Medal of Honor: Airborne – ATI proti Nvidia 2.kolo
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 13 září 2007

 

 

Medal of Honor: Airborne je FPS hra z druhé světové války. Téma, které ač mnohokrát zpracované, tak nikdy neztratí na „oblibě". Osobně, i když díky nespočtu her znám již bojiště druhé světové války nazpaměť včetně každého zákopu, či padlého domu, tak každou novou hru si s oblibou zahraju a 2 světová válka ve stále lepším a dokonalejším zpracování rozhodně nikdy neomrzí. Po zklamání, kterým pro mě bylo oznámení Call of Duty 4, jako válečné hry z moderního prostředí, jsem s povděkem a nadějí vzhlížel k Medal of Honor: Airborne ...

moha-2

K samotné hře jen stručně. Na přiloženém videu vidíte, že atmosféra, grafické zpracování to vše je úchvatné a mohu říci, že hra rozhodně baví a baví hodně. Přestřelky jsou neskutečné, s prostorovým zvukem kolem sebe a s velkým monitorem co chvíli koukám za sebe, zda se ke mně neblíží nějaký ten nácek s MP44. Krom toho instinktivně uhýbám před létajícími kulkami a šrapnely, a že toho ve vzdechu léta na tuny, tak na to vemte jed. Bohužel to všechno trvá jen mžik a slovem krátká, tak nelze úplně vystihnout, jak dlouhá ta hra ve skutečnosti je ...       

 Vynechejme teď děj a další zpracování hry samotné a podívejme se na to, jak si vedou grafické karty v této nové a vizuálně úchvatné FPS. Asi není překvapení, že tato hra je postavena na Engine UT3. Tedy stejně jako nedávno uvedený BioShock. K tomu patří ultra realistické zpracování a hlavně podpora SM 3.0 a DX10. Fantastické je zpracování zejména modelů postav. Hra světel a stínů a takřka cítíte žár výbuchů a plamenů, které jsou realističtější, než kdykoli před tím

moha-4

Otázkou tedy zůstává, jak hra běhá na dostupných herních akcelerátorech. Zahraniční servery to již vědí - legionhardware.com připravil grafické srovnání a výkonové srovnání. Nejdříve se tedy podívejme na to, jak hra vypadá v plných detailech a jiných detailech. Mohu říci, že rozdíl to je celkem značný a na nejmenší nastavení hra silně připomíná letitý Call of Duty I. Na plné detaily však dostává úchvatně realistický obraz, s neskutečně detailními texturami, i když netvrdím, že by se mnohé nedalo udělat ještě lépe.

moh-A-quality 

Zejména však světelné efekty, zdi, obloha, zbraně a vojáci, to vše vypadá zkrátka fantasticky ... I když v některých chvílích se mi při zapnutém HDR zdálo, že všechno, včetně podvlíkaček vojáků muselo projít leštičkou, jelikož odlesky hází takřka vše ... No nic podívejme se na slavný DX10 vs DX9 ...

  • DX10 vs DX9 - obraz

Bohužel ve srovnání DX10 vs DX9 jsou rozdíly stejné, jako v nedávno uvedeném Bioshocku. Tedy tak malé, že takřka nestojí za řeč ... V Bioshocku, díky hře světel a stínů detaily vyniknou o něco více. Medal of Honor: Airborne je poněkud světlejší hrou, i když se odehrává v noci. Rodíle nejsou moc patrné, ale přeci jen tam jsou. V DX 10 vypadají lépe výbuchy, kouřové efekty, světlo a stíny. Na druhou stranu mohu říci, že hra je natolik atmosférická, že během hraní nemáte šanci rozlišit, zda hrajete v DX9 nebo DX10.

MoH-A-DX9-1big

DX9

MoH-A-DX10-1big

DX10

Na obrázcích, které udělal server legionhardware, vidíte (či spíše nevidíte) srovnání DX9 a DX10. Rozdíly jsou skutečně stěží postřehnutelné na statických zvětšených obrázcích (stačí kliknout) natož v pohybu. DX10 v UT3 enginech je tak spíše pro ozdobu a mezi ním a modem DX9 je vizuální rozdíl nestojící skutečně za řeč. DX10 ale nemá být ani tak o efektech. Sice také, ale hlavním úkolem DX10 je zajistit menší nároky na hardware při zvýšení obrazové kvality. Jinými slovy by vysoká obrazová kvalita měla být herně dostupná i majitelům slabších grafických akcelerátorů. Podívejme se tedy na pár testů, které server legionhardware provedl ...

 

 

  • Výkonová srovnání, je lepší DX9 nebo DX 10 ...

Server Legionhardware zapojil do testování širokou škálu grafických karet a nastavení, výsledky jsou jak jinak, než zajímavé. Hra není pro nejlepší grafické akcelerátory žádný velký oříšek. I na maximální detaily běhá na nejrychlejších kartách vše, v obrovských rozlišeních hratelně. Vynikající ...

hi-dx9

Ani slabší karty, i když na nižší detaily nemají v nastavených vyšších rozlišeních větší potíže. Majitelé X1950PRO si stále mohou mnout ruce, ani zde neporáží nové modely tento starší kousek. Nepříliš dobře ale vypadají výsledky GF8600GTS, která prohrává s výrazně levnější HD2600XT. Přímý konkurent GF8600GT, který je ale stále dražší než HD2600XT zaostává již významným způsobem a jeho dosažené FPS jsou již pod limitem bezproblémové hratelnosti. A DX10?

main-dx9

Začněme u modelů, u kterých jsme skončili. Tedy u těch levnějších. Tak trochu budu muset přehodnotit své tvrzení, že DX10 je na levných modelech na ozdobu. Minimálně HD2600XT a GF8600GTS jsou pro DX10 použitelné, i když je třeba dodat, že při stejném nastavení středních detailů úroveň FPS poklesne více s DX10 než s DX9. A protože vizuální rozdíl mezi DX10 a DX9 je v této hře skutečně zanedbatelný, doporučil bych hrát na DX9 ... každý frame se u těchto grafik bude hodit ...    

maindx10

A dostáváme se k high-endu. Následující graf je velmi zajímavý. Vůbec poprvé vidíme, že HD2900XT poráží v DX10 v UT3 enginu GF8800GTX! Přitom se nezdá, že by Nvidia měla v této hře mít nějaký důvod problému. Před nedávnem vydaný Bioshock je na tom samém enginu a tam si s HD2900XT poradila bez problémů ...

hi-dx10

Je to totiž o optimalizacích jednotlivých her. Jak víme, tak zejména Nvidia přesvědčuje výrobce, aby optimalizovali hry pro její grafiky, což vzhledem k tomu, že donedávna při vývoji DX10 her mohli výrobci používat z logických důvodů pouze GF8800, nebylo tak složité. Pak však přichází právě ke slovu vývojáři her, zda se nechají přesvědčit k určitým optimalizacím. Na mysli mám zejména SM4.0, jehož podpora je inzerována na grafických kartách Nvidia a který se nakonec vyskytuje u některých her na enginu UT3, jenž je však původně SM3.0 záležitostí. Ptáte se asi logicky, co přináší onen SM4.0 na GF8 proti SM3.0 ... NIC. Nám běžným uživatelům pouze trable - SM4.0 na GF8 vlastně de facto neexistuje, proti SM3.0 nepřináší žádné grafické vylepšení ani žádné výkonové vylepšení. Slouží pouze a jedině k tomu, že pokud výrobce hry optimalizuje (zbytečně) na „Nvidia SM4.0" tak konkurence má o problém postaráno. Jsou to právě optimalizace enginů, které určují, jak jednotlivé hry pojedou na kterých grafikách, možná řeknu překvapení, ale Nvidia a ATI nevyrábějí stejně navržená GPU. Když už je GPU navrženo, tak se těžko přenastavují jeho vlastnosti a schopnosti a tak pokud se v nějakém herním enginu vyskytne něco, co výrobce v jádru nepodporuje tak, jak by měl, musí se to různě obcházet apod. To je další aspekt optimalizací.

dx10-vs-dx9

Ať je to v Medal of Honor: Airborne jakkoli, hra běhá lépe na ATI kartách, tedy co se DX10 týká. Náskok HD2900XT proti GF8800GTX je výrazný a to je nutno připomenout, že HD2900XT je konkurencí k GF8800GTX 640MB nikoli k GF8800GTX. Výkon GF8800GTS 640MB je však výrazně nižší a o nějaké konkurenci v tomto případě nemůže být ani řeč. Skalp GF8800GTX je už jen takovým milým bonusem ...  

moha-3

Již tedy známe další výkony v další hře na UT3 enginu. Takových klání nás čeká ještě spousta, protože UT3 engine bude využívat až na pár vyjímek snad každá hra, která vyjde v nejbližší době. Výkon v tomto typu grafického prostředí je tedy pro oba výrobce stěžejní. Zatím máme tak trochu smůlu, že ze dvou her na UT3 máme celkem různorodé výsledky, co se pozic jednotlivých karet týká. Další hry a další testy nám tedy snad do celé situace vnesou více světla, již víme, že vše je záležitost optimalizací. Jedno nám však obě hry ukazují jasně. Vizuelní rozdíl mezi DX9 a DX10 je zanedbatelný, na druhou stranu výkonu to zase příliš nežere, ale přeci jen to stále není to, co od DX10 očekáváme ...

 (Pěkné video na konec ... ;) )

Obávám se však, že v této souvislosti nebudou další hry na UT3 enginu jiné. Tato skutečnost nám však nemusí kazit náladu z jinak vizuálně působivých grafických orgii, která každá hra na tomto enginu poskytuje. Mohu však říci, že na to, jak ty hry fantasticky vypadají, tak na plné detaily ani nejsou příliš náročné a to nás může všechny, bez rozdílu toho, jakou značku grafické karty vlastníme, jenom těšit ...    

Vlastní testy DDWorldu již provádím, budou uvedeny v další recenzi grafické karty. Prozatím mohu potvrdit výsledky serveru Legionhardware.com, ze kterého pocházejí výše uvedené informace. Celý článek naleznete na výše uvedeném odkazu, vřele doporučuji, je tam ještě jeden zajímavý graf, co se týká procesorů ;) ...

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Anonymní  - MOHAA 2007-09-14 06:32:43

Zajimalo by me, jestli je Airborne pribehem podoba sposte MOHAA nebo spise COD. MOHAA byl skvely mix skupinove a samostatne akce, a temer vzdy se jednalo a spionaz ci sabotaz. COD byla jen davova strilecka bez mysleni a inteligence, comz me totalne zklamala... Aiborne se vydalo kterym smerem?
Neznámý  - Skvělý člínek 2007-09-14 07:03:40

Hrál jsem jen demo, ale opravdu je to po grafické stránce a napětí skvělé. Samozřejmě musí být vše nastaveno na HIGH jinak je z toho tak jako u jiných gamesek CofD 1. Takže plně souhlasím s autorem.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-09-14 08:08:50

ElCondor mam to rozohrate a je to jednoznacne priklon ku CoD.Add vykon.Mam AXP2500+/1950GT256 a trha to od rovnako na low,med aj high 18-30 FPS :-(
izerS18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Super hra 2007-09-14 08:38:16

Perfektní hra,jen nechápu,který "pako" tomu dalo hratelnost 5-7hod...to je ostuda...člověk se rozehraje a pak konec.
V tomto okomentování Legionhardware proč se používá těchto slov..."Náskok HD2900XT proti GF8800GTX je výrazný a to je nutno připomenout"... nejni snad jedno,zda v 1600/1200 mám 69FPS nebo 74FPS?Vím...cena Radeonu je o 3,2tis nižší,ale výrazný náskok je pro mě aspoň min 15FPS u rozdílu 40 versus 55...ale to je fuk už.Docela maso je zase srovnání Quake Wars.Rozdíly karet jsou hrozné v různých hrách...pak aby člověk si něco vybral
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-09-14 13:31:18
avatar
Delas to co Radek Hulan... zaokrouhljes. Stejne jako ze Q6600 prsote nestoji 6k ale 6,6k (nejlevnejsi) a 2900xt neni 2xdrazsi nez 8800gts 320MB, tak ceny ze seznamu jsou:

HD2900xt průměrná cena je 9 750kc.
8800GTX průměrná cena je 14 200kc.

Promin ale je to vic nez 4k...
jardik2003 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 8800 Ultra 2007-09-14 08:52:01

Procpak se netestuje i Ultra nebo 2900xtx?? Ze by zdejsi masturbacni ATI centrum se balo o to ze by opravdu nikde nemohla ukazat. Je pekne ze o 3 fps prohrahje karta, ktera je o pul roku starsi. Casove by spis sedelo kdyby se 2900 testovala pouze protio Ultre, preci jen je mezi nimi cca 1 mesic.
No pockame si na nejaky serioznejsi testik.

BTW juknete se na vysledky 2900 xt a xtx v Quake Wars
Chargy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cena vs. stáří 2007-09-14 20:49:05
avatar
jí myslim, že teda spíš rozhoduje cena, než stáří...
fonda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 2jardik2003 2007-09-14 09:22:36
avatar
nevim kdo je tu masturbant!!!! ty uz se jdi konecne udelat nad tema svejma dvema GTXama a nevopruzuj!!!
wildesau [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dohrál jsem 2007-09-14 09:23:17

Mám počítač dědečka...Barton 2600, kartu 6600GT a 1024x768 se to dá zahrát.Samozřejmě jsem byl ochuzen o spoustu nádherných detailů, ale hlavní je příběh..mise jsou zajímavé akce fanj, ale ta délka je děs, za víkend bylo po hraní a to jsem se stíhal věnovat i dětem,manželce a psovi.Teď si chci koupit nový komp a vidím,že s x1950 pořád neudělám chybu.
Jarec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-09-14 10:14:49

Chyby zde zasadní informace a to verze ovladačů bez nich je vypovídací hodnota grafů nulová... Pokud vím, tak např. nvidia vydaqla pro bioshock beta verzi ovladačů a výkon šel nahoru a jelikož je to také UT3 negine, tak je to docela zásadní... Pěkný článek, pěkná hra, škoda těch spackaných grafů bez verze ovladačů
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-09-14 11:17:14
avatar
tak stčí kliknout na původní stránky odkud informace pocházejí .... jinak:Hardware
- Intel Core 2 Extreme E6850 (3.00GHz) LGA775

- x2 Corsair DOMINATOR Twin3X2048-1800C7DF G Module(s)


- Seagate 320GB 7200-RPM (Serial ATA300)


- ASUS GeForce 8800 GTX (768MB)
- ASUS GeForce 8800 GTS (640MB)
- ASUS Radeon HD 2900XT (512MB)
- Gigabyte GeForce 7900 GT (512MB)
- Gigabyte GeForce 7900 GS (256MB)
- Gigabyte Radeon X1950XT (512MB)
- Gigabyte Radeon X1950 Pro (512MB)
- Inno3D GeForce 8600GTS (256MB)
- Inno3D GeForce 8600GT (256MB)
- ASUS Radeon HD 2600XT (512MB)


- ASUS P5K3 Deluxe (Intel P35)


Software
- Microsoft Windows XP Pro (SP2)
- Intel System Driver 8.1.1.1010
- Nvidia Forceware 163.44
- ATI Catalyst 7.8
fonda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cat 7.9 2007-09-14 11:27:18
avatar
skoda ze ten test neni s cat 7.9 jinak by ten graf byl jeste lepsi ku HD2900XT, ale dofam ze to DD napravi a at je to otestovany i stema nejakejma betama od nVidie, at maj nVidioti klid v jejich pochroumanejch dusickach
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-09-14 11:30:55
avatar
no mohu říci, že rozdíl mezi 7.8 a 7.9 tam teda moc není ... já mám navíc troichu jiné výyledky, mám slabší sestavu, tak tam ty rozdíly nejsou tak markantní ... každopádně mám znovu otestovaný Bioshock a jen minimální zlepšení v 7.9 proti 7.8 na ATI ... jako pro ATI je nejdůležitější, že poráží GF8800GTS, která je přímou konkurencí ... GTX je mimo, ale o to více skalp potěší, každopádně snad už přestanou posměšky na účet HD2900XT, ta karta má prostě potenciál a je mnohem lepší než GF8800GTS ...
fonda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-09-14 12:08:39
avatar
omlouvam se DD, ale uz me to vecny narážení tech clovicku dost rozciluje viz Tiscali Games - QW: ET. Ja vim ze 2900 je konkurence pro gts a le tuhle kartu uz 2900 prekonalo a to dost
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Opravit! 2007-09-14 11:10:32
avatar
že HD2900XT je konkurencí k GF8800GTX 640MB nikoli k GF8800GTX.

prosim opravit. pokial viem, tak gtx sa s 640MB pamatami nerobi
Simax85 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Airborne a jiné... 2007-09-14 12:00:17
avatar
K MOH Airborne jen tolik, že je to úžasná grafická podívaná - někdy až přehnaně, ale to dnešní hráči chtějí. Velkým plusem jsou zvuky, konečně i zvuky zbraní jsou relativně reálné. Jinak ze spotřebitelského hlediska a ceny od EA jde o krátký a drahý počin.
Opět jsem spokojen se svou kartičkou za 3500,- Kč s kterou běžím na DX9 1280x1024 při plných detailech.
Také jsem rád, že odhad na zdejším webu při nástupu DX10 generace byl správný - počkáme na DX 10.1

Šotek:
1.strana - "Rodíle nejsou moc patrné..."
A teď k oné větě:
"Náskok HD2900XT proti GF8800GTX je výrazný a to je nutno připomenout, že HD2900XT je konkurencí k GF8800GTX 640MB nikoli k GF8800GTX."
1. Řekl bych, že se vloudila chybička - "básník chtěl říci "...je konkurencí k GF8800GTS 640MB..." to jen pro úplnost. Jinak bych nenazval samotný "bodový" náskok HD2900XT proti 8800GTX jako výrazný, ale v kontextu s cenou je náskok více než slušný - tak zřejmě byla věta myšlena.

jardik2003:
Milý mladý chlapče, nejlépe by bylo, kdyby sis jmenované karty zakoupil a a zapojil se do spolupráce s testy na těchto stránkách - možná by si potom všem fanATIkům vytřel zrak.
Rozhodně - a to už tu taky někdy zaznělo - největší část čtenářů tohoto webu bude prakticky vybírat z komponentů z kategorie "mainstream" tudíž je sice fajn a pro zpestření, když se tu ukážou karty za 15k+ ale v reálu si je pak nezakoupí téměř nikdo. Mě osobně by zajímaly praktické možnosti a porovnání CF a SLI , ale já si je nejspíš stejně nekoupím, to že o tom nebudu nic vědět mě nezabije a totéž se opět dá říct o většině čtenářů.
Tož tak.

Jinak dobrý článek, otázka je nakolik jsou ty převzaté testy přesné, každopádně jakousi informativní funkci splnily.
jardik2003 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: Airborne a jiné... 2007-09-14 13:26:09

Hmm to je zajimave vidis. Muzu testovat an 8800 gtx sli to ani neni problem. Ati pff nikoho neznam kdo by mel neco od ATI jelikoz v okoli radim s PC ja, takze u nas najdu 8800 gts ale z ati jen x1950 pro 512 AGP i PCL-E verze.
jardik2003 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DDR3 2007-09-14 13:36:55

No nevim jestli testovat s DDR, ovladace pro ne jsou moc nove, cert vi treba si lepe rozumi s ati. No radeji bych tam videl 975x nebo 680 i kdyz P35 taky umi DDR2.

Jeste je tu zajimave, protoze se jedna o Unreal 3 engine, tak jak to ze rozdil vykonu ezi Bioshockem a Airbornem je tam tak vyrazny skok? Obe hry mam (origo) a rekl bych bezi cca stejne pod dx 10. Ale to je subjektivni. Bioshock se neodehrava na velkych bojistich+neni tam tolik nepratel na 1 scene, Bioshock je na tom obracene - vic nez 5 nepratel tam za hru potkate opravdu maaaalo kdy (max poplach a 2-3 stogove nebo jak se tam jmenuji) . Nespise se musely ubrat nejake detaily co atinam vadi. Kolik je her na U3 enginu, Las Vegas nejsou nekde testy???
fonda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-09-14 14:02:32
avatar
pekny jarousku mooc pekny. Takze kdyz ma ati vic fps tak to zakonite musel nekdo snizit detaily jo???? tve zalez uz nekam do jeskyne a nevylejzej MOOOOC PROSIIIIM!!!!!
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-09-14 15:17:50
avatar
Pardon, ale chovejte se trochu kultivovane. To ze ma nekdo jiny a treba spatny nazor nemusi znamenat ze s nim budete zachazet jako s malym ditetem. Slusne mu vysvetlete svuj nazor, a neprispivejte do diskuze stylem: "Zalez nekam do jeskyne", bez carek, vetu zacinate malymi pismeny a mate tam tunu vykricniku a otazniku, o velkych pismenech nemluve. Jardik2003 podle me nema pravdu, protoze HD2900XTX neexistuje a GF8800Ultra stoji o skutecne mnoho vice nez HD2900XT. Nehlede k tomu ze pokud mate na mysli HD2900XT 1GB GDDR4, tak tu tady nikdo nechvalil. Jde pouze o to ze karta o 4000 levnejsi nez 8800GTX ji porazi. To je slusny vykon. A to, ze HD2900XT by se melo testovat pouze proti GF8800Ultre je dost scestne, protoze drtivou vetsinu lidi zde nezajima technicky naskok firmy, ale momentalni vykon a cena, to ze karta tady je mesic nebo rok je uplne jedno. Driv vladla suverenne nVidia, to ze ted prisla do nizsiho-stredniho highendu relativne uspesna karta neznamena, ze je to konkurence k temer dvakrat drazsi ale starsi karte.
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-09-14 16:01:23
avatar
No on si clovek opravdu nekdy musi vylit zlost... proto vlastne ani ja nepisu na radekhulan.cz protoze debatvat s hulanem a pak si cist svoje preeditovany prispecky fakt nemusim... (Myslim debatovat s nim o tom s cim s nim nesouhlasim + jeho uplne absurdni testy atd..) nekdy uz proste veta TVOE! ZALEZ DO DIRY AZ UZ NEVYLEJZEJ je na miste (ale jen nekdy)
Hanzy *HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-09-14 16:47:11

Kacabe, ty máš nějakej problem s Radkem ??
Jen že o něm pořád píšeš
Řeknu na rovinu, že na jeho blok se rád podívám, nehledám ale "senzace" typu "AMD uvedla.... nezajímá", to prostě beru, už jsem si zvykl na jeho zaváděcí/kontroverzní podání. Přesto jsou hodnotné články které napíše a věř mi, že ten člověk má co říct. Kdybys aspon trochu pochopil jeho vnímání a jeho nadsázku, asi bys neměl problém
Nikdo tě nenutí lízt na radekhulan.cz
fonda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: 2007-09-14 18:47:49
avatar
Swamp napsal:
Pardon, ale chovejte se trochu kultivovane. To ze ma nekdo jiny a treba spatny nazor nemusi znamenat ze s nim budete zachazet jako s malym ditetem. Slusne mu vysvetlete svuj nazor, a neprispivejte do diskuze stylem: "Zalez nekam do jeskyne", bez carek, vetu zacinate malymi pismeny a mate tam tunu vykricniku a otazniku, o velkych pismenech nemluve. Jardik2003 podle me nema pravdu, protoze HD2900XTX neexistuje a GF8800Ultra stoji o skutecne mnoho vice nez HD2900XT. Nehlede k tomu ze pokud mate na mysli HD2900XT 1GB GDDR4, tak tu tady nikdo nechvalil. Jde pouze o to ze karta o 4000 levnejsi nez 8800GTX ji porazi. To je slusny vykon. A to, ze HD2900XT by se melo testovat pouze proti GF8800Ultre je dost scestne, protoze drtivou vetsinu lidi zde nezajima technicky naskok firmy, ale momentalni vykon a cena, to ze karta tady je mesic nebo rok je uplne jedno. Driv vladla suverenne nVidia, to ze ted prisla do nizsiho-stredniho highendu relativne uspesna karta neznamena, ze je to konkurence k temer dvakrat drazsi ale starsi karte.

ne sry vy vubec nevite co je to za cloveka a nase hadka se tahne k tomuhle tematu uz z Tiscali games kde jardik umi jen pomlouvat a urazet ATi, a precte te si celou tuhle diskusi kdyz urazi lidi na tomhle foru ze jsou masturbanti nad svejma ATi grafikama, to je normalni???? asi ne!!! a stimhle clovekem fakt neni rozumna rec
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-09-14 21:08:38
avatar
Evidentně si v Tvém profilu přečetl, že máš ATI a baví ho, jak směšně a dětinsky reaguješ na jeho narážky...pokud s ním není rozumná řeč, pak nechápu, proč mu nadáváš a zařazuješ se k němu.
fonda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-09-14 21:57:59
avatar
ja se nikdy nejak moc nevmesuju do diskuzi, ale kdyz vidim jak se nekdo neustale navazi do lidi a nadava a pak podava lzive info o HW, a nakonec desne pomlouva HW, tak musim reagovat. Ja jako spokojenej majitel HD2900XT (a je nas vic) se musim zastat teto karty, vyrobce a to i lidi kolem toho.
Jasson [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ATI 2007-09-16 20:14:54
avatar
Jsem majitelem ATI HD 2900XT s 1GB DDR4 od zn. HIS a musím říct, že výkon této karty je opravdu moc slušný. Musím také uvést, že chladič, který dala na tuto kartu fa. HIS je více než dobrý teplota max. 60 stupňů. Jinak jsem vždy používal karty ATI a byl jsem vždy spokojený a to jsem už postavil hodně počítačů do hodně firem.
sid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GF 7900 2007-09-17 09:58:27

docela překvapil výkon 7900GT (512MB), kterou fanATIci s oblibou zhazují
earthquake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - volba directx 2007-09-17 23:34:27
avatar
neviete prosim niekto kde zvolit nastavenie directx 9? mam vistu a 2600xt ale chcem mat viac fps a asi to ide nativne pod DX10 lebo som nikde nenasiel moznost volby v plnej hre.
Dik
Ravenhorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to earthquake 2007-09-18 08:41:36
avatar
Nastavení se prování před spuštěním hry. Tj. ve startu si najdi Medal of honor a tam to bude.
earthquake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: to earthquake 2007-09-18 18:55:09
avatar
ak myslis v medal of honor airborne setup tak tam to bohuzial nieje. fakt neviem kde to prepnut uz som pozeral aj do ini suborov. poradte niekto
Neznámý  2007-09-18 13:51:53

podporuje ta hra vubec directX10? hraju to pod vistou a delal sem si videa pres fraps, stara verze, ktera vubec dX10 neumi. na 2900xt to slape pekne, ale urcite ne porad na 70 fps, sou mista, mapy, kdte to jede vetsinou kolem 40-50 fps, to samy sem slysel od kamosa o GTX8800
jan333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - opravdu zajimava debata 2007-09-29 01:43:55

vcelku se bavim kterak zde celkem dost lidi vcetne DD zanicene diskutuje o necem co neexistuje.zde se ukazuje ono masove silenstvi v cele krase-nebo jsem vasi debatu spatne pochopil a jedna se o "april"? jinak posledni prispevek predemnou to totiz uhodil hrebicek na hlavicku:moha dx10 vubec nepodporuje! ono popravde receno vlastne zadne dx10 neexistuje.mozna ted vecina z vas premysli zda jsem se nepomatl,verte ze vim o cem mluvim jsem produkt ing. u nvidia a o dx toho vim vcelku vic nez bych casto vedet chtel
jan333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zareaguje DD ? 2007-09-30 10:23:08

zajimalo by me zda bude tento clanek autorem opraven nebo lepe smazan/tech nesmyslu je tam fakt dost/
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-01 10:10:22
avatar
Samozřejmně článek opraven natož smazán nebude. Článek je správně, anvíc ani není v mých silách ho smazato, protože tohle je jen český sktručný přepis anglického originálu. Ukžate mi jediný nesmysl .... DX10 v této hře je přítomen, i když samozřejmě všichni víme, že s DX10 to dnes není tak horké, i taoto hra je, stejně jako všechny dnes podobné, jen konverzí DX9 a je do ní DX10 dodatečně udělán, což samozřejmě není ten DX10, na jaký se těšíme ...
jan333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dx 10 2007-10-02 13:06:27

zacnu trochu odjinud-aby se to nepletlo tak zakladem pochopeni problemu je fakt,ze dx 10 jako takove neexistuje. mrkvoísoft puvodne skutecne mel amb. vytvorit zcela innovovane system.knihovny ovsem casem se ukazalo,ze ukousl prilys velke sousto,bohuzel kdxz to zjistil udelal to nejhorsi co se daloyudelto aby uznal chybu ,tak zatahl do toho roblemu dalsi aktery.nejvice to odnesla spol.nvidia,ktera v te dobe projektovala novou arch.graf.cipu/g80/.mrkvosoft impletoval do dx9 kosmeticke zmeny/nikoli zmeny reden.textur/aby se toto nasledne vytvorene "dx10"alespon nejako odlisovalo.cela tzragikomedie pokracovala dal tim ze v podstate do brezna tohjoto roku nebyl mrkvosoft schopen dodat jakekoliv podkladove mat.pro tvorbu ovladacu adt.a ted zpet k moha pokud tedy budeme uvazovat v ramci teoretickych dx10 pak jsem udelal jednoduchou vec a to sice pouzil rivatuner, ktery ma tu "schopnost
"poznat zda se ta ktera hra chce tvarit jako dx10/jinak toto nelze nazvat/a rivatuner hovori jasne DX 9
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!