DodgeViper novým rekordmanem Nürburgringu – 8,4l bestie v akci!
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 29 září 2011
altAuto, které se v podstatě už nevyrábí a jehož základem je motor z náklaďáku, jehož cenovka neatakuje ani 2 miliony a se kterým se můžete normálně vozit po silnic, porazilo na legendárním 24km Nürburgringu vyšperkované a sofistikované Evropské i Japonské sporťáky s časem 7:12,3. Připomínám, že se bavíme o sériovém sportovním autě, které není nijak upravováno a prostě se tak vyrábí. V případě ikonického Dodge Viper SRT 10 ACR je správné říci, že vyrábělo. Tahle 600k bestie s obrovským 8,4l desetiválcem čeká na nástupce. Ten by měl být ale úplně jiný a představí se příští rok. Doufejme, že bude mít syrové kouzlo legendární Zmije.
AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Ussi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - najs 2011-09-29 12:42:56
avatar
Mazec! Sem měl vždycky slabost pro image týhle káry. Akorát jsem myslel, že to není auto dělaný do zatáček - Určitě tam nějaká úpravička byla, minimálně ten spoiler.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 12:49:48
avatar
Ne tohle je ACR verze, to je normální silniční auto, s úpravou pro závodní okruhy, ale můžeš s tím normálně na silnici. A zatáčet to umí hodně dobře, to je jen letitý předsudek, přitom už první verze Viperu či Corvety jsou i v zatáčkách pekelně rychlý a na závodních tratích válcovali soudobou konkurenci.

A z vlastní zkušenosti ti mohu říci, že v USA jsou silničky, mnoha mílové serpentiny, který jim můžeme v Evropě závidět a zařídíš si tam 100x více než u nás. Se sporťákem je to super, s 3,5t SUV 400k 6l je to ultra adrenalin
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 17:17:15
avatar
a rychlostní limit 50 mil/hod
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 17:52:04
avatar
ako kde, niekde maju 25 a niekde aj 75
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-03 11:22:04
avatar
25-35 je ve městech. 75 je jen na některých dálnicích většinou je tam 55-70 ... ale policajtům jde hlavně o plynulost, takže se nechá jezdit 80-85 ... někde je to vyloženě nutnost a kolem obchvatů měst, které mají 6 průhů se lítá 75-80 běžně ...
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-03 22:21:34
avatar
co sa tyka dialnic je to rozne podla statov, na velkych planinach je to 75, lebo by tam clovek hned zaspal, na vychodnom pobrezi je 55/65, tam je to fakt prehustene a na zapade rozne. Celkovo su rychlosti pomalsie ako u nas, ale zas je vyhoda ze vsetky auta aj kamiony idu rovnakou rychlostou a ked sa zacnu predbiehat nemusis brzdit ako blazon ako u nas kde osobaky idu 130 a nakladiaky 80-90. Mimo mesta je to 55/65. Policajti maju radar na kazdom aute a ked vidia auto z pozicovne co ide nad limit tak ho ani nezastavia a rovno ti to stiahnu z kreditky ALe urcite prekrocenie rychlosti samozrejme toleruju.. Ale amerika je plna roznych "okresiek" so super asfaltom bez jam kde sa da paradne zajazdit
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-03 11:20:27
avatar
Většinou mají na okreskách 45 a 55, ale s 3,5t autem na takových silničkách je to vražedná rychlost
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-03 22:22:37
avatar
tak obycajne sedany vazia tolko co v europe, era small blockov v8 konci pomaly aj tam, samozrejme rozne varianty pick-upov super duty, heavy duty s dvojitymi napravami atd to je ina kava, ale na druhej strane tahaju za tym neskutocne privesy obcas
Soichi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 20:57:48
avatar
Citace:
A zatáčet to umí hodně dobře, to je jen letitý předsudek, přitom už první verze Viperu či Corvety jsou i v zatáčkách pekelně rychlý

Tak toto je trochu mimo, poriadne, ale poriadne si pozri to video. Je to presne ukazka toho ako s ma s takymto autom jazdit. Skoro vsetky pomale zakruty su vypustene a ziskava na vyjazde a naslednej rovinke a potom v tiahlych zakrutach. Moze to mat KW podvozok, ale s tym ze je to krava tazka na predok nic nepravis. To auto je jednoducho tak postavene, vzdy bude stracat v pomalych zakrutach a ziskavat v rychlych a na rovinkach. Seriove gumy tomu tiez nepomozu. Aby bolo jasne, toto neni proti Viper, to auto ma svoj charakter a je dobre ze je take ake je.
F0rd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 21:44:24
avatar
http://www.nurburgring.cz/nejlepsi-casy/
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-03 10:28:43
avatar
LOL 10: 08 - Ford Transit - Sabine Schmitz, jsem myslel, že tam bude vícekrát, ne jenom na konci toho seznamu s Transitem a s Dieselovým Jaguárem S-Type s časem 9:12.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-03 15:43:42
avatar
tak myslim ze tohle bylo i natoceny pro top gear... s tim transitem, potom co hotalne vykuchali a vyhazeli zbytecnosti byla rychlejsi ne Jeremy s tim JAGem...
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 13:51:08
avatar
a tie auta testuje na trati ten isty clovek? ak nie, tak tie casy nemozno porovnavat
F0rd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 18:29:40
avatar
no nesuhlasil by som lebo ten clovek co zajazdi na tom aute tak urcite si nesadne zanho prvy krat je lepsie ked to auto pozna dame tomu 1rok akokeby iba 7-10 kol......a urcite typ DTM by neurobil dobry cas na openwheel a naopak takze podla mna sa to da porovnat cem len povedat ze ne kazdemu sadne to auto kt. by mu dali a urobil by zly cas napr... v gear 5 bol viper a tam hovorily o nom ze toto nieje auto do zatacok (a pozrime sa najrychlejsie na nürburgringu) a mal problem ho udrzat na ceste a potom sa pretekali s corvetou...
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-03 15:42:23
avatar
v jednej casti top gearu je zenska co je skusobny jazdec pre tu trat, ma najazdenych cez 10tis kol, dali jej prvykrat staru dodavku a presla kolo za 10min. a Clarkson na vykonnom jaguaru mal problem zajazdit kolo pod 10. potom sadla zenska do toho jaguaru a presla kolo za 8 a daco. takze by som povedal ze velky vplyv ma ak pozna dobre trat. na auto si zvyknes raz-dva ale naucit sa trat to trva kola a kola.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-03 16:09:56
avatar
samozrejme ze musis poznat trat aby si mohol ist naplno, ale zaroven pochybujem ze ked niekto pride na nurburgring s autom na takyto test tak nepozna tu trat.
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 13:51:17
avatar
mozna sem retardovanej, ale to jak ridi ten typ to auto mi pripomina 100% styl ovladani na pc/konzolich (to jak skube volantem pro minimalni zmeny v jizde?) ..jako jezdim vlastnim autem uz par let a tohle mi prijde naprosto nerealny? sem blazen ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 14:11:17
avatar
Tohle je sportovní auto a jede s ním hodně rychle, navíc musí korigovat, jedná se o auto se 600k na zadní nápravě ... a vzhledem k tomu času je to asi velmi účinné řízení Závodní auta mají oemzený rejd i chod volantu a korekce směru trháním jsou normální .... podívej se na jakoukoliv závodní sérii cestovních aut i rally aut ... a nezapomeň že je to členitý okruh.
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 14:41:30

Jel jsi třeba někdy alespoň v motokáře? To je prostě úplně jiný styl jízdy.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 14:45:03
avatar
tak motokára a obecně auto se slickama je úplně něco jinýho, tam musíš ty kola odtrhávat od vozovky To u běžného auta s běžnými pneumatikami nemusíš, protože slicky se k asfaultu při správné provozní teploty přilepí, zatímco běžné pneu ne Tam je naopak žádnoucí většinou dnes valivý odpor co nejmenší, což přímo ovlivňuje přilnavost kvůli nízké spotřebě nemluvě životnosti těch pneu
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 21:14:49

Já vím, to nebyla reakce na tebe
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - formule? 2011-09-29 15:07:16
avatar
Za kolik da ten okruh formule?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 16:09:11
avatar
tam dnes F1 nejezdí, je to moc hrbolatý a skáče se tam skoro na několika místech, což současné rychlejší Formule nedokáží a hrozí velká nehoda ... ale 22,8km verze se 160 zatáčkami zajel Niki lauda s Ferrari F1 v 1975 za 6:58.6 .... stávající 20km verzi zajel nejrychleji v q na závod roce 1983 se superzávodním Porsche 956 (1000k) za 6:11:13 ...

Superzávodní sporty jako Pagani Zonda R to zajelo loni za 6:47.5 a běžné silniční auta (která mohou na silnici) tam vede Radical SR8 s 6:48, za ním je Gumpet Apollo s 7:11.57 ale obojí jsou zákaznické malosériovky ... Viper ACR je běžný auto s tovární úpravou od SRT (něco jako AMG u mercedesu), ale plně silniční a nebyly kusově omezenny a klidně se to dá udělat z jakéhokoliv Viperu. Je to poměrně malá úprava, rozsah se nedá srovnat s AMG
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 21:11:59

Dobrý, to jsem nevěděl, že se tak zajímáš o auta.

To už máme 2 společné zájmy

Co říkáš na štrykování? Pecka, že? To už by byl 3.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-30 09:11:56
avatar
ja zas oblubujem hackovanie a vrhanie tiena
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-03 10:38:04
avatar
Háčkovanie nebo hackovanie?
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-03 16:10:29
avatar
hačkovanie
Marty611 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 15:39:11
avatar
V zimě udělám úpravy na mojí japonce a taky to pujdu na Nürburgring projet ale takový čas si možu nechat jenom zdát
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 21:12:34

Nissan Skyline? Nebo něco vostřejšího?
Marty611 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-30 12:16:05
avatar
mám hondu integru type r
ale ve Skylinu R34 jsem seděl a nářez třeba si ho časem taky koupím
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-03 15:47:02
avatar
integra je super kara... ale muj nazor je, ze tunit to je barbarstvi.. no flame...
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-03 16:11:38
avatar
zalezi co a nacom, napriklad mne pripada ze japonske auta su nato ako stvorene, ale take porsche napriklad nie
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-03 18:27:09
avatar
já tvrdím, že ten Japonec sakra dobře věděl co dělá... A co se týče tuningu porsche.. Nejlepší ti dá samo porsche, se 100% kvalitou a 100% zárukou... k 911 je to GT3 a GT3RS k tubru to je GT2 a GT2RS...
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-03 19:06:26
avatar
tak ale to taky tovarensky, to sa tuning ani nazvat neda..japonci vedia co robia, ale maju v krajine obmedzenia, takze nejake nitro do japonskych pil sa vzdy hodi
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-03 22:02:20
avatar
nitro? Čas přestat koukat na Rychle a Zběsile a skončit s pařením NFS

právě že se to tuning nazvat dá. Je to tunning v nejčistší podobě, jakou můžeš dostat. nižší hmotnost, vyšší výkon a upravenej podvozek. O čem ničem jiným to není.. Ale zase sme u toho co sem psal vejš. Zákazníci si radši připlatí za záruku nejvyšší možný kvality a značku Manufactured by Porsche, než aby koupili tuning od nějakýho "matláka"
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-03 22:15:13
avatar
tak ale je to iny tuning ako vacsina vyrobcov a garazistov co robi tuzing no s tym nitrom jasne to bol vtip, ale tak japonske auta su obmedzene na 280koni, aj ked niektore iba papierovo kvoli ich legislative. Ale napriklad vylepsenu M3 - M3CSL by som nenazval tuning ale skor ostrejsiu a vyladenejsiu verziu napr.
koren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Řazení 2011-09-29 15:59:25
avatar
navíc si troufnu zdůraznit, že pilot musel řadit klasickou šaltpákou a ne pádly pod volantem. Díky tomu nemohl ani řadit tak často (což tolik nevadí, kvůli té mrše pod haubnou), ale hlavně musel pouštět hodně tvrdej volant s extrémní zpětnou vazbou, takže jel v zatáčkách méně efektivně, než s pádly... (A za to tedy všechny palce nahoru.)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 16:07:21
avatar
přesně
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 17:23:13
avatar
tak většinou se řadí před zatáčkou ne v zatáčce jinak mě spíš udivovala ta šaltpáka samotná.. jak tancovala podle toho jak přidával plyn
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 16:00:21
avatar
Já mám také pro něj slabost a tak mu tímto moc blahopřeji jelikož ten jeho brutož výkon žeru.I když papá jak kolona náklaďáků.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 16:41:13
avatar
Kolik to žere?
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 17:19:20
avatar
Pokud tě to musí trápit, tak to auto není pro Tebe
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 19:57:25

Přesně tak
A to platí i napříč IT spektru
Já do aut moc nedělám, ale svízt se v tomhle, tak bych asi změnil názor
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 20:47:06
avatar
nebo trenky v horším případě
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 20:48:26

holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 23:14:51
avatar
To jsem se toho zase dozvěděl...
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-30 12:19:21
avatar
pokud pojedes jako clovek a budes se hooodne snazit tak se mozna pod 15 dostanes, pri normalni jizde v komb provozu tak 20.. a kdyz pojedes na hranici moznasti auta tak ani 40-50 nebude asi problem...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-30 23:38:39
avatar
40-50 kdyz pojedes na hrane?to myslim hodne podcenujes...tolik pri svizne jizde a zvlast v serpentinach do kopce sezere moje 3.2 1.6 si tam brala pak kolem 20, u tohodle bych klidne rekl ze muze sezrat 80-100
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 01:36:00
avatar
hodně bude záležet na tom i jak rychle bys jel... ale máš pravdu, ty čísla nebudou hezký.. lae jak sem psal vejš, pokud tě to trápí, kolik to stojí, o kolik se kvůli tomu zmenší arktida a umře ledních medvědů, tak to není auto pro tebe

jinak když v TopGearu testovali top speed Veyronu, tak řikali že to plnou nádrž (100litrů) vycucne za 12 min :-D
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-03 10:41:27
avatar
Prostě to žere i stromy kolem silnice.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-03 19:07:23
avatar
ale to bolo pri maximalnej rychlosti..a to nebol problem,ale problem bol ze gumy vydrzia iba 6 minut ci kolko to bolo
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-03 21:57:53
avatar
tak kdyby to bylo tak by to byl docela průser, nemyslíš..? že by napřed odešli gumy a ty bys skončil opravdu, ale opravdu ošklivě a nejspíš rozházenej po půl až kiláku.. Když ti rupne ve 400 guma tak je smrt jistá

je to obráceně.. Gumy 15, béňo 12...
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-03 22:32:54
avatar
no bolo mi to divne, ale teraz som hladal, mas pravdu
A set of the Super Sport’s special Michelin tires costs $42,000 and may last 10,000 miles if you’re careful, though they last only 15 minutes at the car’s top speed (at that pace, however, the 26.4-gallon tank is sucked dry in just 10 minutes,
Marty611 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-30 12:34:19
avatar
normální verze když si hodný žere myslím okolo 15litrů

a takto když to honí,motor určitě má několik úprav tak řekl bych že s klidem těch 60l/100km možná aj víc

jako počítej s tím že v10 8,4litr si něco vezme na nákupy to rozhodně není ale já bych s tím jezdil immer wére,spotřeby se nesmíš bát
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 20:38:32
avatar
Ta saltpaka se mu tam pekne hejbala...to asi radilo samo
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-29 21:52:31

Zkusím zapolemizovat
To byli zpětné rázy od nabušeného motoru do převodovky, kde odpor se přenáší na šaltpáku
Ale jsem v cizích vodách, tak promiňte
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-30 10:07:43

Tazko ovladatelna Amercika mrcha
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-30 23:03:48
avatar
By mě zajímalo za kolik by to dal Venom (Viper Venom).

Moje oblíbené auto, teda přesněji ta původní verze, tuším 93 (původně hlavně známá byla ta červená kabrio verze, ale i kupé je hodně hezký). Ty nové SRT10 už tak moc nemusim..

Ale má to takovej pěknej zdravej zvuk.. ne jak Ochcáfka f TDičku.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-30 23:40:13
avatar
me by spis zajimalo za kolik by to mel venom gt, to je jeste brutalnejsi auto nez ten viper
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-30 23:19:15

Tady se musim ochcáfky trochu zastat. Mam 1.8 bez T (ale 20V), tedy jeden z prvních modelů s ruplym výfukem a když to u nás před krámem roztůruju na fleku, řekněme na nějakých 4000ot/min, tak jen málokdo se neotočí
Tím chci říct, že i bez úpravy dokáže ochcávka udělat terno.

Jo a zpětné rázy do scheizepáky mam taky, to když zapomenu sepnout spojku, ale to nebývá moc často
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!