Co nového v herním světě 6
Napsal Rommel   
Čtvrtek, 11 říjen 2007

 

 

 

  • Za hranicemi vesmíru čeká smrt

    Pokud tak jako já milujete střílečky, zbystřete pozornost na hranice vesmíru. Borderlands, vzdálené kouty galaxie prolezlé zločinci skrz na skrz jako poslanecká sněmovna, se probouzí do nového období. Dosavadní dlouhodobou zimu střídá jaro. S jarem pučí nejen květinky, ale i masožravá zvířátka. Tvůrci Half Life: Opposing Fronts, Counter Strike a Brother's in Arms: Hell' s Highway nás tentokrát zavedou do nikdy nekončícího boje proti místní fauně a pirátským vyvrhelům. Obzvláště miloučké jsou létající potvory, které se láskyplně zakusují do kdejakého zadku. To, že život na planetě Pandora není procházkou poslaneckou sněmovnou je vidět v traileru, kdy druhá tvář paní Heleny vypadá jako ... no prostě špatně. Vidět by měla být perfektně, protože Unreal Engine 3 by právě zde měl dokázat, co vlastně umí. BioShock opravdu není v možnostech detailu tím nejlepším představením. Jako hrdina budete součástí partičky zabijáků, kteří mají vreky, jak se zlobivá stvoření jmenují, vykouřit z nory.

borderlands 

Další potvory na sebe nedají příliš čekat. Zajímavé by mělo být vylepšování vlastností vaší postavy a výběr z několika povolání. Nejdůležitější je ovšem použití vozidel. Stejně jako v jiných hrách, i zde se kouknete na vaše vozítko ze třetího pohledu a možná uvidíte, jak si s kámošem měníte sedadlo řidiče za kulomet. Hitem téhle střílečky má být totiž kooperace, do které se můžete kdykoli zapojit online. Celkem může kooperovat čtyřčlenný tým, tedy prozatímní vývojářské maximum. Bohužel prozatím nevíme, jestli a jak si vozidlo v garáži zmodifikujete, rozhodně si ho ale pobarvíte vaší oblíbenou růžovou barvou. O vozidle zatím nic, zato zbraní bude hafo. Tvůrci oznámili, že nějakých 500 000. No, soudruzi, takový výkon v pětiletce si zaslouží alespoň dvě vodky. Dva roky vývoje by měly finalizovat vydáním někdy na přelomu let 20008/09. Jistě si všímáte, že hry se postupně stávají závislými na možnostech jednoho enginu, takže uvidíme, jak se s ním tvůrci poperou.   

  • Totální vojna

V Empire Total War slibují vývojáři grafický engine nové generace, námořní bitky, ale také změny v oblastech diplomacie, špionáže a obchodu. Určitě by prospělo, kdyby se možnosti z Medieval II rozšířily, ovšem nevím nevím. Zajímavé je, že by měly odpadnout prodlevy, kdy jste si roky škudlili na armádu a teprve poté vyrazili do prohrané války. Nasvědčuje tomu i složení jednotek. Vyrábět lepší brnění asi nebude s kulkou v zadku potřeba. V centrálním menu zadáte výrobu, přiřadíte je ke generálovi a je to. Stejné to bude i s daňovou zátěží, centralizace a zjednodušení. Že by se nám obyvatelstvo už tak nebouřilo? Chápu, že rozdíl oproti Rome Total War byl již v Medieval II velký, ale že by v Empire tento zajímavý proces úplně přestal. Snad ne. V době 18. století se obyvatelstvo jaksi bouřilo často, protože životní podmínky byly katastrofální, takže uvidíme, jak to na nás vývojáři narafičí.

Na druhé straně je to vzteky červené obyvatelstvo pěkně otravné, ne že ne. Určitě důležité bude, jakou míru politických práv hodláte vložit v buržousty, tedy v obyvatelstvo. Budete absolutním vládcem, nebo dáte přednost menšímu zlu a založíte republiku. V průběhu kampaně vám poradci postupně zpřístupní všechny novinky a funkce, čím se tvůrci snaží přilákat další nové hráče. Nejsem proti, taky jsem se ke komunitě připojil až s Rome. Kritizované chování v oblasti diplomacie a války by zde rovněž mělo býti upraveno, takže věřme. V oblasti boje se objeví nejen nové formace, ale především vývojáři umožní krytí jednotkám. Nejen, že si zalezou za zídku, ale hlavně obsadí kdejakou boudu. Řešením problémů s bydlením pak bude velký kanón. Stejně, jako lodě admirály, budou mít pozemní jednotky své generály, kteří dostanou speciální schopnosti. Více se snad brzo dozvíme. Já už se nemůžu dočkat.   

  • Co taky vyšlo, nebo co vlastně tak moc nevyšlo...

Na krutý herní trh se s velrybím plácnutím dorval BioShock, optimalizovaná střílečka s biologickou zbraní: adamem. Její kouzlo bezpochyby spočívá v atmosféře šílenci prolezlého světa Rapture. Jakýsi vědátor Andrew Ryan vytvořil v pomatení smyslů drogu Eve, která neuvěřitelně vylepšila lidské schopnosti. Tuhle látku chtěli všichni a za každou cenu. Do tohodle světa spadnete přímo z nebe a hnedle to bude do peklíčka složeného z potápějícího se letounu a hořícího benzínu.  

screen

 

Graficky vypadá hra velmi pěkně, ovšem není to žádná bomba. Plně se projevilo, že je dělána pro Xbox 360, což je zřetelně vidět při bližším pohledu v detailech textur. Přesněji, vidět není žádné detaily.  Prostě vám čelist spadne jedině zklamáním. Tohle měla být grafická nálož a plné představení Unreal enginu 3. Je z toho pokus o solidně vypadající a na mnohém hardwaru fungující střílečku. Nelze však nijak nadávat. Spíš naopak. Krásná je, ne že ne. Akorát to není přelom. Vzpomeňte si, jaký grafický přerod znamenala hra Aliens vs. Predator 2, a to stačilo pouze přidat paměť. Když BioShock srovnám s Prey, tak opravdový rozdíl je hlavně ve zpracování vody a světla, jinak žádná razantní změna. Přesto je samotná optimalizace jedině pozitivem. Vezmeme-li dva póly: grafickou exkluzivitu za cenu nového hardware a krásu na vašem starém hardware, je jasné, že Take 2 zvolili tu jedinou správnou variantu. Ze zdánlivé nevýhody je tak velká výhoda. Tuhle hru si prostě zahraje spousta lidí se zdánlivě slabým hardwarem!

screen-2


Kapitolou samou o sobě je možnost zahrání na Vistě pod DX 10. Výsledek? Nula, nic, prostě žádný rozdíl. Samozřejmě milovníci antibakteriálního mikroskopu najdou lepší vodičku, opar, ale v celku je DX 10 pouze nepatrným vylepšením a spíše humbukem než realitou. Vista není rozhodně potřeba. Blábolům o nebetyčném rozdílu mezi DX 9 a 10 jednoduše nevěřte.

 

  • Problém zvaný BioShock

Jaký problém (?), řekne si čtenář rozjásané recenze v propagačním časopise. Ten vám ovšem nikdy neřekne celou pravdu a nic než pravdu. Je sice skutečností, že hodnocení hry se pohybují kolem 100%, ale BioShock je především komerční produkt. Podle toho by se, dle mého názoru, měl i hodnotit.

dx10-smoke


Nevím, z které hlavičky vyšel ten nápad, jestli od někoho z Take 2 nebo z Irrational Games. Vzhledem k názvu patrně od výrobce, to je ten druhý iracionální. Podmiňovat nákup práva na spuštění nákupem stabilního internetového připojení je totiž krajně nevhodné. Bez internetu si BioShock prostě legálně nezahrajete. Internetová vybavenost je u nás i ve světě relativně nízká, o to je to smutnější. Tato zbraň proti nelegálnímu kopírování jako obvykle minula cíl a s hukotem dopadla na domeček platícího hráče. Pomocí ochranného systému SecuRom, nebo čeho všeho ještě, vás bude hra prostřednictvím permanentně připojené sítě kontrolovat. Prostě pořád ověřuje legalitu kopie. K čemu? Nemám ponětí. Ještě vtipnějším omezením je, když hru můžete nainstalovat pouze 5x, ale to jenom díky protestům novinářů. Před těmi to bylo 2x. V budoucnu vyjde program, který snad instalaci prodlouží. Co bude dělat chudák zákazník, když mu budete chtít použitou hru prodat? Přátelé, kamarádi, nyní si nezazpíváme melodii z filmu S tebou mě baví svět, ale budeme pokračovat v kritice vydavatele. Zlatým hřebem programu je skutečnost, že si hru na vašem počítači nemůže zahrát bráška. Ano, je to tak. Jiný uživatel než vy ji nespustí! Představme si odpověď odpovědného pracovníka na klientském oddělení: 2k Tech JT writes: "The other way to view this, is one USER has purchased the game. Not the whole family. So why should your brother play for free?" Takže podle Take2 má právo na pětinásobnou instalaci a spuštění pouze ten, kdo si hru koupil a nikoli celá rodina, tedy váš milovaný brácha. Podle této logiky by to v budoucnu mělo vypadat tak, že přijdete do elektra, abyste si koupili třeba vysavač. Ten bude mít zabudovaný identifikační chip. Doma si kupující nejdříve nechá sejmout otisk prstu a pak bude moci vysavač zapnout. Nikdo další nebude moci s tímto vysavačem vysávat. Koupil si ho přece jenom jeden člen rodiny. Ostatní ať si koupí vlastní vysavač! Gratulujeme Take2! Mnohokrát děkujeme za vstříctnost k zákazníkovi. Neuvěřitelné? Bohužel u Take2 je možné opravdu VŠE.

dx9-voda


Ani nyní není všem problémům konec. Majitelé širokoúhlých LCD se mohou rozloučit s vrškem a spodkem obrazu. Tuto chybičku neopravuje žádný oficiální patch, ale amatérský (!) program. Souboj Dona Quichote de la Take 2 s větrnými mlýny tak dopadl jako obvykle. Pirátské kopii Take 2 nezabránili, ta byla do týdne, zatímco platící zákazník je omezován a otravován internetovou kontrolou a velmi omezeným počtem instalací. Very funny.

    Kdybych měl hodnotit hru samotnou, pohyboval bych se patrně v samých superlativech. Krásná grafika, jednoduché a pohodlné ovládání, variabilní nepřátelé, sbírání předmětů, různé možnosti zničení nepřítele a dva konce. Zábava prvotřídní kvality, čemuž nezabraňuje ani úplně chybějící multiplayer. Kvůli zmíněným chybám lze hru koupit již kolem pětisetkoruny.

  • Zaklínač se blíží ...

Pro ty, kteří nevědí, o čem je tak úplně řeč, tak Zaklínač je postava z literárního díla polského autora Andrzeje Sapkowského. Existuje dokonce i televizní seriál, na polskou produkci nečekaně kvalitní. Někdy si ale řekl, že by nebylo špatné, udělat nějakou tu počítačovou hru. A dobře udělal ...

Z dosud prezentovaných materiálů je jasné, že pro fanoušky RPG jasná koupě, pro ty ostatní hra hodná pozornosti svou kvalitou a propracováním. Zákazníky v české republice pak může potěšit fakt, že 26.října, kdy hra oficiálně vychází, se můžeme těšit na plné české znění, včetně dabingu. Před vydáním veleočekávaného Fallout 3 se tak můžeme pustit do fantasy světa zaklínače ...

  • Připravte si hardware pro novinky ...

Zanedlouho vyjdou dvě očekávané super pecky. Nejednoho příznivce správné akce jistě zajímá, co bude potřebovat, aby hra byla hrou. Známe hardwarové požadavky Call od Duty 4 a Crysis.

Na Call of Duty 4, je minimem procesor Intel Pentium 4 2.4 GHz nebo AMD Athlon 64 2800+ či některý z dnešních 1.8Ghz dvoujádrových procesorů, paměť 512MB RAM (768MB pro Windows Vista). 8 GB volného místa na disku a grafickou kartu NVIDIA GeForce 6600, ATI Radeon 9800Pro a lepší. Pokud si však hru budete chtít skutečně zahrát a ne jen spustiti, tak budete potřebovat něco lepšího: Procesor DualCore na 2.4 GHz, 1GB RAM pro XP, 2GB pro Vista, 8GB místa na disku a grafickou kartu typu minimálně Nvidia GeForce 7800 či ATI Radeon X1800 nebo výkonnější.

crysis-2

Již také známe, na čem si budete moci zahrát herní pecku Crysis. Minimální požadavky na spuštění hry jsou operační systém Windows XP nebo Vista, procesor na 2.8 GHz (XP) nebo 3.2 GHz (Vista), či alternativní (na procesor je zdá se Crysis mimořádně náročný), 1 GB RAM (XP) nebo 1.5 GB RAM (Vista), grafická karta s minimálně 256 MB a podporou dx9.0c a k tomu všemu 12 GB místa na disku. Doporučené požadavky pak jsou procesor Intel Core 2 Duo 2.2 GHz nebo AMD Athlon 64 X2 4400+, paměť 2 GB RAM a grafická karta NVIDIA GeForce 8800 GTS 640MB nebo ATI HD2900XT 512MB a operační systém Windows Vista. Osobně mohu říci, že i ta doporučená konfigurace je pro maximální zážitek stěží dostačující.

crysis-detaily

A to by bylo z dnešního přehledu herního dění vše. Za týden se opět podíváme na nějaké ty novinky a události v herním světě ...    

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Anonymní  - ooops 2007-10-11 12:18:20

zdá se mi to, nebo jsou ty hry čím dál blbější? Call of duty jsem nikdy moc nežral, ale dejme tomu, vypada to jakš takš. Nicméně ten Bioshock, to je ale krávovina... Tak trochu mi to připomíná dávný BLOOD, který byl skutečnou parodíí na 3D akce
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-11 13:14:49
avatar
Jo souhlasim s Bioshockem - zkousel sem ho a je to linearni ptakovina jde nemam volnost pohybu ani rozhodovani rakproblem vyresit - akorat si muzu vybrat jakou zbran na nepritele pouziji - NUDA .

Tedko hraju Betu Crysis a je to skvela zabava(dneska sem to vypinal v 5 rano ).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-11 13:17:24
avatar
No já BIOShock otočil, jako není to žádná ultra přelomová hra, ale je to parádní akce v parádním neotřelém prostředí a i když je to linearita až hrůza, zabaví dokonale
Raoul Duke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-11 13:39:36

Ta linearita je opravdu absolutní, ale příběh na mě působil opravdu dobře. Je to zkrátka jako číst dobrou knížky, tam taky můžeš jen otáčet stránky. Neotřelé prostředí a celkové pojetí podvodního města i s jeho příběhem je jedna ze silných stránek hry.
Ravenhorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to ElCondor 2007-10-11 12:34:04
avatar
Je vidět, že jsi Bioshock nehrál. Přitom to není jen hloupá střílečka. A já to dohrál, je to vynikající hra. Ještě upřesním. Ten kdo si to nainstaluje a pak řádně odinstaluje z pc tak se mu navrátí zpět počet instalací. Proto prodávám orig. Bioshock, který má všech 5 instalací. Má někdo zájem?
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-11 13:17:15
avatar
Omyl ty instalace se budou vracet az potom co milostive vyjde patch kterej to zprovozni - v puvodni verzi totiz nic takoviho NENI!!!
Raoul Duke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Bioshock 2007-10-11 12:50:03

Já bych Bioshock neodsuzoval. Pokud umíte anglicky (nebo máte češtinu) a čtete a posloucháte všechny záznamy rozvine se ve hře opravdu zajímavý příběh. Hrál jsem ho pod DX10 protože vlastním Vista64-bit, a že pod DX9 je to to samí - tak to je mi úplně volný... (tyhle fikce marketingu, jak z lidí dostat prachy za nový hardware nejsou tak neobvyklé). Jediná věc kterou bych grafice vytknu je jak všechno, ale opravdu všechno, pořát leskne. S těma instalecema je to fakt na ... ale to bych dával za vinu vydavateli, nikoliv hře samotné.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-11 13:18:11
avatar
jj na plný koule to vypadá hodně dobře, ale všechno se leskne i když je to pod vodou, tak proč ne
Raoul Duke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: ooops 2007-10-11 13:10:28

ElCondor napsal:
Nicméně ten Bioshock, to je ale krávovina...

Tak tohle může napsat jedině člověk který Bioshock nehrál, nebo nepochopil...
Anonymní  - a nebo... 2007-10-11 15:22:26

... a nebo z toho vyrostl. Víte já jsem začínal na hrách typu Sid Meiers Civilization. Tam se muselo sakra myslet. Nějaké tupé pobíhání v tunelu a střílení všeho možného, co mi přijde do cesty, to je opravdu neskutečné nudné. A žádné "WOW" z toho lepší hru neudělá.

Víte jak se pozná skvělá hra? Tak, že i kdyby měla jen 800x600, 256barev a zvuk přes PC speaker, tak vás stejně přiková na dlouhé hodiny k počítači. A teď si sám odpovězte na otázku, zda by vás BIOSHOCK v tomto provedení vůbec zajímal
Raoul Duke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-11 17:30:10

tak o tom vůbec nepochybuj, mně sobně ani grafická stránka příliš nesedla, ale i přesto je pro mě Bioshock dokonalá hra
Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-11 17:46:17

Nevím proč se vůbec vyjadřiješ ke hrám, když máš linux, kde si moc her nezahraješ, navíc tě hry stejně asi nezajímaji, jinak bys linux neměl, případně hry pro něj neoželel...
Anonymní  - Co je tohle sakra za argument? 2007-10-11 19:57:12

Na hrách jsem vyrostl. Zažil jsem všechno od Atari až po moderní hry. Windows nemám cca 18-24 měsíců. Před tím jsem jsem měl dualboot, takž o moderních hrách vím své. Jinak mátte pravdu. Kdyby moderní hry za o stály, možná jsem si ten dualboot nechal, ale posledních pár let mě každá "zaručená pecka" unudila k smrti.
Anonymní  - re: 2007-10-12 09:41:58

Jo, a jeden-dva screenshoty specielně pro vás:

http://headline.czela.net/Mirek/wine/Call%20of%20Dutty%202/2007-02-20-203230.jpg

http://headline.czela.net/Mirek/wine/Call%20of%20Dutty%202/2007-02-20-203345.jpg
Nem3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-11 13:18:52
avatar
Mno me taky nijak nezaujal.... cela hra se toci jen okolo toho jak nepritele zabit jestli bleskem nebo nejakou jinou hovadinou neni to spatny ale hrozna nuda
Raoul Duke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-11 13:32:19

Pokud si myslíš že hra Bioshock se motá jen kolem toho, jak nejlíp zabít. Patříš do té druhé skupiny lidí - nepochopil, nebo si člověk kterého ve hře absolutně nezajímá příběh a hraje střílečky opravdu jen kvůli střílení.
Ravenhorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-11 14:21:21
avatar
Souhlasím s Raoul Dukem. Je to přeci jenom lepší než obyčejná střílečka. Crysis tam nepleťe ještě nevyšel.
Anonymní  - otázka 2007-10-11 15:23:40

Dobře. Máte možnost tento problém vyřešit. Řekněte nám tady všem na plnou hubu, o čem tenBIOSHOCK vlastně je? Rád se nechám poučit.
Raoul Duke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-11 17:41:14

Boishock je především hra v dokonalém a originálním prostředí které žije svím životem. Druhá silná stránka hry je její propracovaný příběh, jasně někdo začne namítat že je lineární... např. četl jsi někdy dobrou knihu? tam taky můžeš jen otáčet stránky a čekat co zajímavého se na další stane, apřesto pokud je dobrá dočteš jí ikdyž s dějem nemůžeš nic dělat. Dokud takhe nezačneš brát Bioshock a bydeš mít v palici jen předsudky a hledat co je v něm špatně, nikdy tě nazačne bavit a nemůžeš pochopit co chtěl autor říct.

Docela výstižný úryvek z recenze hrej.cz:
...a můžete nadávat komu chcete, že Bioshock není Tou hrou, jakou byste si zrovna vy chtěli zahrát. Můžete ho nechat plavat, ale potom vám podle nás uplave zážitek, jaký nemá v herní historii obdoby. Psal jsem, že Bioshock je akční hra, ale Bioshock je především důkaz, že hry bez rozdílu žánru dokážou stejný přesah, jaký nabízí kvalitní literatura nebo film. Být filmem Bioshock, patrně by si tykal s Dark City a Brazil. Být Bioshock kniha, ruku v ruce by ji psali Verne s Lovecraftem. Chce se ještě někomu volat, že Je to přece střílečka? Nechám vás při tom.
Anonymní  - zeptám se tedy jinak 2007-10-11 18:36:00

Vidím, že to plně nechápete. Skusím vás k tomu navést. Odpovězte mi na pár otázek:

- S kolika postavami si v příběhu povídáte?
- Kolik je v příběhu postav, které nejsou k zabití?
- Jaké činnosti, kromě pohybu a střílení ve hře provádíte?
- Jaká je inteligence postav?
Raoul Duke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-11 19:27:20

Tak se mi zdá že tady někdo (buďme konkrétní, je to ElCondor) pěkně plácá.
Jediné nač můžu odpovědět, je ta slabá AI splitterů (ale to u her není zas tak ojedinělí).
Nejdřív je třeba si ujasnit rozdíl mezi kvantitou a kvalitou, odpovědi na tyhle otázky nějak určují kvalitu hry??? To máš jako doma stupnuci na kerý si děláš čárku za každou postavu a pak po dohrání hry si řekneš, tak: povídalo si jich semonu asi osum, nezabil jsem jich asi tak deset, kromě toho že jsem si povídal s těma osmi postavama jsem střílel... hmm, bejt to o dva víc tak neprskám... Přečti si ještě jednou můj příspěvek nad těmahle tvejma nesmyslnejma otázkama a zkus tomu trochu porozumět, než se tak stane nemáme se o čem bavit.
Anonymní  - Ale no ták. 2007-10-11 20:06:05

Tady nejde vůbec o počty. Jestliže jen chodíte a sřílíte mutanty, nácky, zombii nebo kyborgy, tak je to pořád nudná a plytká střílečka ať už se jedná o stařičký Wolfenstein 3D či Bioshock. Bioshock se od stařičkého Wolfa3D vlastně ničím moc neliší. Chodíte a střílíte všechno co potkáte. Tohle jsem prostě žral na Wolfensteinovi ale opakovaný vtip není vtipem, že? Aby vám to bylo naprosto jasné uvedu vám názorný příklad:

Ve své době byly velmi často srovnávány dvě hry: MoHAA a CoD. Zatím co CoD bylo jen o tom, že jste běhal v davu a střílel nic nekončící zástupy nácků, a měl nevyčerpatelné zástupy spolubojovníků, MoHAA bylo o něčem jiném. Musel jste se převléci, ukazovat falešné papíry. Nespustit alarm, vypnout alarm. Eskortovat svoji skupinu... atd. Zážitek byl diametrálně odlišný.

Co je hlavním předpoladem dohrání BIOSHOCKu? Rychle běhat a dobře střílet? Nebo snad potřebujete něco jiného?
Nem3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-11 14:33:56
avatar
Mno popravde ja koukam jen na pribeh a hratelnost Proto moje nej hry byly Operation Flastpoint a Warcraft 3 ;) a tuctovy strilecky typu Doom3,FEAR a Bioshock.. me moc neberou. Jako kdyz jsem to hral prvne pred nekolika lety super ale porad je to to same...
Raoul Duke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: 2007-10-11 19:33:29

tuctový střílečky jsou Doom3, Quake4, FEAR, Prey..., ale Bioshock tam rozhodně nepatří!
pokud ti jde o příběh doporučuji také adventury: Siberia 1,2 a Posel smrti, The Moment of Silence - to jsou hry s opravdovým příběhem
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Bioshock 2007-10-11 14:39:06

Bioshock dosta plným právem skvělá hodnocení. Je tam hodně dobrý příběh, osobně jsem to dohrál dvakrát a teprvé napodruhé jsem si opravdu užíval kombinace zbraní a plazmidů. Lineární hra být musí a bylo to záměrem ...těžko si lze představit nelineární prostředí města pod vodou ..tak trošku přemýšlejte než na něco budete zase nadávat. Co mě dost udivilo je, že si řada lidí stěžovala na zamrzání a padání hry ve Windows XP ...já mám Vista 32 -byt, a žádné technické problémy nemám, totéž mohu říci i o Half life 2 episode two, které jsem hrál včera, pod Vistama fungují bezvadně.
Dawe2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-11 14:56:03

Parádní článek s inteligentními názory autora.
_DAVE_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RE: Rommel 2007-10-11 15:56:30

No clanek uz je o poznani lepsi, akorat k tem doporucenym narokum na Crysis bych se nevyjadroval tak sebejiste. Pockej radeji na plnou a neres betu.
Na udavane konfiguraci to bude zcela plynule naplno v nejakem beznem rozliseni. (1280). Pokud jsi myslel tim maximalnim zazitkem treba 1920x1200 a FSAA, tak to si musis opravdu nechat zajit chut. Takhle je to ale u kazde hry. Viz doporucena 8600GT u Bio, nebo treba X800 u Oblivionu - tam je to uplny ulet.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-11 16:07:42
avatar
Posledních pár odstavců je moje tvorba rommel je v tom nevinně
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-11 19:33:06
avatar
No Crysis mi jede plynule 1920x1200 bez AA ktere v bete poradne nefunguje takze to az tak narocny neni... (pochopitelne tohle je DX9 - podle miho nazoru pri vsem na max v DX10 + 4xAA 16xAF v rozliseni vyssim nez 1680x1050 to bez problemu zabije kazdou soucasnou sestavu vcetne SLI/CF...
Henk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-11 19:06:01

Ja jen napíšu, že ten článek je skvělej :-)
Čus.
cztk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - c c c 2007-10-11 20:24:26

Deus ex je stejne nejlepsi strilecka vsech dob no trochu i rpg ale....bioshocka taky de
Moas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: 2007-10-11 22:16:47

Dobre pocteni, libilo se mi to mnohem vic, nez posledne (ja vim ze to neni podstatne, ale... )
Pokud z Bioshocku udelaji nebuzeracni hru, kterou si muzu nainstalovat vic nez 5x a muze ji hrat vic uzivatelu, tak si jej poridim a zkusim. Jedine dve strilecky, kde jsem se trochu vzil do pribehu, byl Max Payne a jeste predtim Unreal. Procitani utrzku pres translator melo svoje kouzlo. Tak snad se to povede i u Bioshocku.
Ravenhorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pro ElCondor 2007-10-12 11:02:26
avatar
To jsem se fakt nasmál. Medal vs Call of duty. Obě jsem hrál stejně akčně, Call of duty, ale bylo lepší v epičnosti. Bioshock rozhodně má víc možností jak Medal of Honor. Hrál jsi třeba už nového Medala? Tam nic jiného není než akční střílečka. Já hraju všechno kromě adventur. Jestli tu všichni budete porovnávat Warcraft 3, Operace Flashpoint tak to nic není proti RPG hrám typu Fallout, Gothic apod. To má teprve příběh atd. Opravdu jsi asi nehrál Bioshock.
Anonymní  - To máte pravdu 2007-10-12 10:59:54

Bioshock jsem nehrál, a ani hrát nebudu. Není vydán pro moji platformu. A teď k tomu Medalu. Z celé série Medal of Honnor, se mi líbíl jen ten prní MoHAA. Datadisky Spearhead a Breakthrough už postrádaly zábavnost, a tématicky se blížily ke Call of Duty 1 a 2, které jsem obě dohrál za jeden dva dny, spíše ze zvědavosti a které mě unudily k smrti. Zato k MoHAA se po nějaké době znovu vrátil. MoHPA je už potom děs běs, a velmi mě zklamal. Právě proto, že se zařadil do tupých stříleček stylu Call of Duty.
Ravenhorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: To máte pravdu 2007-10-12 11:24:58
avatar
A jakou máš platformu? Jinak první MoHAA je pro mě taky "bezduchá" střílečka. Mě přijde lepší lepší CoD série.
Anonymní  - re: re: To máte pravdu 2007-10-12 11:44:25

Ravenhorn napsal:
A jakou máš platformu? Jinak první MoHAA je pro mě taky "bezduchá" střílečka. Mě přijde lepší lepší CoD série.


No souhlas. Jen jsem se snažil demonstrovat to, že v COD jsem jenom běhal a střílel. Nic víc. MoHAA nebyla střílečka stylu je nás mnogo a všechny je postřílíme. MoHAAA byla zejména špionáž, sabotáž okořeněná bitevními částmi.

Já nikomu nevnucuju, že je takový nebo makový, když se mu líbí A a nelíbí B. Já jsem si jenom povzdychl, že čím novější hry, tím stupidnější jsou. To je ůj soukromý názor, a jak sis všiml v diskuzi, jistě s ním nejsem sám. Víte, třeba zmiňovaná Civilizace je hra, kterou si se zaujetím klidně zahraju i teď. A je úplně jedno, že má 256barev a zvuk pře PC speaker. Prostě je to dobrá hra. A teď si položte otázku, zda si někdo, byť jen za 3-4 roky vzpomene na nějaký BIOSHOCK a nedej bože ho bude hrát. Já myslím že téměř nikdo.

A moje platforma?

Linux openSUSE 2.6.22.5-31-default #1 SMP 2007/09/21 22:290 UTC x86-64 x86-64 x86-64 GNU/Linux, X.org 7.2
Ravenhorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hm 2007-10-12 12:29:48
avatar
Nj Linux není zrovna přívětivý k hraní her. No já jakýkoliv MoHAA hrál stylem střílet střílet a jen střílet nic víc. MoHAA a jeho datadisky meli oproti CoD jednu nevýhodu a to právě tu atmosféru a epičnost včem CoD exceluje. Ale jinakpro mě jsou nejlepšími akcemi série Battlefield, Half life a Far cry.
Anonymní  2007-10-12 13:19:04

No Linux jakš takš přívětivý je. To je v podstatě problém výrobce, zda hru pro daný OS nepíše nebo ne. Za to OS nemůže. Jinak ten Medal skutečně jde dohrát jenom střílením, ale spíše proto, že tam lze neomezeně dělat save-load. Například pokud nevypnete alarm, mnohde vás prostě utlučou nekonečným nožstvím vojáků.... Člověka to nutí chovat se inteligentně. V COD stačilo jen rychle pobíhat a ještě rychleji střílet. Naprosto absurdní a realitě na hny vzdálené. Kdyby se tak voják choval ve skutečném konfliktu, dlouho by nepřežil.
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-13 04:23:04
avatar
jak tě tak čtu... si hrál Hitmana? 2-ka mě fakt dostala, tak i Blood Money… oplatí se zahrát ;)
krishke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: a nebo... 2007-10-13 11:29:53

ElCondor napsal:
Víte jak se pozná skvělá hra? Tak, že i kdyby měla jen 800x600, 256barev a zvuk přes PC speaker, tak vás stejně přiková na dlouhé hodiny k počítači. A teď si sám odpovězte na otázku, zda by vás BIOSHOCK v tomto provedení vůbec zajímal


Diablo II rulez
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-13 11:46:30
avatar
jj ;)
tomas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Díky 2007-10-13 15:25:40

Děkuji zavšechny pozitivní ohlasy. Opravdu si jich vážím. Podobnou diskuzi uvítám i příště.
Libich [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pochybné hry 2011-09-15 02:11:17

Průměrná grafika, ale ty hry jsou trochu pochybné.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!