Nvidia GeForce 8800GT 512MB: zabiják v mainstremu!
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Pondělí, 12 listopad 2007

 

 

 

 

 

 

 

 

  •  Nvidia GeForce 8800GT 512MB:

                                          zabiják v mainstremu!

Tak je to tady. G92 je mezi námi a dnes se podrobně podíváme na všechny její zoubky. Snili jste o GF8800GTX? Dnes máte šanci, za méně než poloviční cenu a při poloviční spotřebě získat kartu s výkonem skoro jako GTX! Nevěříte?

   Na Nvidii GF8800GT (nebo něco jí podobného) jsme čekali dlouho. Od vydání GF8800GTS 320MB jsme vyhlíželi levnou mainstreamovou verzi výkonných GF8800. Přišli však jen nepříliš povedené GF8600. GF8600GT ještě ušla, ale silně nevýhodně předražená GF8600GTS měla za úkol cenově maskovat díru v nabídce, která tam byla. Záměrně říkám, že byla. GF8800GT ji totiž zalepila a to tak, že přitom zlikvidovala high-endové GF8800GTS/GTX/Ultra. Nvidia pro GF8800GT nastavila doporučenou cenu na 249 dolarů, což by v hrubém přepočtu mělo činit zhruba 5500 korun s DPH. Jenže za tu cenu nabízí výkon skoro jako dvanácti tisícová GF8800GTX! Prozradit myslím mohu, že GF8800GT je momentálním zcela neoddiskutovatelným vládcem poměru cena-výkon, a to stylem, který jsme od vydání ATI X1950PRO, neměli a možná ještě o kousek lepší. Dnes se na GF 8800GT podíváme v podrobné recenzi.

gf

  • Základní stavební kámen - jádro G92

  GF8800GT staví na grafickém jádru s označením G92. Zde asi mnozí zpozorní. Název jádra totiž evokuje novou mezigeneraci. Do vydání G92 totiž platilo, že název jádra souvisel i s názvem grafické generace. G71 byla GF7, G80 je GF8 a G92 tak má být logicky GF9. Ale není. Změny totiž nejsou asi takové, aby si G92 zasloužila označení GF9. Navíc by se také klidně mohlo stát, že by to bylo jediné jádro v generaci GF9 přítomné. Nvidia se tedy rozhodla pokračovat ve značení GF8, navíc se to v případě GF8800GT hodí více než přeznačení na GF9800GT.  

G92-block

    G92 je, jednoduše řečeno, zmenšenina vyráběná 65nm způsobem současného G80 na 90nm. To je obrovský rozdíl ve výtěžnosti, spotřebě atd. G92 se však od G80 trochu liší. Podívejme se na odlišnosti v bodech:

1, Výroba - Tu už jsem zmínil. Zkrátka 65nm proti 90nm. G80 má plochu přibližně 484mm2, G92 má 324mm2, ale G92 má více tranzistorů proti G80, konkrétně 754 milionů proti 681 milionům. Pro zajímavost a srovnání: konkurenční R600 při výrobě 80nm má 700milionů tranzistorů a plochu 408mm2 a nové RV670 (přímý konkurent G92) při 55nm výrobě má pouhých 192mm2 a 666milionů tranzistorů. Nižší výroba by měla kromě snížení plochy čipu, přinést nižší spotřebu energie a tedy i tepelného vyzařování a hlavně snížení výrobních nákladů.

2, Počet tranzistorů - už jsem zmínil, že G92 nese vyšší počet tranzistorů, než G80. K čemu je tedy oněch 73 milionů tranzistorů navíc?

G92

3, Integrovaný VP2 - právě na tuto část jádra připadla většina tranzistorů. Z karty zmizel zvláštní čip NVIO a jeho funkce právě nahradil VP2. Ten umí akcelerovat HD Video při mnohem nižší zátěži procesoru počítače.

4, Změny v jádře - G92 má proti G80 několik parametrových změn. G92 obsahuje 112SP a G80 v nejlepším provedení jich má 128, ale narostla jejich frekvence z 1350MHz na 1500MHz. Výrazně se snížil počet ROP jednotek z 24 na 16. Změny v architektuře prý prodělalo G92 proti G80 i v texturovací části jádra. Nalezneme 56 jednotek proti 64.

5, Změny mimo jádro - GF8800GT dostala i vylepšení správy paměti, což byla na GF8800GTS poněkud problematická oblast. GF8800GT jako mainstreamová karta získala již „normální" 256-bit sběrnici. Tomu odpovídá i „normální" velikost paměti, 256-512MB. Nvidia tedy ustupuje od poněkud zvláštních parametrů sběrnice i pamětí, které jsme znali ze současných GF8800GTS/GTX.

video-G92

6, Podpora PCI Express 2.0 - GF8800GT je první grafická karta na trhu, která podporuje novou verzi současného PCIe x16. Nově se zvýší přenosové schopnosti sběrnice a to přibližně dvojnásobně na 16 Gbps oběma směry. Pro běžné užívání to však dnes nic neznamená. Zajímavější je fakt, že tahle sběrnice dokáže poskytnout mnohem více energie, než její starší varianta.

7, Vyhlazování - změny se dotkly i podpory anti-aliasingu. Na G92 je využit upravený Transparency Multisampling. Zde si nVidia trochu pomohla. Kvalitativně by se měl tento mód přiblížit Supersamplingu, ovšem výkon by to mělo o něco zhoršit. Zpřístupněn by měl být i normální režim FSAA. Otázkou je, co to bude znamenat pro výkon - asi nic.  

parametry

     A to by bylo z největších změn v G92 proti G80 všechno. Samozřejmě v tabulce s parametry vidíte i rozdíl ve frekvenci. Ale ten není tak veliký a paměti zůstávají na svých 1800MHz. Čistě teoreticky by podle hodnoty paměťové propustnosti měl být výkon GF 8800GT nižší než 8800GTS. Ovšem tento rozdíl se teoreticky projeví jen ve vyšších rozlišeních nad 1600x1200 při zapnutých optimalizacích obrazu, kde karta by měla mít, čistě teoreticky, větší ztráty výkonu, právě díky nižší propustnosti pamětí. Jenže se bavíme o mainstreamové kartě za necelých 6000 korun, takže nás výkon v nejvyšších rozlišeních tak moc zajímat nemusí.

Podívejme se teď konečně konkrétně na grafickou kartu GF8800GT - dnes to bude Gigabyte GF8800GT 512MB.

 

 

 

 

 

 

 

  • GF 8800GT - Gigabyte 8800GT 512MB

   Recenze se nám na DDWorld poněkud pozdržela, díky problémům s doručením naší testovací grafiky. Zkrátka zájemců o testování bylo hodně a karet málo. Minulý týden jsem ale dostal dvě vymodlená provedení 8800GT a tak si obě představíme. Dnes to bude Gigabyte GF 8800GT 512MB a zítra to bude ASUS GF 8800GT 512MB.

GF-8800GT-1

  Balení Gigabyte 8800GT má zcela mainstreamovou velikost. Pěkné zpracování a nápadité zpracování. Gigabyte dává jasně najevo, jaký bonus můžeme uvnitř balení čekat. Po sejmutí vrchního obalu narazíme na černou krabici se samotnou kartou a příslušenstvím.  

GF-8800GT-2

Gigabyte přikládá k GF8800GT bonus, v podobě plné verze hry Neverwinter Nights 2. Pěkná hra, která ale rozhodně nevyužije plný výkonový potenciál GF8800GT. V balení pak dále nalezneme dvojí redukci DVD, napájecí redukci a video bracket. Nechybí samozřejmě manuály, a to i k přiložené hře.

GF-8800GT-7

  Co říci o samotné grafické kartě? Protože víme, o co parametrově jde, je srovnání s GF8800GTX na místě. Jak vidíte na našich fotografiích, GF8800GT je GF8800GTX po razantní dietě. GF8800GT je menší ve všech ohledech. Rozměry karty, rozměry jádra a hlavně rozměry chladiče. Prostě miniaturizace.  

GF-8800GT-10b

U GF8800GTX zabírají značnou plochu karty napájecí obvody. Tento problém se díky nižší spotřebě G92 vyřešil sám a 8800GT nemá zdaleka tak složité PCB jako 8800GTX. Tohle se výrazně projeví na výrobních nákladech. Přítomen je i napájecí konektor, ten by se ale podle papírových hodnot měl upotřebit pouze na základních deskách se starší revizí slotu PCI Express, konkrétně 1.1 a 1.0. Na deskách s PCI Express 2.0 by si karta měla vystačit s napájením z desky. 

GF-8800GT-9b 

Karta má celkem 512MB paměti typu DDR3 na 1800MHz, osazeny jsou jen na straně čipu, čemuž odpovídá 256-bit sběrnice. Čip je zapouzdřen po vzoru G80. Mělo by to napomáhat odvodu tepla.

GF-8800GT-6b

 Chladič 8800GT je velice zajímavý. Zažíváme návrat k jednoslotovému chlazení. Jedná se o jednoduchý návrh, pocházející prý od společnosti Cooler Master. Černý kryt zakrývá malý hliníkový pasiv se žebrováním a přibližně 60mm ventilátor s malými lopatkami. Na 8800GT není dále moc co popisovat. Snad se jen zmíním o přítomnosti pouze jediného SLI konektoru. Tohle bohužel znemožní osadit GF8800GT do nového 3-Way SLI. Tedy více než dvě GF 8800GT do SLI nespojíte.  

GF-8800GT-4

Nás však na GF 8800GT zajímá hlavně výkon, takže se pojďme podívat na testy.

 

 

 

 

 

 

 

  • GF 8800GT 512MB - testovací sestava a 3DM05/06

Jako vždy začneme představení testovací sestavy, na které testy probíhaly. Nutno říci, že jí už bohužel dochází lehce dech. Chystáme tak nejspíše ještě v letošním roce upgrade - na co, si zatím necháme pro sebe.

Testovací sestava DDWorld.cz:

 

Model

Zapůjčil

Procesor

AMD Athlon64 X2 6000+ (3,0GHz, s AM2)

AMD-logo

Chlazení

Ninja Scythe +

 

 

Základní deska

Gigabyte GA-590SLI S5 sAM2

gigabyte-logo

RAM

2x1GB DDR2 800Mhz cl4

 

 

Grafická karta

viz testy

 

 

Pevný disk

Western Digital Raptor

74GB 10 000ot/min

western-digital-logo

Zdroj

Thermaltake Toughpower 750W

 

 

OS

Windows Vista Ultimate 32-bit

 

 

Pro testování jsme využili následujících ovladačů:

  • GF8800GTS 320MB - 163.69 WHQL
  • GF8800GTS 640MB - 163.69 WHQL
  • GF8800GTX 768MB - 163.69 WHQL (zapůjčil ASUS)
  • GF8800Ultra 768MB - 163.69 WHQL (zapůjčil ASUS a Gigabyte)
  • HD2900PRO 512MB - Catalyst 7.10 (zapůjčil Sapphire)
  • HD2900XT 512MB - Catalist 7.10 (zapůjčil ASUS)
  • GF8800GT 512MB - 169.02 WHQL (zapůjčil ASUS a Gigabyte)
  • Přejděme teď k první testům, což jsou obligátní 3D Marky.

    • 3DMark 05/06 - testy

     3D Marky jsou takové nic neříkající testy, bohužel mnoho lidí na ně klade velký důraz, i když vlastně neukazují vůbec nic použitelného. Pokud tedy vaše nejoblíbenější hra není 3DMark, tak grafickou kartu podle nich určitě nevybírejte.

    3Dmark-05

    3Dmark-06

      Výsledky GF 8800GT v 3Dmarcích rozhodně nejsou špatné, jsou na úrovni GF8800GTX. Ale jak už jsem řekl, 3Dmarky bohužel neprozrazují nic o skutečném výkonu ve hrách a právě pro hry si tyhle grafické karty pořizujeme. Takže se pojďme podívat na první sadu testů ...

     

     

     

     

     

     

     

    • GF 8800GT 512MB DX9: ET-Quake Wars a STALKER

    Rozhodl jsem se GF8800GT testovat spolu s High-endovými grafikami, tedy na maximální nastavení. Sice by se její mainstremové příslušnosti slušelo srovnání s mainstremovými kartami, ale to bychom nezjistili její skutečný výkon. Mnohem zajímavější bude, když tuhle kartu za necelých 6000 korun postavíme proti současným velikánům. Myslíte, že je v tomto srovnání GF 8800GT jasný outsider a celý test je na levačku? Těžký omyl ...

    Enemy Territory: Quake Wars je zatím poslední hrou, která vyšla na technologii OpenGL. Je tedy nutné prověřit karty ohledně výkonu právě i na této technologii, která se dnes ale používá zřídka.

    ET-QW

    GF8800GT si vede náramně. Lehce zaostává za GF8800GTX, tedy za dvojnásobně drahou kartou. Zcela vyrovnanou partii pak svádí s ATI HD2900XT 512MB, která je přibližně o třetinu dražší.  

    • STALKER

       V oblíbené hře STALKER vylepšené nejnovějším patchem, rozhodně stojí za to testovat. Hra jednak využívá unikátní grafický engine, který ještě v budoucnosti uvidíme. Jedná se samozřejmě o DX9 záležitost.

    stalker

    Situace se opakuje. GF8800GT lehce zaostává za GF8800GTX a překonává HD2900XT. Tahle hra důkladně prověří sílu těhle karet, hlavně při zapnutých dynamických světlech. Podívejme se na další testované hry ...

     

     

     

     

     

     

     

    • GF 8800GT 512MB DX9: Oblivion a TDU

    Další hrou, která nesmí v testování chybět je Oblivion. Opět unikátní grafický engine, který ale ve vylepšené verzi ještě uvidíme a to ve veleočekávaném Fallout3. A jak si v Oblivionu zahrajete?

    oblivion

    GF 8800GT si opět udržuje mírný odstup za GF 8800GTX a vyrovnaně soupeří s HD2900XT. S výkonnější sestavou by asi rozdíly byly větší, ale nedá se svítit, pracujeme s tím, co máme.

    • Test Drive Unlimited

    Parádní závodní hra, s perfektním využitím HDR a AA. Je tedy jasným adeptem na otestování.

    tdu

    Zde vidíme GF 8800GT až za HD2900XT, ale rozdíly jsou minimální a to i za GF 8800GTX, takže žádné drama. Podívejme se na poslední DX9 hru ...

     

     

     

     

     

     

     

    • GF 8800GT 512MB DX9: Medal of Honor-Airbourne

    Graficky povedené hra na UT3 enginu. V tomto případě je to SM3.0 a DX9 záležitost. Her na UT3 grafickém enginu bude mnoho a výkon v nich se nebude příliš lišit. Dostupné jsou zatím pouze Medal of Honor a BiosHock, ten má ale DX10 rozšíření. Demo verze her z důvodů, které vysvětlím později, testovat nebudeme, takže UT3 DEMO má smůlu ...

    moh-a

    A výkon? GF8800GT hraje opět vyrovnanou partii s HD2900XT, ale ve vyšším rozlišení začíná ztrácet, čemuž se ale nelze divit a také to nelze považovat za katastrofu. I tak je výkon GF8800GT ve vysokém rozlišení více než dobrý. Podívejme se teď na DX10 hry.

     

     

     

     

     

     

     

    • GF 8800GT 512MB DX10: CoJ a Bioshock

    Začneme u Call of Juarez. Povedené střílečka z divokého západu dostala patch na DX10. Je to tedy předělávka z DX9, ale ten vizuální rozdíl je celkem hodně vidět. Bohužel, je DX10 v tomto případě i notně náročný.

    coj-dx10

    HD2900XT si zde vede velmi dobře a překonává GF8800GTX, to už ale víme z minula. GF8800GT si vede při své ceně zkrátka famózně a je těsně za GF8800GTX.

    • BioShock DX10

    BioShock je graficky velice povedená hra, která staví na UT3 enginu a je rozšířena o DX10. To přináší po vizuální stránce lepší efekty, ale rozdíl není zase tak viditelný. Nicméně DX10 proti DX9 není o moc náročnější.

    bioshock-dx10

    GF8800GT překonává HD2900XT a je nalepená těsně za GF8800GTX. Takže opět výsledek fantastický. Podívejme se na další DX10 hry.

     

     

     

     

     

     

     

    • GF 8800GT 512MB DX10: CoH a WiC

      Na závěr tu máme dvě skvělé strategické hry. Obě využívají unikátní grafický engine. Začneme u staršího Company of Heroes. To je zatraceně náročné v DX10 nastavení, ale vypadá velmi dobře.

    coh-dx10

    Velmi dobře si vede ATI HD2900XT. GF8800GTX končí až za ní a spolu s ní je tam i GF8800GT. Tedy pro GF 8800GT opět skvělý výsledek. Proti nejvýkonnější grafice je rozdíl miniaturní.

    • World in Conflict

    Jedna z posledních strategických her staví opět na svém vlastním unikátním grafickém enginu. DX10 je velmi pěkně zapracováno, ale stále to není čistě DX10 hra.

    wic-dx10

    GF 8800GT je na tom opět stejně jako HD2900XT a jsou obě jen těsně za GF8800GTX. Tedy vynikající výsledek. Škoda jen, že v těchto maximálních detailech vám to na žádné z testovaných karet není moc platné, hra je pod úrovní beproblémové hratelnosti. Podívejme se na provozní vlastnosti GF 8800GT.

     

     

     

     

     

     

     

    • GF 8800GT: Taktování, spotřeba, teplota, video

    Grafická karta to dnes není jen o čistém výkonu. Hodně se také kouká na provozní vlastnosti. A oprávněně. GF 8800GT by však měla být právě v tomto ohledu vynikající. Začneme spotřebou ...

    spotreba

    Ta je při výkonu GF8800GT prostě fantastická. Už víme, že výkon GF8800GT je stejný, jako u HD2900XT a jen o něco málo nižší proti GF8800GTX. Ten rozdíl spotřeby je ale enormní a tak asi nemusím vysvětlovat, kdo má větší efektivitu. Na druhou stranu, bavíme se o kartě za cenu kolem 5500 korun a ta spotřeba je možná trochu vyšší, než by si někteří přáli, ale je nutné znovu zdůraznit ten výkon.

    teploty

       Se spotřebou úzce souvisí teplota. A zde se dostáváme k chlazení GF8800GT. Chladič je jednoslotový, karta sice tolika „nežere", ale spotřebu má pořád slušnou a pořád se minimálně 100W tepla odvést musí. Teploty chladiče jsou tak celkem vysoké, na druhou stranu při dobrém chlazení skříně to není problém a karta i tak je hlučností na úrovni GF8800GTS, takže v klidu není slyšet a to je nejdůležitější. V zátěži se však ozve, což je ovšem celkem normální. Dvouslotový chladič by GF 8800GT prodražil a není na referenčních taktech až tak nutný.

    hd

    HD Video. Velkým tématem je HD Video. HD HQV test si dnes odpustím, dám možnost vyladit ovladače, ale zkusili jsme alespoň, jaká je zátěž procesoru při přehrávání HD Videa ve vysokém rozlišení. GF 8800GT dostala totiž implementaci podpory HD přímo do jádra, jako mají slabší GF8. Měla by tedy méně zatěžovat procesor. A je to znát. S GF8800GT je zátěž procesoru o mnoho nižší než s GF8800GTS/GTX nebo HD2900XT. Tohle bude celkem zajímavé srovnání s budoucí HD3800, která nese tzv. UVD.

    3Dmark-05-oc

    3Dmark-06-oc

    Přetaktování je poslední, co nám zbývá ověřit. Taktoval jsem všemi možnými způsoby, co znám. Nakonec se zadařilo a naší kartu jsme posunuli z 600MHz pro jádro na 710MHz pro jádro a z 1600MHz na pamětech na velmi slušných 2000MHz. Nárůst výkonu jsme ověřili v 3Dmarku. Velmi slušný nárůst, který pár FPS ve hrách určitě přidá. Na druhou stranu, referenční chlazení pak na takových taktech už mele z posledního a karta je hlučná - s kvalitním chlazením by se dalo jistě dosáhnout i lepších výsledků.

    Tak si pojďme udělat závěr.

     

     

     

     

     

     

      

    • GF 8800GT 512MB - závěr a hodnocení

       Již víme o jedné GF8800GT vše, co se dalo zjistit. Přichází shrnutí výsledků. Průměr je vždy ožehavá věc, ale jde o to, z čeho se dělá. V některých testech a recenzích jsem viděl například základní chybu.    Hodně testovaných her je sice fajn, ale když je tam 4-5 her na stejné technologii, v průměru s dalšími hrami to pak může výsledky zkreslit. Snažíme se proto testovat vždy jen ty hry, které reprezentují určitou technologii.

    GF-8800GT-3 

    Z toho důvodu zařazujeme jedinou hru na UT3 DX9 a jedinou na UT3 DX10. Jediná hra reprezentuje OpenGL a další hry pak ukazují výkon v unikátních grafických enginech. Mělo by to obsáhnout všechny, které se aktuálně používají. V celkovém hodnocení by to pak mělo dát jasný obrázek, nezkreslený použitím nehotových DEMO verzí, či opakované testování her na stejných technologiích. Také testujeme přímo ve hrách, nevyužíváme tzv. Timedema.   

    vykon

       Z testování vypouštíme všechny DEMO verze. Nejsou to hotové hry, a nejsou ani ovladače a když jsou, je to také problém. Líto je mi hlavně Crysis. Přišlo se totiž na to, že Nvidia optimalizovala ovladače pro Crysis DEMO způsobem, který jde za hranice férovosti, aby udržela výkon svých karet na výši, snížila si proti konkurenci náročnost snížením kvality obrazu. Je pak otázkou, kterých dalších DEMO her se to týká. Proto do testování zařazujeme výhradně plné verze her a výhradně oficiálně „ne beta" ovladače.

    vykon-1280x1024

      Když to vezme tedy celkově, tak GF8800GT si vede absolutně skvěle. Stejný výkon, jako GF8800GTX sice nepodá, ale netřeba litovat. Zaostává celkově jen o pár procent. Pokud bychom vzali chybovou odchylku, pak lze říci, že GF8800GT má stejný výkon, jako HD2900XT, či spíše mírně lepší. Do celkového průměru nám totiž hodně zasahují vyšší rozlišení. V těch nižších si GF 8800GT vede většinou o trochu lépe než HD2900XT. Přikládám tedy ještě průměr z testů v rozlišení 1280x1024, což bude asi nejpoužívanější, nebo jenom podobné, rozlišení v kombinaci s touto grafickou kartou. GF 8800GT poráží HD2900XT 512MB. Nicméně srovnání s HD2900XT a GF8800GTX je na místě jen co se výkonu týká. Začneme-li se bavit o ceně. Pak GF8800GT 512MB nemá konkurenci a HD2900XT/PRO či GF8800GTS/GTX/Ultra zadupe do země.   

    cena

     

    pomer-cena-vykon

       Poměr cena výkon je vskutku impozantní. Ostatně co taky lze čekat, když 8800GT 512MB stojí lehce pod 6000 korun, HD2900XT stojí 9000 korun a 8800GTX 12 500 korun a všechny mají podobný výkon. To je také důvod toho, proč GF 8800GT 512MB zdecimovala high-end. Zkrátka high end dnes, po vydání 8800GT, přestal existovat. Není totiž žádná grafická karta tak viditelně rychlejší, že by to ospravedlnilo čistě highendovou cenu přes 10 000 korun a dala se za high-end označit.          

    • Hodnocení

    GF 8800GT 512MB nemá v současné době na poli grafických karet sobě rovného soupeře. Výkon sice není nejvyšší ze všech, ale to nás absolutně netrápí. 8800GT totiž nabízí výkon high-endových karet o polovinu a více levněji, a ještě s výrazně nižší spotřebou. V současné době (polovina listopadu (11/07)), nám dojem z GF 8800GT kazí jen fakt, že 50 000 karet, uvolněných při vydání, zmizelo za pár minut a další budou až koncem měsíce a ani to nebude stačit. Většina zájemců si tak může o GF 8800GT v současnosti akorát tak číst. Při tom čtení se navíc chtě nechtě dočká vydání konkurenční ATI HD3800, které oficiálně vyjdou 15.11. a budou přímou konkurencí ke G92.

    GF-8800GT-10

       Do té doby je však GF 8800GT absolutním vládcem poměru sena výkon a neexistuje jiná grafická karta, která by se vyplatila více, pokud vůbec v současnosti existuje jiná grafická karta, o které by se dalo říci, že se vyplatí. Drtivý výkon, skvělá papírová cena, přijatelná spotřeba, dobré HD video schopnosti. Jedinými zápory jsou tak nedostupnost, což vyhnalo ceny nahoru a fakt, že najednou přestal existovat high-end. Možná trochu G92 může uškodit skutečnost, že nepodporuje DX10.1, což podle dřívějších informací měla a konkurenční HD3800 ji mají. Ovšem jaká to bude výhoda, se teprve uvidí. Otázkou je také výkon pod skutečným DX10. Sečteno a podtrženo, G92 alias GF 8800GT vlastně jako taková v současnosti nějaké známé velké zápory nemá a ocenění Best of Best jí tedy zcela určitě náleží.

    Best-of-best

    "... za styl, výkon, cenu a poměr cena-výkon!"

    Za zapůjčení karty děkujeme Gigabyte.cz

      Zítra se podíváme na pokračování dnešního testu, vyzkoušeli jsme výkon v zapojení SLI a představíme si další variantu a značku GF 8800GT, která je na trhu.

     

    AUTOR: Jan "DD" Stach
    Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

    Starší články


    Komentáře
    Přidat Nový
    Noclaf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hm... 2007-11-12 11:16:49

    Jestli si dobre pamatuju, recenze se zpozdenim byla slibena rovnou s testem SLI...a kde nic, tu nic.
    Jinak pomer sena vykon je urcite dobry pro ty, kdo seno spaluji na vytapeni atp. ale co to dela tady?)
    Anonymní  - tohle info tady byt musi 2007-11-12 11:21:43

    ještě se totiž nestalo, aby karta, která je +/- nejlepší na trhu, byla zároveň takhle levná a "úsporná". 8800GT je totiž likvidátor všech karet od 5500,-. Najednou jsou bezcenné.
    obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 11:27:24
    avatar
    První stránka, druhý odstavec - přišli, nadpis u testů - Airbourne. Detailně jsem to nečetl, tohle mě praštilo do očí hned.
    mi0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 11:34:26
    avatar
    Hoci som si povedal, že už nebudem vrážať peniaze do počítača (upgradujem každý rok a navyše, nedávno som si kúpil 2600XT), musím sa spýtať - stačil by procesor AMD Athlon 3200+ k GF8800GT (prípadne ATI 3870)??
    TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 18:23:27

    Mám Athlon 3200+, přetaktovaný z 2000@2600 Mhz a v nových hrách je to pro 8800GTS pekelná brzda. Rozhodně ti teda stačit nebude a třeba v takovým Crysis to poznáš okamžitě, protože nebudeš zdaleka dosahovat takových fps jaký se uváděj v grafech s lepším dvoujádrovým procesorem a to v řádu i desítek %.
    Osobně jenom čekám na prosincovou výplatu a kupuji si Intel. Už ten AMD odpad s pojebanou 939 nechci ani vidět.
    Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 20:37:31
    avatar
    To je jako kdybych ja rikal, ze AMD je odpad a kupuju hned Intel, protoze muj Athlon XP 1600+ je mnohem pomalejsi nez Core 2 Extreme QX9650.
    TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 21:04:53

    Evidentně si Swampe nepochopil tu mojí narážku na 939 a AMD.
    obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 21:09:44
    avatar
    Já mám taky 939 a jsem rád, že nemám pentium IV
    TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 21:20:06

    To je pravda, je to lepší než P4, ale jakákoliv možnost pro upgr. na dvoujádro je bohužel nemožná. (cena a nízký výkon) AMD se prostě na 939 vysr... a teď si snad myslí, že si lidi pořídí AM2 a novej X2 a DDR2. To se na to pěkně vybodnu a půjdu do INTELU a na AMD a jejich přemrštěné ceny za upgr. z vysoka ....
    Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 22:16:20
    avatar
    Nak tak... to uvedeni socketu AM2 me tak strasne na*****!!!!
    Ravenhorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HHH 2007-11-13 08:04:41
    avatar
    Já měl taky socket 939 a Athlon 3700+ a ted mám AM2 a X2 4400+. A neštve mě to. Aspoň mám DDR2.
    mi0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 08:48:24
    avatar
    No.. tak to vyzerá, že počkám, čo spraví s trhom K10 a po novom roku si kúpim niečo lepšie (teraz aj tak nevidím žiadny dôvod na upgrade. Všetky dobré hry sú staré aspoň 5 rokov )
    Aqw3R [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ako sa spravne modli? 2007-11-12 11:45:48
    avatar
    "Minulý týden jsem ale dostal dvě vymodlená provedení 8800GT"
    Aj ja sa modlim uz skoro 2 tyzdne, ale nejako mi to nepomaha. Mozno by tu mohol pribudnut aj clanok o tom, ako sa modlenim da dostat k nedostatkovemu tovaru :]
    Maspeed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Crysis 2007-11-12 11:53:54

    pěkný test a zítra se těším na SLi.Ale,já vím ,že DEMA nejsou vždy uplně dodělaný,i tak si ale myslím,že pro Crysis byste měli udělat vyjímku,protože právě výkon v téhle hře(demu) zajímá nejvíc lidí.A výsledky klidně uvedtě jenom tady v diskuzi...díky
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 13:34:10
    avatar
    jde o to, že optimalizované ovladače nvidie optimalizovali více, než je zdrávo, takže raději počkám na oficiální ovladače a plnou verzi hry a pak to otestujeme ...
    Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - já si myslím, že je to dobře 2007-11-12 12:32:26
    avatar
    je férové k ATI, že se netestuje demo Crysis a dá se ATI šance,aby mohla udělat do Catalyst profil pro Crysis, ten by měl být v Catalyst 7.11.nVidia by měla nezasloužený náskok, protože se podílela na vývoji a má ovladače upravené ( navíc některé verze ovladačů u pravené až moc ). Takže Crysis testovat až s vydáním Catalyst 7.11. Takže testy a článek sou podle mě naprosto správné a v pořádku.
    Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 13:42:46
    avatar
    Kromne toho v demu je omezene max mnozstvi vyuzite RAM a neni tam zapnute SLI/CF ani podpora vicejadrovich procesoru...

    Crysis vyjde v patek 16.11. takze az tak dlouho cekat nemusime
    Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 12:45:07
    avatar
    No za tu cenu je to proste bomba kdyz je na urovni 2900XT, ale to ze podle ATI jeji nova HD3870 bude aspon tak o 5procent lepsi nez 2900XT a pretaktovat mozna pujde o dost diky tomu 55nm a DDR4 ( mozna lip nez tahle karta, ktera jde ocividne taky moc pekne)(a ten narust vykonu o 5procent se jim da verit, kdyz porovnavaji vlastni karty mezi sebou) a ta spotreba a cena budou realne... tak myslim ze HD3870 bude jeste o to vic lepsi kauf nez tahle skvela 8800GT!
    Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zabijaci 2007-11-12 12:57:39
    avatar
    Tí tvoji zabijaci sú zabijakmi len chvíľu tento bude len do štvrtku potom príde ďalší 3850/3870.
    Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 13:40:46
    avatar
    Ultimatni zabijak je Crysis - ten ty karty sezere a rekne si o pridavek
    Maspeed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 13:51:23

    no crysis už vlastně vyšlo včera ale tohle jsem teda cryteku nepřál...tak doufám,že 16týho bude plnej net testů
    Onecar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Testované hry 2007-11-12 16:52:18
    avatar
    Drahý DD, skvělá práce, ale..

    Proč tu nevidím hru Zaklínač (The Witcher), která je kurevsky náročná a i ty nejvýkonnější kousky nevyprodukují FPS nad 40? Proč tu není RPG Hellgate London, "pokračovatel" legendárního Diabla II?

    Crysis chápu, že tu není (dema nechceš testovat), i když Crysis už k dispozici je na torrentech atp. K testování by to možná ani nebylo tolik nekorektní, přece jen každý je nadržený na test výkonu v plné (snad odladěné) verzi..

    Oblivion by tu vůbec nemusel být, je to hra stará a snad nikdo to už nehraje. Na co je tu CoJ, který jsem také nikde neviděl hrát? Nechci ti do toho kecat, ale min. Oblivion bych vyměnil za aktuálního Zaklínače, CoJ bych vyměnil za Crysis.

    EDIT: Nejlépe udělat výběr her, které máš k dispozici, a podrobit je hlasování. 6 s nejvyšším počtem hlasů zařadíš a bude..
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 16:53:33
    avatar
    testuji to, co mám navíc používám výsledky karet z minula, nebojte hry aktualizujeme celkem často, ale zase to nejde pořád, bych nic jiného nedělal než testoval znova a znova ... navíc ten test vznikla během minulého týdne, takže těžko se může dostat na hry co vyšli včera ;)
    Onecar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 18:03:51
    avatar
    Myslel jsem to hlavně do budoucna, Oblivion IMHO nikoho už nezajímá, protože to není nová hra.
    Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 20:42:48
    avatar
    Oblivion je taky pekne narocny a velmi popularni. A na jeho enginu bude Fallout 3.
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 20:51:38
    avatar
    mě jo ... bude v jeho enginu dělaný Fallout
    Ravenhorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Oblivion 2007-11-13 08:08:11
    avatar
    Souhlasím digitaldoom.

    1. Bude se na tom enginu dělat Fallout 3
    2. Včera jsem si objednal Oblivion sběratelskou edici jen za 400 kč a jak si koupím teď jednu z těch nových grafik, tak si zase dám Oblivion a hlavně konečně všechno na maximum bez cukání + koupím si pak ještě datadisk.

    Takže Oblivion testovat pořád. :-)
    mmatrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 10:45:09

    Souhlasím. Oblivion je super hra a celá série i s oběma datadisky se bude dát teď koupit za 899,- kč. Náročná na výkon grafické karty je pořád, tak bych tento test rozhodně nevyměňoval.
    M@rt!n [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 17:03:28
    avatar
    NESOUHLASÍM S ÚVODEM!

    podle mě 8800GT 512 není za reálnou předběžnou cenu cca 6500 až 7000 (CZC) mainstream ale spíše nižší highend, v porovnání s generací karet GTS/GTX je to výborné, ale na soudy o vynikajícím poměru cena/výkon bych si počkal až ty karty půjdou opravdu koupit a až tu bude konkurence v podobě ATI, která vypadá že má taky hodně co nabídnout...
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 17:57:57
    avatar
    tohle je recenze na kterou se tady cekalo dva tydny???to myslite vazne?a ty rozdily taky??vzdyt to sou vsechno mezi GT a GTX a 2900XT rozdili 1-3 fps prakticky v ramci chyby mereni..to neco podle toho hodnotite???vzdyt to nema vubec zadnou vypovidaci hodnotu...jine weby jak ceske tak zahranicni mely testy hned a mnohem lepsi..a rozhodne nebyly rozdily 1-3fps..proc jste treba nezahrnul o hratelnosti hry mnohem vice vypovidajici minimalni hodnoty fps??a treba graf prubehu..aby byly videt propady v ruznych situaci u ruznych karet..prumerne fps 40-45 u vsech testovanych karet nam o vykonu absolutne nic nerekne..doufam ze zitra to napravite..tohle je po dvou tydnech od vydani opravdu bida...
    Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 18:46:31
    avatar
    Rozdily v jinych benchmarkach jsou vetsi, GT je lepsi nez ATI2900XT... malem drti GTX... ANO TO JSOU SPRAVNE TESTY, ze? tyhle ukazujou GTcko pomalejsi... tak nemaj vlastne vubec zadnou vypovidajici hodnotu...
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 18:51:18
    avatar
    ne takle zrovna..tady ale jsou opravdu minimalni rozdily..prakticky chyba mereni..mnohdy jen 1-2 fps rozdil a to je velky nic...jinde meli rozdily mnohem vetsi..vlastne skoro vsude..a proc tu teda neni rozbor prubehu fps aspon v nekolika hrach?treba ut3 engine?minimalne fps a graf prubehu...to je pro hratelnost mnohem dulezitejsi nez prumerne fps..je velkej rozdil jestli karta ma prezenu stabilne 45 fps nebo jednou 15 a jednou 80fps...tyhle vysledky jsou asi tak vypovidajici jak 3dmark
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 20:53:52
    avatar
    graf průběhu není vůbec vypovídající, když nemáš šajnu jakou pasáž ze hry jsem testoval, navíc ty frame na čisté isntalaci bez antiviru apod. zdaleka tolik nelítaj, takže ti to poví kulový ... průměrná FPS ti naproto stačí ... rozbory průběhu FPS dělat nebudu, stejně by byly na každém PC jiné, na každé instalaci v závyslosti na spuštěných aplikacích v pozadí, na každém procesoru apod ... průměrná FPS jsou daleko více vypovídající ;)
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 22:14:29
    avatar
    ja myslim ze je velmi vypovidajici..testujete prece u vsech karet stejne pasaze nebo ne???a je velkej rozdil kdyz to na jedny karte spadne na 10 fps a druha si udrzi 20 fps..to se da prave dobre aplikovat na tehle sestave ktera jinak kartu velmi brzdi..ty propady ale tak neovlivni...btw naprosta vetsina webu tam vysledky mela..jak ceske tak hlavne zahranicni...
    Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 22:24:25
    avatar
    Jelikoz se tedy jedna o stejne pasaze, tak neni mozne aby jedna karta mela 15 az 80fps a druha 35 az 45... to by byla nejaka divoka karta ne, kdyby si to davala k 80 a pak padala k 15.? Prumer fps na stejne pasazi vypovida vse co je nutne
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 18:52:40
    avatar
    jinak jeste ze jste ten celkovy vykon prevedly na procenta..jinak rozdil mezi 8800ultra a 8800gt 3 fps celkove by nevypadalo moc dobre co?
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 20:49:51
    avatar
    jsou tam více jak 3fps, jinak nevím co si taky čekal ... rozdíly jsou na normálním procesoru malé ...
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 20:44:48
    avatar
    chjo ... o co je vypovídající test jinde když měří na procesoru, který 90% lidí nemá? ty rozdíly by na QuadCore přetakopvaném na 3,6GHz byly větší ;) ale to není vypovídající ... jasný já vás osobně ale chápu - jste zklamaný z toho, že mezi grafikama zkrátka není na normálním počítači velkého rozdílu - tyhle testy jsou svěle vypovídající, jsou dělány na normální sestavě přemýšlíme při výběru testovaných her tak abychom netestovali jednu a tu samou technologii 5x ... na graf průběhu vám kašlu, kdo se má s nima dělat .... prozradím vám, že graf průběhu vám zase nhedá nic jiného než průměrné FPS takže používáme to protože to se nejčastěji vyskytuje ... bída je to možná pro vás, tak si udělejte vlastní recenzi a nám dejte pokoj, protože já dělám recenze tak, jak já chci a co bych já chtěl vědět, takhle je to jednoduché, plně vypovídající a pochopitelné ... zítra bude recenze SLI zcela ve stejném duchu ... nevím co jste čekal za zázrak - máme svůj styl recenzí, který rozhodně není o nic horší než kdekoli jinde ...
    Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 13:36:03
    avatar
    Nerozciluj se DD, ja tohle moc dobre vim a prave proto si techto recenzi cenim... Qcore my doopravdy nic nerekne.. Pis dal a nad rypaly se nezlob, zivot je takovy, nekdo to oceni, jiny skrytyzuje... Ale ty sam vis ze to tak mit chces a treba me to tak vyhovuje (a urcite i spuste dalsich chytrich slunych lidi).
    AgentWC40 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: 2007-11-12 22:04:25
    avatar
    [quote=LuckyJosh]
    jen jsem čekal kdy se tady ozve nějaký rádoby expert a vyklopí ze sebe co a jak mělo být jinak co u tam chybí, co by tam být mělo a co tam není...řeknu ti, ty vůbec nevíš... když máš tolik keců, příště běž zrovna na libko a neotravuj mi večer svýma zhrzenýma kecama ;) peace

    Jinak ruku k dílu můžeš přidat a napsat svoji recenzi. Byl bych moc zvědavý na ty tvoje průběhy fps :-pp
    budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - LuckyJosh 2007-11-13 13:09:43
    avatar
    ty jseš fakt na hlavičku chlape.
    fonda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - teploty HD2900XT 2007-11-12 21:11:12
    avatar
    stale nechapu jak muze DD namerit teploty u HD2900XT 63°C ve 2D. Mam tuhle (sapphire) kartu s orig. chladicem a jeste starou revizi se dvema HP a mam (jako vsichni) ve 2D 54-56°C. Vyjimka byly catalysty asi 7.7 kde byla snizena spotreba ve 2D a teploty se pohybovaly kolem 45-48°C
    obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 21:16:50
    avatar
    Snad taky záleží jaký kdo má na té kartě chladič a jak má pořešené chlazení ve skříni. Důležité je, že srovnání karet je na stejné konfiguraci, konkrétní karty se můžou u každého lišit...
    fonda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 21:31:54
    avatar
    jo muzou ale ne skoro o 10° a psal jsem ze mam origos chladic a jeste starou revizi a snad kazdy kdo ma podobne vykonou kartu tak ma i 120mm odsavaci ventilator pod zdrojem, pak to cele vrha spatny svetlo na tuhle kartu, pritom to je celkem fajn karta a vubec tolik netopi. Podle me jestli je takhle horka ve 2D, tak neni neco vporadku. Zrejme spatne nasazenej pasiv.
    obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 21:36:14
    avatar
    10° není žádná tragedie.
    holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - OffTopic 2007-11-12 22:17:13
    avatar
    No to není! Já měl v pátek 6x10° a tragédie to nebyla vůbec, ba naopak xD
    Rocman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - SLI vs.CF 2007-11-13 12:31:30
    avatar
    Ja osobne jsem hooodne zvedavej, jak si proti sobe povedou dve 8800GT v SLI proti dvoum HD3870 v Crossfire. Ale chtelo by to ty ATI testovat uz na novych cipsetech, protoze ty by meli v crossfire podavat vyssi vykon nez stary X3200.
    Dave [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 12:41:25

    to DD: Zdravim, je mi jasne ze se neda zavdecit kazdemu (LuckyJosh), ale jako redaktor tohoto magazinu byste mozna mohl reagovat trochu mirneji, prece jen to vypovida neco o Vasi urovni. Mne se treba moc nelibi jak si tady pisete, ze Vy to budete delat takhle jak Vy chcete a tak to proste bude. Ano delejte, ale pak to nikde nepublikujte. Myslim, ze jste dost rozumny na to, abyste kritiku snesl a pripadne se z ni poucil do budoucna (Samozrejme ne kazda kritika je opravnena). Nezapominejte take na to, ze recenze pisete pro nas, Vase ctenare, proto by Vas melo zajimat, co od takove recenze ocekavaji ctenari.
    Ja sem chodim rad a recenze ctu a libi se mi, v posledni dobe je i videt, ze mate korektora pravopisu, coz si velmi cenim, uroven se tim jeste zvysila. Dekuji
    Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 13:40:04
    avatar
    Myslim ze to hlavne vypovidy a tom ze DD ma tech neopravnenych (kterych je tu vetsina) krityk plne zuby a pokazde v dalsim clanku napise nekdo neco naprosto sameho nebo prsote jen stejne blbeho... Jinak at to DD dela tak jak chce ON, ja mu verim ze kdfyz to bude podle neho tak se mi to taky libit bude protoze za ten rok (asi) co DD ctu se mi to tu libi porad vic, takze DD do toho
    Starf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - spotreba 2007-11-13 21:39:37

    Zdravim, mel bych takovej drobnej dotaz ohledne vyuziti zdroje. Sem clovek, co se o HW zajima spis okrajove a jednou za rok si neco prikoupi do compu, momentalne mam vyhlidlou tuhle kartu a potrebuju vedet jestli to muj soucasnej zdroj zvladne (bohuzel jen 350W). Byl by nejakej soft na jeho monitoring nebo tak neco? Nebo kde to najdu?
    Vorel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 21:44:01

    To musis napisat aj zvysok zostavy.
    Ale aj tak 350W je dost malo.
    Starf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 22:16:27

    ze 350W je malo vim, ale jako student rad usetrim, kde se da

    CPU: C2D E6300 (1,86Ghz)
    chlazeni: box
    deska: Gigabyte GA-965P-S3
    pameti: 2x Corsair 1GB DDR2 (800Mhz)
    HDD: Western Digital Caviar 160GB (7200rpm) + Seagate Barracuda 250GB (7200rpm)
    zdroj: nejakej 350W od Eurocase (nj, zadnej zazrak znacka)
    Neznámý  - re: 2007-11-13 22:10:29

    si to najed na psu kalkulatoru, pak se podivej jestli mas shit eurocase nebo neco solidniho a zvaz to
    Starf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 22:50:19

    no nic, smula, holt budu muset muset koupit i ten zdroj (este ze sem se nakonec rozhod poridit kartu od GB a ne od Asusu, kterej je o 1100,- drazsi)

    kazdopadne diky za tip na ten kalkulator ;)
    Neznámý  - Průběhové grafy 2007-11-13 22:09:19

    Grafy průběhu fps jsou velmi důležité a mají vysokou vypovídající hodnotu. Člověka, který si koupí grafickou kartu za 6.000+ Kč nepotěší, když mu zalaguje obraz třeba jednou za minutu na vteřinu - a to v grafech s průměrným fps znát není.
    Samozřejmě respektuji autorovo rozhodnutí je tu nemít - ani mi v recenzi nechybí.
    Tohle je recenze hardwaru, sem bych city a pocity moc nemíchal.
    Danik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - FPS 2007-11-13 23:01:33

    matfisar napsal:
    Grafy průběhu fps jsou velmi důležité a mají vysokou vypovídající hodnotu. Člověka, který si koupí grafickou kartu za 6.000+ Kč nepotěší, když mu zalaguje obraz třeba jednou za minutu na vteřinu - a to v grafech s průměrným fps znát není.
    Samozřejmě respektuji autorovo rozhodnutí je tu nemít - ani mi v recenzi nechybí.
    Tohle je recenze hardwaru, sem bych city a pocity moc nemíchal.

    S tím grafem rozhodně souhlasím, zajímá mě i spíše minimální počet fps, podle toho si nastavuji detaily, nikoliv podle průměrného počtu fps...

    Pokud to je příliš pracné, tak to chápu, že je nechcete uvést, ale říct o tom, že to je k ničemu mi připadá docela absurdní...

    Jinak docela pěkná recenze...

    a to, že jste testovali na normální sestavě jedině schvaluji...
    obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-14 10:17:17
    avatar
    Tak. Většina velkých webů přechází na grafy s minimálními a průměrnými FPS. Průběh FPS je taky hodnota, která má vysokou vypovídající hodnotu, protože se z toho dá vyčíst, jak často je hra na hranici hratelnosti a zejména u testů kde jsou výkony podobné a nízké, to je daleko důležitější než průměrné FPS. Ve testech, kde je FPS 80-100 je to samozřejmě celkem jedno, až na pár fantastů, kteří poznají rozdíl to nikoho jiného trápit nemusí...
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-14 10:27:33
    avatar
    no že to dělají některé velké weby - je jich stále velmimálo, neznamená, že je to dobře - má to jednu chybu ;) .... nic to nevypoví! oni testují na ultra výkoných procesorech na sestavách, které nemají anitvir apod, prostě na sestavách za neběžných podmínek - za testovacích podmínek, proto si zcela otebřeně troufám tvrdit, že průběhová grafy jsou kontraproduktivní a na běžné sestavě budou vypadá úplně jinak .... střední hodnota by ale +/- měla být vždy ... proto průběhové grafy uvádí jen několik serverů a uživatelé si myslí, že jsou fajn - nejsou ...
    Moas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-14 09:38:11

    Že by konečně grafická karta, která si ve 2D režimu řekne jen "o pár wattů" a svou spotřebu rozbalí jen ve 3D???
    Bylo by zajímavé zkusit všechny grafické karty vytahat a frčet jen s nějakou integrovanou slabou grafikou nebo PCI S3 , ať vidíme, jaká je spotřeba karty ve 2D.
    Hmmm... co když má člověk Vistu a zapnuté aero? Zůstane karta ve 2D režimu?
    Chargy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - spotřeba 2007-11-15 01:12:47
    avatar
    jen mě tak napadá - když tato karta (a jiné) ulehčí při přehrávání HD videa procesoru a my zrovna výkon procesoru na nic jiného nepotřebujeme (při sledování videa já osobně nic jiného na pc nedělám) tak nám procesor žere méně energie, ale otázka je, jestli o to o co nám žere méně procesor, tak jestli o to víc nežere grafika...
    Kubaxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - VERY GOOD 2007-11-17 00:36:51

    Bobrá recenze a ještě lepší testy jen tak dál
    Kubaxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dotaz 2007-11-17 00:41:58

    a při jaké nejníšší hodnotě fps by bylo Crysis bezproblému hratelné??
    Nsis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-23 10:39:03
    avatar
    Zdarec, vcelku dobra recenze, az na to ze 2900pro ma 1GB DDR4, to by tak nevadilo, jsou i 512 verze... Spis me mrzi, ze tu clovek nenajde slusnou recenzi, kde by neustale nekdo nevyzdvihoval prave tu kartu, o ktere pise...
    Sobik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vysledky testu?? 2007-11-26 21:48:51

    Prvni vec, co me zarazi: Jste snad jediny web na svete, kteremu vyslo, ze HD 2900XT je rychlejsi, nez 8800GT . Za druhe, podivejte se na vysledky ostatnich magazinu, http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/radeon-hd2900pro_9.html#sect0 a http://hwmag.cz/clanek/hardware/radeon-hd3870-vs-geforce-8800gt-12/5 . Neni to trochu zarazejici? HD 2900XT zdaleka nastaci ani 8800GTS 320. Takovahle zmena na stejnych driverech prece neni mozna. Co mi k tomu reknete??
    Waffen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hledám kde se dá koupit 8800GT 2007-12-16 09:51:37
    avatar
    Ahoj muzete mi nekdo prosim poradit kde se da u nas dnes sehnat Gigabyte Geforce8800GT 512MB? Vsude se pise ze u nas nejsou vubec dostupne ale pry se u nas daji sehnat.. tak mi sem nekdo neco napiste okolo tehle graf. karty. Dik
    Dakasport [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-17 00:05:34

    Best of the best - spis je to takova mala chimera, clovek nema absolutne sanci ji sehnat a silne pochybuju, ze za cenu 5700 Kc ji nekdo uvidi, kdyz jen na CZC je pod ni cca 1000 prispevku se stale stejnym dotazem - kdy budou? - a doba dodani: neznama:-) Nvidia si tim, ze dokazala vyrobit kartu s takovym vykonem a podstatne nizsimi naklady vlastne ublizila - kdo ted bude kupovat ty neuveritelne predrazene GTSka za 8000Kc? Holt se bude cekat tak dlouho, nez ATI prijde s necim konkurenceschopnym (HD3870) a lidi ztrati trpelivost... Neverim tomu,ze po Novem roce bude k sehnani za cenu pod sest tisic.
    Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!