Je výkon grafik Nvidia takový, jak se zdá?
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 12 listopad 2007
nvidiaUž to nelze ignorovat, na světě je další aféra s „podváděním" při srovnání výkonu grafických karet ATI a Nvidia.

 

 

    Hned na úvod bych rád udělal jasno. Celý článek není útokem na Nvidii a nemá nic společného s přízní na jednu, či druhou stranu grafické barikády, je to jen informační článek. Tohle citlivé téma už nelze ignorovat. Jistě už víte z většiny českých a zahraničních serverů, že se něco děje. Zatím jsem nechával tohle téma na DDWorld opomíjené, vynechal jsem ho ze všech aktualit a článků, měl jsem za to, že se může jednat jen o kachnu a dělání z komára velblouda, ale celý problém může mít celkem zajímavé a hlubší důsledky. Navíc začíná být jasné, že nejde o problém vymyšlený. O co jde?

Před několika dny se objevily první informace a důkazy o tom, že s výkonem Nvidia karet pod Crysis DEMO není vše úplně v pořádku a to hlavně ve srovnání s konkurenčními kartami ATI. Jsou totiž reálné důkazy o tom, že Nvidia své ovladače optimalizovala způsobem, který lze přinejmenším označit za neférový. Přišlo se totiž na to, že doporučované optimalizované ovladače 169.04Beta snížili náročnost vykreslované scény tak, že se až podezřele zvýšil výkon. Bohužel tohle snížení kvality obrazu je jasně vidět - na různých serverech to dokázali na odrazech vodní hladiny, které by se měly aktualizovat při 30FPS zhruba 10/s. S optimalizovanými ovladači nVidia se ale tyto aktualizace snížily na pouhé 3/s. Bohužel je to vidět i pouhým okem. A jak to ověřit? Jednoduše. Existuje totiž způsob, jak deaktivovat všechny vylepšení a optimalizace grafiky. Stačí přejmenovat spouštěcí soubor exe na něco jako třeba driver.exe. To má za následek vyřazení optimalizací, protože bez onoho správného exe souboru se neaktivují.

screen1b

screen2b

A co se nestalo, najednou jede vše, tak jak má. Problém s „chybami v obraze" na Nvidia kartách, tak byl vyřešen. Jistě, řeknete si, že to není žádný důkaz, optimalizace se dělají stále a může se jednat jen o nedopatření. Jenže ono to je udělané zcela záměrně! Jedná se přeci o ovladače, které Nvidia přímo označila jako Crysis optimalizované a protože Crysis vznikal za podpory Nvidia, je více než jasné, že Nvidia o tom problému musí vědět a jasným důkazem je i fakt, že Nvidia takový způsob optimalizace nepopřela! Ptáte se, jaký dopad mají tyto optimalizace a proč se to někteří nebojí nazvat podvádění, tak se podívejte na výkon:

vykon3

vykon2

vykon1

Se staršími ovladači, které nejsou optimalizovány, tak k žádnému rozdílu nedochází, výkon ale není ideální. Jenže s optimalizovanými ovladači najednou výkon stoupne a ve vyšších rozlišeních dělá snížení úrovně grafických detailů skutečně hodně. Celá věc by se dala v klidu přejít, kdyby ovšem nešlo o to, že mnohé servery použili tyto ovladače ke srovnání výkonu s konkurenčními kartami. Jenže tohle je pak nefér srovnání, když má jeden výrobce sníženou náročnost a to zcela záměrně.

Že se rozhodně něco děje dokládá i fakt, že Nvidia vydala oficiální prohlášení k celé situaci. A celé to hodila na fakt, že se jedná o DEMO Beta verzi hry a beta ovladače. Problém je ovšem to, že absolutně nevysvětlila důvod těch optimalizací, které tam prokazatelně jsou, aby při snížení náročnosti a zhoršení grafiky podaly lepší výkon, než jaký by jim příslušel - nejlepší možný výkon neznamená snížit uměle úroveň detailů. Což se hodí do srovnání s konkurenčními kartami. Navíc je zajímavé, že teď už Nvidia tvrdí, že je to DEMO a nic z něj nelze usuzovat, když před tím, než byl celý problém odhalen, byla DEMO verze Crysis, podle Nvidie, jasným důkazem, jak jsou GF8 dobré. Možná totiž nevíte, že Nvidia všem novinářům neustále připomínala DEMO téhle hry a že tam uvidíme skutečný výkon a nemáme ho opomenout v recenzích. O těch optimalizacích zkrátka musela dobře vědět, byly zcela záměrné!

screen3

   Říkáte si, že kolem jedné hry se dělá přílišného humbuku? No bohužel už neplatí, že by celý problém týkal jen Crysis. S největší pravděpodobností se totéž děje i u veleočekávané PC verze Gears of War! Nvidia má prokazatelně horší obraz, tj. sníženou náročnost scény, aby podala „žádaný" výkon. Podobný problém se s největší pravděpodobností prezentuje ještě u dalších DEMO verzí hry, které jsou však vydávány za hotové - například PT. Boats.

screen4

   Možná si kladete otázku, co tím Nvidia může sledovat. Jednoduché. Je to zcela evidentní snaha získat výhodu při holém srovnání výkonu grafik doufaje, že si testeři nevšimnou snížené úrovně kvality obrazu na grafikách nVidia proti ATI. Jenže proč se k takovému očividnému způsobu Nvidia odhodlala? Můžeme se snad jen domnívat, že výkon GF8 už nemusí být takový, jak se zdá. Pokud by totiž proběhlo testování GF8800GT proti dejme tomu HD3870 za stejných podmínek obtížnosti a kvality obrazu, mohlo by se dokonce přijít na to, že G92 není tak dobrá - důkaz?

Hd3870b

8800GTb

Nvidia GF8800GT poráží ATI HD3870 o 2FPS, ale při horší obrazové kvalitě. Kdyby podmínky byly stejné, není možné, že by situace mohla být obrácená, tedy 8800GT prohrávat s HD3870? To myslím brzy mnozí testeři v budoucnosti ověří a dají si pozor na optimalizace a stejné podmínky pro oba soupeře. Stačí nepoužít optimalizace Nvidie a máme jasno. Jsou to sice jen domněnky, ale mají reálný základ. Fakta jsou taková: Nvidia nepopřela optimalizace, ba je naopak dříve vydávala za oficiální důkaz svého výkonu, ale dnes už tvrdí, že je to jen DEMO. Nvidia bez optimalizací dosahuje horšího výkonu, který zdaleka nevypadá proti konkurenci tak dobře. A to všechno ve hře (a dnes už možná ne v jediné), která byla ve spolupráci s Nvidia vyrobena a bude základem dalších včetně užívané technologie DX10. Navíc Nvidia měla na výrobu optimalizačních ovladačů celou dobu vývoje hry a má přístup ke všem technickým datům a tohle je výsledek? Navíc se s největší pravděpodobností nejedná o jedinou hru, kde se podobným způsobem optimalizovalo.

ati-vs-Nv

Optimalizace ovladačů jsou běžná věc, ale takovýhle způsob lze označit přinejmenším za hranicí férovosti a minimálně za očividnou snahu něco zakrýt. Uvidíme, jak se s tím Nvidia popasuje. Rozhodně nikdo netvrdí, že ATI je svaté - vzpomeňme na Quake3. Crysis je rozhodně hrou, která k „podvodům" přímo vybízí, absolutní trhák, podle kterého budou mnozí vybírat novou grafiku, tak doufejme, že po odhalení neférových optimalizací ze strany Nvidie budeme mít podmínky stejné pro všechny a vybereme si skutečně takovou kartu, která poskytuje nejlepší výkon při nejlepší kvalitě obrazu.

PS: domněnky a důkazy, ani nápad na téma článku nejsou moje, viz zdroje. To jen pro případ, že by se někdo snažil hodit to na mě a DDWorld.cz ;)

zdroje Informací:

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nVidia - náskok díky podvodu 2007-11-12 13:25:53
avatar
milé ATI, per do mě 3870, přetaktuju si ho přes 900 core a ukážeme nVidiím záda
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 13:35:54
avatar
nevím, já moc 3Dmarky nehraji ;) ... jinak uvidíme, možná jen nvidia má neschopné programátory a nedokázali si zatím poradit jinak než navýšit výkon zhoršením kvality
Chargy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 16:32:24
avatar
Já je docela pařim, ale po 6 minutách mě to vždycky omrzí :-)
Anonymní  - Nechci vám vstupovat.. 2007-11-13 06:29:07

.. do jistě konstruktivní a podné diskuze, ale měl bych tady jeden nezaujatý postřeh:

Není to náhodou tak, že nVidia jen plní přiblblé přání spotřebitele?

Všichni se tu nad tím pohoršujete, a přitom si neuvědomujete, že polovina z vás je tu ochotna se do krve pohádat kvůli 5FPS. Před rokem tu byla rulezní X1950Pro, dneskauž najednou poní ani neštěkne pes. Minule bylo hraní 1280x1024 IN, dneska kdo nejdede 1600x1200 je chudák..... Řekl bych, že až se hloupý spotřebitel nebude honit za FPS a do kve se hádat o rozdílech +/-5%, nVidia nebude plnit jeho objednávku...
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Souhlas 2007-11-13 08:01:00

S tímhle názorem se ztotožňuji, a to nejen ve hraní, ale vůbec v celém "spotřebitelském" světe. Vždycky je to tak, že se výrobce snaží vyslyšet nářky spotřebitelů(nvidia). Jen pár skalních výrobců(ATI) si stojí za svým produktem a neposlouchají masu, ale jen konstruktivní návrhy.
No a když se lidi předhání jestli je lepší X nebo Y, proč ty lidi neukojit, že ano. Vždyť jim je jedno, jestli je obraz o trochu horší! Hlavně že si koupili jejich výrobek.
Bohužel, já vůl si koupil 8800GT. Dneska už bych šel jen do ATI.
GiGi
Anonymní  2007-11-13 10:34:02

8800GT byla asi o něco lepší koupě. Tohle bych vůbec neřešil. Pokud jde o Crysis, tak stačí jiná verze driverů.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - a dál? 2007-11-13 12:46:29

jenže ono je to furt někde něco. To není jen o Crysis vs. nVidia, ale o téměř o všem. Blbečkové se honí a výrobci slepě poslouchají. Co na tom, že je to špatně? Nikoho to nezajímá, chtějí to všichni..
Wolf_BL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hnus 2007-11-12 13:38:55
avatar
To je hnus velebnosti. To sem ještě uvažoval o G92, ale tohle mě přesvědčilo, že ATI je na úrovni a nepořebuje takovýhle podvody.
Kdopak sem napíše jako první zase něco o zaujatosti?
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 13:48:15
avatar
S tvojí ikonkou a zbytkem příspěvku, si jistě uvažoval o G92...asi jako já o formuli 1
Wolf_BL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 13:57:12
avatar
No budeš se divit, ale uvažoval. Tu ikonku jsem si tam dal až dneska. A jestli mi nevěříš tak nevěř.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 13:45:32
avatar
No, zatímco u Crysis je to zhoršení očividné, u Gears of War to považuju za mimózní... při vydání HD2900Xt byly takovéto screenshoty kde se poukazovalo na to, že ATi zdaleka nevykresluje všechny deaily na scéně zcela běžné a žádný článek na to téma zde nebyl. A nejednalo se o dema her, kde je výkon karty vždycky jiný než u plné hry. Časem se doladily ovladače a bylo po senzaci. Ostatně i u catalistů 7.10 se objevila kritika, že nezobrazují scény korektně, podvádí tedy ATI záměrně? Je to jen otázka ovladačů a jejich vyladění
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 13:48:57
avatar
jak říkám, uvidíme, ale rozhodně by se tyhle optimalizace takovým stylem dělat neměli ...
TanisCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hmm 2007-11-12 14:00:19

Já bych to nijak extra nedramatizoval, přeci jenom jde o beta ovladače a o demo hry Stejně tak se většina testů provádí s final rellease ovladačema a pokud by i tam použili stejnou techniku, bylo by to už opravdu na zvážení...Jinak osobně nechápu, proč tohle programátoři nVidie připustili, když 8800GT má solidní náskok před konkurencí a nějaký těch +-10fps stejně nehraje roli...
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 14:55:34

tady v tom nemáš úplně pravdu ..v případě Crysis hraje roli i nepatrné zvýšení FPS ..takhle ždímat PC do posledního dechu jsem ještě nezažil ...
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 17:32:28
avatar
Nevím zda-li by z nehratelných 14FPS na nehratelných 16FPS někomu stálo za riskování ostudy. Dle mého se nejedná o úmyslné podvádění, ale o vadu v ovladačích.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 17:53:50
avatar
no jde o to, že je je to úmyslná vada, inženýři v Nvidii rozhdoně věděli co dělali a těžko mi dokážete že neví jaký výkon s jakou vizuální kvalitou jeli karty na starších ovladačích. tyhle ovladače byly pro crysis psaný přesně takhle ... přeberte si to jak chcete
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 18:02:03
avatar
Otázka je, zda to bude stejně vykreslovat i ve finální hře, protože pokud se ke Crysis už teď chystá patch, je možné že ovladače už byly optimalizovány pro verzi s patchem... Každopádně zvýšení o 2FPS vůbec nic neřeší a přijde mi dětinské tohle zdůvodňovat jako podvod. To zvýšení výkonu není takové, aby to stálo za to. To že se jedná o úmyslnou vadu nijak nedokážete.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2007-11-13 09:31:16
avatar
Myslím, že hledáte problém tam, kde není. Optimalizované ovladače zvedají výkon. To je přece to, co se od nich očekává ne? Jestli je to za cenu optimalizace (=zhoršení) obrazu, no jak jinak by to ovladač měl dělat? Hrubý výkon karty se ovladačem nezmění, je jen otázka jak ho využije. Nic Vám nebrání použít univerzální ovladač, tenhle je spešl pro Crysis, nic nebrání ATI udělat stejný spešl ovladač jen pro Crysis. To že dvě různé verze ovladačů mají různou kvalitu obrazu, to není snad nic nového ne? To je naprosto normální, jednou je lepší frame, jednou je lepší obraz. Navíc ty srovnávací obrázky nejsou stoprocentně identické, takže trošku jiný úhel pohledu dělá také svoje.
certmir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: Hmm 2007-11-12 23:48:16
avatar
Ono ale nejde o to, kolik budeme mit v demu Crysis FPS, ale o to, ze skoro kazdy testuje nove kone od obou firem prevazne na Crysis a spousta lidi da na to, ktera karta si povede lepe. A potom si na zaklade tech testu koupi slabsi kartu, ktera vyhrala podvodem. Jde o hardware. Ja jsem toho dukazem. Uz jen vyckavam, az vyjde 3870 a po srovnani si vyberu. Nejaka stovka roli hrat nebude, ale nejaky ten FPS rozhodne jo...
PajkaS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 14:01:48
avatar
Nemam vyhranenou firmu, prosel sem kouskama od Nvidie GF MX440 a nez prijde nova grafika, zhavym ATI 9600XT..kazdopadne chci nvidi 8800GTS 320MB..co se tyce tech optimalizaci, je to nefer vuci ATI i nam hracum, ale kdo vi co dela za nasimy zady ATI ..je to neco jako Mclaren a Ferrari.. ..
Bumblebee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ati olee 2007-11-12 14:03:11
avatar
pasivní hD2600 XT to jistí tenhle týden
ati rulez.
kvalita obrazu je jasně lepší!!!
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 21:59:27
avatar
Mám v jednom počítači tu pasivní 2600XT od Gigabyte a jako nejhorší. To je plotna, na který se dají smažit volský oka a to na to fouká 120mm větrák! Až vyjde 3850 tak to půjdu reklamovat, pač se to ve hrách seká a windows to total zpolmaluje, když běží počítač déle a zahřeje se to.
falcon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: 2007-11-13 09:05:29
avatar
Tj, kdepak udelali inzenyri v Gigabyte chybu s tim chlazenim...i kdyz kamosovi to prej s malym ofukem chodi celkem obstojne
jardik2003 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - NV 2007-11-12 14:16:17

Zajimave prave jsem si pustil Gear of War a ta scena ani omylem nevypada tak jak je prezentovano.
No jsou to preve beta ovladace. Zkuste to s jinymi. Takze muzou byt plne chyb.

Kazdopadne CRYSIS je hra ktera snad pujde dobre na dalsi generaci karet 8900 ci jak se bude jmenovat, a R700+.
tomas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ČLÁNEK 2007-11-12 14:19:53

Kritice NVidie se nevyhnu ani příští tyden, takže se pak mrkněte i na můj článek.
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 8800 GT 2007-11-12 14:52:14

Se závěry v článku souhlasím, mám 8800 GTX a poslední ovladače 169.04 jsem odinstaloval a nainstaloval zpět 169.01. Kvalita obrazu se zvedla ale abych zachoval hratelnost musel jsem jádro karty přetaktovat na 615 Mhz ..tedy lehce nad úroveň Ultry a je to v pohodě hratelné v 1600x1200, 8xAA, vše very high kromě volumetric effect a postprocessing (to mám na high) s podstatně lepším obrazem. Jediné co mě dost vytáčí je ta skála ..to někde už také psali jak má rozpyté barvy a vykreslování těch křižníků na větší vzdálenost ....tady v těchto detailech je pod Vistama 32 bit jasně horší kvalita obrazu v obou verzích ovladačů oproti XP. Doufám, že to do vydání opraví ...
Mapek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Styďte se vy fanATIčtí redakto 2007-11-12 15:26:27

Takhle apriori podezírat můžete Nvidii jenom vy a na tomhle fanATIckém webu. Vždyť existují i jiné možnosti, než hned podvod. Ale nad tímhle se zamyslet... to vy ne. Hned musíte začit chrlit ze svých chřtánů tu svou AMD propagandu. To, že třeba programátoři Nvidie optimalizovali kvalitu zobrazení v nových ovladačích pro všechny hry a ty nejsledovanější z těchto optimalizací vyjmuli, aby je mohli udělat ještě lépe a pak na to zapoměli, to vás nenapadlo, co?
Jen počkejte, my vám ty vaše štvavé chřtány zasypememe svými G92-kami.
rob2004 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nic nove-to je proste STACHO.. 2007-11-12 16:38:48
avatar
... na tomto webe sa uz ine ani neda cakat... a este sa ten saso bude urazat ked mu niekto povie, ze je krajne zaujaty... pozdravujem aj jeho verne stado teenegerov co mu tie jeho dristy papa !
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 16:54:54
avatar
to víš že jo .... a ještě tu o perníkové chaloupce ...
certmir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 23:57:11
avatar
Jezisi, ty to mas v zivote asi tezky, vid? To je v Cechach a na Slovensku fanATIku, ze se sejdou zrovna na tomhle webu... Nejsem fanousek ani jedne firmy, ale nVidia mi zacina byt nejak nesympatictejsi, protoze ji obhajuji sami blazni, nechci patrit k nim...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 16:54:18
avatar
až na to, že námět článku i důkazy nejsou z naší hlavy ... to je stěrka co?
Mapek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Omluva 2007-11-14 13:34:56

Promiňte za ten příspěvek. Já jsem jen zneužil tuto diskuzi a zkusil, nakolik tady čtenáři jsou schopní vnímat ironii. Že to dopadne takhle bídně jsem ale nečekal. Přitom mi ten příspěvek připadal, že každého musí praštit a ono nic :-) Teď už vím, že bez emotikonů ironie nemá v této diskuzi co dělat.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 22:04:06
avatar
To by si nejdřív bylo potřeba vyndat hlavu z pr.... než začneme psát pane Mapek
certmir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 23:51:38
avatar
Ty dáváš, jsi slepýš, blázen, nebo jenn jsi tak naivní? Jde o miliardy dolarů, Mirku Dušíne...
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 15:06:51
avatar
FanATIci hľadajú problém u nVidie, nVidiáci zase u Ati... to bude vždy, tak ale ja skôr myslím, že nVidia bola dosť posraná z HD3870, tak radšej zníži o niečo málo kvaitu efektov, a hneď je nad...
Jasné, zase spŕška postov že som ati fanATIk, no ale to sa môžem len domnievať, nVidia nám svoje plány určite neodovzdá ale ati mala už dávnejšie lepšiu kvalitu obrazu... hlavne pri rade x1xx0 sa mi zdá, že je okom viditelný rozdiel v kvalite. Neviem, či toto niesú trošku zmanipulované výsledky proti nVidii, ale nemusia byť...
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 15:25:57
avatar
To že má ATI lepší kvalitu obrazu už dávno neplatí, u řady 8XXX si nikdo nestěžoval na kvalitu obrazu, stížnosti byly na ATI2900XT, že v obraze jsou vynechány textury, ale kvalita u obou firem je stejná. Respektive těžko můžete určit, který obraz je lepší. A že by nVidia měla nejak panický strach z 3870, tomu přece nemůžete sám věřit. nVidia má rekordní zisky, 8800GT předčila očekávání a nová 3870 by musela být zázrak, aby udělala z 8800GT neprodejné zboží, a o tom se dá silně pochybovat...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 16:25:46
avatar
tenhle článek nemá s fanatismem co dělat, je to o tom, zda optimalizace provedené nvidii jsou optimalizace nebo snaha o něco jiného ... navíc je to divný už jen proto, že crysis vznikal na nvidiích, tak proč takového "optimalizace" navíc se možná zdá, že to není ojedinělý případ ... musíte vzít do úvahu i to, že G92 a RV670 jsou pro obě firmy naprosto stěžejní produkty, musí uspět, protože v dohledné době nemají nic jiného na prodej ...
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 17:51:20
avatar
No ale článek i tato reakce "naznačují", že nVidia úmyslně podvádí a to je snad už trochu přehnaná spekulace... taková ty "možná" a "pravděpodobně", by neměla u takových závažných obvinění co dělat. Gears of War absolutně neuznávám, tam jde jednoznačně o "chybu" v ovladačích, nějaké úmyslné zjednodušení s tím nemá co dělat, ATI má takových chyb taky spoustu, proč asi u každých nových ovladačů je seznam desítek titulů s opravenými chybami a vylepšeným výkonem...to je vyloženě nefér lživá argumentace, která by v solidním článku vůbec neměla zaznít. Opravdu mě vyznění tohoto článku po dlouhé době silně zklamalo, nVidia je teď ten, kdo vydělává jako nikdy předtím a G92 překonala všechny pesimistické přepovědi, které na netu kolovaly. Naopak Rv670 byla stavěna na úroveň jakou fakticky nedosáhne a spíš ATi by teď mělo přidat na obrátkách, takže bych se nedivil, kdyby se vynořily další podobná obvinění...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 17:52:06
avatar
článek jen naznačuje, že jsou dostupné všechny znaky a splněny všechny podmínky toho, že Nvidia moc dobře vědala, co a jak optimalizovala a proč to udělala... to jestli je to podvod nebo není nechávám na vás, mě osobně se zdá tenhle způsob jaksi nesprávný ... jsou tam samozřejmě spekulace a domněnky proč by tomu tak mohlo být, ale na to jako autor článku mám právo, neřekl jsme že to tak skutečně je ... jak viím, tak vy a další čtete skvěle mezi řádky a vždy si najdete to, co se vám hodí a jak podle vás článek vyzněl. Článek ovšem dle napsaného testu vyzněl takhle: že Nvidia byla přistižena při nezrovna šťastné optimalizaci něčeho, na co dlouho dopředu upozorňovala, prasklo to, te´d se jí to najednou do krámu nehodí a nedozuvěděli jsme se důvod proč to udělal, když podle vašich slof G92 překonala všechny pesimistické odhady .... ;) vy děláte závěry jako koncoví čtenáři, já vám dávám jen námět k přemýšlení a sbírám všechny informace ...
ozby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Je to jenom DEMO! 2007-11-12 15:09:09

Výkon 8800GT je neodiskutovatelný v jiných hrách a tohle je fakt směšný. Marketing je Sfinstvo, ale od koupy 8800GT mě takovýto článek prostě odradit nemůže
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 21:45:13
avatar
Zajimavy nazor kdyz vykon hd3870 neznas a nevis jak bude prsne draha... inu urcite to bude shit.. a na cene 8800gt to nesrazi.. jen si ji objednejte dokud je draha a dokud neni.
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 15:18:16

Jezis tohle se zase rozsirilo vsude. Je treba to brat s rezervou. Vzdyt ma NV pravdu, je to DEMO a jsou to BETA ovladace.

Je jasne, ze se nejedna o chybu, ale rovnez nemuze nikdo jasne tvrdit, ze se jedna o podvod. Vyvojari mnohdy zkouseji v beta verzich nejake nove featurky, ktere se treba nepovedou a v plne verzi uz samozrejme nejsou. Soudit beta ovladace je dle meho nazoru dost nefer.

Aneb to reknu jinak. Chcete vyssi FPS za cenu horsi kvality? Stahnete si beta. Chcete nizsi FPS za cenu lepsi grafiky? Berte nebeta ovladace. Spise je moznost takoveto volby prinosna.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 16:28:51
avatar
no nejde ani tak o to že je to demo ... to všichni víme, na druhou stranu je to hra vyvýjená na Nvidii, takže výkon Nvide by měl být bezvadný, asi není když mu musí pomáhat takovýhlema optimalizacema, navíc nvidia vydala to tiskové prohlášení až po tom, co se na tohle přišlo, do té doby byl crysis tím co jsme měli všichni zkusit a že to bylo demo jim nevadilo ;) dokonce se hrdě hlásili, jak na to optimalizovali ovladače ... o tohle nám jde především
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 21:46:23
avatar
Njn ale DEMO a BETA je tam naspano velkymy pismeny az od te doby ce se dostalo na verejnost ze tam je takoveto snizeni kvality... Predtim to bolo neco jineho
Jasson [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 16:10:57
avatar
K tomu musím jen dodat, že výkon podle testů na DDWoldu není zas tka neodiskutovatelný a když ještě vezmu v úvahu mírné hrátky s ovladači nVidie, tak už začínám o takzvaném trhači asfaltu pochybovat. Tím netvrdím, že se nejedná o dobrou grafiku, určtě je to přínos do herního světa.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 16:29:42
avatar
no na kartu za necelých 6000 neoddiskutovatelný je
Jasson [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 16:26:56
avatar
Ještě bych měl dotaz k zastáncům GF8, proč nVidia nekřičela tak hlasitě jako teď, že se jedná jen od DEMO a Beta verzi ovladačů, když vyjela GF8800GT a všechny testy na tom DEMU s BETA ovladači jí stavělo do výhodné pozice a dělalo to z ní super grafiku. Určitě to zvedalo zájem o tuto grafiku a tím i zisk v prodeji z této grafiky. Vše jsou to jen a jen doměnky, i když logiku by to mělo. Proč si v době prodeje nové GF nevylepšit image v testech.....?????
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 17:46:20
avatar
Podívejte se pořádně na ty testy, ani 8800GT to nerozjede tak aby mohl někdo vykřikovat jak to na ní fantasticky šlape.
Jasson [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: 2007-11-12 19:15:52
avatar
To já vím, viděl jsem ty testy. To jen, že se tu objevují takové hlasy, které na nVidii nenechají dopusit. Tak by měli nejdřív váži slova. Jina cena je neoddiskutovatelná.
ssnake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 20:38:13

hehehe, to jsem se zas nasmal s komentaru nvdiotu! ANO, nv byla posrana z 3870. a proc? protoze vyjde o 3 mesice drive, a proto uz ted mame (meli bysme mit, ale nemame, nebylo dost karet na uvedeni drive) g92 v obchodech, aby se prodalo co nejvic...
ANO, nv podvadi, jako uz mnohokrat drive, prece sami neverite, ze vykreslovat hladiny 3x mene casto je bug ktery se stane kdyz zapomenou dat v kodu strednik? :-D
kdyby v obraze chybely textury, tak to je potom chyba, ale takovy nenapadny skryty "bug"...nejdriv hlasi : demo crysis+drivery toho se drzte! to ukazujte!
a ted : je to jen demo, zapomente na to!
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 21:01:38
avatar
Tohle je přesně ten příspěvek, který nemá co vyčítat někomu cokolidiotství... to že nVidia vydala kartu dříve samozřejmě souvisí s tím, že i ATi ohlásila vydání karty dříve než se čekalo, to ale neznamená, že z toho je posranej i někdo jinej než ty. Posraný by možná byli, kdyby neměli čím odpovědět a jen prosťáček jako ty nepovažuje 8800GT za dostatečnou odpověď. ATi hned zase začala oznamovat snížení ceny, četl si tu snad někde, že by byla posraná?
A podvádí obě firmy, nebo spíše podváděly, to s Crysis nemůže nikdo označit přímo za podvod, protože nikdo nezná důvod proč tomu tak je. Těch důvodů může být spousta a zdaleka nemusí jít o úmysl podvádět a nahrabat si ve hře 2FPS navíc.
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 22:00:16
avatar
Tjn ale vydat to takhle driv kdyz ty karty stejne nejsou a nebudou je jen marketingovy tach coz ale normlani lidi nevi... ti jen vidi supr 8800gt za supr cenu... nic tahkle vykoneho tu nebyo. A ze prijde konkurence jim nikdo nerekne... Proste prominte ale marketing NV se mi nelibi... zato videa s Ruby (jooo to je kocka ) ty sou zuzovy
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 22:15:46
avatar
Holt to je marketing, "uniklé" grafy a zaručené zprávy, karty vydané v nedostatečném množství... to už lepší nebude. A Ruby je na můj vkus moc hentai
ssnake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 03:11:05

ja mam grafiku intel, takze jsi mimo s tim kdo je posrany z ceho - predstav si ze ati ma v ovladacivh "bug" ktery ji pridava 10-25% vykonu a ubira kvalitu obrazu, porad by to byl marketing a ne podvod? hehehe....
proc nekdo vydava praktickyt neexistujici vyrobek? (50000 kusu pro cely svet je prakticky neexistujici vyrobek, kdyz se grafik proda 100 000 000/rok)
to byl marketing, tzn klamou lidi ze maji neco super a tim jim (nvdiotum dvojnasob) vymyva mozek a ti nic jineho uz neznaji nez 88gt, vsude 88gt, vsichni (nvidioti dvojnasob) ji chvali do nebe - ale kdo z nas ji aspon videl? natoz koupil!
priklad : udelam prototyp auta s nizkou spotrebou i cenou a maxi vykonem, rozhlasim po celem svete ze to mam a ze to budu prodavat. prestanou kupovat lidi jine auta? ne! kdyz NV vyda 88gt kterou nema, lidi (nvdioti dvojnasob) prestanou kupovat vsechny ostatni grafiky. proc? lidi co si koupi auto jsou vetsinou dospeli, nvdioti co prudi na forech a prosazujou neexistujici vyrobek jsou uhroviti teenageri co veri kazde blbosti a logicke uvazovani proste nemaji....
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 05:55:11
avatar
Moje odpověď na marketing se týkala vydání karty v nedostatečném množství, nikoli špatných ovladačů (ať už úmyslně nebo neúmyslně), než se začneš něčemu smát, přečti si to aspoň 4x, ať se nesměješ hloupě... Zbytek příspěvku je tak nesmyslný, že nemá cenu na to reagovat.
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 12:58:17
avatar
Intel to napr. ma ve sve X3100 taky spatne dokresluje nejake veci, jako napr. vodu, a proto se vykonem priblizuje integrovanym grafikam jako je ATI X1250 a od Nvidie 7000M... Intelacky grafiky nikdy moc uzasny nebyly no a taky se o tom nikde verejne nezminujou
ssnake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-14 00:02:29

mozna by sis mohl 4x rozmyslet pokazde kdyz chces prihodit dalsi perlu do diskuze...
marketing je z 90% kupa lzi (nebo polopravd, vyrzenych z kontexztu atd), kdo veri at veri...
jak bys nazval vydani a prosazovani neceho co nejde koupit s poukazanim na vykon ktery je navic ziskan podvodem? :-D
a jestli nepochopis jednoduchy priklad s autem tak by sis to taky mel precist vickrat....nebo dospet a zmoudret...a ne prudit...
Age [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-12 21:12:35
avatar
ty grafiky v crosfire nebo SLI se testujou na 16x 16x nebo na 8x 8x "pinů" nebo jak to mám nazvat
jan333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: 2007-11-13 04:03:07

digitaldoom napsal:
nevím, já moc 3Dmarky nehraji ;) ... jinak uvidíme, možná jen nvidia má neschopné programátory a nedokázali si zatím poradit jinak než navýšit výkon zhoršením kvality


no tak to se me osobne tak trochu tyka-a protoze se nepovazuji za uplne neschopneho,tak bych rad osvetlil:j temi ovladaci je to samozrejme tak jak se proflaklo,ale ty stupidni variatagy si firma nechala udelat externe/dela se to pro vetsinu aa titulu a ati to delaji take ale lepe/.to je ovsem nic proti mrkvosoftu,ktery nas nechal pul roku vyvijet obsluzny soft.pro dx10 a jaksi nam pozapomel oznamit ze na tuto architekturu neni schopen prozatim nalepit textury,ale to by sme rovnou mohly zacit resit g80 a jeho podvody/unifikovane shadery,archit.cipu apod/
mArCus_777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 11:38:09

To mne zajima, mohl bys to rozvest(myslim MS a DX10)?Pac s takovyma vecma mam taky sve zkusenosti(spatne)
jan333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ms a dx10 2007-11-13 14:01:56

no ono je to hrozne slozity,ale jde v podstate o to dx jako takove je od sveho vzniku provazeno jednou lzi za druhou.uz jen ten fakt ze se skaloval hardware/dx7,dx8,dx9/je toho dukazem,protoze direct x je knihovna a u te nejsou zadane prechody "ostreho"typu jako je treba: podporuje dx9 nepodporuje dx10.vsechny omezeni plynou pouze ze soft. a jsou vytvorena za ucelem prodeje hw. ne az tak slozitou upravou napriklad provozuji 7800gtx pod vistou v dx 10
mArCus_777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ms a dx 2007-11-13 15:15:13

Naprosto souhlasim a jsem moc rad,ze to tu napsal nekdo jiny, nez ja. Pac vzdy ,kdyz se do DX obuju z pohledu programatora,tak me stado "odborniku" rozdupe a narkne z OpenGL fanatismu,ac to vubec neni pravda. Pro upresneni ,ne na tomto webu DX je obycejna knihovna,kolem ktere se vytvoril mytus a silne se vyuzika pri marketingu(viz tva slova).
ozby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: 2007-11-13 08:36:54

Kdysi jsem kupoval pouze ATI. Ale pokud si firma s perfektním železem nedokáže udržet stabilně kvalitní ovladače a každý měsíc je musím pracně přeinstalovávat s mrazeném v zádec, co že mi to zase přestane chodit, šel jsem k Nvidii. Jenom lituju, že to bylo tak pozdě
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 13:00:21
avatar
Pracna instalace driveru na 5minut
Jasson [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: 2007-11-13 09:44:58
avatar
Tak tenhle přestup bych nazval jako z bláta do louže. NV má s ovladači stejný problém jako ATI. Na přeinstalaci novou verzí ovladačů nic pracného nevidím a pokud mám hardware který není konfliktní není žádný problém. Ono dojít do krámu a koupit grafiku nebo jiný díl do PC není tak jednoduché, je třeba si nejdříve ověřit kompatibilitu hardwaru, protože ne všechno se vším funguje na 100% a v tom je taky ten problém. Neházel bych všechno jen na ovladače.
jan333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: ms a dx 2007-11-13 18:00:39

mArCus_777 napsal:
Naprosto souhlasim a jsem moc rad,ze to tu napsal nekdo jiny, nez ja. Pac vzdy ,kdyz se do DX obuju z pohledu programatora,tak me stado "odborniku" rozdupe a narkne z OpenGL fanatismu,ac to vubec neni pravda. Pro upresneni ,ne na tomto webu DX je obycejna knihovna,kolem ktere se vytvoril mytus a silne se vyuzika pri marketingu(viz tva slova).


to mas recht,ja se tedy uz snazim drzet na uzde,protoze nestoji zato se rozcilovat,ale obcas to nevydrzim a pak to stoji zato!napriklad vcera sem na jednom foru neco namitl v diskuzi o ovladacich pro nforce /v jejichz vyvoji pusobim jiz nekolik let/nacez jsem byl vyzvan at svoji teorii obhajim coz sem tedy udelal a nasledne sem dostal ban za spam,nebot programovaci jazyk jim patrne prysel coby rec mimiozemstanu
Ugurundu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: re: ms a dx 2007-11-23 15:24:27

hh ... koukam ze jsi dopad jako sedlaci u chlumce ... Na českém trhu je ještě moc lidí co nemá vůbec tušení o tom co to vůbec programování je ... sám se to zatím učím a docela se člověk nepřestane občas divit
jardik2003 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Crysis 2007-11-13 18:41:12

At se mi to zda jak se mi to zda tak ty obrazky z vysky jsou kazdy jiny, sice stejna scena ale z jine vysky. Takze tam klidne mohl byt mrak. Nezlobte se na me nikdo, ale todle to se melo prekontrlovat nez se zacaly vypoustet hromy a blesky na NV.

No novinari a jejich verohodnost je vskutku na strane toho kdo za ni plati, ze.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 21:20:48
avatar
Pravda! Teď jsem si je otevřel každý zvlášť a jsou vytípaný každý v jiném frame a z naprosto jiné výšky. Když si je uložíte na disk a prohlídnete ve slide, tak je to krásně vidět, z náhledu v článku to tak zřetelné není. Tak to je docela trapas! Takže zbývá jen ta voda, kde ale ze screenshotů nejsem schopen rozeznat rozdíl v kvalitě, protože tam není žádný vidět. Takže docela trapná senzace, tohle je fakt síla. Takže ne podvod ze strany nVidie, ale tentokrát si naběhl někdo jiný
jardik2003 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ovladace 2007-11-14 01:00:10

NV vydala nove ovladace 169.09 ktere OPRAVUJI BUG s odrazem vody. A pridavaji podporu SLI atd atd
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-14 03:12:06
avatar
pánové, ta "úprava" je dokázaná velkými zahraničními servery, nesnažte se nás přesvědčit o něčem na co nemáte ani jeden .... důkazy hovoří jasně, kromě toho, že tu řečníte a pozorujete, jste nám nepředvedli jediný důkaz že tam ta uprava není ... takže ukažte testy bez upravy a s upravou, zjistěte jak často se odrazy obnovují má to být 10/s a pak si můžeme pohovořit ... prozatím platí že tam ta nefér uprava byla je ... jak to bude u právě vydaných ovladačů se ještě uvidí
jardik2003 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 2 DD 2007-11-14 13:45:24

Takze jsou 2 ruzne snimky stejne sceny brane z jine vysky a nekdo divi vypadaji jinak. To je zvlastni, ze. To se to potom hani.

Ani u Gear of War neni zachycen stejny snimek. Napr. Odraz svetla v levem oku je rozdilny, otevreni ust je jine, takze doslo k jinemu nasviceni hlavy. Stejne tak jako v ovladacich muze byt vyssi svetlost.

Pokud jde o odrazy opraveno v novych ovladacich. Nebudeme se bavit o kvalite ovladacu, ze protoze u ATI to neni zrovne nej tema.

A z jineho soudku nejdrive predlozte padne dukazy, protoze pokud vina neni prokazana plati tzv, presumce nevinny. Takze NV ma predkladat dukazy ze je nevina? To je trosku spatne uchopeno.
Vorel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 21:31:40

Bohužel tohle snížení kvality obrazu je jasně vidět - na různých serverech to dokázali na odrazech vodní hladiny, které by se měly aktualizovat při 30FPS zhruba 10/s. S optimalizovanými ovladači nVidia se ale tyto aktualizace snížily na pouhé 3/s.

toto asi na obrazkoch tazko postrehnes
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 21:41:25
avatar
To jsem psal, tu vodu z těch obrázků nemůžu posoudit, ale ten pohled z výšky je opravdu podvod, ale ne strany nVidie.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-14 03:15:26
avatar
ehm .... posuzovat nic nemusíš, je to změřený! Pohled z výšky je tam v druhém testu jen jako ilistrační obrázek s onou kazou nemá nic moc společného, věnujte se prvním dvěma, čtěte pořádně, čtěte zdroje a pak něco povídejte ....
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-14 09:06:43
avatar
"Pokud by totiž proběhlo testování GF8800GT proti dejme tomu HD3870 za stejných podmínek obtížnosti a kvality obrazu, mohlo by se dokonce přijít na to, že G92 není tak dobrá - důkaz?"
"Nvidia GF8800GT poráží ATI HD3870 o 2FPS, ale při horší obrazové kvalitě."

Tak tohle je u těch obrázků. Píšete důkaz, tak proč je to teď najednou jenom ilustrační obrázek? Poukazovat na nefér praktiky u nVidie a sám použít nefér praktiku, to je vážně paráda.
U té vody jsem už psal, že jsem to neviděl v pohybu, z obrázků se nedá nic vyčíst, nVidie to sama připustila, takže to nijak neobhajuju. Ale začít na základě tohoto psát o nějakých nefér praktikách, to je snad příliš silná káva. Zvlášťě v kontextu s těmi pohledy z výšky, které jsou záměrně vytípány tak, aby to vypadalo, že u nVidie je horší obraz, přitom je to jasný podvod.
A Gears of War, jak jsem psal, trpí problémy, kterými trpí většina nově vydaných her, kdy se ovladače dolaďují a chyby v obraze jsou běžné i u ATI. Takže ano, uznám, že nVidia podvádí, ale musíte i dodat, že podvádí tedy stejně i ATI.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-14 10:02:00
avatar
já myslím, že snad význam toho odstavce je jasný .... je to test v Crysis, který je mimochcodem na zdrojových stránkách doplněn i o test bez tej úpravy a hele ... DD nekecal ;) Nejde o chyby v obraze jako takové, jde o záměr .... nebo tvrdíte, že Nvidia ve hře, o které věděla zdaleka nejvíce, byla na jejích kartách vyvíjena celou dobu, udělala speciální ovladače na to DEMO na které všechny upozorňovala - v té době nikomu nevadilo, že to bylo demo, nevěděla, co tam udělala? Ale jděte .... jste tak naivní, nebo prostě musíte být za každou cenu v opozici ? - je nutné rozlišovat v chybách v obraze a v záměrné snižování náročnosti ve prospěch vyššího Framerate - to je totiž základ optimalizací, jenže nesmíte překročit tu hranici, kterou nvidia u crysis DEMO a možná i u GoW a dalších překročila ...
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-14 10:34:20
avatar
Vskutku. Význam toho odstavce je naprosto jasný. Obrázky byly dávány za příklad a ukázku, jak nVidia podvádí, kdyby tam nebyly, nebylo by co řešit. Je to zkrátka nefér argument a to nijak nevyvrátíte. Bez ohledu na to, zda u té vody jde o podvod, ty obrázky z výšky, kde je obraz ATi zřetelně lepší než nVidie, a které s tou "featurou" u vody nijak nesouvisí, jsou svinstvo. A je to na stejné úrovni, jako kdyby ta voda byla od nVidie zlý úmysl, protože jsou vytípány záměrně tak, aby poškodily nVidii. A odvolávat se na to, že účel světí
prostředky, a že je to jedno, že šlo hlavně o to poukázat na něco jiného, to doufám nemyslíte vážně, to bych musel přehodnotit veškeré své mínění o zlepšující se úrovni tohoto webu a klesl by na stejnou úroveň jako Hulánovo pastránky, kde se autor nestydí uvádět lživé argumenty na podporu svých tvrzení o ATI.
A další věc. Přesně to co jsem kritizoval:
"a možná i u GoW a dalších překročila ..." - jak možná?. Proboha, to opravdu chcete DDworld proměnit ve stoku, proti které bude Fudzilla rájem serióznosti? Doufám, že se jedná jen o úlet, s divokými spekulacemi už DDworld v minulosti nehezky narazil, to to chcete opakovat? Až budou důkazy o tom, že u GoW a "dalších"(co to má být?!), záměrně snížila kvalitu, pak tu můžete spekulovat o důvodech a kritizovat, tohle je prostě nefér a "hulánovské".
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-14 10:43:55
avatar
Chjo - tak znovu, zdrojem informací není fundzila, celý problém byl prokázán, ověřen a dokázán! Nikdo nechtěl poškodit nVidii - Nvidia je ta, která to vyvolala svým jednáním a svou "optimalizací" která není optimalizací. Důkazy byly předvedeny a uznány největšími zahraničními servery a já bohužel jejich závěrům věřím více než vašim, oni mají důkazy na svá tvrzení, já je jen tlumočil. TEČKA - dokázáno, usvědčeno KONEC diskuse - Nvidia problém přiznala a podle svvých slov opravila - na to se jistě podíváme. Dále není co rozebírat! Samozřejmě jeětě stále se můžete dohadovat s Nvidií, že se přiznala neprávem, ale to už není můj problém .... ;)
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-14 10:52:59
avatar
Jako bez urážky, ale já o voze, vy o koze. Já kritizuji ty obrázky z výšky, k té vodě jsem snad několikrát napsal, že pokud to nVidia sama uznala jako chybu, není co řešit. Pokud mi na kritiku nefér obrázků odpovíte, že nVidia uznala chybu s vodou, která ale s těmito obrázky nemá nic společného, nechcete jen uznat chybu svojí. Docela mě to mrzí, ale s tím se asi nedá nic dělat. Fudzillu jsem dával jako příklad, kam tímto přístupem DDwolrd nasměrujete, nedělejte že jste to pochopil jako bych se na ní odvolával.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-14 10:57:09
avatar
bože, znovu .... obrázky z výšky jsou testem RV670 vs G92 - je tam vidět FPS! Jsou z benchmarku, jsou tam jako podproa toho, co by se asi stalo s výkonem 8800GT, kdyby nvidia tu optimalizaci neměla - na zdrojových stránkách je už update toho testu bez tej úpravy a 8800GT je na úrovni 3870! ... a nedělejte, že to nechápete, proč tam ty obrázky byly, když tam ty FPS v nich máte napsaný!
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-14 11:08:30
avatar
Takže jestli tomu dobře rozumím, tvrdíte, že "optimalizace" ovladačů se týkala jen té vody a ty obrázky z výšky se týkaly pouze FPS, neměly názorně poukazovat na kvalitu zobrazení těch obrázků... myslím, že v tom případě by stačilo to jen napsat do textu, že s těmito ovladači nVidia udělá o 2FPS více, ty věty nad i pod obrázkem totiž dělají dojem, že ukazují jak je nVidia rychlejší, ale s viditelně horší kvalitou.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-14 11:17:12
avatar
správně - ty obrázky byly v části textu, kde jsem se zabýval výkonem - přišlo mi to jasné
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-14 11:26:58
avatar
Tak jsme se nakonec shodli, teď už jen přestat s větami s neurčitými obviněními jako "a možná i u GoW a dalších překročila ..." a bude spokojenost
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-14 03:13:20
avatar
co takhle si přečíst zdroj odhalení? co než kafrat nesmysly ...si myslíte že je to snad můj výmysl ... tak dobrej zase nejsem ;)
jan333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pro pana DD 2007-11-14 06:56:20

no tak hosi co se takhle uklidnit jak uz vsichni vime a alespon za nvidia je to i oficialne potzvrzeno obe spolecnosti provadeji optimalizace ponekud pozoruhodnym zpusobem-ale to je bezne. tak uz toho nechte a treba nam DD povi zase nejakou pohadku o dx 10.

ps:ale ted vazne rad bych pozadal provozovatele tohoto webu aby se podival na sve stranky ocima ctenare/navstevnika.posledni dobou je tu cosi jako obri bublina s nazvem dx 10 a ta okupuje mnoho mista na jinak drive perfektne a zazivne citatelnych strankach.je skoro az tragikomicke videt vedle sebe jeden clanek vedle druheho/bohuzel prevazne psanych primo dd/kdy kazdy jeden z nich na nekolika stranakach obsirne rozebira velke nic.pisete preci odborne clanky a ty nelze plnit osahem jenz je evidentni kachna,microsoft ji vytvoril a vy mu ji krmite?piste zase radeji o tom cemu rozumite jako driv a nebo si o knihovnach dx alespon prectete nejakou odbornou publikaci.toto nemyslim ve zlem naopak vase stranky patrili mezi me oblibene
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-14 09:56:47
avatar
já jsem od vás, kromě moře řečí, neviděl jediný technický rozbor toho, proč by DX10 a DX10.1 byly tak špatné a k ničemu ... jenom řečníte obecně, což zvládne každý jouda,, co takhle nějaké pořádné technické důkazy ... co?
jan333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dx 10 2007-11-15 06:01:53

nejlepsi technicky dukaz je snad to co kazdy vidi/nebo spis nevidi/ na vlastni oci.chcete snad tvrdit ze znate nekoho kdo videl ony graficke "orgie"ktere dx10 melo prinest?jinak jeden dukaz za vsechny-jak bylo uvedeno vyse dx byla je a bude vzdy pouze knihovna/nemyslim policku na knizky/ a knihovna ze sve podstaty nezna zadne prechody jako :dx 9 dx10. to je blbost z podstaty veci!jinak sem to cele srozumitelne nastinil v diskuzi moha dx9 vs dx10,tak si to tam prectete.pokavad bych mel jit do technickych detailu byla by to pro me zbytecne namaha a pro vas nic nerikajici technicka data a pojmy,navic by me vyhodily z prace
Jhora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Co vidím 2007-11-16 00:41:17

Mně taky zajímá co vidím a ne že mi někdo řekne že to je DX10 a proto to musí být lepší.
Humbuk, humbuk a zase humbuk. Jó a abych nezapomněl - taky především tahání prachů z kapes naivků ...
TOmkY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-14 13:19:08

Nvidia klame ........z alovat ich ....
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-15 18:55:38
avatar
No, ATi taky nemá nejčistší svědomí Odkaz a Odkaz
Takže co se "podvodů" týče, nic není černobílé, obě firmy používají podpásovky, jestli si myslíte opak, jste naivní.
Jhora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Far Cry na GF 6600GT 2007-11-16 00:48:51

Z nostalgie jsem si nainstaloval uvedené demo. Mám optimalizované ovladače od Nvidii. Jaké bylo moje zděšení - tak hnusný obraz jsem bez jakéhokoliv rozdílu a HIGH nastavení už dlouho neviděl (zejména voda). Na předcházejícím R9550 to byly grafické orgie. Jedno vysvětlení se nabízí samo. Tyto "optimalizované" BETA (tak je nazvali aby se mohli vymlouvat) ovladače fungují i na tuto hru a degradují detaily bez rozdílu nastavení a to tuplovaně. jestli si Nvidia myslí, že kvůli jejich podvodům budu instalovat ke každé hře nové ovladače, tak to se radši vrátím k ATI. Vyzkoušejte to ještě někdo (v XP) a dejte vědět.

PS: TimeShift je totéž !!!
Nati [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: Far Cry na GF 6600GT 2007-11-16 02:20:37

Hele:zapomels napsat ,ze R9550 neumi SM3.0.Ja to hral na R9600 a pak na GF 6800 a nainstaloval jsem tam patch 1.3 a ten rozdil je neskutecnej pro GF,tak tu nepis takove blbosti...
Nati [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - klamani 2007-11-16 02:35:51

To co se tu resi je uplna hovadina.Jeste nez hra vysla tak se testovalo na GF8800GTX a podle tech video ukazek, to behalo rychleji nez na tom demu.Neni nahodou chyba nekde jinde?Microsoft ma prsty vsude,ze?
Jhora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nepochopil 2007-11-16 12:54:20

tím hůře pro Nvidii že to s PS3 vypadá ještě hůř. Asi ti uniklo že FarCry ani Crysis PS3 nepotřebujou. Jinými slovy jsi prohásil že je to hnusné kvůli podpoře PS3. Ať si o tom tvém "odborném" komentáři udělá úsudek každý sám !
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-16 23:38:39
avatar
Tak dle testu na pctuning, je opravdu rozdíl v kvalitě zobrazení u obou firem u Gears of War. Problém je, že to horší zobrazení je u ATI. Tolik k tomu podezření horší kvality u nVidie "pravděpodobně u GoW a dalších". Příště bych doporučoval nedělat unáhlené závěry o kvalitě, zvlášť u nVidie, u ATi by se to tu nestalo
Nati [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-17 01:12:21

To zes to ty nepocopil je me lito,ono to ve hre Far Cry znamena neskutecne superne lepsi pro NvidiiNebo jsi to zkousel jako ja!Ja narozdil od tebe jsem mel tyto karty.A ze R9xxx nezvlada PS3 tak k tomu se nebudu vyjadrovat.Jo a Crysis opravdu nepotrebuje SM3 ale 4,to je jedine vcem mas pravdu!
Nati [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-17 01:16:49

jj:a kolik ovladacu se delalo pro 2900XT,nebyl tyden aby se neobjevil novej a hlavne ty Hotfixi,nebo jsi na to zapomel???
Jhora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - na úvod 2007-11-18 19:28:59

Kdyby jsi náhodou nevěděl Tak PS3 je "Pixel Shader 3"tak to tady ještě nekomplikuj neznalejším Shader modelem (který jsis někde přečetl), karty narozdíl od tebe mám a ne že jsem je měl. Nainstaloval jsem demo Far Cry bez jakýchkoliv úprav na oba počítače s uvedenými grafikami a na Nvidii byly ty "speciální " ovladače. Výsledek jsem komentoval v příspěvku. Teď jsem zvědav jakým novým ohromujícím poznatkem mě omráčíš. Víš někteří lidé mají doma víc než jeden PC. A nejsou zaslepení přívrženci některé značky. A pokud tomu neuvěříš je to tvoje věc ale demo Crysis jsem hrál na LOW i na té R550. Viz. http://www.zaparit.cz/novinky/i350/crysis-skutecne-pozadavky-na-hardware
Pro ty kteří neví o co jde (případně pro tebe) R9550 je podtaktovaný R9600 !!!
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!