Recenze: Total War Shogun 2 – Ultimátní strategie, propracování a kvalitní PC hry nevymřely!
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 10 duben 2011
alt

Recenze: Total War Shogun 2

– Ultimátní strategie, propracování a kvalitní PC hry nevymřely!

Herní strategická série Total War má další přírůstek do rodiny. Jmenuje se Shogun 2 a ukazuje kvality a zkušenost vývojářů v nejlepším světle. Tato exkluzivní PC hra také ukazuje, jak to vypadá, když se místo marketingu a snaze prodat hru co největší skupině zákazníků zahrnující přitom i opice, což dnes stojí často více než vývoj samotné hry, soustředíte na samotnou hru. Kromě toho, protože vychází jen exkluzivně na jedinou herní platformu, PC, nemusí mít tahle hra řada kompromisů multiplatformních her. Výsledkem je vynikající hra a dá nám vzpomenout na časy, kdy kvalitní hry byly ještě hrami a ne pouze degradované na rychloobrátkový prodejní artikl.

Sérii Total War jsem osobně příliš nepropadl. Mě osobně baví spíše budovatelské strategie anebo taková Civilizace. Nový Shogun 2 mě ale opravdu příjemně překvapil a doslova přilepil k monitorům. Předchozí Napoleon byl zajímavý, ale nebyl pro mě úplně to pravé ořechové. Shogun2 je ale trochu jiný a podle mě i výrazně lepší. Jak poznáte dobrou hru? Jednoduše, nemůžete se od ní odtrhnout. A Shogun2 má přesně tuhle nutnou vlastnost kvalitní hry – je to kombinace tahové strategie s RTS a RPG. Hlavní jsou ale ty tahy a Shogun2 se hraje oním populárním stylem: „Ještě jeden tah a jdu spát“.

 

  • Total War: Shogun2 – dobij, sjednoť a ovládni celé Japonsko

V novém Total War se přesouváme do feudálního Japonska mezi roky 1545 a 1600. Celé Japonské souostroví je rozdrobeno na řadu provincií, o které se přetahuje celá řada klanů a vůdců, kteří usilují o pozici Shoguna (v podstatě Císaře). Jako hráč se ujmete pozice hlavy jednoho z klanů a pokusíte se dobít, sjednotit a ovládnout celé Japonsko.

Hra nabízí asi 10 startovních klanů, které samozřejmě mají různé výchozí podmínky, podle umístění svých držav na Japonském souostroví. Kromě toho má každý unikátní schopnosti, bojovníky a možnosti. Někteří jsou schopní s mečem, jiní s luky další s jízdou a tak dále a tak dále. Možností je skutečně celá řada a start hry je tak pro každého různě obtížný, stejně jako následná strategie, jak s každým hrát a hlavně bojovat.

Shogun2 je mixem tahové a realtimové strategie s výraznými RPG prvky. Každý tah reprezentuje jedno roční období, tedy tři měsíce. Každé má svá specifika. Během svého tahu budujete města, armády a připravujete si co nejlepší podmínky pro ukončení svého tahu, kdy dáte prostor soupeřů udělat své tahy.

Realtimová strategie přijde na řadu pouze, pokud chcete. A to v bitvách. Můžete nechat proběhnout bitvu rychle, kdy tedy počítač složitě spočítá výsledek. Je to rychlé a možné tak hrát (osobně jsme tak absolvoval většinu bitev). Nevýhodou je ale fakt, že máte často mnohem větší ztráty, než když si tu bitvu vybojujete právě v realtime režimu sami. Osobně jsem třeba absolvoval stejnou bitvu několikrát. Párkrát jsem dal rozhodnout počítač a vždy jsem ztratil ¾ své armády a bylo z toho těsné vítězství. Schválně jsem si ale nahrál znovu uloženou pozici a vydal jsem se bitvu řídit sám. Výsledek byl zcela jiný, při své obezřetné strategie založené na klasickém seskupení střelců na vyvýšené pozice a ukrytí jejich pozic a následném nalákání nepřítele jízdou do potřebných pozic, se mi podařilo dosáhnout drtivého vítězství s 10% ztrátami.

Nutno říci, že ani na nejnižší obtížnost není hra vyloženě jednoduchá, pro méně zdatné stratégy, ale je stravitelná. Na vyšší obtížnost ovšem rapidně roste obtížnost celé hry a počítač vám i při realtime bitvě dá solidně zabrat. Zvlášť nepříjemně jsou obchvaty s utajenými jednotkami, které vám vpadnou do zad a ohrožují vašeho generála.

Total War Shogun2 je ale extrémně do detailů propracovanou hrou, kde rozhodují i maličkosti. Pojďme se tedy na ně podívat.

 

 

  • Total War: Shogun2 - Gameplay

Už jsem mluvil o jednotkách, těch je celá řada a řada z nich je unikátních s unikátními schopnostmi. Díky tomu, že přicházíte do obchodního kontaktu i s Evropany a Čínou, jsou ve hře i střelecké jednotky využívající střelný prach. Samozřejmě nechybí ani námořnictvo a celá řada dobývacích jednotek. Jednotlivé jednotky se tradičně mohou pohybovat po mapě samostatně i bojovat. Dosáhnout-li vítězství, je většinou z jejich středu vybrán generál, kterého následně můžete vylepšovat a přijmout i do své rodiny.

Ano základem hry je právě rodina, jež si také budujete a udržujete. Ujímáte se pozice hlavy klanu, a jak postupuje čas, hra zohledňuje samozřejmě stárnutí, manželství, děti a úmrtí. Můžete rozhodovat o nástupnictví, což je důležité, protože se asi nestane, že by se hlava klanu z roku 1545 dožila ovládnutí Japonska, které lze dosáhnout kolem roku 1590. A nemusí zemřít ani přirozenou smrtí. Vy i vaši protivníci totiž můžete ovládat speciální jednotky – ninji, kteří pracují samostatně a mohou sabotovat a právě i páchat nájemné vraždy. Stejně jako svého generála je vylepšujete na základě zkušeností. Dalšími podobnými jednotkami jsou třeba mniši a správci, které mají rovněž široké možnosti využití a vylepšování.

Abyste se mohli soustředit na dobývání Japonska, musíte mít klid ve svých provinciích. K tomu samozřejmě potřebujete klid a stabilitu v rodině, kterou se vám ale soupeři budou snažit narušit. Stejně tak klid v provinciích se dá mnoha způsoby narušovat nepřítelem. Musíte tedy pečlivě hlídat a budovat své pozice, stejně jako si hlídat příjmy z obchodu a velmi propracovaný systém diplomacie.

Diplomacie je stejně jako obchod silnou součástí hry. Spolupráce s různými klany, spojenectví a obchodní dohody musíte hlídat, kontrolovat a čas od času měnit. Zkrátka dělat politiku. Možnosti diplomacie jsou skutečně rozsáhlé.

Kromě již zmíněného klidu v provinciích, potřebujete ještě příjmy a možnosti, jak boj o Japonsko vést. Takže musíte budovat města. Možnosti staveb, jejich upgradů, možností včetně unikátních jsou promyšlené a propracované a musíte se správně rozhodovat. Některé provincie jsou navíc cennější než jiné, protože obsahuje a poskytují zvláštní suroviny a možnost produkovat kvalitnější jednotky. Ty se tak vyplatí dobře hlídat a budovat v nich kapacity armády. Jiné provincie jsou dobré jen z hlediska příjmů z daní. Další provincie jsou ale zase vynikající z hlediska obchodování se zámořím nebo jinými klany.

Základem všeho jsou příjmy. Každé kolo se generují z výběru daní a zisků z obchodů, případně dalších zdrojů. Máte ale také náklady, velké množství financí stojí udržovat velkou armádu, kterou potřebujete, stejně tak správa budovat a provincií něco stojí. Navíc pokud máte málo provincií, máte samozřejmě i menší zdroje a to se odrazí na vašich možnostech postupu hrou. Důležitý je tak správný začátek a pozice, proto je rozdíl, když jste na začátku hry izolovaní na kraji ostrova, kde vám moc nehrozí, že by vám někdo vpadnul do zad (jen za pomocí námořnictva, což je ale možné, ale také dobře hlídatelné) a tím, když začínáte uprostřed ostrova obklopený nepřáteli a ještě má vaše území delší hranice.

Takže v SHOGUN2 musíte najednou hlídat ekonomiku, strategii budování a samotné budování, spokojenost obyvatel, tvorbu jednotek ideálně s využitím schopností generálů a hlavně bonusů ze speciálních staveb, schopností klanu a vlastností území a do toho všeho musíte samozřejmě plánovat strategii postupu a bojovat tak, abyste obsazené provincie byli schopni udržet a nevznikala vám v zádech povstání anebo problémy se zásobováním a doplňováním stavů armád.

Proto je důležité chránit svou rodinu a udržovat jejich loajalitu a pořádek v provinciích, protože schopné generály nutně potřebujete, protože musíte hlídat několik přístupových tras najednou a je velmi dobré mít vždy dvě armády blízko sebe tak, abyste se mohli vzájemně doplňovat posilami a to i v případě boje. Pokud se o své generály nebudete starat, stejně jako o vaše území, budete mít na krku vzpory a zrady a vaše herní pozice tím značně utrpí.

Samozřejmě nic z toho by nebylo ve hře použitelné, bez dokonalého zvládnutí menu, encyklopedií a hlavně ovládání. To vše je ale špičkově provedeno a našince potěší i česká lokalizace. Kromě vylepšování armády, generálů a speciálních postav je ve hře ještě přítomen klasický vývojový strom, který ovlivňuje podstatě řadu obecných možností. A to jak vlastností obecných, tak možností další výstavby, výhod při boji, stavení i diplomacii a tak dále.

Zkrátka ze všech stran a úhlů skutečně velmi poctivá strategie, která skutečně dává vzpomenout na zlaté herní časy, kdy ještě kvalita hry byla na prvním místě. Otázkou je, zda si to náhodou autoři nezkazí třeba grafických a technickým zpracováním. Podívejme se na to blíže …

 

 

  • Total War Shogun2 – Technické zpracování a HW náročnost

Na rovinu říkám, že bohužel jako obvykle se hra nevyhnula některým problémům. Stejně jako snad každá Total War hra, i zde se objevily nějaké ty chybky, které bude nutné opravit patchi, Některé mohou docela mrzet, ale sám za sebe říkám, nejsou tak časté a nenarazil jsem osobně na žádnou, která by hru vyloženě kazila a znemožňovala.

Pokud jde o technické zpracování, tak Shogun2 je další hra vyvíjená v rámci programu AMD game s Evolved. Bohužel zatím se nepodařilo do finální verze hry dodělat podporu DX11, proto je řada pokročilých grafických možností v menu prostě nepřístupná. Tvůrci ale slibují, že je brzy zpřístupní patchem a hra tak bude moderní a vypadat o další stupeň lépe.

Nutno ale říci, že už nyní špatně vůbec nepůsobí. A to ze žádného úhlu pohledu. Na maximální detaily, vypadá velmi dobře jak v tahové, tak realime části. Samozřejmě ta realime je trochu slabší, ale věřím tomu, že řada těch DX11 technologií tomu zásadně pomůže. Opravdu nemohu říci ale ani proti stávající grafice Shogun2 křivé slovo. Funguje a vypadá velmi velmi dobře.

Samozřejmě hra umožňuje jak pohledy z velké výšky, tak extrémní přiblížení, kde si můžete prohlédnout detaily jednotlivých jednotek. Ovládání kamery je bezproblémové.

Já osobně jsem hrál opět v Eyefinity a se svým netaktovaným HD 6970 v rozlišení 5760x1200. Má sestava už ale trochu ztrácí slabším procesorem (pouze AMD Phenom II X4 940 na 3GHz) a 4GB DDR2 paměti. Plné detaily jsem zkusil, ale FPS se pohybovaly jen kolem 25-30FPS. Stačilo ale snížit některé prvky a už to jelo pěkně 40FPS. Shogun2 tedy není podle mého názoru příliš HW náročnou hrou. Testovat ji ale zatím na grafiky nebudeme, čekáme na DX11 patch, který jí skutečně dodělá a pár patchů, které opraví ty herní chybky. Pak ji ale do testů zařadíme na 100%.

Ocenit ale musíme i zvukovou stránku celé hry. Zvukový doprovod, hudební podkres a všechno odpovídá samozřejmě tématicky hře a je to opravdu brilantní. Ocenit musíme i rozsáhlou encyklopedii a vyčerpávající popisky snad všeho. Nutno ale také ocenit českou lokalizaci toho velkého množství textů. Zatímco se některé firmy vymlouvají a neudělají češtinu ani do druhého dílu očekávané RPG hry, jiní vydavatelé neváhají vložit zlomek prostředků z nákladů na propagaci a vývoj hry do české lokalizace.

Samozřejmě Total Ward Shogun je možné hrát i online a multiplayerově, kdy nabízí možnost vytvořit si generála a vzhled jednotek podle sebe. Samozřejmě všechno se hodnotí a počítá. Nicméně já osobně strategie multiplayerově ani online nehraji. Takže pokud by nám někdo chtěl zprostředkovat dojmy a online a multiplayeru, má prostor.

 

 

  • Total War Shogun2 – hodnocení

Dostáváme se k závěru.  Zbývá si zhodnotit všechny aspekty hry a udělat si tedy nějaké ty závěry.

Shogun2 je vynikajícím dílem TotalWar a možná jedním z vůbec nejlepších. Ani na nejnižší obtížnost není úplně nejlehčí, ale je dostatečně přístupný i těm, kteří většinou strategie nehrají. Na vyšší obtížnost si ale žádný stratég nemůže na nedostatečnou výzvu stěžovat. Největším problémem celé hry tak je občas lehce haprující umělá inteligence, což snad srovná nějaký ten patch. Ale zase na druhou stranu občas dokáže svou inteligencí ta AI i překvapit. Chce to prostě doladit. I tak je ale pořád AI v této hře jedna z nejlepších vůbec.

Současné hry jsou prodejní artikl, to je bez debat. Za kvalitní práci si vždy zasloužíte odměnu a hry jsou dnes hodně žádané, ale bohužel dnes hlavně kvůli konzolím se z mnoha kvalitních vývojářů stávající spíše obchodníci a markeťáci, než vývojáři. Příliš mnoho multiplatformních kompromisů, příliš hraní na jistotu a málo času na vývoj, který se navíc snaží vyhovět snaze vydavatelů prodávat hry co nejširší skupině hráčů. Na většině současných hrách je skutečně zoufale vidět, že jsou dělány jako rychlo obrátkové zboží, a hrají se stylem dohraj a zapomeň, nebo si kup několik zbytečných DLC za cenu celé hry.

Total War Shogun 2 je ale mnohem více působí jako kvalitní hry, kde se na kvalitu hry hledělo nejvíce. Samozřejmě i zde je k dispozici několik speciálních přídavků ke stažení, jež jsou součástí limitované edice. Ale jako taková prostě nepůsobí jako pračka na peníze hráčů. Úroveň propracování herních mechanismů, vývojových stromů a strategických prvků včetně RPG prvků je impozantní a dnes se opravdu moc nevidí. Hra ale i technicky je na výši a škoda, že se DX11 nestihlo dodělat k vydání. Nicméně patch se chystá a hra tak bude skutečná technologická špička. Na poli podobných strategií se těžko hledá dnes propracovanější a lépe vypadající titul. Vynikající je rovněž celá stylizace, včetně hudebního doprovodu.  

To nejdůležitější na každé hře má být ale hlavně hratelnost a právě ten prvek připoutání hráče k monitoru ve stylu ještě jeden tah a jdu spát. Tohle dnes řada moderních her, kterým jsou různými magazíny, jež jsou součástí onoho marketingového tažení vydavatelů a profitují z něj, udělovány mnohdy absurdně známkami kolem 9/10. Total War tento prvek má a to velmi silný. Když k tomu tedy přidáme to propracování a kvalitní zpracování, je to skutečně hra, která si svou vysokou známku zaslouží. A nenabídne nám jen 6-7 hodin herního času. Ale desítky hodin v kampani, kterým můžete přidat roky hraní v online režimu. Navrch je tu slušná a obsáhlá česká lokalizace od Comgadu, takže skutečně není co řešit. Uděluji zatím 90/100 a až vyjde DX11 patch a pár oprav, klidně můžeme hovořit o známce 99/100. Vynikající hra.


 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 17:56:49

DD, podporuje hra aj xfire?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 18:18:31
avatar
CrossFireX? Ano ... minimálně HD 6990 v tom funguje dobře ...
weir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 19:30:27
avatar
Myslím, že se ptal na něco jiného. http://cs.wikipedia.org/wiki/Xfire
amDDement [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 19:51:25
avatar
xfire je neco jako icq pro hrace nechapu jak bez nej nekdo kdo hraje hry muze byt
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 20:02:22
avatar
v životě jsem o něm neslyšel .... asi proto, že nemám potřebu skrz něj komuniovat a hry se mi hrají dobře i bez něj
amDDement [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 20:41:56
avatar
informuj se o tom co dokaze mozna zmenis nazor
amDDement [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 20:48:18
avatar
priklad: spustit hru, pripojit se do mp hry kterou hraji tvoji pratele, pocitat cas hrani, chat primo do hry, streamovani hry, screeny na profil, videa na profil, pripojit se na teamspeak, chat mezi vice hraci a spousta dalsich vychytavek...
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 22:58:26
avatar
V životě si neslyšel o Xfire? Jo HC hráč se pozná hned
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-11 13:48:26
avatar
Tak když má člověk Steam, tak už nepotřebuje nějaký doplňky...

A DD, máš tam DDR2 paměti v textu.. asi překlep co
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-11 18:28:56
avatar
ne, mám DDR2 paměti ... mám X4 940 ;)
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 22:09:59

Nie pytal som sa na crossfire, iba som si to cross skratil s x.
Ezio91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 21:26:52
avatar
Podle oficiálních stránek www.xfire.com by měla být hra podporovaná Odkaz
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 18:00:16
avatar
Po dlouhý době sem odběh ke komplu zahrát si tenhle skvost, protože dlouhou dobu předtim mě uplně dostal Shogun 1. Sem nadšen a s recenzí souhlasim. To, že tam neni DX11 je mi těžce jedno, sem rád, že se vývojáři zaměřili hlavně na perfektní hratelnost, spoustu obsahu, perfektní MP a ne (jenom) na grafiku. Ode mě jednoduše 9+/10. SEGA v současnosti patří k mým nejoblíbenějším vydavatelům. Teď sem navíc dohrál Alpha Protocol (též vydávala SEGA) a taky výjmečná hra co se obsahu týče. Každopádně Shogun II doporučuju všem, já osobně sem (jak už jistě mnozí z vás ví) převážně konzolovým hráčem, ale tohle sem si nemoh nechat ujít. Podpořte vývojáře, ať o tyhle hry do budoucna nepříjdeme!
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 18:42:29

Pochlubte se kdo pokoril Legendary uroven a za jakej klan.
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 18:55:35

Ja hraju zatim na normal a uplne mne to zatim staci a ve chvilich kdyz si uz myslim ze sem v pohode, tak AI dokaze zavarit.
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 19:44:14

Jako starej totalwarar sem dal rovnou hard a parkrat pohorel, pak jsem se potrapil na very hard za klan s tezkym startem a ted bojuji s legendary. Epicka vyzva...
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 19:20:19

Jedna z mala her ktera dnes stoji za zahrani.Jednicka byla dobra, pokud pominu lepsi grafiku ktera asi u tohoto typu her moc nikoho nezajima,tak dvojka je jeste lepsi.Pravda AI nekdy selze pry vypoctu bitvy, takze je nutne si ji vybojovat v "realu".

//
Oproti prvnimu Shogunovi je tady pokud si to dobre pamatuju vetsi duraz na ekonomiku a diplomacii.Pri stavbe budov treba je potreba si davat pozor co stavite, protoze nektery budovy, hlavne hrady na vysokych urovnich vam sezerou tolik potravin, ze pak tam budete mit samou vzpouru a budete jenom skakat po mape je hasit.

K oblibenym vrahum Ninjovi a Geishi pribyl jeste Mnich a Mezuke.Mnich kerej sice nevrazdi ale umi konvertovat jine agenty a rozkladat moralku armad a mest.Mezuke zase uplaci.Mnich se hodi kdyz chcete obsadit provincii ktera je sprateleneho klanu, ale nechcete s nim valku, tak se da udelat s Mnichem takova svinarna ze ve meste vyvolate vzpouru, rebely porazite a provincie je vase-)).
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 19:42:44

Automatic bitva funguje dobre jenom pri velke presile a taky ji pouzivam pri dobyvani hradu 1vs1 armada. Jinak vam nadela strasne ztraty a prohraje vyrovnany bitvy. Na jidlo je potreba davat strasne pozor a farmy upgradovat co nejdrive. Co mi trochu vadi je divna AI v diplomacii, souhlasy s obchodovanim/alianci jsou dost nepredvidatelne a i kdyz mate s nekym skvele vztahy tak vas klidne zradi...
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 20:13:16

Prave u braneni hradu mam pocit ze ten AI vypocet hapruje nejvic.Mel sem kolikrat celkem slusnou posadku strelcu na hrade a dobyvatel ktery nebyl na tom o moc lip me porazil, takze braneni hradu je vetsinou nutny si odehrat.Proto je dobry si nastavit delku bitvy tak max na 30 minut, jinak pokud vsechny nepratele nezazenete, coz se slabou posadkou asi tezko, budete muset dlouho cekat a i pri zrychleni je to otrava.Diplomacie je nevypocitatelna, ale ze sou nektery klany svine maji uz v popisu-)
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 21:45:06

Ja mluvim o utoku na hrad. Braneni hradu tam fakt hapruje nejvic, tam kdyz mam hodne archeru tak manualne postrilim klidne mnohem silnejsi armu zatimco AI mi to prohraje...
snakehead28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 19:11:02

Hru som (zatial) nehral, ale kedže ju tak všeti chválite tak ju skúsim
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 19:18:08

Hra vypadá moc dobře, taky bych si jí docela zahrál.
Jen nevím proč se recenzovalo "zatím" jen v dx9 když vyjde patch.
To se mohlo rovnou počkat jako u Crysis 2 a hrát rovnou až v "dx11".
maws [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 19:19:21

super hra taky jste si vsimli ze snad vsichno recenzenti hraji za chosokabe ? rekl bych ze za ne to zacne hrat tak 90% lidi neco jako anglani v medievalu taky na ostrove a boostnuty luky
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 19:38:53

Uplnym opakem je Jesugi, si to zkuste na Legendary, nedavam vam naprosto zadnou sanci.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 20:04:09
avatar
No já bych za ně hrál stejně, já totiž vyznávám střeleckou strategii všude
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 22:09:46

Pro me je ostrov nevyhoda, musis prevazet jednotky, nemuzes obchodovat po sousi a hlavne nemuzes ocekavat, odkud prijde utok. Na sousi diky horam a spojencum casto staci mit posadku jenom v jednom meste a ostatni prazdna.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 20:07:32
avatar
Chci se zeptat hráčů.

Nemáte potíže s obtížností? Na poslední dvě se hra na strategické mapě (z mého pohledu stává neudržitelnou). Počítače se na mě vždy sesypou i při maximální snaze chovat se ke všem čestně.

Jinak opravdu nechápu (nebo spíš jo) proč dnes v každé hře honí obtížnost podváděním místo kvalitní AI.

Třeba ve Fifě 11 rozhodčí píská diametrálně odlišně podle toho, jestli udělá zákrok počítač, nebo hráč.
Tady v Shogunovi má počítač na těžkou, velmi těžkou a legendární obtížnost "záporný handicap" (Města mu více vydělávají, armády doplňuje mnohem rychleji). Je to hnus velebnosti, místo aby se naprogramovala kvalitní AI, tak se to jen pošudlá změnou modifikátorů.

Je to hnus velebnosti.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 21:47:09
avatar
Souhlasim, mám stejnej problém, zrovna dneska sem se k tomu dopracoval...
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 21:47:32

Problem nemam, konecne poradna vyzva! Very hard porazeno za Odu (prvni dve kola sou fakt vo hubu a pak pozor na Takedu a ted sem na ceste k porazce legendary za Simazu (mam rad kdyz clovek zacina na kraje mapy a nikdo mu nemuze vpadnout do zad).
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-11 00:23:37
avatar
Jo, na to very hard se dá alespoň ukládat, ale i tak před tebou smekám, sice se zlepšuju, ale hra mi neustále rozbíjí hubu.
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-11 20:24:22

Ale musim uznat ze na legendary je to nejtezsi total war ze vsech za urcite klany, a dohrat to na nejtezsi za vsechny narody jako jsem dohral predchozi totaly asi nedokazi. Hlavne za Jesugi je to horor. Pokud muzu poradit do zacatku tak maxovat vzdy ekonomiku, srat na vylepseni hradu a vojenske budovy, na to bude cas. Prvni kolo vylepsene zavlahy a dva archery, vyzkum cesty ci, druhe kolo pristav a kopinika. Pozdeji zadne hrady krome jednoho na najimani army vubec nevylepsovat, jedinou budovu mit vsude trziste a nasledne upgrady + mit maximum obchodnich partneru.
Shady [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-11 22:28:15

Medieval 2 za Dánsko na nejtěžší bylo správný peklo . Škoda že už dneska není ani čas ani PC na to zahrát si tohle..
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-12 11:35:31

Medieval II: Teutonic - za Lithuania - tomu rikam peklo. Neco jako Jesugi v Shogun 2.
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 20:12:00
avatar
recenze je dobrá ale ty narážky na konzole to kazí
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 21:49:39
avatar
Taky moc nevim proč je to tam psaný, to je jak kdyby se recenzovalo God of War a zmiňovalo se, že to poor PC nemá...
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-11 07:28:48
avatar
DD je moc zaujatý
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-11 18:28:34
avatar
nikoliv ty jsi zaujatý pro konzole, já ti nezaujatě vysvětluji, proč jsou konzole zbytečné, nemyslné zařízení, které v současné době jen škodí ... ;)
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-11 18:40:37
avatar
to je uhel pohledu DD
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 20:14:07
avatar
Vypada to zajimave, diky za recenzi
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 21:58:17
avatar
co mi na týhle hře vadí je její optimalizace na multijádra. Na mím šnečím phenomu2 2ghz(notebook) pořádně vytíží jenom jedno jádro a zbytek se mi fláká a když nastane nějaká epic bitva tak mi jede slajdswow při zrychleni , ale hra je to famózní
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 22:59:22
avatar
A přesně proto se kritizujou konzole.. protože to ku*ví třeba tohle. Být to nativní PC, tak by to bylo optimalizované na vícejádra, strategie jsou na to ideální.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-11 01:56:09
avatar
zajímavá teorie, ale Cell v PS3 je 7 jádro a v X360 trůní 3 jádro od IBM na 3,2GHz...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 23:57:11
avatar
a stejne tak se kritizovali konzole za to, ze gta4 nebezelo rozumne na zadnym tehdejsim dvoujadru, ale chtelo minimalne rozumne taktovany trijadro...

takze jak to je?za vsechno, co se nam na pc nebude libit, budeme hazet spinu na konzole jako male hloupe deti?tohle je fakt uz k smichu.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-11 00:01:47
avatar
Mescalamba: Ty si asi trochu mimo, ne? Shogun II na konzole nevyšel... Jinak konzole těží právě z vícejádrový architektury, zkus se schválně podivat na co sou dnešní hry náročnější..na GPU to neni.

Ale hlavně u Shogunu II probírat jak konzole kurví vývoj, u PC nativní hry. Hochu vzpamatuj se....
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-11 17:47:55
avatar
no podle mě jsou dnešní hry určitě náročnější na gpu než na cpu!
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-11 18:19:29
avatar
to záleží na jednotlivé hře a na pladformě na které je vyvíjená
Spots [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-10 22:52:41
avatar
Jsem strašně rád že se serie vrací doslova ke kořenům, střelecké jednotky mě moc nebrali.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-11 16:05:36
avatar
Kámoš ji hraje a je sní spokojený je prý super.Já o ni uvažuji i když to není zrovna to co hraji nejraději ale zkusím ji u kámoše a pak uvidím.
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-11 17:01:57
avatar
OT: neříkal DD, že bude nějaký článek o zapojení více monitorů se všemi detaily někdy před měsícem dvěma? docela bych ho uvítal (přijde mi druhý monitor, tak by se hodily nějaké tipy - i když předpokládám, že zapojím a jedu)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-11 18:27:40
avatar
tak já to na tento týden dopracuji no
NavratilJirka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-11 19:28:23
avatar
Zabil kluk jeden ušatá
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Shogun 2 UPDATED!!! 2011-05-10 19:05:53

Dnes vysiel patch ktory doplna DirectX 11 spolu s Benchmark modmi..
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!