Recenze: Sapphire AMD Radeon HD 6570 a HD 6670 – nové posily do lowendu v testu levných grafik
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Tuesday, 19 April 2011
alt

 

 

 

 

 

 

Recenze: Sapphire AMD Radeon HD 6570 a HD 6670

– nové posily do lowendu v testu levných grafik

Dnes AMD oficiálně vydává tři nové grafiky. Už je nějakou dobu máme v redakci, takže vám je dnes můžeme představit rovnou v recenzi, ať to nezdržujeme. Nebudeme to nijak dlouze komplikovat a tyto grafické karty jen představíme a proženeme krátkým testem. Budu upřímný, segment takto levných grafických karet nás příliš neláká, protože tyto grafické karty samozřejmě nenabízí výkon, který by PC nadšence a hráče dokázal uspokojit. Ale to samozřejmě ani není jejich účelem.

Hlavní cíl takto levných grafik je nabídnout prostě grafickou kartu se všemi aktuálními technologiemi pro multimediální aplikace s výjimkou výkonu pro náročné hry. A to všechno nabídnout za co nejnižší cenu a s co nejnižší spotřebou. Zkrátka pokud vám nestačí integrovaná grafická karta v čipsetu nebo procesoru a potřebujete o něco více, jsou tu právě tyto karty.

  • AMD Radeon HD 6450/6570/6670

AMD dnes oficiálně na běžný trh uvádí tři low endové modely. Všechny jsou skutečně nové, založené na čipech RV9xx. Žádné přejmenovávání se tedy nekoná. Proti předchozím jsou tu technologické optimalizace a novinky ve výbavě.

  • AMD Radeon HD 6450

Ten dnes v testu neuvidíte. Jedná se o vůbec nejnižší model v celé grafické řadě HD 6000. Má pouze 64bit sběrnici a miniaturní grafické jádro s plochou pouhých 75mm2, které má 370 milionů tranzistorů a 160SP (5D).

Skrze 64bit sběrnici má karta 512 nebo 1024MB DDR3 nebo DDR5 pamětí. V závislosti na tom je spotřeba karty buď 27W nebo pouhých 20W! Karta se prodává ve verzi low profile, ale nabízí všechny moderní technologie a dokonce zvládne i tři monitory, což konkurenční NVIDIA grafiky nenabízí s výjimkou vůbec nejdražšího modelu GTX 590. Samozřejmostí je UVD3.0 a podpora DX1 i 3D. Cena karty je zhruba 50 dolarů (1100 korun včetně DPH).

  • AMD Radeon HD 6570

Tohle už je trochu zajímavější model. Je postavený na novém 40nm jádře Turks. Má aktivních 480 výpočetních jednotek a sběrnice je 128bit. K tomu je připojeno 512-1024MB paměti a to DDR3/GDDR5. Spotřeba karty v maximální zátěži je 44W a v klidu pouze 10W.Opět má veškerou multimediální a technologickou výbavu současných karet a to včetně podpory trojice monitorů. Karta je obvykle dodávána v low profile verzi. Cena karty je 79 dolarů (1650,-) za GDDR5 model.

  • AMD Radeon HD 6670

Nejšpičkovější low endový model. Je to vlastně XT verze od HD 6570 a v plné velikosti. HD 6670 má vyšší frekvenci, takže 480SP jede na 800MHz místo 650MHz na HD 6570. 128bit sběrnice obsluhuje výhradně 1GB GDDR5 pamětí na 4GHz. Spotřeba karty je maximálně 66W v zátěži a 12 W v klidu. Cena karty je 99 dolarů (2000,-).

  • Konkurence a grafické karty kolem 2000 korun

V cenové relaci od 1500 – 2500 je dnes poměrně dost živo. Za 75 dolarů (cca 1500 korun) můžeme mít třeba starší Radeon HD 5670, který jsme pro srovnání do dnešního testu zařadili. Pak sem nastupují nové modely HD 6570/6670, které tedy HD 5670 nahrazují. Jenže HD 6570 vás vyjde na 79 dolarů (cca 1600 korun) a HD 6670 dokonce na 99 dolarů (cca 2000 korun). Za 109 dolarů tu ale je HD 5750 a konkurence nabízí za podobnou cenu GTS 450 512MB. HD 6600/6500 grafiky tedy mají kolem sebe konkurentů i z vlastních řad dost a dost.

Podívejme se tedy, co nabízejí …

 

 

  • AMD Eyespeed, UVD3, APP …

Ke grafickým kartám AMD se váže několik technologií, které mají i tyto nejnižší modely a je dobré o nich vědět, protože to je jejich největší přínos.

  • AMD Eyespeed

 Je souhrnné označení pro technologie nad rámec toho, co každá grafická karta jinak dělá. Dělí se na dva proudy. GPGPU, kde dochází k využití grafického jádra, co by výpočetního procesoru a sem patří například využití pod OpenCL nebo DirectCompute. Druhou větví je video, kde se síly grafického čipu používá k akceleraci, zpracování videa, či podpoře 3D technologií a tak dále.  

Součástí toho je technologie UVD3, což je technologická multimediální výbava uvnitř čipu. V průběhu let se grafické karty stávají stále schopnější a schopnější a UVD3 je aktuální špičkou. Podporuje nové formáty a jejich zpracování a tak dále.

  • AMD APP

Jistě znáte ATI STREAM. To bylo souhrnné označení pro GPGPU program ATI a přímá konkurence obdobnému CUDA prostředí na grafikách NVIDIA. Samozřejmě s přechodem ATI pod křídla AMD došlo i zde ke změněně.

Nově je do GPGPU programu zapojena AMD jako komplexní platforma a samořezně GPGPU program jede dál. Jen se nově nazývá AMD APP. AMD jej dnes rozvíjí hlavně v souvislosti s FUSION procesory, které jsou/budou kombinací CPU a GPU.

HD 6500/6600 grafiky samozřejmě mají plnou podporu těchto technologií.

 

 

 

  • Sapphire Radeon HD 6570 512MB – Karta

Do testu jsme dostali již prodejní model od Sapphire. Sapphire nám poslal ale poměrně zajímavou HD 6570.

Balení je velmi skromné, ale dostačuje a informačně nabízí plný servis. Jak vidíte, Sapphire se opět spojilo s ArcticCooling, které pro kartu dodalo chlazení.

Uvnitř balení najdeme samotnou kartu a k tomu ovladače na CD a pozvánku do Sapphire clubu, kde jsou nějaké ty další SW bonusy. Toť vše.   

Samotná karta pak není v low profile verze a nemá pasivní chlazení. Má plnou velikosti a kvalitní chladič od ArcticCooling.

Náš model má 512MB GDDR5 pamětí na 4GHz a k tomu může využívat technologii HyperMemory a rozšířit tak grafickou paměť z RAM na 2,8GB. Funguje to ve Windows Vista a Windows 7.

Tento konkrétní nerefereční model také neobslouží 3 monitory v systému eyefinity, nemá na to výstupy. Sapphire jej totiž osadilo jen DVi, VGA a HDMI. Karta má ale plnou podporu DX11, AMD 3D včetně formátu Bluray3D, AMD APP (GPGPU) a samozřejmostí je 7.1 kanálový zvuk a UVD3.0.

Karta se samozřejmě obejde bez přídavného napájení. Cena karty u nás bude kolem 1700 korun včetně DPH.

 

 

  • Sapphire Radeon HD 6670 1GB – Karta

A jako druhý model tady máme HD 6670. Opět od Sapphire a asi se budete trochu ptát, zda jsme nepoužili fotky předchozího HD 6570 modelu.

Balení je ve stejně jednoduchém stylu.

Ale uvnitř už kromě karty, CD s ovladači a pozvánky do Sapphire Clubu, najdeme ještě DVI redukci.

Samotná karta je na pohled úplně stejná, jako HD 6570 Sapphire. Fyzicky to vlastně stejné karty i jsou. PCB je úplně stejné a jádro také. Takže karty se liší ve 3 věcech.

  • 1, frekvence jádra. HD 6670 má 800MHz, HD 6570 má jen 650MHz
  • 2, HD 6670 má 1GB GDDR5 pamětí, model HD 6570 jen 512MB GDDR5, frekvence je ale stejných 4000MHz.
  • 3, výstupy. Sapphire HD 6670 má DVI, DP a HDMI a podporuje Eyefinity. HD 6570 má jen DVI, VGA a HDMI a Eyefinity neumí.

No a to je vlastně všechno. Zbytek je stejný, takže HD 6670 od Sapphire má také AC chlazení a nemá napájecí konektor. HD 6670 umí také DX11 , 3D má 7.1 zvuk a tak dále a tak dále. Obě karty umí CrossFire bez nutnosti spojení můstky. Stačí jen odpovídající deska s podporou CF.

HD 6670 je prostě nataktovaná a o chlup lépe vybavená HD 6570 a její cena je také vyšší a činí zhruba 2000 korun.

Podívejme se na výkon …

 

 

  • Testy a testovací sestava

Jak již víte z minulých testů, změnili jsme kompletně testovací sestavu. Vybavili jsme ji novým šestijádrovým procesorem AMD Phenom II X6, který jsme si lehce nataktovali na 4,0GHz skrze OverDrive. A u toho už zůstaneme. Samozřejmě jsme nezapomněli ani na kvalitní desku od společnosti GIGABYTE a dostatek operační paměti od společnosti KINGSTON, které je v naší sestavě hned 8GB. Důležitou složkou je i kvalitní přídavná zvuková karta ASUS XONAR, která navyšuje FPS, protože procesor zbytečně nezatěžuje integrovaná zvuková karta. Horkou novinkou je i nasazení SSD disku od společnosti Kingston. Aktuálně zařazujeme 128GB SSD Now V+, který dosahuje rychlosti čtení až 230MB/s a rychlost zápisu je 180MB/s.

Nechybí ani kvalitní monitory od převážně společnosti ACER a softwarovým základem toho všeho je operační systém Windows Vista Ultimate SP2 64bit od společnosti Microsoft. Vše v pořádné skříni – BigTower od Gigabyte. Použitým zdrojem je Scythe 650W.

  • Jak a co testujeme:

Pokud možno se vyhýbáme teoretickým testům, které do obvyklé recenze o grafických kartách vůbec nepatří. Zejména pak testy typu Unigine nebo Stone Giant, které slouží jen prezentace jedné jediné technologie, která ale vůbec nic nevypovídá o herním výkonu a potenciálu grafických karet. Ve hrách se totiž nevyskytuje sama. Navíc žádné benchmarky jako hráči nehrajeme a žádná technologická dema tohoto druhu také ne a rozhodně si kvůli nim nikdo grafickou kartu nekupuje. Na prvním místě je tedy herní výkon a ten lze otestovat jen jediným způsobem. Přímo ve hrách, ať už s využitím vnořených herních benchmarků, nebo za použití programu FRAPS a změření pro všechny grafiky stejného herního úseku ve stejných podmínkách. Alfou a omegou je v obou případech hodnota FPS – snímky za sekundu.

Jak vidíte na příkladu průběhu FPS v jedné hře, zjistit lze minimální, maximální a také průměrnou hodnotu. Jak vidíte, průměrná hodnota je zdaleka nejdůležitější. Jak vidíte tak minimální, nebo maximální hodnoty, které některé weby zbytečně uvádějí, nastanou za 120s třeba jen 2-3x a někdy také 1x, jak ale vidíte, většina hodnot v průběhu 120s se pohybuje +/-5FPS kolem průměrné hodnoty. Je tedy poněkud hloupé uvádět min/max hodnoty, které jsou navíc snadno ovlivnitelné. V běžném životě máte na pozadí spuštěno řadu aplikací, a když vám třeba antivir hrábne na disk, nebo vám někdo pošle ICQ zprávu, či něco na pozadí stahujete apod., tak vám klidně mohou klesnout minimální FPS na nulu a určitě za to nemůže grafická karta. Zajímat by vás tedy měly jen průměrné FPS, kdy vidíte, že bez akceptovatelných minimálních/maximálních hodnot a malých výkyvů jedním, či druhým směrem, dobrého průměru FPS nelze dosáhnout.

Uvedl jsem i hranice průměrných FPS a jejich vlivu na plynulost hraní. Moderní hry jsou dnes dělány tak, aby 25-30FPS bylo plně hratelné. Mnoho her má totiž právě na hranici 30FPS „zamčeno“ – platí hlavně o konzolových hrách a mnoha následných portech pro PC. U PC her se pak lock zvyšuje až na 60FPS, což je zase přirozená hranice toho, co vám zobrazí současné LCD panely, které jsou jaksi 60Hz a tedy více než 60FPS prostě nezobrazí. Pro účely testování lock hranice úpravou konfiguračních souborů vyřazujeme, abychom byly schopni mezi některými grafikami vůbec změřit nějaký rozdíl. Pro bezproblémové hraní většiny současných her stačí úplně kolem 35FPS, ale pořád se mohou vyskytnout propady v náročných situacích pod 30FPS. Za ideální hranici a průměr FPS se tedy obecně bere zhruba 40FPS, kdy už většinou ani v nejnáročnějších situacích není ohrožena plynulá hratelnost. Samozřejmě stále platí, že čím více, tím lépe ….

 

 

  • Herní testy DirectX11 (I.)

Dnes to bude o poznání kratší. Testované karty prostě nejsou herní grafiky, takže jejich výkon je nízký a nemají šanci zvládnout moderní hry jako herní grafické karty. Nicméně posun tu je.

Například HD 6570, která má 400SP a takt jádra 775MHz je výkonově na úrovni HD 6570 na 650MHz, i když ta má 480SP. HD 6500/6600 mají i nějaká DX11 vylepšení a optimalizace, takže v novějších a technologicky nabitějších hrách budou mít lehce navrch. Ale nečekejte zázraky, protože ty karty jsou prostě low end.

 

 

  • Herní test DirectX11 (II.)  

Jak vidíte, tyto karty stačí jen na skromnější hraní, ale pokud snížíte detaily, tak to zvládnou. Ale výkon v moderních hrách skutečně není jejich silnou stránkou a vlastně ani určením.

Takže se podívejme na provozní vlastnosti ….

 

 

  • Provozní vlastnosti a taktování

Testované grafické karty z řad Low endu nabízí sice nízký výkon, ale také za nízkou cenu a velmi nízkou spotřebu.

Nové HD 6500/6600 karty na tom nejsou nijak špatně a samozřejmě patří k tomu nejúspornějšímu. Takže pokud chcete eliminovat každý Watt, jsou velmi vhodné. Na druhou stranu o dost výkonnější HD 5750 nežere o tolik více a ani o moc více nestojí. Ve srovnání s předchůdcem HD 5670 došlo u HD 6500/6600 k jasnému zlepšení efektivity.

 Chlazení obou karet nemá s jejich malými a úspornými 40nm čipy žádný problém. TDP těch karet je velmi nízké, takže slušné ArcticCooling chlazení je velmi účinné a v zátěži se teplota pohybuje jen kolem 50°C! A hlučnost? Jsou to jedny z nejtišších aktivních grafik, které jsem kdy slyšel, či lépe řečeno neslyšel :). Jsou opravdu hoodně tiché a Sapphire vsadilo na správný chladič. Lepší než pasivní chlazení, i když i to by stačilo.

  • Taktování

Vzhledem k tomu, že jsou obě karty vlastně fyzicky stejné, tak nás nepřekvapuje, že HD 6570 toho zvládne hodně. Takže ze 650MHz se snadno dostanete někam k 840MHz. Paměti jdou přetaktovat až na 4600MHz.

HD 6670 je ale výsledek ještě působivější. Bez přídavného napájení se dostanete k 935MHz a 4600MHz na pamětech. Výkon po OC je pak u obou karet velmi zajímavý, protože se samozřejmě pohybuje u hodnot FPS, kde každé % navíc je znát.

Takže se podívejme na hodnocení …

 

 

  • Cena, výkon a poměr cena-výkon

Samozřejmě ani dnes nebude chybět objektivní závěry na základě měření a aktuálních cen. Začněme tedy cenou grafik.

  • Cena

Tu berte jako aktuální přibližnou za konkrétní testované modely. Samozřejmě drobné rozdíly v rámci různých obchodů být mohou. Bereme je tedy ze systému Heureka. U HD 6500/6600 jsem si dovolil cenu přepočítat s dolarových cen.

  • Výkon

Celkový výkon se snadno spočítá, když známe dílčí výkony z našich měření. Jednotlivé grafické karty jsou na tom s výkonem přibližně tedy takto:

Samozřejmě více měření by výsledky zpřesnilo, ale +/- se to těžko bude výrazněji lišit.

  • Poměr cena-výkon

Když známe cenu a známe celkový výkon, můžeme si spočítat, kolik za ten výkon zaplatíme a která grafická karta se tedy vyplatí a která ne:

Poměry ceny výkon jsou až na výjimky vyrovnané. Skvěle se stále drží HD 5770/5750 modely, které se běžně pohybují od 2000-26000 korun, takže ne tak daleko od dnes primárně testovaných HD 6570/6670. Ty poměrem cena-výkon při oznámených cenách rozhodně nezáří a na starší modely nemají. A to bude jejich největší problém …

 

 

 

  • Hodnocení a závěr

Dnes testované grafické karty tvoří dno nabídky. Ale i o takové je slušný zájem. Takže pokud patříte mezi zájemce, měli byste o nic vědět následující ….

  • AMD Radeon HD 6570/6670

Vynikající low endové a velmi vybavené karty. Jejich hlavní zbraní je mimo jiné i kvalitnější obraz, než nabízí konkurenční i starší modely.

Výkon je samozřejmě nízký, takže pokud chcete grafickou kartu na hraní her, koukáte se do špatné sekce. Jenže jak HD 6570, tak HD 6670 mají problém s cenovkou. Lze najít v této cenové relaci zajímavější kousky. Třeba HD 6670 stojí 99 dolarů, což jsou 2000 korun, jenže stačí zběžný pohled do obchodů a za 2100 korun najdeme o 30% výkonnější HD 5750. I konkurence nabízí za podobné peníze (2100 korun) o 20% výkonnější GTS 450, ale ta je stejně o dost méně atraktivní než HD 5750, zejména s ohledem na spotřebu GTS 450, která je výrazně výše.

HD 6570 má o něco zajímavější cenovou pozici, navíc když se dá poměrně bez problémů na takt HD 6670 dotaktovat a v případě Sapphire se až na absence Eyefinity jedná o stejnou kartu, byť jen s 512MB GDDR5 pamětí. Sapphire odvedlo i skvělou práci pokud jde o chlazení, které je tiché a velmi účinné. Jenže i tak třeba starší HD 5670, která tedy až na optimalizace pro DX11, nabízí zhruba stejný výkon jako HD 6570 a je levnější.

  • HD 5000 vs HD 6000

Nicméně přeci jen i zde je vidět, že k nějakému posunu došlo. HD 5670 s jádrem ATI RV830 mělo jen 400SP a 627 milionů tranzistorů. AMD se nějak podařilo při stejném 40nm výrobním procesu do RV930 namačkat 480SP a 716 milionů tranzistorů. Spotřeba HD 5670 je přitom 64W a stejně výkonná HD 6570 s výrazně nižším taktem má 60W a výkonnější HD 6670 má 66W. V klidu jsou obě o pěkných pár W úspornější (na poměry low endu). A to se ani nezmiňuji o lepší multimediální výbavě u HD 6500/6600 ve srovnání s HD 5600. Takže ano, je tu sice malý pokrok a na tu bídu 40nm procesu je větší, než bychom možná čekali. Jenže AMD to nakonec pokazí cenovkou, kdy prostě za současných podmínek nelze žádat za HD 6750/6670 to, co žádá. Pokud sníží cenu o 20 dolarů, bude to úplně jiná situace … rozhodně se ale výměna HD 5670 za HD 6570 nevyplatí.   

Na druhou stranu ze strany NVIDIA žádná skutečná konkurence není. NVIDIA není schopna AMD dnes v tomto segmentu výkonem a hlavně efektivitou konkurovat. Nejlevnější použitelná grafika je tak GTS 450, ale ta stojí to, co HD 5750. Jenže ta je výkonnější a výrazně úspornější, takže koupě GTS 450 je nesmysl. A nic dalšího co by stálo za úvahu a dokázalo konkurovat už NV nemá. Taková GT 440, která stojí stejně jako HD 5670/6570 má jen 96 jednotek a to proti 192 jednotkám u GTS 450 nemá proti konkurenčním grafikám žádnou šanci. Navíc je tu horší obraz u NV grafik ve videu, a na tom u těchto grafik záleží především. Nemluvě o tom, že AMD grafiky třeba dobře poslouží i jako pracovní grafiky a umí obsloužit 3 monitory, což NV grafiky neumí. A pokud jde o CUDA vs APP (STREAM), záleží na konkrétní aplikaci, ale lze úspěšně používat obě grafiky k akceleraci různých úloh. Navíc budoucností je stejně OpenCL či DirectCompute a to umí obě.

  • Závěr

AMD Radeon HD 6570/6670 jsou skvěle vybavené a velmi úsporné low endové grafické karty, ale jednoduše za příliš vysokou cenu. Není to ale propadák, mají problém jen v té neuváženě vysoké ceně a jinak výkon i spotřeba, kvalita obrazu a vybavenost je prostě jak má být, a posun proti HD 5600.

Ale zázraky nečekejte, ani na ně nebyly podmínky – přesto tu vylepšení na straně výkonu a provozní efektivity a samozřejmě výbavy jsou. Podle mě by HD 6670 měla stát ideálně 79 dolarů a HD 6570 69 dolarů a to by bylo OK.  HD 6670 se mi zdá vzhledem ke slušnému OC potenciálu docela dost atraktivní, ale jen pokud počítáte každou korunu. Za ty peníze v provedení Sapphire může být docela zajímavá.

 Ale pokud chcete skutečně slušnou levnou grafiku a nešetříte úplně každou korunu a hledáte to nejlepší za 2000 korun, tak se být vámi podívám po AMD Radeon HD 5750, která je lepší ve výkonu i provozních vlastnostech, než cokoliv co nabízí konkurence, a je výrazně výkonnější než HD 6670 a rozdíl spotřeby není tak velký, aby to stálo za řešení. Ten výkon za to prostě stojí. Za cenu kolem 2100 korun je stále AMD Radeon HD 5750 král na kopci a jasná volba v segmentu levných grafik kolem 2000 korun.

Za zapůjčení karet děkujeme společnosti Sapphire

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
M4S4CR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 20:12:03
avatar
Tak těch 350kč se DD určitě vyplatí, že
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 20:28:13
avatar
Kup si tu levnou HD 5850 Xtreme nebo normálně HD 5770 a nemáš co řešit ...
M4S4CR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 21:34:53
avatar
Na sedmnácti palcovej monitor zbytečnost...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-20 09:13:56

Ty pracuješ v Muzeu elektronického Paleolitu??
M4S4CR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-21 12:43:43
avatar
No a co jako že mám 17" monitor. To je snad ostuda ? Znám hodně lidí co má ještě tento podle tebe archaický monitor. Bohužel nemám tolik peněz abych si kupoval tak výkonný HW na nějakej velkej monitor. A vyhovuje mi ? ANO! Vyhovuje, tak si příště takový debilní kecy nech pro sebe a běž si zahrát na těch tvojich 6 monitorů v Eyefinity a udělej se z toho.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-21 13:26:51

Já jsem se zasmál, ne ti vysmál. Jak ti to vyhovuje, tak si to užij. Není to dávno co jsem měl sedmnáctku. Která je stejně vysoká jako 20", jenom užší, nebo jako full 21.5". Stejná výška. Pro mě by to taky nemělo smysl. Po 17" jsem bral 22" v klasice 1680x1050.
gumojd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 20:43:16
avatar
Nejlepsi koupe 5850 xtreme do crossfiru a nataktovat tomu se rika opravdu vykon za rozumny penize.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 20:44:43

Podla mna nema vyznam robit herne testy takychto grafik, pretoze,myslim si ze ziadny clovek, ktory hrava hry aspon obcas sa nebude po takychto grafikach pozerat a kupi si to hlavne na hd video. Ved o par desiatok eur viac kupi napr.5770, s ktorou da vacsinu hier na velmi slusne detaily.
devilek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-20 08:36:03
avatar
Nesouhlasim - jsem se svoji HD 5670 velmi spokojeny - mala spotreba, hry starsi jedou bez problemu a u novejsich pokud musim obcas snizit detaily popr. nezapinat vyhlazovani mi vubec nevadi Zalezi mi na hratelnosti - a tam jaksi rozdil high/medium detail nehraje zadnou roli.
Na silnejsi grafiku bych musel mit silnejsi procesor, lepsi zdroj a taky monitor
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-20 09:20:51

HD5670 je trochu něco jiného, přišla jako něco nového. Předchozí generace byly DX10. Tato byla nová levná a poměrně výkoná s DX11. Není s čím srovnávat. Tyto karty jsou vlastně variantou HD5670, nic nového nepřináší. Proč vymýšlet něco nového se stejným výkonem! Pokud jsi jako já a nehoníš se za vyhlazováním atd, tak si určitě s kartou užiješ ke spokojenosti
devilek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-20 10:44:08
avatar
Jedine co mi jede vazne blbe je GTA:EfLC - to jsem ted na steamu koupil za 5E. ale tusim, ze mozna jeste vic nez grafika nestiha muj dvoujadrovy Athlon...Ale i tak to jde hrat - ale radej zapnu mafiu 1 To je supr pribeh a konecne sem si to koupil po letech
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-21 07:54:09

Slabá chvilka? Ono v životě se platí za všechno, to je marný. GTA využije 4 jádra naplno. jj k čemu 50x vyhlazování? Jak tě to nechytne obsahem, tak je to na houby.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 21:27:48
avatar
Je to sice low-end, ale proda se jich dost. O to nemam strach. Jen me mezi kupci nehledejte
eray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Chybička 2011-04-19 22:04:10

Skvěle se stále drží HD 5770/5750 modely, které se běžně pohybují od 2000-26000 korun, takže ne tak daleko od dnes primárně testovaných HD 6570/6670.

Samozřejmě jestli to chyba není tak to ignorujte
Alhan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - rozlišení 2011-04-19 22:32:25
avatar
DD, Trochu mi chybí testy v nižším rozlišení a vypnutou tesalací..klidně i bez porovnání s ostatními modely (ale 5770 by bodla). Rád bych totiž věděl kolik snímků pak vyprodukují.

Respektive, jestli jsou pak použitelné na hraní nebo ne.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 23:38:14
avatar
promiň, ale níž prostě nepůjdu už takhle chceme testovat jen 1920x1080 a tady jsme z toho zase slevily .... máš to porovnané s jinými modely v plných detailech a vysokých rozlišeních ... na hraní jsou použitelné v nízkých detailech bez probémů, ale to není hraní, to je přežívání a ztráta času
devilek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-20 12:07:17
avatar
Nizke detaily jsou ztrata casu
Co ja se nahral her z pred 10-15 let a byly castokrat lepsi, nez ty srackoidni veci, co vychazeji tedka-dnesni hry na low detaily vypadaji 100X lip ze
Pokud chce nekdo onanovat nad nastavenymi utra detaily, tak mu v tom nebranim, ale prave tohle zduraznovani ultra detailu nema s hranim moc spolecneho.
To je pouze honeni ega a vysledkem je uzasny pocit z toho, ze ten ci onen PC docural vys, nez jiny.
Hrani je o zabave - pokud nekoho nebavi hrat hry na low - ok, at si koupi high end PC, ale ze bych odsoudil lidi, co hraji na low, tak to v zadnem pripade. Staci se mrknout na Steam jake grafiky tam lidi maji a je hned jasne, ze hodne z nich na low hrat musi
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-20 15:38:45
avatar
no já zastávám názor, že když už ztrácet čas hraním, tak a´t to k něčemu vypadá, takže ano, pro mě je hraní v nízkých detailech ztrátou času ... to je jako bys šel na film do kina a koukal na něj se zavřenýma očima
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-20 15:54:55
avatar
kdy si vubec zacal s hranim pocitacovych her?
appleworm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-21 08:36:43

Tak tomuhle postu doopravdy nerozumím. Vím, že hra se špatnou/zastaralou grafikou moc lidí nepřitáhne, ale...

1)Mou dodnes nejoblíbenější, nejhranější, nejlepší a nejzábavnější hrou je Diablo 2. Je z roku 2000 (alespoň tuším), ke 3D má daleko, rozlišení 800x600,...a myslíš si, že je špatná? Kdyby se mě někdo zeptal, jestli dám přednost Dragon Age nebo Diablu, dám přednost Diablu.

2)Takový Crysis je možná super hra, ale daleko více zábavy v multiplayeru mi poskytnuly hry jako Duke Nukem 3D nebo UT 2003. Mají Eyefinity? Mají tesselaci? AA? NEMAJÍ ! Ale jsou zábavnější, člověk se při jejich hraní perfektně odreaguje. Na tomhle jsem vyrůstal a pořád si myslím, že starší hry jsou v mnohém lepší než ty nové. Takový Heroes of Might & Magic 5 zdaleka nemá hratelností na Heroes 3.

3)Včera jsem (po půl roce od vydání) dohrál Starcraft II. Bavil jsem se přímo královsky a řekl bych, že je možná o něco malinko lepší, než předchozí verze. Ale...má snad DirectX 11? Nemá! Má DX 9 a stejně vypadá perfektně.

To je asi tak všechno...zdaleka nejde posuzovat hry jen podle verze DX a podle rozlišení
Rocman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 22:46:09
avatar
No ty ceny jsou stejné jako u u HD5670 když byla uvedena. Normálka, za nějaký měsíc půjdou dolů až nakonec skončí na stejných cenách kde je teď 5670.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 23:38:26
avatar
nepochybně.
pettopn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-20 14:59:24

Kratka recka, ale pomoze.
Vas tieto karty mozno az tak nezaujimaju, ale mna ano
Nechcem totiz menit zdroj, mam iba 350W bez 6pin konektora, Fortron. na redukciu treba 2 molexy a ja mam volny len jeden.

Idem na Athlon II X3 445, zatial 2GB DDR2 a HD4670. Myslite, ze sa mi z vykonoveho hladiska oplati prejst na HD6670, ked trocha klesne cena? alebo uvolnit molex z predneho 12cm fanu, ci DVDROMky a dat tam 5750? utiahne to zdroj?
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-21 13:20:55
avatar
HD4670 je v poho grafika. Sam som ju pred 3/4 rokom mal a bol som nadmieru spokojny Vykonostny rozdiel medzi HD6670 a HD4670 je o nieco vacsi oproti HD5670. HD4670 ma len 320 stream procesorov (HD5670 400, HD6670 480). Takze ano, vykon sa ti navysi, ALE pockaj si tak stvrt roka a HD6670 kupis podstatne vyhodnejsie. A HD5750 je momentalne najlepsia v pomere vykon/cena. Spotreba karty je len 86W, takze tvoj zdroj ju v poho zvladne. Trufam si trvdit, ze do HD5770, ktora ma 108W, nebudes mat so zdrojom problem
pettopn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-21 23:36:20

dik za postreh, to mas pravdu uz teraz je v jednom SK shope HD6670 za 64 eur, co je myslim uz dobra cena Zdroj je Fortron GP 350W-60APN, co ma stve, ma iba 3 molexy, jeden je obsadeny mechanikou, jeden ventilatorom a teda volny je iba jeden a na 6pin redukciu treba dva, teda to ma dost stve, ze som nebol pri vybere zdroja mudrejsi kedysi, inak by som uz do HD5770 isiel okamzite. preto teraz neviem tu dilemu ale ako vravis, pockat mesiac a nazor bude triezvejsi k tomu procesoru by sa pytala 5770...viem ze realne berie okolo 85W v hernej zatazi, procesor okolo 70W, ostatne komponenty neviem, ale zdroj by to zvladnut mal
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-20 16:02:39
avatar
Tak to není můj šálek kávy ,to jak píše DD je 5850 lepší volba za ty peníze.Myslím že ty znalí se těmto grafikám vyhnou a ty neznalí mají smůlu moc si s nimi nezapaří.
JirkaH [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ceny karet 2011-04-20 22:22:57

Dle mého názoru současně nasazené ceny karet dolů půjdou. Jen co se vyprodají starší modely např. 5670. Tuhle kartu od Sapphire s v pravdě luxusním pasivním chlazením v jednom kompu doma máme. Teplota čipu ve Furmarku 61-65°C, dle teploty v místnosti. V klidu cca 35°C. Co chtít víc?
Falconer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-03 13:42:22
avatar
no moja HD5670 je predana, uz len pockat kym bude v obchodoch HD6670 od MSI, ktora vyzera byt o dost vymakanejsia ako ta od Sapphire a od ostatnych znaciek a ide sa po nu
KickDog [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Plně dostačující karta.. 2011-04-30 16:25:52

Z osobní zkušenosti musím říct, že jako karta pro občasné hraní HD6670 bohatě stačí...ano samozřejmě pro DX9 hry.. Testovat DX11 na takovéto levné kartě moc smysl nemá a z grafů je to ihned patrný... Přepněte, ale F1 2010 do DX9 a zahrajete si na předchůdci HD5670 i na plné detaily ve slušném rozlišení.... Cenově je karta teď výš hlavně kvůli 1 Gb paměti. 512 Mb verzi koupíte o 100 kč dráž než HD5670...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!