Nové 11“ a 13“ MacBook Air – Netbooky bez mechanik a s FLASH disky od Apple
Napsal Jan "DD" Stach   
Saturday, 23 October 2010
altKouzlu ultra přenosných mobilních počítačů podlehl i Apple a uvádí cosi, co lze nazvat „MacNetBook“

Naštěstí nepropadl platformě Intel ATOM a oba stoje vybavuje úspornými procesory Intel Core 2 Duo na 1,4GHz či 1,6GHz u 11,6“ modelu a 1,86 nebo 2,13GHz u 13“. Oba mají 2GB DDR3 operační paměti a jako mobilní grafika je použita NVIDIA 320M. Svým pojetím mají k Netbookům opravdu blízko. Ani jeden z nich neobsahuje mechaniku. Aby byly co nejtenčí a nejodolnější, Apple nepoužil ani klasický HDD, ale všechno vsadil na 64/128GB SSD u 11,6“ verze a 128/256GB verze u 13,3“ verze.

11,6“ model má kolem 1kg, 13,3“ váží 1,3kg. Nativní rozlišení u 11,6“ modelu je 1366x768 a u 13,3“ najdeme 1440x900. Z výbavy mají oba 2x USB, 1x miniDP a MagSafe. 13,3“ má ještě port pro SD kartu (to by mě jako uživateli u 11,6 docela chybělo, zvlášť když je člověk odkázán jen na internet nebo přídavné USB disky a Flash Disky). I reinstalační software je dodáván na USB disku.

Oba modely mají samozřejmě Wifi i BlueTooth + EDR oba prý vydrží v pohotovostním režimu 30 dní. Samozřejmě reálně na baterie při používání vydrží s bezdrátovým připojením (LAN nemají) 5 hodin u 11,6“ modelu a 7 hodin u 13,3“.

Cena záleží na velikosti osazeného SSD. Nejlevnější model tohoto Mac Netbooku vás vyjde na 999 dolarů (v přepočtu asi 21 000,- včetně DPH). 13,3“ model se 128GB SSD začíná na 1299 dolarech (28 000,- včetně DPH) a nejdražší s 256GB SSD vás vyjde na 1599 dolarů (34 000,- včetně DPH).

Ty ceny mi přijdou poněkud optimistické. Přeci jen za 20 000 korun bez problémů člověk koupí tenký 13,14,15“ Windows 7 notebook na mnohem výkonnějším a úspornějším Core i5 procesoru, navrch s výkonnou přídavnou ATI HD 5600 grafikou, se 4GB RAM a 640GB HDD a celé to má výdrž kolem 5-7 hodin s bezdrátovým připojením také, nemluvě o výbavě okolo. Že by ty SSD disky v Applech tvořily polovinu ceny toho přístroje? Pokud jsou hodně rychlé, tak to klidně možné je, ale to bez testu nezjistíme. Každopádně jako funkční stylovka to určitě fungovat bude.  

Zdroj: Apple

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :-/ :))) 2010-10-23 11:21:49
avatar
jou jou... aneb když marketing a arogance vítězí nad funkčností a rozumem

Edit: I když pochopim nákup něčeho takovýho víc, než nákup iPadu... Tenhle notes aspoň někdo upotřebí k práci.
Lukeee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-23 01:11:19
avatar
Nedávno jsem měl ten 13“ v ruce ... a teda design úžasný... ale za tu cenu a s tím výkonem je to spíše módní doplněk pro bohatší lidi
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-23 02:03:27

S netbooky mají mnoho společného až na to, že obě verze mají: Zdaleka lepší displej než netbooky (IPS), plnohodnotnou klávesnici, veliký multitouch trackpad ze skla, lepší baterii, integrované SSD s aktivním systémem, silnější procesor a grafiku, přitom život neotravující chlazení, mnohem lepší materiály a konstrukci.

Ale lidi, kdyby podobný notebook vydala jakákkoliv firma kromě applu, tak by nikdo neměl kydy - vlastně Dell vydal - Adamo, s kladnými ohlasy (a ne nezaslouženě) přitom ve své době měl slabší procesor a grafiku než MBA.

Upřímně jsem uvažoval o nějakém MBP (po updatu SB) či Dellu, ale ten MBA 13" vypadá opravdu zajímavě (hlavně díky 128GB on board sdd s čím je systém velmi rychlý) - ano ten výkon tam není, ale proč když doma mám Core i5 a 5850, zato ale budu mít něco opravdu lehoučkého co můžu mít neustále v báglu a nemusím to nechávat na doma, protože mě bolí záda (starý 3kg notebook) a naopak nemusí mě otravovat ta práce s tím (netbook s titěrnou klávesnicí a trackpadem)

Jako primární zařízení rozhodně ne, jako sekundární to vypadá zdaleka líp.
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-23 12:44:25

Tak myslím, že lidem by ani tak nevadilo, že je to Apple, diví se a nadávají spíše na ty jejich neúměrné ceny.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-23 16:49:50
avatar
Bohužel u nás neuměrné ceny dělají obchodníci Kdyby tu Apple stal tolik co v USA tak bych ho měl zajisto doma
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 09:45:08

Promiň, je rozdíl mimo DPH? Protože, pokud je to jen o DPH, tak tvou logiku nechápu - promítá se totiž do veškerého zboží.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 15:57:22
avatar
Ano je. Ten nejnižší model, co stojí v USA $999 (tedy cca 18k Kč) má českou cenu cca 26k Kč. Což je mnohem více než jen o DPH.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 23:24:14

Děkuji. Tak to je opravdu smůla.
Unreal9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-23 12:51:04
avatar
Tak tenhle drobeček ma jistě své klady, ale jak někdo psal - je to hlavně doplněk pro lidi s dost nadprůměrnými příjmy. A k tomu desingu - někdo ho shledává úžasným, ale mě (i jiným) připadá s tou bílou barvou tak "studeně", jak zařízení z nemocnice. Je to o vkusu, někomu se líbí moderna, kdy je domácnost hodně světlá a převládá v ní bílá a do ní se výrobky Apple velmi hodí. Já patřím ke skupině které se líbí přírodní barvy (barva nábytku v odstínech hnědé a zeleň - spousta kytek) takže mě desing Apple nějak neoslovil. Akorát se mi líbí že dávají kvalitnější displeje, to je na současných produktech "jabčáků" asi nejlepší věc.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 10:28:47

Prostě promysleli cílového zákazníka. Normální manager rozhodně zelený notebook nechce. Mně by se také takový design nelíbil. Také bych radši něco barevného. Ale nejsem zákazník Apple. :-). Takže, myslím, mají pravdu.
Unreal9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-26 12:24:50
avatar
tak zelený ntb taky nemusim, postačí klasická černá střižená trochu stříbrnou :-). Je to věc vkusu, ale osobně ty bílé, hypermoderní a celkově prázdné typy obydlí nesnášim...
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-26 07:20:49

Pokiaľ by to skutočne malo IPS panel, tak by som do toh aj možno išiel.

Mám stolový herný PC (dokonca s vodníkom a tiež IPS LCD ) a na cesty vôbec, ale vôbec nepotrebujem herný NB. Od NM vyžadujem hlavne mobilitu, výdrž a kvalitný panel
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-23 07:48:35
avatar
Jo krasavec ,já jsem spíš pro funkčnost ale to vše stejnak souvisí s tím jak hluboko má člověk do Kapci a co od něj potřebuje.
iSheep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-23 08:33:22
avatar
Zase a opět bláboly o Apple. Nevím, jestli si na ně někdy zvyknu.
Citace:

na mnohem výkonnějším a úspornějším Core i5 procesoru


Air
Intel® Core™2 Duo Processor SU9400
(3M Cache, 1.40 GHz, 800 MHz FSB)
TDP 10W
$262.00

"tenký W7 ntb"
Intel® Core™ i5-520UM Processor
(3M Cache, 1.06 GHz),
TDP 18W
$241.00
Takže výkonnější možná (spíše určitě), ale úspornější? To rozhodně nejde říct jenom tak od stolu.
Citace:
s výkonnou přídavnou ATI HD 5600 grafikou

opět jsi záměrně "nepochopil" zaměřením nebo si snad myslíš, že takový počítač si kupují lidí na hraní? Asi těžko - toto je stroj pro maximální výdrž v minimálním objemu a toho lze dosáhnou tak, že se vyhodí všechno, co by zbytečně zkracovalo výdrž. Proč je tam teda 320M a ne i5 s integrovanou grafikou? Protože by to znamenalo pokles grafického výkonu v porovnýní s předešlou generací (9400). Poděkujme hovadům z intelu a nVidia. Takže zase a znova - v této kategorii Ti na Radeon 5600 každý kašle - je čas, vzbudit se z pařanského snu.
Citace:
se 4GB RAM

Ano, obrovská škoda. Sám jsem čekal 4GB jako standard. Ale mám zásadní otázku, kterou si při návrhu ntb musel položit i Apple a které se Ty tak tvrdošíjně bráníš: Kdo bude tento ntb používat a jakým způsobem? Odpověď je jasná - v drtivé většině manažeři, obchoďáci a ženské všichni díky rozměrům a hmotnosti. Co budou používat je jasné - web, office, multimédia - paměť bohatě stačí. Další část tvoří ti, kteří si Air pořizují jako 3. počítač (= druhý ntb) -tady opět žádná "seriózná práce" (bože, jak já ten termín nenávidím) nehrozí, maximálně v nouzových případech. A ten zbytek budou pozéři, kterým je to jedno a jde jim o design. Ti ostatní jsou odkázáni na jiné MacBooky.
Citace:
640GB HDD

Který má sice parádní kapacitu, ale je zbytečně objemný (jde tu o velikost a hmotnost celého ntb), energeticky náročný (jde tu o výdrž), hlučný (určitě nejmenší problém). A teď bez přemýšlení - kolik úložného místa potřebuje takový obchoďák\manažer? Tahá snad s sebou celou sbírku filmů a seriálů? Těžko, na takové blbosti nemá čas. Schválně se zeptej manažerů a obchoďáků v okolí (to jest cílové skupiny), jaký disk potřebují. Já jsem to udělal a řekli mi, že 160 disk je pro ně strašně moc místa a většina z nich si vystačí s deseti až davceti gigabajty. Takže smlouvy, patenty, prezentace, NDA, nějaký kancelářský soft, fotky produktů, nějaká agenda...
Citace:
celé to má výdrž kolem 5-7 hodin

To je klidně možné. Proč ne...
Citace:
Windows 7

To jsem si nechal až na úplný konec, protože je to čistě subjektivní. Za mě říkám určitě - největší mínus, pokud ale hrajete hry, tak je to pro vás největší plus. Hotovo.
A o kterém notebooku s Win 7 tu vlastně celou dobu mluvíš?
Existuje vůbec takový?
Já jsem žádný tenký s takovými parametry nenašel.
biker00x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Je věc každého co si koupí 2010-10-23 09:41:05

Možná ne tenký, ale s takovými parametry kolem 20.000,- běžně najdeš - Acer, HP, Lenovo - jen to holt nemá logo jablíčka. Ale je věcí každého co si za svoje peníze koupí. I když bych si mohl každý měsíc koupit takového krasavce a ještě žít, stejně mám kromě stolního počítače právě NTB s Corei5,4 GB a W7 a reálnou šestihodinovou výdrží a Apple mi nechybí.
iSheep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-23 10:14:38
avatar
Citace:
Možná ne tenký, ale s takovými parametry kolem 20.000,- běžně najdeš - Acer, HP, Lenovo


Já bych ale velice rád viděl ten TENKÝ,

Citace:
Přeci jen za 20 000 korun bez problémů člověk koupí tenký 13,14,15“ Windows 7 notebook


o kterém mluví DD. Nebo opět a zase plácá, jenom aby nemusel přiznat, že některé Aple notebooky nemají konkurenci?

Citace:
Přeci jen za 20 000 korun bez problémů člověk koupí tenký 13,14,15“ Windows 7 notebook

Nebo snad slovo "tenký" v přápadě Windows znamená 1 palec a v případě Macu 0,5 palce?
To není žádné umění postavit dvakrát tak tlustý notebook, narvat do toho výkonný hardware, aby si onanisti nad tabulkovými parametry stříkli do textilu. Problém ale je, že musíš nutně ošidit ten zbytek.
Ošidit tělo notebooku = ohebné lesklé plasty (o kovu v této kategorii uvedení bastliči snad ani neslyšeli)
ošidit baterku (nekvalitní elektrolyt s nízkou životností)
ošidit chlazení (klasika)
ošidit displej (masu zajímá rozlišení)
ošidit softwarovou výbavu
prásknout tam nevylazené Windows a hurá do světa.
Co z toho, že je ta piksla dvakrát tak těžká a dvakrát tak tlustá...
A výběr výrobců snad nemylíš vážně, ne? Takový odporný lowend. Acer - ten se své nálepky sypače hraček nezbaví snad nikdy. (osobní zkušenost). HP je lowend, hrající si na značku s největší mírou reklamací v okolí (ano, více než Acer). A lenovo je jenom stín původního IBM, protože ty hrůzy, co v dané cenové hladině dodávají na trh, ... jako milovníkovi starých Téček a iXek je až do breku, co z někdejší IBM kvality udělali Číňani ve vedení.
A měj si co chceš, nikdo Ti to nebere. Škoda, že se Ti ale nepodařilo najít konkurenta, o kterém mluvil DD. Velká škoda.
Unreal9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-23 13:12:03
avatar
tak Acer zrovna nepatří mezi ty nejhorší - ve třídě kolem dvaceti tisíc má slušné provedení. Osobně mám model vyrobený v loňském listopadu a šasi za tu cenu je slušné. Je hezké že Mac počítače jsou kvalitnější, ale za ty prachy aby nebyly, že. Jinak, lesklé plasty už jsou z módy, sice se ještě někde použijí ale už to není tak horké jako před dvěma lety. Můj Acer je 17,3" a leské má akorát víko, místo pod ruce je ze světlejšího vroubkovaného plastu. Displej je průměr TN s LED podsvícením a nekoukatelný rozhodně není.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 09:52:12

Ale iSheep píše o tom, že v Apple je KOV, ne lesklý plast.
Unreal9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-26 12:25:58
avatar
tak někdy je kov výhoda a někdy ne...
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-23 15:08:32

Ahoj osamnely iRytiri...:-) tve prispevky jsou tak prilis dlouhe ze reakce by to tu tak zasvinili ze to neni mozne...:-) to zkratim.

Nevidim ja osobne, jako ITak ne konzumak, hlavni argument te ceny a to tenkost a skladnost.

Mne zajima uzitna hodnota za vynalozene penize a ne vzhled a pul kila max kilo navic/min. To same bych rekl o tech operacnich systemech budto se budu izolovat v MAC OS a nebo budu pracovat s nejkompatibilnejsim a nejstabilnejsim OS Windows ve sve historii. (MAC OS by mnel byt stabilnejsi nez Widle diky sve izolovanosti). Nejsem si jist jestli uz to dnes neni vyrovnane. Vetsinou neni problem v Systemu jako takovem ale dalsich aplikaci tretich stran, coz Apple ma pekne pod kontrolou.

Proste Apple uz neni co byval kdysi davno - ted je to pro mne konzumni zalezitost, ruku v ruce s tim jdouci jednoduchost ovladatelnosti a modnost (sakra drahost), proste mit neco iXXXXXX je proste in...:-) Ja jako ITak nemam jediny duvod si ho porizovat, vzdy si dokazu najit co potrebuji a nebudu platit za neco co vlastne nepotrebuji.

jako nejvetsi blbost a vyhazovani penez oknem je si porizeni Apple jako 3PC jak jsi psal, proc bych to delal?

Jako ITak nesouhlasim jako konzumak reknu WoW to je nadhera to chci...:-) to neni dobre nebo spatne jenom zase z meho pohledu jako minule, zatim cus.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-23 17:00:37
avatar
iSheep neřeš to tady jsou všichni bohatí IT, obchoďáci a nosí ssebou Acera za 20k a paří na prezentacích Crysis, Benchmarky atd. Já to chápu viděl sem to v akci Není to slyšet, tenkost a lehkost - strčíš do "neoprenového" pouzdra a jdeš Krom toho, že to vypadá dobře, to nic "moc" neváží a baterka není problém. Zeptám se učité osoby, zda mi ho půjčí i když je to kamarád, tak nevím, když mi ho zapujčí udělám ti testy aby tu nikdo nemusel plácat kecy Ale nic neslibuju pokusím se.
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-24 13:33:30

jenom pro doplneni iRytiri :-) o tom jake jsou vyhody Apple OS o te uzavrenosti a izolovanosti jejich systemu http://www.cnews.cz/steve-jobs-otevreny-system-je-vice-problemem-nez-vyhodou
iSheep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-24 20:14:30
avatar
Máš něco konkrétního, o čem se cheš bavit?
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 10:00:21

iSheep má pravdu. Pro reální práci managera v terenu je to opravdu velice dobré řešení.
Disk NENÍ potřeba větší než 100 Gb.
SSD je rychlejší - to je důležité, aby případný zakázník méně čekal.
Kvalitní monitor JE důležitý, protože na notebook se bude dívat hned více lidi a mají vidět totéž.
Krabice JE důležitá - pokud zakázník čeká, je to TÉMA na pokec mezi lidmi, které doopravdy nemají se o čem bavit, a tak snižuje to napětí.
"nejvetsi blbost a vyhazovani penez... proc bych to delal?"
Na světě mimo Tebe, o Panebohu, existují i jiní bytosti, které ze své výšky, určitě, si nevšímáš.
Springman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-24 10:23:44

naprosto s tebou souhlasím a jen dodávám že upgrade na 4gb ram je zde naprosto bez problémoví... jinak vlastnim macbook pro v 13" model 2010 a ten výkon grafiky (320m) je více než dostačující i přesto, že se nejedná o herní notebook tak AC2 bez problemů, s Win i GTA4 a s nižšími detaily BF:BC2 (osobně tam Win nechci)
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - souhlas 2010-10-25 21:52:41

krásně napsáno. palec nahoru.

z nejablečných se tomu vzhledově a parametrově blížil dell adamo. samozřejmě začínal taky na krásných 999usd. Bohužel adamo už tu nějakou chvíli je, takže to srovnávat nejde. A nové adamo nevyjde. (stejně jako už nebudou žádné latitude... jen xps, inspiron a alienware)

z těch normálních se blíži AcerTimelineX v 13" provedení, což je možná to o čem DD mluvil, cena je lidovější, výkonu má taky víc než air, ale srovnávat to nejde. Air je koncepčně tenká stylovka, na "seriozní (náročnou) práci" je tu klasický MacBook (nonAir).


jediné co nechápu (a včem se i pravděpodobně) pleteš je otázka tohgo proč nemají nové i3, i5 procesory. To TDP na které odkazuješ je MAXIMÁLNÍ, nikoliv průměrné nebo běžné. Standardní omyl. Schválně nech stejnou úlohu spočítat Core 2 Duo a naproti tomu Core i5. Nové core si vezme sice víc energie, ale bude o dost dřív hotové a pak se bude flákat zatímco Duo pojede pořád na max s vysokým odběrem....
Nemám to podloženo čísly, ale myslím si, že budu mít pravdu. Mám zkušenosti jen s desktopovými Q9550-S a i7 9x0. Při stejném taktu je výkon absolutně jinde. i7 je sice žravější (při vysokých taktech), ale "průměrná spotřeba" na dojetí do cíle je jiná.
iSheep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 23:32:57
avatar
Zkus si to přečíst ještě jednou. Napsal jsem, že iX bude pravděpodobně rychlejší, ale nejde jednoznačně říct, jestli bude úspornější. Jediné co jsem udělal bylo zvýraznění TDP tučným písmem. Kdybych nevěděl, o čem mluvím, napíšu "C2D má jenom 10W, oproti 18W u iX, proto je C2D úspornější" - nic takového tam neni, protože je to včechno mnohem složitější (přetaktování jádra, vypínání jádra, výkon v SP a DP, optimalizace na danou architekturu, cache, atd.), takže asi tak. Teď se mně opravdu nechce hledat po netu srovnávací testy ULV procesorů, ale zítra to zkusím, samého mě zajímá, jaký je výkon na GHz a Watt u iX architektury.
RE: i3, i5 procesory - porovnej výkon integrované grafiky v i3\i5 s GeForce 9400M a uvidíš sám, proč nepřešli na iX architekturu. A pokud mě nebudeš věřit, hledej na HardMac, Engadget.com, AppleInsider.com, MacRumors.com a tam je to stoprocentně vysvětleno.
Edit: tak ten problém je mnohem hlubší
Citace:
The cache issue is pretty trivial, though, compared to the choices Apple faces for graphics. Like the rest of Intel's Arrandale-class mobile processors, these newest ULV models are still saddled with the fair-to-middling Intel HD integrated graphics processor stuck right on the processor package. This updated IGP is certainly an improvement over previous Intel offerings, but it won't cut it as far as Apple is concerned—the IGP is roughly comparable to Apple's last-generation NVIDIA 9400M integrated graphics, and isn't compatible with OpenCL.

...
Citace:
Short of convincing Intel and NVIDIA to settle their differences, getting Intel to make a Core i5 processor without an IGP, and mating that to an NVIDIA 320M, Apple doesn't really have any options to offer a compelling upgrade to the MacBook Air. Future Intel processors in the Sandy Bridge family will have the IGP further integrated by packaging it on the same die as the CPU itself; if Intel includes OpenCL support for those IGPs, Apple might have a viable upgrade path. Then again, Apple may not be willing to wait that long; it might just pull the plug on the MacBook Air entirely.

Odkaz:
Odkaz

O důvod víc vykašlat se na rozhádaný intel a nVidiu a switchnout na AMD. (ikdyž něco se kutí Odkaz)
mchlumak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - chyba v rozlišení 2010-10-23 08:29:30

Jen chci upozornit na chybu v rozlišení u 13,3" modelu, někam se zatoulala nula.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-23 10:23:00
avatar
už jsem jí našel
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-23 15:17:51

no jo ty iNULY se dokazou pekne zamaskovat a prevlekat furt do jineho pizama...:-)
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-23 08:30:04

Tak jako manažér nebude jezdit Hyunaiem, ale Jaguarem a meďourem, tak nebude používat plasťák Acer, ale kvalitu a luxus. To pochopila i Toyota, když zavedla značku Lexus. Ať máte jakkoliv výborný výrobek, značka znamená hodně. Technicky jde Apple správným směrem (za což si dá dobře zaplatit), všechny ostatní firmy půjdou tímto směrem. Cena SSD je brzdou. Prostě umí to prodat.
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-23 09:42:20
avatar
Stylovej notebook někam do kabelky.
Je mi jasný že nic takovýho bych do svýho baťohu nedal
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 10:03:16

Ano, já jsem také batohový a bezkravátový. Ale ti manageři to potřebují... Nebo aspoň si myslí, že potřebují. Ale pro Apple to stačí.
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-23 11:57:14
avatar
to isheep,, nak ti nikdo neopdovida na ty tvoje plky... peace
iSheep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-23 12:22:56
avatar
Pod digiaurou máš tlačítko "Odpovědět", tak ho, prosím, používej. Ale k věci. Zřejmě proto, že se snaží najít notebook, který neexistuje, což ruku na srdce, chvilku potrvá (minimálně do té doby, než ho někdo vyrobí). A co Ty, nechtěl by ses zapojit do věcné debaty, nebo tu budeš jenom tak žvatlat?
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-23 12:32:35
avatar
ja rad zvatlam o nesmyslech,,a aplle sem vlastnil rok na coz se mi porouchal..takze apple uz nikdy vic, a netbook za 999 dolaru s 64gb si muze snad koupit jen fanatik(bohuzel tech je na svete hodne,protoze Steve Jobs a jeho marketing uspesne vymyva hlavu blaznum jako si ty) peace!!
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-23 12:41:47

Budeš se divit, ale je dost lidí, kterým 64 GB stačí. Např. obchodní ředitel nestahuje filmy a MP3, ale koresponduje po Netu, má MS Office, prezentace, vyhledává nové možnosti. Má to velice svižné a když to otevře na obchodní schůzce, tak udělá dojem. On ty peníze dá do nákladů.
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-23 12:45:31
avatar
nevim jestli je 64 gb dostatecna velikost pro obchodniho reditele
iSheep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-23 17:14:17
avatar
Nevíš? To bude asi nejlepší se nějakého zeptat, co Ty na to? (Hlavně ale neříkej, že na tom Aceru jedou líp hry, nebo se Ti těžce vysměje).
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 10:09:58

Nediskutuj s nim, je to očividný troll. Prostě přišel sem urážet lidi a tím těšit své komplexy. Kloudného souzení nebo diskuze není schopen.
Zajímá mně, kde vězí DD se svymi novými normami chování, a proč doposud tento illidan nedostal ban?
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-23 15:22:01

dyt to presne rikam chces li byt in a udelat dojem kup si neco iXXXXXX, jedine s tebou souhlasim jenom dodam chces li neco co ti opravdu poslouzi k cemu ty potrebujes pak si kup cokoliv jineho jenom u toho trosku premyslej - ja vim to boli...:-)
PanPrcek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-23 14:59:31
avatar
A proc si furt vsicni myslite, ze to je netbook? Jedna o Aplle verzi subnotebooku a ne nejakeho levneho netbooku! To je dost podstatny rozdil.
iSheep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-23 17:25:06
avatar
Ten Apple asi nebyl nový, co? Bazar?
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-23 18:22:11
avatar
jesli ty nakupejes v bazarech a podobnejch kramech tak si to uzi ,ale me tim neosocuj
iSheep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-23 19:19:50
avatar
Já nakupuju v bazaru na Revoluční...
Tak se pochlub, cos mu provedl, že vydržel jenom rok? Jseš tajemný jako hrad v Karpatech.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 10:07:39

Ty jsi jako nevychované děťátko agresor a strašpytel v jednom balíku:
nadáváš lidem do fanatiků a bláznů a současně po nich vyžaduješ "peace".
Zajímá mně, kde vězí DD se svymi novými normami chování, a proč doposud tento uživatel nedostal ban?
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - použité SSD 2010-10-23 11:49:49
avatar
Jinak osazené SSD disky jsou v podstatě Kingstony 1,8" s řadičem T6UG1XBG, na který už bude konečně recenze asi v úterý říkal DD.
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-23 15:24:19

na to jsem sam zvedav, snad se aspon potvrdi ze ten disk opravdu stoji pulku toho icka, jinac zacnu asi zbrojit proti iManipulaci...:-)
na nikoho nenarazim jenom si z toho delam srandu nic rozumnejsiho uz mne nenapada
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-24 12:24:04
avatar
Maloobchodní ceny tohoto SSD jsou: 3800 za 64GB, 6400 za 128GB a 15 000 za 256GB, takže myslím, že první dva jsou docela za dobrou cenu.
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-24 13:44:01

ja to myslel ironicky
priblizna cena tech disku mi znama byla - ze bych nevyhodil tolik penez kvuli tomu zbylemu HW co je uvnitr, a sasi mne proste nezajima (samozrejme ne extremni sracku a naopak zase kvalitni a modni extrem Apple)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-24 14:12:00
avatar
ale lidi co uz maji doma desktop, tak vykon notebooku je vetsinou moc nezajima, pokud se nejde do extremu typu atom. a tenhle notebook snad nikdo kupovat jako svuj jediny pocitac. to maximalne naky zensky, ale tem zas i tak plne staci, protoze vyssi vykon tezko vyuziji. tvuj pristup je pochopitelny kdyby to mel bejt jediny tvuj pocitac...ale pro tenhle ucel tohle zarizeni rozhodne navrzeno neni, stejne jako vsechny ostatni subnotebooky.
Mrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - čučo 2010-10-23 12:58:06

Citace:
Přeci jen za 20 000 korun bez problémů člověk koupí tenký 13,14,15“ Windows 7 notebook na mnohem výkonnějším a úspornějším Core i5 procesoru, navrch s výkonnou přídavnou ATI HD 5600 grafikou, se 4GB RAM a 640GB HDD a celé to má výdrž kolem 5-7 hodin s bezdrátovým připojením také, nemluvě o výbavě okolo. Že by ty SSD disky v Applech tvořily polovinu ceny toho přístroje?


Ukaž, naky link nech sa nato pozriem.

Co vseci maju proti tymto zariadeniam? Dizajnovo zaujimave, super lahke, prenosne. Co viac si priat.

Kecy o vykone a neviem com, vzdy sa musim smat, nie seci maju potrebu mat ntb alebo ine prenosne zariadenie ako nahradu desktopu na ktorom sa budu ukajat ako im to DX11 fachá.

Upozornujem ze NEmam rad apple, ale cokolvek je polozene velda MacBooku Pro je na smiech. Nepochybujem ze to plati aj s tymto Air, Poloz vedla to ho nake Eee alebo inu srandu a uvidis ten rozdiel.

A hlavny faktor podla mna je vydrz na baterie, ten ma apple tiez zvladnutu.

A cena? Vysoka, ale napriek tomu sa najde dost ludi co su ochotny to kupit.

Ipad, iphone, ipod, to su vsetko sracky uznavam, ale oblast ntb ma mac zvladnutu na jednotku. TIez som neveril pokial som nevidel.

Upozorunuejm zas ze nemam rad apple (najviac uprednostnujem lenovo) ale vela ludi ma klapky na ociach.
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-23 13:07:54
avatar
co tenhle http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=80051
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-23 15:15:48

predjimam reakci iRytire: ACER je shit, je to velke a ja chci videt ten tenky, co to je za design, buh vi jaky to ma displej atd....:-) ...... myslim to ze srandy, lehke stouchnuti pod zebirka pardon...:-)
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-23 17:09:28
avatar
Jenže dodatek výdrž AŽ 8 hodin takže číslo 8 vyděl 2 přidej x10^-12 = realná výdrž.
iSheep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-23 17:23:02
avatar
Šikovný, skoro to trefil. Aby taky ne, když jsi neřekl nic jiného, než co jsem tu napsal dopoledne. Já jsem si totiž zmíněný "zázrak" podle specifikací našel v eshopu a svůj příspěvek z desate hodiny jsem psal přesně na míru.
Takže to zkrátíme:

Apple MacBook Air
13" 1,32kg 3mm - 17mm

"tenký konkurent" Acer Aspire 3820TG
13" 1,8kg 28,9mm

Není Ti trapně aspoň trochu za postování takové cihly?
Unreal9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-23 17:56:22
avatar

tak ta tenkost už je příliš, ale v tomhle případě lze dobře chápat proč dělají kvalitní konstrukci - v šeru a zavřený ho lze splést s "podprdelníkem" a sednout si na něj - a v tom případě že by si na něj sedl nějaký tlustokožec tak by ho efektně slisoval - a už by ho nenásilně neotevřel
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-23 18:15:33
avatar
ty musis byt poradne zakomplexovanej,,,nemas nahodou problemy s akne a chybi ti holka(ale mas appla)
iSheep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-23 19:30:00
avatar
Tak to vidíš, notebook sis neobhájil, blábolíš tu o akné a komplexech, radši běž spát - ráno moudřejší večera.
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-23 23:19:54
avatar
ja sem ten notebook nehajil...to psal nekdo jinej,,, tak se uklidni!!!...
iSheep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-24 07:37:56
avatar
To byl nějaký jiný illidan, co psal:
Citace:
co tenhle http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=80051
?
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-24 12:26:49
avatar
To je prdel s váma...
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-24 12:45:08

ja se mu nedivim ze tak bubla kdyz je na to i uplne sam...:-) taky jsem ho trochu popich, vzdy ty diskuse o tech Applech jsou vetsinou tlachani a celkem sranda
iSheep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-24 13:04:17
avatar
No to víš, musím vám tu ten smrádek a teploučko trošku provětrat.
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-24 13:40:26

nahore v diskusi (ty tvoje dve basne na apple...:-)) jsem neco doplnil a nerikam to ja ale primo JOBS...:-)
Casper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 08:38:57
avatar
Jn též se tu směju.... takové zpestření v práci
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to Holoway 2010-10-25 10:15:53

To je prdel s VÁMY, s adminy. Kecáte něco o pravidlech a o slušném chování, ale asi to musí být slušným jen vůči VÁM. Když někdo očividně uráží všechny v okolí, je to OK, pokud neuráží vás. Vzkutku, slovo "morálka" je pro vás asi valečný pokřik nebo název hory v Hindustanu.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to iSheep 2010-10-25 10:44:47

Pomalý disk. Píská (podle ohlasů tam níže)
Už vidím, jak manager říká potenciální zákazníkovi: jen počkejte, ještě 5-10 min. a otevře se to... Možná i pískat přestane... Otevíra se win HOME PREMIUM... A potenciální zákazník toho managera posílá někam dále...
Tento nout není špatný pro živnostníka/studenta na cestách, který všechno má na něm, cestuje ve vlaku a po cestě kouká na filmy a hraje si hry. Apple je pro jiné použití...
Problém je v tom, že 80% lidí tady a ve světě vůbec nedokáží si představit, že jsou i jiné lidí s jinými potřebami i představami. Každý jinačí člověk pro ně je blázen, fanatik, atd. Samozřejmě, tím charakterizují jen sebe. Je to takové měkké podhoubí pro totalitní společnost a je vidět, jak nedaleko od ní jsme.
Unreal9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-26 12:28:35
avatar
no, na tak malém displeji se toho ani moc předvádět nedá
Malý kašpárek - malé divadlo
nnevimm. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-23 17:11:00

Hmm, plast (už vidím, jak to po měsíci vrže), tloušťka palec, půl kila navíc, display je shit.

Pořád jsi nepochopil, že tomuhle MACu jde především o minimální velikost a váhu. A samozřejmě kvalitní zpracování. Kdo chce výkon, koupí si logicky něco jiného.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-23 20:10:49
avatar
Takove "veci" mi nesmi do baraku. Co bych s tim delal?
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-23 20:54:41
avatar
mac je sysonymum pro rip-off. nikdo se nemá co divit že je überpředražený.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 14:59:05

Skoda te ceny, 2-2,5x drazsi nez konkurence to je preci jen moc, Apple by mohl byt x krat uspesnejsi s trochu priznivejsi cenovou politikou...
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 20:28:33

To je pitomost. Apple by nebyl uspesnejsi, kdyby byl levnejsi, jelikoz by jej nikdo nekupoval. Uz se jednou pokouseli porazit Microsoft a IBM PC pocitace a malem krachli. To, ze se soustredili na segment, ktery MS a PC nemelo pokryte - designove pocitace pro stredni a vyssi tridu, je zachranilo. A dnes maji v hotovosti tolik penez, ze nevedej co s nima.
Jinak pokud se vemou opravdovi konkurenti, v tomto pripade u 11,6" modelu ne nejaky Ausus, ale napr. Sony Vaio TZ, ci Fujitsu Lifebook P, nebo Toshiba R500/600/700, tak je Apple levnejsi! A to same u 13,3" modelu. Jediny opravdu srovnatelny Lenovo X300/X301 byl drazsi a uz se nevyrabi ...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-28 22:45:35
avatar
Apple si dnes už kupuje kdejaká socka, která se radši ani nenají, jenom aby si na nějaký ten Apple naškudlila. Takže Apple už není ani stylový, protože ho má kdejaký sociál.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!