Lenovo má také svůj PAD – hromadné nasazení ANDROID platformy oslabí Apple a hlavně Windows
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 20 červenec 2010
altObří asijský trh ještě mánie PADů nezasáhla. Největší trh na světě se tak stane bitevním polem …

 

 

Apple iPad má sice solidní úspěch, ale ten není celosvětový. Přes 3 miliony prodaných kusů většinou v USA, je jistě zajímavé číslo, které však v globálním měřítku zase příliš významné není. Hlavním světovým trhem se totiž stává hlavně Asie potažmo Čína a tam jsou poměry a vztahy k předraženým „značkám“ zcela jiné. A také tam panuje ostrá konkurence. Vyrobit solidní PAD, který bude i lepší a levnější než iPAD, není zase takový problém. Kdybych hodně chtěl, klidně bych mohl příští měsíc prodávat PADy pod vlastní značkou v ČR (vím, kde se dají vzít, jen si je musím zabalit, dát na ně SW a tak dále). Jenže HW je jen půlka věci a dobrému HW většiny firem chybí dobrá SW platforma. Jediné, na čem to dnes můžete postavit je Windows 7, kterému ale chybí to, co Apple OS. Takže to není zrovna ideální a je to také důvod, proč PADy zatím nikdo jiný neuvedl na trh. Všichni mají zařízení, ale čeká se na OS a platformu.

Jedním z výrobců, které mají v Asii velkou sílu a také velké plány, je Lenovo a to chce se svým LePad hodně uspět. Stejně jako ostatní ale čeká na použitelný software a hlavně platformu, která by překonala Apple OS a nabídla minimálně to samé. Řešení už se rýsuje. Samozřejmě je tu Microsoft, který zaspal a svůj Windows se nějakým způsobem snaží odladit, stejně jako další služby. Nicméně jako jediná použitelná platforma, která má na to už dnes v mnoha ohledech poměřovat s funkčností Apple OS platformy a jejími službami a dokonce je i předčít, je Google a jeho Android. Právě ten se stane v nové verzi pohonem nových PADů, které budou konkurovat iPADu. Kromě LENOVA je tu řada dalších firem, které mají své PADy. ASUS, MSI, ACER atd. Mnohé jsem si už mohl vyzkoušet a osahat na Computexu, mnohé tam byly prezentovány jako Windows Pady, ale dnes dostávám informace, že i ty pravděpodobně budou vydány s Androidem, protože Microsoft nevypadá na to, že by v dohledné době dokázal nabídnout to, co je třeba.

Osobně jsme toho názoru, že ve světě už Apple iPad zdaleka nebude takový trhák. Ano, je to zajímavé zařízení, ale jeho cena, nabídka jediného typu zařízení a velké omezení platformy Apple jej bude brzdit. Pokud se nový Android OS pro PADy ukáže tak schopný, jako jsou jeho stávající verze, má našlápnuto k tomu být lepší platformou a zajistit tak funkčnost mnoha rozlišným zařízením a Padům, což je další věci, kterou Apple s nabídkou jediného typu PAD přístroje, nabídnout nedokáže. O PADech toho ještě hodně namluvíme, ale myslím si, že souboj se odehraje hlavně na poli iPad vs zbytek Padů a pokud bude Android tak schopný, jako doposud a vývoj půjde mílovými kroky vpřed, tak už v první polovině roku 2011 může být dobojováno a Apple iPad už nebude konkurence. Naopak horké chvilky bude mít Microsoft, který prostě zaspal a vlak mu ujel. Ten bude ještě dlouho budovat potřebný Windows PAD-OS a hlavně distribuční kanály a funkce platformy jako mají Apple a Android. Ačkoliv to tedy nyní tak nevypadá, jsem si skoro jist, že největším vítězem na poli PADů, které navíc může ovlivnit i další platformy, bude Google a jeho Android. Apple není tak velký a celosvětově významný, aby mu mohl vzdorovat, a Microsoft se svým Windows tvrdě zaspal. SmartPhone a PAD jsou přesně ta mezera, kterou Google a jeho Android potřebují, aby prorazily k běžným uživatelům a oslabily pozice samotných Windows PC. Ostatně úspěch Android na SmartPhone už je neoddiskutovatelný, a to tam sotva začal. PAD zařízení jsou další štace ….

 
 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-20 23:59:27
avatar
Vize je jasná... to jsem tu psal už před týdnem ( nebo kdy ), prostě náš telefon postupně zcela nahradí naše desktopy, nikolivěk záměrně, ale zcela nenuceně. Nebude problém si lehký a malý foun/PC vzít sebou do kapsy a doma zase v pohodě zadokovat k velkému LCD a klávesnici s myší. Pokud se prosadí Android do padů na úkor Windows ( a já tomu věřím ), přestane svět platit Billu Gatesovi za chyby a Google ovládne kyber prostor
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-20 23:57:01
avatar
jenze to je neprakticke...hned bych potreboval dva telefony, misto jednoho. a co by bylo s notebooky? kdyz potrebuju nekde v terenu pracovat, tak si zapojim jako telefon do sachty v notebooku a az se mi vybije baterka tak si ani nezavolam ani nenapisu sms?a co kdyz se budu divat s rodinou na film pres telefonni htpc a dostanu duverny hovor a budu muset odjet?zbytek rodinny bude mit smulu a bude se muset podivat na jinej film nebo televizi?ne ne tohle je proste blbost.

btw proc vsichni musej cekat az neco apple dokaze prosadit a az pak zacnou delat svoje varianty toho stejnyho?dokud tu nebyl iphone tak nikdo nebyl schopnej dat na mobil pouzitelny ovladani prsty, nebo nikoho ani nic takovyho nenapadlo a dokud tu zase nebyl ipad, tak nikdo nedokazal nabidnout nejakej pouzitelnej a jakz takz dostupnej tablet. pochybuju, ze ale ostatni budou mit s temi pady nejakej velkej uspech. tohle zarizeni neni pro kazdyho, pro spoustu lidi je naopak uplne zbytecny...
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-21 09:22:14

Důvěrný hovor zatímco jsem s rodinou. Tak tos mě pobavil. No pokud chceš milenku tak si jí neukládej do telefoního seznamu.

Jo a jinak: u vás v rodině nemá každý svůj mobil? Předpokládám, že ano. A navíc filmy si budeš asi spíše spouštět ze síťového úložiště a nebudeš s sebou tahat celou videotéku. Stejně tak s muzikou. I když 100GB muziky v mobilu by se mi líbilo.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-21 13:56:48
avatar
treba pracovni i kdyz vezmu do uvahy sitove uloziste, porad budu muset odpojovat telefon a volat nebo psat sms...a co v pripade toho notebooku?a jak to bude treba v praci, kde se ted bezne pracuje na pc?nebo ve skole?vsude si budou lidi nosit svoje mobily nebo firmy/skoly budou nakupovat mobily?

mobily a pocitace se budou sice funkcne dost prekryvat zvlaste v oblasti multimedialni zabavy budou prekryvat a mozna v nekterych pripadech bude mobil moci nahradit pc, ale jinak zustanou porad tyhle dva trhy oddeleny.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-21 08:06:54
avatar
Nebudeme zase tak moc předbíhat. Já to vidím tak, že nejdřív notebooky nahradí desktopy, už teď mají 60% a časem, až desktopy skoro nebudou, tak notebooky budou už více nahraztovat nějaká menší zařízení. Ale to bude nejdříve tak za 5-7 let.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-21 13:42:56

Já jsem stejného názoru. Myslím, že v budoucnu platforma ARM bude dominovat. A každý lepší telefon nahradí běžné PC. Ale PADy jsou moc velké a neumí telefonovat. A kdyby uměli tak bych volal jen přes BT handsfree.
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-22 11:06:05

ARM dominovat? Zkuste se zamyslet kolik je na svetě PC a kolik je ARM procesorů. Kolik je na světe PC aplikací a kolik je ARM aplikací.

Tomu odmítám uvěřit nevidím jediný hmatatelný důvod
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-22 13:52:02
avatar
za prvy PC muze byt klidne postaveno i na ARM procesoru. ale ty asi jako PC myslis x86 architekturu...a to jako cekas ze nejaky procesory x86 architektury budou v mobilnich telefonech nebo v zarizenich velikosti mobilnich telefonu?nebud silenej...se podivej na atom, co by vystrelek toho nejuspornejsi co lze zatim na x86 architekture vyrobit. velky netbooky maji vydrz sotva 10 hodin. a vykonove je na tom jak tady 10 let stary pentium III. a ted se podivej na to jak se zmenil vykon a spotreba u procesoru za poslednich par let. treba takovy q6800 na 65nm a na nejnovejsi core i980x na 32nm. spotreba je hodne podobna a vykonovy rozdil, na to jaka je mezi nimi technologicka propast, prachmizerny. pokrok na poli x86 architektury razantne zpomaluje a ta architektura uz dycha z posledniho. nevidim ani jednu cestu jak by se klidne i za 20 let dalo postavit spickove vykony mobilni zarizeni postaveny na x86 architekture.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-22 15:22:37
avatar
Souhlasím, ale Intel s M$ se budou držet zuby nehty, aby ten svůj monopolní pakt udrželi v chodu. Smrt x86 architektury by jim podle mě dost ublížila. Nezbývá než doufat, blýská se na lepší časy.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-22 16:23:41
avatar
tak do smrti ma hodne daleko...jen proste ten pokrok bude v ramci tehle architektury stale pomalejsi a pomalejsi.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-22 18:58:03
avatar
No jasně, ale i koexistence s jinou architekturou na desktopu dejme tomu 50 na 50 by bylo ve srovnání s dneškem pro x86 skoro smrt
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-22 11:01:13

Telefon nenahradí desktop. To se spíše desktop zmenší a zúsporní tak, že lidé teledony zahodí.

Proč bych měl někde sebou tahat telefon když ta ton stuipidním zařítení nemohu spouštět svoje aplikace za kterými musím chodít na desktop? Aplikace je to co potřebujeme a ne nějaké jejich náhražky které nám nabízejí telefony. Jakmile telefon poeskytne plnohodnotné aplikace tak to nebude teledon ale modilní desktop ne mobilní telefon.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-22 13:39:04
avatar
ale tohle cely je hovadina. odmitam pracovat na nejakym mobilu s malinkym displejem. odmitam nosit sebou mobil s vetsi nez 3-3,5" displejem. odmitam si k mobilu na cestach pripojovat displej a klavesnici, abych z toho mel nejakou nahrazku notebooku, kterej kdyz se mi vybije tak si ani nezavolam. odmitam pouzivat mobil jako desktop, abych ho musel porad ukoncovat treba nejakou dlouhodobejsi praci, kdyz budu muset jit nekam necekane pryc. a to sou jenom osobni problemy...mam zacit vyjmenovavat duvody proc by se nic takoveho nemohlo prosadit ve firemnim sektoru nebo ve skolach, kde je dohromady mnohem vice pocitacu nez maji lide doma???
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-20 23:46:54
avatar
Strašne ma irituje, keď mi Sedmička v základných informáciách o PC vypisuje, že "Pre túto obrazovku nie je k dispozícii zadávanie vstupu perom ani dotykom."
Lokavidu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-20 23:57:50
avatar
jo to mi taky leze krkem
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-21 07:54:22
avatar
Viem že ma za to ukameňujete ale mausím .....
Zlatá Vista
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-21 08:22:23
avatar
Taky mě to sra... ... iritovalo, i když musím uznat, že když jsem to měl možnost vyzkoušet, tak jsem řekl, zlatá myš, zlatá klávesnice.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-21 12:31:05
avatar
Mě to nepíše...
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-21 01:03:39

Líbí se mi jak DD používá ZSR (zdravý selský rozum ) a někdy úplně rezignuje na ověřování svých tvrzení - tak třeba : "Hlavním světovým trhem se totiž stává hlavně Asie potažmo Čína a tam jsou poměry a vztahy k předraženým „značkám“ zcela jiné." - jen tak mimochodem iPhone má 73% japonského trhu se smartphony. Dále pak při dnešním zveřejnění finančních výsledků bylo zmíněno, že prodeje v číně stouply o 144% a zdvojnásobily se v Hong Kongu. A ipad byl vyprodán ve většině zemí při mezinárodním zahájení.

Jen malý dotaz DD: proč se poslední dobou tolik zajímáš o Apple? Když jsi tolik kritizoval Nvidii, tak v tom byla aspoň trocha objektivnosti, protože jejich výrobky jsi měl v ruce narozdíl od applu
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-21 07:49:58

myslim, ze preto sa zaujima,ze nie je o com pisat.....proste je sucho....NVIDIA vs ATI uz je dobojovane....predsa nebude pisat o niecom co by nikoho nezaujimalo. Napise nejaky mystifikovany clanok o Apple a my sa tu budeme do krvi hadat. Bude navstevnost webu ? bude!
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-21 08:35:18
avatar
Ano. V Číně prodeje stouply o 144% a v Hong Kongu dokonce na dvojnásobek. Ale už nějak neuvedli, že to dělá co se týká media playerů méně než 14% trhu a co se týká počítačů, méně než 2% trhu. I když mít 14% trhu v Číně, to už je taky dobrý kšeft.
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-21 10:04:51

dej zdroj, kde je napsané, že iPhowno mám skoro 3/4 trhu smartfounů v Japonsku....
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-21 10:18:35
avatar
Přesně tak, ať dá zdroj. Zdá se mi to jako úplná hovadina. Dyť Japonsko je přecpaný místně specifickýma přístrojema, který v Evropě vůbec nevidíme, fakt bych se hodně divil...
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-21 12:34:22
avatar
Že by apple.com

Tak ne, je to jiný objektivní zdroj...
http://jablickar.cz/iphone-ma-72-podil-na-trhu-smartphonu-v-japonsku/
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-21 17:45:14

jednou jsem tam nechtěně vešel kvůli zajímavému nadpisu článku a došel jsem k závěru, že to psal nějaká fanatická Hruška......pak se dívám na jméno serveru a pochopení bylo tu
takže ne-e, tohle jako zdroj neberu
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-21 18:15:35

http://www.google.cz/search?rlz=1C1DVCJ_enCZ386CZ386&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=iphone+japanese+maket Ehm stačí?
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-22 07:54:39

když už, tak dej hledat firmu, která to zkoumala a máš to hned
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-22 21:32:25

to nezkoumá firma kurňa! To se vychází z čísel! 1000 lidí kupuje rohlíky a 500 housky - rohlíky mají tudíž 66% trhu - chápeš?!
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-23 10:33:24

1) tak společnost, asociace, příspěvkoá organizace, když potřebuješ slovíčkařit.....tím mi dokazuješ jaxi svoji nedospělost
2) čeče, ty bys měl být statistik
3) takže sofres factum vlastne firma není, bo to se zkoumá z čísel
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-23 17:53:46

Ty seš fakt joke chlape, měl jsi všechny svoje fakta špatně, psal jsi tu nesmysl a smál ses mým faktům která jsou pravdivá a ověřená, ale přesto se tu tváříš a děláš chytráka na celý kolo - troška pokory by tě nezabila

To mu se říká egoismus, máš tak velké ego, že ani nevydíš svoje chyby a ve svých očích jsi hrdina, výtěz a šířitel pravdy - mám pro tebe novinku, pokud se takhle budeš chovat dál, tak až za pár let dospěješ, tak s tebou každý vymete a ty svoje pravdy budeš moct tvrdit maximálně v hospodě.
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-23 21:03:02

čeče, ty potřebuješ pomoc, nebo jsi nový Freud?
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-23 17:48:44

ještě přídavek: http://www.appleinsider.com/articles/10/07/23/ excited_customers_in_9_new_countries_brave_long_li nes_for_apples_ipad.html
sapphirecz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-21 08:25:44

maximálně povedený článek, naprosto souhlasím
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-21 09:27:30
avatar
Pánové tolik chváli na DD to již tu dlouho nebylo a já se rád přidám .A ještě tak trochu k věci kde ty Číňané na to berou když je to tam u nich tak trochu na levačku.Jsem si vědom že jich je miliarda takže potenciál na koupi velmi slušný ale ta životní úroveň to otázka.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-21 12:35:00

nejaky symbian na to.. ;)
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-21 15:33:00
avatar
Ak by si chcel, aby nakoniec ostal iba iPad, tak potom hurá do Symbianu... Mne osobne sa z verzie S60 ježia všetky chlpy...
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-21 17:26:56

na něm jedu a je to nádhera.....ta jednoduchost a rychlost (včetně DVDripů s titulkami).......za nic bych to nevyměnil, možná za i8910, který má naprosto vše (ani Galaxy S není tak vybavenej, jen výkonnější a lepší systém, ale ne tak vybavenej), akorát mám ze stability strach=nutnost mít neofico firmware

samo na Pady symbian ne-e
Jokon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-21 12:35:15

Lenovo resp IBM. mělo svoje PADy - ThinkPady snad odjakživa, ne? A na rozdíl od konkurence k nim dávají jako bonus dokonce i klávesnici
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-21 17:11:35
avatar
Windows preci nemuze byt vsude, tak Android dotoho Zaslouzi si to.
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-21 22:40:12
avatar
Nevim proc nezkusi na nejaky pad dat linux. Mohl by se smele rovnat s mac OS.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-22 11:01:30
avatar
Víš co je to Android?
EDIT: a ještě takový detail, na ipadu není mac os, ale iOS 4
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-22 10:25:18
avatar
He don't care. He needs a pad with linux... Today...
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-22 14:02:40
avatar
ja napsal mac OS to znamena ze jsem myslel OPERACNI SYSTEM od apple OK? A je jedno jestli se jedna o verzi na imac nebo ipad nebo jiny I.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-22 19:00:08
avatar
Však jsem říkal, že je to detail, nemusíš se hned čertit. Hlavním důvodem mé odpovědi bylo to, že se ptáš proč nikdo nezkusí použít linux pod článkem o Androidu.
digiman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-22 13:02:24
avatar
a na jakým jádře myslíš že je postaven iOS i dospělej OS X oboje je postaveno na Unixu (předchudce Linuxu)
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-26 11:29:15
avatar
Ale zkusili Odkaz. Prý to je Ubuntu 9.10. No a je tam i Android 1.6, ale už jde zaktualizovat na 2.1, no a ještě tam je WinCE 6.0 Holt to má bultiboot
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!