermezzo než přijde BF3 s novým "dvojkovým" Frostbite enginem. Pevně doufám, že "originál" BF3 nesklouzne k takové "arkádovosti", k jaké spadl BC2 (viz totální arkáda v helině, tunelovité koridory apod.).

P.S.: Ale jinak samozřejmě platí, že BC2 v porovnání s MW2 jasně vítězí. MW2 je možná dobrý singleplayer, BF stavěl vždy na online hraní (kde single je jen doplněk). Do MW2 jsem odmítl investovat, BC2 jsem si koupil v předprodeji...
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 20:35:49
avatar
tak tunelové koridory taky nesnáším to je extrémní fuj
kdy už se naučí dělat rozlehlé mapy, vždyť paměti na grafikách je víc než dost ale bohužel ty konzole jsou jak zatažená ruční brzda
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 20:53:57
avatar
BC2 je horší v singlu.. ale zase je docela vtipnej místy.

U CoD6 aby člověk humoru pohledal a jistá mise na letišti teda neni humorná ani trošku..

To pominu, že v BC2 mají postavy i nějaký charakter.

Nicméně MW2 má lepší drajv a je to docela zábava..

BC2 multiplayer vs MW2 multiplayer.. heh to je skoro nesrovnatelný, MW2 prohrává i proti MW1 (aka CoD4).

BC2 má chyby, bugy etc. ale je to dooost návyková hra a je to narvaný atmosférou, když se sejdou dobře lidi.. jeden z nejlepších multi co sem vůbec hrál.
Mesi2017 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 21:41:44
avatar
Souhlasim pane, MW2 multak mi prijde takovej mastnej neslanej. :o) Neni spatnej, jen mi prijde, ze o tom jen vsichni rikaj, ze nekdo rikal, ze tamten rikal a vysledek je takovej ze o MW2 vsichni jen mluvej a BC2 smazej. Multak BC2 je proste jasna volba, aspon pro me. .) Navic porad se tu resi single, ale o ten tu prece v tehlech online mlatickach skoro vubec nejde. Temer nikdo si to nekoupi aby si zahral single, na to se to prece stahuje, aspon teda u nas v cechach. ^^ Ruku na srdce.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 22:05:03
avatar
neviem ja som si kupil obidve hry a obdive som presiel
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 22:05:47
avatar
no vtipne mi prislo v poslednej misii v tom lietadle ked sme rozrazili dvere a krical ten cernoch ze ste v bad company
N0NECZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 13:04:09
avatar
BadCompany2 není nástupce Battlefield2, nýbrž BF:BadCompany - singlovky pro konzole. To že je k němu multiplayer z něj nedělá srovnatelnou hru k BF2 a ani to tak být nemá. Ostatně se snad konečně dočkáme Battlefield3, který je zatím, i když tomu asi nikdo moc nevěří, ohlášen na konec roku.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 15:00:52
avatar
Hrál sem předchozí BF, ale tohle mě chytlo mnohem víc.. Takže jako multiplayer k singlu je to eňo ňuňo..
Alhan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 18:43:48
avatar
Call of Honor? Medal of Duty?

Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 23:03:47
avatar
Napadlo me hnedka to same - Call of Honor
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 07:45:26
avatar
Call of Medal, Honor of Duty ;-).
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 19:06:04
avatar
Za me osobne se spise klonim k serii MOH ... uvidime, uvidime s cim se vytahnou!
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 20:39:25
avatar
nad prvního Medala už se žádný další díl ani Cod nedotáhl, tam byl jedinečný balanc grafiky s dobrou muzikou. V některých částech z tý hudby úplně mrazilo a dokonalo navozovalo atmosféru porážky a zkázu třetí německé říše
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 21:13:50
avatar
prvni cod bylo teda v singlu rozhodne lepsi nez moh allied assault. a ten uz pak nic neprekonalo, akorat prvni modern warfare se trochu priblizil.
M0rf3us [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 21:28:45
avatar
No, jenže 1. MoH nebyl Allied assault.
Moc rád vzpomínám na časy s PS One, kdy jsme celá rodina seděli a koukali jak jeden z nás hraje MoH a potom MoH Underground......
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 22:01:11
avatar
byl prvni na pc...ze tady nekdo bere v potaz konzolove verze s tim opravdu nepocitam
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 22:09:40
avatar
Prvy medal of honor bol Allied Assault , vytovrilo ho studio 2015 ( tvorene clenmi neskorsieho Infinity Ward). Pre mna to bol aj najlepsi diel serie a mapu Stalingrad hravame dodnes na LAN party.
Pozeral som teraz na wikipedii, ze vysli skor nejake diely na konzoly ale tie sa nas PC hracov netykaju. Pre nas bol AA najlepsi.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 22:47:53
avatar
jo "AA" nemělo chybu. škoda jen, že european assault nevyšel na pc.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 20:51:15
avatar
Respawn Entertanmemt by mělo značku Call of Duty koupit ( pokud je to možné, nebo vysoudit, nikdo jiný neumí CoD dělat líp !, nevíte jestli ještě probíhá soud o vlastnický značky Call of Duty ? někde sem četl že Vince Zampella a Jason West to dali k soudu a že by s CoD chtěli pokračovat, zajímalo by mě v jakym stádiu to je ted ?
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 20:55:57
avatar
Méno neni třeba.. přece tu hru umí udělat, ne? Supreme Commander se taky nejmenuje Total Annihilation 2 nebo 3 a stejně se to slušně prodává (ale jen slušně, páč proti TA je to shit ).
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 21:12:46
avatar
zrejme sa nato vyprdnu ako boli studio 2015 a neachali tak MOH,ale mozno to nebola ich chyba. Takze mne je jedno ako sa bude hra volat hlavne nech ma poriadnu atmosferu s pribehom a nech tam je cpt. price
BM3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 21:18:12

Tak tu mame funus kvalitnej znacky, vynimajuc pociny Treyarchu. Predpokladam, ze Activision si s tym uz nejak poradi a naserviruje nam nejaky dalsi sht ala Ubisoft Far Cry2. Proste Infinity Ward malo FPS dobre zmaknute, az na ten MP v MW2, singel sa este dal. Zostava len ocakavat, ze Respawn osedla "modernejsi" engine a vyuzije svoje dlhorocne skusenosti v zanri FPS. Kazdopadne nas skor caka novy Medal a hlavne jeho MP od studia Dice. Dice momentalne predviedlo novy rozmer MP hrania. Mam odbusenych nejakych 100 hodin a stale sa nejak bavim. Pochopitelne je to subjektivne, kazdemu sadne nieco ine, problem je vsak v chudobom portfoliu moznosti vyberu kvalitnych hier.
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 21:40:02
avatar
No docela spekulativní článek, který nění ničím podložený. Je pravda že odešli celkem 4 hlavní tvůrci CoD,ale přesto jich kupa zůstala. Navíc je koncept CoD jasně daný a od CoD2 nijak nevybočil.Takže spekulovat že další díly budou bezduché je nesmysl

Chtělo by to více objektivity, aby se tu z toho nestal bulvár, u DD by to byla fakt škoda.........
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 23:37:02
avatar
když ti odejdou hlavní tvůrci, co ti zbyde? Možná by to chtělo objektivnější čtenáře spíše, ne?
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 01:06:38
avatar
To chceš říci, že sérii CoD vytvořili 4 lidé, kteří teď odešli a proto to už nebude CoD? To snad ne
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 01:09:08
avatar
no jenže ti 4 lidé byli naprosto klíčoví ;)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 01:35:53
avatar
jde hlavne o to ze to nebudou ani zdaleka 4 lide...k tem dvoum sefum se nejspise pripoji vetsina teamu.
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 10:23:37
avatar
A navíc, kde jsi vzal informaci, že IW u Activisionu končí, to je přece další nesmysl, vždyť připravují MW 3, prosím příště nepiš tak bulvárně
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - klidne se muze stat 2010-04-13 22:03:23

ze COD prestane stagnovat a vyda se novim lepsim smerem.
fox of fire [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 22:08:15
avatar
Vsechny CoD jsou uplne to stejne, akorat v jinem prostredi a s jinymi zbranemi. Myslim, ze pro tuhle masinu na penize activision zadne kvalitni vyvojare nepotrebuje, nehlede na to, ze ti co ted odesli dle meho nazoru asi moc kvalitni nebudou, kdyz za 7 let nevymysleli neco poradneho noveho.

Navic jeste k tomu je Bad Company 2 tak trochu zMW2eny - napriklad automaticke doplnovani zdravi, a hlavne singleplayer ze ktereho udelali stupidni koridor. Pritom prvni dil byl perfektni

Dale pak nechapu, jak muze nekdo kritizovat tak skvely a originalni pocin jako FarCry 2 - kazda hra ma sve mouchy ale tady rozhodne v drtive vetsine prevazuji klady

A za skvelou hru povazuju taky MoH: Airborne ktery je narozdil od konkurence (CoD=koridor), znovuhratelny a hlavne nabizi relativni volnost pohybu.

A jeste bych mel rict ze hodnotim prevazne SINGLEPLAYER, protoze MP skoro nehraju, pokud to neni coop, a to bohuzel skoro nikdy neni.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 22:49:52
avatar
Souhlas, Airborne taky dobrej. A dosažení úkolů různými cestami jedině plus! Taky hraji jen SP.
Jetel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 08:50:01
avatar
Medal of Duty nebo Call of Honor to bude... :-D
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - změna 2010-04-17 07:02:39
avatar
Soudím že změna prostředí opět napomůže vzniku další výborné hry která zase půjde vlastní cestou. Naposledy takto vznikla série Call of Duty. Zajímal by mě důvod proč tvůrci odešli od activisionu. Protože před lety odcházeli z EA kvůli jejich marketingovým praktikám a zoufalé snaze tehdejší EA vymáčknout ze značky MoH maximum! Ten vzorec s jakým se toto odehrává je až zarážející. MoH Allied Assaul byl sice prvním a posledním dílem od tvůrců CoD. Ale každý další datadisk měl stále kratší singlplayer. A vycházel v kratších časových intervalech. Poslední MoH datadisk měl použe 2,5hodinovou singlplayerovou kampaň. Po letech se situace opakuje. Po vele úspěšném CoD2 se do activisionu přidává studio Treyarch které tvoří 3. a později 5. díl CoD aby Activision mohl zvýšit "kadenci" vydávaných titulů pod chytlavou značkou. Najednou po vydání CoD6, hry se singlplayerem o délce Demo verze navíc s placeným DLC který představuje remake ohraných map z COD4, od Activizionu odchází největší talenty zpět do EA. Závěr: Soudit hry podle singlplayeru je dosti krátkozraké ale už víme že za dva roky vývoje kdy v CoD6 není jediný originální nápad měla být kampaň alespoň 4x dělsí a HLAVNĚ kompletní. Možná omezení způsobené konzolemi? Bavilo by konzoláže mít na jednu hru 3různá media?. A hlavně jak je vidět s úspěchem chamtivost dožene každého. Už se těším jak za pár let budu číst že se Respawn nepohodl s EA a že přechází řekněme k ubisoftu.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!