TEST: Gigabyte Radeon HD 6950 OC 1GB – souboj s GTX 560 Ti o krále roku 2011 a poměr cena-výkon
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Středa, 25 leden 2012
alt

 

 

 

 

 

 

 

  • TEST: Gigabyte Radeon HD 6950 OC 1GB

                 – souboj s GTX 560 Ti o krále roku 2011 a poměr cena-výkon

Trestuhodně jsme tento model opomněli, tak to napravujeme. Jaká je jedna z nejlepších grafik HD 6000 řady?

Samotný testy HD 6950 1GB vs GTX 560 TI 1GB jsme vám samozřejmě nabídli hned, jak to bylo aktuální:

Nicméně už jsme nějak ztratili ze zřetele, že 1GB verze HD 6950 jsou jak zajímavým výkonem, tak hlavně poměrem cena-výkon nejlepší grafické karty roku 2011 pro běžné hráče. Dnes se proto s řadou HD 6900 definitivně rozloučíme testem jednoho z nejlepších modelů v této řadě. Gigabyte Radeon HD 6950 OC 1GB, což je přímá konkurence GTX 560 Ti. Co je a byla lepší volba nyní?

  • Poměr cena-výkon až na prvním místě

Referenční HD 6950 1GB se objevila jen v testech, na trhu se ovšem prodávaly rovnou nereferenční modely, stejně jako tomu bude už od počátku u HD 7950 modelu, který zanedlouho zamíří na trh.

AMD pro HD 6950 1GB stanovila stejné parametry, co pro běžný Radeon HD 6950 2GB. Tedy frekvenci 800MHz pro jádro a 5GHz pro paměti. Jediným podstatným rozdílem byla tedy kapacita paměti. Výrobci grafik ale rovnou uvedly své nereferenční modely přetaktované, což v některých případech nevýhodu 1GB paměti výkonově vyvažovalo a dokonce v některých případech je i karta výkonnější. Námi testovaná HD 6950 1GB má v podání Gigabyte takt jádra 870MHz, ale takt pamětí zůstal na 5GHz. Skrze ovladače pak lze jednoduše takty posunout bez problémů na 900MHz pro jádro a 5300MHz pro paměti bez jakýchkoliv úprav napětí či negativních vlivů atd.

Tím nejlepším na HD 6950 1GB byla, a stále ještě je, cena. Cena této karty i v současné době se totiž pohybuje jen kolem 5700 korun vč. DPH, což je srovnatelné s běžnými GTX 560 TI edicemi. nejlevnější 2GB HD 6950 přitom stojí přes 6200 korun vč. DPH. Takže pokud hledáte něco skutečně už použitelného na větší hraní pro maximálně 1080p rozlišení a chcete něco se skvělým poměrem cena-výkon, vybíráte mezi GTX 560 TI a HD 6950 1GB modely …

Podívejme se tedy na to, co za ty peníze tyto karty dokáží …

 

 

  • Gigabyte HD 6950 1GB OC – Balení

Balení je jednoduché, s perfektními popisky.

GB se chlubí vlastním chlazením WindForce, které v případě této karty je dvouslotové s trojicí ventilátorů a masivní základnou s heatpipe a vaporchamber.

Uvnitř samotného balení najdeme i základní příslušenství.

K některým kusům se dodávala i hra DIRT3, v námi testovaném balení ale nebyla.

 

 

  • Gigabyte HD 6950 1GB OC – Karta

Podívejme se v rychlosti na samotnou grafickou kartu. Ta je opravdu zcela nereferenční.

Zaujme poměrně dlouhé PCB, vlastní konstrukce GB s technologií UltraDurable. Samozřejmě dominantou je vlastní chladič, který v kombinaci s efektivní VaporChamber základnou pasivu a masivní heatpipe s vlastním pasivem je chlazen trojicí 80mm ventilátorů.

Výbava karty pak zahrnuje dvojici DVI, jeden HDMI a jeden DP port. Nechybí samozřejmě dvojice CF konektorů, chybí ale duální BIOS, ale ten zase tolik lidí nepotřebuje, a pokud to ušetří nějaký ten dolar na ceně karty, mnozí to jen ocení.

Karta je napájena dvojici 6pin konektorů, jádro RV670 má 1408 aktivních jednotek, další odemknout v případě této karty nejdou, ale místo 800MHz má takt rovnou 870MHz a jen v ovladačích to posunete bez problémů na 900MHz.

1GB pamětí je samozřejmě omezením pro vyšší rozlišení, ale tohle je herní grafika pro 1680x1050 nebo 1920x1080 rozlišení, tedy pro méně náročné hráče a zde ten 1GB paměti bude proti 2GB jen malým omezením, které často nezměříme. Občas se budou déle nahrávat lokace nebo objekty v lokacích apod., záleží jak dobře a do jaké míry ta která hra využívá grafickou paměť karty.

Nemá smysl dále nad kartou teoreticky bádat, podívejme se na praktický výkon …

 

 

  • Testy a testovací sestava

Pro naše testování jsme již použili aktuální a moderní testovací sestavu. Naši novou.

  • Testovací sestava DDWorld:

Základem nové testovací sestavy již není platforma AMD, ale platforma Intel a to zbrusu nová X79 s procesorem Sandy Bridge-E Core i7-3960X. Tedy s tím nejlepším co je vůbec dnes k dispozici. Navíc jsme to celé nataktovali na 4GHz, což by nám tedy mělo poskytovat dostatečný výkon pro testování všech grafik a konfigurací, a také bychom s tím měli zase nějakou dobu vystačit. Celé to chladí NOCTUA NH-D14 SE2011. (Tím bychom měli eliminovat některé stížnosti na nedostatečný výkon CPU apod.)

Sestava má samozřejmě k dispozici i výkonných 16GB operační paměti od Kingston a stejně tak ultrarychlé SSD od stejné firmy. V sestavě je ještě další SSD a také HDD pro nutná testovací data atd. Nechybí samozřejmě ještě neintegrovaná zvuková karta, která také trochu vylepší výkon a hlavně zvuk. Seznam dalších komponent vidíte.

  • Jak a co testujeme:

Pokud možno se vyhýbáme teoretickým testům, které do obvyklé recenze o grafických kartách vůbec nepatří. Zejména pak testy typu Unigine nebo Stone Giant, které slouží jen prezentace jedné jediné technologie, která ale vůbec nic nevypovídá o herním výkonu a potenciálu grafických karet. Ve hrách se totiž nevyskytuje sama. Navíc žádné benchmarky jako hráči nehrajeme a žádná technologická dema tohoto druhu také ne a rozhodně si kvůli nim nikdo grafickou kartu nekupuje. Na prvním místě je tedy herní výkon a ten lze otestovat jen jediným způsobem. Přímo ve hrách, ať už s využitím vnořených herních benchmarků, nebo za použití programu FRAPS a změření pro všechny grafiky stejného herního úseku ve stejných podmínkách. Alfou a omegou je v obou případech hodnota FPS – snímky za sekundu.

Jak vidíte na příkladu průběhu FPS v jedné hře, zjistit lze minimální, maximální a také průměrnou hodnotu. Jak vidíte, průměrná hodnota je zdaleka nejdůležitější. Jak vidíte tak minimální, nebo maximální hodnoty, které některé weby zbytečně uvádějí, nastanou za 120s třeba jen 2-3x a někdy také 1x, jak ale vidíte, většina hodnot v průběhu 120s se pohybuje +/-5FPS kolem průměrné hodnoty. Je tedy poněkud hloupé uvádět min/max hodnoty, které jsou navíc snadno ovlivnitelné. V běžném životě máte na pozadí spuštěno řadu aplikací, a když vám třeba antivir hrábne na disk, nebo vám někdo pošle ICQ zprávu, či něco na pozadí stahujete apod., tak vám klidně mohou klesnout minimální FPS na nulu a určitě za to nemůže grafická karta a hlavně si toho ani nemusíte v plynulém toku těch snímků všimnout. Zajímat by vás tedy měly jen průměrné FPS, kdy vidíte, že bez akceptovatelných minimálních/maximálních hodnot a malých výkyvů jedním, či druhým směrem, dobrého průměru FPS nelze dosáhnout.

Uvedl jsem i hranice průměrných FPS a jejich vlivu na plynulost hraní. Moderní hry jsou dnes dělány tak, aby 25-30FPS bylo plně hratelné. Mnoho her má totiž právě na hranici 30FPS „zamčeno“ – platí hlavně o konzolových hrách a mnoha následných portech pro PC. U PC her se pak lock zvyšuje až na 60FPS, což je zase přirozená hranice toho, co vám zobrazí současné LCD panely, které jsou jaksi 60Hz a tedy více než 60FPS prostě nezobrazí. Pro účely testování lock hranice úpravou konfiguračních souborů vyřazujeme, abychom byly schopni mezi některými grafikami vůbec změřit nějaký rozdíl. Pro bezproblémové hraní většiny současných her stačí úplně kolem 35FPS, ale pořád se mohou vyskytnout propady v náročných situacích pod 30FPS. Za ideální hranici a průměr FPS se tedy obecně bere zhruba 40FPS, kdy už většinou ani v nejnáročnějších situacích není ohrožena plynulá hratelnost. Samozřejmě stále platí, že čím více, tím lépe ….

Změnili jsme některé testovací sekvence v některých hrách a přidali nové modernější hry. Definitivně také upouštíme od testování nižšího rozlišení než 1920x1200, protože i ten 22“ nejlevnější monitor má dnes 1920x1080. Navíc stále více se začínají objevovat cenově dostupnější monitory s rozlišením 2560x1440 apod. Testujeme tedy v základu dvě rozlišení: 1920x1200 a 2560x1600 na našich 27-30“ LCD. V některých testech uvidíte i testy v Eyefinity v rozlišení 5760x1200. Vždy však v plných detailech a plné detaily znamenají plné detaily, tedy včetně AA, protože testy bez AA nejsou testy v plných detailech a jen zkreslují testy … nás zajímá, co karta dovede. A takhle to vypadá …

 

 

  • Test - Battlefield 3 (DirectX11)

Prvním testem je samozřejmě Battlefield 3. Tento test se nedá vynechat, nejenom že je to jedna z nejlepších her loňského roku, je to také hra s nativním moderním DX11 engine, který se navíc bude používat u mnoha dalších v roce 2012/2013, včetně strategií i závodních her!

Výkon OC verze HD 6950 1GB v 1920 rozlišení je plně srovnatelný s HD 6950 2GB, menší množství paměti karta kompenzuje vyššími základními takty proti referenci. GTX 560 Ti je pak výrazně slabší a protože se pohybujeme už kolem 30-40FPS, je každý FPS znát.

 

 

  • Test – DIRT3 (DirectX11)

Dalším testem je závodní DIRT3, tuto hru vybíráme proto, že i tento engine je často využívaný a rozhodně se s ním i v roce 2012 setkáme a to hned u dalšího dílu DIRT a ještě u F1 2012. Je tedy dobré vědět, jak si karty vedou:

Dirt3 na grafickou paměť tak náročný není. HD 6950 1GB se tak díky vyšším taktům ujímá vedení před HD 6950 2GB a bez problémů s náskokem poráží GTX 560 TI.

 

 

  • Test – Deus Ex: Human Revolution (DirectX11)

Nemůžeme vynechat ani jednu z nejlepších akčních RPG her roku 2011, do které navíc stále vycházejí obsahová update a pravděpodobně nás na stejném engine čeká i nějaké to pokračování!

I zde se rozdíl mezi 1 a 2GB až tolik neprojevuje a díky vyšším taktům HD 6950 1GB OC od Gigabyte překoná referenční HD 6950 2GB. GTX 560 TI opět nestačí.

 

 

  • Test - Metro 2033 (DirectX11)

I když tohle je přeci jen trochu starší hra, stále je technologicky aktuální a hlavně se brzy dočkáme druhého dílu se stejným a ještě vylepšeným engine. Rozhodně se HD 7970 bude hodit.

Opravdu náročná hra, která opravdu hodně prověří grafickou kartu. Ani zde se ale rozdíl mezi 1-2GB v námi testovaném rozlišení moc neprojeví a tak díky vyšším taktům 1GB edice je opět s 2GB srovnatelná. GTX 560 to opět sleduje jen z povzdálí.

 

 

  • Test – ANNO 2070 (DirectX11)

Nesmí chybět ani test strategické hry, vybírali jsme buď novější ANNO 2070 nebo SHOGUN 2, nakonec nám vyšlo, že hry jsou zhruba stejně náročné a tak jsme vybrali k testování ANNO 2070, jehož engine se také ještě objeví v dalších hrách …

Zde se rozdíl paměti projeví v neprospěch 1GB verze více, ani vyšší takt to už nedokáže úplně dohnat, nicméně proti GTX 560 Ti si HD 6950 1GB vede pořád o dost lépe.

 

 

  • Test – BATMAN: Arklam City (DirectX11)

Vynechat samozřejmě nemůžeme ani Unreal3 engine s roubovaným DX11, což také ještě v mnoha dalších hrách uvidíme. Pravděpodobně brzy například v Mass Effect 3. Je tedy rozhodně na místě tuhle hru a engine otestovat:

Tvůrci už naštěstí vyladili onen DX11 patch, který vyšel v nepoužitelném stavu a aktuálně už tedy funguje. Můžeme tedy konečně testovat. Samozřejmě to DX9 hra s uměle naroubovanými DX11 prvky a tessellací. Za úpravami stojí NVIDIA, HD 6950 GB si opět i s menší pamětí s hrou celkem slušně poradí ve srovnání s 2GB verzí. GTX 560 Ti je opět až za ní a to se slušným odstupem.  

 

 

  • Provozní vlastnosti a taktování

Výkon ale není všechno. Když karta žere tak, že se dodavatel elektřiny těší, až vám pošle účet, rozhodně nikoho nepotěší.

  • Spotřeba

Jak si vede nereferenční OC edice od Gigabyte?

Přeci jen je o nějaký ten Watt žravější než běžná 2GB referenční verze, ale rozdíl není zase tak velký. Pořád je to o něco méně, než co žere GTX 560 Ti.

  • Chlazení

Pokud jde o chlazení, tak karta používá již popsaný nereferenční chladič. Není to rozhodně žádný krasavec (bez urážky), viděl jsem opravdu hezčí návrhy, na druhou stranu sice nevypadá, ale zato velmi dobře funguje s opravdu dobrým návrhem.

Karta není hlučná a teploty kolem 60°C v zátěži jsou prostě perfektní. Jinými slovy, chlazení není co vytknout a nesuďte jej jen podle vzhledu.

  • Taktování

Už jsem v úvodu řekl, že proti referenčnímu základu 800/5000MHz má GB HD 6950 1GB OC hned v základu takty 870/5000MHz. V ovladačích Catalyst lze ale tuto kartu ještě trochu pophnat a můžete nastavit 900/5300MHz, což výkon karty posune o další 4% bez nějakého dalšího vlivu na spotřebu či hlučnost chlazení.

Pokud to s kartou zkusíte s tím přetaktováním vážně, tak v našem případě se nám podařilo se dostat na 970MHz pro jádro a 5620MHz pro paměti. Omezením této karty je samozřejmě jen 6+6pin napájení. Samozřejmě výkon je stále ovlivněn jen 1GB paměti, což v některých hrách je handicap, ale sám o sobě tenhle přetakt proti tomu základnímu se kterým se tahle karta prodává, zvýší výkon karty o zhruba 15-19% v průměru. Ale to je skutečně maximum, více tahle karta nezvládne. Na druhou stranu žádná běžná GTX 560 Ti ji stačit nebude, protože GTX 560 TI je v základu slabší, takže i kdyby šla o 20%, pořád to nestačí.

 

 

 

  •  Hodnocení výkonu, ceny a poměr cena-výkon

Dnes jsme tyto 1GB karty otestovali jen v 1920x1200 rozlišení, nemá smysl testovat je ve vyšším, ten 1GB paměti už je prostě málo. Ale otestovali jsme je opět v moderních DX11 hrách, s jejichž enginy se ještě setkáme v dalších letošních nových titulech, takže je dobré vědět, za co ty GTX 560 TI a HD 6950 1GB stojí.

  • Ceny

Pokud jde o ceny, tak námi testovaná referenční lejtek GTX 560 Ti 1GB stojí 5600 korun a skoro stejné peníze (5700,-) stojí i Gigabyte HD 6950 1GB OC. Jsou to tedy naprosto cenově vyrovnané karty. Existují OC verzi GTX 560 se základním  výkonem o 5-9% vyšším za tuto cenu, stejně jako ale existuje ještě o pár % výkonnější 1GB edice HD 6950 od MSI za tuto cenu. V každém případě ceny GTX 560 TI dnes jsou v rozmezí 5200 – 6200 korun za 1GB edice, zatímco ceny HD 6950 1GB jsou mezi 5600 – 5800 korunami.

Bereme tedy obě karty jako stejně drahé. Jak to vypadá s výkonem a poměrem cena-výkon?

  • Výkon  

HD 6950 1GB si udržuje jasný výkonový náskok před GTX 560 Ti 1GB. Ať s přetaktováním nebo bez, HD 6950 1GB je v současnosti a moderních DX11 hrách jasně výkonnější grafika než GTX 560 Ti.

Když vezmu do úvahy OC verzi GB GTX 560 Ti, která má výkon o 9% lepší než základ, bude to vypadat čistě matematicky takto:

Pořád bude HD 6950 1GB za podobné peníze prostě rychlejší. A protože zde se často pohybujeme kolem 30-40FPS, je tu každý FPS navíc a každé % výkonu prostě znát.

  • Poměr cena-výkon

Stejná cena, ale vyšší výkon v případě HD 6950 1GB znamená i lepší poměr cena-výkon:

Je tedy jasné, proč se HD 6950 1GB těšily velké popularitě a považujeme ji za jednu z nejlepších grafik roku 2011 vůbec.

 

 

  • Hodnocení a závěr

Dnešní hodnocení nebude o moc jiné, než v době prvního testu HD 6950 1GB vs GTX 560 Ti. I když dnešní test máme na zcela jiné sestavě s jinými testovacími hrami a hlavně na mnohem vyspělejších ovladačích pro obě karty.

Ať už budeme srovnávat OC verze nebo ne, HD 6950 1GB vyjde o několik % výkonnější a dokáže se občas poprat i s 2GB HD 6950, což GTX 560 Ti prostě nesvede. HD 6950 1GB má i větší taktovací a tedy i výkonový potenciál než GTX 560 Ti a dokonce je přitom všem i úspornější.

Výhoda tří monitorů na jedné grafice se u 1GB edic HD 6950 proti GTX 560 Ti přeci jen smazává, protože 1GB kartu pro 3 monitory a obecně vyšší rozlišení než 1920x1200, vážně nelze doporučit. Pokud jde o chlazení, to je čistě na nereferenční záležitost a ta jsou často pro obě karty podobná.

Jako menší nevýhodu HD 6950 1GB musíme zmínit to, že je o 2,5cm delší než GTX 560 Ti, což může být, problém v některých těsnějších skříních, celkově by to být problém ale neměl. Na druhou stranu delší rozměry znamenají i větší chlazení proti GTX 560 Ti, a když vezmeme v potaz, že obě karty mají podobnou spotřebu (GTX 560 Ti dokonce vyšší), není větší chlazení zase na škodu.

  • GTX 560 Ti vs HD 6950 1GB

Jen idiot by se při pořízení grafické karty rozhodoval podle nějakého loga na čipu, který ani přes chladič nevidí. Pokud vám jde čistě o výběr nejlepší grafické karty a tedy, která je v našem případě za cenu 5600-5700 korun lepší volba, jestli GTX 560 TI nebo HD 6950 1GB, řeknu s velkou jistotou na základě prokázaných faktických skutečností, že HD 6950 1GB je jednoznačně lepší grafická karta s lepším výkonem i vlastnostmi. Pokud chcete nejlepší grafiku za tyto své peníze, GTX 560 Ti se vyhnete a vezmete HD 6950 1GB, protože chcete nejlepší grafiku, nechcete třetí, pátou nebo desátou. Nic víc, nic míň.

  • Závěr

Gigabyte HD 6950 1GB OC je za dané peníze opravdu vynikající tichá a výkonná grafická karta pro toho, kdo hledá něco opravdu hodně zajímavého poměrem cena-výkon a zároveň není vyloženě náročný hráč. Pro vyšší rozlišení, více monitorů a maximální detaily v nejnovějších hrách je přeci jen 1GB karta této kategorie už trochu málo. Pokud vám ale stačí jen vyšší detaily na vašem 1680x1050/1920x1080 monitoru, tak si zahrajete všechno s přehledem a lepší grafiku kolem 5500 korun včetně DPH, než HD 6950 1GB v provedení od GB (nebo od MSI TWFZ II) mít prostě nemůžete.

Na druhou stranu přiznávám a omlouvám se, že tahle recenze měla přijít o pár měsíců dříve, protože zhruba za měsíc až dva už bude mé doporučení ohledně nejlepší grafické karty kolem 5500 korun úplně jiné, s úplně jinými soupeři. Takže to berte jako takovou aktuální tečku za soupeřením HD 6900 vs GTX 500 modely.  

 

"Vynikající poměr cena-výkon a nejlepší grafická karta mezi 5000 - 6000 korun vč. DPH"

 

Za zapůjčení grafické karty děkujeme společnosti Gigabyte.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-25 11:23:50
avatar
Som premeral skriňu (cooler master elite 333) a tá karta by sa dnu nezmestila - resp. zmestila, ale nie s tým chladičom
edit: (zasahuje už do priestoru hdd)

Ale keby mi ju niekto nasilu dáva, tak by som sa už nejak prispôsobil
hanbanaroda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-26 10:39:07

Zasahuje do místa na HDD? A od čeho existují nůžky na plech nebo pilka na železo?:-D
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-25 11:29:32

Pěkné :-) Je vidět, že pro FHD 1GB paměti není vůbec limitující a rozhoduje spíše frekvence. Když srovnáme HD6950 2GB vs 1GB.
Akorát to odemčení na HD 6970 hraje do karet pro 2GB variantu.
Jinak hezká ukázka grafu s průměrnými fps a vysvětlení tak, co je hratelné či nikoli
Ramzes [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - otázka. 2012-01-25 12:14:45

Zdravím
možno som to niekde prehliadol, ale prečo neporovnávaš a GTX560ti OC? Toto je trošku nefér boj.Tak isto,dá sa zohnať aj verzia SOC, ktorú som videl vo viacerých testoch taktovanú na 950 jadro a 4500pamäte.6950 je lepšia v pomere cena/výkon tak či tak ak berieme do úvahy testy v hrách a nastaveniach ako robíš, no porovnávaš tu 2 rozdielne verzie, takty pre GTX560ti , ktorú si dal do testu z ďaleka neukazujú jej možnosti, takže tým či už náhodou, alebo zámerne trošku zavádzaš.Aby som ale len nekritizoval, musím pochváliť výber hier testov, a spracovanie recenzie radeonu, tu palec hore.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-25 12:23:04
avatar
protože jsem ji neměl k dispozici, nicméně v předpoleslední kapitole máš výsledky jak by to vypadalo s o 9% přetaktovanou= maximálně o 9% výkonnější OC verzí GTX 560 Ti od Gigabyte, která má takt 900MHz a stojí podobné peníze co ta HD 6950 1GB OC ... to mi přijde jako dost fér a nezavádějící ...
Ramzes [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-25 12:28:10

Aha, už to vidím, ospravedlňujem sa, prehliadol som to, moja chyba.Ešte jedna otázočka,všimol som si, že občas meníš v rozličných testoch nastavenia hry pri rovnakom rozlíšení.Normálne to nevadí, ale keď si potom pozerám rôzne staré recenzie a chcem to porovnať, je to trochu mätúce.Robíš to zámerne, aby bol väčší prehľad čo sa týka dopadu nastavení na fps, alebo náhodou? Linkdy v prípade potreby dodám.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-25 12:33:55
avatar
staré receze jsou na zcela jiné sestavě tedy s dnešními výsledky naprosto nerovnávatené

... ale občas i v rácmi stejné sestav vyměníme lokace či nastavení, pořád ale vždy všechny karty v testu jsou testované za stejných podmínek ve stejných lokacích a se stejným nastavením ....

Nedržíme konzistenci starších testů aby byly srovnatelné i s budoucími, jde nám o katuální srovnání v daném testu, maximálně jsou na stejné sestavy ty výsledky srovnatelné jen pár měísců, než třeba opět v novějším testu změníme lokaci, nastavení či všechny karty otestujeme znovu na zcela nových ovladačích ...

Letošní testy jsou ale na zcela nové sestavě, nesrovnatelné s těmi předcházejícími takže se to nedá srovnávat v žádném ohledu ...
Tomasjerry [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-27 14:14:08

Ja by som povedal, skvelo DD, aj ked neskoro, budem mat dobre argumenty . Dik. To Ramzes, porovnaval 560TI a 6950 OC preto, lebo stoja rovnako.
7R7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-29 14:19:26
avatar
Ani zdaleka nestoja rovnako. Keby dal priemer z Heuréky tak by to vyzeralo s pomerom výkon/cena úplne ináč.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-25 15:15:17
avatar
Vím o jednom případu, kdy je 1GB nepoužitelně málo a tím jsou mody do GTA IV. Například Icenhancer 1.35 vypadá naprosto parádně (a za chvíli tu bude 2.0), ale moje přetaktovaná HD6870 s 1GB RAM je totální slideshow (pomůže jen vypnut stíny, nebo hoodně snížit dohlednost), zato kamarád má horší PC, ale HD6970 s 2GB RAM a nemá problém na žádné nastavení, nevím čím to přesně měřil, ale prý mu GTA zabírá v grafické paměti 1993MB ...
Ramzes [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-25 15:52:09

no, ale 6970 je podstatne lepšia ako 6870, takže aj to ti spraví dosť rozdiel v FPS. + možno by som to dával aj na vrub optimalizácii a driverom.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-26 06:04:40

ne, slideshow fakt dělá nedostatek paměti. I pro GTA4 je 1GB málo (asi 1275MB).
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-26 12:47:43
avatar
podstatně lepší? No 2xlepší fakt není to ani zdaleka ne, zvlášť v DX9 a zvlášť když má moje HD6870 1GHz na jádře. Jestli je mezi nimi 20% tak to je moc.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-26 14:28:21
avatar
hd69506970@950/5500mhz. to uz podstatne lepsi je
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-25 15:34:12
avatar
Pekná recenzička, jen tak dál. Mit mou starou Powercolor 4870 512MB tak o "6950 OC" budu uvažovat, ale na podzim jsem si polepšil, tak zas bude nějaký čas klid ....
Larry [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-25 19:51:38

Jen tak pro úplnost, na alfacompu stojí testovaná HD 69501GB 5860,- a netestovaná GTX560 Ti 1GB 5340,-, což je 520,- rozdíl, ovšem ta GTX560 Ti už je nataktovaná na jádře na 900MHz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-26 02:27:41
avatar
jen pro úplnost v jiném obchodě, nebudu dělat reklamu, stojí námi testovaná karta Leadtek GTX 560 TI 5800,- a HD 6950 1GB OC stojí 5700,- .... proto jsem v článku uvedl rozmezí, kde se oba typy prodávají .... nebudu brát ceny z jednoho obchodu, ale typické běžné ceny daného modelu ... jinými slovy, HD 6950 1GB může být i levnější než testovaná GTX 560, stejna jako to může být naopak ;)
silence95 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-26 10:24:10

podla coho tentokrat uvadzas ceny ? Hovoril si, ze budes brat priemerne ceny z Heureky.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-26 13:08:12
avatar
aktuální ceny daného testovaného modelu ...
silence95 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-26 14:25:09

Tak este raz.
Aktualne ceny podla coho ?
-Beries nejaky konkretny obchod alebo

-primer podla nejakeho serveru podobnemu Heureke (z tade evidentne nie, preco si to zmenil ? Nezabudni mi prosim ta odpovedat na tuto otazku,bol to predsa dobry system) alebo

-si tie obchody vyberies sam ?

Prosim ta, mozes uviest presnu odpoved ? Aby sme nepisali dookola to iste, ako male deti. Vdaka.
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-26 13:05:55

DD ale to je blbost. Nebo si myslíš, že se potenciální zájemce podívá na Heuréku a řekne si:
"Hm, tak sice bych to mohl mít za 5000, ale tak průměrná cena je 5500, tak si ji koupím dráž"?

Objektivní by bylo dávat minimální cenu s poštovným u obou srovnávaných produktů (samozřejmě odfiltrovat extrémy, které mohou být podvodné)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-26 13:07:44
avatar
proč s poštovným? já mám třeba Alza i CZC za rohem ...


ne vážně, ceny obou modelů jsou czela vyrovnané a testovali jsme dané modely za uvedené ceny, které jsem objektivně uvedl. TEČKA.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD 6950 1GB OC 2012-01-27 15:35:38
avatar
ktere znacky? Prosim te, sam moc dobre vis, ze co znacka to jina cena. Takze bud vezmi napr. 3 - 4 obchody, z tech vyber nejlevnejsi karty postavene na konkurencnich cipech a udelej z toho prumer nebo vem zase 3 - 4 obchody a z nich vyber karty postavene na konkurencnich cipech, ale jen od jednoho vyrobce. Potom muzes srovnavat a ne ze vezmu kartu od draheho vyrobce a porovnam ji s kartou od toho nejlevnejsiho, kazdy prece vi, ze GB ma jedny z nejlevnejsich karet, kdezto Leadtek je jednim z nejdrazsich.
F!LL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-26 03:12:47
avatar
To by mě zajímalo, kde si sehnal tak drahou 560ti na referenčních taktech. Za tu cenu bych ji našel konkurenci lepší.
Když chceš tedy porovnávat grafické karty na základě ceny, tak bys tam neměl cpát nějakou prodraženou grafiku...
Pak by ten rozdíl nebyl tak bolestivej pro nvidii, která se mi zdá teď hodně neprávem zesazená.
F!LL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2012-01-26 03:07:48
avatar
Ale ta GB ma luxusni chlazeni, to konkurenci nema...
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-26 08:25:34

Hm tak super pozeram ze na mojom preferovanom obchode su ceny mierne inak.Rozdiel 27 eur v prospech NV 560Ti.GIGABYTE R695OC-1GD =238eur vs GIGABYTE N560UD-1GI=211 eur.
JO a pekne poskladana veta: Když karta žere tak, že se dodavatel elektřiny těší, až vám pošle účet, rozhodně nikoho nepotěší.
Akus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-26 09:56:31

Jake typove oznaceni ponese nova 7 rada Radeonu v teto cene 5-6 Dekuji
Porad cekam na 7 radu (co nabidne), ale aby potom nakonec nevysla lepe cena/vykon 6 rada (ted se bavim o cenove hranice 5-6 tis)
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-26 10:20:37

V tejto cenovej kategori uz tusim nastastie obchody odstupnovavaju ceny podla vykonnosti takze pomer cena/vykon byva podobny.V ramci rozdelenia AMD/NV. Pri low end kartach pod 150 eur sa vsak stale da popalit...
Akus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-26 10:59:31

Jde mi hlavne o to ze cekam co bude a hlavne za kolik ale aby proste 6 rada nebyla vyplni mezi 7(cenove - ja jen cekal ze novy model nahradi starsi samozrejme cekam ze bude drazsi ale ne o tolik) jak pisete vyssi vykon vyssi cena jasne v pomeru nakonec vyjdou dobre ale kdo si koupi za stejnou cenu novou kartu ze stejnym vykonem?(to potom nemusim cekat) ted se bavim o cenove hladine 5000Kc a ne to ze 7950 je rychlejsi v testech jak 580 a je levnejsi to ano ale porad je to karta kolem 9tis ja chci kartu za 5-6tis tam bude tedy co?

ze vyjde podobna karta za tu cenu s nizsi spotrebou me netrapi jde o to cekani na to same ?

Spotreba kapitola sama o sobe ze nova rada nizsi spotreba ano globalne super usetrise na svete mnoho elektriny ale tech par desitek Wattu pro jednotlivce?? Kdyz ma nekdo 3 monitory ve skrini delo CPU atd... tak resi desitky wattu?? O tom pochybuji.
Bormen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-26 15:18:12

Na odpoved ktora je vyhodnejsia treba test HD 6950 1GB OC vs. napr. 560Ti Hawk. Cena 238e vs 240e Podla mna su to vykonovo rovnake karty ale jedna ma navyse třešničku v podobe PhysX
Ramzes [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-26 16:25:53

To nie je zlý nápad, otestovať dve najlepšie vyladené karty na trhu.Mohol by si nad tým DD pouvažovať, podľa mňa pre Teba nie je problém zohnať akýkoľvek model na testy, testuješ predsa kvantá produktov. Navyše by si umlčal v prípade výhry tvojej obľúbenej ATI na nejaký čas polemiky o neobjektívnosti.
Môžeš len získať..... môj názor.
Nick_Slaughter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-27 10:14:51

ja myslim ze 6950 v OC verzi by dokazala prekonat GTX 560 Ti OC i bez toho, aniz bys nesmyslne zmanipuloval test cenou, kterou si vzal buhvi odkud. Lidem tady se ted tezko ospravedlnis.
Kdo sem chodi a cte tvoje recezne a testy tak vi zhruba jak se pohybuji ceny a vykony techto maintreamovych karet a tohle je pak jak pest na oko (zvlast kdyz hned na uvod pises ze zakladem je pomer cena/vykon).
Pritom kdyz vezmu czc nebo heureku (alza apod.), coz pouziva vetsina lidi pri nakupu na netu, tak jsou ceny uplne jinde.
Tomu nadpisu by mnohem vic sluselo GB 6950 OC (http://graficke-karty.heureka.cz/gigabyte-gv-r695oc-1gd/) vs. MSI GTX 560 Ti HAWK (http://graficke-karty.heureka.cz/msi-n560gtx-ti-hawk/)....a dal jak to mas ty,coz uz tu nekdo zminil. Souboj by to byl urcite zajimavejsi.
Pokud ji nemuzes sehnat,tak pak nepis prece do nadpisu souboj o krale 2011 . MAS TO ZAPOTREBI?

Na druhou stranu musim pochvalit vyber her,parada. A taky namerene vykony se pomerove shoduji s tim co jsem si meril namatkou ja (majitel GTX 560 Ti OC).
Taky to jak nahlizis kriticky na spotrebu se mi libi (jakou tomu prikladas vahu). Plne souhlasim.

Jinak nevim jestli je OC verze GTX560Ti vykonnejsi o 9%,ale me to vetsinou vychazi tesne pod referencni GTX 570. Kolik je to procent oproti ref. 560 Ti nevim,ale jako pomucka mi to funguje celkem spolehlive.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-27 11:30:48
avatar
já jsem s ničím nemanipuloval ... dlouhodobě v testu používáme kartu Leadtek GTX 560 TI a dlouhodobě uvádím běžné ceny testovaných grafik a to i v tomto případě ...

OC verzi GTX 560 Ti jsem k dispozici neměl a nad rámec testu jsem, do recenze uvedl, že za danou cenu lze sehnat i OC verzi s taktem 900MHz, která by měla mít výkon o 9% vyšší a ukázal jsem to ....
Nick_Slaughter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-27 12:59:55

Kdyz si ji nemel tak je to jasne.
Jen sem chtel rict ze kdyz delas "lidove testy" (tj. testujes jen v rozlisenich co vetsina lidi hraje atd.) tak by bylo lepsi brat ceny z "lidovych obchodu" (tj. prave zminena heureka,czc,alza,atd.). Je to jen navrh.
Timto je test "karty roku 2011" ponekud zkresleny a rozdil pomer vykon-cena,ktery je zde zasadni,jeste propastnejsi,coz uznas sam,myslim.

Neber to jako rypani,nybrz podmety ke zlepseni .
J.R. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-27 19:15:30

Také si myslím, že průměrná cena GTX 560-Ti je o pár stovek menší než u HD6950-1GB, alespoň co jsem prošel 5 známých IT obchodů a ve kterých si je můžu v Plzni osobně vyzvednout. Je pravda, že pokud jde o souboj nejlepší VGA pro rok 2011 v souboji mezi těmito dvěma typy, měly by se uvádět ceny za kolik seženu daný typ a né, že uvedu pouze cenu výrobce co testuji, který je prostě dražší a stejně si ho málo kdo pořídí. Třeba když už je tam OC verze HD6950 od Gigabyte, tak GTX 560-Ti v OC verzi od stejného výrobce je vždy o cca 400,- levnější.(Rozmezí beru v potaz, ale i tak je tam vždy ten rozdíl pár stovek). Za mě je vítěz také HD6950-1GB, je jednoznačně efektivnější ve spotřebě i po OC a i o kousek výkonnější(ale trochu dražší). Já jako zákazník, si prostě půjdu koupit kartu, která mi nabídne nejlepší poměr výkonu k ceně s přihlédnutím na provedení karty(hl. chlazení) a né zrovna výrobce, který byl zrovna k mání v testu a je za cenu vyšší, než mnou vybraná karta, která je už od výrobce OC a s lepším chlazením. Tak to prostě je a pokud vybírám nej kartu roku, beru typ a né jednoho konkrétního výrobce. Navíc karty od GB jsou už v OC verzích s lepším chlazením za skoro stejné ceny jako referenční tím myslím nejlevnější verze. To ale nemění nic na faktu, že HD6950 by stejně vyšla jako vítěz, ale spíš s odřenýma ušiskama než tak jasně jako zde ;-)
J.R. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-27 21:16:51

Ještě jen dodám, že po přečtení celé této diskuse, jsem nabyl názoru, že všichni zde připomínáme to samé a to už možná svádí k zamyšlení se, proč? Jde převážně o ty ceny a myslím, že pokud by bylo opravdu vše v pořádku, jen těžko by zde tolik lidí argumentovalo tak jak argumentuje ;-)

Dal jsem si trochu práce a poměřil ty dané obchody a aktuální ceny... Co si budem povídat, většina z nás zde určitě nakupuje a ceny u jiných obchodů se moc neliší. Navíc když se podíváte tak mezi těmito VGA je vždy velmi podobný rozdíl u jedotlivých shopů, tj. cca 500,- Kč:

http://ftp.volny.cz/j.radl/VGA.png

Tedy o stejné ceně se nedá mluvit ani náhodou. Rozdíl v ceně je skoro 10% a pro někoho to může být rozhodující. Proto říci: "Bereme tedy obě karty jako stejně drahé" je přinejmenším dosti odvážné. Přidáme-li u GTX560-Ti vyšší výkon díky OC a nižší cenu o 500,- Kč budou na tom obě karty dost podobně, jen GTX560-Ti bude trochu žravější. Jednoduše při ceně 5200 Kč a výkonu 60%(53+7) je poměr cena/výkon jen o 1% horší než u HD6950.
Ještě doplním, že u MSI, ASUS je rozdíl v ceně podobný...
silence95 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-27 15:33:42

Suhlas, opat to zmanipuloval - ceny prikraslil (preto schvalne neodpoveda na moju otazku).
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Souhlasim, 2012-01-27 23:51:21
avatar
ze vetsine lidi tady je to divne, jen moderatorovi fora ne. Nu coz, hlavne ze AMD Radeon rulez.
TheBuldogzer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-28 09:41:53
avatar
Tuto kartu vlastním a nemůžu si na ní stěžovat, opravdu skvělá kartička - pěkný výkon, super chlazení + Podařilo se mi ji odemknout na HD6970 1GB naprosto bez problému - plně funkční, plně stabilní a nárůst výkonu je znát

Jinak super srovnávací test, jen tak dál
CobraGT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-28 09:42:07
avatar
Tak videl som obe "mašinky" v akcii vo full HD a teda musím povedať že to pekne roztočili čo sa toho týka tak HD 6950 je asi lepšia voľba pretože má menšiu spotrebu ale nVidia je zas lacnejšia a to o pekných pár eur a má aj physX ale to je na každom že čo preferuje každopádne pekná recenzia a celkom slušný výber hier len mi nedá podotknúť že tá Geforce sa dá zohnať o dosť lacnejšie takže v teste cena/výkon bi mala biť zohľadnená jej nižšia cena!!
J.R. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-28 09:49:04

Ano a když budeme uvažovat o 7% vyšší výkon (průměr z 5-9%) u OC verze a vezmeme v potaz o 0,5tis. nižší cenu, sou na tom obě karty stejně. Pak záleží co kdo preferuje, přesně jak říkáte :-)
Killingjoke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cena 2012-01-29 18:23:31

Když vezmu třeba alfacomp, tak je rozdíl nejlevnější GTX 560 Ti (gigabyte) a 6950 (sapphire)570,-Kč, což je docela dost.

Potom GTX 560 Ti od Gigabyte s OC o 80MHz na jádře je o 480Kč levnější než Gigabyte 6950 s OC o 70MHz na jádře.

Kdybych si kupoval, grafiku, tak jdu stejně do AMD 6950, jelikož jsem GTX 560 Ti měl a příšerně řvě, což se samozřejmě dá vyřešit regulací otáček ventilátorů, ale to se pak zas přehřejvá (90°C není problém).
Nakonec jsem vzal AMD 6870 od Gigabyte, karta je tichá a teploty v pořádku, výkon mi stačí...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!