TEST: ASUS NVIDIA GTX 550 Ti proti AMD Radeon HD 6790 aneb vybíráme nejlepší grafiku do 4tis
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Úterý, 05 duben 2011
alt

TEST: ASUS NVIDIA GTX 550 Ti proti AMD Radeon HD 6790

aneb vybíráme nejlepší grafiku do 4 tisíc.

Dnes se podíváme na slíbený test grafických karet do 4000 korun, aneb když chcete levnou herní grafickou kartu. Řekněme si na rovinu, že ne každý je ochoten (schopen) dát 5000-6000 nebo dokonce 10 000 a více korun za grafickou kartu. Pořád je tu velké množství těch (a troufám si říci, že možná i většina), kteří shánějí levnou herní grafickou kartu, tak ideálně kolem 2000-4000 korun. V této kategorii se nám aktuálně objevují dvě novinky, které míří přímo proti sobě.

Před dvěma týdny dorazila GTX 550 Ti od NVIDIA a dnes se na trh vydává i HD 6790. Model GTX 550 Ti máme v testu v provedení společnosti ASUS již v nereferenční navíc OC TOP edici. Nový Radeon HD 6790 1GB nám ale zatím do testu dorazil jen jako sample od AMD. V podstatě je to HD 6850 s příslušným BIOSem a na trhu se s takovou grafikou moc nepotkáte. Většina HD 6790 budou nereferenční edice.

  • Test grafických karet do 4000 korun

A když už jsme byli u těchto dvou nových grafik, přetestovali jsme s aktuálními ovladači i několik zajímavých modelů v této cenové kategorii:

Nejlevnějším modelem v našem testu je již zasloužilý ATI Radeon HD 5770 1GB. Konkrétně máme v testu model Asus EAH5770 CuCore/2DI/1GD5, který se aktuálně prodává za cenu kolem 2750 korun včetně DPH. Tato karta je parametrově nejslabší. Má malé jádro RV740 s 1,04 miliardou tranzistorů na frekvenci 850MHz. Karta má pouze 128bit sběrnici a 4800MHz na 1GB GDDR5 pamětí. Její TDP je ale pouhých 108W. Ze všech testovaných grafik je také nejstarší, vyšla už v lednu loňského roku. Přesto je zcela aktuální a má podporu DX11 a všech aktuálních technologií.  

Neoficiálně zatím druhým nejlevnějším modelem by měla být právě nový AMD Radeon HD 6790, nicméně většinou se zatím nedostala do ceníků. U nás by měla být její cena kolem 3300-3400 korun včetně DPH. Je to vůbec první model řady HD 6700, určený pro běžný trh. Modely HD 6770/6750 již existují, ale jsou dostupné pouze pro OEM segment a jsou to vlastně přeznačené HD 5770/5750. Na rozdíl od nich je HD 6790 skutečně nová karta – jedná se vlastně o ještě trochu ořezanou HD 6850. Jádro BARTS má aktivních 800SP. Frekvence je 840MHz a 1GB paměti má 4200MHz. Karta má 256bit sběrnici a TDP je oficiálně vysokých 150W, což je trochu více než 127W u HD 6850, protože ta je vlastně ještě ořezem z HD 6870. Nicméně reálně ta spotřeba bude u HD 6790 jen na úrovni té HD 6850. Na trh se dostane spousta nereferenčních edic.  

Třetím nejlevnějším modelem je právě nová GTX 550 Ti. Konkrétně ji máme v nereferenčním OC provedení Asus ENGTX550 TI DC TOP/DI/1GD5. Ta má samozřejmě známý DirectCu chladič a také zvýšené frekvence na jádře. Pro účely testu jsme ji otestovali i na referenčních taktech. GTX 550 Ti má v základu 900MHz na jádře (ASUS u TOP verze to zvýšil na 975MHz). Takt 1GB GDDR5 pamětí je 4104MHz. Zvláštností je, že tenhle 1GB pamětí je připojen na 192 bit sběrnici. Oficiální TDP karty je 116W. Aktuální cena je 3700 korun včetně DPH za přetaktovanou TOP verzi a 3450 korun za netaktovanou, ale jinak stejně vybavenou ASUS verzi.

Do testu jsme ještě zařadili GTX 460 v 1GB verzi, která už se ale nevyrábí a není aktuální kartou. Ale stále ji lze pořídit. Naším standardním testovaným modelem je Asus ENGTX460 DirectCU 1GB, který aktuálně stojí kolem 3800-4000 korun včetně DPH. Má 675MHz na jádře, 256bit sběrnici a 1GB GDDR5 4000MHz pamětí. TDP je kolem 160W. Vzhledem k dobré pověsti, kterou GTX 460 získala díky tomu, že se trefila loni do jediného místa, kde konkurence nic neměla, patří dnes setrvačností ke stále populárním grafikám.

Za cenu 4000 korun ale můžete mít ale i atraktivní Radeon HD 6850. Ten se do našeho aktuálního testu dostal v provedení Asus EAH6850 DC/2DIS/1GD5. V tom nabízí opět kvalitní chlazení DirectCu a takty 790MHz (775MHz je základ) a 1GB GDDR5 pamětí tiká na 4000MHz. Karta má 256bit sběrnici a TDP je pouze 127W.

Dnes tedy testujeme grafické karty, které by ideálně mohli zájemce o levnou herní grafickou kartu zajímat. Podívejme se tedy na jednotlivé modely podrobněji, hlavně pak na nové GTX 550 Ti a AMD HD 6790, které aktuálně přicházejí do tohoto segmentu jako přímí soupeři.

 

NVIDIA GTX 550 Ti – představení karty

Tento model se objevil před zhruba 2 týdny na trhu. Patřičně jsme o něm informovali včetně preview a tak víte, o co zhruba jde.

Samozřejmě pro pořádek uvedu fakta. Ta jsou jednoduchá, GTX 550 Ti je v podstatě nepovedená GTS 450 na steroidech. Ta se mimochodem v naší dnes testované cenové relaci pohybuje také, ale je tak tragická, že jsme ji vynechali rovnou. Otázkou je, proč se GTX 550 Ti pyšní názvy GTX a Titanium, protože jak uvidíte v testu, nenabízí nic, co by je ospravedlňovalo

.

GTX 560 Ti má jádro GF116, které je stejné, jako to na GTS 450. Má 1,17 miliardy tranzistorů, a je tedy o něco větší než to na HD 5770. Je to zhruba 179mm2 vs 220mm2. Obě jsou vyráběna ale 40nm u TSMC. GTX 550 Ti má v jádře stejných 192 jednotek, jako GTS 450. Přeuspořádány ale byly některé z nich, takže karta má 24 ROPs, což je stejně jako GTX 460 768MB a má také 32 TMUs. Společná je i ta 192 bit sběrnice, na kterou je nestandardně připojeno 1GB paměti díky rozdílným modulům.

Takt jádra GTX 550 Ti je vysokých 900MHz v základu, což ASUS u své TOP verze posouvá na 975MHz a to má ještě v nabídce ultra edici s 1015MHz. Takt pamětí ale nechává na referenčních 4104MHz. TDP karty je oficiálně kolem 116W, osobně bych jej ale spíše viděl tak minimálně reálně o 10W výše, což už nebezpečně zasahuje do úrovně HD 6850 s jejími 127W.

ASUS nám GTX 560 Ti dodal ve své TOP edici, která se ale od základní liší jen těmi takty. Chlazení DCU mají všechny verze ASUS GTX 560 modelů. Balení samotné je malé, ale pěkné :).

Uvnitř kromě samotné karty nenajdeme žádný bonus. Je tu jen mauál, CD s ovladači a napájecí redukce. Například levnější ASUS HD 5770 CuCore má ve svém balení hru Alone of the Dark, a větší redukční výbavu.

Samotná grafika ASUS GTX 560 Ti TOP vypadá velmi dobře. Je krátká a nereferenční PCB je velmi čisté.Napájecí konektor je orientován vzhůru a karta má i SLI konektor pro 2way SLI zapojení. Konektorová výbava zahrnuje DVI, VGA a HDMI.

Chladič samotný není žádnou neznámou a je to klasika a nutno říci, že prověřená a funkční klasika, která zaručeně bude kartu s tak nízkým TDP chladit účinně a tiše.

Podívejme se na jejího přímého konkurenta …

 

  • AMD Radeon HD 6790 1GB – představení karty

Jak jsem již řekl, do testu nám byl dodán jen referenční vzorek, což je vlastně HD 6850 s biosem HD 6790. V této podobě ale HD 6790 na trhu nepořídíte. K dostání bude v mnoha nereferenčních edicích, které budou postupně přicházet a které mají jiné PCB i chlazení a tedy celý vzhled než ta naše karta v testu.

Parametrově je ale základ samozřejmě stejný. Takže HD 6790 přichází jako ořezaná HD 6850. Jádro BARTS, které má v plné specifikaci na HD 6870 nějaký 1120 jednotek, má v případě HD 6850 aktivních 960 jednotek a pro HD 6790 bylo ponecháno již „jen“ 800 jednotek. To je ale stejně, jako má jádro RV740 na HD 5770. Takt obou je přitom podobný – HD 5770 má 850MHz a HD 6790 má 840MHz.

Jádra mají dokonce i stejné parametry, co se týká ROPs a texturovacích jednotek. Mají 16 Rops a 40 TMUs. Samotná jádra se tak liší jen lepší optimalizací BARTS pro DX11 a přítomností UVD3.0 zatímco HD 5770 má jen UVD 2.0. Samotné karty se nejvíce odlišují v oblasti paměti

HD 5770 má 1GB GDDR5 4800MHz ale jen na 128bit sběrnici. HD 6790 má 1GB GDDR5 na 4200MHz ale na 256bit sběrnici. Rozdíl v paměťové propustnosti není malý. HD 5770 má jen 76 800MB/s, zatímco HD 6790 nabízí 134 400MB/s. Výpočetní výkon obou karet je přitom podobný a je kolem 1,35GFlops.

Vzhledem k tomu, že námi testovaný vzorek je vlastně referenční HD 6850 s BIOSem HD 6790 a v této konkrétní referenční podobě se na trhu na 99,9% neobjeví, nemám vám příliš co o kartě říci, co byste z přestavení HD 6850 ještě neznali. Takže umí a má všechno co HD 6850, včetně Eyefinity.

Podívejme se dále …

 

  • Další testované modely: ASUS HD 6850, GTX 460 1GB a HD 5770

V podstatě jen pro pořádek, když už se jim dnes opět věnujeme. Všechny tyhle grafiky jste už ale v našich testech vidět mohli.

  • ASUS EAH 5770 CuCore 1GB

Nereferenční HD 5770. Asus u ní změnil rozložení konektorů, takže neumí Eyefinity. Jinak běžný HD 5770 na referenčních taktech.  

Chlazení karty je jen takový pasiv s měděným jádrem a 80mm ventilátor nad tím. Takže základ a průměr. Karta má ale velmi nízké TDP, takže dostačuje bez problémů.

Karta má napájecí konektor 6pin, otočený ale dozadu. Samozřejmě má i CF můstek a konektorová výbava je DVU, VGA a HDMI. V balení je ale další redukce z HDMI na DVI, napájecí konektor a dokonce i originální hra jako bonus.

  • ASUS ENGTX 460 DirectCU 1GB

Pro srovnání tu máme i DCu verzi GTX 460 a to 1GB edici. Takže 256bit model se vším všudy. Na trhu je opět i stejná edice v TOP OC verzi. Ceny jsou dnes stále blízko 4000 korunám.

Karta má krátké PCB, velký DCU chladič klasické konstrukce jako na jiných DCU kartách.

Nechybí napájecí konektor, 2x DVI a HDMi a SLI můstek. Jinak na ní není nic zvláštního. A v testech jste ji u nás již viděli před delší dobou.

  • ASUS EAH6850 DirectCU 1GB

A ve stejném provedení tu máme ještě model HD 6850. Opět s krásným čistým černým nereferenčním PCB a DCU chladičem.

Karta je o něco delší, než GTX 550 Ti či GTX 460, ale ne tak, aby to znamenalo nějaký problém. Na rozdíl od všech ostatních ale obslouží až 5 monitorů (skrze redukce). ASUS ji ve standardu vybavil 2x DVI, HDMI a velkým DP.

Karta má jediný 6pin napájecí konektor a také CF můstek. V balení najdeme všechny potřebné redukce. Za 4 000 korun kus velmi pěkné a jak uvidíte v testech, také relativně výkonné karty, která má i překvapivě nízkou spotřebu. ASUS navíc své edice vybavuje i podporou větších možností taktování skrze Voltage tweak.

Podívejme se tedy na testy samotné.

 

  • Testy a testovací sestava

Jak již víte z minulých testů, změnili jsme kompletně testovací sestavu. Vybavili jsme ji novým šestijádrovým procesorem AMD Phenom II X6, který jsme si lehce nataktovali na 4,0GHz skrze OverDrive. A u toho už zůstaneme. Samozřejmě jsme nezapomněli ani na kvalitní desku od společnosti GIGABYTE a dostatek operační paměti od společnosti KINGSTON, které je v naší sestavě hned 8GB. Důležitou složkou je i kvalitní přídavná zvuková karta ASUS XONAR, která navyšuje FPS, protože procesor zbytečně nezatěžuje integrovaná zvuková karta. Horkou novinkou je i nasazení SSD disku od společnosti Kingston. Aktuálně zařazujeme 128GB SSD Now V+, který dosahuje rychlosti čtení až 230MB/s a rychlost zápisu je 180MB/s.

Nechybí ani kvalitní monitory od převážně společnosti ACER a softwarovým základem toho všeho je operační systém Windows Vista Ultimate SP2 64bit od společnosti Microsoft. Vše v pořádné skříni – BigTower od Gigabyte. Použitý zdroj je Scythe 650W.

  • Jak a co testujeme:

Pokud možno se vyhýbáme teoretickým testům, které do obvyklé recenze o grafických kartách vůbec nepatří. Zejména pak testy typu Unigine nebo Stone Giant, které slouží jen prezentace jedné jediné technologie, která ale vůbec nic nevypovídá o herním výkonu a potenciálu grafických karet. Ve hrách se totiž nevyskytuje sama. Navíc žádné benchmarky jako hráči nehrajeme a žádná technologická dema tohoto druhu také ne a rozhodně si kvůli nim nikdo grafickou kartu nekupuje. Na prvním místě je tedy herní výkon a ten lze otestovat jen jediným způsobem. Přímo ve hrách, ať už s využitím vnořených herních benchmarků, nebo za použití programu FRAPS a změření pro všechny grafiky stejného herního úseku ve stejných podmínkách. Alfou a omegou je v obou případech hodnota FPS – snímky za sekundu.

Jak vidíte na příkladu průběhu FPS v jedné hře, zjistit lze minimální, maximální a také průměrnou hodnotu. Jak vidíte, průměrná hodnota je zdaleka nejdůležitější. Jak vidíte tak minimální, nebo maximální hodnoty, které některé weby zbytečně uvádějí, nastanou za 120s třeba jen 2-3x a někdy také 1x, jak ale vidíte, většina hodnot v průběhu 120s se pohybuje +/-5FPS kolem průměrné hodnoty. Je tedy poněkud hloupé uvádět min/max hodnoty, které jsou navíc snadno ovlivnitelné. V běžném životě máte na pozadí spuštěno řadu aplikací, a když vám třeba antivir hrábne na disk, nebo vám někdo pošle ICQ zprávu, či něco na pozadí stahujete apod., tak vám klidně mohou klesnout minimální FPS na nulu a určitě za to nemůže grafická karta. Zajímat by vás tedy měly jen průměrné FPS, kdy vidíte, že bez akceptovatelných minimálních/maximálních hodnot a malých výkyvů jedním, či druhým směrem, dobrého průměru FPS nelze dosáhnout.

Uvedl jsem i hranice průměrných FPS a jejich vlivu na plynulost hraní. Moderní hry jsou dnes dělány tak, aby 25-30FPS bylo plně hratelné. Mnoho her má totiž právě na hranici 30FPS „zamčeno“ – platí hlavně o konzolových hrách a mnoha následných portech pro PC. U PC her se pak lock zvyšuje až na 60FPS, což je zase přirozená hranice toho, co vám zobrazí současné LCD panely, které jsou jaksi 60Hz a tedy více než 60FPS prostě nezobrazí. Pro účely testování lock hranice úpravou konfiguračních souborů vyřazujeme, abychom byly schopni mezi některými grafikami vůbec změřit nějaký rozdíl. Pro bezproblémové hraní většiny současných her stačí úplně kolem 35FPS, ale pořád se mohou vyskytnout propady v náročných situacích pod 30FPS. Za ideální hranici a průměr FPS se tedy obecně bere zhruba 40FPS, kdy už většinou ani v nejnáročnějších situacích není ohrožena plynulá hratelnost. Samozřejmě stále platí, že čím více, tím lépe ….

Změnili jsme některé testovací sekvence v některých hrách a přidali nové modernější hry. Definitivně také upouštíme od testování nižšího rozlišení než 1920x1200, i když v dnešním testu ještě uděláme výjimku, ale dnes už i ten 22“ nejlevnější monitor má dnes 1920x1080. A pokud logicky zvládnou grafické karty toto rozlišení, zvládnou levou zadní i to nižší 1680x1050 apod. Nicméně v našem případě testujeme na 27“ a 30“ monitoru, takže používáme rozlišení 1920x1200, 2560x1600 a nebo 5760x1200.

 

  • Herní testy – DirectX10.0 a DirectX10.1

DirectX9 hry jsme se rozhodli nadobro z testování moderních grafik vyřadit. Nemá smysl je z výkonového hlediska moderních herních technologií testovat. Současné výkonné moderní grafiky v dnešních DX9 titulech dávají běžně kolem 100FPS v některých hrách i 150FPS v námi testovaných rozlišeních a to je vám na 60Hz monitoru platné jak mrtvému zimník. DX9 hry nejsou žádnou výzvou ani testem pro nové grafické karty, které jsou stejně předně architekturou orientovány na DX11 hry. Jakákoliv současná slušná grafická karta nemá sebemenší problém s jakoukoliv DX9 hrou na plné detaily, takže je nemusíme řešit. Navíc DX9 her ubývá a DX11 her naopak bude většina, minimálně už tento rok skoro téměř každý velký TOP herní titul, bude DX11 mít ....a je tedy dost DX11 her na testování.

Pokračovat ještě ale budeme nějakou dobu s DX10. I přesto, že grafické karty s DX10 jsou s námi od konce roku 2006, DX10 se nikdy tím pravým nástupcem DX9 nestalo. Nicméně položilo základy další významné verze DX. Přesto se pár zajímavých her na DX10 technologii objevilo …

  • DirectX10.0 – Crysis: Warhead

I po letech stále technologický etalon. Nelze vynechat a testujeme v maximálních detailech – hra dá kartám stále hodně zabrat a na maximální detaily se vším všudy si jí málokdo může dovolit, i když současné grafiky vyšších tříd už s ní problémy nemají.

  • DirectX10.1 -  Just Cuase 2

Vylepšením DX10.0 byla verze DX10.1, která přinesla několik novinek a optimalizací a je to přímá verze, z které vychází nejnovější DX11. Just Cause 2 je taková „GTA“ hra, poměrně populární, ale hlavně je to nativní DX10 hra a jedna z posledních DX10 her, takže ideální pro otestování.

Na řadě jsou nejdůležitější DirectX11 herní testy ….

 

  • Herní testy – DirectX11

Nejnovější a už přes rok aktuální verze DirectX přinesla hromady novinek a jako taková je skutečným nástupcem DX9 a bude tady s námi dlouho. Již nyní je úspěšnější než DX10 a to jsme teprve na počátcích jejího nasazení.

  • DirectX11 – Battlefield Bad Company 2

Žhavý kandidát na akční hru roku 2010. Herně i technologicky vynikající hra s extrémně návykovým a dlouhotrvajícím multiplayerovým zážitkem. Rozhodně hra, kterou si v podstatě nikdo nenechá ujít, a tedy v našich testech nesmí chybět. S DX11 umí ale jen základy jako pokročilé efekty a stínování.

  • DirectX11- F1 2010

Další hra od Codemasters, která vylepšuje herní engine DIRT2, a který bude ještě vylepšen pro DIRT3. A protože se jedná o technologického nástupce enginu Dirt2, vyřadili jsme Dirt2 z testů. F1 2010 dostalo DX11 vylepšení až přídavným patchem. Nicméně mezi hrami je to jedna z nejlépe vypadajících vůbec. A rozhodně dá grafikám zabrat. 

  • DirectX11 – Metro 2033

Další z her, kde se DX11 použilo spolu s tessellací. Je to vlastně příbuzná hra ke STALKER, ale má modernější engine. Jako taková dá v plných detailech bez PhysX hodně zabrat, ale dá se to hrát.

  • DirectX11 – Aliens vs Predator

Další z her, která používá DX11 včetně Tessellace. Poměrně zajímavý herní engine ale zase tak náročný není a vypadá slušně.

Podívejme se na provozní vlastnosti …

 

  • Spotřeba, teploty a OC  

Výkon ale dnes není všechno, pokud je to za cenu vysoké spotřeby, jistě stojí za to sáhnout po modelu, který stejný výkon nabízí za cenu nižší spotřeby.

  • Spotřeba

Protože testujeme slabší grafické karty, není spotřeba tak astronomická, kterou mají dnešní TOP grafické modely. Nicméně rozdíly tu přesto máme. Je naprosto neoddiskutovatelné, kdo dnes nabízí lepší provozní efektivitu. Radeon HD 5770 a HD 6850 vzhledem ke svému výkonu jsou prostě to nejlepší.

GTX 550 Ti ani HD 6790 nás příliš neoslnily, protože v podstatě žerou stejně jako vždy a často i podstatně výkonnější HD 6850.

  • Chlazení

Zde upozorňuji znovu, že v testu jsme měli jen referenční vzorek HD 6790 a modely na trhu budou jiné a tak se budou lišit i výkony chlazení a hlavně samotné chlazení. V případě ostatních grafik ale máme v testu běžně prodejní kusy.

Protože testujeme grafiky s nízkým TDP, není u žádné s chlazením problém. Navíc Naše testované ASUS verze mají většinou DCU chlazení, které si s nimi tiše a hravě poradí. Žádná tedy není hlučným a přehřátým monstrem a to včetně toho sample HD 6790.

  • Taktování

Každá grafická karta jde dnes docela slušně taktovat. Samozřejmě ten přínos reálného výkonu bude různý. Soustředili jsme se na 3 aktuální modely:

GTX 550 Ti DCU TOP – sama o sobě už má karta 975MHz proti 900MHz v základu, což ale představuje navýšení výkonu pouze o nějakých 8-9%, což se vzhledem k výkonu karty projeví jen tak 2-3 FPS, což stěží poznáte. A o moc více už ta karta zvednout nejde. Dokázali jsme z ní vytlouci 1040MHz na jádře a 5000MHz na pamětech, což znamenalo dalších 7-8% výkonu, ale za cenu ještě vyšší spotřeby a ten výkon ani potom zrovna zrak nevytíral.

HD 6790 1GB – druhá novinka šla taktovat podle očekávání velmi dobře. Protože má v základu jen 840MHz na jádře a 4200MHz na pamětech, tak jsme se bez problémů dostali na 960MHz a 4800MHz, což znamená slušný skok o 12-14% na výkonu a protože má karta vyšší výkon i v základu než GTX 550 Ti, není co řešit.

ASUS HD 6850 DCU – z hlediska přínosu je ale nejzajímavější nejvýkonnější model v testu. Radeon HD 6950 má v provedení ASUSU pořádné chlazení a možnost zvyšovat napětí. Takže výsledkem je z 790/4000MHz bezproblémových 960/4800MHz. A protože proti HD 6790, která dosáhne stejných hodnot, má tahle karta v jádře aktivních 960 jednotek, výkon tomu odpovídá. ASUS HD 6850 díky těmto taktům průměrně zvýší výkon o 15-17%! A chlazení je přitom pořád v pohodě. Navíc máte možnost i přidat napětí a pak lze kartu vyhnat klidně i přes 1GHz, ale chlazení už dostává více zabrat.

 

  • Zhodnocení výkonu, ceny a poměru cena-výkon

Dostáváme se pomalu k závěru. Teď je na řadě si to všechno převést na procenta a udělat si několik objektivních závěrů.

  • Celkový výkon

Je souhrnem výkonu v našich testech, a protože se věnujeme jen herním testem v moderních hrách a vysokých detailech, klidně jej můžete považovat za směrodatný. Nemícháme hrušky z jabkama a nic kartám neusnadňujeme. Prostě hry pouštíme v maximálních detailech a karty tedy ukazují svůj maximální potenciál a výkon. A ten je následující:

Nová GTX 550 Ti konečně dokázala to, co se GTS 450 s ostudou nepovedlo. Vyrovnala výkonově zasloužilý Radeon HD 5770 1GB. ASUS má navíc o pár procent výkonnější OC edici. Bohužel výkon je to jediné, kde si jsou tyto karty relativně vyrovnané. Soupeřem GTX 550 Ti je vzhledem k ceně HD 6790 anebo už i o málo dražší HD 6850 a tam o nějakém vyrovnání výkonu nemůže být ani řeč. A to se ani nezmiňuji o tom, jak uboze GTX 550 Ti vypadá vedle GTX 460 1GB. O tom, co je nejvýkonnější grafickou kartou za 4000 korun, dnes není sporu.

  • Cena

Abychom dokázali spočítat poměr cena-výkon, je důležitý znát tu cenu. Už jsem je prozradil v úvodu, takže jen pro rekapitulaci:

  • Poměr cena-výkon

To je matematické vyjádření výhodnosti jednotlivých modelů. Tedy za kolik výkonu za naše peníze dostaneme. Tento ukazatel je hlavním hlediskem, kterým byste se měli při nákupu grafické karty řídit.

Podívejme se na závěr …

 

Hodnocení – co kupovat a co naopak nekupovat v cenové relaci 2000-4000 korun?

Už víte vše, co je o grafických kartách ve sledované cenové relaci. Je na čase si udělat závěry a udělat pár doporučení ohledně nákupu. Začněme ale zhodnocením novinek:

  • GTX 550 Ti vs HD 6790

Tyto karty mají společnou jednu věc. Nejsou až tak zajímavé, jak by měly být. Ale zcela objektivně řečeno, nový Radeon HD 6790 za stejnou cenu jako GTX 550 Ti nabízí jasně více tolik potřebného výkonu a to před i po OC. Spotřeba je u obou karet stejná a právě v tomto ohledu nejsou moc zajímavé. Jejich spotřeba je totiž stejná, jako má Radeon HD 6850, jenže kde ten je výkonem …

Společnou mají i stejnou cenu, která činí nějakých 3400 korun včetně DPH. A za tu cenu se dá pořídit nějaký ta GTX 460, která na tom bude výkonově lépe než GTX 550 Ti i o chlup lépe než HD 6790. Pravdou ale je, že u ní je spotřeba o 40W výše a to už vedle ještě výkonnějšího a modernějšího HD 6850 za podobnou cenu moc dobře nevypadá.

"Vynikající poměr cena-výkon, slušný výkon za velmi nízkou cenu"

Pokud sháníte něco slušného do 3000 korun, pak je tam myslím více než s přehledem stále nejatraktivnější Radeon HD 5770. V našem provedení stojí jen kolem 2750 korun včetně DPH a za to nabízí výkon na úrovni GTX 550 Ti, žere ale s přehledem méně a jeho OC potenciál je minimálně stejně velký jako u GTX 550 Ti. Výkonově GTX 550 Ti dokáže HD 5770 konkurovat, ale ve všech ostatních ohledech s ním jasně prohrává. Kupovat GTX 550 Ti za současnou cenu je opravdu velmi špatný nápad, kdyby stála 2700 korun, tak neřeknu, ale za 3400-3700??? Nesmysl.

  • Radeon HD 6790 vs HD 6850 – nejlepší grafická karta za 4000 korun

Pokud jde o nový HD 6790, tak je zjevné, že ubrání 160 jednotek stojí kus výkonu, ale propad není vždy markantní. Rozdíl ceny by měl být zhruba 800 korun, což není tak úplně špatné. Na papíře to špatně nevypadá a poměrem cena-výkon by se to klidně HD 6850 vyrovnat mělo. Škoda té spotřeby, která ale naštěstí zase není zdaleka shodná s HD 6870, jak naznačuje údaj TDP 160W. Je stejná jako má HD 6850, což znamená, že je HD 6790 o něco méně efektivní. OC schopnosti jsou ale podobné. Je otázka zda těch několik set korun za to ušetření stojí.

(referenční HD 6790 aneb HD 6850 s Biosem HD 6790)

Z našeho pohledu je zcela jednoznačně nejlepší grafickou kartou pro méně náročné hráče a tedy do 4000 korun, Radeon HD 6850 a klidně v tom vydařeném provedení ASUS DirectCu. Z hlediska výkonu je to bez konkurence a jak vidíte, HD 6850 má výkon dokonce takový, že ty plné detaily v těch hrách dokonce i většinou zvládne! To se o modelech GTX 460, GTX 450/550Ti, HD 5770 nebo HD 6790 říci nedá. Takže i z hlediska toho, aby vám ta karta dokázala třeba 2 roky vydržet, je HD 6850 jasná volba. A to k tomu nejlepšímu výkonu nabízí i vynikající optimalizaci pro DX11, vynikající provozní efektivitu a nízkou spotřebu, v provedení ASUSu i skvělé nereferenční chlazení a vysoký OC potenciál. Je to jasný etalon toho, co by grafická karta do/za 4000 korun dnes měla nabídnout. Ze současného pohledu a v současné nabídce je prostě perfektní.

  • Závěr

Nová GTX 550 Ti je v provedení ASUSu pěknou a kvalitní kartou. Bohužel názvy GTX a Titanium jsou nezasloužené a jsou vyloženě pastí na zákazníky a něco mi říká, že s tím NVIDIA, která za těmi názvy stojí, přímo počítá a kalkuluje. Karta nabízí jen výkon na úrovni HD 5770, který je podstatně levnější a stále i o něco úspornější.

GTX 550 Ti má navíc konkurovat novému HD 6790, se kterým AMD vyrazilo účelově právě proti ní. Za stejnou cenu je HD 6790 lepší kartou. Nabízí o něco vyšší výkon a spotřebu má stejnou. Takže pokud bychom vybírali čistě mezi GTX 550 Ti a HD 6790, není co řešit. Ale obě karty se dostávají do blízkosti doprodávaných GTX 460 1GB a hlavně do blízkosti HD 6850. A v současné době, nevidím důvod, proč v cenové relaci 3500-4000 korun kupovat něco jiného, než Radeon HD 6850 1GB.

"AMD ASUS Radeon HD 6850 - vynikající výkon, technologická výbava a provozní vlastnosti, etalon ideální grafické karty současnosti v cenové relaci 4000 korun"

Za zapůjčení grafik děkujeme společnosti ASUS a společnosti AMD

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
fero [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-05 14:20:09

5770 je pro me stejně nejlepší kauf za několik let
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-05 15:08:53
avatar
Yep, to nás bude asi víc co si to myslí. Pořád mi stačí na všechno co hraju. No a díky vývoji her (konzolové porty), asi ještě chvíli bude. Možná jen Witcher 2 by do toho moh udělat díru trošku.
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-05 18:04:11
avatar
aj pre mna, nedam na nu dopustit
NavratilJirka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-05 19:52:19
avatar
Jo jo přesně tak na moji 5770 hawk v BF:BC2 vše na plno a ve 1920 x 1080 mi to šlope uplně v pohodě takže hooodně dlouho mi snad všechno pojede a když ne tak koupim ještě jednu do CF
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-05 22:53:14
avatar
pro mě je nejlepší kauf HD4850 z roku 2008, po voltmodu se výkon od 5770 moc neliší
Ussi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-06 00:19:29
avatar
Tak to je pro me zas HD 5870 - Stihnul jsem jeden z prvnich kusu jeste za 7600,-. Pak sla na 10k,- a jeste se nedala sehnat, pak se dala sehnat ale cena byla porad nad 9k,- a ted uz se sehnat moc neda koukam
Casi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-06 17:27:48
avatar
taky mám 5770 a maximální spokojenost...
Wincz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-05 14:21:39

Povedenej test. Právě se chystám koupit grafiku a přemýšlím jestli vybrat Gigabyte HD5870 1GB nebo Sapphire HD6870 Vapor-X, cena je u obou vesměs stejná (100Kč rozdíl). Zajímá mě co je lepší. Hraju v rozlišení 1920x1080. Děíky za odpověd
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-05 14:39:22
avatar
HD5870 je o 20% vykonejsi. HD6870 je uspornejsi, ale po pretaktovani na vykonovou urovne HD5870 to bude zrat stejne. HD5870 bude mit ale stale potencial k pretaktovani. Zalezi jestli chces taktovat nebo ne a pripadne jak velkou a zravou grafiku bys chtel. Ta HD6870 Vapor-X ma lepsi chladic. Vse je otazka osobnich preferenci.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-05 15:02:14
avatar
ten chladic na te gigabytce neni ale take vubec spatnej. hd5870 je v zakladu o dost vykonejsi, spotrebu v idle maji stejnou, v zatezi je 5870 zravejsi jen o zanedbatelnych cca 20W a i pomerem vykon/watt je 5870 lepsi. technologicky mezi tema kartama take neni zadnej podstatnej rozdil...z jakehokoli uhlu pohledu dle me vychazi pri temer stejne cene jako lepsi karta hd5870.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-05 15:10:25
avatar
o dost výkonější? To kecáš hodně záleží v čem ... třeba v DX11 má obvykle HD 6870 minimálně stejný výkon ....

Já osobně bych dal přednost HD 6950 2GB není o tolik dražší a je určitě výkonější i lepší pro následující 2 roky
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-05 16:20:02
avatar
Odkaz BFBC2 - 5870 o par procent vykonejsi i nez 6950.
Odkaz F1 2010 - 5870 o nejakych 12-15% vykonejsi nez 6870, ale jen o 3% slabsi nez 6950.
Odkaz metro 2033 - v nejvyssim nastaveni na 5870 jakz takz hratelna (30fps), 6870 uz pomalu nehratelna (25fps), az tady 6950 vyrazneji odskakuje.
Odkaz stalker - vicemene stejne jako u metra, hd5870 si konstatne udrzuje 12% naskok nad 6870.
Odkaz crysis - 5870 na urovni 6950, krome nejvyssiho nastaveni kde se ale 5870 kvuli 1GB pameti propada na stejnou uroven jako 6950 1GB.

krome crysis vsechno dx11. muzu klidne ukazat i dalsi vysledky z jinych webu, ale tam se neukazujou tak pekne procenta jak na cb. hd5870 je vykonove dost blizko hd6950, ztraci az na vyjimky (treba to metro) jen kvuli mensi pameti. hd6950 je lepsi variantou diky vetsi pameti, ale taky stoji o 1500 vic nez ta 5870 od gigabyte a to ji radi uz do jinyho segmentu...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-05 16:45:52
avatar
jenže HD 5870 už se stadnardně neprodává a jsou to doprodeje a kromě jiného pro 1920x1080 a další 2 roky je HD 6950 v každém příapdě lepší volba ;)
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-05 18:57:05
avatar
Taky si myslim, v náročnějších hrách se už i ve fullHD budou hodit ty 2GB paměti. Navíc má lepší tesselaci atd!
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-06 08:34:33
avatar
ale on se puvodne ptal na konkretni model 5870 a konkretni model 6870, takze podle toho sem reagoval. tys me osocoval ze kecam, kdyz tvrdim ze ma 5870 o dost vyssi vykon nez 6870, tak tady mas potvrzenej opak. v dx11 ma hd5870 casto stejny vykon jak hd6950 a hd6870 je krome jedne hry vzdy tak o 15% vzadu. 6950 je lepsi volbou jen kdyz si muze pridat tech dalsich 1500, pro nekoho jinyho uz to muze byt moc.
J.R. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-17 18:07:44

Asi tak, myslel sem, že rozdíl mezi 6950 a 5870 bude větší, ale spíš je rozdíl cenový než výkonostní ;-) Holt řada 58xx se AMD(ATI) povedla. Vidím to na mé HD5850 Extreme, kdy po lehkém navýšení napětí a taktu 900/4800MHz se nebezpečně přibližuje výkonu právě 6950 a to za cenu 2,7k je výsměch :-) J.R.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-05 14:57:59
avatar
V moderních hrách bude HD 6870 a HD 5870 docela srovnatelné, ve starších je HD 5870 lepší ... těžko říci. Já osobně bych sáhl ve vašem případě po HD 6950 2GB klidně referenční ...
Wincz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-05 15:43:43

Tak jsem dal na Vás a beru Sapphire 6950 2GB.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-05 16:13:03
avatar
rozumné
Vernys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-06 00:37:13

To bych raději téměř 2.000KČ ušetřil a vzal o cca 3% slabší GTX 560TI, ale jak chceš. Je to na tobě
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-06 01:33:17
avatar
Ty žiješ v nějaké imagainární realitě koukám ... jednak mezi HD 6950 2GB a GTX 560 je už dnes rozdíl větší než 3% a v nových DX11 titulech je rozdíl určitě větší klidně i 15% a to se bavíme jen o rozlišení 1920x1080 8AA/16AF které jej zajímá, a cenový rozdíl je reálně 600 korun!!! Žádné 2000 a za těch 600 korun máš v každém případě silnější kartu (před i po OC), 2GB paměti místo 1GB a navíc i méně žere!!! .... Kdyby něco levnějšího, tak nějakou tu OC edici HD 6950 1GB, pořád vychází líp než GTX 560 ....

i když by vzal tu nejlepší HD 6950 2GB, třeba ASUS HD 6950 2GB DCUII za 6400 korun nebo za tu samou cenu MSI TwinFrozrII edici .... tak rozdíl proti běžné GTX 560 Ti třeba od levného a obyčejného Palitu, který stojí 5050 korun, bude pouhých 1400 korun a žádné 2000! A to oba zmíněnné HD 6950 jsou kvalitativně i chlazením úplně jiná liga než obyčejná GTX 560. Takže přestaň radit, když plácáš nesmysly ....
Vernys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-06 14:58:33

To byli nejnižší ceny na heureka.cz. Jinak v prestižních českých obchodech (kupříkladu czc.cz) je ta cena následující, GTX560 stojí 5.066kč, Zatímco ten tvůj TwinFrozrII HD6950 stojí na czc 6.343KČ. Nejlevnější model obou karet jsou od sebe cca 100kč. Jinak k tomu výkonu... Nevím kde se díval, koukni se třeba zde: http://www.hardwareheaven.com/reviews/1103/pg19/palit-nvidia-geforce-gtx-560-ti-graphics-card-review-conclusion.html

Jinak DD, rád bych abys moje příspěvky, které neporušují pravdidla přispívání, nemazal...
devilek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-05 23:08:09
avatar
Odkaz
Tady je docela neuveritalna cena 550 - 2458kc
Pak by ty pomery vychazely hodne jinak. Na CZC stoji normalni 550 (ne asus) 2900kc
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-06 01:34:13
avatar
já nehledám nějnižší ceny, ale běžné ceny ... průměr lze zjistit z testosvaných modelů třeba na Heureka.cz a průměrné ceny mívá třeba alza.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-06 02:18:02
avatar
To bych se u grafik hádal Alza má v oblasti grafik nezřídkakdy jedny z výrazně vyšších cen. Najdou se výjimky, ale jelikož ty ceny sleduji v porovnání týden co týden, tak alza na grafiky povětšinou ne-e.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-06 08:28:18
avatar
tak z nejznamejsich eshopu ma urcite alza ceny grafik nejvyssi. jenze spousta mensich eshopu ma ceny jeste vyssi, takze alza z toho obcas prumerne nak vychazi. otazka je kolik zdejsich ctenaru si takovou predrazenou grafiku koupi. kazdej kdo uz zna tenhle web si podle me urcite dokaze najit grafiku za nizsi cenu nez uvadi dd (a nekdy opravdu podstatne klidne i 15-20%) a to ve spolehlivym a overenym shope.
devilek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-05 14:24:57
avatar
posledni kapitola: GTX 560 Ti vs HD 6790 - to by byl asi nerovny souboj, po oprave me klidne maznete
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-05 15:09:23
avatar
jasně pardon
kokbulik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-05 16:10:34
avatar
ještě druham strana ma blby nadpis
miso1992 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-05 14:25:53

ja by som ti odporučil HD 6870, sice je o nieco slabsia, ale po pretaktovani sa dostanes na uroven HD 5870 a myslim ze ma lepsie prevadzkove vlastnosti a je to modernejsia karta (lepsia teselacia do buducnosti )
stanoskot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - asus vs msi vs sapphire 2011-04-05 15:05:57
avatar
děkuji za článek. Právě se rozhoduji mezi třema různymi kartami pro můj 3 Ghz Phenom II. Kandidáti jsou tady testovaný Asus 6850 za cca 3600 kc , MSI 6850 Cyclone za 3800 kc a Sapphire 6870 (nereferencní) za cca 4200 kc.

Zatim vyhrává MSI, ale ješte jsem není úplně jistej, takže pokuď máte někdo s některou z těchto karet zkušenosti, poraďte prosím, která z nich je nejlepší kauf.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-05 15:09:01
avatar
znám všechny a pokud ti jde vyloženě o cenu, tak ten ASUS HD 6850 je OK ....
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-05 15:58:52
avatar
Myslím, že kdo bude vítěž bylo už jasné před testem
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-05 16:23:15
avatar
Zajímaví test ale jak již tu bylo zmíněno 6950 absolutně jasná volba.
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2011-04-05 21:30:53
avatar
Nebyl to test 6790 proti GTX 550...? A v závěru je vítěz 6850!

EDIT: Jo, promiň, přehlédl jsem závěr nadpisu. Máš pravdu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-05 18:10:27
avatar
Také to byl test grafik do 4000 ;) zhodnocení mezi HD 6790 a GTX 550 máš v závěrečné kapitolce o pár odstavců výše .... možná by to chtělo číst ;)
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-05 18:11:42
avatar
DD, chvalitm ta za velmi dobry clanok Strucny, presny a ma bohatu vypovedaciu hodnotu. No, a vdaka tejto recenzii mozem byt dalej spokojnym majitelom Radeonu HD 5770
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-05 20:15:47
avatar
Ani jedna karta se mi nelíbí...

Když není PC na hry, tak solidní karta s HDMI výstupem je do dvou tisíc. Když má být na hry, tak těch 6000 Kč do plnohodnotné HD 6950 (ne těch 1GB) stojí za to.

Nerad se zastavuji na půl cestě (dát hodně peněz a mít nedostatečný výkon).
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-05 21:41:53
avatar
pro nižší rozlišení HD 6850 plně dostačuje. Dokonce i pro rozlišení 1920×1080, až na pár her ;)
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-05 22:54:21
avatar
Ta je solidní, to máš pravdu. Ale tyhle levnější modely (myslím levnější než 6850) ... těm fakt nefandím.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-05 23:36:00

...protože je zastaralá už při koupi. Málo kdo kupuje celou sestavu, většinou postupně mění. HD6950 bude i při další výměně CPU stále výborná.
Já mám 1680x1050, takže HD6850 je promě jak dělaná, protože jiný monitor zatím nechci, neboť mají větší úhlopříčku, ale stejnou výšku.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-05 22:08:37
avatar
Tak me v pc porad bezi HD4870 Je faktem, že fullHD nepouzivam, protoze to muj lcd neumoznuje
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-08 02:08:56
avatar
Já ji mám taktéž.

Dokonce valím v 1920x1080 a nemůžu si moc stěžovat.

Pořád se mrcha drží ...
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-06 07:19:28
avatar
Kdy bude test na GTX 590? Nebo jsem ho prehledl?
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-06 08:31:31

Dobré ráno medvěde, jaký byl zimní spánek? Něco málo tady proletělo, např. Odkaz Hledej více.
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AA 2011-04-06 08:40:23
avatar
peknej test, ale mozna by to chtelo pridat jeste testy bez AA, ze v 1920/1200 s 8*AA je v tech testech pod hranici hratelnosti
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-06 10:57:17
avatar
k čemu? Ukazujeme maximální výkonnový potenciál těch grafik .... je jasné, že bez AA budou FPS vvyšší ;)
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-06 12:24:38
avatar
ja nevim jak nekdo jinej, ale ja se rozhoduju ke koupi grafiky, podle toho, co si a jak zahraju, neni pro me napr. podstatny ze s 8*AA ma v 1920/1080 jedna karta 10 a druha 15 FPS, ale je podstatny, ze bez AA jedna ma 20 a druha 35 FPS, tudis, ze na jedne karte je hra hratelna na druhe ne
Mrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - heh 2011-04-08 09:02:55

To predsa nemozu, potom by sa totiz krasne ukazalo ze na akukolvek hru ti staci akakolvek grafika este za menej penazi ako 5770.

Ale to predsa nééé, musime nabudit dojem ze vsecky hry idu jen 15fps max a len na grafike za 10 000+ si zahras dokonca 30+ !

Testovacie zostavy s tym najvykonejsim cpu a mrte ramiek atd su tiez na smiech. Uricte ma taku kazdy doma. Kecy o tom ze grafiku treba "zivit" s odpustite.

A teraz myslim vsetky testy grafik vseobecne nie len tento.
Dancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-06 13:02:28

Kdy bude test GTX 590? Už se na porovnání s nej-Radeonem teším...
randomofamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - šotek 2011-04-06 15:12:25
avatar
V grafech máte takt 840/42000 což je jaksi evidentně mimo rozsah :-)
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-06 17:45:31

Vdaka za test z low endu.Aj ked v tejto vykonovej skupine by sa zislo testovat aj v strednych detailoch .Na maximalnych to pri tak nizkych FPS nikto nebude hrat.Rozmyslal som o upgrade z 4850 ale to by som asi musel brat mininalne 6950 aby som mohol prejst z LOw detailov rovno na max. bez poklesu FPS pod avg 50-60.
suchac500 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 6850 vs gtx460 2011-04-06 19:38:44

"HD 6850 má výkon dokonce takový, že ty plné detaily v těch hrách dokonce i většinou zvládne! To se o modelech GTX 460, GTX 450/550Ti, HD 5770 nebo HD 6790 říci nedá."
DD aspon dodej ze mluvis bud o 768mb nebo SE verzi GTX460, protoze GTX460 1GB, ma shodny vykon s 6850..
osobne vlastnim zminenou 6850 directCU a pri porovnani s gtx460 ("plnou" 1GB verzi) se vykon nelisil ani o 5% ( s tim ze celkovy vykon byl asi o 3% vyssi u nvidie)
petrovic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-01 19:28:45

osobně jsem koupil dva měsíce starou 6850 directCU za 2900 ,a jsem velice spokojen .Chlazení nebylo špatný,ale accelero S1 co tam teď mam je někde jinde.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!