TEST: GIGABYTE GA-990FXA-UD3 - kvalitní a vybavená deska pod AMD procesor za výbornou cenu?
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Čtvrtek, 24 listopad 2011
alt Co nabízí Gigabyte proti populárnímu ASUS SaberTooth? Souboj vynikajících desek za výbornou cenu!

 

 

 

 

 

 

  • TEST: GIGABYTE GA​-990FXA​-UD3

         ​- kvalitní a vybavená deska pod AMD procesor za výbornou cenu?

 Co nabízí Gigabyte proti populárnímu ASUS SaberTooth? Souboj vynikajících desek za výbornou cenu!

Není tomu tak dávno, co jsme otestovali ASUS SaberTooth AMD 990FX. Ten byl u příležitosti uvedení AMD FX procesorů na trh cenově výrazně zatraktivněn a dnes stojí 3500 korun vč.DPH. O schopnostech tohoto modelu všichni víme. Nemá za cíl útočit výbavou, ani propracovanými OC funkcemi. SaberTooth je maximální kvalita a záruka 5let, při solidní výbavě dostatečné každému a solidním schopnostem pro OC. Otázkou tak zůstává, jak na tuto desku odpoví konkurence a zejména pak největší sok na poli desek, společnost Gigabyte, které je tradičně orientováno na kvalitu a výbornou výbavu za výbornou cenu.

Když se podíváme do ceníků, je jasné, že přímou konkurencí modelu ASUS SaberTooth AMD 990FX je od Gigabyte model GA-990FXA-UD3. Dokonce je o zhruba 300 korun levnější, takže jej pořídíme za zhruba 3200 korun vč. DPH. V obou případech se přitom jedná o základní desky se špičkovým čipsetem AMD 990FX a celkem vysokým stupněm výbavy, takže cena je rozhodně hodně zajímavá u obou modelů. Dnes se tedy podíváme na jejich srovnání …

  • AMD 990FX a AMD FX „Bulldozer“

Čipové sady AMD 900 už jsme si celkem nedávno přestavovali. Jak víte, nejedná se vlastně o nové čipsetové řešení. Je to vlastně jen přejmenované AMD 800 (severní můstek) s lehce vylepšeným jižním můstkem, nyní již řady SB950. Proto tedy označení AMD 900. Největší novinkou je optimalizace jižního můstku, nejvíce přínos v práci hlavně s SSD (TRIM apod.), posílení výkonu v oblasti SATA/USB, přičemž nativní je stále jen SATA6G. A také AMD 990FX oficiálně nabízí kromě podpory AMD CrossFire zapojení více grafik nově i SLI od NVIDIA.

AMD se tedy pochopitelně nadále drží dnes už poněkud zastaralé koncepce dvou čipů (severní+jižní můstek). Intel už u Z68 i X79 přešel na řešení jediným čipem, kdy vlastně severní můstek už plně integroval do procesorů a zůstal tedy jen jižní můstek s výbavou. Obojí se ale neobešlo bez kompletní výměny patic a tedy kompatibilita s procesory staršími jak současné generace Sandy Bridge, není. AMD se však nechtělo kompatibility u prvních FX procesorů vzdát.

Ačkoliv procesory FX jsou naprosto odlišné architektury a stavby než procesory Phenom II/Athlon II, patří stále do stejné patice AM3+/AM3. Kompatibilita je zaručena (v závislosti na podpoře výrobce dané desky u daného modelu BIOSEM). Na hlubší změny a tedy integraci severního můstku čipsetu do CPU, si budeme u AMD muset počkat. Ale to už se neobjede bez změny patice a tedy nekompatibility se současným AM3/AM3+. V současnosti se tím zatím nemusíme trápit a AM3+ je a bude ještě minimálně rok (možná spíše 2) aktuální.

Pokud jde o nabídku procesorů AMD řady FX, ta se zatím příliš nemění (FX-4000/FX-6000 a FX8000 zůstávají beze změny), ani ceny se nemění. Naše testy provádíme s novým AMD FX-8150, tedy v současnosti s TOP modelem, který stojí více než 5500 korun vč. DPH a výkonově zapadá mezi konkurenční Core i5-2500K (5000,-) a Core i7-2600K (7300,-). Základní desky AM3+ s AMD 900 čipsety jsou ale nadále kompatibilní i s Phenom II modely.

Podívejme se na dva asi nejatraktivnější kousky postavené právě na špičkovém AMD 990FX …

 

 

 

  • GIGABYTE GA​-990FXA​-UD3 – představení

Proti ASUS SaberTooth AMD 990FX společnost Gigabyte namířila tento model:

UD3 je nejnižším UD modelem na tomto čipsetu. Pod ním je ještě o něco levnější D3, kdy cenový rozdíl je 500 korun, za což ale UD3 nabízí lepší výbavu a vyšší kvalitu. V řadě 990FX pak má GB ještě vyšší modely:

UD5 a nabušenou UD7. Rozdíl je už ale hlavně ve stupni výbavy, přičemž UD7 má ještě výbavu pro OC. Ceny jsou ale výrazně výše. Za UD5 zaplatíte o 1200 korun více než za UD3, tedy 4400 korun a za UD5 dokonce 5700 korun vč. DPH. Je jasné, že vedle UD3, či ASUS SaberTooth nebudou tyto vyšší modely poměrem cena-výkon zrovna excelovat. Přitom ani jedna z levnějších jmenovaných není nijak chudá.

  • Balení

Samozřejmě to se netýká příslušenství, které poněkud chudé je, jak už to v této cenové kategorii bývá. U desky je zkrátka jen to nejnutnější.

Samotné balení je také minimalistické, ale vkusné a informačně více než dostatečné.

Příslušenství je následující. Protože deska umí i SLI je tu i můstek. Samozřejmě umí i CrossFire, ale můstky pro CF jsou u grafických karet.

Podívejme se na výbavu a desku samotnou.

 

 

 

  • GIGABYTE GA​-990FXA​-UD3 – Základní deska

Musím říci, že nový design, kdy modrou vystřídala černá, je moc hezký. Deska vypadá velmi hodnotně a za cenu 3200 korun vč. DPH toho nenabízí zrovna málo.

Samozřejmě že se cena odrazila ve výbavě chlazení, kdy místo nějakých masivních Heatpipe jsou tu jen pasivy, ale ty jsou pěkné a čipset samotný nijak zvlášť nežere, ani logicky netopí a na ultra hardcore taktování jsou tu jiné modely, takže žádný velký problém. Přesto musíme říci, že konkurenční SaberTooth má chlazení masivnější, tudíž lepší.  

Na to, že je to UD3 model a ne UD5 nebo UD7, je tu i hodně výbavy, ale rozdíly už jste si mohli přečíst v tabulce v minulé kapitole. UD3 tedy nabízí více než dostatečný počet 6x SATA6Gbps +2x eSATA. 14 USB (fyzicky bez bracketu jsou tu 8x USB z toho 2x USB 3.0. K tomu jsou přidané i funkce GB, nejzajímavější je tradičně technologie rychlejšího nabíjení.

UD3 model má ale i 4x PCIe x16 sloty v režimu 16+16 linek. Další dva PCIex16 sloty jsou ale jen se 4 linkami a ještě jsou tu 2x PCIex1 sloty a jeden PCI. Více než solidní výbava.

Deska má i solidně řešení vícefázové napájení CPU (8+2) i pamětí a čipsetu. Maximálně podporu 32GB paměti a testovány a podporovány jsou oficiálně moduly až 2000MHz.

Celkově za ty peníze rozhodně pěkná, elegantní a velmi dobře vybavená základní deska, která má samozřejmě také na sobě pouze kvalitní elektrokomponenty. Otázkou je, zda v tomto ohledu dokáže konkurovat modelu SaberTooth konkurence, který v tomto ohledu převyšuje i mnohé high endové modely, což ASUS deklaruje i 5lety záruky, což jiné desky opravdu nemají. Záruku GB UD3 je sice také delší než klasicky 2 roky, ale jen o rok, takže 3 roky celkem.

Podívejme se, jak to funguje.

 

 

  • Testy a testovací sestava

Dnešní test už budeme rovnou provádět na naší nové AMD sestavě. Ta se od té minulé liší samozřejmě hned v několika ohledech.

  • Testovací sestava

Samozřejmě už nebudeme používat procesory starší generace, ale použijeme 32nm architektury Bulldozer. A to nic menšího, než jeden z nejvýkonnějších mainstreamových procesorů 8jádrový (4modulový) AMD FX-8150. Chladit to bude nic menšího než kvalitní Noctua NHC14.

Základních desek máme samozřejmě v dnešním testu několik. Dnes si ale předvedeme dvě. Operační paměti pak jsou 2x 4GB DDR3 1600MHz Kingston HyperX. Zahálet nenecháme ani diskový prostor a nasadíme výkonný SSD Kingston HyperX 120GB.

Sestava je doplněna o grafickou kartu AMD Radeon HD 6970 2GB, kvalitní zdroj od Scythe a zvukovou kartou ASUS XONAR DX.

  • Testy

Co zůstává stejné, je rozsah testování. Testovat současné základní desky se stejnými čipovými sadami je poněkud nudné, protože všechny mají stejný výkon, který se často liší jen chybou měření. Pokud jsou větší rozdíly, jsou v řádu jednotek procent a je to dáno třeba lepší BIOSEm a vyladěním, což je ale přesně to, co od kvalitní desky chceme. Takže dělat testy má smysl, ale rozhodně to nemusíme přehánět, takže si vystačíme s těmito:

V oblasti procesorového a grafické výkonu si obě desky vedou velmi dobře, a vyrovnaně ovšem musíme přiznat, že model Gigabyte se s aktuálním BIOSEM jeví jako vyladěnější.

V dalších oblastech výkonu také není velký rozdíl mezi oběma testovanými modely, ale přeci tam rozdíl je a vždy o pár jednotek % je GB model lepší než ASUS. Není to rozdíl markantní, který nějak postřehnete v praxi, ale aktuálně vypadá UD3 přeci jen lépe optimalizovaná. Nutno upozornit, že GB má na trhu už revizi 1.2 této desky, která vystřídala původní 1.0. a 1.1. Rozdíly jsou ale hlavně v některých možnostech a položkách BIOSu a souvisejících uprav HW, takže nic až tak zásadního. Samozřejmě pro klid duše doporučujeme případně kupovat výslovně aktuální revizi 1.2.

Pojďme se podívat, jak si desky vedou v dalších oblastech ...

 

 

 

 

  • GIGABYTE GA​-990FXA​-UD3 – Základní deska v praxi

Kvalitní základní deska je základ kvalitního PC a nemá se na něm přehnaně šetřit. Na druhou stranu ne každý chce vyhazovat tisíce korun jen tak. Dnes testovaná Gigabyte UD3 je tou pravou střední cestou. Jedinou překážkou tak může být jen nabídka konkurence …

  • Spotřeba, taktování a provozní vlastnosti

Rozdíl ve spotřebě je dán nejen rozdílným technickým vybavením desek, ale dnes hlavně vyladěním BIOSu a Utilit toho každého výrobce. Pokud nefungují úsporné funkce u procesoru, může vaše spotřeba být i o desítky Wattů výše, než by měla být. Naštěstí současná revize u obou našich testovaných modelů si s FX poradí dobře.

Přesto rozdíl ve spotřebě je a to kupodivu ve prospěch UD3. Ale není to rozdíl markantní, přesto tam vidět je. Dále bychom se měli zmínit o BIOSech a taktování. Ani jedna z těchto desek není ale vyloženě určena pro OC nadšence a lamače rekordů. Pro ty jsou tu odpovídajícím způsobem vybavené jiné modely, které ale také leží v jiné cenové kategorii. Nicméně jak už jsme zvyklí, běžné desky mají dnes OC možnosti přesahující běžná maxima klasických chlazení apod. Oba modely jsou vybaveny tunou aplikací pro taktování a na obou deskách můžete pohodlně z prostředí Windows nechat systém, aby se sám přetaktoval kliknutím myši. Do BIOSU tak chodit vůbec nemusíte, pokud půjdete, tak u SaberTooth narazíte na UEFI BIOS se všemi vymoženostmi. U GB to je hybridní systém starého BIOSu a nového UEFI. takže to vypadá a funguje jak ten starý, ale má to podporu větších disků, takže s tím problém nebude. Ale objektivně řečeno má SaberTooth lepší BIOS, i když to 99% uživatelů může být jedno, protože do něj chodit nemusí.

Pokud jde o taktování, obě desky si s naším FX-8150 poradili skvěle, jednoduše jej přetaktujete z 3,6GHz na 4,5GHz. Vyzkoušeli jsme i více a výsledek byl opět podobný. 4,8GHz bez problémů na obou deskách, takže z hlediska OC bych mezi těmi deskami rozdíl neviděl. Otázkou je výdrž a stabilita v delším horizontu, kdy Samozřejmě ASUS svou TUF desku v tomto duchu vyrábí i propaguje. UD3 je přeci jen řadová deska v sérii UD a není tak specificky úzce koncipována a vyvíjena.

Pojďme na závěr ...

 

 

  • Hodnocení

Pokud hledáte slušnou základní desku poměrem cena-výkon pod AMD, a nejste nároční, nepotřebujete SLI/CF, vyšší kvalitu pro OC a maximum výbavy, tak koukáte po deskách s AMD 970, Případně střední cesta je 990X. To první seženete už za ceny kolem 2250,- to druhá za 2600 korun vč. DPH. Pokud vyloženě neškudlíte každou korunu, tak nevidím žádný důvod, proč rovnou nesáhnout po nejvybavenější platformě AMD 990FX. A právě GB-990FXA-UD3 je nejlepší startovní volbou. Je tam sice ještě levnější edice D3, ale UD3 vypadá a je udělána o něco lépe a cenový rozdíl podle mě za to stojí. Za cenu 3200 korun vč. DPH je to vynikající kvalitní a velmi vybavená základní deska. Má jen jeden problém.

Ten se jmenuje ASUS SaberTooth 990FX. Původně tyto dvě desky spolu cenově nesoupeřily. Nyní však je cenový rozdíl pouhých 300 korun a řekněme si na rovinu: SaberTooth působí ještě o něco více hodnotněji, je unikátní, není to žádný ořez z ničeho, je pouze jen ten jeden model, takže i s tím ohledem je vyladěna a navržena a navrch má 5 let záruku. Na druhou stranu nelze si nevšimnout, že GB působí vyladěněji z hlediska BIOSu pro FX procesory. Podává o trošku lepší výkon a je i úspornější.  

Gigabyte GA-990FXA-UD3 je velmi dobrá základní deska, za více než přijatelnou cenu nabízí vysokou kvalitu a velmi slušnou výbavu. Během testování jsme se nesetkali s ničím, proč bychom ji nemohli doporučit. Takže pokud se vám líbí, vřele vám ji doporučujeme (v revizi 1.2). Ale naše nejvyšší ocenění MasterPiece si v této cenové relaci kolem 3500 korun podrží ASUS SaberTooth 990FX. Za maximalistickou kvalitu a 5 let záruky. Změnit se může jen to aktuální naladění, kde má Sabertooth trochu mezery a UD3 od GB působí dnes výkonově a provozně o trošku lépe (v kombinaci s FX-8150), ale pro obě desky vycházejí nové BIOSy každou chvíli. Výběr je tak na vás, rozdíl mezi GB UD3 a SaberTooth jsou v tomto případě 3 vs 5 let záruky od výrobce, 3200 korun vs 3500 korun s DPH na ceně a samozřejmě vzhled a trochu masivnější a tedy výkonnější chlazení u ASUSu.

"Vynikající výkon, solidní výbava a pěkný vzhled za výbornou cenu"

Za zapůjčení děkujeme společnosti Gigabyte

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Pit [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-24 22:05:29
avatar
Kdo by si kupoval desku pro Bulldozer , natož Bulldozer. Aktuálně by se spíš by se hodila recenze nějaké desky s 1155. Ale rozhodně se najde nějaká menšina, která si ho z jakýchkoliv důvodů koupí, takže určitě to nebyla zbytečná práce.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-24 22:13:51
avatar
no budeš se divit, ale prodává se jich dost Přeci jen to nejsou vůbec pomalé procesory a ěkdo jim holt dává přednost, proč, se mi neptej
RESIDENT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-24 23:16:34
avatar
A to vieš odkiaľ koľko sa ich predá? ja fakt neviem o nikom a každý vraví len o epic fail ako FX 4100 z 12MB cache dostáva na frak od AMD Athlon2 x4 z 2MB cache a I5 2500k je oveľa výkonnejší ako fx 8150 a to ani nevravím o jednovláknových operáciach a vôbec o OC ktoré I5 dáva 5Ghz z chladičmi za 1000 korún a FX potrebuje NOCTUA NHC14 aby dal 4,5Ghz a navyše I5 je aj lacnejší a úspornejší.Proste AMD to zlamilo takže tak..a Piledriver? - tak max 10% výkonu bulldozer nespasí-možno ak z 2mld tranzistorov spravia aspoň 1,6mld tak jadro pojde na 250mm2 tak to bude lepšie zo spotrebou a výťažnosťou ale ja neviem. 10 % je aj tak na dohnanie I5 2500k málo.
RESIDENT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-24 23:17:38
avatar
DD priznaj si už že bulldozer je SHIT...keby FX 8150 stál 130euro tak ani nerozmýšľam nad výberom cpu ale nie 220e
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-25 00:09:37
avatar
Tie ceny ani nespomínaj...ja čakám na zlacnenie 1100T a ono je to stále drahšie a drahšie. Ako predpokladám, že to aj kvôli vianociam a preto by som ho chcel objednať v dohľadnej dobe po vianociach, ale aby sa sakra dovtedy nevypredal...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-25 03:39:20
avatar
se nedočkáš .... Phenom II X6 se nevyrábí, takže co je to se doprodává a nějaké zlevnění nehrozí, protože to prostě nebude ...
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-25 21:40:33
avatar
Mesiac dozadu stál 150 a teraz už stojí pomaly 2 kilá...mg...ale to, že sa už nevyrába je jasné, ale že po vianociach obchody zhodia ceny je priam jasné tiež...ono obchody ovplyvňujú ceny snáď viac než samotné AMD...takže stále sledujem koľko je v obchodoch kusov a pokiaľ sú, tak budem čakať aspoň kým nebudem mať všetky komponenty na vodné chladenie a niektoré mi teraz uviazli na colnici, iné mi sľúbil zohnať miestny obchod, teda hlavne niektoré ktoré nemá v ponuke asi trošku bude trvať kým prídu...takže keď to bude až po vianociach, tak bude tak akurát a snáď to spadne snáď aspoň späť na tých 150 a keď nie, tak nie...čo už...ja ho určite zoženiem aj keby sa vypredal vo všetkých veľkých obchodoch...
ulver [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to Veyron 2011-11-25 10:07:09
avatar
V tvojom profile mas bydlisko Oxtord UK, tak by pre teba nemal byt problem kupit 1100T. Nic v zlom, ber to ako pokus o vtip.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-25 14:02:47
avatar
To už od prvého Septembra nie je aktuálne...síce desať dní predtým než som sa vrátil späť do SR som dostal novú ponuku v BMW, no som ju odmietol, lebo som sa už rozhodol vrátiť a teraz síce robím administratívny job pre solventnú spoločnosť, no ten zárobok je úplne smiešny proti tomu čo som mal v BMW Síce tu mám možnosť nakupovať bez DPH a ešte z toho mám zľavu mínus 33%, ale aj tak procák urgentne nepotrebujem, bo starý stále dobre stíha, ale keď neupgreadnem teraz na 1100T, tak budem musieť celú platformu, tak preto upgreadnem teraz iba procák a budem mať pokoj na nejaký čas s výkonom. A ja mám ešte trošku záľubu vo vodníkoch, takže ešte spolu s procákom chcem vymeniť blok na procesore a k tomu dám ešte nové fitingy, expanzsku(tá aktuálna je raz tak drahá ako chcem kúpiť, ale žblnkoce v nej voda...), premiestnim čerpadlo na odvybrovaciu penu, tri nové vetráky a hneď mám faktúru na 300 len za tú úpravu chladenia...ono sa to nezdá, ale keď kupuješ Bitspower, Noctua, EK, atď., tak máš zrazu faktúru, že mi točí hlava
ulver [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to Veyron 2011-11-25 17:18:38
avatar
To ano, to mas pravdu. S 1100T este nejaky cas vydrzis. A dobre chladenie je tiez potrebne. Ale mal si radsej ostat v UK, u nas doma to ide do sraciek...
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-25 21:42:10
avatar
no určite máš pravdu, že u nás to ide do sračiek a možno som mal využiť možnosť čo som dostal z BMW, ale tak v živote je toho oveľa viac než práca a teda všetko má svoje pre aj proti a aspoň sa teraz môžem venovať iným veciam a snažím sa si zarobiť i inými spôsobmi ako hlavnou prácou, teda na Slovensku to asi inak nejde. I keď podnikať na Slovensku je tragédia, ale vždy lepšie ako byť zamestnaný. Ono prácu mám síce v pohode (pracujem pre hlavného dodávateľa značiek ako Denon, Canton, Marantz, BW, SIM 2 a pod.), ale ten zárobok je fakt smiešny, takže ostáva mi len snažiť sa nájsť si iné cesty zárobku ako napr. nejaký e-shop, či "ovládnuť" burzu (to je najlepšie, ale i najťažšie)

No ono mi stačí aj aktuálny Phenom 9950@3GHz, ale 1100T@4GHz by mal byť teoreticky raz tak výkonný, tak to musí nejakú dobu vydržať
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-25 03:38:45
avatar
SHIT? Třetí nejvýkonnější mainstreamový CPU za třetí nejvýšší cenu (za Core i7-2700K/2600K) a SHIT? proč? Z vlastní zkušeností vím, že pro moderní PC je to velmi výkonný CPU co rozhodně výkonvoě nikde nestrádá ...a může už být jen lépe, jak ude přibývat apliakcí, tkeré s ním budou pracovat správně ...

Já říkám, že v současnosti jsou Core i5/7-2000 lepší CPU s lepšími vlasntosmti, ale SHIT vypadá úplně jinak a FX-8150 je dobrý CPU s vysokým výkonem za odpovídající cenu. Vím kolik se jich prodá, takže zákazníci si to zjevně taky nemyslejí ...
RESIDENT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-25 05:31:45
avatar
Tak je to 3 najvykonnejší mainstreamový chip ale výkon aký podáva aj oproti phenom2 x6 1100T je mizerný-pár percent nad phenom,to je pre novú generáciu trocha prislabé-a to všetko skoro na 10% vyššej frekvencii ?a ak podáva taký výkon ako v skyrime-že i7 2600k je o 60% výkonnejší tak tých 50e sa už oplatí si priplatiť za I7. výkon čo už podávali I7 nehalem pred 3 rokmi ako moj I7 920 @4Ghz ho zanechajú za sebov.
F0rd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-29 09:18:12
avatar
NO hladal som, pocital som ale CELKOVY VYKON 8150 je na urovni i5 2400 maximalne uroven i5 2500 ktore stoja o 50-65€ menej za usetrene peniazky si kupis lepsiu graficku kartu,,,,,bulldozer ma dve chyby....CENU a slabucky vykon na jedno jadro, ak by na tom zapracovali tak by to bola pekna konkurenica pre sandy, 50 percent na jadro je neskutocne vela aj ked je architektura efekrivnejsia nez u intelu(mysli HT, Bulldozer je o 30 percent efektivnejsi ale ma o 50 percent pomalsie jadra) ak si zoberieme do uvahy i5 2500 (180€) tak v silnych multithread aplikciach (5+ thread) je 8150 silnesia o 7 percent lenze je o 50€ drahsia a t oratam len 5+ thread, akonahle je threadov 4(+/- vyrovnane pri 4 threadoch, tam sa to pohybuje okolo 1 percenta v prospech i5 2500 ce je odchylka merania ) a menej(1-3 thready) 8150 straca prave kvoli pomalym jadram.....prichodom ivy bridge sa nic nezmeni nakolko ivy aj piledriver zrychlia len do 10 percent, lenze tdp ivy bridge ma byt 77W pri 8 threadoch co je neskutocne oproti 125W u AMD
F0rd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-24 22:11:43
avatar
jj je to skoda, ale momentalne je i5 2500k a i7 2600k ovela lepsou volbou, ved sandy bridge zdrazeli a aj phenomy zdrazeli
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-24 22:15:41
avatar
Core i5-2500K je o něco levnější, ale také celkově o trochu pomalejší, ale zase efektivnější .... Core i7-2600K je určitě lepší, ale taky o dost dražší a to už bych si radši koupil Core i7-3930K

FX taky zdražily, prodává se jich dost, rozhodně nezůstávají na ocet, i když samozřejmě stále platí to, co jsem napsal v recnezi i v dalších doporučeních
F0rd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-25 00:26:40
avatar
no mne sa paci jak vy viete slovickarit...35€ nieje maly rozdiel 2500k vs 8150 a vykon CELKOVY je v prospech 2500K.....proste pomale jadra ma a preto straca (keby mali aspon take jadra ako phenom II tak by za tu cenu stali, ale nie s takym vykonom).........ved aj phenom II x6 1100 stoji 190€ uroven takmer 2500K.......ono v podstate je 2500K kupovat zbytocnost kedze postaci aj 2500 aj to viete pretocit a 3.9-4.2 GHz, a za cenu 180e
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-25 03:41:40
avatar
Ano, pokud hledáš dobrý poměr cena-výkon, tak FX-8150 určitě není dobrá volba, ale to vlastně žádná CPU kolem 5tis ;) jsoud drahý .... Top modely poměrem cena-výkon leží kolem 2500,-

Jinak Core i5-2500 přetaktovat nemůžeš ;) Taktovat jdou jen modely Core i5-2600K a Core i7-2600K/2700K. Taktovat jdou prostě jen procesory s K na konci. Bez něj si nenataktuješ nic.
Kejso87 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hm 2011-11-25 11:12:44

sa vyznas pokial ja viem i5 2500 pretocis cez turbo boost(+4) a dvihnutim bclk napr 103 a hned mas 3.9 Ghz pri 4 jadrach a 4.2 GHz pri 1 jadre, co je oc nejakych 19-28 percent.....ale mas pravdu ked hladas maximalny pomer cena vykon tak jednoznacne i3 2120 pripadne 2100 za ceu okolo 100-110€
sanjuro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-25 11:15:34
avatar
tak tak nataktujes aj bez K obmedzene, ale nataktujes
Kejso87 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-25 11:32:21

jj vies taktovat sandy s turbom ale je zjavne ze DD o tom nevie asi a ak maskvalitnu dosku tak das bclk na 105 a hned mas 4GHz co je uz slusne OC.......ved aj i3 2120 das na 3.5 GHz
sanjuro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-25 15:13:11
avatar
nj a pri troche stastia a dobrom kuse dosky som uz videl aj bclk stabilne na 108
Kejso87 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-25 16:02:08

no to by bolo uz ine OC ale aj ta nalacnejsia doska zvladne uplne stabilne 103 pripadne 105....ale aj 103 staci....bohuzial niekto sa asi nevyzna v OC
ulver [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to Kejso87 2011-11-25 17:32:58
avatar
Mne raz davno jeden "odbornik" skalopevne tvrdil, ze Phenom II x4 945 nepretaktujem, pretoze nie je BE. Ja som ho v pohode dal na 3600MHz cez FSB. Islo to uplne bez problemov a to na starej doske Asus M2N-E a RAMkach Kingston DDR2 800MHZ.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-25 17:50:26

Aké si mal teploty na tom CPU po pretaktovaní. Mne stúpli o 10 stupňov v záťaži po pretaktovaní Phenom II X4 940 BE na 3.2GHz. Taktoval som ho zvýšením násobičky. Boxový chladič nemám. Mám kúpený iný. Bol lacný a moc mi k lepšiemu nepomohol ale aspoň je menej hlučný. :-)
ulver [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to mareknr 2011-11-25 18:19:59
avatar
Pri zatazi ak si dobre spominam mal CPU 50-55stupnov. Chladic som mal AC Freezer64 PRO. RAMky som mal 4x2GB Kingston DDR2 800MHz. Ja som mal zas problem s pomerne vysokou teplotou MB. Predsa M2N-E sa v lete dost hriala. Aj do 50stupnov, co si myslim bolo dost na tu MB. Trochu som sa o to bal, tak som na dlhodobu prevadzku zvolil kompromis CPU na 3450MHz (FSB 230x15), RAMky som podtaktoval na 400MHz cize (230x400) isli na 920MHz. Ale vydrzalo to, bola to dobra doska !
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-25 18:32:43

To je super. Ja som sa v lete vrátil na default takty. Teplota CPU išla cez 70 stupňov tak som radšej nechcel riskovať.
ulver [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to mareknr 2011-11-25 18:54:23
avatar
Tak 70 je dost vela. Na zostave co teraz mam, ked som pretaktoval CPU na 3800MHz (200x19), tak sa tiez dost hrial. Sposobovalo to vysoke CPU CoreVoltage ktore bolo na auto 1,460V a potom aj teplota stupala. Tak som v biose znizil CoreVoltage na 1,320V cez Offset nastavenie a teraz sa CPU neprehrieva.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-24 22:26:51
avatar
To je nahodicka. Zrovna jsem projizdel shopy a rikal si, ze si asi koupim tuhle desku spolu s CPU X4 960T a zkusim stesti na sesti jadro a fiha, mam tu recenzi
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-25 18:49:38
avatar
udělal jsi mi radst v úterý si jdu pri tuhle desku a FX-8150 takže takotvat určitě bukdu když to jde tak lehce
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-25 19:01:43
avatar
určitě chtěj ale tu revizi 1.2 výslovně když už tuhle desku ;)
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-26 09:18:01
avatar
dostanu ji za 50% ceny tak si diktovat nemůžu
Vabank [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-26 01:33:25

Tak nad tým 960T premýšlam tiež a dosť tuho a doska moc fajn, v pohode stačí, podľa mňa na bežné PC až luxus
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!