Průvodce nákupem a výběrem Počítače, Hardwaru a LCD (11/2012) – Nakupujte chytře!
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Úterý, 06 listopad 2012
alt

 

 

 

 

 

  • Průvodce nákupem a výběrem Počítače,

                                      Hardwaru a LCD (09/2012) – Nakupujte chytře!

Komplexní a kompletní průvodce výběrem komponent a celých PC na českém internetu, je opět aktualizován a zde pro váš nejlepší výběr počítače.  

Na rozdíl od některých „průvodců“, které se občas objevují na některých webech, kde se autoři ani neobtěžují testovat a stavět doporučené kombinace a hardware a vybírají jen podle papíru a nejlépe ještě to, co se třeba některému obchodníkovi zrovna hodí, náš průvodce vychází již několik let, známe a testujeme většinu komponent, které doporučujeme!

Naše sestavy jsou navíc tvořeny několika lidmi, kteří se v oblasti prodeje komponent a stavění PC pohybují. Jediným hlediskem je doporučit to nejlepší, co v dané cenové relaci můžete pořídit jako nejvýhodnější sestavu, bez ohledu na značku, či se za každou cenu vejít do rozpočtu. Prostě tu mámě ty nejlepší možné PC sestavy ve všech zajímavých cenových hladinách pro Vás.

  • Vyplatí se teď (11/2012) kupovat PC? Není to nejlepší, ale ani nejhorší

Kurz dolaru nám zásadním způsobem ovlivňuje ceny komponent, takž je dobré jej sledovat, což děláme dlouhodobě:

V tuto chvíli máme po mnoha týdnech důvod k mírnému optimismu, protože dolar konečně zamířil dolů a aktuálně se pohybuje zase pod 20ti korunami. Což dělá ceny a nákupy počítačů nejvýhodnější od Dubna letošního roku! Bohužel stále je to mnohem dražší, než před rokem, kdy jsme na jednotlivých sestavách mohli proti současnosti ušetřit i několik tisíc korun!

  • Novinky na poli Hardwaru a PC - o čem je dobré vědět

Pokud jde o nový hardware, který má šanci zasáhnout do našich sestav, mnoho se od minula nezměnilo ...

  • 1, Nové procesory FX a A10 od AMD pro AM3+ a FM2 platformy

Velkou změnu máme u AMD, kde máme novinky v obou platformách. Novinkou je FM2 s novými procesory Trinity, které nahrazují starou FM1 a LLano modely. U AM3+ platformy máme aktualizované základní desky AM3+ a k tomu nové Vishera FX procesory. Testy novinek jsme vám nabídli:

Samozřejmě jsme tyto novinky zohlednili v doporučených sestavách a doporučeném HW.

  • 2, Nové 22nm Core i3 a Pentium G procesory pro LGA 1155

Taktéž společnost Intel zahájila dodávky nižších nových 22nm procesorů a ty jsme tedy také do sestav již začlenili. Samozřejmě pro ně výkonově platí to co pro vyšší modely, že se liší výkonem jen o 0-4% proti starším 32nm modelům. V podstatě ale také kopírují jejich ceny, takže je zbytečné je nebrat.

  • 3, Grafické karty - Radeon HD 7000 v pozici "bez konkurence"

Ačkoliv máme na trhu dvě řady 28nm grafik, Radeon HD 7000 a GTX 600, bohužel se nedá o konkurenci příliš hovořit. Nelze si totiž nevšimnout, že GTX 600 grafiky absolutně nestíhají reagovat cenově na slevy a akce u Radeon HD 7000 grafik, které tak jsou ve všech segmentech trhu jednoznačně výhodnější a zajímavější. Za nižší cenu nabízejí dokonce i vyšší výkon a lepší parametry.

AMD navíc podstatným způsobem zvýšilo výkon u HD 7000 grafik posledními ovladači (v průměru 5-10% v mnoha titulech!), na což také nebyla u GTX 600 nalezena výkonová ani cenová odpověď. Marně jsme od posledního přehledu čekali na změnu a konkurenční cenovou politiku. V některých segmentech je situace skutečně tristní. Například GTX 680 s výkonem stěží dosahuje dnes na základní model HD 7970, ale klidně stojí i o 3000-4000 korun více a podobné je to v dalších segmentech.  Nemluvě o nepříliš dobře hodnocených nových nižších a středních modelech, které ani nedohnaly náskok starší konkurence HD 7770/7870, jež jsou stále zajímavější i levnější. Situace s nákupem grafiky je opravdu nevídaná a asi i nejzarytější příznivci GTX  grafik uznávají, že situace je opravdu prazvláštní. Žádné náznaky snahy o lepší konkurenceschopnost ze strany GTX 600 modelů není stále vidět a s blížícím se uvedením HD 8000 řady (Q1 2013) které přinesou odhadem o 20-30% vyšší výkon při stejné nebo jen mírně vyšší spotřebě a podobné ceně proti HD 7000, může situace dále eskalovat.

  •  4, Ceny SSD dále klesají - doporučujeme 120GB jako minimum

Dobrou zprávou je, že ceny SSD stále klesají. Aktuálně už spadly natolik, že pokud jdete vybírat SSD, důrazně vám doporučujeme zbytečně nešetřit a vzít alespoň 120GB model. A to konkrétně Kingston Hyper X 3K se špičkovými NAND čipy. Je sice o 300 korun dražší než třeba také výborný V+ 200, ale ten má pomalejší čipy a ty peníze za to stojí. V podobně toho 120GB disku získáte slušnou kapacitu (64GB je málo i z důvodu toho, že disk zaplníte a tím více zpomalíte) systémového disku a skutečně velmi výkonný SSD.

  • 5, Ceny HDD opět klesly.

Stále ale za 1TB HDD dáme o 1/3 více, než před krizí, tedy zhruba v polovině minulého roku. Nejlepší poměr cena-kapacita je pak u 2TB a 3TB modelů, z hlediska ceny ale asi pro většinu bude nejzajímavější právě 2TB model s cenou kolem 2400 korun vč. DPH (3,5", 7200ot/min, SATA6Gbps).

  • 6, Windows 8 je zde - Pro desktop jsou ale nevhodné

Nový Windows 8 je zde, důrazně vám ovšem doporučujeme jej na desktopový počítač neinstalovat. Jsou ergonomicky výrazně hůře řešené než Windows 7, což se sice dá externími prográmky dohnat, ale problém je i s kompatibilitou a funkčností některých programů i her. Celkově navíc W8 nenabízejí nic skutečně lepšího než Windows 7. Pokud můžete, kupte si W7 pro svůj počítač, podporovány budou ještě dlouho a umí technologicky všechno, co W8, ale bez otravného METRO rozhraní a dalších "zjednodušení" funkčnosti a ergonomie, ale i co se vzhledu týká (absence Aero). W8 jsou vhodné tak maximálně na dotykový PC.

To by bylo stručně k novinkám, teď se podívejme na tradiční historické okénko, co jsme doporučovali a pořizovali před pár lety ....

 

 

  • Jak vybírat PC a historické okénko – ohlédnutí do roku 2009

K dobrému přehledu musí patřit i skvělý přehled o skutečných schopnostech, výkonu a kvalitách různých komponent, z kterých jsou PC složeny. Na internetu najdete různé články s doporučením PC na nákup, ale většinou mají společného jmenovatele, kterým je, že autor sestav většinu doporučených komponent, nezná, netestoval a tak těžko může vědět vše a udělat nejlepší doporučení. Na DDWorld.cz s tím ale problém nemáme. Testujeme hodně komponent a doporučujeme tak věci, které skutečně známe, máme otestované, nebo s nimi máme zkušenosti a víme, jak se v dané sestavě budou chovat. Nejsou produktem jediného člověka, ale podílí se na nich několik lidí, kteří se stavbou PC přicházejí do styku každý den.

PC sestavy na našich stránkách jsou tedy složeny a doporučeny na základě skutečné znalosti jednotlivých komponent, žádné skládání sestav jen podle ceníků se nekoná. Víme a známe schopnosti, výkon, kvalitu i kompatibilitu všeho, co doporučujeme a téměř vše jsme měli v ruce. Dáváme i nějaké ty alternativy. Při výběru a doporučení se soustředíme na několik věci:

  • 1, nesnažíme se vejít do dané ceny za každou cenu

Typickým nešvarem je snaha vejít se pevně stanovené hladiny, přičemž ale musíte udělat řadu kompromisů, které ve výsledku nejsou nutné, protože lepší, kvalitnější i výkonnější komponenty ve výsledku vyjdou třeba jen o pár set korun víc. Naše sestavy tedy netlačíme do striktně omezených cenových hranic, ale snažíme se na každé cenové relaci doporučit zkrátka to nejlepší a ideální, co se vyplatí pořídit. Nešetřete tedy pár korun za každou cenu!

  • 2, Poměr cena-výkon a cena-kvalita je svatý

Nejsme tak bohatí, abychom si mohli dovolit kupovat levné věci. Kvalitní komponenty nestojí o moc více než ty nekvalitní, přitom provozní vlastnosti mají výrazně lepší. Nešetřete za každou cenu. Neméně důležitý je poměr cena-výkon. Nenakupujte podle značky procesor ani grafiku, nekupujete nic, než logo. Žádnou prémiovou kvalitu, výkon ani jiné bonusy. Vždy kupujte to nejlepší, za vaše peníze (každý máme jiné limity). Jinými slovy to, co vám poskytne nejvyšší výkon s moderními technologiemi v nejlepší kvalitě a dobrými provozními vlastnostmi (tedy tiché a úsporné), a to vše za co nejnižší cenu (nutně tedy ne to nejlevnější – cena a kvalita musí být v rovnováze). Cokoliv jiného je prostě hloupost.

  • 3, Doporučujeme PC sestavu jako základ

V našich doporučeních nenajdete periferie, jejichž výběr je značně individuální a nelze tak doporučit objektivně, jako to lze u HW v PC. Proto výběr periferií necháváme jen na vás a snažíme se vám vyjít vstříc nějakým tím testem, kterým na nějakou tu zajímavou periferii upozorníme. V tabulkách ale uvádíme cenu potřebného OS (a vhodné verze k dané sestavě).

  • Notebook nebo stolní PC

Stručně řečeno si dnes spousta lidí kupuje mobilní PC, i když jej vůbec nepotřebují. Mobilní PC ale mají málo výhod (je to kompromisní řešení) a mnoho nevýhod. Mezi ty největší patří slabý výkon proti desktopu za podobnou cenu, mnohem větší pravděpodobnost poruchy, kvůli miniaturizaci a celkové nahuštěnosti nutných komponent. Obecně 20% notebooků selže do 2 let provozu, u desktopu je to mnohonásobně méně. Výhodou desktopu je i to, že díky vyššímu výkonu bude déle použitelný a je možné jej navíc kdykoliv rozšířit a pár komponent vyměnit, takže s menšími náklady můžete mít stále aktuální stroj, což u NB nejde. Zkrátka pečlivě zvažte, zda má smysl pořizovat si na doma notebook, když jej nikam nenosíte. Nestačí vám na to vaše courání mimo domov tablet, nebo dokonce váš SmartPhone? Není lepší si pořídit za stejné peníze, co by vás stál notebook podstatně výkonnější, variabilnější a spolehlivější stolní PC? Jsme si jistí, že 90% uživatelů, kteří si pořídili, nebo plánují pořídit notebook, vůbec mobilní PC nepotřebují a nákup desktopového PC by pro ně měl mnohem větší smysl a hlavně by se jim více vyplatil.

  • Historické okénko – PC sestavy říjen 2009 (3 roky zpět)

Podívejme se krátce do minulosti, na sestavy, které jsme kupovali přesně před 3 lety, a které mnozí právě aktuálně nahrazují, nebo by chtěli nahradit novými:

Ani se to nechce věřit, ale před 3 lety přesně jsme za vynikající cenově dostupné sestavy označili ty, které vidíte v tabulkách. Des už mnozí majitelé těchto sestav přemýšlí nad jejich rozšířením.

Je ale pravdou, že některé komponenty (jejich novější revize), používáme dodnes. A třeba i některé procesory či grafické karty stále nepatří úplně do starého železa. Nutno dodat, že tedy tehdejší TOP sestavy dnes už výkonově určitě díru do světa neudělají, přestože stále nepatří k nejslabším. Zajímavý je vidět i pokrok u SSD, kde jsme za 10 tisíc tehdy kupovali 120GB SSD s menším než polovičním výkonem, než dnes máme u 120GB SSD za 2500 korun. To není špatný vývoj.

Tak to jsou například sestavy, které jsou v mnoha ohledech zralé po 3 letech na výměnu a nyní se tedy podívejme, za co je vyměnit.

 

  • PC sestavy do kanceláře i do domácnosti - za 10 000 korun

Tradičně začneme u sestav s nejnižšími pořizovacími náklady, ale také výkonem. I Když nutno poznamenat, že na všechno, s výjimkou her a hodně náročných výpočetních aplikací, mají výkonu vrchovatě. Zejména vy, kteří pokukujete po sestavách v TESCO a různých marketech a v letácích všeho druhu a podobně, kde se řada sestav prodává kolem 15 000 korun, bystě měly této kapitole věnovat velkou pozornost!

Znovu připomínám, že sestavy navrhujeme z vyzkoušených komponent a tak, aby byly co nejvýhodnější a nejvhodnější (nekupujeme PC každý měsíc, ale na pár let, takže zase nemá cenu šetřit každou stovku), bez ohledu na stav skladů, cenové akce apod. Prostě tohle jsou ideální sestavy, tak jak bychom si je sami pořídili. Jednoduše řečeno, za co nejméně peněz, co nejvíce solidně kvalitní muziky. Nabízíme dvě varianty řešení, jedno zaměřené na cenu, druhé tak, jak je to v této cenové kategorii vůbec nejlepší:

  • Solidní PC základ za 10 000 korun včetně OS

Už za 10 000 včetně OS můžete mít PC, který výkonově i kvalitativně překoná většinou těch (i mnohem dražších) sestav v Tesco atd. V solidním PC obchodě vám z vybraných komponent udělají sestavu. Mnoho počítačů nabízených kolem 15 000 korun má v sobě výprodejové komponenty, přitom už dávno se za stejné peníze dají pořídit nové, lepší, kvalitnější a výkonnější a takhle by měl akutální PC z roku 2012 vypadat: 

Opět jsme udělali dvě varianty u každé platformy. Varianta č.1 je u této cenové kategorie ta dražší, ale výkonově o dost zajímavější a druhá varianta je vůbec ten nejnižší základ, kterou vůbec můžeme doporučit k nákupu (má smysl vůbec ty peníze za to utratit). Všechny sestavy ale v této cenové hladině spoléhají jen na integrované grafické karty (ale samozřejmě jsou rozšiřitelné).

  • Doporučení DDWorld.cz:

Pokud vybíráte mezi platformou AMD a Intel, pak díky lepšímu poměru cena-výkon a lepšími integrovanými grafikami vyniká AMD. Hodně zajímavá je nová platforma AMD FM2 v první variantě, která vyniká vynikající kombinací slušného 4jádrového procesoru s velmi výkonnou integrovanou grafikou (nejvýkonnější integrované řešení vůbec). V případě, že plánujete osazení levnější grafikou, například HD 7750, je na zvážení použití základu od Intelu v podobě procesoru Core i3, i když ten má v určitých oblastech díky jen dvěma jádrům nedostatky ve výkonu a je také dražší.

  • O výběru komponent podrobněji – aneb alternativy, a na co nezapomenout!

Proč vybíráme, co vybíráme a jaké jsou alternativy? Něco už jsme naznačili v tabulce, ale teď pár jednoduchých dalších tipů.

Procesory a základní desky:

U Intelu už jsme komplet přešli na aktuální LGA 1155 platformu. Nezapomínejte, že procesory PentiumGxxx a Core i3-3000, které mají integrovanou grafiku v sobě, potřebují základní desku s grafickými výstupy, abyste mohli grafiku používat. V současnosti už jsou na trhu nové 7dmičkové modely takže se snažíme vybírat z nich. Pokud jde o procesory, tak moc na výběr tam není (tedy je, ale objektivně jsou zajímavé jen 1-2 modely), viz alternativní vhodné komponenty v tabulce. 22nm nové verze těchto slabších čipů, čekejte až někdy v dalším průběhu roku.

U AMD je výběr rozmanitější, díky nové platformě FM2. A6-5400K se jeví jako zajímavý, ale nový A10-5800K je ještě lepší, i když procesorový výkon v některých ohledech rozhodně zaostává za Core i3-3220/3225, ale zase je vyšší než u všech procesorů Intel pod Core i3. V některých aplikacích ale zase díky 3-4 jádrům u těchto procesorů je to naopak. Model Core i3-3225 pak nabízí ne slabou HD 2500 ale solidnější HD 4000 grafiku. Intel ale v této oblasti stále výrazně ztrácí, a pokud hodláte využívat integrovanou grafiku, nabízí AMD rozhodně lepší výkon i vlastnosti a je tedy lepší volbou pro domácí i multimediálně zaměřené systémy s integrovanou grafikou.  Na trhu už jsou také Trinity bez grafiky, jako Athlon X4 750K apod. Za velmi atraktivní cenu. Samozřejmě patří do FM2 patice.

  • Grafické karty

Jak bylo řečeno, sestavy spoléhají na integrovaná grafická řešení, kde AMD nabízí jednoznačně stále více než Intel, který ale udělal velký pokrok proti minulosti. Obě řešení jsou stejně použitelná pro běžného uživatele, který nehledá velké herní povyražení. Pokud si ale chce i občas něco omezeně zahrát, je AMD řešení výrazně lepší volba, zvlášť u A10 modelů. Případně ale můžete zauvažovat o neintegrovaném grafickém řešení.

TIP DDWorld: Doporučujeme případně zauvažovat o minimálně DDR3 1866MHz pamětech (nutno nastavit v Biosu pak), které nativně TRINITY využije, protože poměrně zásadně tyto rychlé paměti ovlivňují výkon integrované grafiky (bere si totiž část paměti z nich), který pak dosahuje až úrovně poměrně silných low endových grafik a stačí i na hraní moderních her v nižších detailech! Ostatně náš test to jen potvrzuje.

Pokud chcete trochu více grafického výkonu a tedy i na nějakou tu hru, ignorujte grafiky pod 2000 korun, nejlepší volba je nový 28nm Radeon HD 7750 1GB GDDR5 (pozor, na trh se dostávají i hloupé DDR3 modely, těm se vyhněte!). Levnější  grafické karty vzhledem k výkonu a možnostem integrovaných grafik nemá smysl pořizovat. V modelu HD 7750 získáte za hodně nízkou cenu hodně zajímavý výkon a to všechno s minimální spotřebou. Karta ani nemá přídavný napájecí konektor, je tak úsporná, že ho nepotřebuje a přitom má výkon zhruba HD 5770/6770, tedy rozhodně použitelné pro méně náročné hráče. Konkurenční grafiky s 28nm čipy NV se již objevily, ale v podobě modelu GT 640 se jedná o jasný propadák, kdy s cenovkou HD 7750 nabízí výkon o desítky procent nižší a tudíž je to jen past na hloupé a nepozorné zákazníky. Starší 40nm grafické modely třeba HD 6700 nebo GTX 460/560 mohou být pro někoho stále zajímavé vzhledem k pověsti, kterou si vydobyly, ale ten výkon poskytují s výrazně vyšší spotřebou a ani technologicky a výbavou nejsou tak pokročilé, takže zkrátka není co řešit a HD 7750 je dnes minimální volba, když vám integrovaná grafika nestačí. Dokonce už je na trhu i Low profilové provedení HD 7750 GDDR5 karty.

  • Operační paměti, pevné disky a další

Výběr operačních pamětí je jednoduchý – DDR3 1600MHz. Jako základ stačí bohatě 4GB. U nové AMD TRINITY platformy bychom ale doporučili již zmíněné 1866MHz moduly, aby případně výkon integrované grafiky byl co nejlepší. Je to celkem znát.

 U pevných disků doporučujeme vybírat poměrem cena-kapacita. Bohužel víte, jak to dneska je s cenami! 1TB model se 7200ot/min a s rozhraním SATA6Gbps se vzhledem k napjatému rozpočtu jeví jako nejlepší nejnižší volba - HDD s nižší kapacitou jsou sice levnější, ale rozdíl je třeba polovina kapacity a na ceně je to 200 korun. Pokud jde o optickou mechaniku, tak DVD-RW SATA to jistí – ano, její použití je dnes už celkem výjimečné, ale pořád by tam být raději měla. Zauvažovat můžete na čtečce paměťových karet pro svou sestavu do pozice 2,5“.

Rozhodně nepodceňuje výběr napájecího zdroje, který je určující pro stabilitu, chlazení a bezproblémový chod PC. Nepotřebujete u těchto sestav nějakou 500W, když vám stačí s přehledem kvalitní 350W. Důrazně doporučuji pořízení minimálně SEASONIC OEM, pokud vás zajímá co nejnižší cena. Nákup levného zdroje z hodně W není ušetřením. Vzhledem k tomu, že bude chladit i celou sestavu, je výběr účinného zdroje důležitý. Na procesor pak doporučujeme obětovat pár korun na opravdu tichý chladič, protože BOX chladiče rozhodně tichem nevynikají. Pokud jde o skříň – stačí i nějaká mATX, ale pozor na velikost vámi zvolené desky (v sestavách máme většinou mATX modely, takže lze tyto PC poskládat i do malých skříní). Doporučujeme proto raději běžnou CoolerMaster Elite 31x řady. Solidní mATX skříň ale pořídíte i o 200 korun levněji, ale pozor na to, aby se vám tam vešla vámi zvolená deska, případně zdroj.  

S výkonem, který nabízí tyto sestavy, bude řada méně náročných uživatelů v kanceláři i domácnosti vrchovatě spokojena, ale jsou tu i náročnější uživatelé a tak se podívejme, co lze pořídit ve vyšších cenových hladinách …

 

  •  PC sestavy pro multimédia – výkon za rozumnou cenu kolem 15 tisíc

 Pokud hledáte dostatek výkonu za rozumnou cenu a použitelnost pro všechno, včetně aktuálních náročných her a aplikací, pak vás budou zajímat naše doporučené sestavy kolem 15 000 - 17 000 korun. Připravili jsme pro vás hned 2 varianty od každé platformy, kde první varianta je podle nás ta zajímavější, i když o něco dražší a druhá je zaměřena, na více spořivé.

 Znovu připomínám, že sestavy navrhujeme z vyzkoušených komponent a tak, aby byly co nejvýhodnější, bez ohledu na stav skladů, cenové akce apod. Prostě tohle jsou ideální sestavy tak, jak bychom si je sami pořídili. Jednoduše řečeno za co nejméně peněz, co nejvíce kvalitní muziky!

  • Levný a výkonný multimediální základ

Za zhruba 15 000 korun včetně OS můžete dnes mít opravdu hodně. Tedy za předpokladu, že si necháte poradit a dobře vyberete. Jinak můžete také 15 000 vyhodit z okna a koupit nějaký výběhový hardware a uvolnit tak místo ve skladu mnohem novějším a lepším komponentám, které si vybere někdo chytřejší. S DDWorld.cz ale budete vy ti chytřejší. Takhle by to mělo vypadat:

Pokud chcete od Intelu slušné čtyřjádro (Core i5), musíte si dost připlatit, takže u této cenové relace to dost dobře nepůjde. Ale výkon má slušný. Vzhledem k tomu, že po PC za 15tis chceme hlavně ten výkon, trochu to komplikuje výběr.  Pokud nemáte alespoň 3700 na čtyřjádrový procesor, o platformě Intel LGA 1155 bych dnes v této cenové kategorii nepřemýšlel. Celkově a moc na výběr tedy není a jedinou tak opravdu zajímavou volbou je zde nové AMD FX-6300. Solidní grafickou kartou, která vám zajistí slušný grafický výkon za nízkou cenu, je úsporný a slušně výkonný Radeon HD 7770 GHz, dnes dostupný v OC edicích za opravdu luxusní (nízkou) cenu.

  • Doporučení DDWrold.cz:

Z možností, které současný trh nabízí, se nám v této kategorii zdá zdaleka nejzajímavější varianta č1. AMD. Velmi rychlý CPU a velmi solidní základní deska za přijatelné ceny. To vše v kombinaci s HD 7770 OC od Sapphire, kdy není v této cenové relaci dnes o čem jiném přemýšlet. Výsledkem bude solidní domácí multimediální PC. O těch druhých variantách v tabulce bychom vzhledem k minimálnímu ušetření a horším vlastnostem, vůbec nepřemýšleli.

  • O výběru komponent podrobněji – aneb alternativy, a na co nezapomenout!

Proč vybíráme, co vybíráme a jaké jsou alternativy. Něco už jsme naznačili v tabulce, ale teď pár jednoduchých dalších tipů.

  • Procesory a základní desky:

U Intelu je situace už nějakou dobu beze změn. Inovované 22nm Core i3 vypadá sice zajímavě, ale 2 fyzická jádra + 2 vlákna za 3000, to už moc zajímavě nezní, zvlášť ve srovnání s FX-6300. U Intelu je asi první slušný procesor, o kterém bych přemýšlel do slušného domácího multimediální stroje, čtyřjádrový Core i5-3470, ale jeho cena je opravdu hooodně vysoko (skoro třetina z ceny celé zamýšlené sestavy). U základních desek Intel LGA 1155 máme ale jasno, určitě berte nové H77/Z77 modely.

U AMD je situace jednodušší. Doporučujeme se vyhnout FX-4000 procesorům, které jsou sice dost frekvenčně rychlé, ale mají jen 4 jádra/vlákna. Mnohem zajímavější je FX-6200, který má 6 jader/vláken, je stejně rychlý a výkonově za ty peníze nemá konkurenci kolem sebe. U základních desek volte modely AMD 900 s tím, že kompatibilita s novými FX modely, které toho ale zase tak moc nepřinesou, je zaručena. ASUS dokonce updatoval svou řadu základních desek na verzi R2.0, takže doporučujeme v jeho případě tyto aktuální modely.

  • Grafické karty

Nabídka grafik kolem 4000 korun s dostatečným výkonem je zajímavá. I když v současné době bez konkurence a kupovat zde něco jiného než Radeon HD 7700 je prostě nesmysl. Nic na tom nezměnily ani nově příchozí, leč nepříliš podařené GTX 650/660 modely.  Jsou zde tedy 28nm grafiky AMD HD 7700, které s minimalistickou spotřebou nabízejí výkon na úrovni HD 6850/GTX 560 i lepší. Jejich cena už klesla na zajímavé částky. A to je tu ještě spotřeba, která je u HD 7770 o desítky Wattů nižší než u starších modelů HD 6850 či GTX 560 a výbava je také mnohem lepší a jeho výkon samozřejmě poroste se zlepšováním ovladačů, což u starších model už nehrozí. Takže opravdu nemá smysl uvažovat nad jiným modelem než 28nm Radeon HD 7770. A jakou edici konkrétně?

V současné nabídce je skutečně zajímavá jen jedna jediná. Za minimální příplatek proti referenčním základům, nabízí Sapphire taktovaný model na 1150MHz s vynikajícím chlazením! Jako alternativu můžete vzít stejně rychle taktovaný Gigabyte model, který je dokonce ještě o něco málo levnější. Aktuálně za 3000 korun je vysoko taktovaná HD 7770 vůbec nejlepší grafika kolem 3000 korun i okolo.

  • Operační paměti, pevné disky a další

Výběr operačních pamětí je jednoduchý – minimálně DDR3 1600MHz, lépe pak 1866MHz. Díky cenám pamětí nemá smysl uvažovat o ničem jiném, než 8GB (2x4GB) paměti za pouhých 1000 korun. Pozor na ty okázalé hřebenové pasivy u některých RAM modelů, počítejte s tím, že ne pod každý chladič procesoru se dají bez problémů nacpat.

Tip DDWorld.cz: Pokud chcete vyšší výkon po pamětech, vykašlete se na rychlost. 2133MHz či 2,5GHz paměti sice rychlostně vypadají papírově super, jenže současné procesory je prostě nevyužijí a vyšší frekvence RAM tak žádný vyšší výkon nepřinese. Pokud chcete výkon po RAM, podívejte se po modelech s nižším časováním (CL). Nejlepší volbou jsou DDR3 1600/1866MHz s CL7-8, teoreticky se podobného časování i snížením frekvence a úpravou těch 2GHz modulů, ale to se nedá zaručit.  

 U pevných disků doporučujeme vybírat poměrem cena-kapacita. V současnosti je to jednoznačně 2TB model, který pořídíte za 2400 korun. U této cenové kategorie sestav je zatím investice do slušného SSD velkým finančním zásahem a se slušným 60GB SSD se do 15tis zatím dost dobře nevejdeme, takže dejte pozor na výběr HDD, aby měl 7200ot/min a nebyl to jen odkládací disk. Určitě bych ale do budoucna o SSD pro systém pouvažoval. U výběru optické mechaniky, klasika: DVD-RW SATA to jistí. Zauvažovat můžete na čtečce paměťových karet pro svou sestavu do pozice 2,5“.

Rozhodně nepodceňuje výběr napájecího zdroje, který je určující pro stabilitu, chlazení a bezproblémový chod PC. Nepotřebujete u těchto sestav nějakou 500W, když vám stačí kvalitní 400W. Důrazně doporučuji pořízení alespoň modelu SEASONIC OEM, pokud vás zajímá co nejnižší cena. Nákup levného zdroje z hodně W není ušetřením. Vzhledem k tomu, že bude chladit i celou sestavu, je výběr účinného zdroje důležitý. Na procesor určitě doporučujeme obětovat pár korun na opravdu tichý chladič, protože BOX rozhodně tichem nevyniká – stačí, ale ty 2 stovky se na lepší rozhodně vyplatí, ovšem jen v případě, že nehodláte více taktovat. Pokud chcete taktovat, musíte pořídit lepší chladič, v sestavách verze 1, je pro tento případ jeden zajímavý a cenově dostupný navržen. Pokud jde o skříň – stačí i nějaká mATX, ale pozor na velikost vámi zvolené desky. Doporučujeme proto raději běžnou CoolerMaster Elite 31x řady. 

S výkonem, který nabízí tyto sestavy, bude řada méně náročných uživatelů v kanceláři i domácnosti, včetně hráčů, vrchovatě spokojena, ale jsou tu i náročnější uživatelé a tak se podívejme, co lze pořídit ve vyšších cenových hladinách …

 

  • Slušný výkon a kvalitní herní a multimediální PC – za rozumné ceny kolem 20 000 korun

Pokud jste náročnější a chcete více multimediálního výkonu, pak jako výkonný základ za rozumnou cenu považujeme sestavy kolem minimálně 20 000 korun. Opět jsme připravili hned dvě varianty od každé platformy. Ta první je zaměřená na poměr cena-výkon, ta druhá hlavně na výkon a taktování, rozdíly jsou tedy hlavně ve výkonu a možnostech OC procesorů a kvalitě základních desek. Za což si připlatíte zhruba 2000 korun na základech sestav.  

Znovu připomínám, že sestavy navrhujeme z vyzkoušených komponent a tak, aby byly co nejvýhodnější, bez ohledu na stav skladů, cenové akce apod. Prostě tohle jsou ideální sestavy, tak jak bychom si je sami pořídili. Jednoduše řečeno za co nejméně peněz, co nejvíce kvalitní muziky!

  • Výkonný a kvalita s vynikajícím poměrem cena-výkon

Za cenu kolem 20 000 korun už si můžete dovolit docela dost a nebál bych se tyto sestavy označit za vůbec ty nejzajímavější poměrem cena-výkon i jejich možnostmi:

V první řadě je tam varianta č.1, která se sestává z procesorů a desek s vynikajícím poměrem cena-výkon. Druhá varianta je o něco dražší, ale zato má už opravdu silné procesory, u AMD je to model FX-8350 a u Intelu pak Core i5-3570K modely, s velmi zajímavými možnostmi taktování. K tomu v obou případech doporučujeme i velmi kvalitní a vyladěné základní desky. U obou variant nechybí kvalitní ale cenově dostupné chlazení.

  • Doporučení DDWorld.cz:

V této cenové kategorii se nám po vydání nových procesorů FX Vishera výkonové sily v podstatě vyrovnaly. Poměr cena-výkon je ale spíše na straně platformy AMD a to hlavně proto, že srovnatelně kvalitní deska vyjde výrazně levněji na AMD platformě než na Intelu. Takže rozhodnutí je na vás a pokud šetříte každou korunu, je AMD jasná volba. Pokud nešetříte, tak si připlatíte na Intel. Ten má výhodu nižší spotřeby. Na nedostatek výkonu si jako běžný uživatel ovšem stěžovat nebudete u žádné z nabízených variant.   

  • O výběru komponent podrobněji – aneb alternativy a na co nezapomenout!

Proč vybíráme, co vybíráme a jaké jsou alternativy. Něco už jsme naznačili v tabulce, ale teď pár jednoduchých dalších tipů.

  • Procesory a základní desky

AMD obnovilo nabídku novými FX modely, které se povedly a nabízejí na stejné frekvenci zhruba o 10% vyšší výkon, ale protože se zvedly i ty frekvence, je nárůst výkonu velmi pěkný, zvlášť když spotřeba zůstala stejná. FX8350 plně vyrovná výkon Core i5 modelů a navíc AMD nasadilo od počátku agresivní ceny. Jenže CPU nikdy nekupujete samotný a do ceny sestavy promlouvá i cena základní desky. Pokud jde o základní desky, většině uživatelů bude stačit slušný AMD 970 model, náročnější si ale mohou trochu připlatit na plně vybavený AMD 990FX. Gigabyte má hodně zajímavé modely poměrem-cena výkon, MSI není o moc pozadu a u ASUSu se nám hodně líbí hlavně Sabertooth 990FX R2.0, která výrazně zatraktivňuje AMD platformu, protože tahle superkvalitní deska stojí jen 3500, a stejně kvalitní deska na Intelu je k mání o skoro 1500 dráž.

U Intelu je výběr tedy celkem jednoduchý. Minimálně čtyřádrový procesor Core i5 (nový 22nm Core i5-3470 vypadá fajn), ale pokud chcete normálně taktovat, tak musíte pořídit model s K, který už ale stojí hodně přes 5000. Jako základní desky doporučujeme rozhodně výhradně Z77 modely. Pro příznivce OC je hodně zajímavý model ASUS Maximus IV GENE-Z. Je to ale mATX formát, takže trochu chudší na výbavu, ale pořád dost bohatý.  

  • Grafické karty

Vykašlete se na značky čipů a kupujte podle výhodnosti výkonu, provozních vlastností a ceny. To je naše rada ohledně výběru grafiky!

 V kategorii kolem 5000 korun dnes není lepší volby, než 28nm Radeon HD 7850. S minimalistickou spotřebou na úrovni mnohem slabších grafik, nabízí výkon na úrovni HD 6950/GTX 570! Opět jsou tu dvě vynikající edice. Pokud chcete ušetřit a stačí vám jen 1GB verze, už jsou na trhu a stojí pod 4500 korun. 2GB verzi pořídíte za něco kolem 5 tisíc. Výkonovou konkurencí k HD 7850 OC je model GTX 660, jenže ta stojí více a je tak méně výhodná, navíc má nevhodnou 192-bit sběrnici, proti 256-bit u HD 7800. Pokud chcete více výkonu, můžete zauvažovat o HD 7870 ...   

  • Operační paměti, pevné disky a další

Výběr operačních pamětí je opět jednoduchý – DDR3 1600MHz. Díky cenám pamětí nemá smysl uvažovat o ničem jiném, než 8GB paměti za pouhých 1000 korun. Pozor na vyšší chladiče u některých modelů, počítejte s tím, že ne pod každý chladič CPU se dají bez problémů nacpat.

Tip DDWorld.cz: Pokud chcete vyšší výkon po pamětech, vykašlete se na rychlost. 2133MHz či 2,5GHz paměti sice rychlostně vypadají papírově super, jenže současné procesory je prostě nevyužijí a vyšší frekvence RAM tak žádný vyšší výkon nepřinese. Pokud chcete výkon po RAM, podívejte se po modelech s nižším časováním (CL). Nejlepší volbou jsou DDR3 1600/1866MHz s CL7-8, teoreticky se podobného časování i snížením frekvence a úpravou těch 2GHz modulů, ale to se nedá zaručit.

 U pevných disků doporučujeme vybírat poměrem cena-kapacita – dnes tedy 2TB model. Nicméně u této cenové kategorie už si můžeme dovolit pro systém použít výkonný SSD, takže jsme do sestav osadili 120GB novinky Kingston SSDNow V+ 200, která za 2200 korun ve 120GB verzi nabízí hodně. Poloviční 64GB verze není o moc levnější, ale je menší a pomalejší. Pokud jde o optickou mechaniku, tak DVD-RW SATA to jistí. Zauvažovat můžete na čtečce paměťových karet pro svou sestavu do pozice 2,5“.

Tip DDWorld.cz: Pokud pořizujete SSD, ideálně platí, že čím kapacitně větší, tím lepší. Ačkoliv je kapacita třeba 60-90GB dostatečná pro systém, pamatujte na to, že čím více SSD naplníte, tím je pomalejší proti základu. Samozřejmě když přijde na finance je jasné, že si příliš vyskakovat nemůžeme a i 60GB moderní rychlé SSD je pořád SSD disk. Doporučujeme však s o ohledem na současné ceny 120GB model jako minimum. Je ale jasné, že musíte mít v PC i klasický HDD na ostatní data (hry apod.) zde tak doporučujeme i rychlý HDD se 7200ot/min.

Rozhodně nepodceňuje výběr napájecího zdroje, který je určující pro stabilitu, chlazení a bezproblémový chod PC. Pro tu první variantu stačí v pohodě kvalitní 400W zdroj, pro tu druhou variantu s OC potenciálem bych doporučil kvalitní 500W zdroj. Nákup levného zdroje z hodně W není ušetřením. Vzhledem k tomu, že bude chladit i celou sestavu, je výběr účinného zdroje důležitý. Corsair nebo Seasonic, či Enermax se jeví celkem zajímavě.

Na CPU pak rozhodně doporučujeme obětovat pár korun na opravdu tichý a výkonný chladič (pozor některé procesory se prodávají i bez BOX chlazení, takže ani nemáte jinou možnost), protože BOX rozhodně tichem nevyniká a moc dobře ani nechladí. Celkem zajímavý je osvědčený model GELIDu s opravdu vynikajícím poměrem cena-výkon. Pokud jde o skříň, doporučujeme alespoň CoolerMaster Elite 33x řady, cokoliv lepšího je už na vašem zvážení, jako základ svou službu udělá dokonale, leč to samozřejmě není žádný přepych.  

S výkonem, který nabízí tyto sestavy, bude drtivá většina z vás více než spokojena, stačí s přehledem na všechny moderní hry i ve vysokých detailech. Samozřejmě ale může být ještě lépe, takže se podívejme, co si můžeme pořídit za dalších zhruba 10tis navrch.

 

  •  Výkon a kvalita pro náročnější - PC za ceny kolem 30 000 korun

Chcete vysoký výkon pro hry v maximálních detailech a možná vhodný i pro Eyefinity/Surround hraní a práci na třech monitorech? Chcete kvalitu po všech stránkách? Pak můžete mít tohle všechno za cenu kolem 30 000 korun.

Znovu připomínám, že sestavy navrhujeme z vyzkoušených komponent a tak, aby byly co nejvýhodnější, bez ohledu na stav skladů, cenové akce apod. Prostě tohle jsou ideální sestavy tak, jak bychom si je sami pořídili. Jednoduše řečeno za co nejméně peněz, co nejvíce kvalitní muziky!

  • Výkonný a kvalita pro náročné za dostupnou cenu

U sestav za 30 000 korun jsme také připravili dvě varianty. Tu první cenově přijatelnější s lepším poměrem cena-výkon, a druhou, kde je výkon a kvalita až na prvním místě. U AMD je bohužel pro nás (tedy konkurenční prostředí a souboje firem) v této cenové kategorii už znát, že prostě výkonově na Intel dnes nestačí. Ale také s procesory končí na ceně pouhých 4500 korun a výše už nic nenabízí. Na 5000 však Intel se skutečně výkonnými procesory sotva teprve začíná!

  • Doporučení DDWorld.cz:

Z našeho podhledu je z hlediska výkonu a možností vůbec nejzajímavější sestava Intel varianta č.2 – cenově dostupná X79 platforma s velkými možnostmi budoucího upgradu a masivního navýšení výkonu! V kombinaci s grafikou HD 7950 3GB je to opravdu hodně výkonná sestava za vyšší, ale stále velmi slušnou cenu.

  • O výběru komponent podrobněji – aneb alternativy a na co nezapomenout!

Proč vybíráme, co vybíráme a jaké jsou alternativy. Něco už jsme naznačili v tabulce, ale teď pár jednoduchých dalších tipů.

  • Procesory a základní desky

AMD hraje dnes hlavně na poměr cena-výkon, a jeho nové FX-8350 příjemně zrychlilo a nabízí výkon konkurenčních Core i5 a v některých případech i lepší. AMD na to šlo agresivně i s cenou nemluvě o lepších cenách srovnatelných AMD desek proti stejným modelům na Intelu. Na Core i7-3xxx samozřejmě už AMD FX nestačí, jenže ta stojí také bohužel o poznání více a osobně bych nad jejich pořízením pro LGA 1155 ani nového Core i7-37xx vůbec neuvažoval. Jestli chcete výkon, vezmete X79 a Core i7-3820, samozřejmě proti AMD platformě je výrazně dražší.

 AMD platforma nabízí i levnou skutečně kvalitní deskou za hubičku (ASUS SaberTooth R2.0), kdy nic podobného prostě na Intelu za tyhle peníze neseženete, takže to přidává AMD platformě nemálo na atraktivitě a cenově ji trochu zvýhodňuje jako komplet (při srovnatelně kvalitních deskách). Intel platforma samozřejmě nabízí kvalitní desky, jen stojí trochu více. Ve výsledku tak AMD nabízí vynikající poměr cena-výkon jako celek CPU+deska, což je pro některé silný argument. 22nm Intel + nová Z77 deska, je záruka vyššího výkonu a nižší spotřeby, ale také si na to nemálo připlácíte, což poměr cena-výkon výrazně negativně ovlivňuje. Volba je na vás.

Pro mě je ovšem v této cenové kategorii nejzajímavější zcela jiná volba - skutečná High end platforma Intel X79, kde čtyřjádrový Core i7-3820 je stále jedno z nejvýkonnějších 4jáder na světě, má čtyřkanálový řadič pamětí a i když je pro OC zamčené a omezené, X79 platforma jej neomezuje, takže nataktovat jde opravdu hodně. A možnosti rozšíření X79 platformy o supervýkonné 6 a později 8 jádrové procesory, to je výrazně více, než vám mainstreamová LGA 1155 platforma kdy nabídne.

  •  Grafické karty

HD 7870 už nám zlevnily, ale spolu s nimi zlevnily a hlavně zrychlily i HD 7950, které dnes už stojí kolem 7500 korun a to i v OC ediciích! Za to nabízejí opravdu hodně vysoký výkon, 384-bit sběrnici, 3GB paměti a plný neomezený GPGPU výkon. Vyrovná se jim herním výkonem jen o 1500-2000 korun dražší GTX 670, která však nedokáže novým výše taktovaným HD 7950 konkurovat výbavou ani celkovým výkonem ve vyšších rozlišeních. Za nejatraktivnější model HD 7950 lze považovat nový Vapor-X model od Sapphire s taktem 950MHz a cenou pouze 7400 korun, čímž zcela přebije jakoukoliv jinou HD 7950 a zcela vyloučí GTX 670.

Pozor na trh dorazila novinka v podobě GTX 660 Ti. Té se ale vyhněte za každou cenu. Je to ořezaná GTX 670, jenže má jen 192-bit sběrnici, která ji hodně omezuje už nyní, natož v nových náročnějších hrách. Za stejnou cenu nabízí ve všech ohledech o třídu méně než HD 7950. GTX 660 Ti ani GTX 670 nejsou za současných podmínek vůbec zajímavé a jejich nákup je vyloženě okrádání se sama sebe. Pozor na ně. Sluší se dodat, že za cenu GTX 670 dnes už můžeme mít běžně HD 7970 3GB, což je karta s o třídu lepším výkonem a výbavou.

  • Operační paměti, pevné disky a další

Při výběru operační paměti pro X79 pamatujte, že je to 4kanálová platforma, takže potřebujete ideálně 4 moduly, proto volíme hned 16GB DDR3 1600MHz paměti za 2400 korun, samozřejmě u LGA 1155/AM3+ si vystačíte s 8GB a dvěma moduly pro dvoukanálový řadič, takže můžete 1200 korun ušetřit, což vás u AMD varianty 1 dostane s celou sestavou na těch 30 000 korun. Jestli vám tedy jde výrazně o ten poměr cena-výkon a každou korunu.

Tip DDWorld.cz: Pokud chcete vyšší výkon po pamětech, vykašlete se na rychlost. 2133MHz či 2,5GHz paměti sice rychlostně vypadají papírově super, jenže současné procesory je prostě nevyužijí a vyšší frekvence RAM tak žádný vyšší výkon nepřinese. Pokud chcete výkon po RAM, podívejte se po modelech s nižším časováním (CL). Nejlepší volbou jsou DDR3 1600MHz s CL7-8, teoreticky se podobného časování i snížením frekvence a úpravou těch 2GHz modulů, ale to se nedá zaručit.

 U pevných disků doporučujeme vybírat poměrem cena-kapacita, ale víte jak to nyní je. 2TB model je rozumné maximum a vlastně i minimum. Mnohem důležitější je SSD, které do těchto sestav prostě už patří. Rozumný je výběr alespoň 120GB kapacity, pro systém a programy. Vybírejte hlavně z nabídky firem OCZ, Kingston a Intel. Kromě klasické DVD-RW optické mechaniky můžete zauvažovat ještě o čtečce paměťových karet pro svou sestavu do 2,5“ pozice ve skříni.

Diskutovat o použití kvalitního zdroje, bedny a chladičů nemá v této cenové relaci žádný smysl. Je to samozřejmost. U všech kategorií máme z čeho vybírat. Udělal jsem výběr za vás a u každé platformy doporučil ideální chladič vzhledem k rozložení komponent. U zdrojů je tu hodně modelů od SEASONIC, TAGAN a ENERMAX nebo vyšších FORTRON modelů. U skříní doporučuji nejen kvůli montáži, ale i kvůli chlazení sáhnout po bigtower skříních a i zde jsou desítky modelů od značek, jako jsou třeba CoolerMaster. Rozhodně osaďte i kvalitnější zvukovku, která výrazně přidá na zážitku z filmů, her i hudby. Samozřejmě s odpovídajícím 5.1 repro systémem.

Tyhle sestavy jsou tak nějak tím rozumným maximem, na co se běžnému i náročnému uživateli vyplatí připlácet. Nicméně je mezi námi i pár extrémistů, kteří prostě chtějí to nejlepší …

 

 

  • Nic než výkon a kvalita – jak koupit výkonné ale ne předražené?

Samozřejmě můžete za počítač utratit klidně 100 i 150 tisíc, ale osobně si myslíme, že je to hloupost, protože ten výkon prostě není potřeba a nárůst výkonu proti třeba sestavě za 65 000 korun, nebude takový, aby se to vyplatilo. Připravili jsme tedy opět 2 varianty od obou platforem tak, abyste skutečně měli to nejkvalitnější a nejvýkonnější na trhu a zároveň zbytečně nepřipláceli na předražené modely, čímž už nic nezískáte a vyhodíte za to zbytečné tisíce navrch.

Znovu připomínám, že sestavy navrhujeme z vyzkoušených komponent a tak, aby byly co nejvýhodnější, bez ohledu na stav skladů, cenové akce apod. Prostě tohle jsou ideální sestavy, tak jak bychom si je sami pořídili. Jednoduše řečeno za co nejméně peněz, co nejvíce kvalitní muziky!

  • Maximální výkon a kvalita za rozumné ceny

Podle našeho názoru je takovým rozumným maximem, které vám nabídne to nejlepší, tohle:

AMD platformu zde nemá smysl řešit, je tam uvedeno víceméně jen do počtu, protože v téhle cenové kategorii už dávno nemá AMD, co nabídnout a dokonce ani nabízet oficiálně nehodlá. Teoreticky byste mohli vyzkoušet 16jádrový Opteron do G34, ale to je už serverová záležitost. I když nadšenci si to mohou koupit a zkusit štěstí při taktování. Proč ne. Ale lepší desktopová volba je zde ve všech ohledech určitě Intel. A to jednoznačně X79 platforma, což je ale také jediný skutečný desktopový high end.

  • O výběru komponent podrobněji – aneb alternativy a na co nezapomenout!

Proč vybíráme, co vybíráme a jaké jsou alternativy. Něco už jsme naznačili v tabulce, ale teď pár jednoduchých dalších tipů.

  • Procesory a základní desky

Jednoznačně, pokud chcete výkon, doporučujeme X79 platformu a nový procesor Intel Core i7-3930K. Je o 4% slabší než nejvýkonnější model Core i7-3960X, ale polovinu levnější. Je to 6jádro/12vláken, 4kanálový řadič pamětí a má i integrovaný PCIe řadič. Prostě král procesorů s výkonem deklasujícím všechno okolo. Za 14 000 rozhodně stojí. Pokud chcete ušetřit, je tu hodně zajímavý Core i7-3820, což je ale jen 4jádrový model, i když zase stojí polovinu toho co 6jádrový Core i7-3930K a rozhodně není o polovinu pomalejší ;).

Výběr X79 desek je velmi slušný a na trhu už jsou i modely kolem 5000 korun, které rozhodně stojí za to. Třeba Gigabyte UD3 je velmi atraktivní! Samozřejmě jsou zde i mnohem dražší modely, třeba supervybavený ASUS X79 DELUXE nebo nejlepší deska na trhu, ASUS ROG Rampage IV Extreme (pro méně nadšené taktovače doporučím Formula verzi). Ale stojí opravdu hodně. Existují i mATX X79 desky, takže můžete zkusit postavit i velmi malý počítač, který ale výkonem rozcupuje všechno okolo.  

  • Grafické karty

GTX 680 i GTX 670 zaspaly a zadrhly se cenově hodně vysoko. AMD navíc zapracovala na ovladačích, takže v současnosti je HD 7950 3GB už minimálně stejně výkonná jako GTX 670, HD 7970 3GB překonává GTX 680 a to je na trhu ještě o poznání výkonnější HD 7970 GHz 3GB, která už nemá konkurenci vůbec žádnou. Navíc její ceny už se pohybují kolem 10-11 tisíc, kam se GTX 680 ještě ani nedostala. Z hlediska výběru grafik tak dnes není co řešit a nic jiného než HD 7900 nepřichází za současných podmínek do úvahy. Uvidíme, zda se cenově začne hýbat i konkurence, ale zatím to vypadá, jak to vypadá. U HD 7970 GHz se na trh dostávají velmi zajímavé modely. Pro spořivější jsou tu Gigabyte a Sapphire HD 7970 GHz 3GB, které stojí kolem 11 tisíc, referenční model je dokonce pod 10 tisíc . Pokud ale chcete něco opravdu zajímavého, pak jednoznačně nejvýkonnější grafickou kartou s jedním jádrem je nový TOXIC od Sapphire, který běhá na 1,2GHz(!) na jádře a 6,4GHz(!) na 6GB pamětech. Stojí ale také 15 500 korun - za exkluzivitu se platí.  

Zauvažovat sice můžete o duálních řešeních, kdy GTX 690 je na skladech ještě dost a nově příchozí HD 7990 je tu už od několika výrobců. HD 7990 je samozřejmě o dost výkonnější, ale také více žere. Pořád se ale bavíme o grafikách za 25 tisíc a upřímně, dvě HD 7970 GHz vyjdou levněji a budou rychlejší a provozně zajímavější. Ale to už je řešení vyloženě pro extrémisty.    

  • Operační paměti, pevné disky a další

U těchto sestav už rovnou doporučíme výkonné 1866MHz moduly ideálně s časováním CL8/9. Pozor na vyšší hřebeny chlazení některých modulů, které by se vám nemusely vejít pod chlazení. Sestavy jsme ale podle toho uzpůsobily.

U pevných disků je samozřejmě základem slušný velký SSD s 256GB minimálně – nový Intel SSD 520 je myslím hodně zajímavá volba – jen pozor OEM verze je bez 3,5“ kitu pro přimontování do PC skříně, takže buď koupit o něco draží verzi s Kitem, nebo si poradit jinak. Ještě zajímavější je ale Kingston HyperX 3K, který ve 256GB a montážním kitu stojí jen 5050 korun. Cenově ještě zajímavější je ale 20nm Intel 330 SSD ve 240GB verzi za 4500 korun. Můžete také zainventovat do dvojice takto rychlých SSD a vytvořit si opravdu hooodně rychlé diskové pole. Pro skladování dat se hodí 2TB disky. Zvážit můžete investici do Blu ray vypalovačky, která dnes stojí kolem 2100 korun a samozřejmě zvládá i DVD. 

Diskutovat o použití kvalitního zdroje, bedny a chladičů nemá v této cenové relaci žádný smysl. Je to samozřejmost. Takže kvalitní zdroj, pokud plánujete dvojici grafik, tak se nebojte 1000W zdroje (i když není nutný a zvolené sestavy si vystačí i se zdrojem výrazně skromnějším, třeba 600-700W), ale výše bych nechodil, protože výkonnější zdroje často dělají problémy s domácí elektrikou a vyhazují pojistky. U počítačové skříně rozhodně berte velký a prostorný Bigtower. Stejně tak je samozřejmostí kvalitní zvuková karta a pořádné chlazení. Celkem zajímavým chladičem na procesor je instantní vodník od Corsair H100 - musíte ale myslet při jeho výběru i na výběr vhodné skříně a ideálně bychom vám doporučili rovnou k němu přikoupit i 120mm ventilátory NOCTUA.   

Tyhle sestavy jsou podle nás úplně tím nejvyšším maximem, co se vůbec vyplatí pořizovat. Samozřejmě můžete utratit klidně dvakrát tolik, ale v procesorovém ani grafickém výkonu už toho mnoho navíc nezískáte. U kategorie SSD lze investovat třeba 20 000 do PCIe SSD instantních RAID polí, které nabízejí rychlosti čtení-zápis kolem 1GB/s! Ale je to dost drahé a nemyslím, že je to až tak akutně potřebné. V současné době je X79 jediná platforma, u které nemáme moc proč a nad čím váhat.

Podívejme se na závěrečná hodnocení a doporučení …

 

  • Doporučené monitory k sestavám - od nejlevnějších po luxusní

I mezi levnými monitory se dá najít velmi kvalitní kousky a každý si vybere dle svých požadavků ten svůj ideální monitor. Co se týká levnějších TN panelů, nevyplatí se připlácet si za značku, jelikož používají v 99% stejný levný základní TN panel. Taky je zřejmé že kvalitnější VA panely už začínají klesat pod cenovou hranici pěti tisíc, což značí ochabující zájem o TN panely a výrobci na to už reaguji snižováním cen těchto monitorů, což je jenom dobře.

Také radím si každý monitor nechat předvést před koupí na vadné pixely, protože stále řada výrobců negarantuje 0 vadných pixelů u svých modelů. Pokud prodejce dělá i kalibrace není od věci si daný monitor také nechat zkalibrovat optickou sondou (pokud to ovšem není moc drahé k celkové ceně daného monitoru).

Tady je každopádně několik našich typů na zajímavé monitory v jednotlivých cenových relacích:

  • Monitor za 4000 korun:

Pokud chcete kvalitní, ale nepředražený monitor pro běžné použití, můžeme vám doporučit model LG IPS235P:

Za cenu kolem 4000 korun vč. DPH získáte e-IPS panel (LED podsvícení) s úhlopříčkou 23" a rozlišením 1920x1080 s jemnou roztečí bodů 0,265mm. Monitor je matný a má výborné pozorovací úhly a kontrast 1000:1. Nemá vestavěné reproduktory a na výstupech najdeme HDMI, DVI, D-Sub. Spotřeba je kolem 35W a váží 4kg. Vynikající volba a za dané peníze těžko chtít něco lepšího.

  • Monitor za 5000 korun:

Zde máme dva kandidáty s doporučením ke koupi. První z nich je Philips 235PQ2EB za cenu kolem 5000 korun:

Je to opět e-IPS technologie (LED podsvícení) s matnou povrchovou úpravou. Úhlopříčka 23" a rozlišení 1920x1080. Nabízí ale velmi kvalitní zpracování včetně pivotu a solidní výbavu s vestavěnými reproduktory, USB a porty DP, DVI, D-Sub. Spotřeba je 27,6W a váha 6,4kg. Druhou podobnou volbou v této cenové kategorii je Dell U2312HM:

Stejná technologie, tedy e-IPS, LED podsvícení, matná úprava. Úhlopříčka je také 23" a rozlišení 1920x1080. Reproduktory nemá, ale má hned 4x USB, DP, DVI a D-Sub. Záruka od Dellu je také výhodou, pivot má také. Spotřeba je 30W a hmotnost 6,47kg. Cenou se pohybuje kolem 5500 korun vč. DPH.

  • Monitor kolem 10 000 korun:

I zde máme pár zajímavých kandidátů. První z nich je velmi zajímavý Samsung S24A850DW:

Úhlopříčka 24", ale rozlišení je 1920x1200. Jedná se o monitor s technologií PLS (odvozena od IPS) s matnou úpravou. Výborný ve všech ohledech, včetně podání barev a pozorovacích úhlů. Na výbavě nabízí DP, DVI, D-SUB, ale není vybaven ani USB ani reproduktory. Váží 7,6kg a spotřeba je 64W. Stojí kolem 10 000 korun vč. DPH. Podobnou zajímavou volbou je i HP ZR2440w:

Opět je to 24" s rozlišením 1920x1200, ale už technologie e-IPS s matnou úpravou a LED podsvícením. Vynikající parametry a vlastnosti. Ve výbavě nejsou reproduktory, ale najdeme zde 4xUSB, DP, DVI, HDMI. Váha je 7,6kg a spotřeba 75W. Cena se pohybuje kolem 9500 korun vč. DPH. Třetím zajímavým modelem v této cenové relaci je BenQ XL2420T:

Jedná se také o 24" monitor, ale již jen s technologií TN a rozlišením 1920x1080. Specialitou je ovšem že se jedná o 120Hz monitor s možností 3D režimu. Nabízí LED podsvícení a je matný. Ve výbavě nejsou reproduktory, ale najdeme 3x USB, DVI, 2x HDMI, DP, D-Sub. Spotřeba je kolem 24W a hmotnost 6,1kg. Jeho cena se pohybuje kolem 9500 korun vč. DPH

  • Dražší monitory:

Samozřejmě na trhu je celá řada opravdu drahých monitorů s cenovkami v řádu desítek i stovek tisíc korun. Sáhnout můžete po superkvalitních EIOZO monitorech, ale berte v potaz, že si za ně opravdu hodně zaplatíte. V našem případě koukáme na cenově zajímavější modely. Jedním z nich je například HP ZR2740W:

Za cenu kolem 12500 korun získáte veliký 27" monitor s IPS obrazovkou a rozlišením 2560x1440. Spotřeba je 120W a hmotnost kolem 10,5kg. Má pivot, USB Hub 4x a také DP a DVI. Velmi cenově zajímavý velký monitor. Dražší alternativou je pak DELL U2711:

Opět 27" s rozlišením 2560x1440 a technologie IPS. Má ale luxusní výbavu v podobě 4x USB, čtečky paměťových karet, DP portu, DVI, HDMI a VGA. Spotřeba je kolem 113W a hmotnost 7,7kg. Cenově se ale už pohybuje kolem 19 500 korun vč. DPH. Chcete něco lepšího? Co takhle DELL U3011:

30" s rozlišením 2560x1600, s H2-IPS panelem a výbornou výbavou jako výše uvedená 27" verze. Spotřeba je už ale 185W a váha 9,3kg. Mít ho můžete za cenu kolem 30 000 korun vč. DPH. Alternativou je pak HP ZR30W:

V podstatě úplně to samé, tedy 30" s rozlišením 2560x1600 a H2-IPS technologie. Výbava je ale o něco nižší, pořád má ale 2x USB, DP a DVI-D. Spotřeba je také 185W a váha 13kg. Cena už je ale zajímavějších 24 000 korun vč. DPH.

Samozřejmě jsou mezi námi i náročnější uživatelé, kteří nejsou ochotni snášet kompromisy levných LCD a ti zabrousí do dražších vod. Pokud mají pár typů na zajímavé modely pro ostatní, mohou se určitě podělit v diskusi a třeba je do příštího přehledu zařadíme do přehledu, i když ti asi vědí, co chtějí :).

 

  • Doporučení k výběru PC

Vidíte sami, že věci se na trhu poměrně rychle mění. DDWorld.cz je pro vás ale sleduje a včas vás na ně upozorňuje, ať už prostřednictvím aktualit nebo testů. Výběr PC není jednoduchá věc, zvlášť pokud se tomu nevěnujete pravidelně. Ale když víte co a jak, tak vybrat ideální PC pro každého není vůbec žádný problém. Nemusíte tedy tápat, stačí sledovat DDWorld.cz, protože zde sledujeme celý trh za vás. Kromě toho děláme i hromady testů, takže s výběrem jednotlivých komponent a toho nejlepšího za naše peníze, není žádný problém.

Na vás zůstává jen výběr vhodného obchodu a sestavení. Obojí můžete vyřešit jednoduše, kvalitní internetové obchody nabízejí i možnost sestavení a instalaci, takže vás žádné těžkosti nečekají. Rozhodně ale nenakupujte v obchodech s nejnižšími cenami, protože to také může být na úkor servisu a dalšího přístupu k zákazníkovi.

Nezapomínejte také na to, že počítač je nutné udržovat a to jak po stránce softwaru, tak HW. Pokud víte, že pracujete v prašném prostředí, nezapomínejte PC pravidelně čistit. Pokud jde o výkon a funkčnost, zejména grafické ovladače jsou důležité a rozhodně také stahujte a instalujte nejnovější bezpečností aktualizace operačního systému, prohlížečů i antivirových programů.

Celý trh a jednotlivé komponenty pro vás dále sledujeme. DDWorld.cz je nezávislý uživatelský magazín, který je tu pro vás a naším cílem je poskytování nezávislých, objektivních a zcela přesných informací, bez ohledu na to, zda se někomu hodí do krámu nebo nikoliv. Na prvním místě je vždy uživatel a to, zda je po něj/nás daný produkt to nejlepší, co za své peníze může mít. Vybírejte tedy chytře a s námi.

  • Závěr

Opět tedy máte v ruce aktualizovaný nejkomplexnější a nejaktuálnější přehled výběru komponent i jednotlivých počítačových sestav. Nemusíte tedy tápat a kupovat zajíce v pytli. Závěrem musím opět zdůraznit, že všechny sestavy jsou vybírány nikoliv s nutně nejlevnějšími řešeními, ale těmi, které za solidní peníze, nabízejí i solidní kvalitu. Rozdíl mezi kvalitním a nekvalitním řešením může být pár desítek i pár set korun, kdy navíc dražší neznamená vždy lepší.

Pokud chcete polemizovat nad naším výběrem, doufám, že jste si pečlivě přečetli vše pod našimi tabulkami, kde popisuje proč objektivně zvolit to a ne to. Neřídíme se výběrem podle značek a doporučujeme vám totéž. Zapomeňte na to, co platilo o výběru před několika lety, kdy tahle a tahle značka třeba nabízela lepší produkty, nyní s několikátou novou generací produktů je situace úplně jiná. Jak ale bylo řečeno, nemusíte se prodírat recenzemi a vším možným abyste se dostali do obrazu, stačí se podívat na náš přehled, kde máte všechno pohromadě. Většinu uvedených sestav, tak jak jsou, jsme měli postavené (nebo s alternativními komponenty) a většinou komponent máme otestované a víme, proč je doporučujeme, včetně nejvhodnějších alternativ. Samozřejmě věci i časy se mění, v úvodu a v článku máme napsáno, co nás čeká a nemine, takže můžete zase očekávat aktualizovaný přehled, hned jak se nám věci dají do pohybu a nynější výběry již nebude aktuální …

Určitě se v diskusi podělte se svými dojmy, tipy a zkušenostmi.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
pleschi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zamyšlení 2012-11-07 07:29:18

DD pokud je tohle pravda (a já s tím souhlasím) "Vykašlete se na značky čipů a kupujte podle výhodnosti výkonu, provozních vlastností a ceny. To je naše rada ohledně výběru grafiky!"
tak proč je ve výběru CPU AMD? Intel ho válcuje na všech frontách... pokud tam je jako alternativa tak dobrý, ale v tom případě by tam alternativně měla být u GK Nvidia...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-07 11:40:57
avatar
Intel rozhodně AMD neválcuje na všech frontách. V cenových kategoriích pod 5000 je situace více než vyrovnaná. A to jak výkonem, tak cenou, dokonce AMD v mnoha kategoriícíh nabízí lepší poměr cena-výkon.

Kromě toho máme na webu řadu testů, na které je v článku odkazováno, kde máš jasně dokázánol, že Intel AMD rozhodně na všech frotnách neválcuje. Navíc AMD a Intel máš rozdíl i v deskách, jejich kvalitě a cenách atd. Jsou to svébytné platformy, což grafiky nejsou. Grafika je jenom grafika a můžeš ji hodit na obě patformy, ale procesor AMD/intel do tebou vybrané desky Intel/AMD neosadíš ;) takže zatímco u grafiky si můžeš vybrat nejlepší model, u CPU/desek jseš omezen platformou, a rozhodně lžeš sám sobě, když si myslíš, že Intel válcuje AMD na všech frontách.

AMD nabízí v mnoha cenových kategoriích i lepší výkon (třeba FX-6300) a v mnoha lepší poměr cena-výkon jak procesor, tak po započítání stejně kvalitní desky. Nemluvě o výkonu integrovaných grafik ;). Ttohle má do válcování daleko ;)
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DDWorld upadá... 2012-11-07 07:49:51
avatar
Začínam si pripadať akoby DD robil tie testy cez kopyrák...hlavne to neustále používanie HDDčiek ako primárnych diskov mi nepríde už ani smiešne, ale totálne stupídne...

Top nezmysly prehľadu:
1. Kancelárske PC a 1TB pevný disk??? To fakt nepotrebuje komentár...
2. Mechanika ako základ PC??? Síce veľmi lacná komponenta, ale úprimne - kto ju dnes ešte používa?? (sa normálne čudujem, že DD ešte nedáva do zostáv disketovú mechaniku...)

...tak isto vo väčšine tu nie sú uvedené ani žiadne alteratívy - napr. výber skriniek je uvedený jeden model, pričom ide o veľmi špecifickú komponentu, kde by mal byť výber minimálne z troch a rovnako by to malo byť aj pri ostatných komponentoch, ale takto to vypadá ako by autor článku presadzoval určité značky...

Taktiež mi tu chýba stála absencia výberu top príslušenstva trhu a je pekné, že tu už pár piatkov máme i prehľad monitorov, ktorý sa zlepšil oproti tomu prvému čo som tu videl, no stále to nie je nič moc (väčšina top monitorov tu chýba).

Tento magazín sledujem snáď skoro od vzniku, ale mám pocit akoby skôr upadal, než zvyšoval svoju kvalitu. (Napr. tento prehľad mi príde stále horší a horší...ako by to DDho začínalo nudiť, tak to tu robí len aby sa "počítalo"...)
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-07 08:31:22
avatar
Nesouhlasím s tebou.
Díky tomuto přehledu jsem si před více jak rokem koupil většinu komponent a sestavil svůj stroj, na který nedám dopustit. I zpětně se většina lidí shodne, že komponenty, které jsem tenkrát pořídil, byly v dané cenové kategorii to nejlepší, co jsem mohl pořídit.

Nevím, zda se mi, že zbytečně hledáš chyby. Článek není primárně určen pro geeky, ty nic takového nepotřebují. Je hlavně zacílen na nooby a a pokročilejší amatéry, kterým se může náramně hodit.

A ty věčné diskuze o prosazování konkrétních značek...už je to trapný...
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-07 10:06:07
avatar
Som rád, že si spokojný so svojím PC, no to neznamená, že by si nemohol byť ešte spokojnejší s iným HW ;)

Netvrdím, že je tento prehľad vyslovene zlý, len, že sa dobou nijako nevyvíja a skôr zhoršuje, či zastaráva. Ja nehľadám chyby, len vyjadrujem svoj názor a príde mi tento prehľad oveľa nekvalitnejší než predtým, aj keď sa možno nezmenil, no doba postúpila (je jedno pre koho je článok určený).

Ohľadom tých značiek je to presne ako hovoríš a preto sa mi nepáči, že DD si vyberá pár vyvolených značiek (i ja som býval dakedy v tomto smere obmedzený a prišiel som nato, že to je nezmysel, i preto som možno taký kritický). Nemyslím si, že by mal uvádzať iné komponenty ako sám uzná za vhodné, ale mal by pridať alternatívy, pretože podľa mňa sa nedá žiadny produkt označiť ako najlepší na trhu. Prehľad komponentov v ktorom človek nemá na výber mi príde ako by bol zaplatený (nehovorím, že je, ale, že tak pôsobí).

Btw páči sa mi ako si napísal svoj komentár - prv si vyjadril nesúhlas a vzápätí si to rozumne zdôvodnil, všetko v rámci slušného diskutovania. Takto si predstavujem ideálnu diskusiu
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-07 11:00:08
avatar
Musím uznat alespoň jedno...trocha inovace by tomu přehledu slušela a to včetně vyměnění (odstranění) některých roky se dokola opakujících řečí typu: "ostatní to dělají blbě, my to děláme nejlíp, atd. blablabla". To už je dost otravné a automaticky tyto odstavce přeskakuju...
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-07 11:51:30
avatar
No toto presne viem o čom hovoríš - tie DDho "omáčky" Ale toto je všeobecná DDho chyba týkajúca sa väčšiny jeho článkov (píše dookola sa opakujúce vety, ktoré nikoho nezaujímajú a tým odradzuje čitateľov od čítania celý článkov, pretože ich to v tretine unudí a článok zatvoria...ja osobne sa snažím vytiahnuť z jeho článkov to podstatné pomocou kľúčových slov cez CTRL+F...zriedka kedy čítam jeho články ako celok, keď vidím koľko toho popíše a koľko toho je hneď na prvý pohľad jasne mimo tému).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-07 12:08:39
avatar
Zase je tu velká spousta čtenářů, kteří oceňují ty "omáčky". ne každý čte a má čas číst vše, takže si rád počte aby byl v obraze. Ono to psaní v souvislostech má svůj smysl, a jáse to snažím koncipovat tak, aby ten kdo ty souvislosti zná, našel v tom článku jednoduše oddělelné informace, které nezná a snažím se tak vyhovět všem. Není lepší aby tam ta omáčka byla, než aby mi vyčítali někteří, že jsem to a to neřekl? Vždykcy se dá ubrat, přidává se ovšem těžko ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-07 12:04:52
avatar
Přehled je naproto aktuální a za ty ceny zohdleňuje nejlepší možný výkon, kvalitu a kompatibilitu. u některých komponent není třeba uvádět alternativy, protože lepší prostě za ty peníze není.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-07 21:40:46
avatar
Ja som názoru, že neexistuje najlepší komponent, pretože každý komponent je niečím iný a vyniká v niečom inom, a hlavne je pre každého najlepšie niečo iné ("každá žena sa páči inému chlapovi"). Upínanie sa na značky mi príde z môjho pohľadu obmedzené. Nemám rád, keď mi niekto povie, že "toto je najlepšie a preto kúp to". Uprednostňujem keď mi niekto dá na výber z niekoľkých najlepších produktov na trhu a upozorní v čom je ktorý najlepší, či naopak aké má slabiny a ja si už vyberiem čo je najlepšie pre mňa.
Callisto [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-19 20:16:08

Článek není primárně určen pro geeky, ty nic takového nepotřebují. Je hlavně zacílen na nooby a a pokročilejší amatéry, kterým se může náramně hodit.

Noob tu ma rank 79 bože
biker00x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-04 21:51:50

Naprostý souhlas, doporučení od DD má hlavu a patu a je výhodné. Taky jsem si před x lety (tuším už to budou skoro 4 roky) pořídil sestavu dle DD a do dneška jsem ji nemusel měnit s výjimkou drobného upgradu. Phenom II X3 jsem sice na 4 jádro neodemkl, ale PC krásně šlape i dnes a nebrzdí mě (nepracuji s videem, na hraní moc čas nemám). Teď jsem podle doporučení koupil sestavu bráchovi jako dárek k vánocům a i další nákup PC udělám podle DD-ho doporučení. Nepovažuju se díky čtení DD-worldu za úplnou lamu, ale rád si nechám poradit když vím, že je to dobrá rada. A taková je nad zlato. Díky moc DD.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-04 22:07:13
avatar
naše přehledy nejsou právě jen pro lamy, ale také pro lidi, kteří o tom něco vědí, ale prostě jen nemají čas se věnovat situaci a nemohou tak logicky mít celý přehled a sledujeme situaci za ně
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-07 11:28:20
avatar
Jestli spíše neupadá tvá pozornost ...

1, Laskavě se podívej, do jakých sestav už dáváme primární SSD disk!!! napovím ... od 20ticíc výše mají sestavy SSD! proč jej nemá sestava za 15tisíc? Protože je stále drahý a osadit tam místo HDD jen třeba 64GB SSD, to by nás uživatelé nepochválili ... Tvou výtku tedy beru jako za naprosto absurdní.

2, Mechanika stále být v základě PC musí - opět je řada lidí, kteří DVD prostě používají!

3, Prosazujeme kvalitu, kterou u některých komponent znamenají velcí výrobci. Navíc s těmi komponenty máme zkušenosti a máme je otestované, bylo by tedy od nás krajně hloupé, kdybychom na místo kvlaitních otestovaných a prověřených komponent doporučovali jiné ;).

4, přehled monitorů je jen orientační, TOP modely chybí, protože co uživatel. to jiný názor a já si myslím. Máš tam od nás všechny zajímavé volby do přijatelné cenové hladiny!

5, No to pěkně děkuji. Víš, poroblém jsou zdroje, už roky jedeme na 300%, děláme téměř stejné množství práce co velké magazíny, které mají ale 100x vyšší zdroje. Takže asi uznáš, že v této situace můžeme rozvíjet věci jen pomalu. Kvalitu ale udržujeme a troufám si tvrdit, že takto přehledný a jasný provůdce výběrem sestav (včetně alternativ) nikde na CZ netu nenajdeš. Ano soustředíme se spíše na běžné uživatele, ne na geeky, protože věřím tomu, že geek si dokáže vybrat PC sám ;).
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-07 23:03:31
avatar
Ja som sem nenapísal moju kritiku preto aby som napádal tvoj článok či web, ale naopak som poukázal na to, čo sa mne nepáči a ako sa to dá zlepšiť. Či to ty už nejako využiješ alebo si budeš zaryte trvať na svojom, je len tvoja vec.

Konkrétne k bodom:

1. DD videl si niekedy kancelársky PC?? Koľko si myslíš, že zaberú dokumenty, ekonomický softvér a pod.?? 1TB dát? To akože aby si pani účtovníčka robila na pracovnom PC výber toho najlepšieho porna? 64GB je kráľovský priestor pre kancelárske PC, pričom také SSD stojí menej než HDD a rozdiel v práci s náročným ekonomickým softvérom je nespočítateľný. Mať tak na svojom pracovnom PC SSD, tak sú moje pracovné výsledky o niekoľko desiatok percent vyššie!!!

2. To nemyslíš vážne, že sám povieš, že "řada lidí, kteří DVD prostě používají", ale v tej istej vete napíšeš, že to musí byť základ PC??? To čo určitá malá časť trhu používa si majú kúpiť všetci??? Mechanika v prehľad má byť, ale rozhodne nie ako základ, z ktorého majú vychádzať všetci, ale ako voliteľné príslušenstvo.

3. To ako by si povedal, že "podporujeme tých, čo nám sponzorujú náš hardvér a platia si u nás reklamy". Samozrejme tým nemyslím, že by ste sa tu nejako ryžovali, skôr naopak pomer zdrojov a práce určite nie je bohvieaký dobrý, ale aj tak tých pár "spriatelených" spoločností rozhodne nemá na DDWorld pozitívny vplyv.

4. Tými "top modelmi" som nemyslel najdrahšie modely na trhu, ale najlepšie modely v daných kategóriách. Netvrdím, že ten výber je vyslovene zlý, ale informačne je slabý a neprehľadný, resp. sa o vybratých monitoroch sa nič podstatné nedozvieme. Zároveň ale v poslednej dobe vyšli vo viacerých segmentoch nové top modely daných cenových kategórii a tie tu nie sú uvedené vôbec (väčšina uvedených monitorov sú výrazne zastarané...trh s monitormi sa jednoducho hýbe závratnou rýchlosťou a každý mesiac vychádzajú nové a lepšie kusy).

5. No toto je asi jediný bod, s ktorým s tebou môžem vo všetkom súhlasiť. Sám pracujem pre obchodnú spoločnosť a viem ako to chodí a viem, že tu sa môžeš pri tomto magazíne zodrať a pričom zisk z toho nemáš v podstate žiadny, skôr naopak musíš poriadne všetko prepočítať, aby si vyšiel mesiaca na mesiac. Veľa ľudí si určite myslí, že aké to musíš mať super, ale väčšina by to dávno vzdala a hľadala jednoduchšie riešenie. A kvalitu tiež udržujete, problém len je, že doba sa posúva a v tomto jednoducho poznať, že tento magazín sa ti ledva stačí stíhať ho udržiavať, no na rozvoj neostáva dostatok času a prostriedkov. A tiež máš pravdu, že takéhoto sprievodcu zostáv asi nenájdem a síce sa mi páči, ale už nie tak ako pred rokmi. Jednoducho za tých pár rokov sa moje znalosti o HW posunuli o ďalšie míľové kroky ďalej a preto teraz vidím veľa vecí, čo som dakedy nevidel, preto som kritickejší, ale hlavne aj preto, že mám pocit akoby sa ten prehľad nevyvíjal. Pri porovnaní tohto prehľadu z pred niekoľkých rokov vidím rozdiel, ale nevidím žiaden zásadný vývoj, no v celom prehľade vidím obrovský potenciál na zlepšenie v každom kúsku prehľadu. Samozrejme to ale celé stroskotáva na tom, že čím kvalitnejšie a viac obsahu by to bolo, tým viac času a zdrojov by na to bolo treba. Preto v tomto ti viem poradiť len aby si skúsil čas z už tak nulového času zamerať na získanie financií na ďalší rozvoj DDWorldu (napr. spojenie sa s nejakým e-shopom - magazín tým nič nestratí, len sa rozšíri a získa nové zdroje na ďalší rozvoj).

Prajem veľa úspechu!!!
loso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mechanika DVD 2012-11-08 09:41:40

Musím konstatovat, že opravdu k základní výbavě PC a to domácího i pracovního DVD mechanika patří.

Je pravda, že je na ústupu, ne však tak rychlém, jak nám předkládají počítačové magazíny. Je třeba vyrazit i mezi ty masy normálních lidí, proto neustále k tomu základu dle mých zkušeností, jak pracovních, tak i soukromých, mechanika patří.

Já na svém stroji mám dokonce mechaniky dvě o to DVD i Blu-ray. O HTPC ani nemluvě, tam patří rovnou Blu-ray mechanika.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-08 10:39:42
avatar
Vieš mi prezradiť za akým účelom tie mechaniky máš?

Mne to moc nejde do hlavy, pretože bývam v malej dedinke v chudobnom strednom Slovensku a aj tu mám za pár šupov 10Mb stabilný internet s ktorým si všetok potrebných obsah jednoducho a rýchlo stiahnem. Na prenos samozrejme využívam mnohonásobne rýchlejší, väčší a hlavne spoľahlivejší USB kľúč. Ako rozmýšľam, tak rozmýšľam, nevidím využitie.

Rovnako nepoužívam mechaniku ani na pracovnom PC a nevidel som ani žiadneho kolegu/kolegyňu, že by za posledný rok držal nejaké disc v ruke. Okrem predajní, kde majú hudobné CDčka, či BD filmy, ale i tie používajú jedine to Hifi zariadení a nie do PCčiek.

Jedine by som si možno kúpil taký gramafón, ale zatiaľ nemám hifi repro

Nech DD spraví anketu - "Potrebujete mechaniku v PC?" a budeš asi dosť prekvapený
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-08 10:39:50
avatar
Dobře, anketu udělám, abys ale nebyl ty tím překvapeným ;)
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-08 15:44:13
avatar
Dúfam, že nezabudneš ;)
loso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mechanika DVD 2012-11-09 09:14:30

Je to jednoduché. Jen tak v rychlosti: "Mechaniky mám pracovně pro soutěžní podmínky na veřejné zakázky, které dostáváš na nosiči, když se zúčastňuješ, aktualizace pracovního software taktéž na nosičích, vypálení nabídky do soutěže na nosič apod., soukromě pohádky pro děti, filmy pro rodiče a prarodiče, staré a starší hry na nosičích ...
limec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-08 14:22:31

pokud se windows nebudou prodavat na flasdisku dvd mechanika je "must have"
clovek co si koupi origo windowsy si nejspis nebude hrat s tim aby si udelal instalacni flashdisk a clovek co si stahne warez a umi si udelat instalacni flashdisk nejspis nepotrebuje takoveho pruvodce
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-08 15:43:03
avatar
Prečo by som musel kupovať krabicové Windowsy??? Nehovoriac o tom, že sú to vyhodené peniaze, tak aj inštalácia trvá mnohonásobne dlhšie. Inštaláciu si môžeš stiahnuť priamo od MS(aspoň myslím) alebo z hocikade inokade(ja som si to nekomplikoval s MS, keď sa to dá stiahnuť i jednoduchšie) a po nainštalovaní (pokiaľ si spokojný) si jednoducho kúpiš do 30tich dní licenciu

Čo myslíš tým "udelat flashdisk"??? To ty si doma vieš vyrobiť flashku na kolene? Lebo ja som si tú svoju kúpil v obchode, nakopíroval na ňu Widly (návod: klikneš do okna s Win súbormi, stlačíš CTRL+A, CTRL+C, klikneš do okna s flashkou a stlačíš CTRL+V ), strčil do natívneho USB portu na laptope, klikol párkrát "next", odpísal sériové číslo zo zadnej strany laptopu a za pár minút som si už inštaloval ovládače ;) Ak k tomu potrebuješ návod, tak ho určite nájdeš na oficiálnej alebo aj iných stránkach.

Ľudia ktorý si nedokážu spraviť vyššie uvedené si neporadia ani s krabicou a rovno si kúpia počítač s Windowsami alebo si nájdu niekoho kto dokáže trošku viac než zapnúť PC
limec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-08 20:01:44

precti si to jeste jednou
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-10 01:05:20

No tak ty si popleta...:-) Nakopirovat na flashku muzes ale uz z ni nenabootujes, to je trosku slozitejsi...:-) Predstav si proste komp cistej bez systemu... Ales tebou Veyrone ty debaty ocividne nemaj smysl.
jogin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DD THE BEST 2013-01-19 14:10:48

Já teda za sebe musím říci, že DDho sleduji již několik let. Nespočetněkrát jsem se inspiroval výběrem sestav a musím říci, že jsem vlastnil i PC obchod a firmu na prodej komponent, diagnostiky pc, HW a SF poradnu, zabezpečení poad.

Musím říci, že jsem viděl nespočetně paskvilů, vím o čem mluvím, moje maturita je i z oboru. Dříve byl veliký problém s kompatibilitou komponent, byť to jelo nebylo to tak efektivně sestavené a výkon nebyl dobrý, toto DD měl vychytané , málokdy (minimálně) jsem vybral ze skušenosti jiné komponenty.

Dnešní doba je také o optimalizaci, ale již to není tak znát a PC rozhodně při zvolení ne-dobrých komponent není nestabilní. ano výkon může pokulhávat.

Dnes jsem dostavil PC pro známého právě od DDho, cena 16 000Kč, PC nadupany, běhá to náramě postaveny na nové EVO2 Asus desce, i já by jsem ji tam dal aniž by jsem se koukal na DD, ta deska je povedena.

PC bez optiky? Nevím, je to lolec, ale ja kupuju org. Win7 k sestavám a Microsoft mě je ještě na flash nikdy neprodal. Jak teda nainstalovat system?

DD, ja každopádně uznávám tvoje zkušenosti a práci.!!!
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - drsňák 2012-11-27 10:58:38
avatar
Ty jsi tedy drsněj. Skoro jako Chuck Norris. Já jsem nakupoval podle DDho doporučení PC pro matku letos na jaře a musím říct, že i když jsem zkoumal, co ještě vylepšit, tak jsem už nic moc nevymyslel.

Budeš se divit, ale 99 rpocent uživatelů stále mechaniku potřebuje. Kancelářeské 1TB je tak akorát. Jde o cenu a s menším moc neušetříš a větší na kancelářský nemá smysl, tak nechápu tvůj koment. Osobně mám teď v kanclu na PC využito asi 800GB jen na pracovní věci.
ulver [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-07 08:23:15
avatar
Je divne ze si napr. GTX670-80 nenasli miesto v zostave pre narocnych. Tam sa predsa na cenu nepozera. Skutocne tam tieto karty nepatria ? Podla mna maju vykonu dostatok. A vyrabaju sa aj v 4GB verziach mimochodom.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-07 11:31:29
avatar
Divné? Nikdo kdo má všech 5 pohromadě by takové karty neosadil. Proč? Stojí více než parametrově podstatně lepší a výkonější konkurence (HD 7900). Výkonu sice dostatek mají, ale proč platit za horší parametry a méně výkonu podstatně více? Nemluvě o tom, že ty 4GB paměti na nich ti nepřidají nic, protože hry to nepoužívají a karta je omezena jak slabším výpočetním výkonem jádra, tak užší 256-bit sběrnicí proti HD 7900, které jsou výpočetním výkonem, tedy výkonem jádra podstatně výkonnější a mají i širší 384-bit sběrnici. Pokud by GTX 670/680 stály přiměřené peníze (méně než výkonově odpovídající HD 7900), jako alternativa OK, ale to prostě nestojí a jejich nákup je vyloženě okradení sama sebe, tudíž doporučit je třeba jen jako alternativu by si někdo klidně mohl vykládat jako pokus klamat uživatele a okrádat zákazníky.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-07 12:36:58

Někdo si rád připlatí za PhysX, APEX, CUDA,... věřím že by se někde mohla objevit nVidie jako altenativní GPU
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-07 13:56:16
avatar
někdo možná, běžný uživatel grafické karty ne .... za současných podmínek to není alternativa. Za alternativy můžeš považovat jen modely různých výrobců, takže se můžeš rozhodovat mezi třeba Matrix, Lighnting, Toxic apod. tam se dá určitě o alternativách hovořit.
Niles [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-07 14:55:24
avatar
čo ja viem, HD7970Ghz vo svojich pokročilých OC verziách zo zázračnými ovládačmi 12.11 nemá konkurenciu ani cenovo,ani výkonovo. ten kto chce CUDA si kúpi Quadro nie slabučkú GTX 680 z pomerom SPP výpočtom 8:1 (z GPGPU výkonom na bode mrazu-kým tu nie je GK110 je voľba GF110 logická...a k cuda programovaniu 4FAN si kúpiť z bazáru GTX 570/580 za pár drobných...)
tiež plánujem kúpu HD 7970 GHz +I7 3820 takže som si vedomý do čoho idem(aj ke+D na full HD by mi stačila HD 7870Ghz ale trocha pomachrovať v práci, viete ako )
MikyMauz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-10 01:26:29

Netvrdil bych, že je GTX 680 slaboučká. Pokud vím, je prezentována jako herní karta, ne na profesionální výpočty třeba do grafických pracovních stanic. Do těch si pořídím právě to Quadro.
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-07 08:27:44
avatar
Líbí se mi ta fotka s tim zasviněnym vnitřkem skříně

Nedávno mi začal klekat počítač. Vždycky tak do půl minuty po spuštění prostě zhasl.

Když jsem se ho rozhodl otevřít a začít zjišťovat co že jako je "k***a" špatně, nevěřil jsem vlastním očím...

Po deseti minutách intenzivního vysávání už zase šlape jak hodinky
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-07 10:07:26
avatar
A preto uprednostňujem skrine s "okienkom"
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-07 10:57:12
avatar
No čoveče divil by ses, ale skříň s okýnkem by mi v mém případě asi nepomohla

Tuším totiž, že největší zrada byl souvislý, asi půl centimetru tlustý chuchvalec prachu na spodním výdechu skříně, u kterýho je přilepenej zdroj. Podle mě se nemohl chladit, tak asi přes nějakou tepelnou pojistku to vždycky po chvíli celé shodil. Moje domněnka teda...
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-07 12:38:44
avatar
Áno, to je najpravdepodobnejšie, ale aj keď to bolo možno ukryté, tak to muselo byť už dosť dlho počuť a keď nestačil hluk, tak bohužiaľ nastúpilo automatické vypínanie. Tomu hovorím reč počítačov

Ono to je niečo ako výmena oleja v aute, keď sa nevymení, tak sa auto pokazí...keď sa raz za čas neprečistí, tak v tom lepšom prípade sa bude vypínať, v tom horšom sa niečo pokazí. To je aj hlavný problém prečo ľuďom po nejakých dvoch rokov väčšinou odíde laptop, v ktorom je to samozrejme kritický problém.
limec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-08 14:26:40

staci ze skrine vyhodit bocnici a prach se neusazuje
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-08 15:50:37
avatar
Vieš čo je to Airflow? To je to vďaka čomu máš v PC oveľa nižšie teploty so zatvorenou, než otvorenou skriňou a preto ti odporúčam i tú svoju radšej zatvoriť a raz za čas otvoriť a prečistiť, než ju mať stále otvorenú. Môže ťa to stáť zničený HW, v horšom prípade vyhorený barák

Inak nie každá skrinka má problém s upchávaním prachom, aj keď raz za dlhší čas sa nahromadí prach všade.
loso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Windows 8 2012-11-07 11:03:46

Nedámi nezareagovat na hodnocení nového operačního systému Win 8 na začátku článku. Nové Windows 8 je použitelný operační systém i ve svém provedení pro desktop. Mám jej na svém hlavním pracovním PC a k Win 7 už bych se nevrátil. Ano něco ze Sedmiček tam chybí, ale už je tam pod kapotou mnoho nového. Je to o zvyku. Takové soudy, jako "že je to nepoužitelný systém a kupujte si Sedmičky", nejsou hodny počítačového magazínu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-07 11:14:43
avatar
Naopak, naším cílem je doporučit nejlepší možný PC s nejlepším monžným systémem a jasně am máš napsáno, že na klasický desktop se Windows 8 v žádném případě nehodí proti Windows 7. Nejde jen o to, že je W8 špatně ergonomicky řešený, ale také je problém s kompatibilitou u některých her a programů.

Tudíž bychom byly za velmi špatný magazín, pokud bychom doporučili místo W7 instalaci W8. Máš tam ale napsáno, že na dotykový PC se dá o W8 přemýšlet.
loso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Win 8 2012-11-07 12:48:43

A já dodávám, že nejen na dotykových PC je Win 8 použitelný.

Je to přechodové období a Win 8 obsahují jak část pro dotykové PC, tak normální desktop, který je i "ergonomicky" použitelný a pro DD ještě jednou POUŽITELNÝ. Je to neustálý boj, viď (XP/Vista/7/? A oni nám budou dělat nové a nové operační systémy!
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-07 12:56:13
avatar
Máš to otestované? Vieš čo presne nefunguje a v čom je Windows 8 horší? Alebo je to všetko iba "teoretizovanie"??
loso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Win 8 2012-11-07 13:12:44

Píši, viz výše, mám jej na svém hlavním pracovním PC a také jak byly osmičky uvolňované k testování, jsem testoval. Žádné teorie tedy. Z počátku jsem byl z nich také rozčarovaný, ale přišel jsem jim na chuť. Je to prostě o překopání zvyků. Je pravda, že nejsem žádný "pařan", tak na všech hrách to otestované nemám a ani nebudu mít. Jenže to, že nějaká hra není kompatibilní, není důvod si tento OS nekoupit. Říkám, mám to na pracovním PC a všechny programy, které jsem používal v sedmičkách, zde frčí také (AutoCAD, rozpočtové programy, úpravy fotek apod.) a navíc i ty hry.

Na nový kompl jednoznačně doporučuji nový operační systém Win 8.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-07 14:17:25
avatar
protože máme také na W8 hodně otestováno jak pro pracovní tak pro herní vyžití, jednoznačneě musíme říci, že W8 jsou velkým krokem zpě. Ovládání je horší, možnosti nastavování jsou zmatenější, kompatibilita je horší. Na pracovní i multimediální PC bez dotykového ovládání jsou Window 8 o moho horší volba než W7. Ano W8 sice fungovat tak nějak budou, ale na W8 prostě nemají, ty fungují lépe, jsou výrazně lépe ergonomicky řešené a i kompatibilita s různým SW je u nich vyšší.

Takže na nový počítač rozhodně Windows 8 nelze objektivně doporučit jako lepší systém, než W7. Jediný případ, kdy jsou W8 zajímavější jsou na dotykové počítače, ovšem je otázka, kdo si chce patlat po monitoru ...
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-07 23:01:50
avatar
Hry sú pre mňa nepodstatné. Podstatný je pre mňa výkon (rýchlosť operačného systému), komfort používania a spoľahlivosť. A samozrejme funkčnosť programu NinjaTrader. A hlavne využitie na ultrabooku (moja AM2+ doska na desktope už ani nepodporuje Win .

Ale už len keď si vezmem koľko mi to spôsobí komplikácii a že mi Win 7 funguje v podstate relatívne dobre, tak asi nebudem robiť upgrade na aktuálnych PCčkách.

Ale možno ich aspoň otestujem inštaláciou trebárs na pôvodný pevný (HDD) disk z laptopu, pretože sa vo mne nejako ozýva nejaká tá zvedavosť, že čo to tie nove Windowsy vlastne sú a čo prinášajú
CobraGT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-07 12:12:24
avatar
DD a čo takto skúsiť podobný článok ale o notebookoch ?? teda neviem ale zdá sa mi že o notebookoch sa tu píše pramálo a dosť to tu chýba!! alebo sa mýlim ??
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-07 12:59:45
avatar
To by prv chcelo tento prehľad dotiahnuť do kvalitnejšieho stavu, než vytvárať ďalší spôsobom, akým sú do tohoto napr. pridané monitory (radšej kvalita, než kvantita).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-07 18:51:58
avatar
článek je ve velmi kvalitním stavu, kvalitnějším než kde jinde, těžko na tom ještě něco více dotahovat. Tvé výtky k monitorům naprosto odmítám, jsou tam kvalitní kousky ve všech cenových kategoricíh vybíráme to nejlepší co stojí za pořízení a zajímá to 99,9% uživatelů.
IvyBridges [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-07 22:01:36

V monitorech mi například chybí takový Dell U2412M. Jeden z mála 24" monitorů s poměrem stran 16:10 za rozumnou cenu. Prakticky jediná volba s 1920x1200 s non-TN matricí až do nějakých 8800 Kč, kde je HP ZR2440w. Je fakt, že Acer tam v ceně Dellu má taky 24" 16:10 s IPS, jenže provedení Aceru je oproti Dellu o dost níže a navíc má Dell velkou výhodu NBD záruky. Samsung s S-PLS je bohužel až za skoro 10k Kč.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-07 22:27:46
avatar
dobře ten se dá přidat ;)
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-07 23:43:13
avatar
Tak mne napr. zase chýba medzi drahšími monitormi výborný ASUS PB278Q (narozdiel od uvedených monitorov má v praxi oveľa nižšiu odozvu, netrpí viditeľným input lagom ako v teste uvedené, teda je použiteľný pre hry, pričom obraz má patrične kvalitný na IPS a hlavne je oveľa úspornejší) a medzi lacnejšími FullHD monitormi nemôže nikomu újsť perfektný Dell S2740L, poprípade AOC i2757Fm/Fh.

Prečo sa vlastne v prehľade nachádzajú monitory bez LED podsvietenia, keď LED podsvietenie prináša po každej stránke výhody?
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-07 23:12:58
avatar
Hmm, podľa tohto komentáru to znie, ako by si nemal žiadny záujem vyvíjať svoje "produkty" na vyššiu úroveň. Vývojári v automobilke Lada si povedali, že ich auto je dokonalé a pozri kam to dotiahli Som naozaj rád, že rovnaký postoj nezaujali aj ostatné automobilky a pevne verím, že si z nich nebudeš brať príklad
hanbanaroda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-07 18:26:20

Ty taky musíš reagovat na všechno, co?
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-07 23:04:09
avatar
To vieš, keď som v práci
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-07 13:58:54
avatar
jasný, zkusíme s tím něco udělat ...
asun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-07 13:41:57

Chcem sa informovať PC sestavy pro multimédia - výkon za rozumnou cenu kolem 15 tisíc varianta intel 1 je dostačujúca na 1980x1080 full detaily hranie DOTA2 a CS GO ? na kolko fps pôjdu tieto hry / CS:GO zvladne stabilne na full detaily 100fps ? a DOTA 2 na full detaily pojde stabilne na 60fps ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-07 14:03:10
avatar
Nevím jestli Ultra detaily ale na vysoké by to rozhodně stačit mělo u obou her .
VIL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - recenz. 2012-11-07 13:56:14
avatar
Pekná užitočná recenzia. Človek sa hneď lepšie orientuje v problematike.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-07 19:08:24
avatar
dobrý přehled, díky
Lafi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - úvaha 2012-11-07 19:36:17

Právě se rozhlížím po novém PC, jako náhrady na už morálně zastaralý Athlon X2 250 s integrovanou grafikou na základní desce (5770 jsem nedávno výhodně prodal). A výběr je to o dost těžší než posledně, před pár lety. Hry moc nesjíždím, potřebuju hlavně rozumný výkon na zpracování fotek a větší RAM, alespoň 16 GB. Větší desku než mATX neberu.

1. A8, A10 + 1866 RAM + miniITX = cena/výkon nic moc
2. FX 6300 + grafika (7770) = dobré (procesor, na 3 jádro/modul trochu dražší), ale neviděl jsem žádnou mATX desku. Kdo by o nějaké, s rozumnou čipovou sadou věděl, budu mu vděčný za informaci.
3. nový Athlon X4 750K (FM2) + RAM (1600) + grafika + levná deska (mATX) = vypadá to dobře
4. i5 + grafika + levnější (1600)paměti + drahá deska = dražší, ale výkonově a spotřebou lepší. Tahle sestava je od Athlonu dražší "jen" o 3 tisíce.

A teď babo raď :-) Zatím to vypadá na Athlon / i5
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-08 11:12:51

Pokud bereš zpracování fotek vážně, tak jdi do dražší(menší spotřeba, velký výkon a životnost).
shasler [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ...že by, chyba v cenách? 2012-11-16 18:12:59
avatar
napsáno: 10.11.: V ceníku u sestav s vysokým výkonem je uvedena grafická karta GIGABYTE HD7970 GHz Ultra Durable 3GB za cenu 1050Kč!!! Škoda, že je to šotek

edit 12.11.: Možná by bylo vhodné provést opravu...

edit 16.11.: Nevím co může být tak nepřekonatelnou překážkou, že ještě není provedena oprava chyby. Kdyby šlo o pár korun, tak neřeknu, ale tady jde o přibližně 10000Kč a to je sakra rozdíl (něco málo k 1/4 ceny)...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 18:21:31
avatar
velká omluva, já na to zapomněl tak je to napraveno
chleba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Název článku 2012-11-09 08:10:36
avatar
DD, nechtěl bys konečně upravit to datum v nadpisu článku? Jinak díky, jako vždy...
MikyMauz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-10 01:10:31

Je škoda, že v přehledu nejsou grafiky od nVidie jako možné alternativy. Ne každý má čas nebo chuť číst hromady článků s detailním porovnáním grafik a tak by dle mého v tomto přehledu mělo být podobně jako srovnání platforem AMD a Intel srovnání grafik obou výrobců. Myslím, že o tom, co chce mít ve svém počítači zákazník, má rozhodovat především on sám.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-13 14:20:28
avatar
děláme pravidelné testy na ktré je odkazováno, z nichž je jasně vidět,j jaké karty jsou vhodné jako alternativy. Takže můžeme doporučit jen modelovou řadu, ovšem v rámci ní máš několik alternativ provedení. Je jedno co máš napsáno na čipu, vybíráme grafiku a altenrativních provedení tam máš dost.
stese [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-10 13:20:56

Pekna reklama .
Len nevidim nic co je tu "zadarmo"
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-13 14:18:59
avatar
???
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-13 12:14:58
avatar
Já jen doplním pár postřehů k FM2 sestavě. Minulý týden jsem stavěl počítač do 7 tisíc bez disku a vešel jsem se s A10 5800K,8 GB 2133Mhz paměti a zmiňovanou MSI deskou, která je doporučena i tady v přehledu. Desce není co vytknout - za 1400,- kč A75 chipset, takže USB3 v chipsetu, všechny porty SATA III, VGA+DVI+HDMI kombo, solid kondíky. DD doporučuješ 1866Mhz paměti, dovolím se nesouhlasit. 1866Mhz paměti se hodí jen do Trinity sestav, kde nebude použit odemčený procesor (K). Použijeme-li Kčko, můžeme na A75 použít 2133Mhz paměti (na deskách bývá označeno jako OC) a pro desky s A85 chipsetem dokonce 2400Mhz paměti. Stačí koupit paměti s Intel XMP profilem a je vše v pohodě (AMD memory profiles nejsou nic jiného než Intel XMP :-), na obalu desky se sice píše AMD memory profiles, ale v BIOSU už je napsáno jen Intel XMP :-D). Nikdo se už nemůže vymlouvat na cenu pamětí. Nové 1,6 voltové kingstony hyper X predator (2x4GB) stojí do 1200,- kč (alfacomp) jak 2133, tak 2400Mz modely! a ty 2133Mhz s touhle MSI deskou fungují, aneb prakticky odzkoušeno. Takže doporučení mělo znít takto:
ne K procesory - 1866Mhz paměti
K procesory na A75 chipsetech - 2133Mhz paměti
K procesory na A85 chipsetech - 2400Mhz paměti
+ měly být doporučeny ony kingstony jako jedny z nejlevnějších kvalitních 2133 a 2400 mhz pamětí.
Jinak diskuze Core i3 vs A10 je jasná - Core I3 jedině pokud mě v životě nenapadne spustit si jakoukoliv hru, na cokoliv jiného A10. A10+alespoň 2133Mhz rovná se například high až ultra hratelný skyrim ve 1280x1024, Dirt série, víc jsem nezkoušel, pochybuju že je něco takového na I3 možné. Silně pak doporučuju přetaktovat grafiku 800->1100 nebo alespoň 1000Mhz pro další výkon. CPU taktovat netřeba, CPU úrovně Core i3 je dostatečně výkonné pro 99% běžné práce na PC
Jo a stock chladič stojí za prd. V idle je ok, v zátěží je to takový hukot, že se z toho zblázníte, doporučuju vyměnit
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-13 14:19:11
avatar
jo s těmi RAM máš asi pravdu
Lubanus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hodnocení 2012-11-18 17:38:27


Ahoj všichni, velmi oceňuji podobé články, které mi dávají přehled nad tím co a jak sestavit,také o tom kde je trh,jaké jsou ceny, jenže minimálně na tomto webu, mi v těch sestavách chybí podstatná věc, podstatné doporučení!!! A to jsou monitory vhodné na EYEFINITY!!! U ostatních webů to chápu, ty se snaží preferovat Nvidii,a tam přeci jen ty tři monitory prostě nešlapou tak hladce. Tuhle podstatnou důležitou informaci!!! Kde jinde najdu takový přehled, doporučení?
cosimo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - finalizace sestavy - grafika 7 2012-11-21 14:19:35

Díky DD za pěkný přehled. Vybral jsem si komponenty z přehledu kolem 20tis. Varianta č.1, jen místo I-3470 22nm dávám alternativu i5-3570 22nm a místo Kingston SSDNow V+200 - 120GB dávám tutovku spolehlivosti Crucial m4 - 128GB.

Mám, otázku stran HD:
POČET PLOTEN - v diskusi u mého prodejce se dozvídám, že jím prodávaný Seagate Barracuda 2TB (czc: 10011 mají skladem jen se třemi plotnami, dvouplotnový není k dispozici. Četl jsem, že mají o dost horší přenosovou rychlost, spotřebu i hlučnost.
ŽIVOTNOST - nebo ještě jinak, jde mi víc o spolehlivost a dlouhověkost než o rychlost. Kdesi tvrdí, že rychlost tohoto Seagate jde na úkor kvality. Není stran spolehlivosti a životnosti lepší vsadit na pomalejší „WD Caviar Green EARX - 2TB“? (Black je ultra drahý, Blue velký nedělají/nemají a Red je prý jen Green s prodlouženou zárukou.)

Mám, otázku stran grafické karty Sapphire HD 7850 OC 1GB GDDR5:
• Nehodlám kartu taktovat, hry nehraju, dělám jen 2D dtp grafiku
• Nebude pro mě lepší zvolit raději jinou 7850ku bez OC, ale 2GB za +/- stejnou cenu?
Jestli ano, může být „GIGABYTE HD 7850 WINDFORCE 2GB“, nebo najdu lepší kolen 4.500,-?

Jinak si snad komponenty rozumět budou:
procesor Intel Core i5-3570
chladič CPU Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev.2
základní deska GIGABYTE GA-Z77-D3H - Intel Z77
zdroj Seasonic SS-500ET, T3 500W
RAM Kingston HyperX Genesis 8GB (2x4GB) DDR3 1866 XMP
SSD pro OS Crucial m4 - 128GB
opt. mechanika Samsung SH-224BB, černá, bulk
case CoolerMaster Centurion 534+ stříbrný
HDD ???
grafická karta ???

Znovu dík za tipy, chodím sem delší čas a konečně uzrála chvíle k nákupu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-21 14:44:31
avatar
1, dneska už stejně existují jen dva výrobci 3,5" HDD - WD a Seagate

2, jestli ten HDD budeš používat jen jako datový, tak tě jeho výkon nemusí trápit. rozdíl tam zase tak velký nebude., samozřejmě dražší disky RE apod. by měly být kvalitnějěí a mít delší záruku, za to platíš ...

3, HD 7850 WF 2GB je výborná volba
cosimo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD 7850 WF 2GB 2012-11-21 16:07:11

Dík DD za potvrzení výběru grafiky, změním teda na
GIGABYTE HD 7850 WINDFORCE 2GB.
Je to jen 300,- navíc oproti Sapphire HD 7850 OC 1GB GDDR5.

HDD buď nechám toho Greena. Nebo půjdu do poloviční kapacity u Blue, nebo třeba se ceny ještě posunou.

Popsaný zbytek sestavy snad žádný renonc nemá(?)
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - čištění PC 2012-11-27 11:03:16
avatar
Ta ilustrační fotka na konci mě nadhodila takovou myšlenku. DD nechtěl bys udělat nějaký článek s fotkami o čištění PC? nedávno jsem ve svém okolí narazil na dva šílence. Jeden si odpálil desku statikou od vysavače a druhý zase setřel teplovodivou pastu z procesoru a chladič na to jen tak nasadil. Myslím, že osvěty v tomto není nikdy dost.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - format tabuliek 2012-11-30 08:32:02

Bolo by mozne zmenit format tabuliek zostav ? Z obrazkov sa neda skopirovat typ suciastky do web shopu. Prepisovat je nesikovne ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-30 12:02:55
avatar
Bohužel, už jsem to vysvětloval několikrát, technicky by se to dalo, ale potřeboval bych tak den práce v redakčním systému na každou tabulku, abych to tam nacpal ... takže to tak necháme.
IvyBridges [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-05 01:34:18

Ty nemáš v redakčním systému možnost zobrazovat čistě HTML kód?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-05 02:50:07
avatar
mám, ale bohužel poněkud pozměnil neboj, zkoušeli jsme to ...
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - FM2 vs AM3 2012-12-02 10:54:34
avatar
trošku tedka v tom mám gulaš, Potřebuji poradit, četl jsem že AM3+ má končit .chci postavit rodičum nějaky obyč záklaní pc , chtěl jsem šáhnout po am3+ ale když konči tak mám šahnout po fm2 nebo chvíli počkat ? do intelu nechci .
když někdo dá nějaky odkaz rád si to proštuduji, dík
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-06 15:38:12
avatar
AM3+ tu bude minimálně další rok a je do něj na trhu velké množství CPU, ale pokud to má být nenáročný PC, tak asi využiješ integrované GPU do FM2. Osobně mám raději AM3+ právě kvůli velké kompatibilitě s procesory, ale musíš vědět sám co máš ve svém okolí za kompy a jestli je tohle pro tebe nějaká výhoda.
Marko_7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - FX 6200 vs FX 6300 2012-12-06 14:21:58

Zdravim chcem sa len opytat ktory je vykonnejsi procesor a asi o kolko vidim ze 6300 ma nizsiu spotrebu ale 6200 je z hladiska parametrov na tom lepsie teda okrem spotreby vdaka
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vishera je lepší... 2012-12-06 15:26:20
avatar
Ber FX 6300. Stojí stejně, ale je vylepšená o některé featurky a rozdíl v taktech nehraje moc roli, protože Vishera je na stejném taktu o něco výkonnější než Bulldozer a otevřený násobič ti dá možnost si frekvenci vybrat jakou chceš - v určitých mezích .
Marko_7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - aky chladic 2012-12-17 20:24:29

Mam taku mensiu dilemu a kedze uz som sa roz sklamal vo vybere (testy z inych webov) chcem sa opytat ci pri platforme AMD by nebol lepsi chladic cpu Freezer 64 PRO ako AC Freezer 7 Pro Rev.2 vdaka
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-17 20:51:23
avatar
místo jakého chladiče? Místo boxu AMD určitě
Marko_7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-18 10:07:59

skôr som mal na mysli Freezer 64 PRO vs AC Freezer 7 Pro Rev.2 kôli lepsej orientacii pri AMD platformach
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-18 11:26:59
avatar
jo aha ....upřímě je to celkme jedno, ty chladiče jsou si velmi podobné. Pokud je kompatibilita, je kompatibilita.
jogin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DD THE BEST 2013-01-19 14:13:08

Já teda za sebe musím říci, že DDho sleduji již několik let. Nespočetněkrát jsem se inspiroval výběrem sestav a musím říci, že jsem vlastnil i PC obchod a firmu na prodej komponent, diagnostiky pc, HW a SF poradnu, zabezpečení poad.

Musím říci, že jsem viděl nespočetně paskvilů, vím o čem mluvím, moje maturita je i z oboru. Dříve byl veliký problém s kompatibilitou komponent, byť to jelo nebylo to tak efektivně sestavené a výkon nebyl dobrý, toto DD měl vychytané , málokdy (minimálně) jsem vybral ze skušenosti jiné komponenty.

Dnešní doba je také o optimalizaci, ale již to není tak znát a PC rozhodně při zvolení ne-dobrých komponent není nestabilní. ano výkon může pokulhávat.

Dnes jsem dostavil PC pro známého právě od DDho, cena 16 000Kč, PC nadupany, běhá to náramě postaveny na nové EVO2 Asus desce, i já by jsem ji tam dal aniž by jsem se koukal na DD, ta deska je povedena.

PC bez optiky? Nevím, je to lolec, ale ja kupuju org. Win7 k sestavám a Microsoft mě je ještě na flash nikdy neprodal. Jak teda nainstalovat system?

DD, ja každopádně uznávám tvoje zkušenosti a práci.!!!
chleba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Další průvodce? 2013-02-05 12:48:27
avatar
Kdy se chystá další průvodce? Jistě už je víc lidí, co jsou zvědaví, jako já ;)
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!