Test: ASUS ARES ATI Radeon HD 5970 – Nová dimenze grafického výkonu, kvality i ceny!
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Monday, 23 August 2010
alt

 

 

 

 

 

 

 

 

Test: ASUS ARES ATI Radeon HD 5970

– Nová dimenze grafického výkonu, kvality i ceny!

Dnes se podíváme na to nejlepší, co lze vůbec na grafickém trhu najít. Absolutní vrchol současné generace grafik …

Uvažujete o nové grafické kartě? Hledáte něco s dobrým poměrem cena-výkon, použitelné na moderní hry v běžném rozlišení a s nízkou spotřebou, něco ideálně kolem maximálně 4000 korun? Prostě chcete slušnou grafickou kartu? Ano? Tak to raději dnes zůstaňte doma a schovejte se svou peněženkou, elektroměrem a tím, čemu doma říkáte váš herní počítač pod postel. Grafický bůh přichází a sloužit bude jen těm, kteří chtějí skutečnou herní grafickou kartu a hlavně jen těm, kteří na to opravdu mají.

Mají dost odvahy na to, přijít do obchodu a žádat grafiku za 30 000 korun. Mají dost odvahy (a síly) k tomu, si 2,2kg vážící monstrum nacpat do počítače a mají dost odvahy k tomu, čelit účtům za energii, až to zapnou. A pro ty nejodvážnější z nejodvážnějších je tu ještě možnost masivního zvýšení už tak neuvěřitelně vysokého výkonu přes taktování. Ať už v základu, nebo ještě lépe po OC, takhle karta je pro ty, kteří mají odvahu naprosto zesměšnit a ponížit téměř všechno, co si dnes říká výkonná luxusní a kvalitní herní grafická karta.

  • ASUS ARES jako HD 5870 X2 alias 5970 4GB

Tohle je ta aktuálně nejexkluzivnější grafická karta na světě. Na rovinu říkám, že není ve stavu, jak se prodává, ta nejvýkonnější. Je druhá nejvýkonnější, ale není problém z ní udělat tu nejvýkonnější a to pravděpodobně snáze než z té nejvýkonnější ještě výkonnější :). Tím, kdo třímá pomyslné žezlo v ruce je Sapphire ATI Radeon HD 5970 4GB TOXIC. Proč? To si hned vysvětlíme.

Aktuální nejvýkonnější referenční grafická karta světa je už na trhu dlouho, od listopadu 2009 ATI Radeon HD 5970 2GB. Ta však byla vydána v době, kdy si AMD-ATI bylo jisté, že jí NVIDIA ještě dlouho ničím neohrozí a tak si na tomto high-endovém modelu vytvořila obrovskou výkonovou rezervu. HD 5970 2GB s dvojicí plnohodnotných jader RV870 je sice parametrově vlastně 2xHD 5870, ale takty je to jen 2x HD 5850. ATI se tak dokázala udržet pod 300W TDP, zároveň jí to ale s velkým přehledem vyneslo na pozici nejvýkonnější grafické karty světa a to ten obrovský potenciál pro zvýšení taktů a tedy výkonu, AMD ani neskrývalo. Naopak referenční chladič je navržen na TDP 400W!

(očekávaný souboj titánů nepřišel ... )

Čas plynul, měsíce utíkaly a z trhače asfaltu jménem NVIDIA FERMI GTX 480, která měla všem vytřít zrak, se stalo nekonečné čekání na něco, co nakonec nepřišlo. GTX 480 s GF100 všem vyrazila dech, ale tím, jak toho moc nepřinesla a výkonově tak tak drží pozici před výrazně jednodušším HD 5870. Očekávaný souboj duální koncepce dvou mainstreamových čipů na High end grafice, který razí AMD a koncepce obrovského monolitického high endového čipu, který razí NVIDIA, se nekonal. Obří high-endový čip GF100 je v současném vrcholném stavu schopný sotva výkonově konkurovat polovičnímu mainstreamovému čipu RV870. Na dva na jedné grafice nemá ani náhodou. AMD-ATI však stejně jako všichni ostatní na celém světě včetně NVIDIA předpokládali, že se GTX 480 povede mnohem více a skutečně tu souboj bude a dobře se na to připravilo.

(Všimněte si výpočetního výkonu .... )

Vytvořilo referenční Radeon HD 5970 4GB, což je skutečný nástupce modelu HD 4870 X2. HD 5970 4GB je vlastně skutečně HD 5870 X2. Už se neloudá na taktech 725/4000MHz s 2x1GB paměti, ale je taktován na 850/4800MHz a má také 2x2GB paměti. Jinak je referenční provedení HD 5970 4GB v podstatě shodné s HD 5970 2GB. Jak se ale ukazuje, tajná zbraň být vypuštěna ani nemusela. A tak se HD 5970 4GB stal jakýmsi přízrakem, který by sice mohl nahradit HD 5970 2GB, ale nic nikoho k takovému drahému kroku nenutí. A tak se 4GB model stal základem pro několik vyvolených. Sapphire referenční chladič vyměnilo za obří chlazení od Articu a vytvořilo několik málo kusů výstavní verze HD 5970 TOXIC, která je díky taktům 900/5000MHz nejvýkonnější grafickou kartou na světě. Jiní výrobci se ale pustili do masivních úprav a vytvořilo skutečně nereferenční HD 5970. A teď už můžeme mluvit o ASUS ARES …

  • ASUS ARES - grafický bůh

Ještě v době, kdy se věřilo, že by nové grafiky NVIDIA FERMI zcela nové architektury mohly zle staré architektuře u ATI HD 5000 zatopit, ASUS plánoval ARES jako běžně prodávaný TOP model HD 5970. Jeho cena měla být kolem 850 dolarů a měl se vyrábět v neomezených počtech podle poptávky. Tomu odpovídala i první verze balení, které bylo v podstatě stejné, jako balení kterékoliv lepší ASUS grafiky. Jenže nakonec se FERMI útok nekonal, v té době půl roku stará referenční HD 5970 2GB se smála na trůnu dál a ASUS tak přehodnotil plány se 4GB modelem.

ASUS ARES získal označení Limited Edition, což mluví za vše. Došlo ke zpoždění, protože se předělávalo balení karty i to, jak bude prezentována. Nakonec se ASUS rozhodl vytvořit prostě 1000 kusovou exkluzivní sérii. Samotná grafická karta je ale stejná, jaká měla být od počátku.

ASUS vytvořil naprosto nereferenční model od píky. A DDWorld měl možnost si jeden z těchto skvostů vyzkoušet a představit vám jej v recenzi. Takže se na to podívejme ….

 

  • ASUS ARES HD 5870 X2 – grafický skvost zblízka

Jakmile dostanete poprvé tuhle grafickou kartu do ruky, všechny ostatní vedle ní jsou prostě o světelné roky níže. ASUS vytvořil technologický grafický skvost a umělecké dílo, které už asi nikdo na současné generace grafik nepřekoná. Všechno na téhle grafice je exkluzivní, extrémní, ale zároveň uděláno tak, aby se to na limitech dalo používat. Všechno co chybělo podobné šílenosti, kterou byl ve své době model ASUS MARS, tak ASUS ARES má.

Na fotkách a obrázcích vypadá vážně dobře, ale věřte, že v reálu je ještě lepší. Co z fotografií nevykoukáte, je to, jak obrovská a hlavně těžká tahle grafika ve skutečnosti je. Její PCB je totiž o 1,5 cm vyšší, než je běžný standard. Na délku už rekordy neláme, by´t samozřejmě 23cm je pořádná délka, ale ta váha. ASUS ARES je nejtěžší grafickou kartou, kterou jsem kdy držel. Její váha je neuvěřitelných 2,2kg! Což nečekáte, když kartu poprvé zvedáte. Pro srovnání, běžně grafiky mají hodně pod 1kg. Za hodně těžké grafiky byly právem považovány NVIDIA 9800GX2, které měly přes 1Kg. ARES všechny tyhle tintítka strká do kapsy. A jestli je vysoká váha problém? Ani v nejmenším.

Proč je ta karta tak těžká? No kromě masivního zadního plátu jde tak 1kg na účet exkluzivního a pouze pro tuto grafickou kartu speciálně zkonstruovaného a vyrobeného chladiče. Jeho obří měděné pasivy s heatpipe jsou opravdu těžká váha mezi chladiči pro grafické karty. Tohle duální monstrum je však chlazeno pouze jedním velkým ventilátorem. A ten bude mít co dělat.

Jak víte, TDP HD 5970 2GB na taktech HD 5850 je 293W. ASUS ARES jako Radeon HD 5870 X2 má 350W a po nataktování těch 400W překročí určitě. Také je náležitě vybavena a to hned třemi (!) napájecími konektory v kombinaci 8+8+6 pin. To nejsou čísla pro slabé povahy, na druhou stranu, jak už bylo řečeno v úvodu, k této grafice se stejně žádná slabá povaha ani nepřiblíží. Sežrala by jí zaživa (ta grafika).

ASUS ARES je po všech stránkách skutečně HD 5870 X2, to platí o taktech, které jsou stejné, jako má HD 5870, tady 850MHz pro jádra a 4800MHz pro paměti. A to z ní dělá spolu s několika dalšími modely HD 5970 4GB, druhou nejvýkonnější grafickou kartu na světě. První je již zmíněný 900MHz Sapphire TOXIC. To je ale jen nataktovaná referenční grafika s referenčním PCB. ASUS ARES je úplně jiná třída. Její PCB je unikát a ASUS garantuje možnost obrovského zvýšení taktů a tedy i obří nárůst výkonu.

Grafiku jsem nijak nerozebíral, takže vám ode mě musí stačit pohledy na grafiku, tak jak je. Opravdu si nevezmu na svědomí jediný kus v ČR, zvlášť když jsem jej dostal jako druhý do ruky. Nicméně věřte, že tahle grafika je opravdu vrchol kvality a nic lepšího na současném trhu nenajdete. ASUS naštěstí má samozřejmě fotky toho, jak grafika vypadá na součástky a tak o nic nepřijdete.

Samozřejmě jako každá HD 5000 grafika, je i ARES připravený v plné polní s kompletní technologickou výbavou včetně podpory výpočetní akcelerace, zobrazení 3D i zobrazení na více monitorů. Dokonce i ASUS ARES si můžete zapojit dvě do CrossFire, což jsem viděl na vlastní oči v chodu.

ASUS ARES ale nepřichází v exkluzivním provedení jen na grafické kartě, exkluzivní je i balení, které stojí za pozornost.

 

 

  • ASUS ARES HD 5870 X2 – v bezpečí kovového kufru

 

Protože je tedy ARES limitovanou Edicí, ASUS neurazí zákazníky, kteří dají za grafiku 1200 dolarů tím, že by ji doručil v běžné kartónové krabici. ASUS ARES k vám dorazí v objemné bedně, kdy máte pocit, že se u ASUSu spletli a doručili vám počítačovou skříň.

Samotná bedna nijak zvlášť nekřičí a je opravdu pohledně zpracována a v pěkné čisté formě obsahuje vše, co karta nabízí. Také si všimněte, že na krabici není žádný oficiální číselný název HD 5970 apod. Karta se prostě jmenuje ARES, i když samozřejmě i číselné parametrové označení ve skutečnosti má.

Co najdete uvnitř, ale také rozhodně nepatří k běžně vídanému. Z velké krabice vytáhnete objemný, středně velký pevný kufřík. Není to žádná papírová atrapa, ale skutečně dobře udělaný pevný kufr s pobytím, který něco vydrží. Má i regulérní zámky s číselníkem. Prostě plně použitelný i na cesty :).

V samotném kufru jsou přesně padnoucí molitanové výstelky, které když vyndáte (nejsou nijak uchyceny), máte prostě kufr. Solidní kufr. Nicméně vraťme se k podstatě věci. Uvnitř kufru je pečlivě, jak pro nějakého nájemného zabijáka, poskládána výbava s popisem toho, co tato výbava umí.

(Tak tímhle, tímhle vás všechny zabiju ... správná výbava na LAN PARTY!)

Mimo samotné grafické karty najdeme samozřejmě manuál, ovladače a bonusový software + veškerou kabeláž a redukci jako obvykle. Jako bonus je ale pro majitele této karty připravena kvalitní herní myš, byť se o úplný high end nejedná, vyzkoušeli jsme jí a rozhodně je to příjemná a rychlá herní myš s dobrým držením. Takže v praxi bez problému použitelný bonus, byť vzhledem k ceně samotné karty a výrobní ceně té myši je to skutečně jen drobná pozornost.

(Hlodavec v akci ...)

Každopádně balení ASUS ARES je stejně jako samotná grafika exkluzivní, nevídaná záležitost, která vás opravdu hodně potěší a nadchne. Každopádně jen to balení ARESe se vším všudy bude stát stejně, jako nějaká moderní levnější grafická karty nižšího mainstreamu :).

ASUS ARES zatím v žádném ohledu nezklamal, ba naopak staví naprosto novou laťku všem. A to jsme se ještě nedostali k výkonu.

 

  • Testy a testovací sestava

Dnes to bude trochu jednodušší test, protože chystáme opravdu velký test grafických karet, dneska to bude jen o grafické špičce. Ostatně také netestujeme nic než absolutně nejvyšší nastavení. ASUS ARES je grafika, kterou pokud nemáte jeden monitor s rozlišením 2560x1600, nemá smysl k jednomu LCD vůbec připojovat. ARES je pro high end rozlišení a je doslova zrozen pro Eyefinity a případně 3D, které doher brzy dorazí oficiálně a kde ukáže svou skutečnou sílu. Nastavili jsme tedy nové parametry testů a otestovali vše znovu v maximálních nastaveních …

Jak již víte z minulých testů, změnili jsme kompletně testovací sestavu. Vybavili jsme ji novým šestijádrovým procesorem AMD Phenom II X6, který jsme si lehce nataktovali. Samozřejmě jsme nezapomněli ani na kvalitní desku od společnosti GIGABYTE a dostatek operační paměti od společnosti KINGSTON, které je v naší sestavě hned 8GB. Samozřejmostí je i výkonný pevný disk, a to v našem případě WESTERN-DIGITAL Raptor s 10000ot/min.Důležitou složkou je i kvalitní přídavná zvuková karta ASUS XONAR, která navyšuje FPS, protože procesor zbytečně nezatěžuje integrovaná zvuková karta.

Nechybí ani kvalitní monitory od převážně společnosti ACER a softwarovým základem toho všeho je operační systém Windows Vista Ultimate SP2 64bit od společnosti Microsoft. Vše v pořádné skříni – BigTower od Gigabyte.

  • Jak a co testujeme:

Pokud možno se vyhýbáme teoretickým testům, které do recenze o grafických kartách vůbec nepatří. Zejména pak testy typu Unigine nebo Stone Giant, které slouží jen prezentace jedné jediné technologie, která ale vůbec nic nevypovídá o herním výkonu a potenciálu grafických karet. Ve hrách se totiž nevyskytuje sama. Navíc žádné benchmarky jako hráči nehrajeme a žádná technologická dema tohoto druhu také ne a rozhodně si kvůli nim nikdo grafickou kartu nekupuje. Na prvním místě je tedy herní výkon a ten lze otestovat jen jediným způsobem. Přímo ve hrách, ať už s využitím vnořených herních benchmarků, nebo za použití programu FRAPS a změření pro všechny grafiky stejného herního úseku ve stejných podmínkách. Alfou a omegou je v obou případech hodnota FPS – snímky za sekundu.

Jak vidíte na příkladu průběhu FPS v jedné hře, zjistit lze minimální, maximální a také průměrnou hodnotu. Jak vidíte, průměrná hodnota je zdaleka nejdůležitější. Jak vidíte tak minimální, nebo maximální hodnoty, které některé weby zbytečně uvádějí, nastanou za 120s třeba jen 2-3x a někdy také 1x, jak ale vidíte, většina hodnot v průběhu 120s se pohybuje +/-5FPS kolem průměrné hodnoty. Je tedy poněkud hloupé uvádět min/max hodnoty, které jsou navíc snadno ovlivnitelné. V běžném životě máte na pozadí spuštěno řadu aplikací, a když vám třeba antivir hrábne na disk, nebo vám někdo pošle ICQ zprávu, či něco na pozadí stahujete apod., tak vám klidně mohou klesnout minimální FPS na nulu a určitě za to nemůže grafická karta. Zajímat by vás tedy měly jen průměrné FPS, kdy vidíte, že bez akceptovatelných minimálních/maximálních hodnot a malých výkyvů jedním, či druhým směrem, dobrého průměru FPS nelze dosáhnout.

Uvedl jsem i hranice průměrných FPS a jejich vlivu na plynulost hraní. Moderní hry jsou dnes dělány tak, aby 25-30FPS bylo plně hratelné. Mnoho her má totiž právě na hranici 30FPS „zamčeno“ – platí hlavně o konzolových hrách a mnoha následných portech pro PC. U PC her se pak lock zvyšuje až na 60FPS, což je zase přirozená hranice toho, co vám zobrazí současné LCD panely, které jsou jaksi 60Hz a tedy více než 60FPS prostě nezobrazí. Pro účely testování lock hranice úpravou konfiguračních souborů vyřazujeme, abychom byly schopni mezi některými grafikami vůbec změřit nějaký rozdíl. Pro bezproblémové hraní většiny současných her stačí úplně kolem 35FPS, ale pořád se mohou vyskytnout propady v náročných situacích pod 30FPS. Za ideální hranici a průměr FPS se tedy obecně bere zhruba 40FPS, kdy už většinou ani v nejnáročnějších situacích není ohrožena plynulá hratelnost. Samozřejmě stále platí, že čím více, tím lépe ….

V našem případě jsme zvolili testování her v plných detailech a to 3x DX9/OpenGL, 3x DX10 a 3x DX11 hry. Jsou tak zastoupeny všechny používané technologie. Výběr her je jednoduchý – testujeme pouze kvalitní herní tituly, které mají šanci na to, že je budou majitelé grafik hrát i déle, jak měsíc po vydání. Nemá smysl testovat nekvalitní hry, u kterých vydržíte jen pár hodin a zahrajete si je jen jednou, protože k čemu je testovat grafiky ve hrách, které nikdo nehraje? Vzorek 9 her a v každé dvojici nebo trojici nastavení rozlišení poskytuje úplný obrázek o schopnosti grafiky. Takže se na to pojďme podívat …

 

  • Herní testy – DirectX9 a OpenGL

Jako první začneme u her se staršími používanými technologiemi. To ale neznamená, že by ještě dnes nevycházely. Dokonce mnoho i letos očekávaných TOP AAA her je pouze DX9, v čele s například StarCraft2, MAFIA2, Fallout New Vegas a dalšími. Ale ty tu ještě nemáme a tak si musíme vystačit s existujícími a stále hranými tituly:

  • OpenGL - Riddick: Assault on Dark Athena

Mezi testované technologie musíme zařadit alespoň jednoho zástupce OpenGL. A to jhednu z posledních, originálních a skvěle udělaných her s neméně originálním akčním hrdinou.

  • DirectX9 - Need For Speed: SHIFT

Jeden z nejlepších dílů série NFS nabízí opravdu nekonečné hodiny závodní zábavy ve velmi dobré grafice. A už se také pracuje na druhém dílu, který pravděpodobně vyjde na stejném engine, už z kraje příštího roku!

  • DirectX9 – Call of Duty: MW2

Jedna z nejúspěšnějších her všech dob a stále velmi aktuální a oblíbená hlavně multiplayerová záležitost, takže nemůže v našem testu chybět.

Na řadě jsou DirectX10 herní testy ….

 

  • Herní testy – DirectX10.0 a DirectX10.1

I přesto, že grafické karty s DX10 jsou s námi od konce roku 2006, DX10 se nikdy tím pravým nástupcem DX9 nestalo. Nicméně položilo základy další významné verze DX. Přesto se pár zajímavých her na DX10 technologii objevilo …

  • DirectX10.0 – Crysis: Warhead

I po letech stále technologický etalon. Nelze vynechat a testujeme v maximálních detailech – hra dá kartám stále hodně zabrat a na maximální detaily se vším všudy si jí málokdo může dovolit, i když současné grafiky vyšších tříd už s ní problémy nemají.

  • DirectX10.1 - H.A.W.X.

Vylepšením DX10.0 byla verze DX10.1, která přinesla několik novinek a optimalizací a je to přímá verze, z které vychází nejnovější DX11. U zajímavé letecké arkády, která stále baví a nabízí vynikající multiplayer bylo použití DX10.1 ukázkové. Letos se navíc dočkáme druhého dílu …

  • DirectX10.0 - World in Conflict: SA

Vynikající strategická akce s velmi moderním a unikátním zpracováním je hodně trvanlivá. Nemůže tedy v našich testech chybět, ačkoli není zase nějak přehnaně HW náročná, je to velmi oblíbená MP záležitost a je velmi pravděpodobné, že se s touto hrou budou muset v praxi testované grafiky poprat.

Na řadě jsou DirectX11 herní testy ….

 

  • Herní testy – DirectX11

Nejnovější verze DirectX přinesla hromady novinek a jako taková je skutečným nástupcem DX9 a bude tady s námi dlouho. Již nyní je úspěšnější než DX10 a to jsme teprve na počátcích jejího nasazení. Vynechat musíme bohužel některé méně úspěšné tituly, které příliš hratelnosti nepobrali, příkladem je Metro 2033, která až technicky zajímavé, jako hra valně nedopadlo a o nějaké trvanlivosti tohoto titulu nemůže být ani řeč. Nicméně zástupce podobně technicky pokročilé hry najdeme i u nás …

  • DirectX11 – Colin McRae: DIRT2

Tahle vynikající závodní hra nabízí pořádnou porci akce ať už sólo nebo v multipalyeru. Hra je v základu DX9, ale obsahuje i některé DX11 vychytávky včetně Tessellace, takže dává možnost vyniknout moderním grafickým kartám. Testujeme výhradně DX11 grafiky …

  • DirectX11 – S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat

Asi nejlepší STALKER hra ze všech. Vynikající technologické zpracování díky již staršímu engine, který je ale neustále vylepšován a má poměrně dost společného s modernějším METRO 2033. Dnes již umí i DX11 a vše co k němu náleží, včetně základní tessellace (v podstatě stejný způsob a rozsah užijí jako v herně horším Metro 2033). Velmi náročná hra, ale v plných detailech jedna z nejatmosféričtějších a nejlepších her současnosti. Testujeme výhradně v DX11 režimu a tedy DX11 grafické karty …

  • DirectX11 – Battlefield Bad Company 2

Žhavý kandidát na akční hru roku 2010. Herně i technologicky vynikající hra s extrémně návykovým a dlouhotrvajícím multiplayerovým zážitkem. Rozhodně hra, kterou si v podstatě nikdo nenechá ujít, a tedy v našich testech nesmí chybět. S DX11 umí jen základy jako pokročilé efekty a stínování. Testujeme výhradně DX11 grafiky, takže se vším všudy …

Výkon ale není vše a důležitou kapitolou jsou i provozní vlastnosti grafik …

  • Výkonová zhodnocení

Testovat současný high end v rozlišení menším jak 1920 nemá pražádný smysl. Natož to v nich používat. Tyto karty jsou pro 1600 a menší rozlišení naprosto zbytečné. ASUS ARES je ale extrémně výkonný i v 1920x1200(1080) i v 2560x1600. Bohužel se nám nepodařilo do testu sehnat Sapphire HD 5970 TOXIC a tak je ARES v našich testech jasně nejvýkonnější grafická karta, kterou jsme kdy testovali.

Její výkon je doslova brutální. Už samotný Radeon HD 5970 2GB je absolutním králem nad všema referenčními kartami. Náskok High endu současné generace ATI, která tu s námi je už ale od listopadu 2009, je nevídaný. Se žádnou jinou grafickou kartou se výkonu HD 5970 v ideálních podmínkách ani nepřiblížíte. ASUS ARES je však ještě o 15% na základních taktech rychlejší. A po OC si přidejte dalších 10-15%, což s ohledem na to, jak vysoká čísla FPS tahle karta poskytuje, jsou ohromné nárůsty výkonu.

Zkrátka ASUS ARES a HD 5970 obecně, jsou jediné karty na trhu, se kterými se nemusíte bát ani nejmodernějších DX11 her v plných detailech. U některých her nic jiného neposkytne výkon pro bezproblémovou hratelnost. Nic jiného není skutečná herní grafika.

Horší je to už s ohledem na cenu, kdy se projeví ta exkluzivita modelu ARES. Karta stojí 30 000 korun. To je dvakrát tolik, co stojí běžně Radeon HD 5970 2GB! Je to i víc, než stojí v základu výkonnější Sapphire HD 5970 TOXIC, který pořídíte za 25 000 korun.

Poměrem cena výkon tak ARES určitě neokouzlí, ba dokonce vyděsí. Zároveň ale i část extrémních zákazníků přitáhne. ARES je něco, co váš soused hned tak mít nebude. A každého, kdo uvažuje o grafice za takovéhle peníze ani nenapadne na nějaký poměr cena výkon koukat. Ten počítají a vyčítají lidé, kteří na absolutní high end nemají a nikdy k němu ani nečuchnou. Je mimo jejich dosah.

ARES je to pro ty, kteří na to mají a za tu exkluzivitu a kvalitu co nabízí, tak za to stojí. Tohle není nákup z rozumu, tohle je nákup že chcete to nejlepší.

 

  • Provozní vlastnosti

Dnes to není pro slabé povahy a pro ty, kteří objímají stromy. Na druhou stranu, pokud máte solární panely na střeše, tak raději jeden vyhraďte jen pro ARES. Myslím, že nejvítanější příslušenství pro budoucí high end grafiky bude instantní solární elektrárna. ASUS ARES si nebere servítky a výkonu odpovídá i spotřeba, kterou začněme.

  • Spotřeba

Jak víte, tak referenční HD 5970 2GB má TDP 293W, ale ve skutečnosti to není nejžravější grafická karta. Prvenství drží GTX 480, u které sice NVIDIA tvrdí, že má TDP 250W, ve skutečnosti grafika žere více než HD 5970, takže TDP 250W pro GTX 480 je taková pohádka aby ta karta nevypadala ještě hloupěji, než vypadá. ASUS ARES je ale HD 5970 4GB verze s vyššími takty a tomu odpovídá i vyšší TDP (oficiálně 350W) a tedy i vyšší spotřeba. Tedy v klidu je to pohoda a tohle dvoučipové monstrum žere stejně, co o dost slabší jednojádrové noviky konkurence.

V zátěži už je to ale nářez. Spotřeba jde proti 2GB modelu výrazně nahoru, na čemž se podílí dvojnásobek paměti a také vyšší napájení čipů i pamětí. Zkrátka každá sranda něco stojí.

  • Teploty a chlazení

Protože všechno, co grafické kartě dodáte, musíte v 99,9% ve formě tepla zase odvést, je vám asi jasné, že ARES je pořádné topení. Na druhou stranu extrémně masivní a výkonné chlazení odvádí svou práci skvěle. Dokonce líp, než byste čekali.

Famózních 39°C na jádrech v klidu a 68°C v zátěži! Na grafice s TDP 350W se vzduchovým chlazením! Říkáte si, v čem je háček? Ano, není to tiché. S jedním ventilátorem a tak vysokou spotřebou ani nemůže. Nicméně právě s ohledem na to, je akceptovatelná hlučnost ARESe malý zázrak. V klidovém stavu ho sice slyšíte, ale není o moc hlučnější než běžné grafické karty – je i lepší než referenční HD 5970. V zátěži, už samozřejmě jeden ventilátor točí, co se dá a hlučnost výrazně naroste i nad úroveň GTX 480! Je to opravdu vysavač. Jenže rozdíl je ve frekvenci toho zvuku. Malý nízký ventilátor na jaké jsme u grafik zvyklí, dělají pořádný hluk na dost nepříjemné frekvenci. ARES má velký vysoký ventilátor a ten sice dělá hluk, ale frekvence zvuku vám uši netrhá. Navíc v dobře chlazené a odhlučněné velké skříni, kterou majitel této karty má, se všechno ještě více utlumí.

(Hlučnost v klidu)

Takže ano, ARES je hodně hlučná grafika v zátěži, ale frekvence zvuku nerve uši a ve velmi kvalitní skříni to není problém výrazně utlumit a používat. Teploty jsou ale naprosto skvělé, vzhledem ke spotřebě karty.

  • Taktování

Už tak dost výkonný ARES má další potenciál k taktování. Proti HD 5970 2GB na taktech pouze 725/4000MHz je v základu ARES jako HD 5970 4GB nataktován na 850/4800MHz. Bez problémů ale zvládne i 900/5000MHz, čímž se dostává na úroveň nejvýkonnější prodávané grafické karty. Zvládne i 1GHz?

Ano. Ale vyžaduje to masivní nárůst napětí z 1,2V na 1,45V na jádrech. Pak se nám podařilo dosáhnout s ARESEM na famózních 1010MHz na jádrech a 5300MHz na pamětech! Nicméně spotřeba karty trhala rekordy také, chlazení jelo na maximum a hluk to byl opravdu pořádný. Jinými slovy, ARES zvládne stabilně provozovat 1GHz na jádrech, což znamená další masivní nárůst výkonu, ale nedá se to poslouchat, chlazení je moc hlučné, takže to tak nikdo provozovat nebude. Pokud byste ale vyměnili vzduchové chlazení za vodníka, pak nemám důvod nevěřit, že by kvalitně vyrobený ARES klidně 1GHz mohl dlouhodobě bez problémů provozovat. ASUS odvedl opravdu vynikající práci.

 

  • Závěr a hodnocení

Už tedy víte vše, co je potřeba o ARESu vědět. Nezbývá, než si to celé zhodnotit. Před námi leží extrémně výkonná a extrémně exkluzivní grafická karta. Nějaké hodnocení podle poměru cena-výkon tady nikoho nezajímá. Poměr cena-výkon je pro obyčejné grafiky. ASUS ARES je zcela jiná liga a grafická kategorie sám pro sebe.

U High endu nás zajímá hlavně ten výkon. Ten je naprosto ohromující. Už obyčejný a poměrně levný ATI Radeon HD 5970 2GB je jediná skutečně High endová grafická karta na trhu a konkurenční NVIDIA nebyla za tři čtvrtě roku schopna představit ani na nové generaci grafik nic, co by se mu byť jen přiblížilo, což je velká ostuda pro tuto firmu, která si dlouho na tom, že má nejvýkonnější grafiky, zakládala celou pověst. GTX 480/470 jsou vedle HD 5970 výkonový mainstream, a vzhledem k tomu, že GTX 480 je jen o 3000 levnější, a to je HD 5970 ještě úspornější, není při nákupu grafiky nad 10 000 absolutně co řešit. GTX 480 je naprosto nezajímavý model a ukázka toho, že strategie jediného high end monolitického čipu proti dvěma mainstreamovým na high endové kartě, je jasně chybná. Pokud chce NVIDIA v High endu dále působit, nemá šanci s ničím menším, než duálním modelem, ale stejně, už nyní má skoro rok zpoždění a to se bude těžko dohánět.

A to má ATI ještě v záloze právě HD 5970 4GB, který tu je jako pojistka. O 15% vyšší výkon je v High endu velký rozdíl proti HD 5970 2GB. ASUS ARES je navíc jeho ultra nereferenční edice. Ale výkonový strop HD 5970 je mnohem výše. Dalších 10-15%. A to jsou v absolutních číslech obrovské hodnoty. HD 5970 prostě a jednoduše může být i je 2x výkonnější než nejbližší jednojádrový grafický model. Navíc Ati už upustilo od rozlišování duálních modelů X2 označením, protože CrossFire funguje dnes skvěle, ve všech hlavních hrách a titulech a škáluje často s 90% účinností. Není tedy již potřeba rozlišovat mezi duální a jednojádrovou grafikou. Tak ohromný rozdíl v rámci jediné grafické generace grafik mezi high-endem a zbytkem světa jsem snad ještě neviděl.

Lze takový výkon využít? Ano, bez problémů. Pro hraní v ATI Eyefinity je HD 5970 ideální grafická karta a díky ní si naplno můžete užívat her skutečně naplno. Je připravena i pro 3D a samozřejmě umí i Eyefinity 3D. Podpora v ovladačích ATI je, teď jde o to, jestli bude podpora ze strany her. Minimálně to funguje pro video dnes. Zkrátka ATI Radeon HD 5970 je jediná high endová grafická karta na světě a nic podobného žádná jiná nedokáže. Pokud si chcete hry opravdu hrát, není jiná volba. Samozřejmě výkonu ASUS ARES můžete snadno dosáhnout i s referenčním HD 5970 2GB, ale ASUS ARES kope v jiných ohledech jinou ligu …

  • ASUS ARES ….

Naprosto špičkové provedení, špičková kvalita, špičkové balení a styl. Prostě pokud nepočítáte každou korunu, a chcete pořádnou grafickou kartu, je dnes pouze jediný kandidát na koupi. Všechno na téhle kartě je na hranici možného a doma akceptovatelného. Všechno je ale v perfektním souladu.

Ano, ARES je obrovská, těžká, v zátěži hlučná, šíleně žravá a neskutečně drahá grafická karta, ale pokud se ptáte, zda má nějaké nedostatky, tak říkám, že ne :). Vážně! Na ASUS ARES bych neměnil vůbec nic. Je přesně takový, jaká by měla exkluzivní supervýkonná a do detailů dotažená high-endová grafická karta být, ba dokonce ještě posouvá hranice představitelného. Největší problém a trápení na testování bylo, když se musela ze zápůjčky vrátit zpět. ASUS ARES má podle mě tak jedinou nevýhodu, a tou je, že už ji nemám ve svém PC …

(Na místě je spíše ocenění "MonsterPiece")

Za zapůjčení děkujeme společnosti ASUS

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 21:55:34
avatar
Tak. Mít těch 30000,-, tak si ji koupím a nějaká řada HD6xxx mě nezajímá. Je to největší karta, chroupající ze tří napájecích konektorů to, co celý comp nenáročných hráčů. High end.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 21:52:19
avatar
Ano, high end to je o tom žádná! Já bych dal přednost koupení nadupané sestavy za 30tisíc. (pokud by mi "ARES" někdo nedaroval)
fox of fire [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 21:58:08
avatar
Zajimave, pomer cena-vykon je ??/100, a je to argumentovane tim, ze kdo chce to nejlepsi, tak na nic takoveho nehledi, ale tim by se dala argumentovat i koupě gtx480 do quadSLI
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 22:57:24
avatar
Ani tu cenu bych neměnil, tak nevím jak to ohodnotit pro někoho je to naopak skvělý poměr cena-výkon a přesně to, co hledá a nikdo jiný nemá ... hodnotím vždy jeden produkt a QuadSLi jsou 4 karty ne jedna ;)
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 11:16:43
avatar
no ja su zvedaven na monstum v zelene barve aneb MARS II,.. pac 2x8 pin+ 6pin je nic proti 3x8pin,..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 11:51:09
avatar
Nevím jistě, zda ASUS na něčem takovém pracuje že by to určitě vydal na trh, ale je to dost možné
Normik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ale jo 2010-08-23 22:00:36
avatar
Nevím, jestli extrémně exkluzivní, ale je dobrá, dost dobrá...
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 22:01:30
avatar
Ten zápor karty je naozaj výstižný, mám s ňou ten istý problém
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 11:17:36
avatar
no,.. moyna by bylo lepci,...
"Musim ji vrátit,..."
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 15:20:35
avatar
Pre DD-ho by to bolo výstižnejšie ale pre nás ostatných je to takto lepšie
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 22:14:27
avatar
Má jeden konektor pro Crossfire, to je teprve úlet, 60000,- za grafiky.
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 22:57:25
avatar
Nebo tři GTX 480, které se dostaly pod 10000,-. To by bylo zajímavé, Ares proti triple SLI GTX 480, možná je to lepší řešení Odkaz.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 23:07:29
avatar
vy to pořád nechápete .... nejde o to, jestli je víc karet lepší řešení, jde o to, co dokáže jedna jediná grafická karta ... neni umění dostat výkon ze dvou-tří grafik, je umění ten výkon nacpat na jedinou.
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 23:39:01
avatar
Když bych měl 30000,- na grafiku, tak s ohledem na výkon, o který mi jde, si koupím tři GTX 480 než Ares. Možná desítky fps za stejnou cenu. Ares je jen extrémní kus do muzea.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 23:51:59
avatar
když peníze neřešíš a chceš prostě grafiku, tak si tři GTX 480 nekoupíš, protože nejsi blázen. koupíš si jednu grafiku a v tom případě nemáš moc na výběr ...

prostě jde o to, že ty těch 30tis nemáš a tak nevíš, jak by ses zachoal, kdyby si ty peníze měl. Já to nevím taky, ale znám lidi, co ty peníze neřeší, znám lidi, co ten ARES mají a i když vědí, že je třeba dvě HD 5970 vyjdou na stejno, koupí jeden ARES. proč? Protože peníze neřeší a dvě nebo tři grafiky nechtějí a ví proč.

Vy krátka nechápete, že i když jsou dvě grafiky výhodnější a výkonější, většina z těch co na to mají, sáhhne po jediné grafice. Nechápete to, protože koukáte na poměr cena-výkon a jestli se to vyplatí, ale tak se ve skutečném high endu neuvažuje ...

a když chceš dvě grafiky koupíš dva ARESy ... prostě neřešíš co se ti za těch 30tisíc vyplatí víc ;) Chápeš to už trochu? já vím, že pro nás, kteří o tom, když si něco kupujeme musíme přemýšlet a koukat se na to, co to stojí a zda se to vyplatí, je to těžké pochopit ale tyhle produkty taky nejsou pro nás ;)

PS: těch 1000 ARESů, co je, zdaleka nestačí pro všechny, kteří je chtějí ;)
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 23:57:14
avatar
Chápu, že se vždy najde nějaký snob, který ani neví, že existuje zapojení více grafik.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 00:02:12
avatar
ne, pořád to nechápeš .... oni to vědí, ale protože peníze neřeší, tak je nezajímá, jestli za 30 000 můžou mít 1 ARESE nebo 2 HD 5970 2GB nebo tři GTX 480 ... chtějí prostě to nej v jedné grafice a když chtějí super výkon tak chtějí zase to nej, tak koupí dva ARESe ... nicméně ty lidi to chtějí také normálně používat a málokdo z nich chce vodníka a umí se o to starat, takže chce vzduchové chlazení a pak si 3x GTX 480 nikdo normální nepořídí ;)
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 00:13:56
avatar
Dobře, až mě někdy někdo bude sponzorovat, pochopím to.
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 08:50:57
avatar
Prosim Ta, uz sa zobud, a nezatazuj nas svojou tvrdohlavostou...
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 10:01:29
avatar
Píšu za normálního člověka s rodinou, který nechápe rozmazlené jedináčky, kteří si to pro svůj snobismus koupí.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 11:00:46
avatar
tak přesně pro tebe tato grafika není a nedokážeš pochopit jaká je a pro koho je ;)
PS. se snobismem to nemá nic společného .... někdo může být úspěšný a mít hodně peněz a nebýt snob a tuhle grafiku si koupit ;)
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 10:59:40

Napriklad kto?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 11:02:45
avatar
no ty zjevně ne pár takových znám ... tohle je prostě grafika pro ty, kteří si chtějí udělat radost a chtějí pořádnou grafiku a neřeší, jestli mají 30 tisíc navrch a co s nima udělat, nebo jestli jsou dvě jiné grafiky výkonější a výhodnější, chtějí prostě jeden vynikající exkluzivní produkt ...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 11:03:48

Moja otazka bola skor s nadsazkou.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 11:21:03
avatar
navic nejchtej mit v PC jenom grafiku,... daj ta zvukovku popripade TV/sat, SSD do PCIe nebo neco jinyho a uz by mneli u 2+grafik problem to vsechno osadit,....
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 16:09:07
avatar
morke: Nie som snob ani rozmaznaný jedináčik a predsa keby som ostal v tom zamestnaní kde som bol pred cca 5 rokmi tak by som si toho Aresa možno aj kúpil. Tak ako som si pred cca 5 rokmi kúpil 7800 GTX (ako prvý na Slovensku) Je to o dožičeční si. Môžeš si skrývať peniaze pod vankúš alebo do banky no vedz že raz tento svet opustíš. Neviem ako ty ale ja nemám chuť v domove dôchodcov spomínať na pracovné úspechy Chcem si život vychutnať a aj toto je jedna z ciest.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 16:20:52
avatar
a to budes ve stari vzpominat na to jak sis vychutnaval zivot hranim her na nejvykonejsim pc?to mi prijde teda hodne smutny...
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-25 17:59:17
avatar
Toto je len jedna z ciest na ktorú budem spomínať ale máš pravdu, budem spomínať aj na tie krásne chvíle z Lan Party, z prvej opravenej matičnej dosky, z dojmov pri hraní na mojej gaming karte 3DFX Voodoo Rush a pod.
biker00x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - normální člověk? 2010-08-24 23:20:18

Někdo dá 30 tis. za grafickou kartu, někdo za dovolenou, kterou majitel karty pracující fyzicky stráví u počítače, místo aby se griloval na sluničku pár tisíc km od domova. Někdo si nikdy nekoupí nové auto, bude jezdit v ojetině a za ušetřené peníze si třeba koupí super herní komp za 90 tis., jinej ty prachy zase vrazí do kola. Je to prostě o prioritách, za co jsme ochotný utrácet. A je dobře, že jsme každej jinej ... s jinýma prioritama.
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 23:49:07
avatar
musim souhlasit s DDm, mit 30 papirku na grafiku, rozhodne si nebudu kupovat tri, ale jen jednu, precejen k Aresovi by se dala do XFiru stcit jeste jakakoliv dalsi 58xx karta
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 00:03:08
avatar
mit zbytecnejch 30 papirku na grafiku, tak radsi 10 z nich usetrim a koupim sapphirku, ktera mi z pc neudela vysavac
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 08:54:57
avatar
popravde mit zbytecnejch 30papirku, tak si poridim jen 5870, myslim, ze vykonnostne staci dneska na vsechno, a za zbytek bych si uzil nejakou peknou dovolenou...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 10:32:47
avatar
nechápeš, to není o tom mít zbytečnejch 30 tis
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 15:48:42
avatar
spis ty si to nepochopil...i kdyz bych ty penize vubec neresil, tak proc kupovat urvanej ares, kdyz muzu mit stejne vykonou, ale mnohem mene hlucnejsi sapphirku?akorat k sapphirce nedostanes kufr, kterej se stejne bude valet na pude, a nedostanes "super herni" mys, kterou stejne nikdy nepouzijes...
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-25 21:03:25
avatar
v tomto máš pravdu a ja by som dal ako jediné - práve hlučnosť chladiča aj keď sa tu prachy neriešia ide aj o komfort aj keby som mal super skriňu čo to utlmí určite je sapphirka tichšia a mne u PC ide aj o ten hluk. Niečo iné je mať vodníka ale to sa teraz nerieši.
febrik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-03 17:54:06
avatar
Sice jsem velkej fanda Asusu a většinou chci vyzkoušet všechno, co je u nich v high-endu novýho a většinou se mi to i daří, ale Ares bych si do kompu nedal. Je to sice nádhernej kus železa, takhle vymazlenej design PC komponenty jsem ještě neviděl (samozřejmě až na Formulu IV a Rampage III Extreme) a kdo tvrdí, že co je v kompu, to není vidět a tudíž to nemusí vypadat, tak kecá, ale přece jenom, ty provozní vlastnosti.. teplota je sice nádherná, ale tu jsem měl i na Sapphire 5970 s Accelerem a přetaktovaný a to tichoučko. Ale jelikož Sapphirku v kompu nechci, tak si počkám až na šestkový Atiny.
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Označený 2010-08-23 22:20:44

Pane stachu, pokud vim asus neoznačuje tuhle kartu jako HD5970 ale jako HD5870 X2
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 22:58:23
avatar
se mi to nevešlo do nadpisu, v článku to pak je ono je to jedno, ATI to má jako HD 5970 4Gb na těchto taktech ...
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 23:19:39

Koukám se jen na grafy a klady a mínusy, tak jsem si toho nevšiml. Nicméně nadpis je zavádějící :-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 23:22:10
avatar
HD 5970 4GB = HD 5870 X2 je to jedno je to duální grafika a ta by se měla jmenovat HD 5970 ... navíc ASUS to označuje hlavně jen jako ARES. je to jediná karta svého druhu
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 23:46:36

Ano docela sem se divil že vam ji pujčili, ale jinak výborná recenze, jen sem tam nenašel sekci taktování :-). Tím nemyslim pár řádků, ale opravdu pořádný proklepnutí,které by bylo hodno celé jedné stránky :-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 23:59:08
avatar
je tam zmíněno, tradičně jako vždy v sekci provozní vlastnosti, ale chtěli jsem toho víc, nestihlo se ... bohužel nestihli jsme toho tolik, kartu jsme měli v červenci jen pár dní ... a měli jsme ji asi druzí v ČR, recenzi jsme měl ale čas dopsat až teď ....

Jinak s DDWorld.cz až na jednu jedinou významnější firmu spolupracují všichni a dokonce přímo, a půjčují nám věci i jako prvním v ČR, zkrátka pro to, že nám věří, chtějí vědět, co mi a to, a naše testy jsou jiné a čtivé a je sranda pozorovat normální novináře, kteří ti píší, jestli už si to náhodou nedotestoval, že to potřebují a mají uzávěrky, tak kdy už to vrátíme
Bangla [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nekoretni hodnoceni 2010-08-23 22:23:29

Test je absolutne nekorektni, nejen ze chybi srovnani ale hlavne tam nejsou minusy. Spotreba, cena a otresny pomer cena vykon jsou soucasti tohoto produktu, stejne jako nevyhoda multigpu reseni a tedy microstuttering. Dnes nejlepsi karta v pomeru cena vykon v cene okolo 5000KC a vyse je GTX 460, jeji pomer cena vykon vsak v testu nevidim, asi vsak vim proc. Nevim proc shazujete cely server a date jako minus karty smesnou veticku nemam ji v PC. Vse ma sve klady a vse ma sve zapory, nic neni dokonale jak tuhle grafiku ukazujete, tedy dokonalou.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 22:27:59
avatar
Je to s prehľadom najvýkonnejšia karta na svete, tam sa na veci ako pomer cena/výkon nehľadí. Ako sa vraví - keď sa ako prvé opýtaš čo to stojí tak to nie je karta pre teba (rovnako ako pre 99% populácie).
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 22:32:11
avatar
saphirre toxic hd5970 4GB je urcite rychlejsi, ma jeste o 50MHz na jadre vic.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 23:05:08
avatar
taky to v článku píšu ;) ale upřímně řečeno, ARES na stejných taktech pojede taky a je jako grafická karta o něco dál a jiná liga ...
febrik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-03 18:19:08
avatar
A v čem je lepší, než Sapphirka v Toxic verzi, nebo dokonce i níž taktovaná 4GB Sapphire? Co se týká taktování, testoval jsem tu "slabší" verzi a určitě bych neřekl, že je to nějaký chudáček a zrovna dvakrát jsem jí nešetřil, spíš mě překvapilo, kolik toho vydrží. Jediný, čím je Ares oproti Sapphire 5970 4GB a Toxic verzi "lepší", je design a i když si kupuju do počítače jenom komponenty od Asusu, svým výkonem mě Ares nepřesvědčil, abych za něj dával o 8000,- víc, než bych dal za tu Sapphirku.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 11:23:36
avatar
nj Ale nevybalujes ji z pekneho kufra,...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 23:00:17
avatar
pro toho, kdo chce tu nejlepší jedinou použitelnou grafickou kartu na světě bez ohledu na cenu nemá ASUS ARES zápor pro nás ostatní má zápro v tom, že ji nemáme

samozřejmě doufám, že to berete trochu s nadhledem, což vidím že ne ... každopdáně tahle karta není pro vás ... poměr cena-výkon - pche
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 07:11:43

Nie je to mala cena ale tak zas nehovorime tu o nejakom drahom aute, ktore je pre vacsinu skutocne nedostupne. Aj bezny clovek(ktory uz zaraba), ak teda je natolko fanatik, tak da 80 eur mesacne a moze si to zobrat splatky a urcite ho to nezruinuje.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 23:15:55
avatar
Zjednodušším svou odpověď na: "Who cares? I dont."

A trošku delší odpověď..

Když si koupim Bugatti Veyron SS, tak taky nebudu rešit kolik to spapá na 100 km, či kolik mě bude stát povinné ručení. Kupuju si luxus = je mi naprosto fuk kolik to stojí okolo. Tohle je přesně to samé, takový malý Veyron SS do PC.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 02:48:07
avatar
Ja naozaj neviem co je to microstuttering. Mam dve HD 5850 zapojene do CrossFireX a neviem na co sa mam zamerat ak chcem ten microstuttering pozorovat. Netvrdim, ze neexistuje, urcite ano. Ale myslim si ze to bol vacsi problem v dobe prvych multi-GPU rieseni, dnes uz je to asi menej casty jav. Dalsia vec je ta, ze to asi nemusi byt rusive pre kazdeho, tak ako napriklad 3D technologia filmov v kinach. Pre vacsinu ludi funguje v pohode ale je aj nejake percento ludi, ktori 3D proste nevnimaju. Apropo, napada ma otazka - je tu niekto kto ma problemy s 3D v kine a este ma aj multi-GPU a vnima microstuttering? Pytam sa len tak, mozno je medzi tym spojitost a ja sa stanem slavny .
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 16:46:23
avatar
jedná se o nedokonalou synchronizaci jednotlivých karet při vykreslování finální scény... projevuje se to tak, že obraz je třeba i néuplně plynulý, i když ti třeba fraps bude ukazovat 45fps. projevuje se to především tam, kde karty výkonově nestíhají. Hodně to ovlivňují ovladače. Ale jak si psal, byla to záležitost dob minulých, třeba prej 3870X2 na to trpěla docela dost.
mnm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 22:23:48

nechybi v pomeru cena/vykon GTX 460?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 23:14:08
avatar
nechybí tohle je test Vyšší třídy grafik a High endu, ve výsledcích je jen pro srovnání, jak moc je pomalá a nedostatečná pro toho, kdo chce skutečně bez omezení hrát ... na GTX 460 a její OC se zaměří další test ...

navíc poměr cena výkon je tu jen tak pro pořádek, ale nikoho, kdo si pujde koupit tak drahou grafiku ve skutečnosti nezajímá. Je to tu jen proto, aby se někteří mhli rozčilovat nad tím, jak strašný poměr cena-výkon má a ukázat nám všem, jak moc nechápou pro koho je tento produkt a jaký má účel ...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 08:51:18
avatar
taky jsem se nad tím pozastavil. Pokud jsi ji "pro srovnání" uváděl i při testech, měla být i ve srovnání poměru výkon/cena - to by totiž bylo korektní. Klidně tam pak můžeš napsat, že je výkonově více než 2x slabší. Pak se budeš čertit, že ti tu lidi nadávají kvůli nevyváženým testům (a já v tomto ohledu bych i řekl, že jsi tím (a jen tím, přitom je to taková blbost) spadl úplně zbytečně s kvalitou testu až někam k "zelenému" PCT. Takovému jednání totiž lze říkat manipulace s výsledky. Neber si to prosím osobně, ale z pohledu nezaujatého člověka to tak prostě je.

Všichni, kdo se kolem grafik pohybují vědí, že s rostoucí cenou roste i poměr cena/výkon (logicky, protože cena roste rychleji než výkon). Paradoxně v tomto ohledu vychází nejlépe HD4550 :-) a nebo podobné smetí..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 10:39:03
avatar
znovu: tohle nenít test grafik za 5000! Navíc když GTX 460 není schopna podat výkon, který by umožnil v rozlišeních 1920x1200 a 2560x1600 hrát na plno! To je ten důvod, proč je v testech, aby bylo vidět, k čemu High end grafiky jsou ;)

takže vytýkat, že v poměrech chybí GTX 460 může jen cvok, který zjevně neumí číst ve výsledcích ... nebudu ji uvádět do poměrů, když nepodá potřebný použitelný výkon .... na GTX460 budou jiné testy ...
mnm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 14:49:25

ikdyz k tomu mas treba racioalni duvod a zduvodnis to treba 10x, tak usetreni minuty prace na nalezeni toho pomeru te stoji kopec spamu v diskuzi, flame o tom ze je to tu ati server a proto tam pomer momentalne nejvyhodnejsi nvidie neni a nasledny odpovedi na to a prace v diskuzi te vyjde na mnohem vic casu.

je to proste cervenej hadr pred xichtem zelenych vyznavacu a podezrivam te spis z toho, zes to udelal schvalne, aby ses mel cim bavit
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 14:55:16
avatar
znám jiné způsoby zábavy a opravdu k tomu je racionální důvod .... přítě zase až budeme recenzovat mainstream, tak budou někteří křičet, proč není ARES v tabulce
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 15:08:35

Nie nie. To az potom ked bude dalsi ARES na kartach konkurencie.
martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-01 07:35:55
avatar
myslim ze k aresu konkurencia nic nema a ani v blizkej dobe mat nebude
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 22:24:48
avatar
jako beru ze je to specialni edice, ale to tvoje nadseni se mi zda teda uz hodne prehnany. treba aspon to chlazeni mohlo byt lepe udelany. jestli to ma jeste vetsi hluk jak gtx480, tak to bedna, byt sebelepsi, uz moc neutlumi. mozna pri testovani se do da snyst, ale poslouchat to pulroku v kuse uz bude o necem jinym...do priste by si mohl zkusit udelat srovnani s nejblizsim konkurentem sapphire toxic hd5970, ktera ma potencionalne lepsi chlazeni a diky vyssim taktum i o nejaky procento lepsi vykon a o 5k levneji a nebo postavit ares proti stejne taktovany sapphirce, ktera je ale uz o desitku levnejsi...mozna ze vedle tehle karet ten ares zas takovej masterpiece nebude
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 23:15:29
avatar
nemohlo, je vidět že si tu kartu neměl, mluvil bys jinak ... HD 5970 TOXIC nevím, neměl jsem ji, snažím se ji získat ...

PS: když dám na HD 5970 2GB stejný chlazení od AC, a nataktuju na 900/5000, budu mít v podstatě to samé. PCB ARESe ale nikde neseženeš ....
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 23:35:44

tady přeci nejde o nějaký slovíčkaření
Spekulace o chlazení a výkonu je druhořadá věc.
V první řadě jen cena určuje co je TOP na trhu.
Pro AMD je to určitě slušný výsledek, kam se až dostala jejich současná HD5xxx pocházející z R600 ... v oblasti prestiže.

Nadšení je na místě, akorát nic o Marsu II

EDIT: kroutit očima dolu nesvedu
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 23:30:44
avatar
tak sem precetl v rychlosti naky dve recenze toho toxicu co mi google nasel a i kdyz jedou ventilatory na acceleru na 100%, tak je ta karta tissi nez referencni...mi nerikej, ze tohle asus nemohlo udelat lepe, zvlast kdyz je o 5-10k drazsi.

ps: nemas to to stejny pri tom eyefinity s nakym vyssim AA uz ty 4gb pameti snad musej jit poznat...
Kyuubi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 22:35:25

Tak to mě dostalo Nejdřív dá do mínusu u Nv Physx a pak dá do plusů u ATi hlučnost,šílenou žravost,obrovitost a "předraženost" A ktomu hodnocení téměř 100%.

Mimochodem,vím že si plně oběktivní a nezáleží ti na značce
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 23:03:32
avatar
doufám že to berete s nadhledem. Tahle karta i test je pro ty, kteří si 30 000 za jedinou grafiku mohou dovolit a neřeší poměr cena výkon. Chtějí prostě jedinou nejlepší grafickou kartu a pak si za hodnocením stojím. A na značce mi nezáleží, kdyby se ARES jmenoval třeba Ferda ARES a byl takovýhle, ohodnotím jej stejně ... tak karta je prostě neuvěřitelná a kdo ji nevyzkoušel a nedržel, nepochopí ...
Darkmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 23:14:04
avatar
NO dovolit si to mohu, ale k cemu? Na vzduchu neprovozuji PC jiz 2 roky a pokud by to mela byt super exluzivni karta mela by byt na vodnikovy a ne na turbine Voda se ktomu ani neda dokoupit nikdo na tech par kusu ji delat nebude, mozna zakazkove od nejakeho sikuly ale to neni koolance.
Nehlede ktomu ze mit zaseknute ve slotu tohle monstrum vazici prez 4 kila je nanic, protoze ani na lanparty si ten comp neodvezete, pokud nechcete mit vylomenej slot
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 23:23:14
avatar
je vidět že si to dovolit nemůžeš a nevíš o čem mluvíš. A vodu? Ti, kteří tomu rozumí si snadno poradí. Já osobně si ymslím, že bez vody je to taky provozovatelné, a to proto, ž ejsou to v zavřené odluhčněné bedně měl a problém to nebyl. Díky frekvneci toho zvuku, tkerý je jiný než u běžných grafik, je to docela v pohodě na to kolik tepla to odvádí. Ale tomu ty nemůžeš rozumnět ...

Jinak, kdybys nebyl tak hloupý, jak tu neustále ukazuješ, tak bys věděl, že karta je do sloutu pouze zasazená a ten ve skutečnosti tu váhu nedrží. Tu váhu drží hlavně zadní strana skříně, ke které je karta přišroubována. Při správné montáži na dva šroubky tak ani 5kg karta slot nevylomí.
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 23:24:17
avatar
Trochu mě zaujalo, že jste o GTX 480 kdysi napsal, že "Chlazení grafik je sice opravdu hodně výkonné, ale prostě nestačí. Čip GF100 topí a žere prostě příliš. Hlučnost chlazení je za hranicí únosnosti. A mám-li být upřímný, moc nevěřím, že v tomhle provedení přežije většina těchto grafik víc jak rok provozu. Chladiče nestíhají, jsou strašlivě hlučné a teplota na čipech v zátěži je téměř 100°C! Vzhledem k tomu, že 40nm výroba není nejpovedenější, že NVIDIA měla s vysokými teplotami u svých čipů (a to 100°C neatakovaly) problémy, nedávám GTX 470/480 kartám dlouhou životnost. Ostatně už dříve na veřejnost prosáklo, že v USA, kde je normálně záruka 1 rok a někteří výrobci poskytují standardní záruku 3 roky, budou mít GTX 470/480 jen ten rok záruky. To o něčem také svědčí … Takže z hlediska provozních vlastností je hodnocení zcela jasné – Neakceptovatelné." a teď napíšete " V zátěži, už samozřejmě jeden ventilátor točí, co se dá a hlučnost výrazně naroste i nad úroveň GTX 480! Je to opravdu vysavač. Jenže rozdíl je ve frekvenci toho zvuku. Malý nízký ventilátor na jaké jsme u grafik zvyklí, dělají pořádný hluk na dost nepříjemné frekvenci. ARES má velký vysoký ventilátor a ten sice dělá hluk, ale frekvence zvuku vám uši netrhá. Navíc v dobře chlazené a odhlučněné velké skříni, kterou majitel této karty má, se všechno ještě více utlumí.", "Ano, ARES je obrovská, těžká, v zátěži hlučná, šíleně žravá a neskutečně drahá grafická karta, ale pokud se ptáte, zda má nějaké nedostatky, tak říkám, že ne ." Nevím, co si mám o tom myslet.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 23:42:37
avatar
podívej se jaký má GTX 480 výkon a kde je ARES .... podívej se na teploty .... ještě něco nechápeš?
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 00:11:16
avatar
Tady mi šlo především o hluk, když byl u Fermi neúnosný a záporný v hodnocení, proč tady nevadí. Zámožní nadlidé možná taky slyší a zatlumená, předražená skříň nezmůže všechno. Pro GTX 480 byla doporučována Cooler Master Cosmos.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 02:59:18
avatar
Sak si s Cosmosom pod pazuchou Igorko aj riadne zabehal aby demonstroval ze nie karty od Nvidie, ale smejdove skrinky uzivatelov su pricinou jej obrovskeho hluku . Treba tuto recenziu brat z nadhladom ako recenziu hardwaroveho nadsenca ktory dostal do ruky nieco vynimocne a nie ako recenziu klasickeho produktu pre nas smrtelnikov.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 11:06:23
avatar
taky to pochopil ...

Kouzlo toho je, že se jedná o výjímečný produkt, kterého je pouze 1000 kousků!

navíc to srovnání s FERMI pokulhává, při v podsattě stejně v zátěži šílené hlučnosti je GTX 480 o téměř polovinu pomalejší než ARES! O to jde ....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 11:24:06
avatar
protože FERMi má při hrozném hluku poloviční výkon jako ARES při stejném hluku ... navíc ARES je hlučný jen vzátěži ale jde o frevenci toho zvuku ;)

A kormě toho, mě ta hlučnost nevadí v klidu je to bez rpoblémů a v zátěži když hraju hru tak mám stejně repro naplno a kartu nevnímám

A kromě toho, FERMI není v ničem exkluzivní, ničím zajímavé a je to "bežná" záležitost. ARES je úplně jiná liga ... já vím, že to nedokážeš pochopit, že se to nedá srovnávat, jak se o to snažíš, protože nechápeš, pro koho ten ARES je ...
Lewak88 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Asus 5870 Matrix 2010-08-23 22:58:23
avatar
Kdysi se tu slibovala recenze, tak bych se rád zeptal jestli bude nebo se na ní zapomělo
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 23:09:58
avatar
nezapomělo, bude - dělám co se dá.

(PS: klikačům záporných hlasů brzy odzvoní, ten systém není od toho, aby tu někteří vybraní jedinci, klikali na zápory u čehokoliv kdo co napíše ...)
Lewak88 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 23:27:12
avatar
super práce, dík
Dumbo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 23:28:57

Tú myšku mám už vyše roka , je to HP VoodooDNA , celkom šikovná myška a som velice spokojný
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zajímavý produkt, ale 2010-08-23 23:54:29
avatar
já bych ho nechtěl ani zadara
K dvoučipovkám nemam důvěru a ikdyž se jejich výkon zlepšuje tak bych stejně dal přednost buď Asus Matrix HD5870 2GB nebo MSI GTX 480 1,5GB sundal chlazení a dal vodníka a taktnul

Edit: docela mě zaráží že NV ani AMD nenapadlo udělat nějaký software co by přiměl tvářit se vicejadernou grafiku jako jeden čip, to by bylo nejlepší řešení a bylo by po starostech s optimalizací u jednotlivých aplikací Sice by si to nějakou režii vzalo ale efektivita by byla o kus lepší než dnes a běhalo by to na všech aplikacích
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 23:56:35
avatar
Citace:
K dvoučipovkám nemam důvěru


takže dvoujádrové, tří, čtyř a 6jádrové CPU taky nepoužíváš?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 00:06:55
avatar
dvoujadrove cpu ma s dvoucipovou grafikou spolecneho co?akorat dvojku v privlastku...
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 07:24:19

Jo něco na tom bude. Grafika je o paralelních výpočtech jedné věci. Dvě CPU o zpracování dvou různých programových vláken, která spolu nemusí mít nic společného. Ale je pravda, že v APU se to bude asi využívat jinak. Jinak ale nechápu zášť vůči dvoučipovým grafikám. Dělá je jak ATI tak nVidia.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 14:36:07
avatar
není to zášť ale prostý fakt že jsou horší než singl
A jak říkam kdyby konečně vymysleli mezivrstvu která by tu grafiku předkládala aplikacím jako jednočip tak by bylo po problémech, ale tohle spoléhání na vydávání nových profilů...no proč to dělat jednoduše když to jde složitě, že
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 14:44:36
avatar
srovnávat procesor a grafický čip je nemístné, to je nebe a dudy
grafika už je od doby unifikace z principu pararelní záležitost
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 00:00:15

Zadarmo bych ji teda bral, musíš být blázen kdyby si ji nevzal, ať už sní uděláš cokolv
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 07:21:58

Dostat jí zadara, tak jí trochu potrápím a pak prodám.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 11:30:13
avatar
za vynos si poridim slušné pc strenjej triedy
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 06:55:18

keby bola o 20% drahsia ako bezna 5970 tak nepoviem nic, ale stoji 2x tolko? niekde sa stala chyba. Nadsenie z tejto karty je prehnane, pomer cena/vykon = děs
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 07:04:55

Karta ma ohromny vykon ale vsetko je relativne, za tristvrte roka tu mame 7870, ak sa tak bude volat a ta zrejme bude mat vykon atakujuci Asus Ares, ak nie prevysujuci. A to nehovorim o dvojcipovej verzii.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 07:21:04

Nejlepší je to hodnocení. Zcela bych s ním souhlasil. Hlavně s tím, že jí nemám v PC. :-)
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 07:21:17
avatar
jako dobry, ale nadseni tak uplne nechapu, navic kdyz tu mame konkurenci saphire toxic 4GB. ani ten 1 GHz to nezvladne s prijatelnym hlukem, tak k cemu ta karta sakra je . a jestli se ti libi dd jak je zrava, tak z asus mars II budes asi v sedmym nebi, budes ji muset dat aspon 110 procent , jestli teda vyjde pred hd6970.
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 07:31:05

99.9 chyba len 0,1 % lebo ju nema v pocitaci, ja by som dal aspon 10% tomu V pripade, ze sa odpali cip tak ju mozno pouzit ako jednorucku v posilovni, vahou na to ma
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 08:54:18
avatar
DD myslí samozřejmě 100%, protože její existenci bytostně chápe. 0,1% už jistě doplnil.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 07:37:44
avatar
Tak jsem se dočkal.Dík DD,super recenze a jsem rád že jsi sestavu měl postavenou na AMD platformě, jelikož již mě lezli krkem stále testy na platformě Intelu,o kterých jsem četl na konkurenčních webech.Jediné co mě malinko zarazilo byl operační systém a to že jsi použil visty.Já bych asi šel do 7 ale to je jenom detail,musím přiznat že podání tvé recenze,ne že jenom výborně vypovědělo o přednostech té to karty ale jednu chvilku jsem byl natolik nabuzený že bych vzal úspory a šel ji koupit.Což znamená že by jsi se mohl živit i jako obchodní zástupce a věř že vím o čem mluvím,pár let jsem ho dělal.Ještě jednou,super práce a dík.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 10:16:28
avatar
jak DD ukazoval toho hlodavce tak už tam i psi šíleli
Blackie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 10:55:50
avatar
Nechápu co tady některý dloubavý lidi řeší s poměrem cena-výkon. Je to stejné jako když si nějaký "boháč" koupí Lamborghini reventón nebo ten nový karbonový supersport od bugatti. Myslim že za cenu 1,6 milionu liber by taky těch par škodovek mělo větší výkon. A o spotřebě se nedá mluvit už vůbec. Ale je to EXTRÉMNĚ EXKLUZIVNÍ.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 10:58:45
avatar
no konečně to někdo pochopil
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 11:04:47

na jednej strane sa tu chapu niektore veci na druhej strane nie....nebudem tu spominat jednu znacku, kde vsetko je drahe a nic to nedokaze a nehovorim teraz o NVIDII
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 11:17:47
avatar
S vámi příznivci NVIDIA (samozřejmě i některými ATI) je to těžké .... a to se ASUS ak snažil a do názvu karty ATI ani nezmínil .... já za to, že je to založené na HD 5970 nemůžu a nemůžu za to, že jste tak strašně ukřivdění, že NVIDIA prostě škobrtla, zakopla a i po téměř roce se válí v prachu neschopna konkurovat rozdíl mezi GTX 480 a HD 5970 je ohromný a v rámci jedné generace grafik takový snad v highnedu nikdy nebyl ...

kdybyste se skutečně dokázali odprostit od fandění jedné zančce, bylo by to fajn. Opravdu je jedno, jestli je na čipu logo ATI nebo NVIDIA, protože to logo kvalitní čip neudělá ...
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 11:34:23
avatar
Je dobré vidět na všem něco dobrého, i na Fermi od nVidie, a ne jen Ati.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 11:49:38
avatar
Určitě, ale jen za předpokladu, že je co dobrého vidět ;) Nebudu koukat po něčem jen abych něco viděl a náhodou někomu nešlápl do kuřího oka ... zkrátka souvislosti je to, co nás zajímá.
Casper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 15:04:31
avatar
kdybyste se skutečně dokázali odprostit od fandění jedné zančce, bylo by to fajn. Opravdu je jedno, jestli je na čipu logo ATI nebo NVIDIA, protože to logo kvalitní čip neudělá ...

Kdyby jste se od toho dokázal odprostit hlavně vy... a berte to s nadsázkou
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 15:24:26
avatar
no já na rodíl od jiných chápu, že čip kartu nedělá .... anvíc NVIDIA ani ATI žádné karty nevyrábí a já testuji a všichni kupujeme, karty ASUS, Sapphire, MSI, GB atd. ;) Já testuji produkty těchto firem ....
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 15:56:37
avatar
jenze narozdil od takovyho auta bude tahle grafika jenom v pc a ukazovat ji muzes tak max na par nadseneckych forech...a zatimco na reventon bude cumet s otevrenou hubou snad kazdej, tak nakej asus ares je pro naprostou vetsinu beznejch lidi nicim nezajimavej. a taky pochybuju ze by si diky nemu dostal nejakou holku do postele
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 21:51:28
avatar
To je sice pěkné,ale když jsi koupím Bugatti Veyron budu mít technologicky nejvymakanější a na rovné cestě nejrychlejší seriově vyráběné auto světa za 36 mega,ale Ares překonám svou 5970 za poloviční cenu a nechápu na co tam je to extrémní napájení?Jsem nečekal nic jiného než OC nad 1100Mhz pro jádro.Těch 1010Mhz je uplně k smíchu,když vidím to napájení.
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 12:52:02
avatar
Citace:
Vynechat musíme bohužel některé méně úspěšné tituly, které příliš hratelnosti nepobrali, příkladem je Metro 2033, která až technicky zajímavé, jako hra valně nedopadlo a o nějaké trvanlivosti tohoto titulu nemůže být ani řeč.


OMG
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 13:23:25
avatar
co OMG? Stejně tak nechápu, jak se někde může v testech objevovat Far Cry2 nebo batman, když po těhle hrách neštěkne dnes ani pes a zahraješ si je jen jednou a většina už se na ně nikdy ani nepodívá, na rodíl od našeho výběru, kde jsou hry, které se skutečně hrají ... tedy až na Riddicka, což je ale zase nejmodernější OpenGl hra a až vyjde RAGE, nahradíme jej

už pracujeme na testech StarCraftu ;)
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 13:09:59
avatar
Metro 2033, Far Cry 2 a Batman podporuje nVidia. Je to náhoda?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 13:16:19
avatar
A co to má co dělat s tím, jestli je ta hra jako hra dobrá a hranná nebo ne? to jediné nás zajímá ... nějaké logo při spuštění hry kvalitní hru nedělá ... Jinak polsední varování flamere ...
freek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 13:29:01
avatar
Já jen nechápu, proč se DD neustále pouští do takovýchle diskuzí. Vždyď snad půlka všech diskuzí jsou DDho reakce. Nikdy to nikomu nevysvětlíš, připadáš si jako idiot furt dokola a žere to nervy a čas... který by šel věnovat něčemu lepšímu ;)
Hodně štěstí.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 13:41:35
avatar
teď si shrnul mé pocity .... no jde o to, že já prostě dělám DDWorld a všehcno co dělám, dělám naplno a jak nejlépe umím, proto mě štve, když zjevně dobře vysvětlené věci někteří stále překrucují nebo schválně nechápou, mám rád ve věcech pořádek a proto se to snažím vysvětlovat, i když někteří lidé o vysvětlení zjevně nestojí.
MAR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 13:33:19

Metro dle mého názoru mělo být vyzkoušeno už jen kvůli nárokům. Výkon karty se nehodnotí dle toho jak je hra hratelná, ale jak si vede při záběru v náročné hře. Kvůli hratelnosti jsi mohl vyzkoušet třeba DOOM 3. To by bylo komentářů co ta hra ve výběru dělá.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 13:42:43
avatar
jenže když je ta hra na nic jako hra, tak co s ní. kvůli 8 hodinám hraní si tu kartu kupovat nebudeš. Navíc technicky se Metru 2033 podobá hodně Stalker CoP, který je jako hra povedenější a obsahuje také DX11+tessellaci atd. takže ta technologie otestována je
fox of fire [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-25 10:01:58
avatar
DD, ktery hned odsoudi kazdou hru s jenom trochu zastaralou grafikou ted najednou rika ze hratelnost je dulezitejsi?
Ano, pro mne neni nic dulezitejsiho nez hratelnost a pokud neni grafika vylozene hnusna vubec mi to nevadi.
Ale ze by DD jen tak pres noc zmenil nazor?

DD, uz sem se snazil asi stokrat vysvetlit, ze enginy stalkera a metra nemaji nic spolecneho.
obe hry maji dx11 a tesselaci (i kdyz stalker je ma jenom naroubovane a ne plne vyuzite) a to je asi tak vsechno.

vzdy se chvastas jak zakladas na faktech a ja se ptam:

Na jakem faktu jsi zalozil tvrzeni, ze jsou metro2033 a stalker technicky hodne podobni??
(drive jsi dokonce tvrdil ze pouzivaji stejny engine, tak nevim ktere tvrzeni povazujes za svuj aktualni nazor)

EDIT: zadnou odpoved beru asi tak, ze DD souhlasi s tim ze se myli...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-25 12:38:28
avatar
Jestli sis nevšiml, tuto skladbu testů máme už docela dlouho, takže to určitě není žádná změna.

Co se týká Metro a Stalker, tvrď si co chceš, nemáš pravdu, faktem je ty enginy jsou si velmi podobné, základ je úplně stejjný a v přístupu k tessellaci a narobování DX11 jsou úplně stejné! V základu jsou to DX9 hry a DX11 a tessellaci používají ve stejném množství, na stejné věci a se stejným úspěchem ...
fox of fire [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-26 08:22:25
avatar
1. vubec jsem nerikal ze mi vadi skladba testu

2. ptal jsem se na jakem faktu to tvrzeni o enginech zakladas

ja chapu ze toho o vyvoji her moc nevis a nemam ti to za zle, ty toho zase urcite vis o nekterem HW mnohem vice nez ja, ale tve tvrzeni o enginech, zalozene na 100% kachne akorat mate ctenare
Minexew [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-25 14:14:59
avatar
Citace:
http://ve3d.ign.com/articles/news/53175/Metro-2033-Dev-We-Do-Not-Use-S-T-A-L-K-E-R-X-Ray-Engine-Components

Myslim ze je to evidentni (btw. je to uplne prvni vysledek na hledani "metro 2033 stalker engine")
Komu to nestaci, je u me bez prominuti blb.

PS: DD, s linuxakama se fakt o SW nehadej. oni vedi o cem mluvi
Michal3D [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 13:46:30
avatar
No ja neviem a "nepodporuje" nVidia nahodou aj NFS Shift a Crysis (obe su v tomto teste zahrnute)?
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 13:58:10
avatar
Preboha Batman? Ved to bol typicky priklad marketingovej masaze, ta hra bola maximalne ak priemerna a nebyt davoveho osialu z pseudo fyziky PhysX, nikto by o nej ani nevedel. Hral som demo a stacilo mi, takisto napriklad aj Just Cause 2. To su bezduche skakacky bez stipky AI protivnikov a sprznenym konzoloidnym ovladanim (minimalne Just Cause 2 urcite ano pokial ide o to ovladanie). Nehovoriac uz o tom ze v testoch maju vysoke FPS, tak naco ich testovat ked su aj narocnejsie hry?
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 14:40:53
avatar
Far Cry 2 není hodno tohoto jména, Batman je fádní Unreal 3 engine, který byl x krát testován akorát za to Metro bych se zasadil protože je to náročná a zajímavá hra
Michal3D [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 13:44:55
avatar
Skoda tej narazky na Far Cry 2, IMHO ide o velmi, velmi kvalitnu hru. Momentalnu ju mam rozohranu a po 20 hodinach hrania som presiel len polku hry...kvalitna dlha herna doba, akou sa len tak hocijaka hra pochvalit nemoze. Potom je tu nadherne graficke spracovanie a hlavne az neuveritelne optimalizovany engine, za tych 20 hodin co to hram ta hra ani raz nesklbla a to ide pri tom o otvorenu hru s obrovskym prostredim bez loadingov! Skutocne kvalitne odvedena praca! Preto aj ciastocne suhlasi, ze zrovna na takto kvalitne spravenej hre nie je tak nutne testovat graficke karty, kedze s dnesnimi kartami ide o skutocne luxusne hranie.
Ja uz som to tu pisal, proste cely problem Far Cry 2 je asi v tom, ze ludia cakali NFS ale dostali RACE 07/rFactor/... No nic, hlavne ze Crysis je hra so super hratelnostou, mne osobne stacilo demo, uz jeho napln mi prisla roztahana a dohral som ho len preto, ze som vedel, ze demo nebude asi moc dlhe
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 13:49:31
avatar
no bohužel Far Cry 2 hodně zklamal a propadl u hráčů i novinářů - a mě osobně bohužel nijak nechytl, rozhodně se k němu nikdo nevrací a jako hra má hodně nedostatků. Proti Far Cry1 je to mega nepovedené ...

naproti tomu máme v testech z DX10 titulů Crysis (ten se sice nehraje o moc více dnes, ale je to herní etalon) a pak dva hlavně MP tituly, které se i dnes paří o 106

Vím proč se testuje FC2 - protože testeři jsou liní a rádi použití toho benchmarku, který existuje ;)
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 13:53:10
avatar
FC 2 je na vysokych rozliseniach pri zapnuti vsetkych detailov a 8xAA stale narocna hra a dobry adept na otestovanie si myslim. Ale osobne mi v testoch nechyba.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 13:51:30
avatar
Suhlasim, aj napriek tomu ze mam Far Cry 2 rozohraty uz asi dva roky si myslim ze ta hra je dobra a takisto grafika je skvela. Len sa mi to zdalo take nekonecne ze som medzi tym skusil a dohral ine hry. Ale urcite sa k tomu vratim.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 13:53:45
avatar
Mozno mohol DD pre porovnanie to Metro 2033 do testov zaradit, to ale neznamena ze to co o hre napisal nie je pravda. Dohral som Metro len z povinnosti a aj ked mam FPS rad, hernou kvalitou na hry ako prvy diel F.E.A.R. alebo Stalkerov proste nema. Grafika pekna, o tom zadna, ale ten naskriptovany dej a neustale nacitanie novych levelov ma sklamali a bol som rad ked som tu hru uz konecne dohral.
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 14:28:03

ja len cakam kedy vyjde TUBRA UBRA II to bude nieco!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 14:45:02
avatar
???
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 16:00:31
avatar
To už nebude ono, taký obrovský skok vpred aký táto stará legenda urobila sa už dnes zažiť nedá.
Smoothie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-25 14:39:24
avatar
Není Tubra Ubra II ta skvělá hra vyvinutá studiem Excalibur? První díl byl tuším vyroben v Malování.
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-25 15:00:55

pravda
S.P.cze [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - bomba 2010-08-24 15:29:13

Absolutní maximalismus v podání ASUS, neskutečné, úchvatné chcu tooo! Je to nádherný kus hardwaru, umělecké dílo a dál už nemám slov. A začátek recenze je bomba (asi sem se nechal trochu moc unést ale jinak to ani nejde).
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 15:49:54
avatar
absolutní bude až vyjde MARS II s 2xGF104 s plnou specifikací
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 19:15:29
avatar
To teda bude úžasný A s jedním ventilátorem doufám...limitovaná atomová edice
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 21:17:22
avatar
A bude sa to volať RBTF - Reaktor Boľšoj Teploti Fermiľnij
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-25 21:25:04
avatar
za pár rokov si na Aresa nikto ani nespomenie bude to totál low end s brutálnou spotrebou. Ale dnes je to fakt delo možno keby tam dali dva ventilátory tak by som si ju aj kúpil ale hluk pri PC ma trocha otravuje tak siahnem asi po konkurenčnej Sapphire a dám ju na 1GHz/5300ram a budem mať to čo DD v tichšom prevedení a ten malí rozdiel čo ušetrím na dám na charitu
lubyanyy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-26 01:25:35

Ti kdo píšou že hrozně žere, a je hlučná, cena-výkon atd.
jen závidí že na ni nemaj prachy.
Například já, jo je hlučná, nemám prachy na to abych platil ůčty za elktřinu kdybych ji měl v compu a cena-výkon je totální ******* která se mi nelíbí, tak mít prachy stejně ji koupim protože když chci výkon všechno ostatní mi může políbit mou chlupatou růžovou prdel.

Sry za ty slova.

Edit: Hlavně že si na ni za pár let vzpomenu já, abych věděl jaký to bylo sedět u compu bez tý grafiky.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!