AMD Bulldozer v oficiální prezentaci – vše co jste chtěli vědět aneb solidní výkon za solidní cenu!
Napsal Jan "DD" Stach   
Sobota, 24 září 2011
alt

  • AMD Bulldozer v oficiální prezentaci

                – vše co jste chtěli vědět aneb solidní výkon za solidní cenu!

Kdosi neváhal a uveřejnil skoro celou prezentaci a podstatné informace o nových CPU AMD.

Dnešním dnem můžete ukončit všechny spekulace, protože vám díky někomu, kdo neudržel jakzyk za zuby, ukážeme, jak to prostě je. Pro většinu z vás, kteří umí číst a nepodléhají panice ani nějakým spekulacím a škarohlídům, to enbude žádné překvapení, protože to je tak, jak jsem říkal. Říkal jsem vám, že nemáte rozhodně věřit řečem o nějakém nízkém výkonu a podobných řečech. Je to prostě srovnatelný konkurent procesorům Intel Sandy Bridge Core i5/7 LGA 1155 z hlediska výkonu či ceny. A tedy něco, co tu prostě dnes nemáme.

Stejně tak jsem vám říkal, že při posuzování obou procesorů musíte vzít na zřetel zcela rozdílné technologické a hlavně finanční možnosti obou společností, které se diametrálně liší. Zatímco Intel v případě Sandy Bridge procesorů má již vyladěný 32nm proces a bavíme se o procesorech druhé 32nm generace, AMD s 32nm výrobou začalo na přelomu Q1/Q2 letošního roku a Bulldozer jsou zcela nová architektura, první zcela nová od uvedení Athlon64 na trh před mnoha lety! Nás samozřejmě toto zajímá a bereme to v potaz, ale ještě více než zajímá, zda ty procesory budou konkurenceschopné a za slušnou cenu a snad se u recenzí brzy konečně shodneme, že ano.

(Trochu marketingu nesmí chybět :) ale řekněme na rovinu, že AMD má čím se chlubit. Nesmíme ale zaměňovat nejrychlejší a nejvýkonnější u procesoru ;) )

Samozřejmě prezentace AMD je hlavně o marketingu, ale rozhodně nelže v měření, i když jako obvykle samozřejmě rozdíly díky zvoleným měřítkům vypadají větší, než jsou. To ale nic nemění na tom, že procesor bude přesně tam, kde jsme říkali, že bude. Výkonově tedy v průměru mezi Core i5-2500K a Core i7-2600K. To samozřejmě platí tam, kde výkon požadujeme – tedy u moderních náročných aplikací, kde nás ale také výkon těchto procesorů zajímá, protože aplikace optimalizované jen na jedno jádro nejsou náročné a zvládá je dnes i CPU výkonové úrovně Intel ATOM. A že i na poli her notně přibývá her s optimalizacemi na 6-8 jader, na tom také nic divného.

(hry optimalizované na 4-6-8 a více jader - kromě Dirt3 je to i F1 2011, Battlefield3 a další novinky)

A máme jich už na trhu několik a další se chystají. Přibývají nejen díky AMD, ale i Intelu, který má dokonce vlastní speciální program (ne ve smyslu aplikace) a speciální platformu, v rámci které učí vývojáře optimalizovat. Takže 8 jader, či 8 vláken (4jádra + 4 vlákna u Core i7-2000 či 8 jader u AMD FX-8000), či dokonce 12 vláken (6 jader x 2 vlákna v Core i7-9xxa  Core i7-3000), dnes rozhodně má svůj význam a přínos.

Jak už jsme se také v minulých měsících několikrát bavili, oněch 8 jader u AMD FX-8000 Bulldozer je vlastně jiný přístup proti HT u Intelu, jehož Core i7-2000 také funguje jako 8jádro, ale je to fyzicky 4 jádro s dvěma vlákny na jádro. AMD na to šlo jinak, udělalo dvoujádrový modul s menšími jádry, který je základním stavebním kamenem ono procesoru a lze jej tedy považovat za to „jádro“ procesoru a nasadilo ho do FX-8000 modelů hned ve 4 kouscích. O architektuře Bulldozer, která je v rámci AMD platformy i x86 opravdu zcela nová, si samozřejmě více povíme v recenzi.

Podívejme se dále …

 

  • Výkon – více pro hráče, více pro CrossFireX a Eyefinity

Jinak pokud jde o srovnání s výkonem špičkového Intel Core i7-980X, kdy jsem v minulosti informoval, že v některých ohledech jsou nové Bulldozer procesory stejně výkonné i rychlejší, také to nebyl žádný omyl ani plané sliby. Jak ale mnozí správně odvodili, protože vědí, že třeba ve hrách není Core i7-980X tak úplně výkonově odpovídající své ceně, je to právě tam, kde jej AMD FX-8000 prožene. Ale to není žádné překvapení, protože Core i7-2000 jej tam prohání minimálně stejně.

(Tohle je celkem pastička na blbečky - jak ty, kteří tomu budou věřit, tak ty, kteří to budou nějak zveličovat ale i znevažovat a hanit - AMD srovnává svůj CPU s high-endem Core i7-980X ... proč ne?! Copak jej nikdo nemá a není aktuální? Ale řekneme na rovinu, že poměr cena-výkon je a byl u Core i7-980X a X58 věc zcela neznámá. A když tam dáte Core i7-2600K a Z68 platformu, tak to herně výkonově bude minimálně srovnatelné a cena sestav bude rozdílná proti AMD tak o 100 dolarů max - ale kdo vám je kde dá, že? :) - je to marketingové srovnání, ale není nezajímavé, ani neaktuální a rozhodně není od věci - každopádně srovnání s Core i5/7-2000 je mnohem vyronanější a na to se zaměříme)

Je snad doufám už jasné, že AMD Bulldozer FX není žádné ořezávátko, ale solidní alternativa a konkurence ke Core i5/7-2000 modelům. Prostě to, co jsme doufali, že bude a znovu opakuji, že to je něco, co dnes nemáme. Pokud dnes chceme výkon za slušnou cenu, tedy třeba jen za 4000-6000 korun, máme dnes na výběr jen Intel nebo Intel. To se s příchodem AMD FX mění. Potěšila nás cena novinek.

(Taktování u AMD nebude příplatková záležitost a jde mu slušně)

Vzhledem k tomu, že pro taktování zamčené Core i7-2600 stojí 300 dolarů (6600,-) a Core i7-2600K s možností taktování 315 dolarů (6900,-), je cena FX-8150, plně odemčeného k taktovacím hrátkám ve výši dostupných 245 dolarů (5400,-). Za Core i5-2500 a 2500K (možnost OC), které se nemůže opřít o HT technologii jako Core i7 a má jen ta 4 jádra, dáme 210 a 220 dolarů, tedy 4600-4850 korun. A proti němu tu bude 8jádrové FX-8120 s možností OC za 205 dolarů (4500,-). Dorazí ještě šestijádrový model FX-6100 za 175 dolarů (3850,-). Prostě rozhodně zajímavé a konkurenceschopné ceny, které donutí přemýšlet a to je změna, protože v těchto cenových hladinách od uvedení Core i5/7 letos přemýšlet nemusíme.

Konečně tak bude na trhu kompletní platforma AMD Scorpius, tedy FX procesory, našlapané desky s čipsety AMD 990FX dnes modernizovanými ale jinak už osvědčenými, spolehlivými a funkčními za velmi přístupné ceny. A k tomu ještě povedené Radeon HD 6000 grafiky. Ty nabízejí v podobě modelů Radeon HD 6800 vynikající výkon za nízkou cenu a nižší spotřebu než grafiky konkurence ve stejné cenové hladině. Špičkové Radeon HD 6900 modely, s králem poměru cena-výkon kolem 5000 korun modelem HD 6950 2GB, i s výkonnějším HD 6970, pak nabízejí výkon +/- úrovně GTX 570/580, ale za výrazně nižší ceny a s výrazně nižší spotřebou. A kdo bude chtít, může využít i HD 6990, tedy nejvýkonnější referenční grafickou kartu současnosti.

(více výkonu pro hry a nové instrukce)

Nový procesor AMD FX-8000 má i dost síly na CrossFireX zapojení a náročné Eyefinity hraní, více než současný Phenom II X4/X6. Proti nim jsou tu i nové instrukce, kterými se doposud mohly chlubit jen některé procesory Intel, jako AVX a AES, které v některých aplikacích přidávají stovky procent výkonu proti procesorům bez těchto instrukcí, například v oblíbeném TrueCrypt.

Proti Phenom II procesorům mají FX modely i podstatně lepší Turbo technologii.

 

  • Závěr

Samozřejmě nebudeme nikdo tvrdit, že se jedná o High endovou platformu, tam nemíří. Je to platforma nabízející vynikající poměr výkonu k ceně. Vysoký výkon pro moderní aplikace i hry za solidní cenu. Nic více, nic méně. Intel Core i7 procesory zůstanou výkonnější, ale také startují na cenách, kam ani cena nejdražšího FX nesahá. A pokud jste si ochotni připlatit, není co řešit. Osobně bych ale rovnou doporučil posečkat na X79 platformu, což je ten pravý a jediný high end, pokud nějakou tu korunu na procesoru už neřešíte. AMD FX Bulldozer jsou tu pro ty, kteří uvažují poněkud ekonomičtěji a vybírají v cenových hladinách Core i5-2000. A řekněme si na rovinu, takových nás je hodně.

(Tedy cenové pozice jsou 100% vs 111% a 142% a výkonově to vypadá, že je to 100% vs 120% vs 130% a to vypadá pro AMD docela slušně a těžko to asi může být jinak, AMD si prostě nedovolí prodávat stejný výkon dráž než Intel - nemůže)

Samozřejmě prezentace je psána marketingově, AMD zdůrazňuje, že je to první desktopové 8jádro a další věci, takže berte něco s rezervou, ale ty výkony +/- sedí. Hlavně musíte vzít na vědomí, co se porovnává – Core i5-2500K za 4850 korun, AMD FX-8150 za 5400 korun a Core i7-2600K za 6900 korun. Tedy cenové pozice jsou 100% vs 111% a 142% a výkonově to vypadá, že je to 100% vs 120% vs 130% a to vypadá prostě dobře a rozhodně to není srovnání v nějakých nízkovýkonových aplikacích. Tak doufejme, že to tak bude i v jiných testech ;).

(AMD cílí na PC hráče nakupující poměrem cena-výkon ... logická, očekáváná a dobrá volba)

Platí také, co jsem napsal dříve, tj. žádné zpoždění nebude. Procesory budou dostupné v říjnu v obchodech, konkrétně v jeho polovině. Oficiální uvedení na trh bude těsně před tím. Jediné, co nás tedy u AMD FX-8000 může skutečně mrzet, je to, že díky výrobním problémům s Llano procesory, jsme se jich nedočkali už na konci června a museli čekat tak dlouho :/. To jejich srovnání s konkurenčními Core i5/7-2000 určitě neprospěje, protože Intel má v záloze Core i7-2700K (které bude zhruba za 330 dolarů za 100MHz nárůst proti Core i7-2600K) ale na druhou stranu nových Ivy Bridge se dočkáme až o něco později, konkrétně zhruba přelomu Q1/Q2 2012.

Navíc hlavní nevýhoda AMD není to že by ty procesory nějak technologicky, či výkonově zaostávaly, ale ve výrobních možnostech a náskoku Intelu ve výrobních procesech (ten je minimálně rok a půl), ale sem už se promítá ta nesrovnatelná pozice obou firem, kdy Intel má jen na 32nm procesory 4 továrny a AMD jednu, o kterou se musí dělit Llano s Bulldozery a Opteron modely a do vývoje si může AMD dovolit dát za dva roky tolik peněz, co Intel dává za pouhé 3 měsíce. V tomto nepoměru si AMD rozhodně nevede vůbec špatně a nemá se se svými procesory za co stydět ani kdyby ty síly na poli financí a výroby byly více vyrovnanější. Bulldozer navíc je jen první generace procesorů zcela nové architektury a na zcela novém a nevyladěném výrobním procesu, takže rozhodně první modely FX procesorů zdaleka nereprezentují skutečné možnosti architektury i vlastní výroby. Ale to je normální u všech čip všech firem.

Více prozradím a některé věci si probereme v naší recenzi po oficiálním uvedení na trh ... také pro vás otestujeme několik AMD FX-900 desek, které nemělo bez těch Bulldozer procesorů moc smysl testovat .... 

Zdroj: Donanimhaber.com

     

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-24 17:41:51
avatar
Daleko lepsi clanek nez ty blitky u konkurence.
djek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 4 core 2011-09-24 18:29:35

Oni v tom rijnu vazne neuvedou FX-41XX na ktere cekam?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-24 18:37:28
avatar
Bude později ...
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-24 18:38:16
avatar
Jo, tak to je dobra zprava .... uz se tesim na testy
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-24 18:51:07
avatar
tak odted nelze uz rikat ze amd neumi marketing. hodne me pobavilo srovnani s i7-980x ve fullhd a podle toho grafu ceny platformy jen s mainstreamovou grafikou (jen o malo delsi sloupek u grafiky nez u bulldozeru) a na druhou stranu srovnani. moc se mi nezda ten test v eyefinity, kde ma bulldozer az o 40% vyssi vykon ve hrach nez i5-2500k, tam by me fakt zajimaly konkretni fps a testovaci sestava. a naopak v multithreadingu diky 8 jadrum sem cekal podstatne lepsi vysledky nez jsou v tom prvnim slajdu na posledni strance. to sou snad vsechno aplikace, ktere dokazi vicejadrove procesory vyborne vyuzivat a krome wprime32 se bulldozer sotva dotahuje k i7-2600k, kdyz pritom prave v tehle aplikacich mel excelovat. v kontrastu s timhle vykonem na me pusobi hodne vtipne slajd "undeniable technology leadership" na prvni strance. uvidi se jeste v recenzich, za tu cenu to ale sice spatny neni, ale vypada to fakt jen na alternativu k intelu.

btw kde koupim toho krale pomeru cena-vykon hd6950 2gb za 5000?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-24 18:59:00
avatar
HD 6950 1GB za 5000 koupíš (samozřejmě současný kurz s tím trochu zamával) a v 1920 má většinou stejný výkon jako 2GB která stojí jen o pár set více ;) tak nedělej Bobrmaiera ;)

Jinak píšu tam jasně, že je tam dost marketingu, ale když vybereš fakta, tak vůbec za ty peníze nijak špatně nevypadá ...
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-24 18:56:58
avatar
Tak treba tady http://www.pcprokazdeho.eu/cz-detail-851181.html Lepsi se prvne kouknout a pak se tazat.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-24 19:10:16
avatar
ano lepsi se prvne kouknout a pak tazat nebo i odpovidat. dd v clanku mluvi o 2gb variante a ta stoji bezne o 1000 vice.
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-24 19:29:25
avatar
Za 5 tis bude tak bez daně, nejlevnější dvougigovka je za 6200
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD 6870 2011-09-25 20:39:18

Zdroj: http://2.bp.blogspot.com/--BHMTousziw/Tn7ffTK89wI/AAAAAAAABJA/GjmeLXtZRWM/s1600/fakers2.jpg
snakehead28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-24 19:01:42

Paráda :-)

Výkon vyzerá byt slušný a ceny sú tiež veľmi dobré. Veľmi sa na ne teším. Konečne nejaká konkurencia k Intelu

A nevieš DD kedy náhodou výdu Bulldozery v C1 revízi ? bude to Q1 alebo Q2 2012 ?
a čo prinesú oproti B2 revízi ktorá výde teraz ?

ďakujem
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-24 19:39:42
avatar
mozna o neco nizsi spotrebu, mozna vyse taktovany model, mozna o neco lepsi oc potencial. nic vic se od nove revize ocekavat neda.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-24 19:44:27
avatar
podle mě nejdříve v lednu ... nejpozději v březnu

Vyšší frekvence, nebo stejné frekvence při nižším napětí a spotřebě ... opravené některé chybky v čipu (ale to nepoznáme) .... a lepší výtěžnost výroby (to taky nepoznáme).
snakehead28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-24 20:00:47

diky :-)

A chcel by som sa spýtat, oplatí sa kúpit Bulldiky v prvej revízi B2 alebo je lepšie počkat na C1 revíziu ? viem že je to tažke určit ked ešte ani jedna nie je na trhu, ale tak rad by som apoň niečo vedel :-)

a ešte DD, dočkame sa medzi testikmi dosiek aj testu dosky ASUS M5AX99 EVO ? to je jedna s najlepšich dosiek s chipsetom AMD 990X/SB 950 od ASUSU, a mam na nu docela zalusk..
popripade ma ešte zaujma jej konkurent od gigabytu - GA 99XA-UD3. Obidve su to velmi slušne dosky :-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-24 20:05:04
avatar
nemyslím si, že by byl rozdíl tak markantní ...

ano budou
snakehead28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-24 20:33:57

Tak díky DD.
Som zvedavy či tam bude lepšia taktovatelnost pri tych novych C reviziach :-)

Tešim sa na všetky tvoje testy (aj na bulldiky aj na dosky) :-)
ulver [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - MB 2011-09-25 19:09:46
avatar
Tak tu Asusku M5A99X EVO mam a som s nou velmi spokojny. Mozem ti ju len odporucit. Napr. UEFI BIOS je celkom dobre zvladnuty. Test na nu od DD by som tiez privital. Zatial aspon precitaj http://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/M5A99X_EVO/1.html
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-24 19:41:17
avatar
Nevypadá to špatně, ale že by to bylo něco extra, tak to taky ne. Prostě konkurence k Intelu. Více budeme vědět, až budou testy ve více aplikacích
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-24 19:42:45
avatar
A co extra by si za ty ceny čekal?
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-24 20:48:44
avatar
Já jsem tyhle ceny čekal, jen jsem čekal větší výkon, ale postupem času, jsem začal čekat takový výkon, jaký je. O cenách jsem nepsal
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-24 20:58:19
avatar
větší výkon ... no je nižší než by mohl být, kdyby se B revize povedla trochu lépe, frekvence by byly výše ... výkon by byl vyšší zhruba o 15%, ale i ceny by byly k 280 dolarům ... ale výkon se s novými revizemi a vyššími modely zlepší ... anvíc jak píši, tohle je první prodejní revize první nové generace 32nm procesorů AMD, Sandy Bridge už jsou druhá generace 32nm procesorů ... takže asi tak ;)
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-25 08:47:36
avatar
nadpis to vystihuje dobře: solídní výkon za solidní cenu...
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-26 13:30:01

sorry ale 5,95 (0,74 na jadro) v cinebench11 na 8 x 3,6GHz, ked 1055T so 4 x 2,8Ghz ma 4,95 (0,825 na jadro) je podla Teba v poriadku? Povodne mal byt bull 1,5x vykonnejsi na jadro - to by predbehol SB. Neskor uz iba rovnako vykonny ako K10. Ale ze bude pomalsi, to snad necakal nikto. Stale to niesu oficialne testy, ale vyzera to velmi zle. Btw. na AII x4 840@3,52GHz mam 3,55 bodu zatial co toto pisem, cize 0,89 na jadro. To je pre bull -20% kurva.

edit: 1100T ma 5,89 a 2600k na default 6,88. Oni sa novym 8jadrom vyrovnaju svojmu staremu 6jadru... no to je uspech! To bude este vacsi prepadak ako PhenomI, ten bol aspom na rovnakej frekv. rychlejsi ako A64.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-26 15:05:13
avatar
je to první nová generace prvních 32nm CPU AMD vůbec, ještě se to doladí ... ale já v tom nevidím problém, musíme srovnat i provozní vlasnosti na kterých se ty frekvnece těch CPU dají provozovat. Pořád prostě nevidím žádný propadák ... slušný výkon za slušnou cenu ...

navíc ty CPU se nedají srovnávat, zcela jiná architektura ... BD má i instrukce, které Phenom II nemá, takže jen díky nim v některých náročných aplikacích, jež je využijí, bude jeho výkon 2-3x lepší ;) - stačí jen započítat TrueCrypt a hned bude celkově BD výrazně lepší než Phenom II .... prostě celkově hodnotíte něco na základě jediného výsledku ....

AMD spíše udělalo chybu v tom, že zdůrazňuje, že to má 8 jader, přitom kdyby řeklo, že je to čtyřjádro s "dvouádrovým jádrem", možná by to bylo lepší, i když je to jedno a to samé. Buď ten procero můžeme brát jako 8 jádro (8 malých jader), nebo jako 4jádro (4 velká jádra celkem s dvěm malými jádry v každém modulu-jádru), je obojím ...

Pomalejší než Phenom II ale prostě nebude ... je tam spousta věcí, změn v architektuře, Turbo, nové instrukce, tkeré jej v moderních multijádrových apliakcích posounout dost nad Phenom II, takže nemusíš mít strach. Pomalejší prostě neni ...
Executor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-26 15:12:59
avatar
Asi to není to samé jinak by byl Intel na hlavu kdyby to tak noznačoval už on Nebo si myslíte že by se mu Core i3 neprodávala lépe kdyby u něj uváděli že je to vlastně čtyřjádro jak tvrdíte ? Jo a tím pádem vlastně Atom 525 je taky čtyřjádro podle vaší definice
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-26 15:48:46
avatar
Intel to tak označovat nemůže, on má prostě jen jedno fyzické jádro jako základ procesoru a má v něm prostě dvě vlákna (to ale nejsou fyzická jádra) ... AMD BD má základ 1 modul Bulldozer a ten má fyzicky dvě malá jádra. AMD proto se 4 moduly může tvrdit, že má 8jádro, Intel ne, tma je jen 8 vláken, ale jdára jsou fyzicky jen 4.

zkuste se nad tím trochu zamyslet .....
Executor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-26 15:52:52
avatar
Tak tedy si potom sám odporujete:

Citace:
AMD spíše udělalo chybu v tom, že zdůrazňuje, že to má 8 jader, přitom kdyby řeklo, že je to čtyřjádro s "dvouádrovým jádrem", možná by to bylo lepší, i když je to jedno a to samé. Buď ten procero můžeme brát jako 8 jádro (8 malých jader), nebo jako 4jádro (4 velká jádra celkem s dvěm malými jádry v každém modulu-jádru), je obojím ...


Já to chápu akorát Vy jste to napsal špatně...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-26 16:13:58
avatar
Ne já si neodporuji, vy to jen nechcete pochopit nebo neumíte počítat ...


Intel své Core i7-2000 nemůže označovat jako 8jádro protože má fyzicky v každém případě a úhlu pohledu jen 4 jádra a to jedno jádro je jeho základ.

AMD FX-8000 8 jádrem nazývat může, má fyzicky 8 jader, jenže základem toho CPU ení jádro, ale dvoujádrový Bulldozer modul. A tak klidně můžeme nazývat ten modul jádrem a v tom případě je to čtyřmodulový-čtyřjádrový procesor s 8jádry ....

Už to chápete? Základem CPU bylo vždy jádro, jenže BD na rozdíl od Sandy Bridge je modulový procesor a jeho základem je modul, který je postaven do pozice jádra, ale fyzicky má dvě malá jádra.

polopatě pro vás ještě jednou:

Intel Core i7-2000 = základ je 1 jádro, má čtyři=čtyřjádro + 1vlákno navíc v každém jádře. takže je to 4jádro v každém případě, ale s 8 vláknovým zpracováním a fungováním

AMD FX-8000 = základ jako jádro je 1 modul bulldozer, má čtyři moduly = čtyřmodul tedy čtyřjádro. Fyzicky má ale 8 jader, protože Bulldozer co by jadrový základ má dvě vlastní malá jádra, takže 8 jader v CPU celkem každé s 1 vláknem = je to tedy fyzicky čtyřmodulové(jádrové) 8jádro s 8 vlákny.

mám vám to nakreslit proč Intel nemůže říkat svému CPU 8jádro ... ???
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-26 17:48:20
avatar
áno, chceme obrazok
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 8core vs 4core 2011-09-26 19:29:01
avatar
Tak tady to máte, snad už je to jasné: Odkaz
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-26 19:35:44
avatar
no ja som to myslel ironicky, ale mozno ten obrazok naozaj niektorym pomoze
Executor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-27 07:41:29
avatar
No tak pak jsou telata v AMD že to neoznačují jako 4 jádro
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-27 12:35:00

ak by bull bol oznacovany ako 4jadro, tak by to bol obrovsky uspech. Ako 8 jadro to bude slabe, lebo sa ltt vyrovnaju 6jadrovym phenomom - aspom to zatial tak vyzera.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-26 19:41:58

a na zaklade coho mam hodnotit??? Cpu vo vseobecnosti sa dnes hodnotia na zaklade 2-3 testov a sice superPI - 1 vlakno, X264 a Cinebench viac vlakien. Tieto 3 uplne stacia aby si clovek urobil zakladny obraz o danom CPU.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-26 20:34:46
avatar
SuperPi nevypovídá vůbec nic, X264 taky moc ne, a CineBench jediná ano, ale to je jen jedna malá oblast výkonu CPU ... co výkon v apliakcích s moderními optimalizacemi a využitjím nejnovějších instrukcí včetně speciálních AES, AVX apod.? Co balení, rozbalování, což je náročná oblast? Co výkon v náročných moderních hrách ve vysokých rozlišeních atd.? Co výkon při více apliakcích puštěných najednou? .... bez toho si obrázek o CPU neuděláš ani zdaleka ....

Pokud si někdo dělá obrázek podle tebou vuedených testů, pak už se nedivím těm diskusím apod. někteří holt žijí v bludech a ještě nám je podsouvají ...
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-27 12:40:30

superPI je test vykonu na 1 jadro, pouziva ho "cely svet" Cinebench je test vykonu na viac jadier a pouziva ho "cely svet". a kodovanie do mpeg4 avi X264 pouzivam zas ja ako jedinu supernarocnu vec, takze je pre mna klucova. Hry rozbeha rovnako 2jadrove i3, hry su zavisle na 99% na grafike, takze hry su irelevantne. A viac apps naraz? to moze zavisiet najma na disku, ale sam som doma na x4 620@3,2GHz hral duke nukem a pritom som s min prioritou ratal F1 do x264 a slo to, nevidim dovod, preco by to neslo na 2600k. Kazdopadne 99% ludi NESPUSTA viac vypoctovo narocnych apps naraz.
a baleni/rozbalovani - este nikdy som nebalil s kompresiou kedze je to zbytocne a teda zalezi len a len na disku.
snakehead28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-24 20:34:33

Ak chceš niečo EXTRA kúp si nastupcu X59 v podobe X79
To budeš mat extra CPU za super EXTRA cenu
PetrSvetr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-24 20:05:07

Už se těším na to, až se za 10 let budu usmívat, nad superlativy o výkonu dnešních CPU a GPU. Nedávno jsem totiž vyhrabal 11-19 let staré Excalibury, Score a Levely a bavil jsem se nad recenzemi nadupaného hardware jako Amiga 500+ (světe div se s 1MB RAM!!), Amiga 1200, PC 486DX, Pentium 90, ATi Riva TNT, NVidia GeForce256 No trocha nostalgie ještě nikoho nazabila.
ulver [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Amiga 2011-09-25 18:59:25
avatar
Amigu 1200 som mal a bola to namakana masinka ! Este stale z casu na cas drvim amiga emulator, napr. Alien Breed 2 AGA bol super.
Executor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-26 08:47:21
avatar
Hlavně kolik to stálo... ty sestavy 486 celé za 50000Kč Ješte si pamatuju na svůj 14" SVGA monitor z kterého jsem byl vždycky po nočním paření vysvícený jak světluška Joo to byly časy
tempoleader [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 'nostalgia' :) 2011-09-24 21:37:30
avatar
Moja prva herna konzola bola SNES,potom tie hry na SEGA MegaDrive,panecku,tie "cartridge"spominate?a pocitac som vtedy bral vpodstate na pisanie a programovanie ,vobec nie na hranie.Ale cas bezi,clovek si rad zaspomina,a Excalibur poznam tiez ,,xi
PetrSvetr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-25 18:30:41

Jak už jsem psal v jiném příspěvku. Začal jsem Commodore 64, pak Amiga 500, Amiga 1200, Panasonic 3DO, PlayStation 1 a 2 a nakonec jsem zakotvil u PC. Až asi před měsícem jsem si kvůli výhodné koupi pořídil XBOX360. Na vše jsem si našetřil!!! Už v osmé třídě jsem si za sběr papíru pořídil C64. Pak šetření, výhodný prodej, výhodná koupě na inzerát a byla tu A500. Ta samá historie s A1200. Pak prodej A1200 a 3DO jsme si ale museli pořídit s kamarádem na půl!! Na inzerát se spoustou her se cena šplhala k 20 000kč a to byla v té době pro učně pálka. Poctivě jsme si ho po týdnu půjčovali. Opět prodej a + nějaká částke ze spoření a měl jsem PS1. Pak už jsem začal makat a PS2 už nebyl tak krvavý. Jen lituju některých her o které jsem prodejem PS2 přišel Onimusha, Rezident Evil, Silent Hill 2 a z PS1 Parazite Eve, Rezident Evil, Dino Crysis, Silent Hill 1. Jojo nostalgie.
tempoleader [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Silent Hill 2011-09-25 20:38:34
avatar
Silent Hill je pecka, "Homecoming" na PC ma dorazil,vlastne uz na PS1tke bol super...zimomriavky vkuse pocas celej hry
tryas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vypada to celkom fajn. 2011-09-24 22:16:32
avatar
Ja by som rad poprosil Pana Stacha o jednu vec. Teda ak by to bolo mozne aby do recenzie FX procesorov zahrnul viac hernych testov tym myslim aby bolo testovane viac hier/ vacsi vyber. Mna osobne nezaujima za kolko mi procik rozbali rar alebo ako rychlo vypocita PI ci kolko bodikov dosiahne v dakych Benchmarkoch. Ja na pocitaci neprogramujem ani nic podobne narocne a do skoly pouzivam notebook. Pri PC ma zaujima hlavne ci mi nebude CPU limitovat grafiku pri 1080p a full nastaveniach a mozno ma este zaujima prevod vida do roznych formatov. Teda aby som tento moj chaos zhrnul rad by som do recenzie poprosil o nasledujuce veci :
1. Viac hier
2. Viac testov na pred videa
3. Ak budete mat dostupny iba 8 jadrovy CPU nasimulovat ho aby sa tvaril ako FX 4000 a urobit zopar testov aby som mal aspon aky taky odhad co od neho mozem cakat.Pretoze si robim zalusk prave na tento CPU pripadne FX 6000 ak ta cena bude prijatelna.
4.Najblizsi upgrade budem robit tak cca za 5-7 rokov. Tak by som rad vedel ci sa mi do buducnosti oplati priplatit za fx 6000. Jedine co budem pocas tych 5-7 rokov upgradovat bude grafika cize chcem vediet kde budu limity toho CPU a pri ako vykonnej grafike uz bude citit jeho vplyv. Teraz ako grafiku chcem kupit nieco ako 7870 teda ked vyjde.

Ak to bude vsetko mozne spravit tak vopred dakujem.

PSufam ze sa da vyznat z toho co som tu popisal. Ospravedlnujem sa za dlhy prispevok a za chyby v nom nemam cas ho opravovat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-24 23:50:49
avatar
1, více her ... asi ano zařadíme DIRT3, možná betu Battlefielda3 a asi ještě jednu novinku. Ono to celkem stačí.

2, více testů na převod videa? Rozhodně NE! Převádět video na procesoru je dnes hovadina, grafika AMD/NV to umí mnohem rychleji výkon jakéhokoliv procesoru je v této oblasti vysoce překonaný ...

3,možná později, ale ne v úvodní recenzi ...

4, upgrade za 5-7 roků ? no když koupíte X79 a Core i7-3900 tak s výměnou CPU za 3 roky na desetijádro by se to možná dalo přečkat ... ale současné mainstream sestavy budou za 5 let šrot za 7 nepoužitelný šrot ... pro představu: v roce 2012 nová generace Intelu, v roce 2013 nová generace AMD, 2014 nová generace Intelu, 2015 nová generace AMD ... 2016 nová generace Intelu ... v roce 2017 kdy byste plánova Upgrade bude FX i současné Core i7 stěží použitelné jedno na jaké frekvenci, nebudou mít řadu instrukcí, budou mít málo jader, slabý výkon atd. A vy uvažujete o FX 4000 a koupit FX 6000? přínos pro vás žádný ... tohle je platforma použitelná tak na 3 maximálně 4 roky, když koupíte nejvýkonější FX-8000 ... mám Phenom II X4 940 tj. 3 roky starý CPU a jeho limity jsou už dnes jasně a hodně cítit a to to neylo v době vydání ořezávátko ... a strkat k tomu výkonější grafiky ... za 3-4 roky nebudou ten FX 4 ani 6 vůbec stačit.
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-25 00:29:58
avatar
1. zaujimave by bolo otestovat v crossfire 6990 alebo 3x 6870 a zistit ako to stiha procesor

2.suhlas

4.suhlas, za 3 roky mozu prist poriadne technologie ktore budu chybat. napr. ako boli ssd- sata 6gb/s, ddr3-cenovo dostupne apod.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-25 01:25:26
avatar
1, to je high end záležitost pro X57 či X79 ... a v našem případě testujeme mainstream CPU ... ideální bude to otestovat na jedné HD 6970 a maximálně v Eyefinity ...
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-25 12:35:07

HD 68xx nedáš do Tripple CrossFire, protože nemají 2 CF můstky

To bys musel koupit dvojitý model od Powercoloru (2x HD 6870) a k němu přidat obyčejnou HD 6870
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-26 12:56:10
avatar
myslel som 3x6970. ale aj tak by to bolo zaujimave vediet ci by 3 az 4 graficke jadra stihal obsluzit
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-26 13:02:53
avatar
To se da obejit taky ....HD6990 nataktovana na spravne takty a k tomu jedna HD6970. Pripadne 2x HD6970. Kdo ale potrebuje takovy vykon a hlavne uz jsem par podobnych testu videl a efektivita CFx3 nebo CFx4 ale i SLIx3 a SLIx4 je mizerna.
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-27 00:27:54

CFx3 ještě ujde, většinou jsou pak karty bržděné nedostatečným počtem PCIe linek, což u chipsetu 990FX nebude moc hrát roli (40 linek)
tryas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - k tomu 4.bodu 2011-09-25 09:21:28
avatar
Samozrejme v tom stvrtom bode mate pravdu a cakal som podobnu odpoved ale moje financne zdroje su obmedzene. Ked vam poviem aky mam HW teraz v PC tak si o mne pomyslite ze som z doby kamennej(CPU : AthlonXP 2500,1gb ddram,GPU: AGP 6600 GT 128MB, kupovane pred 8-10 rokmy a jedine co bolo dokupovane bola ram a grafika). Proste si nemozem dovolit upgradovat kazdych 2-3 roky na to proste nemam priestor co sa tyka financii. Takze preto som sa pytal. Mna v podstate zaujima ci by mi ten FX vydrzal na hry do buducnosti (alebo pockat kym vyjdu nove konzoly potom kupovat HW kedze sa zasa vyvoj hier zastavi)

A ktomu bodu 2. : to ma vobec nenapadlo ze na to su uz grafiky uplne som na to zabudol, tak sa ospravedlnujem za zbytocnu poziadavku. A ktore programy dokazu na prevod videa pouzivat grafiku ?

Tak ci tak dakujem za odpoved.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-25 12:43:50
avatar
já to chápu, ale třeba ten FX-8120 za 205 dolarů 4550,- se mi nezdá cenově nedostupný, když je to jen pár korun na víc a chcete to používat tolik let ....

2, to záleží na jaký program jsem zvyklý, já třeba používám Cyberlink PowerDirector, který je slušně optimalizovaný pro AMD stream. Pak je tu ještě Sony Vegas, to je zase na NV. V každém případě vytváření či řpevody formátů se v tomlhle i v HD kvalitě udělají za pár minut, na CPU by to trvalo hodiny a hodiny.
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-25 23:38:52

Sony Vegas pouziva GPU (AMD-NVidia) ale jenom z casti z 90% to jede pres CPU... "DXVA"
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-25 23:47:19
avatar
Vegas nepoužívám, jen jsem o tom slyšel ... používám Cyberlink PowerDirector tam je rozdíl CPU vs GPU brutální
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-25 23:34:38

Prevod videa na grafice... hmmm no jak kdy a jak co. S tim opravdu nesouhlasim. Mozna by to chtelo testik ve srovnani s nejakymi cut SW..., ktere vyuziji GPU jen z casti. (Hlavne jestli mate na mysli prevodnik v CATALYSTECH)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-25 23:46:35
avatar
ne nemám ... s videem pracuji v CyberLink Power Director a jedu přes GPU ... vím jak dlouho to trvá s CPU ... prostě dnes je lepší použít SW který zpracovává a převádí video přes GPU je to mnohem rychlejší.... máme v testu CPU jeden test převodu videa a to úplně stačí pro představu.
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-26 13:05:37
avatar
ja pouzivam ImTOO video converter platinum, podporuje prevod cez ati aj nvidia
Executor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-26 14:36:21
avatar
Taky ho používám a jedu přes CUDU, je to o dost rychlejší než přes CPU only Jinak názor že je to lepší přes grafiku to je na delší debatu.... prý to v některých SW není tak kvalitní a vypadavájí snímky atd. tak těžko říct...
Ph0en1x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-25 10:36:21

Ja bych se spise priklanel k poradnejm testum reneringu.

Naprosto nechapu smysl testovani reneringu napr v cinebechu - ukaze leda tak hrubej vykon kterej ma k opravdove realne renderovaci praxi hoooooodne daleko. Toto me prave pripada u vetsiny testeru naprosto k smichu.

Napriklad takove EHW se poucilo a dela uz konecne realne rendry z MR a a nejake klasicke zakladni archviz sceny (ktera obsahuje alespon nejaky zakladni potreby - GI,nejaky reflexe refrakce caustiku atd...)

Coz je jedna vec ano je potreba takovou scenu vyresit stahnout alespon trial maxe a trochu si s tim pohrat. Ale ma to vypovidajici hodnotu. Ne jak cinebech.

Dale zahrnuly Frybench - kterej je zalozenej na renderovacim jadru fryrenderu, kde ty vysledky jsou taky velmi presne. A to je to "jenom" benchmark.

Tu se myslim taky delaly nejaky testy renderingu z maxe, bez urazky ale naprosto k nicemu. Pokud si pamatuju tak jedine info k tomu bylo nejakej netopyr nebo co renderovanej ve full HD. Tak jako co pod tim ma clovek predstavit .) nedivil bych se kdyby to bylo vyflusnute scanlinem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-25 11:43:54
avatar
uvidíme ... testy 3Ds max rozhodně nejsou zbytečné, to nesouhlasíme. Musíte taky brát ohled na to, že ty testy děláme pro co nejširší okruh lidí a i pro nás, a většina používá 3Dsmax a také nejsme profi magazín, máme menší i časové zdroje, takže náš test musí zachytit jednoduše všechny aspekty výkonu v co nejméně testech aby se to časově vůbec dalo nějak zvládnout. Kolegové to testují ve volném čase a i tak to zabere pěkných pár hodin. Navíc když musíte otestovat i další CPU když zařazujete nové testy, to je neplacená práce na dny ;)
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-26 09:37:17
avatar
jedna věc je co takový test ukazuje druhý je jeho reálný dopad.

Skupina zákazníků, která má stavebnicovou workstation a skutečně pracuje v 3DS MAX je minimum a nemá cenu se tím zabývat. Pokud někdo skutečně v tomto segmentu pracuje je hardware v nákladech to nejmenší.
Jezinka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Situace 2011-09-25 09:35:49

Chápu, že pro fanoušky AMD to je a bude super procesor. Já se neřadím ani k jednomu z táborů, kupuji prostě to, co se mi v daném momentu zdá nejatraktivnější k mým potřebám.

Pro mne osobně, a asi nebudu mluvit jen za sebe, je výkon Bulldozeru zatím zklamáním, věřil jsem, že AMD naplne všechny síly k přinejmenším výkonnostní porážce Intelu. Toto, alespoň jak se zdá, vypadá přinejlepším na plichtu. Intelu se prostě významně povedl Sandy Bridge, po výborném Nehalemu skvělý výkon, a až příjde Ivy Bridge, bude zkáza dokonána. Čekal jsem celé léto, až se Bulldozer ukáže a toto jsou (předběžné) výsledky. Nejsem nadšen, čekání bylo zbytečné. V některých testech to vypadá, jakoby se vůbec nevyplatil např. upgrade Phenom II X6 1100T na Bulldozer, což je velké selhání, po tolika letech existence Phenom platformy bych očekával alespoň drtivé překonání vlastní dosavadní technologie, když už ne te konkurenční.

Snad komplexní test odhalí více silných stránek této generace, zatím to vypadá, že Intel stále táhne káru výkonu precizně ve svých rukou, sympatie ani odlišné možnosti obou výrobců na tom nic nezmění, snad mohou AMD omluvit. Určitě ale celá IT obec nečeká na omluvy, ale na výsledky.
Tom007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-25 09:41:46

Obávám se, že komplexní test spíše odhalí slabiny co do těch svých omalovánek "zapoměli" dát. :-) Samozřejmě myslím komplexní test v nějakém nestranném médiu.
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-25 11:18:46
avatar
Nesouhlasím.

Na začátku to píšeš jako by neutrálně a pak napíšeš ...významně povedl Sandy Bridge... významně? Splnil jen očekávání, nuda. Stejně se pak významně povedl předchozí i5, předtím C2D , předtřídím atd.... Stejně tak se Bull povedl pře X6kou. i5 není nic světoborného byl nový a tedy lepší žádný zázrak se nekonal.

U AMD není důvod udělat procesor, který "roseká" na plné čáře i7. Lidí co koupí jen to top ač si neuvědomuješ nebo nechceš není tolik jako těch co kupují spodní část nabídky. X8 se pak může prodat v retail prodeji to co všech desktopových i5 a i7 dohromady.

Na X8 se ti vyplatí přejít už pokud uživíš ty tvě vlákna navíc. Pokud ne nebyl důvod ani pro X6 a mohl si zůstat jen u X4.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-25 11:39:12
avatar
pro fandy AMD je to super procesor z jediného důvodu ... když chcete slušný herní CPU za 4000-5000 tak dnes u AMD nemáte co koupit ...

Ano pokud jste čekal opakování situace Athlon64 vs P4, tak zklamání je na místě, ale tehdy Intel udělal velké chyby a AMD se podařilo skoro vše. Tohle se těžko zopakuje. Stále nesmíte zapomínat ale na to, že tohle je první 32nm procesor AMD a první vůbec nové generace od vydání A64, takže hodně práce a optimalizací a ladění před námi. Sandy Bridge není procesorově architekturou od předchůdce nijak zvlášť nový a na poli 32nm je to už druhá Intelovo generace ... a je to právě náskok ve výrobě a výrobní technologii, který Intel posouvá před AMD, jenže to se s finančními a výrobními možnostmi AMD těžko dohání či kompenzuje. nejosu to prostě vyrovnané firmy. Kdyby byly, dalo by se mluvit o tom, že Bulldozer jsou i propadák, protože stejě silná firma by první 32nm CPU uvedla rok a půl po Intelu a se stejným výkonem má zpoždění skoro 3/4 roku. Jenže AMD má 1 továrnu na CPU a 1,5Miliardy dolarů za kvartál příjmů. Intel má 4 továrny jen na 32nm a další skoro dvě desítky na další věci a 12 miliardy dolarů za kvartál příjmů z toho 4 miliardy čistý zisk. A tohle chcete srovnávat?

podrobný test rozhodně odhalí i negativa, protože ty AMD do prezentace samozřejmě nedá nebo je nezdůrazňuje ;)
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-25 12:41:16

Tak pane Fuchsi, já si ho teda pořídím. A rovnou 2, když je to tak výhodný.

Ne, dělám si srandu, pěkný článek, líbí se mi, že jsi nezveličoval to srovnání s 990X, což by bylo bezpředmětné.

A těším se na konečně reálné testy jak procesorů tak desek (I když u desek to bývá vždycky nuda )
MAXX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-25 14:37:04
avatar
Odkud bereš DD tu cenovku za i7 2600K - 6900Kč, prosím o odkaz.
Zdá se mi to nějak moc, z ověřených Shopů začíná na cca 6500Kč včetně daně, dostupnost skladem.

http://www.cybex.cz/Hardware/Procesory/CPU-Intel-Core-i7-2600K-3-4GHz-sc-1155-BOX-95W/produkt=860445344/kategorie=21671/
snakehead28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-25 16:13:53

myslim, že DD, vždy berie priemernú cenu s Heureky
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-25 16:19:24
avatar
v recenzi ano, ale české ceny u Bulldozeru neznám zatím takže jsem použil přepočet z dolarové ceny (dolar * 18,50 + 20 DPH) aby měly všechny CPU stejné podmínky srovnání v tomto případě ... v recenzi samozřejmě vezmu v potaz běžné ceny ve velkých obchodech
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-25 17:59:22
avatar
přepočet z dolarové ceny (dolar * 18,50 + 20 DPH) aby měly všechny CPU stejné podmínky srovnání v tomto případě ... v recenzi samozřejmě vezmu v potaz běžné ceny ve velkých obchodech, rozhodně ale ne ceny od. to není vypovídající. běžně stojí Core i7-2600K zhruba 6800,- (czc třeba) ale příští týden se projeví v nových cenících zvýšení kurzu dolaru :/
MAXX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-25 16:42:37
avatar
Předpokládám,že jsi myslel DD 6800Kč za i7 2600K, za 3800 bych přikoupil celou krabici :-). Každej se utne
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-25 17:59:43
avatar
77Ondra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cena 2011-09-25 18:26:27

Třeba u okcomputers je cena i7 2600K 7 272,00 Kč na DS skladě.
77Ondra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cena 2011-09-25 18:27:36

A to tam maj většinou menší ceny než Alza.cz . Ale tuhle cenu nechapu
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-25 21:16:11
avatar
Já jsem spokojen mé očekávání bylo naplněno ,akorát mne mrzeli ty odklady jinak jsem spokojen.
Anonymní  - core unlocking 2011-09-26 01:52:58

bude tahle možnost i u těhle procesorů?
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-26 09:31:07
avatar
Možná i nebude.
Protože to CPU je stavebnice. Tedy dvou jádrový procesor "bylo" 4 jádro s 2 nefunkčními dalšíma jádry.

Pokud tu bude Bulldozer 4 járdo bude mít dva moduly po dvou. Tedy 5,6,7,8 jádro tam nebude nebude tedy co odemykat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-26 09:41:32
avatar
to záleží jestli tam budou bulldozer moduly navíc (třeba u FX-4000/6000), ale vážně netuším ...
sanjuro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-26 09:22:09
avatar
bulldozer je predo dvermi a intel hlasal ze bude znizovat ceny SB procesorov, nejake nove info ohladom toho? kedy to planuje atd? dik.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-26 09:42:02
avatar
nevím kdy, ale podle mě Intel upraví trochu ceny Core i5
sanjuro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-26 09:45:53
avatar
ok dik lebo tvrdili ze o 10% pojdu ceny dole hlavne ma to zaujima u i5-2500k. Lebo neviem teraz ci sa mi oplati pockat alebo rovno ho kupit, pretoze uz viackrat sa mi stalo ze som nieco kupil a o tyzden na to bol dany tovar vyrazne lacnejsi
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-26 11:25:23
avatar
těch 10% je maximum co lze očekávat .... nějaké výrazné slevy bych nečekal.
Majkee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-26 19:35:35

tak celkem to zaujme. Na to, jak pisete, ze AMD je o rok a pul pozadu za Intelem prichazi s necim co celkem jde. kazdopadne je to jiny, je to novy, je to zajimavy, k tomu jeste dobra cenova relace :-) Ja planuju stavet komplet cely pc, a Bully se mi zatim jevi jako zajimava investice. Samozrejme si jeste pockam na vice testu atd
Jinak, myslite si, ze se oplati kupovat i neco jinsiho nez neco z tech osmijadrovych? Napriklad FX 6xx nebo tam ty narusty vykonu oproti phenomum nebudou tolik znatelne, ze se to nevyplati?
btw. O dost lepe psana recenze, nez na pct, hlavne tady se aspon resi to co ma, tam obcas totalni flame a offtopic :-D takze diky za recenzi, zatim, peace .-)

edit// planujete pak clanek napr sestavy rijen/listopad 2011 kde budou zahrnuty tyhle cpu? :-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-26 20:35:37
avatar
ano určitě ... dokonce už tyto CPU budou zahrnuty v sestavách na říjen, protože nemůžeme jinak, už v sestavách na září jsme ty CPU nasadili ...
Majkee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-26 20:54:34

Hmm. Videl jsem o nich zminku v srpnovych sestavach, ale jestli jsou nekde zverejneny sestavy na zari, tak to jsem nejak prosvihnul, ale nikde to nevidim, takze jste je nejspis jeste nepostli :-) kazdopadne jedno nebo druhy, diky za odpoved :-) na ostatni si pockam v clancich :-)
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ad testování 2011-09-27 14:31:30
avatar
S Crossfire SLI těch nejvýkonějších grafik dnes a nového mainstreamového procesoru jsem pro, i když to prakticky nikdo nepoužije. Proč? Protože bagr Ne, protože když za rok, dva pořídím mainstreamovou grafiku, bude srovnatelná s dnešním high-endem a možná i o něco lepší, takže je dobré vědět, jestli má procesor nějaké rezervy a jestli budoucí upgrade grafiky bude mít smysl nebo bude potřeba vyměnit celé PC:-)
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!