Recenze hry roku: Fallout New Vegas – Výběr mezi menším, či větším zlem aneb válka je vždy stejná
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Monday, 15 November 2010
altDospělá, více než počítačová hra pro dospělé. Postapokalyptický moderní herní román s vámi jako hlavní postavou.

Recenze hry roku: Fallout New Vegas

– Výběr mezi menším, či větším zlem aneb válka je vždy stejná

Dospělá, více než počítačová hra pro dospělé. Postapokalyptický moderní herní román s vámi jako hlavní postavou.

Fallout New Vegas je více než počítačová hra. V dnešním světě zjednodušování her, herních mechanismů a dělání her pro lidi líné i přemýšlet, je Fallout New Vegas jako zjevení z jiného světa. V době, kdy singlplayerové FPS hry s cenovkou 1200,- mají herní dobu kolem 6 hodin, přijde New Vegas minimálně s 50ti hodinami neuvěřitelné akční příběhové jízdy. V době kdy v akčních RPG hrách hledáte RPG prvky lupou, přijde New Vegas s geniálně jednoduchým, známým, funkčním a propracovaným systémem, který má opravdu velký dopad na vše, co děláte. V době, kdy akční hry nemají hlavu ani patu a zabíjíte v nich bez příčiny, přináší Fallout NV možnost se rozhodnout kdy zabíjet a kdy ne, a hlavně vás o tom celém nutí v souvislostech přemýšlet. Nutí vás přemýšlet o důsledcích vašich činů a to je něco, co mnoha lidem chybí i v životě. A o to větší poklonu je třeba vyseknout tvůrcům, že měli odvahu udělat akční hru, u které se musí přemýšlet, byť je jasné, že si tím část herního publika nezískají ....

Fallout New Vegas vás dožene do stavu naprostého psychického a někdy i fyzického vyčerpání. Pokud jí to dovolíte. Stejně jako se pustíte do náročného knižního románu. Fallout New Vegas má však výhodu. Můžete děj podstatně ovlivnit a jste to vy, kdo určuje, co a jak se stane a v jakém kontextu to všechno dopadne, i když později pochopíte, že jsou věci, které ani vy neovlivníte a dost vás to naštve. Pokud se do této hry pustíte a to myslím skutečně pustíte, to znamená, že budete řešit i zdánlivě nepodstatné úkoly a budete činit poměrně zajímavá rozhodnutí, objevíte jak neuvěřitelnou hloubku tahle hra má. Fallout New Vegas je ve vší objektivnosti nejlepší hra roku 2010 a jedna z nejlepších her vůbec a to pro každého, kdo ji skutečně hrál a skutečně dohrál.

S tím je spojen fakt, že drtivá většina „recenzí“, které se na internetu chvíli po vydání této hry objevila, nemá s recenzemi nic společného. Pokud jste tu hru hráli, tak víte, že se o ní nedá napsat 5 odstavců a vydávat to za recenzi. Také víte, že se hned tak dohrát nedá. Navíc ji po prvních 5ti hodinách vidíte jinak, než po dalších 20 hodinách a na konci to bude ještě jinačí. Mě to trvalo 50(!) hodin čistého času a to jsem určitě nevyřešil všechny úkoly, byť jsem prošel 100% lokací na mapě. Bohužel z mnoha těch recenzí je fakt, že vznikla na základě nějakého preview nebo pár hodinového hraní, zoufale vidět. Ještě se divíte, proč mají hry 6 hodinovou herní dobu? Protože většina „recenzentů“ delší hru nezvládne. Nebo se divíte, že hry jsou stupidnější a stupidnější? Já se náročných her nebojím a přemýšlení už vůbec ne a ten čas jsem udělal, i když to bylo na úkor jiných věcí, ale nelituji. Někdo si přečte dobrý román, já si ho nejen rád přečtu, ale ještě si v něm určím děj sám …

 

  • Fallout New Vegas - Stará škola

Ačkoliv mnoho lidí napadne, že je to nějaký datadisk k Fallout3, není tomu tak. Je to samostatný díl ze zcela jiného prostředí a oblasti. Tahle hra také nemá s Falloutem3 vlastně moc společného. Vyjma herního enginu a některých mechanismů. Jako hra je ale ve všech ohledech propracovanější, smysluplnější, větší a dospělejší než Fallout3 a je také mnohem těžší.

Obtížnost hry je jednou z věcí, kterou na této hře musíme ocenit. Už na střední obtížnost je dost těžká, na těžké obtížnosti je ale tak o dvě třídy těžší než jiné hry. Jenže autoři přidali ještě možnost hrát v hardcore režimu. Zde musíte jíst-pít-spát a to i při rychlém cestování. Hlavně jste ale hodně omezeni nosností a munice do zbraní něco váží. Ostatně to samé vlastně bylo i v Fallout2, takže tvůrci to jen vrátili. Díky za to …

I s porovnáním se staršími díly rozhodně nepropadá. Hrál jsem všechny a tak mohu skutečně hodnotit. A řeknu to na rovinu, Fallout New Vegas je pro mě nejlepší Fallout vůbec. Je lepší než dvojka, je lepší i než jednička protože tu jsem chytl později, i když ta byla první a tak má výsadní postavení. Je mnohem lepší než Fallout3 a ten byl vyhlášený po právu v roce 2008 hrou roku! Má to ale svůj důvod. Fallout New Vegas je dílem studia Obsidian a v něm je pár lidí, kteří se na původních Falloutech přímo podíleli. Často při hraní Fallout NV narazíte na věci připomínající Fallout2 a občas si říkáte, kdyby v době vydání F2 byly 3D hry vizuálně tak daleko jako dnes, takhle přesně by F2 vypadal. I vlastní pojetí hry je vlastně mnohem podobnější původním Falloutům než F3. Dokonce je hra i stejně vtipná a narazíte na velmi zajímavé výjevy, nad kterými se skutečně zasmějete. Nicméně hra je to poměrně vážná a pro dospělé publikum …

Děj hry se odehrává kolem poničeného, ale fungujícím a zachovalém Las Vegas, je to hra z postapokaliptyckého světa po jaderné válce. Hra začne poměrně nenápadně, kdy ve zbytcích světa se samozřejmě lidi chovají stále jako lidi (= v překladu jako zvířata). Vy jako poslíček máte doručit zásilku, ale kdosi nectí neutralitu posla a tak se na začátku hry ocitnete doslova a do písmene v hrobě. Kdosi má s vámi ale jiný plán …

  

 

 

  • Fallout New Vegas – Hra začíná

Poté, co doslova vstanete z hrobu, začne samotná hra. Jako první si samozřejmě musíte zvolit vzhled, vlastnosti, dovednosti, prostě všechny aspekty vaší postavy. Je to Fallout, takže tvůrci nevymýšleli žádné novinky, protože nemusí. Všechno je již vymyšleno a všechno funguje skvěle. Zde to jen vypiplali k dokonalosti. Jako u F3 je tu poměrně zajímavý úvod formou testu a rozhovoru a na základě vašich odpovědí vám to určit dovednosti, ty si samozřejmě ale pak můžete před potvrzením upravit. U F3 byl podle mě lepší a nápaditější úvod a tvorba postavy, ale u FNV toho asi moc vymyslet nešlo, takže v rámci možností považují úvod za velmi zdařilý.

U FNV ale doporučuji věnovat výběru vlastností a schopností velkou pozornost. Mají mnohem větší váhu než v F3. Ve FNV nikdy nebudete supermanem a to ani na 30 levelu. Musíte se specializovat. Hra vám ale umožňuje si zvolit dopodrobna styl, kterým bude hrát. A to je velmi důležité, protože to ovlivní vývoj celé hry i to, jakým způsobem budete moci řešit některé úkoly a vůbec ve hře postupovat.

Já osobně jsem hrál z pozice inteligentního samotářského střelce. Pro mě je u každé hry Singlplayer to nejdůležitější a v pozici osamělého vlka hraji nejraději. U Fallout NV ale můžete mít parťáky jako v původních Falloutech, ale tomu se dostaneme i později. Po stránce RPG jsem tedy svou postavu vybavil vysokou inteligencí, která se projevuje při možnostech, kudy můžete vést rozhovory a řešit některé úkoly, nicméně zase jste oslabeni co do síly a dalších věcí, takže jsem se soustředil na vnímání a střelné zbraně + opravování. Hodně bodů také je třeba věnovat do řečnictví nebo obchodování a hodně pomůže samozřejmě otevírání zámků a věda. Body postupu jsou zde opravdu cenné, takže opravdu radím specializace.

Na okolních obrázcích vidíte, jak jsem na tom byl. V průběhu hry narazíte na možnost si za peníze vylepšit základní schopnosti. Narazíte na vzácné knížky, kterými si můžete vylepšit některé dovednosti. Velmi podstatné jsou zde ovšem Perky. Tedy zvláštní bonusy a schopnosti. Těch si můžete vybrat jen asi 15 a to na každé druhé úrovni. Jejich vliv je značný a musíte opravdu pečlivě vybírat. Není to jako v F3. Zde mají opravdu váhu a některé dovednosti nelze jinak získat. Některé perky obdržíte i za vyřešení úkolů nebo za prosté zabíjení všeho možného. Takže na konci hry jsem měl třeba trojnásobný perk zabijáka monster, zvířat i lidí.

Některé perky mají vliv i na to, co na mapě najdete. Za nejzábavnější považuji perk, díky kterému narazíte na živé mimozemšťany, Indiana Jonese v lednici a další vtipné zvláštní události a lokace, které když projdete bez toho perku, tak nic zajímavého nenajdete. Já ho bohužel neměl, takže mohu mluvit jen z doslechu. Jinak je tu velmi užitečný perk na opravování a perky na posílení schopností jsou dvakrát cenější než kdy jindy. Oceňuji také kladný vztah tvůrců k lidem, nosící brýle, protože brejlouni mají v této hře velkou výhodu :). V této hře opravdu nejste superman a hra je zatraceně těžká. Já hrál samozřejmě na nejtěžší obtížnost a musím říci, že jak na začátku, tak na konci, jsem se mnohokrát zapotil a vždy narazíte na silnějšího nepřítele. Je to velký rozdíl proti F3, kde jste na maximálním levelu byli skutečný superman.

Samozřejmě si můžete vlastní postavu i nedesignovat, pokud jde o obličej a to samozřejmě do nejmenších detailů. Ale to už známe z Oblivionu i F3, protože stejný herní engine měly všechny tyto hry. U FNV jsou jen možnosti stylizace bohatší. Já jsem se s tím hrál hodinu, než jsem se vytvořil. A že se mi to povedlo, potvrdil kamarád, který se na mě přišel podívat a po prvním pohledu na obrazovku pronesl: „je hele Hanz skoro jak v zrcadle“. Já osobně mám opravdu rád, když si mohu herní postavu skutečně přizpůsobit a když to hraji z pohledu první osoby, tak chci vědět, že to hraji skutečně já. U Fallout NV je to skvělé, protože herní engine umí záběry jak na vás, tak hraní z pohledu třetí osoby i z pohledu první osoby. Je to skvělé, že si můžete vybrat a nejste nuceni hrát z „moderního“ stupidního pohledu kamery za ramenem, jak nám dnes bohužel mnohé hry násilně servírují. Tohle myslím hodně ubírá třeba Mass Effectu. Ve Falloutu můžete hrát svoji hru sám za sebe.

 Poté, co úspěšně vytvoříte postavu, následují první krůčky venku. Ocitáte se v oblasti kolem Las Vegas, což jsou poušť a hory. Samozřejmě po nukleární válce nic moc a samozřejmě je to poušť, takže živo je tam tak akorát. Herní mapa se zdá být v Pipboyi menší než v F3, ale opak je pravdou. Je mnohem větší a dojít někam po svých, vám zabere hodně dlouho. Samozřejmě do objevených lokací můžete cestovat rychlým přenosem. Lokací je na mapě myslím asi 200 a já jsem prošel úplně všechny a téměř každá nabízí něco zajímavého.

Proti F3 má také celá mapa a umístění lokací i jejích obyvatel mnohem větší smysl a logiku. Terén je také mnohem členitější a bohužel už se v něm projevuje zastaralost herního enginu od Bethesdy, který byl již použitý před lety u Oblivionu. Nicméně engine samotný je stále více než dobře použitelný, snesl by ale grafických vylepšení, k čemuž se dostaneme později.

 

 

  • Fallout New Vegas – Hra pokračuje

Samotné lokace jsou nápadité, rozhodně o moc zajímavější než ve Fallout3. Mnohé jsou velmi důležité a funkční, hlavní děj hry se točí okolo Hooverovy přehrady a zdrojů energie. Důležitou roli sehraje třeba i sluneční elektrárna a samozřejmě Las Vegas (Strip), kde se hodně věcí točí kolem Lucky 38 a tajemného Majitele. Většina lokací má význam pro mnohé úkoly, které odkrýváte postupně, takže se třeba často vracíte tam, kde jste byli a objevujete nové prostory a možnosti, prostě hra pro pravé průzkumníky.

Proti Fallout3 je Fallout New Vegas RPG prvky mnohem dál a mají smysl. Rozhovory jsou pestřejší a mají velký vliv na chování i vývoj hry po stránce událostí. A často je těžké poznat tu „správnou“ odpověď v rozhovorech. Hlavní příběh hry se neuvěřitelně rozvětví, v okolí je totiž několik zájmových skupin, ke kterým se můžete přidat, a hra může nabrat úplně jiný směr. Kromě hlavních úkolů je tu řada vedlejších a ještě řada výzev. Prostě ráj pro ty z vás, kteří rádi řeší úkoly. A ty se ve Fallout New Vegas dokáží neuvěřitelně rozvětvit a podle vašeho jednání s několika zájmovými skupinami se budou rozvíjet k vašemu údivu a překvapení stále dál. A když uděláte nějakou zdánlivou drobnost, najednou i hlavní linie může nabrat zcela jiný směr.

Zájmové skupiny jsou zde skutečně důležité. Podle vztahů s nimi se bude hodně věcí odvíjet a to i včetně toho, v jakých souvislostech hra dopadne a jak to nakonec všechno uvidíte na závěr. Hlavní postavou je Majitel, ten je docela zajímavý a tvůrci hru v jeho službách považují za správnou a kladnou, takže s kladnou karmou. Já osobně jsem to nakonec v jeho službách i dohrál, i když k tomu mám pár připomínek, ale to až na konec recenze. Nicméně můžete si vybrat i další zájmové skupiny. Novou Kalifornskou Republiku anebo Cesarovi legie, což jsou dva hlavní hráči ve zničeném kousku světa – jsou mezi nimi dost rozdíly a záleží na vás, co považujete za dobré. Samozřejmě je to spíše menší zlo vs větší, což se autoři hry snaží až nápadně vsugerovat, já si ale myslím, že NCR je přeci jen to dobro a tak jsem hrál až do samého závěr za ně, kde jsem nakonec otočil a dohrál za majitele, i když bych to možná nakonec asi udělal jinak. Samozřejmě si můžete vybrat hrát za Cesara, i když vlastně spíše za sebe a to je řezník ve velkém. Je tu ale také několik dalších frakcí, mezi nimi třeba i Bratrstvo, které však vymírá. Jednotlivé frakce nabízí zajímavé úkoly a dějový vývoj dokáží ovlivnit výrazně. Zejména i ve vztahu k vašim možným průvodcům na cestách. Za nejlepší a nejnápaditější považuji ale skupinu granátníků. Pak jsou tu ještě gangy a samozřejmě SuperMutanti, i když ti nejsou zde už tak důležití. Narazit můžete ale i na zbytky enklávy. Vůbec ve Fallout New Vegas narazíte na pár odkazů děje v F3, což naznačuje, že Fallout New Vegas se odehrává až po událostech v F3.         

Mohl bych strávit hodiny pospáváním konkrétní spletitosti úkolů. Je jich nevěřitelné množství a záleží na vás, jak moc se budou košatit, protože to záleží na řešení jiných úkolů, vašich vztazích, rozhovorech atd. Prostě je to strašně moc, a pokud se vám na začátku bude zdát FNV jednoduchý, počkejte, až do toho po 30 hodinách zapadnete. V jednu chvíli jsem měl aktivních přes 30 úkolů s několika možnostmi násilných i nenásilných řešení s odlišným vlivem na další úkoly a postavy. Prostě opravdu musíte přemýšlet a tím myslím hodně přemýšlet a to v kontextu a souvislostech, což soudě i podle diskusí zde na webu pod mnohými články, dělá mnoha lidem velké problémy. Hra vás samozřejmě při vybrání konkrétního úkolu táhne za ručičku, u některých ale navigace není a opravdu je to celé na vás. Nicméně najít lokaci kde máte co dělat je jedna věc, co tam uděláte, to už je prvek, který nechávají tvůrci na vás. A pokud budete mít určité schopnosti na vysoké úrovni, nabídnou vám třeba 7 možností přístupu se 3 různými důsledky. U této hry se rozhodujete opravdu velmi často a já si nevzpomínám na žádnou hru, která by to v takovém rozsahu kdy nabídla.

Do Fallouta se vrátili i parťáci. Ti hrají ve vyšších obtížnostech důležitou roli, protože poskytují bonusové schopnosti. V partě můžete mít najednou jednoho člověka a jednoho robota. Lidských společníků můžete mít 5 včetně jednoho Ghůla. K nim ještě přibude komický postava tetičky Supermutanta. Pak ještě narazíte na Očko a Robopsa. Každý z vašich parťáků má i vlastní příběh a ten se vám odhaluje jen postupně. Hra s každým auťákem je různá a někteří mají vliv i na to, jak budete vycházet s některými frakcemi. Nejraději jsem měl odstřelovače Bona, jeho příběh se mi zdál i nejzajímavější a hlavně to byl stylově nejbližší bojovník se zajímavým a užitečným bonusem zvýraznění nepřátel. Zajímavá ale byla i Cassidy a ta holka od Bratrstva, která připomínala jednu postavu z Dragon Age. Vůbec svým pojetím byla spolupráce a vztahy s postavami ve FNV velmi podobné tomu, co bylo v Dragon Age. Takže velmi dobré.  

Samozřejmě mimo řešení mírovými prostředky, nebo prostředky bezezbraní, můžete věci řešit zbraněmi a těch je ve hře opravdu hodně. Mnohem více než ve F3. Mnohem více je tu druhů munice (kterou si navíc můžete vytvářet) a zbraně také můžete vylepšovat. Opravování je už ale záležitostí vzácného a užitečného perku, nebo si musíte vyrobit opravářskou sadu z věcí, co se všude povalují a v F3 neměli smysl. Ve Fallout New Vegas mají smysl i plechovky. Prostě ta hra je mnohem dál.

Pokud jde o samotné zbraně, základní dělení je na chladné, střelné a energetické a doporučuji se specializovat jen na jednu kategorii. Podle mě lze hru dohrát úspěšně se všemi a to se stejnými obtížemi. Pokud se budete specializovat na sílu a chladné zbraně, bude extrémně silní v útocích, ale musíte si zkrátka přijít blíže. Energetické a střelné zbraně jsou samozřejmě jasné. Já osobně jsem šel od počátku na střelné zbraně a hraji buď jako Sniper, nebo s těžkým kulometem. Díky perfektně fungující odstřelovací pušce a vysoké hodnotě plížení a vnímání je tahle hra přesně to, co mi sedlo. Navíc je tu ještě protitanková odstřelovací puška, prostě hra podle mého gusta, kde jsem si zasnipoval dosytnosti. S lidmi a slabšími protivníky pak nemáte moc práce a sundáváte je nepozorováni na půl kilometru. Ale na mapě jsou i velká monstra a superpárači a zejména v uzavřených prostorách na nejtěžší obtížnosti na maximálním levelu máte pořád srdce v kalhotách a jednoduché to vážně není.

Možnost vytvářet munici s rozdílným účinkem je na těžké obtížnosti velmi důležitý prvek. Ale doporučuji k tomu mít opravování naplno, protože zbraně vylepšená munice dost poškozuje. S tím souvisí i možnost nechat je opravovat za peníze a vůbec ekonomika a obchod ve hře.

Ve Fallout3 jste obchodovali jak diví a zátky nebylo za co utrácet. Zde to nehrozí. Obchodovat budete hodně a zátky vám pořád budou na hodně věcí chybět. A můžete si zahrát i v kasinu a zbořit ve všech bank. Nicméně ke konci hry jste dobře zajištěni, takže o náboje a výbavu nemusíte mít starost. Nicméně ekonomika zde funguje a má mnohem větší smysl a váhu než v F3. Dokonce se zde dá hrát nenásilně a úkoly řešit obchodováním=podplácením, takže zátek potřebujete dost a dost.

Podívejme se teď na technické zpracování ….

 

 

  • Fallout New Vegas – technické zpracování a výkon Grafik a CPU

 Ani dnes nevynechám technickou stránku hry a u tak povedeného nemůžeme vynechat ani testy grafik a procesorů.

Bohužel technická stránka je slabinou celé hry a často do očí bijící. Samotný herní engine byl už použitý u Oblivionu a pak s pár úpravami u Fallout3. Jako takový plní úlohu stále skvěle a funguje, ale nebylo by to studio OBSIDIAN, aby jejich hra neměla množství trapných bugů a chyb. Naštěstí není tam žádná, která by vadila pro hraní hry samotné.

Narážet ale budete na grafické bugy, poletující klonované předměty, živé lidi po pás v zemi a hromady opravdu hloupých technických chyb. Takže hra není dokonalá. Nejvíce ale do očí bije její grafická zastaralost. Autoři se ani neobtěžovali s vydáním HD textur. Vypadá to všechno prostě graficky k uzoufání zastarale. Naštěstí nadšenci nelenili a už existuje celá řada HD textur a vylepšení HDR efektů, a hra vypadá opravdu skvěle. Bohužel abyste si to mohli užít, potřebujete hodně výkonnou grafiku. Hra umí samozřejmě jen DX9+HDR, nic více.

Opět je tu přítomný fyzikální engine HAVOK a musím říci, že zde autoři zapracovali a funguje mnohem lépe než v F3. Už nelítají věci a lidi kilometry daleko. Naopak všechno má svou správnou váhu, dokonce můžete věci i nosit nebo popotahovat. Fyzika zásahů protivníků je výborná. Upřímně, HAVOK v této hře předvádí víc smysluplného a viditelně užitečného fyzikálního prostředí, než kdy předvedl už vyloženě přehypovaný PhysX. A nepotřebujete k tomu grafickou kartu nějaké konkrétní značky nebo CPU konkrétní značky. Prostě to funguje na jakémkoliv slušném CPU. Opravdu mě HAVOK v této hře překvapil, jasně zničitelnost prostředí je stále omezena jen na věci, roboty, auta a lidi, ale více vyžaduje překopat celý herní engine. Bylo by to fajn, ale není to pro Fallout to nejdůležitější.

Samozřejmě co stále herní engine umí, je atmosféra hry. Zvlášť pokud si jej můžete užít jako já v Eyefinity. Hrál jsem v 5760x1200 a Fallout NV nabízí jednu z nejlepších herních atmosfér vůbec. Zkoušel jsem to i na jednom monitoru, protože hra má jak jinak, než trapnou chybu ve fungování při vysokém širokoúhlém rozlišení. Rozostření písma u hackování PC. Nepříjemné, ale zkousnutelné, rozhodně více, než hra na jednom monitoru. Bylo to hrozné, jak hrát klapkami na očích. Jinak ale musím funkčnost Eyefinity pochválit, menu a vše, bylo na střední obrazovce. Nicméně náročnost na grafiku extrémní.

 

Testovací sestava by DDWorld.cz:

  • CPU: AMD Phenom II X6 1090T @ 3,6GHz
  • RAM: 4 x2GB DDR3 1600MHz Kingston
  • GPU: Sapphire Radeon HD 5870 Vapor-X OC
  • SSD: Kingston SSDNow V+ 128GB
  • LCD: 3x ACER 27" (AL2723W S-PVA) 5760x1200 Eyefinity
  • OS: Windows Vista Ultimate x64 SP2
  • Zvuk: ASUS Xonar DX + Redstar RS 502

Jeden HD 5870 na to stačil, ale hrál jsem se 2AA/8AF s vypnutými detaily vody a sníženými jinými položkami. I pak to v 5760x1200 běželo s několika instalovanými HD texturami na průměrných 30FPS s propady pod 20FPS. Ale dalo se to hrát. Tahle hra ale dokáže při HD texturách prověřit paměťový výkon grafik a vše okolo. Udělali jsme tedy pár testů:

Testovali jsme ve venkovním prostoru a ve dne, to je hra nejvíce náročná. V noci je mnohem méně náročná. Mimochodem noční obloha a vůbec obloha ve FNV je povedená. Každopádně grafické karty AMD/ATI Radeon jsou na tuto hru a její vysoké nároky dobře připraveny. Nicméně je vidět, že moderní grafiky typu HD 6870 s optimalizacemi na DX11 tuhle DX9 hru už moc nemusí. HD 5870 2GB je vhodná grafická karta. Úplně je nejlepší je ale Radeon HD 5970, který sice v maximálních FPS nijak výrazně neodskakuje, ale to je dáno herním enginem. Nicméně navrch má v plynulosti. Na každé grafice včetně HD 5870 a GTX 480 narazíte na momenty, kdy FPS padne pod 30, venku v tuhých bojích, prostě to nezvládnou. Jediný HD 5970 pořád šlape nad 40. Zkrátka duální řešení funguje a má jasně jako herní grafika navrch.

Pokud jde o procesory, tak se připravte na to, že tahle hra je dokáže využít. 2 jádra jsou naprostá nutnost. 3-4 jádra ale optimum. Nicméně důležitá je hlavně frekvence a mezi 3 a 4 GHz je v této hře podstatný rozdíl i ve vysokých detailech!

 Nicméně, pokud nebudete požadovat plné detaily a nebudete nahrávat HD textury, tak si zahrajete na všem. Pokud vám šlapal před lety Oblivion, pojede vám Fallout New Vegas také. Zpět k hodnocení technických kvalit hry …

Pochválit musím zvukovou stránku, včetně hudebního doprovodu, který jsem ale utlumil pro poslech tematických rádií. I když samozřejmě hrají pořád to samé dokola, opět o vás a vašich skutcích informují. Hrají ale opravdu pěkně a tak to ani po 50 hodinách neomrzí.

Kameru včetně systému zpomalených záběrů známe již z Fallout3 a funguje pořád skvěle, radost pohledět. Přesně tak, jak to má být a každý hráč si může zvolit, co mu vyhovuje. Kéž by se to objevovalo jako standard ve všech hrách.

Takže z hlediska technického zpracování kromě bugů, je největší slabinou hry její grafická zastaralost, která ale nemusela být tak patrná, kdyby tvůrci věnovali měsíc na její vylepšení. Ať už firmou stahovatelných HD textur, či vylepšení efektů. Udělá to opravdu hodně. Naštěstí komunita na PC je silná a ke hře již existuje obrovské množství vylepšení a další přibývají. Nedá se tedy říci, že by ta hra nemohla vypadat už v základu lépe, jen se na to nekoukalo. Ale to je u her od OBSIDIAN něco, na co jsme zvyklí ….

A technická věc na závěr této kapitolky. Hra vyžaduje připojení k Internetu a STEAMu, skrze který si stahuje některé věci k instalaci, u CZ verzi hlavně povedenou češtinu. Je na čase přejít k závěru …

 

 

  • Fallout New Vegas – Hodnocení a závěr

Jak jste asi zjistili, o Fallout New Vegas se dá napsat opravdu hodně, protože to není ani zdaleka jednoduchá hra, do které proniknete po 6 hodinách hraní. Za 6 hodin, co dnes trvá průměrná nová FPS hra, ve Fallout New Vegas sotva zjistíte základní funkce a objevíte první lokace a pustíte se do prvních úkolů. Já osobně opravdu hru nespotřebovávám, ale vychutnávám, a pokud hrajete stejně, tak vás Fallout New Vegas absolutně uzemní, zabaví a nedá vám spát celý týden. A po zhruba 50 hodinách, až splníte většinu úkolů, co lze najít, a navštívíte všechny lokace, budete překvapeni závěrem a na vážkách, zda se do hry pustit znovu a zkusit to jinak.

Garantuji vám, že se do ní znovu pustíte. Ale ne hned. A to hlavně proto, že budete na pokraji vyčerpání, možná i rozvodu/rozchodu, až vám vaše drahá polovička bude vyčítat, že jste se jí celý týden nevěnovali. Vezmete-li Fallout New Vegas skutečně jako herní román po večerech, což není problém, bude vám dohrání této hry trvat týdny a budete se hodně bavit. Po nějaké době si hru zahrajete minimálně ještě jednou, počkáte si na patch, na nějaké HD textury, případně posílíte grafiku a CPU a pustíte se do hraní znovu a jinak. Samozřejmě, ten kdo viděl hraní této hry v Eyefinity, už nebude chtít jinak. Tahle hra prostě dokáže chytnout, prověřit vás i vaše schopnosti a dát zabrat vašim šedým buňkám mozkovým. A to je to prosím akční hra! Opravdu je to jen FPS-RPG - jen je to hra pro dospěle uvažující jedince ....

Hra je hodně zajímavá i příběhově. Jak už jsem napsal, celé to může dopadnout mnoha způsoby a záleží celou dobu na vás a vašich činech. Neznám hru, kde by bylo nutné tak extrémně přemýšlet o tom, co která akce udělá a rozhodovat se. Ale samozřejmě má to své meze. Nicméně přemýšlení o úkolech je jen jedna část věci. Tou druhou je přemýšlení o celé hře a událostech v ní. Autoři hry do ní zcela jasně promítli své názory i na současné aspekty světa. V této hře neexistuje bílá a černá jako dobro a zlo. V této hře existuje jen menší zlo, větší zlo, i když já osobně nesouhlasím s tím, co autoři označili za lepší a horší (označeno kladnou-zápornou karmou) v celkovém aspektu hlavního příběhu. Tahle hra nemá bájný nebo pohádkový příběh pro děti, tohle je velice vážná hra s vážným dějem a dospělým provedením. Není to hra pro děti.

Fallout New Vegas je počítačová hra, která je kapitolou a kategorií sama pro sebe. Jako celek nabízí ohromnou singlplayerovou akční jízdu, u které si hodně zapřemýšlíte. Ale užijete si každou minutu. Není to hra pro ty, kteří vypínají mozek, nebo kteří prostě už mozek nemají, a jsou jen spotřebiteli. Tohle je hra, která se vychutnává a chutná hodně dlouho. Pro české fandy je navíc k dispozici kompletní český překlad ve formě titulků, který se stahuje ze STEAMu. Musím ho opravdu pochválit a až na pár obratů a chybek, je naprosto vynikající. A musel dát opravdu zabrat, protože hra je, co do rozsahu textů, ohromná.

 

  • Závěr

Fallout New Vegas je s náskokem světelného roku nejlepší počítačová hra letošního roku. Je lepší než Fallout3 a ten byl vyhlášen ve svém roce hrou roku. Nenabízí nic převratně nového (naštěstí), rozvíjí jen staré a osvědčené a to v ohromném měřítku s příběhem i pojetím vyloženě dospělým. Je vidět, že ji dělali tvůrci Falloutů, je to podle mého názoru nejlepší Fallout vůbec, hned vedle prvního dílu, ale tenhle je svým pojetím mnohem dospělejší a samozřejmě modernější. Tvůrci vyzráli a je to vidět. Není to jednoduchá hra, a pokud si někdo myslí, že do ní pronikne během prvních 10 hodin, šeredně se mýlí. A podle toho vypadá i hodnocení. Když si vytáhneme objektivní aspekty, jako je obsah hry, zpracování tématu, hra jako hra, herní doba, tak Fallout New Vegas nasazuje nejvyšší laťku a nelze mu udělit nižší jak 9tkové hodnocení. Vedle stupidních stříleček, kde jen držíte spoušť a za 6 hodin po zabití pár stovek nepřátel máte dohráno a akčních RPG téměř bez RPG prvků, je Fallout New Vegas naprosté zjevení z jiného světa.

Smekám klobouk, Fallout New Vegas jsem měl za černého koně letošního herní sezóny, ale on mě překvapil. Je o dost jiný než jsem čekal, ale mnohem lepší než jsem doufal. Převálcoval všechno, co ve formě top AAA 3D titulu letos vyšlo. Někdo totiž dostal konečně rozum a udělal hru přesně pro současnou věkovou skupinu PC hráčů. Věkový průměr PC hráčů v západní Evropě se totiž blíží 30ti letům! Fallout New Vegas je dospělá hra pro dospělé hráče. Není dokonalá, ale protože být taková ani nemá, svět totiž není dokonalý. Protože válka ... válka je vždy stejná ….

"Nejlepší FPS-RPG hra roku 2010 ...."

Za zapůjčení hry pro recenzi děkujeme společnosti

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
devilek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 12:15:44
avatar
Supr hra uz ji prochazim znova a hlavne me tesi, ze to jede i na mojem low-end stroji
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 22:56:18
avatar
Souhlas s recenzí je to opravdu pecka, bude to horkej kandidát na hru roku a domnívám se že takovéto zpracování je pro RPG takového rozsahu zcela bezproblémové. Osobně sem na žádný větší bug nenarazil a radši takovouhle grafiku než aby tam bylo méně obsahu.

Chtěl bych se ještě zeptat autora, jestli zkoušel hru rozjet i za postavu jiných atributů jako třeba hodně strenght pointů a málo inteligence? Já sem si to dal na druhej průchod a nestačil sem se divit jak ty rozhovory vypadají. Postava bez inteligence vynechává slova, komolí je a všechno řeší násilím a prostě je to hodně změněný. Vzhledem k rozsahu mě to opravdu dostalo. Obsidian dialogy umí to už ukázal u Alpha Protocolu.

Trochu mě zklamal Hardcore mode, protože zvyšuje obtížnost opravdu jenom nepatrně a pokud má člověk companiona (nejlépe Boona) tak se hra i na hard stává celkem lehkou...
---
Ještě se moc těšim na nějaký DLC pokud se budou nýst v tomhle stylu, za tu cenu co sem za to dal si nepřídu vůbec nějak ošizen, strávil sem v tom asi 50 hodin perfektní zábavy a tak pokud mi někdo naservíruje další porci Fallout New Vegas, tak za ní rád zaplatim adekvátní sumu : )
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 12:37:34
avatar
jj zkoušel jsem to i jinak, je to opravdu rozdíl, taky v recenzi píšu, že ty RPG prvky mají opravdu ohromný vliv ...
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 12:46:24
avatar
Ok, já sem to z toho přímo nevyčet, proto sem se musel optat : )
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 15:18:54
avatar
Přidala se ke mě ta holka od Brotherhood of steel, a příštích asi 6 levelů mi čistila cestu úplně nehorázným způsobem, energopěstí zabila kapitána supermutantů na dvě rány. Běhal jsem kolem ní jen jako léčitel

Co se týče té závislosti rozhovorů na atributech, to by měla být u Falloutu snad samozřejmost. Původní Fallouty člověk ocenil až při druhém nebo třetím hraní, protože až potom zjistil, jak moc může být ta hra rozdílná když se rozhodne jinak.
Poly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Véča 2010-11-15 15:23:33
avatar
Ve Vaultu 34 jí budeš muset dělat ochranku ty. Dva zářící ghouly sama nedá. Tahle lokace je radioaktivní apokalypsa, ale výsledek stojí za to :-)
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 15:49:24
avatar
Jojo, taky jsem to tam s ní procházel, tahle lokace byla celkem oříšek a ten závěrečný souboj se správcem byl asi nejtěžší z celé hry (měl jsem vysokou speech takže jsem se většině bosů vyhnul).
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jojo 2010-11-15 16:32:56

Jojo, tam už jsem taky byl
Poly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 07:46:49
avatar
Vyprázdnil jsem do něj asi 30ran z kovbojské pušky .357 hned mezi dveřmi, k tomu pár granátů a bylo... Na povrch jsem se dostal s nemocí z ozáření asi 980 rad jednotek, ale s pár pěknými kousky výzbroje "do začátku" :-)
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 12:27:36
avatar
Já ji vidím hned co do hraji Call of Duty: Black Ops,Medala mám za sebou.Věřím že podle hodnocení dopadne s těchto her absolutně nejlépe tak se mám na co těšit.
milda001 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 12:47:10

Kdo hrál předchozí díly, ten si tohle zahraje rád taky. Je to opravdu příjmené se po dvou letech vrátit na pustinu. Hodně úkolů, hodně možností= skvělé!
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 12:55:11
avatar
Na textu se opět vyřádil nejspíše šotek automatických oprav. To jenom tak úvodem. A přestože je FNW opravdu hrou na jakou sme dlouho čekali ve svých vaultech, neustálé opakování sousloví "hra roku" vyskytující se zde příliš často v jakém koliv smyslu, ať pozitivním, negativním, nebo ironickém, snižuje jeho celkovou váhu. To jen tak mimochodem.
A teď vážně. S nastávající nukleární zimou bude takovýchto her zapotřebí. Zatím jsem jenom ochutnal a šetřím to až na to bude pořádně času. Abych nemusel hraní kouskovat.
A závěrem bych všem doporučil nehledat tu „správnou“ odpověď v rozhovorech (obzvláště v HC modu), ale dávat to tam jak to cítíte, přestože to nemusí vést k vytouženému konci. Jako třeba odměně, vývoji příběhu atd. Ono to stejně pak nějak dopadne.
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 13:30:46
avatar
Včera večer jsem to dorhál za p. Majitele. A po dohrání jsem říkal že už k tomu nesednu, bo hlava bolí z toho jestli mám p. Majitele zabít nebo ne, ketrou fakci zlikvidovat. Třeba bratrstvo oceli jsem ničil jen velice nerad, byl jsem jeich členem ale zase souhalsím že jsou to technofilové co chtějí veškerou techniku jen pro sebe...bombarďáci vybombardovali legii jako prasata prostě mazec hra...

Ale dnes...dám tomu měsíc...a začnu znova...
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 13:42:15
avatar
Koukám, že Českej překlad se opět vydařil...pan majitel...
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 13:45:28
avatar
opravdu povedena recenze,dobre slohove napsana,,jen nesouhlasim ze fallout 3 byl nejlepsi hra roku 2008,,protoze to bylo stupidne lehke a jenom pro konzumni spolecnost..(nextgen rpg for kids),,
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 14:24:26
avatar
Tak nesouhlasit můžeš. To, že to je fakt ale nezměníš
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 13:50:43

Energreticky zbrane jsou moje srdcovka od doby Fallout 1, a taky jsou asi jedina vec co mi na F3 a FNW hodne vadi. Kdyz si vezmu, ze lovecka puska s AP nabojema prakticky prekonava vsechno energeticky az na Gaussovku. A to tu mame jeste veci co strili na .308 a .50 naboje a maji zasobnik na vic jak 1 ranu tak to opravdu ale opravdu nastve. (No aspon to bylo tezsi).

Taky mi pripadaji ponekud ujety ty bonusy na DMG ze sneaku. Precejenom kdyz nekoho oddelam z velky vzdalenosti a on o me stejne nevi tak proc se sneakem mam takovej bonus

Jen me mrzi ze sem si ten hardcore nezapnul rovnou, rikal sem si, ze nejvetsi obtiznost staci.

Jinak sama chvala a hra se opravdu povedla. Pockam si na par DLC a rozjedu to za stealth postavu se superkladivem.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 14:50:49
avatar
Souhlasím, vyvážení dmg jednotlivých zbraní by chtělo ještě vylepšit. Ale pokud si dobře pamatuji, tak ty první energetické zbraně v F1 & F2 taky nebyly nějak extra silné. NV jsem dohrál s gaussovkou a v kombinaci s perkem "roztavení" je to docela síla

Mě osobně HC mod moc hardcore nepřijde, nebo spíš ani nevím co by na něm mělo být hardcore, to by snad měla být samozřejmost že musí člověk pít a jíst když už v tom světě to jídlo a pití je.

Co se týče těch nelogičností, Vegas jich má taky spoustu ale pořád je to o dost lepší než trojka.

Ale pro mě tahle hra stále není Falloutem, i když se mu setsakramentsky podobá (hlavně některými questy a celkově příběhem). Možná je to tím, že mi kombinace FPS a RPG moc nesedí a tím vyloženě odporným enginem (doufám, že ho Bethesda touhle hrou už pohřbí do propadliště dějin, oplakávat ho nebude nikdo). Každopádně buďme rádi i za tohle, mohlo to dopadnout mnohem hůře.
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Single-core napr. AMD Sempron 2010-11-15 13:52:41
avatar
Citace:
Pokud jde o procesory, tak se připravte na to, že tahle hra je dokáže využít. 2 jádra jsou naprostá nutnost. 3-4 jádra ale optimum. Nicméně důležitá je hlavně frekvence a mezi 3 a 4 GHz je v této hře podstatný rozdíl i ve vysokých detailech!


No dovolím si nesúhlasiť. 27 FPS pri max details (1920x1200 8AA/15AF) jednojadra (1core) na 3.2GHz je veľmi slušný výsledok a hratelný. A to by ma zaujímalo o koľko by stúplo ešte FPS napr. AMD Sempron 140/145 (alebo trebárs aj ten 1core AMD Phenom X6@X1) pri frekvenciach 3.6GHz/3.8GHz/4.0GHz.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 14:33:42
avatar
Ta hra byla tak skvělá, že jsem po jejím dohrání musel nahrát F2 .
zoidberg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 14:42:44
avatar
Srovnavat klasicke akcni FPS s RPG FPS me prijde trochu neadekvatni. Nicmene hra me laka, ale na druhou stranu taky desi svoji delkou (Na rozvod jsem jeste trochu mladej )
Fallout 3 jsem dohral, ale na DLC jsem si jeste nenasel cas ani chut a nevim zda ma cenu je vubec hrat, kdyz je tady New Vegas.
Edit: Taky jsem cetl ze jde hra dohrat bez jedineho zabiti, zkousel to taky nekdo?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 15:42:27
avatar
Ano jde to, můj styl má k tomu nejlepší předpoklady, ale garantuji ti, že to na nejtěží obtížnost není jednoduché ...
zoidberg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 16:18:35
avatar
Jeste me zajimalo co clovek obdrzi, kdyz projde celou hru na hardcore mod. Je to jenom druh achievmentu nebo obdrzi nejaky bonusovy predmet nebo ...?
Pokud by me to melo zkazit herni zazitek tak to radsi nechci vedet
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 17:07:18
avatar
já nevím, já to na HC mod nedohrál :/
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 18:05:28
avatar
zoidberg: Pouze Aachievement, hra normálně skončí, takže nejde hrát dál a žádný "new game +" tam neni...
PanPrcek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-17 00:39:49
avatar
Mas to overeny vlastni zkusenosti nebo jsi to nekde cetl? Kdyz se me hra ptala, zda zapnout HC mod nebo ne, tak tam bylo vyslovne napsany, ze kdyz projdes celou hru s HC, tak ze dostanes nejaky bonus. Jestli je to jen Achievement, tak je to docela skoda, pusobilo to na me , jako ze dostanes nejaky predmet, tre alien blaster nebo tak :-)
sysel2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 15:07:05

f:nv urcite zaslouzi chvalu, ale zase bych to neprehanel

na jedne strane tu jsou vyborne questy a frakce, je videt ze nad tim nekdo opravdu hodne premyslel, dokonce bych rekl ze tahle hra ma nejlepsi questy jake jsem kdy videl a proto bych ji doporucil vsem fanouskum rpg

na druhe strane technicke bugy dost zamrzi, k vecem popsanym v recenzi jeste pridam, ze hra obcas spadne, obcas pokazi save, nastesti se zda, ze treti patch uz vetsinu tehle kritickych veci opravil

bohuzel nepovedly se i nektere dalsi herni prvky, debilita spolecniku je donebevolajici a bohuzel moc nefunguje ani nastaveni taktiky, stejne si pak velmi casto delaji co chcou

libila se vam funkcnost user interfacu ve fallout 3? me a dalsim tisicum lidi ne, ale f:nv opet prinasi stare spatne ui

opravovani/vyrabeni predmetu je vylozene nedodelane, nejdou vyrabet vlastni zbrane, ale jen "spotrebni" material, muzete sice vyrabet vlastni naboje, ale jen tak (aspon z pocastku), ze rozeberete standartni naboj na "soucastky" a vyrobite trosku min trosku lepsich naboju, z neznameho duvodu jine nez standartni naboje nejdou rozebirat, asi nekdo zapomnel do hry pridat prislusne planky, taky me chybela vyroba modu na zbrane, o to si ta hra vylozene rika

a opet tu mame nevyladene zkusenosti a levely, je spatne, kdyz ve 3/4 hry jste na maximalnim levelu, to sakra nemohli pro poslednich 5 levlu exponencialne zvysovat pozadovane zkusenosti?
stejne tak je spatne kdyz vam obchodnik proda ve tretine hry nejlepsi zbran, kterou pak uz nemusite dat z ruky az do konce

takze kdyz to shrnu tak na jedne strane by cast tvurciho tymu mel dostat metal za genialni praci a zbytek pres hubu za to, ze se praci odbyli
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 15:41:31
avatar
mě tedy trvalo 35 hodin, než jsem se doškrábal na maximální level, mě to přišlo naopak skvěle vyvážené ...

jasně ta hra není dokonalá, ale přijde mi to realitické v těch věcech, které vytýkáte ... jasně určitě si umím představit, že se toho dalo udělat o dost lépe, ale upřímně, nikdo nic lepšího zatím nikde nepředvedl ... .)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 16:37:18
avatar
fallout 2, bg2, planescape torment, sw:kotor, vampire masquerade:bloodlines, fable, gothic, gothic 2 + night of raven, risen, witcher atd a kdyz vezmu fps riznutou rpg prvky tak dalece prede vsemi deus ex.
Wries [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re 2010-11-15 17:40:19

Citace:
...kdyz vezmu fps riznutou rpg prvky tak dalece prede vsemi deus ex.


Plus system shock 2.
Raskin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 12:47:39

Dle mě Systemshock dalece před DeusEx. Ale J.C.Denton teď vyjmenoval skoro přesně můj žebříček top10. Zaslouží si palec nahoru.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-22 14:05:02
avatar
určitě dám přednost Deus Ex a VtM:bloodlines před HL když už se začnu pouštět do zatím nehraných uberklasik.(přeci jenom Black Mesa musí někdy vyjít, i když to bude až po DNF) Ani nevím proč se obávám začít kotor, možná proto že jsem ani Jedi Academy nedotáhnul do konce(prostě jsem šel za novějšíma méně repetitivníma hrama a v tom jsem zůstal).
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 16:24:41
avatar
jo ty frakce jsou dobre, ale questy me teda v tomhle falloutu moc neoslovily. najde se tam par dost dobrych ale velka spousta je tam jen v jednoduchym stylu neco donyst nekomu nebo nekoho zabit. jeste nejsem zdaleka u konce (hra odlozena na neurcito), ale z toho co sem zatim prosel tak zadnej quest nebyl se ani zdaleka nevyrovnal tech par nejlepsim a nejzajimavejsim ve falloutu 3 (napr ten s tim jedem po kterym ti potkani nebo co vybuchovali nebo treba souboj tech dvou "superhrdinu") a to ani nemluvim o predchozich dilech. nejakych vaznejsich technickych problemu jsem si nevsiml, ale s tim zbytkem souhlas. zvlast ten strasne nevyvazenej loot itemu a zkusenosti me vzdycky dokaze celou hru znechutit a jedna z nejsilnejsich (nebo fakt opravdu nejsilnejsi?) zbran u obchodnika po par hodinach hry je uz hodne tezkej fail. pro rpg hry je ten nejhlavnejsi element vyvoj postavy a to jak pomoci zkusenosti a levelovani tak stejnou merou i pomoci predmetu. jak sem uz na max tak pro me ta hra ztraci velkou cast kouzla a lehce nadprumernej pribeh me u hry uz stezi udrzi. a tohle bethesde (potazmo ted obsidianu) dela hodne velky problemy, pritom ty jeji hry jsou postaveny hlavne na zkoumani rozlehlyho sveta...ale co v tom svete zkoumat kdyz to nejlepsi uz davno mam. treba kvuli tomuhle sem dohral i docela podprumernou arcanii...
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-22 14:53:41
avatar
a právě toho se u superdlouhých her děsím: questy nebo interakce které nejsou na nejvyšší možné úrovni a logické nebo technické faily. Člověk nikdy neví jak moc skutečně stojí za to. Obsidian a bethesda mě zatím nepřinutili uvažovat o žádne jejich hře jako skutečném geniálním masterpiece bez postižení, nekrotických míst nebo amputací. Jenomže ani recenze nikdy nezahrnují zdaleka všechny informace které bych byl shopen/chtěl o hře napsat/vědět já. Je extrémně lehčí a odůvodnitelnější čekat na další mass effect při hraní AC:B než se pouštět do takového monstra narvaného souboji a pěšími štrekami běžícího na geriatrickém enginu s zpátečnickým a už vůbec né směšným stylem retropostapo.
swetr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 20:04:17
avatar
Naprosto souhlasím.
F:NV je opravdu znatelný pokrok oproti F3 (který jsem nakonec ani nedohrál), ale některé trestuhodné chyby zůstaly. Některé chyby na mě dokonce působí pouze jako lenost a neochota to napravit. Především hrozné UI a textury (ty jsou snad vtip - jednou byly tak otřesné, že jsem hru radši restartoval a zkontroloval pro jistotu i nastavení; bezvýsledně). Nová funkce "vyrábění" předmětů je vážně nedotažená. Nicméně, ta hra má to co měly F1 a F2. Ona prostě baví. Dokáže vtáhnou člověka do post apokalyptického světa a nepustit.

Ale 95%? To zase ne .

PS.: dokonce jsem si zvykl na V.A.T.S., který jsem v F3 tak nenáviděl!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 23:00:10
avatar
vidíš, já jsem VATS v F3 miloval, ale v Tomhle Falloutu jsem ho skoro nepoužíval
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 00:42:02
avatar
Nevim jak je to možný, přesně stejnou zkušenost mám s NV taky...že by snad opravdu ten gameplay zlepšili, já sem F3 pučil, tak to pak budu muset vyzkoušet..
Gullman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 15:09:11

Mám odehráno 25 hodin, dolezl jsem sotva ke Stripu. Mazlím se s tím jak to jen jde, prolejzám každej kout a doufám že mi to vydrží víc jak 50 hodin.3ku jsem hrál snad půl roku (obden po třech hoďkách). A todle je lepší a rozlehlejší. Souhlasím s recenzentem, tohle je hra ze starý školy, jehla v kupce sena a letošní svatý grál. Ačkoliv... na dvojku vzpomínám pořád se slzou v oku, ne že by 1ka byla zlá...

Kéž by víc nových her mělo takovýhle koule. Je mi šumák že to týnejžry nebaví.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 15:18:14
avatar
Nepodceňuju kvalitu hry. ale DD prosím tě, nepiš o každé hře, hra roku. Píšeš to totiž skoro u každé hry co t uje něco jako - hra roku, fps kvalita atd. A pak stejně všechny hry dostanou hodnocení průměrně stejné. I když jsou to splašky.

Nic ve zlém ale todle mě bodá už do očí.
Vernys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 15:18:35

Tato hra je naprostá pecka! Jinak DD bude i Eyefinity video na youtube?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 15:38:03
avatar
dobře, něco natočim
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 18:28:07
avatar
nevim co s těma nudlema máte, mě to přijde hrozně nepřirozené, zlatý poměr 4:3. Doposud mam starý CRT s plochou obrazovkou a asi uvažuju že ho zase začnu občas používat protože ty nudlovitý obrazovky jsou dobrý akorát na některé filmy....
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 00:03:02
avatar
Taky názor...toho, co ještě eyefinity nevyzkoušel na pár hodin a pak se měl vrátit zpět k 4:3
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 01:07:07
avatar
nemluvim jen a pouze o eyefinity ale obecně o 16:9 a podobných nudlích, takhle roztáhlý obraz je prostě hnusný

Sice mám 1920 na 1080 LCD a už jsem si po 3/4roce trochu zvykl, ale stejně je mi klasika milejší
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-18 18:01:52
avatar
Taky mi vadi sirokouhle monitory. Na praci se to neda. Krom filmu to k nicemu neni. 5:4 pripadne 4:3 monitor uz kloudne za rozumny prachy sehnat nejde, tak dalsi monitor bude aspon 16:10(1920 na 1200). Vyrobte mi ale za rozumny prachy monitor 4:3 s rozumnou velikosti a hned ho beru.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-18 22:18:44
avatar
24" monitor s poměrem 4:3 by byl opravdu terno . To že, vývojáři pořád optimalizují své aplikace (i weby) pro 4:3 je zase jiná věc, například ovládací prvky by se konečně mohly dávat na bok, a ušetřit tak spousta místa. Já si třeba práci na 4:3 displeji už ani nedovedu představit (2D, 2D grafika, programování).
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-18 23:22:40

i na hraní je 16:9 pohodlnější to rozhodně.
Člověk vpluje víc do obrazu/děje
Maximalita Eyefinity je toho důkazem
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-19 09:20:16
avatar
Na praci to ale moc neni. Vsechny listy uz mam na boku a stejne je to takove nizke. Kazdemu co mu sedi. Me to bohuzel nesedi ani ve hrach.
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-21 20:58:15
avatar
Tak já mám ještě v záloze 22" CRT Dell s plochou obrazovkou, původně jsem se ho chtěl zbavit ale ještě bude zřejmě potřeba
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 15:38:05
avatar
PLS kde sezenu HD textury?jsou placene nebo zdarma od fanousku Falloutu?
fero [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 15:45:54

http://www.newvegasnexus.com/downloads/file.php?id=35645

Asi nejlepší textury co jsou. ale extrémně zvedají náročnost! (2gb textur a bump map je opravdu hodne znát)

jo ke stažení je nutná registrace zdarma

"
FULL, PLUS MAX BUMPMAPS (2.67GB)
(For those with Overclocked i5 or i7's, Crossfire/SLI, 4GB+ RAM, with Raptors, Raid 0, or better still Solid State Drives)
Download: Full pack files (5 parts), and Max Bumpmaps file (3 parts) "
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 15:53:18
avatar
dik tam jsem taky byl,ale nevedel jsem ze se musis zaregistrovat takze dik a ja se jdu registrovat
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-18 18:02:57
avatar
Udelejte nekdo screeny pred a po. Diky ;-)
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 16:15:42
avatar
ta cestina je jenom v krabicove verzi nebo je i v nativni digitalni STEAM verzi koupene pres steam?
fero [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 16:08:26

z postapokaliptickýh her se mi stejně nejvíc líbí série stalker.
:E to nemela bejt odpověd... missclick
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 16:16:39
avatar
tak si odpovim , toto je napsane na steamu:

Notice: The following languages are supported in your region. English, Polish, Russian and Czech.
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 16:50:02
avatar
ked tak citam ten zaver, dostavam chut si to zahrat....som pracovne vytazeny no asi cez vianoce sa pobavcam.... dik za recenziu DD...
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 18:31:03
avatar
s tim Steamem je to pěkně na h....
když si tu hru koupim tak si stejně budu muset obstarat pirátskou verzi protože s mým EDGE připojením bych toho moc nenastahoval. A už z principu se mi protiví aplikace co se i kvůli instalaci musí kamsi připojovat.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 00:05:06
avatar
Tak 98% lidí v ČR, kteří internet používají, mají lepší připojení než EDGE A s tou kontrolou to také není nějak žhavé. Ani o tom člověk neví, když to hraje, spouští...spíš to máš jako takovou schizofrenní myšku, než že by to bylo cokoli jiného.
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 01:12:54
avatar
tak jestli je to stejný jako u FEARu 2 tak je to pěkný opruz. Ochrana podobného typu co je u RA3 mi nevadí, tam se připojim, ověří to a je klid, ale aby i k instalaci aplikace co je na DVD byl třeba net, to už je úchylný
Zlatý cracky, třeba jeho aplikace u SC2 je super věc - žádný registrace ani jiný otravování. Stejně myslim že vymýšlí tyhle pitomosti aby nám časem mohli i do her servírovat reklamu
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 13:39:38
avatar
Úchylné to rozhodně není, je to vývoj. Dneska už máš internet všude - pevný nebo mobilní. Na ověření i EDGE stačí a můžeš hrát. A pokud si bereš notebook do lesů, kde signál internetu není a chceš pařit, tak se to chce spíš stavit za Chocholouškem předtím Prostě je to realita. To, že ty máš rád monitor 4:3 a hry bez nutnosti ověření po internetu je hezký, ale v dnešní době tím hodně vyčníváš z řady.
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 19:53:57
avatar
No, já bezhlavě nepřijímám kde jakou reklamní masáž
S ntb rozhodně po lesích neběhám, hraju na stolním pc, na ntb jen nouzově. Ověření mi rozhodně nevadí pokud se neprovádí denně, pak už to prudí. Je fakt že s tím nenadělám nic, ale alespoň dám najevo že jsou to hovadiny a nepřikyvuju jako většina lidí co raději řeknou že je to dobré, jen aby náhodou nevyčuhovali z řady
Sajmoska [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 17:04:29
avatar
Citace:
rotože většina „recenzentů“ delší hru nezvládne. Nebo se divíte, že hry jsou stupidnější a stupidnější? Já se náročných her nebojím a přemýšlení už vůbec ne a ten čas jsem udělal, i když to bylo na úkor jiných věcí, ale nelituji. Někdo si přečte dobrý román, já si ho nejen rád přečtu, ale ještě si v něm určím děj sám …


...tvá povýšenost a skromnost nezná mezí
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 17:06:27
avatar
to není o povýšenosti ani skromnosti, to je o tom dělat skutečné recenze, pokud to jako recenze vydávám ...
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 00:06:06
avatar
Tvá neznalost prostředí recenzentů her na internetu také nezná mezí...ale to ti vyčítat také nemůžeme, takže bych držel :-*
Vojtaci [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 17:39:40

Souhlas - naprostá pecka - hru už jsem dohrál třikrát - House, RNK i légie, mám celkem nahráno cca 150 hodin a je to paráda. Grafika sice strašná, bugy jsou, ale u takové hry je obojí odpustitelné...
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 17:58:35
avatar
Hra roku? Tohle? Na jednu stranu kritizuješ nové CoD jaký je to paskvil a přitom nevidíš, že to samé se děje s Falloutem NV, jediné co změnily jsou textury a hurá "hra roku" je na světě. Ať žije objektiva ala DD
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 17:59:53
avatar
to může říci někdo, kdo tuhle hru nehrál ... d F3 nemá skoro nic společného ...
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 18:00:56
avatar
No evidetně si to nehrál, ono je to totiž opravdu dost jiný...
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 18:06:42
avatar
Evidentně jsem hrál a dohrál všechny Fallouty tak vím o čem mluvím
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 19:03:22
avatar
zas tak dost jiny to neni...ono s trochou nadhledu se da rict ze do hry jen pridaly frakce, karmu a zapracovali na lepsim vetvenim dialogu. jinak tam moc podstatnejsich zmen vazne neni...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 19:05:12
avatar
řekněme si na rovinu, že on ani nikdo nějaké změny nechtěl ... u nekterých herních sérií se pořád něco mění a téměř vždy k horšímu ;)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 20:13:22
avatar
nikdo?no myslim ze fallout 3 mel velke mnozstvi odpurcu, hlavne z rad fanousku puvodnich her, kteri by tam radi videli spoustu zmen...neco se zlepsilo neco zhorsilo, jenze to podstatny tam je porad stejny.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 19:07:43
avatar
J.C.Denton: Nicméně tohle co si řek se dá asi použít na většinu pokračování v dnešní době...
Poly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 08:06:01
avatar
Karma byla již v F1,2,3. Reputace má teď konečně vliv na chování postav. Prostředí je také jiné - víc tě vtáhne do děje - pokud se necháš. A díky hard modu má konečně smysl i prolézání lokací, hledání a plánování...
PS: FNV je jako sklenka dobrého vína, fajnšmekr vychutná, laik neocení :-)
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 14:11:56
avatar
stejně jako je jiné Call of Duty Black Ops od ostatních cod
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 18:59:51
avatar
Hold kazdej to vidi trochu jinak. 95/100 se mi taky zda trochu moc, ale asi si to Fallout obhaji
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 19:16:57

mě Fallout 3 dost bavil a NV ( ) je určitě super pokračování.
Délka hry je parádní, ale já mam trochu problem, že hru hraju na etapy, kvuli nedostatku času, takže vždycky když si nahraju poslední uložení po nějakym čase, tak mi trvá, než se trochu zorientuju v ději
Pro mě má délka hry i negativní dopad, ale určitě si pokračování rád zahraju, ale nejlépe o vánocích, když budu mít trochu toho volna
mistnitluchuba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 20:53:19

Zajímaví je že si tady všichni stěžujou že Treyarch dělá z hráčů betatestery ale to že je tady bugů tak to nikomu nevadí


Jinak technický zpracování 85%?A sám si stěžuješ jak každý recenzent dává vysoká hodnocení
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 22:58:47
avatar
vzhledem k rozsahu hry je to akceptovatelné, navíc v Eyefinity je atmosféra pořád super a hlavně tahle hra má úžasné možnosti z hlediska tvorby módů a to se také počítá
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 21:44:28
avatar
Podle téhle škály technického zpracování má většina her kolem 150%
oslik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 21:40:45

Hodně trefná recenze, máme zřejmě hodně podobný vkus a názor na hraní her vůbec. Konečně hra na úrovni, která vyžaduje i více než jen zamáčklý LMB + W Za mě rozhodně velké +
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 22:01:51

ako chapem ze recenzia je subjektivny nazor autora na hru...sam pracujem ako recenzent hier ale toto co uz tu vyvadza DD je trochu odveci....
...schvalne som si pozrel recenzia starsieho data vydania a prekvapilo ma ze taky Mass Effect 2, ktory po technickej stranke vyzera ovela ale ovela lepsie ako Fallou: NW dostal za TS 80 a Fallout NW 85....trochu odveci....
....dalsia vec.....dlha herna doba???u mna s kopou splnenych bocnych questov sa hracia doba pohybovala na urovni 32 hodin....opat davam za priklad Mass Effect 2 pri ktorom mi 1 prejdenie trvalo 34 hodin....
....takze Fallout New Vegas mi skor pripada ako datadisk ku tretiemu dielu a dostava vyrazne na prdel od hry ktora je podla mna kralom akcnych RPG(kde radim aj NW) a tym je Mass Effect 2....(v tomto roku samozrejme)

u mna dostava New Vegas 8/10
Matus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 22:34:37

Mozno odidem s nozom v chrbte, ale mna Mass Effect 2 sklamal. Po pribehovej stranke je to samozrejme super, avsak akcne casti boli hrozne linearne. Po par hodinach som si pripadal skor ako v Gears of War. Proste mam rad hry s otvorenym svetom (Oblivion, Fallout) a nie koridory s kopou cut scen (ME2) ... ale ako pises, je to len moj subjektivny nazor.
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 22:36:09

samozrejme ze respektujem tvoj nazor...aj ja mam radesj hry s volnostou pohybu...ale aj tak si nemozem pomoct....Fallout NV sa na Mass Effect 2 proste nechyta.....
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 00:10:39
avatar
Postni mi nějakou svojí recenzi prosím, zajímá mě, jak používáš v textu ty tečky místo čárek
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 15:44:46

stranka pre ktoru pracujem

http://www.gamesite.sk/

....hladaj recenzie pre PC od MarkusaFenixa

tu su dve priklady http://www.gamesite.sk/pc/recenzie/3851-darksiders-recenzia-pc.html

http://www.gamesite.sk/pc/recenzie/3724-formula-1-2010-recenzia-pc.html
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 22:57:49
avatar
Mass Effect 2 byl dobrý jen z hlediska příběhu, ve všem jiném, ale i v tom příběhu zaostával za ME1 navíc ta hra upadá v RPG prvcích a ani ta atmosféra natož úkoly nejsou takové jako ve Fallout ...
Wries [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re 2010-11-15 23:22:11

ME 2 byl dobrej v několika věcech. Předně přenesení savů z jedničky je zatím neobvyklá věc. Asi nejvíc mě ale potěšilo shledání s Garrusem, ale oproti jedničce jsem byl z dvojky zklamanej. Hlavně zredukováním už tak chudého dovednostního stromu, většímu důrazu na akci a o fous slabšímu příběhu. Jinak oba dva díly jsem dohrál za shodný počet hodin, 40. Plnil jsem veškeré vedlejší úkoly, které jsem našel a mohl dokončit.

Doufejme, že Dragon Age 2 nebude uděláno stylem ME 2.
sysel2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 09:21:02

kdyz jsem f:nv poprve spustil, tak jsem se taky divil jak muzou prodavat datadisk za plnou cenu, ale kdyz jsi to hral, tak sis taky musel vsimnout, ze ten pristup k tematu a jeho zpracovani je na daleko lepsi urovni nez u f3 a nez predvadi vetsina soucasnych her, takze urcite to neni datadisk

jestli jsi to prosel za 32 hodin, tak jsi musel minout minimalne pulku obsahu
Jumbik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 08:51:17
avatar
Naprosto souhlasím s recenzí. Je to RPG ze staré školy. Už jsem hru dohrál a zabralo mi to něco okolo 50ti hodin, ale stále jsem viděl jen okolo 60% obsahu.

Já jsem si hru silně upravil pomocí modů. Mám jiné UI, věci v inventáři mám seřazené podle typu (bez tohodle bych umřel). Mám tam Bullet time mod, který zpomalí čas (používá AP jako VATS). Také jsem si přidal realistycké souboje, kde jsou zbraně opravdu zbraně a ne špuntovky. Tohle platí jak na nepřátele, tak na mě. ... atd. atd.

Jednoznačně nejlepší změna oproti F3 je ta, že už NEMUSÍM používat VATS. Používání mířidel ve F3 bylo zbytečné, protože kulky stejně lítaly jak se jim chtělo (podle skillu). V FNV, ale už lze použít mířidla bez problému. Skill se pak projevuje stabilitou mířidel.

Všichni co nemáte rádi VATS, stáhněte si Bullettime mod. Já jsem dohrál hru na hardcore aniž bych VATS vůbec použil.

Zatímco F3 byla kýčovitá zábava, kde co lokace, to výjev ala Vodní svět, tak FNV hraje na realitu a ačkoliv může někomu chybět "ostrovtip" trojky, tak FNV je naprosto jiná liga RPG. FNV je hra, kterou si zahraji znovu rád, protože jí pokaždé můžu hrát jinak.
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 09:59:29
avatar
zajtra mi zacina dovolenkaa konci az 23. a vcera som nainstaloval tuto hru, vonku hlasia dazd a zimu, prace okolo domu uz nieje... Co viac si mozem priat?
BM3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 12:45:00

Uzi si to. Ja mam uz odohrate, do tych 60 hod mi to nejako voslo. Na konci som sa rozhodol ist sam za seba /Kivalka/, odpojil som majitela a neskor som si tymto postupom znemoznil niekolko guestov pre Cesara. Zo zaciatku hry trocha nuda, potom ta hra chyti a nepusti. Clovek musi kombinovat, rozmyslat a predpokladat mozne nasledky svojeho chovania. Casto sa z banalit stavaju dolezite veci pri postupe hrou. Ta grafika bola fakt bieda, ale zacal som hrat hned v den vydania, takze hires textures som netestoval. Naopak hratelnost bola skvela. Cim to je, ze Call of Duty:BO SP som hral asi tak na 6 krat, no pri F:NV som vydzal kludne aj 16 hodin v kuse.
devilek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 14:02:21
avatar
Tak ted jsem se dival, ze mam objevenych 81 lokaci z celkem 187..a to to hraju uz mega dlouho
r.mrazik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 14:14:08

skvela hra...oproti tragickemu Falloutu 3 je to neskutecny posun dopredu co se hratelnosti a logiky hry tyka...
FNV je opravdu moc dobra hra a letos nic lepsiho nevyslo...pro me osobne velke prekvapeni a jednoznacna koupe a rozhodne doporucuju hrat minimalne na Hard,na normal je hra zbytecne moc lehka
pepcadvorak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cestina 2010-11-16 19:16:46

NEvite nekdo, zda li je cestina pristupna i pro steam verzi? Diky

tak uz jsem to nasel tady na foru....mela by tam byt :]
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-16 22:59:06
avatar
určitě, čeština se ze STEAmu stahuje
pepcadvorak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hezka 2010-11-16 21:01:14

Pekne recenze, v neco takoveho jsem doufal. Fallout 3 byl fajn ale tohle vypada jako na navrat legendy
devilek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-18 10:33:20
avatar
Uff tak konecne mam uz objevenych vsech 187 lokaci..ale ze to dalo zabrat
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-22 13:23:21
avatar
na druhé stránce tohoto článku jsem si uvědomil že už hraju jenom hry které "musím", a nechcu a nebudu hrát 50hodinovou kampaň v něčem tak marnotratně rozlitém jako fallout. Ono to dává smysl, protože hraním FNV promrhám čas hrát hned několik úplně jiných kusů(o úplně jiné hustotě) a potažmo žánrů nebo věnovat se sběru důležitých informací na netu. Díky za článek, tak vím o co částečně přicházím a nebudu tolik litovat ušetřeného času a trápení(právě jako s Bioshockem) Prostě pro tyhle hry nehořím, tak mě nebude nikdo hasit.
GlideCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Sběratelská edice? 2010-12-01 22:03:22
avatar
Zatím hraju Fallout 3 (GOTY) a určitě koupím i New Vegas. Konečně hra co není na 8 hodin zábavy... Nevíte něco o sběratelské edici New Vegas co byla slibovaná?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!