Preview: NVIDIA GTX 560 TI – plnohodnotná GTX 460 jako konkurence HD 6870/6950 1GB v testech
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 25 January 2011
alt

Preview: NVIDIA GTX 560 TI

– plnohodnotná GTX 460 jako konkurence HD 6870/6950 1GB v testech

Je to tady, NVIDIA konečně vydává svou odpověď na HD 6870 a HD 6970 1GB grafiky konkurence.

Nebudeme vás tahat za fusekli, GTX 560 vlastně není tak úplně nová karta nějaké nové řady natož generace. A rozhodně není žádným překvapením. GTX 560 je vlastně nová verze GTX 460 a kdyby NVIDIA nevyplácala název GTX 465 pro ultra osekanou GTX 470, jmenovala by se 560 právě 465 a GTX 570 by se jmenovala GTX 475 a GTX 580 zase GTX 485. Ale na názvu zase tak moc nesejde, jen prostě GTX 500 nejsou žádné nové grafiky nových generací, nesou jen čipy nové revize, což se obecně obejde bez podobného uvádění „novinek“, ale NVIDIA měla novými revizemi čipů dost co napravovat.  

V případě GTX 560 je rozdílem nová revize jádra GF104, které na GTX 460 modelu se úplně nepovedlo a nedařilo se jej vyrábět v plné specifikaci 384 jednotek, takže mělo u modelu GTX 460 1GB nanejvýše aktivních 336 jednotek.

GTX 560 má jádro nové revize, označené jako GF114, které je stejně velké, má zhruba 1,95 miliardy tranzistorů a nějakých 360mm2. NVIDIA se snažila opravit nějaké chyby a zajistit, aby se jádro dalo naplno využívat, tedy s kompletními 384 jednotkami. K tomu samozřejmě patří i to, aby se dalo provozovat na vyšších, původně zamýšlených frekvencích pro FERMI grafiky. Výsledkem je tedy GTX 560, která je tedy novou revizí GTX 460 se vším všudy.

 

  • GTX 560 jako odpověď na HD 6870/6970 1GB

NVIDIA vydáním GTX 560 jen dohání ztrátu, kterou má na AMD. To totiž obsadilo segment 160-399 dolarů se svými HD 6850/6870 1GB a HD 6950/6970 2GB modely a aby toho nebylo málo, tak ještě přidalo HD 6950 1GB, jako přímou konkurenci proti GTX 560. Pro co je tedy GTX 560 konkurence?

V první řadě je parametrově GTX 560 jasná konkurence HD 6950/6970 modelům. V obou případech se jedná o grafiky vyššího mainstream (performance), které mají 256 bit sběrnici a podobně veliké jádro. HD 6900 (cayman) mají RV970 o velikosti 389mm2, GTX 560 má jádro GF114 o velikosti zhruba 360mm2. Obě konkurenční jádra jsou vyráběná 40nm v továrnách TSMC ze stejného polotovaru, nicméně AMD dokázalo na 40nm výrazně více a aktuálně dosahuje výrazně vyšší hustoty tranzistorů, což je něco, co NVIDIA nedokázala dotáhnout ani s jádry nové revize. Tedy GF110 a GF114.

(Podle staršího slaidu z prezentace GTX 460 prezentace nový GTX 560 míří do segmentu, který zajímá poměrně málo lidí. Že by se časy měnily?)

Proto má RV970 při svých 389mm2 plných 2,64 miliardy tranzistorů, zatímco GF114 při podobné velikosti zhruba 360mm2 má jen 1,95 miliardy. Snadno si spočítáte počet tranzistorů na 1mm2. Tato věc výrazně ovlivňuje jak výrobní náklady, výtěžnost jader, tak zejména jejich provozní vlastnosti i výkon. Pro zajímavost RV940 BARTS na HD 6850/6870 má 255mm2 a 1,7 miliardy tranzistorů. Ale pro nás jsou to hlavně technologické zajímavosti. Důležitá je pro nás prodejní cena karty, její výkon a její celkové provozní vlastnosti.  

AMD nám udělalo v segmentu 200 – 300 dolarů opravdu nebývale hustou nabídku a situace GTX 460 se opakovat rozhodně nebude. Ta přicházela do tohoto segmentu před půl rokem za situace, kdy AMD tam vlastně nic nemělo. Mezi 169 dolarovou HD 5770 a 279 dolarovou HD 5850 1GB byla jen zmrzačená HD 5870, která se jmenovala HD 5830 a stála za starou belu. Dnes vypadá situace na trhu takto:

 

  • 179 dolarů (3950 korun) – Radeon HD 6850 1GB
  • 219 dolarů (4800 korun) – Radeon HD 6870 1GB
  • 249 - 259 dolarů (5500 - 5700 korun) – NVIDIA GTX 560 TI
  •  259 dolarů (5700 korun) – Radeon HD 6950 1GB
  • 269-289 dolarů (5900 – 6350 korun) – Radeon HD 6950 2GB
  • 279 dolarů (6150 korun) – GTX 560 TI OC (950-1000MHz)
  • 349-359 dolarů (7600 – 7900 korun) – NVIDIA GTX 570
  • 369 – 379 dolarů (8100 – 8350 korun) – Radeon HD 6970 2GB

Rozhodně si nemůžeme stěžovat, že bychom kolem 6000 – 7000 korun měli malý výběr :). Nová GTX 560 TI vychází v referenční verzi za zhruba 250 dolarů. Ta však bude v těžké pozici, protože HD 6870 je dnes výrazně levnější. Navíc výrobci spoléhají hlavně na OC edice, které vyženou až k 1GHz a budou je prodávat zhruba za cenu HD 6950 2GB, které se tak dostanou pod tlak, ale díky 2GB budou nadále vhodnější do vyšších rozlišení, navíc jdou odemknout na HD 6970 2GB a tu už GTX 560 TI nedožene, natož právě v těch vyšších rozlišeních. Už vám mohu prozradit, že GTX 560 TI OC karty jsou stejně výkonné jako GTX 570! Ty ale stojí o hodně hodně více, což znamená, že se zopakuje situace při uvedení GTX 460, která také díky OC edicím zabila GTX 470.

Podívejme se na kartu samotnou a na nějaké nové nereferenční edice …

 

 

  • GTX 560 TI – referenční i nereferenční grafiky

Začněme nejdříve referenčním modelem. Pokud jde o referenční NV model, tak ten vypadá velmi podobně jako GTX 460 1GB. Je to poměrně krátká karta, asi jako HD 6870, takže žádné problémy s místem nehrozí.

Zajímavé je chlazení, které obstarává jeden 80mm ventilátor uprostřed, který chladí pod ním umístěný poměrně velký pasiv, jež zabírá bezmála celou kartu, navíc posílený heatpipe. Je to velmi dobře navržené chlazení.

Karta má dvojici 6 pin konektorů. TDP karty oficiální je zhruba 170-180W. Referenční takty jsou 822MHz pro jádro a 4008MHz pro 1GB GDDR5 pamětí. V oblasti výbavy nedošlo k žádným změnám.

Ani z hlediska technologií a funkcí neumí GTX 560 nic nového proti GTX 460. Takže je tu samozřejmě DX11, DirectCompute11, OpenGL, GPGPU (u nvidia se to jmenuje CUDA), podpora fyziky skrze OpenCL či DirectCopute, ale také skrze vlastní CUDA (PhysX).

Karta má tradičně jen DVI a HDMI, neumí více jak dva monitory. Jen pokud si koupíte dvě do SLI.

 

  • MSI N560GTX – TI

Jak jsem už říkal, výrobci se chtějí spoléhat hlavně na nereferenční edice, takže mezi prvními oznámilo MSI svou novou TwinFrozr II edici.

Tradičně tedy poznáváme vlastní PCB a vlastní chlazení MSI. To by mělo být tišší a účinnější než referenční chlazení, i když se mi zdá, že tahle edice je asi o 2cm delší než referenční GTX 560, což ale nemusí být na škodu. Zejména OC potenciál a kvalita karty by mohla být vyšší.  Tahle edice navíc dorazí ve 3 verzích, kde nejlevnější má stát zhruba 269 dolarů.

 

  • ASUS GTX 560 Ti DirectCu II

Společnost ASUS dnes oznámila GTX 560 ve zbrusu novém provedení DirectCu II, které už jsem viděli ve dvou modelech, ale na trh se zatím žádná karta nedostala. Mám informace, že právě tento model GTX 560 v DCUII dorazí jako první.

Jak vidíte, zbrusu nový, poměrně mohutný chladič kartě dominuje. ASUS nastavil takty na 900/4200MHz. Tato karta má ale potenciál vyšší a už jsem ji viděl běžet na 1050MHz a 4500MHz. Tahle edice má i DP ve výbavě. Bohužel neznám zatím cenu, ale podle mých informací by měla být zhruba 275-279 dolarů.

 

  • Gigabyte GTX 560 SOC

A do třetice ještě z naší trojky výrobců je tu Gigabyte se svou SoC edicí. Jak vidíte, nedávno uniknuté fotky z prezentace, kteří někteří označovali za fake, fake nebyly. Ale já vám říkal, že GTX 560 se v případě GB od současných podobných verzí GTX 460 lišit moc nebude.  Gigabyte uvádí také více verzí, a ta nejvyšší je ta, co nás zajímá. Jedná se o SoC verzi, která má od GB nastavené takty na 1000MHz na jádře 4580MHz na pamětech! Chlazení obstarává už známý chladič ze starších edic.

Cenou za takové frekvence je bohužel spotřeba, která je téměř stejná jako má HD 6970 2GB a jen o málo nižší než má GTX 570. Je samozřejmě výrazně vyšší než má referenční GTX 560 o HD 6870 nemluvě. Její výkon je ale na úrovni GTX 570 a tedy i GTX 480! Je tedy zhruba o 5% vyšší než má HD 6950 2GB, s výjimkou vyšších rozlišení, kde zasáhnou 2GB paměti. Na výkon HD 6970 ale samozřejmě většinou nestačí. Nicméně cena této karty je 279 dolarů, což je výrazně méně než za GTX 570 a také méně než za HD 6970 2GB a stejně jako za HD 6950 2GB, ze které ale lze HD 6970 udělat. Karta je to ale zajímavá a proklepneme si jí …

Podívejme se na výkon …

 

 

  • GTX 560 TI – výkon karty

Tradičně vám nabídneme v preview zatím jen výsledky ze zahraničí, vlastní testy budeme mít zhruba příští týden, kdy většina grafik dorazí fyzicky do obchodů.

(Zdroj: Computerbase.de)

Jak vidíte, výkon GTX 560 není žádným překvapením, vzhledem k plně aktivnímu jádru a mnohem vyšším frekvencím jádra i pamětí, se čekalo, že jednodušší a levnější Radeon HD 6870 porazí. Rozhodně se ale nedá mluvit o nějaké výkonové dominanci.

 

 

  • GTX 560 Ti – provoz a první dojmy

O GTX 560 se vědělo dlouho dopředu. Nebylo žádným tajemstvím, že NVIDIA se GF100 a GF104 jádra nepovedly a pracovala na nových revizích. Ty nakonec označila novým názvem a osadila je na karty s novým názvem celé řady. Tím samozřejmě zmátla hodně nepřátel (zákazníků), kteří si naivně myslí, že se jedná o zbrusu nové grafiky nové generace. Nás ale na švestkách nenachytá, domácí úkoly jsme si udělali a víme, že se vlastně jedná o GTX 400 grafiky s novou revizí jádra, které konečně fungují v plných specifikacích a na frekvencích, na kterých měly. Jsou to prostě ty FERMI, na které jsme se těšili, akorát že tedy přicházejí o zhruba rok a něco později.

Osobně jsem tedy výkon GTX 560 TI odhadoval někam mezi HD 6870 a HD 6950, a tam také přesně je. Jeden kolega už měl možnost si lehce i dříve kartu krátce otestovat a podrobnější recenzi připravuje, takže jsem o GTX 560 a jejím výkonu už věděli vše dopředu, ale ctili jsme přání výrobce ohledně NDA, navíc když to prostě nebylo žádné překvapení. Výkonově se GTX 560 TI usazuje zhruba v průměru 10% nad HD 6870, což při dnešních výkonech, kdy HD 6870 rozhodně není nedostatečná pro hraní v 1920x1200, není samozřejmě žádný megavýkon, který bychom nikdy neviděli. Radeon HD 6950 2GB je samozřejmě stále o něco výkonnější, navíc se bavíme o rozlišení 1920x1200 a HD 6950 2GB je karta určená pro náročnější nastavení a vyšší rozlišení a v takovém 2560x1600 už ten rozdíl naroste na 15-20%, protože je GTX 560 1GB prostě slabší a 1GB paměti nestačí.

(Zdroj: Computerbase.de)

Ale já už jsem vám jasně říkal v několika článcích, že prostě výkon těch karet je dnes tak srovnatelný, že nebude rozhodovat, jestli má v 1920x1200 o 5-10% vyšší výkon ta, nebo ta, protože to ve většině hrách ani nepoznáte, jelikož všechny ty karty od 4000 - 7000 zvládají v 1080p hraní bez problémů. Rozhodovat bude cena, provozní vlastnosti a přidané technologie ….

(Zdroj: Computerbase.de)

A pokud jde o provozní vlastnosti, je znát, že NVIDIA má na 40nm větší problémy než AMD a její čipy prostě nedosahují technologické úrovně a efektivity současných AMD GPU. Ale ani to není překvapení. Trochu překvapením je, že NVIDIA u GTX 560 uvádí TDP 170W, což se proti HD 6870/6950 nevypadá zle, než to změříte a zjistíte, že GTX 560 má v zátěži spotřebu o 40W vyšší než HD 6870 a dokonce o 30W vyšší než 2GB HD 6950! Taková spotřeba prostě v žádném případě neodpovídá výkonu té karty.

 

  • První dojmy

Samozřejmě zatím nemáme kompletní náš test, takže hodnocení berte jako předběžné, ale pokud mohu soudit, tak NVIDIA modelem GTX 560 TI jasně dle očekávání dohání AMD a její HD 6800/6900 modely. Přichází ale do již velmi plného segmentu a výkonově rozhodně nenabízí nic, co bychom ještě neviděli a co by byla nějaké bomba z nebes. Ale to jsme čekali. Je to prostě alternativa a konkurence k HD 6950 grafikám v segmentu 250-300 dolarů.

Někteří se snaží tvrdit, že GTX 560 byla vždy jednoznačně namířena na HD 6870 a BART jádru, což je samozřejmě nesmysl. Parametrově má už jen to jádro GF114 jasně mnohem blíže k 389 mm2 RV970 než k 255mm2 RV940 na HD 6800. RV940 je navíc určeno i pro grafiku HD 6850, která stojí 179 dolarů. HD 6870 navíc i při vydání stála 239 dolarů (dnes 219 dolarů), což je pořád méně než zaváděcí cena GTX 560. Takže GTX 560 jako přímá konkurence k HD 6800 BARTS? Asi těžko. GF114 je parametrově jasná konkurence RV970 na HD 6900, dobře je to vidět na HD 6950 1GB, které dorazily jako připravená konkurence GTX 560 TI. Bohužel GTX 560 stačí jen na RV970 v jeho nižší specifikaci na HD 6950, ale na HD 6970 a plnou specifikaci RV970 prostě nemá. A to do hry vstoupí ještě jeden faktor, kterým je 4D architektura HD 6900 grafik, na které se stále ladí ovladače a potenciál k růstu výkonu je tam v desítkách %! Ostatně už zítra vychází nové ovladače, které podle AMD slibují zajímavé věci.  V současné době nelze tvrdit, že by měl někdo výrazněji navrch. Rozhodně ne výkonem. V 1920 rozlišeních je to v současnosti prašť jako uhoď a výkon nerozhoduje, protože i taková HD 6850 zvládne většinu současných her s přehledem. Cena GTX 560 je 249 dolarů, tedy zhruba to, co stojí 1GB HD 6950 a o něco méně než stojí HD 6950 2GB. Upřímně, zatím vám nedokáži jednoznačně doporučit, až otestuji pár nereferenčních edic, budu vědět více. Myslím, že prostě budou rozhodovat schopnosti konkrétních nereferenčních edic karet.

 

 

  • Doporučení a závěr

Pokud bych měl v rychlosti odhadem doporučit nedočkavcům, co chtějí hned nakupovat, tak to řeknu asi takhle. Poměrem cena-výkon budou nadále kralovat HD 6850 v těsném závěsu s HD 6870. Pokud nehrajete moc často, ale chcete plné detaily, jde vám o spotřebu, tak prostě cenově i efektivitou kopou tyhle karty jinou ligu. Jsou to nejlepší mainstreamové grafické karty a stále bez konkurence.

Jestli vám jde o výkon za rozumnou cenu s ohledem na další možnosti OC, tak myslím, že docela zajímavé budou ty OC verze GTX 560 TI. I když taktovat už moc nepůjdou, výkon na úrovni GTX 570 za výrazně nižší cenu je hodně zajímavý. Ale provozní vlastnosti, zejména spotřeba bude vyšší než u referenční karty. Počítat je ale nutné i s HD 6950 2GB, která jde odemknout a nataktovat na úroveň HD 6970 i výše a pak samozřejmě kope vyšší ligu než GTX 560 taktovaná i na 1GHz.

Pokud vám jde jen o výkon a výkon ve vysokých rozlišeních a třeba i eyefinity, tak HD 6950 2GB je nejnižší volba. GTX 560 neumí eyefinity a ve vyšších rozlišeních je díky 1GB bezradná, takže tu ignorujte spolu s  GTX 570, která se dnes rozhodně nevyplatí a má také jen 1,2GB paměti. Zajímá vás tak rovnou HD 6970 nebo, pokud vůbec neřešíte peníze, tak GTX 580, ale ta také neumí eyefinity. Další možností jsou už dvě grafiky (SLI nebo CF). A v tom případě vám jasně doporučím dva Radeony HD 6870! Škálování CrossFire se v poslední době ukazuje jako lepší než u SLI, a HD 6800 škálují často se 100% účinností, takže si myslím, že dvě HD 6870 v CF budou v podstatě stejně výkonné, jako dvě GTX 560. Jenže cena bude úplně jinde a spotřeba o minimálně 100W méně a ten výkon bude zcela dostatečný na jakoukoliv hru i v 5760x1200 rozlišení.

 

  •  Závěr

GTX 560 TI se jeví podle očekávání z hlediska výkonu i ceny konkurenceschopnou grafikou pro HD 6950 1GB možná i HD 6950 2GB, když se tedy nebudeme dívat na vyšší rozlišení, kde 560 díky slabšímu jádru a 1GB paměti nemá šanci. Na druhou stranu výkon dnes není alfa a omega, protože už levné HD 6850/6870 v podstatě stačí na vše a rozdíl vyššího výkonu pro hráče řešící cenu, není nijak markantní a důležitý - HD 6800 stačí na vše, co GTX 560/HD 6950 1GB a až nebude, nebudou stačit ani GTX 560/HD 6950 1GB. Navíc ona cena modelů HD 6850/6870 je mnohem nižší, spotřeba výrazně nižší, což znamená, že NVIDIA stále nemá skutečnou konkurenci HD 6800 modelům a pochybuji, že GTX 560 se bude prodávat za současné ceny lépe, než čistě mainstreamové HD 6800.

Pokud jde o GTX 560 a HD 6950 1GB, výkonově si můžete hodit korunou, tedy pokud vám nejde o vyšší rozlišení a eyefinity. 1GB edice HD 6950 ještě úplně nevím, ale 2GB edicím zůstává výhoda možnosti odemčení na HD 6970 a pak není co řešit. Jediným jasně poraženým modelem je za současné situace vlastní NVIDIA GTX 570, kterou výkonově GTX 560 na 1GHz dorovná, je ale výrazně levnější a spotřeba je také nižší. GTX 560 TI se mi zatím jeví jako zajímavá karta, ale jen ve velmi úzkém cenovém i zájmovém pásmu.

 

Postupně vám přineseme recenze a preview všech zajímavých nereferenčních GTX 560, které se k nám postupně dostanou.

Zdroj: DDWorld.cz, Test: Computerbase.de

   

 

   

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 18:38:58
avatar
zajímavá grafika, ale víc by jí slušely ty 2GB DDR5 na 5 Ghz, ale to už by byla GTX570 odepsaná úplně....

P.S: a koukam že vychází dost modelů, NV se dost připravila - na alfě už je v ceníku velké množství 560tek, i jedna je dvougigová - Gainward Phantom, taktéž už je i GS edice co má GPU na 900Mhz.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 23:55:34

Ty paměti by ji slušely, bohužel, 5GHz nezvládne.
shlimak6 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 18:42:50
avatar
AMD trafilo klinec po hlavicke, ked uviedlo na trh HD6950 1GB, je to priamy konkurent pre GTX560 a oba predstavuju top produkty mainstreemu(ako vykonom, tak cenou)..

ja ako obcasny hrac som si kupil HD6850 a jemne nataktil na 850/1200MHz a som uplne spokojny s jej vykonom aj vlastnostami.. kto chce o 35% vykonu naviac(80fps namiesto 60), kupi so 6950 1GB ci GTX560.. ved aj rozdiel v cene je presne 35%
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Legenda ... 2011-01-25 18:45:18
avatar
Zdenda to vidí na legendu... inu uvidíme Nevypadá zle, ale ten segment je fakt našlapanej a není čím překvapit.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 19:24:17

Legenda to zcela jistě bude ...

edit: abych upřesnil, tak legenda to bude ... v řadách hráčů/zákazníků co kupují nvidii
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 20:44:07
avatar
Čeče jsem zvědavej, na jaký cenový hladině se ty ceny zastavěj a za kolik... To ani není o preferencích. I když pokud nabízej podobnej výkon za podobnou cenu, tak to asi jediný rozhodne. Ale já bych si třeba sám koupil tu, která nabízí poměr cena/výkon... Pro běžnýho člověka bych to viděl na 460 nebo 9850
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 11:03:33

Ako tak pozeram o mesiac po cenovom boji budu tieto karty cca kolo 5k Kč. Konečne ma AMD dôvod ist s cenou dole, lebo 460 570 a 580 neboli konkurencia pre radu 68x0 a 6950.
Ale taka 560 uz s cenou dole može ist a to veselo, lebo jadro je menšie pamate lacnejšie a len 1GB, jedina nevyhoda 560 je ta spotreba a uvadzajuca cena.
Už som videl v ceniku kartu od gigabitu 560 OC 900MHz/1800MHz pamate 1GB/4GHz za 5500Kč.
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 21:34:19
avatar
Tak na PCT bombastický titulek jako vždy, ale sám Obr na konci přiznává že na legendu typu 8800GT to nebude....
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 22:17:53
avatar
Právě... moh ten titulek trošku upravit, ale to by zas nebylo tak bombastické
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 23:16:54
avatar
možná má nařízeno dělat takové přitažlivé názvy, vždyť PCT k bulváru daleko nemá...
Casper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 10:30:04
avatar
Njn na PCT je to klasika, na druhou stranu z tohohle článku jde cítít antipatie k Nvidii jako kráva a to mi nikdo nerozmluví... a už se těším na reakci DDho jak napíše že on jen píše v souvislostech a faktech... no nic
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 10:44:03
avatar
presne nad týmto som rozmýšlal, keď som čítal ten článok..
Casper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 11:02:12
avatar
To jsem rád že nejsem sám komu ten článek tak vyzněl...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 11:11:57
avatar
Aha, tak když to člověk napíše správně a jak to je, jsou to antipatie ... a nikdo ti to nerozmluví, no tak to je pak inteligentní názor do diskuse jako stehno.

Já myslím že někteří byste se měli konečně probudit. Mě nezajímá nijak NVIDIA ani ATI, protože já si firmy nekupuji a grafika bude taková jaká je, ať na ní bude logo jaké chce. Logo do hodnocení grafik nijak netahám a ani firmu, která ji vyrobila, protože zna produkt a jeho fukci a pozici, když je na trhu, to nemá vlastně žádný vliv.
Casper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 11:11:13
avatar
Promiď DD ale soudě podle počtu chyb v příspěvku tě buď má reakce natolik rozčílila nebo nevím... Já myslím že to ne my by jsme se měli probudit.... a taky by si už "někdo" tady měl konečně přiznat že má k jedné značce blíže a ke druhé ne... nevidím na tom vůbec nic špatného
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 11:23:15
avatar
VÍŠ JÁ NEMÁM LHANÍ RÁD A LHÁŘE UŽ VŮBEC NE …
JÁ NEMÁM K ŽÁDNÉ ZNAČCE BLÍŽ! JÁ NEMÁM ŽÁDNÝ OSOBNÍ PROSPĚCH, Z TOHO ŽE PÍŠU O JEDNÉ, ČI DRUHÉ, NEMÁM ŽÁDNÝ ZÁJEM TAK PSÁT, SÁM POUŽÍVÁM VŽDY TAKOVOU GRAFIKU, KTERÁ JE V DANÉ DOBĚ NEJLEPŠÍ, MĚL JSOU DLOUHÁ LÉTA NVIDIE VČETNĚ FX ŘADY, DLOUHO JSEM MĚL 8800GTX PAK I 260GTX AŽ PAK JSEM PŘEŠEL NA DUÁLNÍ AMD PROTOŽE NIC LEPŠÍHO NA TRHU NEBYLO.
ZNAČKA GRAFIKY MĚ VŮBEC NEZAJÍMÁ A NEMÁ ŽÁDNÝ VLIV NA MÉ HODNOCENÍ! TO LOGO NA ČIPU TI NIC NEPOSKYTNE NIC NEVYLEPŠÍ, POKUD CHCETE ZAČNU TY LOGA NA GRAFIKÁCH PŘELEPOVAT, ABYSTE MĚLY JISTOTU, ŽE MĚ NIJAK PŘI PSANÍ NEOVLIVŇUJÍ ....
ZNAČKY MĚ OSOBNĚ NEZAJÍMAJÍ U NIČEHO, PODLE ZNAČEK NENAKUPUJI ANI SE PODLE NICH NEŘÍDÍM ANI PODLE NICH NEHODNOTÍM! ZAJÍMAJÍ MĚ POUZE PRODUKTY A NA JEJICH FUNKČNOST A KVALITU NEMÁ ZNAČKA A LOGO NA ČIPŮ ŽÁDNÝ VLIV.
TAKŽE UŽ PŘESTAŇTE S TÍM DIVADÉLKEM O ZLÉM DD, JÁ TI TU ZNAČKU AMD ČI NV KLIDNĚ POŠLU, VEZMI SI JI A STRČ SI JI, KAM CHCEŠ, MĚ NEZAJÍMÁ. MĚ ZAJÍMAJÍ GRAFICKÉ KARTY, TECHNOLOGIE, VÝROBA, PROVOZ, VÝKON ATD. NAVÍC U GRAFIK JE PODSTATNÝ TEN ČIP, KTERÝ BUDE TAKOVÝ, JAKÝ JE, AŤ NA NĚM BUDE LOGO JAKÉ CHCE A HLAVNĚ JÁ TESTUJI GRAFICKÉ KARTY, KTERÉ VYRÁBÍ SPOLEČNOSTI JAKO SAPPHIRE, ASUS, GB, MSI TEDY NĚ AMD A NVIDIA. MOŽNÁ BY SI TO CHTĚLO UVĚDOMIT ... LOGA AMD A NV MĚ PŘI HODNOCENÍ GRAFIK VŮBEC NEZAJÍMAJÍ, PROTOŽE TY TU KARTU ANI NEVYRÁBĚJÍ.
Casper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 11:32:01
avatar
Ale vždyť jak jsem psal... mít rád nějakou značku více než jinou to je přece normální lidská vlastnost... ať už se bavíme o elektronice, oblečení, autech atd. A to že ti nějaká značka neposkytne něco navíc ??? To má být vtip ?? Tak běž nakupovat značky třeba k ťamanům jako je Panaskanic nebo Mekosonic... možná bys pak změnil názor Ale jo necháme toho tohle nikam nevede, už ti to tvrdilo x lidí a ty máš pořád svou... takže kašlem na to... nic ve zlém btw.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 11:46:56
avatar
je rozdíl mezi falzifikátem a značkou, le jinak já si klidně koupím noname věci, protože se vyrábí stejně kvalitně.

něco tvrdit a obhájit jsou dvě různé věci, zatím nikdo nedokázal, že bych se skutečně logem na čipů řídil a že by přidávalo 10% výkonu apod.

Ano možná pár idiotů kupuje pdole značek, ale já ne a znám řadu lidí, co také ne, takže neházej ás všechny do jednoho pytle. někteří jsme schopni vybírat a hodnotit bez vlivu značky, otázka je jestli jsi ty, který zjevně má svého favorita a považuje to za normální (já ne, navíc když ta zančka ze mě jen tahá peníze), jsi schopen vůbec objektivně posuzovat ....

a já na to nekašlu, já bych rád, abyste si konečně někteří stanovili něco, na co vám mohu přísahat, že mě loga NVIDIA a AMD nezajímají a nemám vůči ani jedné firmě při hodnocení produktů antipatie ani favorita ... dám vám to i písmemně
Kert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - značka 2011-01-26 12:18:17

To se tu zase rozjelo vlákno. Já jsem si přečetl pouze závěr protože číst pořád dokola to samé je nuda. Nicméně dnes je neutrálnější než kdy dřív. Jindy je skoro vždy do červena dnes však ne. To znamená že tato karta pana DD něčím zaujala a to už je co říct.
Casper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 14:50:58
avatar
Tak to je moc... vysvětli mi kde v mých příspěvcích hážu všechny do jednoho pytle ? A nazvat lidi idiotama protože nakupují podle značek taky o něčem svědčí... to nepotřebuje komentář...

Takže soudě podle toho co píšeš tak ty jsi na 200% objektivní ke všemu protože tě značky nezajímají... hmmm neznám takového člověka... teda kromě tebe

jo a tenhle odstavec:

je rozdíl mezi falzifikátem a značkou, le jinak já si klidně koupím noname věci, protože se vyrábí stejně kvalitně. - takže jaký je vlastně mezi nimi rozdíl když se vyrábějí stejně kvalitně ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 16:29:06
avatar
protože vím, že většina těch produktů, co nese nějakou velkou značku, je úplně stejných, jako ty stejné produkty s nějakou noName značkou, protože se vyrábí ve stejných továrnách stejným způsobem ze stejných materiálů ....

Vzhledem kt omu, že neexistuje rozumný důvod dávat nějaké zančce přednost, protože je to o produktech, jejichž kvalita je vždy různá v různých časových obdobích ve vztahu ke konkurenci, dovolím si trvat na tom, ž ekdo kupuje podle značek, je idiot ...

vy se strkejte do pytlů jak chcete, ale vaše strkání mě do pytle se značkou AMD se kterou mám spoečného tolik, co s jakoukoliv jiného a osobní zaitersovanost nemám v žádné značce, mě osobně silně osobně uráží. Vymyslete si něco, na co vám některým konečně budu moci odpřísáhnout, že prostě nijak neupřednostňuji při hodnocení a testování žádnou značku čipu ani nic podobného.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 15:09:14
avatar
Ber to s klidem a nadhledem. Já tě taky považuju za "načervenalého" (ostatně sebe taky), důležité je měřit všem stejně a zde si myslím, že se lepšíš (i když některé slovní obraty i celé věty ještě nejsou zcela nestranné, tak závěry jsou už prakticky netendenční a vyrovnané).

Na druhou stranu jsi jasná protiváha PCT (a dnes mám pocit že už i CDR/DIIT) a rozumný člověk si dělá závěry tak jako tak sám (ale na podkladě mixu informací - a zde vidím tvůj velký přínos "pohledu z druhé strany").

Navíc být zcela nestranný nelze, to mohou být pouze lidé, kteří dané věci nerozumí, nebo se jí nevěnují, protože každému "insiderovi" vyhovuje něco jiného, a to se automaticky podvědomě projevuje v posunu hodnocení. Není třeba s tím bojovat, je třeba jen na to myslet, aby tento "posun" nezvítězil nad realismem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 16:22:59
avatar
já myslímm že nestranný být člověk může. mě žádná z těch značek nepatří, tahá ze mě jen prachy za produkty, takže proč bych měl jednu z nich upřednostňovat.

Já nejsem protiváha zelenému PCT, kde tu atmosféru dělá jeden člověk ani Ditt, kde asi děkují za refereční grafiku s trikem, které za to dostali, já mám triček dost a grafik taky, takže se nikomu zavděčovat nepotřebuji a píšu jak se věci mají. mě je úplně u zadku, jestli se jim to líbí nebo ne a úplně jedno je mi, co má která grafika na sobě za logo ...

jediným zájmem je vybrat vždy to nejlepší s ohledem na výkon, cenu, provozní vlasntosti a technologie a to jsou objektivní hlediska .... nemám žádný zájem na upřednostňování značky, protože bych byl jen sám proti sobě.
Casper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 19:53:12
avatar
Myslím si že tynyt to vystihl a napsal moc hezky
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 13:19:37

JUU chtel bych poslat tu znacku AMD pekne prosim adresu vam poslu zpravou
neradil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Podiv 2011-01-30 21:37:08

Nemáš náhodou nějaké problémy?
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 18:49:11
avatar
Karta je to zujimava, ked neprinasa nic nove tak aspon poriadnu konkurenciu, takto aspon ceny polezu dole...., no mne je to jedno, hoci si ju mozem dovolit, nejako mi pride zbytocne davat 240 euro za kus kremika co o pol roka nema hodnotu..., moja kategoria VGA je 100 euro, na obcasne hranie to staci a ucel to splni....
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 18:50:18

JJ GTX 560 TI tady chyběla.
Jen aby se z toho nedělal příliš velký hype ...
Nebo vlastně proč ne, konečně se nvidii daří a mainstream s velkým M je tady
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pre mna velmi zaujimava karta. 2011-01-25 18:53:35

kedze mam 24" monitor a tych 230-240e je max co som este ochotny utratit za graficku kartu...
totra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 13:08:20
avatar
Přesně. HD4850 mi na občasné hraní (hlavně CoD:MW2 v MP) stačí a uvidíme, jak si ceny sednou.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 13:39:29
avatar
4850 je legenda, koupil sem jí v létě 2008 za 3,5 litru, hodil na ní accelero, taktnul o 20% (výkon velmi podobný HD5770) a dodneška nemám problém. BC2 multiplayer běhá krásně (hlavně vietnam), jediná hra kde sem musel dát detaily "jen" na High bylo Metro. Takže se budu kocht jak padají ceny a čekat až vyjde hra, kvůli které má nová grafika cenu. Pravděpodobně to bude až Battlefield 3
totra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 14:18:16
avatar
Taky jsem ji kupoval za 3,5 a dal na ní accelero. Pak jsem přidal cca o 15% a taky počkám na hru, kvůli které bude mít cenu koupit novou grafiku. Poslední hru, co jsem koupil, bylo právě CoD:MW2. Další díly COD5 a Black Ops mě po přečtených recenzích a reakcích známých nechali klidným. Stejně tak MoH. Právě uvažuju, že půjdu do BC2, protože mám vesměs pozitivní info o hratelnosti. Za cca 700,- je OK a pak Vietnam. Ještě uvidím, jak bude čas.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 14:24:54
avatar
Tak vitejte do klubu Taky mam HD4850 a Accelero. Pomaloucku polehoucku se ale chystam na upgrade. Zatim ale neni kam spechat.
PS: Snad pujde Accelero dale prepouzit. Maximalni spokojenost.
totra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 14:47:31
avatar
Taky jsem o upgradu přemýšlel, ale nic moc me do toho netlačí. Mám Core 2 Quad Q6600 nataktovaný na 3GHz a zatím vše šlape v poho. Výkon zatím taky stačí včetně grafiky. Doufám, že ještě chvilku vydrží.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 15:27:18
avatar
na aukru koupíš BC2 za 4 kila, už v létě sem jej za tuhle cenu koupil . A vietnam byl na EAstore na vánoce za 8,9Euro. Ted už je tam za 13. Pořád je to o nějakou korunu levnější než u nás v krámu.

Andreas: Accelero S1 ofiko pasuje na HD6800, po ohnutí žeber i na HD6900
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 17:06:18
avatar
Diky za info
totra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 19:11:56
avatar
Dobrej tip. Díky
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 19:24:08
avatar
Je to dobrá karta, ale nesdílím "Zdendovo" nadšení. Přijde mi, že na 1920x1080 ta karta nebude stačit dlouho. Dnes už si asi mnoho lidí nepořizuje kartu co stojí cca 6000 Kč (czc) na to, aby na ní honili 1280×720...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 19:40:51
avatar
me se zda na fullhd teda idealni. v nem zaostava za hd6950 jen o 5%. narozdil od hd6950 ma taky vyhodu v tissim chlazeni a velkem mnozstvi nereferencnich verzi za dobry ceny (na czc gigabyte za 5600). jedina nereferencni hd6950 na czc je az twin frozr za 7200, coz uz je docela velkej cenovej rozdil. oproti tomu o 10% pomalejsi hd6870 stoji jen o 600 mene (a to jen referencni verze). treba na alfacompu jsou twin frozr hd6870 i gtx560 za totozne ceny. za soucasnych cen mi tedy prijde z tohodle vyberu mi gtx560 pripadne minimalne oproti hd6870 vyhodnejsi. vyssi spotrebu gtx560 v zatezi trocha vynahradi zase o par wattu nizsi spotreba v idle, kde me osobne karta bezi nejcasteji (tak 70-80% casu na pc). jen ty 2GB pameti by se gtx560 docela hodily...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 19:53:05

Nereferenčná karta od Gainwardu bude mať 2GB - Odkaz. Tiež si myslím, že by mala byť už 2GB VRAM základ pri kartách s týmto a vyšším výkonom.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 20:44:59
avatar
vidělsi tu cenu??? to může být HD 6970 v klidu
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 21:00:07

Cena je naozaj obrovska. Za takú by mala táto karta ponúkať viac. Som fakt zvedavý kolko sa ich za túto cenu predá.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 00:08:03

Neboj, hodně. Skalní fandové nVidie na ni čekají. Tady tak úplně chladná logika neplatí.
To je jako ve fotbale Sparta a Slávia. Oba týmy mají své fandy. Teď Sparta má lepší tým, lepší výkon, je výše. Slávie je na hraně bankrotu. A utíkají fanoušci Slávie ke Spartě? Ani omylem. Věří svému týmu a podporují je. V srdci doufají, že se zase zmátoží. Třeba GTX560 odstartoval cestu na špici. Kdo ví.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 01:34:47
avatar
nesmysl, kormě pár idiotů co nakupuje podle značky většina lidí neví co kupuje a kupuje prostě to, co je zrovna lepší či spíše to, co jim kdo nabídne ... a v 70% to nejsou grafiky, tkeré by dosahovali ceny HD 6950 nebo GTX 560
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 11:18:44

S těmi neznalými naprosto souhlasím (předpokládám, že ti tam chybí čárka). Ale s těmi skalními jsi kapánek vedle. Promiň, ale jsi trochu "zažraný" do techniky a bereš to čistě podle parametrů. Logicky máš pravdu. Ale u běžných lidí to tak nefunguje. Technické znalosti nahrazují nadšením. Není jim dáno vyznat se ve všech parametrech a vydedukovat to nejoptimálnější. Ať koupí nVidia nebo AMD, zásadní chybu neudělá. Technicky nejsou daleko od sebe. Běžný spotřebitel spustí a jede, víc nepotřebuje. Jestli to má 100, 200, 1000 streamů ho nějak neirituje. Vím že tě to jako nadšence štve a nemůžeš to pochopit, ale taková je realita. On zase nepochopí, že nehodíš oštěpem 80 metrů.
gumojd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 16:51:20
avatar
Víš kolik je idiotu, co nakupuje jen podle značky? Par jich neni.. Podivej se na Iphone . Dneska me kamos povida, ze si pujde koupit do bazaru novej Ishit 4, protoze je pry mnohem lepsi nez ten jeho starej Ishit 3 A takovych lidi je mezi nami opravdu HOOOOODNE!!!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 16:56:05
avatar
smutný ale když někdo dělá kraviny, tak neznamená, že já musím začít taky
Casper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-27 05:54:41
avatar
Mě se iPhone libí... mít na něj tak bych si ho i koupil, ta jednoduchost ovládání, rychlost odezvy atd. jsou prostě super... a nebudu přece na něj házet špínu a nenávidět Apple jen proto že na něj nemám Jsou sice výkonnější smartphony ale pořád iPhone jako koncept funguje asi nejlépe
DEENEY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GTX560 2011-01-25 19:35:02

Zajimave na PCT uvadeji ze bude tato karta legendou. Mozna bude legen pockejte si darni.
Elkedak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 19:38:43
avatar
Každá karta bude jednou legendou ať už vzpomínanou či zapomenutou.
DEENEY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - tak to asi ne 2011-01-26 02:41:00

To dost tezko pokud je nekdo legenda tak se na nej nezapomene nikdy, takze co jsi napsal je celkem nesmysl.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 19:44:29
avatar
Pripadam si jak v lednu roku 2010
kokbulik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 19:45:27
avatar
Zajimalo by mě jestli vyjde něco na ořezanem GF114 něco na zpusob GTX460 768 Mb protože plně aktivovane GF106 tedy GF116 na HD6850 asi stačit nebude. Nebo se GTX460 budou ještě dlouho prodavat?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 19:48:09
avatar
podle mě budou GTX 460 ještě dlouho na trhu a dokud budou, tak těžko, ale divil bych se, kdyby všechny GF114 jádra byla vyroběna bezchybně s 384 jednotkami ...
honzitamichal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 20:43:17
avatar
Nebo NV může GTX460 přeznačit na GTS550
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 08:49:25
avatar
a to na 100% preznačí.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 10:13:24
avatar
To by platilo kdyby tu uz nebyla nova revize . Spis bych cekal, ze se objevi 560SE s GF104 chipy a pripadne osekanymi GF114 chipy.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 20:26:57

Z hladiska cena/velmi vysoky vykon mi prijde ako najvhodnejsia volba bud odomknuta 6950 alebo Gigabyte gtx560soc ktoru uz vidim na Alze za nejakych 260 eur. Vykon maju tieto karty +- rovnaky a aj cenu, aj ked s 8xaa bude zrejme Radeon na tom lepsie. Jediny problem vidim teplotu Amd, ja osobne ked necham autofan tak mi to stupne aj na 100 ale akonahle dam manual na 45% tak sa drzi do 90 stupnov. Lenze ma to maximalne otravuje stale medzi nimi prepinat.
honzitamichal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 20:41:23
avatar
Je jasné, proč výrobci nasadili tak vysoké takty u nereferenčních verzí => nechtějí, aby se opakovala situace jako s GTX460 => sklady se plní, plní, plní... ale plné zůstanou po celou dobu pobytu GTX460 na trhu, nikdo je nechce. Proč se neprodává/l HD5770, HD6870, HD5870... s 1GHz na jádře? Protože to není potřeba, karty se prodávají i tak...
Nethmed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 20:56:36

Čekal jsem na to s čím vyleze Nvidia. A musím se přiznat že jsem velice mile překvapen. Mám s Nvidia zatím samé dobré zkušenosti, takže moje volba je jasná. Nereferenční Gigabyte za 5.600Kč - není co řešit.
M4S4CR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 21:07:47
avatar
No comment...
Tom439 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Názor 2011-01-25 21:39:55
avatar
Mě osobně "nová" 560 Ti celkem zaujala co se tedy výkonu týká(především OC edice). Škoda jen té menší paměti. Provozní vlastnosti jsou jedna velká mizérie, ale s tím se tak něják počítalo . Prodejní bestseller to asi nebude, ale jestli cena klesne někam k 5 tisícům, dalo by se o ní uvažovat. Jinak "závěrečné" shrnutí je celkem zajímavé i pravdivé. Osobně mám zálusk na 6870 od gigabite (windforce 3x). Bohužel mám aktuálně menší problém s ovladači konkrétně ati2dvag a nekonečná smyčka...., takže bojim bojim a možná přesedlám právě na 560 ti. Koupit kartu za 5k a pokračovat v současné mizérii = hodit si mašlu. Jinak OC edice od gigabitu vypadá více než dobře. 1GHz na jádře se jen tak nevidí.
Nasy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 23:05:08

GTX 560 vypada dobre a jak bylo ruzne psano tak i referencni chlazeni je velmi tiche a ucinne a vykon dostatecny na normalni hry a po pripojeni druheho monitoru spotreba prakticky nenaroste coz je obrovska vyhoda proti ATI kartam ktere maji velky narust spotreby s vice monitory a problemy s ovladaci.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 23:38:29
avatar
žádné problémy s ovladači nejsou .... používám nejne já s víceromonitory už druhý rok a žádné problémy jsem nezaznamenal se žádným z mnoha modelů ... takže flame = první varování pro tebe.

Co se týká spotřeby s víceromonitory, jakou má spotřebu GTX 560 se třemi monitory?
DEENEY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - f 2011-01-26 02:42:27

3 monitory k nepripojis ne. :-)
Tom439 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 08:52:18
avatar
Každá firma má kvalitní, bezproblémové ovladače, to říká každý i já, ale platí to jen do té doby, dokud se s nima něco nepo..re. Nikomuu nepřeji co za martírium zažívám poslední měsíc s pc. Vadný disk - formát, nová instalace.. Za dva dny - nemožnost nahrání novějších ovladačů než původní u grafiky (Hd4870). Znovu formát vše nahrát znovu - ovladače úspěšně nahrány. Bohužel to je si tak všechno co se povedlo. PC nehorázně zamrzá po startu ve Win XP tak po 1-2 min hryz - restart a znovu. To klidně i 5x po sobě. Jinak drůhá půlka problému je výše zmíněný soubor ati2dvag a bum modrá obrazovka - nekonečná smyčka. Když to udělá párkrát po sobě už to zamrzí. Celkově když se dostanu pod 5 zamrznutí/seknutí za den mám kliku. Absolutně nestabilní pc, kde časově náročnější aktivity jen na vlastní nebezpečí. S ovladači jsem 2 roky neměl problémy, ale teď no comment. Jestli to nespravím, tak bohužel budu muset koupit NVIDII, jen abych nešel z blát do louže(aby i ta neměla podobný problém).
Karlito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 10:57:42

No ale to je 100% vada v tvojem HW bohužel.....
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 14:29:42

Tohle opravdu není ovladači, ovladač možná shodí hru, vyjímečně u WinXP hodí z hry BSOD (, ale spíš jen shodí hru a GUI windows pak začíná "blbnout"). Ale podle popisu bych to viděl na blbnoucí zdroj.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 10:56:57
avatar
Hmmm hmmm... A proč jsem tedy musel používat na svém poči půl roku staré ovladače Ati, protože s novějšími padala Premiera v náročnějších projektech?
Nebo máš na mysli ovladače pouze pro "pařany"? Tam možná...
Ale my co na tom někdy i pracujeme... Taky občasný kiks, kdy na sebe "nesedí" kursor nástroje a retušované místo ve Photoshopu... Tuhnutí v Google SketchUp při rolování (naprosto nevysvětlitelné, někdy to prostě dělá a někdy ne)...
Mě je jedno jestli je to vina AMD nebo firem vyrábějící tyto softwary, že se prostě "víc dohodli" s NVidií. Fakt je prostě ten, že od té doby co jsem z jiného důvodu (podpora CUDA v CS5 - úžasné zrychlení práce) koupil GTX460 2GB DDR5, všechny tyto problémy zmizely... Možná se objeví jiné, ale zatím se neobjevily...
Takže to tvoje "žádné problémy s ovladači nejsou" je s prominutím asi tak důvěryhodné jako Bártovo "nesledování ale prověřování". Kdybys aspoň dodal že TY žádné problémy s ovladači nemáš, ale ne, pěkně fatalisticky "žádné problémy s ovladači nejsou"...
(Mimochodem, ta Premiéra padá i s nejnovějšími Catalysty...)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 11:10:11
avatar
Sorry ale já některé z těch programů používám také a problémy s ovladači nemám a protože karty měním často, mohu skutečně říci, že v tomhle problém opravdu není ...

většinou se nakonec ukáže, že je problém mězi židlí a klávesnicí, nic proti, ale udělám ti nestabillní PC, kde budou padat grafické ovladače s NV i AMD ...

Každopádně nelze tvrdsit,že by NVIIDA měla lepšíé ovladače než AMD, NV zase měla nedváno problém s tím, že kvůli nim odcházeli některé starší modely, protože se vyřadilo řízení ventilátoru, což mi přijde jako zatraceně větší problém, než když padá jedna aplikace ... obě firmy mají své problémy a tak nikdy nelze tvrdit, že by jedna měla lepší ovladače než druhá!
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 11:35:28
avatar
Já netvrdím že nějaaká firma má ovladače nekvalitní, já z vlastní zkušenosti pouze tvrdím, že pokud nainstaluju na zformátovaný poč 64b W7 s posledními Catalysty se všemi aktualizacemi Adobe CS5 se všemi aktualizacemi, doinstaluji filtry Magic Bullet v poslední verzi, spustím Premiéru, hodím na klip MB filtr, kliknu na něj a jsem v systému, žuchne to jak malina. Pokud odinstaluji Catalysty a použiju půl roku (cca přesně něvím, není problém zjistit) starou verzi Catylystů, pád se nekoná. To není o nějakém luxusu práce, to je o tom, jestli otevřu staré projekty, nebo ne...
Problémy s Photoshopem, kdy při práci s velkými obrázky (skutečně pracuješ TAKY s několikagigovými soubory se smart objecty ve vrstvách, se soubory které mají běžně desítky složek vrstev s desítkami vrstev v každé z nich, s vektorovými i bitmapovými maskami...?), dříve nebo později dojde k chybám v zobrazení, v překreslování při změnách měřítka zobrazení, ke "kreslení bokem"... - to je taky chyba mezi stolem a židlí? Aha, asi nemám dělat s tak velkými soubory a nemám používat takové doplňky, které nefungují s AMD...

Pro mě je jednoduší řešení koupit NVidii, která sice vydá ovladače jednou za čas, ale s tímto vším výše uvedeným problémy nemají...
Neříkám že jsou bezchybné, nic takového neexistuje, ale mě se prostě u softů které já používám vyhýbají.

A ohledně konfigurací, není to problém jedné konfigurace.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 11:50:12
avatar
tak pak není problém u AMD ale problém u Adobe ... nemůžeš všechno svádět na výrobce grafiky. Výrobci SW mají k dispozici všechny nástroje, všechny parametry a pdole toho by měly SW vytvořit, že se tak často neděje, dobře víme ....

takže promiň ale s ovladačemi je všechno v pořádku, problém je v tom softwaru, proč, to už je jiná věc. Já ale prostě nehodlám šířit mýtus, že má jedna firma lepší ovladače než druhá, řeknu to asi takhle, ovladače jsou ve stejné kvalitě, fungují i nefungují, nikdy nebudou dokonalé a vždy budou mít mouchy ...
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 11:58:18
avatar
Jo, já s tebou souhlasím, pravděpodobně je skutečně příčina v lepší spolupráci Adobe s NVidií...
S tím já ale nic nenadělám, já se můžu pouze přizpůsobit...

EDIT: jo, ještě jsem zapomněl, ono je to složitější, protože třeba na Applu mám ve stroji úplně obyčejnou 4850/512 a tyto problémy tam nejsou...
Jsou tam zas jiné ale tyto ne... Takže on to bude spíš manželský trojúhelník
wydlosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 13:54:54

Dovolil bych si přidat podobné problémy s AutoCADem a Civil3D, kdy se občas při nazoomování chybně zobrazují konce entit a 3d zobrazení také sem tam nefunguje úplně košer. Tyto jevy pozoruji už od dob HD3870, od té doby jsem v pc měl 8800GTS-640, 8800GTS-512, 9600GT, GTX-260, HD4670 až po současnou HD5750 s různými verzemi ovladačů i ACADU a chyb jsem si všiml skutečně jen u ATI grafik. Ano, problém může samozřejmě být i na straně Autodesku, nicméně faktem je že na NV grafikách jsem si ničeho takového nevšiml a i proto třeba já osobně při výběru grafiky koukám spíš po té nvidii
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 16:16:36
avatar
Já Autocad a Catia používal v kombinaci s X800 a HD 2900 a problémy jsem neměl. Ale jak je to dnes, nemohu říci, nepoužívám to už. Ale zase mohu přidat problémy s GTX 460, kdy už máme páty kus na testy a zase stejný problém - chvíly funguje a pak po pár týdnech začne prostě shazovat systém ... takty to nechápu.
Nasy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 15:39:52

GTX560 tri monitory neumi,to je jasne a vubec me to nezajima pac je nemam a ani nikdo z mejch znamejch je nema ale uvazuji o dvou monitorech a to uz me zajima.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 16:07:55
avatar
dva monitory jsou nesmysl, kromě drobného přínosu pro práci se nedají použít na hraní ani na sledování filmů, tři montiory je jasná volba, pokud chceš více než 1 monitory ... takže bys měl zapřemýšlet znovu ...
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 18:17:17
avatar
"dva monitory jsou nesmysl, kromě drobného přínosu pro práci..."
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 18:44:03
avatar
myslel jsem ve srovnání se třemi, tkeré mají smysl a přínos dnes jasně větší a to říkám jako člověk, co měl dlouhá léta dva monitory ...
devilek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 23:34:56
avatar
Osobne jsem cekal, ze 560 bude mit nizsi vykon
Jsem zvedavy co oba vyrobci jeste ted predvedou - nizsi mainstream/lowend a samozrejme 2 cipove monstra
DEENEY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - CENA 2011-01-26 03:10:07

Ta cena neni zase az tak zajimava. Spise bych rekl, ze je dost vysoka. Kdyz vezmeme ze je tak o 10% vykonejsi (PCT neberu jako smerodatny server) nez HD6870 ktery se bez problemu da sehnat za 4700,- Jeste jedna dulezita vec, dolar je celkem nizko, takze tomu take hodne pomaha.
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re 2011-01-26 09:23:13

tu je ale jedno kde recenzia vysla. podstatny je balik hier na ktorych testovali. Pozerat priemery a potom sa cudovat ze ich maju ine ako inde je chore...
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 08:53:50
avatar
Tato karta svym designem miri proti rade HD68XX. Respektive je nekde mezi HD68XX a HD69XX. Jadro ma blize k rade HD69XX, ale zbytek karty srovnatelny vylozene s radou HD68XX a to ma nemaly vliv na cenu atd. Neni to jen o chipu. Uz aby se ceny v kategorii HD6800/6900 a GTX560 daly do pohybu. Tlak je to poradny
Bangla [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Manipulace s testy a nastaveni 2011-01-26 11:24:33

No, chtelo by to usporadat nejake hlasovani, kolik AA/AF ktery realny uzivatel pouziva. Nic proti ale hrat s 8xAA/16XAF muze pri 30FPS opravdu jen magor, navic rozdil v kvalite obrazu (pokud nesledujeme staticke snimky) je nula celá nula nic oproti nejakemu 2xAA/8xAF ale vykonovy pokles je znacny alespon u NVIDIA. Vi se, ze nvidia ma kvalitnejsi aa/af (I DD TO TU REKL) ale vykon jim klesa podstatne vice nez u AMD - tedy testovat namaxium AA/AF s nulovym prinosem v kvalite obrazu ale velkym poklesem vykonu je proste na hlavu. Chapu, ze bez AA/AF je na tom treba nvidia lepe, ja osobne kdyz hraji tak mam max 4x AA a AF nekde ve tretine maximalniho nastaveni. Nehraju na 50 inch plazmě, která by měla DPI nizké a bylo by potřeba u Full HD davat tyto hodnoty na maximum.

Velice by me zajimalo, jak by dopadla takova anketa s rekneme 6-timožnostmi nastavení AA/AF. Tyhle grafy maji podle me nulovou vypovidaci hodnotu, opravdu nebudu hrat s AA/AF na max a mit 30FPS (a tedy skoky na nehratelnou uroven). Usporadame nejakou?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 11:33:48
avatar
Nesmysl ...

O čem chceš hlasovat, když dnes zvládají ty grafiky ta nastavení levou zadní??? Hrajeme a testujeme prostě na maximální detaily, co která hra umožňuje nastavit ... tečka. Nehodlám zvýhodńovat jednoho nebo druhého výrobce. nastavím Maximální detaily, která daná hra podporuje a jestli uvidíš při hraní nějaký rozdíl v kvalitě, pošli prosím dvě videa z hraní Battlefieldu BD2 v 8AA, kde v maximálních detailech bude vidět ten horší obraz AMD proti NV ...

a druhá věc, nemáme čas ani prostředky testovat ve více nastaveních, nejsme profi magazín testujeme proto prostě v maximálním nastavení a zajímá nás prostě maximální potenciál dané grafiky, tedy maximální výkon, který dokáže nabídnout, většinou zjistíme, že to zvládne, takže logicky zvládne i nižší nastavení, což ale nemusíme testovat, protože to z toho vyplývá ...

nehodláme šachovat s nastaveníma, nastavujeme maximální detaily, ve většině her s nimi nemají současné grafické karty problém ani s hratelností, tak proč bychom měly nastavovat méně, nějak nechápu ... já si hraji hry abych si je užil v maximální kvalitě, nebudu si tedy umělě snižovat detaily, aby měl místo 40FPS zcela dostatečných, nadbytečných FPS 60-70 ... u mnoha her je 30FPS hratelné, protože ty hry jsou tak udělané, protože to musí být při 30fps hratelné, když to tak chodí na konzolích ...
Maissi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Teploty a tichost.... 2011-01-26 11:54:05

Mne na referenční GTX560Ti zaujaly na computerbase.de recenzované teploty a hlavně tichost karty i v zátěži!
Proč tu nejsou patřičné screenshoty těchto provozních vlastností (když by se jim měla věnovat 4. strana, která má v názvu provoz) si domyslete sami....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 12:00:31
avatar
protože většina GTX 560 TI přichází v nereferečních edicích jednotlivých výrobců s chlazeními zcela odlišnými ....

Jinak hlučnost karty není dnes problém na který byhcom si u modelů HD 6800/6900 i GTX 560 mohli stěžovat. Jsou i v zátěži zcela bez problémové a teploty tě netrápí, pokud není karta hlučná a to žádná z nich není. Mnohem důležitější je spotřeba a tu zde máš. Chlazení budou hodně ovlivňovat různorodé designy jendotlivých výrobců a protože ty karty budeme recenzovat, počkej si na hodnocení, kterému se to povedlo lépe ...
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 15:36:10
avatar
moc tu spotřebu vyzdvihuješ, ale je pravda že pokud dotyčný grafiku nebude trápit X hodin denně a sedm dní v kuse tak to na účtu za elektřinu moc nepozná. Ostatně, kdo dnes má čás pařit denně třeba šest hodin? Kromě profíků a studentů málokdo
Sice to působí hezky, karta je tzv. zelenější, ale pokud se opravdu denně dlouho nežhaví tak je to celkem fuk.....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 16:13:56
avatar
Nevyzdvihuji, jen upozorňuji na logickou věc, když má karta o 10% více výkonu, který nepoznáš a je o 30% žravější, je jasné, že jí nekoupíš, protože nejsi idiot. Platit za 10% neviditelného výkonu více a ještě aby to zbytečně více žralo a tahalo peníze z peněženky ... ???

Nebo když máš dvě úplně stejná auta, kde má jedno o 10% více výkonu (tedy třeba 10koní) a žere o 3 litry na 100 více, vezmeš to?

někteří mi přijdou opravdu divní. Ale to je možná tím, že já prostě nerozlišeuji mezi značkami karet, ale mezi modely grafik, u grafiky mě nezajímá logo na čipu nebo na kartě, ale poměr cena-výkon, poměr výkon za Watt, tedy spotřeba a samozřejmě technologie. Značku vám klidně věnuji ... ta nic nepřináší.

každopádně jen ignorant by kupoval grafiku která mu při podobném výkonu sežere o 40W více. Já nejsem žádný ekologický aktivista, ale když mám dva produkty, nabízíející stejný použitelný výkon, sáhnu po tom s nižší spotřebou a provozními náklady ...
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 16:21:37
avatar
víš, někoho tyhle malé rozdíly neberou, beztak v idle kde běží většinu času (filmy,internet)kdy berou minimum a když občas běží pár hodin ve 3D tak to do peněženky díru neudělá
Je sice hezký být ekologický, ale ne za každou cenu. Podle tvých doporučení by se měli držet spíš tvrdí pařani co hrajou v jednom kuse a pak se elektroměr točí, ale u běžného hráče co u toho netráví půl dne to nemá význam. Je dobré na spotřebu upozornit, ale takové halo bych z toho rozhodně nedělal.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 16:57:02
avatar
zrovna v tomhle případě to není za kžadou cenu ...

dosáhneš stjeného zážitku z her ve stejném nastavení s nižší pořízovací cenoou a nižší spotřebou ...
Casper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-28 11:09:44
avatar
Čím to je že čím více se nás snažíš přesvědčit o tom že tě značky nezajímají tím méně ti to věřím ? Sorry za OT a drobné "rýpnutí".... to já jen tak aby diskuze nestála
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-29 22:30:16
avatar
tak pak je to o tom, jestli jsi vůbec přístupný faktům a diskusi, nebo si budeš mlýt svou ať jsou fakta jakákoliv ...
karel743 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Gainward 2GB 2011-01-26 12:45:48
avatar
Líbí se karta Gainward 2GB, ale tam se to cenově vyrovná MSI R6950 Twin Frozr II/OC, kterí míň žere.
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 15:31:55
avatar
tak pokud nehraješ 8hodin denně tak ti to může být jedno, protože v idle moc nežere. Jo, kdybys měl nějaký limit na elektřinu a hrál půl dne v kuse (či měl zaplé 3D v jiném programu) tak by to na peněžence bylo znát, ale pokud nehraješ nějak profi tak je to fuk a jdi do karty která ti bude sympatičtější....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 16:17:27
avatar
to ej blbé uvažování, kupuješ si přeci produkt, který má smysl, takže platit za stejný výkon když žere více, proč bys to dělal a co z toho máš?
Nasy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 17:29:47

To by me taky zajimalo proc.Mozna proto ze se jim libi vic nazev nebo jsou to priznivci znacky a nebo s tou znackou maji dobre zkusenosti a nebo proste jen nechtej met tu a nebo onu znacku nebo ji meli nekde za akcni cenu bo ja nevim .Nebo jde lepe taktovat,ale zase na druhou stranu na PCT myslim psali ze po velkem pretaktu GTX560 se zvedla spotreba snad o 100W coz je des a karta je temer na urovni GTX 570 a myslim ze pak ma GTX 570 mensi spotrebu oproti tak hodne pretaktovane GTX560 a ted je otazka jestli priplatit cca 2000kč za 570tku ci pretaktovat 560tku a mit stejny vykon.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 18:43:25
avatar
nene mám to vyzkoušené, spotřeba GTX 570 a GTX 560 TI OC je zhruba vysrovnaná, když otočíš a odemkneš HD 6970 tak to také stoupne .... to je normální, ale je fakt, že někteří lidé si to neuvědomují kam až vystoupá spotřeba takové OC verze.
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 19:24:40
avatar
kdyby se jednalo o stovky wattů tak je tvá úvaha správná, ale onen rozdíl není tak markantní.
Technologicky jsou na tom obě značky dobře a dál už je to jen záležitost osobních sympatií. Ty máš třeba radši AMD, já zase o něco víc NV, hlavně kvůli lepším a promakanějším ovladačům kde mě u AMD dost prudí závislost na frameworku a celkově je to rozhraní dost podivně, spíš jako vzaté z linuxu, zato ovladače NV se v pohodě integrují a hlavně mají velmi podrobné nastavení kvality a filtrů pro každou hru zvlášť a to mi u Catalystů dost chybí.
lomidrevo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 18:39:09

nvidia 560ti je určite podarená grafika. Ale aj tak mám pocit, že teraz je najlepšia kúpa 6850 ktorá postačí na všetko a je lacnejšia. A ak by nestačila tak sa dokúpi druhá a je vymalované. Je to najlacnejšie kombo ktoré zdolá aj tie naj gamesky vo vysokom rozlišku.
Nasy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 20:24:02

Ja osobne sem chtel koupit MSI N460GTX Hawk Talon Attack ale nakonec sem pockal a jdu na 98% do http://www.alza.cz/gigabyte-n560so-1gi-d215837.htm a pokud je trosku pravda ze atakuje 6970 kterej je o 3000kč minimalne kdyz ces trosku lepsi verzi drazsi tak neudelam zle..karta se me libi a pokud dopadne dobre recenze tak ji beru a pripominam ze spotreba +-50W u me nehraje roli protoze to je pri prumernem hrani 5 hodin denne tech 50W pokud sem to dobre spocital pri cene cca 4kč za kWh rocne 486kč a za dva roky koupim urco novou a tim i usetrim 2000kč kdybych koupil 6970.Tato 560tka od gigabite ma jadro 1000Mhz z vyroby takze odpada taktovani a nejak urco ruci ze to nebude padat a pojede to stabilne...snad hh.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 22:40:59
avatar
Co dodat dobrá karta a myslím že bude mít hodně příznivců.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!