HIS vydává HD 6970 v Turbo verzi s novým chladičem IceQ
Napsal Tomáš Hort   
Úterý, 24 květen 2011
altU nás bohužel ne moc prodávaný výrobce kvalitních grafických karet uvedl na trh dva své nové modely. HIS HD 6970 IceQ a IceQ Turbo. Ač Turbo verze není moc "turbo" a přidává pouze 20MHz na jádře navíc, přesvědčit pro koupi by měl starý dobrý typ návrhu chladiče IceQ.

 

 

Grafické karty HIS Digital u nás prodávají všeho všudy asi tři internetové, a to ještě nepříliš známé, obchody. Je to škoda, protože už od dob karet typu ATI Radeon 9000 je to velmi kvalitní výrobce, na kterého například já osobně nedám dopustit. Dříve karty HIS prodával i CzechComputer a možná i Alza, jenže ty časy jsou již bohužel pryč. Sehnat se však dají a důvodem by mohly být i dva nové modely, které výrobce představil.

Jedná se o modely HIS HD 6970 IceQ, které navazují na starý osvědčený typ chladiče IceQ. Ten prošel několika úpravami a revizemi od původního IceQ (třeba na Radeon X1950 Pro) až po verzi IceQ4. Nyní je zpět bez číselného označení. Modely přichází dva, ale liší se jen minimálně. Základní model má klasické karty HD 6970 880MHz na jádře a 5500MHz a 2GB DDR5 pamětech. Verze Turbo má 900Mhz na jádře a 5600MHz na pamětech.

Chladič není zcela tradiční. Plastová část s ventilátorem totiž vyčnívá mimo PCB (základní desku) karty. Plastová část chladiče je průhledně bílá a matná. Vidíme tak, co se pod ní nachází. Od jádra až do úrovně výstupku plastu u ventilátoru ční čtyři měděné heatpipes. Celek takto vzrchu vypadá velmi dobře.

V detailu více z boku karty se může zdát plastový kryt jako hračka. Takové zdání je ale dáno spíše průhledností. Měděné heatpipes naopak působí na oko velmi pěkně.

Možná jste hledali, kam se schovalo napájení. Z bočního pohledu je vidět. Použito je osazení 6pin+8pin napájení, které se nachází pod ventilátorem. Dostupnost by neměla být problémem, protože karta v běžné skříni je obráceně, takže na konektory vidíme.

Výstupy jsou tradiční jako u většiny HD 6970. Dvakrát miniDisplayPort, jednou HDMI a dvakrát digitální DVI. Ceny nebyly zatím zveřejněny, ale dle mého odhadu by se základní verze karty měla vejít do 350 dolarů (cca 7200 korun), Turbo verze by mohla stát o 10-20 dolarů více (cca 7600 korun). Prostor v tomto případě není moc velký.

Aktuálně se nejlevnější modely AMD Radeonu HD 6970 pohybují přes 7000 korun. V některých obchodech se stále dá velmi levně sehnat referenční model od MSI i pod 6500 korun.

Zdroj: hisdigital.com, (obrázky se dají kliknutím zvětšit)

AUTOR: Tomáš "holoway" Hort
Snažím se usměrňovat blogy se články od Vás, čtenářů. Pište o čem chcete, co chcete a jak chcete, ale ať to má hlavu patu ;) Pokud máte dotaz či chcete urgovat vydání článku v blogu, napište mi zprávu přes web nebo na icq.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-24 14:17:52
avatar
Předem se omlouvám, ale vypadá to příšerně lacině. Chápu, že jde o funkci a všechno a že to nebude vidět ve skříni. Ale když vidím ten mléčně zakalený polymer se stopami od vyhazovačů, čekám podvědomě nižší cenu.
Tyrael888 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-24 14:27:32
avatar
súhlasím vyzerá ako stojanček na lepiacu pásku kúpený niekde v papiernictve
ale ak je menej hlučná alebo aspoň lepšie chladí než referenčná od asus tak ju pokojne vymením
fastplus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-24 14:27:22

Absolutne suhlasim ten priehladny plast a to okolie turbini mimo PCB je fakt desne a tak by som to prirovna k dedskym hrackarskym mobilom ale HIS je velmi kvalitny vyrobca mozem potvrdit ale je to velmi smiesny krit tak ako napr. Asus Formula to mi pripomina tiez taku hracicku pre deticky .
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-24 14:47:52
avatar
Nepozeráte náhodou všetci väčšinou do monitoru, a nie na grafickú kartu v skrinke?
Chladenie od HIS má svoju povesť a nemusí ohurovať dizajnom krytu.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-24 15:03:02
avatar
Přesně, když to bude fungovat jak má, tak ať je to klidně růžové, ze dřeva s kytičkama :o)
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-24 15:07:12
avatar
Citace:
se stopami od vyhazovačů

Nelepil jsi taky letadýlka
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-24 16:33:52
avatar
Jo lepil. Dobře ty. Tam to bylo přesně o tom, že ti laciní výrobci mnohdy ještě lysovali z PS, kdežto ti lepší vstřikovali ABS.
Ale taky jsem na to vystudoval školu. A takovýchto věcí si všímám víc. Ale jistě v ruce jsem to neměl, návrh jsem neviděl a s konstuktérem jsem o tom nemluvil.
Ale je to prostě retro jak blázen a za 7+k bych si to nekoupil a hledal u konkurence.

Edit: Mnohonásobně editováno, vždy se stejným významem a před udělením jakýchkoliv palců. Sorry takový jsem já, ale když by se někdo vyjádřil, už bych měnil maximálně pravopisné chyby.
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-24 23:26:32
avatar
Souhlas - ten plast je strašnej!!! Chápu, že když je IceQ, tak to maj nějak laděný, ale takhle to je na CeceQ
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-24 15:27:47

Takový chladič by mě nadchl v době X1950. Dnes? Vypadá nevzhledně a oproti konkurenci nenabízí nic zvláštního. Vůbec mi přijde že HIS dříve vyhledávaný kvůli úžasným chladičům (tichým a účinným) nějak usnul na vavřínech a spadl do šedého průměru.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-24 15:57:23
avatar
A opravdu není jedno že vypadá jak vyfoukávač listí? Je to jen komponent v PC který vypadá slušně a konzervativně. Mě osobně se moc nelíbí když grafika svítí všemi barvami a když ji vybaluji má tvar jako auto nebo kosmická loď, tohle všechno se projeví(zbytečně) v ceně.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-24 16:12:01
avatar
Také mne moc nenadchl a že někdy před 5 lety jsem mněl od něj gráfu s podobným chladičem a super,jo tenkrát to bejvávali chladiče.
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-24 16:55:00
avatar
A kudy že se do toho strkají ty čukříky?
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-24 18:09:09
avatar
Kdyby použili pěkně naleštěnou neprůhlednou bílou, určitě by to vypadalo ledověji a ne tak lacině.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-24 18:46:12
avatar
Připomíná mi to staré toxiky legendární 8800Ultra a GTX 7800GTX v jednom. Todle chcu
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-24 20:06:52
avatar
Je pravda, ze to vypada, jako kdyby to nekdo koupil v hrackarstvi ... ale pokud to plni svuj ucel, nemam s tim problem
had_cb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - his 2011-05-24 20:58:54
avatar
no, snad to chlazení od dob legendárních radeonů 9700 vychytali, těm houfně odcházely přehráté paměti, zatímco jádro bylo chlazeno dobře, paměti trpěly.

jo, a jeden z těch dvou digitálních DVI je i analogovej
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-25 11:19:33
avatar
Dobrá poznámka Koukám na to, máš úplnou pravdu
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-25 08:08:15
avatar
Citace:
U nás bohužel ne moc prodávaný výrobce kvalitních grafických karet ...

Před pár lety, ještě za dob Radeonu 9xxx a X1xxx byla značka HIS u nás vcelku často k vidění a jejich Turbo edice s IceQ chladiči byly taky vcelku časté, sám jsem kdysi vlastnil HIS Excalibur Radeon 9600XT Turbo Další grafárnu jsem si chtěl taky koupit HIS, ale už nějak nebyly k sehnání Nevím proč je přestali prodávat. Jinak lacině to opravdu vypadá, ale předpokládám, že to bude chladit dobře a tiše.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-25 11:18:28
avatar
Naposledy byly více rozšířeny modely HD 3850 a HD 3870. Ty byly naposledy na CZC. Od té doby tu ofic. distribuce asi není a prodávají to jen ti, co to mají ze zahraničí .
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!