Recenze: StarCraft II: Wings of Liberty - Dlouho očekávaný comeback špičky RTS žánru
Napsal Mescalamba   
Pondělí, 27 září 2010
alt

 

 

 

 

 

 

Recenze: StarCraft II: Wings of Liberty

- Dlouho očekávaný comeback špičky RTS žánru

Jak se povedl nový druhý StarCraft, jehož první díl udílí tempo v RTS hrách už řadu let?

Možná až příliš dlouho očekávaný comeback. Ostatně, není co se divit. 12 let mezi díly, to nepřekoná ani Duken Nuken Forever, který vyjde snad velmi brzy. StarCraft 2 byl ohlášen už před dlouhou dobou, stejně jako Diablo 3 (které doufám, taky někdy vyjde a víme, že v roce 2011 to pravděpodobně stále nebude). Bohužel jako spousta her, která má dlouhou dobu mezi ohlášením a vydáním, byla očekávání opravdu velmi vysoká. Dostála hra očekávání?

Hry hraju už dlouho, zhruba 15 let. Ovšem původní StarCraft sem hrál relativně nedávno. Když odmyslím grafiku na dnešní dobu opravdu postarší, tak to považuji za velmi dobrou RTS se skvělým multiplayerem a velmi dobře odlišenými a vyváženými stranami konfliktu. Mínusem byla singleplayerová kampaň, která sice když si člověk dal pozor na to co se děje mezi misemi (klasické briefingy) dávala smysl, ale přiznávám, že sem časem spíš odklikal, co mám udělat a dál to moc neřešil. Úroveň vtáhnutí do děje, nic extra.

Nicméně díky multiplayeru se hra stala legendou. Obzvláště v Asii, kde se dělají opravdu velké turnaje i s pro nás neskutečnou diváckou účastí. Mínusem tak dlouhé doby existence je, že od legendárního základu čekají hráči legendární pokračování. Upřímně nezávidím Blizzardu designování této hry. Osobně jsem originální multiplayer moc nehrál. Pro nového hráče to bylo poněkud hodně hardcore a většina průměrně dobrých hráčů byla schopná rozmést nováčka během chviličky.

Na co jsem se těšil? Na pokračování příběhu. Což je také důvod proč jsem to hrál. A proč ta hra opravdu stojí za to si jí zahrát. Pokud jste hráli někdy WarCraft 3 (a datadisk), tak si jistě pamatujete velmi dobrý příběh a mise prokládané opravdu skvělými animacemi. V případě, že očekáváte od StarCraftu 2 to samé, jděte si to rovnou zahrát. Singleplayer StarCraftu 2 lze shrnout jako perfektní příběh, který hráče vtáhne do děje a opravdu zabaví. Nicméně, není to celé dokonalé.

Tákže nastartujeme hru, nahodíme Single Player a kliknem na Campaign. A následuje první šok. V tomto případě grafický. Čekali jste krásnou renderovanou animačku? Mm, čekali jste špatně. Animačka je, ale v in-game enginu, který sice je dobrý, ale na renderovaná videa ala WarCraft 3 tedy nemá ani vzdáleně.

Když už nic, alespoň pěkná atmosféra. Náhled do baru, kde se nachází hlavní postava, nám ukáže, že od doby kdy Jim Raynor byl velkým hrdinou, uplynula nějaká doba a stal se pro Říši desperátem a takřka úhlavním nepřítelem (hned po Zergách). Což mu na kvalitách neubralo, nicméně to naznačuje směr, jakým se bude hra ubírat.

Hrdina je poněkud použitý, permanentně upíjí whiskey a pokuřuje doutník. Bar vyhlíží jak z divokého západu a hudba ten efekt jen dokresluje (vůbec celá kampaň připomíná stylizací seriál FireFly). Po televizních intergalaktických zprávách hrdina naštvaně odpráskne televizor, zkoukne fotku své dávno zesnulé lásky, nahodí laptop a vy se můžete vrhnout zvesela do první mise. Která mimochodem docela připomíná tu první z původního StarCraftu …

 

StarCraft2 – Hra

Hlavním cílem první mise je osvobodit nějakou zapomenutou planetku a vyvolat drobné povstání proti aktuálnímu vládci Říše, jeho císařské jasnosti, Mengskovi. Znalci StarCraftu nepochybně tohoto dobrého samaritána, který je pro vlastní prospěch ochoten obětovat nejednu planetu Zergům, včetně populace, velmi dobře pamatují. Včetně toho, že na jedné obětované planetce zesnula Raynorova milovaná, Kerrigan. Tedy, měla zemřít..

Misi aastupujete v počtu jednoho Raynora a čtyř mariňáků. Časem se přidá pár dalších, planetka osvobozena a jede se dál. Stavět nemůžete prozatím nic. S postupujícími misemi budou přibývat jednotky (v každé misi jedna) a samozřejmě můžete později stavět dle libosti. Mise jsou nadesignované docela pěkně, snaha o originalitu je zjevná. Ne vždy je to jen vybuduj vojsko a znič nepřítele. Dost často se stane, že bojujete jen o holé přežití, či ochraňujete kolonisty na planetách nacpaných Zergy. Míra stereotypnosti je docela nízká.

Vše je prokládáno oněmi zmíněnými in-game animacemi, která na in-game jsou velmi dobré a člověk si časem zvykne tak, že mu to ani nepřijde. Jak se příběh odvíjí dál, přibudou různí přátelé z minulosti, za zmínku stojí třebas Tychus Findlay, který je opravdu dosti výraznou a důležitou postavou v příběhu.

Hra je takřka lineární, ale můžete si vybrat jakou misi chcete absolvovat a není problém mít najednou na výběr třebas tři různé. V některých misích můžete v rámci vedlejších úkolů někoho zachránit (a získat jednotky zdarma), či prozkoumat nepřátelskou technologii Zergů a Protossů, kterou následně lze ve vaší základně proměnit v upgrade vybavení. Upgrade výbavy spočívá ve vylepšení vaší technologie některým směrem. V případě obou nepřátel máte vždy na výběr dvě možnosti vylepšení technologie, tím že odemknete jednu, zablokujete druhou. Mají docela slušný vliv na hru, tak si dobře rozmyslete, jestli například chcete vaší budovací základnu vybavit radarem a rychle přivolatelnou jednotkou pro sběr surovin, či základnu proměnit v pevnost vybavenou automatickými kanóny.

Většina upgradů buď změní vlastnosti jednotek, nebo rovnou jednotky, či budovy přidá. Takže se vyplatí v misích plnit vedlejší úkoly. Nicméně dohrát hru lze bez problémů i bez toho, jen se připravíte o nějakou zábavu. Též jde každou jednotku ve hře vylepšit dvěma způsoby, formou vylepšení v inženýrském doku, tentokrát placenou kredity (herní měnou). V tomto případě jsou možná vylepšení obě dvě, jen pozor na to, že finance ve hře jsou omezené a na vše nezbudou.

Další způsob utrácení kreditů je zaplatit si žoldáky. Bohužel přímo v misi si je musíte zaplatit znovu a to surovinami. Žoldáků je limitovaný počet s poměrně dlouhou prodlevou povolávání. Zase jsou žoldácké jednotky poměrně dost silné a nemusí se vyrábět, takže jsou k dispozici, jakmile máte dostatek surovin. Suroviny ve hře se nezměnily. Stále jsou to krystaly a vespenský plyn. Jednotky se ovšem změnily poměrně hodně, hlavně jich pár přibylo.

Původní mariňáky známe, hned první novinkou jsou medici, nebo spíš medičky. Což je jednotka, která sice nemůže bojovat, ale zato může stát za vaším mariňákem a doplňovat mu životy klidně při boji. Na tuto jednotku si zvykněte, protože pokud máte rádi Marinky, jsou medici naprosto neocenitelní (umí léčit i jiné nemechanické jednotky). Ve hře je ještě jedna jednotka co umí doplňovat životy a to létající transport, který kromě přesunu vojáků zvládá i jejich uzdravování. Bohužel je ten transport poměrně snadný cíl a AI ho velmi ráda sestřeluje. Dále tu máme Reapery, což je velmi zajímavá jednotka schopná rychlých přesunů a to dokonce i přes překážky. Některé vedlejší mise lze dokončit jen díky nim.

Pak je tu Firebat, klasický plamenometčík, který hodně vydrží a dokáže propéct Zergy pěkně do křupava a ve velkém množství najednou. Zajímavá jednotka je též Viking. Trošku ve stylu Transformers se umí změnit z létající na pozemní a zpět. Podle vaší aktuální potřeby. Bohužel jsou poměrně křehcí, takže pokud jich nemáte opravdu hodně, je to spíš podpůrná jednotka.

Pak je tu Thor. Jednotka pojmenovaná po Vikingském bohu hromů a blesků. Opravdové kladivo na nepřátele. Je pěkně velký, obrněný, dokáže útočit na nepřátele na zemi i ve vzduchu a je vhodný pro srovnávání budov se zemí. Též se pomocí upgradu dá v případě zničení znovu postavit na místě, kde byl zničen.

Ještě jsou tu nějaké letecké a pozemní jednotky a jedna specialitka, kterou můžete získat podle rozhodnutí ve hře. Ano ve hře je možné se minimálně v jednom místě svobodně rozhodnouti, co dále. A pak čelit následkům. Zergové a Protossané též dostali nové jednotky, část budete moci v kampani využívat, části čelit, tak se nechte překvapit.

Jak vám asi neušlo. Kampaň je čistě za Terrany. Bojovat budete proti Zergům, občas Protossům, párkrát proti svým "vlastním" a párkrát proti velmi speciální straně. Hráči reptají, že od Blizzardu nebylo pěkné rozdělit hru na několik částí (tři minimálně). Nicméně těch 26 misí je zábava na docela dlouho a díky možnosti volby různých upgradů a 4 různých obtížností to má vcelku slušnou porci hratelnosti i podruhé či potřetí. Navíc díky propojení s Battle.net můžete získávat různé Achievementy za splnění některých věcí v každé misi.

Podle mne ono rozdělení hry není nijak zvlášť špatné a i hra pro jednoho hráče dokáže zabavit. Ten příběh minimálně za jedno zahrání stojí. Za zmínku stojí minihra, která je k dispozici jakmile získáte svojí velitelskou loď. V jejím baru je automat na kterém si lze zahrát něco, co se nápadně podobá starým automatovkám ala Tyrian. Hratelnost je docela podobná a rozhodně to zabaví na delší dobu. Minihra je pojmenovaná po jedné z prvních her Blizzardu, Lost Viking.

Pokud vás omrzí klasická kampaň, je k dispozici klasická hra proti AI a tzv. "Challenge" (tedy výzva), kdy musíte za určitých podmínek splnit speciální mise. Výzvy jsou vymyšlené pro všeobecné zlepšení se v StarCraft 2 a jsou docela užitečné a přínosné. Byť mohou být místy poněkud frustrující, ale od toho je to výzva. Hra samozřejmě obsahuje tutorial, ale myslím, že pokud kdokoliv hrál nějakou RTS, tak to zvládne i bez něj.

  • Multiplayer

Logicky je součástí hry i multiplayer, který je ovšem jaksi bez LAN, takže čistě Battle.net a čistě pro majitele originálních verzí. Osobně bych tedy bral verzi LAN + autentizace přes Battle.net, ale Blizzard si zřejmě myslí něco jiného. Multiplayer je dost jiný než singleplayer, poměrně vyvážený (a Blizzard pomocí patchů vyvážení dolaďuje). Je zde matchmaking systém, který by měl zaručit, že nenastoupíte proti profíkovi, ale někomu zhruba na vaší úrovni. Povětšinou funguje, ale i tak se někdy stane, že vás protivník rozmete během chvilky, protože to očividně hraje posledních 12 let. Též nebuďte překvapení, že některé jednotky v multiplayeru chybí, ono z hlediska vyvážení je to docela logické.

Jinak mi multiplayer přijde takřka totožný jako v původním StarCraftu a slušná část strategií lze použít i tady. Což tedy nováčkům zrovna neusnadní život, ale zřejmě Blizzard nechtěl, aby původní hráči žbrblali, že to překopali (oni si někteří stejně budou stěžovat). A taky je to motivace pro původní hráče si to koupit a hrát v novém grafickém kabátku.

 

  • StarCraft2 – technologie a hodnocení

Nelze říct, že by StarCraft 2 aspiroval na hru s nejlepší grafikou. Upřímně to vypadá jako takový lepší WarCraft 3. Ne že by grafika nebyla hezká, jen je trošku jednodušší a taková Blizzardovská. Výhodou je, že HW náročnost je poměrně hodně nízká, takže člověk s průměrným počítačem vážně nemusí kvůli StarCraft 2 upgradovat PC. A ostatně si nemyslím, že by to někdo hrál kvůli grafickým orgiím. Pokud ano, doporučuji jiné hry.

Jistou výtku lze mít k tomu, že samotný herní engine z nepochopitelného důvodu neumí obyčejné AA. To tak musí dodělávat výrobci grafik skrze vlastní ovladače. Rozdíl hry s AA a bez AA je na kvalitě obrazu dost vidět. Problém je, že přes ovladače to nikdy nebude mít výkon a efektivitu srovnatelnou s nativní podporou ze strany enginu. Takže pro hru s AA musíte mít dost silnou grafiku a pak teze o nízké HW náročnosti neplatí. Pravdou ale je, že hra prostě v základu AA neobsahuje. Samozřejmě neumí ani DirectX11 ani nějak výrazně nevyužívá vícejádrových CPU. Zkrátka po technologické stránce StarCraft2 nepředstavuje nijak přelomovou hru a ani to nebylo cílem. V nízkých detailech to rozjedete víceméně na všem, ale také to podle toho vizuálně vypadá.

  • Závěr a hodnocení

Kampaň je přiměřeně dlouhá, má dobrý příběh, sem tam nějaký zvrat, hezky zpracované mise. A řekl bych, že ta hra skoro stojí za to zahrát si jí i jen kvůli té kampani. Ale pokud už si jí koupíte, neošiďte se o hru více hráčů, jakmile tomu přijdete na chuť a naučíte se to skutečně hrát, je to dobrá zábava. A strašný žrout času.

Co nám hra přinesla oproti původnímu StarCraftu? No, pokud někdo čekal revoluci, tak marně. Když bych vzal v úvahu čistě multiplayer, tak se to od původního StarCraftu až tak moc neliší. Je těžké říct, jestli je to dobře nebo špatně. Blizzard je známý tím, že je poměrně konzervativní a tahle hra je toho důkazem.

Řekl bych, že hlavní problém této hry bude, že od ní někteří čekali příliš. Je to jen hra a jen pokračování. Revoluce se nekoná. StarCraft2 je prostě vypiplané RTS, které se drží starého konceptu a v podstatě aktualizuje technologicky, graficky i ovládáním původní koncept prvního dílu pro současný HW a současné hráče. A doporučení pro zkušenější hráče RTS. Hrajte kampaň na Hard obtížnost, Normal je příšerně jednoduchý.

 

 

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 01:23:53
avatar
Zajímavé přečíst si takto odlišný názor na tuto pecku .
Já osobně bych za technické zpracování nedal 60% ale 85%.
Řekl bych, že ta "Blizzardí" grafika má větší kouzlo než leckterá megapolygonová požíračka výkonu.

P.S. Medici byli už v datadisku Broodwar
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 02:31:38
avatar
Ten mam, ale pořád sem se nedokopal si to zahrát. Grafiku sem se snažil zhodnotit nějak objektivně, obecně. DD ještě dodal to o AA atd.

Mě osobně je to putna, mě to bavilo a líbilo se mi to. Já na grafiku vcelku zvysoka peču, ostatně jako hráč WoW (aktuálně tedy neaktivní) i musim mít rád Blizzard grafiku.

A taky sem od nich hrál prakticky vše co kdy vydali..
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 20:31:30
avatar
No mne na grafike dosť záleží, ale so Stacraft grafikou som plne spokojný a ako celok je to hra dotiahnutá skutočne dokonca a takých tu skutočne veľa nie je ;)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 03:22:01
avatar
no technicke zpracovani za 60% je uplne mimo. grafika je pekna a stylova, vychazi dost z puvodniho starcraftu a k te hre se hodi. nevim na co by tu byla nejaka ultrarealisticka grafika s tunou supercool efektu, pres ktery by si pak nevidel ani na jednotky a kazdej normalni hrac by je po prvni hre v multiplayeru hned vypinal. zvuky, hudba a animace sou pak na spickove urovni a tyhle veci taky do technickeho zpracovani patri...
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 15:06:58
avatar
myslím že to DD napsal dobře, grafika neurazí ale ani nenadchne, takový šedivý průměr.

Akorát je blbé že se rozmáhá nutnost být při hrani online, ale naštěstí hodní lidé udělali patch který onen problém řeší
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 17:15:59
avatar
chápu Blizzard, chtějí si to pojistit. Ale myslim, že SC2 by se prodával sakra dobře i kdyby žádnou extra ochranu neměl..
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 10:59:59
avatar
Medici i Firebatové byli v původním SC, takže to DD moc nevychytal

P.S. Grafika za 60%? Sice je postarší, ale velice líbivá, aspoň to můžu hrát na notebooku na full... Pokud by hry byly kvalitně udělané a třeba s touhle grafikou, tak bych se nezlobil
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 17:55:22
avatar
Nebyli Firebat spíš v BroodWar? V původním SC si nějako nevzpomínam..
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 13:49:08

Starcraft 1 byla naprosto dokonala a vypiplana hra a už se na ní nedalo moc co zlepšovat, ty upgrady co dali do SC 2 jsou dle mého názoru dostačující. Fanoušci týhle hry většinou zklamáný nebudou, ja osobně jsem požadoval lepší grafiku drobnější upravy v technologii a par nových kousků a hlavně pokračování příběhu tj novou kamapaň a ten příběch se jim opravdu povedl hra je záživna a doslova se těšim na pokarčování za jinou rasu, mé očekávání hra splnila a jsem sní naprosto spokojen, lepší než aby ta hra byla zase moc přeplácaná. Grafika je v tomhle žánru podle mě naprosto dostačující snad jen tam mohla být nějaka lepší fyzika, ale na to abych si užil fyzických a grafických orgií tu mame akční hry a rpg u takových her požaduju extrémní grafiku ne u strategie
PraseIII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 07:39:05

Pěkná recenze
Je pravda, že grafika není tady extra důležitá, ale více % bych taky nedal. Animace jsou minimálně zvláštní, ale hudba a zvuky supr. Hratelnost a zábava je ovšem na hoodně vysoké úrovni. Takže dle mého hodnocení sedí
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - názor mojí maličkosti 2010-09-27 09:43:35

Tenhle StarCraft 2 mám už nějakou chvíli za sebou. Tak nějak bych si netroufnul hodnotit hru po částech (příběh, grafika, ...). Hru jsem nainstaloval, zapnul a prakticky až na nutné přestávky způsobené nutností chodit do práce jsem ji prosvištěl na jeden zátah.

Přišlo mi, že v SC2 všechno funguje přesně tak, jak má. Za příběh, grafiku, herní koncept a originalitu hodnocené "KAŽDÉ ZVLÁŠŤ" bych asi musel šáhnout někam k 70%. Ovšem ono to všechno dohromady funguje úplně jinak. Příběh, grafika a zvuky k sobě perfektně pasují, pouze mírné (avšak někdy pro hratelnost zásadní) změny oproti SC1 zase způsobily, že jsem se ve hře cítil už od první mise jako doma.

Podle mě zatím nejlepší hra letošního roku, minimálně u mě za 90%.
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ještě doplním 2010-09-27 09:48:58

Jak tak koukám na DDho hodnocení, vypadá to, že u něj tvoří technické zpracování 1/3 celkového výsledku. Nu což, každý máme priority nastavené jináč.

Ovšem je s podivem, jak nedůležité je pro hráče technické zpracování her od Blizzardu. Vezměte si obě Diabla (u dvojky je maximální rozlišení 800x600!), Warcrafty a vlastně i StarCraft 1. Všechno to jsou hry, které se i přes své, i v době vydání zastaralé technické zpracování, řadí k nejhranějším hrám vůbec.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 11:14:59
avatar
Tak pojem "hra" má základ niekde úplne inde ako v technickom spracovaní. Stačí keď ju ľudí baví hrať ;)
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 14:51:57
avatar
V tom máš pravdu, někomu ke štěstí stačí hromádka třesoucích se pixelů a nějaká strakatá plocha
Ale přece jsme za ty roky někam pokročili a hrát dnes v 800 na 600? To je pro masochisty co si doma šmudlají 14" CRT
Ve SC2 grafika ujde akorát se mi zdají textury málo detailní.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 15:00:53
avatar
Blizzard má pro starší hry uplně ubohou podporu - nejsou schopný do Warcraftu 3 ani D2 dodat podporu pro větší rozlišení a hlavně podporu pro widescreen a přitom ty hry stále baví. Ani by jim to nedalo nějak moc práce vydat malý patch, popřípadě texture pack. Ale kdo by jim pak kupoval další díly, že
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 17:56:24
avatar
D2 myslim má "neoficiální" patch, který umožňuje 1280x1024 apod. Možná i víc.

W3 .. no podpora wide-screen by bodla.
Jirka Navrátil Gocek.Tigr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 10:34:44
avatar
No nevim mě tahle hra moc neoslnila
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 14:55:56
avatar
mě také nepřijde nějak extra, radši si dám řežbu v C C Kanes Wrath nebo RA3 Uprising
A nějak v SC2 nemůžu přijít jak si dát klasickou řežbu proti počítačovým soupeřům....
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 17:56:51
avatar
Ono to proti AI nejde bez netu..
RizeCZek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ad pribeh 2010-09-27 11:29:07
avatar
Nerozumim dost dobre, jak muze autor chvalit pribeh ve SC 1, kdyz, jak pise, animace, ktere popisuji pribeh, "odklikaval".
A ano, hra je predevsim na hrani a baveni se a ne na koukani se na graficke pozlatko. . . . SC 1 i s datadiskem je nejhranejsi strategie na svete. . . . a tezko ji hraci hraji a hrali kvuli grafice. . .
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 15:51:08
avatar
Není náhodou nejhranější AOE 2 nebo WC3? V AOE 2 se pořád hrají "ligy"
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 17:59:46
avatar
SC je nejdéle hranější a dělaj se turnaje pokud vim dodneška.. aspoň v Asii ano (jižní Korea). Pokud se dělaj ligy v AoE2 tak se nedivim. Skvělá hra.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 17:58:53
avatar
Příběh jde zjistit i jinak než ze hry a zase něco z toho sem vnímal. Hlavně na hraní SC2 v podstatě netřeba znát 1. Ona většina příběhu je jaksi zopakovaná, aby bylo jasné o co jde..
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 11:59:54
avatar
No, muj styl hrani to neni, ale pribeh vypada dobre.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 13:36:56
avatar
Sice to neni můj šálek kávy (oddávám se teď civilizaci, ta je mi kupodivu blíž), ale s tou prezentací nesouhlasim, podle mě je uplně skvělá a opravdu nevim co by kdo chtěl...
Mara42 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Duken Nuken??? 2010-09-27 16:05:24
avatar
Možná až příliš dlouho očekávaný comeback. Ostatně, není co se divit. 12 let mezi díly, to nepřekoná ani Duken Nuken Forever

a to má byt co za hru?
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 18:00:28
avatar
Duke Nukem Forever..
Mara42 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 19:06:26
avatar
No samozřejmě. Jen hned v první větě recenze komolit název... každopádně máme oba palec dolů... možná jen někdo neví, jak je to správně
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 23:36:03
avatar
Taky možnost, ale tady někdo rozdává mínusy prostě jen tak.. DD je občas vyřadí z provozu, ale oni budou otravovat pořád.

Člověk se holt musí naučit tenhle ten systém bodování ignorovat, není nastavený/vymyšlený na české poměry..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 23:39:39
avatar
no nechtěl jsem to dělat složitější, ale budu muset ... lidi jsou holt svině ...
mikaloupeznik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 16:17:16
avatar
Řekl bych, že v diskuzi se střetávají sklaní příznivci SC1, kteří nepříjímají DDho kritiku, s hráči, kteří jsou nezaujatí a mají trošku nadhled. SC1 mělo dobrý přiběh, obstojnou grafiku a nejlepší multˇák ze všech RTS co znám. To, že je SC2 hratelně srovnatelné s SC1 je jednoznačně velké +.Kampaň jsem ještě nehrál, takže příběh nemůžu hodnotit. Nic méně jsem v dnešní době čekla opravdu trošku kvalitnější grafické spracování.Ale u Bilzzardu nikdy žádné grafické orgie nebyly, možna tak u Warcraftu 2.Osobně bych řekl, že SC2 splnilo to co se od něj čekalo.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 18:01:53
avatar
Herně určitě, graficky asi méně. Osobně bych rád trošku víc "přeorat". Většina RTS začíná být poněkud.. stejná.
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 18:32:25

Docela by mě zajímalo, proč tu všichni kritizují grafiku a animace. Tak nějak nemůžu přijít na to, co jim chybí - ke hře naprosto perfektně pasují, mají osobitý styl, který možná nemusí sedět každému.

Osobně mi přijde grafika naprosto v pohodě - více detailů či efektů by spíš působilo rušivě a znepřehledňovalo by herní situaci.

Ale pořád si lámu hlavu, čím že jsou "textury málo detailní" a "animace technicky zastaralé".
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 23:38:01
avatar
To máš asi takhle. Mě osobně to vyhovuje a líbí se mi to.

Jenže, je to recenze a ta by měla být vcelku nezaujatá a z obecného hlediska je ta hra.. no poněkud zastaralejší.

Takže, proto je to takhle.. co se mě a mého osobního názoru týká, mě se to líbí jak to je.. v podstatě nemam co té hře vytknout, kromě té nutnosti připojení i pro úplné blbosti a absenci LAN.

Ta část o nefunkčním AA je DDho, ne moje.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 23:43:58
avatar
jj AA je moje, z technologického hlediska je prostě záhada, proč ten engine něco tak běžného a pro mnoho lidí přínosného AA neobsahuje ....
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - není to záhada 2010-10-02 23:28:11

Hlavním problémem AntiAliasingu je že se na pixel musí smíchat několik vzorků, u starých DX8 her to problém nebyl, u dnešních je mnohem více využíváno PixelShader Efektů (Bloom, HDR, MonitionBlur, Stíny, Depth of Field, Grain, Post Proces, ...).
Engine se nejdřív musí napsat obecně (jeden vzorek na pixel), když je komplet celej hotovej může se teprve začít uvažovat o znovu přepracování pro AA (u Unreal Engine 3 to trvalo dlouho). To je celkem náročný a drahý(většinou to utknou vydavatelé hry), druhá možnost je jednoduše vyrenderovat obraz ve vyšším rozlišení(Mafia, Arma) a zmenšit na velikost obrazovky. Nevýhodou jsou asi dvojnásobné nároky na paměť grafiky a poloviční výkon.
Z technologického hlediska je vývoj AA nového enginu problém, většinou se jednoduše nevyplatí ani řešit(plus vydavatelé chtějí co nejdřív vydělávat).
Těch pár vyvolených s dostatkem ROPs a pamětí si vždy může vynutit AA v ovladačích.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 16:59:06
avatar
Jsem nezaujaty a muj nazor,moc se mi zamlova a prubnu ji.Tot vse.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 18:01:12
avatar
Jen do toho, rozhodně to zabaví.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 15:07:29
avatar
Nuž, tak teda môj pohľad je, že tiež sa mi SC II veľmi páči, ale skúšať ho nebudem, lebo žijem len raz a voľný čas mi už došiel. Keby som žil 3 životy ako Mikron, tak potom by som mohol skúšať...
Obdivujem Blizzard a fandím im, lebo je to asi jediné štúdio, ktoré sa na plnú hubu vysmieva konzolám a aj tak stále predáva milióny kópií svojich hier na PC.
Matess [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AA 2010-09-27 21:34:02

chybejici AA? ano opravdu je to videt... kdyz na to clovek kouka treba jen v menu a vzadu je kostrbata planeta tak to vypada opravdu blbe... Ale jak to clovek hraje, tak na tohle nema vubec cas! Jsem jen vikendovy hrac s APM ve spicce okolo 140 a prumerem okolo 40, ale i tak je to opravdu perfektni a bavi me to. O zpracovani se neda rict ze vypada dobre, nebo blbe... vypada proste Blizzardovsky - a to se mi zamlouva
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-27 23:38:48
avatar
Kdyby to tam DD nenapsal, ani bych to neřešil.. já AA nepoužívám díky mejm miniaturním pixelům skoro nikde..
Dvora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 12:44:58
avatar
OK jen bych rád připomenul, že plytká Dragon age, která nesahá Baldur's gate 2 (ač měla být jejím nástupcem) ani po kotníky ať už příběhem, originalitou, nápady, grafickou stylizací (a v podstatě vším kromě 3D grafiky) a jejiž technické zpracování je na úrovni her z roku 2003 tu dostala 96/100. Její originalita byla téměř nulová. SC2 vylepšil témeř dokonalou hru o další kousek, přidal spoustu herní náplně (tuny achievmentů, skvělý inovativním způsobem řešený singl, spousta herních modů + mraky modů od fanoušků), a nesnažil se o nějaké inovace jako zvratky typu Red Alert 3, nebo nedej bože Tiberium twilight, které vypadají v porovnání s počiny od Westwoodu jako špatný vtip. A já se ptám jestli je lepší udělat inovativní hru, která nebude nikoho bavit, nebo udělat hru na starém dobrém konceptu, který všichni chtějí a který baví drtivou většinu lidí odkojených na SC1. Teď si můžeme udělat obrázek každý sám.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 12:46:56
avatar
Dragon Age s DLC je vynikající ohormná, prorpacovaná hra klasické RPG ze staré školy s fantastickým příběhem i propracovaností děje atd. dnes bych dal DA hodnocení 99/100 .... proti tomu je SC2 jen SC1 v lepších detailech s vylepšeními pro současnou dobu ....
Dvora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 13:18:33
avatar
Nevím, jestli jste někdy hrál Planescape: Torment, protože v tom případě byste se v souvislosti s Dragon Age rozhodně neoháněl slovy a slovními spojeními typu "ohromná", "propracovaná", "s fantastickým příběhem", či "ze staré školy".

"SC2 je jen SC1 v lepších detailech s vylepšeními pro současnou dobu ...." A to je jeho největší deviza. Blizzard ví co dělá, ačkoli je mi jasné, že někteří místní "odborníci" by nejraději udělali nějakého nehratelného "kočkopsa" s grafikou Crysis, kterého by mohlo spustit jen několik vyvolených jedinců s high-end sestavami.

Je mi jasné, že jakákoliv recenze je subjetivní názor a tudíž se pokouším pouze ukázat také druhou stranu mince Nesnažím se zde o remcání a kritizování
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 15:37:57
avatar
já ti názor neberu, ale se snažíme dělat recenze objektivně a jsem toho názoru, že hra, stejně jako jakýkoliv jiný produkt, lze ohodnotit objektivně a srovnávat mezi sebou, stačí si určit parametry, což máme a posuzujeme je u všech her ...

Samozřejmě dojeem ze hry bude vždy subjektivní, to ano, ale stjeně si myslím, že DA je jedna z nejlepších her všech doby, i dkyž dokonalá není, mě přijde hodně dobrá a opravdu mohu porovávat ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 15:35:14
avatar
dragon age nema s klasickymi rpg ze stare skoly nic spolecnyho to si ty rpg asi dost spatne pamatujes...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 15:38:16
avatar
mě příjde že ano ... takové NWN
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 19:45:47
avatar
To už je nová škola.. staré jsou Baldurs Gate, Fallout, Planescape Torment atp.

Btw. já nepsal recenzi na DA. Takže bych neporovnával kolik dostala recenze DA a toto.. možná bych tomu dal méně, ale hej, ještě sem to ani nedohrál.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 19:52:24
avatar
no prvni neverwinter nights nejen ze neni zadna stara skola, ale bylo i co se tyce single playeru strasne. zachranovalo ho jenom par fanouskovskych modu a pak multiplayer, kde se vytvorila hodne velka fanouskovska zakladna.
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - autor 2010-09-29 12:27:57
avatar
Autor recenze o sobě řekl v úvodu dost, abych věděl, kam to bude směřovat dál. To že někdo po letech najde hru SC1 a diví se nad tím, jak je linerální kampaň apod.. no takhle psát hanlivě o takovém skvostu své doby je celkem urážka mnoha lidí. Je zapotřebíi třeba ten odstavec brát z pohledu doby, kdy hra vycházela.

Co se týče vlastní recenze na dvojiku, tak osobně si myslím, že dějově je slabší, než jednička. Zatím jsem kampaň dohrál pouze třikrát a už mě to přestalo bavit.. jedičku jsem na singl hrál celkem asi třicetkrát.. koušel jsem to na všechny možné způsoby. Např. u dvojky jistě nepůjde to uhrát na celkovou ztrátu 25 jednotek, se kterou jsem dohrál jedničku. Obtížnost je na normal celkem vyvážená. Spíš je otázka zábavnosti některých misí - přežij po určitou dobu. Myslím, že časově omezené mise namají v RTS kampani nic moc so dělat.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 16:28:19
avatar
Ty už byly ve W3. Moc zábavné to neni.. Taky zrovna nemusim mise, přežij nějakou dobu a vyhráls.

O SC1 se nijak hanlivě nevyjadřuju, prostě co se příběhu týká, tak to nebylo vytvořeno tak, aby to hráče nějak vtáhlo do hry. Ono to šlo jinak i tehdy..

Ale osobně by u mě SC1 s ohledem na dobu dostala nejspíš 95/100. Takže o té hře si fakt nic špatného nemyslim..

U dvojky to na celkovou ztrátu 25 jednotek neuhraješ, leda tak v rámci jedné mise.
HUHUHUgo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-30 07:52:59

Osobně mě SC2 zaujal jako pěkná a povedená strategie, ale žádný trhák. Pro mě je v tuto chvíli nejlepší strategie Supreme Commander: Forged Alliance.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-30 15:46:40
avatar
Pro mě Total Annihilation. Navždy..
Marty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Takhle warcraft 4 by to chtelo 2010-10-04 14:13:03

ale na ten si asi pockame par desetileti..... a mezitim budem muset hrat WOW :-D
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 19:52:39
avatar
Mam za to, že W4 má být.. cca rok-dva. A pak další WoW, nebo případně ten tajnej MMORPG projekt co má Blizzard.

Jinak WoW teď bude mít novej datadisk, co to důkladně přeorá.. takže to bude docela fajn.

Osobně se těšim spíš na D3.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!