Recenze a Test: ALAN WAKE – herní nuda a vývojová stagnace v temném lese
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Saturday, 25 February 2012
alt

 

 

 

 

 

 

  • Recenze a Test: ALAN WAKE

                                   – herní nuda a vývojová stagnace v temném lese

ALAN WAKE byl dlouho očekávaný počin studia Remedy a Microsoftu. Hra, která měla být technologickou demonstrací schopností čtyřjádrových procesorů a nevídaných grafických parádiček a možností díky nativnímu použití tehdy mladé DirectX10.

Už v roce 2005 se na velké technologické konference Intelu (IDF 2005) demonstrovaly možnosti, které tahle hra přinese. Nemalé byly i sliby, kterými nás tvůrci zásobovali. Mělo jít o unikátní příběhový survive horor s prvky logických her a tajemném detektivním pátrání a to celé v otevřeném světě. A jak to dopadlo?

  • ALAN WAKE jako pomník stagnace herního a technologického vývoje

Hra je obrovským zklamáním a živoucím důkazem úpadku herního a technologického vývoje. Ze slibovaných technologických inovací nemá naprosto nic, dokonce ani ta podpora QuadCore procesorů není nic moc, DirectX10 natož DirectX11 vůbec nezná, grafika je hnusná, textury nedetailní, je to totiž konzolový port. Přes všechny sliby vyšel ALAN WAKE teprve loni a ke zděšení mnoha hráčů pouze na zastaralou konzoli Xbox360, kde běžel v nízkém rozlišení a v ještě ošklivější grafice než dodatečně vydaná PC verze.

Samozřejmě se asi ozvou ti, kteří nepovažují technologickou a grafickou stránku za až tak důležitou, takže tím se dostáváme k naplnění herních slibů. Z unikátního příběhového survive hororu s logickými hádankami a přemýšlením při pátrání a to celé v otevřeném světě, se nám z ALAN Wake vyklubala naprosto uzavřená koridorová skoro střílečka, kde logického není zhola nic. Příběh stojí za houby a hra samotná předvede veškeré své možnosti už během prvních pár minut, pak už se vše jen opakuje.

Nevěříte, že je možné až takhle uhnout ze slibů a zcela popřít jakýkoliv technologický a herní vývoj? Já tomu také nevěřil. PC verze Alan Wake, která s drobnými grafickými vylepšeními z konzolové verze nedávno vyšla, mě doslova uzemnila. Po oznámení zrušení PC verze už jsem od ALAN WAKE nečekal nic, zkusil jsem si jí chvíli před časem na Xboxu, ale na tu grafiku se nedalo dívat, takže jsem si počkal až na PC port, který nedávno vyšel. Zajímavostí je, že po mnoha řečech o tom, že se PC verze nevyplatí, se prý zaplatily veškeré náklady za méně než 48 hodin po vydání, z toho lze usuzovat, že to asi až tak nákladné nebylo, a bohužel je to na hře vidět.

Podívejme se na hru podrobněji ….

 

 

  • ALAN WAKE – Gameplay

Solidních survive hororů zase tak moc není. V loňském roce to byl hodně povedený převážně akční Dead Island, před tím například Alone in the Dark. Oba nebyly úplně TOP AAA hrami, obě byly primárně konzolové, ale obě strkají ALANa Wake do kapsy. Obě mají herně vše, co ALAN Wake nemá. Hlavně zábavnost, velké herní možnosti a originalitu.

ALAN WAKE je vlastně herní noční můra, a to doslova i po příběhové stránce. Samotný děj je vlastně béčkovým knižním hororem, s nepříliš překvapivými zvraty, a hlavně s hromadou klišé. Hlavní hrdina je spisovatel hororových románů a ve svých (nejen) nočních můrách jeden prožívá. Hlavní hrdina je neuvěřitelně nesympatická herní postava.

V první řadě je to duševně narušený jedinec, který navíc neustále ztrácí věci (což je pro hráče asi nejvíce iritující skutečnost). Proč? Každý level si náročně sbíráte výbavu, zbraně atd. aby vám pak tento „hrdina“ na začátku každého nového levelu oznámil, že zase všechno ztratil a musíte začít od začátku. Opravdu, věta „I lost my gun“ se objevuje se železnou pravidelností a takovou touhu nechat tohoto hlavního hrdinu utratit, málo v které hře pocítíte.

O tom, že je to duševně narušený jedinec, se budete přesvědčovat velmi často. Hodně trpí samomluvou a neustále vám vysvětluje a popisuje zjevné věci, které vidíte, anebo se dokonce už přímo dějí kolem. Je to dosti otravné. Navíc v té hře se toho mnoho neděje, takže vypráví jen aby se něco dělo.

Hlavně herně je ALAN WAKE úplně prázdný! Chodíte celkem dobře navrženými a výtvarně věrohodně zpracovaným prostředím, které tu a tam odhaluje, že tam toho v té hře mělo být podstatně více než je. Otevřené prostředí se připomene několika sekvencemi jinak nudné jízdy autem, samotné herní akční pasáže jsou neskutečně uzavřenou koridorovou záležitostí, kde nemůžete uhnout v podstatě ani o metr.

Hra nemá ani žádnou umělou inteligenci, celá se skládá jen z hodně okatých skriptů, kdy přesně víte, co kde na vás za příštím rohem vyskočí. Navíc toho, co vyskočí, je také hodně omezeně. V celé hře jsou vlastně jen 4 druhy nepřátel, kteří se ale liší jen množstvím života a rychlostí! Tedy pokud nepočítám s tím, že budete světlem bojovat i proti různému vybavení a věcem, které posedne zlý duch :). Nejvtipnější je boj s bagrem nebo kombajnem, věřte nebo ne, pár přejetí od něj vydržíte!

Celá hra postrádá logiku (ta nám byla také slibována). Ostatně ze slibovaných hádanek a přemýšlení nad záhadami zbyla jediná: Proč tahle hra vůbec vyšla? V úzkém koridoru zabloudit nemůžete, hra vás navíc všude vede za ručičku, žádné hádanky a logické úlohy tam nejsou, takže se hra omezuje jen na svícení baterkou, osvětlování nepřátelských „zjevení“, které pak prostě zastřelíte jednou z 3 zbraní, které máte všude možně k dispozici. Na každém kroku se válí munice, v temném lese často u cestičky leží krabice s náboji, či další výbava, co pár metrů. Byl jsem v některých národních parcích a rezervacích v USA, které jsou podobné té ve hře, ale nikdy jsem tam tohle neviděl :).

Bohužel všechny herní prvky a možnosti vám hra odhalí už během prvních několika minut hraní. Více vám prostě nenabídne, souboje jsou neustále stejné a opakující se, stejná výbava, stejní nepřátelé, stejný postup. Navíc na vás skáčí přesně tam, kde očekáváte, takže se prostě probíjíte skripty. Nad vším tím je „příběh“ o zmateném spisovateli, chyceném do vlastní fantasie. No a to je vše, co vás ve hře čeká. Více toho opravu není! Alan Wake je herní nuda na zhruba 6-7 hodin dost jednotvárného „hraní“. Příběh zde přebíjí samotnou herní náplň. A celé to doplňuje nepříliš přesvědčivé technické a grafické zpracování. I když se hře musí nechat, že výtvarné zpracování temného lesa je jedno z nejlepších, které jsme kdy ve hrách mohli vidět.

 

 

  • ALAN WAKE – technické zpracování a test grafik

V úvodu už jsem nakousl skutečnost, že ze slibovaných technologických prvků nezbylo nic, než jen ty sliby. Žádné aktuální technologie hra neobsahuje, dokonce ani tu podporu využití pro čtyřjádrové CPU, natož DX10. Hra umí naplno využívat jen dvoujádrových procesorů (4/6/8jádra nemají žádný přínos) a obsahuje jen některé z DX9 technologií a do dobře vypadající DX9 hry má také daleko.

PC verze je jen konzolový port s vyšším rozlišením a několika světelnými efekty navíc. Ocenit musíme alespoň perfektní optimalizaci pro Eyefinity, což je ale práce na pár minut úprav kódu. Bohužel na nějaké další optimalizace zapomeňte. Na to, jak je hra technicky zastaralá, s ohyzdnými texturami a většinou modelů, je poměrně dost náročná.

Ty textury, to je vážně hnus fialový, i Half Life source, kterému je vizuálně v mnoha ohledech hra hodně podobná, má snad lepší. Fyzika je pak na podobné úrovni. Hra se tak snaží hodně věcí maskovat temnotou a následným efektem rozostření a mlhy. Pak si ne všechno můžete detailně prohlížet.

  • Systémové požadavky:

Minimální požadavky jsou: operační systém Windows XP, dvoujádrové procesor Athlon X2 2.8GHz nebo Core 2 Duo 2GHz, paměť 2GB, 8GB prostoru na HDD a grafiku s DX10 (k čemu?) a 512MB RAM jako ATI HD 3650 nebo NVIDIA 8800GT.  

  • Náročnost na grafiku v praxi

Předně je nutné říci, že hra je a bude optimalizována na AMD grafiky, protože je to „exkluzivní“ Xbox360 hra, a konzole má AMD/ATI grafiku, takže to lépe poběží na AMD/ATI HW.

(asi graficky nejhezčí moment ze hry - jeden z hodně mála)

V plných detailech se na 40FPS dostanete je s aktuálními hodně výkonnými grafikami. Samozřejmě nové HD 7900 nemají žádný problém. Ve vyšším rozlišení už jsou pak HD 7900 jediné grafiky, se kterými se to plynule dá na plné detaily hrát.

A pokud jde o náročnost na procesor, rozhoduje hlavně frekvence, ne počet jader. 2-4 jsou maximem, které hra využívá, přínos více jader je pak proti 2 malý. Tolik ke hře, která měla kdysi naplno demonstrovat možnosti nových Intel QuadCore procesorů …

(textury jsou hrozné kvality, ale tahle textura motoru v roce 2012 mě vážně dostala ... )

Slušná je hudební a zvuková stránka hry, špatné nejsou ani animace pohybů postav, bohužel samotné modely se vývojově zasekly někde před pár lety. Celkově je PC verze rozhodně výrazně lepší než konzolová, ale ta běžela v extrémně nízkém rozlišení s minimem detailů a vypadala vážně hodně hnusně, a čas u ní smysl trávit nemělo. Na PC verzi se v tom HD rozlišení dívat dá, ale rozhodně nevypadá jako hra z roku 2012, je to hra z roku 2005-2006, kde se vývojově zasekla.

 

 

  • Závěr a hodnocení

ALAN WAKE je špatná hra a ztělesňuje zoufalou situace stagnace celého herního průmyslu. Úplně vše, co se dalo zkazit, to se zkazilo. Z původních slibů nezbylo zhola nic. ALAN WAKE místo precizní a pokročilé technologické i herní stránky nabízí jen koridorovou skriptovanou akční nudu s baterkou, u které je jakákoliv nutnost přemýšlení potlačena na maximální možnou míru, aby to zvládla hrát a dohrát i opice s gamepadem v ruce a se zavřenýma očima. A to celé v grafice a technologiích odpovídající roku 2005-2006, ale rozhodně ne datu vydání 2011-2012. Navíc celá je v hloupém pohledu přes rameno, který obtěžuje. Malá část hry vám ukáže pohled z první osoby, který je výrazně lepší!  

(co je to za hloupou módu dělat hry se stupidním pohledem přes rameno, když FPS je lepší?)

Hra nepřináší vůbec nic zajímavého. Na poli survive hororů jí takové Dead Island nebo Alone in the Dark dávají totálně na frak. Ani tak technologicky, protože jsou si celkem podobně zastaralé, ale hlavně herně mají vše, co ALAN WAKE nemá. Jsou hlavně a především zábavné.

ALAN WAKE je hra bez herní náplně, která zůstala za vším, co měla přinést. Pokud jste někdy chtěli důkaz o tom, že herní průmysl a konzole zabily velkou část jakéhokoliv herního a technologického vývoje, tak původně PC titul ALAN WAKE je skvělý příklad a pomník tohoto zmaru. Výborné nápady, velký potenciál a technologické možnosti PC platformy zůstaly naprosto nevyužity. To co zbylo, se stěží dá nazvat hrou, natož povedenou. Ztráta času vývojářů i hráčů.

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-25 15:57:59
avatar
Tak to čumím.

Hru si fakt užívám. Takovéhle strhání bych opravdu nečekal.

Homam VI nebo Warhammer Space marine dostali vysoká hodnocení a tohle dopadlo jak Stronghold ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-25 16:02:28
avatar
no abych pravdu řekl, ono to má se situací se STRONGHOLD taky hodně společného ... sliby, výsledek i hratelnost .... STR3 je ale ještě horší ...

A nesouhlasím že je to strhání, prostě objektivní zhodnocení toho co hra měla přinést, co přinesla a srovnání s konkurencí a stím co by v roce 2012 mělo být standardem ... nic víc, nic míň ...

Já se na ALAN Wake těšil, ale tahle koridorová konzolovka bez obsahu, pořád doufám, že je to jen vtip ... ALONE in the dark je hodně podobné, ale herně 10x lepší ...
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-25 16:50:25
avatar
Tak u Alone jsem se hrozně nudil. Mě se tady líbí příběh a atmosféra. Technické zpracování považuju za průměr. Pisálek s baterkou mě oslovil víc než kdejaký rambič.

P.S. Tím pádem by měl HOMAM dostat 40%. Autoři slíbili HOMAM (i názvem) a dodali nějakou osekanou ptákovinu co HOMAM není.
CobraGT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-25 16:37:44
avatar
Tak ja som sa bavil priam kráľovsky fakt neľutujem kúpu atmosférou mi to pripomenulo dead space a fakt je to pre mňa prekvapenie dosť zlá optimalizácia a menej podarené ovládanie je asi to jediné čo sa dá tej hre vyčítať takže z recenziou sa absolútne nezhodujem určite si to zaslúži aspoň 70/100 aspoň poľa mňa
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-25 17:45:27
avatar
ALONE IN THE DARK...HERNĚ LEPŠÍ??? Hra s nejvíc zkryplenym ovládánim za posledních deset let, je herně lepší než Alan Wake? Já nevim, Alanovi bych dal 5/10 a taky se mi to zrovna moc nelíbil, takže jako tady se přílíš přít nebudem, ale AitD je fakt děsná nehratelná sračka.

Jinak nevim co má společný TPS pohled a konzole, protože pokud mě paměť nešálí oba Max Paynové byli taky TPS a Remedy se samo výjádřilo k tomu, že je pro ně tenhle pohled přirozený...
tempoleader [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nechapem 2012-02-27 21:54:47
avatar
Alone in The Dark som hral 15min,,potom ma totalne nasralo to ovladanie,az som si isiel kupit do obchodu flasu vina a to myslim vazne!Ja si myslim ze hra AlANw vypada uzasne na to ze je to aj na konzolach,a to hram momentalne Alien Vs Predator DX 11.
V tomto pripade s tebou DD nesuhlasim,,,v dobrom samozrejme.
Dokonca mi to pripomina az moc SilentHill,trosku no,,takze tato hra sa na FPS absolutne nehodi.
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-25 16:54:58

No mě to hodnocení nijak nepřekvapuje, protože DD neumí objektivně a už vůbec né konzistentně hodnotit hry. Pokud to budete brát jako subjektivní pohled jednoho občasného hráče s netypickými požadavky a očekáváními, tak je to naprosto OK.

Ostatně Metacritic u PC verze zatím udává 83% z recenzí a co je důležitější 8,4 z 10 od hráčů.
Tommy2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-25 17:05:05

každý má jiný vkus na hry!! pokud jde o mě, tak hry co jdou dohrát do 10 hodin jsou ztráta času, v takový hře se většinou jen chodí a střílí, toť vše. aby byla hra dobrá tak musí nabídnout něco víc, např. Skyrim nebo STALKER, to jsou hry kde za svoje peníze dostaneme adekvátní zábavu
lukino021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-25 17:11:24

Som fanusik stalkera aj skyrim, ale rozhodne Alan Wake neni strata casu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-25 21:40:58
avatar
Občasného hráče? Hraji už 15 let, hrál jsem skoro všechno co kdy zaněco stálo a hraji stále, jsem rozhodně hardcore hráč a vím co má kvalitní hra mít a co má objektivně obsahovat a jakmá vypadat. Jsem schopen zhodnotit objektivně jakoukoliv hru ať už mě baví nebo ne. U ALANA WAKE nešlo ani tak o to, že bych se nebavil, ale primárně o to, že ta hra je o ničem, bez herní náplně, koridorové, bez překvapení, a technologicky zastaralé, navíc jsou tu ty sliby ... zkuste být trochu obejtkivní a podívat se co ta hra měla přinést , co přináší a pak hodnoťte ...
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-25 22:24:05
avatar
Nikdo není objektivní. Nejsi počítač (doufám). Lepší je napsat "snažím se být objektivní". To je pravdivá věta a nedá se vyvracet (ušetříš si dost práce s obhajováním neobhajitelného).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-25 22:45:31
avatar
dobře snažím se být maximálně objektivní hodnotím objektivní věci a skutečnosti, takže to ani jinak nejde ....
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-26 11:22:31
avatar
Od kdy HC hráči používají cheaty? Sám si k tomu nabádal při recenzi Dead Rising 2. Myslím, že jsi jediný, kdo se považuje za HC hráče
NavratilJirka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-26 14:20:33
avatar
Mě by tak zajímalo co si pod pojmem HARDCORE hráč DD představuješ
lukino021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-25 16:52:02

WTF ? Cista zaujatost, tiez nemam rad tieto konzolove porty ( lebo kvoli nim stagnuje pc ), ale hra ma nesmierne bavila a urcite si 80 % zasluzi ( teraz ju hrajem uz 2-krat ) . Stretavam sa len s pozitívnymi ohlasmi, ci uz od znamych, na forach, alebo recenziach po roznych weboch. Sorry "DD", ale 40 % uplna tragedia
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-25 17:13:12
avatar
Skvěla hra!Recenze je mimo! Technicky zastaralé? Když to vypadá velice dobře.Ano textury jsou špatné inak styl grafiky je ok!Fps by bylo lepší než kamera přes rameno-to je absolutní kravina.Tuhle recenzi bych stáhnul,je to žvást... sry
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-25 21:43:12
avatar
Objektivní recenze není žvást, prostě jsem jen zhodnotil to co hra má, nemá, co měla mít a jak vypadá a technologicky je pokročilá v tom, co by hry z roku 2012 měly mít a mají.

Dobře vypadá? to si děláš srandu, jestli AW vypadá dobře, tak BF3, Crysis2 atd. vypadají jak? Z příštího století? A to že se to z prvního pohledu hrajelépe, navíc když tam malou ukázku toho autořidali je taky objektivní fakt a ne žvást ...
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-26 11:46:11
avatar
DD, kdy pochopíš, že napsat, že to je "Objektivní recenze na hru" je stejně pravdivé, jakože umíš dělit nulou, nebo odmocnit záporné číslo či logaritmovat záporné číslo v oboru reálných čísel...
Každého baví něco jiného, každému vyhovuje něco jiného, každému se líbí něco jiného. Jsou hry, kde grafika není všechno. On Crysis 2 , pro mě tedy i BF3 krom grafiky nic "hezkýho a dobrýho" nepřineslo. Recenzi beru, ale jako tvůj osobní pohled, ne jako objektivní srovnání.
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-26 19:09:09
avatar
Recenze hry nemůže být nikdy objektivní. To neber osobně, to se týče všech recenzentů, jak herních, tak třeba filmových a hudebních. Tohle není grafická karta, kde změříš FPS a hodíš to do tabulky. Receze je třeba brát jako osobní názor někoho, kdo něco zná a umí a navíc umí psát a svoje pocity dokáže vyjádřit slovně.
Iperitas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-25 17:05:29
avatar
Mne sa ta hra tiez celkom pozdavala, ale na toto ovladanie si zvyknut... Som sa tam krutil jak madar v kukurici...
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-26 19:10:08
avatar
Takhle si u vás utahujete z Maďarů :-) ?
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-25 17:13:18
avatar
Tak teraz neviem, na PCT pisu nasledovne:

Alan Wake — krásný, temný a krvavě náročný thriller

Na počítačovou verzi Alan Wake jsme čekali téměř dva roky od vydání hry pro konzoli Xbox 360. Chvíli to dokonce vypadalo, že vůbec nedočkáme. Nakonec hra přeci jen vyšla a nabízí se otázka, zda stála za ono čekání. Odpověď na tuto otázku je poměrně jasná — ano. Hra samotná je zábavná a kvalitní, ostatně aktuální hodnocení na serveru Metacritic činí slušných 81 bodů. To však platí i pro dva roky starou konzolovou verzi. PC verze hry se liší především technickou stránkou, která je o další kousek vepředu. Textury mají vysoké rozlišení, prim však pochopitelně hraje osvětlení, stíny a post processing efekty dopomáhající atmosféře. I tady se vývojáři vytáhli a po vizuální stránce si Alan Wake zaslouží velkou pochvalu. Dle mého názoru jde o jednu z nejlépe vypadajících her současnosti.

Na druhej strane ale fakt tie textury su hrozne, to bolo OK tak pred 5 rokmi, dnes by tie hry mali vyzerat uplne inak. No co, mali to hotove na blbu konzolu kde to ovce kupia aj za 30 eur, tak to vydali aj na PC, sak ich to nestalo ziadnu namahu podla toho vysledku si myslim.
lukino021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-25 17:26:40

Nj, a teraz ho za to vsetci zozeru zaziva
CobraGT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-25 18:04:36
avatar
Tak ale povedzme si na rovinu tento nenávistný článok proti inak skvelej hre si to aj zaslúži a koniec koncov to na čom záleží je že hráči sa bavia a to svedčí o kvalitách alan wake rozhodne to neni dokonalá hra ale svojmu žánru hambu určite neurobí ba naopak pekný príklad že grafika a nálepka DX11 nieje až tak dôležitá ako obsah a zábavnosť
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-25 23:36:48

Na tomto webu je ovšem nálepka DX11 jedna z klíčových vlastností hry. Stačí si porovnat pár místních recenizí a člověk se nestačí divit, že takový propadák jako HOMAM VI tu třeba naklepal i StarCraftu 2. Trochu mi to připomíná styl hodnocení zkoušek od jedné profesorky na vysoké škole - vlastně ani nezáleželo na tom, co na papíře bylo, ale pokud tam bylo hodně škrtanců tak to bylo špatně. Takže pokud grafika nemá ty super nejmodernější efekty, které si hrači se slabšími stroji stejně neužijí, tak je automaticky špatná.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-26 00:05:00
avatar
DX11 není klíčová věc ....

Je zajímavé že DX11 v BF3 je méně náročné než Alan Wake a vypadá 100x lépe ;)

prostě nekritizujte mojí recenzi, když zjevně vůbec nevíte o čem mluvíte ...

Zatím jsem od vás neslyšel nic než osobní útoky a žádný objektivní důkaz že něco není ve hře tak jak říkám a hodnotím ...
CobraGT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-26 10:57:19
avatar
DD Samozrejme DX11 hry vyzerajú lepšie ale ide o to že parádne tech. spracovanie hre nezaručí že je dobrá!!!! chceš dôkaz?? tak sa kukni trebárs na Far Cry 2!!! technické spracovanie parádne príbeh a náplň hry nudná a o ničom!! a to čo ty v článku nazývaš nudným koridorom je proste prirodzené ved si pozri aký je to žáner neni to cod že proste len ideš a všetko vybuchuje a samé wow efekty tu ide o to dostať hráča do napätia a to tej hre ide skvele a ako som písal už pred tým je to vynikajúca hra ktorá patrí medzi to najlepšie vo svojom žánre a ak mi neveríš tak sa pozri na ohlasy hráčov niesom sám čo si myslí že tá hra je veľmi podarená!!
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-28 12:57:41
avatar
Nesahej mi na Far Cry 2, jediné, co mi vadilo byla trochu nudnější prostřední část hry, ale hlavn respawnující hlídky, to byla fakt otrava a k bezduché střílečce to mělo zase moc daleko...neříkám, že to byla dobrá hra, ale pokud jde o mě, tak chybělo malinko a byla hratelná a dobrá...
Tommex [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-05 21:19:22
avatar
Ptomiň DD, ale je rozdíl mezi osobním názorem a osobním útokem. Dalo by se zde vcelku polemizovat kdo na koho útočí.
Také ne úplně souhlasím se zdejším negativním hodnocením.
Sice chápu, že herní recenze má mnoho porovnávatelných, měřitelných a hodnotitelných aspektů - grafika, náročnost atd.atd. Ale v tom je právě to kouzlo, někomu celý ten mix sedne a někomu ne. Proto souhasím s názorem, že to s tou objektivností herních recenzí všeobecně nemusí být tak žhavé.U A.W. je to zrovna pěkně vidět, ten nebyl všeobecně přijmut tak negativně jako zde.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-26 02:22:58

"Je zajímavé že DX11 v BF3 je méně náročné než Alan Wake a vypadá 100x lépe ;)"
Alan Wake používá volumetrická světla. Odkaz Realtime propočítat objem je velice náročné na výkon, ale temné hororové hře dost sednou.
limec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-27 08:52:32

nj neni tam logo sponzora EA tak to vic dostat nemohlo
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-25 17:42:15
avatar
Tak to som prekvapeny tak negativnou recenziou . Mne sa ten pribeh zdal fantasticky a hral som to jednym dychom a aj hracke hodnotenie je na metacritic velmi pozitivne. A tiez je to pomerne dlha hra, priam nadmerne dlha s porovnanim dnesnych hier co prejdete za jedno poobedie. Ano je to technologicky velmi stara hra a niektore textury boli fakt ako z roku 2003. A neviem az take koridorove to nebolo, taky crysis2 sa mi zdal viac koridorovy. Ale musim uznat ze optimalizacia je strasna, nejde to spustit na maximalne detaily ani na R7950 v rozliseni 3240x1920, taky BF3 s tym nema problem a ten vyzera 100 lepsie.
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-25 17:51:40
avatar
Je zajímavé, že většinou jsem se s DDm v názoru na hru shodnul. Tady nevím, nehrál jsem, ale co jsem doposud postřehl, tak ohlasy byly veskrze pozitivní, tady mě recenze zarazila už na začátku. Ale jednu věc vidím už teď: vizuálně to vypadá moc hezky.
Hale [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tragické herní recenze 2012-02-25 18:07:19

Nějakou dobu čtu na DDworldu herní recenze. Musím říct, že s nimi většinou zásadně nesouhlasím. Ale jak jste nedávno zprznili recenzi na Assassin's Creed: Revelations, kde padaly výroky jako, že je to závěr série apod. a teď ještě tahle hloupá recenze, musel jsem už prostě něco říct. Věnujte se radši tomu hardwaru.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-25 21:47:18
avatar
Hraji už 15 let, hrál jsem skoro všechno co kdy zaněco stálo a hraji stále, jsem rozhodně hardcore hráč a vím co má kvalitní hra mít a co má objektivně obsahovat a jakmá vypadat. Jsem schopen zhodnotit objektivně jakoukoliv hru ať už mě baví nebo ne.

KAŽDÁ HRA MÁ ZCELA OBJEKTIVNĚ ZHODNOTITELNÉ A POROVNATELNÉ ASPEKTY - Já je jen vytáhnu, srovnám a obejtivně zhodnotím. Hloupé recenze založene na převážně subjektivním dojmu (nebo zaplacené) jsou jinde ... já jsem prostě vzal fakta o AW, jaký byl slibován, jaký je a co obsahu, srovnat s tím jak to funguje,jak to fungovalo jinde a technologicky zhodnotil dle běžných úrovní her roku 2011-2012 a vynesl objektivní zhodnocení. Proč by to mělo být hloupé jste nevysvětlil, navíc od člověka, který hrami žije většinu mnoha posledních let ;)
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-25 23:21:35
avatar
Hardcore hráč?? A líbí se ti casual Skyrim? Trochu si odporuješ kámo
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-26 00:08:17
avatar
v čem si odporuji? Skyrim je vynikající hra v mnoha směrech, rozhodně ale nnení originální nebo nějak překvapující apod.je to TES jak má být a jiný bychom jej ani nechtěli ...

To se ale přece s hardcore hraním nevylučuje ne? Navíc proč by SKYRIM neměl být objektivně výbornou hrou? Myslím, že jsem jej zhodtnotil stejně objektivně jako AW ...

každopádně tvrdit že o hrách nic nevím, když jsem hrál všechno co za něco stálo a v posledních 15 letech vyšlo ... to mi přijde od některých dost zcestné ...
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DD Skyrim 2012-02-26 11:31:37
avatar
Jak vidíš, tak sám si odporuješ. Považuješ se za HC hráče, ale přitom do nebe vychvaluješ totální casual RPG pro konzolisty Skyrim. Skyrim není špatná hra. Má obrovský volný svět, spoustu úkolů, stále je něco objevovat. Ale má taky svouji druhou stranu. Je to hra dělana pro konzoloje a to nezapřeš. Všechny herní záběry, at z prezentací byly z Xboxu, inventář je dělaný přimo pro gamepad, a systém soboujů a levelování je tak jednoduchý, že s tím nemají problém ani konzolisti. Myslel jsem, že souboj s draky bude výzva, ale zabít draka na pár ran mečem je směšné. Skyrim je typický casual, to mi nikdo nevyvrátí.
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-26 14:42:36

Ta obtiznost ve Skyrimu snad sla zvysit nebo ne?
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-26 18:39:11
avatar
Na nejtežši úrověn sem dal toho finálního draka(název si nepamatuji) na pár ran.. nepoužil jsem ani jeden lektvar či kouzlo...neměl jsem nějaky legendárni equip(měl jsem slavičí zbroj)Takže bud je to směšně lehké nebo jsem skill :-)
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-26 20:32:52

No tak to je podivné. Já teda nemám zkušenost s PC verzí, ale ta konzolová (ano chápu, že tu spousta lidí začalo zvracet) je tak akorát. Souboje s draky rozhodně nejsou jisté a občas to i chvilku trvá.
Elkedak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-26 11:09:29
avatar
Já hraji hry, už přes 20let a nedovolil bych si o sobě tvrdit, že jsem hardcore hráč. Protože vůbec nevím co si pod tím představit.

Objektivní recenzent neexistuje, každému se líbí něco jiného.

Je jasné, že pro vás je nejdůležitější grafika hry a potom další parametry. Ale řekl bych, že u některých her to tak chodí. Zvláště třeba u těch, kde se autoři chvástají tím, jak dokonalou grafiku jejich výtvor má.

Alana jsem nehrál a ani nebudu. Pro mě nezajímavá hra. a ona grafika s tím nemá co dočinění. Hodil jsem to do škatulky tomu se vyhnu, už kdy se objevily první videa, protože sem na nich nic zajímavého neviděl.

Takovou Galactic Civilization 2, nebo Trine 1 a 2 bych vychválil, až do nebe. A Skyrim bych zakopal do země, ale ten za dva tři roky modeři dodělají.
Mimochodem Trine 2 považuji za graficky nejkrásnější hru poslední doby.

A mohli by jste mi někdo ten pojem hardcore hráč vysvětlit?
oyza [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-29 17:49:41
avatar
Co mas proti Skyrimu? Trine je omalovanka na ktery nejde nic skazit. Nerikam, ze spatna, ale omalovanka. Na co hrajes hry? Ne Hard nebo Nightmare? Tak jses hc hrac. p.s. u Trine to neplati. Tam je hc kazdej.
x3mZZZz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-25 18:10:44

Akoze ja si tiez myslim a som toho nazoru ze ta hra priniesla to co slubovala.
Pribeh- taky pribeh keby mavyli dnesne hry tak je to radost hrat a nie len tak bezhlavo sa preklikat ku koncu hry, tu som si cital skoro vsetky najdene stranky
Ovladanie- ja si myslim ze nato ze je to port tak velmi ale velmi dobre spravene, nie ako podaktore konzolove hry, az na tu kameru ktora sa dala napravit zvacsenim FOV v nastaveniach
Grafika-nato ze je to DX 9, ma to vsetky featury ktore moze DX9 poskytnut(SSAO, dynamicke, makke tiene, volumetricke svetla,blur,.....). Textury su sice na niektorych miestach lowres ale to skor na takych ktore vyslovene si pri tej akcii hned nevsimnete, dobre to zakryva ten blur a ta tma a autorom sa to tymto podarilo.
Optimalizacia-grafika je vyuzita na 99% pocas celeho hrania, a moj 4 jadrovy CPU hru deli cca 20-25 % kazde jadro vyuzite.

A co bolo spomenute v recenzii ze naboje sa povaluju na kazdom mieste, no to je tiez tak z casti pravda ale ked sa aj povaluju tak v minimalnom mnozstve a hrac musi dost uvazovat co a cim zabije. A tie krabice ze nie v skutocnom parku hentak rozmiestnene, no dovol, to co maju autori tie naboje a predmety vesat na strom, aby to bolo podla realu a to by si potom povedal ze v skutocnosti na stromoch si nic take nevidel.

Proste je to hra, ktora ma zabavit. Ak chces real tak chod o polnoci do lesa s baterkou.

To je moj nazor a dovolim si tvrdit ze ho ma vacsina ludi co to dohralo.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-25 18:12:31
avatar
a to som si myslel ze horsie ako MW3 tu nemoze dopadnut nic
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-25 18:31:44
avatar
Nooo... ešteže už testy na DDWorlde nečítam... Ale teraz túším spravím výnimku.

Za mňa osobne 75% a dal by som aj viac, keby mi zážitok z hry nepokazil nejasný záver. Fakt by ma zaujímalo, čo chceli autori povedať tým "Its not a lake, It's and ocean..." Zjavne nie som sám, internet je plný špekulácií, nikto netuší.

No a sťažovať si na pohľad cez rameno... no comment...
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-25 18:34:33
avatar
No já to netušim už 2 roky a neni to moc fajn, když to zatim neosvětlili kluci z Remedy : D American Nightmare, kterej teď vyšel pro změnu, už nedává smysl vůbec a mám z tý hry dost špatnej pocit, protože občas se mi zda nesmyslsný sny a mám z nich i po probuzení špatnej pocit a tohle přesně vystihuje American Nightmare : D
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-25 18:42:44
avatar
Tak American Nightmare je už fakt trošku pritiahnutý za vlasy... teda nehral som, ale z toho čo som videl a čítal, mi to tak vychádza. Mňa teraz Alan veľmi bavil, hnal ma dopredu aj príbeh, ale ten záver je, akoby Sam Lake nevedel, čo s tým už urobiť, kam to posunúť... a American Nightmare to len potvrdzuje. Vraj majú byť aj ďalšie diely, len či bude pre koho ich vyvíjať, lebo zmätený hráč nie je spokojný hráč.

Pozri si I Am Legend, to sa ti bude lepšie spať...
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-25 18:44:46
avatar
Tak to už sem samozřejmě viděl, ale to mělo děj. Tady sem měl špatný spaní z toho jak moc to nedávalo smysl, jak se tam postavy chovali uplně "out-of-place/out-of-situation". Já mám rád třeba randomní humor, ale tohle už bylo i na mě moc : D Jinak tvé dojmy se s mými shodují řekl bych : )
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-28 13:04:15
avatar
Také nemám rád nejasné závěry...líbil se mi Deus Ex, kde člověk mohl Malikovou nechat zemřít nbo zachránit, líbí se mi, dkyž hlavní hrdina to doklepe do konce a přežije a třeba i někoho zachrání a je to hrdina, koneckonců nehraju hru, abych na konci viděl všechny hlavní postavy umřít:-) Na druhou stranu nejasný konec je jště horší, tím spíš, když nepřijde pokračování, je to jako skončit v půlce hry a nemám to rád...prostě mi chybí ta euforie z toho, že jsem hru dohrál a všechno je v pořádku:-)
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-25 19:24:51
avatar
tohle je dost subjektivní recenze
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - A? 2012-02-25 21:05:39
avatar
No a? Recenze je subjektivni pisemny utvar.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-26 11:51:02
avatar
Ano je, nic proti tomu, ale když někdo kolem sebe vykřikuje, jak je to objektivní? :o).
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-25 21:06:58
avatar
Na čem jiném se vyřádit, než na hře, kterou zabili konzole že

Jediné s čím souhlasím jsou ohyzdné textury. Některé musely fakt nechat z roku 2005
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-25 21:07:30
avatar
Mě se ta hra moc nelíbí. Grafika nic moc a hlavně že to má podobné nároky jako BF3. Teda mě to tak připadá. Tady jede hra na maximum s Radeonem HD 6870 jenom 38FPS a BF3 jede na něm 48FPS. Samozřejmě jde o lokaci a takto se to nedá srovnat.
Ale když bych to nazval tak je to jen konzoloví port a optimalizace ubohá.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-25 23:35:59
avatar
Proč by někdo hrál BF3 jinak než na minimální detaily nechápu.. snad leda singleplayer.
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-26 03:24:40
avatar
A proč bych měl hrát MP na minimální detaily? Kvůli FPS?
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-26 11:52:49
avatar
Časem pochopíte, zkuste si zahrát nějaký turnaj v CSku na max a pak na min, co vám půjde lépe.
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-26 14:23:30
avatar
BF3 není CSko to se stím nedá srovnávat.
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-27 20:07:48
avatar
CS mi bezelo na max na 60+ FPS i na PII Ta hra by mela uz jit na zaslouzilej odpocinek, kraju uz dlouho let a nikdy nechapu (a to jsem ji i hral v mp v hernahc) co na ni lidi vidi. Od hratelnosti az prez grafiku hnus. Ale hlavne ze alan dostal 4z10ti CS by melo pak dostat -20 z 10ti
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-28 13:10:17
avatar
To sice běžela, ale bez stínů s mizernýma texturama apod. vidíš nepřítele dřív a tak...výjimkou byl jen kamarád, kterému na maximální detaily chyběly některé zdi, takže byl pak lepší:-)
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-26 12:45:06
avatar
Tak hru si chci užít v pěkné grafice. Nezajímá mě, že si zlepším KD ratio o 0,3.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-26 12:51:20
avatar
Pro jen ta free time hráče proč ne . Liga? nikoliv.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-26 16:42:25
avatar
Tak jestli si třeba takovým BF3 vyděláváš desetitisíce, tak gratuluji. Pokud to není placené, tak si takovou ligu můžou strčit za klobouk.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-27 16:53:29
avatar
Mě osobně ligové hraní například TF2 přišlo na 3-4 roky naprosto normální. Nebyl sem pro gamer abych za to něco bral, prostě sem jen s kámošema hrál ligu ;o)
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-28 13:12:48
avatar
Taky to mám tak, hraju hru pro zábavu, takže na maximální detaily a snažím si to užít...nejlepší je potkat hráče, kteří to mají podobně a ne někoho, komu vadí, že se chovám jako lama nebo, že jsem zabil někoho, koho by byl býval zabil sám a podobně...
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-25 21:24:05

Ta grafika fakt hrozna na to ze to mal byt pravy opak. Esteze za par dni je tu Gdc a konecne ukazka UE4 v akcii. Aspon trochu nadeje lepsich casov do tejto mizerie.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-25 23:16:46
avatar
Pri pohlade na tie screeny ma následne dostali nároky na hw..
Scarto [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-25 23:32:50

Todle je nejhorší recenze co jsem kdy četl, fakt DD buď nepochopil příběh a nebo neumí anglicky. Když je AW pro vás takový adpad, tak co potom Call of Duty??!Jinak nevím co jiného říct, snad je: NEČUMTE NA GRAFIKU A UŽÍVEJTE SI VÝBORNÝ PŘÍBĚH.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-26 00:01:51
avatar
DD topochopil moc dobře, ale není moc dobrý .... bohužel velde příběhu má být i nějaká herní náplň a ta prostě chybí ... rád bych si skvělý příběh užil, jako je třeba v ME, Dragon Age 1apod., tam všude byla grafika v pozadí za příběhem a hry jsou parádní ... AW má hnusnou a zastaralou grafiku a příběh stojí za starou belu a to říkám zcela objektivně ...
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-26 11:34:26
avatar
No přiběh z Dragon Age je tak zrecyklovaný, že to snad více ani nejde. Stačí se podívat na RPG, která dělalo Bioware před Dragon Age, je to na jedno kopyto.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Muhaha.. 2012-02-25 23:35:04
avatar
Přesně tenhle výsledek sem čekal. Vzhledem k době vývoje jsem čekal spíš vaporware, překvapilo mě, že to vůbec vydali.

Přitom konzolovky vůbec nemusí být špatné hry (Hunted: Demons Forge, Darksiders, Devil May Cry atd.).
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-26 01:06:27

ok..presne na tento fail som čakal aby som poukázal na to, že DD strká nos do toho do čoho sa absolútne nerozumie

FAIL FAIL FAIL....celá recenzia je plná blbostí a prehnanej subjektivity

ako by povedali pán Bosák: toto si teda zazdil...

a keďže viem že pán DD je veľký fanúšik metacritic tak sa ho chcem spýtať čo si myslí že užívateľské hodnotenia tejto hry sú 8,3??

p.s.: mám pocit, že táto "recenzia" je skôr internetovým produktom na vyvolanie pozornosti a flamewaru

p.s.2: keď nevieš prečítať už ani obal na krabici(síce pri PC verzii ešte len bude) že hra je thriller a nie surrvival horor, tak potom neviem čo si mám myslieť(analfabeti recenzujú hry?)

p.s.3: 6-7 hodín?....tak to si ju určite prešiel ...ja sa považujem za hráča s vysokým tempom pri hraní a Alana som dal za 10 hodín bez DLC...väčšina kamošov to dala za 14 a viac
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-26 01:13:26
avatar
Pokud si DD myslíš že tahle hra vypadá jako z roku 2005, doporučuju si zahrát nějakou hru z tý doby. Třeba i tehdy super náročný FEAR z roku 2006 vypadá vedle téhle hry tragicky. Ono lidi si idealizují staré hry a pak se sami diví když si je znova zahrají jak vlastně vypadají Je to jako s důchodci, za nich bylo všechno taky lepší...

Chápu že hra byla 2 roky konzolová exkluzivita a nemá DX11, tudíž si zaslouží zatratit, ale její cena na steamu (kéž by si ostatní vzali příklad) řekl bych, mnohé ospravedlňuje...
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-26 09:12:01
avatar
Tak tak. Taky Modern Warfare 3 vyzera ovela horsie, prejdes to za jedno popoludnie a cena 60eur, kym AW je naozaj dlha hra za dvacku.To ze to vydali najprv len na xbox si pohorslili u vela hracov (u DDho vysostne ) ale tou cenou uz aj s DLC to vyrovnali.
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-26 09:19:09
avatar
taky DD cod nerecenzoval
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-26 10:43:50
avatar
Porovnavam herny obsah a cenu, nic o tom ci recenzoval COD alebo nie
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-26 02:52:46
avatar
Tahle recenze mě pobavila. Už jenom to srovnání textur s HL source, ale asi jsem slepý a HL mám betu. Vzhledem k tomu že konami přesunulo sérii Silent Hill do USA tak jsem rád i za Alan Wake. No a Silent Hill nejspíš na PC taky neuvidíme takže tak.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-26 08:03:00
avatar
celé to hodnotenie je nízke len a len preto, lebo táto pôvodná PC hra vyšla len na Xbox a DD proste konzoly neznáša. Je to celé zaujaté, sry DD, ale je to tak.
mattoxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - neprofesionalita 2012-02-26 09:26:33
avatar
Toto nie je recenzia hry...Je to clanok, kde si maly velky muz vybija zlost a ukazuje svoj negativny postoj ku konzolam, non DX11 grafike, atd. Taktiez mam dojem, ze autorova anglictina nebola na dostatocnej urovni, ked pre neho bola tato hra len "koridorova nuda"...pribeh asi siel bokom, pritom tato hra je hlavne o pribehu.
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-26 11:37:20
avatar
Ano, Alan Wake je hlavně o pochopení přiběhu a atmosféře a to pobíhaní a střílení je tam už jen jako kulisa. Více bych to přirovnal k filmu než ke hře. To si ale HC hráč DD všiml, nebo ne?
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-27 13:16:18
avatar
Nesoudím ani tak, ani tak. Zahraju a pak uvidim

PS: zdravím klub "mínuskářů"
m2fizy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2012-02-26 12:54:34
avatar
No takto ... aby bolo jasne hru som zatial nehral ... no zacal som to stahovat (akurat teraz sa to taha) ... ale aby sme sa vyhli FLAME a OMYLOM ... podla mna je hra super FAIL uz len z dovodu ako sa prezentovala volakedy cca v 2006tom, bolo to nieco nevidane na tu dobu ... otvoreny nekonecny svet s meniacim sa dnom a nocou, pripadne aj rocnym obdobym (mam pocit ze na prvych videjkach nieco take aj bolo), podpora viac ako 2 jadier (vtedy aktualne 4 jadra) a na tu dobu velmi ale velmi skvela grafika ... no a o konecnej atmosfere FEAR+DEAD SPACE ani nehovorim ... proste som slintal (no to aj nad videjkami z PROTOTYPE) ... no zial po tom ako som videl videa na youtube a videl ze z volneho sveta a skvelej grafiky ostalo len za mak ... bol som naozaj sklamany. Jedine pozitivum tejto hry je to ze konecne vysla aj na PC (ako bolo povodne zamyslane a slubovane).

Takze viem recenziu zo strany DDho pochopit ... kedze je to ako sam tvrdi "HC" hrac a toto (co urobil MS) je proste sprosty podvod na hracov (no na druhej strane ktora dnesna hra ponuka to co je vo videjkach (pochybujem aj o FC3 ze bude vyzerat tak ako na videach) no na druhej strane take zle ako rozdiel AW z roku 2006 a z roku 2012 to hadam nebude).

Takze aby bolo jasne nehodnotim zatial hru ... ale to ako hra mala vypadat a ako vypada ... je proste milion a jedna.

No nehovorim ze je to zla hra (myslim ze s tym DD suhlasi), nemozem to ani tvrdit kedze som ju este nehral ... no myslim ze atmosfera hry (a teda bludenie po lese z baterkou ) bude celkom zabavna (ENTER THE MATRIX taktiez "sklidil" zle ovacie a same negativa "od kritikov", no nakoniec to bola vyborna hra s "novym" prvkom boja zbliska (kung fu ap.)).

Takze urcite sa tesim na tuto "2 rocnu hru" a dufam ze nebude az taka "ohyzdna" ako tu bolo spomenute.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-26 14:29:44

Jedine pekne videjko z Far cry 3 bol ten Cgi trailer ale ostatok je hnus hnusaty, na to ako nadherne vyzerala dvojka v roku 2008 tak nove Far cry 3 malo kazdemu vyrazit dych ale zatial mi to pripada ako konverzia z iPhonu.
m2fizy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hnus ? 2012-02-26 15:51:27
avatar
Odkaz ... toto je podla teba hnus hnusaty ? ... podla mna jedno celkom slusne videjko (podla toho by mala hra teda priblizne vyzerat). Akoze ak mas na mysli videjko, ktore tu zverejnil DD alebo kto (Odkaz), tak to je konzolova verzia a ta je skutocne hnus hnusaty s tym sa neda len suhlasit ale inac.

a BTW pani ... trochu pochopte stranku opacnu ... co nam slubovali vyvojari pri AW ??? co, med okolo huby ... tak asi len to ... pretoze vysledok je 0%. Takze ked to vezmete s pohladu co slubovali a co "vyslo" tak tych DDho 40% je asi aj vela na hodnotenie "SLUBOV". Akoze nesplnili ani zakladne veci co prezentovali ... takze urcite si nezasluzia "pozitivne" hodnotenie.

Uz nehovorim o tom aka hra je samotna. Ta ma celkom slusnu atmosferu (aspon si myslim, zatial stale stahujem a nehral som to) a podla "filmovych" videi (bol release 6 videi, ako mini series) aj slusny pribeh. Takze aj tych 80% ako "pre realnu hru" je taktiez moznych (vsak ked uz aj COD MW3 mal nad 80% tak to uz aj toto si zasluzi aspon tolko isto).
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Far Cry 3 2012-02-26 20:13:22
avatar
Ano ten trailer je nádherný. Ale jestli si myslíž, že to co v něm vidíš je grafika z Far Cry 3, tak si hodne naivní. Jak napsal LadislavM, je to render. Nemá to s grafikou nic společného.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-26 22:00:12

Vyjadril som len svoj nazor na gameplay ukazky, samozrejme je to vec vkusu. Btw, ten odkaz co si sem hodil, tak na to si v gameplay este zo 10-15 rokov pockas.
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-26 20:33:35

Toto měla být odpověď pro @m2fizy

Ne to není hnus, protože je to render zatímco to druhé je gameplay.

Co vývojáři slibovali v roce 2006 není zdaleka tak důležité, protože už o dva roky později to bylo mimo. Byl to marketing a hype pro ovce a rozhodně né ty konzolové. Každou větší hru předchází podobná kampaň, která se ve většíně případů nenaplní.

Hráčuv život je mnohem příjemnější pokud se vykašle na sledování veškerých preview a insider rozhovorů a prostě přijde až k výsledku a nezaujatě si zahraje to co skutečně vzniklo.
m2fizy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - render 2012-02-27 14:14:04
avatar
samozrejme ze to prve videjko je render ... ale ak si pamatas na vychadzanie prveho FC alebo Crysis ... tak tam tie videjka ako tak prezentovali relnu hru (taktiez to bol samozrejme render) ale vyzeralo to priblizne rovnako ako v hre (co predpokladam ze bude aj pripad FC3) ... no neviem ake studio hru vyvija teraz no vtedy to bol original CRYTEK (studio povodne vzniklo ako "tvorcovia" den pre nV).

No a teraz je na druhej strane barikady hra ako napr. PROTOTYPE ... videjka (render) krasne az som slintal ... no realne hra ? ... nula bodov (skarede ako noc). A tu by som zaradil aj AW (podla toho co slubovali a ako to kedysi vyzeralo a aka bola (je) nakoniec realita).

Zas je pravda ze az take "skur.ene" ako Prototype to nieje ... ale vela tomu nechyba.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-26 20:50:28

Nekoupil jsem, takže se zdržuju hodnocení.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-26 21:45:40
avatar
Tjn já třeba koupím, až bude za 3 eura na Steamu a potom napíšu
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-26 21:52:24
avatar
tvoje nakupovanie.....to budem v dochodku dovtedy
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-26 22:48:58

No za 3-4 €-čka by mohl mít AW i lepší hodnocení
Ale než uplyne doba, než bude sleva.. a AW zapadne ještě do většího low profilu...
Pomalu, aby jsme se chystaly na dalšího nástupce pro nové konzole.
m4xp0w3r7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - wtf? 2012-02-26 21:44:00

Asi jsem divný, protože grafika se mi líbila a hra mě bavila, dohrál jsem ji za 2 dny, což se mi nestává.
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-26 22:51:52

ja si myslím že divný je tu niekto iný

ja som hru prešiel pred nedávnom na Xboxe a teraz som čakal čo na to moji kamoši a takmer všetci sú nadšení...
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tak asi nesouhlasím 2012-02-27 19:23:32
avatar
Ještě jsem to nedohrál, ale zatím jsem spokojený, možná nejsem přehnaně náročný hráč nebo jsem nečetl, jak to mělo být původně, ale na dnešní dobu bych řekl spíš nadprůměrná hra, není to sice Crysis, ale já se bavím, pohled třetí osoby mi nevadí ani grafika ne, pořád hraju staré díly Tomb Raidera a nedávno jsem hrál Quakea či Half-Life, jakkoli fandím moderní grafice, tak jako hráč ji v podstatě nepotřebuji...
A oproti třeba Dead Space jsem nadmíru spokojený s tím, že se mi daří postavu ovládat a dělá tak nějak to co chci, aby dělala:-)
A teď nebudu odpovídat, protože jdu zas pohnout s příběhem:-)
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-27 23:47:56
avatar
Sakra DD, nech uz ty tvoje predsudky plavat...ze hra vyjde v roce XY a ma grafiku jako z roku XY-3 je uplne jedno a nezaslouzi si za to 4 z 10ti... Ja hraju hry kvuli atmosfere a hratelnosti a mam za to ze Alan ma oboji. Hraci nejsou hnidopisi co hledaj rozmazany textury a pak na ne hazi spinu kudy chodi. Kdy uz konecne pochopis ze hru nedela grafika a podpora nejmodernejsich technologii ale atmosfera spolu s hratelnosti a nestereotypni herni principy (nerikam ze alan je ukazkou nestereotypu, ale je to stokrat lepsi nez nejaka pritroubla akcni "hororovo hnusna" strilecka s hektolitrama krve). Hraj hry jako hrac a ne jako "hardcore" majitel vykonneho PC, ktery jen hleda chyby a nadava na svuj "srot" (bez urazky, viz dale), kterej ma i kdyz je mnohokrat drazsi nez konzole a milionkrat vyspelejsi, tak nakonec ma, priznej si to, stejny vykon a hra se hraje stejne jak na one konzoli.
Btw 3rd person akce mam radsi, FPS fakt neni lepsi, ve 3rd person akci mas lepsi prhled o okoli a hlavne upevnuje atmosferu, vidis postavu, jak ji vlaje obleceni, jak se chova, hybe... predstavil by sis assasins creed ci uncharted jako FPS? Ble...
Michalek.13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Opět jen osobní názor 2012-02-27 20:09:21
avatar
Podle DD to je asi takto: Hra co nemá DX11 = odpad!!! Sakra proč??? Nechceš se radši soustředit na hardware a recenzování her nechat na opravdu zkušených lidech? To že jsem nahodíš článek "recenzi" kde je 90% osobního názoru, to opravdu není profesionální a ani amatérské! Že na konci dáš hře směšné hodnocení chápu, ale pokud chceš dělat recenze her takto tak se na to radši vykašli Pokud ne tak se na to koukej objektivně jako hráč co si chce zahrát a ne jako nějakej "Pixelfanatik"!!!
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-28 08:24:31
avatar
Tak pokud by to bylo jen o technickém zpracování, tak proč ne, ale pokud jde o hratelnost, tak si zatím nemůžu moc stěžovat...není to sice otevřený svět s moností mnoha voleb, ale hra mě baví a o tom to je. Takže hratelnost 40/100 moc nechápu...
mattoxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-28 00:04:43
avatar
No recenzovat hru rovnako ako cokolvek ine je urcite tazke. Pre objektivnu recenziu sa treba vediet odosobnit. Neviem ci zrovna DD, zastanca najnovejsich technologii, DX11 je ten spravny recenzent DX9 hry. Koniec koncov vsetky recenzie GK su uz len na DX11 hrach, co je dost nevypovedne a posobi to tak, ze si tu opat potrebuje niekto nieco dokazat.
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-28 19:59:18

Chcel by som týmto apelovať na autora, že nech sa na hru pozrie aj z reálnej stránky, aká je situácia na trhu s PC hrami. Môžeme byť radi, že sme sa dočkali aspoň slušného portu a nie to ešte dx10/11 efektov.

Aká je to hra sme vedeli už dávno z xboxu a to že nebude graficky excelovať tak isto, takže nechápem jeho prehnané očakávania. Chápem že hra bola kedysi dávno prezentovaná ako grafický etalón, ale to aj Crysis 2 a ako dopadol. Poučme sa z minulosti.

Netvrdím, že tá recenzia je vyložene zlá, ale že je dosť zaujatá a 4/10 je prísne hodnotenie, ktoré dostávajú len odpady. Myslím že ide o solídny port z konzol, aj hrateľnosť a príbeh je v pohode, takže za mňa 7/10.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-28 19:58:21
avatar
no já se na to dívám reálně to je ten problém
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-28 23:36:40
avatar
Který reálný úhel máte na mysli? Ono jich je totiž v tomto případě několik.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-28 23:38:49
avatar
Jednoduše, hodnotím to co tvlůrci slibovali, vs to co hra obsahuje, to co nabízí k hernímu vyžití, technologickou a technickou stránku vs konkurenční stávající hry atd. Prostě hodnotím a srovnávám objektivní hlediska ... více o tom jak přesně testujeme a hodnotíme hry v článku, který chystáme s kolegy na víkend ;)
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-29 01:19:51
avatar
BTW nevis kde je chyba, kdyz ti zde kazdy pise ze 4 z 10ti ne e? Mam za to ze drtiva, ne li cela vetsina, se s tim nestotoznuje... neuznas ze je neco spatne? Nic osobniho, ale zku na to kouknout trochu sebekriticky... 4 z deseti ma lehce podprumerna hra (prumer je 5) a alan neni ani prumerna hra co zapadne v sedi s vaznejma chybama... Alan je minimalne lehce nadprumerny a neni rozhodne jako ostatni hry.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-29 14:44:45
avatar
ne neuznávám, já se nemůžu nechat ovlivňovat pokud mám hodnotit objektivně ....
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-29 15:52:48
avatar
vzdyt to je prave subektivni hodnoceni, jelikoz jsi to svyma nazorama a vecma co se ti nelibi sepsul...nektery veci nemaj az tak drtivej dopad na hodnoceni hry, ale jsou dulezity pro tebe (nejvic ona HW narocnost kde sve PC zase nevyuzijes), normalnimu smrtelnikovy sem tam rozmazana a ne hightend dx11 textura nevadi. To co jsi v recenzi napsal jako nedostatky dejme tomu ze nedostatky jsou ale ne aby se diky jim hra zaradila do kategorie podprumerne.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-29 16:11:54
avatar
ale to přeci není pravda ....

naprosto objektivně jsem zhodnotil aspekty hry ve srovnání s tím co nabízejí jiné soudobé hry, nebo nabízeli jiné podobné hry dříve ....

na rozdíl od jiných pro mě není jeden aspekt důelžitější něž jiný, hodnotím hru souhrně an základě všech věcí, tedy náplně, rozmanitosti, poměr cena-výkon - herní doba, technické a grafické zpracování, atd. Prostě vůbec nezáleží na tom jestli se mi hra líbí nebo ne .... recenze her stejně jako recenze jakéhokoliv jiného produktu jsou (měli by být protože mohou) zcela objektivní na základě objektivního zhodnocení všech objektivních hledisek, které má každá hra i jakýkoliv jiný produkt ....

nic víc nic méně, to že jiní do toho pletou to, jestli se jim hra líbila nebo ne a posuzují mou recenzi na základě svého subjektivního dojmu nemá s objektivním hodnocením a recenzováním přeci vůbec nic společného

více v článku, který na téma recenzování her chystáme s kolegy na víkend ...
MarekMal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-29 16:39:22

Pokud jsou hry považovány za umění, tak by měli být objektivně zhodnotitelné věci podružné.
Dovolím si to uvést na příkladu. Jdu na film a chci ho ohodnotit. Budu počítat v akčních filmech počet úmrtí a efektivitu provedení a na základě nějakého algoritmu vypočítám hodnocení?
Případně jdu do galerie a prohlížím si obrazy. Ty na kterých je spotřebováno více barvy jsou automaticky, lepší než ty jednoduché vytvořené pomocí několika čar, protože jsou graficky propracovanější?

Zajímá mě, jak objektivně kvantifikuješ svůj dojem ze hry, když na každého působí atmosféra nebo příběh jinak? Pokud by existoval pouze jeden správný a tudíš objektivní názor na umění, tak potom nemají smysl věci jako je csfd.cz, protože by někdo objektivní řekl, tento film je dobrý na 98% a konec diskuze, to prostě nedává smysl. Případně by nemělo cenu chodit do galerie, protože stejně už předem vím, že nemůžu objevit něco nového, co mě zaujme více než Mona Lisa, kterou jsem už viděl. Umění se stává zajímavým v tu chvíli, kdy můžeš diskutovat s někým dalším a utvářet a rozvíjet svůj názor na věc.

Popravdě jsi první recenzent, který o sobě tvrdí, že jeho názor je jediný správný=objektivní a to se okolo recenzování filmů i her pohybuju už řadu let.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-29 17:20:15
avatar
Současné AAA hry prej umění dobrý vtip ... současné hry typu AW nejsou umění je to výrobek jako každý jiný ...
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-29 19:08:34
avatar
jakou jinou hru tohohle typu jsi hral v nedavne dobe, ktera by byla ajko Alan? Mam za to ze neni survival hororu jako Alan...nikde nic, z residenta se stala po trojce tupa (sic dobra, ale s resi ma uz spolecne maximalne hlavni postavy) strilecka, alone zkoncil 4kou (ktera byla a jeste ted je pro me genialni - a je mi jedno ze bych polygony Carnbyho spocital na jendy ruce) a silent hill atd stavi na nechutnostech, to uz pro me nejsou hrory ale fujtajbly (ale zase, neznamena to ze kdyz se mi z toho zveda kufr tak ta hra je podprumerna, kdo ma rad takovehle alternativni veci, bavil se u ni, zpracovana po hratelnostni strance atd je dobre). Alan ma to co jiny hry nemaj, i kdyz pokulhava v grafice (me to ale vyhovuje) a treba i v AI. Ma atmosferu.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-29 07:17:15
avatar
Tohle samozřejmě chápu, ale vzhledem k tomu že hra vyšla dlouho po premiéře na konzolích a nejspíš ani nepočítali s uvedením na PC tak bych svůj verdikt přehodnotil. Tipuji že nevydání na PC plánovali dlouho a pak narychlo sfoukli nějaké vylepšení před vydáním pro PC. Proto to dopadlo jak to dopadlo. Když si vzpomenu jak vycházel saboteur tak tohle je ještě ten lepší případ. Remedy rozpuštěno a hráči mohou být rádi za betapatch který umožňuje že se hra vůbec rozjede a nezamrzá často.
tteasy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Objektivnost 2012-03-03 20:23:29

Teda zde se to zajímavě "rozhořelo".

Nic proti Tobě DD. Rád tento web navštěvuji. Jen mě trošku zaráží, jak píšeš, že hodnotíš objektivně a přitom nikde jinde si nepochvalují eyefinity tolik jako Ty. Je (a bylo) z Tvých článků zkrátka "cítit", že máš tuto technologii rád. Ale dokážeš pak stejně kriticky porovnat i ostatní negativa a pozitiva hry, když nevyužíváš takové zorné pole, což jistě o zážitek připraví. Jenže spousta lidí to vůbec nepocítí, protože tuto technologii nepoužívá, protože nemá na tři monitory a na jejich provoz peníze. Ty ale u hry určíš jako negativum, že nepodporuje eyfinity. Ale pro koho je to vlastně negativní? Spousta čtenářů to vnímá, že pro autora článku (protože oni před sebou nemají tři monitory). A je to pak objektivní - když _j_e_d_e_n_ říká, tohle vadí, a (nejméně) _d_e_s_í_t_k_y_ lidí nad tím mávne rukou? (Anketu jsem nedělal, ale klidně se vsadím, že těch lidí kterým je eyefinity jedno, jsou desítky (a to jsem ubral)). Ale možná je to jen můj neobjektivní názor.

Ale nejde o eyefinity - to klidně testuj dál. Jde o to, že tvrdíš i navzdory tomu, že Ti spousta lidí napsala, že nelze být objektivní, protože vždy má každý jiné priority a jsme všichni rozdílní - tak tvrdíš - ne "já hodnotím objektivně", bez ochoty připustit (aspoň tento) nároz druhých.

Nemusíš zde, ale spíš to přiznej sám sobě, že být 100% objektivní prostě nelze.

V jiných věcech s Tebou ale souhlasím, jen toto mě trošku zaráží.
Wenzel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Anketa? 2012-03-11 10:58:23

DD, když o sobě tvrdíš, jaký si HC hráč a objektiví, nezaujatý... Určitě by ti nedělalo problém udělat hodnocení, jako je například na Bnuswebu? To znamená hodnoecní recenzenta a pod to dát hodoceí uživatelů? NA hru jsem se celkem těšil, ale když jsem si přečet vůj článek jakej je to hnuj, ta jsem si řek že se tim ani obtěžovat nebudu, pak jsem pročet diskuzi kde jsou ohlasy uplně opačné, tak si ji nakonec zahraju.

Byla by tedy taková úprava hodnocení možná? Každý by si přišel na své, ty by si měl svoje objektyvní hodnocení a uživatelé by měli svoje zaujaté neobjektyvní hodnocení. A čtenář ať si pak vybere.. :-) Myslíš že jsi schopný toto udělat? Moc ti děkuju za odpověď, pro jistotu ti ještě pošlu soukromou zprávu aby sis tento příspěvěk přečet a mohl na něj reagovat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 11:05:49
avatar
ano, o něčem takovém se uvažuje, bohužel všechno je v plánu s dalším velkým update webu, na který bohužel nejsou peníze ani lidi ...
jan333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-12 04:48:25

tak tahle hra je pekna sracka,kdyz pominu fakt ,ze mam hrad za "idiota"ktery nejen ze jako idiot vypada ,ale zaroven se tak chova ,tak v miste /neni moc daleko od zacatku hry/kde na me zautoci bagr a ja mu podlehnu nacez hra me vrati na zacatek "potycky"s napovedou skus to znova ...to odinstaluju
borisov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-08-25 22:12:41

Nauč se nejdříve pravopis, pak teprve můžeš někoho nazývat idiotem. Tvůj příspěvek plný trapných pravopisných chyb jednoznačně ukazuje na tvou inteligenci. Hodnocení hry hráči je jednoznačné http://www.metacritic.com/game/pc/alan-wake
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!