Recenze: TES5: SKYRIM – další velkolepé RPG od Bethesda s obvyklými chybami a velkými možnostmi
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 22 listopad 2011
alt

 

 

 

 

 

 

 

  • Recenze: TES5: SKYRIM – další velkolepé RPG od Bethesda 

                                               s obvyklými chybami a velkými možnostmi

Kandidát na hru roku? Jednoznačně, avšak k úplnému naplnění všech velkých očekávání nedošlo.

V letošním roce bylo hned několik očekávaných herních titulů. Pokud bychom ale měly vyhlásit ten vůbec nejočekávanější, pravděpodobně by další díl RPG série The Elder Scrolls, v pořadí již pátý a s podtitulem SKYRIM, byl nejočekávanější hrou vůbec. Ostatně pokud se podíváme na BETHESDA hry posledních let, tak její tituly vévodí vždy nejočekávanějším, ale také poté nejlepším hrám v různých žebříčcích. Loni nás hodně potěšil FALLOUT NEW VEGAS, pro který se dokonce Bethesda spojila s původními tvůrci Fallout1 a 2 a vznikl tak podle mě vůbec nejlepší díl a jedna z nejlepších her ze všech. Mnoho principů právě z Fallout NV, Bethesda použila i v novém SKYRIM, který ale navazuje na již několik let starý Oblivion.

Pokud čekáte něco výrazně jiného, než byl Oblivion, Fallout3, či Fallout NV, tak nečekejte. Šablona je pořád stejná, k největšímu vylepšení těchto velkých RPG se silným hlavním i vedlejším dějem a prostředím, došlo právě ve Fallout NV, kde přibylo několik úrovní dějových linií, kdy zdánlivě malé úkoly se projevily i na celkovém konci hry. Byly zde samostatné frakce, které byly rozdělené na menší a větší, kde ty velké bojovaly jednak o celé území a nadvládu a také hrály hlavní roli v hlavní dějové linii. Tento vynikající systém si Bethesda převzala i do SKYRIMu, takže podobnost není čistě náhodná.

Bohužel, přestože základní prvky a 90% všeho ostatní zůstalo z předchozích výše zmíněných RPG her a člověk by tak řekl, že BETHESDA bude mít čas na vyladění obvyklých nedostatků, nestalo se tak. SKYRIM bohužel není dokonalý, je plný chyb a také mnohé z očekávání nebyla naplněna. Bohužel po skvěle vyladěném Fallout NV, který byl od počátku v podstatě bez chyb, se SKYRIM objevuje ve staré známé kondici ala OBLIVION a bude zapotřebí minimálně druhého velkého patche, který už také byl oznámen na konec listopadu. Řada chyb je do očí bijících a člověka opět napadá, že testeři vůbec neexistují, ale zkrátka i to je BETHESDA. Fallout NW byl v tomto ohledu výjimka, díky spolupráci dalšího studia, jehož vývojáři byly výrazně pečlivější a hru vyladili už před vydáním.

Co je ale ještě na úvod nutné zdůraznit, že SKYRIM, stejně jako Fallout3 a Fallout NV a OBLIVION před nimi, je opět hra, která vychází s unikátní podporou úprav. Bethesda podporuje módy a jejich tvorbu. Kolem už je vytvořená komunita a tak SKYRIM za pár týdnů bude obsahovat vylepšení, které několikanásobně vylepší vizuální i funkční stránku a v podstatě z toho udělají dokonalou hru. Tohle žádná jiná hra, či vlastně série velkých RPG, nemá. Tím ale nechci říci, že by už ve stávající surové podobě byl SKYRIM špatnou hrou. Právě naopak. Je to přesně to, co jsme od Bethesdy zvyklí, je lepší než Oblivion a jde ve šlépějích Falloutů (ve smyslu velikosti, hratelnosti a návykovosti).

Pokud jste nehráli žádný z předchozích 4 dílů série The Elder Scrolls (TES), vůbec nevadí. Úplně se bez toho obejdete. Hra samozřejmě na svět TES přímo navazuje a odkazuje, ale pro hraní samotné není jeho znalost nijak klíčová a úplně si užijete i bez ní.

  • Kdo bude drakobijcem?

Základem každého hutného RPG je vytvoření vlastní postavy. Na to ale mnohé RPG dnes kašlou a nedávají příliš možností tvorby vlastní postavy a jejich schopností atd. SKYRIM je tak trochu mezi. Vynikající a podrobné jsou opět možnosti tvorby a personifikace vzhledu.

Hlavní vlastnosti však při výběru postavy ovlivníte pouze výběrem RASY. Výchozí místo je ale pro všechny stejné. RASA má zásadní vliv na schopnosti a dovednosti a na výběr jich je několik. Takže si můžete udělat silného bojovníka, lučištníka, mága, zloděje apod. Poté už se pustíte do prozkoumávání neuvěřitelného světa, kde se všechno točí kolem znovu se objevivších draků.

Pozn. Ano, opět hraji za ženskou postavu, protože jako chlap se odmítám dívat ty hodiny a hodiny hraní na zadek chlapovi :). Nicméně stejně jako obvykle si Bethesda zaslouží potlesk za možnost hrát hru jak z pohledu FPS, tak z pohledu třetí osoby zcela podle vaší volby. Kéž by se to stalo standardem u všech her, které nás často nutí hrát z pohledu třetí osoby. Samotný výběr mezi ženou a mužem schopnosti neovlivňuje, jen občas máte při jednání s druhým pohlavím drobné výhody (třeba lepší ceny nebo přesvědčování).   

Připravte se na to, že tahle hra je na dlouhé a dlouhé hodiny, že to není jen o hlavní dějové linie, ale budete s nadšením prozkoumávat každé zákoutí a hlavně plnit neuvěřitelné množství úkolů, kdy jsem jich tolik snad ještě v žádné hře neviděl. A bude vás to perfektně bavit 100 a více hodin … pro začátek ;).

 

 

  • SKYRIM – Jak se hraje?

Myslím, že mohu prozradit, o co ve hře jde. Ocitáte se na území pojmenovaném SKYRIM, je to vlastně sever, kde narazíte jak na ledové pustiny, tak na hvozdy a údolí. Ve Skyrimu je několik větších městských středisek, které spravují správci (to je vlastně taky frakce s úkoly a vlivem v oblastech), jsou tam obchody a hlavně spousta úkolů. Po Skyrimu je rovněž rozeseto množství lokací a množství dalších podfrakcí, kdy můžete plnit úkoly i pro ně s vlivem na vaše schopnosti a hlavně vaši pověst. Nechybí válečnická Guilda, zlodějská, vražednická, mágové atd. Kromě nich jsou tu ale dvě velké frakce, kteří spolu o celé území válčí a můžete to ovlivnit, a to je vlastně další dějová linie, které se můžete věnovat a v závislosti na tom se na vás budou v daných oblastech dívat.

Jednotlivé úkoly jsou tedy ve více vrstvách a mají na sebe i vliv. Když se třeba rozhodnete pomoci jedné, tak druhá vás samozřejmě ráda mít nebude. Nebo když se stanete vlkodlakem (případně upírem, což se ale dá obojí vyléčit), tak nemůžete plnit úkoly pro určitou jinou frakci atd. Zkrátka variabilita je neuvěřitelná, návaznost také a jak jsem již napsal, je to vlastně systém vyzkoušený z Fallout New Vegas, zde je toho ale o něco více.

Hlavní dějová linie je vlastně o tom, že se ve Skyrimu objevili Draci, kteří samozřejmě obtěžují místní. Rychle zjistíte, že jste obdařeni speciálními dračími silami, takže se vydáváte po stopách tajemství draků a toho, proč se vrátili. Tím se dostáváme k tomu, jak je hra udělána po stránce RPG systému.

  • RPG systém – standard od Bethesda

Ten zůstal velmi podobný tomu z Oblivionu, ba dokonce o něco zjednodušil. Pryč je například schopnost akrobacie a pár další. Celý systém nadále ale funguje tak, že schopnosti, které používáte a rozvíjíte. Tedy třeba v mém případě je to bojovnice s mečem a štítem v těžkém brnění, která ale umí používat i luk. Rozvíjím tedy schopnosti jednoruční zbraně, blokace, těžká zbroj a Lučištník. Vedlejší schopnosti mám pak kovářství, očarování, odemykání a přesvědčování.

Volba zaměření pak logicky bude souviset i s dějem hry, protože budete spolupracovat schopnostmi podobně zaměřenými skupinami. Takže pokud zvolíte třeba mága, budete se orientovat na jiné schopnosti a třídy kouzel a opět toho máte rozhodně hodně z čeho vybírat.

 

Vybírejte pečlivě už na začátku, jakou cestou se vydáte, protože hranice levelů je asi 50, přičemž tedy máte 50 bodů do vylepšování schopností každé oblasti, a každá z těch výše hlavních vyjmenovaných má zhruba 7-8 i více podschopností. Pokud hledáte hlavní statistiky jako síla, obratnost, mana, zdraví, tak ty jsou zde omezeny na základ: mana, zdraví, výdrž. Přičemž každý má výchozí hodnotu 100bodů na začátku. Každým novým levelem, který získáváte za určitý počet vytrénovaných dílčích schopností (ne tedy za plnění úkolů a zabíjení příšer, čili ne za klasické zkušenosti) máte možnost přidat si 10 bodů k Mana, či zdraví nebo výdrži. Tento systém funguje, ale klasické zkušenostní systémy jsou přeci jen zajímavější. A na propracovaný systém zkušeností, schopností a perků ala Fallout NV, SKYRIM opravdu nemá. Jinými slovy, Fallout NV je jako RPG výrazně systémově propracovanější.

  • Další vlivy na hru

Vylepšovat své schopnosti ale můžete i vyráběním a očarováváním své výbavy. Kovářství a očarovávání je zpět a na jednoduché, přesto velmi slušné úrovni. Můžete těžit různorodou rudu, vyrábět z ní kovy, ty pak s dalšími surovinami různorodé kůže pocházející z různých zvířat zpracováváte v kovárně do výrobků. Brnění, zbraně i šperky. Ty pak můžete vylepšovat, všechno záleží na schopnosti kovářství. Druhů zbraní i zbrojí je ve hře několik.

Základní rozdělení je na lehká a těžká, kdy lehká zboj je hlavně z kůže nebo Elfí. Těžkých zbrojí je více druhů od železné a ocelové, přes trpasličí, Orkskou, Ebenitovou až Dračí. Pro zpracování a vylepšování každé z nich musíte mít patřičnou dílčí schopnost v kovářství. Zbraně jsou pak také z různých materiálů a platí pro ně to samé ohledně kování. Jsou tu dýky, meče jednoruční, obouruční, pak sekery a palcáty a střelecké zbraně jsou luky. Čarodějové mají samozřejmě vlastní oblečení v podobě různých hábitů a zbraně vylepšující jejich schopnosti, tedy hole.

Když už máte nějaký ten předmět, třeba zbroj nebo meč, můžete jej očarovat, třeba přídavným poškozením nějakým z živlů, nebo vysáváním many, života apod. Možností je celá řada. Jednotlivé schopnosti se učíte odčarováním kouzelných předmětů, které najdete. Ty při tom ale bohužel zničíte. Na konci hry můžete být v podstatě nesmrtelným bojovníkem s obrovským množstvím života a výdrže a zároveň velkou odolností proti magii. Nebo mágem s nevyčerpatelným množstvím many a posílenými kouzly. Síla a možnosti očarování záleží opět na daném umění a stupni schopnosti Očarování. Pro vytváření kouzelných předmětů a jejich dobíjení potřebujete duše, které jsou uchovány ve speciálních kamenech, které si můžete koupit plné/prázdné. Duše můžete pomocí jednoduchého kouzla chytat (ze zabíjených nepřátel). Čím silnější duše (nepřítel), tím větší kámen, ale také více síly pro zbraň. Jako celek se mi kovářství i očarovávání líbí. Jsou jednoduché a přitom velmi funkční.

Kromě vlastních schopností postavy a schopností výbavy tu máte ještě další vlivy. Vrozené schopnosti vaší postavy (rasy), což už ale souvisí hned na začátku s výběrem stylu, za který chcete hrát. Naštěstí jsou schopnosti i výhody ras dobře na začátku popsány. Další schopnosti ale můžete získat třeba příklonem k určité víře (použitím oltáře daného boha), nebo pomocí speciálních kamenů pro dané schopnosti. A v neposlední řadě se také můžete stát třeba Vlkodlakem nebo Upírem (možná ještě i něčím jiným). Na obojí ale existuje lék, takže můžete vyzkoušet klidně obojí, anebo se i přidat k frakci, která bojuje proti oběma. Být jedním, či druhým přináší některé zásadní výhody i nevýhody. Osobně jsem se dobrovolně stal Vlkodlakem, což mi dalo imunitu vůči nemocem a většině jedů. Také se v případě, že bych přišel o klasické zbraně, mohu proměnit ve Vlkodlaka. Nyní už mám na to splněné i některé navazující úkoly a mám posílené vlkodlačí schopnosti, takže klidně bych mohl hrát ve Vlčí podobě pořád, ale to samozřejmě nejde, protože by vám všichni šli po krku nebo by před vámi utíkali :).

  • Herní možnosti

Jak už z předchozího tušíte, ve hře je pořád co dělat a co prozkoumávat. A je toho opravdu neuvěřitelné množství. Když plníte úkoly v dané správní oblasti, tak vás za odměnu povýší do šlechtického stavu a dovolí vám pořídit si třeba dům ve městě. Tam si můžete ukládat předměty i inventáře, což je důležité protože je ve hře toho hodně. Kromě výbavy jsou to lektvary, ale i ingredience pro jejich výrobu. Mimochodem Alchymie je taky dobře udělaná. Pak samozřejmě materiály na výrobu mnoha věcí, nechybí ale ani knihy a poznámky, a že je toho ve hře kvantum co číst.

Celý svět zkrátka funguje a žije a spolu s Fallout NV je to snad první hra, která prostě každého nenuceně přinutí věnovat se kromě hlavní linii i dalším úkolům okolo a prozkoumávat hloubku a možnosti celého světa. V tomto ohledu nemá SKYRIM žádnou konkurenci (kromě Fallout NV). Snad jen v některých ohledech byl zajímavý a podobný i Dragon Age 1, ale ten měl víceméně jednu hlavní linii, ale s výrazně větší variabilitou a možnostmi rozhodování. Typově jsou ale Dragon Age 1 a SKYRIM rozdílná RPG i po herní stránce. Obojí jsou ale ve svém typu naprostými jedničkami. SKYRIM je dnes ale přeci jen zástupce populárnějších „FPS“ RPG a je rozhodně větší hrou.

Podívejme se na zpracování a náročnost na naše PC …

 

 

  • SKYRIM – technické zpracování a nároky na HW  

Tradičně si Bethesda kazí dobrý dojem technickým zpracováním. Ano je nutné uznat, že rozloha hry a propracování příběhových linií a prostředí je monstrózní a dá hodně práce a času, ale přeci jen není to první hra tohoto stylu od Bethesda a problémy má opět stejné jako předchůdci. Navíc je nám záhadou, proč Bethesda neosloví některé ze známých tvůrců módů a nezaměstná je, protože by hra prostě vypadala a fungovala lépe a důstojněji hned od začátku.

Opět se setkáváme s vizuálně krásným prostředím, které je povědomé a stylově z toho kouká Oblivion, ale hlavně Fallouty, leč stylizace prostředí je samozřejmě rozdílná. Bethesda tvrdí, že herní engine je zcela nový. Nevěřte tomu, je nový tak z 20%. Maximálně. Zbytek je starý známý. V podstatě vylepšení se dočkalo prostředí, které je realističtější, modely krajiny, hlavně hor a dungeony jsou lépe zpracovány a také fyzikální zákony a možnosti jsou trochu na vyšší úrovni. Jinak ale všechny základní funkce a většina věcí, je starých známých a vypadá stejně a funguje stejně.

Že tento engine není rozhodně nový, to napovídají i stále stejné technické chyby a nedokonalosti, jako měli předchozí hry na tomto jinak povedeném enginu. Zásadní zklamání je, že nevyužívá lautr nic z možností DirectX11, které už je tu s námi od roku 2009. Jede na naprosto zastaralém DX9 a je to vidět. Absence Tessellace je do očí bijící, nepříliš dobré stínování, pokročilé světelné a částicové efekty chybí a to je vidět hlavně na poněkud nerealistických efektech počasí, kde jinak opět krásně funguje změny doby i počasí. Odfláknutá je opět stejným způsobem jako u Falloutů i podpora více monitorů a je ostuda že tvůrci s nápravou stále nepřišli, zatímco hráči samotní ano a nyní díky speciálním prográmkům funguje Eyefinity/Surround i 3D naprosto perfektně a hra se díky tomu dostává zážitkem ještě o level výše. Vzhledem k úplně stejným problémům a nedostatkům skutečně na řeči o novém enginu neskočíme. Tohle není nový engine, jen přeleštili a lehce vylepšili ten starý, bohužel všechny chyby zůstaly!

Je škoda, že jinak vizuálně zajímavá hra se skvělým prostředím, nevyužívá z nových technologií vůbec nic. Nepochopitelné je pak nevyužívání více jak 2GB pamětí a další věci. Hra je také poněkud nestabilní. Prostě jsou tu hromady technických chybek, kterými si Bethesda opakovaně kazí dobrý dojem. Kdyby šlo o nové problémy, které se objevily poprvé, ale když se opakují se stejným enginem s každou novou hrou na něm postaveným, a musí si to dodělávat sami hráči, je to trochu trapné. Samozřejmě s podporou moderních technologií a DX11 mnoho neuděláme, ale první módy přinášejí výrazně lepší ultraHD textury mnoha objektů a některé další efekty, které vytvoří ze SKYRIMu totální „Oh my GOD!“ věc. Pokud jste někdy viděli OBLIVION v nejlepší výbavě s vizuálními módy, tak víte, o čem mluvím. A SKYRIM přeci jen díky některým vylepšením už od Bethesda, bude ve výsledku vypadat ještě mnohem lépe.

Co bylo rozhodně vylepšeno, je celkový terén, kdy najednou můžete šplhat stovky metrů vysoko na hory. Úžasné jsou scenérie s vodopády apod. Prostě za vymodelování krajiny si Bethesda zasluhuje 1 s * a nic lepšího nikdo nikde neudělal. Když modeři dovylepší některé věci, bude to skutečně neuvěřitelná podívaná, kde s otevřenou pusou budete chodit třeba jen na procházky. Už se těším, jak v tomhle bude vypadat nový Fallout4, který asi příští rok vyjde :). Hra sama o sobě, protože tedy engine není nový, jen vylepšený a nevyužívá nových technologií, není výrazně náročná. Pokud spustíte Oblivion z roku 2006, spustíte i tohle. Samozřejmě na plné detaily to chce něco víc:

(Testováno s nejnovějšími již optimalizovanými ovladači AMD a NVIDIA)

Hra je hlavně náročná na procesor a nikdy nemá dost ani v maximálních detailech. Osobně to ale zatím hraji celkem bez problémů v 5760x1200 2AA skoro všechno max s kratším dohledem a to mám starý Phenom II X4 940 (3GHz), 4GB DDR2 a HD 6970 2GB. Jede to v interiérech 60FPS, mimo kolem 30-35FPS. Takže v 1920x1080 byste neměli mít problémy. Optimalizace tedy jsou slušný, ale přeci jen věřím tomu, že by hra s nativním použitím DX11 vypadala o třídu lépe a byla méně náročná na současné grafiky, podobně, jako je to u Battlefield3.

(testováno ještě bez Catalyst 11.11a)

Ke zpracování se snad zmíním o krásném a detailním návrhu monster, o skvělé hudbě a ozvučení, prostě v těchto ohledech je to kvalita, na kterou jsme od Bethesdy zvyklí, tentokrát v dobrém. Jedinou výtku mám k designu inventáře a schopností, které sice vypadají konzolově pěkně a docela slušně se i ovládají na klávesnici, ale stylizací se k fantasy RPG hrubě nehodí a v tomto ohledu se jistě dalo vymyslet více. Ostatně koukněte se na úžasnou stylizaci inventáře a schopností ve Fallout3/NV. Ale i s tím se dá módy pohnout a vylepšit to.

 

 

 

  • SKYRIM – Hodnocení

Dnes to nebudu natahovat, protože hodnocení je jednoznačné. SKYRIM je další skvělé dílo od Bethesdy, kde využila skvěle novinek a funkčností, které zapracovala a představila minulý rok ve Fallout New Vegas. Ač je SKYRIM samozřejmě prostředím zcela odlišná hra, zejména hustota a propletenost dějových linií a přítomnost různých frakcí je zde stylově stejná, ale dovedená do ještě větší rozlohy, i když možná někdy na úkor hloubky a spolupráce s některými postavami. Zatímco ve Fallout NV bylo několik výrazných a propracovaných hlavních charakterů, zde výrazně žádná NPC postava tak propracovaná není. Jako celek se dá ale hra sehrát několikrát a zcela jinak a pokaždé najdete něco nového a něco trochu jinak.

Bohužel se Bethesda nevyhnula ani k obvyklým technickým chybám, nedodělkům a problémům, které její hry tradičně provázejí. Ty už jsou někdy celkem trapné, protože se opakují stejné problémy a trapné je to zvlášť proto, že sami uživatelé za pár dní problém sami opraví a vývojářům to trvá týdny a měsíce. Skutečně, na to by se Bethesda měla zaměřit, protože jim to kazí jinak vynikající hru. Samozřejmě nutno říci, že šablona je už pár let stejná a Bethesda nevymýšlí nic zásadně nového. A ruku na srdce, asi bychom to ani nechtěli.

V době, kdy běžné singlplayerové hry mají kampaň na 6-12 hodin maximálně a dokonce i mnohá RPG s vystačí s 20-40 hodinami, přichází SKYRIM s minimálně 100, ale také s 200 hodinami herní náplně. Vzhledem k tomu, že se objeví módy, ale i DLC a možná datadisky, a hlavně že hru si dáte znovu za jinou postavu a za jiné frakce, je tohle hra na stovky a stovky hodin. Multiplayer nepotřebujete, i když možná kooperace by do budoucna nemusela být špatná myšlenka. Stejně si k sobě většinou můžete vzít počítačového spolubojovníka, bohužel ten někdy dělá víc škody než užitku, kvůli naprosté absenci umělé inteligence.  

  • Závěr

SKYRIM je lepší než Oblivion, to rozhodně, podle mě ale není lepší RPG hrou než loňský Fallout NW, který je přeci jen stylovější a RPG prvky má propracovanější a celá hra byla udělaná pečlivěji. SKYRIM je ale prostředím a hraním trochu jiná hra a je prostě skvělá. Bude vás bavit a bavit a bavit, což někteří budou nést těžce, protože tohle je hra typu: „ještě dojdu sem a splním tohle a půjdu spát … a hele ono je ráno a musím do práce“. Prostě takhle když vás chytne hra, která herní dobu počítá na stovky hodiny a vydrží tak mnohým i na pár let, tak prostě nemůže být jiná, než skvělá a vynikající.

Ale hodnocení 10/10 nebo 100/100 na místě není, protože to by musela být dokonalá a to rozhodně není (i když vedle mnoha titulů, které dnes dostávají hodnocení 9 - 10/10 dokonalá je :) ). Kazí jí zejména stále stejné a opakující se technické chyby všech Bethesda RPG her, tedy nevyladění, nepřehlédnutelné bugy a problémy a technologicky zastaralý engine. Právě v oblasti enginu a technologií hra zklamala a čekali jsme od nástupce Oblivionu a údajně nového enginu podstatně více, než zastaralé a mrtvé jen DirectX9, podporu maximálně 2GB paměti, absenci UltraHD textur (nebo i HD samotných), absenci tesselalce, pokročilých efektů atd. atd. Je to škoda, i když to vizuálně rozhodně nedopadlo v základu nejhůř s dalšími vylepšeními od moderů to bude pokoukání luxusní. Domyslet by také chtěl inventář a celé rozhraní, ve hře bychom také uvítali nějakou umělou inteligenci u přátel i nepřátel, nyní tam není a co občas vyvádějí, to hlava nebere.

Jako hra si ale rozhodně zaslouží hodnocení vysoko přes 9/10 a tak uděluji 95/100, protože je to opravdu paráda, která nemá v současnosti na poli akčních RPG žádnou konkurenci. Se vší úctou k povedenému Zaklínači 2, který graficky vypadá trochu o něco lépe, ale zase je uzavřenější, konzoloidnější a výrazně menší a lineární, SKYRIM je pořád celkově o třídu výš. Smekáme a těšíme se na Fallout4, který, když vyjde za rok, tak to bude akorát, protože bychom zrovna mnozí mohli SKYRIM zhruba dohrávat :). Vůbec se nedivím, že EA odložilo Mass Effect 3 z teď na březen. Jít proti SKYRIM? ME3 by letěla na pár týdnů do kouta. Navíc v Česku bude mít další problém, když ME3 bude pravděpodobně bez češtiny. SKYRIM česky je, i když překlad není bez chyby, ale je tam toho hodně. Pokud se tedy bude volit nejlepší akční RPG letošního roku a nejlepší hra vůbec, SKYRIM je jasný favorit a zaslouženě …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 13:07:54
avatar
Pár hodin už nahráno mám a první šok z toho, že textury jsou někde, jak z Morrowindu, voda, stíny ,absence veškerých moderních efektů, prostě jak z roku 2006. Odezněl.
Obrovský svět mě vtáhnul do sebe a nebejt příšernýho inventáře a mamutů, co skáčou stovky metrů vysoko, tak OK.
První módy už se dostavily, tak instaluju a hra se utěšeně zdokonaluje.
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-26 06:20:31

Na textury nasrat, kez by to bylo jak Morowind, ale co ctu tak je to zas ulitba debilum na konzolach.Kuse nejsou, kopi nejsou, at bethesda de do p9ci s takovou fraskou.

Zacinam hrat raci 4story s grafikou z roku asi z roku 2005, kde je nejaka vyzva nez tyto dementni singly pro strupy.
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mody pre ultra hd 2011-12-05 09:24:02
avatar
Odporucam:
skyrim hd texture 1.1
Odkaz
lockpick pro - odomknete vsetko
Odkaz
4GB - exe mod, na vyuzitie celej ram
Odkaz
Detaily na velku vzdialenost
Odkaz
Water
Odkaz
NIGHT HD
Odkaz
Vic Krve
HDR 1.7 Edhanced Shader
Odkaz
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=60

Porovnanie
Obrázek
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 13:28:18
avatar
DD bylo by fajn tu dát třeba článek na téma nejlepší mody pro Skyrim nebo něco v tomto směru..tahle hra by si to určitě zasloužila
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 13:42:42
avatar
počekej ještě nějaký týden, než ti nejlepší modeři dokončí některé módy ;)
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 14:16:45
avatar
hele jak udelat screen ze hry? ani malovani, hypersnap, screensnap .. nic mi proste nefunguje :/
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 14:52:47
avatar
mě funguje normálně fraps
URNA93 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-26 21:15:21

F12 a jsou ve slozce se hrou
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Test s modmi 2011-12-05 09:27:28
avatar
K tym modom aj par screenov predtym a pak s FPS
4GB exe + hd texture
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 14:14:39
avatar
nevim mno hodnotit vzhled hry podle mnozstvi pouzitejch technologii je dost subjektivni .. vzhled prostredi hry je perfektni, casto se jen zastavujete a zasnete nad tim kde ste..

herni styl mi prisel jako takovej mix jedi academy, thiefa a assasin creedu ...

jinak hra me naprosto rozeskla, po 70h dohrano na 36lvl vcetne vsech hlavnich guild; napady na nektery questy sou nezapomenutelny: treba quest s mluvicim psem a nihilistickym bohem, kult lidozroutu (ano, stal sem se lidozroutem) .. atd. je toho tuna

P.S pro ty kdo jeste nezacali jednu radu: pouzivejte light armor, mec a stit + idealni zacit v naky guilde

pro me 10/10, pro fantasy fandy skvost!!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 13:44:05
avatar
lidožrout ... já věděl, že tam ještě něco je

PS. já, když někde najdu někdy čas, tak si to až to někdy porpvé dohraju, dám podruhé za mága, přijdou mi hafo silný
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 14:13:20
avatar
kolem 25 lvlu sem se stal archmagem a chvili sem to zkousel hrat, protoze warior uz mi prisel nesmrtelnej ;-) .. co dodat? zase me to preslo - podobne jako u strileni lukem je nekdy velkej problem se v ty skrumazi trefit ;-) a nechal sem to na svy spolecnici ktera ma 100% aim

jinak urcite dohrat thief guildu a brotherhoody - za assasina je to rozhodne nejzabavnejsi (brneni je kdyztak na zadech)
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 16:45:33

Pro me 8/10. Na morrowind to nema, ale mody to snad opravej. (na 10/10 by muselo vyjit neco jako HOMAM3 s datacema nebo baldursgate. VEtsina toho co se ted povazuje za dobry je tak na 5/10 a min)

problem
1) dynamicka obtiznost - sice neni uz tak posahana jak u oblivionu, ale stejne se nestava, ze clovek vleze nekam kde umre, protoze creatury levelujou s vama. Me bavilo od nekud utyct a pak se vratit nalevelenej. Probihat mezi monstrama co me daji + ranou abych si ukrad glass armor.
2)obleceni - 1 prsten + brneni v celku, spodni pradlo zadny... Kde sou ty doby kdy si clovek v morrowindu na satenovy spodky enchantoval bound axe, Chybel mu pravej daedrickej naramenik atd.
3) enchanting - spoustu predmetu si clovek nevyrobi ani s maximalnim skillem. viz treba magsky roby.
4) nejdou vyrabet a modifikovat spelly.
5) konzolovost (ne)inventare a UI + chybovost implementace mysi (neco nejde odkliknout klavesnici a musi se mysej..)
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 18:19:51

tak si skus vliest do jaskyne plnej spriggans, alebo do jaskyne plnej falmerov... nemas sancu kym nemas vyssi level.. k mojej smole som dostal za ulohu vycistit jaskynu falmerov v ramci COmpanion questov... v podstate kazdy suboj bol ako o zivot, loadoval som niekolko krat a ked uz som si myslel ze som to najhorsie presiel, zrazu som tam objavil hniezdo nejakeho odporneho hmyzu co si ma dal hned na ranajky... zabit co len jedneho bol obrovsky problem... tak som s hanbou usiel a vratil som sa tam az ked som bol o par levelov silnejsi... na moje prekvapenie, aj ked som ten hmyz zabil a myslel si ze nic horsie sa uz nemoze stat, sef falmerov bol neskutocne silny a navyse ho strazil dwemersky golem.... takze znova par levelov pauza a az tak som tu jaskynu konecne presiel...

no samozrejme, vacsina jaskyn nie je tak tazka... standardne jaskyne plne banditov sa daju prejst skoro vzdy, kym sa nestane to ze sa par banditov da dokopy a podho na vas vsetci naraz...
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 18:34:12

Tak vyjimky se najdou. Prave ze ve skyrimu uz neleveluje vsechno porad jak v oblivionu. Potvory maj minimalni a maximalni level. (nebo to aspon tak vypada), takze uz se najdou i mista, kde jsou primo silnejsi potvory.

Jenze to bejva prave v ramci questu, kdyz to misto najdu predem tak tam bude neco uplne jinyho a pravdepodobne primitivniho. a s qestem se to respawnuje na questovy potvory. To se mi stalo nekolikrat, viz treba carodejnice v tom questu na vyleceni lykantropie.

V morrowindu si nekam vlezl, najednou prilitlo cosi, dalo te jednou ranou a zase v klidu zmizelo Quest itemy se v dungach valeli bezne, kdyz je clovek nasel bez questu a nekam zalozil (prodal) tak quest uz nedodelal. Na me osobne to pusobilo daleko lip. Tohle uz je na TES prehnany starani se o hrace..

Taky svet je malej ) Arena mela 6000000km^2 (ty nuly jsou spravnce) at zije nahodny generatory.
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 19:20:45

tak ako OOO spravilo z Oblivionu hratelne RPG, nepochybujem ze casom sa objavia rovnake mody aj pre Skyrim.. vyzera ze engine je dost podobny a suborova struktura detto.. vraj dokonca funguju niektore editory povodne vytvorene pre New Vegas...
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 20:44:55
avatar
falmeri sou asi nejsilnejsi enemy co sem potkal ://
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 18:28:49
avatar
je dost pokrytecky si stezovat na obtiznost, kdyz to hrajes na easy. kdyz to je pro tebe mala vyzva tak si dej tezsi obtiznost. minimalne na zacatku ti takovi minibossove v dungeonech daji hodne zabrat a o carodejich kteri te daj na tri firebally ani nema cenu mluvit. ruzny lektvary na odolnosti a leceni + plizeni nejlepe s lukem je casto nutnost. dynamicky se meni obtiznost asi jen u draku (tech co te napadaji vsude mozne venku) a pak u lidskejch protivniku jako jsou banditi. jestli se to deje i u nestvur tak dost neznatelne. se zbytkem souhlas. ta hra je oproti predchudcim ve spouste vecech silene osekana.
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 13:35:36

autor nejak zabudol do mínusov pridať hnusné animácie a zastaralé grafické spracovanie
rovnako ako slabú hlavnú dejovú líniu
a tá hláška o Mass Effect 3 ma úplne dojala ...veď tie hry sú absolútne neporovnateľné a tvrdiť že hra bola odložená kvôli tomu, že vychádza Skyrim je totálne smiešne a dokazuje to fakt, že čo sa herného sveta týka, tak DD nemá skoro žiaden prehľad
celkovo je to ako každá DDho recenzia od Bethesdy....chyby ktoré si pri iných hrách všíma, pri týchto hrách totálne ignoruje...as usual(obvious fanboy is obvious)
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 15:16:43

no, tak denne podla statistik STEAMu hraje Skyrim cca 200 000 ludi, prvy tyzden bol rekord 280 000... co je o 130 000 viac ako dosiahol na STEAMe Modern Warfare 3. Skyrim je skratka momentalne fenomen, a ziaden vydavatel by nemal sancu... mozno tak o mesiac, dva... (a to tie cisla hovoria len o pocte PC hracov,Konzolistov je ktovie kolko..)
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 15:23:43

hmm..neviem odkedy je počet hrajúcich hráčov meradlom kvality...to sú potom všetky COD bohovské hry, pretože ani BF3 ich v hrávanosti na konzolách nedokázal prekonať
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 15:44:38

vysvetloval som ti preco EA nevydalo ME3 teraz ale odlozili to na dalsi rok...

a co sa tyka grafiky tak je to subjektivne... ja to hram na ultra, s extra HD texturami a FXAA injectorom a vyzera to neskutocne... pre zaujimavost som si pustil Oblivion a je to priam neskutocny rozdiel...
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 16:30:22

Už jsou HD textury ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 16:34:42
avatar
jen něčeho
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 19:22:18

tu su HD textury (vrelo odporucam!!):

http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=607
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 13:55:46

Určitě parádní hra, jen jak píše c.Data výše, chce to časem nějaký info o modech a až pak se na to vrhnu
MIZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - A co Star Wars? 2011-11-22 14:55:12
avatar
A co Star Wars: The Old Republic? S tím se to srovnávat dá? Tuhle kategorii her jsem nikdy ani nezkoušel, tak se ptám... Prostředí Star Wars mě ale láká.
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 20:53:52
avatar
me to hodne pripominalo jedi academy .. taky furt litas a nekoho kydlis mecem - dokonce i ty postavy chodi stejne
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 15:02:04
avatar
Mam nahrany 40 hodin.. Hra je to skvela,ale vypisu par negativnich postrehu.. 1)Spatna uroven ceske lokalizace
2)Naivni pribeh
3)Ve vsech guildach jsem se stal
leadrem(chybi mi letohradska univerzita)
4)Grafika je koukatelna az s fxaa injectorem,,do te doby bida
5)Hra postrada v podstate inventar
6)Talenty na profiky bych dal zvlast treba jednou za 10 levelu
7)Kun(to je kapitola sama o sobe.. nebudu se rozepisovat)
8 Hra chyta obcas lagy..musim hru
restartovat
9)Dialogy nejsou na urovni DA:O
10)Naprosto nevyuziti spolecnici
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 20:48:16
avatar
7, kun je opravdu zazitek .. vyjede i sjede vsechno a furt nekam utika parchant jeden- koupil sem jich za hru kolem 10

10,ja mel sebou Eolu, a kdyz ji strcis do inventare par magic staffu (nejlepe magnus, lightinig a rose) tak to kydli celkem slusne - kdyz vis co od nich cekat tak sou pouzitelny
m4xp0w3r7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 15:02:06

Mě se zdá, že se psalo, že by tam mělo DX11 být. Sice bez nových efektů, ale běželo by to svižněji. Nemá být nějaký patch?
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 15:21:21

Nic proti DD ale u mne letel Skyrim do kouta do doby nez bude hotovy, proste to se mnou moc nehnulo (a to jsem Oblivion a vsechny Fallouty maniak) ale to unikle video z ME3 kdyz jsem se zaposlouchal do pribehu tak se mi zacal svirat zaludek takovym tim super zpusobem, sakra ja to tak nenecham musim jit hned hrat abych tem hajzlum ukazal zac je toho loket
Jinak vim ze mnoho lidi neumi english ale hrat tyhle hry v prekladu to bych je snad radsi ani nehral, atmosfera v haji.
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 15:25:42
avatar
ME serie je trapna soap opera nic proti
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 15:30:19

Ano a jedny z nejlepsich celosvetovych hodnoceni jak hracu tak hernich magazinu ti davaji zapravdu
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 15:34:07
avatar
Me jsou recenze nekde..Nejlepsi je si udelat vlastni nazor na vec.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 16:17:56

Ano a muj vlastni nazor je ze ME2 je spolu s HL2 nejlepsimi hrami jake jsem doposud hral. ANo Oblivion, Fallout3, DA1 atd. jsou skvele hry ale HL2 a ME2 jsou proste lepsi a kdyz pohledam po netu all time best tak naprosta vetsina lidi se mnou souhlasi. To ze ty mas jiny nazor je jen kapka v mori.
Odkaz
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 16:28:58
avatar
Musim v tomto pripade suhlasit s Illidanom. Nevravim,ze seria ME je zla,naopak,je velmi dobra ,ale aby bola konkretne dvojka lepsia ako naozajstne veldiela ako Oblivion ci DA1,tak to by som musel vela vypit aby som to tvrdil. ME2 s hranim sa na dobreho a zleho,s naozaj trapnym pribehom (nehovorim o jeho prevedeni,to je kvalitne) a kratkou hernou dobou sa neda naozaj porovnat s Oblivionom ci DA1. Jedine intenzita zazitku je tam mozno na vyssej urovni.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 16:53:21

Oblivion je naprosto skvely a se vsemi add ons je az "priserne" dlouhy ME2 je jiny typ hry a delka je pro me dostatecna a jak jsi to nakonec presne vystihl intenzita zazitku je na vyssi urovni. A o to jde. Tam me proste hnal pribeh dopredu neskutecne a treba kdyz jsem mluvil na assembly ve prospech Tali tak jsem se u PC kacel zazitkem coz se mi snad u zadne jine hry nestalo. To proste Oblivion nema.
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 17:28:29
avatar
Uz to nehul
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 20:54:28
avatar
ME me bavil asi hodinu
Essdy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2011-11-22 16:30:21

Hmm nazval bych to další překonzelovatělou odsrávkou, ale to bych to nesměl hrát ... Je z toho strašně cítit konzole a to se mi na tom nelíbí :/ poškozování itemů už taky chybí... Společníci jsou něco mezi psem a koněm (můžou vám nést věci) ... vše vás hned nahání do různých sekt, ale ok jste přece "vyvolený".. Ty bugy jsou občas dosti trapné hl. občas je nutné využití TCL ... Ale jinak mě to vcelku baví, ale upřímně jsem čekal víc. Jinak s tim využítím jen 2gb, našel jsem zajímavou utilitku která otevře adresování pro větší velikost RAM než je 2GB. Zde je link : Odkaz Doporučuji prolézt celý web, jsou tam zajímavé věci jako např.: lepší textury postav, obličejů, krve. Lepší voda atd. atd. (Sorka za mojí místy nespisovnou češtinu )
sysel2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 16:14:28

ja bych dal hodnoceni tak 85%, je to dobra hra, ale po F3: new vegas a zaklinaci 2 trosku zklamani
na jedne strane obrovsky svet vymodelovany do detailu (treba kdyz zlikvidujete jednoho z mnoha vudcu banditu a pak mu na nocnim stolku najdete sladky kolacek a brakovou literaturu :-) ), zabavne krafteni, slusny vyvoj postavy, cestina, vlastne vsechny pozitiva co popisuje DD.

na druhe strane prace s questy neni moc dobra, hlavni linka me nejak nechyta (v zaklinaci jsem byl fakt zvedavy co bude dal) a vedlejsi questy jsou takove divne, v prvnim meste dostanety questy, ktere vas posilaji na druhou stranu mapy, kam se dostanete az za par desitek hodin, ale mistni kovar vas neposle do nedalekeho dolu obsazeneho bandity i kdyz si o to hra vylozene rika.
taky chybi obsah pro "dospele", ne ze bych ocekaval nejake porno, ale new vegas i zaklinac nam ukazal ze tohle jde zpracovat decentne a zabavne a je hloupe, kdyz to ve hre, ktera simuluje celou spolecnost chybi, ac se to mozna mnohym nelibi tak lidi mluvi sproste a soulozi, tak to proste je
dal me trochu zklamal combat system, neni to takova katastrofa jak to vypada na prvni pohled, ale zasahove zony a zranovani koncetin ala fallout me chybi, taky nepotesi, ze kdyz protivnik machne zbrani tak i kdyz jste mimo drahu zbrane, ale jen dostatecne blizko tak dostanete zasah
co je ale uplna katastrofa je uzivatelske rozhrani, cert vem nepovedeny inventar, ale to ze hra, ktera klade duraz na dualwield/dualcast neumozni efektivne namapovat kombinace leva+prava ruka na keybindy je fail

jen doufam ze fallouta 4 delaji stejni lidi jako new vegas, v bethesde jsou sice dobri, ale tahle particka je o tridu vys
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 18:10:42

pockaj par dni a uvidis co s tym dokazu moderi... vraj funguje rovnaky tool co fungoval pre New Vegas... takze suborova struktura bude podobna aj v Skyrime,takze implementacia zasahovych zon nebude problem... navyse hra so zasahovymi zonami pocita, kedze mas rozlicne ochranne cislo pre brnenie trupu,hlavy a noh.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 13:25:16
avatar
s nicim takovym hra nepocita. brneni se pekne scita do jednoho celku.
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 14:17:57

ano, zcita sa dokopy, no zasahove zony tam su. rovnako ako boli v NV. zasah hlavy sposobuje vyssie poranenie ako zasah do tela. mam to odskusane lukom
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 15:11:24
avatar
tak headshot je snad standard a byl myslim uz v morrowindu. jenze nic jineho nefunguje a pochybuju ze fungovat bude. ono to delat nejaky zasahovy zony kdyz se bojuje se zbranema na blizko je docela obtizny kdyz kvuli ratingu nemuzou udelat nic takovyho jako ze mecem/sekyrou by sla useknout ruka/noha, nebo aspon poskozovat urcite casti brneni, coz oproti oblivionu zrusily.
War [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 16:29:42
avatar
no a dracie bnenie je aj light nie DD? ze si mu dal len heavy
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 16:34:27
avatar
To nevim, já mám jen těžké a na jiné draží sem nenarazil
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 18:18:26
avatar
daedricka tezka je lepsi nez draci. a tu lehkou draci si muzes vyrobit. celkove kovarina je tu strasne silna a nevybalancovana. i zelezna zbroj se da vylepsit tak, ze je snad lepsi nez zakladni ebonitova nebo daedricka. to same plati pro zbrane. a aby to nestacilo tak se kovani da naskillovat na 100 asi za pul hodky vyrabenim zeleznych dyk. jinak tezke zbroje jsou tady hodne zbytecne. za prvy ti zasere pulku inventare, takze hlavne ze zacatku dokud nenaskillujes vybirani kapes (perk +100 k nosnosti) nic neuneses a za druhy pri sprintu ti dojde vydrz po 5 sekundach. lehka ale skoro nic nevazi, sprintujes s ni 5x dyl a jak si das prvni 2-3 perky tak te ochrani uplne stejne a potom i lepe jak tezka. tezka zbroj sice na zacatku bude lakat hodne valecniku, ale ja si uz po druhym dungeonu, kde po me zustalo tak 500g uvedomil ze to neni to pravy.
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 19:01:35
avatar
Pravdu bdis..Taky sem zacal jako tank,ted jsem assassin,mam slavici zbroj a dyky s dps kolem 30 a na mistra sem jeste nenarazil na nikoho kvuli komu bych musel snizovat obtiznost, jelikoz kdyz si vylepsis mocny utoky na 50% zvetseni dps tak protivnik nema sanci.. magii pouzivam minimalne
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 20:52:06
avatar
prozil sem stejnej vyvoj.. ta hra k tomu sama dost tlaci
sysel2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-24 13:57:40

jak jsi dosel k tomu, ze te lehka zbroj ochrani lepe nez tezka? v prvnim okamziku jsem se lek, ze jsem neco prehlidl, ale podle http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Armor chrani tezka lip, skoro az do uplneho konce, pak po namaxovani kovarstvi, namaxovani prislusneho armoru a diky armor capu chani obe stejne
Tom439 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hrůza 2011-11-22 17:48:24
avatar
Za sebe musím říci, že jsem ještě nezažil horší hru co se funkčnosti týče. Za 3 poslední dny co to hraji, jsem se do hry dostal pouze 2x.
Čím to je nevím, vetšinou to po 20-30 minutách opětovného spouštění vypnu... s tím, že to prubnu zase až někdy .
Do hry se dostanu, ale savy se nenačtou(černá obr a nic).
Nová hra taky nefunguje. Už jsem provedl re-instlaci. Stále to nefunguje.
Když se nad tím zamyslím, tak to spíš nejede vůbec.
Pro mě zatím vyhozený prachy - uvazuji o reklamaci (pokud to do vánoc kloudně nepojede)

Zatím mám nahráno +-7 hodin a hra je to parádní.
Ve hře se mi to ještě nikdy nekouslo, nespadlo, vše v pohodě.
Grafik dobrá, ale často působí hodně vybledle (to asi opravuje ten injector - parádní screeny)- proč to tam nedali rovnou nechápu.
Co se týče náročnosti, tak to šlape mnohem lépe než jsem čekal - 1920x1080 vše na max, žádného poklesu FPS jsem si nevšiml.
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 18:02:46

novy patch pre PC ma byt dostupny dalsi tyzden
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 18:07:07
avatar
na EHW jeden čtenář dal návod na maximální zapnutí MT, zkoušel to už někdo?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 18:23:29
avatar
co to je MT?
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 21:47:28
avatar
po česku vícevláknové zpracování, MultiThreading - proto zkratka MT - co je na tom směšného? Je to běžně užívaná zkratka...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 22:07:32
avatar
směšného nic, jen mě to netrklo
BigPackie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 20:02:55

Vynikajuca hra . Mam odohranych 20 hodin . Zaujimave je na tom , ze ked som liezol na horu ku Greybeards za hlavnym questom, trvalo mi to 10 hodin, lebo vzdy som narazil na side quest alebo cast krajiny, dungeony ,jaskyne atd. ktore som nutkanie prebadat. Technicky je to zastarale, ale za dizajn krajiny davam jednoznacne 10/10 bodov . Ludia, hrajte to! Neviete o co prichádzate.
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 21:03:55
avatar
hlavni quest pro me velky zklamani - tak treba hlavniho zaporaka vykosite za 10s :/ - guild questy mi prisly mnohem lepsi
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 20:43:47
avatar
S většinou recenze souhlasím, až na typické DDho hodnoceni. To nikomu neprijde divne, dát za hratelnost 99,9% a pritom zkritizovat velke množství bugů které hru kazí (ano tyhle bugy vám zkazí víc než 0,01% hry, kdo na ně narazil ví o čem mluví, mě např hra padá každých pár desítek minut,) naprosto stupidní inventář, konzoloidni ovládání menu, blbá AI, nevyvážená obtížnost (drak na 3 šípy a ránu klackem??), nemluvě o technickem zpracování kde polovina věci nemá (ani v dungeonech) stín a jakoby levituje ve vzduchu, což mě osobně opravdu kazí dojem z grafiky. O texturách terénu 5x5pixelů, které vypadají zdálky jako vyrážka ani nemluvím.

Opravdu bych poprosil o úpravu hodnocení, alespon v této kategorii, na něco reálnějšího. Nebo pro příště vynechat sáhodlouhé odstavce o nadhodnocených hrách.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 20:42:29
avatar
Tak ja si nechavam vratka otevrena....
woody [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 21:42:39

Caute Taky si prihreju polivcicku Blizim se ke stovce hodin, bude dalsi char pozdeji Questy jsou pekny, je tam sranda, je to hezky udelany a vsecko, chyby tam sou, ale s trochou snazeni (ktere by jsme teoreticky NEMELI muset absolvovat) vypada 3x lepe ( neprehanim ), da se poresit i vyuziti vice nez 2GB pameti atd.
Hru jako takovou urcite doporucuju a stejne tak toto
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=11#content

enjoy )
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 08:43:44

Nejak nechapem preco az 95/100 ked v samotnom texte je tolko kritiky.Od bugov,tech spracovania az po umelu demenciu...
sanjuro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 10:52:45
avatar
to bolo uz zrejme hodnotenie do buducnosti ked moderi vsetko opravia
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 13:58:01

lebo ta hra je ako nevybruseny diamant... v porovnani s beznou dnesnou produkciou neskutocne vycnieva...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 15:16:57
avatar
ale v porovnani s minulou produkci ve spouste ohledech hodne zaostava. vysokymi hodnocenimi davame vyvojarum akorat najevo ze se nam tohle osekavani a zjednodusovani libi a ze timhle smerem muzou pokracovat i nadale...
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 23:25:41
avatar
Souhlas, viz muj prospevek vyse.
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 16:11:09

nemyslim si ze Skyrim je nejak osekany v porovnani s Oblivionom... ano zmizli niektore veci, ktore tam aj tak neboli az tak velmi dolezite a veci len komplikovali -vid priklad levelovaci system v Oblivione a powergaming leveling, kedy si hrac trenoval schopnosti aby dosiahol co nejlepsi koeficient na zvysenie zakladnych charakteristik... teraz je to ovela jednoznacnejsie a dava to zmysel, a nie ciselka pre dalsie ciselka...

pridat crafting system bola rana do cierneho, no aj tam je toho este dost co sa da vylepsit a prve mody to uz aj zacali.
lulinak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pekne 2011-11-23 16:10:42

pekne pekne, jako obvykle pockam na minimalne dalsi dva updaty a pak to vyzkousim, jen opravdu nechapu, ze se jeste najdou pracujici jdinci, kteri si mohou dovolit stovky hodin parit jednu hru, asi maji nafukovaci den a ...nulove povinnosti....
Araya [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-01 17:04:09
avatar
Hmm tak musim rict chvilku zabavne docela me to bavilo, az jsem se nasral kdyz jsem si udelal kvalitni zbrane a oenchantil a nejaky pripitomely moby mi to uprostred velkyho boje disarmnou a v tom bordelu uprostred boje proste zbran hledat nemuzu a kdyz ji najdu udela to za chvili znovu fat at jdou do prdele.
Vajtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-02 17:44:12
avatar
A co je na tom špatnýho?!
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Araya 2011-12-05 21:39:20
avatar
Nojo , třeba naskilovat at ti ji nevyrazí tak lehce a mužeš udělat to same , to je zákon boje , jaky kdybys to neznal z her co si hraval DAOC a další
F0rd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-12-07 10:05:34
avatar
celkom rozsiahly navod a popis nastaveni ci uz hry, ovladacov alebo .ini

http://www.geforce.com/Optimize/Guides/the-elder-scrolls-v-skyrim-tweak-guide?sf2686172=1
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!