Preview: Nvidia GeForce 8800GT – testy a recenze
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 29 October 2007

 

 

 

  • Nvidia GeForce 8800GT - testy a recenze

   Jak už jsem inzeroval dopředu, na původní recenzi GF8800GT (možná více modelů) zde na DDWorldu si počkejte do příštího týdne. Do té doby si v klidu doděláme a dotestujeme vše potřebné.   I když jsem se snažil a původní záměr byl přinést test mezi prvními, tak to nevyšlo. Karty stejně chodí na poslední chvíli, určité značky mají navíc ještě další zpoždění a rád bych zkusil ještě avizovaný skvělý výkon za skvělou cenu, SLI dvou GF8800GT. Navíc G92 není jediný zajímavý hardware v naší redakci, takže nakonec jsem si řekl, radši pořádně než rychle. Ale nebojte o čerstvé informace o nové GF8800GT nepřijdete ...

    Velké zahraniční weby odvedli, ostatně skoro jako vždy, dobrou práci a jejich výsledkům můžeme určitě věřit. Mezi tradičně nejdůvěryhodnější a nestranné weby s nejlepšími recenzemi patří Anandtech, TomsHardware, ComputerBase a pár dalších. Pojďme se podívat na jejich zjištění ...  

  • GF8800GT - karta

Začněme kartou samotnou. Vzhled není žádné překvapení. Referenčního pojetí se drží takřka všichni. Základem téhle grafické karty je jádro G92. Jeho specifikace je malým/velkým překvapením. Z minulosti víme, že označení jádra většinou souviselo s grafickou generací. G71 alias GF7 či G80 alias GF8. G92 alias GF9 však neplatí a po několika letech a grafických řadách je toto pravidlo porušeno. G92 zůstává GF8.

G92

G92 vychází z G80, víceméně. G92 má ale 754 milionů tranzistorů a je vyráběna 65nm výrobním procesem a G80 má „jen" 681 milionů tranzistorů a je vyráběna 90nm. Přesto vyšší počet tranzistorů neznamená více výkonu a více jednotek. Tranzistory navíc slouží v G92 k něčemu jinému. G92 proti G80 obsahuje méně SP 112 ku 128, ale u G92 tikají na podstatně vyšší frekvenci 1500MHz proti 1350MHz. Samotné frekvence jádra zase o tolik rychlejší není G92 tiká na 600MHz proti G80, které běželo na 575MHz, ale vnitřní jednotky je u GF8 to, co dělá výkon. G92 má i méně TMU jednotek 56 proti 64 a ROP jednotek 16 proti 24. Změn doznala paměťová sběrnice, která je už tradičních 256-bit u GF8800GT, zatímco GF8800GTX obsahuje 384-bit sběrnici. Taktéž paměti, které sice tikají na stejné frekvenci - 1800MHz GDDR3, je na GF8800GT méně. 512MB proti 768MB na GF8800GTX. Nicméně velikost paměti více než 512MB dnes zatím výkon neovlivňuje.

parametry2

Asi největší změnou je podpora PCIe 2.0, jinak je vlastně G92 jen určité zmenšení a drobné vylepšení jádra G80. Jenže to je právě ono. Zatímco G80 osazené na GF8800GTX pořídíte za 549 dolarů, tak G92 na GF8800GT pořídíte za 259 dolarů! Samozřejmě důvodů pro nižší cenu je několik, menší sběrnice, méně paměti, jednodušší PCB, méně napěťových obvodů, jednodušší chlazení, ale i tak je myslím hlavním důvodem výrobní proces. Asi každý názorně vidí, že G80 vyráběné 90nm bylo skutečně drahé jádro a G92, víceméně to samé, vyráběné 65nm je cenově úplně někde jinde. Takovýhle vývoj se nám určitě líbí ...

karta

Sečteno a podrženo. Od G92 se vždy očekávalo hodně, o tom není pochyb, ale čekalo se trochu méně a nakonec je z toho trochu více. Dříve se totiž bral jako fakt, že G92 bude mít jen 96SP, podobně jako mají GF8800GTS. Nicméně Nvidia odladila výtěžnost 65nm výroby natolik, že máme nakonec v G92 112SP jednotek a tudíž mnohem zajímavější výkonové vyhlídky.

chladic

Referenční pojetí samotné GF8800GT nemusím asi nijak zvlášť popisovat. Každý ho známe. Existovat budou minimálně dvě základní verze. GF8800GT 512MB a GF8800GT 256MB. Zatím je dostupná a testovaná pouze 512MB verze. I ta sází na jednoslotový chladič, ostatně kromě jiného by mělo být jádro G92 i významně úspornější proti G80. TDP je stanoveno na 110W. Prozatím žádný ze serverů netestoval GF8800GT s jiným, než referenčním chlazením.

Podívejme se tedy, jaký výkon má nová GF8800GT ...

 

 

 

  • GF8800GT v testech ...

Podíváme se na průřez výsledky měření s GF8800GT. Na jednotlivých serverech testovali podobně a musím říci, že se až na nějaké rozdíly výsledky příliš neliší. Podívejme se tedy na ty nejzajímavější grafy ...

3DMark

Celkem logicky se všechny servery shodli na výsledku v 3DMarku. Nicméně tento test rozhodně není tím, podle čeho byste měli vybírat grafickou kartu, tedy za předpokladu, že 3Dmark není vaše nejoblíbenější hra ...

3D-Mark-06

3Dmark

Jeden graf za všechny. Většinou se již skutečně kvalitní magazíny 3Dmarkem vůbec nezdržují. Je to test na nic. Ale pro některé čtenáře je číslo v 3Dmarku něco jako IQ a někteří si musí neustále dokazovat svou nadřazenost ;).  

  • Hry - DirectX9

Pokud jde o hru pod DirectX9, tedy nastavení ve kterém hraje tak 90% všech, tak se to s výkonem GF8800GT má asi následovně. Vyberu pěkné grafy z Anandtech, který se soustředil na srovnání s jednotlivými modely grafických karet v různých cenových kategoriích.

DX9

Další grafy s výkonem v DX9 hrách myslím netřeba. Najdete je v jednotlivých testech, na které odkazuje na konci článku. Nicméně V DX9 je situace taková, že GF8800GT má nejblíže výkonu HD2900XT a GF8800GTX. Nachází se celkově mezi nimi. Většinou, až na pár výjimek překonává HD2900XT a zároveň většinou, až na pár výjimek zaostává za GF8800GTX. Výkon pod DX9 tedy více než skvělý a co DirectX10?

  • Hry - DiretX10

O DirectX10 se toho zatím více napovídalo, než nahrálo. Čistě DX10 hra je jedna jediná. Tedy vlastně ještě není, ale už aspoň máme DEMO. DX10 se týká zhruba 10% hráčů, protože je k DX10 nutná podmínka vlastnit a provozovat Windows Vista, což někteří zatím neskousli.

Dx10

crysisdx10

bioshock

Bohužel skutečně dostatek DX10 testů jsem zatím příliš nenašel. Něco málo jsem dal výše, ale to je asi tak vše na co by mohl být spoleh. Připravím vlastní testy ...

Podívejme se ještě na provozní vlastnosti a závěr ...

 

 

  • GF8800GT provozní vlastnosti a závěr

Co je kromě výkonu hlavním trumfem GF8800GT? Spotřeba. Už víme, že GF8800GT má výkon někde lehce pod úrovní GF8800GTX. Ale jak je na tom spotřeba?

spotreba2

Výborně. Všechny servery se shodují na tom, že spotřeba GF8800GT je na úrovni GF8800GTS 320MB, což sice není málo, ale při výkonu, jako má GF8800GTX je to zatraceně dobrá hodnota.

hlucnost

Trochu otázkou je chlazení, které je realizováno právě jednoslotovým chlazením. Některé servery tvrdí, že není tichý, jiné zase, že je hlučnost víceméně na úrovni GF8800GTS. Vzhledem ke konstrukci chladiče asi nelze čekat zázraky, takže pokud se budeme pohybovat v otáčkách ventilátoru kolem 2000-2500ot/min, tak myslím, že to bude OK. Jenže pokud půjdeme například výše s frekvencemi, ventilátor začne být nepříjemný a na otáčkách kolem 3000ot/min už je to vysavač. Má cenu taktovat? ANO! Referenční takty jsou celkem dost konzervativní a GF8800GT skrývá slušný výkonový potenciál! Ovšem právě za cenu hlučnosti referenčního chladiče :(. Takže myslím, že nejsem sám, kdo se ptá, jaký chladič půjde osadit místo něj. Uvidíme, ale myslím, že někteří výrobci brzy vyrukují se speciálními chladiči na GF8800GT.

  • Závěr

  Pokud bychom měli shrnout dojmy ze zahraničních recenzí, pak asi tolik, že GF8800GT dnes nemá konkurenci. Jistě, po stránce výkonu není nejrychlejší, ale to ani být neměla. GF8800GT je totiž to, na co čekáme už dobrý půlrok. Pořádný mainstream - takřka high-endový výkon za super cenu. Tento pocit nám dala, přimhouříme-li obě oči, tak jen GF8800GTS 320MB, a hlavně nám ho dala, či spíše několika šťastlivcům, HD2900PRO. Ovšem HD2900PRO se tu moc neohřála, protože ji překvapivě brzy vystřídá přímá konkurence GF8800GT alias ATI Radeon HD3850/3870. Právě ATI Radeon HD3850/3870 je jediná karta, která bude útočit na pozice GF8800GT. Žádný jiný model grafické karty nemá sebemenší nárok. Uvidíme, zda vydrží cena kolem 6000 s DPH za 512MB provedení. O levnějším 256MB zatím mnoho informací nemáme - bude později.

gf8800gt-foxconn-karta

GF8800GT je zkrátka ještě lepší, než jsme doufali a mnozí jsou určitě rádi, že s nákupem počkali. Ti, co čekat nevydrželi a nedávno si pořídili GF8800GTS/GTX, či HD2900XT, tak asi mlátí hlavou do stolu, že toho „DD-ho" neposlechli ;-)). Mohla jim totiž zbýt hromada peněz na oslavu koupě nové karty, či na večeři s přítelkyní/přítelem. GF8800GT je zkrátka GF8800GTX za méně než poloviční cenu a tedy grafická pecka podzimu roku 2008! Samozřejmě si příští týden zkompletujeme všechny informace v pořádném testu DDWorld se vším všudy, alespoň po dnešku víte, co máte čekat! A za zhruba 2-3týdny vyřešíme i otázku, zda na pozici GF8800GT chystaná ATI HD3850/3870, něco změní.  

gf8800gt-karta-1

   Slíbil jsem vám říci, co se stane s dalšími modely GF8. Tak věc se má tak: uvedení GF8800GT a 65nm G92, znamená absolutní konec GF8800GTS 320MB, 640MB. Nvidia také ukončí výrobu GF8800GTX! Jako absolutní High-end zůstane GF8800Ultra (přetaktované GTX). GF8800GT je výkonný mainstream, který sice překonává dosavadní nižší High end, ale má jednu chybu - nízký výkon ve vyšších rozlišeních, a tak pro majitele větších LCD zůstává GF8800GTX/Ultra lepší volba i přes horší poměr cena-výkon. Měl by se pak z kraje roku objevit ještě duální model se dvěma G92 čipy na palubě, něco jako byl GF7950GX2. Pak už Nvidia hovoří o čipu „G100", tedy nové řadě.      

V článku byly použity data a informace z následujících recenzí GF8800GT:

  • AnandTech - (podrobné srovnání napříč modely na trhu, bez DX10)
  • TomsHardware - (pěkná recenze na Windows XP, DX9, Leadtek)
  • ComputerBase - (Zatím jen krátká aktualita)
  • Hexus - (tradičně pěkná recenze, ale zatím jen půlka)
  • HardwareZone - (pěkná recenze bez DX10)
  • Vr-zone - (podrobná recenze se vším všudy, Ino3D, Sparkle, MSI)
  • Guru3D - (pozor na nefér srovnání s OC modely grafik)
  • Fudzilla - (recenze Gainward GF8800GT)
  • TweakTown - (MSI GF8800GT, pěkná recenze, unikla před NDA)
  • Expreview - (asi úplně první recenze před vydáním GF8800GT)

Pro šťouraly: Článek je jen delší aktualita s příslušnými odkazy a vlastními komentáři. Převzatá data nikdy nevydávám za své!  

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
LuiS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-29 19:03:31
avatar
Cena, cena a ješte jednou cena (terejší) je jedinou chybičkou krásy 8800GT. Mnohdy se šplhá k nejlevnejší 8800 GTS 320 MB a to je špatné

Doufam že ATi nasadí a udrží slíbené ceny resp. je zníži v závislosti od výkonu jejich karet.
Neznámý  - Pěkný článek 2007-10-29 20:01:11

Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-29 20:06:39
avatar
Dalsi test: http://enthusiast.hardocp.com/article.html?art=MTQxMCwxLCxoZW50aHVzaWFzdA==
Neznámý  - .... 2007-10-29 20:22:14

moje 2900XT se stydí a já na ní jen smutně koukám. Původně měla dostat sestřičku, ale s tímhle vývojem ji bud nahradí mladší sourozenec nebo dvojčata od sousedů
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-29 21:49:30
avatar
Tak jestli řešíš takovéhle problémy, měl si koupit hned 8800GTX nebo raději ULTRU...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-29 23:47:39
avatar
nj ale HD2900XT nabízela mnohem lepší poměr cena-výkon
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-30 07:05:01
avatar
Jenomže jemu očividně nejde o nějakou korunu navíc za výkon, chce-li kupovat 2900XT do crossfire anebo vyměnit tu kartu pro pár procent výkonu navíc, to už mohl rovnou koupit výkonnější a dražší řešení, vyšlo by ho to nastejno.
Navíc ty poměry cena-výkon jsou dost ošidné, záleží hlavně jaký chce výkon nebo jakou je ochoten tolerovat cenu a co za ní chce dostat...
Martincz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-29 20:26:01

Doufám že uděláš test v COD4 protože to je asi jediná hra která mě tak nějak zajmá. KDybis udělal ten test tak by to byla paráda.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-29 21:48:33
avatar
Tak na extrahardware a hwmagu tvrdí, že hlučnost větráku je v normě, čili ta poplašná zpráva z aktualit se naštěstí nepotvrdila a jediná negativní vlastnost je zdá se zažehnána... V současnosti jasně nejlepší karta, enormní zájem asi bohužel zvedne cenu, teď je na řadě ATI aby se předvedla a zbavila 8800GT mýtu bezkonkurenčnosti...
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hlucnost 2007-10-30 04:08:32
avatar
Hlucnost je relativni - lidi nadavaj ze chladic 2900XT je hlucnej a ja o nem prakticky nevim - v klidu je tichej a v zatezi (hra) mam pustenej zvuk pres sluchatka takze taky zadnej hluk od PC neslysim
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-30 07:12:07
avatar
Já nikde netvrdil, že to vadí všem, ale pokud budeš porovnávat karty, tak můžeš zohlednit i to.
Hlučnost má být v nepřetaktovaném stavu stejná jako u starší řady G8XXX. To že tobě hluk nevadí neznamená, že nevadí ani ostatním. Někomu třeba zase nevadí spotřeba.
Fajn, ale DD psal, že hlučnost GT je na úrovni 2900XT a uváděl to jako nedostatek. Já jsem tu považoval za nutné uvést, že kromě tý jedný recenze v odkazu je to všude jinde jinak a ten nedostatek prostě neexistuje.
jardik2003 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - NV 2007-10-29 23:47:06

Jen by me zajimalo odkud fanousci ati berou to ze 2900 xt je konkurence pro 8800. Pritom to nestaci ani na jeste slabsi kartu. A dost pochybuji ze by nova ATI byla vykonejsi nez XT verze . NV vydala super levnou kartu a vynikajicim vykonem, nizkou spotrebou, snad i slusnym chladicem. No tak jsem zvedav co bude dal.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-30 00:14:02
avatar
mě by zase zajímalo kde se berou ti fanoušci nvidie, kteří odmítají uznat, že HD2900XT byla prostě lepší než GF8800GTS 320/640MB proti kterým byla namířena a přičemž HD2900XT nabídla lepší poměr cena výkon než jakákoli high endová Nvidia ;) Ale to je jen takový dotaz nezaujatého pozorovatele
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-30 07:13:39
avatar
Aniž bych chtěl polemizovat s argumenty, doufám, že se budeš stejně prát i o Nvidii, až jí tu bude nějakej ATInář napadat
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2007-10-30 09:24:07
avatar
Třeba to vemte tak, že já mám GTS už spoustu měsíců za 7 tisíc a nahrál jsem toho na ní docela dost, a 2900XT je k dispozici teprve nedávno a stojí kolem 10, a mine měsíc, a je z ní šrot

Rozdíl není jen v ceně a ve výkonu, ale i v tom, kdy je ten výkon k dispozici.

Možná byla XT lepší, ale byla o generaci napřed v technologii než GF8800 a přitom o rok opožděná. Teď jí GT natrhla prdel výkonem i cenou a slavný a nepřemožitelný a všespasitelný radeon na který půlka pařanů čekala jak na smilování je od teď prakticky neprodejný, takže bude zase výprodej za řekněme 4500 jako s 1950, a ATI(AMD) na ní zase nic nevydělá. Takže momentálně dobře, že bude za pár šupů, ale v dlouhodobém ohledu špatně, protože ati tímhle tempem půjde brzy do věčných lovišť.
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-31 11:40:54
avatar
To jsou ale kecy... to ze ted 2900XT prekonala pomerem cena/vykon konkurencni karta nehraje takovou roli, protoze za chvili tu bude RV670 ATI se do zadnych vecnych lovist nechysta... takze priste uvazuj nez vyplodis takovyhle smyslenky
certmir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: 2007-10-30 07:29:01
avatar
Mě by zase zajímalo, kdy drtivá většina lidí pochopí, že ATI i nVidia dělají čipy proto, aby z nás dostali nějakou babku a my je kupujeme pro výkon za určitou cenu. Takže si klidně koupím kartu od Ting Tong pokud bude mít nejlepší poměr cena / výkon a nebudu řešit, jaká samolepka je na chladiči. Kdo ignoruje ostatní značky (resp. v praxi tu druhou ) ochuzuje jen sám sebe, nikoho jiného, koupí jedné karty "svoji" firmu nespasí, Ciao
LuiS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-30 11:09:01
avatar
Konečne moudrej príspevek, fakt mi uniká poinsta fanatických zástancu jedné nebo druhé značky.
Neznámý  - PCI 1.1 vs. 2.0 2007-10-30 06:49:06

DD doufam ze neopomenes otestovat vliv novy 2.0 na vykon. nechci kupovat drazsi desku s X38 kdyz by byl narust jen par procent. dik
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-30 09:53:14
avatar
no to ti můžu říci hned že je tam rozdíl na sučasné grafice 0.00nic pro X38 apod. o to na 2.0 ani tak nejde. 2.0 je ale schopno nakrmit grafiku snad 110W proti 1.0 které dává 75W. Navíc X38 je lepší hlavně pro čtyřjádrové CPU ...
certmir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-30 07:35:59
avatar
"GF8800GT alias ATI Radeon HD3850/3870"
Pozor, tyto dvě katry nejsou jedna a ta samá, "alias" asi dodal tiskařský šotek
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RV670 testy 2007-10-30 10:50:47
avatar
Tak tady - Odkaz - jsou nějaké testy, jak moc jsou odpovídající netuším, ale ta cena už asi platit nebude, 300 dolarů za nižší výkon by asi nebylo to pravé ořechové... Vypadá to, že ATI bude muset jít opět s cenou dolů a nějaké velké zisky asi nebudou...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-30 11:03:08
avatar
už připravuji aktualitu
LuiS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-30 11:10:52
avatar
No tak si pospeš, sem docela zvedavý
Mne jde první rade o cenu, páč 8800GT za 6800 KČ pro mne osobne není dobrá volba.
LuiS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-30 11:13:48
avatar
Tyhle "testy" jsou i na krabici od Leadtek 8800 GT
Až na ty neproporční grafy je to zajímavej výsledek. 10-25 % väčší výkon jako nejlepší z pripravovaných radeon-u.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-30 11:27:48
avatar
Jestli je to opravdu i na tý krabici, tak to nejspíš nebude úplně nejpřesnější... Jinak pokud vyloženě nechcete koupit grafiku tento týden, počkejte si tak měsíc než se ceny ustálí.
LuiS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-30 11:32:23
avatar
Obrázek

Není to ten samej ale % sedí = je to ze slidu od Nvidie.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-30 11:37:12
avatar
Nezbyde nám než počkat na víc testů, příp. na oficiální. Cena dle Fudzilly, jejíž hodnověrnost je myslím zbytečné komentovat, bude o nějakej ten dolar nižší, snad i o 20-30. Nezbyde než počkat. Mimochodem Palit bude montovat vlastní chladiče na 8800GT, sice se ta fáma o hlučnosti vyvrátila, ale stejně, čím tišší, tím lépe. Dokonce možná budou i pasivně chlazený... Samozřejmě, cena tomu bude odpovídat...
LuiS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-30 11:48:03
avatar
Mne je nejakých 10-30 % +/- jedno. Jde mi o cenu, protože cenove to bylo mířeno jinam než to nakonec skončilo (myslím tedy 8800 gt)
Ravenhorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hehe 2007-10-30 11:11:49
avatar
Snad tomu grafu nevěříte. Kdyby to byla totiž pravda, tak by pak byly ty nové grafiky výkonné jako 1950pro. A to je jasné, že je to ptákovina. Ve všech grafech je Ati jako o min. polovinu méně výkonná. To si někdo zase kreslil pro zábavu.
LuiS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-30 11:14:52
avatar
Spíš jak na výšku tech sloupku se jukni na %
Ravenhorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hm 2007-10-30 11:22:47
avatar
No jo jsem si to nezvětšil. :-)

Uvidíme taky záleží na ceně.
Squad_leader [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pokrok 2007-10-30 12:05:34
avatar
Prostě tady byl poměrem cena/výkon král - ATI 2900XT.
Král je mrtev ať žije král.

Nic se mi stále neseká a ještě nějakou dobu nebude ani na High.
Za ten pocit high-endu přes prázdniny to prostě stálo.
Disclaimer: je to jen můj osobní postoj, Váš se může lišit.

Pokrok nezastavíte.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-30 12:23:12
avatar
A tak to má být Za půl roku tu může být další generace a zase to bude jinak...
typhoon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 90% 2007-10-30 12:19:08

Cituji : DX10 se týká zhruba 10% hráčů, protože je k DX10 nutná podmínka vlastnit a provozovat Windows Vista, což někteří zatím neskousli

Hej DD myslíš že 90% jsou někteří
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: 90% 2007-10-30 12:59:28

typhoon napsal:
Cituji : DX10 se týká zhruba 10% hráčů, protože je k DX10 nutná podmínka vlastnit a provozovat Windows Vista, což někteří zatím neskousli

Hej DD myslíš že 90% jsou někteří


Stejně časem většina hráčů na Visty přejde. Myslel jsem si, že tomu dopomůže Crysis až ho všichni uvidí běžet na very high details, který jde spustit jen pod Vistama. Zatím to vypadá, že se něco pokazilo a na plné detaily si Crysis užijeme až z další generací GK ...a pak přijde další Crysis a tak pořád dokola ...mezitím si tady můžeme nadávat pro příslušnost k ATI nebo Nvidii, abysme se nenudili ..
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :))) 2007-10-30 13:28:21
avatar
Já ho na very high details pod Vista viděl, a když jsem pohnul myší a pak jsem se vrátil s kafem, tak se dokonce i změnil obraz na monitoru

Ani GTX není schopná to slušně rozhýbat. Takže veškerý DX10 leda tak jako slideshow než budou karty aspoň o 100% výkonnější než je GTX. Nějakých 5 nebo 10 procent, který udělají 1-2 FPS, to je opravdu o ničem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-30 13:31:08
avatar
Jo, bohužel to musím potvrdit ... mám 8800GTX a je to nehratelný
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: 2007-10-30 15:36:05

digitaldoom napsal:
Jo, bohužel to musím potvrdit ... mám 8800GTX a je to nehratelný


Nejvíc mě štve, že ani Q6600 k vyššímu FPS zatím moc mepřispělo ačkoliv pánové z Cryteku vyhrožovali, že na very high jen se čtyřjádrem + 8800 GTX + 2 Gb RAM ...uvidíme jak se s tím poperou ve finální verzi hry ..někde jsem četl, že zatím není v Demu podpora čtyřjader zahrnuta a bude až ve finální fázi ...osobně jsem skeptický a myslím si, že na very high to ve větším rozlišení nedají ani lidi co maj SLI ....
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: :))) 2007-10-30 15:43:04

Bennie napsal:
Já ho na very high details pod Vista viděl, a když jsem pohnul myší a pak jsem se vrátil s kafem, tak se dokonce i změnil obraz na monitoru

Ani GTX není schopná to slušně rozhýbat. Takže veškerý DX10 leda tak jako slideshow než budou karty aspoň o 100% výkonnější než je GTX. Nějakých 5 nebo 10 procent, který udělají 1-2 FPS, to je opravdu o ničem.


Já jsem našel zatím tohle nastavení jako dobře hratelné ..sestava Q6600 na 3,1 Ghz, RAM 2 GB lehce taktěný na 840 Mhz, 8800 GTX (OC 1 edice od BFG), vše dám na high ...rozlišení 1600x1200 a 4xAA ...takhle to beží plynule a je to na střílečku dobře hratelné, jakékoliv vyšší nastavení znamená slideshow nebo rovnou pád do Vist ...ovladače mám 169.01 k demu
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Crysis - hratelny na 1900x1200 2007-10-30 20:17:26
avatar
Crysis je hratelny i na 1900x1200

Moje sestava: Q6600 @3.3Ghz + HD2900XT 512MB (7.10 catalyst) + 4GB RAM + Vista 64bit
64bit verze Crysis SP demo

Hraju s timhle nastavenim:

1920x1200
0AA 0AF

Texture Quality Very High
Objects Quality Very High
Shadows Quality Medium
Physics Quality Very High
Sharders Quality High
Volumetric Effects Quality High
Game effects Quality Very High
Postprocessing Quality Very High
Particles Quality Very High
Water Quality Very High
Sound Quality Very High


Min. 17FPS Avg. 21FPS Max. 35Fps - Jsem hodne prekvapenej ze i na velmi nizkejch FPS je hra naprosto plynula - coz potvrdili i dalsi lidi na diskuzich - duvodem je ccastecne Motion Blur a taky to ze Crysis je delanej tak ze nizky FPS nejsou az tak postrehnutelny - je to podobne jako film - ve filmu nate 24FPS a taky si nesstezujete ze by to bylo trhany Taky sem editoval .cfg takze se objekty neobjevujou zniceho nic (naprkameny na plazi trere se nekdy zobrazi az kdyz se priblizite) nastavenim parametru - draw distance 150m

Muj jedinej problem v SP demu Crysis je ze mi tu nefunguje Fraps - zobrazeni FPS sem si zapnul ve hre ale screenshoty se mi nedarej udelat - fraps = nefunguje a F12 (pres ktery sli delat screenshoty v MP Bete) taky nefacha...

Conclusion: It looks much better than any other game and somehow its smooth even with verylow FPS
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2007-10-30 20:01:49
avatar
C2DE6600/2,4, 2GBRAM, 8800GTS320 - 1680*1050, Visty - perfektně hratelné vše na high, shaders a shadows na medium. když dám shaders i shadows na high, tak je to také slušné, ale občas se to trochu zadrhne.

Myslím, že procesor to stejně moc nezachrání, dual core nebo quad moc rozdíl neudělá, největší darda jsou grafické srandičky a la shadery a ty stejně GPU umí stokrát rychleji než CPU, takže tam problém nebude. Prostě DX 10 je asi trochu omyl (prý méně náročné než DX9, to byla ale perla) a hlavně zřejmě nad možnosti dnešních karet a bez přidání dalších stovek vykreslovacích jednotek do grafiky to asi nepůjde. Zmenšování a frekvence moc nahoru nepůjdou, fyzika je neúprosná, takže si troufám hádat, že brzy budeme mít vícejaderné GPU a hry optimalizovaná na vícejaderné GPU .. dnešní CF nebo SLI proti tomu asi tak vyspělé jako matematický koprocesor u 386SX oproti dnešnímu quadcore.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-30 21:56:54
avatar
Jo a mimochodem pod 64bitovim OS to beha az o 20% lip - miluju kdyz vyvojari dokazou vyuzit veskerej HW kterej v kompu mam . Link: http://www.techspot.com/article/73-crysis-performance/page8.html
http://www.legionhardware.com/document.php?id=698&p=7

Vysledky:
GeForce 8800 GTX (768MB) 32-bit
1440x900 = 38.6fps
1680x1050 = 30.8fps
1920x1200 = 25.8fps


GeForce 8800 GTX (768MB) 64-bit
1440x900 = 45.6fps
1680x1050 = 36.4fps
1920x1200 = 30.0fps
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 8800GT ve SLI - drtička 2007-10-30 21:54:36
avatar
Tak Pctuning už udělali test ve SLI
Odkaz,
a popravdě že bude ta karta až takhle dobrá jsem nečekal (a teď nemyslím jen to SLI)... jsem zvědav na odpověď ATI, doufám že ve světle výkonů GT neposunou termín vydání a že jejich RV670 bude taky tak skvělý...
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-10-30 22:25:30
avatar
aby R670 byla "taky tak skvela" by musela ati pridat ROP jednotky a toho se asi jen tak nedockame.mozna by pohomlo par streamu ale asi tezko by ati/amd enco takoveho udelalo pac vyroba R670 je v plnem proudu..ne ne bylo by to krasne ale ati bohuzel jen nasedi nizke ceny.coz je myslim dostacujici HD2900XT neni zadne orezavatko.a R670 by mela byt jeste vykonejsi...jinak jeste stale nic neni jiste kdo vi treba R670 bdue stejne vykona jako 8800GT-coz bude nejspise (ale jen v par vyjimecnych hrach po odladeni driveru)..
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-01 18:55:45
avatar
Tak tu máme další "uniklé" testy, tentokrát co se týče zatížení CPU při přehrávání videa.
Odkaz
Mimochodem všechny jsou pod 30%, v článku autor Fuad Abazovic (píše o ATI a Nvidii na Fudzille taky někdo jinej?) předpokládá, že NVidia vydá nějaký Fix. Docela dobře nechápu, jestli to má pro někoho význam, jestli při sledování filmu ještě něčí počítač dělá na pozadí náročné výpočty nebo něco podobného...
George [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - easy 2007-11-01 20:50:38
avatar
je to pěknej kousek grafárny asi pořidím hned dvě za takovou skvělou cenu
splachovadlo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Potřebuji radu 2007-11-02 21:28:17

Prosím neznate nejlepší grafiku na hry do 5000 Abych nekoupil šmejda za moc. Dík
Libich [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Solidní grafika. 2012-02-18 14:32:41

Připomíná mi to něco, jako byla 5900 GT, která taky tehdá válcovala, ale cena není až taková bomba.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!