Problém procesorů AMD Phenom je vážný
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 05 prosinec 2007
amd-70x50Již dříve jsme vás informovali o problému AMD s procesory Phenom týkající se L3 cache. Problém je vážný.

 

 

Odhalená chyba v revizi B2 procesorů AMD Phenom je bohužel vážnější, než se zdá. Podle potvrzených zpráv od samotného AMD k její napravení nestačí pouze úprava BIOSu základních desek. Ta totiž řeší problém jen částečně. V současné revizi B2 jader Barcelona má L3 cache nepříjemnou chybu. Logika ovládající tuto část čipu způsobuje nestabilitu a navíc snižuje výkon. U rychlejších procesorů, počínaje 2,4GHz modelem, je to více znatelnější.

amd-K10-loga

Pro současné modely serverových i desktopových čtyřjádrových procesorů toho již nelze příliš udělat. AMD jen vydalo specifikace potřebných úprav BIOSU. Navíc dává výrobcům desek a potažmo majitelům procesorů a základních desek na výběr. AMD totiž podle vlastního vyjádření chce dát možnost výběru, zda někteří neobětují stabilitu pro výkon. Oprava, která vyřeší jak problémy se stabilitou, tak problémy se sníženým výkonem a vůbec možnost vydání rychlejších modelů AMD Phenom, totiž bude přítomna až v revizi B3 procesorů AMD. Ty na trh přijdou až během 1Q příštího roku. A co to všechno znamená?

AMD de facto zastavilo prodeje svých čtyřjádrových procesorů. Problém se stabilitou je průšvih zejména v serverové oblasti. Procesory tak musí jet na nižších frekvencích, což je ale na úkor výkonu. Očekávané slabé prodeje čtyřjádrových AMD na desktopu díky teprve rozjíždějící se výrobě jistě utrpí také. Pro AMD, které na dobrý start nové generace K10 spoléhalo, je to celkem citelná rána, ať už představitelé AMD mlží jakkoliv. Je s podivem, že se takovouhle závažnou chybu nepodařilo lokalizovat dříve. Už tak dost velké zpoždění AMD Phenom dále narůstá. AMD de facto uvede své čtyřjádrové procesory v sehnatelném a použitelném stavu s ročním zpožděním.

AMD-quadcore

Zatímco většina z nás se ze stávající situace příliš neraduje, protože dobře ví, co to znamená, jsou tu i tací, kteří jásají. Jásot je přejde, po zjištění, že Intel nemá důvod k jakémukoli snižování ceny svých nových 45nm procesorů. Intel z celé situace bude profitovat nejvíce. Jak s oblibou připomínám, mluvit o Intelu a AMD jako konkurentech bylo vždy trochu přitažené za vlasy, srovnáme-li velikost a možnosti obou firem, tak je to mluvit o týmech F1 s rozpočetem 400 milionů a 80 milionů dolarů, jako o přímých a vyrovnaných konkurentech. Stávající situace však AMD rozhodně nenahrává pro zlepšení jeho situace a nic proti Intelu, ale stávající situace vůbec nenahrává vývoji na trhu. Radost z problémů AMD tak může mít jenom jedinec s notně pokřiveným viděním světa. Zůstává jen otázka, proč se AMD snaží být za každou cenu tak inovativní. Konstrukce jeho procesorů je už roky před Intelem, včetně stávajících Core. Nicméně vzpomeňme, jak dlouho trvalo AMD odladit integrovaný řadič, výrobní postup procesorů s integrovaným paměťovým řadičem a podobně. AMD nehodlá ze svého zaměření slevit ani na technologii K10, i když to bude znamenat problémy s odladěním novinek.  

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
pK! [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2007-12-05 12:25:05
avatar
... omg, co v tom AMD blbnou?!? vyházet celej management a je to! Někdo musí na ty lenochy vyvojářský pořádně šlapat, páč to jinak dopadne tak jak teď
Krtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nemam strach z nekonkurence 2007-12-05 12:36:48
avatar
Nevim co kdo blbne s konkurencí. Fandim AMD ale neviděl bych to tak tragicky. Když tu bude jenom intel, stejně musí mít snahu prodávat. A když lidi něco nebudou kupovat, bude muset nasadit reálný ceny. nedovolej si dát porcáky za 500 USD a čekat rok kdo si to konečně koupí.
Nebo ho sejmou nějaký úřady za předražování. O nákladech an výrobu CPU se ví dost takže jim to někdo sečte jako onehdá HP když prodávali moc draho inkoust.
jack.t [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: Nemam strach z nekonkurenc 2007-12-05 13:32:29

Ono to zrovna tak lehké asi nebude.
Myslíš si snad, že oni půjdou s cenami dolů? Ne, budou je držet na hranici, kdy si kupující "utrhne od huby" a koupí jej, než když v nynější době musí "soupeřit" s alespoň nějakou konkurencí.
A že někdo zasáhne? Promiň, nenech se však vysmát. Proč by někdo měl zasahovat do soukromé společnosti? Za kolik si prodává, za tolik si prodává. Nikoho nebude zajímat, že na to nemáš. Nemáš na Ferrari? Ok, tak si kup třeba škodovku.
Jinak k nějakému zásahu ze strany státu a regulačních orgánu. Až zasáhnou při cenách elektřiny, plynu ... Nu pak bych začal věřit i tomuto, ale jinak ... Pojedeme všichni na tom, na co budeme mít.
Krtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-05 14:18:49
avatar
ale jo máš recht ale zas takovej průšvih to nebude protože i jediná firma na trhu potřebuje prodávat.
Nejsem pro buzeraci a regulaci ale případ s HP už ukázal že to jde. Proč prodáváte barvu za 5 USD / 1ml když jí vryrábíte za 10 centů ? Bác, dostali pokutu a museli s cenama dolu.
Neřikam že to je správný ale stalo se. Měli dostat pokutu od zákazníků stylem my to nekoupíme.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2007-12-05 14:20:22
avatar
neviděl bych to tak černě... kdyby AMD padlo, tak monopol x86 (intel-MS) konečně zazáří v plné kráse a třeba si konečně koupíme slušný procesor od IBM na zcela jiné platformě.

Troufl bych si odhadnout, že pád AMD by byl zcela jasný impulz pro IBM, aby oprášila koncepci vlastního operačního systému a vymetla x86 do propadliště dějin. Paradoxně by na tom kromě AMD nejvíc mohl prodělat MS.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Paradox? 2007-12-05 14:53:54

Není to paradox. AMD a ATI maji větší problémy s podporou Linuxu, a tak už dávno nahrávají MS.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Presne 2007-12-06 13:51:01
avatar
s na tu prodejnost mam stejny nazor. A pokud bude na tak lukrativnim trhu mezera, jiste bude vyplnena nejakym dalsim hracem. Ale je pravda, ze po urcite prechodne obdobi by to mohlo byt iritujici, ale co, alespon by programatori byli nuceni zoptimalizovat sve SW produkty na starsi HW. :-)
Smith4you [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-05 13:14:01
avatar
S tím AMD mě to fakt mrzí. Doufal jsem, že už se zlepší a předvedou nějakou pořádnou konkurenci Intelu a místo toho mají samé potíže. Dám jim ještě šanci se ukázat na těch nových revizích, ale zatím moje kroky směřují zpět k Intelu, ale zajímalo by mě, za jakou cenu si Intel bude představovat ty nové procesory.
Noclaf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Objektivita ctenaru :) 2007-12-05 13:33:56

Rad bych upozornil na to, ze maly vykon Phenomu byl jednim ctenarem okomentovan, ze za to samozrejme nemuze procesor, ale "sabotaz" testeru, kteri pro Phenom nepouzili extraspecialni pameti. Kdyz jsem se tento AMD-pozitivni prispevek odvazil zkritizovat, pochytal jsem kvantum negativnich hlasu.

A ejhle, stale si myslite, ze se v tech testech Phenomy propadaly kvuli pametem?
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-05 17:31:26
avatar
no ty jak si lidi stezovali na ty pameti to me jako fakt rozesmalo..a pak se ohrazovaly pomerem cena/vykon..to uz sem smichy brecel..jako ty specialni amd pameti urcite pridaj nakej vykon (max 10%) ale chcu videt kdo je kde a za kolik koupi
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-05 14:10:16
avatar
Tak tohle považuju za vrchol hlouposti managementu AMD. Kdyby si alespoň odpustili ty velkohubý prohlášení jak jsou ve všem napřed. Místo aby to pořádně odladili, tak raději vydají zmetek, jen aby to bylo co nejdříve na trhu. Ze dvou špatných možností si vybrali tu horší.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2007-12-05 14:22:56
avatar
AMD směřuje poměrně slušně k tomu, aby je pohltil například Samsung nebo IBM. Což by vůbec nemuselo být pro konkurenci nezajímavé. Kdyby technologii CPU kterou má AMD podpořil svou silou IBM nebo Samsung, mohlo by to pohnout i s Intelem.
Panzer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: :) 2007-12-05 17:15:16
avatar
Viděl bych to na Samsung, proč by IBM prodavalo výrobu Lenovu a nechávalo si jen vývoj (pořád tam je nějaká výroba)? IBM se spíš soustředí na vývoj,na serverová,mainframová řešení a služby s přidanou hodnotou,čili servis.
Jackin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-06 10:06:43

jo to by bylo super. Do koncepce Spider by pribyly i ramky od Samsungu (to uz by meli skoro komplet) a ATi by brala z vyrobniho pasu pameti na grafiky GDDR5 exkluzivne nejdriv. Proc ne ja jsem pro.

A nenadavejte vyvojarum, ti za to mozna nemuzou. Kratky termin, malo lidi, management to chce vydat a slape jim po krku...ale AMD utraci miliony na velkohube prezentace v podstate o nicem. Vyhazou chlebickozroutskou business class a naberou radsi vic z working class.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Co 2007-12-06 13:57:41
avatar
porad maji vsichni se Samsungem? Sice gigant, ale neamericka firma a tudiz by prodej (rozhodne vetsinoveho podilu) neprosel pres americkou vladu a urady. A jelikoz uz AMD prodaclo cca 10 %, tak by, predpokladam, mohli prodat pouze cca 40 %.
Agrael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-05 14:19:47
avatar
souhlasim vyhazet manazery a je to doufam ze se jim nejak podari ty phenomy vylepsit
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-05 14:23:55
avatar
very interesting .....AMD schytává opravdu ránu za ránou.ale co alespon jsou pak ceny pro nás příznivější když má slabší výrobky.ale toto zní docela dobře třeba že nakonec budou Phenomy na úrovní conroe/penryn
national [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-05 14:50:19
avatar
Proste, kdyz se nedari tak se nedari a u ATI a AMD je to ted cim dal tim castejsi nesvar.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-05 15:01:40
avatar
jj vyhazet hlavne ty mozky ktery vymysleli nakup ati a amd totalne zadluzily aby se mohli chvastat "ultra vykonou" platformou spider.

kdyby misto do tech marketingovych kecu (black box, spider) a ati dali penize do vyvoje a rozsireni kapacit tak phenom nema zadny zpozdeni a je konkurence schopnym procesorem a mozna i vykonejsim nez inteluv core..takle akorat zaplacou nad vyhazenyma milionama a muze si je koupit samsung..ibm podle me tak ve hre neni..spis to opravdu vidim na samsung protoze ten v posledni dobe do skoro do cehokoli a vychazi mu to

spider a vubec samotnej phenom bych tedka videl jako stejnej omyl kterym byla architektura netburst nebo ageia physx
Agrael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-05 15:07:49
avatar
to bych nerek, protoze po tech upravach by moh konkurovat v penrynu.a barcelona nema ve vedeckejch vypoctech konkurenci takze zas takovej omyl to nebude. myslim ze to psiz podelali manzery ze slibovali hory doly a nakonec nic moc.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-05 17:05:43
avatar
no ja to prave myslim z pohledu marketingu..dyt to co amd slibovalo se spiderem a phenomem samotnym by se muze v klidu rovnat s tema kecama kolem physx..

a vy vsichni kteri se tesite ze amd bude prodavat levne..tak na tohle se fakt netesim..dokazete se vubec predstavit kolik ten vyvoj stal?a kdo to vubec zaplati kdyz bude amd prodavat pod cenou???dyt i 7000 je za takovejhle cip (rozmery cipu mnohem vetsi nez u c2 quad 65nm a s 45nm se neda vubec srovnat) HODNE MALO! a jeste s viteznosti urcite neni zrovna vysoka..naopak bude docela nizka kdyz nepovedeny kusy se budou prodavat jako trijadra..a ty trijadra se budou urcite prodavat pod jejich hodnotou (zas ale lepsi nez je vyhodit)..tohle nemuze byt pro amd dobra cesta do budoucna..a jenom jejich stesti ze intel si ceny drzi porad stejne vysoko a tim mnohem vic na kazdym kusu vydela..jestli ale intel pude s cenou (a to muze jit hodne dolu aby se mu to porad vyplatilo) tak to bude mit amd velmi tezke a muzem se s nim rozloucit..a asi privitat samsung
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: 2007-12-05 15:15:29
avatar
budy napsal:
very interesting .....AMD schytává opravdu ránu za ránou.ale co alespon jsou pak ceny pro nás příznivější když má slabší výrobky.ale toto zní docela dobře třeba že nakonec budou Phenomy na úrovní conroe/penryn


tak nejak, ja som nakoniec rád, že sa tam chyba našla, lebo inak by ma ten vykon veru neoslovil, i ked to neni najhorsie, teraz je aspon nadej, ze to bude ozaj lepsie... neni tragedia, ze sa to posunie o 3 mesiace... Phenomy tu budu dobre dva roky, takze ze sa opozdia o tri mesiace neni taka tragedia...

horsie by bolo, keby ten vykon bol bez chyby, to by ma veru netesilo...

a ak odkupenie, tak SAMSUNG...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-05 17:09:50
avatar
ses rad ze maji takovou chybu???hochu si fakt blazen...v naproste vetsine testu nebyl ten procesor jeste upraven takze byl testovan i s tou chybou bez poklesu jeho realneho vykonu..ale vykon pujde nahoru ale jen diky taktum;) problem je aby pak ten phenom vubec nekdo chtel...na 3ghz se stejne 4ghz intelu rovnat moct nebude
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-05 17:45:39
avatar
No já si radši koupím Phenom 3GHz za 5000,-, než Intel Core 2 Quad 4GHz za 10000,- (jen spekulace). Záleží nejen na výkonu, ale také na ceně. Pokud mi AMD nabídne čtyřjádro na 2GHz za 2000,-, tak se Intel může jít střelit i s padesátijádrem na 5GHz, když bude stát pětimístnou částku. Problém je, že tímto se AMD sama pohřbívá a za pár let mi stejně nezbyde nic jiného, než si koupit sice výkonný ale drahý Intel.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-05 18:02:50
avatar
no neprehanej tolik...bral sem tedka v potaz nejvykonejsi varianty u obou reseni...no a phenom 3ghz za 5 litru???kde zijes??dyt 2,3ghz stoji 6500..ten 3ghz phenom bude za tech 10000amd bude ceny phenomu porad lehce pod urovni intelu..ono jit niz nemuze aniz by prodelavalo..intel muze jit porad hodne dolu a porad vydela
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-05 15:59:12
avatar
rozmýšlam len nad jednou vecou... ako si toho mohli pri vývoji NEvšimnúť? ako fakt... je to zložitá výroba, ale táto chyba priam kuká na tých testerov...
krishke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-05 17:22:31

Me spis dostavalo, jak DD narazel na jednoho oholeneho bloggera... zklamalo me to... bral jsem to jako uzavrene tema... Kazdopadne, je to jen a jen chyba AMD, ze se to stalo a ani my, zakaznici, na tom nevydelame, pac AMD si uz NEMUZE dovolit prodavat pod cenou ci za vyrobni hodnotu. Ztrata vyvolana fuzi s ATi pro ni byla prilis bolestna. Snad se to nejak vyresi, treba K11... Jinak, pokud by AMD-ATi koupil treba Samsung, tak by to byla celkem sranda ten Spider... AMD procesor, ATi grafarna a vsechny pameti od Samsungu ;) A podle me je docela mozne, pokud se AMD do dvou let nedostane do cernych cisel, ze se zacne jednat o prodeji.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-05 17:26:48
avatar
no a je docela blahove si myslet ze kdyz tu bude jenom intel tak ceny pujdou hodne nahoru...tohle si muze myslet fakt idiot..ja si myslim ze by prave bylo lepsi mit jen jednoho vyrobce procesoru a jen jednoho u grafickych karet.jedna architektura..jedny druhy instrukci..jedny ovladace...a vykon by porostl diky hram to se nebojte..a ceny by nebyly premrstene vysoke..chcou prece neco prodat!kdyz nic neprodaj nic nevydelaj! jednodusi pro vyvojari programu..zvyseni vykonosti a kvality obrazu diky optimalizacim na jeden druh cipu (rozdil prvni hry na ps2 a posledni) byl by dan vetsi tlak na evoluci software..nebyly by zbytecny predcasny vydani opozdenyho produktu s chybami..nemusel bys vybirat jestli koupit 8800gt nebo hd3870..nebyl by jich nedostatek!vydala by se jedna karta az by jich byl dostatek vyroben!a proste by to melo opravdu hodne vyhod jak pro zakazniky tak hlavne pro tvurce softwaru!a cena by urcite nebyl problem;)
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-05 17:41:43
avatar
No to teda nevim. Nebýt ATI, asi bys 8800GT pod 10 tisíc nesehnal.
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-05 17:51:31
avatar
Mělo by to výhody, to ano. Ale já jsem student a vydělávám si na PC manuální prací na těžko sehnatelných brigádách a až tady nebude AMD ani ATi, tak to bude tvrdé. Když zdraží Microsoft, lidi si Windows ukradnou nebo přejdou na Linux. Když zdraží Intel nebo nVidia, lidi to budou muset koupit, pokud chtějí počítač. Nikdo to Intelu nebo nVidii nezakáže. A proč by nevydělávali až do nebes, co jim je po tom, že někdo bude pracovat dvakrát delší dobu, aby si koupil hardware?
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-05 18:07:23
avatar
protoze si ani zdaleka tolik lidi nekoupi ten hardware za tu cenu jako za nizsi..proste to je trh!a ta cena nebude premrstene vysoka..dokonce bych se klidne vsadil ze bude stejna jak je dnes..lidi si to za drahy prachy nekoupijou a ani nebudou muset!kazdej chce vydelat a podle toho musijou nasadit ceny..je jasne ze mainstram grafiku za 20 litru ti nikdo nekoupi!tohle uvazovani je naprosto mylny!a mimochodem sem taky student;)
Agrael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-05 18:07:19
avatar
presne , kdyz odpadne amd-ati tak intel a nvidia nebudou mit duvod drzet ceny dole. kdo jim zabrani aby nezdrazili ??NIKDO ae ja si myslim ze kdyz se amd-ati nebude darit tak je koupi nekdo kdoo bude chtit s vyrobou pokracovat
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-05 18:10:56
avatar
jednoduse nikdo si to za draho nekoupi!!!!!a pro ne je mnohem lepsi prodat 500 000 grafik za 200$ nez 10 000 po 800$!!!
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-05 23:18:11
avatar
Ty to moc hrotis... nikdo prece nerika ze by zdrazili na 800dolaru, ale faktem je ze by urcite neslevnovali tak markantne, procesor co dnes diky konkurenci stoji 3000,-, by takhle stal treba 6000,-, ceny by padaly mnohem pomaleji z tech velkych pocatecnich cen... a bez konkurence pak stejne nemas na vyber. Oni si dokazou spocitat za kolik to maj dat aby meli nejvetsi trzby. Kdyz to das moc levne, koupi to spousta lidi, ale vydelek bude stejne chaby, kdyz to das moc draho, tak bude taky chaby, protoze si to zas koupi min lidi... takze zlatej stred a v pripade ze neexistuje konkurence je ten stred spis v horni polovine.
Agrael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-05 18:32:32
avatar
ja nemyslim tolik ae treba jako t bylo nedavno, treba lowend1500-2500maistream za 4000-6000 tisic ae nemyslim neco na urovni GF8800gt spiz neco jako 8600gts. a higend od8000-20000. nebo by taky mohli zdrazit vic a udelat specianli karty do rozvojovejch zemi kde nemaj tolik prachu. protoze nemci s prumerny platem 80k by s tim nemeli problem stejne jako cela zapandi evropa a usa +dalsich par zemi. to je myslim asi nejvetsi trh
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-05 18:42:54
avatar
no to si pis ze amici nebo nemci by s tym meli ku**a velkej problem..mozna to rozdeleni karet by takle bylo protoze tak bylo i v soucasnosti..ale proste vyhoda by byla v tom ze hry by se mnohem lepe optimalizovaly a vypadaly by lip a pri tom bezely na slabsim hardware nez je dneska prave z duvodu jedne architektury a jednech ovladacu!viz prave treba prvni hry na playstation2 a ty co vychazely pozdeji..hardware porad stejnej ale rozdil v grafice impozantni

nejvyhodnejsi by tento stav byl prave pro vyvojare her a software..a prave diky nim by take z toho meli uzitek zakaznici..ale samozrejme aby se to takle realizovalo tak to chce trochu casu..tak 2 roky..ze dne na den by to taky neslo
Agrael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-05 19:11:04
avatar
s tim ze by amici a nemci meli velkej problem si nemyslim ae tj jendo. lepsi optimalizace je pravda ae cena za to by byla vysoka. taky by je nic nenutilo vyvijet novy modely. ne ze by vyvoj zastavily ae mohli by zpomalit. co je dneska nuti vyvyjet novy modely?? ne neni to touha pomoct lidstvu tim ze vymyslej vykony a usporny cipy. ae chtej porazit konkurenci aby meli vic prachu
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-05 19:37:26
avatar
si pis ze jo..americani jsou na tohle hodne haklivy..a ostatni taky..pokud to bude stat hodne tak to proste koupi minimum lidi..tady jde o to to proste prodat..vyrobci nevydelaj na tom kdyz bude karta o 100$ drazsi..oni vic vydelaj kdyz si mnohem vic lidi koupi klidne o 100$ levnejsi kartu..proste takle to bude..musijou se prispusobit lidem jinak pak toho vyuzije nekdo jinej a prijde s novou levnejsi platformou a zkoncijou..a tady prichazi ke slovu KONZOLE!na ty si nemyslel co?

pokud nekdo chce hrat hry tak konzole jsou mnohem levnejsi a na hry da se rict lepsi alternativou k PC..a proc se kupuje novej hardware??na hry!a kdyz bude neumerne drahej tak si kazdej raci koupi na hry konzoli a na internet mu staci to nejlevnejsi pc co je!

a to ze by nevydavaly tak casto novy modely je jednoznacny plus pro zakazniky..me jako docela stve ze kazdyho pul roka (ted vyjimecne az po roce) prichazi neco novyho a vykonejsiho a hry jsou porad narocnejsi a musim si kuli tomu kazdy 2 roky nejmin 20 litru vrazet do pc..takle by vysel novej model treba az za rok nebo 2 roky ale hry by vypadaly porad lip diky tomu ze by to vyvojare naucilo dobre optimalizovat hru a s dostupneho hardware vymacknout maximum jak tomu je v prikladu s PS2..pc by se timto ziskalo jednu z nejvetsich vyhod hernich konzoli a stale zachovalo multiucelnost a skvele ovladani pomoci mysi...zamysli se nad tim jo?
MAUS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: 2007-12-06 13:29:41
avatar
Podle mě ani o tu cenu tolik nepude, tu by opravdu musel držet na úrovni přijatelné pro obě strany, a držel by jí, dokud by se mu vývoj dané komponenty nezaplatil. Pak by teprve začal vyvýjet komponentu novou a vývoj by se tím do značné míry mohl zpomalit. Nebo by měl vyvinuto spoustu nových komponent ale uváděl by je na masový trh po době, kdy by mu každá komponenta vydělala dostatek peněz. Nově vyvinuté technologie by byly určeny jen pro top zákazníky, kteří by danému produktu nejdříve udělali reklamu. Každopádně je monopol v čemkoli strašná brzda vývoje. To by pak zase musela světová válka, protože nebýt světových válek, tak maximálně posloucháme rádio, k tomu ještě jen jednu stanici, jídlo vaříme na ohni a zadek si utíráme novinama
Ravenhorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to LuckyJosh 2007-12-06 12:01:02
avatar
Vůbec s tebou nesouhlasím jak v monopolech, tak pc vs. konzole.

1. Jakýkoliv monopol je zlo!!! Stačí příklad jako bývalý Český telecom, když byl na trhu sám, ČEZ (má ohromné zisky, ale stále težce zdražuje energii), Microsoft, který není monopol, ale ovládá 95% trhu s oper. systémem a vidíte, moc se nesnaží si svůj systém nějak více vylepšit. Je moc línej a proč taky, když skoro žádnou konkurenci nemá. Monopol je prostě zlo. Hele proč hry nebo filmy nestojí 100-200 kč novinky ale pc hry stojí 1000-1500 kč (vyjímky jsou), filmy 400-500 kč. Za ty ceny si to koupí méně lidí a přitom za čtvrtinové ceny by si to koupilo mnohem více lidí. Z toho vyplýva, že společnosti prodají radši 100 ks za 500 kč než mít předpoklady prodat 300 ks za 200 kč.

2. Konzole nemám rád, jelikož nenabízejí všechno to so umí počítač (mluvím o hrách) Nemají pořádně myš, neumí skoro přidávát žádné doplňky, nejde na ně aplikovat fanouškovské přídavky, mapy, nebo celé módy. Hry na konzole jsou dražší. = koupíte konzoly za 10 000 kč. Jedna hra stojí +- 1500 kč (některá méně některé i 2k) U pc třeba za 20 000 - 25 000 kč který Vám 2 roky vydrží koupíte hry většinou za +- 1000 kč (u obou počítám áčkové titulky novinky) = 500 kč za každou hru cca ušetříte. Pak záleží kolik koupíte her měsíčně 2 hry = 1000 kč/ měsíc rok = 12 000 kč. No tak mi řekněte, kde ty pěníze ušetříte. Jelikož po 3 nebo maximálně po 4 letech vyjde nová konzole a obměna zase od začátku také. A to nemluvím o tom, že je potřeba mít stejně dost výkonné pc na editaci videa, HD video, náročné grafické operace. TJ. není potřeba mít výkonnou grafiku, ale to ostatní ano. Jo na toto nikdo nemyslí.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-06 15:02:15
avatar
filmy sem moc neplet tam je to demence spolecnosti a jejich protipiratskych opatreni a proste to je uplne o necem jinym...AAA tituly na pc jsou vetsinou take kolem 1399 nektere za 1000 korun..na konzole jsou hry v prumeru o neco drazsi to je fakt

k otazce modu na konzolich..zijes v dobe playstation1 a 2...ted je tu xbox360 a playstation3..zkus si nekde najit co dokazou..co za veci je dostupne na xbox live a takle..o tom ze na ps3 jde nainstalovat linux take nevis co???

a kazdej na pc needituje video!spise je to mensina..na co HD video na PC kdyz na HD plazme se na to podivas lip?a konzole ti HD video prehraje take a lepe???kolik lidi doma provozuje narocne graficke operace???tve argumenty PC vs. konzole jsou docela mimo a jde poznat ze si ji v behu ani nevidel a nemas predstavu o tom co dokazu..pro beznou domacnost je lepsi koupit konzoli..dobre si na ni zahrajes..na internet se tez dostanes..prehraje ti to filmy na dvd..pustis si tam muziku..na ps3 muzes hodit linux a mys a klavesnici sezenes taky! konzole uz davno nejsou ty hloupe krabici na kterych se da jen hrat a PC v nich ziskaly obrovskeho konkurenta zvlast v dobe kdy ti nova hra nejede ani na nejsilnejsim dostupnym hardware na plne detaily!

ale jestli nekdo ma na to si kazdyho pul roku kupovat novej hardware aby mu hry stihal porad v pohode nez koupit si jednu krabici ktera mu vydrzi minimalne 5 let tak OK
Ravenhorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: 2007-12-06 21:23:25
avatar
Hele. AAA nejsou vetsinou 1399 kč ale 999 kč. Jedině EA games dává za tu vyšší cenu. Ale stačí pohledat a Crysis, Cod4 atd. můžu mít originál pod 1000 kč. Konzolové hry většinou stojí od 1200-2200 kč. Vím to dobře jelikož jsem je prodával to samé jsem prodávál konzole. Já dobře vím, že PS3 umí BRD (ale ten výběr filmů u nás je žalostný) Xbox HDDVD tam vlastně filmy s cz podporou ani nevychází u nás. Xbox life apod. jasně stahujou se věci, ale neviděl jsem že by lidé tvořily mody, mapy atd. pro konzole. Že by si vytvořili češtinu na hru, která není na konzoly v cz (většina). Jako chceš říci, že hry nemají ochranu? Ta ochrana her stojí víc peněz než ochrana filmů. Nevím o tom že by konzole uměli HD videa ve formátu avi, mkv, mov atd. A pc nemusis upgradovat po pul roce, stačí vždycky cca po 1,5-2,5 roce.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!