Microsoft se vám hrabe v PC!
Napsal ElCondor   
Pondělí, 22 říjen 2007
windows-vista-ikonkaVyšla najevo velmi závažná skutečnost. Víte, že se Vám možná Microsoft hrabe v PC bez vašeho vědomí?

 

 

V Předchozí měsíci vyšlo najevo, že společnost Microsoft na dálku mění a upravuje soubory v systému Windows, přestože uživatel jakékoli aktualizace zakázal. Společnost Microsoft se následně k těmto úpravám systému "za zády" uživatele ve Windows XP i ve Windows Vista přiznala.

windows-vista-ikonka

Odborníci na počítačovou bezpečnost jsou z tohoto zjištěni naprosto zděšeni. Fakt, že si operační systém zcela svévolně komunikuje s cizím serverem, libovolně si upravuje systémové soubory podle instrukcí vzdáleného serveru a to všechno zcela bez vědomí a souhlasu uživatele je naprosto alarmující. Nabízí se tedy otázka, co všechno je ochoten si průměrný uživatel Windows nechat líbit? Staré rčení, že jediný bezpečný počítač s Windows je ten, který je odpojen od sítě se opět potvrzuje. Na celé situaci je nejhorší to, že Microsoft na tomto chování nevidí nic špatného (ba co víc, je to prý v zájmu uživatele) a přiznává, že tuto činnost provádí už léta. Ponecháme-li stranou fakt, že Microsoft má v systému nefalšovaný backdoor, je jenom otázkou času, kdy bude tato vlastnost zneužita i někým jiným než Microsoftem.

Zdroje:

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - fuj 2007-10-22 06:08:07
avatar
šmejdi.škoda že se nedá vše hrát pod linuxem hnedka bych na něj přešel...
Anonymní  - Hry 2007-10-22 07:33:13

kdo chce hrát moderní hry, je tak trochu v pasti. Nicméně, každého jednou hraní omrzí a počítač mu zůstane jen na práci.... Pak to přijde
mi0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: Hry 2007-10-22 08:03:35
avatar
Mno.. ak by hráč chcel prejsť na Linux ale zároveň chce ostať hráčom, stačí sa mrknúť na známu cedegu: Odkaz A hneď môže hrať všetko (skoro všetko), čo hral aj na Windowsoch..
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-22 08:11:49
avatar
O Vikendu sem to zkousel (na zkousku sem si nainstaloval Suse 10.3 a Ubuntu 7.10) a ze soucasnejch her (Crysis Beta, SupCom, Oblivion atd.) tam neslo skoro nic - u starsich her byla situace lepsi ale taky tam neslo zdaleka vsechno
Anonymní  2007-10-22 08:18:43

a zkoušel jste Wine nebo CEDEGU? Problém je, že k většímu komfortu potřebujete CEDEGU, kterou jste si předpokládám nezakoupil. Volně jsou k dispozici pouze zdrojové kody, takže by jste si ji musel zkompilovat, o čemž tak trochu pochybuji.
Problem Wine a na něm postavene CEDEGY je v tom, že implementace Direct3D je pochopitelně hodně pozadu za windows. Výkon by měl být podobný, protože wine ani CEDEGA nejsou emulátory, pouze překládájí API, což z principu nemá velký vliv. Chybí ovšem implementace, proto mají moderní hry problémy...
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-22 09:18:37
avatar
Pouzival sem wine - nebudu si kupovat soft je proto ze neco zkousim kdyz mi to stavajici funguje bez problemu .
Anonymní  2007-10-22 09:30:47

Ona je to taky kravina. považuji za nesmysl spouštět hry pro windows na jiném OS. Pokud chce někdo hry a Linux, měl by používat dualboot, a hry spouštět ve Windows.
mi0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-22 10:37:06
avatar
Práve preto čakám, až ma hry prestanú baviť úplne (ešte tak 1/2 roka a som za vdou ) a potom môžem s kľudným svedomím prejsť na Linux.. veď Netbeans sú multiplatformové a pozerať filmy sa dajú všade rovnako
pfhawk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: fuj 2007-10-22 13:45:12

souhlas, akorat bych presel radsi na MacOS
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Apple 2007-10-22 14:44:19
avatar
Na Mac bych nepresel ani omylem - oproti nim je MS uplne skvelej - ty lamy z Applu teprve nedavno udelali patch pro 1 rok znamou chybu v zabezpeceni - kdyby se vubec nekdo obtezoval pro ten jejich brak psat viry tak by se po*rali.
Anonymní  - re: Apple 2007-10-22 16:35:38

no nevim nevim. Přeborníkem v neřešení kritických chyb je určitě Microsoft
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-22 19:06:21
avatar
No nevim odkud to berete ale Kdyz se najde kritycka chyba ve Windows tak je patch do mesice maximalne a casto je uz za tejden ke stazeni - to je podle mne mnohem lepsi nez to co predvadej chytraci z Applu...
Anonymní  2007-10-22 19:17:59

co predvadej chytraci z applu to nevim. S Apple nemam zadne zkusenosti, a vzhledem k tomu, ze Apple je vazany na svuj predrazeny a stary HW, tak jsou podle me neprodejni.

Co se tyce Windows, tak zaplatovani kriticke chyby do mesice, to je podle me naprosta tragedie! Kriticka chyba ma byt zaplatovana v radu hodin po jejim objeveni!

Jinak, kdyz jsem se naposledy zajimal o tuto problematiku, tak Windows XP obsahovaly nekolik let stare kriticke chyby se kteryma nikdo nic nedelal. Microsoft ma na to okridlenou vetu:

To neni bug, to je feature

Jak se zaplatuje v posledni verzi Windows to netusim, ale jestli je to porad stejne (raz za mesic) tak je to tragedie!
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-22 19:22:33
avatar
Ne uz to zmenili a kriticke zaplaty se vydavaj hned jak sou hotove - coz je obvykle behem nekolika dni.

To porovnani byl jen priklad toho ze jakkoliv neni MS ve vydavani patchu dokonalej ani zdaleka se nerovna ubohosti bezpecnostnich updatu Applu
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Byla to od MS pitomost 2007-10-22 07:58:29
avatar
Podle mne byla chyba hlavne v tom, ze mel system uzivatele informovat o tom ze byl stazen kriticky update pro aktualizacni aplikaci a ZEPTAT SE uzivatele jestli ho chce nainstalovat.

To ze tam maj backdoor me
neprekvapuje - ty maj firmy ve svejch programech skoro vzdy - MS ho pouzil k aktualizaci Windows update ktera opravovala cyhbu ktera mohla zpusobit nefunkcnost aktualizacni aplikace - kdyby to neopravili tak by tu zase vsichni rvali ze si MS nedokaze zazaplatovat produkt .
Anonymní  2007-10-22 08:13:21

k cemu to Microsoft používá, to se můžeme jen dohadovat. Rozhodně bych považoval za velmi naivní věřit tomu co nám vyládá Microsoft. Před půl rokem se například provalilo, a to zcel omylem při testu HW firewallu co se dělaly v Německu, že pokud uživatel odmítne nainstalovat aktualizaci (tuším že přímo WGA) odešle Windows automaticky údaje o počítači od IP adresy až po HW konfiguraci přímo Microsoftu. A to nám představitelé této firmy tvrdí, že žádné takové bonzování se neděje. A to, že se na to přišlo je vlastně úplná náhoda. Nikdo nic takového nehledal, pouze se jeden počítač, na kterém zrovna probíhaly testy rozhodl, že se zaktualizuje (asi to zapoměli vypnout)...
Jinak nemáte pravdu, že by backdoor měl každý druhý program. Je to velmi choulostivá věc. A bezbřehá důvěra vůči Microsoftu je velmi nezodpovědná. Nicméně zde bezpečně platí: Každý svého štěstí strůjcem.
vodehnal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-22 09:00:13

A ono to někoho překvapuje? Mě rozhodně ne.
Nicméně jako normální věc mi to nepřipadá,se divím, že v USA, kde se lidi soudí kvůli každý kravině ještě nepodal nikdo žalobu.
A neporušuje to nakonec i náš zákon na ochranu osobních údajů?
Anonymní  2007-10-22 09:10:05

NE. Vy jste totiž dobrovolně odsouhlasil, že se vzdáváte téměř všech práv. Stačí si přečíst EULA. Jediné na co máte nárok, je platit platit platit... Já prostě nedokážu pochopit, jak to někdo může odsouhlasit
Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-22 18:56:08

Odsouhlasit to muže skoro každej, když to chce z nějakýho důvodu používat, tak musí. Někdy opravdu neni jiná možnost než jet na Windowsech. A ted nemluvím o hrách, ty se dají oželet. Ale CAD/CAM programy na Linuxu prostě nejdou, a vysvětluj ve škole profesorovi, že prostě v tom doma dělat nebudeš, že nechceš odsouhlasit EULA.
Anonymní  2007-10-22 19:20:31

No ve škole s EULA souhlasila odpovědná osoba, povětšinou správce sítě. Jinak sám vím, boj je to těžký. Ono jejedno jaký kdo používá OS. Stačí když budeme všichni vyžadovat dodržování standardů. Jakmile se budou standardy dodržovat, budete si konečně moci svobodně vybrat i OS. Dneska to moc svobodný výběr není.
vodehnal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-22 10:31:12

Nejsem sice právník,ale pokud se vzdám určitých práv, které mi zaručuje daný právní systém, tak je pak tato smlouva neplatná.
Co mě štve, že Microsoft v podstatě zavedl pravidlo,že tvůrce software neodpovídá za žádné chyby-čili chyby v software nejsou vada ale vlastnost.
Mimochodem dělám ve firmě, která se mimo jiné zabývá vývojem software pro řízení technologických celků. Kdybychom se chovali jako Microsoft, tak už jsem dávno bez zákazníků.
Anonymní  - právní systém 2007-10-22 10:42:27

Žádný právní systém, pokud je mi známo, vás nechrání před vaší nechopností nesouhlasit se špatnou licencí. Opravte mě pokudse mýlím, ale jaká práva mi zaručuje český právní řád ohledně počítačové licence? Mám takový pocit, že explicitně žádná. Tady se totiž nejedná o základní lidská práva ani o něco, co by se dalo snadno škatulkovat.

Samozřejmě, že absurdní licence typu: máme právo vás zastřelit jsou neplatné, ale omezíme-li se na formulace typu: vzdáváte se práva na soukromí pak to stát nijak nereguluje, pokud vím. Uvědomte si, že v takových kravinách vás přece stát nebude vodit za ručičku... I když v USA by to mohlo být možné
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-22 12:30:10
avatar
Zrovna tohle je chraneno zakonem. Rozdil ale je v tom ze v EULA je ze MS muze produkt pozmenit bez predchoziho upozorneni.

Tech veci v EULA je vic ale s tim ze pokud je nejaka cast proti mistnimu pravu tak plati vsechno krome takove casti...
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2007-10-22 12:30:11
avatar
Bohužel se mýlíte. Ustanovení licenční smlouvy, které jsou v rozporu s autorským zákonem jsou absolutně neplatné a tedy pokud ve smlouvě je napsáno, že nějaké právo nemáte, tak pokud vám ho autorský zákon ve svých kogentních ustanoveních přiznává, tak jej máte, i když jste ve smlouvě podepsali něco jiného.

Doporučuji ještě přečíst ustanovení o spotřebitelských smlouvách podle ObčZ, netýká se samozřejmě firem, ale pro soukromé osoby velmi poučné.

To že EULA je z půlky neplatná je stará známá věc. Navíc je celkem známé, že aby byla smlouva platně uzavřená, musí být oběma stranám srozumitelná a musí ji obě strany odsouhlasit. Což je u cizojazyčné EULA např. zásadní problém. A prokazovat souhlas se smlouvou roztržením krabice, to se teda zatím nikdo pokud vím u soudu nepokusil
Mně například krabici s cédem roztrhli na poště Chudák obsluha třídící linky, mají licenční smlouvu s MS a ani o tom netuší
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-22 12:39:32
avatar
Souhlas
Anonymní  2007-10-22 14:00:33

Je-li EULA neplatná, na základě čeho je tedy uživatel trestán při nelegálním použití produktů Microsoftu. A jak můžete používat legálně produkt, jehož licenci nemůžete odsouhlasit? Jak můžete legálně provozovat Windows v České republice?
1) EULA je nelatná
2) nedodržujete licencní podmínky.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-22 14:45:21
avatar
Neplatna je pouze ta cast ktera je v rozporu s mistnimi zakony - zbytek plati.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - obojí :) 2007-10-22 15:04:14
avatar
Kupodivu obě z těchto tvrzení jsou částečně platná.

Je-li EULA neplatná, v těch částech, kde je neplatná platí autorský zákon. Pokud je celá neplatná, platí pro celý vztah mezi MS a uživatelem AZ.

Licenční podmínky jsou něco jako zbožné přání MS, realita je zbožné přání vtěsnané do litery zákona. On si nejen MS do licenčních podmínek napíše spoustu nerealistických nesmyslů, které nemají v našich rozumných zeměpisných a právních šířkách svoje právní opodstatnění.

Mimochodem málokdo ví, že nevýhradní licenční smlouva může mít i jinou než písemnou formu, tedy např. konkludentní. (viz §46 odst. 4 AZ), podmínkou ale je, že se setkala oferta a akceptace účastníků smlouvy a byly identické.
Anonymní  2007-10-22 16:38:51

dobře. pojdmě se bavit zcela konkrétně. Pasaže typu:

použitím našeho produktu se vzdáváte nároku na soukromí

Společnost Microsoft vám negarantuje správnou funkčnost systému

atd jsou v rozporu s českým právem?
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-22 18:07:22
avatar
"použitím našeho produktu se vzdáváte nároku na soukromí" tak tohle je hodně drsná věta a v EULE určitě není...a ano, takhle postavená věta JE v rozporu s českým právem, použitím nějakého produktu se nemůžeš vzdávat obecně nároku na soukromí...
Anonymní  - to není tak jasné 2007-10-22 18:36:52

sice tuto větu EULA neobsahuje, ale může obsahovat ustanovení typu "Vyhrazujeme si právo dělat nutné uprávy systému u bez vědomí uživatele a podobné kecy. Do toho se schová cokoli, včetně špiclování, dko instaluje/neinstaluje jakou aktualizaci (třeba WGA)
vodehnal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-22 10:49:40

No už dlouho váhám o možnosti přejít aspoň doma na Linux,tohle je další argument pro. Poslední verze Open SUSE mě fakt zaujala.
Asi ho nainstaluji jako dualboot a uvidíme ...
Libor A. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-22 13:07:33
avatar
OpenSUSE a dualboot používám doma již dlouho, nebýt účetnictví, tak jsem doma Windows už dávno zrušil.
GabelCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: 2007-10-22 11:41:21

vodehnal napsal:
No už dlouho váhám o možnosti přejít aspoň doma na Linux,tohle je další argument pro. Poslední verze Open SUSE mě fakt zaujala.
Asi ho nainstaluji jako dualboot a uvidíme ...


v linux jsem zažil z rychlíku (sem tam zkouším různá distra, ale neumím v něm nic co nenaklikám...), ale zrovna suse je jediné distro, co se samo dokázalo opakovaně složit. a dle vyjádření kamarádů, co se linuxem zabývají profesionálně je suse noční můra. třeba ubuntu se mně osobně líbí nejvíc. je to i pro lamy.
sonoluca [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-22 12:57:10
avatar
No nevim jestli je zrovna Ubuntu pro lamy. Pakliže trávím většinu času v konzoli, kopírováním příkazů z wiki či diskuzí mi zrovna dvakrát skvělý nepřijde. Už jenom ten fakt, že u 7.04 jelo rozlišení defaultně v 1024x768 a než se patlat s přepisování hodnot v X.conf, kdy po restartu stejně vyšší rozlišení kolikrát nejelo, bylo jednodušší shodit X kompletně a krok po kroku si to nastavit, nevím nevím. Krása je v tom, že si můžete vyzkoušet co je libo a pak se na základně vlastních preferencí rozhodnout. Mám v dualbootu nainstalovaný OpenSUSE, který mi velmi vyhovuje, ale rád bych časem zkusil ještě Mandrivu nebo Fedoru, abych měl srovnání a případně se utvrdil v tom, že OpenSUSE je pro mě nejlepší volba.
Libor A. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-22 13:28:00
avatar
Vidíš a já zrovna na OpenSUSE nedám dopustit. Zkoušel jsem i KUBUNTU 7.04 a starší, ale vždy jsem se vrátil k OpenSUSE, už jsem si na něj zvykl a ač se nepovažuj za kdovíjak schopného linuxáře (spíš klasické BFU) tak jsem nezaznamenal žádné neřešitelné problémy - v tom se mi právě Linux líbí, člověk si vybere distro, které mu z nějakého důvodu vyhovuje a navíc každé distro lze skoro dokonale upravit k obrazu svému.
A pokud někdo argumentuje tím, že na spoustu HW nejsou linuxové ovladače tak ať si připomene problémy Vist s ovladači
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-22 11:55:51

Jsem zvědavý,o kolik desítek procent po tomto zjištění a "přiznání" MS, stoupne podíl Linuxu mezi uživateli.Tipuju že o 0,00 nic.A ten postřeh,že je dobrý počkat až člověka přestanou bavit všechny hry a zustane mu už jen práce,je opravdu zábavný.Takže to vypadá,že Linux je taková z nouze cnost.No nic,přeju hodně pracovních ůspěchů ve zbytku života.
Anonymní  2007-10-22 14:05:15

stoupne o 0. Podle mě je totiž průměrný uživatel Windows kvůli své lenosti si klidně nechat s prominutím "nasrat" na hlvu. De-facto neexistuje nic, co by ho donutilo říci, tak tohle už je teda moc.

K té z nouze ctnosti se snd ani nebudu vujadřovat. Každodenně vidím jak vypadá a funguje obrovská síť s klienty na Windows a klienty na Linuxu. Vím moc dobře jaké jsou náklady na správu, výpočetní možnosti, a efektivita práce na těchto strojích... To ať si zkusí každý sám...
mi0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-23 08:08:35
avatar
Čo je na tom tvrdení (že si počkám, až ma hry prestanú baviť) zábavné? Už teraz sa hrám len výnimočne a aj to naposledy staré CSko, ktoré sa dá rozbehať aj pod linuxom. Niet času a v podstate ani chuti. V poslednej dobe žiadna hra, čo by sa dala hrať dlhšie ako dva dni...
hermes3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - trochu jinak 2007-10-22 13:34:15
avatar
je to trochu jinak, pokud uzivatel v XP zakaze veskere akce spojene s updatovanim, tzn jak stahovani, tak upozornovani na aktualizace, tak se nic takoveho nedeje!
a btw jedine co stale monitoruje a updatuje M$ update engine je jeho vlastni up-to-date verze aby byly dalsi aktualizace vubec mozna(starsi verze MSI aktualizacniho programu nemisi korektne instalovat nove zaplaty)
ovsem mrkvosoft to i tak posral, ze to nesdelil a museli to zjistit a publikovat sami "uzivatele"
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Linux a ElCondor 2007-10-22 15:09:12
avatar
No nic proti ElCondor,
tvoje práce v zájmu rozšíření a "odmytizování" Linuxu jsou záslužné a skvělé (myslím to upřímně), ale když jsem viděl, že začínáš psát pro DDWorld, tak jsem si říkal, nakolik si přihřeješ polívčičku a využiješ (opět bez námitek) obliby DDW k propagaci Linuxu a zatracování Windows. Předpokládal jsem, že si budeš dávat bacha, abys moc netlačil na pilu. Protože mám obavu, aby se z DDworldu nestala jakási základna ortodoxních linuxáků k náborovým akcím v nikdy nekončících debatách Linux-Widle. Tak nevím, jestli to k tomu nesměřuje...
Jinak dotaz, dokáže tato bezpochyby nehorázná prasárna Microsoftu "fungovat", i když mám aktivní firewall třetí strany?
sedmyZpeti [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-22 15:52:41
avatar
No já myslím, že pokud máš ve firewalu třetí strany povoleno odesílání a přijímáni dat pro aktualizaci windows (jakože asi jo) tak tato prasárna bude fungovat.
Anonymní  - re: Linux a ElCondor 2007-10-22 16:48:11

Ono to vzniklo tak trochu jinak. Tady vůbec nejde o propagaci Linuxu. Zastávám názor, že jakákoli "propagace" v článku, nikoli názorná demonstrace u počítače je zbytečně jen kontraproduktivní. Články o openSource/Linux jsem naspal tuším jen dva. Jinak píšu o tématech, která považuji za aktuální.

Ale abych se dostal k tomu, kde jsem se tu vzal já. Rozhodně se nevezu na vlně DDworld. Osobně jej považuji spíše za bezvýznamné periodikum (DD promine), ale byl jsem velkým kritikem DD, a on se vyjádřil v tom symslu, že kritizovat umí každý, ať raději něco napíšu. Tak jsem přestal kritizovat a začal jsem psát.

jinak myslím že tady explicitně nikde nepíšu jak jsou Windows špatné. Windows tady zpravidla neřeším vůbec. Spíše se nastavuji zrdcadlo průměrnému zákazníkovi Microsoftu, protože 99% z nich si neuvědomuje, kčemu všemu se snižují.

Na Linux jako takový kašlu. Ten nepotřebuje ani jedniného uživatele navíc. Nemá smysl jej propagovat, každý k němu musí dospět sám (pokud bude mít zájem).
Anonymní  - Ze 2007-10-22 15:27:07

ma MS (a divil bych se, ze jen on) nejaka zadni vratka v jejich systemech se dalo cekat. Osobne by me to nevadilo (jiste i uzivatelum s leganim SW) v pripade, ze takova vratka vyuzije JEN MS. Problem je ale v tom, ze se k tomu muze dostat nejaka dalsi strana a vyuzit to k cemu chce. :-(
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-22 19:14:26
avatar
No ja osobne bych vsadil svoji vejplatu proti petikorune ze NSA ma ve Win XP i Vista i jinejch OS taky nejakej backdoor o kterym nevi ani vedeni MS uz jen proto ze NSA ma spoutu talentovanejch lidi a "prachu ze nevedi co s nima"......
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-22 20:47:33

No prosím, a mě tu budou povídat, že jsem paranoidní když věřím v podplácení a nekalé praktiky Microsoftu proti Sony.
Zrovna teď ty mrchy montujou HD DVD mechaniky do XBOXU360 a to nám ještě před půl rokem lhali do očí, že nic takového nebude. Jenom proto, aby si MSvlezprdelníci rychle koupili ten jejich křáp, kterým určitě špióněj po domácnostech taky.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-22 21:00:58
avatar
To vis pro Somy a MS sou to nekale praktiky a Pro NSA je to legitimni napln prace a vlada USA je v tom podporuje vetsim rozpoctem nez CIA.

Poznamka: NSA ma na starosti skoro veskerou (castecne to sdilej s armadou) elektronickou spionaz a obranu proti ni v ramci bezpecnostnich struktur USA a maji pristup k hardwaru nad kterym bysme tady slintaly zavisti (holt ne kazdej si muze dovolit kupovat rocne HW za par miliard dolaru....)
Anonymní  - proti tomu je jednoducha obran 2007-10-23 07:07:40

OPENSOURCE... tam se totiž nic schovat nedá To není technicky možné.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!