Nvidia GeForce 8800GT SLI – dvě lepší než jedna
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Úterý, 13 listopad 2007

 

 

 

 

 

 

  • Nvidia GeForce 8800GT SLI - dvě lepší než jedna

Včera jsme si představili Gigabyte GF 8800GT 512MB v samostatném testu, dnes se podíváme na ASUS GF 8800GT 512MB a otestujeme SLI. Teorii o GF 8800GT alias G92 máme za sebou. Podrobné informace o celé kartě a jádře naleznete ve včerejším článku s představením spolu s variantou GF Gigabyte 8800GT 512MB.

Dnes tedy můžeme tuhle teorii vynechat a podíváme se na testy zapojení dvou těchto grafických karet, do systému Nvidia SLI. Co je to SLI?

SLI

SLI je zapojení dvou grafických karet značky Nvidia. Musíte k tomu mít odpovídající základní desku s Nvidia čipovou sadou, nebo takovou čipovou sadou, která SLI umožňuje. To jsou až na dvě malé výjimky pouze Nvidia čipové sady, takže je to jednoduché.

8800Ultra-SLI

Připravte si také odpovídající napájecí zdroj. Dvě grafické karty zkrátka žádají více. Než jedna. Větší nároky jsou i na chlazení celého počítače. Systém dvou a více grafických karet lze úspěšně provozovat jen se silnějšími procesory, což je dvoujádrové AMD, nebo Intel na 2,4GHz a lepší. Čím silnější, tím lépe, dvě grafické karty žádají své.

SLI-2

Samotné aktivování režimu SLI není nijak náročné. Grafické karty osadíte do odpovídající základní desky a spojíte SLI můstkem. Některé desky mají sice kombinaci linek v PCIe x16 slotu 8 a 16 místo 16 a 16, ale v praxi tam výkonový rozdíl je malý až žádný. Po zapnutí počítače nainstalujete ovladače a tam vám přibyla volba aktivovat SLI. Aktivujete a máte SLI.

K testování SLI potřebujeme dvě grafické karty. Včera jsme si představili Gigabyte GF8800GT 512MB a dnes tu máme druhou, tentokrát z dílny firmy ASUS, takže se na ní pojďme podívat.

 

 

 

 

 

  • ASUS GF 8800GT 512MB - představení

Firma ASUS nám zapůjčila svou verzi 8800GT 512MB. Ačkoli je to mainstreamová karta, ASUS balením evokuje high-endové karty. Stejný styl, jen o něco menší, ale hezký kufříček. Balení rozhodně nemůžeme ASUSu vytknout.

GF-8800GT-17

Uvnitř balení na nás čeká samotná grafická karta a nějaké to příslušenství. Standardní je kabeláž, napájecí kabel, redukce DVI a video kabel. Najdeme dvě CD s ovladači a manuálem. Jako bonus se v balení nachází kožené pouzdro na DVD a jako softwarový bonus je zde originální DVD datadisku ke hře Company of Heroes s podtitulem Opossing Fronts. Shodou okolností jsme recenzi tohoto datadisku uvedli tuto sobotu, takže si můžete přečíst i jeho recenzi:

GF-8800GT-18

Grafická karta ASUS GF8800GT je opět referenčního provedení. Liší se akorát krásným polepem chladiče. Jinak máme v ruce opět referenční provedení se vším všudy.

GF-8800GT-16

Chladič je tedy klasický jednoslotový, při standardních taktech tichý, ale při zvýšených je hodně slyšet. Karta disponuje napájecím konektorem, který by teoreticky majitel nové základní desky s PCI Express 2.0 slotem, nemusel využít. V kombinaci se staršími tipy sběrnice je nutné tento konektor zapojit.

GF-8800GT-15

GF 8800GT osadíte výhradně do SLI systému dvou karet. QuadSLI, či nové 3-Way SLI není možné. Karta má jen jediný SLI konektor. Více myslím není k této kartě co říci. Snad jen to, že v celkem malé kartě se skrývá až nečekaně velký potenciál.

GF-8800GT-14 

Jaký je výkon jedné grafické karty, víme ze včerejšího testu. Dnes se podíváme, jaký je výkon dvou těchto grafik v systému SLI ...

 

 

 

 

  • GF 8800GT SLI - testovací sestava a 3DMark 05/06

Testovací sestava je stejná, jako ta včera. Jediným rozdílem je, že jsme otestovali dvě grafické karty GF 8800GT v SLI a dvě grafické karty GF 8800Ultra v SLI. Naše testovací sestava na obě zapojení stačila s přehledem.

Testovací sestava DDWorld.cz:

 

Model

Zapůjčil

Procesor

AMD Athlon64 X2 6000+ (3,0GHz, s AM2)

AMD-logo

Chlazení

Ninja Scythe +

 

 

Základní deska

Gigabyte GA-590SLI S5 sAM2

gigabyte-logo

RAM

2x1GB DDR2 800Mhz cl4

 

 

Grafická karta

viz testy

 

 

Pevný disk

Western Digital Raptor

74GB 10 000ot/min

western-digital-logo

Zdroj

Thermaltake Toughpower 750W

 

 

OS

Windows Vista Ultimate 32-bit

 

 

Pro testování jsme využili následujících ovladačů:

  • GF8800GTS 320MB - 163.69 WHQL
  • GF8800GTS 640MB - 163.69 WHQL
  • GF8800GTX 768MB - 163.69 WHQL (zapůjčil ASUS)
  • GF8800Ultra 768MB - 163.69 WHQL (zapůjčil ASUS a Gigabyte)
  • HD2900PRO 512MB - Catalyst 7.10 (zapůjčil Sapphire)
  • HD2900XT 512MB - Catalist 7.10 (zapůjčil ASUS)
  • GF8800GT 512MB - 169.02 WHQL (zapůjčil ASUS a Gigabyte)
  •  

    • Začneme u teoretických testů 3Dmark 05/06

    3Dmark-05-SLI

    3Dmark-06-SLI

    V obou testech je přínos zapojení SLI celkem malý. Dvě GF8800GT však zvládnou překonat jednu GF 8800Ultra a jsou přitom levnější. Na dvojnásobný výkon proti jedná kartě, ale můžete zapomenout. Dvě GF 8800Ultra jsou pak ještě silnější.  

     

     

     

     

    • GF 8800GT SLI - Herní testy DX9

    Všechny testy DX9 spojím do jedné kapitolky. Otestovali jsme stejné hry, jako s jednou grafickou kartou. Byla zde výhrada, proč netestujeme nejnovější hry. Z jednoduchého důvodu. Testy jsou dlouhodobá záležitost přejít na nové hry a jejich otestování na více grafikách trvá. Takže na nejnovější hry se dostane až v dalších testech. Navíc vzhledem k tomu, že testujeme tak, aby to něco řeklo, tedy netestujeme dvě hry na stejné technologii grafického herního enginu, tak musíme uvažovat trochu dopředu a obezřetně vybírat. Byla tu i výtka, proč neděláme průběhové grafy. Neděláme a dělat nebudeme, už tak je to náročné a navíc vám ten průběh stěží něco řekne, když bude na každé sestavě jiný, náš navíc bude velmi konzistentní, protože nemáme počítač připojený k internetu a testujeme na čisté instalaci. Navíc z grafu průběhu získáte jedinou použitelnou hodnotu a to je průměr FPS a ten vám také prezentujeme. Měnit tento styl v dohledné době nebudeme. Jde nám o celkovou jednoduchost, přehlednost a vypovídací hodnotu pro všechny.

    ET-QW-SLI

    oblivion-SLI

    stalker-SLI

    tdu-SLI

    moh-a-SLI

    Jak vidíte, přínos SLI systému dvou grafických karet je různý. Někde je to jen pár FPS, nebo dokonce nic a někde je to celkem znatelné zlepšení. SLI se hodí hlavně pro větší LCD s nativním rozlišení 1920 a výše. Ve hře Medal of Honor se nám zapojení dvou grafik do systému SLI na výkonu neprojevilo. Tím narážím na další nevýhodu zapojení SLI - nutná podpora ze strany ovladačů. Občas se tedy stane, že některá hra není podporována a SLI tam zkrátka nejede. Je tedy nutné čekat na vydání ovladačů. To se obecně týká všech nových her až na výjimky. Záleží, jak rychle pracuje Nvidia a její team na vývoj ovladačů. SLI také nikdy nemá přínos výkonu 100%. Sem tam je to 80-90%, ale často také mnohem mnohem méně. To je bohužel nevýhoda, se kterou je nutné počítat, pokud si SLI chcete pořídit.

     

     

     

     

    • GF 8800GT SLI - Herní testy DX10

    A jak jsou na tom DX10 hry. Tedy ty, co mají DX10 rozšíření? Nvidia na ovladačích SLI pod Windows Vista hodně mákla. Donedávna SLI na DX10 vůbec nefungovalo.

    coh-dx10-SLI

    coj-dx10-SLI

    bioshock-dx10-SLI

    wic-dx10-SLI

    Dnes už je situace jiná a ve všech testovaných hrách jsou zajímavé nárůsty. Opět zajímají hlavně majitelé s větším rozlišením monitorů. Zde totiž dochází k jejich největšímu upotřebení. Na nižších rozlišeních je vám celkem jedno, jestli má karta ve hře 50 nebo 80 FPS. Na vyšších rozlišeních s příchodem nových her, je ale více karet v systému jediným řešením, jak si zahrát hratelně na nativním rozlišení 24" a větších LCD.

     

     

     

    • GF 8800GT SLI - závěr a hodnocení

    Dnes jsme to vzali trochu rychleji. Závěr bude trochu delší. Již známe tedy výkon jak jediné karty GF8800GT, tak dvou v zapojení SLI. Vyplatí se? Na to se musíme podívat z několika hledisek.

    spotreba-SLI

    Začneme u spotřeby. Ta je v případě GF 8800GT příjemná. Spotřeba dvou GF 8800GT v SLI už tak příjemná není. V klidu je na úrovni HD2900XT a GF 8800GTX. V zátěži je ale ještě o něco vyšší. Nicméně z pohledu výkonu a tedy účinnosti jsou na tom dvě GF 8800GT v SLI stále lépe než obě jmenované grafiky. SLI grafických karet GF 8800Ultra, je sice výkonným řešením, ale spotřeba je ohromná. I v klidu je mnohem vyšší než spotřeba jakékoli jedné grafické karty v zátěži.

    cena-SLi

    Pokud se na GF 8800GT SLI podíváme z hlediska ceny, tak špatně si nevedou. Kolem 12 000 korun je lze získat. Za stejnou cenu můžete mít GF8800GTX a ta bude obecně pomalejší. Je tu právě hledisko výkonu ...

    vykon-SLI

    Celkový výkon v našich testech je pro SLI GF 8800GT 512MB celkem příznivý. Dvě GF8800GT si s přehledem poradí s jakoukoli jednou grafickou kartou. To je jasný další hřebíček do rakve high-endovým grafickým kartám.  Výkon dvou GF8800GTX je pak neoddiskutovatelně nejlepší. Zajímal by mě výkon 3-way SLI 8800Ultra :). Průměrné výkony kazí pod DX9 hra Medal of Honor, která v SLI přínos nezaznamenala., ale s tím je zkrátka nutné u některých her počítat.

    pomer-cena-vykon-SLi

    A poměr cena výkon. Nebudete tomu věřit, ale SLI GF 8800GT se pořád vyplatí více, než jakákoli jiná jedna grafická karta. Tedy když budete hrát většinu her, kde SLI funguje. Poměr cena výkon u SLI GF 8800Ulta je dost tragický.

    • Hodnocení

    GF8800GT máme zhodnocenu, jako nejlepší koupi na současném trhu. Teda teoretickou koupi, protože GF 8800GT 512MB nejsou k mání. Dnes jsme se podívali na výkon dvou GF 8800GT SLI. Jak vidíte, přínos výkonu sice zdaleka není dvojnásobný, ale je slušný a to vše ještě za velmi slušnou cenu, což i SLI dvou 8800GT pasuje na pozici vynikajícího poměru cena-výkon. Tento systém je atraktivní pro nové majitele GF8800GT, rozhodně nelze případný přechod doporučit majitelům GF8800GTX@Ultra. Ti nic navíc nezískají. Ten výkonový rozdíl není veliký a navíc na jedné grafické kartě bude na rozdíl od SLI, stálý. Na testy konkurenčních HD3850/3870 včetně CrossFireX a možná QuadCrossfireX se podíváme s největší pravděpodobností již brzy. Srovnání to bude velice zajímavé.

    GF-8800GT-11

    Radost z výkonu SLI 8800GT nám kazí opět fakt, že je problém dnes sehnat jednu GF8800GT 512MB, natož dvě. Otázkou také zůstává srovnání výkonu s novým ATI CrossFireX, které hodně dospělo.

    Za zapůjčení grafických karet,

    děkujeme společnostem ASUS a Gigabyte.  

      

    AUTOR: Jan "DD" Stach
    Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

    Starší články


    Komentáře
    Přidat Nový
    c0r0ner [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Spotřeba jediné GT 2007-11-13 15:03:10
    avatar
    Pokud odečtu spotřebu u 8800GT v SLI a s jednou kartou dostanu čistou spotřebu jedné karty. tj. +- 40W v klidu a 90W v zátěži. Je tak?
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 15:10:25
    avatar
    teoreticky ano, bude tam asi nějakých pár Watůů chaba ale ano spotřeba GF8800GT 512MB je kolem 115W
    drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 15:22:40

    Neni to nahodou teoreticka maximalni spotreba?
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 15:56:07
    avatar
    podle našich měření je reálná až až
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 16:03:30
    avatar
    jj 115W TDP tzn. teoreticka maximalni spotreba kterou karta neprekroci..ne realna spotreba
    cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - blbej dotaz 2007-11-13 15:22:37
    avatar
    na co je ten modrej cosi ve předu karty?
    berny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 15:43:35
    avatar
    asi jen kryt na s-video ne?
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 15:55:45
    avatar
    krytka
    Sobik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - CPU 2007-11-13 15:39:02

    Podle me ten test moc velkou vypovidajici hodnotu nema, X2 6000+ je prakticky skoro low-end CPU, kdyz mam 12k na grafiky, tak uz alespon tech 6k na Q6600 nebo E6850 mam urcite taky. Navic pokud si uz kupuji do PC dve graficke karty, tak urcite nebudu nejaka lama a taky umim pretaktovat procesor, cili + dalsich 30-40% vykonu navic, s tim se ten Athlonek proste absolutne nemuze rovnat. Na PCT byl test a zaver znel, ze i pro jednu 8800GTX je E6750 uz mirna brzda a i ten je rychlejsi, nez na 4 roky stare architekture zalozeny 6000+. S rychlym Core 2 Duo/Quad CPU by byly vysledky troufam si rici jeste vyrazne lepsi ve prospech SLi. Ale je to jenom muj nazor, nikomu to necpu, nicmene ta testovaci sestava by se dle meho nazoru opravda slusila obmenit.
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 16:02:06
    avatar
    kamo to si sem nemel psat ja to psal do testu predtim ze to neni vypovidajici..rozdil 8800gts a gtx v prumeru 5fps max ale ty i ja sme na omylu..tenhle test je velmi vypovidajici na rozdil od testu na nejlepsich 4jadrech..ze stejny vykon jak to 4jadro poskytne ve hrach i pretaktovany E6550, ktery uplne jednoduse dostanete na 3,4-3,6 GHz kde je vykon naprosty high-end za 4500 Kc to nikoho tady nezajima..me by ale zajimalo treba srovnani s crossfire;)

    pozitivni ale je ze i pres tuhle pro sli velmi nevyhodnou pozici se stale 2 8800gt vyplati a maji lepsi pomer cena vykon nez vse ostatni...
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 15:58:51
    avatar
    slušila, na druhou stranu, většina lidí nevlastní procesor ani tak výkonný jako X2 6000+ ;) a výkonný CPU to stále je ...

    naopak si myslím, že tenhle test má větší vypovídající hodnotu naž mnohé jiné, nač testovat na procesrech, který 90% lidí ani neuvidí? ... i taktované Core2Duo má málokdo, většina lidí netaktuje. Takže je to vypovídající pro běžného uživatele, kterých je většina. Navíc ty rozdíly tam jsou krásně vidět, X2 6000+ není tak slabé ....
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 16:45:17
    avatar
    ale na taky na tu druhou stranu neznam nikoho kdo by vlastnil procesor jako X2 6000+ a koupil si k nemu SLI za 12 000..jestli vy jo tak mi toho cloveka predstavte rad bych ho poznal...a rozdily na vykonym procesoru (jakekoli C2D 3GHz) jsou mnohem vetsi..a tim padem i rozdil cena/vykon..
    Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Slusna demagogie... 2007-11-13 16:49:23

    90% lidi neuvidi ani 8800 GT ve SLI...

    Tedy, vytky jsou zcela na miste, pokud uvazuji o SLI, musim zakonite uvazovat o silnem procesoru...v opacnem pripade nejsem normlni...

    Takze - single karta + X2 6000+ je v poho, pro SLI by se melo pouzit neco silnejsiho...kldine pujcim muj Q6600...
    Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 16:53:53
    avatar
    Souhlas
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 17:58:28
    avatar
    no tu singl kartu to taky brzdi...a ne jenom 8800gt ale i 8800gtx i radeona
    Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To je pravda... 2007-11-14 10:31:35

    jenze silnejsi procesor zvedne rozdily mezi jednotlivymi kartami - a o to jde...
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-14 10:34:45
    avatar
    jenže zase ne o tolik a navíc kdo má doma ekvivalent Extreme Quad Core na 3,6GHZ? AMD X2 6000+ není ořezávátko je to dostatečně výkonný procesor ...
    obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-14 10:39:54
    avatar
    Tady jde asi to, zda chceme porovnávat absolutní výkon karet, nebo výkon karet na mainstreamovém procesoru.
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-14 10:47:59
    avatar
    no já vim co chceme - chceme vědět, jaký je použitelný výkon daných grafických karet ... takže testy na neextrémní sestavě jsou nejlepší. Všichni mají stejné podmínky ... X2 6000+ není slabý procesor!
    obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-14 10:59:00
    avatar
    Vždycky jde o kompromis, test, který by uspokojil každého nejde udělat.
    Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-14 11:06:40

    Kdo má doma ekvivalent Extreme Quad Core na 3,6GHZ? No prece ten, kdo bude provozovat dve G92 ve SLI...

    Kazdy slusnejsi web vzdy upozorni na to, ze kdyz chcete SLI, poridte si poradny procesor...
    Grook [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 16:12:51
    avatar
    ctel bych se zeptat mel jste ty grafarny ve SLI od stejneho vyrobce nebo to byla jedna od toho a druha od tamtoho? A jen pripominku Myslim si ze vetsina her neni hratelna uz pri 1680x1050 coz je obyc 22". A to se nebudem bavit o vyhlazovani a tak. jinak jsem rad za tento test je jich hrozne malo a myslim si ze sestava je dobra az na toho Raptora, ale proc ne. Osobne bych nic nemenil jelikoz te sestave se myslim vetsina majitelu jen priblyzi. Take si myslim ze i to je hlavni duvod proc se Vas veb takto rozjel oslovujete vetsinu coz s CPU za 999 dolaru dokazete tezko. Tak diky za clanek a pripadnou odpoved
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 16:48:17
    avatar
    s cpu za 999 dolaru??? si asi hodne mimo..pisu ze high-endovy vykon ma i naprosto jednoduse pretaktovane E6550 a to je procesor za 4500 Kc!!! testovat SLI na teto sestave je absolutne k nicemu..a neni to nahodou test graficke karty???nebo se pletu??a co to je za test pri kterem sestava brzdi vykon graficke karty??a mimochodem zrovna ten Raptor je nejlepsi na te sestave mimo graficke karty!a hry jsou v tom rozlisenim v pohode hratelne..s dobrym pocitacem..
    mites [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 18:15:24

    Ja si nemyslim, ze by to testovani jakkoliv utrpelo kvuli 6000+. Vykonejsi procesor ti ve hrach poskytne v prvni rade vyssi maximalni FPS, ktere ma na hratelnost pramaly vliv. U nenarocnych her neni co resit, rozdil mezi 90 a 100 fps neznamena nic a u her, ktere se s fps doustanou niz jsou brzdou graficke karty tak jako tak(vcetne zapojeni do SLI). Zadny pretaktovany E6550 za 4500Kc je nijak nezachrani, jakkoliv je to vyborny procesor. Podle meho nazoru je vypovidaci hodnota zcela OK. Dalsi veci je, ze testu na "mezi lidma neexistujicich procesorech", jako treba nova 4jadra na 45nm se vyroji mraky a porovnanim s timto dostupnejsim vykonem(ktery ovsem nijak zvlast vzdaleny neni)si muzete udelat jednoduchy obrazek o tom, ze i na SLI a nove hry vam staci procesor z vyssi stredni tridy. At si kdo chce rika co chce;-) proste pokud dojedete na graficke karte, procesor to nezachrani a rozdily ve vykonu CPU se projevuji vyhradne ve hrach, kde se SLI z takto vykonnych karet "FLAKA"
    Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 19:24:38
    avatar
    To je zajimave, kdyby ten procesor brzdil, tak by nebyly rozdily ve vysledcich, ja je ovsem vidim vsude. Coz znamena, ze ten procesor nebrzdi ani tohle SLI 8800GT. A myslis, ze netaktovany E6600 by k tomu nikdo nedal? X2 6000+ je totiz silnejsi nez E6600.
    MAUS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: 2007-11-14 09:06:08
    avatar
    Já si myslim, že je jedno, jestli je procesor takovej nebo makovej. Pokud se rozdíl ukázal, bude tam vždycky, určitě nebude stejnej, ale bude. Pokud si myslim správně, že SLI zatěžuje procesor více než single, tak je snad dobré, že i s tímto handicapem porazily 2 8800GT SLI 1 8800Ultru při nesrovnatelné ceně i za 2 GTčka. Jen je škoda, že GT nejde do triplesli, to by tady byl výkon dvou Ultra sli za cenu jedné GF8800Ultra(±1000Kč). Jinak mě berte s rezervou, toto je můj první projev tady a nejsem žádnej odborník, takže si klidně klepejte na čelo.
    MatesJ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 16:20:58

    Sak tam mas psane ze jedna je Asus a jedna Gigabyte.Ale stejne je vyrabi jedna firma,takze to mas jedno.Jsou na nich akorat ruzne nalepky.
    G4bormen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 17:25:23

    Tiež sa mi viac pozdáva že rôzny HW testujete na tejto zostave a nie na nejakej ultra high zostave, ja mám AMD 5200+, 2gb ram a jedine čo mi viacmenej na vašich testoch grafických kariet vadí že ich testujete na extra veľkých rozlíšeniach, neviem kde ste prišli na to že sa hry hrajú na 2560xxxx ale ja s 22'' monitorom hrávam často na 1024/1280 a tak by som bol radšej ak by ste testovali niektoré karty radšej na nižších rozlíšeniach.
    OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 18:55:01
    avatar
    aj ja by som sa prihovoril aspon za take "referencne 1280x1024" mate ich sice v DX10 testoch, ale aj DX9 testy by neboli zleje to hojne pouzivane rozlisko a daju sa viac srovnavat karty aj vsetko. ak nechcete mat 4 stlpce v grafoch, tak mozete kludne vypustit 2560x1600. toto rozlisenie ma myslim malokto
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 19:18:29
    avatar
    no ale tam se projeví výkon high endu hodně, na takový rozlišení jsou ty karty určená ... ale 1280 tam máte taky, na nižších rolišeních testovat už nebudeme ...
    Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 19:27:46
    avatar
    Ono je dost lidi, kteri si highendovou kartu nekupuji na 2560x1600, ale na narocnou hru na max detailech, s HDR, 4xAA, 16xAF a klidne 1280x1024.
    mites [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 21:26:37

    2Swamp: Hi-End je ovsem staveny nekompromisne...nejvyssi detaily, nejvyssi rozliseni. Samozrejmne je mozny si koupit Hi-End kartu, ale hrat potom na ni v takovym ryze mainstream rozliseni(1280*1024) jsou trochu vyhozene penize. Karta za polovicni cenu by poskytla stejnou sluzbu.

    p.s. Ovsem, pak je tu jeste crysis...a ten da zabrat vsem;-)
    OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 23:42:45
    avatar
    niektori si chcu zahrat slusne aj za pol roka, rok, a to im terajsia Hiend karta akurat bude podavat vykon na urovni mainstreamu (aj na mainstream rozliseni). takze napriklad dnes: 100fps na 1280. za pol roka 50fps tiez na 1280, za rok 30fps na 1280. stale ta ista karta, ale nove hry s detailami na plno. takto vidim zmysel nakupu drahej a vykonnej karty na manistream rozlisenie.
    mites [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-14 00:34:57

    S tim uplne nesouhlasim z nekolika duvodu.

    Na karte z vyssiho mainstreamu(ze by proto o ne byl takovy zajem?dosahnu stejnych vysledku jen s tim rozdilem, ze ji budu nucen drive vymenit, coz teda vidim spis jako vyhodu zvlast pri dnesnim prekotnem vyvoji novych technologii. Zkratka hiend zastara tak jako tak, vykonem, nebo podporou, kdezto dve hi-mainstream karty postupne za stejnou cenu jsou lepsi volba pokud se clovek diva na penize. Opravdovy HIEND user totiz karty meni mozna casteji nez mainstreamák a kupovani HI reseni z duvodu vyssi trvanlivosti neni vubec stastne z financniho pohledu. Ja vidim smysl Hiendu v hrani bez jakychkoli kompromisu a v tom pripade mi i tech 30fps prijde uz dost malo. Pokud zkratka nemam hluboko do penezenky, beru to nejlepsi, ale na to uz moc nepotrebuju resit grafy a recenze, ani vybirat;-)

    Kdyz jsem hienďák, nezajima me mainstream vykon za pul roku, to zu mam davno novy hiend. A pokud to delam aby mi to "dyl" vydrzelo tak asi neumim moc pocitat...nebo se k smrti zamilovavam do svych PC sestav a nechci je davat z rukou
    jardik2003 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Testovaci sestava 2007-11-13 18:52:22

    Jak uz jsem psal pri poslednim testu, je skoda ze se netestovalo na vykonejsim stroji 4 jadro hodne pres 3 GHZ. kde by se vyuzilo vykon systemu k tomu, aby karty jely opravdu na 100 %. Takto jsou vysledky lehce zkresleny.

    Napr. o 8800 se uz od zacatku co se vyrobily rika ze na platforme Athlon 64 proste nedokaji jet naplno.

    Ja sam mam naprosto jine vysledky at u s jednou GTX ci 2 kde prekonavaji Vase 2xUltra. Jen 1 GTX (ac chapu mate nevyladene, nepretaktovane) ma na mem PC 13 850 bodu se 2x 22625 na 3D marku 2006 se stadartnim nastavenim.

    Pamatuji se ze jste rikal ze jinou sestavu nemate, ale to je skoda.

    Jinak pekny test.

    Diky
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 19:19:34
    avatar
    3Dmark je test na houby, těch pár bodů nic neznamená, navíc všechny karty mají stejné podmínky takže sestava nic nezkresluje
    mites [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 21:58:00

    Jardiku, ja prave myslim, ze neni zadny problem sestavy kdyz mi v prumerne narocne hre nejede 8800GTX na 100%, stejne mam fps vetsinou za hranici zobrazovacich moznosti monitoru. Jakmile se ovsem dostanes do graficky intenzivnejsi hry, nebo zvysis rozliseni a antialiasing? Zacne byt brzdou samotna 8800GTX(o te pisu jen pro priklad vykonne karty)a nebudes ji brzdit procesorem pokud nebude vylozene podprumerny, coz A64 6000+ rozhodne neni. Faktem zustava, ze pravdepodobne neodhalime limitni strop grafickyho systemu pokud nebudem mit "prevahu" na strane CPU, jenze proste ten smysl testu v kterym tohle zjistime mi unika. Ten rozdil je hlavne v poctu max fps, ale v praxi je to jedna z moznosti

    6000+ vs "neco lepsiho"

    1. nehratelne => porad nehratelne
    2. plynule hratelne => plynule hratelne

    Jednoduse neexistuje hra, ktera by na A64 6000+ nebezela a na C2Q uz ano...a duvod je prosty, takovou by vydal jen nekdo, kdo na ni nechce nic vydelat;-)

    p.s. taky se rad podivam co dany hardware dokaze a kde jsou jeho hranice, ale skutecny pareni her je o necem jinym;-)
    Pif Paf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Blatooo :D 2007-11-13 20:31:47
    avatar
    Mám jen dva dotazy:
    Ad 1 jaký je výkon těch dvou potvor v Crisisu na very High
    Ad 2 kde máš to slibovaný blato na fotkách ?
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 23:05:09
    avatar
    1, nemám tušení podpora v Crysis pro SLI není, takže výkon je jako jedné karty - zatím
    2, pršelo, ven se mi nechtělo
    obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-14 08:43:28
    avatar
    No tak podpora SLI už tam je
    Odkaz. Mimochodem je v nich prý vyřešená i ta "aféra" s nekorektně udělanou vodou, takže doufám, že při příštím porovnávání výkonů nebude v článku nějaká narážka na to, že výkon je vysoký, ale "asi" nebo "zřejmě" podvodem. Ukázalo se to jen u Crysis a takovéto "pravděpodobně i u jiných her" je ubohost.
    Neznámý  - Re: 2007-11-13 22:43:03

    Většina lidí, co nemá ani tak výkonný CPU jako je X2 6000+, si nekoupí dvě grafické karty do SLI.
    S výkonnějším CPU karty v SLI dosáhnou lepších výsledků ... a to v této recenzi vidět není.
    Ale vesměs není co řešit
    mites [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 23:42:53

    2matfisar Mas v podstate pravdu, ja s tebou souhlasim, ze karty dosahnou lepsich vysledku Ale zakopanej pes je v tom, jestli ti pri hrani ten lepsi vysledek k necemu bude. Prakticky herni prinos SLi na 6000+ je podle meho nazoru naprosto stejny jako treba na nejakem poradnem Intelu C2Q. Skore v 3DM a maximalni FPS me jako hrace netrapi a hlavni rozdil po vymene procesoru se odehraje prave na tomto poli. Je to i logicke a staci si nechat grafy poradne projit hlavou a porovnavat a porovnavat;-)

    P.S. 8800GT SLI proste neni zadnej Hi-End a to hlavne cenou(a ve vyssich rozlisenich ani vykonem). Tahle "kombinace" neni nic nekompromisniho, na to mozna nekteri cekaji:-/, protoze uz anii 8800GTX ve SLI nejsou nekompromisni reseni pro ty, kteri radi vse na MAX bez ohledu na rozliseni. Pro me osobne prichazi doba kdy menim nahled na SLI/CF od "NEZAJIMAVE" k "ZAJIMAVE".(i kdyz ono uz kdysi zajimave bylo, mel jsem tu cest s Diamond Monster 3D Voodoo2 ve SLI jeste v dobach pred TNT
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 23:25:43
    avatar
    řešil bych to, kdyby se tam žádný podstatný rozdíl neobjevil, ale on tam je i na AMD X2 6000+ navíc všechny karty měly stejné podmínky, takže není co řešit .... BTW: pokud vás to potěší tak v plánu je brzký upgrade
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 22:49:05
    avatar
    je jednoznacne ze na ddworldu jakakoli diskuze nebo pochybnosti o vysledku nebo cemkoli je marna..proste DD ma vzdycky pravdu..jeste ze tu existujou serioznejsi weby jak cesky tak zahranicni
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 23:11:52
    avatar
    jasně serioznost se vždy hodnotí podle toho jestli mi výsledky vyhovujou nebo ne co? pochybnosti o výsledku mít nemusíte, výsledky jsou naprosto bezproblémů na 100% přesné a správné. Pokud se vám nelíbí diskuse na DDWorld račte k HuHu ten bude přímo konkrétně vašemu stylu naprosto vyhovovat, je to taky takový fanatik do určité značky, naprosto nepřipustí že by se mohl mýlit, i když testoval kulový (stejně jako vy). Nepřipustí, že dominance není taková jak se může zdát navíc, když se mu váš příspěvek nebude líbit tak ho v nejmenším upraví jinak přímo zruší. Takže konkrétně vám osobně, Vašemu neustálému napadání a dělání ze sebe vola, říkám narovinu: trhněte si nohou! Nevěříte, nevěřte, jste sám proti sobě, já nemám důvod vám cokoli zkreslovat, či uvádět vás omyl ... víte proč se na moje výslekdy můžete spolehnout? Protože narozdíll od jiných tenhle magazín je jenom vedlejší produkt, já jsem sám na ty výsledky zvědavý a testujeme to pro sebe takže proto jsou mé výsledky spolehlivé protože mě zajímá jak to je ne jak by to bylo či mělo být ... a serioznější weby? HAHA jak se poznaj ? Máte na to definici nebo nějaký přesný klíč jak ho rozeznávat? já myslím že ne ... zkrátka já si budu testovat to, co mě zajímá a udělám vám z toho recenzi, pokud se vám výsledky nelíbí, upravovat je pro vás tak, aby se vám líbili, i když pak nebudou správné, tak to dělat nebudu, na to máte ty jiné seriozní magazíny, kde je půlka podplacená .... Inu výhoda být malý, firmy zatím netlačí a nepřesvědčují na to ukázat určité výsledky ...
    OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 23:39:45
    avatar
    pan Stach. velmi ma zaujima co robite v civilnom zivote. lebo toto stale testovanie a staranie sa o web zozerie nie 25 ale 27 hodin denne, takze ak vas tento web nezivi, tak by som rad vedel co... bud mate bohatu manzelku, alebo blbeho sefa
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-13 23:44:40
    avatar
    studuji, pane Ale jako počítám s tím, že by něco málo z toho webu být mohlo, když už to dělám a věnuji se tomu jak to jde ;) ... navíc jsem se rozhodl, že DDWorld budeme dále vyvíjet
    obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-14 08:45:34
    avatar
    Je vidět, že je to koníček, je jasné že to musí být žrout času, takže z tohoto pohledu kloubouk dolů.
    Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Logika 2007-11-14 10:27:52

    Dobrý den.
    2DD Děkuji Vám za to, co děláte.
    Bohužel, dost lidí prostě neovládá logiku. A diskuse s nimi je absolutně zbytečná zaležitost. Ale chováte se velice slušně i dáváte každému slovo.

    2kritiky
    Obviňování z podjatosti by mohlo fungovat i oboustranně. Kdo by tady z diskutujících mohl tak asi být na výplatní pásce určitých firem? Příznakem fízla je hulvátství a defektní logika... Kdo to asi bude?
    O kartách. Pokud jsem pochopil správně, hlávní výsledky článku jsou dva: Porovnání GT SLI s GTX Ultra a porovnání GT mono a GT SLI. První výsledek může být ovlivněn procesorem jedině tak, že slabý procesor urovná oba grafická řešení a rozdíl nebude vidět. Tohle testovácí sestava nedělá. Možná, že výkon obou je o něco snižen. ale to výsledek neovlivní. GT SLI je silnější než GTX Ultra(ať už o kolikkoliv) a levnější. Výběr procesoru testovácí sestavy nemůže v tomto ovlivnit výběr čtenáře při koupi.
    S druhým výsledkem to není tak jednoduché. Je možné, že procesor tak snižil výkon GT SLI, že pro toto řešení poměr cena/výkon bude blíž poměru pro GT mono, než je v testu. A tak někdo možná koupí jednu GT místo dvou kvůli výběru procesoru v tomto testu. Totež se stane, když čtenář se bude zajímat spíše o čistý výkon. Je to dílčí defekt testu, ale v žádném případě nepoškozuící zmíněného čtenáře - druhou kartu se dá přikoupit i později. A plati to jen v případě koupě nové sestavy procesor+grafika. Pokud někdo kupuje jen novou grafiku ke starému procesoru ( a takových rozhodně bude více ), test je právě lepší, než kdyby byl na silnějším procesoru. Řešením problému by mohlo být jedině dvě testové sestavy - slabší a silnější. A to opravdu chcete po nadšenci? Tak vemte svůj počítač, domluvte se s p. Stachem a udělejte chybějící testy SÁM.
    Myslím, že vyčítat človéku, který ve svém vlástním čase, a tzn., za své vlastní peníze dodává Vám informaci, úroveň jeho počítačové sestavy, je hulvatství a blbost. Vy dostáváte DÁREK. A nadáváte darujícímu, že není dost bohatý a ještě malo Vám dává. Fuj, odpornost je to.
    doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-14 09:12:19

    Pánové, poté co jsem včera dohrál Crysis (legální verzi) tak už vím, že high end dneska neexistuje ...potvrdilo se, že i plná verze není vě větších rozlišeních (od 1600x1200) na max detaily + plné AA hratelná (ne že by to na high nebyla úchvatná podívaná ale very high je o dost jinde). O high endu se bude mluvit až s další generací grafických karet, kde měřítkem výkonu bude Crysis ....
    PUNXAC [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-14 10:17:49

    Ak Vám niečo vadí tak kľudne DDworldu nový procesor kúpte,napr.ja by som bol dokonale spokojný s x2 6000.Nemam rád keď celý web kritizujete,keď sa Vám tu nepáči možte odísť,DD neni dokonalý ale urcite není tak zlý ako ho tu kritizujú niektorý.
    oukydouky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - info o SLI 2007-11-14 10:25:02
    avatar
    Nazdarek, mohl by mi někdo vysvětlit či odkázat někam na web, jak je možné, že grafické karty v SLI režimu nemají >=100% většího výkonu než stejná karta v single režimu??? Sice v testovaných hrách je někdy více než 100procent výkonu ale není to tak vždy (nikdy jsem se o testy a o SLI nezajímal) děkuji za info
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-14 10:32:04
    avatar
    nerad bych se někoho dotknul, ale u silnějších karet to tak prostě je, zkrátka nemáme tak výkonné procesory u SLI 100% nárůstu jsem nikdy neviděl obecně - pokud jde o ati crossfire, tak tam už jsme těch 100% i viděl ... ale opět u nejsilnějších grafik je problém v procesoru
    Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-14 11:08:36

    Takze crossfire funguje lepe nez SLI...aha tak potom doporucuji poradne precist posledni cislo casopisu Computer...
    obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-14 11:11:04
    avatar
    Někde to těch 100% udělat může, ale SLi je obecně lepší než crossfire. I když poslední ovladače už z crossfire udělaly použitelné řešení.
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-14 11:18:54
    avatar
    nezapomínejme, že CF je o mnoho mladší než SLI - obě řešení jsou ale na okraji zájmu obecně ...
    obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-14 11:27:32
    avatar
    A tam by měly i zůstat
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-14 11:17:54
    avatar
    kdo řekl lépe? já jsem řekl že u SLI jsem 100% nikdy neviděl, u CF ano ...
    Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-14 11:44:28

    x-krat jsem ve vasich clancich komentarich videl text typu "cross-fire narozdil od SLI funguje..."

    To doufam poprit nechcete...
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-14 12:15:20
    avatar
    no jo, ale Nvidia mákla a udělal ovladače, takže dnes jste podobnou větu v článku neviděl a neviděl jste ji ani ve včerejším testu ;)
    obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-14 11:34:10
    avatar
    Tak dle Fudzilly Odkaz by 3870 měla být o 20-30% pomalejší než 8800GT, to se mi zdá přehnané. Sice tu DD tvrdil, že výkon by měl být možná stejný, což se mi taky úplně nepozdává , ale takový propad tam asi přece jen nebude. Doufám.
    Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-14 11:45:09

    Osobne si myslim, ze to bude delat max. 10%...
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-14 12:17:07
    avatar
    pozorněji čti ;) je tam 3850 ... a nepředbíhej nestíhám tak rychle vydávat nebo piš aktuality na DDworld za mě ...
    obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-14 12:24:35
    avatar
    Pravda, omlouvám se.
    Grook [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-14 22:06:31
    avatar
    No mimo jsem ale co se tyka CR ,jinak mi dokaz jaky rozdil ma raptor na hrani her od 7200ot.disku. A co se tyka oc to se jednoduseji rika nez dela, copak posunout vse smerem nahoru umi kde kdo a ty jsi jednim znich ale uchladit to a udrzet stabilni uz je trochu orisek. A test je dle meho tedy selskeho rozumu zemeren na bezne uzivatele kteri nemaji hardware a nebo chut riskovat v neznamich vodach oc. Jinak proti vyberu tveho CPU a pokud ho vlastnis jen tezko neco namitat. Dle meho asi asi i vetsiny je to test pro ty kteri maji podobnou sestavu [ vykonem] a co by jim Sli mohlo poskytnout. Jelikoz pokud budes testovat na super stroji posunou se samozrejme vsechny vysledky smerem v pravo a co ti to pomuze , Jinak abys me nenapadal mam to to dnes uz tzv. vybeh e6600 oc 3,4GHz 4GB 1200Mhz , 320GB HDD 7200 1x 8800GTS oc 627/1900 Ausus 680i. LCD Benq 22" Win Vista OEM.Bezny to stroj. A stejne si myslim ze vetsina lidi kupuje PC do 20 000Kc tudiz nevim nevim jak CPU za cca 5 tacu se jim tam bude hodit
    Grook [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-14 22:20:31
    avatar
    Pro DD ja vam osobne za tento test dekuji. nebudu dikutovat o sestave , jsem prsvedcen ze je tak akorad , jedni [ tech malo ] ma lepsi vetsina bude niz. Pokud to to vse stihate pri studiu , tak jste zdralej na repec . Myslim si ze testy zde jsou hodne realne a vetsinou se jen mirne lisi od toho co vychazi me samotnemu. Jelikoz co PC to original tak si myslim ze svou praci [ konicka ] delate vice nez dobre. Kupodivu ucite se i zde a Vase zvlasni komentare [ ATI Nv Int. ] se vytraci. Jen vytrvat. Tak jeste jednou diky a hodne zdaru v testech u AMD 3870 .....
    Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!