TEST: Grafická karta ASUS NVIDIA GTX 580 – FERMI taková, jakou měla být. Stačí to ale na HD 5970?
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Úterý, 14 prosinec 2010
alt

 

 

 

 

 

 

TEST: Grafická karta ASUS NVIDIA GTX 580

– FERMI taková, jakou měla být. Stačí to ale na HD 5970?

Trochu to trvalo, ale je to tu. Svou informační povinnost jsme splnili už při vydání, kdy jsem vás o všem okolo GTX 580 patřičně informovali a schází tedy naše recenze a test v našich obvyklých testovacích podmínkách.

Stejně jako některé nové grafiky minule jsme i dnes GTX 580 prohnali jen několika testy, které ale úplně stačí na vyhodnocení výkonnosti a schopností nového modelu. Nicméně už zítra ji uvidíte spolu s novými modely konkurence v rozsáhlejším testu. To ale nic nemění na tom, že GTX 580 nás hlavně zajímá ve srovnání s modely GTX 480 a také Radeon HD 5970. Jinými slovy, to nejlepší, co dnes oba výrobci nabízejí v podobě referenčních grafik.

  • GTX 580 alias GTX 485 alias FERMI takové, jaké mělo od začátku být.

Pokud si někdo myslí, že GTX 580 je grafika nové generace, tak jej zklamu rovnou. Nebudu vás tahat za ponožku, GTX 580 si vlastně označení nové řady v žádném ohledu nezaslouží, protože nového na ní vlastně mnoho není. Na rovinu řečeno, je to vlastně GTX 480 s novou revizí jádra. Toť vše. Všechno co umí GTX 480, umí i GTX 580, stejná je architektura, výbava, prostě všechno. Je to stejná situace, jako když před nedávnem starou grafiku GTX 280 nahradila nová GTX 285.

Takže proč rovnou ten nový název celé řady? Inu GTX 580 by se klidně mohla jmenovat GTX 485, i měla, ale problém je se slabšími modely. Jádro GF100 se opravdu nepovedlo a ve své podstatě se neobjevil žádný model, kde by bylo GF100 tak jak mělo původně být (až dosud). NVIDIA tak vymýšlela, jak se zbavit velmi drahých jen napolofunkčních GF100 jader. A tak přicházely modely jako GTX 470 (ten je normální), ale také přišel GTX 465, který byl jen krátkou a velmi neúspěšnou epizodkou s hooodně osekaným GF100, ale právě i kvůli němu se muselo sáhnout po nové číselné řadě. NVIDIA by sice u nových karet s novou revizí jader mohla mít zachovanou logickou posloupnost označení karet nové revize - GTX 485, 475, ale už by nemohla použít název GTX 465. Upřímně řečeno, NVIDIA nový název užila i proto, aby se na neúspěšné G400 grafiky rychle zapomnělo. A tak je tu řada G500, ve které zejména v mobilním segmentu dojde i na pár prostých přejmenování. Takže grafiky řady GTX 500 rozhodně nejsou nová generace a nelze je tak vnímat.

(GTX 580 (nahoře) a GTX 480 (dole))

Konkrétně GTX 580 se od GTX 480 liší právě novou revizí jádra. GF100 mělo v originále 512 jednotek, jenže NVIDIA ke své hrůze zjistila před rokem, že původní návrh prostě nefungoval a tak nejlepším výsledkem po vyrobení několika prvních revizí, bylo pár funkčních jader GF100 s 512 jednotek, ale ze kterých se nedala vyrobit žádná série grafik, kterou by mělo smysl uvádět na trh. Proto místo 512 jednotek musel mít model GTX 480 aktivních jen 480. Jenže GF100 nesplnilo očekávání, ani co se týká provozu a taktů. Jednoduše jeho spotřeba byla extrémní, TDP závratné a ke všemu při frekvencích, které byly mnohem níže, než které si NVIDIA slibovala.   

 NVIDIA tohle všechno zjistila už na konci roku 2009, kdy měly karty vyjít. Nakonec usoudila, že potřebuje zásadnější revizi jádra, ale ta si žádala čas. FERMI už tak ale mělo zpoždění a tak jej prostě pustila na trh se standardní marketingovou podporou, která o kartě mluvila v superlativech, i když realita byla taková, že karta byla stěží akceptovatelná pro domácí použití. Až na konci listopadu 2010, tedy přesně rok poté, co měly původně FERMI grafiky vycházet, se na trh dostává ona nová revize jádra GF100, kterou NV nazvala GF110 a je v zásadě tím, čím mělo jádro FERMI původně být.

  • GF110 – druhá revize FERMI

Problém jádra GF100 byl, že prostě nefungovalo, jak mělo. NVIDIA to oficiálně směrem ke svým investorům a partnerům přiznala poměrně záhy. Samozřejmě určitou zásluhu na tom měl ne úplně povedený 40nm výrobní proces TSMC a NVIDIA zrovna nepotěšilo, že 32nm byl zrušen ve prospěch 28nm, který ale bude k použití až za rok. NVIDIA nicméně nemůže všechno házet na 40nm výrobu, protože konkurence má k dispozici stejnou výrobu, ale dosahuje mnohem větší efektivity a výtěžnosti.

Problém spočívá ve strategii tvorby jednoho obřího monolitického čipu pro high-end, ze kterého se ořezává. Tuto strategii již konkurenční firma AMD opustila už před lety a soustředila se na tvorbu menších a o to rychlejších a efektivnějších mainstreamových čipů. NVIDIA už dostala vážné varování na 55nm, kdy mnohem menší čipy ATI RV770 na HD 4800 proháněly mnohem větší GF200 čipy na GTX 200 kartách. Šokem byly karty HD 4850/4870, které s téměř třetinovou cenou dosahovaly jen o málo nižšího výkonu než GTX 280/260 a to pak korunovala HD 4870 X2, kterou NVIDIA dokázala vyrovnat výkonem až na po roce rychlo spíchnutou duální grafikou, kterou neměla vůbec v plánu. Jenže NVIDIA se nepoučila a na 40nm vytvořila čip ještě větší.

GF100 je tak vůbec obecně největší a nejsložitější čip, se kterým se vůbec můžete na domácích PC setkat. Jeho 530mm2 plochy a 3,2 miliardy tranzistorů, nemá žádnou konkurenci. Ale to je také jeho slabost a zdroj problémů – za velikost se v tomto případě draze platí v mnoha ohledech. Je prostě příliš velký a příliš mnoho věcí se může pokazit a také se kazí, takže výtěžnost čipu, tedy počet vyrobených čipů plných specifikací, se moc nedaří. NVIDIA tedy potřebovala čip vlastně zmenšit a ubrat počet tranzistorů a vyhodit z něj nějaké věci, aby mu umožnila dosáhnout vyšších taktů a vyrobit alespoň nějaký omezený počet čipů plné specifikace 512.

Výsledkem ročního snažení je revize GF110. Parametrově se vlastně nic nezměnilo, optimalizacemi a snížením počtu tranzistorů se ale povedlo docílit čipu architektury FERMI tak, jak bylo plánováno. Čip má tedy plných 512 jednotek a dosahuje přitom původně plánovaných frekvencí 700-800MHz a trochu přitom navíc snížit spotřebu a zahřívání. Je o něco menší než GF100 a má o 200 milionů méně tranzistorů. I tak je ale stále mnohem větší, než největší čip konkurence. Nicméně konkurenci se podařilo dosáhnout výrazně vyšší hustoty tranzistorů na 1mm2. GF110 čipům pak zůstaly vlastní problémy s výtěžností, která u čipů s plnou specifikací dosahuje jen jednotek %, což je samozřejmě neúměrně prodražuje. Bohužel s vlastní architekturou FERMI a velikostí čipů, kterou vyžaduje, se už prostě nedalo nic dělat.  

NVIDIA GTX 580 je tedy ta grafická karta architektury FERMI s těmi specifikacemi, kterou nám ve svých prezentacích slibovala NVIDIA už před rokem. Je to také zároveň to nejlepší, co může NVIDIA vůbec nabídnout. A nejbližší kartou konkurence není nic jiného, než Radeon HD 5970, což je High end AMD, který se drží strategie karty se dvěma menšími čipy vs strategie jednoho monolitického velkého high endového čipu, kterým je GF110 na GTX 580.

 

 

  • ASUS GTX580 – karta

Naším testovaným modelem je referenční GTX 580 (jiná dnes ani není) a to konkrétně v balení a s logy společnosti ASUS.

Problémem GTX 480 byla i vysoká výrobní cena, protože karta používá kromě drahého jádra i složité PCB a také širokou sběrnici. U modelu GTX 580 NVIDIA optimalizovala a zlevnila snad všechno.

Na první pohled je karta o něco jednodušší, nicméně pořád je to velká grafika s velkým chladičem.

Samotný chladič také doznal změn, není tak masivní, jako ten u GTX 480, protože je pokročilejší. NVIDIA použila technologii VaporChamber, kterou jsme až dosud vídali jen na grafikách s čipy Radeon, kde ji používala firma Sapphire a také ji měl přímo referenční Radeon HD 5970.

VaporChamber je vlastně obrovská heatpipe, jako základ pasivu, ten tak může být menší. Pasiv pak klasicky ochlazuje ventilátor. Karta má TDP oficiálně 244W, což je trochu méně proti 250W u GTX 480. Nicméně ve skutečnosti jsou tyto hodnoty poněkud zavádějící. Například HD 5970 má TDP 293W, přesto jeho reálná spotřeba je nižší než spotřeba GTX 480. GTX 580 má pak v základu napájení 8+6pin.

Parametrově se od GTX 480 nová GTX 580 vlastně moc neliší, kromě jádra, které má tedy plný počet jednotek a vyšší frekvence, má jinak karta pořád stejných 384bit sběrnice a 1,536GB GDDR5 pamětí, samozřejmě na vyšší frekvenci. Technologie i schopnosti jako takové jsou úplně stejné a bohužel GTX 580 neumí stále více než 2 monitory na jedné kartě.

Podívejme se tedy na nějaké ty testy …  

 

 

  • Testy a testovací sestava

Jak již víte z minulých testů, změnili jsme kompletně testovací sestavu. Vybavili jsme ji novým šestijádrovým procesorem AMD Phenom II X6, který jsme si lehce nataktovali. Pro dnešek jsme šly ještě dál a zvýšili takt na 4GHz. A u toho už zůstaneme. Samozřejmě jsme nezapomněli ani na kvalitní desku od společnosti GIGABYTE a dostatek operační paměti od společnosti KINGSTON, které je v naší sestavě hned 8GB. Důležitou složkou je i kvalitní přídavná zvuková karta ASUS XONAR, která navyšuje FPS, protože procesor zbytečně nezatěžuje integrovaná zvuková karta. Horkou novinkou je i nasazení SSD disku od společnosti Kingston. Aktuálně zařazujeme 128GB SSD Now V+, který dosahuje rychlosti čtení až 230MB/s a rychlost zápisu je 180MB/s.

Nechybí ani kvalitní monitory od převážně společnosti ACER a softwarovým základem toho všeho je operační systém Windows Vista Ultimate SP2 64bit od společnosti Microsoft. Vše v pořádné skříni – BigTower od Gigabyte.

Jak a co testujeme:

Pokud možno se vyhýbáme teoretickým testům, které do obvyklé recenze o grafických kartách vůbec nepatří. Zejména pak testy typu Unigine nebo Stone Giant, které slouží jen prezentace jedné jediné technologie, která ale vůbec nic nevypovídá o herním výkonu a potenciálu grafických karet. Ve hrách se totiž nevyskytuje sama. Navíc žádné benchmarky jako hráči nehrajeme a žádná technologická dema tohoto druhu také ne a rozhodně si kvůli nim nikdo grafickou kartu nekupuje. Na prvním místě je tedy herní výkon a ten lze otestovat jen jediným způsobem. Přímo ve hrách, ať už s využitím vnořených herních benchmarků, nebo za použití programu FRAPS a změření pro všechny grafiky stejného herního úseku ve stejných podmínkách. Alfou a omegou je v obou případech hodnota FPS – snímky za sekundu.

Jak vidíte na příkladu průběhu FPS v jedné hře, zjistit lze minimální, maximální a také průměrnou hodnotu. Jak vidíte, průměrná hodnota je zdaleka nejdůležitější. Jak vidíte tak minimální, nebo maximální hodnoty, které některé weby zbytečně uvádějí, nastanou za 120s třeba jen 2-3x a někdy také 1x, jak ale vidíte, většina hodnot v průběhu 120s se pohybuje +/-5FPS kolem průměrné hodnoty. Je tedy poněkud hloupé uvádět min/max hodnoty, které jsou navíc snadno ovlivnitelné. V běžném životě máte na pozadí spuštěno řadu aplikací, a když vám třeba antivir hrábne na disk, nebo vám někdo pošle ICQ zprávu, či něco na pozadí stahujete apod., tak vám klidně mohou klesnout minimální FPS na nulu a určitě za to nemůže grafická karta. Zajímat by vás tedy měly jen průměrné FPS, kdy vidíte, že bez akceptovatelných minimálních/maximálních hodnot a malých výkyvů jedním, či druhým směrem, dobrého průměru FPS nelze dosáhnout.

Uvedl jsem i hranice průměrných FPS a jejich vlivu na plynulost hraní. Moderní hry jsou dnes dělány tak, aby 25-30FPS bylo plně hratelné. Mnoho her má totiž právě na hranici 30FPS „zamčeno“ – platí hlavně o konzolových hrách a mnoha následných portech pro PC. U PC her se pak lock zvyšuje až na 60FPS, což je zase přirozená hranice toho, co vám zobrazí současné LCD panely, které jsou jaksi 60Hz a tedy více než 60FPS prostě nezobrazí. Pro účely testování lock hranice úpravou konfiguračních souborů vyřazujeme, abychom byly schopni mezi některými grafikami vůbec změřit nějaký rozdíl. Pro bezproblémové hraní většiny současných her stačí úplně kolem 35FPS, ale pořád se mohou vyskytnout propady v náročných situacích pod 30FPS. Za ideální hranici a průměr FPS se tedy obecně bere zhruba 40FPS, kdy už většinou ani v nejnáročnějších situacích není ohrožena plynulá hratelnost. Samozřejmě stále platí, že čím více, tím lépe ….

V našem případě jsme zvolili testování her v plných detailech a to DX9/OpenGL, DX10 a DX11 hry. Jsou tak zastoupeny všechny používané technologie. Výběr her je jednoduchý – testujeme pouze kvalitní herní tituly, které mají šanci na to, že je budou majitelé grafik hrát i déle, jak měsíc po vydání. Nemá smysl testovat nekvalitní hry, u kterých vydržíte jen pár hodin a zahrajete si je jen jednou, protože k čemu je testovat grafiky ve hrách, které nikdo nehraje? Vzorek 9 her a v každé dvojici nebo trojici nastavení rozlišení poskytuje úplný obrázek o schopnosti grafiky. Takže se na to pojďme podívat …

 

 

  • Herní testy – DirectX9 a OpenGL

Jako první začneme u her se staršími používanými technologiemi. To ale neznamená, že by ještě dnes nevycházely. Dokonce mnoho i letošních her je pouze DX9, v čele s například StarCraft2, MAFIA2, Fallout New Vegas a dalšími. Ale ty tu ještě nemáme a tak si musíme vystačit s existujícími a stále hranými tituly:

  • OpenGL - Riddick: Assault on Dark Athena

Mezi testované technologie musíme zařadit alespoň jednoho zástupce OpenGL. A to jednu z posledních, originálních a skvěle udělaných her s neméně originálním akčním hrdinou.

  • DirectX9 – Call of Duty: MW2

Jedna z nejúspěšnějších her všech dob a stále velmi aktuální a oblíbená hlavně multiplayerová záležitost, takže nemůže v našem testu chybět.

Na řadě jsou DirectX10 herní testy ….

 

 

  • Herní testy – DirectX10.0 a DirectX10.1

I přesto, že grafické karty s DX10 jsou s námi od konce roku 2006, DX10 se nikdy tím pravým nástupcem DX9 nestalo. Nicméně položilo základy další významné verze DX. Přesto se pár zajímavých her na DX10 technologii objevilo …

  • DirectX10.0 – Crysis: Warhead

I po letech stále technologický etalon. Nelze vynechat a testujeme v maximálních detailech – hra dá kartám stále hodně zabrat a na maximální detaily se vším všudy si jí málokdo může dovolit, i když současné grafiky vyšších tříd už s ní problémy nemají.

  • DirectX10.1 -  H.A.W.X.

Vylepšením DX10.0 byla verze DX10.1, která přinesla několik novinek a optimalizací a je to přímá verze, z které vychází nejnovější DX11. U zajímavé letecké arkády, která stále baví a nabízí vynikající multiplayer bylo použití DX10.1 ukázkové.

Na řadě jsou DirectX11 herní testy ….

 

 

 

 

  • Herní testy – DirectX11

Nejnovější verze DirectX přinesla hromady novinek a jako taková je skutečným nástupcem DX9 a bude tady s námi dlouho. Již nyní je úspěšnější než DX10 a to jsme teprve na počátcích jejího nasazení.

  • DirectX11 – Colin McRae: DIRT2

Tahle vynikající závodní hra nabízí pořádnou porci akce ať už sólo nebo v multipalyeru. Hra je v základu DX9, ale obsahuje i některé DX11 vychytávky včetně Tessellace, takže dává možnost vyniknout moderním grafickým kartám. Testujeme výhradně DX11 grafiky …

  • DirectX11 – S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat

Asi nejlepší STALKER hra ze všech. Vynikající technologické zpracování díky již staršímu engine, který je ale neustále vylepšován a má poměrně dost společného s modernějším METRO 2033. Dnes již umí i DX11 a vše co k němu náleží, včetně základní tessellace (v podstatě stejný způsob a rozsah užijí jako v herně horším Metro 2033). Velmi náročná hra, ale v plných detailech jedna z nejatmosféričtějších a nejlepších her současnosti. Testujeme výhradně v DX11 režimu a tedy DX11 grafické karty …

  • DirectX11 – Battlefield Bad Company 2

Žhavý kandidát na akční hru roku 2010. Herně i technologicky vynikající hra s extrémně návykovým a dlouhotrvajícím multiplayerovým zážitkem. Rozhodně hra, kterou si v podstatě nikdo nenechá ujít, a tedy v našich testech nesmí chybět. S DX11 umí jen základy jako pokročilé efekty a stínování. Testujeme výhradně DX11 grafiky, takže se vším všudy … 

 

 

  • Provozní vlastnosti a taktování

Ještě než se podíváme na závěr, řekněme si něco o provozních vlastnostech. Začněme u spotřeby.

  • Spotřeba

GTX 580 je samozřejmě velmi výkonná grafická karta. S potěšením mohu oznámit, že ačkoliv je o něco výkonnější než GTX 480, snížila se spotřeba.

Na druhou stranu pořád to není žádná sláva. Karta má stále o dost nižší výkon než Radeon HD 5970 2GB, který je stále o něco úspornější a to se dvěma jádry s celkově větším počtem tranzistorů. Jinými slovy efektivita GTX 580 je sice vyšší, než efektivita u GTX 480, ale konkurence je stále mnohem dál.

  • Chlazení

GTX 480 se v podstatě nedala v běžné skříni používat. Její hlučnost převyšovala i řadu moderních domácích vysavačů. A to jejích chlazení nebylo nijak malé. Spotřeba GTX 580 je sice nižší, ale stále dosahuje ohromných čísel a tak GTX 580 není o nic méně náročná na chlazení.

NVIDIA ale vsadila na VaporChamber a to jak víme, velmi dobře funguje. Hlučnost karty se tedy výrazně snížila a teploty šly také dolů. Jinými slovy, už to není žádná nepoužitelná hrůza a je to asi nejviditelnější přínos GTX 580 vůči GTX 480.

  • Taktování

Zajímavostí u GTX 580 je inovovaný systém napájení a omezení TDP, kdy karta hlídá, aby například při Furemarku nešlo TDP přes určitou mez. To dělá trochu problémy při taktování. Nicméně není problém se dostat běžně k taktům kolem 825-850MHz na jádře a 4400MHz na pamětech. Nicméně protože jsme měli ASUS, který byl vybaven technologií Voltage tweak použili jsme kromě obvyklého MSI Afterburn ještě programu VT od ASUS a kartu nebylo problém dostat k 925MHz na jádru. Nicméně takt pamětí zůstával na 4400MHz. Nárůst výkonu je už ale pouze kolem 12%, což vzhledem k výraznému nárůstu spotřeby, která doslova vyletí v rámci celé sestavy klidně až o 40-50%, za to vážně nestojí.

V tomto ohledu tak boužel jednojádrová GTX 580 nemá ani náhodou na nejbližší konkurenční Radeon, kdy duální HD 5970 2GB, který běží v základu na velmi nízkých taktech je jeho OC potenciál a následný přínos v naprosto v jiných sférách.

 

 

  • Hodnocení

Nemá smysl to nějak protahovat a dělat z toho detektivku. NVIDIA dobře věděla, že GTX 580 nemá žádnou šanci dohnat to nejvýkonnější na trhu a tedy už více než rok starý Radeon HD 5970 2GB/4GB. Ten prostě když funguje a to tam kde má, tak se na něj naprosto nic nechytá - i když má své mouchy. NVIDIA také nasadila cenu GTX 480 na 499 dolarů, což je, nebo spíše bylo, o 100 dolarů níže proti HD 5970 2GB. Nicméně GTX 580 a hlavně jejich jádra jsou poměrně vzácné zboží a tak cena dostupných kousků jde k nějakým 530 dolarům. U nás stojí námi testovaná ASUS verze kolem 12 500 korun včetně DPH. Naopak ceny HD 5970 klesly, i když tento model už vlastně není úplně aktuální a na trh se chystá jeho nástupce. V současnosti se dá tento model koupit kolem 14 500 korun včetně DPH. Rozdíl ceny je tedy menší než rozdíl výkonu a potenciálu obou karet - z hlediska výhodnosti a výkonu není těžé si mezi nimi vybrat.

Pokud jde o samotný výkon, tak když Radeon HD 5970 2GB funguje, nemá konkurenci a GTX 580 na něj samozřejmě nestačí. Problém je, že jako duální řešení je dost závislé na funkčnosti ovladačů, ty jsou navíc laděné jen na vyšší rozlišení a maximální AA/AF. Prostě tam, kde má kartu typu HD 5970 smysl vůbec používat. Nicméně mnozí recenzenti z nepochopitelných důvodů testují Hi-end grafiky jako HD 5970 a GTX 580 v nízkých rozlišeních a dokonce v nastaveních bez AA/AF, takže je HD 5970 dost v nevýhodě se svým přesným určením a pak průměrné výkony dost létají, a když to takhle dají do průměru, tak není problém dojít k takové hlouposti, jako že vlastně HD 5970 je jen o málo výkonnější než GTX 580.

Jenže u nás testujeme jen používané nastavení u těchto grafik a tedy vysoká rozlišení a plné AA/AF, které hry umožňují zapnout skrze vlastní menu. Jasně vidíte, že když Radeon HD 5970 2GB funguje, tak GTX 580 na něj samozřejmě nemá. Ale také vidíte v některém případě nevýhodu duálního řešení, kdy v některých případech není funkčnost optimální. To naopak ukazuje výhodu GTX 580, jejíž výkon je stálý a funguje prostě všude (výhoda jednojádra). Bohužel pro ní ale HD 5970 ve většině případů tam kde má, funguje a pak kope zcela jinou výkonovou ligu za nepříliš rozdílnou cenu.

GTX 580 je rozhodně výkonově lepší než GTX 480, ale přínos výkonu jde jen na vrub konečně správně vyrobenému jádru s plným počtem funkčních jednotek a vyššími frekvencemi, žádné jiné vylepšení ani nic jiného v tom není. V průměru je GTX 580 tak o 12-18% výkonnější než GTX 480. Kupodivu je i o něco málo úspornější, ale stále to není na oslavu, protože výkonnější HD 5970 je na tom prostě lépe. Taktovací potenciál také není už moc zajímavý, rozhodně ne vzhledem k naprosto šílené spotřebě, kterou další zvýšení frekvencí znamená.

  • Hodnocení

NVIDIA GTX 580 je nejvýkonnější jednočipovou grafikou na světě. Díky tomu má výkon stále vysoký a všude. Jenže má to dva háčky. Tím prvním je, že konkurence nabízí v high-endové cenové kategorii mnohem výkonnější grafickou s mnohem vyšším potenciálem, která má sice nevýhodu v tom, že nefunguje všude a je hodně závislá na ovladačích, ale funguje dnes v drtivé většině případů tam, kde má a z hlediska pozice nejvýkonnější grafické karty není absolutně co řešit, a NVIDIA nemůže dnes s AMD, se svou koncepcí high endu, prostě soupeřit.

Druhým problémem je využitelnost. Je sice pěkné, že GTX 580 má tak vysoký výkon, jenže až na pár her jde výkon dalece přes skutečně potřebnou hranici FPS a tak na jediném monitoru je problém výkon smysluplně využít. U HD 5000 grafik je to jednoduché, ty mají možnost připojit více než 2 monitory do systému Eyefinity a tím získat rozlišení 5760 a vyšší. To se pak výkon rozhodně hodí a karty jsou využity. Odměnou je mnohem lepší herní zážitek díky perifernímu vnímání. Jenže jedna GTX 580 více než 2 monitory nezvládne a tak je nejen pro majitele tří monitorů jako taková nepoužitelná. Tedy pokud si nepořídí dvě do SLI, ale to je z pohledu ceny a provozních nároků poněkud crazy řešení.  

Problém pro GTX 580 i HD 5970 je také v tom, že jejich poměr cena-výkon je dnes velmi špatný. V testech máte uveden také výkon dvou levných Radeon HD 6850/6870 v CrossFire. Ty mají sice stejnou nevýhodu, jako duální řešení HD 5970, jenže když fungují a jakože fungují velmi velmi dobře a dokonce lépe než HD 5000 v CF, tak tam kde mají, a za nižší cenu než, co dáte za jednu GTX 580 nebo HD 5970, máte mnohem více výkonu a to nelze jen tak přejít. U HD 5970 to není až takový problém, ta svou cenu jako nejvýkonnější grafická karta na světě s obřím OC potenciálem obhájí a hlavně jako taková už vlastně po roce nerušeného vládnutí pomalu končí. U GTX 580 s tou její cenou vážně nevím, nemůžu se zbavit dojmu, že GTX 580 je něco, co už tu mělo být před rokem a dnes měl místo toho přijít nový produkt, nebo že by měla být výrazně levnější.   

Takže mé doporučení. Pokud chcete vysoký výkon pro hraní na jediném monitoru a z nějakého důvodu nevěříte duálnímu řešení, pak je GTX 580 to pravé pro vás, i když s nákupem bych počkal na vydání HD 6970, kvůli němuž rozhodně bude muset GTX 580 zlevnit. To nejlepší na nové GTX 580 je tak jednoznačně chlazení. To se povedlo. Pokud ale chcete nejvýkonnější grafickou kartu na světě, anebo to s hraním her myslíte vážně a hrajete na třech monitorech, nemá vám GTX 580 co nabídnout. Radeon HD 5970 už asi nekupujte, ale počkejte buď na HD 6970, nebo na HD 6990.

"Pro milovníky nejvýkonných jednojádrových grafik pro jediný monitor bez ohledu na cenovou výhodnost a provozní vlastnosti - GTX 580 je nejvýkonější jednojádrová grafika na trhu"

Za zapůjčení děkujeme společnosti ASUS

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 23:26:16
avatar
Dekuji, pekny test. U me palec nahoru.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 16:12:13

Take dekuji, ale nepekny test a u mne palec dolu pro DDho. Omlouvam se JohnyS ze zneuzivam tvuj koment, ale byl bych rad kdyby tato budouci diskuze zustala nahore.

DD muzes mi vysvetlit v cem jsi fanda technologii, kdyz ani nevis nebo co hur nepises umyslne o zmenach v architekture FERMI a misto zmen a prinosu RADEJI PISES NA PRVNI STRANE 5x TVUJ OBLIBENY BONTON "GTX580 je tim cim mela byt pred rokem" a pak jeste mas tu drzost lidem v diskuzich rikat ze ty muzes vse omylat 1000x a ostatni v diskuzi ne ze za to budes mazat a banovat protoze uz to bylo 100x odpovezeno???!!!!!!!!

Kde je PROSIM jedina veta o novem power managmentu FERMI ci dalsich vychytavkach?????? NIKDE!!!!! Ty uz nejsi technologiky fanda, z tebe se stava DEMAGOG nesnasejici nVidii...

PS: Podal jsem ti nezvratne dukazy a vyvodil z nich logicke zavery, pokud mi stejne jako ja bez emoci a rozumnymi argumenty dokazes ze nemam pravdu, rad se ti omluvim a odvolam sve zavery o nazoru na tebe. Ale jestli mi tento prispevek smazes je to jen dukaz toho ze nejsi dusevne zraly natoz unest opravnenou kritiku... Prvni stranku o zmenach v revizi jsem cekal alespon na urovni SHW/EHW, no nepocetl jsem si technicky, zato emocne(bohuzel na tve emoce DD, na tve ktere toho hodne o tobe prozrazuji) se bylo na co divat celou prvni stranu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 16:23:57
avatar
jaké vychytávky a změny architektury jež by stály za řeč a měly význam máš na mysly?

podle mě GTX 580 funguje úplně stejně jako GTX 480 a všechny technologie jsou stejné ... jediným rozdílem je nová revize jádra, kteráje optiamlizovaná jak jsem napsal a je to to FERMI, které měla NV ve specifikacích před rokem ... klidně ty prezentace kvůli tobě vyhledám a uvidíš, že GTX 580 přesně odpovídá.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 16:47:01

TadyOdkaz , odmysli si ty PR kecy stejne jako si ja u tebe uz odmyslim antiPR kecy(napr.:"GTX580 je tim cim mela byt pred rokem") a precti si ty pasaze ohledne napajeni, to totiz je fakt dobry napad a nepochybuju o tom ze se to u rAMDeonu brzo objevi take, proto totiz ma nVidia odlisny pristup k TDP...

Kurna ted nemuzu najit ten dalsi clanek ktery se zaobiral optimalizacemi a mirnymi zmenami v jadre, ale evidentne z nich vyplivalo ze se GTX 5xxkova rada vice zameruje na herni vykon a ne na Computing :winka ani o jednom z techto faktu jsi se proste nezminil) Dneska uz musim jit, zitra to doklepnem tu diskuzi
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 16:52:52
avatar
promiň ale nevidím tam nic tak zajímavého a rozdílného vůči GF100, aby o tom stálo psát z hlediska běžného uživatele.... změny nepřesahují hranice revize jádra. Žádné nové technologie ani funkce natož. A na tom, že GTX 580 je FERMi jaké tady mělo být před rokem není nic antiPR. Paremtery FERMI grafik sama NVIDIA vypouštěla do světa od listopadu a dalších týdnech 2009 a bylo tam jasně 512SP a frekvnece kolem 800MHz = GTX 580, takže vlastně jen odkazuji na materiály NV. navíc já na tom nevidím nic tak zlého, prostě je to realita a stalo se.
Moss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 17:02:24
avatar
Citace:
aby o tom stálo psát z hlediska běžného uživatele

tak potom prosim prestan omielat to eyefinity lebo bezny uzivatel nema tri monitory ale jeden.
gumojd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 18:18:25
avatar
naprosto souhlasim. DD, jak moc se lisi nova rada radeonu 68xx od 58xx? Ja jen ze o nvidii neustale a zarputile tvrdis, jak je to jenom nova revize a ze je to gtx485 a nezaslouzi si jmeno gtx580 a pritom si myslim, ze nvidia minimalne srovnala krok s AMD. Ty novy radeony 69xx me zatim moc nepresvedcily
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 18:37:53
avatar
HD 6800 od 5800 se liší zásadně - jádrem. GTX 480 a GTX 580 se vlastně neliší, neboť GF100=110 jen vyrobené správně
domino2301 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-16 08:56:56

Pokiaľ viem tak HD5800 a HD6800 sa líšia už hneď v tesalačnej jednotke, ktorá je úplne iná a oveľa výkonnejšia. Ďalej je tam upravený prístup k AA. Sú tam síce ešte nejaké rozdiely ale tie by sa mohli nazvať aj revíziou. Ale už tá zásadná úprava tesalácie a prístupu k DX11 je dosť zásadná.
Narozdiel od toho je "nová" GTX580 skutočne len revízio GTX480. Rozdiel medzi nimi je v tom, že nVidia vyhádzala všetky nepotrebné veci pre hráčsku kartu, zjednodušila PCB a navíšila frekvencie.
amDDement [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 18:19:02
avatar
presne tak jsem bezny uzivatel a na eyefinity totalne kaslu ale v clancich je mi to neustale predhazovano a nebavi me to neustale dokola cist
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 21:12:22
avatar
jako bezny uzivatel si nekoupis GTX580
amDDement [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 23:31:49
avatar
proc ne?
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-16 08:48:49
avatar
Nevim jestli si bezny uzivatel koupi grafiku nad 10tis. To uz bude spis jak pise DD technologicky fanda
domino2301 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-16 08:58:45

pretože na ňu bežný užívateľ nemá. Bežný užívateľ si kúpi HD6800, HD5700 alebo GTX460, poprípade GTS450
Robertoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pravda 2010-12-21 01:29:54
avatar
Ked som si precital tvoj prispevok tak som si spomenul na vsetky posledne recenzieco som cital a fakt je to tak. Eyefinity tam Eyefinity sem pricom s monitormi je to presne tak ako si napisal. Pisu o tom ako keby to bola proste taka nevyhnutna vec bez ktorej si hru asi ani nezahrajes. :/ ((3monitory - "Gaming Enthusiasist with lots of money for unnecessary things to spend" tot moj nazor na 3monitory))
I.N.K [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-27 11:36:25
avatar
Bežný užívateľ nemá grafickú kartu za 14000...
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-16 09:22:16

V podstate je to analogie k turbo v CPUckach(ohledne power managmentu), akorat ze do minusu. HW chip hlida aktualni spotrebu a ridi jednotlive vetve a orkuhy za ucelem maximalizace vykonu a minimalizace spotreby, z toho vypliva ze i thrust mod je soucasti tohoto noveho power managmentu a je timto maximalne optimalizovan ze nejen ze temer nedochazi k teto situaci, ale kdyz uz k ni dojde nema tak drasticke dopady vypadku vykonu jako drive. Me se proste to dynamicke hlidani max. TDP a jeho plynula regulace jako fandy technologii libi a nevidim jediny duvod proc by si redaktor o tom nemel nic zjistit a napsat o tom...

PS: Jdu hledat ten clanek o optimalizaci FERMI chipu na herni vykon, uz je to ale dyl co jsem to cetl tak to bude chvili trvat
Anonymní  - pravda pravdoucí... 2010-12-16 13:01:48

Máš pravdu. Taky jsem to někde četl (asi na SHW), není to bůhvíjaký zásah do architektury jádra, ale určitě je to optimalizace, která stojí za zmínku.
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - info o jadrach 2010-12-15 20:11:02
avatar
http://www.hexus.net/content/item.php?item=27983&page=4
PS: ATI POWER TUNE - je skvela technologia s 240W karty urobite 170W
Napr 5870 ma stale idealnych 150-180W
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 21:16:03
avatar
ATI 5870 je karta s nejlepsim pomerem spotreba \ vykon
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-17 09:34:46

Najlepšia karta v pomere výkon/spotreba je HD 5770. Neviem ako sú na tom HD68xx. Ale HD 5870 to podľa testov nie je.
Viď: Odkaz

Update: Takže ani HD 5870 na tom nie je až tak zle. Tuto Odkaz použili viac testov a tam HD 5870 vychádza aj lepšie ako HD 5770, i keď záleží od rozlíšenia. Veľmi dobre sú na tom aj HD 68xx. Takže beriem späť
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 21:09:25
avatar
Jake ma dalsi vychytavky? Ze jsem tak smely. Kdyz to neni uvedene vyse, rad bych si je precetl zde.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-16 14:19:11

Z-Culling (odstraňuje ze zpracování pixely, které v dané scéně nejsou viditelné a počítalo by se s nimi zbytečně) nebo vylešené FP16 filtrování textur, take probehli mirne upravy ohledne vymeny a prenosu dat....

Samozrejme to jsou mirne zmeny, ale prave proto by DDmu ruce neupadly kdyby o nich jeden maly odstavec s par vetama napsal. Nebo to jsou upravy nehodne technologickeho fandy nebo snad dokonce ohrozi pozice rAMDeonu? Ne, proste by se DDmu nic nestalo kdyby byl u nVidie stejne vecny na technicke info jako u rAMDeonu, nikomu to neublizi a naopak DD pak nebude vypadat jako fandatik, a o to tu preci celou dobu jde aby jeho styl odpovidal jeho urovni a ne aby jeho styl z nej delal neco co neni(bohuzel v dnesni dobe je stejne nutne aby clanek dobre vypadal jako je stejne nutne aby byl kvalitni)...
Proste on tu ma uverjnit vsechny ty dostupne info a ctenar ma posoudit jak moc jsou to drobne upravy, jinak takovy clanek vyvolava dojem ze ctenar nepotrebuje znat nic, DD to za vsechny ctenare vyresi a rekne co si maji kupovat(a to je dost v rozporu s demokracii a svobodou, lide potrebuji prostor pro vlastni nazory a uhly pohledu a ne aby jim nekdo neco vnucoval, coz je imho jeden z PR nastroju ktere DD tak nesnasi a sam to vlastne praktikuje)
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-29 13:58:00
avatar
http://en.wikipedia.org/wiki/Z-buffering

tohle umí ty tvé "rAMDedony" minimálně už od Radeonu 7500..
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 23:31:39

Moc pěkný test, a nezapoměl jsi ani na kačku už mi taky chyběla.. . Hodně lidem se teď jistě uleví, že už došlo i na GTX580. A kde je Moss ten bude v sedmém nebi, vždyť tak dlouho Honzu uhání..
Moss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 01:13:46
avatar
som tu neboj sa
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 01:13:56

Moss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 01:34:57
avatar
ale aby som pravdu povedal s recenziou niesom spokojny. pozri si moj posledny prispevok a skus vyjadrit svoj nazor. diky.

neskoro, bol zmazany.
bohuzial.
Moss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 00:09:04
avatar
no mal by som jednu nemietku.
uz som sa ju raz rozoberal ale nedopovedal si mi.
snad nebude vadit ked sa k tomu vratim. je to k teme.
(kratko po tom vysli nove clanky, chapem bol si zaneprazdneny)

minule som sa pytal podla coho sa vyberaju hry do testov. vrtalo mi halvou preco nieje v testoch metro 2033. tak som sa na to opytal. odpisal si mi toto:
Citace:
s kolegou jsme se domluvili, že vybírat budeme jen hry, které se skutečně hodně hrají a pro které má smysl si novou grafiku kupovat


moja rakcia:
Citace:
hry ktore sa hraju a kvoli ktorym ma zmysel kupovat novu graficku kartu?

ak toto plati potom nechapem co vo vasich testovanych hrach robi napriklad Riddick: Assault on Dark Athena. co tam robi Call of Duty MW2? za prve pochybujem ze Riddicka niekto v sucasnosti nejak extra drti a za druhe, kto by kvoli tymto dvom hram kupoval novu graficku kartu ked tieto hry sa rozbehaju v klude na niekolko rokov starom HW? ja ich rozbeham dokonca na mojom rok starom notebooku na vysoke detaily a to neni ziadne herne delo (C2D, 9600M GT)? ak plati to co si pisal vyssie nemali by ste tieto hry testovat. dalej testujete napriklad strategiu World in Conflict no z nepochopitelneho dovodu vam tam chyba Starcraft 2. poznam minimalne 2 ludi ktory kvoli hre starcraft po niekolko rocnej pauze kupovali novu graficku kartu.

no skratka niektore hry ktore testujete odporuju argumentom ktore si pouzil pre netestovanie hry metro.


dakujem za odpoved.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 00:18:55
avatar
Metro 2033 testujeme nyní, takže bude v testu HD 6000 grfik ... ale vyjdou trochu později dnes nestíháme hlavně já nestíhám psát
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 00:32:26

S tím musím souhlasit, metro 2033 je hodně náročná hra která vyžaduje sinější grafiku. A v testech by opravdu chybět neměla, protože právě v tak náročných hrách jsou vidět rozdíly ve výkonu. Ale třeba ji zařadí do dnešních testů, i s novými grafikami. Nemyslím si, že by zrovna tuto hru s testu uplně vyřadil..
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 11:36:34
avatar
me se libi jak tady vsichni resi metro 2033.ta hra byla propadak stejne mizerna jako kniha,,chtek bych videt oficialni cisla prodeje
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 14:54:01
avatar
1. tu nejde o kvalitu ale o použité technológie, ktoré sú vhodné na testovanie grafík.
2. kniha síce bola prepadák, ale kvôli posledným dvom stranám by som ju aj tak odporúčal prečítať
Bowler [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 00:22:08
avatar
Jedna s tých objekívnejších recenzijí na túto kartu,dobrá práca.Ale pridám aj svoj názor v čom s Pánom Jankom ,Honzom Stachom i Adminom v jednom mám iný názor!Ale len málo Je pravda že Nv zaspala po mega úspechu rady 8800,keďATi mala len nemastnú-neslanú 2900 a ďalšie modely boli len deriváty g80.V tom momente boj Dávida s Golíášom nabral iný smer!To v Nv nečakali plus boje s Rambus,intel atď.A keď sa Páni v Nv zobudili tak ich v porovnaní maličké AMD+ATi precikalo svojimi X2 kartami,i ztoho pramení ten rozdiel v ponímani slova High-End v týchto spločnostiach.A teraz k tomu s čím s DD nesúhlasim:Nie každý kto to myslí s hraním vážne,ma doma 3x27".Ja hrám na 22" monitore a keď ma manželka pustí do obývačky v prípade že nedávajú ordináciu tak aj na 46"LED TV a to si myslím že zážitok je viac než slušný ten má rozlíšenie FullHD a na to bude tá karta stačiť snáď na 2 až 3 roky.Potom sa asi prejaví výhoda jedného silného jadra oproti dvom síce silnejším ale na ovládačoch viac závislejších jadier.Neukameňujte ma za môj názor ale ja si naozaj myslím že v CZ a SK domácnostiach nemajú viac monitorov ako 3,ale dokopy!TV+PC+NTB toľko k téme...ďakujem
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 07:01:48
avatar
Za ten to test dík.Už jsem byl nalomený že to na tomto webu zabalím jako pár mích kolegů přede mnou,nejednalo se jenom o recenze ale i o některé s místních rádoby znalců HW.Tento test je opravdu pěkný,tak zatím zůstávám.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 14:56:59
avatar
ako nič proti, ale nedá mi nepodotknúť, že aj bez teba, by sa to tu nezrútilo
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 16:34:48

Schválně, od koho můžeš mít ten palec dolů??? (nápověda: ode mne ne)
Nethmed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 08:24:43

Musím se přidat a poděkovat. Konečně po dlouhé době recenze karty GTX580.
Za chvilku tu snad bude Mega test nových Radeonů, kde snad tato karta spolu s GTX570 nebudou chybět. Jsem opravdu zvědavý na souboj.
Co se týče testovacích her, tam je opravdu Riddick mimo mísu. Alespoň že konečně nechybí Metro, už minule jsem se tu také podivoval že není tato hra zařazena do testů.
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 11:10:25
avatar
Riddick je jedna z nejlepsich akcnich her posledni doby,pro me uplne nejlepsi a navic je jedina opengl,,,takze neni mimo misu
Burunduk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Placená recenze? 2010-12-15 08:34:17

Test je pěkný, o tom žádná, ale při pohledu na prostředí okolo se nemůžu zbavit dojmu, že je to pouze placená inzerce. Nepřeháníte to s tou reklamou?? Už mi to moc jako nezávislý projekt nepřipadá a jak potom věřit tomuto nebo podobným testům....
Pichoslav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 11:39:43

Neví z čeho bys ale pak chtěl platit provoz.
Burunduk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 15:54:00

Provoz je placenej z reklamy, určitě. Ale pokud pokud se na serveru vyskytuje pouze reklama jedné značky, těžko pak uvěřit že se to nemá žádný vliv na výsledek testů produktů této značky a že je to nijak neovlivní. A takovej test pro mě není relevantní.
Navíc je to dost přeplácané...ale otázka vkusu je věc subjektivní, že
milda001 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 10:32:04

Škoda, že taková karta tu nebyla před rokem jako je GTX5xx. Kdybych měl peníze na nákup nové grafiky tak kupuji 6850 do crossfire, výkon kopíruje 5970, která je cenově někde jinde!
Hraji na 22palcích jako Bowler, jediný důvod proč koupit takový hammer jako crossfire6850 nebo GTX580 je metro2033, tu hru už bych rád dohrál bez nějakého cukáni
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 12:31:00

Nechapem ako robili testovanie na Extrahardware.cz ale na rozdiel od inych webow kde 5970 ma v celkovom hodnoteni voci gtx580 jasne navrch tak v ich hodnoteniach vyhrava gtx580.http://extrahardware.cnews.cz/radeon-hd-6950-vyhodnejsi-cayman-v-testu?page=0,10
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 12:43:43
avatar
no záleží na tom, co do celkového hodnocení započítáš, jestli jen testy, kde na tom výkonu fakt záleží, tedy plné detaily včetně 4/8AA/16AF v 1920x1200 a výše, neo i nízká rozlišení a testy bez AA/AF ... duální řešení je optimalizováno pouze na to první, singl řešení funguje konstatně všude a te´d jde o to, jaký výsledek chceš ukázat a co chceš svých čtenářům tvrdit, že je lepší ...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 12:45:28

Též jsem se díval, v DX11 velký rozdíl mezi DD a EH. Je třeba porovnat podmínky.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 16:15:35

Protoze na EHW maji zarazeno do testu nekolik her, ve kterych jede 5970 jako jednocipovka, a pak to samozrejme strahava celkove prumerne hodnoceni...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 13:00:57

2x HD 6850 !!!!! To je skutečný vítěz!! jestli se skutečně tak bezproblémově chová, pak rádionku dolů. 2x 4325Kč, HD 5970- 14 000Kč. A jsou na stejné úrovni. HD5850- 5500Kč. Jestli je toto pravda (bez urážky prosím), potom celou generaci HD 5xxx můžou hodit do kopru - NEPRODEJNÉ.
karel743 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Spotřeba 2010-12-15 13:31:58
avatar
Myslím, že ta spotřeba je hodně vysoká ve srovnání 2x HD6850, osobně jsem se těšil na lepší parametr, můj životní pohled majitele GTX275 dostává krutou ránu.
Squad_leader [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Přehled 2010-12-15 13:41:13
avatar
Obrázek
GoddessHathor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 14:20:49

Ano, HD 5970 je dobra karta, ale kdo ji ma, urcite mi da za pravdu, ze jsou ve hre pasaze, kde vykon brutalne klesa a nasleduje mohutna cukatura, zkratka ovladace nejsou vyladene pro celou hru a kdyz je tam snih, slunce, dest, mlha a urcite objekty, neni jistota, ze to pobezi dobre vsude, ba naopak temer jistota je, ze vykon nekde spadne treba i pod uroven jednoho cipu, i kdyz je pak z 90% hra plynula, nasleduje obvykle tech 10%, kde je to tristni a celkovy dojem z hrani je urcite horsi nez na podobne nebo o chlup horsi jednocipove karte, nebot ta ma mensi rozptyl fps(nedava takova maxima,ale ma obvykle vyssi minima) a funguje vsude stabilne.
fox of fire [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 14:57:00
avatar
Citace:
Pokud ale chcete nejvýkonnější grafickou kartu na světě, anebo to s hraním her myslíte vážně a hrajete na třech monitorech, nemá vám GTX 580 co nabídnout.

Rad bych se zeptal, co je konkretne mysleno tim, ze to nekdo s hranim mysli vazne?

Z te vety totiz vyzniva, ze kdo nema 3 monitory, tak to nemuze s hranim myslet vazne.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-16 12:51:29
avatar
tim je mysleno to, ze i kdyz si klidne mistr sveta v csku, tak proste jak nemas 3 monitory, tak to nemuzes myslet s hranim vazne a si stejne uplna nula.
Boreczmostu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 15:19:15

Též nechápu,proč tu někdo protěžuje 3 monitory
Za 15let co se hrabu v PC, se lidé co mají doma u jednoho PC více než jeden monitor dají spočítat na jedné ruce
Jinak recenze pěkná,ale s těmi monitory bych chválu ubral,pro většinu lidí je to malé bezvýznamné +, To víc lidí využívá HDMI na TV,než 3 monitory
A jinak když se tu haní spotřeba,když někdo tu kartu koupí,tak nemá problém se spotřebou a ve finále ty 3 monitory taky něco spapají
fox of fire [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 18:17:04
avatar
Tak ja mam vice monitoru, ale jen pro rozsireni pracovni plochy a hrat hry mi pripada prirozene pouze na jednom.
Taky je problem, ze dnesni hry sice eyefinity podporuji, ale nejsou pro nej optimalizovane, takze obraz v bocnich monitorech byva nekdy mene a nekdy vice deformovany - a kvuli zdeformovanemu obrazu si opravdu nekoupim drazsi kartu.
Jinak samozrejme chapu ze nekomu se to muze libit, ze ma periferni videni a je ochotny si kvuli tomu treba snizit detaily, jenom mne to zkratka nijak neoslovuje.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 22:54:38

ale ty boční monitory tě nemusej vubec zajímat ... přesně jak píšeš - periferní vidění.
Ale musej ty monitory být aspon stejné velikosti, jinak to podle mě vypadá příšerně.
Mě by s třeba Eye.. líbilo
randomofamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - šotek 2010-12-15 16:07:18
avatar
citace: "... hlediska výhodnosti a výkonu není těžé si mezi nimi vybrat ..."

slovo: "těžé"
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 16:38:34

Jestli se ti líbí, tak si nech.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 16:41:14
avatar
Kdo chtel, tak si test GTX580 mohl vyhledat na jinych webech a kdo si chtel pockat, tak se dockal Recenze je to pekna a nemam s ni problem.
Bangla [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dalsi hrozny test, to neni moz 2010-12-15 17:07:51

Jak je mozne, ze v testu chybi stezejni a nepostradatelne sekce jako je pomer cena/výkon, výkon/spotreba a to u vsech testovanych grafickych karet. Jakou grafiku si ted asi tak mam jit koupit? Ktera me nejlepsi pomer cena/vykon a podle ceho mam posoudit druhou nejdulezitejsi vec a to vykon/spotreba? Ty grafy v testu maji absolutne nulovou vypovidaci hodnotu, to ze tam mam 8 grafu s vysledky, ktere vsak nejsou cenove oznacene (vidim ze nejvykonejsi je suverene HD 6870 CF, chybi mi tam vsak vyse uvedene informace) takze ste si akorat na*rali do gati, velice me to mrzi ale test absolutne, absolutne o nicem. Neni to poprve, pred nekolika tydny ba mesici tady tyto informace bezne byly, nejak se vam to uz ale koukam nehodi do recenzi psat.

Pokud to s timto webem myslite vazne, publikujte testy cele, kompletni a to vcetne tech nejdulezitejsich a stezejnich zaveru, recenze ztraci absolutne smysl kdyz nevim co si mam jit koupit (kazdy chce co nejvyssi vykon, co nejnizsi cenu a spotrebu, tedy to co vycte pouze z grafu). Epic FAIL!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 18:12:13
avatar
já je nestihl dodělat, na ty články jsem sám, kolega sice otestuje grafiky, dodáv výsledky, ale pak já to musím naházet do grafů a napsat k tomu článek + si to vyfotit, normálně v pohdě, ale teď prostě v těchto dnech vážně nestíhám ... neboj, u HD 6000 testu poměr cena-výkon chybět nebude.

Mnozí si nás pořád pletou s profi médiem, ale nás je jen pár, tyhle velké články píšu hlavně já a bohužel musím se starat i o jiné věci, nemluvě o tom, že se musíms start i to to, abych vůbec přežil a mohl vám tu ty články psát ...
Bangla [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 22:30:04

diky za odpoved, fandim vam a kvalitu bych rad konstatne zvysoval, bdu se tedy tesit na tyto grafy v nejblizsi dalsi recenzi :-)
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-16 10:56:54

My si te nepletem s profi mediem, my chceme aby jsi jim casem byl, proto zvysujeme naroky....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-16 12:56:38
avatar
to jste hodní, ale pokud nebudeme mít příjmy jako profi médium tak nemůžeme nárokům dostát ....
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 18:04:22
avatar
Bangla - chlape,musis s tebou souhlasit. Grafy cena/vykon a spotreba tam skutecne chybi. Snad nam DD prozradi, proc k tomu doslo.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 18:45:18
avatar
No ja jsem si toho všiml také, ale hned jsem si řekl, že tam chybí proto, protože je dodá až do testu který vyjde dnes a tam to kazdej uvidi hezky vsechno najednou pohromade
devilek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Objektivita 2010-12-16 17:15:43
avatar
Odkaz
Novinky a zpravy ohledne ruznych novinek na poli IT jsou docela v poradku, ale kdyz se dostane na ATI/nVidia recenze/preview apod. tak se asi hodne ctenaru divi, co se tu doctou
Recenze podobne teto mi prijdou hodne podobne tem z konkurencniho webu za OBRovske ery(ve prospech nvidie samozrejme). Zajimalo by me, jestli je tento zpusob psani clanku cileny tj. nalakat plno lidi, aby si precetli bulvarne nadepsany clanek a pak se dohadali v diskuzi. Ano take fandim ATI/AMD, ale co je moc, to je prilis
Tusim, ze nas tu chodi vicero vysokoskolsky vzdelanych a normalne uvazujicich a jednoduse nemuzeme brat vazne tyhle vyplody, ktere moc objektivity nepobraly. A je to DD docela skoda, pac na tenhle web chodim rad. A samozrejme doufam, ze se pripadne dockam tve kritiky/odpovedi zde a ne v podobe zablokovani/smazani uctu
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!