TEST: ASUS F1A75-V PRO a Gigabyte A75M-UD2H – duel základních desek FM1 pro AMD Llano
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Pondělí, 11 červenec 2011
alt

 

 

 

 

 

 

TEST: ASUS F1A75-V PRO a Gigabyte A75M-UD2H

– duel základních desek FM1 pro AMD Llano

Zhruba něco málo před týdnem se AMD konečně vytasilo s novými 32nm APU procesory Llano. Po mnoha letech zcela zásadní krok, kdy AMD spojilo do jediného malého čipu solidní výkon až čtyřjádrového procesoru, ale také silné integrované DX11 grafické karty.

Test nového procesoru jsme vám přinesli se všemi podrobnostmi. Nyní je čas se podívat na základní desky protože pro tyto nové procesory potřebujete novou základní desku s paticí FM1. Důvod je prostý, integrovaná grafika v procesoru, který je navíc určen hlavně pro mobilní trh. Zatímco v minulosti byl vývoj takový, že se nejdříve dělali desktopové procesory a platformy a z nich pak zřezanější mobilní verze, nyní tvoří mobilní platforma 70% prodejů všech PC, takže Llano a platforma FM1 je vlastně mobilní platformou. Jejímu použití na desktopu ale nic nebrání.

  • Nová čipová sada A75 – jediná platforma na trhu s USB 3.0 a SATA6G

S novými deskami přichází i nový čipset. Toto téma jsme rovněž nakousli v testu procesoru Llano A8-3850, ale samozřejmě zopakujeme. A75 je zcela nový čipset a vlastně už to je jen jižní můstek s označením HUDSON, protože severní můstek byl vlastně celý integrován do nových procesorů AMD Llano.

AMD na trh uvádí dvě verze. A75 a A55. Rozdíl mezi nimi je jednoduchý a týká se výbavy. A75 má na rozdíl od A55 nativní podporu USB 3.0 a SATA6G, což je mimochodem jediná čipová sada na trhu, která tímto disponuje. Intel žádnou takovou v současnosti nenabízí a do příchodu P7x ani nabízet nebude. Samozřejmě, že mezi A75 a A55 deskami je i cenový rozdíl.

Celá platforma Llano a A55/75 je ale směřována do mainstreamu a tomu odpovídají i ceny procesorů a desek. Za nejdražší procesor Llano A8-3850 zaplatíte jen kolem 2700 korun včetně DPH. Za základní desku zaplatíte nejčastěji kolem 2000 korun. Je to tedy cenově velmi dostupná platforma, což z ní udělá velmi rozšířenou platformu.

Jako první se nám do rukou dostaly tyto dvě desky, takže aby bylo s čím porovnávat, představíme si je najednou. Jsou to ASUS F1A75-V PRO a Gigabyte A75M-UD2H.  

 

 

  • ASUS F1A75 – technologie a modely

Vezměme to abecedně, takže jako první tady máme ASUS. ten nám jako první poslal model F1A75-V PRO, tedy v podstatě druhý nejvyšší model řady F1A75. Ta obsahuje tyto modely:

Tři ve velikosti mATX, které poznáte snadno, protože mají v názvu písmeno M a tři modely ve velikosti ATX. Nejvyšší modelem je F1A75-V EVO za cenu 2800 korun včetně DPH. Námi testovaná verze PRO stojí 2500 korun, zhruba o 100 levnější je stejná deska ale ve verzi M-PRO, která by se jako konkurence k dnes testované Gigabyte hodila lépe. Nejlevnějším A75 modelem je F1A75-M LE za cenu 2000 korun včetně DPH.

  • Technologie

Jedná se samozřejmě o zcela nové desky se zcela novými čipsety. Protože jde o základní desky patřící do nejnižších cenových hladin, nečekáme nějaká ultra luxusní provedení a spousta zbytečných serepetiček kolem. Přesto jsme příjemně překvapeni, protože desky používají kvalitní komponenty a mají celou řadu funkcí, které donedávna měly jen ty nejdražší desky na trhu.

Samozřejmě kromě celé řady technologií kolem pokročilého napájení a řízení funkcí EPU a TPU, pocházejících přímo od ASUSu, nesmí chybět ona nativní podpora SATA6G a USB3.0.

Velmi důležitou novinkou je ale také nový systém BIOSU, kdy mnoho let používaný starý systém BIOS už prostě nestačí současným technologickým formátům. A75 desky od ASUSu tedy mají UEFI BIOS, které samozřejmě nemá technické hranice a omezení starého systému. Deska samozřejmě podporuje i mnoho OC funkcí.

 

 

  • Gigabyte A75 – technologie a modely

Největší konkurent ASUSu, společnost Gigabyte, rozhodně není se svou nabídkou základních desek nijak pozadu. Aktuálně nabízí 5 modelů a opět jsou mezi nimi ATX i mATX modely:

Námi testovaný model GA-A75M-UD2H patří do středu nabídky a stojí kolem 2250 korun včetně DPH. Nejlevnější modely je ASUS A75M-SV za cenu kolem 2000 korun.

Špičkou nabídky je pak GA-A75-UD4H za cenu 2700 korun, což je ATX model s plnou výbavou.

  • Technologie

Samozřejmě stejně jako ASUS i Gigabyte upozorňuje na novinky a nativní vlastnosti platformy AMD A75. Takže z těch, které jsme ještě nejmenovali, je to i podpora CrossFireX, kdy můžete dát do CF systému integrovanou rafiku v CPU s přídavnou grafikou. Maximálně ale modelem řady HD 6600.

GB se také chlubí použít kvalitních součástek a desky patří do série UltraDurable3. Deska má duální BIOS, ten je ale jakýmsi hybridem mezi UEFI a BIOSEM.

GB to nazývá Hybrid EFI a tento systém zejména odstraňuje překážku v podpoře větších HDD než 2TB. Nechybí celá řada podpůrných OC systémů a šetřících funkcí.

 

 

  • ASUS F1A75-V PRO – Balení

Balení desky samozřejmě odpovídá cenové kategorii, takže nečekejte žádná zbytečná pozlátka, která prostě nejsou zapotřebí.

Balení desky je klasická pevná kartónová krabice s podrobnými a přehlednými popisy.

Totéž platí ze všech stran, takže rozhodně zajíce v pytli kupovat nebudete.

Podle očekávání je příslušenství jen základní a seskládá se z podrobného manuálu, CD s ovladači a podpůrným SW. Pak už je tu jen dvojice pěkných černých SATA kabelů, zadního krycí plechu s polstrováním a usnadňujícími nástavci pro připojení kabelů k bedně. Toť vše.

 

 

  • Gigabyte A75M-UD2H – Balení

Tento GB model je o skoro 300 korun levnější než model ASUS, takže jde ve stejných šlépějích, pokud jde o balení.

To je jednoduché a stejně tak dobře informující o tom, co ukrývá.

Parametry a technologie jsou popsány všude, takže i zde jste dobře informování, co si to kupujete. Příslušenství je dokonce o něco bohatší, když najdeme hned 4x SATA kabel.  Nechybí zadní krycí plech.

Samozřejmostí je pak podrobný Manuál a CD s ovladači. Tím končíme.

 

 

  • ASUS F1A75-V PRO – základní deska

Dnes testovaný model je V-Pro tedy ATX provedení. Stejná deska se ale ještě prodává pod označením M-PRO jako mATX. Ta by byla pro srovnání s dnešním konkurentem od GB lepší, ale zase vidíme pěkně ATX a mATX desky vedle sebe.

Na první pohled deska nevypadá vůbec špatně a rozhodně ne nekvalitně, i když stojí jen 2500 korun. Solidní chlazení, solidní výbava a na první pohled kvalitní zpracování.

Samozřejmostí je nová patice FM1, kterou si rozhodně s AM3 nespletete. Procesory také nejsou vzájemně kompatibilní, takže to tam ani nezkoušejte neintegrovat. Nový je i rámeček, i když ten vlastně doznal změny jen tím, že už není kolem celé patice, ale je tu jen ta část, na kterou se upíná chladič. Systém upínání i jeho rozměry jsou vlastně jinak stejné jako u AM3.

Zvláštním vybavením desky jsou přepínače funkcí EPU a TPU a také MemOK. Deska má jinak velmi bohatou výbavu ohledně rozšíření počtu USB. ty jsou jinak díky A75 čipsetu na desce nativně USB3.0.

Deska podporuje až 64GB operační paměti DDR3 a to na rychlosti 1600-1866MHz, což je nativní podpora ze strany integrovaného řadiče v procesorech Llano. Nicméně rychlost 1866MHz je podporována jen při osazení jediného modulu paměti.

Protože všechny procesory Llano mají integrované HD 6000 grafické jádro, mají všechny A75 desky i grafické výstupy.  A to hned plnou palbu v podobě DVI, VGA, HDMI a DP. Deska má i podporu CrossFireX a to jak integrovaná + přidávná grafika, tak dvou přídavných (ale jen 16+4 linek).

Celkově vzatu má deska jednoduchý, ale funkční design a velmi bohatou výbavu, která uspokojí i ty náročnější uživatele. Za danou cenu skutečně nelze žádat, ba si ani představit více.

 

 

 

  • Gigabyte GA-A75M-UD2H – Základní deska

Druhým dnes testovaným modelem je mATX deska od Gigabyte s klasickým označením UD2H. za cenu 2250 korun včetně DPH je to v podstatě low end deska, která však nabízí opravdu vše, co 95% uživatelů vůbec potřebuje.

Na první pohled také velmi kvalitní zpracování a slušná výbava i na to, že se jedná o menší mATX model. Technicky o něm vlastně platí v podstatě to samé, co jsem napsal už u ASUSu.

Deska má nativní podporu USB3.0 a SATA6G ze strany čipsetu. Také podporuje až 64GB paměti a také až 1866MHz nativně. I tato deska umí CrossFire. Samozřejmě, že celkový počet slotů je menší, kvůli velikosti desky, ale rozhodně stačí.

Ze zvláštní výbavy můžeme jmenovat COM, TPM a LPT porty, což se dnes už moc nevidí.

I tato deska má grafické výstupy v podobě DVI, VGA, DP a HDMI a plno rozšiřujících USB fortuna desce.

Snad jediné, co bych desce z hlediska návrhu vytknul, je alespoň dvojice otočených SATA portů o 90°.

Jinak jednoduché, ale zcela dostačující chlazení, duální BIOS i OC a šetřící funkce tu jsou a za danou cenu skutečně maximálně vybavená a kvalitní deska.

 

 

  • Testy a testovací sestava

Samozřejmě dnes musíme pravit testovací sestavu, protože náš obvyklý Phenom II procesor nemůžeme použít. Takže používáme Llano A8-3850 procesor. K tomu 4GB DDR3 1600MHz a SSD disk od Kingstonu.

A samozřejmě slušný zdroj, zvukovku, chlazení a Windows 7 OS. Prostě všechno, co k tomu náleží. Použitým monitorem je pak ACER AL2723W.

  • Testy

Nemá smysl to nějak protahovat, protože testy základních desek jsou celkem nuda pro testera i čtenáře. Základní desky se totiž dnes výkonově v rámci platformy prostě příliš neliší. Nemá tedy smysl se jimi nějak dopodrobna zabývat.

U A75 desek je ale zajímavý nárůst výkonu v oblasti USB a SATA a to určitě ne jen díky podpoře nejnovějších standardů. Nový jižní můstek je prostě lepší a díky tomu i hlavně výkon s SSD disky je na této AMD platformě mnohem lepší než na deskách s AMD 700/800 čipsety. Mnohem lepší je i paměťový řadič v nových procesorech. Zkrátka A75 platforma je v mnoha ohledech lepší a výkonnější než AM3 platforma se stávajícími CPU. Ale to se s nástupem Bulldozeru samozřejmě srovná a změní.

I přesto AMD A75 i přes slabší výkon CPU, dokáže z výhod rychlejšího řadiče pamětí i vylepšení v oblasti SATA nad AMD AM3 800 těžit. AMD 900 desky jsou na tom ale minimálně stejně dobře, i když zatím nemají procesory, které by toho využily.

 

 

  • Desky v praxi - Taktování a provozní vlastnosti

Taktování prvních modelů 32nm procesorů AMD Llano je bohužel omezeno nikoliv schopnostmi desek, ale procesorů a hlavně jejich výroby. AMD s 32nm výrobou začalo teprve letos a do odlazené má daleko. Na trh šla navíc hned první revize a současný nejvyšší model procesorů má jen 3GHz a velmi vysoké napětí, což samozřejmě pro další OC neslibuje nic dobrého.

Jak už víte z našeho testu tohoto CPU, výkon procesoru je dostatečný a taktovat lze celkem bez problémů k 3,6GHz. Nicméně lepší je snížit napětí o 0,2V, čím podstatně snížíte spotřebu systému při stále více než dostatečném výkonu CPU. Taktovat lze ale i onu integrovanou grafiku, která už v základu je s obrovským náskokem nejvýkonnější a technologicky nejpokročilejší integrovanou grafikou na trhu. Konkurencí jsou procesory Intel Core i3-2000, ale to jsou jen dvoujádra, takže procesorově jsou slabší než čtyřjádrové AMD A8, graficky se svou Intel HD 2000/3000 nemohou s AMD Radeon HD 6500D vůbec soupeřit a taktovat nejdou ani o chlup.

Pokud jde o taktování na základních deskách, tak jak ASUS, tak GB mají skvěle propracované automatické OC, které vám váš systém přetaktují, aniž byste o OC museli něco vědět. Klidně jej doporučím používat, protože ten výkon za to je vlastně zadarmo. Když se pustíte do ručního OC, mají obě desky široké možnosti, vycházející ale z toho, že AMD OC přímo podporuje i vlastními utilitami. Nicméně protože jsou procesory, jaké jsou, nečekejte zázraky, přesto musím říci, že celkově se nám taktovalo lépe na Gigabyte modelu než na ASUS, ale ve výsledku to bylo stejné.

  • Provozní vlastnosti

Protože notně ubylo čipů a procesor je 32nm, je nová A75 platforma hodně úsporná. Na druhou stranu, škoda zbytečně vysokého napětí u A8, protože když to snížíme o 0,2V, kdy v našem případě to nemá na stabilitu CPU žádný vliv, bez problémů se dostaneme blízko k hodnotám, které umí jen úsporné Core i3, které ale celkově nedosahují výkonu AMD llano platformy.

Celkově můžeme jen doporučit AMD llano do úsporných domácích sestav s dostatečným výkonem pro všechno. Doufejme jen, že AMD odladí výrobu brzy, aby snížilo tovární nastavení základního napětí na nižší hladinu.

Teploty čipsetů a procesorů jsou obecně v rámci platformy Llano dost nízké, protože při tak nízké spotřebě prostě není potřeba odvádět tolik tepla. Desky jsou relativně chladné, takže žádné problémy s teplotami mít nebudete.

 

 

  • Hodnocení a závěr

Dostáváme se tedy na konec. Už víte, co nové desky A75 nabízí a za kolik. Můžeme myslím konstatovat, že jako mainstreamová platforma je to zásah do černého a myslím, že prostě technicky vybavenější a výkonnější platformu za podobné peníze nikde jinde nekoupíte.

Vynikající práci odvedlo AMD u čipsetů i procesorů, kdy výkon paměťového řadiče i SATA a USB je prostě mnohem lepší, než v minulosti. Samotné základní desky jsou kvalitní a cenově přístupné.  

  • ASUS F1A75-V PRO

Je to ukázka, co nabízejí AXT desky. Osobně si myslím, že ale mATX desky jsou dnes rozumnější a dostatečný formát. ASUS ale má vlastně stejnou desku i v tomto formátu a je i při téměř stejné výbavě a stejné kvalitě zpracování, o něco levnější.

Pokud ale hledáte slušnou ATX desku s paticí FM1 pro vaše nové Llano, tak jsme nenašli jediný důvod, proč vám tuhle desku nedoporučit. Je velmi kvalitní, velmi vybavená a velmi funkční.

"Udělujeme doporučení serveru DDWorld.cz"

  • Gigabyte A75M-UD2H

Tohle je zase ukázka možností mATX desek. A protože se nám zdá mATX formát šikovnější pro tuto platformu, je pro nás tento model o něco atraktivnější, než výše uvedený ASUS v ATX provedení. Je to ale i tím, že Gigabyte tuhle desku nabízí o 300 korun levněji a to je dost velký rozdíl.

Za cenu 2250 korun včetně DPH dostaneme skutečně kvalitní a vybavenou základní desku, které lze jen stěží něco vytýkat. Až tedy na absence otočených SATA portů, jsme neobjevili nic, co by nám na desce dělalo problém.

"Udělujeme ocenění za vynikající poměr cena-výkon a doporučení serveru DDWorld.cz"

  • Závěr a hodnocení

A75 desky a platforma LLano toho má hodně co nabídnout. Někteří žehrají na to, že je to zbytečná platforma, ale to jsou jen lidé, kteří žijí mimo realitu. Drtivá většina procesorů se prodá v cenové relaci pod 3000 korun a stejně tak většina základních desek se prodává v cenové relaci kolem 2000 korun.  O zbytečnosti Llano platformy, která jako celek a kombinace CPU s GPU je v těchto cenových relacích vlastně to nejlepší, co tam vůbec najdeme, lze tedy s úspěchem pochybovat. Je pravdou, že Llano úspěšnější na mobilní platformě než na deskopu, ale také je pravdou, že mnozí uživatelé si kupují mobilní PC úplně zbytečně a hloupě. Notebook je dobrý, když s ním někam jdete, ale mít notebook jako domácí PC, to je prostě nesmysl. Přesto si mnozí notebook jen na domácí použití pořídí.

Nejen, že ergonomicky je nevhodný, ale je i mnohem méně spolehlivý a nemá možnosti upgradu. Postavit si malý desktop na AMD Llano vyjde levně, výkonově ale bude pořád dál, než většina notebooků, bude výrazně levnější než podobně výkonné notebooky a bude mnohem, ale mnohem spolehlivější. A to nemluvíme o možnostech jednoduchých rozšíření a upgradů CPU, GPU atd. a samozřejmě samotná výbava desktopových desek je jinde.

ASUS i Gigabyte nám dnes dokázaly, že za málo peněz, můžeme mít dnes opravdu hodně kvalitní muziky a jejich základním deskám A75 lze za ty peníze sotva co vytknout. Dříve bychom za podobnou kvalitu i výbavu platili zlatem. Dnes nám stačí jen trochu stříbra :).

Za zapůjčení desek děkujeme:

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-11 21:48:37
avatar
Pěkný test,já sice jsem spíše pro Asus jelikož sním mám lepší zkušenosti ale to je možná náhoda že jsem koupil první Gigabytku a ta šla hned na reklamaci,ty 300 stovky bych i oželil.Však jinak super desky pro super procesor s gráfou.
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-12 11:25:12

asus, gb.... je to jedno. Me liano hodne zklamalo, zabiji to cena. za ty prachy co chteji za desku a lepsi gpu + drazsi ram, si muzu za stejny prachy poridit x4 athlon nejlevnejsi desku za 900 nejlevnejsi ramky a zbyde mi i na hd5750 nebo 6670 a vylonem jsem uplne jinde za stejn prachy, lroste tu platformu zabije.vysoka cena a to hlavne cena desek , skoda myslenka byla dobra.
maugggly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-12 18:12:11
avatar
na hlavne sklamala cena dosiek.
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-11 22:54:00

Díky za recenzi. Měl bych 2 otázky:
1) kdy by se mohli objevit notebooky s llano?
2) Má smysl (z hlediska výkonu) upgradovat desktop s Q9550 a 8GB DDR2-800 RAM?
díky
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-12 00:15:31

Ten procesor zrovna sháním, tak kdyby ses rozhodl se ho zbavit, tak se ozvi

Ale myslím, že je to úplně zbytečné, procesorový výkon je podobný a pokud máš diskrétní grafiku, tak bys dal cca 5000,- vlastně jen za lepší propustnost pamětí a SATA 3 a USB 3.
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-12 06:06:16

Taky jsem si říkal, že si moc nepomůžu, ale nějak jsem přestal sledovat CPU s odchodem C2D. Tak to půjde alespoň do ntb.
bandolier.wz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-11 23:24:21
avatar
umi desky zobrazit 2 digitalni vystupy naráz?
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-12 00:16:37

Mluvilo se o tom, že od výroby dokážou rozjet i Eyefinity na 3 monitorech, tak doufám, že se nic nezměnilo.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-12 00:06:58
avatar
Tak ja zase Asus nikdy nemel a gigabyte mam uz 4 rok (690G) a pohodicka.... jeste chvili na nem vydrzim a pak.... se uvidi
Kondor39 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-12 01:12:19

ASUS - Gigabyte je podle mě pouze na lidech a preferencích, měl jsem původně ASUS desku s pentiem 4 a ještě dneska je funkční a straší mě ve skříni stejně jako moje stará 486ka , dneska mám přes rok desku Gigabyte a na chladiči od AMD, což je pouze malý kus hliníku, mám Athlon II stabilně na 3.6 GHz a teplota nepřesáhne 40°, takže podle mě jsou desky ASUS i Gigabyte kvalitní.
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Stále nemasné neslané. 2011-07-12 09:39:55
avatar
Úhlem pohledu recenze nesouhlasím.

Nevidím nikde kde by bylo vypíchnuta, pro obyčejného kupce „nepodstatná informace“, že testované CPU llano je o cca 800,- dražší než A II. X4 A že za cenu obyčejného Llana, je možné koupit Phenom II.

Osobně bych recenzi pojal stylem máme 10000,- s DPH co nám za to poskytne Athlon II. Phenom II. A co nové Llano. Takže slovní obrat ….Zkrátka A75 platforma je v mnoha ohledech lepší a výkonnější než AM3 platforma se stávajícími CPU… je zavádějící. Ano když to porovnávám s tím skoro nejhorším z Ahlonu X4 tak ano. Když byste řekli výkon Athlonu II X4 za cenu Phenomu II. X4 tak to bere opačný šměr.

Pak zjistíme, že třeba i ta deska Asus „klame tělem“ . A o bohaté výbavě nemůže být řeč. Takovému podání zboží se říká eye catcher. Prostě něco co zaujmě a odvede zrak od zbytku výrobku. Lowcost segment kam by mělo být llano určeno, určitě plně nevyuží vá USB 3.0 čí SATA 6G. Za to se slevou na poli spotřební A/V elektroniky bude řešit obyčejný uživatel spíš připojení kamery. Takže mu bude chybět spíše firewirre máte cca další 300,- 500,- navíc za řadič.

Takže hype by sváděl ke koupi A75 desky a Llana. Pohled do ceníků, ale myslím dá upřímnou facku na probrání se do reality. Za tu cenu je možné si koupit AM3 desku, paměť, samostatnou grafiku a Phneoma o stejném a vyšším výkonu a stejné nebo nižší ceně. Výhodou je samozřejmě možný upgrade.


Jinak pro případné teoretiky segment HTPC a ti kteří by šli čistě po spotřebě je minoritní. Netvoří podstatné procento z prodeje. Takže ten to nevytrhne.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-12 13:26:43
avatar
s tou cenou jsi to podle mě moc netrefil.... za 2800 máš X4 procák s vcelku výkonnou grafikou... samotné Athlony II X4 stojí 2000... chci vidět jak za těch 800 seženeš tak dobrou grafiku ;-) Ale je zase pravda, že Llano využije vcelku dobře i 1866 paměti které jsou u AM3 naprosto zbytečné - tzn něco u AM3 ušetříš i na pamětech... Ale i tak... aby jsi měl plnohodnotný phenom (ne phenom II X4 840 - nemá L3 cache takže to je jen Athlon s jiným jménem) tak bys za to prostě dal víc, nehledě na nutnost chladit více jednotlivých čipů a tím pádem možná kupovat i více lepších (než box) chladičů...

Avšak jinak souhlasím, jinak je to celé napsané málem jak tiskovka AMD.... škoda, no ;-)
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-12 14:00:05
avatar
Klidně s Phenomem 955.

Llano = llano 2834 , deska 2558 , paměť 1322 = 6714,-

Phenom X4 CPU 2329, deska 2006, paměť 625, = 4960,-

Myslím, že za těch 1700,- se pořídí rozhodně lepší než ta z Llanařená v chipu.

Desku pro Phenom bych, ale měl použít ještě levnější a horší. Protože ta za 2006,- má Firewirre a to nemá ani ta Asus A75 za 2800,-
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-12 14:05:49
avatar
Athlon II/Phenom II jsou již nevyráběné modely, takže levnější budou, protože se dovyprodávají llano je jako procesor lepší, i když 32nm výroba potřebuje doladit a v oblasti procesru architektury nebyly učiněny pokorky, jako čipy pro mainstreamový PC je lepší ...
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-12 14:23:40
avatar
Ano možná jsou nevyráběné, ale na sestavě z Phenomem II X4 , mohu provést upgrade na X6 a následně na Bulldozer.
U Llana se žádné X6 nechystá a "bulldozáří" jádro mít taky hodně dlouho nebude.
Proto lze nezvat ještě dnes koupi Phenomu II jako výhodnou, s delší dobou morálního zastarání.

FM1 se zatím jeví jako "duchovní" nástupce s754.

Filozofická... jak může být lepší, pokud za víc peněz dostanu mín?

Bavím se, ale jen o desktopu. Llano má mé sympatie v notebookovém segmentu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-12 14:45:16
avatar
jenže za rok dorazí nová verze CPU do FM1 s architekturou llano, takže krásně upgrdovat půjde, navíc mnoho lidí si nikdy dražší CPU nekpoupí, takže neoperuj s tím, že Llano je paltforma pro nadšence .... není ...
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-12 18:35:42
avatar
Ale právě o to běží, pro koho tedy?
Je levné, není. Je pro technické hračičky, není. V desktop segmentu u AMD to je pak páté kolo u vozu. Protože si to konkuruje samo sobě.

Ta desky a CPU jsou jako vytuněný scooter. Nikdy toho pořádný auto nebude, ikdyž se do toho cpe majlanat. Zbytečně, až marnotratně vyzní těch x sata portů, nebo efektní eloxované pasivy, UEFI atd... Stejně jako ti lidé, na které narážíte, nemění CPU za lepší. Nemají ani tolik diskových periferií, ani netaktují atd... To je ta většina trhu, která kupuje "tesco" počítače. A pokud neklesne o cca 1000,- až 1500,- také Llano nedocení. I když OEM odběratel AMD A7x desek může samo jít cenou níž než retail prodejce.
Rozhodně teď pokud stojím před regálem s HW, tak po FM1 nesáhnu. V low cost segmentu je ten rozdíl 500 až 2000 na sestavě u FM1 vs AM3+ prostě moc.


K Llanu bych řekl, že pravděpodobně císař je nahý.
Jestli za to může to, že nestihli Bulldozer a vedle Bulldozeru by jsme na to pohlíželi na Llano jinak.
Nebo to bylo politické rozhodnutí marketinku, aby "zachránili" situaci. Tak rychle vydaly Llano jako takové gesto ...nestihli jsme Bulldozer, ale máme pro Vás ... bez toho, že by mysleli nějak dlouhodobě.
A nebo jak jsem slyšel nepotvrzené informace desktopové Llano je zužitkování nepovedených CPU z linky původně určených do NTB.

Kdo ví. Ale neberu ho jako povedené uvedení nového výrobku na trh. Ani z pohledu prodejce ani z pohledu uživatele.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-12 21:51:03
avatar
protože APU procesor ... protože FUSION .... protože Core i3-2000 ....
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-12 22:01:27
avatar
no zatim jsou teda slova jako apu nebo fusion obycejnej marketing. sam si v recenzi psal, ze i integrovana grafika v intelu toho akceleruje vic nez ta v llanu...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-12 22:18:52
avatar
tady jde snad o to, že je to silný procesor se silnou integrovanoug grafikou a ta funkčnost jako APU se zlepšuje ... je to nová platforma, ale pár let tady bude!

A už to s tím rýpáním vážně přeháníš ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 01:53:54
avatar
ale tohle se neda nazyvat silny. je to lowendovy procesor s nejsilnejsi integrovanym gpu, ktery je ale na tom vykonove o neco nez ten uplne nejnizsi soucasny lowend od obou vyrobcu grafickych karet. druha nejslabsi soucasna grafika od amd za 1400 (6570) prekona gpu v llano dvojnasobne.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 08:21:57

za rok bude trinity na baze buldozeru s grafikou a skor by som povedal ze pojde do AM3+

edit: no tak to je v p..i! Trinity bude mat vraj novy socket. V AMD sa zblaznili, idu opakovat pruser s s939

...AMD's Trinity accelerated processing units will use a new socket that goes by the name of FMX and appears to be incompatible with both the current FM1 and AM3+ packagings...

http://news.softpedia.com/news/AMD-2012-Trinity-APUs-to-Use-the-FMX-Socket-206052.shtml

tak tam typci asi daco domiesali. Kazdopadne pruser bude ked nie s FM1, tak s AM3+. Rovno teda mohli s buldozemi prejst na FM1, ak chcu AM3+ buduci rok zrusit.

inak robit bull pre AM3+ a o rok to zahodit a spravit ho na FM1 je sialenost najvyssieho kalibru vravim, opakuju chybu s s939, ktory vobec nemal vyst a mali vydat rovno sAM2.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 00:37:35
avatar
nevím o tom, že by se měl menit socket ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 02:41:44
avatar
pro trinity jako nastupce llana v lowendu by se socket nemel snad menit. u intelu se preslo z 1156 na 1155 hlavne kvuli tomu, ze se jeste vice veci integrovalo do procesoru a pro to nebyla 1156 desingovana. trinity by mel ale jen zlepsit vykon grafiky, vymenit jadra athlonu za bulldozery a vylepsit par drobnosti...by bylo silenstvi rusit po roce bezduvodne socket fm1.

jina vec to bude nejspis v highendu a mainstreamu, protoze myslim, ze vsechny bulldozery maji mit integrovany gpu a snad i celej severni mustek po vzoru intelu a llana. predpokladam tedy spis, ze am3+ skonci se soucasnymi bulldozery. otazka spis je jestli pujdou vsechny bulldozery pak do fm1 nebo amd rozdeli platformy po vzoru intelu, tedy vse s grafikou do fm1 + mozna high-endova desktopova odnoz te serverove platformy o ktere se DD zminoval v clanku o sandy bridge-e.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-13 22:07:54

sorry DD ale tvoja tvrdohlava obhajoba Llana je uz trochu na smiech. Ako moze byt A8 3850 za 118€ lepsi ako PhII x4 965 za 116€ alebo PhII x4 955 za 98,33€. Uvedom sa prosim.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 00:38:43
avatar
no stejně tak tvoje trvání na tom, že pro běžného uživatele, který požaduje levný, úsporný PC s dostatečně výkonnou grafikou na vše mimo her, což je požadavek drtivé většiny kupujících, je Phenom II X4 965 lepí než Llano vše v jednom ;)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 01:57:27
avatar
na vse krome her mi ale v pohode staci i c2d s tou gma950 nebo co to vubec za gpu v tom notebooku co mam...a to beznej uzivatel urcite nejsu. minimalne uz kvuli tomu, ze sem si do nota musel dat uz ssd...
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 08:19:21

drviva vacsina kupujucich nehra hry.. PhII 965+880G je pre nich lepsi.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-12 10:21:10
avatar
Škoda, že se neotestoval DualGraphics mód s HD 6670. Kdo si k tomuto bude kupovat HD 6970? Mě by totiž zajímalo co všechno a jak rychle to pojede v kombinaci HD 6670(6650) + APU HD 6550D. Sice podle testů co zatím byly provedené na webu, to zatím má nějaké mouchy, ale výsledky pod DX 11 jsou velmi zajímavé. Takže odhaduju, že je to jen otázka dvou až tří verzí ovladačů, než to bude vychytané.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-12 14:07:40
avatar
a nemas pak lepsi vzit za stejnou cenu nejakyho toho athlona x4 s nejakou 5750/6750, ktera ti nabidne minimalne stejnej vykon a bez jakejkoliv problemu spojenych s CF?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-12 14:10:46
avatar
určitě ano, jenže většina prodejů a většina sestav má mnohem horší grafiky :/ takže proto je Llano přínosem, je levnější a nabízí slušný grafický výkon a když k tomu někdo přidá tu HD 6500/6600 tak to bude mít další přínos ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-12 16:57:10
avatar
jasne vzit obecne prodeje vsech pocitacu dohromady je vzdycky nejlepsi vetsina sestav ma horsi grafiky protoze proste nic lepsiho nez integrovanej intel, kterej zobrazi obraz na monitor nepotrebuji. pro takovy sestavy neni llano ani zadnym prinosem. stejne tak neni llano ani zadnej prinos pro pocitace v domacnostech na kterych se nehraji novejsi 3D hry, protoze vsechno ostatni ti take integrovanej intel zvladne. stejne tak neni llano prinos ani pro lidi ktery si obcas zahraji 3D hru, protoze stejne draho nebo i levneji muzou koupit podobne vykony nebo i vykonejsi cpu + dedikovanou gpu. pridavat k llanu jeste dalsi ultra lowendovou grafiku je imho hovadina. vykonove se to stejne v prumeru na 5750/6750 chytat nebude, ruzne problemy s CF vzdycky nejake byli a vzdycky nejake budou. a takovej nenarocnej bfu uzivatel, kterej by se k tomuhle nechal tak presvedcit urcite nebude vedet jak tohle resit, i kdyz reseni je vetsinou "jen" v jednoduchym mesicnim stahovanim novych ovladacu. v desktopu je to podle me proste zbytecnej procesor a zatim me na kazdej pripad vyuziti llana napadla levnejsi/vykonejsi nebo obecne spise vyhodnejsi jina varianta.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-12 17:01:43
avatar
tak proti intelu s integrovanou grafikou nebo nějakou ultra low end grafikou, je Llano slušný posun v před pro uživatele i výrobce ... takhle to ber ... jasně že ty nebo já bychom si llano nekoupili, ale 80% uživatelů PC s velkou radostí ... kdyby tedy minimálně polovinu tušila, co vůbec kupuje
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-12 19:31:34
avatar
a to mas odkud tech 80%?zase z nakych prodeju vsech pocitacu dohromady, kde aspon 70% z tech lowend desktopu konci v kancelarich nebo skolach, kde az na vyjimky nic vic nez integrovanej intel nepotrebujou? dneska si totiz vetsina bfu nebo nenarocnejch uzivatelu uz ani desktopy nekupuje, ale sahnou po notebooku.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-12 20:41:16
avatar
No a kam hlavně AMD Llano míří? Do notebooků, kde toho nabídne proti Intelu těm BFU tochu víc. Jinak ta kombinace co jsem tu nadhodil by byla spíše dobrá do nějakého i trochu herního HTPC. A to, že je Llano dražší je bohužel dáno tím, že je to novinka. Ten CPU je za vcelku solidní cenu, ale ty desky jsou trochu předražené.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-12 22:02:40
avatar
vsak jako cpu do levnych notebooku je llano vyborne o tom zadna. ale jestli mi neco neunika, tak se v tomhle vlakne bavime o desktopech...
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Přínos architektury 2011-07-12 13:35:15
avatar
se mi zdá ve Vašem testu poněkud přeceňován, Llano je stále jen Athlonem s grafikou a vylepšeným řadičem pamětí. Ano, může to pomoct že ;) Ale chtěl bych vidět jak by si Llano vedlo kdyby mělo 45nm... to už by asi tak žhavé nebylo, co? ;-)

Navíc, když už srovnáváte s AM3, docela mi chybí co tam bylo za paměti, protože minimálně v testech paměťové propustnosti to vypadá jako test 1866MHz Llano vs 1333MHz AM3....

Takže DD, prosím, piš tam i co bylo použito u jiné platformy, když už s ní srovnáváš....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-12 13:54:33
avatar
jenže Athlon II /Phenom II nativně využijí jen 1333MHz! ;)

jinak já myslím že dost přeháníš, Llano je prostě lepší procesor než Athlon II X4 ....
bandolier.wz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-12 17:10:07
avatar
umi desky zobrazit 2 digitalni video vystupy naráz?
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-12 20:35:29
avatar
"nativně" ;-) tedy nevím, ale bez oc moje deska (890FX) zvládne 1600Mhz paměti....
takže takhle, pokud jste u toho AM3 měli 1333Mhz paměti (což jsi ani nevyvrátil ani nepotvrdil), nepřisuzoval bych přínos propustnosti pamětí procesoru, nýbrž výrazně rychlejším pamětem. ono... co chceš na tom paměťovém řadiči měnit, kromě nativní podpory rychlejších pamětí/přístupu do paměti i grafikou? Ano, možná se chvástají jak to změnili ale sorry.... jestli jsou ty výsledky fakt s 1333 AM3 vs 1866 Llano, tak se AMD chvástá zbytečně.

A to že je lepší, neříkám že není, ale prostě je to "jen" Athlon II na 32nm a s grafikou. nic míň, nic víc. Kdyby to nebyla stejná architekturama (kromě přidání GPU části a změn v paměťovém řadiči právě kvuli GPU) tak bych se ani nad těmi lepšími výsledky než starší AM3 s o 100Mhz rychlejším CPU ani nedivil.... ale takhle je to, DD, trochu divné. Sorry, můj názor.


P.S.: když AM3 tedy nativně využije max 1333MHz (a to ta deska kterou ste měli i v nejstarší revizi zvládá i 1866MHz) tak jste měli pro porovnání vlivu pamětí a pro větší objektivitu udělat i test Llana s 1333Mhz pamětmi. Takhle ten test vyznívá jako jednoznačné zvýhodňování Llana, čímž bohužel i je.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-12 21:48:41
avatar
řadič pamětí je integrován v CPU! Takže desky klidně zvládají i 2GHz DDR3, ale je to na nic, když nativně CPU využije jen DDR3 1333MHz ;)

proč bychom dělali test Llano s DDR3 1333MHz, když právě novinkou a přínosem je podpora až DDR3 1866MHz navíc ceny pamětí jsou nyní jaké jsou a DDR3 1333Mhz nikdo příčetný kupovat nebude ...
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-18 19:47:59
avatar
DD... ach jo ;-)
co je nativně podporované se vy*er, to zajímá jen ty co hledají argumenty. Ta deska co jste pod tím athlonem měli dovolí řadiči v procesoru jet i na 1866 MHz, to mi nevymluvíš. Sám jsem na sestře té desky (přesněji UD7) chvíli jel i na 1866Mhz Corsair pamětech. Takže, Athlon II/Phenom II... ano, oficiálně podporuje jen 1333MHz, většina desek má alebez změny základní frekvence multiplikátor až na 1600Mhz a po změně není problém 1866/2000...
Takže Ano, DD, desky klidně zvládají 2000MHz, ale jak jsi sám řekl, řadič pamětí je integrovaný v procesoru takže ten procesor toho je taky schopný ;-) Proč by to jinak ty desky zvládaly, hm? a proč by tak ty paměti opravdu jely (kontrola CPU-Z)....

Psal jsem že ten test jste měli udělat PRO POROVNÁNÍ, tzn udělat testy jak s 1866, tak malý minitestík s 1333 např. pro zjištění vlivu pamětí na výkon. Bohužel sis vybral co se ti hodí, protože tvrdit že nemáš 1333Mhz paměti nemůžeš - každé co umí víc musí splňovat JEDEC specifikace ;-)

Bohužel tohle všechno nezmění fakt, že jsi vědomě prostě udělal test ve kterém jsi Llanu dal výhodu kterou rychlejší paměti prostě jsou, bez ohledu na to co který procesor nativně podporuje.... takže jednoznačné tvrzení že je Llano (tedy, po procesorové stránce) lepší má poněkud nestabilní základy...

A když se na to podívá většina příčetných, kteří by k Llanu (upřímně, já asi ani k jiné platformě s DDR3 - s vyjímkou "lowcost" kam 1866Mhz nepatří) nekoupili slabší jak 1600Mhz paměti, tak nekoupí ani to Llano, protože cena 4GB kitu 800 (1333Mhz) vs 1500 (1866MHz) koupi Llana jen prodraží a nechá člověka klidně si koupit AM3+ desku a nějaký Phenom II/AthlonII ... a ještě si později bude moct koupit Bulldozer ;-)

Takže sorry DD, Llano sice není špatný produkt, ale ten hype si nezaslouží, zejména s ohledem na cenu....
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-13 22:15:14

nieje, lebo x4 640 ktore je rovnako vykonne ako a8 3850 stoji 88eur a llano 118. Za 30€ kupim 4GB ram. Grafika mi je uuuuuuuuuuplne jedno, ci mam 760G alebo llano, kedze ked hry nehram, staci aj slabsia, a ked hram nestaci ani llano. Aktualne ceny llano procesorov znich robia nepredajnu zalezitost, a to este neberiem do uvahy dosky.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 00:41:55
avatar
jenže to víš ty, to vím já ale drtivá většina lidí, kteří kupují nějaký PC, tak chtějí dostatečný výkon CPu/GPu ro všechno a za co nejméně a ačkoliv to zjevně nedokážeš pochopit, je pro ně Llano v podstatě ideální platforma.

A já rozhodně netvrdím, že je dokonalá, což bys věděl, kdyby sis přečetl mé recenze. Ty ale nevidíš to, že Llano je se svou grfikou dostatečné i na požadavky herního výkonu mnoha uživatelů! A že tobě je to jedno je sice hzeké, ale dalších 50% zákazníků ne ;)
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 01:01:20

ale ja netvrdim, ue llano nieje dobra platforma, len ze je draha a aktualne prave teraz preto nevyhodna. Nic ine. Radsej kupit za rovnaky peniaz am3 a pcie grafiku, ktora je xy krat vykonnejsia ako integrovana v llane. Za rovnaky peniaz. Plus este ziskas tu integrovanu v chipsete ;) "zadarmo".
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 01:04:41
avatar
Není drahá ani nevýhodná naopak! ... nebereš do úvahy, že 45nm procesory AMD končí, jsou dávno za dompingové ceny a 32nm výroba je nová dražší a nedolazená. kvalitní desky pro FM1 stojí to, co podobně kvalitní deska pro AM3 a to má FM1 lepší a výkonější čipset než AMD 700/800 desky ...

prostě se na to nechcešš podívat pohledem většiny zákazníků, kteří vybírají mezi Intel Core i3 a Llanno, prožoe jim vlastně ani za jejich peníze většina výrobců nic jiného nenabídne ... (samozžejmě Llano se sotva rozjíždí, ale na konci roku už nebudeme diseksemu na téma Phenom II vs Llano ztrácet čas, protože Phenom prostě nebude ...
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 01:23:30

bude buldozer, mna osobne llano nezaujima, lebo mam AII x4. Chapes. Naposledy, akemukolvek zakaznikovi dnes by som odporucil AM3 dosku, nie FM1, lebo tam neosadis Bull. Je vysoko pravdepodobne, ze aj po prichode am3+ a buldozer budem odporucat AM3 dosky, lebo dilinovia sa rozhodli nevydat chipset s integrovanou VGA. Ak nepotrebujes hrat, 880G staci na cokolvek. Ak potrebujes hrat, tak si kupis pcie graficku kartu (ale ta integrovana sa vzdy hodi - reklamacia alebo casovy sklz pri kupe inej), lebo R6550 je slaby. Koncim na tuto temu.
Fishbed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-12 17:45:57
avatar
Problem Llana neni vubec cena procesoru samotnych ta vcelku odpovida vykonu a zejmena moznostem integrovane grafiky, problem je v naprosto prestrelene cene zakladnich desek pro llano i kdyz jsou nabyty novymy technologyemi coz nepopiram ale v soucasne dobe to pro nikoho nema moc prinos.Zatim co kvalitni deska na AM3 stoji 1200kc nejlevnejsi deska pro llano je za 2000kc a to je myslim hlavni problem teto nove platformy.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-12 17:50:40
avatar
kvalitní desky pro llano a Am3 stojí stejně ... cena desek rozhodně přestřelená není, 2000 korun je normální nízká cena, oni ty desky lacinější být ani nemohou ...
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-12 20:41:57
avatar
a proč by nemohly být levnější? uveď důvod....

víš, DD, ono je to přesně jak psal Martinp79.... desky jsou relativně drahé (startují až na 2000), potřeba rychlejších pamětí pro grafiku udělá až 2x takovou cenu RAM a oproti ekvivalentu pro AM3 je ten procák taky dražší, ve výsledku se fakt vyplatí koupit grafiku samostatnou a AM3+... nevím prostě, uvidíme jak se to vyvine, ale zatím bych to až tak moc nehypoval ;-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-12 21:44:48
avatar
protože výroba je na začátku, navíc cena materiálů a výroby soupají a ceny ASUSu a GB jsou skutečně našponovoané ... u nás je cena vysoko i kvůli vysokému DPH ....
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-18 19:50:52
avatar
no to sice je, ale nemění to nic na tom že teď bych to nekupoval ani kdybych něco takového chtěl stavět.
Fishbed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-12 18:07:18
avatar
Ano chapu ze 2000kc za desku pro llano je odpovidajici cena vzhledem k tomu ze jde o uplne nove chipsety, ale nesouhlasim s tim ze kvalitni deska na am3 stoji stejne MSI760gm-E51 velice kvalitni deska se slusnou podporou (hdmi esata atd...-cena 1200kc)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-12 18:15:25
avatar
Kvalitní deska má alespoň 880G čipset když už to chceš srovnávat .... osobně bych dnes nic než AMD 900 nebo A75 desku pro AMD nekupoval, protože u starších desek jsou moc starý jižní můstky s nedobrým výkonem USB/SATA
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-12 20:43:58
avatar
nedobrý výkon USB/SATA?

na to jsi přišel zase kde??? (že to opět čtu zase jen tady na DDWorldu.....)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-12 21:50:07
avatar
tak by ses měl lépe informovat a lépe číst i jinde ...

vzheldem k tomu, jak sebevědomě kritizuješ, bych předpokládal že o tom že o situaci čipovek a jižních můstků u AMD něco víš ...
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 00:42:08

ja mam 4rocnu dosku s nvidia 570 chipsetom a s vykonom usb aj sata som nadmieru spokojny. Budes namietat, ze usb3 a sata3 bla bla bla.... ale to je uuuuplne jedno, kedze sata3 SSD nemam a ani ziadne usb3 zariadenie a este dlho mat nebudem. Priemerna sAM3 doska stoji tak 60€, FM1 >100. 4jadro am3 stoji 88, FM1 118. To je cenovy rozdiel 70€, co je dnes cena ati 5670. Iba blazon by kupoval llano za aktualne ceny.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 01:01:36
avatar
já jedu na Phenom II X4 940 AM2+ , DDR2 a 690FX desce ... k tomu mám SSD a HD 6970 takže asi tak ...

ty říkáš blázen, no právě si označil 80% zákazníků, kteří vůbec PC kupují ... uvědom si, že většina neví ani co kupuje a pro výrobce PC je ideální pspojení slušného CPu a slušné grafiky do jednoho PC a pro uživatele vlastně také ... Zkus se na to prostě podívat z této strany ... podívej se také kolik stojí konkurenční jen dvoujádrová Intel Core i3-200 platforma a že se jich prodá mnohem více než Core i5-Core i7 a Phenom II dohromady
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 01:20:43

ze je vhodne pre vyrobcu neznamena ze je to lepsie ako tvrdis ty. Este raz, ja netvrdim, ze llano je zle, ja tvrdim, ze je drahe a preto nieje konkurencie schopne ani so starsimi vyrobkami tej istej firmy. A este do tej dosky neosadis bulldozer. To je veeeeelka chyba. A este ani dalsi generaciu llana alias trinity.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 02:30:17
avatar
dokud nebudes vedet kam se kolik pocitacu prodava a za jakym ucelem tak se prosim neohanej nejakymi 80% zakazniku...40% z tech pc muze jit klidne do firem, skol, nejakych statnich instituci apod. takze nejaka vykonejsi grafika v llanu je vubec nezajima. na dalsich 20% z nich se zadny hry nikdy hrat nebudou, takze je grafika v llanu take nezajima (protoze treba hrajou na konzoli). do dalsich 10% z nich se da nejaka lowendova nebo mainstreamova, protoze je kupujou rodice svym malym 10-12letym vasnivym hracum, ktery hrajou kazdou nejnovejsi hru a integrovana grafika jim narozdil od lowendoveho procesoru rozhodne nestaci. a az teprv tech zbyvajicich 10% pc bude pouzivano...hmm vlastne ani nevim kym...a bude jim stacit llano. no asi tak a ted mi vyvrat
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 08:29:00

uplne presne. Nedavno som nakupil do skoly AIO zostavy s atom-om a 20" monitorom a ide na tom presne to co som chcel.. opera a open office. Vzivote ziadna hra sa tam pustat nebude. 240€ vratane OS. Su totiz pocitace, kde je primarne a najdolezitejsie kriterium cena, potom dlho dlho dlho nic a potom zivotnost a potom zas dlho nic a to je tak vsetko. Aku to ma grafiku je irelevantne.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-18 19:58:28
avatar
tak to napiš tady, když jsi sám hodně chytrý ;-) ono když to nepíšou ani jinde, kde píšou denně HW novinky tak mi tvoje tvrzení tady přijde bez jakéhokoliv zdroje jen jako další pokus o zdiskreditování AM3...

jen takový dodatek, UTFG nic nevyhodilo, konkurence také ne.... ;-)
Fishbed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-12 22:21:30
avatar
DD South bridge sb710 preci rozhodne nejak zastaraly neni a rozdil ve vykonu usb/sata oproti sb850 je v podstate v realnem svete nulovi asi to ani nama cenu dal resit proste me u Llana jako platformy vadi ne nejak dechberouci pomer cena vykon oproti AM3
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-12 22:23:42
avatar
není nulový, rozdíl tam opravdu je ... vím to, protože desku s AMD 800 sám používám ;) a už máme otestovány AMD 900 a A75 a ty jsou prostě výkonější, takže opravdu vím, na čem jsme
Blackie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-12 21:20:52
avatar
áá, štourálek No 2 Dneska jsem už na jednoho takovýho narazil na CZC. Nechápu jak vás to může takhle bavit.. Hlavně si stát za svým* a plácat nesmysly.
*ničim
HoralkaEU [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-12 21:22:39

Trochu poodbocim...
Mam v plane upgrade na PII X4 955 + MB + RAM... No neviem co s doskou. V buducnosti by som mozno, opakujem mozno presiel na BD. A teda mam v plane kupit AM3+ soc. Sice bude za rok uz tiez mrtvy ale to uz budem mat NTB.
Na zahranicnom fore mi odobrili ASUS M5A97 Pro. Lenze stale vaham, hlavne kvoli cene, chcem totiz to co najviac usetrit, ale zaroven mat to kvalitne, taku zlatu strednu. Ja viem ze je to dost nove, a ceny pojdu dolu, ale kto vie kedy a o kolko, ked tak pozeram ceny sucasnych 870 chipsetov, a taktiez sa mi uz dlho cakat nechce. Teda rozmyslam nad touto novinkou, alebo M5A87. Rozdiel je v par konektoroch, cene (cca 15-20€), nema podporu crossfire (co mi netreba), ale najviac ma zaujima to nove DIGI+ VRM. A na toto sa chcem aj vlastne spytat. UEFI bios mi taktiez netreba.
DD je ta asus DIGI+ VRM nejak zasadne potrebna? Chcel by som tu 955 aj potaktovat, s cim vraj mi to moze pomoct. Robi to aj nieco ine?
Vdaka za odpoved
flanker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re:Lordofminor 2011-07-13 14:37:00
avatar
Probůh, na kolik jsem již narazil nešťastnbíků, co přespříliš šetřili na desce. To je chyba. M5A97 PRO je stále nižší střední cesta, tajkové to minimum, pod které bych v žádném případě nešel.
Čipset 900 je skoro nutností pro Bulldozery, BD, ačkoliv má stejné TDP, tak je náročnější na napájení ze zdroje. Taktéž digitální napájení má výhodu jak v úspornosti energie (při default nastaveních), tak potom také pro možné vyšší přetaktování. Každá fáze je přes hlavní řídící člen ovládána samostatně. Jedna fáze má svůj digitální "procesor" a 2 mosfety. S vyšší frekvencí fáze je potom napětí tvrdší-jsou měnší amplitudy nepřesností. A tím pádem třeba PC v zátěži nespadne, s analogem by se to již stalo.

V tvém případě s x4 955 určitě ti to uspoří mírně energie a bude to šetrnější i na ty výkyvy napětí do procesoru. Může btedy i prodloužit životnost.
HoralkaEU [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-13 15:10:58

Vdaka za vysvetlenie, tak pojdem to tej M5A97 Pro
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!