Počítačové sestavy pod stromeček – výběr a doporučení
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 10 prosinec 2007

 

 

 

 

 

Počítačové sestavy pod stromeček - výběr a doporučení

Rok se nám s rokem sešel a Vánoce jsou opět za dveřmi. Spousta lidí se chystá na pořízení nějakého toho nového počítače. Podívejme se tak dnes na aktuální přehled situace kolem výběru počítačových sestav.

  V období Vánoc mnozí lidé uvažují o nákupu počítače, coby praktického a užitečného dárku, který navíc potěší. Navíc když víme, že potěšit užitečnou věcí je v dnešní době celkem problém :). Předvánoční období je minimálně letos dobrý čas pro nákup počítačové sestavy. Vědí to výrobci, prodejci i zákazníci. Na doby, kdy nakupovávání počítačových komponent bylo před Vánoci cenově nevýhodné, můžeme klidně zapomenout. Současné ceny jsou všechno, jen ne vysoké. Dokonce lze říci, že levněji se výkonná sestava nikdy v historii nedala pořídit.  

alienware-newchassis

   Než se pustíme do výběru samotných počítačových sestav, tak se podívejme na novinky a aktuality v oblasti počítačových komponent, abychom byly pěkně v obraze, co a z čeho vůbec vybíráme.  

  • Procesory

    V oblasti procesorů se bohužel nic neděje. Tedy abych byl přesný, neděje se nic pro současné nákupy podstatného. Ceny klesají jen díky oslabujícímu dolaru. Nových dostupných modelů, než co máme v obchodech, se letos už nedočkáme. Intel sice uvedl své vylepšené 45nm procesory, ale jen v podobě Extrémních (výkonem i cenou) čtyřjádových procesorů. Navíc přínos výkonu proti současném 65nm Core je ve většině aplikacích +/-jednotky procenta. Tedy pokud to není aplikace využívající instrukce SSE4. Přínos je alespoň co do snížení spotřeby. Většinu 45nm procesorů Intel na trh uvede až v příštím půl roce.

AM230006

   Pokud se někteří těšili, že si v dohledné době pořídíte cenově přístupný čtyřjádrový procesor, tak se s největší pravděpodobností těšili zbytečně. Intel cenově nezlevňuje a to ani chystaná 45nm QuadCore a konkurenční AMD sice uvedlo očekávané čtyřjádrové procesory AMD Phenom, ale ty bohužel zatím nesplnily očekávání. AMD se nepodařilo uvést rychlejší modely než 2,2GHz. Navíc mizerná dostupnost zaviněná i odhalenou chybou, která nejspíše čeká i další postupně uváděné modely K10 situaci na poli procesorů asi jen tak nezlepší. Na cenovou válku, kterou známe z průběhu letošního roku, můžeme s klidem zapomenout. V oblasti procesorů je tedy bohužel klid ...

  • Základní desky

   Tady už se ledacos děje. Na trhu se nám usazují desky vybavené několika novými čipovými sadami. Pro platformu AMD byly oficiálně uvedeny nové AMD770, AMD790X a špičková AMD790FX. Pro Intel se objevily nové Nvidia 780i, 630i a Intel G35 s integrovaným DX10 GMA3500. Zanedlouho, ale nejspíše sehnatelně až po Vánocích, se objeví čipová sada X48, která „nově" bude podporovat i paměti typu DDR2 kromě DDR3. Rozdíly proti X38 však budou pouze kosmetické.

AMD790-DQ6-1

  • Grafické karty

   Zde je vývoj asi nejbouřlivější. Nové modely AMD-ATI i Nvidia jsou na trhu. Horší je to s jejich fyzickou přítomností v obchodech. Asi nemá cenu zdůrazňovat, že nová ATI Radeon HD3800 a Nvidia GF8800GT poskytují nevídaný výkon za nevídané ceny. V současnosti je absolutním králem poměru cena-výkon ATI Radeon HD3850 256MB, který pořídíte již něco kolem 4000 korun s DPH a jsou i šťastlivci kteří seženou za 3500 s DPH, což je minimální cena. Na záda mu v poměru cena-výkon šlape Nvidia GF8800GT 512MB. Ta je zhruba o třetinu výkonnější, ale také o 2000 korun dražší. Někde mezi je ATI Radeon HD3870 512MB. Které je o několik procent slabší než Nvidia GF8800GT. Do obchodů ještě vůbec nedorazily GF8800GT 256MB, které by měly být cenově velmi přijatelné. V současnosti nemá cenu kupovat jakoukoli jinou, než výše uvedenou grafickou kartu. High-end v současnosti neexistuje. Nvidia nám aktuálně předvedla G92 i na modelu GF8800GTS, která by se tak na krátko měla stát nejvýkonnější grafikou současnosti, nestala se, ale nabízí výkon 8800GTX při nižší spotřebě i nižší ceně, bohužel však rozdíl výkonu není proti 8800GT tak markantní jak bychom doufali. Pak už štafetu přeberou duální modely obou společnosti a někdy maximálně v průběhu 1-2Q příštího roku obě společnosti vyrukují s novou generací svých grafik založených na jádře ATI R700 a Nvidia G100.

HD3850-2

   Z dalších novinek stojí za pozornost snad jen softwarová záležitost v podobě blížícího se vydání velkých servisních balíčků pro operační systémy firmy Microsoft. Dočkáme se SP1 pro Windows Vista, která stále získává na síle a v současnosti se již usadila ve skoro 10% všech počítačů na světě. A to hlavně na úkor staršího Windows XP, který si stále drží více než 75%, ale postupně klesá. Ten se ale také dočká updatu v podobě SP3.

    Přejděme k samotným počítačovým sestavám. Pro ty, kteří nás čtou poprvé, tak jen připomínám pravidla, kterými se dále uvedené konfigurace a doporučení řídí. Jedná se o ideální počítačové sestavy, které mají sloužit zejména jako odrazový můstek. Jsou sestaveny s důrazem na kvalitu, cenu a kompatibilitu. Jsou sestaveny vyváženě, tedy k silnému procesoru silná grafika. Vždy dávám v textu pod tabulkami další tipy. Ceny jednotlivých komponent jsou běžné v internetových obchodech a jedná se o koncové ceny. Nyní již přejděme k první cenové kategorii.

 

 

 

 

  • Počítačové konfigurace do 7000 korun - levně a výhodně

   Doby, kdy se levným počítačům říkalo pomalé, jsou dávno pryč. Za 7000 korun s daní dnes pořídíte velice kvalitní a výkonově dostatečný počítačový základ pro veškeré myslitelné aplikace. Samozřejmě nelze čekat vysoký herní výkon, ani vysoký aplikační výkon, ale pro běžnou činnost jsou takovéhle sestavy více než dostatečně výkonné.

sestava-ddworld-intel-7

sestava-ddworld-amd-7

 Jako vždy uvádíme obě možné platformy, tedy AMD i Intel. V této cenové relaci jsou síly celkem vyrovnány, i když výkon, spotřeba i výbava mírně favorizují platformu AMD. Sestavy jsou doporučovány na základě velkého přehledu trhu, znalosti jednotlivých komponent a požadavku kvality. Ceny v tabulkách jsou běžné ceny dané komponenty ve velkých internetových obchodech.

  • Procesory a základní desky

    Jediná cenová kategorie, kde ještě najdou uplatnění jednojádrové procesory, je právě tato nejlevnější. Nabídka na trhu už se nám dost vytřídila, takže jen připomínám, že v případě Intelu nebrat nic na jiné technologii, než na současné Core. Konkrétně tedy Celeron 4x0. Intel dokonce na příští rok chystá i dvoujádrový Celeron. U AMD bychom doporučili nové procesory, které snadno poznáte dle nového číselného řazení, kde bylo starší X000+nahrazeno novějším číselným značením. Technologicky jde ale o stále stejné procesory AMD64. 

AMD690G

    U základních desek volíme čipové sady s integrovaným grafickým jádrem. Integrovaná grafika se dnes jednoznačně vyplatí a poskytne stejný výkon, jako grafické karty do 2000 korun. Na hry to sice není, ale na nějaké jednodušší to stačí a jinak kvalitní integrované grafické karty jsou doplněny o veškerou výbavu, jako HDMI, akcelerace HD videa apod. Na platformě AMD je nejvhodnější čipová sada AMD690G. Na platformě Intel máme na výběr mezi Nvidií 630i a Intel GMA3100-3500. Intel GMA3500 má již DX10, což je ale celkem k ničemu, navíc s čipovou sadou G35 je cenově posazena dosti vysoko. Nejvyšší grafický výkon ze všech integrovaných grafických karet dnes poskytuje ATI X1250 integrovaná v čipové sadě AMD690G. Nejlepší desky s AMD690G dělá Gigabyte a ASUS. U Intelu je tomu podobně. MSI nebo Biostar za ASUS i Gigabyte dnes mírně kvalitativně zaostávají. Nenechte se napálit, pokud vám někdo bude nabízet grafiky typu GF7100/GF8400/GF8500/HD2400 a tvrdit vám, že jsou herní. Nejsou a nejsou ani výhodné. 

Pozn. V cenících naleznete základní desky s AMD 690G i AMD690V. Obě mají integrované grafické jádro! Ale 690G má X1250 a vyšší výbavu než AMD690V, která disponuje jen X1200 a horší výbavou. Cenově se liší minimálně, takže AMD690G jasná volba! Základních desek s integrovanými grafikami se nemusíte být ani s osazenou grafickou kartou v PCIe. Integrovaná grafická jádra lze v biosu vypnout a žádné problém nedělají.

  • Operační paměť, pevný disk, mechanika

   Ceny operačních pamětí jsou tak nízko, že jen 1GB je snad dnes skoro hloupost kupovat. Do levných sestav si ale s 1GB DDR2 800MHz hravě vystačíme. 2GB ale nic nezkazíte, spíše naopak, takže je to jen na vás. Já osobně bez 2GB (4GB u silnějších sestav) ani ránu. Doporučuji výhradně DDR2 800MHz moduly. Pro AMD je celkem slušný přínos nižší časovaní jako cl4. U Intelu je časování jedno, což je dáno konstrukcí paměťového řadiče mimo procesor.  

HDD

   V případě pevných disků se také cenově srovnaly různé kapacity. Jako minimum bych dnes doporučil 160GB disk a to všech značek kromě Maxtoru. Nejvýhodnější kapacity vidíte v tabulce a jsou to 320, 400 a 500GB. Samozřejmě pořizujeme pevný disk s rozhraním SATA300 (SATA2). Optická mechanika je jasnou záležitostí - DVDRW. Na trhu je sice výběr z několika značek, ale rozdíly jsou minimální. Doporučuji vybírat jedině ze SATA modelů a pak dle nejlepší parametrové výbavy a podpory jednotlivých formátů.

  • Zdroj, skříň a chlazení

   Tyto sestavy jsou energeticky nenáročné. 300W zdroj je až přehnané, bohužel slabší a kvalitní zdroje se moc nedělají a cenově na tom nejsou o nic lépe. Takže nemá smysl uvažovat o jiném zdroji, než kvalitním Fortronu 300W THN-P. Kam to všechno naskládat je věc preferencí. Výběr z kvalitních a cenově dostupných skříní velkých značek je dnes bohatý. Osobně dávám preference vynikajícími CoolerMasteru Elite. Kvalitní skříň má vyřešené i chlazení. Na procesoru nebudeme dnes trpět žádný BOX chladič, ale nahradíme ho bezhlučnými AC Alpine, které stojí jen pár korun a nevíte o nich. Uvedené sestavy v daných konfiguracích jsou takřka bezhlučné.

ac-alpine-7-2

Pozn: BOX chladiče u procesorů jsou dodávány standardně, nicméně výrobci procesorů nechtějí kazit obchody výrobcům chladičů, takže BOX chladiče jsou takové, aby uchladili, ale celkově za moc nestály. Všichni jsou pak spokojení. Cenu chladiče zaplatíte v ceně procesoru, takže vydělá výrobce, trpět pak na BOXu nebudete, takže vyměníte za kvalitní chlazení a spokojen je i výrobce kvalitního chlazení. 

  • Aby sestava sestavou byla ...

   Jistě víte, že vybrat počítačové komponenty je jedna věc. Stačí jejich podrobná znalost, znalost výkonu, výhodnosti v porovnání s ostatními, kvality a dalších věcí a ve výběru se nemůžete splést. Pokud jde ovšem o periferie a software, tak to už je individuální záležitost a pro každého je nejlepší něco jiného, což nelze přesně změřit.

prislusenstvi-1

Doporučenou tabulku tak berte trochu s rezervou. Je to snaha pomoci těm, kteří přeci jen tápou. Zvolil jsem výroby se standardní kvalitou i parametry. Navíc je to opět základní příslušenství, které lze dále rozšířit. Ale pro úplnost a představu, kolik si k ceně počítačových základů musíte připravit, aby se z toho dala udělat sestava, by to mělo být vyhovující.  

   Uvedené sestavy by vám v kvalitních obchodech měli za mírný poplatek sestavit. Uvedené konfigurace jsou ideální, ale lze použít i alternativy. Nicméně ne všechny jsou stejně kvalitní a výhodné. Pro uvedené sestavy doporučuji operační systém Windows XP. Novější Windows Vista na nich sice také poběží, ale přeci ne zdaleka až tak svižně. Nicméně ani s Vista a třeba ani s nějakou distribucí Linuxu rozhodně nic nezkazíte. Alternativou k uvedeným sestavám jsou levné přenosné počítače, ty jsou však levné hlavně na úkor kvality a co více, je na nich často Windows Vista, která je pro jejich konfiguraci krajně nevhodná.

 

 

 

 

  • Počítačové sestavy mezi 10 - 20 tisíci - poměr cena výkon

   Počítačové sestavy v rozmezí 10 000 a 20 0000 korun jsou ideálním poměrem cena výkon. Ten se dnes nachází někdo kolem 15 000 korun. Vzhledem k vysoké variabilitě sestav a velkému výběru jsem udělal hned tři cenové kategorie. 12 000, 15 000 a 20 000 korun.

sestava-ddworld-amd-12

sestava-ddworld-intel-12

Levné počítačové sestavy kolem 7000 korun jsme si představili v minulém článku. Dnes se podíváme o nějakou tu tisícikorunu více na počítačové sestavy, které mají vynikající poměr cena-výkon a jsou výkonné a široce použitelné.

sestava-ddworld-amd-15

sestava-ddworld-intel-15

   Opět jsou přítomny obě platformy, tedy AMD i Intel. U Sestav do 12 000 korun, které nazývám pracovně levný multimediální základ, jsem se snažil dostát právě tomuto označení za co nejnižší cenu.

sestava-ddworld-amd-20

sestava-ddworld-intel-20

   Dražší sestavy pak nazývám herními základy, protože v pravdě herními základy jsou. Samozřejmě za více peněz více muziky, ale výběr komponent je bohatý.

  • Procesory a základní desky

   Jak jistě mnozí víte, výběr procesorů mezi 1500 - 3500 korunami je dnes velmi bohatý. Osadil jsem tedy nejzajímavější modely. Samozřejmě v této cenové relaci vybíráme výhradně dvoujádrové procesory. U AMD bych vybíral nejlevnější AMD X2 4000+ EE, nebo pak 4400+. Zajímavým modelem je AMD X2 5000+ Black Edition. Ten má odemčený násobič oběma směry a je tak velmi vhodný pro taktování. U Intelu je výběr více cenově odstupňovaný, ale rozhodně dostatečný. U slabších sestav vybíráme cenově výhodná Intel Pentium Dualcore. Ty jsou dobře taktovat, ale na své silnější bratříčky Conroe nemají. Cenový rozdíl je ale veliký. Až do sestavy za 20 000 se vejdeme s Core 2 Due E4600+, což ale stále není čistokrevné Conroe. Pokud nebudete pomýšlet na vysoká taktování, tak jsou AMD platformy v této cenové relaci na tom lepší s poměrem cena-výkon. Pokud na vysoké taktování pomýšlíte, tak Intel je v současnosti jasnou volbou.

GB-AMD790FX-DQ6-3

   Pokud jde o základní desky, tak si mnoho vyskakovat nemůžeme, i když nabídka kvalitních základních desek je vysoká. U AMD máme problém s dostupností nových modelů pro sAM2+. Nějaké ty kvalitní jsou zatím nedostupné a teprve přicházejí do nabídky obchodů. Takže dávám přednost osvědčeným AMD690G a ATI X3200. Ale brzy by je měly nahradit AMD770, které bych rozhodně doporučil více. Ale opět jen od značek ASUS a Gigabyte. To samé se týká Intelu. Značky ASUS a Gigabyte a čipová sada P35. Jinou bych v této cenové hladině nevolil. Samozřejmě jen desky s DDR2.

Pozn: taktování je dnes oficiálně povoleno a podporováno jak AMD, tak Intelem. Výrobci desek se předhánění, kdo lépe, ale v zásadě umějí taktovat všechny kvalitní doporučované desky. U Gigabyte bych jen upozornil, že podrobnější nastavení se na většině desek ukáží až po stisku ctrl+F1 v biosu. Pro lehká přetaktování lze využít i utility výrobců do prostředí Windows. Taktováním lze získat slušný výkon zadarmo, za který by se jinak muselo notně připlácet. Taktování však provádíte stále na vlastní riziko, že případné poškození vám nemusí být v záruce uznáno.

  • Grafické karty

    Volby máme v zásadě dnes čtyři. U nejlevnějších sestav, pokud nejste nároční, tak doporučím ATI Radeon HD2600XT. Ty za nízkou cenu nabízejí ve své kategorii nejlepší výkon i výbavu, za 2500 korun výtečná volba. Nicméně poměr cena-výkon leží jinde Kolem 4000 korun lze dnes již pořídit ATI Radeon HD3850, který je high-endem za skoro low endovou cenu. Konkurenční GF8600GTS, která se v jeho cenových vodách prohání, poráží nový HD3850 o desítky procent. HD3850 je 2x výkonnější než 8600GTS. Navíc jsou nové ATI Radeon HD3800 překvapivě úsporné. V klidovém stavu ve 2D jsou dokonce úspornější než low-ednové HD2600XT a GF8600! Nicméně cenově nejsou vzdáleny další zajímavé volby. První je na ráně HD3870, který je výkonnější variantou k HD3850. Ten ovšem není až tak zajímavý, prozatím má o něco nižší výkon, než cenově sice ještě o kousek dražší, ale velice zajímavá Nvidia GF8800GT 512MB. Ta by se navíc měla objevit ještě v levnější 256MB verzi se stejným jádrem. Bohužel problémy jsou tak trochu s dostupností. A to bohužel všech jmenovaných karet. Dají se sehnat, ale musíte to zkoušet porůznu. Bohužel nic jiného než jmenované modely dnes nemá význam pořizovat. A tak pokud seženete, nelze se divit cenám, které jsou dost vzdálené od výrobcem doporučených.

HD3850-4

Pozn: ATI HD3800 a i GF8800GT jsou karty PCIE 2.0, zpětná kompatibilita je však zaručena. Další častý dotaz je podpora DX10. GF8800GT má DX10 a SM4.0. HD3800 mají již DX10.1 a SM4.1, ale dnes to mnoho neznamená. Až s příchodem Vista SP1 přijdou Dx10.1, jejich význam však bude v dohledné době stejný, jako význam DX10 obecně. Navíc bez Windows Vista není DX10 dnes vůbec možný.  

  • Operační paměti, pevné disky a mechaniky

  Ceny operačních pamětí klesly na úroveň, kterou nikdo z nás nepamatuje. Levnější nikdy nebyly. 2GB paměti pořídíte za méně než 900 korun. Doporučuji tedy připlatit na moduly s lepším časováním, které využijete u AMD pro znatelně vyšší výkon a u Intelu zase při horším časování dokáží ty moduly běžet na vyšší frekvenci. U levnější sestav je 2GB dostatečné u dražších doporučuji 4GB. Ten rozdíl je v nových hrách dost znát. Nové hry totiž klidně vezmou až 3GB operační paměti sami pro sebe.

Pozn: u 32-bit operačních systémů Windows XP i Vista využijete se 4GB jen něco kolem 3,5GB. Více tyhle systémy neumí adresovat. Se 64-bit verzí Vista tento limit padá, navíc jsou mnohé hry již pro 64-bit systém optimalizovány.

HDD

V p  řípadě pevných disků volím cenově nejvýhodnější varianty 320, 400 a 500GB. Značky doporučuji Seagate, Western Digital, Samsung a Hitachi. Rozhraní samozřejmě SATA2. Optické mechaniky volíme DVDRW s o rozhraním SATA s podporu DualLayer a RAM. Na značně příliš nesejde. Stejně je pro většinu z nás optická mechanika již jen ucpávkou díry v case.

  • Počítačové skříně, zdroje a chlazení

   Kam to všechno naskládat? Naštěstí kvalitní skříně renomovaných dnes nestojí mnoho. Vybral jsem celkem slušné varianty. Špatným nápadem nejsou skříně s velkými ventilátory. Pokud ho mají v bočnici, lze tomu i přizpůsobit chlazení vnitřku. Větší pozornost bych dnes věnoval výběru zdroje. Zde bych ale měl jasného favorita. 350W Fortronem pro slabší sestavy počínaje po OEM Seasonic 400-500W pro silnější sestavy. Řeknu vám to jednoduše. OEM Seasonic, je to samé, co jiný Seasonic, akorát tak pěkně nevypadá a není v krabici s příslušenstvím. Cena je ovšem o mnoho nižší, kvalita s čímkoli jiným v daném cenovém segmentu neporovnatelná. Prostě jasná volba, která předčí cokoli jiného. Tradičně se vyhýbáme značkám Eurocase, KME, LCpower, Chill atd.  

enermax

  Chlazení mají kvalitní skříně vyřešené. Základní desky mají pasivy a nové grafické karty i celkem slušné chladiče a navíc moc nežerou. Chladič na procesoru ze standardních BOX levně vyměníme za mnohem lepší a máme to tiše a účinně vyřešeno.

Pozn. Při nákupu rozměrnějšího chladiče si předem ověřte, zda vám chladič na základní desku vůbec půjde. Přesněji, zda se tam přes případné rozměrnější pasivní chlazení desky vejde. To samé platí i o počítačové skříni. Dnes jsou skříně různě široké, takže se vám může stát, že se rozměrné chlazení do úzké skříně nevejde.        

  •  Aby sestava sestavou byla ...

  Výběr periferií je opět obtížnou a individuální záležitostí. Pro představu dalších nákladů jsem připravil takové tabulky toho, co by se dalo zvolit. Doporučil bych pro ty lepší sestavy uvažovat i o kvalitní zvukové kartě, která jednak poskytne nesrovnatelně kvalitnější zvuk (s kvalitními reproduktory), ale hlavně méně zatěžuje procesor a ve výsledku to znamená celkem zajímavý výkonový přínos ve formě vyšších FPS pro hry.

prislusenstvi-2

Netvrdím, že to bude vyhovovat každému, ale je to jen pro představu. Samozřejmě uvedené počítačové sestavy vám za malý poplatek každý slušný obchod složí. Pokud to je obchodník co k čemu, tak i slušně poradí s příslušenstvím. Pro uvedené počítačové konfigurace si dovolím doporučit Windows Vista Home Premium. Jsou lepší volbou na tyto nové sestavy než kupovat starší Windows XP, i když z Windows Vista nejsme kdovíjak nadšení. Každopádně doba pokročila a na Windows platformě a zamýšlenému multimediálnímu využití včetně nejnovějších her, sedí nejlépe.

 

 

 

  • Počítačové sestavy nad 20 000 - luxus, výkon a kvalita

    Pokud jde o počítačové sestavy nad 20 000 korun, tak cenově už dnes příliš výhodné nejsou. Platíte dnes jen za kvalitu. Toho výkonu návrh zdaleka není tolik, kolik by se za danou cenu očekávalo. Spojil jsem tedy tuto cenovou hladinu dohromady a výsledkem jsou tři cenové kategorie luxusních sestav.

sestava-ddworld-amd-40

sestava-ddworld-intel-40

Jak vidíte, opět jsou možné celkem zajímavé konfigurace a možnosti na obou platformách. Dokonce jsou dostupné i některé novinky. Já jsem šel cestou takových menších extrémů :). Ale pokud už někdo chce sestavu dnes za tolik peněz, tak to celkem extrémista už je.

sestava-ddworld-amd-60

sestava-ddworld-intel-60

  • Procesory a základní desky

Co lze říci. Silnější dvoujádra a bohužel zde už AMD s letitými X2 ztrácí půdu pod nohama. Pro taktování jsou Intel Core 2 Duo mnohem lepší. Navíc nastupují čtyřjádrové procesory a nabídka AMD je prozatím poněkud horší a dražší. Přesto Phenom 9500 technologicky nevypadá vůbec špatně, ale konkurenční Q6600 je výkonově lepší a po taktování neporovnatelně lepší. Dostupnost AMD Phenom bude teď trochu horší a čeká se na novou revizi B3.  Zatím. Více asi netřeba rozebírat. Situace na poli procesorů je celkem stabilní - bohužel.

GB-AMD790FX-DQ6-13

   Pokud jde o základní desky, tak mám dilema. U AMD samozřejmě volíme kvalitní desky na sAM2+ a čipové sady AMD790FX, ale ty teprve přicházejí do obchodů, přesto jsou lepší než cokoliv, co se na AMD platformě doteď objevilo. Problém je, zda zvolit CrossFire nebo SLI. SLI totiž zatím funguje jen na starších čipových sadách Nvidie. U intelu je podobné dilema. Nejlepší čipové sady pro čtyřjádrové procesory jsou Intel X38. Ty ale podporují zapojení ATI Crossfire. Zvažte tedy, zda a jaké zapojení dvou grafik chcete, proč je aktuální zapojení dvou a více grafik, vysvětlím v následující kapitole. Značky základních desek doporučuji volit z tria kvalitních značek Gigabyte, ASUS a DFI.

Pozn. Vyhněte se čipové sadě Nvidia 650/680i, nepodporují 45nm procesory! Navíc co nevidět budou nahrazeny 750/780/790i SLI. Ty už budou mít problémy vyřešeny.

  • Grafické karty

    Proč je zapojení dvou a více grafických karet aktuální? Protože vydání HD3870 a GF8800GT způsobilo, že přestal existovat High end. Nvidia sice vydala 8800GTS na G92, ale to také nebude to pravé ořechové high-endové, co by mnozí čekali. Nicméně do SLI bych je doporučil spíše než 8800GT, když už tedy SLI. Připomínám ale, že v únoru přichází na trh nová grafická řada Nvidie. Ale pokud dnes chcete drtivý grafický výkon, nezbývá, než si pořádně připlatit, vsadit na zapojení více karet a doufat, že Nvidia i ATI rychle ladí ovladače, protože s tím budou problémy asi největší. Pro příznivce AMD jsem do sestav osadil Crossfire 2 a dokonce QuadCrossFire 4 grafických karet. Ovladače ale budou trochu problém :). U Intelu jsem vsadil na SLI Nvidia i za cenu nutnosti použití Nvidia čipové sady. SLI dvou 8800GT je výkonné a funkční, pro nejdražší sestavy nás asi příplatek na GF8800Ultra a později na 8800GTS G92 mrzet nebude. Nvidia také chystá uvést triple SLI - to ale bude fungovat pouze s 8800GTX/Ultra. Každopádně ať je to jak chce, poměr cena-výkon u CrossFire nebo SLI je mizerný, funkčnost stále omezená, přínos není všude. Dobře si to tedy rozmyslete, ale High-endové grafické karty nyní prostě nejsou.

GF-8800GT-14

Pozn. Pro 22" LCD monitory jsou SLi a Crossfire celkem nesmyl. Mají dnes význam jen u vyšších rozlišení. Nutností je také výkonný procesor, čím více, tím lépe. A samozřejmě je nutné počítat s vyšším odběrem energie a větším teplem.

  • Operační paměti, pevné disky a optické mechaniky

4GB paměti jsou pro dané sestavy absolutní minimum. Cenově je i do nejdražších sestav hloupost osazovat paměti DDR3. 800MHz moduly DDR2 jsou více než dostatečné. Osobně bych při současných cenách k těm nejsilnějším sestavám neváhal osadit 8GB. Rozhodně se neztratí, ale s 32-bit systémem je nevyužijete.

HDD

Pevné disky jsou u dražších sestav zajímavé. Jednak bych doporučoval minimálně dva a z pohledu přínosu výkonu doporučuji jednoznačně alespoň jeden rychlý Western Digital Raptor s 10 000 otáčkami za minutu. 74GB kapacitu bude myslím stačit. Jinak volím disky dle cenové výhodnosti. To je 500 - 750GB. Samozřejmě opět je to SATA2 rozhraní a značky Western Digital, Seagate, Samsung a Hitachi. SSD disky bych vzhledem k vysoké ceně a nízké kapacitě nechal v klidu ležet. Pokud jde o optické mechaniky, pak samozřejmě DVDRW. U dražších sestav nevím, jak moc to kdo využije, ale lze uvažovat i o HDDVD nebo Blu ray mechanikách. Nicméně cena je celkem vysoká.

  • Zdroj, skříň a chlazení

Na trhu je obrovský výběr kvalitních počítačových skříní, takže výběr není jednoduchý a je hodně individuální. Nechávám tedy na vás, doporučuji pro nejdražší sestavy skutečně prostorné skříně. Pokud jde o napájecí zdroje, tak vybírejte s ohledem na sestavu, věřím, že 1kW monstra jsou úplná zbytečnost. Doporučuji vybírat pouze ze značek Enermax a Seasonic.

seasonic-M12

Chlazení je pak dnes spíše věc doladění kvalitní počítačové sestavy. Je možné osadit obrovské pasivní chladiče různých konstrukcí. Osobně doporučuji takové standardy. Upozorňuji jen na fakt, že je možné, že se ne na všechny desky mohou vejít, kvůli rozměrným pasivním chlazení některých základních desek. Chlazení jinak mají kvalitní skříně vyřešené, takže myslím, že se o dalších věcech nemusím zmiňovat.

  • Aby sestava sestavou byla ...

Opět je mimo uvedených nákladů na počítačové konfigurace počítat i s dalšími náklady, aby se dalo mluvit o počítačových sestavách. A ty náklady nemusí být malé. Že je to individuální alchymie asi nemusím opět rozvádět. Doporučím tedy zase nějaké odrazové můstky pro představu.

prislusenstvi-3

K dražším sestavám bych obecně doporučil ještě kvalitní zvukové karty. Ty jednak sníží zátěž na procesor a zvukově jsou mnohem lepší než integrované. Pro uvedené sestavy doporučuji Windows Vista Home Premium 64bit. Na zváženou je, zda OEM verzi nebo krabicovou. OEM verze neumožňuje dost dobře upgrade základní desky, ale je také o polovinu levnější než krabicová verze.

aurora_7500_p2

A to by bylo z Vánočních přehledů sestav vše. Tímto se s vámi pro rok 2007 přehledy sestav loučí. Ten příští přehled již bude v roce 2008. S předstihem tak všem přeji šťastné a veselé s vašimi počítačovými mazlíčky. Příští týden nás ještě jedno zastavení u PC sestav čeká.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dotaz pro DD 2007-12-10 21:38:28
avatar
Kdy vydas recenzy chladice ThermalRight Ultra 120 eXtreme ???
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jj 2007-12-10 21:48:41
avatar
Ten chladic mi uz leze dlouhou dobu na mozek, je to jeden z dnesnich nej kousku co je na trhu. Myslim ze takovy testit chladicu tady uz dlouho nebyl, takze neco takovehe radi uvitame
Gobi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-10 22:03:17

Ten chladič snad ani nemá smysl testovat. Je prostě nejlepší . Mám dome verzi Ultra 120 a ať taktuju, jak taktuju, pořád je to studený. Už nevím co s tím mám dělat .
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Test 2007-12-11 00:49:57
avatar
No prave - ten test uz sem DD posilal dost davno a neustale to odklada........

Kdyz sem delal testy chladicu tak DD chtel aby meli vsechny vetraky stejny otacky (coz je IMHO kravina mit stejny otacky na 60mm a 120mm vetraku a predstirat ze si sou rovny) takze si udelal svuj test jinak ale naprosto nechapu proc testoval takovi trosky http://www.ddworld.cz/case-a-zdroje/test-7x-chladime-levne-procesor-testy-a-teploty-57.html

Podle mne ma smysl z levnejch chladicu Freezer 7Pro a pokud chce nekdo vyssi vykon tak uz ma smysl jedine highend
petrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ThermalRight Ultra 120 eXtreme 2007-12-20 21:59:43

Vážně by mě ten test zajímal. Podlehl jsem té legendě taky a nahradil tímhle chladičem CoolerMaster Gemini II, jen proto, abych začal hlabou bít o stůl. GeminiII si vystačil se dvěma ventilátory Noctua s 1200 ot a podle SpeedFanu jsem se ve stoprocentní zátěži všech jader C2Q 6600 přes 58°C nedostal. Chipset občas na moment skočil na 52°C. S tímhle krámem nechat pracovat se stejným výkonem procesor taktovaný na původních 3,29 GHz ale nenechám a snížil jsem takt na 3,00 GHz. I tak při stejné práci SpeedFan ukazuje teploty všech jader okolo 62°C a chipset vyskočil na nějakých 58°C a to jsem na ten chladič musel dát ventilátor s 1900 ot., protože tichá nízkootáčková Noctua neměla šanci. Podle mě každý kdo ten chladič chválí, tak kecá. A mimochodem, použil jsem stejnou teplovodnou pastu.
bros [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-10 21:48:37
avatar
Dobré doporučení komponent. Jenom u sestavy INTEL za 12 a 15000,- bych dal desku Gigabyte MB GA-P31-DS3L za 1 684 Kč s DPH měl jsem ji nedávno v ruce a za ty prachy super
Anonymní  - re: 2007-12-11 08:49:57

No tak já si raději koupil P35 DS3. Myslím, že dát 2300.- za základní desku (je to proboha základ!) není hrozné ani v nejnižší cenové relaci.
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-10 21:59:10
avatar
achjo, já kupoval 2gb paměti před letníma prázdninama za 2200 a oni spadli ještě o půlku
Gobi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-10 22:05:54

Nic si z toho nedělej. Já kupoval v březnu 2GB od Geilu a stály mě 5500 Kč . Ještě na tom nejsi tak špatně. Teď jsem koupil 4GB A-DATA za 2200 Kč a ještě jdou lépe taktovat.
connect [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD3850 2007-12-10 22:10:51

Libi se mi, jak vsude ctu, ze HD3850 je super a jak je to jasna volba, nic jineho nekupovat, ale v obchodech je to chimera jako 8800GT, ty karty proste nikde nejsou...
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 00:51:20
avatar
3850 jde skladem najit naprosto bez problemu - narozdil od 3870 a 8800GT
petrsuchy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 14:32:10
avatar
Presne tak , skoro ve vsech e-shopech maji tak 2 a vic skladem. PS: Nekde sem jich videl 25 skladem.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-10 23:05:00
avatar
oOoOo fakt ziram...ty posledni sestavy to jako myslis vazne??hlavne phenom na 2.2GHz a k tomu 4x 3870???uprimne to by si koupil jenom idiot..ten phenom ma co delat aby stihl zivit jedinou 3870 natoz 2 ba dokonce i 4 az na ty grafiky stejnou sestavu testoval obr na pctuningu (desku a procesor) a i CF 3850 dopadlo hodne bidne (spis bios desky nez ovladace)..docela paradox ze sestava za 33 850 je vykonejsi nez sestava za 62 300

asus striker s novym biosem 45nm intely ma podporovat..DFI nevim ale kdyz to de u jedny tak by to tam mohlo jit tez

jinak pro nforce bych doporucoval desky EVGA na zahranicnich serverech (nvm jestli i u nas) mely perfektni vysledky hlavne v pretaktovani 4jader

no a v nejvyssich sestavach by se dalo uvazovat o 2x raptor 150gb raid 0 + 1x 750gb jakykoli disk (dle testu byly nejlepsi samsung a hitachi ale WD jen tesne za nima) a podle na cdr vyhlasily za nejlepsi mechaniku nakej samsung..dale pameti corsair, kingstone nebo ocz ktere maji lepsi jmeno nez a-data a hodil bych tam vodni chlazeni...cena pres 60 000 se urcite neda nazvat rozumnou (u amd kdyz sestava za 33 000 bude mit ve hrach jeste lepsi vykon ). rikal si ze to vezmes do extremu..no extrem vypda trochu jinak

pokud teda nepovazujes tu sestavu s phenomem za extremni vyhozeni penez
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-10 23:25:25
avatar
1, Testy OBRa neberu vůbec jako relevantní, ten člověk často ani neví co testuje, navíc mu vycházejí často divné výsledky a to vím proto, že mnohé testované produkty mám buď přímo po něm nebo naopak. Takže jeho test CrossFire bych vůbec nebral jako relevantní nadělal tam řadu chyb. Navíc výsledky ani příliš neodpovídají zahraničním testům. Rozhdoně pochybuji, že by dvě CF karty měly méně než jedna.

2, Tak sestava AMD za tolik peněz je asi pro fanoušky AMD, tak tam nebudu dávat Nvidia grafiky, ne?

3, u desek s 680i nejde o BIOS ale o to že fyzicky nestačí napájecí cesty. to je ten problém. Nejsou dostatečně dimenzované.

4, vodní chlazení je na nic.

5, nepovažuji AMD platformu a AMD phenom za vyhozené peníze, nicméně byly doby, kdy situace byla obráceně, že Intel neměl v nejdražších sestavách co nabídnout a taky jsem je stavěl, tak to přežij, uvést obě platformy musím i když je jedna nevýhodná proti té druhé ....

zase hledáš problémy kde nejsou ...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-10 23:46:01
avatar
1. nektere jeho vysledky vychazeji divne (viz metodika min+avg+max/3) ale pochybuju ze cisla jsou zamerne spatna..jeho testy nejsou zdaleka dokonale a zlate casy pctuningu se stefkem a spol jsou pryc ale i tak jeho testy v potaz beru i kdyz s mensi vahou..CF v nekterych hrach muze mit mene nez jedna stejne jak u SLI kdyz v dane hre nefunguje..nejaky vykon jde mimo i pres tu nefuncknost protoze se karty navzajem snazi o komunikaci..takze propad tam nastat mirnej muze

2. a 5. nerikam at tam das nvidia grafiky..rikam davat CF na 2.2GHz procesor je zbytecnost..beru ze mas rozdeleni na dve platformy..ale do nejvykonejsi sestavy mas dat to nejvykonejsi..tj athlon 64 6400+ black edition..ten je ve hrach rozhodne vykonejsi nez phenom a dokaze aspon CF 2 karet dostatecne zasobovat daty..ten phenom lehce brzdi i kartu jednu!o to mi de..sestava za 60 litru je pomalejsi nez za 30 ;) oboje myslim u amd tedka..intel v potaz neberu..takze phenom v tomhle stavu v jakym ted je (2.2 ghz + nulove pretaktovani) je vyhozeny prachy

3. vim jakej je tam problem..jen rikam ze na asusu striker extrem byl ten problem vyresen novym biosem (cetl jsem to v nejake novince na jinym ceskym webu..nvm presne kde)

4. proc je vodni chlazeni na nic???je drahy..tyhle sestavy ale take..takze v tomhle problem neni..tak proc je na nic???

nehledam problemy..jen sem chtel rict ze kdyz mas luxusni sestavy proc je neudelat opravdu luxusni??neco jsou detaily ale treba za 2x raptor 150gb raid 0 si stojim protoze jejich vykon je opravdu impozantni a sestave pomuze vic jak 4 radeony
jan333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 03:13:13

zdravim luckyjosh
Walker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 09:09:48
avatar
Osobně musím souhlasit s LuckyJoshem. Když to řeknu jak mi to na jazyk přijde, tak jsou ty sestavy graficky předopovaný :-) (nevím jak to říci jinak). Chápu snahu oddělit platformu intel a amd a tu vítám, ale když je sestava za hodně, tak by pořád si myslím mohla dávat smysl. Spíše bych v sestavě za hodně uvítal než 4 grafiky hodně zajímavou a luxusní bednu, různé praktické i nepraktické udělátka (třeba panel na ovládání větráčků) atd. Prostě dopiplat tu sestavu do luxusu celkově. Dát 4 grafiky k takhle slabému procesoru mi opravdu přijde jako ne zrovna dobrý nápad. Obzláště takhle výkoné.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 11:59:23
avatar
Phenom rozhodně není slabý procesor! Nicméně postavte mi tu AMD sestavu jinak aby dávala smysl ... dobře QuadCF je dnes na nic, ale sestavit to jde. Stejně jako bych sestavil Triple SLi na intelu, kdyby šlo z cenově přijatelných grafik a oficiálně se prodávalo.
Walker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 14:31:59
avatar
Ano phenom není slabí, ale vyniká jen v některých oblastech. Každopádně si myslím, že uživit 4 * 3870 není jenom tak a to nezvládne. Navíc ta kombinace nedává dneska smysl. Možná v budoucnu ano, ale dnes ne. Nemyslím si, že je dobré prostě vyšroubovat tu sestavu na 60 000 ať je to jak je to. Aby se pak nestalo, jak kolega nade mnou psal, že dražší sestava bude pomalejší. Spíše vytvořit sestavu, která dává ještě smysl, ale je luxusně vybavená. to je má myšlenka. Myslím, že kdybych měl postavit sestavu já, tak bych tam asi ještě stále hodil pouze 2 jádro a spíše bych sestavu doplnil o jiné málo vyditelné luxusní prvky. Něco v tomto smyslu.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 15:55:34
avatar
jj s tebou se vsim souhlasim az na toho phenoma..na 2.2ghz je slaby..z herniho hlediska velmi slaby..na 3ghz to bude dobrej procesor..v tomhle stavu to je neco jako koupit 8600gts misto hd3850
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 10:33:53
avatar
ad 2) Jako bez urážky, ale 4x3870 by si za současného stavu nekoupil ani ten největší AMD idiot, takže tahle sestava je naprosto mimo a dávat jí tam "pro fanoušky ATI", to jsem myslel, že tohle stadium už má DDworld za sebou. Mezi počítači v relaci 10-20k je všude jen ATi, tam se pro fanoušky nVidie nic nenašlo? Nehledě na to, že 3870 je proti 8800Gt pořád horší volba, s dostupností stejnou, tvým oblíbeným poměrem cena/výkon (mimochodem VELMI pochybné hledisko) horší, ale je nacpaná do všech sestav. Moje iluze o zlepšující se úrovni DDworldu opět berou za své....

ad3) jo, asus striker by to podporovat měl, ovšem uvidíme až praktické testy, teď je předčasné říkat ano/ne

ad4) nesmysl

ad5) v současnosti kupovat phenom do nejdražší sestavy, to je fakt pitomost na ntou, to si mohl dát v nějakém počítači 8600 místo 3850, taky jen aby tam něco bylo. Nechápu proč se musí dávat mizernej komponent jen aby tam bylo něco z obou stran, přitom se dávaj jen šunty amd/ati, šunty intel/nvidia tam nejsou.


Nemůžu si pomoct, ale mnohem lepší sestavy dělají na svethardware, tohle je už příliš amatérské a občas to vypadá jako aprílová sestava.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 12:02:40
avatar
ty nejdražší sestavy mají spíše za ukol ukazát co jde. Počítače v relaci 10-20k tam se bohužel se současnými cenami 8800GT do 20 nevejdu! kdyby byla 8800GT 256MB tak dobře, ale bohužel. HD3870 je dobrá volba navíc možná to někteří nebudete slyšet rádi, ale jde sehnat i pod 5500 což si o 8800GT můžete nechat zdát a podle mě už nemá v nejnovějších testech HD3870 horší poměr cnea výkon než 8800GT ;). Takže to že se ti ty sestavi nelíbí nezýnamená že jsou špatně a že se nezlepšuje úroveň DDWorldu, sestavy zde jsou pořád lepší než na SHW. Stejný přehled sestav mám na živě a bude i na idnes technet, takže amatérské? nemyslím. Dávám si na nich záležet, všechny jdou sestavit pasují a jsou ideální, kromě tedy těch nejdražších ale ty stejně dnes nikdo nestaví a když tak na míru.

BTW: nicméně dobře ty amatére ;), co by si postavil za drahou sestavu AMD aby to bylo vyorvnané drahé sestavě Intelu.... tak schválně ... hop hop chci výkonově srovnatelnou sestavu za 60 000 na AMD ... musím dávat obě platformy!

Jinak poměr cena-výkon není pochybné hledisko!
Vodní chlazení je nesmysl, protože s ním zkušenosti mám, tak ti mohu říci, že neexistuje smysluplný tovární vodní. Jediné vodní chlazení, které má smysl, je sestavené, když víte z čeho, to je ale na delší téma a běžným uživatelům vodní chlazení rozhodně nedoporučuji, takže ho nemůžu cpát ani do sestav.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 15:53:25
avatar
dobre..takze v nejdrazsi sestave athlon 6400+ misto phenomu..ten athlon je urcite momentalne o hodne lepsi nez 2.2GHz phenom kterej ani nenataktujete..phenom bude mit vyznam az na 3ghz v nove revizi..ted si ho koupi jenom idiot kdyz i ve vlastni staji ma mnohem lepsi levnejsi a vykonejsi alternativu..a raid 0 z 150gb raptoru a to vodni chlazeni...pro normalniho uzivatele je k nicemu..ale tady se bavime o sestavach za min 50000 a tam se uz o nem nejen ze da uvazovat ale je tam i vhodne

na svetu hardware maji +- stejne sestavy ve stejne cenove kategorii..holt DD si to posral tou posledni AMD sestavou..a tu 3870 taky nemusel davat vsude..zatim je na tom 8800gt porad o neco malo lip (ve crysis o hodne lip) vykonem a dostupnosti sou na tom stejne
jan333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pro dd 2007-12-11 03:11:06

jak jste jiste zjistil co se tyka dx10 drrim slovo a jiz se k tomu nevyjadruji. dnes ale ctu dalsi perlu z vaseho pera a to sice ze vodni chlazeni je na nic.nemohu zde neuvest ze jste bez urazky totalni blb.mohl bych sice zacit argumentovat ale to nema cenu to na vas neplati
Dzouzef [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 07:38:52
avatar
Pro normálního člověka je vodní chlazení luxus a řekl bych zbytečná věc. Když si udělám dobrej průvan v bedně a nehoním se za max OC výsledky, tak je mi vodní chlazení k ničemu. A pane blb asi budete vy když urážíte lidi v diskuzi.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 15:40:04
avatar
jo do normalni sestavy za 20 000 to je luxus..ale tady se bavime o tech nejdrazsich sestavach a ty nejsou pro normalniho cloveka..kdyz neumis cist tak si blb asi ty
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 12:17:33
avatar
to víě že jo pane blbe, vodní chlazení je nesmyls pro běžného člověka za čímž si stojím. Na rozdíál do vás argumenty používám, i když pro blbce jich je škoda s tím s vámi souhlasím, ale mě nic jiného nezbývá než vám to vysvětliti, protože narozdíl od vás ty argumenty mám ...

1, Neexistuje smysluplné tovární chlazení, běžně prodávané, vščechny jsou horší a dražší než vzduchové chladiče.
¨
2, dnešní velké apsivy a kvaltiní bedny a větráky chladí lépe než většina vodních chlazení dokáže.

3, vodní chlazení má navíc nevýhody - hmotnost, nutná udržba a stálé riziko. Že je bezhlučné? to je dnes dobře postavené pasivní chlazení s velkými ventilátory také a navíc vyjde levněji.

4, Jediný vodník, který má smysl, je doma montovaný na míru a z komponetn ze kterých víte, že to máte udělat. Takové chlazení vyjde cirka na 5000. Ale těžko ho mohu doporučit do sestav. Takže pro běžného člověka je vodní chlazení pěkná pitomost ...

5, Takže pokud někdo razíte myšlenku vodního chlazení, chtělo by si to nejdříve zjistit fakta a rozhodně by to chtělo, než začnete urážet a nadávat do blbů, zjistit, zda pisatel článku náhodou o vodních chlazení něco neví a dost možná více než vy.

Díky nabídce výkoných vzduchových chladičů, jejich ceně a možnostem je vodní chlazení jen plné nevýhod a ve většině případů je z hlediska účinnosti i horší možností. Neexistuje tovární chlazení, které bych doporučil a mělo smysl.

PS: hoďte se do klidu, začínáte být mnozí až nevycválaní ... a navíc ze sebe děláte idioty. nevím zda vaše podobné chování budu na DDWorldu nadále trpět, jasně, má to být komunitní web, ale měl by mít nějakou úroveň, tak mě tak nabadá, jestli obc tou nezvyšující úroveň DDworldu nemyslí právě úroveň některých diskusních příspěvků ... Bohužel současná moda je taková, že diskuse slouží bohužel ve většině případů právě lidem, co si chtějí rýpat a poučovat byď sami vědí nejméně. Spokojení čtenáři diskuse používají málokdy. Je to daň za rostoucí server, ale nevím, rpoč by to mělo být pravidlo i u DDworldu, když to mohu ovlivnit, takže ještě chvíli někteří pokračujete v nesutálém napadání (je rozdíl v napadání a ve výtkách a připomínkách) a bohužel i na DDwolrdu budu muset přikročit k opatřením. zatím máte na DDworldu sakra velkou volnost v diskusích a nechám si hodně líbit ...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 15:47:00
avatar
NEBAVIL SEM SE O VODNIM CHLAZENI DO SESTAV ZA 20000!!! BAVIM SE O TECH NEJVYSSICH SESTAVACH CO TU SOU!!!

a u uzivatelu ktery na takove sestavy maji a postavi si je sami tak se predpoklada ze i vodni chlazeni dokazou vybrat sami a sami postavit

nechcu po tobe uvedeni zadneho tovarniho systemu..vim jak to s jejich stavem je moc dobre ale za ty prachy vrazeny do sestavy neni problem si takove vodni chlazeni na miru postavit s kvalitnich komponent
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 15:56:30
avatar
zájemce o tak drahou sestavu většinou vodníka sklutečně nestaví, dokonce si nestaví sám ani tu sestavu
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 16:06:25
avatar
tak si ho necha postavit..ja osobne mit tolik prachu tak si ji ale sam udelam..perfektne si to vyladim a vsechno proste presne jak budu chtit..neco budu stavet po vanocich..az bude 45nm intel..uvidim kolik na to budu mit ale pak sem o ni pisnu..ale asi kolem 30 000..takze stroj to bude dost nadupanej ;)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 16:30:43
avatar
jako, já protože taktuji, tak bych na ty nejvýkonější Intely vodní chlazení také volil, ale běžný člověk, který si enchává tu sestavu stavět, si tam vodníka nedá, ani bych mu ho tam nedával, kdo za to ponese zodpovědnost? Vodní chlazení není bezúdržbové ...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 17:10:09
avatar
zadne chlazeni neni bezudrzbove..kdyz nechas na vetraky pul roku prasit ve skrini bez filtru (a tech je naprosta vetsina) tak ti pak nic poradne neuchladej..takze udrzovat pocitac musis tak i tak...a otevrit uzaver a nechat kapalinu vylit a nalit tam novou nebo az to zacne "pipat" tak ji doplnit to problem snad neni..a tech par dalsich detailu tez ne
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 17:18:14
avatar
no já, kdybych takovou sestavu dostal na zakázku postavit, tak vodní chlazení je to poslední, co bych navrhoval. Zeptal bych se, ale vím co běžný člověk odpoví. A protože vodní chlazení nemá pro běžného člověka žádný přínos, tak je to blbost o něm uvažovat. je to jen pro znalé, ale trochu šílence.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 17:23:02
avatar
boze zas mluvis o beznym cloveku..kolikrat to mam zduraznovat ze VODNI CHLAZENI NENI PRO BEZNE LIDI A ZE SE BAVIM JEN O TECH LUXUSNICH SESTAVACH KTERE SI SEM NAPSAL

mi prosim rekni kterej beznej uzivatel by kupoval phenoma a k nemu 4x hd3870?to chces rict ze vodni chlazeni je jeste vetsi blbost nez tahle kombinace???v tom pripade nevim jestli te mam litovat nebo se ti smat...fakt ne

btw: heh ruzova..tu sem musel vyzkouset
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 17:24:12
avatar
jenže právě ty drahé sestavy si kupodivu nekupují ti co tomu rozumí, ale ti co mají peníze a chtějí výkonný počítač! A ty si vodní chlazení nekoupí ... to jsou běžní lidí. Já mám sestavu taky za .... no skoro tolik ale vodníka bych si do ní nedal a to nejsem normální (alespoň jsem to nikdy netvrdil )
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 17:28:24
avatar
dobre..tak at si ti bohati lidi zijou v iluzi ze 4x hd3870 a phenom na 2.2ghz je vykony pocitac...sem ale zvedavej co by rekli na to az uvidi u znamyho kterej ma sestavu za 25000, ze mu na tom jede crysis bez sekani na vyssi detaily
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 17:34:17
avatar
já bych si toho phenoma koupil radši než X2 ... v mnoha aplikacích bude rychlejší i tak ... ne ve všech. 4xHD3870 bych si taky koupil, v lednu - rozhodně budu mít možnost to vyzkoušet
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 17:52:42
avatar
hele ten phenom ti neuzivi ani CF 2x3870..jestli ale to myslis vazne tak si bud idiot nebo mas fakt moc penez a nevis jak je lepe investovat a myslis si ze tim amd zachranis nebo si extremni fanatik..neuraz se ale tohle je proste fakt..vsadim se o co chces ze ta amd sestava za 30 je ve hrach vykonejsi nez ta co si mel predtym za luxusni..treba o tu luxusni sestavu co mas u intelu..beres???

kdy by sme to otestovali??o vanocich cas bude..se stavim abych se o vysledku moh presvedcit...pak dystak muzem dat repete s novyma ovladacema..ale ty toho moc asi nezmeni..par revolucnich ovladacu sme tu od ati uz meli..kde nic tu nic
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 18:10:31
avatar
v lednu budu mít s největší pravděpodobnostní QuadCrossfire, tak proměřím, každopádně si myslým, že ten Phenom do nejdražší sestavy patří.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 18:19:27
avatar
oki takze neberes co?je mi to jasne...

phenom tam bude patrit az tu bude revize b3 s taktem 3ghz a vyssim..tenhle mrzak na ubohych 2.2ghz tam nepatri..ten athlon 6400+ black edition je ve vsem lepsi krome aplikaci optimalizovanych na 4 jadra..kolik her je takto optimalizovanych?a jinak kolik her skutecne vyuzije 4jadra???
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 18:33:46
avatar
já to klidně otestují a dokáži, že má Pheom 2,2GHz na CrossFire síly dost ... do luxusní sestavy patří AMD Phenom X4 bez debat.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 19:00:22
avatar
pockam si raci na profesionalni testy na urovni..anandtech tomshardware apod..z ceskych hwmag nebo extrahardware..na tech dvou jde aspon poznat nezaujatost a objektivita

sry ale fakt ten phenom..2.2ghz..b2..nulove pretakt..hej to je proste zmetek kterej nemel prijit ani na trh..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 19:14:19
avatar
tak si počkej a nezdržuj mě tedy zbytečně od práce ty nezaujatý a objektivní čtenáři
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 19:56:42
avatar
no to pockam tam neni moc vhodny ty weby budou mit quadcrossfire asi drive nez ty..aspon zahranicni urcite a jsem objektivni..az bude amd/ati za co pochvalit tak pochvalim...stejne jak mi nedela problem zjebat nvidii ci intel kdyz vydaj nakou sracku (naposled sem nadaval na nvidii co za srot to vydaly 8600gts) na pentium 4 a hlavne D sem tez nadaval...stejne jak tedka na phenom..kdyz je to srot tak je to srot..a nechapu ty co se za kazdou cenu snazijou prosadit ze je vyhodnej a ze 2.2ghz do luxusni sestavy patri..su realista a tohle je proste jeden z nejvetsich kecu co sem v zivote slysel..na stejny frekvenci je phenom max o 10% ve hrach vykonejsi nez stejne taktovanej athlon x2..takze 3ghz atlohn je na tom mnohem lip..nevim proc si to nedokazes priznat...
jan333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: 2007-12-13 02:54:25

[quote=LuckyJosh]oki takze neberes co?je mi to jasne...

jasne ze nebere strejne jako kdyz ja sem nabizel porovnat dx10 s dx9 na dvou stejnych sestavach vedle sebe
bobes [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Notebooky pod stromecek 2007-12-11 06:45:27



Nechystate se nahodou vytvorit nejaky clanek na tema: Jaky notebook pod stromecek ?? THX

aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 12:03:13
avatar
to už asi nestíháme, já prostě nemám lidi ani zdroje velkých magazínů, takže se musím omluvit, ale pokud to někdo napíše, já to nebudu
Frencis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Operační paměť 2007-12-11 11:47:20
avatar
Nazdar, zajímalo by mě jestli se vyplatí koupit 1066 paměti místo 800 pro platformu intel. Bude výkonový nárůst takový aby se to vyplatilo???
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 11:57:12
avatar
nevyplatí lepší je koupit 800MHz moduly s časováním cl4 a na cl 5 je na 1066 dotaktovat
jan333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vzkaz pro dd -vodni chlazeni 2007-12-11 14:06:01

jiste ze je vodni chlazeni fin. nakladne a do jiste miry i ne zrovna zcela bezobsluzne,ale nikoli nesmyslne.pokud cenu neberu jako hlavni meritko a limitujici faktor a to jiste neberet u sestavy kterou oznacujete za luxusni pak je vodni chlazeni jasnou volbou,protoze vami navrhovany vzduchovy chladic ktery vazi vice jak 3/4kg se svoji cenou 1500kc ponekud normalu vzdaluje.za 1500sezenete velice kvalitni vodni blok .ano samozrejme to neni konecna cena,ale u jednoho vzduchoveho chladice v pc take neskoncite a dobry vzduch chladic je prakticky vzdy min.cenove ekvivalentni vodnimu bloku na danou kompionentu.plus musite samozrejme pocitat cenu cerpadla atd,ale o cenu zde preci nejde navic to o tolik vice neni.ale zpatky k veci a k tomu nejdulezitejsimu - chladicimu vykonu:zadny vzduch chladic se nemuze s kvalitnim vodnim chlazenim pomerovat a o to tu prece jde.argumentace ze o vodnim chl. nic nevim je take zcestana zde mate priklad takoveho reseni ktere nevyslo na vice jak 4000kc to je jeste pomerne draha verze protoze na g80 jsou bloky dost drahe/http://rapidshare.com/files/75817133/PICT0015.GIF
ps:omlouvam se za toho blba ale proste me to uplne dostalo,napsat ze vodni chlazeni je nesmysl je prinejmensim podivne
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 14:59:13
avatar
pořád je to nesmysl vodní bloky je prvnotní investice, oba ale víme že záleží na dalších věcech. navíc pro normálního člověka i když si kupuje drahou nenormální sestavu pořád nevidím ve vodním chlazení přínos. pro ty co taktují ano, ale pro ty co chtěj jenom drahou a výkonou sestavu tam žádný přínos není
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 15:49:12
avatar
sestava za 60 000 neni normalni...
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vodnik 2007-12-11 21:46:45
avatar
Podle me je vodnik v 99,9% uplna zbytecnost - mam C2Q pretaktovany na 3,4Ghz s chladicem za 1500 + cena vetraku (rekneme dohromady 2K) a kdybych sel do vodnika tak bych se rovnou vykaslal na ty komplety (stejne stojej za houby) a postavil bych si ho ze samostatnejch (highend) soucastek ale cena by byla minimalne 10K a urcite bych to nedotaktoval o vic jak 20% navic oproti tomu co mam ted
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 22:53:59
avatar
nedotaktoval protoze by ti to deska nezvladla...cenu v potaz absolutne neberu..nebudu tu psat v kazdym prispevku...komplety stojej za hovno to je pravda ale pokud si postavis kvalitni vodni chlazeni tak je ucinejsi nez jakykoli vzduchovy chladic a vetsinou dost podstatne..na procesoru neni proti vzduchovymu chladici tak vyrazny rozdil (5-10°) ale na graficke karte jsou rozdily mnohem vyssi proti jinym chladicum a to same na cipsetu...

a i tak 20% je dost dobry vysledek ;) a c2q na 4ghz je opravdu hodne vykone...

me jestli zbydou prachy tak si budu resit vodni chlazeni..a kdyz ho nekoupim hned tak casem urcite..sem zvedavej kam se moje budouci e8400 dostane na netu bylo zatim 4.6ghz co vim nejvic ale se vzduchem..kdyz to deska zvladne tak myslim ze 5ghz neni zas tak nerealne
Frencis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 14:00:21
avatar
No jasně, ale ty 1066 by mohl dotaktovat ješte navíc. Co?
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 4*hd 3870 na Gigabyte GA-MA790 2007-12-11 14:44:15
avatar
jen by mne zajimalo jak byste narvali
4 hd 3870, které mají dvouslotove chlazeni na desku Gigabyte GA-MA790FX-DQ6, která má všechny 4 PCI-E sloty vedle sebe
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 15:02:22
avatar
Konečně správná připomínka, má tam být totiž deska MSI 790FX, tam se vejdou - to je moje chyba ... opravím to ale na to 2xHD3870 ať je klid. Díky za podmětný příspěvek ...omlouvám se za chybku vznikla nedopatřením při copy a paste do exelu spletl jsem si asi tabulky mám je pod sebou všechny na jedné stránce. Nicméně je zajímavé, že si toho nikdo jiný nevšiml
Grook [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 19:46:33
avatar
No vetsinu z komponent kterou v tech sestavach uvadite vlastnim, A nikdy bych nedopustil aby mi PC sestavoval nejakej blbecek v obchode. Stale Vas upozornuji na to ze pikud mate dostatek penez na rekneme drazsi zbozi neznamena to automaticky , ze jste idiot. Kdyz uvazim ze mi dve 8800GT daji stejny vykon jako dve GTX a za polovic. Osobne si myslim ze utratit penize a postavit poradny nadupany stroj jsou pro Vas pane DD dve nepochopitelne veci jako pro jisteho R.Hulana realita konkurence. A za dalsi si nemyslim ze lidi stavi sve stroje jen na AMD ci vylucne intelu. 99% vsech PC bude mix vsech znacek. A u pameti dobre nacpete tam 8GB RAM 64bit system a dejte mi sem link jak moc je na hry a delani xvid hudby vyuziju. Kdyz vam dam ke kezdemu nakupu banan , kolikrat pujdete nakopit? Pocitam ze Vy dokud jim nedojdou. A desku MSI bych nepral nikomu , vysoka poruchovost a umrtnost. Co se tyka DFI tak deska s 680i nic moc. RAMky ja mam Kingstouny KHX9600 , myslim si ze za ty penize jsou na teto rychlosti bezkonkurencni. proste jsem presvedcen , ze cena ma navysovat predevsim vykon a kvalitu.
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-11 23:30:44
avatar
Ještě k vodníkovi...vážně si tu někdo myslí, že člověk kterej o tom něco ví a dokáže si vodníka ukuchtit (věří si natolik aby se nebál, že to někde pomrví a vyhodí 30 - 60 tisíc z okna) neví co si tam dát a hledá po webech co mu nějakej redaktůrek, kterej takovou sestavu pod rukama nikdy celou neměl napíše?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-12 00:23:26
avatar
njn, ale to některým lidem nedojde
jan333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-12 14:33:00

napisu jenom jedno teplota g80 nepretaktovana 85stupnu /vzduch/s vodou sem to nemeril pretaktovana 700/1150 54stupnu/s vodou/ se vzduchem sem to nemeril/shorelo by to. procesor x2 5000/ne black/3,4ghz 49stupnu/s vodou/ se vzduchem pche to by se vyparilo.teloty mereny v max. zatezi. narust vykonu cele sestavy 37procent rapidshare.comfiles75817133PICT0015.GIF
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-13 00:15:46
avatar
jak jsem to psal výše...nevim toho o vodním chlazení tolik abych se tu s váma hádal jestli je lepší to či ono...jen mi přijde směšný se tu hádat u doporučované sestavy: dávat tam vodníka...akorát to skončí tim, že si nějakej nebožák co má peníze, ale nulový znalosti rozhodne trvat na vodnim chlazení, protože to tam doporučujou a skončí to tim, že to svěří dalšímu "umělci" a pošle do kopru 30 - 60 000 jen díky tomu, že to nějakej DD někde napsal... instalací klasickejch větráčků přece nic neztratí, akorát získá lepší vytápění bytu
jan333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: 2007-12-15 15:06:40

digitaldoom napsal:
jako, já protože taktuji, tak bych na ty nejvýkonější Intely vodní chlazení také volil, ale běžný člověk, který si enchává tu sestavu stavět, si tam vodníka nedá, ani bych mu ho tam nedával, kdo za to ponese zodpovědnost? Vodní chlazení není bezúdržbové ...
digitaldoom napsal:
jako, já protože taktuji, tak bych na ty nejvýkonější Intely vodní chlazení také volil, ale běžný člověk, který si enchává tu sestavu stavět, si tam vodníka nedá, ani bych mu ho tam
nedával, kdo za to ponese zodpovědnost?

Vodní chlazení není bezúd[quote=digitaldoom]jako, já protože taktuji, tak bych na ty nejvýkonější Intely vodní chlazení také volil, ale běžný člověk, který si enchává tu sestavu stavět, si tam vodníka nedá, ani bych mu ho tam nedával, kdo za to ponese zodpovědnost? Vodní chlazení není bezúdržbové ...

ale,ale copak to tu ctu to mi uplne uniklo mozna byste si mel ponekud ujasnit pojmy s dojmy-napred hlasame moudra ze vodni chlazeni je nesmysl a za hodinku bysme si ho sami pekne namontovali?a co ta zodpovednost kdo siá to vezme na triko?jaka zodpovednost prosim o vysvetleni ja totiz zadnou hmotnou zodpovednost nepodepisoval nebo co tim maha guru myslel
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-15 15:12:08
avatar
ježiš ty si pako .... znovu po 150té ...

Ty nejdražší sestavy se kupodivu staví lidem, kteří o PC nemají příliš páru, samozřejmě si takové sestavy staví i ti, kteří tomu rozumí a chtějí to nejlepší. Většina z nich ale netaktuje a tak je vodní chlazení zbytečné, pro ty, kteří tomu vůbec nerozumí a chtějí takto drahou sestavu tak se vodní chlazení vůbec nehodí a já ho doporučovat nikdy nebudu. pak jsou tu ale ti, kteří tomu rozumí, taktovat chtějí a vodníka si umí postavit, jenže ti asi tyhle přehledy nečtou, protože sami ví, co chtějí ... takže se prosímtě uklidni. Na vodníka pro běžné lidi, i když chtějí takhle drahé sestavy, zapomeň ....
jan333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-15 15:50:48

no ja tomu jak ste to myslel rozumim,chtel sem tim jen upozornit nesmyslnost toho vykriku do tmy . protoze to je stejne neprofesionalni jako kdyby redaktor auto magazinu napsal ze davat na mb 600sec dva kompresory je nanic.jeste co znamena to kdo si to vezme na zodpovednost bych prosil osvetlit.
ps_my uz si tykame jo?
573v0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - moj nazor k tomu chladeniu... 2007-12-15 17:07:19
avatar
chcel by som sa pozastavit hlavne nad tou "bezhlucnostou"....o tom, ze vodne chladenie je ucinnejsie ako "obycajne" nema zmyel polemizovat. Ja si teraz davam do kopy zostavu....cpu: e6600, mb: asus p5b-v, 2gb 800mhz ram patriot, atd...mam zaujem vytaktovat procak aspon na tych 3ghz, ak sa bude dat...co by nemal byt az taky problem. a...samozrejme, ze som rozmyslal aj o vodnom chladeni....hlavne kvoli tomu, ze staviam co najtichsi komp. preto ma dost zaraza, ze tu vsetci hovorite o absolutnej bezhlucnosti vodneho chladenia....cenovo dostupne chladenia, co som pozeral v alzasofte mali hlucnost cca 18-30db, co je dost. Ja planujem dat na chladic procaku, na nasavanie aj vysavanie vzduchu z bedne noctuy NF-S12-800, co mi pobezi na 8db. cize s tou bezhlucnostou by som neprehanal. a...udrzba bezneho chladenia je podstatne jednoduchsia ako vodneho, pokial mate v skrinke prachove filtre. Cize si nemyslim, ze by bolo potrebne pchat za kazdu cenu do zostavy vodne chladenie. Mna osobne dostala ta Noctua NF-S12-800, akoze 8db na taky slusny prietok vzduchu, to je fakt nieco... Cize ja idem vsetko riesit tymto vetrakom + poriadnymi pasivmi na prosecor, north-bridge a grafiku. Cenovo ma to sice vyde ako lacnejsie vodne chladenie, lezne to bude tichsie a menej narocne na udrzbu. Cize ked to tak zosumarizujem, vodne chladenie ma vyhodu vo vykone, a relativnej tichosti, co je ale mozne docielit aj beznym chladenim a bezne ma vyhodu v mensej narocnosti na udrzbu, ale ak vyberieme vhodne komponenty, postaci aj na nadpriemernu zostavu. Ked sa tak na to divam, myslim, ze podstatne lepsie je to bezne...
jan333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-19 15:57:25

ja bych nerekl ze to ci ono chlazeni je lepsi nebo horsi kzde ma svoji cilovou skupinu a specificke pouziti,zakladni chyba je totiz to ze se tady snazi autor rozskatulkovat co kam patri podle ceny sestavy.skutecnost je ale takova ze vodni chlazeni je urceno do pc kde vzduch proste nestci.jinak stale cekam zda dostranu odpoved ohledne toho proc je takova zodpovednost ze si ji dd nechce brat na triko_????????????????????????????????????????????????????????????????????????[/size]pocitam ze si dd uvedomil jakou chtel napsat kapitalni hloupost a ted dela mrtveho brouka
jan333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - for dd 2007-12-18 16:41:18

tak co vcem spociva ta "nebezpecnost"vodniho chlazeni,dozvim se to konecne?
jan333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pro dd 2007-12-19 11:34:59

myslim ze by nebylo od veci napsat treba:placnul sem hloupost nebo tak neco nemyslite?
uff [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zkusenosti 2008-01-04 17:56:04

chci se zeptat na pripadne zkusenosti s axacomp, ktera ma reklamu na teto strance, co se tyka reklamaci, pristupu, ochote..., budu kupovat novej pc (AXC iGamer ULTRA)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-04 19:15:48
avatar
No, soobně jsem tam nenakupoval, ale znám osobně majitele a zdá se mi že se snaží ve všech ohledech to je tak vše co mohu říci
dk1844 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Sestavy unor? 2008-02-07 15:56:08
avatar
kdy budou sestavy na unor???
dik.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!