Test: Sapphire Radeon HD 6850 TOXIC – OC edice nejlepší mainstreamové grafické karty současnosti
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Pondělí, 24 leden 2011
alt

Test: Sapphire Radeon HD 6850 TOXIC

– OC edice nejlepší mainstreamové grafické karty současnosti

Dnes se podíváme na grafickou kartu od společnosti Sapphire, která nedávno vydala svůj další TOXIC.

Série TOXIC je od Sapphire dlouhá léta známou sérií přetaktovaných grafik. Většinou reprezentují to nejvýkonnější, co v dané řadě lze sehnat. Dnes však Sapphire uvádí Radeon HD 6850, který sice nese TOXIC označení, ale nereprezentuje tak úplně to, co TOXIC grafiky minulosti.

Sapphire Radeon HD 6850 TOXIC v parametrech

Radeon HD 6850 je čistě mainstreamová grafická karta. Jak už víme z předešlých testů, HD 6850 (BARTS) nabízí především vynikající výkon, maximální technologickou výbavu a to vše za velmi nízké spotřeby a velmi přijatelné ceny.

Radeon HD 6850 je navíc slabší edice HD 6870. Tyto dvě karty se od sebe liší jednak takty, ale také počtem aktivních jednotek. Více napoví parametry v tabulce:

Sapphire Radeon HD 6850 TOXIC pak je nereferenční OC edicí modelu HD 6850. Proti základním 775MHz pro jádro a 4000MHz pro 1GB GDDR5 pamětí, Sapphire posunulo frekvence na 820MHz/4400MHz.

 

  • Pro koho je určena?

Tahle grafická karta je tu pro občasné hráče, kteří chtějí dostatečně výkonnou grafickou kartu se všemi aktuálními technologiemi pro své občasné hraní, ideálně v 1920x1080 rozlišení, ale nechtějí za ni platit moc. Jde jim také o nízkou spotřebu, kdy HD 6850 má pouhých TDP 19W v klidu a 127W v zátěži.

Karta plně podporuje DirectX11, OpenGL 3.1 a akceleraci fyziky skrze standardy GPGPU jakou jsou OpenGL nebo DirectCompute11. Výpočetní GPGPU akceleraci a samozřejmě také. Ve výbavě je i AMD HD3D technologii pro 3D zobrazení všeho druhu, včetně standardizovaného Blu ray 3D. Samozřejmostí jsou konektory všeho druhu včetně miniDP, HDMI 1.4 i dvou DVI. Karta také umí Eyefinity a to až 6 monitorů najednou.  

Základní referenční verze Sapphire HD 6850 bez OC stojí kolem 4200 korun včetně DPH. OC verze HD 6850 TOXIC vás pak vyjde na 4500 korun, takže poměrně malý cenový rozdíl, který stojí za zvážení. Co za to navíc dostaneme, na to se podíváme v dnešní recenzi …

 

 

  • Sapphire Radeon HD 6850 TOXIC – balení

Nejdříve musíme představit balení, tedy to, co si přinesete domů, když si tuhle grafickou kartu koupíte.

To je v klasickém stylu Sapphire, tedy pěkné nápadité a dostatečně informačně vybavené.

Uvnitř pak najdeme kartónovou krabici, ve které je samotná grafická karta s příslušenstvím.

To se sestává z manuálů, napájecích redukcí, CF můstku, prodlužovacího HDMI kabelu a také redukci miniDP na velké DP. Nechybí ani pozvánka do Sapphire Select clubu, který pro majitele Sapphire grafik nabízí po zaregistrování různé výhody. Nedávno se tak například při nákupu Battlefield Bad Company 2 dal získat nový přídavek Battlefield Vietnam úplně zdarma. Sapphire má ale připraveny i další zajímavé akce zajímavého softwaru.

 Nyní je čas podívat se na samotnou grafickou kartu …

 

 

  • Sapphire Radeon HD 6850 TOXIC – karta

Samotná grafická karta se na první pohled liší od referenčních edic, i když na tomto TOXIC modelu se Sapphire zase tolik neodvázalo …

PCB karty je nereferenční a dílem Sapphire, samotné chlazení ale v podstatě vychází na první pohled z referenčního. Ale pod plastovou krustou a vedle tradičně vyhlížejícího ventilátoru se nachází pasiv posílený Heatpipe, což slibuje slušné chladící schopnosti.

Jádro karta je tedy 40nm RV940 s 960 aktivními jednotkami při zvýšené frekvenci 820MHz. Je to druhá generace 40nm DX11 jader AMD, takže má posílené DX11 schopnosti. Karta je 256bit, to je velký rozdíl proti HD 5700. HD 6800 neměly v HD 5000 řadě svého předchůdce a jsou to vlastně 256bit HD 5700 s trochu větším jádrem, ale za cenu jen o málo vyšší.

Sapphire pak kartu osadilo dvojicí 6pin konektorů, což slibuje slušný OC potenciál. Karta samozřejmě má CrossFire konektory, takže si ji můžete osadit i do dvojice do systému CrossFireX.

Karta jako taková nabízí hezký funkční a čistý design, má na délku necelých 24,5 cm, což se bez problémů vejde do všech skříní. Dokonce bych řekl, že je to délka ideální a kryje se se šířkou běžné ATX základní desky. Karta váží 784g a není tedy nijak zvlášť těžká.

Podívejme se tedy na to, co dokáže …

 

 

  • Testy a testovací sestava

Jak již víte z minulých testů, změnili jsme kompletně testovací sestavu. Vybavili jsme ji novým šestijádrovým procesorem AMD Phenom II X6, který jsme si lehce nataktovali na 4,0GHz skrze OverDrive. A u toho už zůstaneme. Samozřejmě jsme nezapomněli ani na kvalitní desku od společnosti GIGABYTE a dostatek operační paměti od společnosti KINGSTON, které je v naší sestavě hned 8GB. Důležitou složkou je i kvalitní přídavná zvuková karta ASUS XONAR, která navyšuje FPS, protože procesor zbytečně nezatěžuje integrovaná zvuková karta. Horkou novinkou je i nasazení SSD disku od společnosti Kingston. Aktuálně zařazujeme 128GB SSD Now V+, který dosahuje rychlosti čtení až 230MB/s a rychlost zápisu je 180MB/s.

Nechybí ani kvalitní monitory od převážně společnosti ACER a softwarovým základem toho všeho je operační systém Windows Vista Ultimate SP2 64bit od společnosti Microsoft. Vše v pořádné skříni – BigTower od Gigabyte.

 

  • Jak a co testujeme:

Pokud možno se vyhýbáme teoretickým testům, které do obvyklé recenze o grafických kartách vůbec nepatří. Zejména pak testy typu Unigine nebo Stone Giant, které slouží jen prezentace jedné jediné technologie, která ale vůbec nic nevypovídá o herním výkonu a potenciálu grafických karet. Ve hrách se totiž nevyskytuje sama. Navíc žádné benchmarky jako hráči nehrajeme a žádná technologická dema tohoto druhu také ne a rozhodně si kvůli nim nikdo grafickou kartu nekupuje. Na prvním místě je tedy herní výkon a ten lze otestovat jen jediným způsobem. Přímo ve hrách, ať už s využitím vnořených herních benchmarků, nebo za použití programu FRAPS a změření pro všechny grafiky stejného herního úseku ve stejných podmínkách. Alfou a omegou je v obou případech hodnota FPS – snímky za sekundu.

Jak vidíte na příkladu průběhu FPS v jedné hře, zjistit lze minimální, maximální a také průměrnou hodnotu. Jak vidíte, průměrná hodnota je zdaleka nejdůležitější. Jak vidíte tak minimální, nebo maximální hodnoty, které některé weby zbytečně uvádějí, nastanou za 120s třeba jen 2-3x a někdy také 1x, jak ale vidíte, většina hodnot v průběhu 120s se pohybuje +/-5FPS kolem průměrné hodnoty. Je tedy poněkud hloupé uvádět min/max hodnoty, které jsou navíc snadno ovlivnitelné. V běžném životě máte na pozadí spuštěno řadu aplikací, a když vám třeba antivir hrábne na disk, nebo vám někdo pošle ICQ zprávu, či něco na pozadí stahujete apod., tak vám klidně mohou klesnout minimální FPS na nulu a určitě za to nemůže grafická karta. Zajímat by vás tedy měly jen průměrné FPS, kdy vidíte, že bez akceptovatelných minimálních/maximálních hodnot a malých výkyvů jedním, či druhým směrem, dobrého průměru FPS nelze dosáhnout.

Uvedl jsem i hranice průměrných FPS a jejich vlivu na plynulost hraní. Moderní hry jsou dnes dělány tak, aby 25-30FPS bylo plně hratelné. Mnoho her má totiž právě na hranici 30FPS „zamčeno“ – platí hlavně o konzolových hrách a mnoha následných portech pro PC. U PC her se pak lock zvyšuje až na 60FPS, což je zase přirozená hranice toho, co vám zobrazí současné LCD panely, které jsou jaksi 60Hz a tedy více než 60FPS prostě nezobrazí. Pro účely testování lock hranice úpravou konfiguračních souborů vyřazujeme, abychom byly schopni mezi některými grafikami vůbec změřit nějaký rozdíl. Pro bezproblémové hraní většiny současných her stačí úplně kolem 35FPS, ale pořád se mohou vyskytnout propady v náročných situacích pod 30FPS. Za ideální hranici a průměr FPS se tedy obecně bere zhruba 40FPS, kdy už většinou ani v nejnáročnějších situacích není ohrožena plynulá hratelnost. Samozřejmě stále platí, že čím více, tím lépe ….

Změnili jsme některé testovací sekvence v některých hrách a přidali nové modernější hry. Definitivně také upouštíme od testování nižšího rozlišení než 1920x1200, protože i ten 22“ nejlevnější monitor má dnes 1920x1080. A pokud logicky zvládnou grafické karty toto rozlišení, zvládnou levou zadní i to nižší 1680x1050 apod. Nicméně v našem případě testujeme na 27“ a 30“ monitoru, takže používáme rozlišení 1920x1200, 2560x1600 a nebo 5760x1200.

 

 

  • Herní testy – DirectX9

Jako první začneme u her se staršími používanými technologiemi. To ale neznamená, že by ještě dnes nevycházely. Dokonce mnoho současných her je stále pouze DX9, v čele s například StarCraft2, MAFIA2, Fallout New Vegas a dalšími. Nicméně DX9 je ukončená záležitost a her podporující toto archaické DX bude pomalu ale rychle ubývat ...

 

  • DirectX9 – Call of Duty: MW2

Jedna z nejúspěšnějších her všech dob a stále velmi aktuální a oblíbená hlavně multiplayerová záležitost, takže nemůže v našem testu chybět.

 

  • DirectX9 – Mass Effect 2

Jeden z nejpoužívanějších herních enginu je Unreal3. Ten používá i Mass Effect. Tento Engine však dnes už není výzvou pro současné grafiky a i velmi levné grafiky poskytují vysoké hodnoty FPS ve vysokých rozlišeních. Tato hra stejně jako řada jiných Unreal3 neumí AA, a protože skrze ovladače nic nenastavujeme, testujeme prostě maximální detaily, tak jak jsou ve hře nastavitelné.

Na řadě jsou DirectX10 herní testy ….

 

 

  • Herní testy – DirectX10.0 a DirectX10.1

I přesto, že grafické karty s DX10 jsou s námi od konce roku 2006, DX10 se nikdy tím pravým nástupcem DX9 nestalo. Nicméně položilo základy další významné verze DX. Přesto se pár zajímavých her na DX10 technologii objevilo …

 

  • DirectX10.0 – Crysis: Warhead

I po letech stále technologický etalon. Nelze vynechat a testujeme v maximálních detailech – hra dá kartám stále hodně zabrat a na maximální detaily se vším všudy si jí málokdo může dovolit, i když současné grafiky vyšších tříd už s ní problémy nemají.

 

  • DirectX10.1 -  Just Cuase 2

Vylepšením DX10.0 byla verze DX10.1, která přinesla několik novinek a optimalizací a je to přímá verze, z které vychází nejnovější DX11. Just Cause 2 je taková „GTA“ hra, poměrně populární, ale hlavně je to nativní DX10 hra a jedna z posledních DX10 her, takže ideální pro otestování.

Na řadě jsou DirectX11 herní testy ….

 

 

  • Herní testy – DirectX11

Nejnovější verze DirectX přinesla hromady novinek a jako taková je skutečným nástupcem DX9 a bude tady s námi dlouho. Již nyní je úspěšnější než DX10 a to jsme teprve na počátcích jejího nasazení.

 

  • DirectX11 – Colin McRae: DIRT2

Tahle vynikající závodní hra nabízí pořádnou porci akce ať už sólo nebo v multipalyeru. Hra je v základu DX9, ale obsahuje i některé DX11 vychytávky včetně Tessellace, takže dává možnost vyniknout moderním grafickým kartám. Je to ale jedna z prvních DX11 her, takže prvků z DX11 tam zase tolik není. 

 

  • DirectX11 – Battlefield Bad Company 2

Žhavý kandidát na akční hru roku 2010. Herně i technologicky vynikající hra s extrémně návykovým a dlouhotrvajícím multiplayerovým zážitkem. Rozhodně hra, kterou si v podstatě nikdo nenechá ujít, a tedy v našich testech nesmí chybět. S DX11 umí ale jen základy jako pokročilé efekty a stínování.

 

  • DirectX11- F1 2010

Další hra od Codemasters, která vylepšuje herní engine DIRT2, a který bude ještě vylepšen pro DIRT3. F1 2010 dostalo ale DX11 vylepšení až patchem. Nicméně mezi hrami je to jedna z nejlépe vypadajících vůbec. A rozhodně dá grafikám zabrat. 

 

  • DirectX11 – Metro 2033

Další z her, kde se DX11 použilo spolu s tessellací. Je to vlastně příbuzná hra ke STALKER, ale má modernější engine. Jako taková dá v plných detailech bez PhysX hodně zabrat, ale dá se to hrát.

 

  • DirectX11 – Aliens vs Predator

Další z her, která používá DX11 včetně Tessellace. Poměrně zajímavý herní engine ale zase tak náročný není a vypadá slušně.

Podívejme se na provozní vlastnosti …

 

 

  • Spotřeba, teploty a OC

Stejně jako výkon jsou dnes u každé grafické karty důležité provozní vlastnosti. Výkonných grafik je hodně a často se výkonem ani moc neodlišují, odlišují se ale provozními vlastnostmi.

 

  • Spotřeba

Jedním z nejdůležitějších ukazatelů kvality konkrétní grafické edice i samotné grafické karty je její spotřeba a tedy efektivita s jakou pracuje. Spotřebu v našem případě měříme jako spotřebu celé sestavy. Všechny karty mají stejné podmínky, nezajímají nás ani tak absolutní hodnoty, jako ty rozdíly. Ty absolutní hodnoty budou totiž na každé sestavě různé, ale ty rozdíly by měly být zhruba stejné.

Proti referenčnímu HD 6850 není nová TOXIC edice HD 6850 od Sapphire v ničem horší. Dokonce má přes lehce zvýšený výkon v podstatě srovnatelnou spotřebu. Ta zůstává vzhledem k výkonu nadále skutečně ukázková, a přestože se jedná o poměrně výkonnou grafickou kartu, je její spotřeba skutečně velmi nízká a dnes slabší GTX 460 grafiky mohou jen závidět.

 

  • Teploty a chlazení

Stejně jako nikdo nechce přehnaně žravou grafiku, když to nedokáže obhájit výkonem, nechce nikdo ani hlučnou grafiku. Obecně na tom nejsou HD 6800 s hlučností vůbec špatně. Co změnilo Sapphire na své nereferenční edici?

Přes lehce zvýšený výkon má TOXIC HD 6850 od Sapphire díky upravenému chlazení nižší teploty v klidu i v zátěži. A ve výsledku i lehce nižší hlučnost. Hlučnost této karty je tak průměrná, žádný vysavač, v klidu o ní skoro nevíte a v zátěži to není žádný uřvánek. Nemáme tedy větších výhrad.  

 

  • Taktování

Každá grafická karta má také taktovací potenciál, který je možné nějak využít. Sapphire TOXIC je sice OC edice, ale jako taková má i značný OC potenciál. Samotný Radeon HD 6850 totiž má 40nm grafické jádro, které zvládá frekvence kolem 1GHz levou zadní, pokud k tomu má podmínky. Sapphire mu ty podmínky vytvořilo. Tahle edice je asi nejlépe taktovatelný Radeon HD 6850, který jsme zatím viděli. Sapphire také nabízí novou OC utilitu TriXX, která taktování této karty skvěle zvládá. Takže pro zopakování. Referenční HD 6850 má takty 775MHz/4000Mhz. OC Edice TOXIC má 820/4400MHz. Jenže pokud se pustíte do OC, snadno jádro vyženete na 1GHz. Tam ale nekončí!

Dá se dosáhnout i na 1050MHz, ale přestává stačit chlazení. S lepším chlazením nepochybuji o pokoření 1100MHz. Pokud jde o paměti, tak ty naše končí na 4760MHz. Výkon takto vytaktované karty pak samozřejmě výrazně naroste. Nicméně pořád má jen 960 aktivních jednotek a tak sice dotáhne HD 6870, ale nijak výrazně ji nepřekoná. Přesto je TOXIC HD 6850 pro OC skvěle připravena, to se musí uznat.

 

 

  • Hodnocení výkonu, ceny a poměr cena-výkon

Když známe výkony, je na čase si říci také něco k aktuálním cenám a z toho už si snadno spočítáme, která grafická karta je poměrem cena-výkon nejlepší. Začněme souhrnem výkonu.

 

  • Výkon celkem

Otestováno máme dost her, takže můžeme vyjádřit průměrný výkon a pozici jednotlivých modelů vůči sobě.

Dnes nás zajímá hlavně HD 6850 TOXIC. Ten má lehce navýšené frekvence a je tedy i výkonnější než běžné HD 6850. Ale rozdíl je malý, zhruba 4%.

 

  • Cena

Důležitým parametrem jednotlivých grafik je samozřejmě jejich aktuální prodejní cena. Z tabulek už jsme vyřadili HD 5800 a GTX 470/480 modely, které už nejsou aktuální a jsou ve výprodejích a tedy nikoliv již za obvyklé ceny.

Výkonový rozdíl mezi HD 6850 a HD 6850 TOXIC je sice malý, ale cenový rozdíl také …

 

  • Poměr cena-výkon

To znamená, že poměrem cena-výkon je to velmi vyrovnané a TOXIC vychází jen o 1 korunu dráž proti referenční edici.

HD 6850 modely jsou s přehledem v našem testu nejvýhodnějšími grafickými kartami.

 

 

  • Závěr a hodnocení

Už tedy víme vše, co je potřeba znát a můžeme si udělat finální hodnocení.

Sapphire Radeon HD 6850 TOXIC je bez debat tou nejméně taktovanou TOXIC edicí ze všech TOXIC grafik Sapphire. Nevím, proč si Sapphire vybralo zrovna model HD 6850 pro TOXIC edici, i když HD 6870 ji dostává v těchto dnech také. Nicméně HD 6850 nesmí výkonově ani cenově ohrozit HD 6870 a tak TOXIC edice HD 6850 neměla moc prostoru. Výkonově přináší v základu zanedbatelné 4% výkonu, takže to těžko ve hrách poznáte.

Nicméně tahle edice je výkonnější, nabízí ale stejnou spotřebu a lepší provozní vlastnosti než referenční edice. Stojí jen o málo více a její přidanou hodnotou je kromě slušného chlazení ještě značný OC potenciál, který posune výkon až na úroveň modelu HD 6870, i když za to už je daní vyšší spotřeba. Nicméně Sapphire Radeon HD 6850 TOXIC je tou nejlépe taktovatelnou edicí HD 6850, kterou jsme zde zatím měli.

A protože poměr cena-výkon je vlastně stejný, jako má referenční HD 6850 1GB, s klidným svědomím vám tuhle edici vřele doporučíme. Za velmi přijatelnou cenu získáte grafickou kartu, která s přehledem zvládne ve vysokých detailech všechny moderní hry. A to i v rozlišení 1920x1200(1080). Samozřejmě v nižších rozlišeních nebude mít žádné problémy, ale 1680x1050 netestujeme, protože když karta zvládne 1920x1200(1080) je jasné, že nižší rozlišení zvládne ještě lépe. Kartě navíc zůstaly skvělé provozní vlastnosti, kdy zejména efektivity karty vyjádřena spotřebou je vynikající a konkurenční slabší GTX 460 mohou jen závidět. TOXIC přidává jako přidanou hodnotu velký OC potenciál na poměry HD 6850 grafik.

Celkově pěkná edice cenově dostupné karty s maximální technologickou výbavou a výkonem pro spořivé herní nadšence. Vynikající volba v cenové kategorii kolem 4000 - 4500 korun včetně DPH.

   

"Ocenění za vynikající výkon a technologie za nízkou cenu při nízké spotřebě

- ideální mainstreamová grafická karta"

Za zapůjčení děkujeme společnosti Sapphire

  

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 00:14:43

Pěkný článek, stále uvažuji, jestli je lepší 2x HD6850 do CF za cca 9000,-, nebo PowerColor HD6950, která nabízí výkon HD6970 za cca 7100,- (cena ještě není oficiální, tak uvidíme). Výkonově by mělo CF řešení mít nějakých 20-30% výkonu navíc při stejné spotřebě, což je lákavé.
Jak je to s Eyefinity? Potřebuji při 1 GPU redukci? Co při 2 GPU? V té konektivitě se ještě moc nevyznám...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 02:27:39
avatar
jedna redukce .... prostě jeden monitor musíš mít přes DP
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 16:16:04

No a když má monitor už DP tak stačí kabel místo aktivní redukce?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 21:36:13
avatar
ano když nemá monitor DP musíš mít redukci, když má DP, připojíč to DP-DP a nic neřešíš
bacik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 07:00:55
avatar
Pre tých čo nechcú taktovať nemá podľa mňa HD6850 Toxic význam. Nie je tam až taký nárast výkonu oproti HD6850.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 07:41:35
avatar
ale v dnešnej dobe je už taktovanie gpu doslova potiahnutie za jeden čudlík..
bacik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 14:14:33
avatar
To máš pravdu, ale ešte je stále veľa ľudí, čo sa bojí stlačiť aj ten jeden čudlík. Donedávna som patril medzi nich.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ot 2011-01-25 07:09:33
avatar
DD, můžu se optat č oto znamenají ty ??? ? Nejsem si s tím docela jist
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 07:45:33
avatar
ještě z té karty nevymlátil, kde má schovanou nějakou tu chybu

Já bych ale o dvou věděl. Je to záruka pouze 2 roky, která je u Sapphire standardní, ale u většiny ostatních grafik je 3 roky. A v zátěži je ventilátor poměrně hlučný. Není to zase tak hrozné, mě to nevadí, neb hraji se sluchátky, ale slyšet je docela dost. Zase který a u jaké výkonnější karty není, v tomhle je to složitější

Jinak ale souhlasim, že je to super karta. Mám ji ve svém PC a aktuálně se dá sehnat už kolem 4 tisíc korun, tedy skoro za cenu referenčního modelu.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 10:21:45

Přesně tak, jako jediný mínus bych viděl hlučnost ve 3D.
Jinak dobrá karta a taky mi tepe v PC.
Teploty jsou parádní a téměř se shodujou s těmi zde v testu, jen v zátěži mam o něco menší cca 72C. Ale ve 2D 40C je přesných. Záleží taky na case atd, jasný.
No mam radost, že tu je na Toxica test.
Jen jsem ještě nekoukal na ten kupon co byl přibalen a na tu OC utilitu Trixx, co bude asi na tom cd.
Zrovna jsem rozjel Metro a šlape celkem dobře na skorofull detaily
SchaFa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Crossfire 2011-01-25 08:41:22

Mam zajem o 2x 6850 nebo 2x 6870? co bude lepsi

zdroj Forton 700W
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 10:47:00

Lepsi bude 1x 6850 1x OCZ vertex2 120GB
Ako rozdiel vo vykone 6850,6870,6950 je v hre kde ti dava 6850 fps 30 tak 6870 ti bude davat 33fps a 6950 36fps.
Pri 6850+disk 7200ot/min ti hru nacita za 1min u 6850+OCZ V2 ti tu hru nacita za 2x rychlejsie.
http://www.youtube.com/watch?v=47dt-y27eYk&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=qBSqQEPNoD8
Ako dva GPU vyuzijes u zopar najnovsich hier ale SSD vyuzives vsade.
A tiež je dvôležite aj to ako rychlo sa CPU a GPU dokaže dostat k datam a ich opetovne zapisanie, aj to zvysuje rychlosť v hre a nielen tam.
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 10:54:44
avatar
Konečně další průkopník hrdina s SSD
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 18:13:34
avatar
jojo, ti průkopníci, ale někde se jim říká "užiteční idioti", protože umožní zaplacení technologie a vyladění produktu a taktéž snížení ceny, takže ti ostatní si můžou koupit výrobek kde jsou vychytány chybičky a nestojí to zbytečně moc
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 14:33:21

Tak to si jdu koupit hned dva SSD disky..
Kurtz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 09:18:34

Zkouseli ste nekdo vliv OC GPU na vykon? U moji 6850 pri pretaktovani na 900 ze 775, je vykon temer identicky (CPU mi to nebrzdi). Zato pri takovani pameti mi vzrostl vykon skoro o 10%. Mi nakonec prislo, ze taktovat GPU se vubec nevyplati (roste jen teplota).
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 10:18:06

Ale vykon ceho, OC GPU ma vliv tak u her vo vysokom rozliseni.
A OC pamati akych? s akej frekvencii na aku? u akej aplykacii?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 10:31:46
avatar
oc gpu ma vliv na vsechno. jen ho nesmi omezovat mala propustnost pameti...ze mu oc gpu nemohlo k nejakymu vykonovymu narustu znamena, ze ho v jeho rozliseni a detailech pameti asi docela brzdi.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 11:56:52
avatar
kontrolní otázka, jakou byste vybrali? hlavně co se týče hlučnosti v zátěži...

celkem dobré zkušenosti mám s dvoj vrtulkovými chaldiči Windforce u Gigabyte.

Dále by mě zajímala MSI jak ta červeno černá tak "Cyklóna"...

dík
KLUC [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 12:23:50

Já ji mám v počítači od vánoc a jsem maximálně spokojen.
Nethmed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 12:34:28

Hmm, zajímavá karta. Ale ten výkon nic moc. Pro toho kdo má nějakou HD 48.., nebo jako já ještě starou přetaktovanou edici GTX260 žádná výhra. Pro stavbu nenáročného a levného pc možná. Každopádně pokud si jí někdo koupí, a myslí si že bude hrát nové hry za půl roku za rok ve full hd tak to se plete. Nebo bude muset rapidně snižovat detaily. Takž podle mě je lepší si něco připlatit a koupit si kartu která vám nějakou dobu vydrží( HD6950, GTX560, GTX570 )
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 12:46:48

a stačí ti stará přetaktovaná GTX260 ?
Jestli ano, tak nevidím důvod, proč by nestačila 6850
Nethmed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 12:59:47

Nějak si mě nepochopil. Psal jsem že pro toho kdo má tento druh karet( HD4890, GTX260..), to není žádná výhra. V podstatě má akorát DX11 ale výkon na tyto hry je mizerný. A do budoucna to bude ještě horší. Proto radím si trochu připlatit, a koupit něco zajímavějšího. Mě už ta moje karta taky nestačí, proto přemýšlím o nové. Ale tohle rozhodně ne, to bych si rval brzo vlasy.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 13:16:52

Ani by som nepovedal ze sa oplati kupovat 6950,560,570,ked uz za pol roka budu 7950, 7970, GTX660, GTX670 a to už na 28nm kde na tu istu plochu sa vmesti o 50% viac tranzistorov ako pri 40nm vyrobnom procese.
Nethmed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 13:38:38

Tak to se musím smát :-D
Vážně si myslíš že ty karty tu budou za půl roku? 28nm proces tu bude tak reálně dostupný za rok, do té doby tu budou tyto karty. Možná budou vycházet nereferenční edice ale to je vše. S tímhle tvým přístupem by sis nemohl koupit vlastně nic. Mě osobně se to vyplatí, já mám starou kartu a pak taky zbytek pc už není žádný super dělo. Na tyhle karty co píšeš budeš potřebovat každopádně nový stroj.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 14:07:16
avatar
Snajpriku? Do které sniperské akademie jsi chodil? Ty nestřílíš vedle...ale na uplně jinou stranu
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 15:11:19
avatar
jj lol za pul roku...
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 15:21:07

Co dodat..
Panoramix0903 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HIS 2011-01-25 14:54:31

Mne sa veľmi pozdáva táto karta, v podstate je parametre ako Sapphire Toxic

Odkaz
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 19:59:38
avatar
Urcite povedena karta jako je u Sapphire zvykem
daducik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 2xRadeon HD 6850 Toxic 1GB 2011-01-25 20:08:37

Co se je lepsi?2x Radeon HD 6850 Toxic 1GB nebo jedna 6970 2GB,poradte.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 22:07:37

V tvém případě bych začal novým CPU, alespoň 4-jádro a pak bych pokračoval dalším hardwarem..
Saki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 21:27:04

Zdravím vše přítomné.

Pane Stachu,zvažte recenze a reportáže formou zvuku i obrazu,myslím že by jste neměl konkurenci v českém IT rybníčku.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 21:35:08
avatar
pracuje se na tom ... máme ale takový malý problém, který se pokusíme obejít
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-27 10:20:21

jestli mas DD zajem muzu/em Vam s tim pomoci, pro nas tot kazdodenni chleb, vcetne video techniky...:-)
Tom439 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Rada 2011-01-26 08:56:46
avatar
Prosím o radu. Je eventuelní možnost, že si koupím 2 tyto grafiky. Chtěl bych se zeptat jestli PCIe 2.0 8x na ni stačí(nebude ji brzdit). Druhý slot mám PCIe 2.0 16x. Předem děkuji za odpověď.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 11:08:21
avatar
nebude to brzdit
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 12:32:04

Nebude, jen to chce silnější zdroj aby utáhl celou sestavu.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 22:52:03
avatar
Výborná karta za rozumné peníze co dodat jenom pěkná recenze.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-27 09:25:51

Chcel by som sa spytat ci sa mi oplati vymenit moju referencnu 6950 za MSI twin frozrII z hladiska nizsich teplot a z toho suvisiacej nizsej hlucnosti pretoze moja sa neda pocuvat. A hlavne ci sa aj tento model na odomknut na 6970. Dakujem. p.s. A co model Vapor-x, neplanuje sa?
Tom439 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - PCIe X 16 2.1 2011-01-27 13:53:31
avatar
Nevím, jestli je to i u verze TOXIC, ale často je udáváno, že podporují PCIe x16 2.1. Předpokládám, že to bude fungovat i v 2.0.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-27 14:01:40

Ano bude..
Pan.Fazole [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-28 14:29:25

Mne by docela zajimalo jestli se v IDLE sama podtaktovává ?!
Již několik let mam 4850 Toxic ktera bezi na 675/1100Mhz v zatezi a v idle myslim 500/1000 (nejsim si uplne jistej uz je to davno co sem to resil). Nu a na idle je 500/1000 naprosta zbytecnost. A bohuzel flash biosu u toho toxica mi nejak nesel . Tak by me zajimalo jak je to u teto karty.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!