RECENZE: Need for Speed SHIFT2: Unleashed – nejlepší a nejautomobilovější moderní NFS! Ale…
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 18 duben 2011
alt

RECENZE: Need for Speed SHIFT2: Unleashed

– nejlepší a nejautomobilovější moderní NFS! Ale…

Velmi rozšířený omyl a často opakovaná lež, že NFS má být arkádová závodní hra, je mezi hráči velmi populární. EA, jako současný vlastník licence NFS to ani nějak nemá zájem některým zmateným hráčům vymlouvat a tak dokonce SHIFT2 je prezentován oficiálně bez označení příslušnosti k Need for speed. Je to trochu divné, protože SHIFT2 je jednoznačně nejlepší moderní Need for Speed od dob pátého dílu a hlavně je to skutečně nefalšované NFS a hlásí se k původnímu odkazu hry Need for Speed.

Need for speed není o bezhlavém šněrování vozovky od svodidel ke svodidlům v krabicích bez fyziky, jak nám to mnohé díly prezentují, naposledy velmi stupidní Hot pursuit, který vyšel na podzim, a který reprezentuje onen arkádový směr novějších dílů NFS.  Původní NFS bylo naopak ve své době nefalšovaným skoro simulátorem, který nabízel neskutečně detailní grafické zpracování včetně pohledu z kokpitu a propracovaná auta renomovaných i méně renomovaných značek. Ve své době nabízel fantastický uvěřitelný jízdní model, skvělé zvuky a vůbec prostě tu správnou automobilovou esenci ve skutečném významu slov „Need for Speed“. Jen málo her v celé sérii se přiblížilo „automobilismu“ prvního dílu. Už jsme ani nečekali, že by nějaký moderní díl série, která již velmi dlouho umírá, dokázal oživit původní myšlenku a utkat se s nejlepšími díly série. Hodně nadějný a až šokem byl ale pro mnohé SHIFT, který však skončil na půl cesty s obrovským potenciálem. Nyní přijíždí SHIFT2 …

 

  • Need for Speed SHIFT2 aneb když auta jsou skutečně auta

Zapomeňte na závody krabic ve světě neexistujících fyzikálních zákonů, kde si i největší trdlo s gamepadem může myslet, že je M. Schumacher a dokáže řídit ve vysokých rychlostech supersporty s výkonem 1000 koní jako nic. Musím říci, že na podzim vydaná hra Hot Pursuit je tak špatný díl NFS, že jsem na něj ani nedodělal recenzi. Jednoduše je výsměchem skutečnému světu aut. Je nudný, nerealistický a neuvěřitelně stupidní – je to prostě arkádový Burnout a ne NFS …  

Těžko lze věřit, že půl roku na to rozšíří sérii Need for Speed titul, který je úplným opakem a jehož kvality z něj dokonce mají šanci udělat jednu z nejlepších závodních her všech dob a současnosti. Ale přesně takový SHIFT2 je, či spíše dokáže a může být. O této hře jste ode mě již četli preview. Konečně se mi ale podařilo si hru pořádně otestovat a hlavně důkladně zahrát a to v plné palbě a na Eyefinity, takže mohu konečně zhodnotit.

Proti prvnímu dílu se toho nakonec změnilo až překvapivě hodně. Tím nejzásadnějším a viditelným jsou vylepšení herního engine a v podstatě celý nový fyzikální model. Tedy v podstatě to, co tvoří celou hru. Přesto musím říci, že jsem zklamán. Nelze se zbavit dojmu, že u EA lidí, kteří o SHIFT rozhodují, prostě nevědí o autech vůbec nic a naprosto netuší, pro koho SHIFT2 udělat. Výsledkem je tak bohužel něco, co vlivem snahy o vytvoření mainstreamové simulační hry, zůstalo zbytečně na půl cesty v území nikoho a neuvěřitelný potenciál a řada skvěle zpracovaných prvků zůstala trestuhodně ležet ladem. Přesto je nadšení z některých aspektů hry plně na místě.

 

  • SHIFT2 jako závodní hra

Pokud jde o herní obsah, tak je asi jasné, co můžeme čekat. Hromada aut, tratí a závodní kariéra. Na rozdíl od prvního dílu dává ale kariéra smysl, nehrajete na stupidní hvězdičky a tak dále. Je tu skutečně kariéra, zajímavé závody a licencovaný GT1 šampionát.

K tomu samozřejmě patří hromada aut a tratí. Na rozdíl od toho, co si někteří tvůrci myslí, kvalitní hru nedělá 1000 aut, ale jejich propracování a to je u SHIFT2 skutečně impozantní. K tomu totiž musíme přičíst možnosti tunningu, který se konečně soustředí hlavně na výkonové a jízdní vylepšení a skutečně docela dost věrohodně. Dále jsou tu možnosti ovlivňovat jízdní model množstvím nastavení v rozšířené detailní i jednoduché podobě. A samozřejmě nechybí velká spousta známých i méně známých tratí, které jsou doslova fantasticky zpracované. Takže v SHIFT2 bude prostě a jednoduše jezdit ve skutečných autech na skutečných tratích v téměř skutečných reáliích a hlavně to bude skutečně o nejsilnějším zážitku z řízení auta, který kdy která velká hra dokázala nabídnout. Prostě přesně tak, jak to má ve skutečné Need for Speed hře a původní myšlence této série vypadat ….

Toliko úvodem a nyní je čas si jednotlivé aspekty hry rozebrat podrobněji …

 

 

 

  • SHIFT2 – Gameplay a herní zpracování

Hned úvodní intro nenechá nikoho na pochybách, o co ve hře půjde. Úvodní video hodnotím skutečně velmi dobře a jedno z nejlepších, které se vůbec kdy v závodní hře objevilo. Bohužel hra si neodpustila značnou mírou konzolovosti a ovládání a samotné menu se jistě dalo zpracovat poněkud ergonomičtěji a hlavně nápaditěji. Když si menu SHIFT2 postavím vedle MENU z her od Codemasters jako třeba DIRT2, F1 2010, tak opravdu není příliš automobilové a nápadité. Ale budiž, nějak se s ním budeme muset poprat, i když ta namapovaná tlačítka pro pohyb v menu položkách jsou skutečně zvláštní.

 Jako správná závodní hra je orientována hlavně na volanty a má v sobě profily pro řadu modelů. Takže můj G25 detekoval bez chyby. Bohužel nastavit volant tak, aby se to dalo řídit a hlavně mít z toho nějaký uvěřitelný pocit, to už je věc důkladného a dlouhého laborování. Musím říci, že bez pomoci internetových fór a zkušeností jiných, bych použitelné nastavení hledat horko těžko.

To naštve hlavně proto, že kariéra začíná přímo závodem, který slouží jak test vašich možností a dovedností a nastavení mnoha aspektů jízdního modelu, pomůcek a celé obtížnosti hry. Takže s nenastaveným volantem se to stane velmi frustrujícím momentem, který by mohl a také to udělá, odradit spoustu hráčů od dalšího hraní. Já jsem si to nastavil před tím, takže ten první závod už se dal odjet normálně a můj první dojem z SHIFT2 je prostě perfektní.

První co vás praští do očí je neuvěřitelný smysl pro detail ve zpracování. Detaily kolem tratě a na samotné trati nastavují zcela novou laťku všem konkurenčním hrám. Pocit z rychlosti a jízdy je neuvěřitelný. Špinění okna, světelné efekty a pohled z přilby očima jezdce, to všechno udělá neuvěřitelně dobrý první dojem. Máte skutečně pocit, že to auto řídíte a hlavně vám dá hra okusit, jak náročné řízení rychlého závodního auta vlastně je, a že pokud chcete být skutečně rychlí, není to něco, co zvládne každý a není to samozřejmost.

Já osobně jsem celou hru absolvoval v režimu profesionál a jediné, co jsem měl zapnuté, byla vodící čára, přičemž důvod vysvětlím později. Vše ostatní, a že toho je, bylo vypnuté, tedy kontrola trakce, stabilizace, brdový asistent, protiblokovací asistent a tak dále. Obtížnost hry jsem měnil, ale nejčastěji jsem jezdil na nejvyšší.

 

  • Auta a možnosti úprav

NFS SHIFT2 neobsahuje v základu přehnané množství aut na rozdíl od takového GT5. Ale na rozdíl od GT5 jsou všechny modely aut stejně kvalitně zpracované a jsou mnohem dál než modely aut v GT5. I na poměry NFS a prvního SHIFT je tu vidět neuvěřitelný posun kupředu. Interiéry jsou prostě perfektní a funkční a ještě je můžete měnit vylepšením.

Z aut nechybí kromě Ferrari, žádná z prestižních značek A dostalo se i na spoustu legendárních starších modelů, stejně jako moderních sportovních méně prestižních aut. Prostě že by nebylo s čím jezdit, na to si stěžovat nemůžeme.

Konečně je tu také smysluplný tunning. Jednak je výrazně rozsáhlejší než v jiných NFS a hlavně se soustředí na to skutečně podstatné. Jízdní výkony a vlastnosti. Libí se mi možnosti a nutnost vyladění auta na různé třídy podle bodového hodnocení skupin. Můžete si tak vybrat, co chcete vylepšit a co ne, podle vašich preferencí. Fantastickou možností je výměna motoru, i když ne vždy je to výhodné. Jindy mě zase udivuje, že nový motor z Vipera SRT10, který lze osadit do klasického Chargera R/T, zůstává jen se 4stupňovou převodovkou, což nedává moc smysl :). Ale jinak to funguje moc dobře.

Jednotlivé úpravy totiž skutečně mají vliv na jízdní vlastnosti a výkony a poznáte je. Konečná je pak úprava na závodní speciál, což u některých modelů působí docela zvláštně, protož je na světových tratích závodit nevídáme, ale není to tak nerealistické, protože v podstatě každé auta lze na závodní speciál předělat. Že pak nemá s původním modelem pranic společného? A co je na tom divného? Každý skutečný závodní speciál nemá se sériovou verzí kromě tvaru karosérie nic společného, všechno uvnitř je úplně jiné a samotná karoserie je většinou jen 2-3 vrchní krycí díly z karbonu vytvarovaných do tvaru připomínající sériový vůz.

Líbí se mi i rozsáhlé možnosti naladění auta a možnost tedy značně ovlivnit výkony a vlastnosti vozu. Pro ty, kteří si s tím nechtějí hrát, je tu ale i mnohem jednodušší mód, anebo si s tím nemusíte hrát vůbec. Ale na nejvyšší obtížnost, anebo proti zkušeným hráčům, se bez důkladného naladění a přizpůsobení pro svůj styl, neobejdete.

 

  • Tratě a okruhy

Díky licenci GT1 nechybí v SHIFT2 všechny tratě FIA šampionátu a to včetně našeho BRNA! Je tu ale také velká spousta zvědových tratí včetně některých, které se příliš často neobjevují. Pak je tu ale i řada těch, které už známe třeba ze SHIFT1 a nebo už z ProStreet. Všechny ale v nové podobě a ve zcela neuvěřitelném zpracování.

V tomto aspektu poráží SHITF2 hry jako GT5 nebo Forza rozdílem několika tříd. Zatímco tratě v obou jmenovaných hrách jsou dost sterilní a nepříliš detailní, u SHIFT2 je smysl pro detail až hraničící s posedlostí – ale na poměry starších NFS her je to úplně jiná liga. Bohužel, když některé ty tratě znáte ze skutečnosti, občas vidíte to umělé dobudování okolí. Ne co se samotné trati týká, ty jsou perfektní, už žádné umělé schody a napojení, ale perfektní nerovný profil a skutečné reálné hrboly a vlny. Ale pokud jde o zpracování okolí tratě a toho světa za svodidly, je tam toho někdy až moc. Ale prostě je to skutečně perfektní a máte pocit, že ta trať je skutečně součástí prostředí a není tam jen tak uměle pro účely hry. Prostě za zpracování tratí a jejich množství píšu velkou jedničku s hvězdičkou a velkou pochvalu na vrh. Tohle je nová laťka toho, jak by to mělo vypadat.

A tím se postupně dostáváme k tomu nejdůležitějšímu. Jízdnímu modelu a celkovému zpracování, takže si to pojďme rozebrat …

 

 

  • SHIFT2 – jízdní model, fyzika atd.

Alfou a omegou každé závodní hry je jízdní model a fyzika. Bohužel SHIFT2 bylo pod velkým vlivem vydavatele EA, který by rád hru prodal co nejvíce lidem, ale zároveň o ní tvrdí, že je to skoro simulátor pro „sim“ fandy. Řeknu to na rovinu, že bohužel lidé, kteří o SHIFT2 rozhodovali, pravděpodobně vědí o autech a simulacích úplné kulové a výsledek dopadl, jak dopadl. Nelze totiž podezírat, že studio Slightly Mad, kde působí i pár lidí se zkušenostmi ze simulačních her včetně GTR, neumí udělat pořádnou simulační hru se vším všudy.  Ale EA prostě jako vydavatel má trochu jiné zájmy než a perfektní kvalita hry a propracovanost. Obojí se přímo nesnáší s levným a hlavně rychlým vývojem, který EA jako vydavatel požaduje a což je například vidět na Dragon Age 2. Takže výsledek je jaký je …

 

  •  Jízdní model

Těžko se hodnotí, když i při 60FPS máte v řízení Lag jak „kráva“ (s prominutím). Při 35-40FPS je ten Lag snad půl sekundy. Při 60-100FPS je menší, ale ne o tolik a hlavně je tam pořád! Právě kvůli tomuhle aspektu musíte mít zapnutou vodící čáru, protože jedete podle očí. Musíte přepnout mozek do režimu, kdy děláte věci 0,5-1s před ním, než byste je udělali. Prostě otočíte volantem a trvá to další 0,5s než to udělá i hra. Jenže za tu dobu samozřejmě normálně propásnete vrchol zatáčky a tak dále.

Celá tahle LAG věc doslova ničí celou hru a je bohužel její největší slabinou. Navíc to není novinka, protože první díl ho měl také! Dá se na to zvyknout a jet s tím a u pomalejších aut a v nižších obtížnostech je to docela hratelné, ale s rychlejšími auty a ve vypjatých závodech je to hlavní aspekt toho, že děláte chyby, nestačíte a tak dále.

Takže jízdní model se těžko hodnotí, ve výše uvedeném stavu. Není divu, že mnozí tvrdí, že se ta auta chovají jak motorové čluny na vodě. Jenže za to může ten Lag, protože ve snaze udržet to auto rovně to šněrujete od krajnice ke krajnici právě proto, že na obrazovce se dějí věci o půl sekundy později, než co hnete volantem. Zkusil jsem ten Lag co nejvíce snížit snížením detailů tak, aby to dávalo 100FPS, ale pořád tam byl, pak se to ale dá už alespoň normálně řídit a trochu ten jízdní model hodnotit.

Mě osobně nerealistický pak rozhodně nepřijde. Je naopak velmi dobrý – některá auta znám ze skutečnosti, tak vím, jak se chovají – neříkám, že je to dokonalé, ale je to překvapivě blízko. Počítá se skutečnými fyzikálními modely, i když bohužel se mi zdá, že stejně jako u GTR her je tu to chování tak nějak dopočítáváno. Zejména dostat auto z většího smyku úspěšně do roviny je docela problém. Stejně jako se mě osobně vůbec nedařilo na profi režim zadriftovat. Naštěstí stupidní driftování nemusíte v této hře vůbec absolvovat, když nechcete a tvoří jen okrajovou část obsahu hry.

Pochválit musím fakt, že je tu velký rozdíl mezi jednotlivými modely aut. Zatímco v jiných hrách se všechny sportovní auta chovají podobně, tady v té hře skutečně zjistíte, proč supersportovní auta stojí 30 milionů a proč se jim sporťáky za 1-3 miliony nemají šanci vyrovnat. Jeden z hlavních rozdílů jsou třeba brzdy. Až v SHIFT2 poprvé přesednete z běžných sporťáků do třeba Koenigsegga CCX, zjistíte, že můžete z mnohem větší rychlosti brzdit o 100m později a síla decelarace vám rve maso z obličeje. V této hře je to až skoro cítit. Skutečně famózní! Obrovský rozdíl je v chování různých aut, cítíte různé druhy náhonů, hmotnost aut, vyvážení, prostě všechno. Troufám si říci, že žádná z velkých závodních her takhle detailní provedení jízdního modelu a hlavně znatelný rozdíl, nikdy neměla. Fantastické.

Bohužel kromě lagu v řízení to kazí ještě další věc. Autorům se do hry nějak nepodařilo dostat komunikaci mezi volantem a tím, co se děje pod koly. Mám velmi kvalitní volant (Logitech G25) bohužel při řízení jsem dostával velmi málo informací do řízení od kol. V podstatě jediné co poznáte, je jízda po obrubníku, trochu fakt, že musíte odtrhávat kola od vozovky, ale situace, že vám jde auto do smyku nebo blokaci kol, prostě nepoznáte. Tohle by se ale určitě dalo doladit. Nicméně musí zmizet ten lag v řízení, protože jinak to prostě nebude fungovat.

 

  • Fyzika a destrukční model

Upřímně? Nevěřil jsem, že ještě někdy v NFS uvidíme takovouhle fyziku. Od dob Porsche prostě NFS nikdy nemělo fyziku a destrukční model na úrovni. Až nyní. Fyzika tu funguje, auta nejsou jen takové héliové balonky a hlavně destrukční model je detailní!

Z aut létají kusy, některé tedy až trochu moc, ale prostě lze ho hodně poškodit a to tak, že zcela zničit a znepojízdnit. Nehody jsou navíc velmi akční a skutečně se kutálíte tak, že to stojí za to. Prostě paráda, není to dokonalé, ale na poměry NFS a takového GT5 a dalších her, kterým má tenhle titul konkurovat, je to skutečná špička! Stačí jeden pořádný náraz a máte po závodě. Samozřejmě, míru vlivu poškození lze nastavit. Nicméně dalo by se to ještě zdokonalit, třeba nárazy ve vysoké rychlosti nezanechávají takové škody, jaké by ve skutečnosti měly.

A co víc, ničí se i trať. Poškozují se svodidla, na trati zůstávají kusy aut, pneumatiky a hlavně zbytky gumy a nečistoty mimo ideální stopu a skutečně rapidně znesnadňují jízdu, když se tam dostanete. Hra obsahuje i detailní fyzikální telemetrii v reálném čase. Bohužel bez reálného využití v této hře :( nad čímž nejeden simulátorový nadšenec zapláče. Ale celkově na poměry většiny současných her a na poměry NFS je fyzika a míra destrukce neuvěřitelná, jen to dotáhnout do konce!

 

  • Grafické zpracování

Hra má "nový" (výrazně vylepšený) herní engine a je to vidět, minimálně v Eyefinity je velký rozdíl proti prvnímu dílu a to k lepšímu. Bohužel, protože EA, navzdory svým prohlášením, má hlavní zájmy na konzolích, hra je orientována hlavně na ně a tak PC verze nedostala žádné speciální vylepšení. Hra je tedy nadále jen DX9, ale tvůrci se snažili, co mohli a výsledek je na poměrně DX9 impozantní.

Nicméně na první pohled tomu přeci jen něco chybí. V té detailnosti a opravdu krásném zpracování všeho okolo je často vidět hranatost modelů. Prostě Tessellace této hře skutečně velmi chybí a hodně by prospěla. Takhle když mechanik drží asi 24stěnné kolo, to působí trochu rušivě.

Nicméně jinak musím říci, že SHIFT2 je jednoznačně graficky nejlepší závodní hra současnosti. Překonává i DIRT2 nebo GRID a o mnoho překonává GT5. Detaily interiéru, aut a hlavně okolí a samotných tratí, prostě jako celek je to neuvěřitelné, o moc lepší než první díl a o moc lepší než cokoliv jiného. Ty tratě a jejich blízké i vzdálené okolí jsou prostě úžasné.

Líbí se mi ale i zpracování světelných podmínek, jízda v noci, kterou autoři zbytečně straší. Díky tomu, že vidíte na budíky a jen tam, kam jedete, je naopak jednodušší. Horší je to s jízdou do zapadajícího slunce, ale helma to jistí, i když si myslím. Pokud vás to oslňuje, přepněte do režimu helmy, je tam filtr ;). Ten ale naopak začne vadit tam, kde už je pološero a jedete skoro ve tmě. Ale je to opravdu realistické.

Pokud jde o herní náročnost. Hra je plynulá na 35-40FPS, jenže je tam ten Lag. Ten se zmenší až při FPS kolem 60, což na rozlišení 1920x1200 ale zase není pro většinu karet takový problém. Bohužel ten lag je tam i při nižších detailech, takže dále to snižovat nemá význam. Navíc na snížených detailech je to strašně malované. Vůbec musím říci, že na těch screenech okolo ta hra nevypatá tak, jak v pohybu a reálu. Byl jsem docela překvapen, když jsem si ty své screeny prohlížel. Opravdu hra je v pohybu mnohem menší omalovánka a vypadá velmi velmi dobře.

Na rozdíl od prvního dílu je hra i perfektně optimalizovaná pro Eyefinity. První díl se v režimu Eyefinity poněkud protáhl do tunelu. SHIFT2 ale prostě jen zobrazí to, co skutečně máte vidět a jak to máte vidět. Jak vidíte z některých obrázků, vidíte v Eyefinity přesně to, co ve skutečném autě. Zkoušel jsem hrát i na jediném monitoru, ale říkám na rovinu, už nikdy nechci hrát na jediném monitoru, je to ztráta času a zážitek stěží třetinový. Kdo používá, tak chápe, o čem mluvím, kdo ne, ten si bude nadále lhát, že Eyefinity je „drahý“ zbytečný nesmysl, kde vadí rámečky.

 

  •  Ozvučení

Ale s chválou na technické zpracování ještě nekončíme. Fantastická je zvuková stránka celé hry. Závodní auto při jízdě skřípe, kroutí se a všechno vydává zvuky a to tak, jak skutečně má. Prostě paráda. Zvuky motorů, prostě všechno. Absolutně špičkové s kvalitní zvukovkou (používám ASUS XONAR) a pořádným prostorovým repro (Používám 5.1 Redstar RS-501). Hudby je tentokrát méně, ale třeba v menu perfektně sedí. Takže za zpracování zvuků, které výraznou měrou přispívají k fantastickému zážitku a jízdnímu dojmu, opět jedničku s hvězdičkou.

A blížíme se k velkému finále …

 

 

  • SHIFT2 – hodnocení a závěr

Z předchozích kapitol je vám jasné, že v mnoha ohledech je SHIFT2 naprosto fantastický a staví vysokou laťku všem konkurentům, ale pak je tu pár věcí, které hru hodně sráží a to nevíte o všem.

 

  • EA nevědělo, co chce a pro koho SHIFT2 chce …

Jak už jsem řekl několikrát, z celé hry a z prezentace vydavatele EA přímo čiší, že si se SHIFT2 nevědí rady. Tvrdí, že chtějí oslovit simulátorové fandy, ale zároveň i všechny ostatní. Čekali jsme, že po jasném oddělení arkády od simulace v NFS sérii, se SHIFT2 prostě bude soustředit na simulátorové fandy. Ale u EA zjevně převládla obava, aby se to dobře prodávalo i méně zdatným závodníkům.

Výsledem tak je, že SHIFT2 vyšel ve stavu, kdy neuspokojí ani jednu skupinu hráčů. Pro arkádové příznivce bude frustrující a hlavně na okruzích poněkud nudný. Prostě tohle je hra, která ukazuje, že řídit závodní auto skutečně rychle a závodit s ním, nemůže každý a je to pořádná dřina. Příznivce simulátorů, pro které má být tato hra především, pak přepadne pocit neskutečného zmaru. Největším problémem je ten lag v řízení a na to navazující minimální odezva a komunikace do volantu a řízení toho, co se s autem děje. Ale i kdyby se podařilo vyřešit tohle, je tu dále obsahový problém. Aby tahle hra skutečně zaujala simulátorové nadšence, kteří třeba hrají LFS, musí mít simulační prvky. To znamená detailní, ergonomičtější a přehlednější nastavení. Fyziku pneumatik včetně opotřebení a teplot. Možnosti tankování a vliv paliva. Samozřejmě možnosti kvalifikací a tedy hlavně přístupné boxy a tak dále. Ale nic z toho se nemusí vymýšlet, stačí se podívat na systémy v LFS, který má i dokonce dávno něco, co EA tak hrdě prezentuje jako Autolog.

AUTOLOG nabízí možnosti ukládaní replayů (vynikající ale ne dokonalé), možnosti srovnávat se s ostatními a tak dále. Ale nic z toho není unikátní. Všechno tohle nabízí v lepší a propracovanější verzi už dávno třeba LFS a to včetně porovnávání telemetrií, aktuálních přenosů z her a tak dále. Prostě EA zase vymýšlí něco, co už dávno vymyšleno je a tváří se, že objevilo kolo. AUTOLOG je jistě fajn, ale je to jen slabý odvárek a mohl být mnohem lepší, protože něco podobného už dávno existuje.  

Jinými slovy, SHIFT2 skutečně zahazuje svou šanci a doslova ruinuje svůj potenciál. Tahle hra mohla být legendou, mohla se stát modlou mnoha hráčů simulátorů dalších několik let, kteří by rádi připláceli za obsahová rozšíření, vylepšení a tak dále. Mohli se v něm pořádat různé šampionáty, všechno v nádherném technickém zpracování aut, tratí a všeho, které žádná z běžně dostupných her prostě nenabízí.   

 

  • Závěr

SHIFT2 je hra mnoha rozporů. Na jedné straně stojí naprosto vynikající grafická i zvuková stránka hry, kde zejména designéři tratí odvedli špičkovou práci a SHIFT2 jednoduše nemá žádnou konkurenci. Jenže jako závodní hra selhává kvůli lagu v řízení a minimální odezvě a komunikaci do volantu. To je velká škoda, protože naproti tomu je tu neuvěřitelně detailní fyzika a propracované jednotlivé aspekty aut, kdy poznáte změny v nastavení, tunningu a hlavně rozdíly mezi jednotlivými auty. Prostě hra, která vám dá skutečně pocítit, co dokáže supersport nebo závodní speciál, a že je to pořádná dřina. Dojem z řízení je prostě fantastický, kdyby to nekazil ten lag v řízení.

Mě osobně hra přišla i docela jednoduchá. Soupeři, tedy když se závodí, tak jsou docela správně agresivní, ale opět jim moc nejsou pomalé pasáže a zatáčky, kde brzdí příliš brzy. Pro mě tedy bohužel nejsou v této hře AI žádnou výzvou a v prvním kolem jim ujedu a běžně jim ujíždím 5-10s na kolo. To je prostě příliš a podle mě tam měla být ještě jedna obtížnost. Přesto mě to baví, protože závodní okruhy a okruhové závodění prostě miluji. Jenže co běžný mainstreamový hráč, jež preferuje akční arkádové ježdění a řízení auta mu nic neříká? Pro něj bude jednoduše SHIFT2 příliš těžký, auta nedokáže bez pomocníků ovládat a skutečně s nimi být rychlý, a s těmi pomocníky to jede pak v podstatě samo. A ortodoxnější fanda simulátorů? Ten SHIFT2 zkusí a naštvaně zahodí, hlavně kvůli tomu lagu. Prostě věřím tomu, že kdyby EA nechala tuhle hru dodělat a udělat pro fandy simulátorů, mohli jsme tu mít novou legendu na mnoho dalších let. Jenže EA chce od NFS her to, aby byly spotřební artikl, protože za rok vychází nový díl. Takže i tento aspekt může za to, že je SHIFT2 takový jaký je.

(Eyefinity 5760x1200 v akci)

Rozporuplná hra s fantastickými momenty a bezkonkurenčním zpracováním mnoha věcí, včetně realistického dojmu z jízdy. Jenže pak nastupují věci jako Lagy v řízení, absence závodních reálií, boxů a tak dále a výsledkem tak je, že tahle fantastická hra s obrovským potenciálem a potenciálně velkou skupinou oddaných hráčů, zůstává na území nikoho. Dá se to ještě zachránit, vyřešit lag problém, komunikaci do volantu a zpřístupnit boxy a legenda bude na světě a žádný současný závodní titul se s SHIFT2 nebude moci ani poměřovat. Na druhou stranu zase můžeme očekávat, že v SHIFT3 se třeba mnoha z těchto věcí dočkáme. Jenže to by se na SHIFT3 muselo dělat. Zatím se nedělá, studio je v problémech a vše nasvědčuje tomu, že vydavatel EA nemá o kvalitní závodní hru zájem a SHIFT3 prostě nebude … až někdy bude zase nějaký žebříček nejhloupějších vydavatelských rozhodnutí a promarněných šancí a potenciálů, SHIFT2 tam určitě najdeme. Přesto všechno je SHIFT2 pro mě nejlepší NFS za dlouhou dobu hned po 1.,3. a 5. dílu. Vedle neskutečně hloupého a automobilově nudného NFS Hot Pursuit z podzimu je to balzám na duši pro ty, kteří ještě pamatují, co to vlastně NFS mělo být a jaký je význam těch slov. Jen mě mrzí, že mohlo být mnohem lepší a tento fakt ani neskrývá …

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
t.s.28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-18 23:32:55

hru mam a hraju ji ale to řízení je v skutku otras to mne dost odrazuje a asi nejsem sam
koblih [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-20 19:23:52

Ja prave asi delam chybu kdyz stridam F1 2010, Dirt2 a Shift 2... Ale v Shift 2 se mi nepodarilo odladit ovladani na mojem volantu(obycejny Trust Force Feedback Race Master).Vlastne podarilo,do doby nez jsem zacal zavodit v Modern C, kde mi auto zacalo plavat presne tak,jak pise DD
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-18 23:35:21
avatar
Citace:
Hra má nový herní engine a je to vidět

Tohle mě zaujalo, protože na PCT tvrdí že hrá má stejný engine jako předchůdce (The Madness Engine) a vypadá úplně stejně. Že by si to vycucali z prstu?

Jinak moc pěkná recenze je vidět že ji psal někdo kdo závodní hry opravdu hraje. BTW bude nějaký článek o tvém 6 hodinovém závodu DD?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-18 23:38:26
avatar
no je pravda že není úplně nový, ale také to není ten samý, je docela uprovovaný, takže na poměrny NFS nový a některé jeho části nové jsou ...

jj bude brzy
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-18 23:41:51
avatar
Už jsem se bál, že se bude tutlat ...

Byla by škoda nenapsat o tom, už jen kvůli tomu, že v on-line přenosu jsi byl díky suverénně největšímu davu fanoušků nejpopulárnějším jezdcem.
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 10:33:15
avatar
No je pravda, že je to ten samý engine jako z SHIFTU že, a taky je pravda že ty hry vypadají stejně že ano, takže se dá říci že vizuálně se nic nezměnilo. Možná si jeden z mála, který vidí i jiné efekty, moc by mne zajímalo co je tam teda navíc, když jak říkáš "Proti prvnímu dílu se toho nakonec změnilo až překvapivě hodně. Tím nejzásadnějším a viditelným je herní engine a celý fyzikální model"
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 10:37:46
avatar
podle mě to má mnohem detailnější modely, jiné nasvícení a tak dále, fyzika herní a vůbec celý jízdní modela všechno okolo je úplně jiný ...
greg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-07 22:14:25

Jako externista pracující na autech v obou dílech Shiftu tě hned vyvedu z omylu. Modely se z velké části recyklovali, nasvícení je jiné, ano každá trať se svítí zvlášť a je tedy nesmysl aby nasvícení bylo stejné, v programové části doznalo jen kosmetických změn. Fyzikální engine je stejný a jen přibilo několik položek v nastavení a jiné se sloučili do unifikovaných hodnot, dělá se to tak běžně. A jízdní model? je jen jinak pojmenovaný fyzikální engine vozidel.

Jednoznačně jsi se v technických věcech okolo engine úplně sekl. Mimochodem oba Shifty se dělali v SMS, a ne v EA, EA je pouze distributor/publisher. Na obou Shiftech dělálo několik lidí z CR a SR, SMS je totiž firma stavící většinu práce na outsorce.
J.S [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - lag 2011-04-18 23:52:05
avatar
Já osobně jsem lag v řízení vyřešil v nastavení . Nakonec jsem musel zvolit myslím gamepad a pak při nastavení os a kláves už jsem použil normálně volant. Při takovém nastavení je reakce na povel okamžitá.. pak doladění citlivosti a mrtvých zón a nakonec se to řídí líp než shift 1 . Je pravda , že odezva od kol byla v jedničce o něco lepší..
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 00:34:30
avatar
Citace:
Fyziku pneumatik včetně opotřebení a teplot.

Když jsem během jízdy zmáčkl klávesku "c" tak jsem se dostal k zobrazení telemetrie Obrázek, což teplotu pneumatik obsahuje. Asi to nebude úplně simulačně dokonalé, ale jestli se zobrazuje tak se s ní třeba i někde počítá.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 00:32:04
avatar
jo to je ta telemetrie .... bohužel jsem nezaznamenal, že by se s ní počítalo a mělo to na jízdu vliv
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 00:58:50
avatar
No na klávesnici jsem to vážně nemohl posoudit, protože abych vůbec dojel do cíle musím mít všechny asistence zaplé a všechny poškození vyplé. A stejně je to děs, takže nevím nevím jestli se to vůbec jako arkáda dá hrát Nastavení citlivostí a zón jsem zatím nevychytával.
Ale potěšil mě zvuk, opravdu moc potěšil. Kromě té písničky v menu kde co chvíli zazní "domovní zvonek" a se mnou to škubne jít otevírat.
Jakubko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 00:51:45
avatar
mna absolutne dostalo spracovanie interieru aut,v ziadnej hre som nic tak realne spracovane nevidel,klobuk dolu,hlavne nocne preteky,ked vam auto za vami svieti dnu,tichy uzas,konecne poriadne NFS
Alhan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Lag 2011-04-19 02:50:51
avatar
Přesně stejný dojem "lagu" ve mně zanechal nový Avp. Neuvěřitelně to kazilo zážitek ze hry a nakonec jsem tuto hru opustil a věnoval se jiným zálibám. Tak doufám, že v EA zapracují na nějakém patchy, který tento humus z shiftů odstraní..jinak si to asi nekoupím.
DOBRMAN96 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 06:14:30

Milslel sem si ze bych si to koupil ale asi zustanu u toho nej NFS MW a UNDERGROUND 2 podle me sou nej.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 09:09:50

Říkám to pořád a řeknu to klidně znovu ... zlatá Forza Motorsport. Tam prostě věci fungují tak, jak mají. Hry od EA bohužel v posledních letech už nestojí ani za to, aby je člověk zkoušel, natož pak kupoval.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 11:17:41

Nepoužíva táto hra ako fyzikálny engine PhysX?

EDIT: Inak hra ešte bude musieť byť optimalizovaná pre AMD karty. Momentálne výkonovo porovnateľné modely oboch výrobcov majú celkom slušný odskok v tejto hre v prospech NV.Snáď to AMD vyrieši ovládačmi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 12:01:19
avatar
nevím ... HD 6970 nemá na 5760x1200 výraznější problém ...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 12:34:55

Čo som videl testy tak mi to pripomína presne opačnú situáciu ako bola v DAO 2. Aspoň kým si NV nepolepšila novými ovládačmi.

BTW HD6970 stracala v 1080p v najvyšíích detailoch s 4xAA vyse 20FPS na GTX580. Samozrejme to bolo stále hratelné takže až taká ujma sa nekoná. Ale aj tak je to predsa len veľa. Vzhľadom na to, že jednu GTX580 asi nevyskúšame v rozlíšení 5760x1200 nemôžeme vedieť ako budú výkonovo od seba vzdialené. Myslím si, že rozdiel by bol menší ale tiež si povedzme že toto rozíšenie nie je ani zďaleka bežné na rozdiel od 30'' monitorov (a menších).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 12:40:05
avatar
nevím neměřil jsem to, na jednom monitor 1920x1200 s touhle hrou nemá žádná slušná grafika problém a hra neobsahuje žádné DX11 takže to prostě není náročné ani technicky pokročilé a žádný důvod to měřit ....

A protože mi na 5760x1200 stačí i jedna grafika je to ok ...

DA2 je úplně jiná situace, ta hrá má hromadu DX11 vylepšení a byla dělána pod taktovkou AMD game evolved, SHIFT2 si ani NV ani AMD pod svá křídla nevzala ...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 12:51:39

Citace:
SHIFT2 si ani NV ani AMD pod svá křídla nevzala


Myslel som si z výsledkov, že to mala pod krídlami NV.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 16:56:59
avatar
ne .... žádné TWMBP ani AMD Evolved, ve hře není ani o jednom zmínka
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 14:46:06
avatar
tak záleží kam se díváš, já mám HD6850 a Athlon II x4 3ghz a mám víc FPS než GTX560+I7 920 @3,6Ghz, které testovali na PCT( vše mám na max. detaily + 4AA)
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 09:19:07
avatar
hmm pekne, ale furt čekám na DDho článek o zhodnocení svého 6h závodu v Live for Speed a taky zda a kdy pojede znovu
zabi_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 09:40:35

Clanek je rozepsany a brzo se objevi. Jen DD ted trochu nestihal. Na dalsi zavod se muzete tesit tuto sobotu ve stejnem case. Predstavení dalsi trati a zhodnoceni minuleho zavodu tu tedy bude co nevidet :-)
maugggly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 11:13:39
avatar
dost dobre nechapem tomu "lagu", moze mi to niekto vysvetlit, kedy, ako a kde to seka?
zabi_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 12:00:09

-neseka se nic, vse jde plynule, ale jde o to ze neni okamzita odezva na otoceni volatu... Tzn. je zpozdeni mezi otocenim realneho volantu a volantu ve hre. Tedy jedu do zatacky vidim ze TED musim zatocit a realnym volantem zatocim, auto ve hre ale zacne zatacet az o chvily pozdeji tedy jede v lepsim pripade zatacku zesiroka. To same plati i pri rovnani. Proste se clovek musi chovat ve vsem o par desetin sekundy napred, odhadovat a doufat ze vysledek se bude rovnat jeho predstave.
To je prave i chyba ve zvladani smyku -kdyz je videt (kvuli nicmoc FF to ve volantu neucitime) , ze auto se dostalo do smyku tak se tezko koriguje, protoze reakce volantu se dostavi zpozdene do uplne jine situace. Shift 2 je proto hlavne o cistem jezdeni, protoze pri pripadnem smyku se z jezdce stava vicemene pasazer....
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 13:02:24
avatar
To samé na klávesnici. Jestli to autoři nevymysleli jako nucenou reakční dobu řidiče.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 13:04:58
avatar
osobně nechápu, jak tohle někdo může vůbec myslet vážně hrát to na klávesnici
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 13:22:21
avatar
Protože ho ta hra zajímá a nemá doma volant. Takže buď by mohl čekat nadržený jak stepní sysel a nebo to popaří aspoň trochu nějak na klávesnici aby to omrkl.
izii [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 14:15:43

Mal sem doma dva volanty sice len genius (nie tie najlacnejsie) ale ani na jednom som nevedel nic odehrat tak ako na klaveske (nie len nfs,ale ani tocu a flatout). Kamarat co hral shift 1 na analogovom gamepade tiez nechapal ako to tak mozem hrat, ale ked sme dali proti sebe rovnaku trat boli sme viacmenej narovnako.
Magmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 11:29:08

Hrál jsem zatím všechny NFS co vyšli a několikrát je dohrál, tak by se dalo říci že jsem celkem zdatný hráč těchto závodních her ale posledních pár dílů NFS mi nesedí v klidu se vrátím k NFS Underground 2
izii [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ovladanie na klavesnici 2011-04-19 11:40:58

Suhlasim s recenziou
Ja to hram na klavesnici ale bez vypnutych asistentov hlavne pri rychlych autach to je nemozne. Idealnu stopu mam zapnutu stale aj ked nie vzdy jazdim po nej ale snazim sa Pri pomalych autach (50-750) mam vypnutu asistenciu riadenia, brzd (brzdi omnoho skorej ako je potrebne alebo aj tam kde to nieje potrebne) a kontrolu trakcie. Pri stredne vykonnych (750-1250) sa to uz bez aspon lahkej trakcie neda(pri vyjazde zo zakruty na 2 stupen smyk, kvoli maximalnemu plynu) a uz zapinam u niektorych autach asistenta riadenia, lebo sa mi zda ze to lepsie reaguje v zakrutach, len na druhej strane zasa to niekedy taha tam kam nechcem. Pri najvykonejsich (1250+) trakcia na max a pri strednej obtiaznosti na niektorych autach sa to da ledvaj zvladnut. Na niektorych okruhoch vypinam ABS lebo mam pocit ze to lepsie brzdi z velkej rychlosti ked sa brzdi skoro na nulu. Shift 1 sem hral na volante chvilu ale lepsie ako na klavesnici mi to neislo prave kvoli tomu opozdenemu ovladaniu (LAGu) Ale aj pri inych hrach mi to na volante neislo, asi som velmi zvyknuty na klavesnicu...
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Díky 2011-04-19 13:10:14

Ten lag tam skutečně je - jenomže dodnes jsem si myslel, že je to dáno mým ne zcela nadupaným kompem nebo nastavením volantu.

A za ovládání menu a dalších "neherních" obrazovek bych někomu nejradši usekal ruce.
x3mZZZz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 13:52:54

"Nicméně jinak musím říci, že SHIFT2 je jednoznačně graficky nejlepší závodní hra současnosti. Překonává i DIRT2 nebo GRID a o mnoho překonává GT5."

To akoze myslite vazne? Grid a GT5 pochopim ale lepsia ako DIRT2? Podla mna ta grafika je porovnatelna na Shift 1 az na par doplnenych efektov ,zavodom v noci a prehnane vyssim narokom na HW. Na DIRTA2 to proste nema po vizualnej stranke a ani po optimalizacnej stranke.
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 14:03:10
avatar
tohle je prostě DD
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 15:03:31
avatar
sorry ale já ty hry hraji skutečně podrobně a často a halvně v plných detailech, takže vím o čem mluvím ...
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 17:21:05
avatar
A přesto nepoznáš stejný engine Oddborník jak se patří
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 17:30:42
avatar
Podle mě je to dobrá hra, takové hodnocení si zaslouží. Toho bugu jsem si ani nevšiml
mistnitluchuba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 14:06:50

Jn mě se ta grafika nijak extra nelíbí, taková Forza 3 co teď hraju se mi líbí víc.Dirt 2 taky nepřekonává, stačí se kouknout na strohé okolí tratí
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 15:04:07
avatar
strohé okolí je ve Forza 3 a Dirt 2 to máš pravdu
mistnitluchuba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 15:20:33

Fakt?, hlavně že si v recenzi tvrdil něco jiného , jinak souhlasím s tvojí recenzí že DIRT 2 má pěkné tratě
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 15:41:59
avatar
???? v této recenzi jsem psal, že SHIFT2 mánejdetailěnjší zpracování tratí .... tak kde jsem psal něco jiného?
mistnitluchuba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 15:51:54

myslel jsem v recenzi na DIRT 2, to je jedno mě se ty tratě prostě nelíběj a grafika mi připadá stejná jako v Shift 1 , sry za ten flame tón
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 16:00:59
avatar
vzheldem k tomu že SHIFT2 je aktuální hra a vyšla teď tak je jasné, že jsou v ní aktuální informace ...
mistnitluchuba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 16:10:21

njn ale říkáš že v DiRT 2 je strohé okolí , není to pravda
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 16:24:45
avatar
no proti SHIFT2 je strohé a nedetailní
Exgame1trem [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 14:45:29

Novy engine ? jak sem to přečetl tak jsem málem omdlel. Hra vypadá hůře než 1 a jediné + je jenom vylepšený model poškození, který stejně za moc nestojí ale jinak slušná práce ve velké firmě jako je EA. Myslím že už vím kam půjdu pracovat, programátoři se tam nejspíš nenadřou. Jinak celkově mě hra dost zklamala a 1 je daleko lepší a hezčí než 2.. Porovnávat hru s Dirt2 je nesmysl protože jde o jinačí hru a graficky je úplně někde jinde. Lze pouze s hrou Grid která sice využívá dx10 ale chybí mu ta detailnost a hlavně zkazili nasvícení celé hry které děla hodně. Shift 1 proto vypadá lépe i když má jen dx9 ale vývojáři to uměli pěkně zpracovat a hra tak vypadá lépe než Grid. Proto chcete-li dobrou zavodní hru kupte si Shift 1.
mistnitluchuba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 15:44:01

Naprosto souhasím, nechápu kde DD vidí ty rozdíly.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 16:01:24
avatar
dej si to na plný kule, dej si to na 5760x1200 a zahraj si severní smyčkua uvidíš ...
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 17:25:16
avatar
Tak jako značka AMD/nVidia ti nepřidá výkon, tak ani Eyefinity ti grafiku nezlepší, bude to furt stejné ať na jednom nebo na 3 monitorech
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 19:10:40
avatar
je vidět, že netušíš o čem mluvíš ... Pusť si v 5760x1200 SHIFT1 a SHIFT2 s srovnej to ...

už by bylo na čase, kdybys to své rýpání konečně také podložil nějakýmia argumenty a znalostí tématu ....
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 20:37:22
avatar
To mi radí člověk, co plácne kravinu typu že hra běží na jiných enginech a že na eyefinity to vypadá jinak než na jednom monitoru, přitom obě hry používají stejný engine. Já neplácám ani nerýpu, jen říkam tak jak to je, můžu to dokázat viz - Odkaz, Odkaz, Odkaz, Odkaz + recenze na dalších herních webech, které mluví stejně

A teď bych prosil tvé argumenty a podklady

PS: PC hry hraji a zajímám se o ně od roku 1999, takže znalostí mám za tu dobu dost a dost.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 20:31:05
avatar
já říkám,ž e ten engine je vylepšený značně a že to na Eyefinity vypadá u SHIFT2 lépe než u SHIFT1! A to je dokázané ... obě recenze her jsem dělal.

SP: Srandatuning sem netahej, buď tak laskav.
Exgame1trem [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 18:13:01

No ja tedy nevím ale ja hraju všechny hry na maximalní detaily v maximalnim rozlišení s AA a nemyslím že bych na 3 monitorech viděl něco jiného tak sem to jen porovnal jako běžný uživatel protože všechny hry jsem hrál...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 19:10:58
avatar
je vidět, že netušíš o čem mluvíš ... Pusť si v 5760x1200 SHIFT1 a SHIFT2 s srovnej to ...
Waffen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :D 2011-04-19 15:51:08
avatar
Někteří tady nadáváte, jak se nic moc nezměnilo, ale berte to tak, že DD to holt testuje ve VYSOKEM ROZLISENI a neškube se mu to tak se nedivím že detaily jsou vidět kolik z vás remcajících má doma 3x27"? I samotný 27" v nativním rozlišení má pěknou grafiku, viděl jsem to u strýce.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 16:29:58
avatar
No hodnocení je jedna věc a můj reálný názor druhá.To hodnocení mne mrzí já docela rád si zajezdím a tak stejnak ji zkusím a potom se uvidí.Ještě tu nemám příspěvek Kevina a to je starý závodník tak si počkám na jeho vyjádření.
jankohrasko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 17:08:10

Mne tieto nové NfS moc nepasujú. Podla mňa bolo najlepšie NfS Underground 2.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 17:33:00
avatar
to bylo nejlepší z těch nereálných
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 18:26:40
avatar
Pekne, jen ty 5.1 Redstar RS-501 bych do nebe nevynasel je to ve sve cenove tride jiste dobrej kousek, ale to je tak vse.
Dle meho pokud poradna zvukovka tak i poradnej system, samozrejmne nenahradi normalni domaci kino, ale k poradnemu pc by melo patrit Cambridge soundworks.
Ja sam jsem pouzival domaci kino jiz velke onkyo a jiz bych nemenil
Touto dobou jsem bohuzel pod vlivem manzelky a maleho prcka odsouzen na sluchatka
Tota [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 20:18:44

Nechci rýpat, ale proč se testuje Shift na DX9!!! a Crysis 2 ne???
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 20:27:34
avatar
Protože SHIFT2 na rozdíl od Crysis2 nesliboval technologický ethalon a první díl neměl lepší technologické a vizuální kvality ;)
mistnitluchuba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 21:02:27

DD, ty sice bojkotuješ Crysis 2,dokaď nevyjde DX11 patch, ale akorát to přidá větší naleštěnost a nasvícení, pokročilejší fyziku jako byla v crysis 1 to bohužel nepřidá
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 21:03:28
avatar
ano přesně tak, nebudu a nechci podporovat to, co EA udělalo ...
Ussi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 20:28:19
avatar
Rekl bych, nebot je Crysis hlavne o te grafice a zbytkem uz moc prekvapit nemohl a ani neprekvapil. Kdezto u NFS je grafika pouze jeden z aspektu...
x3mZZZz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 20:52:53

Chlapci ked si tu tak vymiename nazory a postrehy, tak len jeden taky postreh ohladom Dirt 2 a Shift 2. AKo vieme v dirte ked prejdes cez vodu tak pekny efekt splechu na sklo a nasledne strierace, alebo ked ides po Utahu, tak tie okna su od 1/3 trate po okrajoch kde nezasahuju stierace zasrate na maderu. No a v shiftovy ked mi splechnu tie kusky gum na sklo tak by som cakal tiez nejaky ten efekt, ze aby to tam aj ostalo, ked ten stierac nefunguje ale ono sa tie gumy volako rozplynu Dalej, detailnost trati, ano obe hry hravam na "plne gule" FHD, ultra detaily a +8AA, ale ako vidim tak vidim ze ostrost textur v dirtovy je ooovela vysia ako tie rozmazane textury v shiftovy 2, a to v jednotke boli ostre. Proste dnesne hry maju tendenciu vsetko preblurovat,prebloomovat, nejake tie postefekty a to vsetko aby to nejako posobilo ako "realita". A tiez sa vam zazdalo ze tam pocujete len par songov v menu atd? Ja som si zapamatal jeden, ktory sa furt opakoval Proste zrovnavat Dirt2 a Shift2 je zcestne, uz len kvoli tomu ze bezia na inych rozhraniach, a podporuju ine technologie, tod vsio.
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 23:33:31
avatar
Dirt 2 OST Odkaz 46 skladeb.

Shift 2 OST Odkaz 10 skladeb.

Jedna je pro obě hry společná. Což si ale nemyslým, že čím víc písniček, tím víc závodní hra. Spíš to bude něco vypovídat o cílové skupině.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 21:17:08
avatar
Zdravim Mikrone! Hru jsem jeste osobne nehral, ale brzy budu.
Ale co muzu soudit z predchozich dilu, tak ikdyz nemela dobre hodnoceni, tak jsem hru vzdy dohral. Zatim nejhorsi byl pro me Undercover. Nedavno jsem dohral Hot Pursiut a byl jsem spokojenej. Se Shiftem 1 taky dobra zabava. Ale at uz Shift 2 bude mit jakeko-li hodnoceni, urcite si ho zahraju!
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-20 15:43:31
avatar
Čus Kevine.Já věděl že nezklameš a tvůj příspěvek se zde vyskytne taky si ji zahraji a jelikož vím že ty jsi na tyto hry dost zatížený tak vždy čekám na tvůj verdikt .Dík Kevine.
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - srovnání GT5 vs SHIFT 2 2011-04-20 19:56:29
avatar
tady je to nějaké srovnání gran turisma 5 vs shift 2 http://www.youtube.com/watch?v=22UPkbAtTgg
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-20 21:32:47
avatar
Takže lag zůstal z prvního dílu a díky tomu je to téměř nehratelné a nereálné ale přesto dostala hra 90 bodů(nebo procent). Grafika je stejná jako z prvního dílu, jen o něco náročnější. Ale to bude tím že nemám 3 monitory ale jeden CRT s RS 2048X1536. K tomu hustodémonskykrutopřísné natáhlé sreeny v malém rozlišení které o grafice řeknou velký prd, navíc jsou otřesně tmavé, ale to bude zas tím že mám CRT. To že auta plavou, plus ten lag znamená že je zcela lhostejné jakou to má fyziku. Srovnávat to s reálem nelze, nemám k dispozici okruh a auta na testování.

SRY DD, ale toto hodnocení je podle mě šlápnutí vedle a ještě k tomu do něčeho hnědého a mazlavého.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 17:29:20
avatar
Odkaz
Odkaz

trochu vzpominek .... jo, kazdou jsem hral, teda az na Nitro
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-27 01:50:20
avatar
Ahoj DD. Dík za detailní recenzi. Tolik informací a kritiky člověk jinde nenajde.
Nevím čím to je, ale ač Shift 1 byla rozporuplná hra (ani arkáda ani sim), tak po NFS Porsche je to pro mě nejlepší NFS co vyšel. Stejně jako ty jsem hrál vše od NFS2 do současnosti, takže absolutně nesouhlasím s tím, že NFS série je původem arkáda, spíš brečím nad tím co se z té série po pátém díle stalo :-(

Mám na tebe dotaz. Zkoušel jsi Shift 1 s posledním patchem a Overhaul Modem v3.0 ?
Zajímalo by mě srovnání se Shift 2, jelikož Shift 1 bez patche a modů se de-fakto skoro nedal na volantu hrát a po půl roce ladění modů komunitou a dodání patche od EA je ze Shift 1 řidičská nirvána, kdy ve volantu cítím každé přenesení váhy auta a každé klouznutí kola/nápravy, takže na to můžu reagovat včas.
Nejvíc mě zajímá, jestli máš pocit, že patch 1.02 + overhaul mod odstraňuje ten LAG. Pokud ne, tak už jsem si asi nějak zvyknul :-)

Především z tvé recenze, ale i ohlasů jinde mám dojem, že bude nejlepší si zase počkat a v klidu ještě pár měsíců hrát jedničku, než komunita a patche spraví všechny nedodělky a bude z toho parádní hra jako je dnes jednička.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-27 01:57:01
avatar
Pokud jsi ještě Overhaul mod nezkoušel, tak opravdu doporučuju.
Já jsem předtím jezdil na PRO model bez asistencí a nejvyšší obtížnost, ale s tím modem je ovládání auta o tolik realističtější, že v kombinaci s vylepšenou AI jsem musel snížit o jeden stupeň obtížnost abych dokázal i dál vyhrávat.
Vím že jsi lepší řidič než já, takže by to pro tebe mohla být na nejvyšší obtížnost zase aspoň trochu výzva ;-)
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-29 16:44:05

Lag ovládania na volante možno opraví patch 1.01
opravuje:
-Physics & Handling - Input lag/delay present on steering wheels;
http://www.patches-scrolls.de/shift_2_unleashed.php#101

Nemám to odskúšané, keďže nemám origoš hru, tak nemôžem zatiaľ použiť patch.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!